2019 uge 38 (news samlet)

De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4
Backup-system (aktiv om 0 dage): Input website + (0000 + x, x=46) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40046

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

Subject: 2019 uge 37 (news samlet)
Date: Mon, 9 Sep 2019 08:07:03 +0200, GMT 06:07
21765 news:5d75ec18$0$700$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/EjmY8dh91GQ/6e-gUQSOAgAJ

-

I dag Mandag den 16. september 2019 (dag 259 i året) er der 6054
dage til (16 år + 210 dage), at asteroiden Apophis *måske*
rammer ind i Jorden (2036-04-13, 127 år efter Tunguska) ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska

Dog har nye DATA ændret på dette. Se evt. file 21.428 ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska/21-428

Men vi beholder tælleren, fordi der er en sammenhæng mellem
Templets opførsel (276) og Tunguska 1908 (150) og så dette
*dating*-tidspunkt (?), idet tælleren peger på 7-stjernen
(150+177=277,78) i år 2036 netop "tilfældigvis" samtidig med,
at asteroiden Apophis kommer relativt tæt forbi.

Og muligvis kommer der en atomkrig (startende i Mellemøsten
ved fx. at Iran angriber Israel med A-våben) om ca. ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-221

2329
dage til
Nuclearwar (see file 21.221)
(om ca. 6½ år, around 2026-01-31)

..... ved mindre man - I TIDE - træffer sine modforanstaltninger
(og fx. opretter *brændbælter*, så ilden fra helvede IKKE
spredes)!

Og i dag er det også 2404 dage siden, at en stor asteroide
samt en meteor nær havde ramt og udslettet
Psykopatistan/Kleptokratistan (Rusland)! Se evt. ...

Date: Wed, 6 Mar 2019 14:28:09 +0100, GMT 13:28
21286 news:5c7fcaec$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/21-xxx/21-286
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/goodwill/21-286
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/6Oc2rdQ-vG4/6VNBJw20BwAJ

> ET! Hvor meget står der på min goodwill-konto?...
>
> Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
> the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
> i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
> der sagde:
> (2019-03-06, Wednesday, day no 65, CET 14:15, GMT 13:15)
> - "Masser!§"

Se tillige ...

News:dk.videnskab
News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: Found 30 and 196 -
Re: Found 115 -
Re: Found 50 and 78 at Chernobyl disaster 1986-04-26 -
Re: Tunguska: Found 78 -
Re: Meteor eksploderede over Sibirien 2019-04-06, GMT 12:00
(T-17 and 7 days) -
Re: 2019 uge 15 (news samlet)
Date: Thu, 11 Apr 2019 09:21:46 +0200, GMT 07:21
21390 news:5caeeb12$0$701$1472...@news.sunsite.dk
Chernobyl disaster (Tjernobylulykken)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/chernobyl/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/chernobyl/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/apophis/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-14/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-30/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-50/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-78/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-115/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-196/21-390
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/1-pfgcv8r74/lFNV1Br7AgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/IhSuyrBDmF0/j0dI6RziBAAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/yzeSkItbCs4/cxkWlA8ZCgAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/koRifFcgF9g/ggBb8KzVBwAJ

-

Tidens aktuelle litterære sætning:

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/maa-jeg-godt-vaere-vred

Må jeg godt være vred?
af Ross Campbell

Kapitel 2:
Samfundet og vreden, side 18-25

side 20

Oprør mod autoriteterne

Mennesker, der aldrig har fået tilfredsstillet deres behov
for kærlighed, bliver vrede og lader ofte deres vrede
komme til udtryk i oprør. Og her har vi den egentlige
grund til respektløshed og anti-autoritære holdninger.

Kommentar:

Kan dette være årsagen til al den megen had (med vold, mord,
død og ødelæggelse), vi observerer i Mellemøsten ?

-

I denne uge vil de politiske hændelser blive indrapporteret her
under lovmusikken ...

Blessed Be The Name Of The Lord - Vineyard Music
Uploadet af bondservant007 den 16/04/2007
http://www.youtube.com/watch?v=RRbxEPn6khw

Og prøv også hebraisk lovsang ...
https://www.youtube.com/watch?v=chG6xRsX7ns&list=PLszhKo2cWmhOpG6GvcWZxg3yJP4-2pFXk

Og som noget særlig for alle Jer muslimer *anbefales* denne
video ...

Muslim woman who hated the Jews
and ended up falling in love with their King - JESUS!
Offentliggjort den 1. feb. 2018
https://www.youtube.com/watch?v=wzfVAb4q8ZU
Se tillige ...
https://www.oneforisrael.org/

-

Underskriv:

Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs ...
http://www.skrivunder.net/nej_tak_til_statens_salg_af_dong_til_goldman_sachs

(Det ér *snylteri* ikke at betale skat! Og det er ikke
nok bare at sige undskyld for at ha' medvirket til et
verdensomspændende økonomisk krak i 2008. Det er pyramidespil,
hvor vi, Verdensbefolkningen, bliver taberne! Og dét er unfair,
og skal forbydes ved lov!)

Afskaf kongehuset
http://www.skrivunder.net/afskaf_kongehuset

Alle har ret til liv
http://www.skrivunder.net/alle_har_ret_til_liv

Appel til regeringen - fordøm krigsforbrydelserne (i Aleppo)!
http://www.skrivunder.net/sanktioner_krigsforbrydelserne_i_aleppo

Underskriv (med tilsagn om økonomisk hjælp) ...
Boykot Banker kræver skyhøje renter for lån til økonomisk trængte
http://www.skrivunder.net/boykot_banker_kraver_skyhoje_renter_for_lan_til_okonomisk_trangte

Borgernes statsbank
https://www.skrivunder.net/borgernes_statsbank

Boykot Cannibalistan (China)
http://www.skrivunder.net/boykot_cannibalistan_china

Boykot Psykopatistan (Russia)
http://www.skrivunder.net/boykot_psykopatistan_russia
Psykopatistan (Russia) fortjener einem SMAT, nogen indvendinger ?
http://www.skrivunder.net/psykopatistan_russia_fortjener_einem_smat_nogen_indvendinger

Boykot Fanatistan
http://www.skrivunder.net/boykot_fanatistan

For tiden findes der desværre mange fanatiske lande, hvor
Menneskerettighederne krænkes. Heriblandt:
Libyen
Saudi Arabien
Afghanistan
Pakistan
Iran

Boykot Syrien
http://www.skrivunder.net/boycot_syria

Boykot Sminke
http://www.skrivunder.net/boykot_sminke

børn og unge max 37 timers arbejdsuge i skolen og weekenderne fri
http://www.skrivunder.net/born_og_unge_max_37_timers_arbejdsuge_i_skolen_og_weekenderne_fri

Danske Dommere skal oplyse, om de er medlem af Frimurerlogen
https://www.skrivunder.net/danske_dommere_skal_oplyse_om_de_er_medlem_af_frimurerlogen

Direkte demokrati nu
http://www.skrivunder.net/direkte_demokrati_nu

FINGRENE VÆK FRA LEJERNES PENGE
https://www.skrivunder.net/fingrene_vak_fra_lejernes_penge

Fokus på antibiotika
https://www.skrivunder.net/fokus_pa_antibiotika

Folkeafstemning om afskaffelse af politisk imunitet
https://www.skrivunder.net/folkeafstemning_om_afskffelse_af

For Ytringsfrihed på Facebook
https://www.skrivunder.net/for_ytringsfrihed_pa_facebook

Forbud mod Googles *hensynsløse* aggressive adfærd
https://www.skrivunder.net/forbud_mod_googles_hensynslose_aggressive_adfard

Forbud mod ikke-egnede bilister
http://www.skrivunder.net/forbud_mod_ikke-egnede_bilister

Forbud mod pyramidespil herunder aktier
http://www.skrivunder.net/signatures/forbud_mod_pyramidespil_herunder_aktier/

Forbud mod utidige valg
http://www.skrivunder.net/forbud_mod_utidige_valg

Gør straffen hårdere for udviste kriminelle (så de ikke tør
vende tilbage)
http://www.skrivunder.net/gor_straffen_hardere_for_udviste_kriminelle

Indfør Systembolaget for tobak og alkohol
http://www.skrivunder.net/indfor_systembolaget_for_tobak_og_alkohol

Ja tak til alle, der kan, skal i arbejde
http://www.skrivunder.net/ja_tak_til_alle_der_kan_skal_i_arbejde

Ja tak til, at det offentlige hjælper virksomheder igang
http://www.skrivunder.net/ja_tak_til_at_det_offentlige_hjalper_virksomheder_igang

Jøderne har ret til at tilbe' på Tempelbjerget
http://www.skrivunder.net/joderne_har_ret_til_at_tilbe_pa_tempelbjerget

Karantæne-reglerne SKAL overholdes mht. ebola
http://www.skrivunder.net/karantane-reglerne_skal_overholdes_mht_ebola

Nej til et moderne kontanthjælpsloft
http://www.skrivunder.net/nej_til_et_moderne_kontanthjalpsloft

Ophæv cølibatkravet
http://www.skrivunder.net/ophaev_coelibatkravet

Opret Forenede Demokratiske Nationer (FDN), United Democratic
Nations (UDN)
http://www.skrivunder.net/opret_forenede_demokratiske_nationer

Michail Chodorkovskij Ruslands repræsentant til De Forenede
Demokratiske Nationer
http://www.skrivunder.net/michail_chodorkovskij_russias_representative_to_united_democrati

"REKLAMER NEJ TAK" til postkassen burde være en selvfølge /miljøbevidsthed
https://www.skrivunder.net/reklamer_nej_tak_til_postkassen_burde_vare_en_selvfolge_miljobevidsthed

Send palæstinenserne hjem (til Sverige)
http://www.skrivunder.net/send_palastinenserne_hjem_til_sverige

Smid Ukraines ambassadør i Danmark ud af landet
http://www.skrivunder.net/smid_ukraines_ambassador_i_danmark_ud_af_landet
(Dette nu ikke længere aktuelt)

Stem på snUFO-partiet ...
http://www.skrivunder.net/stem_pa_snufo-partiet

Stop offentlig rygning, mennesker lider under passiv rygning ...
http://www.skrivunder.net/stop_offentlig_rygning_mennesker_lider_under_passiv_rygning

Støt israelsk medlemskab af NATO ...
http://www.skrivunder.net/stoet_israelsk_medlemskab_af_nato

Umyndiggjorte (handikappede) skal ha' ret til at stemme ...
https://www.skrivunder.net/umyndiggjorte-handikappede-skal-ha-ret-til-at-stemme

-

Jesu Krist Genkomst, Ja Tak
http://www.skrivunder.net/jesu_krist_genkomst_ja_tak

Interstellart bryllup, Ja tak
http://www.skrivunder.net/interstellart_bryllup_ja_tak

(Givetvis to sider af samme sag!)

-

Coming up world news:

UFO landed in Central Park ...

Eller måske rettere:

Above the hill of Zion!

Apropos ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2009-03-02/08-520

-

UFO-Evaluering:
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-119
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-152b

2013-02-15-hændelsen above Russia:

Genstanden er for STOR til, at vi jordboere (herunder NASA) kan
*fuske* med den!

Ergo må den være *ægte*!

Found:

Date: Thu, 11 Apr 2019 09:21:46 +0200, GMT 07:21
[...]

Test dit kærlighedssprog ...
http://kærlighedssprog.dk/kaerlighedssprog/test-dit-kaerlighedssprog/

Gennemgå profilen, når du er afslappet og har tid nok.

(Vælg en af følgende 2 muligheder:)

Nr. 1
Jeg er glad for at blive rost
Jeg kan lide at få et knus

Nr. 2
Jeg kan godt lide at ...

Last OUTPUT: 21700 news:5d4f0d11$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/SKf1MoGSFgAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21776

Gud kan du IKKE narre (med din *vranglære*)! + Heaven-break

File 21.777 ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/excorsismus/21-777
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/adultery/21-777
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/21-777
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/tsa/21-777
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/21-777
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-777

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/excorsismus/21-777

Other news:

2329 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mar+12&version=BPH

Markus 12, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus afslører de jødiske lederes ondskab

[ ... ]

De jødiske ledere søger at fange Jesus i ord

[ ... ]

Saddukæernes spørgsmål om genopstandelsen fra de døde

[ ... ]

Det vigtigste bud i Toraen

[ ... ]

Messias som Davids søn

[ ... ]

Jesus advarer imod de skriftlærdes hykleri

[ ... ]

Forskellen mellem at give og at ofre

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Th+4.1-12&version=BPH

1 Tessalonikerne 4:1-12, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Om at leve i kærlighed og hellighed efter Guds vilje

1
Med den autoritet, som Herren Jesus har givet os, beder vi
jer nu indtrængende om at glæde Gud ved til enhver tid at
leve efter hans vilje, sådan som vi underviste jer om. Det
gør I jo allerede nu, men vi ønsker, at I må gøre
yderligere fremskridt.

2
I husker nok de påbud, vi gav jer fra Herren Jesus.

3
Gud ønsker, at I skal indvi jeres liv til ham og afholde
jer fra seksuel synd.

4
I må hver især forstå, hvordan man vinder sig en kone på
en anstændig og ærbar måde,

5
ikke i sanseligt begær, sådan som de gudløse gør.

6
I må heller ikke synde imod en ven eller udnytte ham i
denne sag.[a] Herren straffer alle den slags handlinger.
Det har vi tidligere understreget for jer.

7
Gud har jo ikke kaldet os til et liv i synd, men til et
liv i hellighed.

8
Hvis nogen ikke respekterer disse påbud, er det jo ikke
mennesker, de ringeagter, men Gud selv, han, som giver
jer[b] sin hellige Ånd.

I den noget ældre BPH-oversættelse fra 1992 står der:

3
Gud vil nemlig, at I skal være hellige og rene og afholde
jer fra al seksuel synd.

4
Enhver af jer skal vinde sig sin hustru i hellighed og ære.

5
Lad jer ikke drive af sanseligt begær ligesom de, der ikke
kender Gud.

6
Og bedrag aldrig nogen ved at tage en anden mands hustru.
Herren straffer sådanne handlinger.

Footnotes:

4,6 Teksten er åben for flere fortolkninger. Måske er der
tale om, at en ung mand ikke må udnytte den udkårnes far
eller tage deres venskab for givet ved at få fat i
datteren på en umoralsk og selvisk måde.

4,8 En del håndskrifter siger „os”.

Subject: Overraskende forsøg: Kan man få sin biologiske alder
skruet tilbage? -
Re: 2019 uge 37 (news samlet)
Date: Sat, 14 Sep 2019 08:56:33 +0200, GMT 06:56
21774 news:5d7c8f0b$0$701$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/EjmY8dh91GQ/TtCLV6X8AwAJ

> [...]
> bragte de atter emnet på bane.
>
> 11
> Han sagde da til dem: „Hvis en mand skiller sig fra sin
> kone og derefter gifter sig med en anden, er han skyldig i
> ægteskabsbrud mod sin første kone.
>
> 12
> Og hvis en kone går fra sin mand og gifter sig med en
> anden, er det hende, som begår ægteskabsbrud mod sin første
> mand.”
>
> Det kan ikke gentages ofte nok, at mandatet fra Gud MANGLER,
> når folk vil giftes igen! Det er at leve på en *livsløgn*!

Subject: Re: Kan en "protestant" bli' katolik? -
Re: 2019 uge 36 (news samlet)
Date: Thu, 5 Sep 2019 21:51:36 +0200, GMT 19:51
21758 news:5d716757$0$701$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/catholic-church/21-758
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/xeUP-RDIN4w/IXQ62AsgAgAJ

> Tankevækkende er det derfor også, at følgende hændte i går
> onsdag:
>
> (
> Det var som om der var sket noget i den åndelige verden.
> )
>

> Jeg mødte en forhenværende ven og hilste på ham.
>
> Baggrunden hertil er følgende:
[ ... ]
> Denne forhenværende ven havde jeg været nødt til at kvitte,
> fordi ...
[ ... ]
> [...]
>

> Og se:
>
> For ham var det et STORT skrid at ta' (pga. hans usynlige
> psykiske handikap)!
>

> Og så er det, at spørgsmålet melder sig:
>
> Er Gud Helligånd begyndt at virke igen?
>
> (
> For sandheden er jo, at jeg IKKE kan frelse ham (om jeg
> så stod på hoved osv.), idet jeg jo end ikke kan frelse
> mig selv (men ligesom ham er 100% *afhængig* af Guds Nåde!
> )
>
> Behager det Ham, at vi gør regnskabet op med alle disse
> *møgguder* (som fx. hor-dæmon-tilbedelse jo er!)?

Subject: al-Qaida uppmanar till attacker => Excorsismus -
Re: 2019 uge 37 (news samlet)
Date: Thu, 12 Sep 2019 09:48:52 +0200, GMT 07:48
21771 news:5d79f874$0$692$1472...@news.sunsite.dk
Excorsismus (Eksorcisme, dæmon- og djævleuddrivelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/excorsismus/21-xxx/21-771
Terror (abuse of power)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/terror/al-qaeda/21-771
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/EjmY8dh91GQ/zAMVoV9iAwAJ

> Det er faktisk én af grundene til, at jeg (som kristen) nu
> IKKE længere vil færdes blandt såkaldte kristne, der (trods
> navneordet) er *ulydige* mod Guds Ord (fx. mht. utugt og hor);
> fordi ...
>
> Djævelen har - i så fald - jo allerede vundet denne åndskamp,
> når/hvis vi kristne går på kompromis mht. Guds Ord, ikke
> sandt?
>
> Så ...
>
> Læresætningen er, at ...
>
> Vi kan IKKE forvente, at Gud *aktivt* gør et-eller-andet
> (apropos exorcisme), så længe vi OGSÅ tilbeder *møgguder*
> [...]

Forleden dag var jeg sammen med et menneske, der deltog i min
søsters horbryllup, endskønt jeg dengang havde *advaret*
vedkommende om det, apropos ...

Subject: Russisk journalist død efter mystisk fald fra balkon.
Indsigelse mod kirkelig vielse af ... -
Re: 2018 uge 16 (news samlet)
Date: Tue, 17 Apr 2018 08:54:03 +0200, GMT 06:54
20538 news:5ad599b9$0$709$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-538
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/QAYVflKBLbs/wMIMYNafAAAJ

> Emne
> Indsigelse mod kirkelig vielse af ... (classifyed) ...
>
> Din besked:
>
> date ca.
> 2018-04-17, CET 08:34
> === citat start ===
>
> Hvad er det, jeg hører?
>
> Har I tænkt Jer at gengifte ... *fraskilte* ... (classifyed) ...
[ ... ]
> I så fald kommer I til at høste, hvad I har sået: I får
> djævelen til Herre. Og han er en *ødelægger* (af bl.a. det
> hellige ægteskab).
>
> Jeg véd, hvad jeg taler om (mht. at være i satans kløer) ...
> https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/tilsyn/20-504
>
> Mit råd til Jer er derfor:
>
> Invitér IKKE denne hordæmon indenfor (i menigheden)!

Personen berettede nu om, at høn i den seneste tid var blevet
vækket flere om natten ved, at nogen stod inde i værelset og
stirrede ubehageligt på høn.

Høn havde snakket med nogle andre kristne om det (som muligvis
selv lever som gengifte; altså i hor ifølge Jesu Ord. De har i
hvert fald IKKE taget afstand fra min søsters horbryllup og
har dermed været med til at *undergrave* ex-manden, min
svogers åndelige autoritet)!
Og her var de blevet enige om, hvor vigtigt det er at have
Guds fulde rustning på!

Og det lyder jo også TILSYNELADENDE korrekt, men ...

Er det i grunden ikke at holde Gud for nar (spørger jeg)?

KAN man BÅDE sidde til bord hos Herren OG samtidig indirekte
tilbede onde ånder (fx. hordæmoner)?

Nej! IKKE ifølge Paulus:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Kor+10.21&version=BPH

1 Korinterne 10:21, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

I kan ikke på én gang være ét med Herren og ét med de onde
ånder. I kan ikke på én gang deltage i Herrens nadver og i
en ofringsfest til onde ånder.

Gud kan du IKKE narre (med din *vranglære*)!...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige:

2019-09-16, Monday, day no 259, CET 09:05, GMT 07:05)
- "Og det skal den (denne meddelelse skal sende til dem, der
har)...

