Det levende hus

Jesus-loves-you

Jan 1, 2009, 4:03:54 AM1/1/09
"Jesus-loves-you" skrev

8251 news:gilnef$1lfr$1...@newsbin.cybercity.dk

> ... Også lille-Peter ...

Det levende hus,

(version 1,00 Face-to-face)

Der var engang en mand (Lukas 5,31), som ville bygge et hus.

I stedet for at bygge det på sandjord, valgte Han at bygge huset oven på en
klippe, for - som Han tænkte - så kunne huset modstå livets storme (Matt.
7,24-29).

Fundamentet (the foundation) til nederste etage etage (the basement) stak
dybt ned i klippen (John 15,1-8), således at huset kunne bære mange
etager, for det var et højhus (Salme 8,6), en skyskraber, Han ville bygge.

-

Stue-etagen, den nederste etage, blev kaldt for ammestuen, fordi den blev
fortrinsvis var *reserveret* ammende mødre (Salme 131,2, Psalm).

Der var mange spejle rund omkring på denne etage, og spejlene gengav ret
præcist og sandfærdigt virkeligheden (1.Kor. 13,12 + 1.Cor. 14,24-25).
Sort var sort, og hvidt var hvidt, så der var ikke nogen forvirring, og man
kunne derfor meget nemt orientere sig.

Børn i alle aldre (Matt. 18,2 + Hebr. 5,13-14) morede sig ofte over alle de
sjove grimasser, man kunne lave (og se sig selv) her foran spejlene ... :-)

En chimpanse have også fundet vej og var nu i færd med at undersøge de
steder på kroppen, den hidentil ikke kunne se.

Et barn havde taget sin kat med og holdt den i sin favn som en lille dejlig
baby, og forsøgte at kommunikere med katten via spejlet.

"Her er jeg" sagde barnet nærmest til katten med sit kropsprog, og pegede på
sig selv, "og der er du, lille mis".

"Se, jeg er her, men jeg er også dér; derinde i spejlet. Jeg er blevet til
2, men der er kun én mis. Og den er derinde i spejlet. Hvor er den anden ?
Har den gemt sig ? Hvor er du, lille mis ?"

Om katten helt forstod det, akkurat som aben, vides ikke.

Spædbørnene spejlede sig i deres mødres opmærksomhed. En duft af kærlighed
fyldte rummet som et blomsterflorahav fylder og klæder en eng.

Nogengange hørte man et begejstret hvin fra en lille spædbarn som blev
vugget blidt af sin mor, eller også var det endelig lykkedes for denne lille
skabning at få fat i ranglen (som fx. kunne være mors fine perlekæde).

De var ellers svære at få fat i, disse her rangler, for spædbørnene havde
endnu ikke helt lært at styre og kontrollere bl.a. arm-bevægelserne.
Dog kunne mødrene ligefrem iagttage, hvordan spædbørnene deres dag for
dag blev mer' og mer' dygtige.
Det var som om de prøvede sig frem og så kom til at ramme ved siden af
forbi målet. Men fejltagelsen denne blev nu af barnet brugt til at
*korrigere*, således at næste forsøg på at få fat i ranglen, lignede den
forrige ret meget, men havde en lille nuance-forskel. Armbevægelsen var
blevet flyttet lidt til højre (eller venstre).

Jo, nu kunne man høre det igen: Et BEGEJSTRET hvin afslørede endnu en
succes-historie.

Der var rart at være på denne etage ... :-)

-

På 1. sal må bygningsarbejderne have glemt deres redskaber, for her på denne
etage var der både spande med dit-og-dat.
Nogle af dem var væltet, måske endog med vilje, for mange børn var her
samlet og morede sig med at lege med indholdet. Det lignede ... "ah, dejlig
mudder", udbrød et barn begejstret!

- "Skal vi ikke lave et mudderbad ?" spurgte et andet barn.

- "Jo," jublede alle de andre børn.

Og ret hurtigt blev hele etagen mudret til (vist nok).

-

Udenfor kunne man høre Bygmesteren tale med nogle fremmede mennesker. De kom
fra en anden skyskraber.
De havde en person med, som lå på en båre. De fortalte, at vedkommende
var styrtet mange etager ned i en elevatorskakt, fordi en-eller-anden idiot
havde fjernet elevatoren!

Bygmesteren foreslog at man *øjeblikkelig* afspærrede disse farlige
elevator-skakte (på hver eneste etage), så ikke flere kom til skade.

Måske havde der aldrig overhovedet været installeret elevatorer i den anden
skyskraber, eller måske havde nogen udefra lavet hærværk. Mudder på væggene
i elevator-skakten (hvor børn og voksne ellers normalt ikke kommer) kunne
måske godt tyde på, at dette var tilfældet.
Men der havde nu også været et jordskælv i området, så det kunne også
være, at elevatoren hang fast højere oppe i bygningen, eller var dumpet helt
ned i kælderen og smadret.

En af mødrene fra ammestuen tog sig kærligt af den tilskadekomne på båren
(Matt. 11,28-30).

Hun vidste, hvad hun gjorde, for den tilskadekomne kom sig forbavsende
hurtigt!

Jo, nu kunne man høre det igen: Et BEGEJSTRET hvin afslørede endnu en
succes-historie. Det kom ovre fra hende af ... :-)

-

Igen ku' man høre Bygmesteren (Salme 127,1) tale med de fremmede. De talte
ikke blot om at reparere den anden skyskraber, men om en decideret
ombygning, måske ligefrem en direkte *ændring* af hele konstruktionen,
for ...

Den tilskadekomne berettede nemlig om, at høn har fundet en helt ny etage,
som ingen havde hørt om før. Den må have været skjult; uden en adgang til
området.

Om den tilskadekomne så denne skjulte etage under faldet ned i
elevatorskakten; det melder historien ikke noget om, men vedkommende så
ligefrem en hel have som en art skjult skat.

Det bli'r aftalt at gå på jagt efter denne forsvundne have ... :-)

Både børn, mødre, aber, katte; ja kort sagt: *alt*, hvad der kan krybe og gå
(og bæres på) vil med skattejagt (1.Kor. 12,26).

And then I heard a voice said:

2009-01-01, Thursday, day no 1 in the year, CET 09:31, GMT 08:31
- "Paradis."

I think it came from Heaven ... :-)

To be continued.

Godt nytår, for øvrigt, til alle læsere ... :-)

Med venlig hilsen,
Last OUTPUT: 8264 news:gjft8i$2hr4$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8265

Jesus-loves-you

Jan 1, 2009, 6:32:11 AM1/1/09
"Jesus-loves-you" skrev
8265 news:gji0tu$7op$1...@newsbin.cybercity.dk

[ ... ]

> [...]

> ikke blot om at reparere den anden skyskraber, men om en decideret
> ombygning, måske ligefrem en direkte *ændring* af hele konstruktionen,

Internal interrupt from ...

Der er indkommet et forslag om, at hvis man nu flyttede hele skyskraberen en
meter til højre (eller venstre), så skulle problemet vist være løst.

Compare with ... (input memory from itself) ...

> [...]
> forrige ret meget, men havde en lille nuance-forskel. Armbevægelsen var
> blevet flyttet lidt til højre (eller venstre).

Hmm ...

Ér prøve- og fejle-indlæringsfunktionen en så integreret del af menneskets
personlighedsstruktur, at den kan finde på at "nedbryde" hele bygningen
(altså menneskets psyke) ...

... (fordi et-eller-andet måske i underbevidstheden har opdaget en alvorlig
konstruktionsfejl, som kan få livsfarlige konsekvenser, når/dersom dette
alarm-signal negligeres/tilsidesættes, apropos einem NON-Maskable-
Interrupt, see perhaps also Ordsp. 27,12 + (Proverbs) 18,10) ...

... med henblik på at genrejse bygningen (altså personligheden) igen,
omtrent som den så ud før, dog nu med visse forbedringer fx. i
nederste-etage (ammestuen, som symboliserer den orale fase) ?

Med andre ord:
Er det en selvvalgt strategi hjernen har igangsat (det psykiske sammenbrud)
mhp. at optimere individets overlevelse ?

-

Hmm ...

Svaret må være et 'både/og'.
(for mig at se)

En udefra komne overbelastning kan få en hvilken som helst bygning til at
styrte i grus, apropos World Trade Center 2001-09-11.

Og et møde med en løve har for et ur-menneske som oftest nok fået
katastrofale dødelige konsekvenser.

Men de pårørende, som så overfaldet og blev røstet i deres grundvold og blev
måske ligefrem dybt traumatiseret; de vil nok overveje at beskytte sig
selv noget bedre fremover for at undgå en tragisk gentagelse.

Og på tilsvarende vis i en mere kompliceret sammenhæng, som et helt
menneskeliv jo er, hvor individet mistrives i dets miljø så meget, at det
nu er redukseret til nærmest blot at være er en skygge af sig selv, og
faktisk en art omvandrende levende fossil! Forstenet (gjort af andre
forstenet); ikke længere dynamisk ...

Kan psyken her (altså noget i underbevidstheden) finde på at igangsætte en
selvdestruktion (regression) hvor det egentlige formål faktisk er stik
modsat; nemlig progressivt: at konstruere en ny variant i psyken ved at
genanvende byggeklodserne, men samle dem på en ny og navnlig forhåbentlig
bedre måde (end den forrige udgave), og som derfor er mere i
overensstemmelse med realiteternes verden ?

Regressionen er altomfattende, fordi fejlen ikke kan rettes uden først at
fjerne alle de etager ovenpå.

Vi *genkender* lidt dette mønster fra computer-verdenen, når vi fx. skal
installere en driver til et nyt skærm-kort:
Computer-programmet beder os nemlig om at GENSTARTE maskinen (reboot),
således at alle programmerne nu indlæses på den nye måde (i den rigtige
rækkefølge) med de ændringer, som det ny-installerede program kræver.

Mistanken er altså, at der - *genetisk* set - er indbygget en
hjerne-"reboot"-funktion, og at den hænger nøje sammen med prøve- og
fejle-indlæringsfunktionen.

2-års-barnet har jo mange daglige sammenbrud, fordi det opdager, at
realiteternes verden ikke er, som det forventede (i sin interne prognose).

Såfremt der er noget om snakken, ...

Kan det da tænkes, at det navnlig er heri, at fx. skitzofrenes *primære*
problem er ?

