Gud kan du IKKE narre (med din *vranglære*)! + Heaven-break - Re: 2019 uge 38 (news samlet)

Kall, Mogens

Gud kan du IKKE narre (med din *vranglære*)! + Heaven-break

File 21.777 ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/excorsismus/21-777
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/adultery/21-777
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/21-777
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/tsa/21-777
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/21-777
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-777

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/excorsismus/21-777

Other news:

2329 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mar+12&version=BPH

Markus 12, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus afslører de jødiske lederes ondskab

[ ... ]

De jødiske ledere søger at fange Jesus i ord

[ ... ]

Saddukæernes spørgsmål om genopstandelsen fra de døde

[ ... ]

Det vigtigste bud i Toraen

[ ... ]

Messias som Davids søn

[ ... ]

Jesus advarer imod de skriftlærdes hykleri

[ ... ]

Forskellen mellem at give og at ofre

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Th+4.1-12&version=BPH

1 Tessalonikerne 4:1-12, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Om at leve i kærlighed og hellighed efter Guds vilje

1
Med den autoritet, som Herren Jesus har givet os, beder vi
jer nu indtrængende om at glæde Gud ved til enhver tid at
leve efter hans vilje, sådan som vi underviste jer om. Det
gør I jo allerede nu, men vi ønsker, at I må gøre
yderligere fremskridt.

2
I husker nok de påbud, vi gav jer fra Herren Jesus.

3
Gud ønsker, at I skal indvi jeres liv til ham og afholde
jer fra seksuel synd.

4
I må hver især forstå, hvordan man vinder sig en kone på
en anstændig og ærbar måde,

5
ikke i sanseligt begær, sådan som de gudløse gør.

6
I må heller ikke synde imod en ven eller udnytte ham i
denne sag.[a] Herren straffer alle den slags handlinger.
Det har vi tidligere understreget for jer.

7
Gud har jo ikke kaldet os til et liv i synd, men til et
liv i hellighed.

8
Hvis nogen ikke respekterer disse påbud, er det jo ikke
mennesker, de ringeagter, men Gud selv, han, som giver
jer[b] sin hellige Ånd.

[ ... ]

Kommentar:

I den noget ældre BPH-oversættelse fra 1992 står der:

3
Gud vil nemlig, at I skal være hellige og rene og afholde
jer fra al seksuel synd.

4
Enhver af jer skal vinde sig sin hustru i hellighed og ære.

5
Lad jer ikke drive af sanseligt begær ligesom de, der ikke
kender Gud.

6
Og bedrag aldrig nogen ved at tage en anden mands hustru.
Herren straffer sådanne handlinger.

Footnotes:

4,6 Teksten er åben for flere fortolkninger. Måske er der
tale om, at en ung mand ikke må udnytte den udkårnes far
eller tage deres venskab for givet ved at få fat i
datteren på en umoralsk og selvisk måde.

4,8 En del håndskrifter siger „os”.

Kommentar:

Hmm ... (memory on from) ...

News:dk.politik
Subject: Overraskende forsøg: Kan man få sin biologiske alder
skruet tilbage? -
Re: 2019 uge 37 (news samlet)
Date: Sat, 14 Sep 2019 08:56:33 +0200, GMT 06:56
21774 news:5d7c8f0b$0$701$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/EjmY8dh91GQ/TtCLV6X8AwAJ

> [...]
> Det, som Gud på den måde har sammenføjet, må intet menneske
> splitte ad.”
>
> 10
> Da Jesus senere var alene med sine disciple inden døre,
> bragte de atter emnet på bane.
>
> 11
> Han sagde da til dem: „Hvis en mand skiller sig fra sin
> kone og derefter gifter sig med en anden, er han skyldig i
> ægteskabsbrud mod sin første kone.
>
> 12
> Og hvis en kone går fra sin mand og gifter sig med en
> anden, er det hende, som begår ægteskabsbrud mod sin første
[ ... ]
> Kommentar:
>
> Det kan ikke gentages ofte nok, at mandatet fra Gud MANGLER,
> når folk vil giftes igen! Det er at leve på en *livsløgn*!