09:06
- "lavet *oprør*"

09:06
- "imod"

09:06
- "mig!"

09:08
- "Jeg *straffer*"

09:09
- "mine kære"

09
- "små"

09
- "skabninger,"

09
- "så de forstår,"

09
- "at jeg"

09
- "IKKE vil ha',"

10
- "at de"

10
- "ødelægger"

10
- "folks liv"

10
- "med"

10
- "uret,"

10
- "herunder"

11
- "meddelagtighed"

11
- "i"

11
- "hor!"

12
- "I kan IKKE både tilbe' mig"

12
- "og urene ånder!"

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Ki+23.15-24&version=BPH

Anden Kongebog 23:15-24, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Josias’ reformkampagne, fortsat)

Josias befaler, at der skal holdes påske igen

Resten af Josias’ regeringstid

-

Dagens Ord fra ...

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte
4 gange om året: dec, mar, jun og sep, og det er jo meget
smart, hvis man er væk på retræte eller noget andet.)

=== citat start ===

Ordet for 2019-09-16

Om at undgå stress (5)

"Han valgte tolv ... for at han kunne sende dem ud for at
prædike."
Mark 3,14

=== citat slut ===

-

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

(2019-09-15, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

They are being tested by many troubles, and they are very
poor. But they are also filled with abundant joy, which has
overflowed in rich generosity.
2 Corinthians 8:2

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2019 uge 38 (news samlet)
Date: Mon, 16 Sep 2019 08:05:42 +0200, GMT 06:05
21776 news:5d7f2643$0$698$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/87g7Fl-CKI8/v2anGlllAAAJ

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Muligt bombefly fundet ud for Langelands kyst
15. sep. 2019, 10:52 Opd. 15. sep. 2019, 11:48 ...

-

NRK:
15. september 2019 kl. 07:33

USA klar til modsvar efter angreb

Houthierne har ramt sauderne

Prisen på råolie ryger i vejret
Date: Mon, 16 Sep 2019 08:05:42 +0200, GMT 06:05

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Halvdelen af Saudi-Arabiens olieproduktion smadret: Din benzin bliver dyrere
15. Sep. 2019 kl. 12:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/halvdelen-af-saudi-arabiens-olieproduktion-smadret-din-benzin-bliver-dyrere

-

Familien afviser mindeplads for Kim Larsen i København
15. Sep. 2019 kl. 17:19
https://www.dr.dk/nyheder/indland/familien-afviser-mindeplads-kim-larsen-i-kobenhavn

-

DR S145 man 16 sep 09:27:00
15.september dr.dk/nyheder 17:51

HOUTHIERNE HAR RAMT SAUDERNE
I går ramte droneangreb to kæmpe
olieanlæg i det østlige Saudi-Arabien.

DR Nyheder har spurgt Maria-Louise
Clausen, post-doc, Dansk Institut for
internationale studier, om houthierne
har kapacitet til at gennemføre et så
omfattende angreb:

- Hvis houthierne har gennemført det
her angreb, så har de højst sansynligt
gjort det med støtte fra Iran. Og hvis
Iran er indvoldveret, så må man se det
i relation til den igangværende
konflikt, som Iran har med USA og som
et forsøg på at underminere amerikansk
politik i Mellemøsten, siger Maria-
Louise Clausen.

Houthierne har ramt saudierne dér, hvor det gør allermest ondt. Men det
er usandsynligt, at Iran har rene hænder
15. Sep. 2019 kl. 17:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/houthierne-har-ramt-saudierne-der-hvor-det-goer-allermest-ondt-men-det-er

-

DR S151 man 16 sep 09:27:00
16.september dr.dk/nyheder 01:25

PRISEN PÅ RÅOLIE RYGER I VEJRET
Prisen på råolie stiger markant efter
lørdagens angreb mod to olieanlæg i
Saudi-Arabien.

Dermed er der også udsigt til dyrere
benzin.

Da handlen med råolie begyndte klokken
00.00 dansk tid hoppede prisen op med
omkring 15 procent, skriver
nyhedsbureauet Reuters.

Angrebene har reduceret produktionen
med 5,7 millioner tønder råolie om
dagen, oplyste det statslige saudiske
olieselskab Aramco søndag.

Prisen på råolie ryger i vejret efter angreb i Saudi-Arabien
kl. 01:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-pa-raolie-ryger-i-vejret-efter-angreb-i-saudi-arabien

-

DR S152 man 16 sep 09:27:00
16.september dr.dk/nyheder 03:25

USA KLAR TIL MODSVAR EFTER ANGREB
USA er klar til et modsvar efter
lørdagens angreb mod saudiske
olieanlæg.

Det skriver USA's præsident, Donald
Trump, på Twitter natten til mandag.

- Der er grund til at tro, at vi kender
gerningsmændene. Vi er klar, afhængig
af bekræftelse, men vi venter på at
høre, hvem Saudi-Arabien mener, der
står bag angrebet, og under hvilke
vilkår vi bør fortsætte, skriver Trump.

Det er første gang, at Trump har
antydet et muligt militært modsvar til
angrebet, der midlertidigt har ødelagt
halvdelen af Saudi-Arabiens
olieproduktion.

USA er klar til modsvar efter angreb på saudisk olieanlæg
kl. 03:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-er-klar-til-modsvar-efter-angreb-pa-saudisk-olieanlaeg

-

Retsanalytiker: Dronesag i retten vil vise, om dansk politi forstår
terrorfinansiering
kl. 07:10
https://www.dr.dk/nyheder/indland/retsanalytiker-dronesag-i-retten-vil-vise-om-dansk-politi-forstaar

FN fordømmer droneangreb på olieanlæg i Saudi-Arabien
15. sep. 2019, 21:29
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-15-fn-fordommer-droneangreb-pa-olieanlaeg-i-saudi-arabien

-

Prisen på råolie stiger markant mandag morgen - Trump åbner for lagrene
16. sep. 2019, 05:28
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-16-prisen-pa-raolie-stiger-markant-mandag-morgen-trump-abner-for-lagrene

-

Trump er 'locked and loaded' efter angreb på saudisk olieanlæg
16. sep. 2019, 07:09
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-16-trump-er-locked-and-loaded-efter-angreb-paa-saudisk-olieanlaeg

USA er 'locked and loaded' (klar til at skyde, red.) o...

-

Dobbelt så mange motorveje får forbud mod overhalende lastbiler
16. sep. 2019, 10:18 ...
Kristian Jensen reagerer på Løkke-interview: - Et lukket kapitel for mig
16. sep. 2019, 10:25 ...

-

104 SVT Text Måndag 16 sep 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Oljepriset upp efter drönarattack..130
Drönare observerades i Kuwait......131

* Storstrejk på General Motors.......132

* Ny förlikning efter "dieselgate"...133

* Uppgift: Kim önskar möte med Trump 134

Vallokalundersökningen i Tunisien..135

Soldater dödade i Somalia..........136

Presidentval i Algeriet i december 137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Måndag 16 sep 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Israel godkänner nya bosättningar..138

Bränder nära Aten - kloster utrymt 139

* Notiser: Älv drig med sig 100 får..148

-

131 SVT Text Måndag 16 sep 2019
UTRIKES PUBLICERAD 15 SEPTEMBER

Drönare observerades i Kuwait

Kuwait utreder en misstänkt drönare
som siktades vid kustlinjen utanför
huvudstaden Kuwait City tidigt på
lördagen, skriver TT.

Den ska ha passerat vid en tidpunkt
som överensstämmer med drönarattack-
erna mot två oljeanläggningar i Saudi-
arabien på lördagsmorgonen lokal tid.

Myndigheter har höjt säkerheten kring
viktiga anläggningar i landet.

USA:s utrikesminister Mike Pompeo
anklagar Iran för drönarattackerna i
Saudiarabien, vilket Iran nu avfärdar.

-

138 SVT Text Måndag 16 sep 2019
UTRIKES PUBLICERAD 15 SEPTEMBER

Israel godkänner nya bosättningar

Israel har godkänt nya bosättningar
på den ockuperade Västbanken, enligt
premiärminister Benjamin Netanyahus
kansli. Beskedet kommer två dagar
före Israels parlamentsval på tisdag.

Alla bosättningar på den palestinska
Västbanken ses som illegala enligt
internationell lag, men Israel anser
att det finns en skillnad mellan
bosättningar som landet godkänt och
dem som inte godkänts, rapporterar TT.

Häromveckan förnyade Netanyahu,
i samband med sin kampanj inför valet,
sitt löfte om att annektera mark där
judiska bosättningar ligger.

-

148 SVT Text Måndag 16 sep 2019
VÄRLDEN I KORTHET 16 SEPTEMBER

Syrien Minst elva personer dödades
i natt i en explosion i landets norra
del, uppger det oppositionella Syriska
människorättsobservatoriet (SOHR).
Detonationen orsakades av en bilbomb,
som exploderade i närheten av ett
sjukhus i rebellkontrollerat område.

-

NRK:
15. september 2019 kl. 07:33 - 16. september 2019 kl. 09:24, error

16. september 2019 kl. 10:29

-

Salme præger demonstrationer i Hongkong
16. september 2019, kl. 0:00
Jørgen Skov Sørensen
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/salme-praeger-demonstrationer

Salmen ”Sing hallelujah to the Lord” har gennem mange år været
en favorit blandt kirkegængere i den tidligere britiske
kronkoloni Hongkong. Den bliver også sunget af de
demonstranter, der for tiden er på gaden i Hongkong.

En væsentlig del af de protesterende i Hongkong er kristne, og
det kan man høre på en af deres slagsange

Kommentar:

Sing Hallelujah to the Lord (with lyrics)
https://www.youtube.com/watch?v=X-yYRUyLRvQ
https://www.youtube.com/watch?v=FeAIKgv1430
https://www.youtube.com/watch?v=x_wZt_eNSDw

【4K】Sing Hallelujah to the Lord in Anti-extradition Protests
[反送中示威詩歌頌唱]
https://www.youtube.com/watch?v=7HLvxvyEyh8

Re: Gud kan du IKKE narre (med din *vranglære*)! + Heaven-break

File 21.779 ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/excorsismus/21-779
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/adultery/21-779
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/21-779
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/tsa/21-779
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/21-779
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-779

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/excorsismus/21-779

-

Subject: Gud kan du IKKE narre (med din *vranglære*)! + Heaven-break -
Re: 2019 uge 38 (news samlet)
Date: Mon, 16 Sep 2019 09:15:21 +0200, GMT 07:15
21777 news:5d7f3699$0$700$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/iATt6qOeSxM/Dy8sNEuwAgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/87g7Fl-CKI8/CrCgyyZpAAAJ
Det drejer sig om et ægtepar, som kommer i samme kirkesamfund,
som den nu *afdøde* præst (dog i en anden meninghed).
Se evt. ...

Subject: Re: Breaking news: Kristen præst, der levede i hor
(var gengift), død! -
Re: 2019 uge 36 (news samlet)
Date: Mon, 9 Sep 2019 21:32:15 +0200, GMT 19:32
21767 news:5d76a8cc$0$704$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/excorsismus/21-767
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/adultery/21-767
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/21-767
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/tsa/21-767
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/21-767
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-767
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/sVpZyWYkfjU/TJhIMk9ZAwAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/EjmY8dh91GQ/xGf8KQSTAgAJ

[ ... ]
> Allerede da jeg ankom til FH i 2013 fik jeg at vide, at en
> tidligere korpsleder var blevet enke. Hun havde været gift
> med en mand, der havde et forlist ægteskab bag sig!
>
> Om manden døde før, under eller efter (deres tjeneste som
> korpsledere) ved jeg ikke!
>
> Alt, hvad jeg ved, er, at de måske i Guds øjne havde levet
> i hor!
>
> Men det var *fortid* nu, da jeg ankom til det lokale korps
> i 2013, så ...
>
> Hvorfor rode op i den sag nu? tænkte jeg. Dødsfaldet havde
> jo sat en definitiv stopper for afgudsdyrkelsen, skønnede
> [...]

Kvinden i dette ægteskab har (efter min søsters horbryllup)
OGSÅ fået bøvl med sine nyrer, så de KUN virker med 11-15 %.

Altså *selvsamme* sygdom som den nu *afdøde* præst (der levede
i *hor*)!

Tja ...

Hvad skal jeg tænke?

Det eneste, jeg kan komme i tanke om, er beretningen fra Det
Nye Testamente om et ægtepar (Ananias og Safira) , der prøver
at *bedrage* Gud og Hans menighed ved at lyve. De omkommer
begge. Se evt. ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Act+5.1-11&version=BPH

Det er dødsens farligt at falde i den levende Guds hænder
(hvis først man har ægget Ham til strid)!

Jeg *FRARÅDER* det på det alvorligste! Det KAN komme til at
koste Jer livet!
Last OUTPUT: 21700 news:5d4f0d11$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/SKf1MoGSFgAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21779

Trump peger på Iran efter angreb: - Jeg ønsker ikke at føre krig, men vi
er klar

Droneangreb kan tvinge Trump til at handle

Trump vil se beviser: Men 'det ser ud til' at Iran står bag angreb

Saudi-Arabien: FN skal se på angreb

Hul i ozonlag er mindste i 30 år

Stor asteroide (2000 QW7) susede ”tæt” forbi Jorden i nat (natten til
søndag)

2328 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mar+13&version=BPH

Markus 13, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus forudsiger templets ødelæggelse

[ ... ]

Jesus advarer om krige, katastrofer og forfølgelser

[ ... ]

Jerusalems ødelæggelse

[ ... ]

Falske profeter

[ ... ]

Tegnene på, at Jesus snart kommer igen

[ ... ]

Vær altid parat

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Th+4.13-18&version=BPH

1 Tessalonikerne 4:13-18, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

De, der dør før Kristi genkomst, vil også genopstå

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Ki+23.25-30&version=BPH

Anden Kongebog 23:25-30, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Resten af Josias’ regeringstid, fortsat)

-

[...]

Ordet for 2019-09-17

Om at undgå stress (6)

"Ganske tidligt ... stod Jesus op, og han gik bort og ud
til et øde sted og bad dér." Mark 1,35
(2019-09-16, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

For God is the one who provides seed for the farmer and then
bread to eat. In the same way, he will provide and increase
your resources and then produce a great harvest of generosity
in you.
2 Corinthians 9:10

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 16 Sep 2019 08:05:42 +0200, GMT 06:05

> [...]

Saudi-Arabien: FN skal se på angreb

Hul i ozonlag er mindste i 30 år

Stor asteroide (2000 QW7) susede ”tæt” forbi Jorden i nat (natten til

Stor asteroide susede ”tæt” forbi Jorden i nat - men bare rolig, det
sker tit, siger forsker
Mark Lindved Norup og Oliver Batchelor
15. sep. 2019 kl. 22.20
https://www.dr.dk/nyheder/viden/stor-asteroide-susede-taet-forbi-jorden-i-nat-men-bare-rolig-det-sker-tit-siger

Ved kollision med Jorden kunne den have skabt en
energiudladning svarende til 100.000 hiroshimabomber.

Klokken 01.54 i nat passerede asteroiden 2000 QW7 Jorden.

-

Drone-angreb i Saudi-Arabien påvirker også dig: Prisen på benzin er
steget markant
kl. 12:43
https://www.dr.dk/nyheder/indland/drone-angreb-i-saudi-arabien-paavirker-ogsaa-dig-prisen-paa-benzin-er-steget-markant

-

Efter droneangreb: Store olie-importører forventer ikke forsyningskrise
i Saudi-Arabien
kl. 15:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/efter-droneangreb-store-olie-importoerer-forventer-ikke-forsyningskrise-i-saudi

-

Papirer afslører: Russere overførte 29 millioner til Dan-Bunkerings
ejerselskab
16. Sep. 2019 kl. 20:30
https://www.dr.dk/nyheder/indland/papirer-afsloerer-russere-overfoerte-29-millioner-til-dan-bunkerings-ejerselskab

-

LÆS SVARENE Overgreb på børn har livslange konsekvenser
16. Sep. 2019 kl. 21:00
https://www.dr.dk/nyheder/indland/laes-svarene-overgreb-paa-boern-har-livslange-konsekvenser

-

DR S171 tir 17 sep 08:23:47
16.september dr.dk/nyheder 21:46

HUL I OZONLAG ER MINDSTE I 30 ÅR
EU's Copernicus Atmosphere Monitoring
Service melder om, at ozonhullet ser ud
til at blive det mindste i 31 år.

Og det er en glædelig nyhed på den
Internationale Dag for bevarelse af
ozonlaget. For præcis 32 år siden
udnævnte FN nemlig den 16. september
som Ozonlagets Dag.

I øjeblikket er størrelsen på hullet
godt under halvdelen af det areal, det
normalt er i midten af september.

Og det er en rigtig god nyhed, mener
Helge Jønch-Sørensen, der er ozon-
forsker og chefkonsulent hos Danmarks
Meteorologisk Institut (DMI).

Hullet i ozonlaget er (nok) det mindste i 30 år
16. Sep. 2019 kl. 21:46
https://www.dr.dk/nyheder/indland/hullet-i-ozonlaget-er-nok-det-mindste-i-30-aar

-

DR S172 tir 17 sep 08:23:47
16.september dr.dk/nyheder 21:48

SAUDI-ARABIEN: FN SKAL SE PÅ ANGREB
Et hold af internationale eksperter,
heriblandt fra FN, skal undersøge det
droneangreb, som i lørdags satte en
stopper for halvdelen af Saudi-Arabiens
olieproduktion.
Sådan lyder en invitation i hvert fald
fra Saudi-Arabien, som samtidig kalder
på international fordømmelse af
angrebet på to olieanlæg i det østlige
Saudi-Arabien, som fandt sted i
weekenden. De første undersøgelser
viser, at der blev brugt iranske våben
til at udføre angrebet, oplyser det
saudiske udenrigsministerium.

- Kongeriget er udmærket i stand til at
forsvare sit land og sit folk og svare
med magt mod dem, der angriber, lyder
det yderligere i en udtalelse.

Saudi-Arabien vil have FN til at undersøge droneangreb
16. Sep. 2019 kl. 21:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/saudi-arabien-vil-have-fn-til-undersoege-droneangreb

Kommentar:

Enhver idiot kan nok indse, HVAD der vil ske (med et
atombevæbnet Saudi Arabien og Iran)!

Counter now ...
2328 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Redaktøren, der er Kinas stemme: USA står bag uro i Hongkong
16. Sep. 2019 kl. 22:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/redaktoeren-der-er-kinas-stemme-usa-staar-bag-uro-i-hongkong

Kommentar:

Sikke en omgang ævl! Kommunister tror de kan lyve sig fra
alting!

Men en *røvfuld* vil nopk kunmne ændre lidt på dette!

-

47.000 straffesager samler støv hos anklagemyndigheden
16. Sep. 2019 kl. 23:45
https://www.dr.dk/nyheder/indland/47000-straffesager-samler-stov-hos-anklagemyndigheden

-

Trump vil se beviser: Men 'det ser ud til' at Iran står bag angreb
17. Sep. 2019 kl. 00:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-vil-se-beviser-men-det-ser-ud-til-iran-star-bag-angreb

-

DR S176 tir 17 sep 08:43:11
17.september dr.dk/nyheder 03:46

FN: ROHINGYAER I MYANMAR ER I FARE
De rohingya-muslimer, der ikke er
flygtet fra Myanmar, er i "alvorlig
fare for at blive udsat for folkedrab".

Det er desuden fortsat "umuligt" at
vende hjem for den ene million
rohingyaer, som er blevet fordrevet fra
Myanmar.

Sådan lyder advarslen fra et hold af
FN-efterforskere mandag aften dansk
tid.

FN's undersøgelsesmission i Myanmar
konkluderede sidste år, at det kunne
betegnes som et folkedrab, da Myanmars
militær i 2017 fordrev mænd, kvinder og
børn fra deres hjem og deres landsbyer.

FN: 600.000 rohingyaer i Myanmar er i fare for folkedrab
kl. 03:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fn-600000-rohingyaer-i-myanmar-er-i-fare-folkedrab

-

DR S115 tir 17 sep 08:43:07
17.september dr.dk/nyheder 08:38

ISRAELSK VALG HANDLER OM NETANYAHU
Det er ikke mere end et halvt år siden,
at israelerne sidst stemte til
parlamentsvalg, men i dag skal de igen.