Altså; at de simpelthen ikke kan finde nålen-i-høstakken. Løsningsmodellen
er for svær at finde, apropos dobbeltbindingerne, som jo låser dem fast mere
eller mindre permanent i Sorteper-skurke-rollen osv. ...

Og de fælles-orienteringspunkter/objekter, ethvert samfund har (og som gerne
skulle kunne guide dem lidt på vej), er ude af funktion, (og blev det måske
allerede for mange, mange variant-forsøg siden).

... mens den, som "blot" har fået en akut reaktiv psykose, har - om jeg så
må sige - utallige muligheder, som alle mere eller mindre kan blive en
succes; altså billedlig talt noget i retning af, at der findes ikke blot en
nål (i høstakken), men at nærmest hele høstakken består af disse
symbolske nåle (altså brugbare løsningsmodeller).

Med venlig hilsen,

Last OUTPUT: 8265 news:gji0tu$7op$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8266

Jesus-loves-you

Jan 1, 2009, 7:07:10 AM1/1/09
"Jesus-loves-you" skrev
8266 news:gji9k0$b16$1...@newsbin.cybercity.dk

[ ... ]
> [...]

[ ... ]

> Regressionen er altomfattende, fordi fejlen ikke kan rettes uden først at

Memory-input from ...
8265 news:gji0tu$7op$1...@newsbin.cybercity.dk

> ... har fundet en helt ny etage,
> som ingen havde hørt om før. ...

Konstruktionsfejlen i den orale fase (eller måske anale fase, 1. sal) har
bevirket, at etagen (der kunne fx. symbolisere den *forbudte* tanke eller
tabu-emnet) er "usynlig" for patienten/klienten, endskønt den er en del af
dvedkommendes personlighed, men som ikke er ordentlig integreret endnu.

Det hævdes, at ...
Derfor må regressionen (antagelig vis) være altomfattende, således at HELE
bygningen nu kan "inspiceres med de nye briller".

De øvre etager bliver givetvis genopført, men IKKE helt som de var før,
fordi den nye etage *påvirker* resten af konstruktionen!

Derfor må regressionen (antagelig vis) være altomfattende!

Med venlig hilsen,

Last OUTPUT: 8266 news:gji9k0$b16$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8267

Jesus-loves-you

Jan 2, 2009, 4:40:47 AM1/2/09
> [...]

> Jo, nu kunne man høre det igen: Et BEGEJSTRET hvin afslørede endnu en
> succes-historie. Det kom ovre fra hende af ... :-)

Interrupt from www.ucb.dk

(Friday, 2. jan. 2009)

Output-keywords:

Vi forvandles til lighed med Ham,
efterhånden som vi modtager fra Hans Ånd,
og det går fra herlighed til endnu større herlighed.
(2.Kor. 3,18)

Vi forvandles gradvist fra blot at være en forvrænget udgave af vor
identitet til at være den ægte.

Vi forvandles gradvist fra blot at være en forvrænget udgave af vor
identitet (med dertil hørende mange fejl) til at være den ægte.

Vi forvandles gradvist fra blot at være en forvrænget udgave af vor
identitet (med dertil hørende mange fejl, apropos ulykken i
elevator-skakten) til at være den ægte.

Et Udsagn:

Lille spejl på væggen der; fortæl mig: "hvad er sandheden her ?"
(Jakobs brev 1,22-24)

Med venlig hilsen,

Last OUTPUT: 8267 news:gjibli$bsu$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8268

Jesus-loves-you

Jan 2, 2009, 4:51:07 AM1/2/09
"Jesus-loves-you" skrev
8268 news:gjknf2$18d8$1...@newsbin.cybercity.dk

[ ... ]
> [ ... ]

[ ... ]

> Vi forvandles gradvist fra blot at være en forvrænget udgave af vor
> identitet til at være den ægte.

Eller måske rettere:

Vi forvandles gradvist fra blot at være en forvrænget udgave af vor

identitet til med tiden at erobre den ægte.
(se fx. Kol. 1,13. symbolsk Jos 6)

Med venlig hilsen,

Last OUTPUT: 8268 news:gjknf2$18d8$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8269

Jesus-loves-you

Jan 2, 2009, 6:49:28 AM1/2/09
"Jesus-loves-you" skrev
8269 news:gjko2e$18k1$1...@newsbin.cybercity.dk

[ ... ]

> [...]
>
> Vi forvandles gradvist fra blot at være en forvrænget udgave af vor
> identitet til med tiden at erobre den ægte.

1. fase

Vi må med andre ord ha' spejlet til at gengive virkeligheden korrekt, uden
al for mange løgne osv.

Sort bør/skal gengives som sort, og hvidt som hvidt og så fremdeles.

Jesus siger:

"Men jeres tale skal være ja, ja! nej, nej!
hvad der går ud over det, er af det onde."
(Matt. 5,37)

Det er - som tidligere sagt - meget nemmere at *orientere* sig, når der
ikke er så megen forvirring.

For eksempel undgår skitzofrene herved at skulle gætte-sig-frem-til alt for
meget i "puslespillet", som verden jo nogengange godt kan forekomme os
mennesker at være.
Og de derved nu *frigivne* prykiske resourcer kan bruges mere
hensigstmæssigt fx. i form af et progressivt fremstød (i
selverkendelses-processen).

Ang. fortrængning bør følgende nævnes:

Selvfølgelig kan nogle sandheder være fór ubærlige at rumme på en gang.

Fortrængningen må bearbejdes gradvist, fx. gennem samtale-terapi.

Bemærk - som øvrigt - at også spædbarnet er beskyttet, apropos dét, at pakke
sandheden ind i vat, så den er lettere at "fordøje".

Spædbarnet er nærsynet, og kan således kun fokusere i en radius på 30 cm,
lige akkurat nok til at spejle sig i moderansigtets opmærksomhed, mens
resten af verdens gemmes bort i en tåge, skjult, ikke-eksisterende.

Herved undgås, at spædbarnet bliver skræmt fra vid-og-sans.

Fortrængning skal man altså ikke nødvendigvis kimse af, da det - reelt set -
kan være er del af genoprettelses-processen, endog en meget vigtig
bestanddel, måske!

Måske bør vi betragte sandheden som en gentleman, der ikke
påtrænger/tiltvinger sig adgang i ens hjem (symbolsk set). Høn venter pænt
udenfor, indtil du frivilligt *inviterer* høn indenfor ... :-)

Med venlig hilsen,

Last OUTPUT: 8269 news:gjko2e$18k1$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8270

Jesus-loves-you

Jan 3, 2009, 11:33:33 AM1/3/09
> [...]

> Om katten helt forstod det, akkurat som aben, vides ikke.
>

> Spædbørnene spejlede sig i deres mødres opmærksomhed. ...

Interrupt RETURN from ...

8271 news:gjnp0h$2kf1$1...@newsbin.cybercity.dk

> Selv en baby ...
[ ... ]
> ... *præstationsløse* identitet; altså noget, hvor man ikke skal
> arbejde og således gøre sig fortjent til ydelsen (Ef. 2,8-9 samt Esajas
> 55,1) modsat fx. en tjeners præstationsfikserede fastlåste rolle.
>
> Der er - med andre ord - her tale om *uforfalsket* modermælk ...

Det er meget vigtigt at fastslå, at hvis der er kommet uorden i et menneskes
psyke med hensyn til denne præstationsløse-identitet, da kommer det til at
influere på resten af bygnings-konstruktionen. Højhuset bliver - om jeg så
må sige - skrøbeligt her og der på grund af denne forurening.

Et eksempel på denne type "forurening" kunne være følgende:

Input memory from www.ucb.dk

(NB! Afsnit tilføjet hist og her i teksten under denne
tekstkopi-redigering.)

=== citat start ===

Mandag 29. december (2008)

Da Bill Gates, grundlæggeren af Microsoft, blev spurgt om vejen til sin
fantastiske succes, nævnede han 11 væsentlige punkter, som enhver, der skal
bygge noget nyt op, bør forstå. De er nok værd at overveje.

1) Livet er ikke retfærdigt - det kan du ligeså godt vænne dig til.

2) Verden bekymrer sig ikke om dit selvværd; den forventer, at du udretter
noget før du er tilfreds med dig selv.

3) Du kan ikke tjene 100.000$ om året eller blive direktør, straks du
forlader skolen med din mobiltelefon i hånden.

4) Synes du, din lærer er streng ? Vent så til du får en chef!

5) Det er ikke under din værdighed at lange burgers over disken; dine
bedsteforældre anså det for at være en chance.

6) Det er ikke dine forældres skyld, hvis du roder med dit liv.

7) Dine forældre har ikke altid været kedelige; det kom af at opdrage dig,
give dig mad og vaske dit tøj og betale dine regninger. Så før du farer ud
for at redde regnskoven fra 'parasitterne' i dine forældres generation,
skulle du måske lige feje for din egen dør.

8) Det kan være, at nogle skoler har afskaffet vindere og tabere, men det
har livet ikke. Skolen har måske slettet 'dumpekarakteren' og givet dig så
megen tid, du havde brug for, til at finde det rigtige svar. Det ligner slet
ikke virkeligheden.

9) Livet er ikke inddelt isemestre. Du har ikke fri hele sommeren. De, der
har ansat dig, er ikke interesseret i at hjælpe dig med at 'finde dig selv';
det må du gøre for egen regning.

10) I modsætning til det, du ser på fjernsynet, er virkelige mennesker
faktisk nødt til at forlade kantinen og gå på arbejde.

11) Du skal behandle "nørderne" pænt - en dag kommer du til at arbejde for
en af dem.
=== citat slut ====

Hvad er det, som er problemet her ?

(Perhaps Jante-loven ?)

Compare with ...

Jan 3, 2009, 12:07:09 PM1/3/09
"Jesus-loves-you" skrev
8272 news:gjo411$2p2q$1...@newsbin.cybercity.dk

[ ... ]

> [...]
> det til at influere på resten af bygnings-konstruktionen. Højhuset
> bliver - om jeg så må sige - skrøbeligt her og der på grund af denne

[ ... ]

> [...]
> *grundlæggende* selvværd (i barnets personlighed), ved at barnet indlærer

> gennem utallige, tilnærmelsesvis *identiske* emotionelle mønste ...

