Kan en "protestant" bli' katolik? - Re: 2019 uge 36 (news samlet)

Kan en "protestant" bli' katolik?

File 21.753 ...
Assurance of salvation (Frelsesvished)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/assurance-of-salvation/21-753
Catholic Church (Den Katolske Kirke)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/catholic-church/21-753
Purgatory (Skærsilden)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/purgatory/21-753

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/catholic-church/21-753

Other news:

FN: Briter taber over 100 milliarder kroner på Brexit uden aftale

Gas jævnede restaurant med jorden

2341 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Input memory from) ...

Subject: Breaking news: Kristen præst, der levede i hor
(var gengift), død! -
Re: 2019 uge 36 (news samlet)
Date: Tue, 3 Sep 2019 10:21:44 +0200, GMT 08:21
21748 news:5d6e22a6$0$697$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/excorsismus/21-748
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/adultery/21-748
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/21-748
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/tsa/21-748
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/21-748
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-748
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/sVpZyWYkfjU/wz1XTz1aAAAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ireBe6C6V5I/bHC2M7wPGQAJ

Subject: Gaseksplosion ødelægger restaurant
(apropos: Jeg trækken Min beskyttende hånd væk?) -
Re: 2019 uge 36 (news samlet)
Date: Mon, 2 Sep 2019 10:26:15 +0200, GMT 08:26
21746 news:5d6cd236$0$705$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/excorsismus/21-746
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/adultery/21-746
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/21-746
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/tsa/21-746
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/21-746
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-746
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ireBe6C6V5I/qTkxymbBGAAJ

I går var jeg til møde i Den Katolske Kirke vedr.
Katekismus-træf

Ordet var frit, så vi (lægfolk) kunne drøfte tingene.

De var kommet til side 407 (ca. halvvejs) i en KÆMPE-tyk bog
kaldet 'Den Katolske kirkes Katekismus' ...
https://www.katolsk.dk/tro/dettrorkatolikkernep/katekismus/

Dagens emne var noget ved syge

Og undervejs i dette var der et skriftsted fra Bibelen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+6.54&version=BPH

Johannes 6:54, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Jesus siger:)

Men de, der spiser mit legeme og drikker mit blod, har
evigt liv, og jeg vil opvække dem på den sidste dag.

'HVAD forstås der med 'den SIDSTE dag'?' drøftede vi.

Og så var det, at en nævnte ordet 'Skærsilden'!

Og tænk!

Det havde jeg jo fuldstændig glemt, at katolikker tror på
dette.

Se evt. ...

Skærsilden
https://da.wikipedia.org/wiki/Sk%C3%A6rsilden

Skærsilden (lat. purgatorium "renselsessted") er i den
romersk-katolske kirkes dogmatik en tilstand mellem døden
og saligheden, hvor afdøde gennemgår den renselse der er
nødvendig før de kan komme i himlen, da "intet vanhelligt
kommer derind" (Åb 21,27).

Jeg blev derfor "fristet" over evne og kom til at nævne, at vi
kristne er privilegeret (i modsætning til fx. muslimer, der
IKKE ved sig helt sikker på frelsen men blot må håbe på, at
man bliver frelst), fordi Bibelen taler *frelsesvished*:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ef+6.10-20&version=BPH

Efeserne 6:10-20, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Apostlen Paulus skriver:)

Den kristnes kamp og udrustning

10
Til sidst vil jeg minde jer om at hente styrke fra Herren
og hans vældige kraft.

11
Ifør jer hele Guds rustning, så I kan forsvare jer mod
Satans lumske angreb.

12
Den kamp, vi står i, er jo ikke mod mennesker, men imod
åndelige magter, autoriteter og herskere i denne mørke
verden, mod en hær af onde ånder i himmelrummet.

13
Derfor skal I tage hele Guds udrustning på, så I kan
forsvare jer imod den Ondes angreb og stå fast, indtil
alle angrebene er overstået.

14
Spænd sandheden som bælte om livet. Tag ret levevis på
som brynje

15
og budskabet om fred som støvler, så I kan stå fast.[a]

16
Løft troens skjold, som I kan bruge til at stoppe Satans
brændende pile.

17
Tag frelsens hjelm på og forsvar jer med Åndens sværd,
som er Guds ord.

18
Vær altid i bøn til Gud under Åndens inspiration, hvad
enten det er forbøn eller bøn om hjælp. Vær udholdende og
årvågne, når I beder for alle dem, der hører Kristus til.