Selvtilliden fejlede ellers ikke noget
hos den siddende premierminister
Benjamin Netanyahu, hvis liberale
konservative parti, Likud, fik 35 ud af
120 pladser i det israelske parlament,
Knesset.

Men sejrens glæde fortonede sig i
problematiske regeringsforhandlinger,
og det stod hurtigt klart, at
uenigheder satte en kæp i hjulet for en
ny regering med Netanyahu i spidsen.

Derfor bliver valget i dag meget et
spørgsmål om for eller imod Netanyahu.

Israelsk valg for eller imod Netanyahu
kl. 08:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/israelsk-valg-eller-imod-netanyahu

Efter 100 dage med voldelige sammenstød - nu vakler Hongkongs økonomi
16. sep. 2019, 14:43
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-16-efter-100-dage-med-voldelige-sammenstoed-nu-vakler-hongkongs-oekonomi

-

Nedturen for Kinas økonomi fortsætter
16. sep. 2019, 22:18
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-16-nedturen-for-kinas-oekonomi-fortsaetter

-

LIGE NU Ayatollah i Iran: - Vi vil aldrig forhandle med USA

LIGE NU
17. sep. 2019, 05:07
af Natali Braagaard
https://nyheder.tv2.dk/2019-09-17-lige-nu

I dag, Kl. 08:20
Iran vil ikke forhandle med USA

Iran vil aldrig føre forhandlinger med USA, og amerikanernes
politik med at lægge maksimalt pres på Teheran vil slå fejl,
siger den øverste iranske leder, ayatollah Ali Khamenei.
Ayatollahen har fremsat udtalelsen til det statslige tv i
Teheran. Det skriver Reuters.

Kommentar:

Ævl! *Du* vil IKKE forhandle, men du er jo end ikke folkevalgt!

Så ...

Et *demokratisk* Iran er løsningen, HVIS vi vil undgå
ATOMKRIGEN!

For med dig ved roret, kan enhver idiot jo godt se, hvor det
bærer hen af, ikke sandt?

-

Trump peger på Iran efter angreb: - Jeg ønsker ikke at føre krig, men vi
er klar
16. sep. 2019, 22:46 Opd. 17. sep. 2019, 05:47
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-16-trump-peger-pa-iran-efter-angreb-jeg-onsker-ikke-at-fore-krig-men-vi-er-klar

Kommentar:

INGEN med forstanden i behold ønsker krig, fordi krig er og
bliver af det onde, men ...

Den krig er desværre nok uundgåelig!

Den eneste valgmulighed er muligvis, OM krigen skal blive med
atomvåben!

Og krigen er sådan set allerede i gang. Den mangler blot at
blive ført på *iransk* territorium (fremfor efter iransk
valg i Yemen, Saudi Arabien, Syrien, Libanon, Gaza,
Argentina-1994-terror und so weiter)!

Man kan berettiget hertil spørge:

HVORFOR skal præstestyret ha' alle fordelene?

Men det kan blive svært i længden af forsvare et Saudi Arabisk
territorium, der desværre ikke er demokratisk!

Så ...

Løsningen må her blive, at S.A. indfører demokrati, som de også
blev *anbefalet* ALLEREDE tilbage i 1990'erne!

(Det var dengang til at forudse, hvad vej vinden blæser!)

-

Pesticid i drikkevand er mindre farligt end først antaget
17. sep. 2019, 08:13
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-09-17-pesticid-i-drikkevand-er-mindre-farligt-end-forst-antaget

-

Spiritusbranche vil forbyde al salg af alkohol til mindreårige
17. sep. 2019, 08:18 ...
Nepalesisk klatrer er tre bjergtinder fra enestående rekord
17. sep. 2019, 08:51 ...
Netanyahu kæmper for sit politiske liv ved dagens valg
17. sep. 2019, 09:02 ...

-

104 SVT Text Tisdag 17 sep 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Trumps deklarationer begärs ut.....130

* Miljoner utan el i Centralamerika..131

* Norge: Kommuner nobbar vindkraft...132

* Polis greps med hemligt material...133

Danskt miljardkrav mot Nordea......134

Misstänkt seriemördare gripen......135

Gigantisk dataläcka i Ecuador......136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Tisdag 17 sep 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Sydafrika ber Nigeria om ursäkt....137

185 gripna för Indonesien-bränder..138

Misstanke om tortyr på migranter...139

Salomonöarna bryter med Taiwan.....140

Boris Johnson utbuad i Luxemburg...141

-

131 SVT Text Tisdag 17 sep 2019
UTRIKES PUBLICERAD 17 SEPTEMBER

Miljoner utan el i Centralamerika

Flera miljoner människor blev utan
el när en kraftledning i Honduras på
måndagen gick sönder, rapporterar AFP.

I stort sett hela Honduras och
Nicaragua blev strömlöst. Även stora
områden i El Salvador och Guatemala
mörklades.

Lokala medier skriver om kaosartade
scener, men inga dödsfall har
rapporterats.

Strömavbrottet varade under flera
timmar innan ledningen kunde lagas.
Anledningen till strömavbrottet är
ännu inte känd.

-

137 SVT Text Tisdag 17 sep 2019
UTRIKES PUBLICERAD 16 SEPTEMBER

Sydafrika ber Nigeria om ursäkt

Sydafrika har gett Nigeria en offi-
ciell ursäkt efter en våg av attacker
mot migranter i sydafrikanska städer.
Attackerna, som primärt riktats mot
nigerianska migranter, har orsakat en
diplomatisk kris mellan länderna.

-Det som hänt representerar inte vad
vi står för, sade sändebudet Jeff
Radebe, tidigare mångårig minister
i Sydafrika.

Han tillade att den sydafrikanska
polisen kommer att göra allt för att
skyldiga ska ställas till svars. Minst
tolv personer har dödats i våldet i
Johannesburg och närliggande städer.

-

140 SVT Text Tisdag 17 sep 2019
UTRIKES PUBLICERAD 16 SEPTEMBER

Salomonöarna bryter med Taiwan

Salomonöarnas regering har klippt
sina formella band med Taiwan, som
nu bara har officiella förbindelser
med 16 länder i världen.

Taiwan har inte rätt till formella
band till andra länder, enligt Kina
som anser att Taiwan är en del av det
kinesiska territoriet. Taiwan kommer
omedelbart att stänga sin ambassad i
Salomonöarna och kalla hem diplomater,
meddelar utrikesminister Joseph Wu.

Peking har trappat upp sina försök att
isolera Taiwan sedan president Tsai
Ing-Wen, vars parti vill hålla Kina
på armlängds avstånd, tillträdde 2016.

-

NRK:
16. september 2019 kl. 10:29 - 17. september 2019 kl. 05:22, error

17. september 2019 kl. 08:25

-

Valget afgøres ikke i morgen: Sådan kan det gå de kommende uger
Af Anders Hjorth Vindum 16. September 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/valget-afgoeres-ikke-i-morgen-saadan-kan-det-gaa-de-kommende-uger

Et af de mulige scenarier er, at Netanyahu til sidst giver
premierministerposten til Gantz for selv at beholde
formandsposten i Likud.

-

Droneangreb kan tvinge Trump til at handle
17. september 2019, kl. 0:00
Af Sidsel Nyholm, Korrespondent, USA
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/droneangreb-kan-tvinge-trump-til-handle

Et formodet iransk-støttet droneangrebet (tv.) på et saudisk
olieanlæg synliggør, at USA's præsident Donald Trump ikke
længere har mulighed for at presse Iran med sanktioner som
hidtil. Landets økonomi er i forvejen på sammenbrudets rand,
og der er kun en lille chance for, at de to landes ledere
mødes under FN's årlige generalforsamling i New York, der
løber af stablen senere i september.

USA’s præsident er ved at løbe tør for pressionsmuligheder
over for Iran og kan blive presset til et militært modsvar på
angrebet mod saudiske olieanlæg

-

U.S. officials: Evidence shows Iran behind Saudi oil attacks

The attack on Saudi Arabian oil plants was carried out with
Iranian weapons and was not launched from Yemen according to
preliminary findings.

By ALON EINHORN, REUTERS
September 16, 2019 18:17
https://www.jpost.com/Breaking-News/Saudi-led-coalitionInitial-findings-show-Iran-arms-used-in-Saudi-attack-601880

-

Trump: It looks like Iran hit Saudi Arabia, no military option yet

After saying earlier that US was ‘locked and loaded,’
president seems intent on consulting allies before taking
action

By Robert Burns Today, 2:18 am
https://www.timesofisrael.com/trump-it-looks-like-iran-hit-saudis-no-military-option-yet/

Re: Gud kan du IKKE narre (med din *vranglære*)! + Heaven-break

File 21.781 ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/excorsismus/21-781
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/adultery/21-781
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/21-781
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/tsa/21-781
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/21-781
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-781

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/excorsismus/21-781

-

Re: 2019 uge 38 (news samlet)
Date: Mon, 16 Sep 2019 13:32:13 +0200, GMT 11:32
21779 news:5d7f72cd$0$704$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/iATt6qOeSxM/mlWhc0--AgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/87g7Fl-CKI8/fSEjBit3AAAJ
I kan ligeså godt få det at vide nu som senere.

Det er min egen mor, som nu plages af okkulte magter!

Tænk sig at lokke sin egen mor med til hor-bryllup (og dermed
*afgudsdyrkelse*), så hun nu plages af dæmoner!

Kan man opføre sig mere *egoistisk*, *hensynsløst*; ja
*hjerteløst*?

Last OUTPUT: 21700 news:5d4f0d11$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/SKf1MoGSFgAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21781

Found 61 at 'Eksplosion i russisk laboratorium med dødelige virusser'

File 21.782 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/21-xxx/21-782
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/accidents/21-782
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/nuclearwar-warning/21-782
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar-warning/21-782

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/accidents/21-782

Other news:

Opgør med Trumps 'maksimalt pres'-strategi: Derfor tør Iran udfordre USA

Saudi Arabien vil bevise Irans rolle i angreb

Saudier slutter sig til havpatrulje

Olieproduktion snart tilbage

2327 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mar+14&version=BPH

Markus 14, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

De jødiske ledere søger en anledning til at få Jesus ryddet af vejen

[ ... ]

En kvinde salver Jesu hoved som forberedelse til hans død

[ ... ]

Judas beslutter at forråde Jesus

[ ... ]

Forberedelsen til påskemåltidet

[ ... ]

Jesus forudsiger Judas’ forræderi

[ ... ]

Jesus indstifter den nye pagt

[ ... ]

Jesus forudser, at disciplene vil tage afstand fra ham

[ ... ]

Jesus kæmper i bøn i Getsemane

[ ... ]

Jesus pågribes og afslår at forsvare sig

[ ... ]

Jesus i forhør hos de jødiske ledere

[ ... ]

Peter nægter at kendes ved Jesus

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Th+5.1-11&version=BPH

1 Tessalonikerne 5:1-11, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Vær parat, men frygt ikke

8
Men lad os, der hører lyset til, være årvågne og
mådeholdne, iført troen og kærligheden som brynje og
frelsesvisheden som hjelm.

9
Det er ikke Guds hensigt, at vi skal rammes af hans vrede,
men at vi skal få det evige liv gennem Jesus Kristus,
vores Herre.

Kommentar:

Her nævnes *frelsesvisheden* IGEN!

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Ki+23.31-24.7&version=BPH

Anden Kongebog 23:31-24:7, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Kong Joahaz af Juda

Kong Jojakim af Juda

3-4
Det skete efter Herrens befaling, for han havde besluttet
at udslette Juda som følge af Manasses store synder og den
massakre, han havde iværksat i Jerusalem. Det ville Herren
ikke tilgive.

Kommentar:

I den noget ældre BPH-oversættelse står der:

4
... Det var mere, end Herren ville se igennem fingre med.

Subject: Re: Gud kan du IKKE narre (med din *vranglære*)!
+ Heaven-break -
Re: 2019 uge 38 (news samlet)
Date: Tue, 17 Sep 2019 09:44:43 +0200, GMT 07:44
21781 news:5d808ef8$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/iATt6qOeSxM/ybl2V3kAAwAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/87g7Fl-CKI8/vYXJ3VS5AAAJ

Æg IKKE Herren til strid!

For Gud er IKKE som sukkersødt klisterstads, der bare ser
igennem fingre med alting!

-

[...]

Ordet for 2019-09-18

Om at undgå stress (7)

"Kom med ud til et øde sted, hvor I kan være alene og
hvile jer lidt ..."
Mark 6,31
(2019-09-17, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

We use God's mighty weapons, not worldly weapons, to knock
down the strongholds of human reasoning and to destroy false
arguments.
2 Corinthians 10:4

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 16 Sep 2019 08:05:42 +0200, GMT 06:05

> [...]

Opgør med Trumps 'maksimalt pres'-strategi: Derfor tør Iran udfordre USA

Saudi Arabien vil bevise Irans rolle i angreb

Tyskland undersøger opsigtsvækkende misdannelser: Tre nyfødte på samme
hospital mangler en hånd
kl. 09:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/tyskland-undersoeger-opsigtsvaekkende-misdannelser-tre-nyfoedte-paa-samme-hospital

-

DR S122 tir 17 sep 14:04:16
17.september dr.dk/nyheder 13:11

THORNING SVARER PÅ LYKKETOFT-KRITIK
Helle Thorning-Schmidt var fejlcastet
som S-formand og hendes regering var en
"tragedie for Socialdemokratiet".

Sådan beskriver Mogens Lykketoft, som
Helle Thorning-Schmidt overtog
formandsposten fra, hende i en ny bog,
der udkommer i oktober.

DR Nyheder har forsøgt at få et
interview med Helle Thorning-Schmidt,
men hun skriver følgende i en skriftlig
kommentar:

- I over 25 år har Mogens sagt utroligt
negative ting om først Svend (Auken,
red.), så Poul (Nyrup Rasmussen, red.)
og nu mig. Måske siger det mere om ham
end om os, siger hun.

Thorning om kritik fra Lykketoft: 'I over 25 år har Mogens sagt utroligt
negative ting om først Svend, så Poul og nu mig'
kl. 13:11
https://www.dr.dk/nyheder/politik/thorning-om-kritik-fra-lykketoft-i-over-25-aar-har-mogens-sagt-utroligt-negative

-

DR S123 tir 17 sep 14:04:16
17.september dr.dk/nyheder 14:02

VINDMØLLERNE SATTE EL-REKORD SØNDAG
Søndag 15. september skriver sig ind i
historiebøgerne som det hidtil første
døgn, hvor vindmøller producerede mere
strøm, end danskerne skulle bruge.

Det viser foreløbige tal ifølge
Energinets hjemmeside.

Det var efterårets første kraftige
blæsevejr, der fejede ind over Danmark
og sendte vindmøllerne på overarbejde.

Fra midnat til midnat leverede
vindmøllerne strøm svarende til 130
procent af danskernes strømforbrug.

Det var altså 30 procent mere strøm fra
vindenergi, end der var behov for i de
danske stikkontakter.

Vindmøllerne satte el-rekord i søndagens blæsevejr
kl. 14:02
https://www.dr.dk/nyheder/indland/vindmollerne-satte-el-rekord-i-sondagens-blaesevejr

-

Opgør med Trumps 'maksimalt pres'-strategi: Derfor tør Iran udfordre USA
kl. 15:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/opgoer-med-trumps-maksimalt-pres-strategi-derfor-toer-iran-udfordre-usa

-

Israelerne går til valg for anden gang i år: Oppositionsleder kan ende
som kongemager
kl. 16:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/israelerne-gaar-til-valg-anden-gang-i-aar-oppositionsleder-kan-ende-som-kongemager

-

DR i Israel: Hvor jødisk skal Israel være efter dagens valg?
17. Sep. 2019 kl. 16:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/dr-i-israel-hvor-joedisk-skal-israel-vaere-efter-dagens-valg

-

Bagmandspolitiet sigter Dan-Bunkering i sag om jetbrændstof
17. Sep. 2019 kl. 19:31
https://www.dr.dk/nyheder/indland/bagmandspolitiet-sigter-dan-bunkering-i-sag-om-jetbraendstof

-

Ekspert: Selv stærke militærmagter som Saudi-Arabien har svært ved at
forsvare sig mod droneangreb
17. Sep. 2019 kl. 19:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ekspert-selv-staerke-militaermagter-som-saudi-arabien-har-svaert-ved-forsvare-sig-mod

-

Angreb i Saudi-Arabien får energiaktier og indtjening på olie til at stige
17. Sep. 2019 kl. 20:22
https://www.dr.dk/nyheder/penge/angreb-i-saudi-arabien-faar-energiaktier-og-indtjening-paa-olie-til-stige

-

DR S129 ons 18 sep 07:48:29
17.september dr.dk/nyheder 20:49

USA SAGSØGER EDWARD SNOWDEN
USA har indledt et søgsmål med
whistlebloweren Edward Snowden, der
tirsdag har udgivet sin nye bog,
"Permanent Record".

Det oplyser det amerikanske
justitsministerium.

Justitsministeriet understreger, at
formålet ikke er at stoppe bogens
udgivelse eller distributionen af den.

Det lyder i stedet, at Snowden skal
have underskrevet fortrolighedsaftaler
med både den amerikanske
efterretningstjeneste CIA og med Det
Nationale Sikkerhedsagentur (NSA), hvor
Snowden tidligere var ansat./ritzau/

USA sagsøger Edward Snowden efter ny erindringsbog
17. Sep. 2019 kl. 20:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-sagsoger-edward-snowden-efter-ny-erindringsbog

-

Kritik: Turen forbi egen læge afholder pædofile fra at søge hjælp
17. Sep. 2019 kl. 20:58
https://www.dr.dk/nyheder/indland/kritik-turen-forbi-egen-laege-afholder-paedofile-fra-soege-hjaelp

-

DR S131 ons 18 sep 07:48:29
17.september dr.dk/nyheder 21:03

OLIEPRODUKTION SNART TILBAGE
Halvdelen af den saudiske
olieproduktion er allerede genoprettet,
og resten vil være tilbage i fuld drift
i slutningen af september.

Det oplyser Saudi-Arabiens
energiminister, prins Abdulaziz bin
Salman, her til aften til Reuters.

Udtalelsen kommer, efter verdens
største olieforarbejdningsanlæg,
Abqaiq, i det østlige Saudi-Arabien
lørdag blev ramt af et drone- og
missilangreb. Angrebet satte anlægget,
som står for fem procent af verdens
samlede olieproduktion og halvdelen af
Saudi-Arabiens olieproduktion, i brand
og ud af drift.

Saudi-Arabien: Vores olieproduktion vil være tilbage på fuld kraft inden
for få uger
17. Sep. 2019 kl. 21:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/saudi-arabien-vores-olieproduktion-vil-vaere-tilbage-paa-fuld-kraft-inden-faa-uger

-

Hongkong-protesterne fortsætter: Derfor går aktivisten Jaco på gaden
17. Sep. 2019 kl. 21:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/hongkong-protesterne-fortsaetter-derfor-gaar-aktivisten-jaco-paa-gaden

-

DR S136 ons 18 sep 07:48:30
18.september dr.dk/nyheder 03:29

VIL BEVISE IRANS ROLLE I ANGREB
Saudi-Arabien vil på et pressemøde
onsdag fremlægge beviser for, at Iran
var involveret i to angreb mod
olieanlæg lørdag, som midlertidigt har
forstyrret den saudiske produktion af
olie.

Det meddeler den statslige tv-station i
Saudi-Arabien ifølge Reuters.

Deriblandt at iranske våben blev
anvendt i angrebene, som forårsagede så
store skader på de to olieanlæg, at
Saudi-Arabiens normale dagsproduktion
af olie er mere end halveret.

Produktionen ventes at være genoprettet
i løbet af to-tre uger, oplyste Saudi-
Arabiens energiminister tirsdag.