Hvis jeg ikke har nogen værdi (eller hvis denne er meget lav), da er jeg
lettere forskræmt og ængstelig og tør ikke udfolde mig (i hvert til fælde
ikke særlig meget) af frygt for, at noget (uforudset) farligt sker.
Vil følelsen af magtesløshed overvælde mig og efterlade mig som
drivtømmer (efter et skibsforlis) ?

Dette er første stadium til apati; altså handlingslammelse, og som kan være
et symptom på skitzofreni.

Med venlig hilsen,

Last OUTPUT: 8272 news:gjo411$2p2q$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8273

Jesus-loves-you

Jan 4, 2009, 8:29:15 AM1/4/09
> [...]

> det til at influere på resten af bygnings-konstruktionen. Højhuset
> bliver - om jeg så må sige - skrøbeligt her og der på grund af denne

[ ... ]

> På stue-etagen er formålet nemlig UDELUKKENDE at opbygge det
> *grundlæggende* selvværd (i barnets personlighed), ved at barnet indlærer

> gennem utallige, tilnærmelsesvis *identiske* emotionelle mønste ...

Ang. din præstationsløse identitet er sandheden måske nok - i hvert fald set
udfra en kristen synsvinkel - at Gud Fader, din Skaber og Gud, allerede
*inden* Han begyndte at skabe dette Univers, havde dig personlig i tankerne
(Ef. 1,4). Så du må være værd at elske ... :-)

Og derfor må du også tro på, at Han kan genoprette dig ved at læge alle
dine fysiske og psykiske sygdomme (Esajas 53,5b).

Med venlig hilsen,

Last OUTPUT: 8273 news:gjo600$2psd$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8274

Jesus-loves-you

Jan 5, 2009, 4:13:41 AM1/5/09
> [...]

> - "Jo," jublede alle de andre børn.
>
> Og ret hurtigt blev hele etagen mudret til (vist nok).

Midlertidige notater.

På første sal findes der også mange spejle. Sådan set er det blot spejle fra
stueetagen, som er blevet *genanvendt*, dog med nogle nye tilføjelser.

Det er ikke altid, at man kan se disse spejle, fordi ungerne har mudret dem
til under deres vilde leg ... :-)

Hovsa! Nu fik jeg en mudderklat i hovedet, eller var det en snebold ?

Din lille frækkert! Her, tag' denne snebold!

Og wupti ... så er "kattekillingernes" vilde jagt efter hinanden både i
gardiner, sofaer osv. i fuld gang ... :-)

Men ovre fra et hjørne lyder der en ulykkelig stemme:

Det er meget frustrerende, doktor, øh, lille spejl på væggen der:
Hvorfor kan min mudderklat ikke ... (udfyld selv de manglende ord) ... ?

Et skriftsted strejser mit sind (i denne forbindelse):

Thi Hans værk er vi, skabte i Kristus
Jesus til gode gerninger, som Gud
forud lagde til rette, for at vi skulle
vandre i dem.
(Ef. 2,10)

Hvad vil det i grunden sige at vandre i forud beredte gerninger ?

Måske dagens andagtstekst her kan give os et lille praj:

Input www.blr.dk

=== citat start ===

Mandag 5. januar (2009)

Luk 4,1-13

Jesu fristelse og vores

Menneskehedens første stamfader - Adam - blev fristet og faldt. Det er
beretningen om syndefaldet.

Hvis vi skal reddes fra fortabelsen, så skal vi have en ny stamfader:
Jesus. Han blev nemlig fristet og bestod. Det er først og
fremmest det, denne beretning handler om. Han, som besejrede fristelsen i
vores sted.

Dernæst ...

=== citat slut ====

Bemærk hvor tæt vi her er på et emne, som kan afstedkomme skam- og
skyldfølelser. Både de ægte, men så sandelig også de *falske*,
usunde (og derfor også patologiske).

Kender du fx. sætningen:

Lille spejl på væggen der, sig' mig: Er jeg god nok ?

Hvorfor i grunden ønske denne bekræftelse ?

Var/er din egen mening ikke god nok ?

Hvorfor søge andre menneskers anerkendelse ?

Det kan kun skyldes én ting:

Du *føler* mindreværd (ikke god nok).

Og du kan selvfølgelig KOMPENSERE for denne mindreværdsfølelse ved at
foretage dig en hel masse (fx. opføre dig meget artigt, eksemplarisk osv.),
som øger din selvtillid, og herigennem så spejle dig og sige:

- "Se allesammen på alt, hvad jeg har gjort! Er det ikke flot ?"

Og herigennem genvinder du så din selvrespekt for en tid, lige indtil næste
gang, du føler mindreværd!

Så er du på den igen, desværre!

Og igen!

Og igen!

(apropos einem trædemølle.)

Og det kan - som bekendt - være ret opslidende.

Hvori er så det patologiske (den sygelige uligevægt i dit selvbillede) ?

Du har muligvis kommet til (måske ved et uheld eller dårlig indlæring fra
barndommen) at knytte dit selvværd sammen med dét at skulle præstere noget.

Det vil sige, at du først har en værdi i det øjeblik du gennem handling er
accepteret og anerkendt af dig selv og dine omgivelser.

Og det kan være en farlig kurs at komme ind på, fordi vi mennesker som
bekendt langtfra er supermennesker men kommer til at fejle i mange ting, som
giver os skyld- og skamfølelser.

Nogle kulturer er ligefrem gennemvædede i dette: Ære og skam (Hvad mon
naboerne tænker om mig og min familie ? osv.)

Hvis du ønsker at slippe for denne slave-agtige tilværelse i trædemøllen, så
skal du på en eller anden måde nu finde/genfinde din identitet i den
såkaldte præstationsløse identitet.

Jump evt. ...

Sent: Sunday, January 04, 2009, CET 14:29, GMT 13:29
Subject: Re: Præstationsløs identitet -
Was: Det levende hus
8274 news:gjqdjf$jkc$1...@newsbin.cybercity.dk

Alt andet vil muligvis være *symptombehandling* og blot forhale en egentlig
healing; altså lægedom.

Jesus-Break:
(2009-01-05, Monday, day no 5 in the year, CET 10:06, GMT 09:06)
- "Kom til Mig."

Med venlig hilsen,

Last OUTPUT: 8275 news:gjqgu3$ksg$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8276

Jesus-loves-you

Jan 5, 2009, 4:59:20 AM1/5/09
"Jesus-loves-you" skrev
8276 news:gjsj09$1des$1...@newsbin.cybercity.dk

> [...]
>
> Det er meget frustrerende, doktor, øh, lille spejl på væggen der:
> Hvorfor kan min mudderklat ikke ... (udfyld selv de manglende ord) ... ?

En mulighed kunne eksempelvis være:

Hvorfor kan min mudderklat ikke ramme de andre ?

Og et svar herpå kunne så være:

Du er fór artig.

Af frygt for at blive forkastet af de andre, tør du ikke kaste snebolden, så
den virkelig rammen plet, for det gør en lille pige (eller dreng) jo ikke,
vel ?

Gennem artigheden forsøger du måske at gøre dig *fortjent* til de andres
anerkendelse og respekt.

Men det var jo bare en lille *uskyldig* fræksak-leg.

Dét, at blive grisset til, var (og er fortsat) en del af SELVE legen.

Så du behøver ikke være ængstelig (for at blive forkastet), lille skat
(kunne jeg nærmest høre en stemme sige fra Himlen).

The voice of Heaven:
(2009-01-05, Monday, day no 5 in the year, CET 10:47, GMT 09:47)
- "Leg du blot."

CET 10:47
- "Trygt i Min [favn]."

(NB! Det indklamrende ord er et forsøg på rekonstruktion.)

CET 10:47
- "Nærhed."

Og måske - hvem ved - er denne úskyldige leg en *forudsætning* for at kunne
finde/se den skjulte etage (de nye siden af din personlighed, som du endnu
ikke kender fuldt ud), apropos ...

> [...]

> And then I heard a voice said:
>
> 2009-01-01, Thursday, day no 1 in the year, CET 09:31, GMT 08:31

Så legen er altså muligvis mere end blot en leg udelukkende for legens
skyld. Gennem legen skal der muligvis indlæres et-eller-andet, who knows!

And then I heard a voice from the Kindergarden said:

- "Mig er en farlig løve."

Med venlig hilsen,

Last OUTPUT: 8276 news:gjsj09$1des$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8277

Jesus-loves-you

Jan 5, 2009, 5:44:45 AM1/5/09
"Jesus-loves-you" skrev
8277 news:gjslls$1e9s$1...@newsbin.cybercity.dk

[ ... ]

At være frigid; altså dét at være ude af stand til at opnå seksuel
tilfredsstillelse pga. kønslig ufølsomhed, kan hænge sammen med en psykisk
blokering erhvervet her på 1. sal.

"Medicinkuren" bør derfor (i sådanne tilfælde) ikke bestå i en
seksuelorienteret såkaldt symptombehandling, men derimod er det bedre om
selve årsagen til den psykiske blokering findes og ryddes af vejen.

Det handler først og fremmest om at være *tryg* midt i legen/seksualiteten
(modsat angst-følelsen).

En såkaldt "kold-Tyrker" kunne eventuelt være det at leve (dit *privatliv*)
som Adam og Eva; altså nøgen, så du vænner dig til, at du i din personlighed
ér en seksuel skabning, og at denne IKKE skal være forbundet med
nogen-som-helst præstation (Genesis 1.Mos. 2,25).

Men pas på Jerusalem-syndromet (altså *original-versionen* fra GT), hvor man
glemmer sin nøgenhed offentlig (se/læs nærmere herom fx. i Esajas 20,2
1.Samuel 19,24), apropos blufærdighedskrænkelse set i lyset af Jesu Ord
(Lukas 6,31).

Et Udsagn:

Mig er ikke længere bange for at gå nøgen rundt i Din Have, o Gud. I starten
følte jeg angst, men nu er denne fortaget, fordi jeg indså, at den var
*ubegrundet*. Og jeg føler ikke længere skam; faktisk føler jeg velvære. Jeg
har det godt. Føler mig hjemme i min egen krop. Tak for det, Gud ... :-)

Hmm ...

Gad i grunden vide om den dersens skjulte etage har noget at gøre med vor
seksualitet (eller som i hvert fald inkluderer den) ?