19
Bed også for mig, at Gud må give mig de rette ord, så jeg
med frimodighed kan kommunikere det budskab om Kristus,
som Gud har åbenbaret for os,

20
og som er årsag til, at jeg sidder i fængsel. Bed om, at
jeg må have frimodighed til at fortsætte med at tale om
det, for jeg ved, at det er den opgave, Herren har sendt
mig for at udføre.

Footnotes:

6,15 Meningen er uklar. Kan måske også oversættes: „...og
tag som støvler på fødderne villighed til at bringe
fredens gode budskab.”

(
En soldat, der mister sin hjelm er blevet MEGET *sårbar*
overfor fjenden: Blot et enkelt hug i hovedet, og man dør!

Så ...
)

Vi kristne må ALDRIG gå på kompromis med dette
(frelsesvisheden), skønner jeg, fordi det jo netop er dét, der
gør os jublende glade som kristne, at vi ALLEREDE har gjort
Dommedag-regnskabet op med Farmand (DADDY, Skaberen) og fundet
*nåde* for Hans Åsyn, idet Jesus ALLEREDE har betalt regningen
(med Sin *stedfortrædende* død på Korset)!

Amen?

Hmm ... (memory on from) ...

https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/tsa/books/kaldet-til-soldat/21-290

(
Jeg kan desværre ikke lige finde teksten, hvor FH
tilkendegiver (i deres hæfte, deres "Katekismus"), at man -
skønt man har sagt 'ja' til Jesus - godt kan gå fortabt, hvis
man lever et liv i alvorlig synd.
)

Man KAN desværre godt gå fortabt, SELVOM man troede, at man
var frelst, jævnfør fx. Matt. 7,21-23 ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+7.21-23&version=BPH

Frelsesvisheden skal altså IKKE *misbruges* som et skalkeskjul
til at leve et liv i bevidst synd (oprør) mod Gud!

Amen?

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+28&version=BPH

Matthæus 28, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus genopstår

[ ... ]

Gravvagterne bestikkes

[ ... ]

Jesu sidste ord til disciplene

16
De 11 disciple tog derefter af sted til den bjergskråning
i Galilæa, hvor Jesus havde sagt, de skulle mødes.

17
Da de så ham, faldt de på knæ og tilbad ham. Men andre var
usikre.

18
„Gud har givet mig al magt i himlen og på jorden,” sagde
Jesus.

19
„Gå derfor ud og gør mennesker fra alle folkeslag til mine
disciple. Døb dem til at tilhøre[a] Faderen og Sønnen og
Helligånden,

20
og lær dem at adlyde alt, hvad jeg har befalet jer. Og
husk: Jeg er altid hos jer indtil verdens ende.”

Footnotes:

28,19 Ordret: „ind i Faderens, Sønnens og Helligåndens
navn”. I hebraisk tankegang står navnet for selve personen
og alt, hvad der kendetegner denne person. Dåb pegede hen
på overgangen fra en tilstand til en anden, og at blive
døbt til eller ind i en persons navn betød, at man
identificerede sig med og accepterede at være undergivet
den persons magt og herredømme, jf. 1. Kor.1,12-15 og
Schindlers oversættelse.

Kommentar:

Når Jesus siger ... "og lær dem at adlyde alt, hvad jeg har
befalet jer" ... så er der nogen, der har fundet på, at dette
IKKE gælder mht. hor (herunder gengiftning) og utugt (herunder
homoseksuel praktisering), men denne *vranglære* står for
*egen* regning (med dertil hørende eventuel straf), apropos ...

Subject: Breaking news: Kristen præst, der levede i hor (var gengift),
død! -
Re: 2019 uge 36 (news samlet)
Date: Tue, 3 Sep 2019 10:21:44 +0200, GMT 08:21
[...]

Nøgleordene var/er:
(Dagens BibelLæserRingens andagtsteksts kommentar til
4. Mos 9,1-14)

... Gud vidste allerede dengang, at mennesker ville få lyst
til at ændre hist og her, så det hele blev lidt mere
spiseligt. Men Gud er ikke menneskers påfund. Derfor kan
mennesker ikke ændre på ham, og det er fatalt at forsøge på
det.

(Ananias døde, og Steffen døde)

Synd derfor ikke, børnlille (havde jeg nær sagt)!

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Num+9.1-14&version=BPH

4 Mosebog 9:1-14, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Regler for påskehøjtiden

Påske for Herren

[ ... ]

[...]