Saudi-Arabien vil fremlægge beviser for iransk rolle i angreb
kl. 03:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/saudi-arabien-vil-fremlaegge-beviser-iransk-rolle-i-angreb

-

DR S141 ons 18 sep 07:48:30
18.september dr.dk/nyheder 07:45

SAUDIER SLUTTER SIG TIL HAVPATRULJE
Saudi-Arabien vil deltage i den USA-
ledede koalition, som patruljerer
farvande i Mellemøsten.

Det oplyser det statslige nyhedsbureau
Saudi Press Agency, der citerer en
unavngiven embedsmand.

Koalitionen, der har deltagelse af USA,
Storbritannien, Australien og Bahrain,
dækker i øjeblikket Hormuzstrædet,
strædet Bab al-Mandab og Omanbugten.

Operationen International Maritime
Security Construct blev til, da flere
tankskibe var blevet angrebet med miner
i området. USA anklager Iran for
angrebene.

Efter angreb på olieanlæg: Saudi-Arabien slutter sig til havpatrulje
kl. 07:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/efter-angreb-paa-olieanlaeg-saudi-arabien-slutter-sig-til-havpatrulje

Ulovlige skovhuggere truer og dræber Amazonas urbefolkning, viser rapport
17. sep. 2019, 12:27
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-17-ulovlige-skovhuggere-truer-og-draeber-amazonas-urbefolkning-viser-rapport

-

Kærestepar forsvandt på drømmerejse - nu bekræfter Iran anholdelse af
australiere
17. sep. 2019, 12:51
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-17-kaerestepar-forsvandt-paa-droemmerejse-nu-bekraefter-iran-anholdelse-af

-

Eksplosion i russisk laboratorium med dødelige virusser
17. sep. 2019, 18:05
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-17-eksplosion-i-russisk-laboratorium-med-doedelige-virusser

En gaseksplosion forårsagede mandag en brand, der spredte sig
over 30 kvadratmeter på et russisk laboratorieanlæg i byen
Koltsovo i det vestlige Rusland.

Kommentar:

Koltsovo International Airport
https://en.wikipedia.org/wiki/Koltsovo_International_Airport

Jekaterinburg-Koltsovo Internationale Lufthavn
https://da.wikipedia.org/wiki/Jekaterinburg-Koltsovo_Internationale_Lufthavn

Koordinater: 56°44′29″N 60°48′13″Ø

56° 44′ 29″ N, 60° 48′ 13″ E

(56,741389° 60,803611°)

60,8 ?

Compare with ...

Markpointer 61
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/61

Markør 61 er et ret vigtigt markørtal, fordi ... (input memory
from) ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/background/atomic-physics/english

=== citat start ===

A complete list of *all* known isotopes can be downloaded
from ...
En komplet liste over *alle* kendte isotoper kan downloades
fra ...
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_nuclides

From this table you can see, that ...
Fra denne tabel kan du se, at ...

1.
Proton-counter
Proton-tæller

Not all elements have stable isotopes at all.
Ikke alle grundstoffer har overhovedet stabile isotoper.

The exceptions are the atomic numbers ...
Undtagelserne er atom-numrene ...

43, 61, 84-111
(Total of 30 pieces)
(i alt 30 stk.)

=== citat slut ===

Det *afslører* kendskab til moderne atomfysik!

Mandag

=>

2019-09-16, day no 259, 2404 days after ET-warning (asteroid-impact)
2019-09-16, day no 259, 2336 days to nuclearwar

Hmm ... (input memory from) ...

News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: Nuclearwar-Responce-Counter = T-7 (?):
,6000 mennesker evakueret efter eksplosion i russisk våbendepot -
Re: 2019 uge 32 (news samlet)
Date: Tue, 6 Aug 2019 08:53:59 +0200, GMT 06:53
21690 news:5d492414$0$698$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar-responce-counter/21-690
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/21-xxx/21-690
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/accidents/21-690
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/sNPxdnWB_vQ/Rfte7sdGFQAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/VOvAzzFL9tw/RxcU2L3YCQAJ

> Klokken har altså været:
>
> 2019-08-05, day no 217, GMT 10:00, CET 12:00, MSK 13:00

Delta:
2019-09-16, day no 259
2019-08-05, day no 217, GMT 10:00, CET 12:00, MSK 13:00
____________________42

News:dk.videnskab
News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: Found perhaps ET-nuclearwar-warning
(Nyopdaget komet på vej mod vores solsystem (C/2019 Q4)) -
Re: 2019 uge 37 (news samlet)
Date: Fri, 13 Sep 2019 11:23:11 +0200, GMT 09:23
21773 news:5d7b600f$0$699$1472...@news.sunsite.dk
Comet C/2019 Q4
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2019-12-08-c/21-773
Nuclearwar-Warning (Atomkrig-Advarsel)
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/nuclearwar-warning/21-773
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar-warning/21-773
[ ... ]
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/EjmY8dh91GQ/cT4DHRq2AwAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/fbLi1mRjrGY/YbPXj0_CAgAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/V2ooZ1TszoA/Xp5QCNcTBQAJ

Un moment, s'il vous plaît.

HVORNÅR på mandagen indtraf eksplosionen ? -

Før eller efter file 21.773 online ?

-

NRK:
17. september 2019 kl. 08:25

Ildkugle lyste himlen op (4 dag før) -
Re: Found 61 at 'Eksplosion i russisk laboratorium med dødelige virusser'

File 21.783 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/21-xxx/21-782/21-783
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/accidents/21-782/21-783
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/nuclearwar-warning/21-782/21-783
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar-warning/21-782/21-783

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/accidents/21-782/21-783

-

Den 18-09-2019 kl. 09:04 skrev Kall, Mogens:

Subject: Found 61 at 'Eksplosion i russisk laboratorium med
dødelige virusser' -
Re: 2019 uge 38 (news samlet)
Date: Wed, 18 Sep 2019 09:04:42 +0200, GMT 07:04
21782 news:5d81d719$0$698$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/87g7Fl-CKI8/jVadZAIYBAAJ
Dumt spørgsmål, da Komet-hændelsen blev indrapporteret allerede
om fredagen.

News:

Ildkugle lyste himlen op - meteoritter kan være faldet ned i Danmark
17. sep. 2019, 14:26
https://vejr.tv2.dk/2019-09-17-ildkugle-lyste-himlen-op-meteoritter-kan-vaere-faldet-ned-i-danmark

Flere hundrede indrapporterede ildkuglen

Ildkuglen blev både set og hørt over store dele af
Nordvesteuropa, da den torsdag i sidste uge klokken 14.50 i
nogle få sekunder blev tydelig på himlen.

+

Dagens overblik: Meteor lyste himlen op – kan være faldet ned i Danmark
17. sep. 2019, 20:47
https://nyheder.tv2.dk/2019-09-17-dagens-overblik-meteor-lyste-himlen-op-kan-vaere-faldet-ned-i-danmark

Surferen Dorian Cieloch med ildkuglen bag sig nord for
Bremerhafen i Nordtyskland 12. september.

Torsdag fløj en ildkugle med bulder og brag over Nordeuropas
himmel. I første omgang viste videnskabens beregninger, at
meteoren var brændt op i atmosfæren over Nordtyskland, mens
rester kunne være styrtet i havet ud for den tyske kyst.

På baggrund af videoer og billeder af ildkuglen viser det sig
nu, at meteoren ramte Jordens atmosfære lige nord for
Bremerhaven med en hastighed på over 66.000 kilometer i timen.
Herfra har den bevæget sig mod nordøst hen over
Slesvig-Holsten for sekunder senere at være brændt op eller
eksploderet i 42 kilometers højde få kilometer nord for den
dansk-tyske grænse.

Altså, kan der ligge stykker af meteorit i den sønderjyske
muld. Til de interesserede kan det være en indbringende
fornøjelse at finde en meteorit. Prisen pr. gram varierer fra
500 kroner til 5.000 kroner.

dødelige virusser' -
Re: 2019 uge 38 (news samlet)
Date: Wed, 18 Sep 2019 09:04:42 +0200, GMT 07:04
> [...]
>
> 2019-09-16, day no 259, 2404 days after ET-warning (asteroid-impact)
> 2019-09-16, day no 259, 2336 days to nuclearwar

2019-09-12, day no 255, 2400 ...
2019-09-12, day no 255, 2340 ...

delta = 60

or ...

(HVIS begge tal tælles med:)

2340, 2341, ... 2399, 2400
=

255 / 61 = 4,18...
259 / 61 = 4,2459...

=>

2019-09-12, day no 255, CET 14:50
________+4
2019-09-16, day no 259, CET 14:50 +04:19 to +05:54
2019-09-16, day no 259, CET 19:09-20:44

*HVORNÅR* indtraf eksplosionen i Rusland 2019-09-16 ?

2019-09-16, day no 259, CET 19:09-20:44 ?

Hmm ...

Searchstring:
Explosion in Russian laboratory with deadly viruses Koltsovo

Found:
Blast sparks fire at Russian laboratory housing smallpox virus
https://www.theguardian.com/world/2019/sep/17/blast-sparks-fire-at-russian-laboratory-housing-smallpox-virus

... the centre said on Monday.

=>

http://www.vector.nsc.ru/news/568/

Пожар на «Векторе»
Назад к списку
16.09.2019

16.09.2019 г., Новосибирская обл., р.п.Кольцово,
Государственный научный центр «Вектор»

Произошел взрыв газового баллона с пожаром (ликвидирован на
площади 30 м2) на 5 этаже 6-этажного железобетонного
лабораторного корпуса в помещении санпропускника,
находящемся на ремонте. Никаких работ с биологическим
материалом на корпусе не проводилось. Пострадал 1 человек,
конструкции здания не повреждены.

=>

Google auto-oversættelse:

Brand på "vektoren"
Tilbage til listen
2019/09/16

16. september 2019, Novosibirsk Region, RP Koltsovo, State
Scientific Center “Vector”

Der opstod en gascylindereksplosion med ild (elimineret på et
areal på 30 m2) på 5. sal i en 6-etagers armeret
betonlaboratorium i det sanitære inspektionsrum, der blev
repareret. Intet arbejde med biologisk materiale på kroppen
blev udført. 1 person blev såret, bygningsstrukturen blev
ikke beskadiget.

=>

Новосибирская обл. = Novosibirsk Region

Novosibirsk
https://da.wikipedia.org/wiki/Novosibirsk

Koordinater: 55°01′N 82°36′Ø

Det vil sige, at der IKKE var tale om markør-61, ved mindre
man *bevidst* ØNSKER denne associeringsmulighed/forveksling!

See also ...

Explosion and fire break out at Russian lab known for housing deadly
smallpox virus
By Helen Regan, CNN
Updated 1030 GMT (1830 HKT) September 17, 2019
https://edition.cnn.com/2019/09/17/health/russia-lab-explosion-smallpox-intl-hnk/index.html

Novosibirsk: 'No risk' after blast and fire at Russian lethal virus lab
https://www.bbc.com/news/world-europe-49727101

=>

Midlertidig konklusion:

EksplosionstTidspunktet om mandagen desværre IKKE afklaret!

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21783

Date: Tue, 17 Sep 2019 09:44:43 +0200, GMT 07:44
Date: Mon, 16 Sep 2019 08:05:42 +0200, GMT 06:05

> [...]

Saudi-Arabien vil fremlægge beviser for iransk rolle i angreb

Saudi-Arabien vil fremlægge beviser for iransk rolle i angreb
18. sep. 2019, 05:25
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-18-saudi-arabien-vil-fremlaegge-beviser-for-iransk-rolle-i-angreb

-

Thunberg til rosende senatorer: Hold op med at rose mig
18. sep. 2019, 09:46 ...
Dansk økonomi buldrer afsted - men vi er ikke immune, siger Nationalbanken
18. sep. 2019, 10:01 ...

-

104 SVT Text Onsdag 18 sep 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Saudiarabien: Bevis mot Iran.......130

* Tilltagande orkan nära Bermuda.....131

* Venezuela: Guaidos andreman släppt 132

* Ingen tydlig segrare i Israels val 133

Spanien utlyser nyval i november...134

New York stoppar e-cigaretter......135

Ryssland beslagtog Nordkoreafartyg 136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Onsdag 18 sep 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Pompeo reser till Saudiarabien.....137

Oljepriset ned efter uppgifter.....138

Flyktingläger töms i Dunkerque.....139

Dubbla dödsattacker i Afghanistan..140

Första valomgång klar i Tunisien...141

-

130 SVT Text Onsdag 18 sep 2019
UTRIKES PUBLICERAD 18 SEPTEMBER

Saudiarabien: Bevis mot Iran

Saudiarabien hävdar att landet har
bevis för att Iran var inblandat
i helgens attacker mot saudiska
oljeanläggningar.

En talesperson för utrikesdepartemen-
tet kommer under onsdagen att hålla en
presskonferens, där bevisen ska läggas
fram, uppger statlig saudisk tv.

Bland annat ska det då presenteras
fakta som visar att iranska vapen
användes vid attacken.

Iran har hittills tillbakavisat alla
påståenden om att landet ligger bakom
attackerna.

-

132 SVT Text Onsdag 18 sep 2019
UTRIKES PUBLICERAD 18 SEPTEMBER

Venezuela: Guaidos andreman släppt

Edgar Zambrano, venezuelanska
nationalförsamlingens förste
vicepresident och oppositionsledaren
Juan Guaidos andreman, är släppt ur
fängelse. Det uppger oppositionen på
sociala medier.

Zambrano greps i maj under dramatiska
former och har sedan dess suttit
frihetsberövad.

Frisläppandet kommer dagen efter att
president Nicolas Maduro slutit ett
avtal med några av oppositionsparti-
erna, där det ingick att fängslandet
av politiska fångar skulle ses över.

-

136 SVT Text Onsdag 18 sep 2019
UTRIKES PUBLICERAD 17 SEPTEMBER

Ryssland beslagtog Nordkoreafartyg

Rysk kustbevakning har beslagtagit två
nordkoreanska fartyg på ryskt vatten i
Japanska havet, uppger den ryska
säkerhetstjänsten FSB enligt nyhets-
byrån Interfax. 80 nordkoreanska
besättningsmän har frihetsberövats.

Besättningen på fartygen ägnade sig åt
illegalt fiske och gick till attack
mot kustbevakningen, bland annat genom
att öppna eld, enligt FSB. Tre ryssar
skadades.

Nordkoreas chargé d'affaires i Moskva
har kallats upp till det ryska
utrikesdepartementet med anledning av
händelsen, rapporterar TT.

-

137 SVT Text Onsdag 18 sep 2019
UTRIKES PUBLICERAD 17 SEPTEMBER

Pompeo reser till Saudiarabien

USA:s utrikesminister Mike Pompeo
reser under dagen till Saudiarabien,
meddelar vice president Mike Pence.

USA värderar för närvarande olika
bevis kopplade till attackerna mot
saudiska oljeanläggningar i lördags,
enligt Pence. Han upprepade president
Donalds Trumps ord från måndagen:

-Som presidenten uttryckte det; vi
vill inte ha krig mot någon men USA är
berett, sade Pence i Washington DC.

Tyskland och Storbritannien manar till
besinning och vill ha ett "kollektivt
svar" på attackerna.

-

NRK:
17. september 2019 kl. 08:25 - 18. september 2019 kl. 08:59, error

18. september 2019 kl. 10:07

-

Israelerne går til valg: »De er alle korrupte« siger en vælger
Af Anders Hjorth Vindum 17. September 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/israelerne-gaar-til-valg-de-er-alle-korrupte-siger-en-vaelger

De to store partier udtrykker bekymring på grund af høj
valgdeltagelse - og opfordrer endnu flere til at stemme.

-

Generalsekretær: Hvad de kristne bag Jerntæppet lærte os
18. september 2019, kl. 0:00, opdateret kl. 8:19
Samuel Nymann Eriksen
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens
egen holdning.
https://www.kristeligt-dagblad.dk/debatindlaeg/generalsekretaer-hvad-de-kristne-bag-jerntaeppet-laerte-os

Den 9. oktober 1989 samledes op mod 70.000 mennesker efter et
bedemøde til fredelige protester, som bidrog til Berlinmurens
fald, mener Samuel Nymann Eriksen.

Berlinmurens fald lærer os, at forandring er mulig, og at
kirken kan spille en afgørende rolle, skriver
generalsekretæren i Dansk Europamission

-

US embassy says pro-Iran business event funds terrorism in Berlin

The US government classifies Iran's regime as the leading
international state sponsor of terrorism.

By Benjamin Weinthal
September 17, 2019 20:34
https://www.jpost.com/Diaspora/US-embassy-says-pro-Iran-business-event-funds-terrorism-in-Berlin-602021

Pompeo: Irans rolle i droneangreb er en krigshandling.

Saudi-Arabien: Beviser for angreb

2326 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mar+15&version=BPH

Markus 15, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Dommen afsiges, og Jesus føres til Pilatus

[ ... ]

Pilatus bliver presset til at lade Jesus korsfæste

[ ... ]

De romerske soldater gør nar af jødernes konge

[ ... ]

Jesus bliver korsfæstet og derefter hånet af de jødiske ledere

[ ... ]

Jesus dør

[ ... ]

Jesus lægges i graven

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Th+5.12-&version=BPH

1 Tessalonikerne 5:12-28, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Afsluttende formaninger, ønsker og hilsener

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Ki+24.8-17&version=BPH

Anden Kongebog 24:8-17, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Kong Jojakin af Juda

-

[...]

Ordet for 2019-09-19

Om at undgå stress (8)

"... så skal I finde hvile for jeres sjæle."
Matt 11.28

Hvis din byrde er for tung at bære, er det ikke Jesus, der
har lagt den på dig. Det har andre måske, eller du har måske
selv påtaget dig den - men Jesus har ingen andel i det. "Tag
mit åg på jer, og lær af mig, for jeg er sagtmodig og ydmyg
af hjertet, så skal I finde hvile for jeres sjæle. For mit åg
er godt, og min byrde er let." (Vers 28-30)

Det sidste punkt i stresshåndtering, Jesus gav os, lyder: Giv
din stress til mig. Du vil aldrig komme til at opleve den
fuldkomne fred, før du udvikler et forhold til Fredsfyrsten.
Bemærk, at Jesus ikke sagde: "Kom til mig, så vil jeg give
dig mere skyldfølelse, tungere byrder, mere stress og flere
bekymringer", selv om det synes at være dét, mange religiøse
undervisere prædiker!

Nogle kirkesamfund skaber pres og stress i stedet for at lede
til forløsning. Men Jesus sagde: 'Jeg vil give dig fred og
hvile - jeg er den, der løser dig for stress. Når du kommer i
harmoni med mig, vil jeg give dig indre styrke.' Jesus er den
eneste, som kan ændre din livsstil fra at være stressende til
at være tilfredsstillende.

Den største kilde til stress kommer af vores forsøg på at
leve adskilt fra den Gud, som skabte os. Det er forsøget på
at gå vores egne veje og være vores egen gud.

Hvad har du brug for? Hvis du aldrig har overgivet dit liv til
Kristus, har du brug for en gennemgribende forandring. Giv
ham dit liv med al dets stress og sig: "Herre, giv mig et nyt
liv. Udskift det pres, jeg føler, med den fred, Du tilbyder.
Hjælp mig med at gøre tingene på Din måde."
(2019-09-18, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

"But I fear that somehow your pure and undivided devotion to
Christ will be corrupted, just as Eve was deceived by the
cunning ways of the serpent."
2 Corinthians 11:3

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 16 Sep 2019 08:05:42 +0200, GMT 06:05

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21776

Pompeo: Irans rolle i droneangreb er en krigshandling.

Trump kaldes for »svag« over for Iran af en af sine egne:
Her er hans to store dilemmaer
Torsdag d. 19. september 2019, kl. 07.10
https://www.berlingske.dk/usa/trump-kaldes-for-svag-over-for-iran-af-en-af-sine-egne-her-er-hans-to-store

Hvordan skal USA reagere på droneangrebet på de saudiarabiske
oliefelter? Det er et af de centrale spørgsmål for Donald
Trump lige nu.

-

DR S160 ons 18 sep 18:07:03
18.september dr.dk/nyheder 18:05

SAUDI-ARABIEN: BEVISER FOR ANGREB
De seneste fem dage er Iran blevet
beskyldt for at stå bag angrebet mod
saudiske olieanlæg i Abqaiq i lørdags.

