Dåb - "Was": Oprør fra vuggen

"Jesus-loves-you" skrev ...

Sent: Saturday, January 03, 2009, CET 14:25, GMT 13:25
Subject: Døbt med syndernes dåb ? -
Was: Det levende hus ("Skyskraberen")
8271 <news:gjnp0h$2kf1$1...@newsbin.cybercity.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.videnskab.teologi/msg/0e8fe7cb32ec3c3a>

Jeg synes det er enorm tarveligt og navnlig også grænseoverskridende; ja
ligefrem *krænkende*, at en så vigtig PERSONLIG beslutning, som dåben jo er,
ikke bliver respekterer af andre, men som i misforstået godhed træffer denne
beslutning hen over hovedet på dåbskandidatens vegne.

Hvorfor skal denne rettighed *berøves* mig ?

Hvad bilder du dig egentlig ind ?

Vil du døbes på denne tro (bliver der spurgt) ?

"Ja" svarer DU på mine vegne.

Jamen så hold dog kæft og lad mig selv svare!

Og hvis jeg ikke svarer (givetvis fordi jeg endnu er for lille og ikke har
lært at tale), så er det altså IKKE ensbetydende med, at DU har ret til at
*krænke* denne min rettighed (overfor min Gud og Skaber).

Så fat det dog!

Jeg skal ikke døbes på *din* tro, for jeg er IKKE et kopi af dig, så *din*
tro kan ikke frelse mig! Jeg må selv, personlig ta' stilling.

BASTA!

Og hvis jeg ikke svarer, så må I sg_ vente (ligesom min Himmelske Fader),
indtil jeg er blevet gammel nok, åndsboller !!!

Og nej! Jeg skal IKKE gendøbes (for der findes kun én dåb...

And then I heard a voice from Heaven said:
(2009-03-24, Tuesday, day no 83, CET 14:19, GMT 13:19)
- "Amen."

Hmm ...

Der findes åbenbart kun én dåb (Ef. 4,5) !

Øh ...

For en god ordens skyld skal jeg nok lige bekende, at De, kære læser,
(givetvis) netop lige har været udsat for et ... (input memory from) ...

Sent: Wednesday, April 16, 2008, CET 16:44, GMT 15:44
Subject: Nikotin-abstinensüng
7438 <news:M9pNj.12$dW...@news.get2net.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.snak.vittigheder/msg/1bddc91479b99d32>

+

7439 <news:KKENj.4$4g...@news.get2net.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.videnskab.psykologi/msg/b4ddd336c38c3b8a>

+

http://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/143dcf4b015b77c4

> Jo, jeg tror det. Hjernen er muligvis en forræder, som forårsager
> *selvbedrag* blot for at få sit "fix" (psykisk tilfredsstillelse eller
> måske rettere sagt udløsning af [endorfiner] i hjernen).

Keep that in mind!

Stadigvæk Nikotin-abstinensüng (efter 362 dages rygestop) ?

Ja! Hvordan vil du ellers forklare det møganfald (camoufleret gennem en
dåbsdebat) ?

Men var der "lidt" om snakken mht. dåben ?

Bryder du dig om, at fx. dine forældre beslutter hen over hovedet på dine
vegne, hvem du skal giftes med ?

Nej vel!

En så vigtig beslutning i livet har du *krav* på som individ selv at træffe,
for det er jo *dit* liv, der handler om, ikke sandt ?

Og det er lidt det samme her:

Hverken dine forældre eller nogen som helst anden (ej heller samfundet med
måske alle de skøre lovbestemmelser, som stort set ikke er andet end
formynderi) har ret til at træffe sådanne beslutninger hen over hovedet på
dig (eller at påtvinge dig at undlade).

Valget er *dit*; ikke din mors, eller fars, eller klanens, eller samfundets!

Hvorfor ?

Fordi Gud er en *personlighed*, som ønsker kontakt med *dig* gennem
samvittighedens Pagt; fordi du OGSÅ er en *personlighed* (og altså ikke blot
en art robot, herunder et forvrænget kopi af dine forældre).

Last OUTPUT: 8623 <news:49c7928f$0$90263$1472...@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8625

Lyrik

"Jesus-loves-you" <John...@1.John4.8.Heaven> skrev i meddelelsen

> [...]
> denne
> beslutning hen over hovedet på dåbskandidatens vegne.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Synes du skal vide at Bo "Programmer" døde i lørdags. han blev 47 år.

MvH
Jens Erik

"Lyrik" skrev

[ ... file 8625 ... ]

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Synes du skal vide at Bo "Programmer" døde i lørdags. han blev 47 år.
>
> MvH
> Jens Erik

Hmm ...