Se ovenfor.

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Ki+19.20-28&version=BPH

Anden Kongebog 19:20-28 Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Herrens dom over assyrerkongen

Gennem dine sendebud spottede gu Herren!

Subject: Kina sender millitære køretøjer ind i Hongkong.
Mette F.: Demonstrationer i Hongkong er legitime.
185.000-counter = -6(7) -
Re: 2019 uge 35 (news samlet)
Date: Fri, 30 Aug 2019 09:03:44 +0200, GMT 07:03
21739 news:5d68ca5f$0$706$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/china/21-xxx/21-739
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/185-000/21-739
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/goodwill/21-739
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/RB9fxD7v4tg/yQ2ZrKJMBgAJ

https://www.dr.dk/nyheder/udland/kina-sender-millitaere-koeretoejer-ind-i-hongkong-rullende-kameraer

> +
>
> Mette F.: Demonstrationer i Hongkong er legitime
> 29. aug. 2019, 18:01

https://nyheder.tv2.dk/politik/2019-08-29-mette-f-demonstrationer-i-hongkong-er-legitime

[ ... ]
> [...]
> overalt.
>

> 185.000-counter now:
> https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/185-000
>
> T-6 (delta 206-248 = 42, Thursday 5/9-19)
> T-7 (delta 206-249 = 43, friday 6/9-19)
>
> Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
> the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
> i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
> der sagde:
> (2019-08-30, Friday, day no 242, CET 09:01, GMT 07:01)
> - "Det skal du (copy this message to Cannibalistan)."

Counter now around ...
T-1 (delta 206-248 = 42, Thursday 5/9-19)
T-2 (delta 206-249 = 43, Friday 6/9-19)

-

Dagens Ord fra ...

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte
4 gange om året: dec, mar, jun og sep, og det er jo meget
smart, hvis man er væk på retræte eller noget andet.)

=== citat start ===

Ordet for 2019-09-04

"Lær mig at tage imod din kærlighed"

"Vi elsker, fordi han elskede os først." 1.Joh 4,19

=== citat slut ===

-

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

(2019-09-03, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

Then I pray to you, O LORD. I say, "You are my place of
refuge. You are all I really want in life."
Psalms 142:5

(2019-09-04, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

"I lift my hands to you in prayer. I thirst for you as
parched land thirsts for rain."
Psalms 143:6

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 2 Sep 2019 08:19:22 +0200, GMT 06:19
Subject: 2019 uge 36 (news samlet)
21744 news:5d6cb478$0$706$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ireBe6C6V5I/dK5SGnq6GAAJ

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-221

https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/I0YKzGo4NjU/-MKW2MicslIJ

https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/kanzi-fortjent-beloenning/19-084

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/21-xxx/21-286

https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/1-pfgcv8r74/lFNV1Br7AgAJ

https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/koRifFcgF9g/ggBb8KzVBwAJ

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/maa-jeg-godt-vaere-vred

> [...]
>
> Test dit kærlighedssprog ...
> http://kærlighedssprog.dk/kaerlighedssprog/test-dit-kaerlighedssprog/
>
> Gennemgå profilen, når du er afslappet og har tid nok.
>
> (Vælg en af følgende 2 muligheder:)
>
> Nr. 1
> Jeg er glad for at blive rost
> Jeg kan lide at få et knus
>
> Nr. 2
> Jeg kan godt lide at ...
>

> Med venlig hilsen,
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Tom Klausen

tomsrk55:
Er du selv ren?
Ren nok til at kaste med sten?

mvh Tom

Er Gud Helligånd begyndt at virke igen? -
Re: Kan en "protestant" bli' katolik? - Re: 2019 uge 36 (news samlet)

Catholic Church (Den Katolske Kirke)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/catholic-church/21-758

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/catholic-church/21-758

-

Subject: Kan en "protestant" bli' katolik? -
Re: 2019 uge 36 (news samlet)
Date: Wed, 4 Sep 2019 11:44:27 +0200, GMT 09:44
21753 news:5d6f878a$0$701$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/xeUP-RDIN4w/x8b0SFWwAQAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ireBe6C6V5I/cMotOPoQAQAJ
Som jeg sagde dette forår:

