De 10 bud (på dansk) - alternativ version

"Jesus-loves-you" skrev

7936 news:g9jdr3$25vp$1...@newsbin.cybercity.dk

> ... en tegneserie med Radiserne:
>

> En pige læser op (mens hunden Nuser og en anden lytter):
>
> "Men da han endnu var langt borte, så hans far ham og ynkedes
> inderligt, og han løb til og faldt ham om halsen og kyssede ham."
>
> samt ...
>
> "Min søn var død og er blevet levende igen, han var fortabt og er
> fundet. Hent fedekalven, slagt den og lad os spise og være
> lystige!"
>
> Hvortil Nuser tænker:
>
> "Hva' havde kalven da gjort ?"

and ...

6702 news:u9Mhi.16$pg...@news.get2net.dk

Den kristne Ugeavis www.udfordringen.dk skriver torsdag den 4. september
2008, på bagsiden, side 24, bl.a. følgende:

=== citat start ===

Bagsmækken

af Kim Schou

Bibelen på &%#!! dansk

- De 10 bud ? I min generation er det ikke noget, man kan udenad. Og
selvom man kan, så giver det ikke altid meget mening:
- "Du skal ÆRE din far og din mor"
- Øh.. Hvordan gør man det der 'ære' ?

- "Du må ikke begære din næstes hus. Du må ikke begære den næstes
hustru, hans træl eller trælkvinde, hans okse eller æsel..."

-Hva'ba? Hvorfor skulle jeg blive vild i varmen over et ÆSEL ? !

Nogle gange er Bibelen svær. Især for os, der ikke er vokset op med
søndagsskole og salmesang. Så kunne det være rart med et sprog, folk faktisk
snakker.

Sproget, der oversættes fra i de eksisterende Bibler, er gammelt
(mega-MEGA-gammelt!). O=g når jeg vil præsentere Biblen for andre, der måske
SLET IKKE læser bøger, så er det altså rigtig underlig læsning.

Så... Jeg har savnet en Bibel, der er virkelig nem at læse i. Den findes
bare ikke.

Så må jeg jo selv forsøge mig,

Det gør jeg fra næste uge i Udfordringen, hvor jeg vil præsentere
Johannesevangeliet på en måde, der er lige ud ad landevejen, nem, let og
ligetil.

Som en forsmag får du her min tolkning af DE 10 BUD:

Guds top 10 ting, du ikke må eller skal gøre

1)
Du må ikke forgude og be' til andre end Gud!

2)
Du må ikke gøre ting til din gud!

3)
Du må #% #!!! ikke BANDE!
(Fodnote: 'shit' og 'for katten' er sådan set okay (men grimt). Hvis du
bruger Guds navn til at svine andre til eller understrege en ligegyldig
pointe, så ... FORGET IT !)

4)
Du skal holde fri om søndagen! Du har 6 dage om ugen til at lave det, du
skal, men den 7. dag er afslapperdag! Sluk computeren, luk kaldenderen og
hils på Gud. Hyg.

5)
Du skal vise respekt for din far og din mor, så du kan få et langt og godt
liv!

6)
Du(... må ikke dræbe nogen!)

ET-Break:
(2008-09-04, Thursday, day no 248, CET 18:26, GMT 16:26)
- "Husk det!"
<
Of course, ET ... :-)

7)
Du må ikke bolle udenom eller skride fra din mand/kone!

8)
Du må ikke stjæle!

9)
Du må ikke lyve!

10)
Du må ikke være misundelig på andres ting - hverken deres lækre lejlighed,
mad, kone, kæreste, hund, kat, ko, Playstation 2, 3, XBox 360, Porsche 911,
ELLERHVADSOMHELSTANDET ...!

Forstår du det nu ?

=== citat slut ====

Øh ...

Jeg har bl.a. lige et forbehold mht. ... (input memory from) ...

7647 news:487b3892$0$90262$1472...@news.sunsite.dk

> In the name of the Father° (the Merciful°, The Righteous(ness)°, den
> Retskafne°):
[ ... ]
> ... My Father° said:
[ ... ]
> [...]
[ ... ]
> ... den Nådige° og Barmhjertige° ...

...("får" op af brønden, *også* på en søndag/helligdag)...

ET-Break:
(2008-09-04, Thursday, day no 248, CET 18:09, GMT 16:09)
- "Dét må du gerne."

Thank You, friend of mine ... :-)

CET 18:15
- "My dear beloved."

CET 18:16
- "One."