Der blev jo trods alt nævnt ordet 'Paradis'!

Dét må vi finde ud af ... :-)

And then I heard a voice from Heaven said:

2009-01-01, Thursday, day no 1 in the year, CET 11:37, GMT 10:37
- "Follow Me."

:-)

Og fra Kindergarden lød der også en røst:

Mig er gået på skattejagt.

Hey! Vent på mig; mig vil osse med!

Med venlig hilsen,

Last OUTPUT: 8277 news:gjslls$1e9s$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8278

Jesus-loves-you

Jan 5, 2009, 6:01:47 AM1/5/09
> [...]

> Stue-etagen, den nederste etage, blev kaldt for ammestuen, fordi den blev
> fortrinsvis var *reserveret* ammende mødre (Salme 131,2, Psalm).

And then ...

Reset (Reboot) came at ...
2009-01-05, Monday, day no 5, CET 11:50:38-40, delay -00:0019
2009-01-05, Monday, day no 5, GMT 10:50:19-21. delay 0

We don't know yet, *where* it came from!

Perhaps it came through gate ...

Jan 7, 2009, 4:29:32 AM1/7/09
> [...]

> ikke, vel ?
>
> Gennem artigheden forsøger du måske at gøre dig *fortjent* til de andres

Dagens andagtstekst fra www.ucb.dk kommer lidt ind på emnet, blot set fra en
anden synsvinkel:

(NB! Afsnit-mellemrum tilføjet hist og her undervejs.)

=== citat start ===

Onsdag 7. januar (2009)

Det indplantede ord - 2

" ... koncentrere jer om at give vækstbetingelser til det ord,
som er plantet i jer, ... "
Jak 1,21

Det indplantede ord har styrke i sig selv. Det har ikke brug for godkendelse
gennem andre menneskers lovord og hyldest.

Da Jesus gik på vandet og nærmede sig sine disciple i båden, sagde Peter,
"... Hvis det virkelig er dig, Herre, så sig til mig, at jeg skal komme ud
til dig på bølgerne." Mat 14,28

Jesus sagde blot det ene ord, 'kom', og Peter begyndte at gå.

Var han mon bange ?

Ville du ikke være det ?

Men hans længsel var større, end hans frygt.

Det eneste, du behøver for at komme i gang, er en længsel efter Gud, som er
større end din tvivl og dine begrænsninger.

De andre disciple troede sikkert ikke, at Peter ville være i stand til at
gøre det.

De, som tænkte på hans sikkerhed ønskede bestemt, at han ikke ville gøre
det, og de, der opfattede sig selv som hans konkurrenter, ønskede ikke det
skulle lykkes for ham.

Sandt at sige, så vidste de andre disciple ikke, hvem der kaldte på Peter;
de troede, Jesus var et spøgelse. Se Mark 6,49

Her er noget, som du skal skrive dig bag øret,

Dker det, at Gud giver dig et ord, og du begynder at følge det, skal du
ikke forvente, at alle og enhver vil godkende det.

Det er normalt for dig, at du gerne vil have, at visse personer ser det
samme, som du ser, og tror det samme, som du tror; min i dette vers
forbereder Gud os på uenighed mellem os og dem, som ikke forstår, hvad Gud
har sagt til os.

Hvis du ikke passer på, vil andres mening kortslutte din tro og få dig til
at tvivle på det, du hørte fra Gud.

Gud siger, "Jeg har ikke i sinde at bekræfte det, jeg har sagt til dig
gennem dem, jeg har slet ikke brug for deres godkendelse af det, jeg har
sagt, som drejer sig om dig."

Slap af. Hav tillid til Gud. Måske kunne du godt tænke dig alle disse
ydre støtte-funktioner, men de er ikke nødvendige for dig!

=== citat slut ====

Det givet *altid* psykiske "tømmermænd", når/dersom "støtte"-funktionen (fx.
sekten) hæmmer din personlige vækst, apropos Matt. 23,8-10.

Følelsen af tomhed, depression kan være et symptom herpå.

Med venlig hilsen,

Last OUTPUT: 8279 news:gjspb0$1fn0$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8280

Henrik V Blunck

Jan 7, 2009, 5:35:59 AM1/7/09
Den 07.01.2009 kl. 10:29 skrev Jesus-loves-you
<John...@1.john4.8.heaven>:
[...]

> Dagens andagtstekst fra www.ucb.dk kommer lidt ind på emnet, blot set
> fra en anden synsvinkel:

Dagens andagtstekst kan være nok så sød, men der er ikke meget videnskab i
stoffet, så mon ikke du kunne "nøjes" med at skrive i

FUT: dk.livssyn.kristendom

--
Med venlig hilsen
Henrik Blunck - Dianalund

Jesus-loves-you

Jan 7, 2009, 6:03:52 AM1/7/09
"Henrik V Blunck" skrev

[ ... file 8280 ... ]

> [...]
>
> Dagens andagtstekst kan være nok så sød, men der er ikke meget videnskab i
> stoffet, så mon ikke du kunne "nøjes" med at skrive i

Jo, det ku' du måske ved første øjekast have ret i, men som du måske har
bemærket, søger jeg - om muligt - at sammenflette psykologi/psykiatri med
kristendom med henblik på at finde *fællesnævnere* og *forskelle*.

Så derfor vil det faktisk for mig IKKE være så smart at undlage X-postning
til psykologi-gruppen, fordi jeg jo netop gerne vil høre *faglige*
kommentarer og argumenter.

Såfremt mit indlæg, som du refererer til var selve opstarten på en tråd, da
ville jeg måske nok give dig ret, fordi det mildelst talt i så fald kunne
minde ikke så lidt om religiøs propaganda.

Men som sagt:
Mit indlæg var jo blot en opfølgning på et allerede eksisterende indlæg, og
var således blot en kommentar eller uddybning på noget allerede
eksisterende; altså et del-objekt i en meget størrre sammenhæng mhp at
belyse det fra en *ny* synsvinkel (kristen-psykologi).

I det *konkrete* eksempel her åbnes der op for diskussionen ang. vor
identitet og selve formålet med vort liv, og dertil knyttede problemer
såfremt der foreligger en neurotisk forstyrrelse mhp. behandling af denne
... :-)

Håber du kan forstå dette, disse mine ord.

Med venlig hilsen,

Last OUTPUT: 8281 news:gk216n$c47$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8282

Jesus-loves-you

Jan 7, 2009, 11:30:19 AM1/7/09
> [...]

> -
>
> Stue-etagen, den nederste etage, blev kaldt for ammestuen, ...
[ ... ]

> [...]

> And then I heard a voice said:
>
> 2009-01-01, Thursday, day no 1 in the year, CET 09:31, GMT 08:31

Interrupt RETURN from ...

8278 news:gjsob1$1f8o$1...@newsbin.cybercity.dk
and/or ...
8281 news:gk216n$c47$1...@newsbin.cybercity.dk

Hmm ...

Hvis vi sammenligner menneskelivet - billedlig talt - med et træ, apropos
Lukas 23,31, da kunne man måske tillade sig fx. at sige, at ...

Hjortene kom forbi og bed knopperne af dig, du lille træ, igen og igen,
således at du overhovedet ikke fik lov til at vokse, men forblev lille.

eller ...

Du blev plantet som et træ i skyggen, og fik derfor ej en naturlig vækst,
men blev skæv og forkrøblet.

De gode (psykologiske) nyheder er så, at ...

... (I'm a farmer. I know what I'm talking about) ...

... ligeså snart hjortene forhindres i at hakke-på-dig, da går den naturlige
vækst *automatisk* i gang, og skulle det være, at du hidentil har vokset i
skyggen, da får du nu mulighed for at udvikle dig til et stort pragtfuldt
træ i solen ... :-)

Bevares! Det bliver selvfølgelig ikke helt som før - det oprindelige ér
allerede gået tabt, men det nye træ er i sig selv nærmest majestætisk i al
sin prom og pragt (og derfor værd at kæmpe for)!

You *must* believe in this, Mankind:

Livets kilde (John 14,4; 6,5) og *alt*, hvad der der-ud-af udspringer (John
10,27) har i sig selv en DYNAMISK fremadrettet kraft (1.Kor. 4,20), ....

... så dét, vi skal, er sådan set blot at finde de mekanismer, som udløser
den, denne fremadrettede kraft. Og de kan være - eller rettere sagt - ér
meget individuelle.

Med venlig hilsen,

Last OUTPUT: 8283 news:gk23vq$d5r$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8284

Jesus-loves-you

Jan 8, 2009, 4:20:42 PM1/8/09
"Jesus-loves-you" skrev
8284 news:gk2lb1$jo5$1...@newsbin.cybercity.dk

[ ... ]

News:

=== citat start ===

Kanal 5 (p120) Tor 08 Jan (2009, CET) 21:43:26

For meget sex dræber lysten

Det kan give bagslag, hvis du skifter
din sexpartner ud, lige så tit som du
skifter undertøj. Mange er ligefrem
nødt til at søge professionel hjælp.
"Mange kommer til mig, fordi de ikke
kan holde sig selv ud. De er ved at
kaste op over skriftende sexpartnere, og
de vil have hjælp til at komme ud af
det og få et mere normalt liv," siger
psykoterapeut og sexolog Margit Kyndal
til Urban. Hun fortæller, at nogle har
adskillige partnere på en weekend, og
det kan til sidst dræbe sexlysten.

lev. af www.newspaq.dk 08-01-2009 11:52

=== citat slut ====

Compare with ...

Min søster, min brud, er en *lukket*
have, en lukket kilde, et væld under
segl.
(Højsangen 4,12)

Dsv. seksuallivet er *hemligheder*,
man har sammen med sin partner.

Hmm ...

Kunne det tænkes, at begreberne *sammenblandes* ?

Det vil sige, at folk kommer til at forveksle kærlighed med sex ?

Er sex lig med kærlighed ?

eller ...

Er sex en måde at udtrykke kærlighed på ?

-

Se/læs endvidere også ...

Jan 8, 2009, 5:40:58 PM1/8/09
Den 07.01.2009 kl. 12:03 skrev Jesus-loves-you
<John...@1.john4.8.heaven>:

> [...]

> bemærket, søger jeg - om muligt - at sammenflette psykologi/psykiatri med
> kristendom med henblik på at finde *fællesnævnere* og *forskelle*.

