Når Gud Helligånd græder ?

Jesus-loves-you

"Jesus-loves-you" skrev
8352 news:glpb4d$2qvn$1...@newsbin.cybercity.dk

I den seneste tid har jeg hørt - igen og igen - som om Gud Helligånd græder.

En sang, som åbner op for denne flod, lyder således:

Alt jeg give vil til Jesus

1.
Alt jeg give vil til Jesus
Alt hvad her jeg kalder mit!

Jeg vil elske, jeg vil tro ham
Følge ham ved hvert et skridt!

Jeg vil give alt, jeg vil give alt
Alt til dig min kære Frelser!
Jeg vil give alt!

2.
Alt jeg give vil til Jesus
Jeg vil sidde ved Hans fod
Thi fra verdens tomme væsen
har Han købt mig med sit blod!

3.
Alt jeg give vil til Jesus
Gør mig, Frelser, helt til din
Så din Ånd i mig kan vidne:
Jeg er din, og du er min!

4.
Alt jeg give vil til Jesus
Herre, led mig ved din hånd!
Kraft og kærlighed forlen mig
Sign mig, fyld mig med din Ånd!

5.
Alt jeg givet har til Jesus!
Nu jeg hviler i hans favn.
Hvilken glæde! Fuld forløsning!
Ære, ære ske hans navn.

På engelsk kan omkvædet måske godt lyde sådan her:

I surrender now, I surrender now
All(all) to Jesus ...

Apropos Talsmanden, som skal overbevise verden om synd, retfærdighed og dom
(John. 16,8).

Den blev sunget igen i dag til gudstjenesten, nu blot i en anden
tekstversion, og sangbogen var der også en henvisning til 1.Pet.. 4,19:

"Derfor skal også de, som efter Guds vilje må lide ... "

Og tanken strejfede mit sind, at det måske var og er Guds forfulgte Kirke°,
sorgen fra Himlen gælder.

Og netop som jeg igen nu tænkte så, kom ordene til mig:

Heaven-Break:
(2009-02-01, Sunday, day no 32, CET 18:24, GMT 17:24)
- "Trøst Mit folk."

CET 18:24
- "(Jeg kommer snart)."

CET 18:24
- "Og tager jer med mig."

CET 18:30
- "Mit folk."

CET 18:37
- "Min ejendom."

Jesus! Det ...

CET 18:55
- "Kostbar."

CET 18:55
- "For mig."

-

For de eventuelt interesserede:

(A)Alt jeg give (E) vil til Jesus
(F#m) Alt hvad (Hm) her jeg (E) kalder (A) mit!

Jeg vil elske, (E7) jeg vil tro ham
(F#m) Følge (Hm) ham (A) ved (Hm) hvert (E) et (A) skridt!

(A) Jeg vil give (Hm) alt, (E) jeg vil give (A) alt
Alt til dig min kære (D) Frelser!
(A) Jeg vil (E) give (A) alt!

Last OUTPUT: 8385 news:gm4okc$154q$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/3e916b6e1fa8a8f8