Świece słuszne i niesłuszne

14 wyświetleń

mkarwan

nieprzeczytany,
17 gru 2012, 12:00:5117.12.2012
do
Antoni Słonimski przy jakiejś okazji wspomniał, jak to w umysłach ludzi
prostych dawne kulty łączą się z nowymi, ilustrując to spostrzeżenie
przykładem swojej "pomocy domowej", która "w czynie pierwszomajowym"
udekorowała kwiatami podwórkową kapliczkę Matki Boskiej.
Wszystko wskazuje na to, że z podobnym procesem stykamy się w Polsce dzisiaj
i to na skalę masową.
Oto w przeddzień kolejnej rocznicy stanu wojennego, nie tylko w Belwederze,
ale również w oknach gmachu Kancelarii Premiera pojawiły się zapalone
świece. Ta nowa, świecka tradycja, która oczywiście budzi kontrowersje,
zwłaszcza w środowiskach, co to na stanie wojennym nie tylko skorzystały,
ale nawet się obłowiły, łączy się niepostrzeżenie z bardzo starą tradycją
religijną, mianowicie z żydowskim świętem chanuki.

Święto to zostało ustanowione na pamiątkę zwycięstwa Żydów nad Antiochem
Epifanesem, który nakazał umieścić w świątyni jerozolimskiej posąg Zeusa,
znieść obrzezanie i szabaty i jeść zabronione przez zakon mojżeszowy
potrawy.
Rozporządzenia te wywołały bunt, tzw. powstanie Machabeuszów, którzy podjęli
próbę skorzystania z protekcji Rzymu.
Antioch Epifanes już raz nadział się na rzymską potęgę, kiedy to wysłannik
rzymskiego senatu Gajusz Popiliusz zażądał od niego wycofania armii z
Egiptu. - Pomyślę nad tym - odpowiedział Antioch - ale wtedy Popiliusz
nakreślił wokół niego laską koło i oświadczył mu stanowczym tonem: zanim
wyjdziesz z tego koła, musisz mi powiedzieć, co mam donieść senatowi.
Zmieszany Antioch odpowiedział: spełnię wolę senatu.
Tedy i teraz Rzym wprawdzie nie okazał Machabeuszom jakiejś wydatnej pomocy,
ale wystarczyła sama wieść o rzymskiej protekcji, by powstanie zakończyło
się sukcesem, uwieńczonym założeniem w Judei dynastii Hasmoneuszów.
Inna sprawa, że miejsce początkowej sympatii Żydów do Rzymu z czasem zajęła
niechęć, a nawet nieprzejednana nienawiść.
Ale to pojawiło się znacznie później, natomiast zwycięstwo powstańców miało
zostać potwierdzone cudem; zapalona świeca nie wiedzieć czemu płonęła aż
osiem dni.

Więc i teraz, zanim w oknach Belwederu i gmachu Kancelarii Premiera pojawiły
się świece zapalone z okazji rocznicy stanu wojennego, kilka dni wcześniej
na Placu Grzybowskim zapalone zostały świece chanukowe.
Nie tylko zresztą tam - bo wkrótce chanukowe światła zapłonęły w Belwederze,
a także - w Sejmie, w obecności wszystkich marszałków.
Ciekawe, że w ceremonii tej wzięła udział również pani wicemarszałek Wanda
Nowicka z Ruchu Palikota, który nie tylko z wielką stanowczością domaga się
usunięcia krzyża z sali plenarnej Sejmu, ale również znalazł słowa
zrozumienia dla próby zniszczenia Obrazu Jasnogórskiego - że to niby taki
"protest przeciwko bałwochwalstwu".
Najwyraźniej i biłgorajski filozof i jego dziwnie osobliwa trzódka wie, nie
tylko z jakiego klucza wypada jej śpiewać, ale również - a może przede
wszystkim - co może ją "razić", a co pod żadnym pozorem "razić" jej nie
może; w jakich obrzędach religijnych w imię "świeckości państwa"
uczestniczyć dygnitarzom nie wolno, a w jakich nie tylko wolno, ale nawet
powinni.
W tej sytuacji nie można wykluczyć, że te dwie tradycje w umysłach ludzi
postępowych z czasem się ze sobą połączą i z okazji rocznicy stanu wojennego
w naszym nieszczęśliwym kraju będą zapalane już jedynie słuszne świece
chanukowe.