Først af USA's udenrigsminister, Mike
Pompeo, dernæst af Saudi-Arabien, som
nu har fremlagt, hvad man hævder er
væsentligt bevismateriale for, at Iran
var direkte involveret i de to angreb,
der med et slag halverede den saudiske
olieproduktion.
Der er tale om rester fra forskellige
droner og missiler, som man mener, kan
spores tilbage til Iran.

Iran afviser beskyldningerne og
henviser til, at de yeminitiske houthi-
oprørere, som har taget skylden, står
bag.

Saudi-Arabien om 'væsentligt bevismateriale': Dronerester er bevis for
iransk støttet angreb
kl. 18:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/saudi-arabien-om-vaesentligt-bevismateriale-dronerester-er-bevis-iransk-stoettet

-

Enorme is-tagrender i Grønland sender mere og mere smeltevand ud i havet
18. Sep. 2019 kl. 19:03
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/enorme-tagrender-i-groenland-sender-mere-og-mere-smeltevand-ud-i-havet

-

SØIK's mistanke: Dan-Bunkering leverede jetbrændstof i tre år i Syrien-sag
18. Sep. 2019 kl. 19:58
https://www.dr.dk/nyheder/indland/soeiks-mistanke-dan-bunkering-leverede-jetbraendstof-i-tre-aar-i-syrien-sag

-

Netanyahu vakler efter nyt dødt løb i Israel
18. Sep. 2019 kl. 20:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/netanyahu-vakler-efter-nyt-doedt-loeb-i-israel

-

DR S164 tor 19 sep 08:12:58
19.september dr.dk/nyheder 06:07

POMPEO: IRANS ROLLE KRIGSHANDLING
USA's udenrigsminister, Mike Pompeo,
kalder Irans mulige involvering i
weekendens angreb mod saudiske
olieanlæg for 'en krigshandling'.

Kommentaren faldt i aftes efter et møde
i Jeddah med Saudi-Arabiens kronprins,
Mohammed bin Salman. Det skriver flere
amerikanske medier herunder The New
York Times.

- Vi er velsignet, i og med at ingen
amerikanere blev dræbt i dette angreb.

I går fremlagde det saudiarabiske
forsvarsministerium påståede beviser
for, at droneangrebene 'utvivlsomt' er
orkestreret af Iran og dets militær.

Pompeo: Irans rolle i droneangreb er en krigshandling
kl. 06:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/pompeo-irans-rolle-i-droneangreb-er-en-krigshandling

Kommentar:

Ja!

Og ligesom Hitler *fejlberegnede* situationen (og troede, at
han ku' invadere Polen UDEN, at der blev svaret igen) vil
iran som sagt opstarte 3. Verdenskrig med et atomart angreb
på Israel, ved mindre man - I TIDE - laver et "brændbælte"!

For det siger jo sig selv, at man IKKE kan angribe atomart,
hvis man ingen atomvåben har!

Det er simpel logik!

Subject: Ildkugle lyste himlen op (4 dag før) -
Date: Wed, 18 Sep 2019 09:53:11 +0200, GMT 07:53
21783 news:5d81e277$0$704$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/87g7Fl-CKI8/4sZVwacaBAAJ

Men de vil SELVFØLGELIG så angribe med biologiske våben, og
det kan udvikle sig til en pandemi (hvor fx. 98% af jordens
befolkning omkommer)!

Men det kan ikke nytte noget her at ryste på hånden, fordi jo
mere man tøver (og dermed udsætter gengældelsen), desto
stærkere vil Iran stå militært (hvilket MINDSKER vores
overlevelseschance)!

-

Hackergrupper giver Nordkoreas økonomi kunstigt åndedræt
kl. 06:36
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/hackergrupper-giver-nordkoreas-oekonomi-kunstigt-aandedraet

-

For 75 år siden blev det danske politi arresteret: Unik dagbog beskriver
rædslerne i kz-lejre
kl. 10:02
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/fyn/75-aar-siden-blev-det-danske-politi-arresteret-unik-dagbog-beskriver

Saudi-Arabien: Her er beviserne for, at Iran stod bag angreb på olieanlæg
18. sep. 2019, 17:01 Opd. 18. sep. 2019, 17:50
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-18-saudi-arabien-her-er-beviserne-for-at-iran-stod-bag-angreb-paa-olieanlaeg

-

USA: Irans mulige rolle i droneangreb er en krigshandling
19. sep. 2019, 08:27
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-19-usa-irans-mulige-rolle-i-droneangreb-er-en-krigshandling

-

Stilladsfolk hylder bagagefolk efter dramatisk konflikt: - Vi er bag jer
19. sep. 2019, 09:36 ...
Trump vil fratage Californiens ret til at stille miljøkrav til biler
19. sep. 2019, 09:43 ...

-

104 SVT Text Torsdag 19 sep 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Pompeo: Iran-beetende tolereras ej 130
Saudi presenterade bevis mot Iran..131
* Trump vill utöka Iransanktioner....132

* Många dödade av afghansk bilbomb...133

* Tusentals utan ström på Bermuda....134

* Fukushima-chefer frias för olycka..135

* Elbilar skapar miljöproblem i Kina 136

* Höjda danska cigarettpriser väntas 137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Torsdag 19 sep 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Netanyahu-invit till rival.........138
* Resultatet av valet i Israel.......175

Trump utsåg ny säkerhetsrådgivare..139

Thunberg: Lyssna på forskarna......140

Algeriet: Stopp för demonstranter..141

-

130 SVT Text Torsdag 19 sep 2019
UTRIKES PUBLICERAD 19 SEPTEMBER

Pompeo: Iran-beetende tolereras ej

USA:s utrikesminister Mike Pompeo
säger i ett möte med saudiske
kronprinsen Mohammed bin Salman att
USA stöder landets "rätt att försvara
sig", enligt ett inlägg på Pompeos
Twitter.

Vidare säger Pompeo att "den iranska
regimens hotfulla beteende inte kommer
att tolereras".

Saudiarabien säger att man har bevis
för att helgens attacker mot
oljeanläggningar i landet genomfördes
med iranska vapen. Även USA har pekat
ut Iran för att ligga bakom attacken.

-

131 SVT Text Torsdag 19 sep 2019
UTRIKES PUBLICERAD 18 SEPTEMBER

Saudi presenterade bevis mot Iran

Saudiarabiens försvarsdepartement
säger att de missiler och drönare som
användes vid helgens dåd mot landets
oljeanläggningar kommer från Iran,
rapporterar nyhetsbyrån AP.

Uppgifterna framkom under en press-
konferens i huvudstaden Riyad där man
visade upp förvridna vapendelar, bland
annat kryssningsrobotar, som sägs ha
använts vid attacken.

Irans president Hassan Rohani avfärdar
att Iran ligger bakom attackerna men
tillägger att de bör ses som ett svar
på bombningar i Jemen.

-

132 SVT Text Torsdag 19 sep 2019
UTRIKES PUBLICERAD 18 SEPTEMBER

Trump vill utöka Iransanktioner

President Donald Trump meddelar på
Twitter att USA kommer att "kraftigt
utöka sanktionerna mot Iran".

Beskedet kommer några dagar efter att
två saudiska oljeanläggningar
attackerats av drönare - något som
USA och Saudiarabien menar att Iran
ligger bakom.

Onsdagens besked från Trump innebär
en första konkret reaktion från USA
mot Iran efter helgens drönarattacker.

USA har sedan tidigare belagt Iran
med sanktioner, vilka har lamslagit
delar av landets ekonomi.

-

136 SVT Text Torsdag 19 sep 2019
UTRIKES PUBLICERAD 19 SEPTEMBER

Elbilar skapar miljöproblem i Kina

Satsningar på elbilar kan visserligen
bidra till renare luft i städerna, men
på Kinas landsbygd kan de bidra till
nya miljöproblem, visar en granskning
av Ekot.

I produktionen av elbilar går det åt
mycket mer så kallade jordartsmetaller
än i bensinbilar. Metallerna orsakar
dock svåra föroreningar där de bryts
och 90 procent av dem riskerar att
förorena dricksvattentäkter.

85 procent av dessa metaller bryts i
Kina. Men flera rapporter visar att
det finns allvarliga miljöproblem i de
flesta gruvorna, enligt Ekot.

-

141 SVT Text Torsdag 19 sep 2019
UTRIKES PUBLICERAD 18 SEPTEMBER

Algeriet: Stopp för demonstranter

Militären i Algeriet har beordrat
polisen att stoppa personer från
delar utanför Alger att ta sig in
i huvudstaden för att demonstrera.

Algeriets förre president, Abdelaziz
Bouteflika, avgick i våras.
Demonstranterna kräver dock att även
de personer som omgav presidenten ska
avgå.

Ett presidentval utlystes till den
4 juli, men sköts sedan upp med
motiveringen att det råder brist på
kandidater. I söndags sade interims-
presidenten Abdelkader Bensalah att
val ska hållas den 12 december.

-

NRK:
18. september 2019 kl. 10:07 - 19. september 2019 kl. 06:27, error

19. september 2019 kl. 09:54

-

Foreløbigt valgresultat: Netanyahu har ikke et flertal
Af Anders Hjorth Vindum 18. September 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/foreloebigt-valgresultat-netanyahu-har-ikke-et-flertal

Blå og Hvid er et enkelt mandat foran Netanyahus Likud. Dette
kan føre til, at Israel får ny premierminister

-

Asia Bibi: Verden må kæmpe blasfemidømtes sag18. september 2019, kl.
21:00, opdateret 19. september, kl. 8:13
Af Sidsel Nyholm, Korrespondent, USA
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/asia-bibi-verden-maa-kaempe-blasfemidoemtes-sag

Asia Bibi var otte år i fængsel i Pakistan. Det udløste en
eksistentiel krise.

I et sjældent interview med en britisk avis fortæller den
tidligere dødsdømte katolik Asia Bibi om sine prøvelser som
blasfemidømt i Pakistan og smerten ved at være tvunget til at
forlade sit hjemland

-

Should we stop flying?

Flying is a growing source of CO2 emissions. So should we
stop doing it? We brought together two people with very
different views.

Published on 16 September 2019
https://www.bbc.com/ideas/videos/should-we-stop-flying/p07nh7g5

Kommentar:

Yep!

(Færre rejser vil også bremse og dermed hæmme en pandemi i
opstartsfasen!)

-

Israeli researchers identify biblical kingdom of Edom

The biblical kingdom of Edom has always been a significant
puzzle for biblical archeology.

By Aaron Reich
September 19, 2019 02:16
https://www.jpost.com/Israel-News/Culture/Israeli-researchers-identify-biblical-kingdom-of-Edom-602158

USA's flåde: Vi kan ikke identificere flyvende objekter i militære områder

21.786 ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2004-11-14-usa-ufo/21-786

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2004-11-14-usa-ufo/21-786
(2019-09-19, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

Yet God has made everything beautiful for its own time. He
has planted eternity in the human heart, but even so, people
cannot see the whole scope of God's work from beginning to
end.
Ecclesiastes 3:11

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 16 Sep 2019 08:05:42 +0200, GMT 06:05

> [...]

USA's flåde: Vi kan ikke identificere flyvende objekter i militære områder
19. sep. 2019, 11:42
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-19-usas-flaade-vi-kan-ikke-identificere-flyvende-objekter-i-militaere-omraader

Videooptagelser fra 2004 og 2015 viser uidentificerede
flyvende objekter i nærheden af jagerfly fra USA.
Myndighederne aner ikke, hvad objekterne er.

USA's flåde bekræfter nu, at tre videooptagelser fra
amerikanske jagerfly viser et fænomen, som myndighederne ikke
kan forklare.

Det drejer sig om en optagelse fra 2004 og to optagelser fra
2015, der blev offentliggjort af New York Times og To The
Stars Academy of Arts & Science i december 2017.

+

Jagerpiloten så en UFO, fem år senere fik han en mystisk henvendelse
20. dec. 2017, 05:19
https://nyheder.tv2.dk/udland/2017-12-20-jagerpiloten-saa-en-ufo-fem-aar-senere-fik-han-en-mystisk-henvendelse

Det var den 14. november 2004 ...

+

New York Times
Glowing Auras and ‘Black Money’: The Pentagon’s Mysterious U.F.O. Program
https://www.nytimes.com/2017/12/16/us/politics/pentagon-program-ufo-harry-reid.html

... 2004 ...

+

To The Stars Academy of Arts & Science
https://thevault.tothestarsacademy.com/

... 2004 ...

Kommentar:

Input memory from ... Symbols:

https://sites.google.com/site/kallfiles1/by-symbols/uss-nimitz

Sent: Sunday, October 24, 2004, CET 18:03, GMT 16:03
Subject: Re: AIRPORT de la MaTT 24,28
3130 news:LoQed.59957$Vf.28...@news000.worldonline.dk
http://groups.google.dk/group/dk.livssyn.kristendom/msg/55249a56dec2aa4b

> USS Nimitz to Titanic (Mankind):
> (2004-10-24, CET 15:39:5x, delay -00:00:36):
> - "Et skib, der er i havsnød ... (ville du ikke hjælpe ?) ..."
>
> 15:41:21-2, delay -00:00:36
> - "Det er vores PLIGT."
>
> :-)
>
> 15:41:56, delay -00:00:36
> - "Så er det hermed vedtaget ... (He.13,2, code: gæster) ..."
>
> 15:42:12, delay -00:00:36
> - "Vi blander os."

=>

1:
2004-10-24, day no 298, Counter = -21
2004-11-14, day no 319, Counter = 0 ....... USA-UFO
2004-12-19, day no 354, Counter = 35 Indonesia-meteor
2004-12-26, day no 361, Counter = 42 Indonesia-Tsunami-Earthquake

Hmm ...

-21
+ 0 ....... USA-UFO
+42

=>

x /21

-1
+0 ....... USA-UFO
+2

=>

x /7

-3
+0 ....... USA-UFO
+5
+6

Hmm ...

Un moment, s'il vous plaît.

2:
2015- unknow date! ... :-(

Need MORE *information* (date and time), please!

3:
2015- unknow date! ... :-(

Need MORE *information* (date and time), please!

-

NRK:
19. september 2019 kl. 09:54

USA's flåde bekræfter: Videoer med mystiske objekter i luften er ægte
(Internal: 23*144)

File 21.787 ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2015-01-21-usa-ufo/21-787
https://sites.google.com/site/snufo000/home/ufo-responce/21-787

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2015-01-21-usa-ufo/21-787
Date: Mon, 16 Sep 2019 08:05:42 +0200, GMT 06:05

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21776

USA's flåde bekræfter: Videoer med mystiske objekter i luften er ægte

DR S169 tor 19 sep 20:03:38
19.september dr.dk/nyheder 13:19

FLYSTYRT - PILOT REDDET FRA LEDNING
Et belgisk F-16-fly er styrtet over
Bretagne i det vestlige Frankrig.

ifølge avisen Ouest-France lykkedes det
de to piloter at komme ud af flyet med
katapult.

Den ene af piloterne ramte på vejen ned
i faldskærm en højspændingsledning, men
han blev efterfølgende reddet ned af
redningsmandskab.

Flystyrtet bekræftes af det belgiske
luftvåben ifølge Reuters.

F-16 er styrtet i Frankrig - pilot er reddet ned fra elledning
kl. 13:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/f-16-er-styrtet-i-frankrig-pilot-er-reddet-ned-fra-elledning

Kommentar:

Jeg har fået for vane hver dag at bede om *englevagt* for de
danske soldater og politistyrker og for vores allierede, så ...

*Tak* Jesus! ... :-)

-

Overtager det "bedste udenrigspolitiske job" i USA: Trumps nye rådgiver
skal træde varsomt
kl. 13:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/overtager-det-bedste-udenrigspolitiske-job-i-usa-trumps-nye-raadgiver-skal-traede

-

Iransk minister efter hård kritik: Vil lade kvinder se landskampe på stadion
kl. 13:46
https://www.dr.dk/sporten/fodbold/iransk-minister-efter-haard-kritik-vil-lade-kvinder-se-landskampe-paa-stadion

-

DR S174 tor 19 sep 20:03:38
19.september dr.dk/nyheder 15:37

RIVAL AFVISER NETANYAHUS TILBUD
Israels premierminister Benjamin
Netanyahu tilbød tidligere i dag at
lave en samlingsregering med deltagelse
af landets to største partier:
Centrumalliancen Blå og Hvid samt
Netanyahus højreparti Likud.

Men Blå og Hvid afviser, at alliancen
vil indgå i en koalition, så længe
Benjamin Netanyahu selv indgår i
ligningen.

Tanken om en samlingsregering er
opstået, fordi ingen af de politiske
blokke i Israel fik flertal ved
parlamentsvalget tirsdag. Det
foreløbige valgresultat viser, at der
er nærmest dødt løb mellem Blå og Hvid
og Likud.

Rival afviser Netanyahus tilbud om at dele magten i Israel
kl. 15:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/rival-afviser-netanyahus-tilbud-om-dele-magten-i-israel

-

DR S176 tor 19 sep 20:03:38
19.september dr.dk/nyheder 16:58

TUNESISK EKSPRÆSIDENT ER DØD
Tunesiens tidligere præsident Zine al-
Abidine Ben Ali, der sad på magten i
over 23 år frem til 2011, er død i
Saudi-Arabien.

Det bekræfter den tidligere leders
families advokat ifølge Reuters.

Også de tunesiske medier radiostationen
Mosaique FM og avisen Achourouk citerer
kilder for den 83-årige ekspræsidents
død.

Den tidligere præsident styrede
Tunesien med hård hånd fra 1987, indtil
han blev afsat i januar 2011 som følge
af folkelig opstand.

/ritzau/

Tunesiens ekspræsident Ben Ali er død
kl. 16:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/tunesiens-ekspraesident-ben-ali-er-dod

-

USA's flåde bekræfter: Videoer med mystiske objekter i luften er ægte
kl. 17:45
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/usas-flaade-bekraefter-videoer-med-mystiske-objekter-i-luften-er-aegte

+

https://www.vice.com/en_us/article/8xw83b/the-navy-says-the-ufos-in-tom-delonges-videos-are-unidentified-aerial-phenomena

... January 21st, 2015 ...

[ ... ]

... That video was also recorded on January 21st, 2015
raising speculation that the two videos shot that day
show the same object.

Subject: USA's flåde: Vi kan ikke identificere flyvende
Date: Thu, 19 Sep 2019 13:03:38 +0200, GMT 11:03
21786 news:5d83609b$0$697$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2004-11-14-usa-ufo/21-786
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/87g7Fl-CKI8/poJE5XGiAAAJ
=>

2013-02-15, day 46, 365-46 = 319
2014________________________ 365
2015-01-21, day 21, _________ 21
___________________________= 705

and/or ...

2004-12-26, day 361, 366-361 = 5
2005________________________ 365
2006________________________ 365
2007________________________ 365
2008________________________ 365+1
2009________________________ 365
2010________________________ 365
2011________________________ 365
2012________________________ 365+1
2013________________________ 365
2015-01-21, day 21, _________ 21
__________________________= 3313

Date: Fri, 13 Sep 2019 11:23:11 +0200, GMT 09:23

> 2487 /144
> =
> 17,27083...
>
> =>

> =
> 2448
>
> and ...
>
> 2487
> -2448
> =
> 39

=>

3313 / 144
=
23,006944444444444444444444444444

=
3312

HVORNÅR præcis 2015-01-21 ?

Morgen ?
Middag ?
Aften ?
Nat ?

Hmm ... (memory on from) ...

> 2004-11-14, day no 319, Counter = 0 ....... USA-UFO
> 2004-12-19, day no 354, Counter = 35 Indonesia-meteor
> 2004-12-26, day no 361, Counter = 42 Indonesia-Tsunami-Earthquake

3312 + 1

=>

1 + 42
=
43

Compare with ...

Markpointer 43
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/43

Markør 43 er et ret vigtigt markørtal, fordi ... (input memory
[...]

From this table you can see, that ...
[...]

NB!

Jeg skal lige - for en god ordens skyld - gøre opmærksom på,
at man kan *fuske* med de dersens ting, men ...

HAVDE USA kendskab til den særlige 144-counter (inside the
Bible) dengang i 2017 ?

Jeg fandt den jo først for nogle uger siden! Se evt. ...