Hvorvidt *du* søger at kæde chimpansers ynglen sammen med væksten i
kartoffeldyrkning af typen Lammefjord er fortsat ikke interessant for en
videnskabsgruppe.

Den slags søgninger og sammenfletninger behøver du ikke belaste andres
båndbredde med.

FUT for anden gang til dk.livssyn.kristendom

[...]

> [...]
> identitet og selve formålet med vort liv, og dertil knyttede problemer
> såfremt der foreligger en neurotisk forstyrrelse mhp. behandling af denne

Det vil tage unødig lang tid at krydse de diagnoser der kunne mistænkes
relevante, så det overlader jeg til de kompetente at vurdere. ;-)

Niels Rasmussen

Jan 8, 2009, 7:34:57 PM1/8/09
- Jesus, prøv at spørge i gruppen her: "hvormange finder mine indlæg
relevante?" 0 !

Niels P Sønderskov

Jan 9, 2009, 7:37:15 AM1/9/09
On Fri, 09 Jan 2009 01:34:57 +0100, Niels Rasmussen wrote:

> - Jesus, prøv at spørge i gruppen her: "hvormange finder mine indlæg
> relevante?" 0 !

På sin helt egen måde er det jo relevant, dog uden at nogen gider læse
ævlet. Indirekte handler det om forstyrrede folk, der ellers ikke kan
finde ud af noget som helst. Kun lige dette at krydsposte alt deres
sludder på usenet...

Man kan jo vælge at filtrere tosserne, men jeg foretrækker nu selv at
hoppe over og i øvrigt følge lidt med i hvad de finder på.

Bemærk i øvrigt at du ikke skriver til Jesus selv. Det er en slags navn
på en der påstår at Jesus elser dig (som sig selv måske). Så vidt jeg ved
er han nu død - ligesom sin far.

--
Niels

Niels Rasmussen

Jan 9, 2009, 8:17:19 AM1/9/09
- nåå, jeg troede det var Jesus jeg skrev til. Hvad så med jule manden,
kan jeg heller ikke skrive til ham?!?
Niels

Niels Rasmussen

Jan 9, 2009, 8:24:59 AM1/9/09
- skal vi ikke lige hæve niveauet lidt...

Jesus-loves-you

Jan 10, 2009, 4:46:08 AM1/10/09
"Henrik V Blunck" skrev

[ ... file 8282 ... ]

> [...]
>
> Det vil tage unødig lang tid at krydse de diagnoser der kunne mistænkes
> relevante, så det overlader jeg til de kompetente at vurdere. ;-)

Jump venligst ...

Jan 10, 2009, 4:45:03 AM1/10/09
"Niels P Sønderskov" skrev

News:dk.livssyn.kristendom
News:dk.videnskab.psykologi

[ ... som en opfølgning på file 8287 ... ]

> På sin helt egen måde er det jo relevant, ...

Ja, dén indfaldsvinkel er der - teoretisk set - vel i enhver sag (vurderet
udfra et såkaldt neutral standpunkt) ... :-)

> [...]

> Bemærk i øvrigt at du ikke skriver til Jesus selv. Det er en slags navn
> på en der påstår at Jesus elser dig (som sig selv måske). Så vidt jeg ved

Hmm ... (memory on from) ...

Jan 10, 2009, 3:16:00 PM1/10/09

Sjovt nok er der jo nærmest klare øjeblikke i Mogens' bryg ind imellem,
og det er da helt legitimt at tro, som Malka også gør, at mennesker har
et religiøst 'behov'. Jeg ville så kalde det spirituelt, og opdelingen i
en kristen psykologi og muslimsk psykologi osv. er noget anstrengt. Der
er vel ikke grundlæggende forskel på menneskers psykiske udrustning om de
er vokset op i den ene eller den anden tradition.

Hvis det virkelig er tilfældet at bare én psykolog har undladt at
respektere nogle menneskers tro, som Mogens nævner, er det efter min
opfattelse helt forkert. Som ikke troende kan man godt betragte (med
rimelighed) troendes overtro som forstyrrelser. Når man ser syner eller
hører stemmer er det fx normalt indikationer på psykose. Men det er
direkte uprofessionelt og uetisk at forsøge at fratage nogen deres tro i
terapeutisk sammenhæng.

Og tilbage til den glimtvise fornuft i Mogens' indlæg. Hvorfor den
rablende og uigennemskuelige struktur, når man faktisk er i stand til at
udtrykke sig forståeligt?

--
Niels

Jesus-loves-you

Jan 12, 2009, 3:52:23 AM1/12/09
"Niels P Sønderskov" skrev

[ ... file 8288 ... ]

> Sjovt nok er der jo nærmest klare øjeblikke i Mogens' bryg ind

> imellem, ...

Ja, livet byder sommetider på overraskelser, ikke sandt ... :-)

> og det er da helt legitimt at tro, som Malka også gør, at mennesker har
> et religiøst 'behov'. Jeg ville så kalde det spirituelt, og opdelingen i

> en kristen psykologi og muslimsk psykologi osv. er noget anstrengt. ...

Øh ... det var nu også mere i *behandlings-øjemed*, at jeg finder denne
opdeling nogengange nødvendig.

> ... Der

> er vel ikke grundlæggende forskel på menneskers psykiske udrustning om de
> er vokset op i den ene eller den anden tradition.

Se ovenfor.

> Hvis det virkelig er tilfældet at bare én psykolog har undladt at
> respektere nogle menneskers tro, som Mogens nævner, er det efter min

> opfattelse helt forkert. ...

Ja! *uprofessionelt*!

> ... Som ikke troende kan man godt betragte (med
> rimelighed) troendes overtro som forstyrrelser. ...

Tanken er selvfølgelig nærliggende, set udfra en ateistisk synsvinkel, men
jeg vil nu vove at postå, at denne synsvinkel er *subjektiv* og derfor IKKE
kan tage patentret på en såkaldt *objektiv* korrekt virkelighedsforståelse.

Men for mig er tro meget mere end dét, du her givet udtryk for.

Det er først og fremmest at have *tillid* (og fortrolighed) og i det hele
taget dét, at være sammen med en anden person (guddommen), som man *elsker*,
akkurat som et menneske for eksempel kan have et intimt forhold til sin
ægtefælle.

Det kunne se ud som om det er fiktion (udefra set), men for det menneske,
som lever i det, er det en *realitet*.

Jeg forsøgte at beskrive den indledende fase i denne ... tja, hvad skal jeg
kalde det ? - tros-tilstand ? ...

Jeg forsøgte altså at beskrive denne tros-tilstand i mit første indlæg, ved
at sammenligne det med den orale fase.

Hvorfor ?

Fordi jeg *personlig* har erfaret det!

Så jeg véd, hvad jeg taler om, og vil gerne uddybe dette ved lejlighed (har
ikke lige tid for øjeblikket).

> ... Når man ser syner eller
> hører stemmer er det fx normalt indikationer på psykose. ...

Korrekt.

I 99,9% af tilfældende er der tale om symptomer på noget psykotisk, når et
menneske hører stemmer. Syner, derimod, er kun meget sjældent forekommen
indenfor psykiatri (vist nok). Jeg har i hvert fald aldrig læst om det i
psykiatribøger.

Men - statistisk set - er henved 99% af kristnes praktisering af deres tro
IKKE forbundet med noget som helst angående det at høre stemmer og se syner.

Den såkaldte samvittighedens stemme må her opfattes som værende under en
anden kategori. Kald det bare OverJeg'et (i mangel af bedre).

> ... Men det er

> direkte uprofessionelt og uetisk at forsøge at fratage nogen deres tro i
> terapeutisk sammenhæng.

Flot udmelding du her kommer med, Niels P Sønderskov. Den ta'r jeg hatten af
for ... :-)

> [...]

:-)

> ... Hvorfor den

> rablende og uigennemskuelige struktur, når man faktisk er i stand til at

Øh ... (input memory from) ...

8265 news:gji0tu$7op$1...@newsbin.cybercity.dk

> (version 1,00 Face-to-face)

Tja ... hvordan skal jeg forklare det ?

Lige børn leger bedst (apropos Hebr. 2,17a + 1.Kor. 1,25-26) ... :-)

Med venlig hilsen,

Last OUTPUT: 8290 news:gkd0q5$1go6$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8291

Niels P Sønderskov

Jan 12, 2009, 4:44:53 AM1/12/09
On Mon, 12 Jan 2009 09:52:23 +0100, Jesus-loves-you wrote:

> Lige børn leger bedst (apropos Hebr. 2,17a + 1.Kor. 1,25-26) ... :-)

Som psykolog vil man så spørge hvad du får ud af at rable løs til dig
selv på usenet? Måske er det passende i dk.livssyn.kristendom hvor du dog
heller ikke ser til at få den store respons. Det kender jeg ikke noget
til. Men her?

Er det en form for ekshibitionistisk tilfredsstillelse? Eller er der bare
ikke mere plads på hard-disken?

--
Niels

Jesus-loves-you

Jan 12, 2009, 6:36:18 AM1/12/09
"Niels P Sønderskov" skrev

[ ... file 8291 ... ]

> [...]
> til. Men her?
>
> Er det en form for ekshibitionistisk tilfredsstillelse? Eller er der bare

Nå, dér knak "kæden" vist igen, skønner jeg!

Jump venligst ...

Sent: Saturday, January 10, 2009, CET 10:45, GMT 09:45

8288 news:gk9qn5$9mt$1...@newsbin.cybercity.dk

Med venlig hilsen,

Last OUTPUT: 8292 news:gkf2al$28jq$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8293

Niels P Sønderskov

Jan 12, 2009, 9:57:15 AM1/12/09
On Mon, 12 Jan 2009 12:36:18 +0100, Jesus-loves-you wrote:

> Nå, dér knak "kæden" vist igen, skønner jeg!

Nu ikke fornærmet. Vi psykologer dømmer ikke moralsk, og der er ikke
noget forkert i overdreven trang til at udstille sig selv. Det var et
venligt spørgsmål.

--
Niels

Jesus-loves-you

Jan 13, 2009, 10:03:10 AM1/13/09
"Niels P Sønderskov" skrev

[ ... file 8293 ... ]

> Nu ikke fornærmet. ...