Oczywiście w Sejmie Umiłowani Przywódcy nie tylko obchodzą chanukę, ale
również pracują dla dobra ukochanej Ojczyzny.
Chodzi oczywiście o uchwalenie ustawy budżetowej, według której dochody
państwa mają wynieść 299 mld, podczas gdy wydatki - 334 mld.
Znaczy - Umiłowani Przywódcy po staremu podtrzymują iluzję płynności
finansowej państwa za cenę wpędzania obywateli w coraz głębszą niewolę u
lichwiarskiej międzynarodówki i tylko wprowadzając nowy sposób liczenia
długu i kosztów jego obsługi (teoretycznie 43,5 mld zł) próbują humanitarnie
chociaż trochę złagodzić ponury obraz sytuacji.
Nawiasem mówiąc, dziwnie osobliwa trzódka posła Palikota zaproponowała do
ustawy budżetowej ponad 5 tysięcy poprawek - ale pomysł ten został
zablokowany przez jedną poprawkę zaproponowaną przez klub Platformy
Obywatelskiej.
Od razu widać, że biłgorajski filozof, nie mówiąc już o jego dziwnie
osobliwej trzódce, prochu nie wymyśli, że jest mocny wyłącznie w gębie.
Chodziło mu mianowicie o przesuwanie środków z Funduszu Kościelnego na
specjalną rezerwę budżetową z której finansowane byłyby zapłodnienia w
szklance, na jakie szalenie snobują się wyzwolone lwice z Salonu.
Ale PO to zablokowała, co stanowi nieomylny znak, że razwiedka nie życzy
sobie, by wojny z Kościołem wszczynali według swego widzimisię jacyś
biłgorajscy filozofowie. Jeśli już - to ona sama zdecyduje - kiedy i jak
długo.

W tej sytuacji cała, a w każdym razie - znaczna część politycznej
działalności musi przesuwać się już wyłącznie w sferę symboliczną i stąd,
zanim nasz nieszczęśliwy kraj pogrąży się w świątecznej nirwanie, przejdą
przezeń marsze i kontrmarsze.
13 grudnia ulicami Warszawy przeszedł Marsz Wolności, Sprawiedliwości i
Niepodległości.
Organizatorem tego Marszu było Prawo i Sprawiedliwość i nietrudno się
domyślić, iż jest to próba przelicytowania Marszu Niepodległości z 11
listopada.
Warto przypomnieć, że o ile tamten Marsz odbywał się z udziałem policyjnych
prowokatorów w kominiarkach, o tyle 13 grudnia policja żadnych prowokatorów
w kominiarkach miała nie przysyłać.
Ale bo też tamtej Marsz organizowali "faszyści" podczas gdy ten - szacowne
ugrupowanie parlamentarne, jednocześnie popierające Anschluss i maszerujące
dla Niepodległości.
Czegóż chcieć więcej?
Wydaje się, że polityka, zwłaszcza w naszym nieszczęśliwym kraju
niepostrzeżenie staje się jedną z gałęzi przemysłu rozrywkowego.
Świadczy o tym również pomysł pikiety, którą postępactwo zamierza
zorganizować 16 grudnia pod budynkiem Zachęty w Warszawie, gdzie w swoim
czasie przez Eligiusza Niewiadomskiego zastrzelony został prezydent Gabriel
Narutowicz.
Jednym z animatorów pikiety jest przywódca tubylczych sodomitów, poseł
dziwnie osobliwej trzódki biłgorajskiego filozofa, Robert Biedroń.
Biedny prezydent Narutowicz chyba w najgorszych koszmarach nie przypuszczał,
że stanie się ikoną sodomitów i gomorytek - ale połączenia dawnych kultów z
kultami nowymi bywają niekiedy nieoczekiwane i dziwaczne.
Stanisław Michalkiewicz
źródło http://michalkiewicz.pl/tekst.php?tekst=2697

Wiadomość została usunięta

Przemysław M.

nieprzeczytany,
17 gru 2012, 12:33:3917.12.2012
do
No i co? Skopiowałeś tekst, zaśmieciłeś forum. Jesteś TROLLEM!
--
"Na nich jest lekarstwo, ci którzy chcą aby był spokój niech piszą do
abuse. Im więcej takich donosów tym szybciej będzie spokój. Samo się nie

Grzegorz Z.

nieprzeczytany,
17 gru 2012, 15:08:0117.12.2012
do
Nie wystarczy że abc zasrywa grupę wypocinami tego debila?