+

Subject: Re: Kan en "protestant" bli' katolik? -
Re: 2019 uge 36 (news samlet)
Date: Thu, 5 Sep 2019 21:51:36 +0200, GMT 19:51
21758 news:5d716757$0$701$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/catholic-church/21-758
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/xeUP-RDIN4w/IXQ62AsgAgAJ

> Tankevækkende er det derfor også, at følgende hændte i går
> onsdag:
>
> (
> Det var som om der var sket noget i den åndelige verden.
> )
>

> Jeg mødte en forhenværende ven og hilste på ham.
>
> Baggrunden hertil er følgende:
[ ... ]
> Denne forhenværende ven havde jeg været nødt til at kvitte,
> fordi ...
[ ... ]
> [...]
>

> Og se:
>
> For ham var det et STORT skrid at ta' (pga. hans usynlige
> psykiske handikap)!
>

> Og så er det, at spørgsmålet melder sig:
>
> Er Gud Helligånd begyndt at virke igen?
>
> (
> For sandheden er jo, at jeg IKKE kan frelse ham (om jeg
> så stod på hoved osv.), idet jeg jo end ikke kan frelse
> mig selv (men ligesom ham er 100% *afhængig* af Guds Nåde!
> )
>
> Behager det Ham, at vi gør regnskabet op med alle disse
> *møgguder* (som fx. hor-dæmon-tilbedelse jo er!)?

+

Subject: al-Qaida uppmanar till attacker => Excorsismus -
Re: 2019 uge 37 (news samlet)
Date: Thu, 12 Sep 2019 09:48:52 +0200, GMT 07:48
21771 news:5d79f874$0$692$1472...@news.sunsite.dk
Excorsismus (Eksorcisme, dæmon- og djævleuddrivelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/excorsismus/21-xxx/21-771
Terror (abuse of power)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/terror/al-qaeda/21-771
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/EjmY8dh91GQ/zAMVoV9iAwAJ

> Det er faktisk én af grundene til, at jeg (som kristen) nu
> IKKE længere vil færdes blandt såkaldte kristne, der (trods
> navneordet) er *ulydige* mod Guds Ord (fx. mht. utugt og hor);
> fordi ...
>
> Djævelen har - i så fald - jo allerede vundet denne åndskamp,
> når/hvis vi kristne går på kompromis mht. Guds Ord, ikke
> sandt?
>
> Så ...
>
> Læresætningen er, at ...
>
> Vi kan IKKE forvente, at Gud *aktivt* gør et-eller-andet
> (apropos exorcisme), så længe vi OGSÅ tilbeder *møgguder*
> [...]

Forleden dag var jeg sammen med et menneske, der deltog i min
søsters horbryllup, endskønt jeg dengang havde *advaret*
vedkommende om det, apropos ...

News:dk.politik
Subject: Russisk journalist død efter mystisk fald fra balkon.
Indsigelse mod kirkelig vielse af ... -
Re: 2018 uge 16 (news samlet)
Date: Tue, 17 Apr 2018 08:54:03 +0200, GMT 06:54
20538 news:5ad599b9$0$709$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-538
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/QAYVflKBLbs/wMIMYNafAAAJ

> Emne
> Indsigelse mod kirkelig vielse af ... (classifyed) ...
>
> Din besked:
>
> date ca.
> 2018-04-17, CET 08:34
> === citat start ===
>
> Hvad er det, jeg hører?
>
> Har I tænkt Jer at gengifte ... *fraskilte* ... (classifyed) ...
[ ... ]
> I så fald kommer I til at høste, hvad I har sået: I får
> djævelen til Herre. Og han er en *ødelægger* (af bl.a. det
> hellige ægteskab).
>
> Jeg véd, hvad jeg taler om (mht. at være i satans kløer) ...
> https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/tilsyn/20-504
>
> Mit råd til Jer er derfor:
>
> Invitér IKKE denne hordæmon indenfor (i menigheden)!

Personen berettede nu om, at høn i den seneste tid var blevet
vækket flere om natten ved, at nogen stod inde i værelset og
stirrede ubehageligt på høn.

Høn havde snakket med nogle andre kristne om det (som muligvis
selv lever som gengifte; altså i hor ifølge Jesu Ord. De har i
hvert fald IKKE taget afstand fra min søsters horbryllup og
har dermed været med til at *undergrave* ex-manden, min
svogers åndelige autoritet)!
Og her var de blevet enige om, hvor vigtigt det er at have
Guds fulde rustning på!

