ET calling Serbia - Was:Kovending hos Serbiens ultranationalistiske parti SRS

"Jesus-loves-you" skrev
7923 news:g9gems$13n7$1...@newsbin.cybercity.dk

> [ ... ]
[ ... ]
> Forsvar de internationale spilleregler

News:

=== citat start ===

TV2 Text (p125, Norway) Ons 03.sep (2008, CET) 17:32:07

-Serbia kan bli EU-kandidat i 2009

EU-kommisjonens president Jose Manuel
Barroso sa onsdag at Serbia kan oppnå
status som medlemskandidat i 2009.
-Men dette er ingen forpliktelse. Det
avhenger av Serbia, og det avhenger av
forholdene i EU, sa han til reportere,
etter et møte med president Boris
Tadic i Brussel, ifølge Reuters.
Beograd hadde håpet å oppnå denne
statusen mot slutten av 2008.

=== citat slut ====

and ...

=== citat start ===

TV4 Text (p123) Tor 04 sep (2008, CET) 23:06:16

(Værlden 04 sep 22:42)

Kovændning av serbiska SRS

Serbiens ultranationalistiska parti
SRS meddelade øverraskande att de ær
før ett serbiskt medlemskap i EU.
Enligt partiledaren Tomislav Nikolic
har partiet fått forsækringar om att
det så kallade stabiliserings- och
associationavtalet med EU inte ska
tolkas så att Kosovo kan ses som något
annat æn en del av Serbien.
- Vi ser att en nationell enighet før
ett anslutande till EU tar form,
vilket ær av størsta vikt før vårt
land, sade Serbiens vice
premiærminister Bozidar Djelic.

=== citat slut ====

Hmm ... (memory on from) ...

7952 news:g9p2lb$161m$1...@newsbin.cybercity.dk

> [ ... ]

Altså:
Det, som lå os særlig stærkt på hjertet, dengang under Balkan-krigene i
1990'erne; dét var at få stoppen "pesten"

Come! I wanna show You a new thing...

ET-Break:
(2008-09-04, Thursday, day no 248, CET 23:55:37, delay 0, GMT 21:55:37)
- "Of mine."

CET 23:56:04, delay 0
- "Come with me."

Input www.ucb.dk from today:

(NB! Andagtstekst indtastet *før* september 2008)

=== citat start ===

Torsdag 4. september (2008)

Tilgivelse bringer fred

"Men før I begynder at bede, skal I tilgive dem,
som I har noget imod..."
Mark 11:25

En kvinde var både sur og såret, fordi hendes svigermor havde glemt at
invitere hende med på en familieskovtur, så da hendes søn, på selve dagen
hvor turen skulle finde sted, ringede og inviterede hende med, svarede hun
vredt: "Det er for sent - jeg har allerede bedt om regnvejr!"

Når vi er sårede, synes vi, at nogen skal bøde for det, og så kommer vi
nemt til at lange ud efter de forkerte. En dame skriver: "Jeg var vred, og
jeg brugte år på at forsøge at kræve noget, jeg troede, jeg havde ret til,
hos mennesker, som intet havde at gøre med min smerte. Til sidst fik Gud mig
til at indse, at jeg prøvede at opkræve et tilgodehavende for min mand, som
slet ikke var hans. Da jeg først havde indset det, begyndte Gud at velsigne
mig langt ud over, hvad jeg nogen sinde havde kunnet forestille mig."

En aften, da Corrie Ten Boom havde prædiket om tilgivelse, opdagede hun,
at en mand, som var på vej hen mod hende, var en tidligere fangevogter fra
Ravensbruck, den koncentrationslejr, hvor hun selv var blevet torteret og
hendes søster Betsie var sultet ihjel. Da han bad om hendes tilgivelse,
tænkte Corrie på Betsie og følte sig ude af stand til at tilgive; men hun
vidste, at hun skulle tilgive, hvis ikke alt, hun havde prædiket om, skulle
blive meningsløst. derfor sagde hun til Gud: "Jeg kan række min hånd frem, -
så meget kan jeg gøre, men Du bliver nødt til at hjælpe mig med de rette
følelser." I samme øjeblik hun tog mandens hånd, fyldte Guds kraft hende, og
hun kunne helhjertet sige: "Jeg tilgiver dig, broder." Aldrig havde Corrie
oplevet Guds kærlighed så intenst, som hun gjorde det den aften. Selv om hun
havde været udsat for voldsom tortur, lod hun Gud om den helbredelse, hendes
sjæl havde behov for; og så kunne hun roligt fortsætte med at hjælpe andre.

Vi kan kun opnå fred, hvis vi er i stand til at tilgive andre.

=== citat slut ====

Mother Serbia (my brothers and sisters in Jesus Christ) ... :-)...

CET 00:25
- "Amen."

CET 00:25
- "Friend."

Øh ... Jeg tror, at ET her retter direkte henvendelse til den ortodokse
Kirke° i Serbie...

CET 00:26
- "Serbia."

(Øh ... jeg har altså endnu ikke fået indtastet de 2 nyheder, ET!)

CET 00:27
- "One."

CET 00:27
- "Only óne."

Øh ... Det må være Kirken°, Guds Hus, ET her taler om (se evt. 1.Cor.
12,12-14 m.fl.)

CET 00:30
- "Mother!"

Var netop lige ved at ændre headline fra "Kovending hos Serbiens
ultranationalistiske parti SRS" til "ET calling Serbia". Da kom
ET-00:30-afbrydelsen.

(Og jeg har stadigvæk ikke fået indtastet de 2 nyheder, ET!)

Hmm ...

Den noget ældre Frue° (Rev. Åb. 21,2 code 2304, Psalm 45,11-12) kalder på
den noget yngre Frue°( heriblandt the Church of Serbia)...

CET 00:34
- "Bestemt!"

Family-interrupt from ...

6045 news:FMZyh.28$IE...@news.get2net.dk

+

7843 news:g8c4k6$2nr3$1...@newsbin.cybercity.dk

T-1
De går deres gang med gråd, når de udstrør sæden,
med *frydesang* kommer de hjem, bærende deres neg.
(Psalm 126,6)

T-/+ 0
(Psalm 127)

CET 00:39
- "Are you ready?"

CET 00:39
- "Serbia ?"

Øh ... Jeg tror minsandten, at ET nu er ved at aftale et *stævnemøde* med
dig, din heldige kartoffel Serbien ... :-)

Last OUTPUT: 7952 news:g9p2lb$161m$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7953