Det er jeg skam heller ikke ... :-)

Hvis man ikke ta' tåle mudderkastning her på nyhedsgrupperne, så skal man
nok ikke deltage overhovedet, for henved 90% af kommunikationen ér "lidt"
der-hen-af!

Hmm ...

Et forsøg på *overføring* ?

Tja ... Hvprfor i grunden ikk' ?

> ... Vi psykologer ...

Nå! Så blev jeg (og andre) det klogere. Ikke så ringe endda ... :-)

> ... dømmer ikke moralsk, ...

Det ville i hvert fald være noget af en bommert, *hvis* en professionel
gjorde det!

> ... og der er ikke
> noget forkert i overdreven trang til at udstille sig selv. ...

Hvem taler om at udstille sig selv ?

No-one else that You!

Men bevares! Jeg kan godt følge dig (i dine menneskelige tanker).

Navnlig narcissistisk forstyrrede personer har en umådelig trang til at
spejle sig i andre menneskers opmærksomhed.

Et eksempel:
Se, her er jeg. Har I alle set mig? Er jeg ikke dejlig ?

Som årene går krumper "fan"-skaren kraftigt ind, og de få resterende, der
bliver tilbage, tvangsindskrives herefter mere eller mindre (som levende
spejle) til timevise lange foredrag ... You know: Einem endless screw

Men prøv at forklar os andre, *hvorfor* du vil *overføre* dette på mig.

En *professionel* må jo ku' stå inde for sine ord!

eller ...

Ku' det tænkes, at du nu i dette *misbruger* din profession ?

> ... Det var et
> venligt spørgsmål.

Nej, for dét, du indirekte sagde, var: "Skrid".

Og dét har jeg ikke til hensigt at gøre, netop fordi, som jeg tidligere
allerede har givet udtryk for med ordene ... (input memory from) ...

Sent: Wednesday, January 07, 2009, CET 12:03, GMT 11:03
Subject: Re: 1. sal - Was: Det levende hus
8282 news:gk226t$chv$1...@newsbin.cybercity.dk

> [...]

> Så derfor vil det faktisk for mig IKKE være så smart at undla[d]e

> X-postning til psykologi-gruppen, fordi jeg jo netop gerne vil høre

Eksempelvis er der muligvis allerede opstået (for mig at se) nogle
nuance-forskelle mht. begrebet selv-værd i relation til den såkaldte
præstationsløse-identitet.

Et spørgsmål melder sig jo:
Opbygges selvværdet gennem præstationer, eller hva' ?

Så tag' venligst arbejdstøjen på og deltag i dette, *fremfor* disse dine
"lidt" sygelige (?) (for mig at se) overføringer på mig!

På forhånd tak ... :-)

Med venlig hilsen,

Last OUTPUT: 8293 news:gkf9vo$2b8d$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8294

Niels P Sønderskov

Jan 13, 2009, 5:58:55 PM1/13/09
On Tue, 13 Jan 2009 16:03:10 +0100, Jesus-loves-you wrote:

> Hvem taler om at udstille sig selv ?

Jeg orker ikke at læse bare en hundrededel af hvad du skriver, og det er
da muligt du har hemmelige beundrere, men da usenet er tænkt til dialog
til skriblerierne spørger jeg bare hvad du mon får ud af det.

Hvis du mente noget alvorligt med studierne arbejdede du vel i en eller
anden forskningssammenhæng, måske alternativ?

> Nej, for dét, du indirekte sagde, var: "Skrid".

Næh, jeg er ligeglad og undrer mig kun over hvilken fornøjelse du har,
især af at lade det gå ud over dk.videnskab.psykologi? Kristendomsgruppen
kan du have helt i fred.

Så skulle du nok arbejde lidt med formen. Et navn som 'Jesus-loves-you'
er der ingen der tager alvorligt, og man skal nærmest lede efter passager
med fornuftigt indhold. Prøv at formulere et indlæg så andre får en
mulighed.

--
Niels

Jesus-loves-you

Jan 14, 2009, 4:29:16 PM1/14/09
"Niels P Sønderskov" skrev

[ ... file 8294 ... ]

> Jeg orker ikke at læse bare en hundrededel af hvad du skriver, ...

Og dét har jeg heller ej bedt dig om!

> ... og det er
> da muligt du har hemmelige beundrere, ...

I så fald: Mig om det!

> ... men da usenet er tænkt til dialog

> til skriblerierne spørger jeg bare hvad du mon får ud af det.

Jeg får bl.a. fremsat min hypotese.

> Hvis du mente noget alvorligt med studierne arbejdede du vel i en eller
> anden forskningssammenhæng, måske alternativ?

Havde man kunnet X-poste til en nyhedsgruppe med navnet News:dk.psykologi da
havde jeg selvfølgelig valgt denne fremfor News:dk.videnskab.psykologi,
apropos face-to-face.

> Næh, jeg er ligeglad og undrer mig kun over hvilken fornøjelse du har,
> især af at lade det gå ud over dk.videnskab.psykologi? Kristendomsgruppen
> kan du have helt i fred.

Se ovenfor.

> Så skulle du nok arbejde lidt med formen. ...

Kan ikke udstå spyt-slikkeri!

> ... Et navn som 'Jesus-loves-you'
> er der ingen der tager alvorligt, ...

I så fald er disse menneskers kommentarer heller ej værd at regne med pga.
*partiskhed*!

> ... og man skal nærmest lede efter passager
> med fornuftigt indhold. ...

Hvilket blot *understreger* behovet for en kristen-psykologi, idet verdslige
åbenbart ikke evner på dette område imparti/indføling!

Did I heard a bell ?

> ... Prøv at formulere et indlæg så andre får en
> mulighed.

Mig om det!

Med venlig hilsen,

Last OUTPUT: 8295 news:gkl97j$1f65$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8296

Niels P Sønderskov

Jan 14, 2009, 4:42:38 PM1/14/09
On Wed, 14 Jan 2009 22:29:16 +0100, Jesus-loves-you wrote:

> Kan ikke udstå spyt-slikkeri!

Det, at man udtrykker sig så andre er i stand til at læse hvad man
skriver, har intet med spytslikkeri at gøre.

> Mig om det!

Ja, ja da...

--
Niels

Jesus-loves-you

Jan 15, 2009, 5:42:01 AM1/15/09
"Niels P Sønderskov" skrev

[ ... file 8296 ... ]

> Det, at man udtrykker sig så andre er i stand til at læse hvad man
> skriver, har intet med spytslikkeri at gøre.

> Ja, ja da...

Hmm ...

Hvis man ikke er i stand til at forstå følgende, er man så blot en akademisk
idiot med (sygelig ?) tilbøjelighed til snobberi:

And then I heard a voice said:

2009-01-01, Thursday, day no 1 in the year, CET 09:31, GMT 08:31
- "Paradis."

I think it came from Heaven ... :-)

=== citat slut ====

?

Med venlig hilsen,

Last OUTPUT: 8297 news:gkn3af$24bj$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8298

Niels P Sønderskov

Jan 15, 2009, 10:44:54 AM1/15/09
On Thu, 15 Jan 2009 11:42:01 +0100, Jesus-loves-you wrote:

> ?

Som tidligere sagt er det skrevet i en form, som jeg finder upassende for
usenet, hvor jeg i hvert fald ikke har tid at investere i sådan noget.

--
Niels

Jesus-loves-you

Jan 15, 2009, 5:52:06 PM1/15/09
"Niels P Sønderskov" skrev

[ ... file 8298 ... ]

Det passer mig glimrende (tidsspilde) ... :-)

Hmm ...

Did I heard a voice said (den "lidt" ynkelige stemme):

"Mig må godt kaste med mudder, men det må de andre ikke, for mig kan slet
ikke tåle, når spejlet fortæller mig sandheden, at jeg måske slet ikke er så
objektiv i mine vurderinger, som jeg selv troede. Og at jeg slet og ret ikke
evner emparti, og således *misbruger* min faglige profession."

?

I så fald: Det er jo *hykleri* !!!

Hmm ...

Og du er helt sikker på, at du nu også vitterlig ér uddannet psykolog ?

For jeg må ærlig indrømme, at jeg oprigtig talt er begyndt at tvivle (på
dette dit udsagn) af "uforklarlige" grunde!

Med venlig hilsen,

Last OUTPUT: 8301 news:gkocs4$2j90$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8302

Niels P Sønderskov

Jan 15, 2009, 7:10:24 PM1/15/09
On Thu, 15 Jan 2009 23:52:06 +0100, Jesus-loves-you wrote:

> [...]
> ikke er så objektiv i mine vurderinger, som jeg selv troede. Og at jeg
> slet og ret ikke evner emparti, og således *misbruger* min faglige

Diskussion på Usenet er gratis hvad enten du er tømrer eller psykolog, og
jeg beskæftiger mig ikke med mudderkastning. Som du kan konstatere ved at
læse fundatsen for dk.videnskab.psykologi, beskæftiger vi os selvfølgelig
ikke med nogen form for behandling her. Det ville være stærkt uetisk.

Din tro på Jesus eller mig betyder så vidt jeg kan se ikke noget for
diskussionen.

--
Niels

Jesus-loves-you

Jan 17, 2009, 7:20:27 AM1/17/09
"Niels P Sønderskov" skrev

[ ... file 8302 ... ]

Hmm ...

Det kører vist "lidt" i ring, det her!

Jump venligst ...

Sent: Saturday, January 10, 2009 10:45 AM
8288 news:gk9qn5$9mt$1...@newsbin.cybercity.dk

Med venlig hilsen,

Last OUTPUT: 8303 news:gkoens$2ju5$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8304

Jesus-loves-you

Jan 17, 2009, 7:21:02 AM1/17/09
"Jesus-loves-you" skrev
8291 news:gkf0cd$27ub$1...@newsbin.cybercity.dk

> "Niels P Sønderskov" skrev
[ ... ]
[ ... kristen psykologi ... ]
[ ... ]

> [...]

> Hvorfor ?
>
> Fordi jeg *personlig* har erfaret det!
>
> Så jeg véd, hvad jeg taler om, og vil gerne uddybe dette ved lejlighed

Hva' var det så, der skete ?

Hvad ér det, som er blevet personlig erfaret ?

Hmm ... (input memory from) ...

(Jesus siger:)

Eller er der iblandt Jer nogen, som
vil give sin søn en sten, når han beder
ham om brød,
(Matt. 7,9)

The whole Truth ?

or ...

just stene-for-brød ?...