Og det lyder jo også TILSYNELADENDE korrekt, men ...

Er det i grunden ikke at holde Gud for nar (spørger jeg)?

KAN man BÅDE sidde til bord hos Herren OG samtidig indirekte
tilbede onde ånder (fx. hordæmoner)?

Nej! IKKE ifølge Paulus:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Kor+10.21&version=BPH

1 Korinterne 10:21, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

I kan ikke på én gang være ét med Herren og ét med de onde
ånder. I kan ikke på én gang deltage i Herrens nadver og i
en ofringsfest til onde ånder.

Gud kan du IKKE narre (med din *vranglære*)!...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige:

2019-09-16, Monday, day no 259, CET 09:05, GMT 07:05)
- "Og det skal den (denne meddelelse skal sende til dem, der
har)...

09:06
- "lavet *oprør*"

09:06
- "imod"

09:06
- "mig!"

09:08
- "Jeg *straffer*"

09:09
- "mine kære"

09
- "små"

09
- "skabninger,"

09
- "så de forstår,"

09
- "at jeg"

09
- "IKKE vil ha',"

10
- "at de"

10
- "ødelægger"

10
- "folks liv"

10
- "med"

10
- "uret,"

10
- "herunder"

11
- "meddelagtighed"

11
- "i"

11
- "hor!"

12
- "I kan IKKE både tilbe' mig"

12
- "og urene ånder!"

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Ki+23.15-24&version=BPH

Anden Kongebog 23:15-24, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Josias’ reformkampagne, fortsat)

Josias befaler, at der skal holdes påske igen

Resten af Josias’ regeringstid

-

Dagens Ord fra ...

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte
4 gange om året: dec, mar, jun og sep, og det er jo meget
smart, hvis man er væk på retræte eller noget andet.)

=== citat start ===

Ordet for 2019-09-16

Om at undgå stress (5)

"Han valgte tolv ... for at han kunne sende dem ud for at
prædike."
Mark 3,14

=== citat slut ===

-

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

(2019-09-15, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

They are being tested by many troubles, and they are very
poor. But they are also filled with abundant joy, which has
overflowed in rich generosity.
2 Corinthians 8:2

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2019 uge 38 (news samlet)
Date: Mon, 16 Sep 2019 08:05:42 +0200, GMT 06:05
21776 news:5d7f2643$0$698$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/87g7Fl-CKI8/v2anGlllAAAJ

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-221

https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/I0YKzGo4NjU/-MKW2MicslIJ

https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/kanzi-fortjent-beloenning/19-084

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/21-xxx/21-286

https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/1-pfgcv8r74/lFNV1Br7AgAJ

https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/koRifFcgF9g/ggBb8KzVBwAJ

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/maa-jeg-godt-vaere-vred

> [...]
> af Ross Campbell
>
> Kapitel 2:
> Samfundet og vreden, side 18-25
>
> side 20
>
> Oprør mod autoriteterne
>
> Mennesker, der aldrig har fået tilfredsstillet deres behov
> for kærlighed, bliver vrede og lader ofte deres vrede
> komme til udtryk i oprør. Og her har vi den egentlige
> grund til respektløshed og anti-autoritære holdninger.
>
> Kommentar:
>
> Kan dette være årsagen til al den megen had (med vold, mord,
> død og ødelæggelse), vi observerer i Mellemøsten ?

[ ... ]
> [...]
>
> Test dit kærlighedssprog ...
> http://kærlighedssprog.dk/kaerlighedssprog/test-dit-kaerlighedssprog/
>
> Gennemgå profilen, når du er afslappet og har tid nok.
>
> (Vælg en af følgende 2 muligheder:)
>
> Nr. 1
> Jeg er glad for at blive rost
> Jeg kan lide at få et knus
>
> Nr. 2
> Jeg kan godt lide at ...
>

> Med venlig hilsen,
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

-

141
12:35

samt ...

Muligt bombefly fundet ud for Langelands kyst
15. sep. 2019, 10:52 Opd. 15. sep. 2019, 11:48 ...