Subject: Re: Found Chandrasekhars grænsemasse på 1,4 solmasser
udfor Josef (Gen 41,34) -
Re: 2019 uge 36 (news samlet)
Date: Tue, 3 Sep 2019 11:58:14 +0200, GMT 09:58
21750 news:5d6e3945$0$703$1472...@news.sunsite.dk
Abraham Code (Abraham-koden)
https://sites.google.com/site/etbible/home/abraham-code/21-750
https://sites.google.com/site/etbible/home/isotope-evidence/78-pt-193/115/21-750
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/60/21-750
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/115/21-750
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/175/21-750
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ireBe6C6V5I/GX-SXgAVGQAJ

News:dk.videnskab
Subject: Found ET-target (Joseph 45 year) -
Re: Found Chandrasekhars grænsemasse på 1,4 solmasser
udfor Josef (Gen 41,34) -
Re: 2019 uge 36 (news samlet)
Date: Sat, 7 Sep 2019 11:57:47 +0200, GMT 09:57
21760b news:5d737f2b$0$706$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etbible/home/abraham-code/21-760
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/14/21-760
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/39/21-760
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/45/21-760
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/100/21-760
https://sites.google.com/site/etbible/home/isotope-evidence/78-pt-193/78/21-760
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/g-lon/21-760
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ireBe6C6V5I/BGADTHL9AQAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/1ediUeKnKJQ/Hvy2RLtSAAAJ

HAVDE USA kendskab til de særlige 144-counter (inside the
Bible) dengang i 2017 ?

Næppe!

Og dermed KAN det være, at hændelserne (som USA's flåde siger)
er *autentiske*!

Forhåbentlig mere om dette snart.

Hmm ...

17, 23

Memory on from ...

Primtal
https://da.wikipedia.org/wiki/Primtal#Liste_over_primtal

Liste over primtal

Primtallene op til 1000 er:

2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, ...

Tal-symbol-genkendelse:
2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, ...
____________________17______23___
_________7

Hmm ...

2015-01-21, day 21,

=>

https://sites.google.com/site/kallfiles0000/18-xxx/18-1xx

Du GODESTE!

Der har jo været en KÆMPE "propaganda", idet ... (input
memory from) ...

Sent: Monday, January 12, 2015, CET 10:01, GMT 09:01
Subject: snUFO-partiet
18103 news:54b38d63$0$291$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/snufo000/
https://sites.google.com/site/snufo000/home/files/18-103
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/qAmfbQy8ua4/a9khNrvPc3QJ

Sent: Tuesday, January 13, 2015, CET 15:50, GMT 14:50
Subject: Re: Partiets mærkesag -
Re: snUFO-partiet
18107B news:54b5309f$0$282$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/snufo000/home/maerkesag/18-107
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/qAmfbQy8ua4/9YG4zsPVs-oJ

Sent: Thursday, January 15, 2015, CET 11:28, GMT 10:28
Subject: Partiets udenrigspolitik -
Re: snUFO-partiet
18117 news:54b7962f$0$289$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/snufo000/home/fdn-udn/18-117
https://sites.google.com/site/snufo000/home/underskrift/18-117
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/qAmfbQy8ua4/oqdBxbVILDYJ

Hmm ... (UDN) ...

Un moment, s'il vous plaît.

USA's flåde: Vi kan ikke identificere flyvende objekter i militære områder
19. sep. 2019, 11:42 ...

-

NRK:
19. september 2019 kl. 09:54

US military presenting range of options to Trump on Iran + ET-break

File 21.788 ...
Nuclearwar:
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/21-xxx/21-788
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/saudi-arabia/21-xxx/21-788
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/usa/21-xxx/21-788
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/muslim-world/21-xxx/21-788
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-788
UFO-hunter-program:
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2004-11-14-usa-ufo/21-788
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2006-11-07/21-788
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2015-01-21-usa-ufo/21-788
https://sites.google.com/site/snufo000/home/ufo-responce/21-788

Google-auto-translation:
From Danish to Persian (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=fa&u=

"Other" news:

Amnesty: Politivold i Hongkong

Saudiskledet koalition angriber

2325 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens åndsbollesætning:

Ligestillingsministeren er blevet skæv!

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mar+16&version=BPH

Markus 16, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus genopstår

[ ... ]

Jesus viser sig for Maria Magdalene[b]

[ ... ]

Jesus viser sig for to disciple

[ ... ]

Jesus viser sig for de 11 disciple

[ ... ]

Jesu sidste ord til disciplene

[ ... ]

Jesus tages op til Himlen

[ ... ]

Disciplene begynder at forkynde budskabet om Jesus

[ ... ]

Footnotes:

16,9-20 Dette sidste afsnit—versene 9 til 20—hørte
sandsynligvis ikke oprindeligt med til Markusevangeliet,
men blev tilføjet som en efterskrift meget tidligt. Det er
et kort resume af, hvad der ellers skete, efter at Jesus
var genopstået.

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+24.23-34&version=BPH

Ordsprogene 24:23-34, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Flere vise ordsprog

23
Følgende ordsprog er forfattet af forskellige vise mænd:

Partiskhed hos en dommer er forfærdelig.

24
Hvis han frikender den skyldige,
bliver han forbandet og set ned på.

25
Men hvis han dømmer retfærdigt,
bliver han æret og set op til.

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Ki+24.18-25.17&version=BPH

Anden Kongebog 24:18-25:17, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Kong Zidkija af Juda

[ ... ]

Jerusalems fald. Templets ødelæggelse. Juda i eksil

-

[...]

Ordet for 2019-09-20

Dine grundlæggende overbevisninger

"Daniel satte sig for, at han ikke ville være uren ved
mad og vin fra det kongelige taffel ..."
Dan 1,8

Hvori bestod Daniels problem? Hvad var der galt ved at nyde
landets bedste mad og vin? De fleste levede af en ret mager
kost. Daniel havde muligheden for, bogstaveligt talt, at
spise som en konge. Hvorfor så principfast?

Når du dykker ned i situationens kulturelle realiteter, synes
mere at være på spil. Ved en babylonsk fest spiste man altid
til gudernes ære. Så når du satte dig til bords, var det ikke
bare for at spise, det var også en måde at tilbede på. Denne
mad var tidligere blevet ofret til en hedensk gud. For en
jødisk teenager, der tog sin tro på Gud alvorligt, ville
deltagelse i et sådant måltid betyde at gå på kompromis med,
hvem han var kaldet til at være. Ved at spise deres måltid,
ville han tilbede deres gud. For Daniel var det for langt at
gå. Det ville kompromittere hans karakter, og dét ønskede han
ikke.

[ ... ]

=== citat slut ===

+ Heaven-break -
Re: 2019 uge 38 (news samlet)
Date: Tue, 17 Sep 2019 09:44:43 +0200, GMT 07:44

Og på tilsvarende vis mht. at *tilbede* hor-dæmoner (ved
stiltiende at se igennem fingre med gengiftning af kristne),
skønner jeg: Det ér at gå for langt (ind på syndens vej;
*blindgyden*), fordi det vil kompromittere vores karakter (så
vi til sidst blot er redukseret til at være en skygge af os
selv)!

Hmm ...

Mht. Ægteskab(sforberedelse):

Kristne BØR tage dette alvorligt, HVAD det præcis indebærer
'at blive gift', fordi det jo *forpligter*! Det er et andet
menneskes liv (og dets ret til en smule lykke), du får
ansvaret for!

Se evt.
http://vivilgiftes.katolsk.dk/

Vi vil giftes

Velkommen til siderne på vivilgiftes.katolsk.dk. Her
finder I nyttige informationer om at blive gift katolsk,
hvad enten det skal ske i Danmark eller i udlandet. At
blive gift er et stort spring, og derfor ønsker Den
katolske Kirke i Danmark at hjælpe jer i jeres
overvejelser og forberede jer på de glæder og udfordringer
ægteskabet byder på.

På siden 'Undervisning' finder I informationer om det
undervisningsforløb alle bosiddende par i Danmark, der
gerne vil giftes katolsk, skal igennem. Under 'Materiale'
finder I bl.a. opgaver til undervisningen, læsningerne og
ritualet fra vielsen. I 'Inspiration' kan I finde tips til
videre fordybelse og finde svar på 'Frequently Asked
Questions'.

http://vivilgiftes.katolsk.dk/jeg-vil-ikke-giftes/

Jeg vil IKKE giftes!

Under vielsesritualet spørger præsten brudeparret: "Er det
jeres faste og frie vilje at tage hinanden til ægte?".
Den katolske Kirke accepterer ikke tvangsægteskaber. Hvis
du føler dig presset ind i et ægteskab, enten fordi dine
forældre vil arrangere et ægteskab for dig, eller fordi
du eller din kæreste pludselig er blevet gravid, så er det
IKKE den rigtige grund til at blive gift. Kirken vil gerne
hjælpe dig med at holde fast på din ret til selv at
afgøre, om du skal giftes. Har du brug for at tale med
nogen om din situation så kontakt gerne en af vores to
kontaktpersoner:

[ ... ]

Tag dit ægteskab alvorligt!

Amen?

-

Date: Mon, 16 Sep 2019 08:05:42 +0200, GMT 06:05

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21776

US military presenting range of options to Trump on Iran + ET-break

DR S116 tor 19 sep 21:50:28
19.september dr.dk/nyheder 20:57

AMNESTY: POLITIVOLD I HONGKONG
Menneskerettighedsorganisationen
Amnesty mener at have dokumenteret et
"alarmerende" mønster i Hongkongs
politystyrke under de månedlange
protester, hvor flere end 1300
demonstranter er blevet anholdt.

- Beviserne efterlader ingen plads til
tvivl. I en tilsyneladende tørst efter
gengældelse har Hongkongs
sikkerhedsstyrker engageret sig i et
foruroligende mønster af hensynsløse og
ulovlige handlinger mod mennesker under
protesterne, siger Nicholas Bequelin,
chef for Amnesty i Østasien.

I en undersøgelse fortæller flere om,
hvordan de er blevet tævet af politiet.

Amnesty: Hongkongs politi udøver vold og tortur mod tilbageholdte
demonstranter
kl. 20:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/amnesty-hongkongs-politi-udoever-vold-og-tortur-mod-tilbageholdte-demonstranter

-

DR S117 tor 19 sep 21:50:28
19.september dr.dk/nyheder 21:44

DF ÆNDRER KURS: STØTTER KLIMAMÅL
- Vi er parate til at skrive under på
en klimalov, der definerer en
målsætning i 2030 på de 70 procent.

Sådan skriver formand for Dansk
Folkeparti Kristian Thulesen Dahl
torsdag i sit ugebrev.

Dermed har partiet tilsyneladende
ændret holdning i klimadebatten.

Før seneste folketingsvalg bakkede kun
Enhedslisten, Alternativet, SF og De
Radikale op om målsætningen om at
reducere udledning af CO2 og andre
drivhusgasser i Danmark med 70 procent
i 2030. /Ritzau/

DF ændrer kurs: Støtter regeringens klimamål om 70 procents reduktion
kl. 21:44
https://www.dr.dk/nyheder/politik/df-aendrer-kurs-stotter-regeringens-klimamal-om-70-procents-reduktion

-

DR S120 fre 20 sep 08:20:24
20.september dr.dk/nyheder 01:34

SAUDISKLEDET KOALITION ANGRIBER
Den saudiskledede koalition har udført
et militært angreb nord for den
yemenitiske havneby Hodeidah.

Det oplyser den statslige saudiarabiske
tv-station Ekhbariya TV, som påpeger,
at der er tale om "legitime militære
mål".

Koalitionen meddeler, at den har
ødelagt fire steder, der anvendes til
at samle fjernstyrede både og søminer.

Målet skulle være at beskytte
muligheden for at bevæge sig frit på
havet.
Tidligere på dagen havde koalitionen
bedt civile om at holde sig væk fra
områderne.

Saudiskledet koalition udfører militærangreb i havneby i Yemen
kl. 01:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/saudiskledet-koalition-udforer-militaerangreb-i-havneby-i-yemen

-

DR S121 fre 20 sep 08:20:24
20.september dr.dk/nyheder 03:21

ANKLAGE MOD USAS JUSTITSMINISTERIUM
USA's justitsministerium bliver
anklaget for ikke at have videregivet
vigtige oplysninger fra en
whistleblower om USA's præsident,
Donald Trump.

Formanden for efterretningsudvalget i
Repræsentanternes Hus, Adam Schiff,
anklager torsdag justitsministeriet for
at have blokeret for, at embedsmænd i
efterretningstjenesten kunne videregive
en anklage fra en whistleblower til
Kongressen om en mulig kommunikation
mellem Trump og en udenlandsk leder.

Trump skulle ifølge anklagen fra
whistlebloweren have givet et løfte til
en udenlandsk leder over en
telefonsamtale.

USA's justitsministerium bliver anklaget i whistleblower-sag
kl. 03:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usas-justitsministerium-bliver-anklaget-i-whistleblower-sag

-

'Vi vil se de aliens' - over to millioner mennesker vil storme Area 51
kl. 09:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/vi-vil-se-de-aliens-over-millioner-mennesker-vil-storme-area-51

Indbyggerne nær militærbasen frygter en invasion på grund af
en spøgefuld Facebook-begivenhed.

Kommentar:

Se tillige ...

What is Area 51 and what goes on there?
9 hours ago, (Time now CET 10:0x)
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-49568127

samt ...

Alien enthusiasts descend on Nevada desert near secretive U.S. base

"It's happening. There was no stopping it," said Connie West,
adding that some visitors had come from as far away as
Australia and New Zealand.

By REUTERS
September 20, 2019 03:48
https://www.jpost.com/OMG/Alien-enthusiasts-descend-on-Nevada-desert-near-secretive-US-base-602327

Risikoen for pandemier stiger – og verden er ikke klar
19. sep. 2019, 17:43
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-09-19-risikoen-for-pandemier-stiger-og-verden-er-ikke-klar

-

Iran advarer USA og Saudi-Arabien mod at angribe - vil forsvare
territorium uden at blinke
19. sep. 2019, 22:07
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-19-iran-advarer-usa-og-saudi-arabien-mod-at-angribe-vil-forsvare-territorium-uden-at

-

Minister indskriver Danmark i europæisk militært samarbejde
20. sep. 2019, 08:57 ...
DR's P6 Beat og P8 Jazz overlever et år
20. sep. 2019, 09:20 Opd. 20. sep. 2019, 09:35 ...

-

104 SVT Text Fredag 20 sep 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Fördel Gantz i valet i Israel......130

200 miljoner människor i nöd 2050..131

* Stor matbrist kan drabba Nordkorea 132

* Sex skjutna i Washington...........133

* Saudisk offensiv nära al-Hudaydah..134

* Amazon lägger stororder på elbilar 135

FN-diplomater uppmanas lämna USA...136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Fredag 20 sep 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Gemensam rysk-kinesisk linje i FN..137

Tunisiens ex-diktator Ben Ali död..138

Trudeau ber om ursäkt för foto.....139

Bakgrund: Nödlösningen backstop....175

-

132 SVT Text Fredag 20 sep 2019
UTRIKES PUBLICERAD 20 SEPTEMBER

Stor matbrist kan drabba Nordkorea

Årets skördar i Nordkorea väntas bli
de sämsta på fem år, uppger FN i en
rapport.

Torka i kombination med dålig bevatt-
ning ligger bakom problemen, och FN:s
mat- och jordbruksorganisation FAO
varnar för att 40 proc av Nordkoreas
befolkning kan drabbas av matbrist.

Nordkoreas ekonomi lider också sedan
tidigare svårt av omvärldens
sanktioner mot landet. De dåliga
skördarna av majs och ris, landets
huvudsakliga grödor, innebär att över
10 miljoner människor är i behov av
akut hjälp, skriver FAO.

-

134 SVT Text Fredag 20 sep 2019
UTRIKES PUBLICERAD 20 SEPTEMBER

Saudisk offensiv nära al-Hudaydah

Den saudiskledda militäralliansen har
inlett en offensiv mot "legitima
militära mål" norr om den viktiga
hamnstaden al-Hudaydah (Hodeida) i
Jemen.

Enligt en kommuniké har man i offen-
siven förstört minst fyra baser för
'attacker och terroroperationer som
hotar sjöfarten' i södra Röda havet.

Huthi-rörelsen i Jemen invänder att
offensiven innebär ett brott mot den
uppgörelse om eldupphör i
al-Hudaydah-området som slöts i
Sverige förra året.

-

137 SVT Text Fredag 20 sep 2019
UTRIKES PUBLICERAD 19 SEPTEMBER

Rysk-kinesisk linje i säkerhetsrådet

Ryssland och Kina gjorde gemensam sak
i FN:s säkerhetsråd på torsdagen.

Först lämnade länderna in veto mot
ett förslag om vapenvila i nordvästra
Syrien, där regeringsstyrkor med
ryskt stöd attackerar rebellgrupper.
Motiveringen var att attacker mot
grupper som terrorstämplats av FN
inte undantogs från vapenvilan.

Därefter lade Ryssland och Kina fram
sitt eget resolutionsförslag, som
innehöll undantaget, men inga andra
länder röstade för. Nio länder sade
nej medan Sydafrika, Ekvatorialguinea,
Elfenbenskusten och Indonesien avstod.

Subject: USA's flåde bekræfter: Videoer med mystiske objekter
Date: Thu, 19 Sep 2019 22:11:14 +0200, GMT 20:11
21787 news:5d83e0f3$0$697$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/87g7Fl-CKI8/AGlhu1PAAAAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/FbhmfDIDMvc/ri7hKTq2BgAJ

> [...]
>

> Du GODESTE!
>
> Der har jo været en KÆMPE "propaganda", idet ... (input
[ ... ]
> Hmm ... (UDN) ...

UN er noget *lort*, fordi det er *partisk*, apropos Dagens
[...]

UDN, Forenede *Demokratiske* Nationer er LØSNINGEN, Hvis vi
(Menneskeheden) skal overleve!

-

NRK:
19. september 2019 kl. 09:54 - 20. september 2019 kl. 08:46, error

20. september 2019 kl. 09:42

-

US military presenting range of options to Trump on Iran

Investigators still trying to determine if Tehran behind
attacks on Saudi oil; Lawmaker urges president to go to
Congress as strikes could lead to ‘a medium to large-scale
war’

By Lolita C. Baldor Today, 2:11 am
https://www.timesofisrael.com/us-military-presenting-range-of-options-to-trump-on-iran/

Kommentar:

SELVFØLGELIG skal Congressen tages med i beslutningen, fordi
det kan udvikle sig til en storstilet krig (og muligvis 3.
verdenskrig), men ...

Lad os være *realister*:

Iran har igennem længere tid angrebet os indirekte (pr.
stedfortræder fx. Hizbollah)!

Og Iran opfører sig ligesom et rovdyr, der hele tiden prøver
at mindske afstanden til byttedyrene; altså dét at være en
opportunist!

Det var Hitler OGSÅ!

Og det lykkedes for ham mht. Sudetertyskland.

Men ...

Det gik galt med angrebskrig på Polen i 1939.

Og det er denne historiske læresætning, vi BØR gøre brug af
nu, idet ...

En opportunist vil blive ved med (som en skrue UDEN ende) at
ændre tingene til egen fordel. Men på et tidspunkt VIL DET GÅ
GALT!

Og det er dét, der er ved at ske her:

Angrebet på Saudi Arabien er næsten det samme som angrebet på
Polen. Det kan udløse 3. Verdenskrig, og dét forstår Iran
IKKE!

Som et *umodent* uansvarligt pattebarn fortsætter det med sin
dårlige opførsel (herunder terror)!

Så det er vores vurdering, at HVIS vi IKKE gør noget, da vil
dette *pattebarn* FØR eller SIDENHEN angribe Polen og udløse
3. Verdenskrig.

Men ...

HVIS vi nu standser det i at angribe "Sudetertyskland", da KAN
det faktisk godt være, at pattebarnet lærer lektien "Brændt
barn skyer ilden"! Og derved UNDGÅS 3. verdenskrig!

I bør derfor nu nøje studere *bevismaterialet*, hvad det helt
præcist KAN *bevises* vedr. iransk medvirken til angrebet på
Saudi Arabien, apropos dagens Ord fra BibelLæserRingens
andagtstekst ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+24.23-34&version=BPH

Ordsprogene 24:23-34, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

23
[...]