And then I heard a voice from Heaven said:
(2009-01-17, Saturdag, day no 17, CET 11:56, GMT 10:56)
- "Nej"

Men det ér altså "lidt" pineligt...

11:57
- "Jeg ved det."

Hmm ...

Okay. Historien er følgende:

-

Som ganske ung teenager havde jeg rodet mig ud i en forfærdelig masse ting.

Mit sind var som en langtfra perfekt skyskraber, og det hændte da også nu og
da, at jeg faldt mange etager ned - billedlig talt - og slog mig fordærvet.

Det blev selvfølgelig relevant at spørge sig selv, *om* skyskraberen havde
en decideret konstruktionsfejl ?

En dag mødte jeg - i mit sind - en person, og det skræmte mig i første
omgang, fordi jeg var nøgen og seksuelt opstemt (havde kønslig rejsning).

Hvem kunne denne person mon være, tænkte jeg ?

En pige fra skolen, som jeg var forelsket i ?

Tja ... Hvorfor i grunden ikke ?

Jeg prøvede derfor at få fat i hende (i seksuelt øjemed), men det var ikke
sådan lige til, fordi vedkommende flyttede sig lidt væk med nogle små hop
(ligesom en kat), hver gang jeg forsøgte.

Som tiden gik opdagede jeg, at denne person holdt af mig ... :-)

*Respekterede* mig, som dén, jeg var.

Jeg begyndte at sætte stor pris på vedkommendes tilstedeværelse.

Det var som at ligge i strandkanten og mærke bølgerne blidt kærtegne en.

Jeg begyndte at vugge i bølgerne, og skønt jeg ikke ku' se vedkommende,
kikkede jeg personen meget dybt i øjnene.

Det var nærkontakt af 3. grad.

(Og hvem ved. Måske er der noget om snakken mht. Aliens.)

Vedkommende kendte mig underligt nok bedre end mig selv!

Som en dejlig behagelig varme kunne personen inde i min krop kærtegne mine
fødder og så spasere op, helt op til mit hoved, og fylde mig med en
kærlighedsrus.

Hver en celle i mig jublede af fryd ... :-)

Jeg havde det som blommen i et æg (siger man vist nok).

Jeg nød disse stunder.

Jeg blev meget seksuelt tilfredsstillet, skønt jeg aldrig fik en egentlig
udløsning.

Ofte var jeg så tryg ved vedkommende, at jeg kunne falde i søvn i denne
persons varetægt, akkurat som en baby i sin moders favn.

Der var på intet tidspunkt tale om misbrug.

Jeg var bare som Adam (og Eva), klædt i min nøgenheds promp og pragt.

Der skete en genopretning i mit sind, som tiden gik, fordi ...

Førhen havde jeg ikke holdt meget at mig selv, eller rettere sagt: Min
selvværd var meget lavt.

Men denne person elskede mig, og derfor begyndte jeg også at holde af mig
selv; altså på en sund måde (en såkaldt sund narcissistisk egenkærlighed,
apropos selvopholdelsesdriften, så også Markus 12,31).

Og som årene nu har gået, har denne kærlighed medført, at jeg også kan elske
andre mennesker, skønt de endog ikke har fortjent det.

Så fra starten af var (og er) denne kærlighed *konstruktiv*.

Sidenhen har jeg sammenlignet denne personlige erfaring med Bibelens
budskab, og fundet ud af, at der er *overensstemmelse* (1.John. 4,8b)

På tilsvarende vis mht. moderne psykologi. Også her er der overensstemmelse
lige bortset fra, at "terapeuten" er fraværende (hvilket jo ikke siger så
lidt)!

Så budskabet er følgende - gennem denne personlige erfaring - at der er en,
som elsker dig, uanset hvad, og at denne person ønsker at genoprette dit
liv, hvis det ligger i ruiner.

Dette må du tro på (er sandhed), kære læser...

And then I heard agian a voice from Heaven said:
CET 13:10
- Amen."

Face-to-face ... :-)

Med venlig hilsen,

Last OUTPUT: 8304 news:gksiei$16i2$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8305

Niels P Sønderskov

Jan 17, 2009, 5:52:17 PM1/17/09
Jesus-loves-you skrev:

Man må indrømme at det var snedigt fundet på af Jesus / de første
kristne / kirkefædrene op gennem tiden, at beskrive forholdet til Gud
som parallelt til den mellemmenneskelige forelskelse og kærlighed. Det
var jo noget folk kunne relatere til og det følelsesmæssige udstyr var,
om man så må sige, parat og til stede. Jeg anbefaler kun den virkelige
oplevelse i forhold til rigtige mennesker i stedet for fantasier.

--
Niels

Jesus-loves-you

Jan 17, 2009, 6:44:35 PM1/17/09
"Jesus-loves-you" skrev
8305 news:gksifk$16i5$1...@newsbin.cybercity.dk

> [...]
> kikkede jeg personen meget dybt i øjnene.
>
> Det var nærkontakt af 3. grad.
>
> (Og hvem ved. Måske er der noget om snakken mht. Aliens.)

DR1 s115 Søn 18 jan (2009, CET) 00:25:02

23:36

Formodet meteor lyste himlen op

Et blændende blågrønt lysglimt på
aftenhimlen forfulgt af et kampe (kæmpe) brag.
Et sådan fænomen oplevede mange
mennesker i den sydlige del af landet
lørdag aften kl. cirka 20.15.

Politi blav (blev) mange steder kimet ned,
fordi bekymrede borgere ville have svar
på, hvad det var, de havde set.

En bruger af dr.dk/nyheder, Kenneth
Jensen fra Horsens, fortæller, at et
mærkeligt skær lyste himlen op.

Vagtchefen ved Danmarks Meteorologiske
Institut afviser, at det er vejrlige
fænomener som lyn, der var skyld i det
kraftige lysglimt.

=== citat slut ====

Compare with ...

+

http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/e6b8df12e14b9e6d

A new (ET)-meteor Contact ?

(NB! Jeg skal lige for en ordens skyld gøre opmærksom på, at der kan fuskes
med den slags ting, men i sagens natur er det *kun* et fåtal, som råder over
fire-from-the-Sky_markører.)

Hmm ...

Last markør 20:15 was ...

7139 news:mzvNi.56$Co5...@news.get2net.dk

> News from the monkey-world:
>
> === citat start ===
>
> TV3 DK (p134) fre 05 okt (2007, CET) 20:15:50-ha-20:21:28
>
> Nyt Saudiarabisk retssystem
[ ... ]
> You just can't blame the mirror, if Your face looking awful !...
>
> ET-Break:
> (2007-10-05, Friday, CET 20:31, GMT 18:31)
> - "Skulle jeg hilse og sige!"
>
> Hvor ér du dog dejlig, ET ... :-)

Se perhaps also ...

8290 news:gkd0q5$1go6$1...@newsbin.cybercity.dk

> [ ... ]

> News:
>
> === citat start ===
>

> TV2 TTV s135 Søn 11 Jan (2009, CET) 14.24.41
>
> Rådgivere til Medvedev i flystyrt

Hmm ...

I så fald er budskabet (fortsat) *globalt* !!!

"Fire from the sky."

Med venlig hilsen,

Last OUTPUT: 8305 news:gksifk$16i5$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8306

Jesus-loves-you

Jan 17, 2009, 7:24:08 PM1/17/09
"Niels P Sønderskov" skrev

[ ... file 8305 ... ]

> [...]
[ ... ]

> [...]
> om man så må sige, parat og til stede. Jeg anbefaler kun den virkelige
> oplevelse i forhold til rigtige mennesker i stedet for fantasier.

Bevares!

Jeg véd godt, at man fristes til at tænke (med sådanne beretninger), at
der (udelukkende) er tale om noget såkaldt endogent, men
psykologisk/psykiatrisk set véd vi, at mange klienter/patienter leder efter
dette "paradis" (eller hvad vi nu skal kalde det).
Flere psykiatere har således givet et kvalificeret gæt på, at der må
være tale om erindringer fra foster-tiden.

Et *berettiget* spørgsmål melder sig i den forbindelse:

"HVORFOR har de dette behov ?"

For mig er svaret enkelt:

De leder givetvis efter noget i deres personlighed, som de (ubevidst)
*savner*.

Og det er ikke nok bare at have sex med ægtefællen, apropos ...

6481 news:IPl0i.133$AY5...@news.get2net.dk

> Kender I til at have haft sex UDEN rigtig at være blevet tilfredsstillet ?
>
> Årsag (antager jeg):
> Mennesket er *mere* end blot en primitiv robot, der virker pr. automatik.
>
> Her nogle gode råd i kærlighedslivet ...

De savner nok bl.a. inderlighed, noget dybt intra-psykisk ... endofiner
måske (biokemisk set) ?

Hmm ...

Og så er der jo også ødipus-komplekset ... og den præ-seksuelle alder ...

Så svaret må være 'nej'. Jeg tror ikke, man kan stille det så enkelt op, som
du gør det, Niels!

Øh ...

Der er - for øvrigt - kommet en helt ny og ret interessant *extern*
indfaldsvinkel i sagen, se ...

Sent: Sunday, January 18, 2009 12:44 AM
Subject: (ET)-meteor Contact ? -
Was: Tanker before part 2 ...
Det levende hus
8306 news:gktqhb$1lee$1...@newsbin.cybercity.dk

Men for at forstå det, bør man nok have sat sig noget ind i de forudgående
ET/UFO-hændelser. Se/læs mere herom i informationsfilen ...
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4

Med venlig hilsen,

Last OUTPUT: 8306 news:gktqhb$1lee$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8307

Per Vadmand

Jan 18, 2009, 4:51:06 AM1/18/09
Niels P Sønderskov wrote:

> [...]
> var, om man så må sige, parat og til stede. Jeg anbefaler kun den
> virkelige oplevelse i forhold til rigtige mennesker i stedet for

For nu at blive i billedsproget: Religion er og bliver stene for brød: En
erstatningsvare for ægte menneskelige relationer.

Per V

--
"This is not the end. It is not even the beginning of the end - but it
might be the end of the beginning" W.S.Churchill efter El Alamein

Jesus-loves-you

Jan 18, 2009, 9:22:56 AM1/18/09
"Jesus-loves-you" skrev
8306 news:gktqhb$1lee$1...@newsbin.cybercity.dk

[ ... telepati med ET ? ... ]

> [...]
> mennesker i den sydlige del af landet
> lørdag aften kl. cirka 20.15.
>
> Politi blav (blev) mange steder kimet ned,

[ ... ]

> A new (ET)-meteor Contact ?