Love You, (girl)-friend ... :-)

Last OUTPUT: 7951 news:g9oikr$vq6$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7952

"Lyrik" skrev

> [...]
> der dræbte mig!"
>
> Så selv om det er godt ikke at begære, så slog loven om begær mig ihjæl!
> Nu er der åbenbaret en retfærdighed fra Gud som går på at enhver der tror
> på Jesus Kristus og at Gud oprejste ham fra de døde er overgået fra døden
> til livet!
>
> Så du ser Andreas at der er forskellige teologiske opfattelser. Denne her
> er efter min bedste forståelse det Nye Testamntes essens.
>
> Prøv nu at holde dig til emnet i stedet for at spørge til min person. Du
> kunne for eksempel redegøre for din grund til at mene at de såkaldte ti

BASTA !!!

Og de, der ikke er enig med mig heri, de skal hænges...

ET-Break:
(2008-09-05, Friday, day no 249, CET 01:20, GMT 4/9 23:20)
- "Amen."

Øh ... Jeg må lige på det alvorligste understrege, at ET (og jeg) her
jokede!!!

Spøg til side:

Jeg er 100 % enig med dig heri, Jens Erik ... :-)

(Jeg ku' specielt godt li' dig formulering: "Da han, som var både Guds Søn
og Gud selv døde, ...")

Og derfor *undrer* jeg mig over, at du i kærlighed til din næste (apropos "I
skal elske hinanden som jeg har elsket Jer!"), samtidig godkender TYVERI af
hans ejendom !!!

Alle( mine ADVARSELslamper er tændt)...

ET-Break:
(2008-09-05, Friday, day no 249, CET 01:25, GMT 4/9 23:25)
- "Samtlige!"

Nå!

Og hertil svarer du måske så:

"Jamen jeg har da aldrig godkendt tyveri."

Hvortil jeg så svarer:

7949 news:g9odhq$u0c$1...@newsbin.cybercity.dk

> Øh ... Det, jeg mente med mine ord, var, at *frugten* som oftest AFSLØRER
> træet, om det er godt eller ondt.
>

> Lad os tage et konkret eksempel:
>
> Jeg opretten en ny tråd på nyhedsgruppen News:dk.politik
>
> Sent: Tuesday, September 02, 2008, CET 11:00, GMT 09:00
> Subject: Motivet -
> Was: Rusland begyndte angrebskrigen mod Georgien og skal derfor
> straffes
> 7929 news:g9ivbj$216o$1...@newsbin.cybercity.dk
>

> Hvorefter en Hr. Jens Erik Beck (som du sikkert godt kender) hertil
> besvarer med bl.a. ordene:

Jeg HADER( tyveri)...

CET 01:33
- "Dødsstraf."

CET 01:33
- "Husk det!"

Tak skal du ellers ha' !!!

Ananias og hans kone Safira blev straffet med døden pga. løgn (se Apostlenes
Gerninger 5,1-11)

Last OUTPUT: 7953 news:g9pp5u$1ejj$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7954

"Lyrik" skrev

[ ... file 7954 ... ]

[ ... ]

[ ... ihukom ... ]

Jo, fordi din argumentation dybest set munder ud i et fra din side klart
'JA' til Ruslands besættelse af regionen i Georgien; altså godkendelse af
*tyveri*.

Og så er vi tilbage til spørgsmålet:

Er det særlig kærligt (apropos Jesu kærlighedsbud) overfor sine
medmennesker at *tyvstjæle* (deres ejendom eller at medvirke
hertil ?)...

(2008-09-06, Saturday, day no 250, CET 09:38, GMT 07:38)
- "NEJ."

Lød der netop nu en røst fra Himlen (men det ku' ligeså godt havde været
ET) ... :-)

På det punkt er vi 100% enige, ET (eller hvem du nu var/er i
Himlen) ... :-)...

CET 09:46
- "Forbandet være."

Tak skal du eller ha' !!!

[ ... ]

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Det vil jeg gerne tage afstand fra! USSR's invasion af Georgien var
> illegitim, ligesom da de gik ind i Ungarn. ...

Fint. Denne din udmelding kan jeg lide at høre ... :-)

Forbandet være enhver tyveknægt (indtil høn har omvendt sig)!!!

> ... Det der er tale om i dag er at
> nogle områder i det tidligere Georgien har ønsket og opnået
> selvstændighed.