-

NRK:
15. september 2019 kl. 07:33

-

21777

Kall, Mogens

Re: Gud kan du IKKE narre (med din *vranglære*)! + Heaven-break

File 21.779 ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/excorsismus/21-779
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/adultery/21-779
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/21-779
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/tsa/21-779
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/21-779
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-779

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/excorsismus/21-779

-

Den 16-09-2019 kl. 09:15 skrev Kall, Mogens:

News:dk.livssyn.kristendom
Subject: Gud kan du IKKE narre (med din *vranglære*)! + Heaven-break -
Re: 2019 uge 38 (news samlet)
Date: Mon, 16 Sep 2019 09:15:21 +0200, GMT 07:15
21777 news:5d7f3699$0$700$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/iATt6qOeSxM/Dy8sNEuwAgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/87g7Fl-CKI8/CrCgyyZpAAAJ
Det drejer sig om et ægtepar, som kommer i samme kirkesamfund,
som den nu *afdøde* præst (dog i en anden meninghed).
Se evt. ...

News:dk.livssyn.kristendom
News:dk.politik
Subject: Re: Breaking news: Kristen præst, der levede i hor
(var gengift), død! -
Re: 2019 uge 36 (news samlet)
Date: Mon, 9 Sep 2019 21:32:15 +0200, GMT 19:32
21767 news:5d76a8cc$0$704$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/excorsismus/21-767
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/adultery/21-767
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/21-767
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/tsa/21-767
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/21-767
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-767
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/sVpZyWYkfjU/TJhIMk9ZAwAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/EjmY8dh91GQ/xGf8KQSTAgAJ

[ ... ]
> Allerede da jeg ankom til FH i 2013 fik jeg at vide, at en
> tidligere korpsleder var blevet enke. Hun havde været gift
> med en mand, der havde et forlist ægteskab bag sig!
>
> Om manden døde før, under eller efter (deres tjeneste som
> korpsledere) ved jeg ikke!
>
> Alt, hvad jeg ved, er, at de måske i Guds øjne havde levet
> i hor!
>
> Men det var *fortid* nu, da jeg ankom til det lokale korps
> i 2013, så ...
>
> Hvorfor rode op i den sag nu? tænkte jeg. Dødsfaldet havde
> jo sat en definitiv stopper for afgudsdyrkelsen, skønnede
> [...]

Kvinden i dette ægteskab har (efter min søsters horbryllup)
OGSÅ fået bøvl med sine nyrer, så de KUN virker med 11-15 %.

Altså *selvsamme* sygdom som den nu *afdøde* præst (der levede
i *hor*)!

Tja ...

Hvad skal jeg tænke?

Det eneste, jeg kan komme i tanke om, er beretningen fra Det
Nye Testamente om et ægtepar (Ananias og Safira) , der prøver
at *bedrage* Gud og Hans menighed ved at lyve. De omkommer
begge. Se evt. ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Act+5.1-11&version=BPH

Det er dødsens farligt at falde i den levende Guds hænder
(hvis først man har ægget Ham til strid)!

Jeg *FRARÅDER* det på det alvorligste! Det KAN komme til at
koste Jer livet!
Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael.
Last OUTPUT: 21700 news:5d4f0d11$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/SKf1MoGSFgAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21779

Kall, Mogens

Re: Gud kan du IKKE narre (med din *vranglære*)! + Heaven-break

File 21.781 ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/excorsismus/21-781
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/adultery/21-781
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/21-781
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/tsa/21-781
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/21-781
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-781

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/excorsismus/21-781

-

Den 16-09-2019 kl. 13:32 skrev Kall, Mogens:

News:dk.livssyn.kristendom
Re: 2019 uge 38 (news samlet)
Date: Mon, 16 Sep 2019 13:32:13 +0200, GMT 11:32
21779 news:5d7f72cd$0$704$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/iATt6qOeSxM/mlWhc0--AgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/87g7Fl-CKI8/fSEjBit3AAAJ
I kan ligeså godt få det at vide nu som senere.

Det er min egen mor, som nu plages af okkulte magter!

Tænk sig at lokke sin egen mor med til hor-bryllup (og dermed
*afgudsdyrkelse*), så hun nu plages af dæmoner!

Kan man opføre sig mere *egoistisk*, *hensynsløst*; ja
*hjerteløst*?

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21781