--
"Ci, którzy przemawiają w imieniu boga, powinni pokazać listy
uwierzytelniające." Julian Tuwim

mkarwan

nieprzeczytany,
17 gru 2012, 16:33:3817.12.2012
do
Użytkownik "Grzegorz Z." <pat...@deutschland.org> napisał w wiadomości
> Nie wystarczy że abc zasrywa grupę wypocinami tego debila?

Widocznie masz kompleks debila skoro Michalkiewicza tak nazywasz.
Robisz siebie idiotę jak zwykle zresztą.

Z listów Grzegorza Z. tchórzliwie ukrywającego się za anonymizerem

"Mój oficer prowadzacy równiez tak uwaza"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/f99857d114119f2a?hl=pl

"O kurwa!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/13170d7cc479cda3?hl=pl

"Rozjebalo mnie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/0da237172c7c09a5?hl=pl

"O zesz kurwa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/735c8000b655b53a?hl=pl

"Co ty kurwa "
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/a7305c3c70f25a21?hl=pl
"Jebany"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/ec14c8342075f1fb?hl=pl
"Pierdolisz od rzeczy"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/d9d7d637e72a5ad4?hl=pl
"ale wez nie pierdol"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/e664a994ded103f6?hl=pl

"Gówno prawda"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/523a66587e2da510?hl=pl

"A teraz spierdalajcie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/3aca36a9157ed006?hl=pl
"Obys zdychal dlugo i bolesciach"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/7b99cac811db7ebb?hl=pl
"Ty popierdolona kurwo!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/51fafb78319eebaa?hl=pl
"Spierdalaj pedale!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/b3e042ca774655b8?hl=pl

"Alez ja jestem skurwielem"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/a0796e4133375fa8?hl=pl
"najebany jak swinia"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/1c1566508a8e386c?hl=pl

"Grzesia sobie zamów na telefon."
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/b4e4b38e4442ae39?hl=pl

"Przeciez juz nalezalem do seminarium duchownego, a wyrzucili mnie za
pedalstwo"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/9ebda8b1607f6a0a?hl=pl

"Tak, ja i mój partner."
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/a50eb25dd7f6ac48?hl=pl

"Oj boli dzisiaj dupa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/c3917633a7fad87a?hl=pl
"Mam kurwa w dupie"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/67d54e75ea2c4d92?hl=pl

"plwam na wasze sakramenta" i na ten wasz kosciól.
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/380f491375cfb03f?hl=pl

"Niechaj bedzie przeklety Bóg Ojciec i Syn, i Duch, i Matka Najswietsza, i
cale królestwo niebieskie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/8ea0b3856782ccb4?hl=pl

"Serdecznie zydów nie znosze"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/2de9105554d4e52e?hl=pl
"spierdalaj Zydu"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/58f9dc37842a482b?hl=pl

"Nie lubie dzieci"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/b96c58e80aad45aa?hl=pl

"KURWA NIE MAM NIESTETY"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/fe62c85440eafc86?hl=pl

"No bo to kurwa smieszne jest! "
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/c8a26f239ba3a8b5?hl=pl

"i co mi kurwa zrobisz"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/5b13a9c0633f8804?hl=pl
" kurwa jego mac"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/7e073b9eaf1ab30c?hl=pl
"To kurwa co"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/a22abf0463bf28a6?hl=pl
"A zebys kurwa"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/f21d11f26a95e84c?hl=pl

"Huj i dupa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/0604810f57bf3c1a?hl=pl

Grzegorz Z.

nieprzeczytany,
17 gru 2012, 16:37:0617.12.2012
do
mkarwan napisał:

> Użytkownik "Grzegorz Z." <pat...@deutschland.org> napisał w wiadomości
>
> Widocznie masz kompleks debila skoro Michalkiewicza tak nazywasz.
> Robisz siebie idiotę jak zwykle zresztą.

Zainstaluj sobie w końcu tego boota i huj :)

mkarwan

nieprzeczytany,
17 gru 2012, 16:37:4917.12.2012
do

[...]