Subject: Gud Helligånd has left the building!? -
Re: Jeg trækken Min beskyttende hånd væk? -
Re: Access denied -
Re: Kladde 007 -
Re: Feedback på 'Kaldet til soldat i Frelsens Hær' -
Re: Kaldet til soldat (i Frelserens° hær)
Date: Fri, 10 May 2019 11:06:20 +0200, GMT 09:06
21452 news:5cd53f15$0$706$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/excorsismus/21-452
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-452
https://sites.google.com/site/gudshaerssoldater/f/21-452
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/tsa/books/kaldet-til-soldat/21-452
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/-JQjjmqI6fs/7iDu3Il9AgAJ

[ ... ]
> Herefter måtte jødefolket gå en *omvej* på 40 år i
> ulydighedens ørken, hvor der INGEN frugt og vækst er men KUN
> fare for, at man *omkommer* (går fortabt)!
>
> Så ...
>
> Sandheden er nok, at Gud *forlanger* kursændring (skønner jeg),

Det er jo spildt arbejde, dersom Gud Helligånd IKKE er med
og velsigner vort arbejde (apropos *omvejen* på 40 år):

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+127.1&version=BPH

Salme 127:1, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Herrens velsignelse over arbejde og hjem

1
En valfartssang af Salomon.

Hvis ikke Herren bygger huset,
er håndværkernes arbejde forgæves.

Hvis ikke Herren vogter byen,
våger vagterne forgæves.

Tankevækkende er det derfor også, at følgende hændte i går
onsdag:

(
Det var som om der var sket noget i den åndelige verden.
)

Jeg mødte en forhenværende ven og hilste på ham.

Baggrunden hertil er følgende:

News:dk.videnskab.psykologi
Subject: Re: Nå, ja! Det er jo SELVFØLGELIG dét, der har
"trigget" (moder-komplekset) -
Re: 2019 uge 34 (news samlet)
Date: Thu, 22 Aug 2019 21:48:31 +0200, GMT 19:48
21726b news:5d5ef19d$0$696$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/true-happiness/21-726
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychiatry/diagnosis/narcissistic-personality-disorder/21-726
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/therapy/21-726
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/mD9K5dxRQgw/VwD-NkOyDgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/wNz8c63lq9g/z-ENSE0tBAAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab.psykologi/D9CkIbvb6_A/rfy1_kHIEQAJ

> [...]
> kvinder").
>
> HVORFOR havde manden fået denne *bizarre* ide om kvindfolket?
>
> Han *forgudede* sin mor til skyerne, SELVOM jeg kunne
> fornemme, at der havde været konflikter mellem dem.
>
> Og så var det, at det gik op for mig, at han havde *fortrængt*
> (apropos neurotikerens primær gevinst) noget fra sit sind!
>
> I virkeligheden var han *vred* på sin moder, men på grund af
> hendes abnorme domminans (?), havde han aldrig kunnet få lov
> til at udtrykke sin utilfredshed overfor hende.
>
> Men nu kom den så frem *symptomatisk* i form af kvindehad!

Denne forhenværende ven havde jeg været nødt til at kvitte,
fordi ...

News:dk.videnskab.psykologi
Subject: Re: Psykoterapeutisk Homework -
Re: Nu forstår jeg meget bedre, HVORFOR der IKKE er
vækkelse i Danmark!
Date: Mon, 14 Jan 2019 18:40:19 +0100, GMT 17:40
21194 news:5c3cc98b$0$688$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/therapy/21-194
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/therapy/21-194
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/3mFIfHdXI8s/12Xeb43zEgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab.psykologi/VhjAKmp8nVE/KuFWaHvWDwAJ

> [...]
> kunne rumme). Men i modsætning til ham oplevede jeg at ...
> tja, hvordan skal jeg bedst beskrive det?
> Jeg oplevede det at blive født på ny: Jeg *spejlede* mig i
> noget, der havde tid til mig og som *elskede* mig helt UDEN
> betingelser! Jeg blev vugget (så jeg ku' opleve det rent
> fysisk, selvom mit legeme lå helt stille) som et lille barn i
> sin moders favn, og dette skabte i mig et *sundt selvværd*!
> Jeg erfarede sidenhen, at det var Gud Helligånd.
>
> Så ...
>
> Jo! Sandheden kan godt sætte et menneske fri!

Det, der så sker i går onsdag, er, at han udtrykker ønske om
at genopta' vort venskab, og det ender med, at han skriver
følgende til mig:

Fra: ... (classified) ...
Date: ons. 4. sep. 2019 kl. 16.18, GMT 14:18
To: Mogens Kall

Jeg ønsker ikke at være uvenner med nogen, og skal nok lade
være med at angribe muslimerne [ ... ]

hilsen
... (classified) ...