Og her mangler du så "lidt" baggrundsviden. USSR har helt bevidst gennem
årene forsøgt at ændre befolkningssammensætningen i de pågældende områder.
Og det var også en af deres mænd, som ...

Hmm ... (Nu er det vist at blive lidt off topic) ...

X-postet nu også til nyhedsgruppen ...
News:dk.politik

Med henvisning til ...
7942 news:g9lmsv$2vrv$1...@newsbin.cybercity.dk

Herefter skrev Jens Erik:

> Georgien er også et selvstændigt land, så de ejes ikke af rusland.

Og *netop* derfor skal rusland IKKE invadere Georgien og stjæle landområder
for dem!!!

> Du tror at Georgerne er mere uskyldige end russerne, ...

Uanset hvor megen skyld Georgien eventuelt kan ha', beretter det IKKE
Rusland til at invadere og stjæle...

CET 09:53
- "FORSTÅET ?"

Øh ... Du får IKKE Putins infame skindemokrati til at forstå dette her uden
*bank*...

CET 09:58
- "Skulle jeg hilsen og sige!"

Jamen så giv dem nogle bank !!!

> ... i det tror du fejl.
> Georgerne angreb Abkasiens parlament i 1992 og fordrev politikerne med
> våben.

Abkasien er ikke Sydossetien, og alle disse ting skal dommerne tage stilling
til ved ICJ og ikke på slagmarken. Det er heri, at Rusland har forbrudt sig
og fuldstændig ødelagt tilliden os og dem imellem.

Hvis du vil spytslikke for dem og dermed styrke det russiske skindemokrati;
dét bliver *din* personlige sag, men så er døren lukket her!

This is NOT business as usual !!!

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> I så fald var mange mennesker døde. Kristendommen handler om tilgivelse og
> ikke om øje for øje og tand for tand. Den handler om kærlighed til
> synderen.

Fortæl du blot det til Ananias og hans kone (som om det ku' hjælpe dem)!

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> Med venlig hilsen?

Standard "maskin"-udskrift. I sin tid måtte jeg konstant ændre på den, og
glemte at ændre den tilbage, og det blev noget værre rod!

Men faktisk er tilfældet med dig noget andet, fordi jeg kender dig
personlig.

En dårlig ven ville aldrig drømme om at advare sin ven om farene, når/hvis
denne er på vej ind i en blindgyde.

Så faktisk kan selv meget hårde ord være kærlig ment, dybest set, Jens Erik.

Men jeg kan faktisk ikke FORDRAGE forskelsbehandling, under henvisning til
fx. et af dine indlæg ...

7888 news:48b34262$0$90267$1472...@news.sunsite.dk

[ ... ]

Hvorfor ?

Fordi det heller ej er særlig kærlig gjort overfor sine med(mennesker)...

10:08
- "Husk det!"

Jeg kan fortælle dig, at andagtsteksten fra www.blr.dk i den seneste tid
omhandlede noget dødkedeligt fra Krønikebøgerne om Juda og Israels konger.

Men bag alt dette var der ligesom et tema, som blev ved at gentage sig:

Deres omvendelse var aldrig helhjertet. De tillod således fortsat lidt
afgudsdyrkelse hist-og-her i landet.

Og ved du hvad jeg er kommet til at tænke på ?

Jeg har kvajet mig gevaldigt siden starten af vores venskab fra 1990, fordi
jeg pga. et-eller-andet har set igennem fingre med denne RÆDSELSFULDE
*anti-semitisme* du med årene desværre åbenlyst har lagt for dagen.

Men NU er det altså slut !

Jeg kan af *samvittighedsmæssige* grunde ikke længere udholde det bræk!!!

"Jesus-loves-you" skrev
7961 news:g9tfig$31ao$1...@newsbin.cybercity.dk

> "Lyrik" skrev
[ ... ]

> [...]
[ ... ]

> And the boss of einem "ubekendt" antisemit...

Interrupt return from ...

Subject: Kim Jong-il nok mere end blot syg -
Was: Kim Jong-il udebliver fra parade
7977 news:ga85ui$sm4$1...@newsbin.cybercity.dk

News:

=== citat start ===

TV2 TTV s131 Tor 11 Sep (2008, CET) 08.47.11

Preben Møller Hansen er død, 79 år

Den tidligere formand for Sømændenes
Forbund og stifter af partiet Fælles
Kurs, Preben Møller Hansen, er død, 79
år. Det erfarer DR Nyheder.