[...]

STRAF dem, HVIS de er *medskyldige*, og UNDLAD dette, hvis
bevismaterialet IKKE er fyldelstgørende nok!

HVIS I tøver med at straffe, da vil pattebarnet *fejlagtigt*
tro, at det kan fortsætte sin med dårlige adfærd, og dette
vil til syvende og sidst medføre worst case!

Hvori KAN straffen så bestå?

Hmm ... (input memory from) ...

Subject: Hørte jeg Præsidenten sige: ... Herre! *Forbarm* Dig! -
Re: 2019 uge 36 (news samlet)
Date: Sun, 8 Sep 2019 18:10:20 +0200, GMT 16:10
21764 news:5d7527fc$0$693$1472...@news.sunsite.dk
Terror (abuse of power)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/terror/taleban/21-764
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/afghanistan/21-764
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/kristus-forbarm-dig/21-764
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/aandsudgydelse/21-764
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ireBe6C6V5I/hcbYdVtgAgAJ

https://www.dr.dk/nyheder/udland/taliban-om-trumps-moedeaflysning-det-vil-koste-amerikanske-liv

> [...]
>
> 06
> - "min Ånd"
>
> 06
> - "på jord,"
>
> 06
> - "så i ser hen til"
>
> 06
> - "mig,"
>
> 06
> - "den *korsfæstede*"
>
> 07
> - "Jesus."
>
> Kristus! *Forbarm* Dig!
>
> -

I tror, at I tjener det Godes sag, men i realiteten går I
djævelens ærinde, Iran - eller rettere sagt: Præstestyret
i Iran - eller rettere sagt: Det *udemokratiske* præstestyre
i Iran:

TVING os ikke til - i *selvforsvar* - at lægge Jeres land
øde (så I ikke længere udgør noget trussel mod os)!

TVING os ikke til det, Iran!

Lyt til *fornuftens* stemme!

Og lad os så finde ud af, HVAD der foregår ude i kulissen!

HVAD er *sandheden* (ang. vor eksistens und so weiter)?

Lad os IKKE være *hjernevaskede* tåber (der som fornuftløse
dyr går deres undergang i møde)!

Come with me...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
(2019-09-20, Friday, day no 263, CET 10:46, GMT 08:46)
- "Follow"

46
- "them."

=>

Coming up:

Input file:

Date: Thu, 19 Sep 2019 22:11:14 +0200, GMT 20:11
[...]

Output:

Searchstrings:
Timer-1________Timer-2________Timer-3____________
_________-42 = _______________2004-11-14, USA-UFO
144 * 0 + 0 = ____Adam-144 = 2004-12-26, Tsunami
___________? =____________?_= 2006-11-07, UFO Chicago
___________? =____________?_= 2008-01-01, Counter = 0
___________? =____________?_= 2010-01-13, Counter = 744
___________? =____________?_= 2012-01-27, Counter = 744 * 2
___________? =____________?_= 2013-02-15, 46, Russia-*warning*
144 * 17 + 0 =__Jacob-Egypt = ?
144 * 23 + 0_____________________________________________
144 * 23 + 1 = King David ? = 2015-01-21, USA-UFO

Re: US military presenting range of options to Trump on Iran
+ ET-break -

UFO-hunter-program
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2004-11-14-usa-ufo/21-789
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2006-11-07/21-789
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2015-01-21-usa-ufo/21-789
https://sites.google.com/site/snufo000/home/ufo-responce/21-789

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/snufo000/home/ufo-responce/21-789

-

Den 20-09-2019 kl. 11:04 skrev Kall, Mogens:

News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: US military presenting range of options to Trump on Iran
+ ET-break -
Re: 2019 uge 38 (news samlet)
Date: Fri, 20 Sep 2019 11:04:30 +0200, GMT 09:04
21788 news:5d84962e$0$696$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/87g7Fl-CKI8/6pnMBIbqAAAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/BT2SvW1N2U4/83bnZGzgBgAJ

> [...]
> Timer-1________Timer-2________Timer-3____________
> _________-42 = _______________2004-11-14, USA-UFO
> 144 *  0 + 0 = ____Adam-144 = 2004-12-26, Tsunami
> ___________? =____________?_= 2006-11-07, UFO Chicago
> ___________? =____________?_= 2008-01-01, Counter = 0
> ___________? =____________?_= 2010-01-13, Counter = 744
> ___________? =____________?_= 2012-01-27, Counter = 744 * 2
> ___________? =____________?_= 2013-02-15, 46, Russia-*warning*
> 144 * 17 + 0 =__Jacob-Egypt = ?
> 144 * 23 + 0_____________________________________________
> 144 * 23 + 1 = King David ? = 2015-01-21, USA-UFO

(Regneark download, 1M6 Byte)
https://sites.google.com/site/kallapophis001/home/out/0002/2029%2C%20051.sxc

Timer-1___ _____Timer-2________Timer-3_____Day, _______
_________ -42 = _______________2004-11-14, 319, USA-UFO
144 * 0 + 0 = ____Adam-144 = 2004-12-26, 361, Tsunami
144 * 0 + 0 = _______-4319 = 2004-12-26, 361, Tsunami
144 * 4 + 105 =________-3638_= 2006-11-07, 311, UFO Chicago
144 * 7 + 92 =________-3219_= 2007-12-31, 000, Counter = 0
144 * 12 + 116 =________-2475_= 2010-01-13, 013, Counter = 744
144 * 17 + 0 = Egypt -1871 = 2011-09-09, 252
144 * 17 + 140 =________-1731_= 2012-01-27, 027, Counter = 744 * 2
144 * 20 + 93 =________-1346_= 2013-02-15, 046, 46, Russia-*warning*
144 * 25 + 78 = ________-641 = 2015-01-21, 021, USA-UFO

78 ?

Compare with ...

78:

Isotope evidence (Isotop indicier)
78-Pt-193, Platinum
78,Atomic number (Z, Atomnummer)
https://sites.google.com/site/etbible/home/isotope-evidence/78-pt-193/78

78 Protons
115 neutrons
=
193 Mass Number

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21789

Re: US military presenting range of options to Trump on Iran
+ ET-break -

UFO-hunter-program
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2004-11-14-usa-ufo/21-790
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2006-11-07/21-790
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2015-01-21-usa-ufo/21-790
https://sites.google.com/site/snufo000/home/ufo-responce/21-790

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/snufo000/home/ufo-responce/21-790

-

Den 20-09-2019 kl. 18:09 skrev Kall, Mogens:

+ ET-break -
Re: 2019 uge 38 (news samlet)
Date: Fri, 20 Sep 2019 18:09:06 +0200, GMT 16:09
21789 news:5d84f9b3$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/87g7Fl-CKI8/2fRXmLEBAQAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/BT2SvW1N2U4/JbBQ-pf3BgAJ
Æh ...

Noget tyder på at BÅDE Chicago-UFO'en OG 2015-UFOen er
*autentiske*, fordi ...

(The syntax is:)

Timer-1___ _____Timer-2____________Timer-3_____Day, _______
_________ -42 = -42_______________2004-11-14, 319, USA-UFO
144 * 0 + 0 = 0____Adam-144 = 2004-12-26, 361, Tsunami
144 * 0 + 0 = 0_______-4319 = 2004-12-26, 361, Tsunami
144 * 4 + 105 = 681_______-3638_= 2006-11-07, 311, UFO Chicago
144 * 7 + 92 = 1100_______-3219_= 2007-12-31, 000, Counter=0
144 * 12 + 116 = 1844_______-2475_= 2010-01-13, 013, Counter=744
144 * 17 + 0 = 2448 Egypt -1871 = 2011-09-09, 252
144 * 17 + 140 = 2588_______-1731_= 2012-01-27, 027, Counter=744*2
144 * 20 + 93 = 2973_______-1346_= 2013-02-15, 046, Russia-*warning*
144 * 25 + 78 = 3678________-641 = 2015-01-21, 021, USA-UFO

UFO-Chicago:

+681
-144
=
537

_________Adam__________________________Enok____________Noa
____________1____2____3____4____5____6____7____8____9___10___11
[ ... ]
0000___________________________________________________________
0144-0000_0000____-____-____-____-____-____-____-____-____-____-
0274-0130_0130_0000____-____-____-____-____-____-____-____-____-
0379-0235____-_0105_0000____-____-____-____-____-____-____-____-
0469-0325____-____-_0090_0000____-____-____-____-____-____-____-
0539-0395____-____-____-_0070_0000____-____-____-____-____-____-
0604-0460____-____-____-____-_0065_0000____-____-____-____-____-

0681-0537____________________________77

0766-0622____-____-____-____-____-_0162_0000____-____-____-____-
0831-0687____-____-____-____-____-____-_0065_0000____-____-____-
1018-0874____-____-____-____-____-____-____-_0187_0000____-____-
1074-0930_0930_0800____-____-____-____-____-____-____-____-____-
1131-0987____-____-____-____-____-____-_0365_0300____-____-____-
1186-1042____-_0912_0807____-____-____-____-____-____-____-____-
1200-1056____-____-____-____-____-____-____-____-_0182_0000____-
1284-1140____-____-_0905_0815____-____-____-____-____-____-____-
1379-1235____-____-____-_0910_0840____-____-____-____-____-____-
1434-1290____-____-____-____-_0895_0830____-____-____-____-____-
1566-1422____-____-____-____-____-_0962_0800____-____-____-____-
1700-1556____-____-____-____-____-____-____-____-____-_0500_0000
1795-1651____-____-____-____-____-____-____-____-_0777_0595____-
1800-1656____-____-____-____-____-____-____-_0969_0782____-____-

=>

144 * 4 + 105 = 681_______-3638_= 2006-11-07, 311, UFO Chicago
_________________1767
144 * 17 + 0 = 2448 Egypt -1871 = 2011-09-09, 252
_________________1230
144 * 25 + 78 = 3678________-641 = 2015-01-21, 021, USA-UFO

+1767
-1230
=
537

144 * 4 + 105 = 681_______-3638_= 2006-11-07, 311, UFO Chicago
__________________537
_________________1230
[...]

144 * 0 + 0 = 0 -144 __Adam-144 = 2004-12-26, 361, Tsunami
144 * 0 + 0 = 0 -144______-4319 = 2004-12-26, 361, Tsunami
144 * 1 + 0 = 144 0______-4175 = irrelevant
144 * 4 + 105 = 681 537______-3638_= 2006-11-07, 311, UFO Chicago
__________________537
_________________1230
144 * 17 + 0 = 2448 2304 Egypt-1871 = 2011-09-09, 252
_________________1230
144 * 25 + 78 = 3678 3534_______-641 = 2015-01-21, 021, USA-UFO

=>

(The syntax is:)

Tsunami
144 (Adam)
_________________
537
UFO-Chicago
537
_________________
1230
Egypt (144*17)
1230
_________________
UFO 2015-01-21

Tallet 1230 KAN være udvalgt udfra Aron-123, idet ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/files/13-xxx/13-671

> Aron blev 123 år (4.Mos. 33,39)
>
> Sl 45 + 78-Platin-193 = 123

Isotopet 78-Platin-193 repræsenterer den *målestok*, der skal
benyttes for at udregne *afstanden* ud til the-Homestar-of-ET,

og ...

Sl 45 repræsenterer den galaktiske længdegrad 195 (150+45) på
objektet (målt i et 600-tal-system; fremfor vores på 360°).

Dernæst ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/g-lon/20-930

> [...]
> https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/43
>
> Markør 43 er et ret vigtigt markørtal, fordi ... (input

Tallet 1230 KAN der altså omskrives til:

Og dermed er det IKKE et hvilket-som-helst tal længere!

Så ...

(The syntax is:)

Tsunami
144 (Adam)
_________________
537
UFO-Chicago
537
_________________
1230
Egypt (144*17)
1230
_________________
UFO 2015-01-21

Dette havde amerikanerne nok IKKE kendskab til i januar 2015,
fordi man så OGSÅ skulle ha' kendskab til 144-tælleren,
apropos Egypt (144*17).

De 537 KAN måske være en *krypteret* udgave af ...

+600
-537
=
63

Compare with ...

News:dk.videnskab
News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: Re: Found Enok + Elias = 65 million
(apropos Chicxulub crater 65 million years ago) -
Re: Apophis "waves"
Date: Mon, 27 May 2019 16:12:08 +0200, GMT 14:12
21494 news:5cebf042$0$693$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etbible/home/chicxulub-crater/21-494
https://sites.google.com/site/etbible/home/isotope-evidence/78-pt-193/78/21-494
https://sites.google.com/site/etbible/home/isotope-evidence/78-pt-193/193/21-494
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/65/21-494
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/153/21-494
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/300/21-494
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/hallo/21-494
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/g-lon/21-494
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/JL0OgX54AIw/cIi_1-QEAgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/2olteXCUgWg/kQNKpq65AQAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/eRSBv6Mzfp0/kf4Jm4d-BwAJ

Heller ej dette havde amerikanerne kendskab til i 2015.

Konklusionen må derfor blive, at BEGGE UFO-observationer ...

144 * 4 + 105 = 681_______-3638_= 2006-11-07, 311, UFO Chicago
144 * 25 + 78 = 3678________-641 = 2015-01-21, 021, USA-UFO

... med MEGET stor sandsynlighed er *autentiske*!

(fordi de har *kendskab til the-ET-Bible-code vel og mærket *FØR*
alle os andre (Menneskeheden)!)

Last OUTPUT: 21700 news:5d4f0d11$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/SKf1MoGSFgAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21790

2324 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+1&version=BPH

Lukas 1 Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Johannes Døbers mirakuløse undfangelse

5
Dengang Herodes[a] regerede over jødernes land, var der
en jødisk præst ved navn Zakarias. Han ...

[ ... ]

Den mirakuløse undfangelse af Jesus, Guds Søn

[ ... ]

Maria besøger Elisabet

[ ... ]

Marias lovprisning

[ ... ]

Johannes Døbers fødsel

[ ... ]

Footnotes:

1,5 Kong Herodes den Store, som man hidtil har ment døde
i år 4 f.Kr., men som nogle nu mener døde i 1 f. Kr.

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+25.1-14&version=BPH

Ordsprogene 25:1-14, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Flere af Salomons ordsprog

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+115.1-11&version=BPH

Salme 115:1-11, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Den sande Gud

-

[...]

Ordet for 2019-09-21

Træd tilbage og se det store billede

"... her er der åbne døre og rige muligheder for mig, og
der er mange modstandere."
1.Kor 16,9

=== citat slut ===
(2019-09-20, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

Even so, I have noticed one thing, at least, that is good. It
is good for people to eat, drink, and enjoy their work under
the sun during the short life God has given them, and to
accept their lot in life.
Ecclesiastes 5:18

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 16 Sep 2019 08:05:42 +0200, GMT 06:05

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

USA's militær skal understøtte Saudi-Arabiens luftforsvar.
Sanktioner mod Irans nationalbank

Russisk anklagemyndighed i kovending: Massive protester fører til
løsladelse af demonstrant

-

Russisk anklagemyndighed i kovending: Massive protester fører til
løsladelse af demonstrant
kl. 15:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/russisk-anklagemyndighed-i-kovending-massive-protester-foerer-til-loesladelse-af

-

DR S140 fre 20 sep 18:03:22
20.september dr.dk/nyheder 17:21

SANKTIONER MOD IRANS NATIONALBANK
Den højspændte strid mellem USA og Iran
fortsætter med at udvikle sig.

Således meddeler den amerikanske
præsident, Donald Trump, fredag, at USA
har indført sanktioner mod Irans
nationalbank.

Det sker, knap en uge efter angreb mod
store olieanlæg i Saudi-Arabien. Både
USA og Saudi-Arabien mistænker Iran for
at stå bag.

Iran har ifølge nyhedsbureauet AFP
svaret ved at sige, at der er tale om
de "hårdeste sanktioner, der nogensinde
er indført mod et land".

Trump: USA indfører sanktioner mod Irans nationalbank
kl. 17:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-usa-indforer-sanktioner-mod-irans-nationalbank

-

En telefonsamtale, Joe Biden og Ukraine: Mystisk whistleblower-sag
plager Trump
20. Sep. 2019 kl. 22:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/en-telefonsamtale-joe-biden-og-ukraine-mystisk-whistleblower-sag-plager-trump

-

DR S146 lør 21 sep 07:00:45
21.september dr.dk/nyheder 07:00

KLIMATOPMØDE: ØJNENE HVILER PÅ KINA
De indledende øvelser op til mandagens
klimatopmøde i New York begynder i
weekenden, og der er fuld gang i
spekulationer om, at kineserne kommer
til USA med nye klimamål i kufferten.
Kina er i dag verdens største udleder
af CO2. Spekulationerne bunder i, at
Kina i forbindelse med sommerens G20-
møde lovede at skærpe sine klimamål, så
de afspejler 'den højest mulige
ambition'. Det vil senest ske i 2020,
lyder det.

I FN satser den særlige udsending til
klimatopmødet, Luis Alfonso de Alba,
dog på, at Kina spiller ud allerede ved
topmødet.

/ritzau/

Verdens største CO2-synder: Øjnene hviler på Kina før klimatopmøde
kl. 07:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/verdens-storste-co2-synder-ojnene-hviler-pa-kina-klimatopmode

Kommentar:

Forvent ikke, at *psykopater* kan udvise *ansvarlighed*, for
det ligger IKKE til deres natur; *egoister*, som de jo er,
der bare KUN tænker på dem selv!

Chimpanser i kjoler og japanere i optog - sådan har Zoo set ud de
seneste 160 år
20. sep. 2019, 15:06
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-09-20-chimpanser-i-kjoler-og-japanere-i-optog-saadan-har-zoo-set-ud-de-seneste-160-aar

-

Nye billeder viser ødelæggelserne på verdens største olieanlæg
20. sep. 2019, 21:33
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-20-nye-billeder-viser-oedelaeggelserne-paa-verdens-stoerste-olieanlaeg

-

USA's militær skal understøtte Saudi-Arabiens luftforsvar
21. sep. 2019, 05:51
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-21-usas-militaer-skal-understotte-saudi-arabiens-luftforsvar

Saudi-Arabien har anmodet om militær assistance fra USA efter
luftangreb mod to af kongedømmets olieanlæg.

-

3F-næstformand truede kollega: - Jeg tabte både sutten og kasketten
21. sep. 2019, 08:36 ...
Bil med fire unge væltede rundt og landede tæt på jernbanen
21. sep. 2019, 09:17 ...

-

104 SVT Text Lördag 21 sep 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* USA-soldater till Saudiarabien.....130

Sanktioner mot Irans centralbank...131

Miljoner i klimatdemonstrationer...132
Thunberg: Det är en sådan seger....133

* Tårgas mot egyptiska demonstranter 134

* Facebook portar tiotusentals appar 135

Ufoentusiaster avhysta i Nevada....136

Över 400 Kinatullar slopas.........137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Lördag 21 sep 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Nytt klimatpaket i Tyskland........138

Världen runt
* Mystisk människosläkting kartlagd..149

-

134 SVT Text Lördag 21 sep 2019
UTRIKES PUBLICERAD 21 SEPTEMBER

Tårgas mot egyptiska demonstranter

Hundratals demonstranter tog på
fredagskvällen till gatorna i Kairo
och flera andra egyptiska städer för
att demonstrera mot president Abd
al-Fattah al-Sisi och korruption på
hög myndighetsnivå.

I Kairo försökte demonstranterna ta
sig till Tahrirtorget, där
kravallpolis skingrade protesterna med
tårgas. Ett flertal personer ska ha
frihetsberövats.

Efter militärens maktövertagande
2013 har demonstrationer i Egypten
i praktiken förbjudits enligt lag.

-

136 SVT Text Lördag 21 sep 2019
UTRIKES PUBLICERAD 20 SEPTEMBER

Ufoentusiaster avhysta från Area 51

Stormningen av militärbasen Area 51 i
Nevadaöknen, USA, kom av sig. Ett 40-
tal människor som samlats utanför gav
sig lugnt av på morgonen på polisens
order, meddelar myndigheter i Nevada.

Vid femtiden på morgonen, lokal tid,
var området folktomt. Tidigare fri-
hetsberövades två personer vid en ann-
an ingång till basen, enligt AP.