More news:

Lysglimtet kunne ses fra Göteborg (på Sjælland og i Skåne) til Rostock i
Tyskland, ifølge TV2 News.

=== citat start ===

TV2 News 118 Søn Jan (2009, CET) 09.17.08

Meteor slog ned og lyste himlen op

Mange danskere havde nok sat sig til
rette i sofaen for at se de danske
håndboldherrer åbne WM mod Brasilien,
de de kort før kampstart fik sig noget
af en overraskelse ved at kigge ud af
vinduet. Et kraftigt lysglimt oplyste
nemlig himlen i et par sekunder omkring
kl. 20.10, der godt et minuts tid efter
blev fulgt af en lavfrekvent rumlen fra
'det fjerne'. Der er med stor
sandsynlighed tale om en meteor.

Et overvågningskamera i Skåne fangede
meteoren, da den styrtede mod jorden -
og meldingen fra Skåne lyder på både et
kraftigt lysglimt og et stort brag.

opd. 18. jan 09:09

=== citat slut ====

samt ...

=== citat start ===

SVT Text 107 Søn 18 jan (2009, CET) 09:28:25

(Inrikes Publicerad 17 januari)

Mystiskt ljus lyste upp kvællshimlen

Ett mystiskt ljusfenomen observerades
øver sødra och væstra Sverige vid tio
øver åtta på lørdagskvællen.

Mængder av mænniskor ringede bland
annat SOS Alarm och Flygræddnings-
centralen i Göteborg.

Ljusskenet, som bara varade några få
sekunder, beskrivs ha varit mycket
skarpt og blåaktigt.

En teori ær att det skulle kunna vara
en bolid, en meteor som brinner upp
i atmosfæren. Det hænder cirka tio
gånger per år i Norden och ær alltså
ganska ovanligt, skriver Sydsvenskan.

=== citat slut ====

se evt. også ...
http://politiken.dk/indland/article631464.ece

Hmm ...

Kun 10 gange per år i hele Norden !

Sandsynligheden for, at der blot var tale om en såkaldt tilfældighed, er
derfor på 2¾ % (10 / 365¼) i hele Norden.

Men her må vi huske på, at Danmark er ret lille - geografisk set - i forhold
til Sverige og Norge, så den reelle sandsynlighed i Danmark må derfor være
på ...

Areal:
Danmark 43.065 km²
Sverige 449.847 km²
Norge 324.219 km²
Finland 336.943 km²
i alt
Norden 1.154.074 km²

Danmark andel af Norden udgår ca.3¾ %

2¾ % * 3¾ % = 0,1 %

Den reelle sandsynlighed for, at der med meteor-nedslaget blot er tale om en
såkaldt tilfældighed, i Danmark må derfor være på blot sølle 0,1 %.

Og dét giver jo "lidt" stof til eftertanke ... :-)

Med venlig hilsen,

Last OUTPUT: 8307 news:gktsrf$1ma9$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8308

Jesus-loves-you

Jan 19, 2009, 6:08:36 AM1/19/09
"Jesus-loves-you" skrev
8308 news:gkve07$27od$1...@newsbin.cybercity.dk

> [ ... telepati med ET ? ... ]

[ ... ]

> More news:
>
> Lysglimtet kunne ses fra Göteborg (på Sjælland og i Skåne) til Rostock i
> Tyskland, ifølge TV2 News.
[ ... ]
> [...]

> en såkaldt tilfældighed, i Danmark må derfor være på blot sølle 0,1 %.
>
> Og dét giver jo "lidt" stof til eftertanke ... :-)

En hidtil overset "puslespilsbrik" er måske den interne kalender-reference:

(2. søndag efter hellig 3. konger)

John 2,1-11

Brylluppet i Kana

Apropos ...

Jan 19, 2009, 6:11:03 AM1/19/09
"Jesus-loves-you" skrev
8280 news:gk1sm1$ahs$1...@newsbin.cybercity.dk

[ ... ]
> [ ... ]
[ ... ]
> [...]
[ ... ]
> ... "støtte"-funktionen (fx. sekten) hæmmer din personlige vækst, apropos

News:

=== citat start ===

DR1 s118 man 19 jan (2009, CET) 11:54:01

08:45

Eks-Jehovas Vidner ofte deprimerede

Depression og angst kan nemt følge i
fodsporene på et brud med Jehovas
Vidner, fortæller dr.dk/Esbjerg.

Psykolog Berit Bro fra Esbjerg siger,
at hun har set svære depressive
tilstande i forbindelse med det, og at
en forbindelse til Jehovas Vidner kan
være direkte skadelig for nogen.

- Men det er bare svært at råde helt
unge mennesker til at bryde ud af det,
når de har hele deres netværk inden for
Jehovas Vidner, siger Berit Bro.

Det dilemma kan mange psykologer stå i,
da de ikke kan anbefale klienter at
bryde med organisationen, da det har
vidtrækkende konsekvenser, mener hun.

=== citat slut ====

Som sagt: Hav tillid til Gud. Disse "støtte"-funktioner er *ikke*
nødvendige!

Please *remember*:

8310 news:gl1n2q$eo$1...@newsbin.cybercity.dk

> Selv spurvene og svalerne er velkomne hos Dig -
> de bygger rede ved altrene
> og får deres unger i Din nærhed, Du Almægtige -
> min Konge og Gud!
>
> Lykkelig den, der bor i Dit tempel ...
>
> (Salme 84,4-5a - på hverdagsdansk)

(Gud har IKKE udstødt dig. Det var blot vranglærernes løgne, der forvirrer
dig.)

And then I heard a voice from Heaven said:

(2009-01-19, Monday, day no 19, CET 11:22, GMT 10:22)
- "Så fat mod."

CET 11:23
- "Min kære."

CET 11:23
- "Ejendom."

:-)

Med venlig hilsen,

Last OUTPUT: 8310 news:gl1n2q$eo$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8311

Jesus-loves-you

Jan 19, 2009, 6:10:11 AM1/19/09

Vranglærerne sagde:

1261 news:o1cNb.74182$jf4.4...@news000.worldonline.dk

> (Kolossenser-brevet 2,20-23)
[ ... ]
> "Tag ikke, smag ikke, rør ikke!" -
>
> ting, der alle er bestemt til at bruges
> op og forgå - alt efter menneskebud
> og menneskelære ?
>
> Thi alt sådant har vel med sin selv-
> gjorte gudsdyrkelse og "ydmyghed"
> og skånselsløshed mod legemet ry
> for visdom, men der er ikke nogen
> ære ved det; det tjener kun til til-
> fredsstillelse af den syndige menne-
> skenatur*!

Compare with ...

[...]

Last OUTPUT: 8309 news:gl1mvq$e2$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8310

Jesus-loves-you

Jan 20, 2009, 10:50:51 AM1/20/09
"Jesus-loves-you" skrev
8309 news:gl1mvq$e2$1...@newsbin.cybercity.dk

> [ ... ]
[ ... ]

> Øh ...
>
> En hidtil overset "puslespilsbrik" er måske den interne
> [...]
[ ... ]

> ... the BIG Wedding ... :-)

Øh ...

På Tycho Brahe Planetariets webside oplyses det, at hændelsen indtraf
klokken 20:08, se evt. ...
Side 1: http://www.tycho.dk/article/view/5278/1/32/
( Side 2: http://www.tycho.dk/article/articleview/5278/2/32/ )

Og det skal nok være mere korrekt end 20:15 (DR) og 20:10 (TV2, SVT).

Det sjove er nu, at dette klokkeslet kan vi umiddelbart knytte til den
*oprindelige* (ET ?)-meteor-kontakt (3. gang), idet ... (input memory
from) ...

Sent: Monday, April 25, 2005, CET 20:37, GMT 18:37
4090 news:aOabe.114465$Vf.41...@news000.worldonline.dk

> Drømmen/synet's ophav er muligvis blevet "sporet":
>
> Date: 25. april 2005 CET 20:08
> Subject: Re: SETI - Perhaps the first prove
> Newsgroup: dk.politik
> 4088 news:Bnabe.114458$Vf.41...@news000.worldonline.dk
[ ... ]
> CNNTEXT P126 Mon 25 Apr. (2005, CET) 19:57:51
>
> A meteor shower Sunday night sparked a
> flurry of frantic phone call to
> police departments across New England
[ ... ]
> Øh ... i forbifarten glemte jeg at skrive, at lige da jeg havde set
> CNNTEXT-meddelsen ringede telefonen CET 19:50. En *giftefærdig* kvinde
> ville et-eller-andet ... :-)

Historien er - kort fortalt - følgende:

På den danske videnskabsnyhedsgruppe diskuterede vi i sommeren 2004 emnet om
det, at komme i kontakt med en udenjordisk civilisation.

Jan 22, 2009, 3:57:18 PM1/22/09
"Jesus-loves-you" skrev
8291 news:gkf0cd$27ub$1...@newsbin.cybercity.dk

> "Niels P Sønderskov" skrev
[ ... ]

> [...]
> jeg vil nu vove at postå, at denne synsvinkel er *subjektiv* og derfor
> IKKE kan tage patentret på en såkaldt *objektiv* korrekt
[ ... ]

> Flot udmelding du her kommer med, Niels P Sønderskov. Den ta'r jeg hatten
> af for ... :-)

Øh ...

Der var en lille intern "opfølgning" lidt i relation til dette:

Sent: Monday, January 19, 2009, CET 13:12

=== citat start ===

... Og dette, denne byrde, må vi få Jesus til at bære (på korset), så du
slipper, apropos: Han bar alle vor sygdomme, Es 53,5b.

Jesus har lovet os dette, Matt. 11,28-30.

Vi skal ikke præstere et-eller-andet, men måske bare lære at smide byrden,
som en tung rygsæk over på Jesu skuldre.

Det er derfor (for mig at se), at det er så afgørende, at det er en kristen
terapeut, der vejleder os, idet en ateist slet ikke forstår dette her
princip. Og en blind kan jo ikke vejlede en blind!
=== citat slut ====

Tankevækkende (fo