Preben Møller Hansen var kendt som
sømandsbossen i kraft af sin stilling
som formand for Sømændenes Forbund, en
post han bestred fra 1968-1991. I 1986
var han medstifter af Fælles Kurs og
medlem af Folketinget fra 1987-1988.

Møller Hansen var erklæret kommunist og
var også medlem af Danmarks Kommu-
nistiske parti (DKP), indtil han i 1979
blev smidt ud af partiet.

11. sep 08:39

=== citat slut ====

Jeg hader sukkersødt klisterstads (Rom. 3,8)...

ET-Break:
(2008-09-11, Thursday, day no 255, CET 09:40, GMT 07:40)
- "Det gør jeg også."

Last OUTPUT: 7982 news:gaais4$1okq$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7983

"Jesus-loves-you" skrev
7961 news:g9tfig$31ao$1...@newsbin.cybercity.dk

> "Lyrik" skrev
[ ... ]

> [...]
[ ... ]

> And the boss of einem "ubekendt" antisemit...

Interrupt return from ...

7983 news:gaaitk$1olf$1...@newsbin.cybercity.dk

> Subject: Kim Jong-il nok mere end blot syg -

[ ... ]

> TV2 TTV s131 Tor 11 Sep (2008, CET) 08.47.11
>
> Preben Møller Hansen er død, 79 år

Hmm ...

Det lader til ikke blot at være et enkeltstående tilfælde:

=== citat start ===

DR1 s117 tor 11 Sep (2008, CET) 10:29:02

02:10

Medlem af Blekingegadebanden er død

Niels Jørgensen, et af de førende
medlemmer i Blekingegadebanden, døde
tirsdag i sidste uge på Bispebjerg
Hospital, skriver Ekstra Bladet.

Niels Jørgensen blev indlagt mandag 1.
september med stærke smerte i maven.
Det formodes at være kræft, som han
tidligere er blevet behandlet for. Han
blev 54 år.

Niels Jørgensen var en af hjernerne i
Blekingegadebanden, der i 1988 røvede
Købmagergade Postkontor og i den
forbindelse skød og dræbte den 22-årige
politibetjent Jesper Egtved Hansen.

Sammen med de øvrige kernemedlemmer
blev han idømt ti års fængsel.

=== citat slut ====

Jeg hader som sagt sukkersødt klisterstads (Rom. 3,8)!

Som kommunister støttede Blekingegadebanden (med deres røverier) vist nok
den kommunistiske terrororganisation PFLP i Mellemøsten med hovedkontor i
Damaskus. Mået helliger jo - som bekendt (hvis man er kommunist -
midlerne...

ET-Break:
(2008-09-11, Thursday, day no 255, CET 10:43:05, delay 0, GMT 08:43:05)
- "Nej."

I like Your opinion, Sir ... :-)

Crime does NOT pay...

CET 10:54
- "Skulle jeg hilse og sige."

CET 10:54
- "Fra os."

CET 10:54
- "Derude."

CET 10:54
- "In space."

Last OUTPUT: 7983 news:gaaitk$1olf$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7984

"Jesus-loves-you" skrev
7961 news:g9tfig$31ao$1...@newsbin.cybercity.dk

> Forbandet være enhver tyveknægt (indtil høn har omvendt sig)!!!

News from TV2 Nyhederne 19

Århus fik i dag en pakke tilsendt fra Tyskland, hvori et kamera + 50 euro
lå. I et følgebrev stod der, at afsenderen var en tysk soldat, som under
krigen havde stjålet dette kamera og det havde plaget hans samvittighed
gennem årene, så nu ville han gøre skaden god igen.

ET-Break:
(2008-09-11, Thursday, day no 255, CET 19:25:58, delay 0, GMT 17:25:58)
- "Det skal du (godsforvalter-jobbet)."

Yes, Sir:

In the name of the Father...

And then I heard a voice (from Earth) said:
CET 19:42:37, delay 0
- "Jeg har også fortrudt."

Jesus-Break:
CET 19:43
- "Kom til Mig."

CET 19:43
- "Og jeg vil give (jer sjælefred)."

In the name of the Father...

CET 19:49
- "Så tilgiver Jeg dig."

CET 19:56
- "Skriv."

Sagde (da Jesus afbrød mig):
Salig det folk, hvis synder er skjult...

CET 19:56
- "Dækket."

CET 19:56
- "Med blod."

Hmm ...

(Den er altså "lidt" svær at forstå, denne her, Jesus. Kryptisk.)

CET 19:59
- "Mit blod renser."

CET 20:01
- "Synden bort."