=== citat slut ===

Og se:

For ham var det et STORT skrid at ta' (pga. hans usynlige
psykiske handikap)!

Og så er det, at spørgsmålet melder sig:

Er Gud Helligånd begyndt at virke igen?

(
For sandheden er jo, at jeg IKKE kan frelse ham (om jeg
så stod på hoved osv.), idet jeg jo end ikke kan frelse
mig selv (men ligesom ham er 100% *afhængig* af Guds Nåde!
)

Behager det Ham, at vi gør regnskabet op med alle disse
*møgguder* (som fx. hor-dæmon-tilbedelse jo er!)?

Last OUTPUT: 21700 news:5d4f0d11$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/SKf1MoGSFgAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21758

ADVARSEL til ...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen,
der sagde:
(2019-09-06, Friday, day no 249, CET 10:59, GMT 08:59)
- "Samtlige"

... katolikker, der IKKE har rent mel i posen:

11:00
- "Det SKAL du (send kopi af denne meddelelse til Vaticanet)!"

11:02
- "Jeg renser min kirke"

02
- "på jord!"

02
- "Jeg vil have den ren,"

02
- "som en"

02
- "jomfru!"

11:03
- "Omvend jer derfor"

03
- "og modtag"

03
- "min tilgivelse!"

File 21.760 ...
Catholic Church (Den Katolske Kirke)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/catholic-church/21-760
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/vatican/21-760
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/vatican/21-760
Assurance of salvation (Frelsesvished)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/assurance-of-salvation/21-760
Purgatory (Skærsilden)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/purgatory/21-760

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/catholic-church/21-760

-

Date: Wed, 4 Sep 2019 11:44:27 +0200, GMT 09:44
21753 news:5d6f878a$0$701$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/xeUP-RDIN4w/x8b0SFWwAQAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ireBe6C6V5I/cMotOPoQAQAJ
Æh ...

Jeg har en lille tilføjelse hertil:

Nogle mennesker lider af *angst*! De er psykisk sårbare, og
de har AKUT behov for at blive trukket ud af dette
*følelsesmæssige* ubehagelige dilemma som bod mig her og der
og alle vegne i Skærsilden kan give!

Vi bliver nødt til at kalde tingene ved deres rette navn:

Følelsesmæssig *afpresning*§!

Og det kan næppe være (i så fald) fra Gud, fordi sådan opfører
Skaberen sig IKKE overfor sine skabninger (som om Han var en
kynisk tyran med sadistiske tilbøjeligheder), vel?

Ihukom Jesu Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Mat+11.25-&version=BPH

Matthæus 11:25-30, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus indbyder de trætte og overbebyrdede

(Jesus siger:)

28
Kom til mig, alle I, som slider jer trætte og er tynget
ned af byrder — og jeg vil give jer hvile.

29
Tag imod det åg, som jeg lægger på jer, og tag ved lære af
mig, for jeg er ydmyg og selvopofrende. Så vil I finde ro
i sjælen.

30
Mit åg vil hjælpe jer, og min byrde vil føles let.”

Kommentar:

Apropos ... os til *lægedom* kom straffen på Ham, Esa 53

Nå, men ...

(
Nok om dette lille sidespring. Nu tilbage til dét, der ligger
Herren på sinde:
)

Input breaking news from ...

Subject: Re: Breaking news: *Diktator* Mugabe død! -
Re: 2019 uge 36 (news samlet)
Date: Fri, 6 Sep 2019 10:49:22 +0200, GMT 08:49
21759b news:5d721da1$0$695$1472...@news.sunsite.dk
Zimbabwe
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/zimbabwe/21-759
185.000
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/china/21-xxx/21-759
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/185-000/21-759
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/goodwill/21-759
Guds *enbårne* søn (Søn)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/soen/21-759
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/hvad-tror-katolikkerne/21-759
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ireBe6C6V5I/T3oTyyGrAQAJ

https://www.dr.dk/nyheder/udland/zimbabwes-tidligere-praesident-mugabe-er-doed

> Mugabe var "katolik"!
>
> KANSKE der her ligger et *varsel* om dom OGSÅ til såkaldte
> "katolikker", at du IKKE skal bruge Kirken° som et
> skalkeskjul for kriminalitet!
>
> Ihukom Ananias og Steffen og ... (classified) ... !
>

> Mht. Cannibalistan:

*HQ-ordre* CET 11:00 almost done!

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21760