Uppmaningen att storma Area 51 den 20
september publicerades på skämt, men
sedan två miljoner tackat ja till in-
bjudan väcktes myndigheternas oro. En-
ligt konspirationsteorier hålls utom-
jordingar fångna på den hemliga basen.

-

NRK:
20. september 2019 kl. 09:42 - 21. september 2019 kl. 06:35, error

21. september 2019 kl. 08:40

USA-tropper til Saudi-Arabien

Tårgas mot Hongkong-demonstranter
Nye demonstrasjoner i Hongkong

2323 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+2&version=BPH

Lukas 2, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus bliver født

[ ... ]

Englene og hyrderne på marken

[ ... ]

Simeon velsigner Jesus i templet

[ ... ]

Jesus som tolvårig i templet

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+17.11-19&version=BPH

Lukas 17:11-19, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Ti bliver helbredt, én bliver frelst

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

Se ovenfor.

-

[...]

Ordet for 2019-09-22

Husk at sige TAK

"Var der ikke ti, der blev rene? Hvor er de ni?"
Luk 17,17
(2019-09-21, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

May the grace of the Lord Jesus Christ, the love of God, and
the fellowship of the Holy Spirit be with you all.
2 Corinthians 13:14

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 16 Sep 2019 08:05:42 +0200, GMT 06:05

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

DR S148 lør 21 sep 17:21:36
21.september dr.dk/nyheder 10:39

USA-TROPPER TIL SAUDI-ARABIEN
Sidste uges angreb på to saudiske
olieanlæg får nu USA til at udsende
tropper til Saudi-Arabien.

Udsendelsen af tropperne vil have et
"defensivt formål", lyder det fra USA's
forsvarsminister. Der er endnu ikke
blevet sat tal på, præcis hvilke eller
hvor mange styrker, det drejer sig om,
men udsendelsen bliver "moderat" og vil
ikke tælle over 1.000.

Udmeldingen kommer efter, at USA har
indført sanktioner mod Irans
nationalbank. Det blev offentliggjort i
går, knap en uge efter et angreb på et
olieanlæg i det østlige Saudi-Arabien,
som både USA og Saudi-Arabien mistænker
Iran for at stå bag.

USA vil sende tropper til Saudi-Arabien
kl. 10:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-vil-sende-tropper-til-saudi-arabien

-

DR S153 lør 21 sep 17:21:36
21.september dr.dk/nyheder 15:55

IRAN: VI ER KLAR TIL ALLE SCENARIER
Iran er klar til at ødelægge enhver,
der forsøger at angribe landet.

Sådan lyder det i dag fra lederen for
landets Revolutionsgarde, general
Hussein Salami.

- Vi vil forfølge enhver, der angriber
os. Vi vil forfølge dem, til de er
ødelagt.

Han advarer samtidig USA og dets
allierede om at være "forsigtige og
ikke begå fejl".

Det sker, efter USA i nat meddelte, at
man vil sende amerikanske tropper til
Saudi-Arabien som støtte til landets
luft- og missilforsvar.

Iran: Vi er klar til at ødelægge enhver, der angriber os
kl. 15:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/iran-vi-er-klar-til-oedelaegge-enhver-der-angriber-os

Kommentar:

Den pladerille har vi også hørt fra Saddam Hussein!
(as a skrue-UDEN-ende (*hjernevask*)!)

Hva' så med et angreb fra *Rummet*?

Vil I også ku' banke dem på plads?

Næppe!

I må forstå, at HVIS det var Jer, der angreb Saudi Arabien,
da svarer det til angrebet på Pearl Harbor 7 dec. 1941.

Og det skal INGEN slippe ustraffet for!

-

Mindst 74 anholdt efter sjælden protest i Egypten
kl. 22:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/mindst-74-anholdt-efter-sjaelden-protest-i-egypten

-

Biden kræver Trumps samtaler med ukrainsk præsident undersøgt
kl. 06:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/biden-kraever-trumps-samtaler-med-ukrainsk-praesident-undersogt

-

Polarskib fryser fast og driver mod Arktis: Skal give os ny viden om klimaet
kl. 07:07
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/polarskib-fryser-fast-og-driver-mod-arktis-skal-give-os-ny-viden-om-klimaet

Millioner havde truet med at storme Area 51, men næsten ingen mødte op
21. sep. 2019, 13:55
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-21-millioner-havde-truet-med-at-storme-area-51-men-naesten-ingen-moedte-op

-

Kvinder demonstrerer af frygt for voldtægt og drab
21. sep. 2019, 21:24
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-21-kvinder-demonstrerer-af-frygt-for-voldtaegt-og-drab

-

Iransk general truer med komplet udryddelse
21. sep. 2019, 21:16 Opd. 21. sep. 2019, 22:25
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-21-iransk-general-truer-med-komplet-udryddelse

Kommentar:

Nu du er igang, kunne du så ikke true med at udrydde hele
galaksen og resten af universet?

-

Vred Biden kræver Trumps samtaler med præsident undersøgt: - Det er
skandaløst
22. sep. 2019, 05:53 ...

-

104 SVT Text Söndag 22 sep 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Turkiet redo gå in i Syrien........130
President fördröjer ny sexlag......131

* Nya demonstrationer i Egypten......132
* Nytt jordskalv i Albanien..........133

Biden kräver Trump-samtal släpps...134
* FN välkomnar besked om eldupphör...135

Iran varnar för vedergällning......136

* Colt slutar tillverka ökänt vapen..137
Över 100 gripna i Paris-protester..138

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Söndag 22 sep 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Misstänkt kapare greps efter 34 år 139
Tårgas mot Hongkong-demonstranter..140

Ny ordförande för Venstre vald.....141

Thunberg: Unga är ostoppbara.......142
Klimatfond får ökat svenskt bidrag 143

Världen runt
* Polarstern på väg mot Arktis......149f

-

132 SVT Text Söndag 22 sep 2019
UTRIKES PUBLICERAD 22 SEPTEMBER

Nya demonstrationer i Egypten

För andra kvällen i rad utbröt på
lördagen demonstrationer i Egypten
mot president Abd al-Fattah al-Sisi.

Och för andra kvällen i rad bekämpades
de av kravallutrustad polis med
tårgas.

Under lördagen ägde såvitt känt de
största protesterna rum i hamnstaden
Suez, där ett par hundra personer
drabbade samman med polis.

I Kairo kontrollerade säkerhetsstyrkor
Tahrirtorget och närliggande
sidogator. Minst 74 personer greps
efter fredagens demonstrationer.

-

135 SVT Text Söndag 22 sep 2019
UTRIKES PUBLICERAD 22 SEPTEMBER

FN välkomnar besked om eldupphör

FN:s särskilda Jemensändebud Martin
Griffiths välkomnar Huthirebellernas
besked om eldupphör i attackerna mot
Saudiarabien.

I ett uttalande säger Griffiths att om
orden efterlevs så skulle det skicka
kraftiga signaler om att de vill få
slut på kriget i Jemen.

De Iranstödda Huthirebellerna tog
tidigt på sig ansvaret för
drönarattackerna mot de saudiska
oljeanläggningarna förra helgen.
Saudiarabien och USA hävdar att Iran
ligger bakom attackerna.

Kommentar:

Efter at ha' angrebet "Pearl Harbor"?

Så kender du IKKE Saudi Arabien!

Det finder de sig IKKE i, fordi det jo er en *krigserklæring*!
Og så oven i købet en FEJ en!

-

136 SVT Text Söndag 22 sep 2019
UTRIKES PUBLICERAD 21 SEPTEMBER

Iran varnar för vedergällning

Den som attackerar Iran får räkna med
krig på hemmaplan, säger Hossein
Salami, generalmajor vid det iranska
revolutionsgardet.

-Vi kommer aldrig att låta något krig
komma in på Irans territorium, säger
han och tillägger att även vid en
begränsad attack kommer Iran att jaga
angripare och förstöra dem.

Iran fördömer också de nya sanktioner
som USA infört mot landets
centralbank. Utrikesminister Mohammad
Javad Zarif säger att åtgärden är ett
försök att hindra vanliga iraniers
tillgång till mat och mediciner.

-

139 SVT Text Söndag 22 sep 2019
UTRIKES PUBLICERAD 21 SEPTEMBER

Misstänkt kapare greps efter 34 år

Grekisk polis har gripit en libanesisk
man som misstänks för delaktighet i en
flygplanskapning för 34 år sedan.

Den 65-årige mannen upptäcktes av
uppmärksamma poliser på ön Mykonos
sedan han anlänt till den grekiska ön
med ett kryssningsfartyg. Han greps på
torsdagen, efterlyst av tysk polis.

Mannen misstänks ha varit med i en
kapning av flyget TWA 847 den 14 juni
1985. Kapningen pågick i 17 dagar, och
en amerikansk militär dykare dödades.

De flesta av det tiotal som var delak-
tiga i kapningen har dömts eller dött.

-

141 SVT Text Söndag 22 sep 2019
UTRIKES PUBLICERAD 21 SEPTEMBER

Tårgas mot Hongkong-demonstranter

Polisen i Hongkong har än en gång
använt tårgas mot demonstrerande
aktivister.

Tusentals människor marscherar i
stekande hetta efter att regerings-
kritiska budskap rivits ned i staden.

Lapparna har satts upp som stora
mosaiker som har växt fram vid bland
annat busshållplatser, köpcentrum och
gångbanor.

Platserna kallas Lennonväggar efter
John Lennon-muren i Prag, som på
1980-talet var täckt med Beatlestexter
och meddelanden om politiskt missnöje.

-

NRK:
21. september 2019 kl. 08:40 - 22. september 2019 kl. 01:49, error

22. september 2019 kl. 07:46
Nye demonstrasjoner i Hongkong
https://www.nrk.no/nyheter/1.14712967

Det er venta nye protestar i Hongkong søndag, og
demonstrantar har starta å samle seg. Styresmaktene har no
redusert tilgangen til hovudflyplassen, då demonstrantar
ofte har valt å demonstrere der.

-

22. september 2019 kl. 07:49

-

Saudi says it will respond appropriately if probe confirms Iran's role
in attacks

Riyadh has already said the investigation so far shows that
Iranian weapons were used and that the attack came from the
north.

By REUTERS
September 21, 2019 17:23
https://www.jpost.com/Breaking-News/Saudi-says-it-will-respond-appropriately-if-probe-confirms-Irans-role-in-attacks-602415

Kommentar:

Som sagt: Du har lavet et fejt angreb ligesom japanernes
på Pearl Harbor den 7. dec. 1941.

Counter now ...

https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2004-11-14-usa-ufo/21-794
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2006-11-07/21-794
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2015-01-21-usa-ufo/21-794
https://sites.google.com/site/snufo000/home/ufo-responce/21-794
"USS Nimitz - verschollen ist"
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/uss-nimitz/21-794
https://sites.google.com/site/kallfiles1/by-symbols/uss-nimitz/21-794
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/uss-nimitz/21-794

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/snufo000/home/ufo-responce/21-794

-

Den 21-09-2019 kl. 02:17 skrev Kall, Mogens:

+ ET-break -
Re: 2019 uge 38 (news samlet)
Date: Sat, 21 Sep 2019 02:17:42 +0200, GMT 00:17
21790 news:5d856c36$0$705$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/87g7Fl-CKI8/n5GVDlscAQAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/BT2SvW1N2U4/g0_9ikESBwAJ
> .... med MEGET stor sandsynlighed er *autentiske*!
>
> (fordi de har *kendskab til the-ET-Bible-code vel og mærket *FØR*
> [...]

Øh ...

En hidentil overset "puslespilsbrik" er følgende:

Download evt. regneark (1M6 Byte)
https://sites.google.com/site/kallapophis001/home/out/0002/
https://sites.google.com/site/kallapophis001/home/out/0002/2029%2C%20053.sxc

Timer-1___ _____Timer-2________Timer-3_____Day, _______
__________ -63 = _______________2004-10-24, 298, "USS Nimitz"
[...]

Regnestykket er følgende:

681
+63
=
744

Compare with ...

144 * 7 + 92 =________-3219_= 2007-12-31, 000, Counter = 0
144 * 12 + 116 =________-2475_= 2010-01-13, 013, Counter = 744
144 * 17 + 140 =________-1731_= 2012-01-27, 027, Counter = 744 * 2

Noget tyder muligvis på, at den oprindelige 744-syntax er
blevet *gentaget* (for tungnemme personer som mig)!

De føromtalte ...

> De 537 KAN måske være en *krypteret* udgave af ...
>
> +600
> -537
> =
> 63

... er derfor langt MERE sikre nu (end før)!

Det kan dog stadig UNDRE selv mig, HVORFOR jeg lige dén dag
(den 2004-10-24) modtager et (godt nok *subjektivt*) budskab,
med et så radikalt budskab!

Fordi ...

Jeg anede jo INTET om hemmeligheden bag 63, og
Jeg anede jo heller INTET om den kommende Tsunami!

Men kanske de derude i Rummer havde kendskab til den
kommende Tsunami; måske IKKE med 100% sandsynlighed men
"blot" med (skal vi fx. sige) 85% sandsynlighed.

Og så sender de mig et budskab, og fordi jeg har øvet
med dem (dengang) i allerede mange år, modtager jeg
budskabet deres, akkurat ligesom man fx. under 2.
Verdenskrig KUNNE her i Danmark modtage BBC fra London,
SELVOM de tyske nazister forsøgte med støjsendere at
forstyrre og dermed sabotere radiosignalet!

Forskellen er blot, at jeg IKKE bruger en radiomodtager!

Så vi må kalde det - i mangel af bedre viden - hvad det
er: *Tankeoverføring*!

Hmm ...

Hvis vi dernæst ihukommer the syntax ...

Tsunami
144 (Adam)
_________________
537
UFO-Chicago
537
_________________
1230
Egypt (144*17)
1230
_________________
UFO 2015-01-21

... da indgår 144 og 17 muligvis i tallet 1230, idet ...

1230 / 17
=
72,352941176470588235294117647059

=>

144 /2
=
72

and ...

72 * 17
=
1224

Spørgsmålet er derfor:

HVORFOR benyttede de så ikke tallet 1224 (fremfor 1230)?

Forklaringen herpå KUNNE være, at der var en VIGTIGERE
ting (for dem) at henledes vores opmærksomhed på:

=>

Apophis-78

https://sites.google.com/site/etbible/home/isotope-evidence/78-pt-193/78/21-432

> FORSKELLEN på 196 og vores Target (ET objektet) er på ...
>
> +196
> -195,65
> =
> 0,35
>

> Og i det nye talsystem bliver denne forskel så til ...
>
> 0,35 * 223,1130205 ( én enhed)
> =
> 78,089...

Men forklaringen er nu nok mere enkel:
(hvis vi skal se bort fra, at også noget *Guddommeligt* er
med i syntax'et)

63
Tsunami
144 (Adam)
_________________
537
UFO-Chicago
537
_________________
1230
Egypt (144*17)
1230
_________________
UFO 2015-01-21

Der ér bare 1767 (537+1230) dage mellem UFO-Chicago hændelsen
og så det punkt, som vi kan kalde Josef-i-Egypten (144*17)!

Og ud-fra-dette må man så konstruere en tal-kode, der giver
mening!

Og her er så følgende tal ALLEREDE opbrugt:

Og ØNSKER man så at markére, at næste hændelse (UFO 2015-01-21)
er i familie med de andre, da må man nødvendigvis inddrage nogle
af de andre hændelsers karakteristika (ligesom USA-UFO'et
2004-11-14 inddrog hangarskibet USS Nimitz i associationen)!

Man KUNNE godt ha' valgt et af de andre tal, men så ville
budskabet om Chicago-UFO'et tilknytning til 744 gå tabt, skønner
jeg.

Man MÅTTE altså inddrage tallet 537 på en eller anden måde!

Og så er der KUN én mulighed tilbage:

1767
-537
=
1230

Vi må derfor -som tidligere nævnt - *antage*, at fordi vi er
lidt tunghøre, blev 744-budskabet *GENTAGET* på en sådan måde,
at AL mistanke om fuskeri blev udkonkurreret. Og det blev den så
i form af syntax'et:

144 * 7 + 92 =________-3219_= 2007-12-31, 000, Counter = 0
144 * 12 + 116 =________-2475_= 2010-01-13, 013, Counter = 744
144 * 17 + 140 =________-1731_= 2012-01-27, 027, Counter = 744 * 2

HVORFOR ?

Pære simpelt:

HVERKEN USA eller andre *jordiske* magter råder over en så stor
*"Stenslynge" (ude i Rummet)!

(Det ta'r måske flere århundreder at bygge den!)

Det vil sige, at ...

SELVOM Chicago-UFO'et MÅSKE er en forfalskning, da har de (ude
fra Rummet) så alligevel valgt at følge op på hændelsen (ved at
kaste de 2 asteroider med 744-DATA'er).

Men sandsynligheden (for at der er tale om en forfalskning) er
- som tidligere sagt - ganske lille, fordi Chicago-UFO'et benytter
sig af de to tal (tallet 600 + 144) og indikerer dermed noget,
vi skal være opmærksomme på:

600 (benyttes til at opmåle himlen), men kan også anvendes som
tæller:

600 (1 omdrejning i opmålingen)
1200 (2 ...
1800 (3 ...

Spørgsmålet er derfor:

Havde vi allerede dengang Chicago-UFO'et viste sig (2006-11-07)
fundet ud af, at The-ET-Bible-code indeholdt bl.a. syntax'et:

-144 (1,44 solmasser, Chandrasekhars grænsemasse)
0 Adam fødes
1656 (3*144=1800)

Hypotesen bliver første gang offentliggjort (og kan dermed
*dokumenteres* videnskabeligt):

Found -63, 0 (Tsunami), 144, 681 (144+537) = 744
Re: US military presenting range of options to
Trump on Iran + ET-break -

https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/mothership/distance-to-us/21-795
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/mothership/distance-to-us/21-795

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/mothership/distance-to-us/21-795

-

Den 23-09-2019 kl. 11:05 skrev Kall, Mogens:

News:dk.videnskab
News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: Re: US military presenting range of options to Trump
on Iran + ET-break -
Re: 2019 uge 38 (news samlet)
Date: Mon, 23 Sep 2019 11:05:25 +0200, GMT 09:05
21794 news:5d888ae6$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/87g7Fl-CKI8/voMZr1DWAQAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/PMpJcrJCFy0/dWiOCed4CAAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/BT2SvW1N2U4/-zkRAzfMBwAJ
Hmm ...

Timer-1___ _____Timer-2________Timer-3_____Day, _______
__________ -63 = _______________2004-10-24, 298, "USS Nimitz"
_________ -42 = _______________2004-11-14, 319, USA-UFO

21 dage er "*forsinkelsen*" på!

Compare with ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Dan+10.13&version=BPH

Daniel 10:13, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Den mægtige åndsmagt, der styrer det persiske rige,
blokerede imidlertid vejen for mig i 21 dage. Men så kom
ærkeenglen Mikael mig til hjælp, og jeg efterlod ham dér
i kamp med den persiske åndsfyrste.[a]

Footnotes:

10,13 Ifølge en af de græske håndskrifter. Den hebraiske tekst
er uklar.

and ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/wait-time/19-094

> En anden mere forklarende oversættelse lyder:
>
> 5 Mosebog 1:2, Bibelen på hverdagsdansk (1992)
>
> Det havde taget folket 40 år at gå fra Sinaj bjerg
> til Kadesj-Barnea - selv om denne strækning kan
> tilbagelægges på 11 dage, når man går direkte over
> Se'irs bjerge!
[ ... ]
> 11 dage (11 days)

Taler vi om et radiobudskab, der sendes med *lysets hastighed*,
da bliver rejsetiden tur-retur følgende:

+11
+11
=
22 dage

=>

+10,745
+10,745
=
21,48 (afrundet 21 dage)

=>

Hypotese:

*Moderskibet*, Det Ny Jerusalem, Åb. 21,1- ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rev+21&version=BPH

... KAN måske befinde sig i en afstand af blot sølle 11 dage.

Der er i hvert fald muligvis en eller anden form for
hovedkvarter (HQ), hvor beslutninger kan træffes, herunder
formentlig OGSÅ Sodoma-straf und so weiter!

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21795