Memory-interrupt RETURN from ...

"Jesus-loves-you" skrev
8625 <news:49c8eb9e$0$90276$1472...@news.sunsite.dk>

> [...]
>
> Hvorfor skal denne rettighed *berøves* mig ?
>
> Hvad bilder du dig egentlig ind ?
>

> Vil du døbes på denne tro (bliver der spurgt) ?
[ ... ]

> Og hvis jeg ikke svarer, så må I sg_ vente (ligesom min Himmelske Fader),
> indtil jeg er blevet gammel nok, åndsboller !!!

Sandheden er, at I *degraderer* dåben til et navne-ritual!

Compare with <www.ucb.dk> :

(NB! Andagtsteksten indtastet i hæftet *før* 2009-02-25, CET 11:31)

=== citat start ===

Onsdag 25. marts (2009)

Om at skære ører af

"I skal holde jeres tunge i skak ..." Sl 34,13

Jesus blev bare roligt stående, da han var blevet forrådt af Judas, selv om
han kunne have hidkaldt 12 legioner engle til at forsvare sig.

Så kom de rå soldater, lagde hånd på ham og arresterede ham.

Peter, som var parat til at forsvare Jesus, trak sit sværd og skar øret af
ypperstepræstens tjener.

Impulsive, hurtig-på-aftrækkeren Peter tænkte, "Det her behøver vi ikke at
finde os i!"

Men Jesus sagde, "Nej, det er ikke sådan du skal bære dig ad!"

Så, "... rørte han ved mandens øre og helbredte ham." Luk 22.51

Peter talte, når han burde lytte, og han handlede, når han ikke behøvede
det.

Han skulle lære at vente på Gud, for at opøve ydmyghed og dømmekraft.

Gud havde store planer for Peter; men skulle det lykkes Peter at vinde
mennesker for Gud, var vejen ikke at trække sværdet og hugge ører af, hver
gang han følte vreden vokse i sig.

Det kan vi nok lære noget af.

[ ... ]

=== citat slut ====

Hmm ...

(Din Ånd, o Gud (John. 14,16-17; 16,815), i mit hjerte (Rom 5,5), taler til
min ånd (Rom 8,15-16) og minder mig om (Ords 20,27 Hebr. 4,12) *Din* vej,
Jesus (John 15,5). Ske *din* vilje, fremfor mine døde gerninger.)

Ja, jo, måske ... men jeg blev "fristet" over evne, Jesus! Fed undskyldning,
ikke sandt ? ... :-)

Øh ...

Ser vi på det kirkehistorisk, har det ikke just ligefrem samlet kirken, da
baptiskerne i midten af 1800-tallet begyndte at indføre voksendåb, endskønt
dette spredte sig til andre (nye) kirkeretninger.

Dét, vi derimod skal bemærke, er, at ... (input memory from) ...

Sent: Tuesday, May 16, 2006, CET 16:12, GMT 14:14
Subject: Re: Er Helligåndens dåb adskilt fra den såkaldte almindelige dåb ?
5573 <news:A5lag.47$5v...@news.get2net.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/84755c8922aa1248>

> ... I ApG.10,44 læser vi jo, at "Helligåndens
> dåb" åbenbart IKKE lader sig begrænse af mennesker, ...

Compare with ...

(Johannes Døberen siger:)

... Han (Jesus) er den, der døber med Helligånd.
(John 1,33)

+

(Jødernes Gud Jahve siger:)

... Jeg giver min lov i deres indre
og skriver den på deres hjerter ...
(Jer. 31,33)

+

... omskærelse er hjertets omskærelse,
som sker ved Ånd, ikke efter bogstav ...
(Rom. 2,29)

Dette "Pinse-flip" har spredt sig *indenfor* de eksisterende krikeretninger
i årenes løb, således at både den katolske og ortodokse kirke nu også er
blevet alvorlig "inficeret", apropos lader-sig-begrænse-af-mennesker ... :-)

Last OUTPUT: 8632 <news:49c945b4$0$90266$1472...@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8633

"Jesus-loves-you" skrev ...

8631 <news:49c932ba$0$90275$1472...@news.sunsite.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.videnskab.psykologi/msg/74f687ee454cf667>

> "Lyrik" skrev
>
> [ ... file 8625 ... ]

> Hmm ...
>
> Memory-interrupt RETURN from ...

[ ... ]
> From: "Lyrik" <ly...@heaven.dk>
[ ... ]

> Nå! Han blev måske også myrdet af dine forbandede venner?

Memory on from ...

From: "Lyrik" <ly...@heaven.dk>