Dziadek Biden idzie na wojne z Rosja?

fatso

33 miliardy$$ na pomoc dla Ukrainy to juz nie przelewki.
To budzet wojenny USA. Oczywiscie ten szmal nie bedzie dla UkrAINy-
bo zydowscy oligarchowie wnet by go rozkradli. To szmal dla amerykanskiego przemyslu wojennego. Tak czy siak-owe 7 milionow $ lapowki wreczone synusiowi Joe Bidena w Ukrainie to byl doskonaly inwestycyjny wydatek.

a a

a co to jest 33 mld hamerykanskie to jest 33 mln brókselskich
to jest kieszonkowe

tyle Zenki wydają na pizzę codziennie

Piotr

Dziadek fatso probuje zaistniec - "patrzcie jaki ia ikonoklasta" - na smierci tysiecy cywilow na Ukraine, wlaczajac sie w Putinowski narratyw
ataku na poparcie Zachodu dla Ukrainy. Uzytecznych idiotow Rosji nie sieja:

- "owe 7 milionow $ lapowki wreczone synusiowi Joe Bidena w Ukrainie to byl doskonaly inwestycyjny wydatek."
fatso

- "moja sugestia ze wojska Rosji akceptuja wysokie straty wlasne bo chca redukowac ilosc zabitych cywilow "
Zwolan

- "No przecież w Abu Ghraib siły USA tylko jednego zabiły" ,"Biden jest w pełni gotowy walczyć z Rosjanami do ostatniego Ukraińca?"
A. Filip

- "Ukraińscy uchodźcy rzucali jedzeniem i odzieżą","Trwa UKRAINIZACJA Polski! To jest AMOK! My się temu sprzeciwiamy"
Zenon

- "wojnę w Ukrainie wywołali Amerykanie, a teraz chcą wszystko zwalić na Rosjan"
- "polskie kobiety powinny uważać na Ukrainki, które tu przyjechały, bo te zaraz zaczną uwodzić i odbijać im mężów"
ksiądz Jacek, benedyktyn z Tyńca, w czasie kazania

andal

widzisz Trela,gdziebys sie nie obrocil to kazdy rozumie ten geszeft

wiec mosku wyzej huja nie podskoczysz ukraincu-neostalinowcu

narc...@gmail.com

czwartek, 28 kwietnia 2022 o 18:11:43 UTC-4 fatso napisał(a):
Dumaju szto jemu i biez $$ uże PiSdziec:

https://video.twimg.com/ext_tw_video/1519328170943655941/pu/vid/1280x720/an2fMbaXDUNIkjJC.mp4?tag=12

fatso

Obiecanki-cacanki a glupiemu radosc. Czyli Putin chwalipieta co sie swoim chujem chwali a nic w gaciach nie ma.
Przypomne: Kaiser Wilhelm sto lat temu wojne swiatowa przegral nie dlatego, ze mu zabraklo miesa armatniego. Nie-tych roznych Mazurow, Wielkopolan i innych on mial pod dostatkiem. Jemu zabraklo po prostu Kapitalu. Pieniedzy.
Dlatego tez zwracam powyzej uwage Szan. Sciepowerstwa-owe 33 miliardy zielonych to nie w kij dmuchal. I Putin takiej forsy nie ma w banku. Bo idzie juz konfiskata pieniadza pelna para: 100 Miliardow kapitalow Banku Rosji zamrozone. Roman Abramowicz-Zyd Putina-stracil wlasnie >4 miliardy w banku na wyspie Jersey. I jak tu wojowac ze swiatem?

Basia

On Thursday, April 28, 2022 at 5:41:48 PM UTC-7, Piotr wrote:

> Uzytecznych idiotow Rosji nie sieja:
> - "moja sugestia ze wojska Rosji akceptuja wysokie straty wlasne bo chca redukowac ilosc zabitych cywilow "
> Zwolan

W poltora miesiaca wojny na Ukrainie od 24 lutego
do 6 kwietnia zginelo 1,611 cywilow, ...zas w Iraku
w pierwszym miesiacu wojny zginelo 3,977 cywilow
a w drugim miesiacu 3,438.

Iraq War 2003
Monthly civilian deaths:
March.... 3977
April....... 3438

https://en.wikipedia.org/wiki/Casualties_of_the_Iraq_War

Ukraine: civilian casualty update 7 April 2022
From 4 a.m. on 24 February 2022, when the Russian Federation’s armed attack against Ukraine started,
to 24:00 midnight on 6 April 2022 (local time), the Office of the UN High Commissioner for Human Rights
(OHCHR) recorded...1,611 killed... .

https://www.ohchr.org/en/news/2022/04/ukraine-civilian-casualty-update-7-april-2022

---------------

Wiec gdzie ten "uzyteczny idiota Rosji"
Zwolan, blednie sugerujacy ze Rosjanie
moga chciec redukowac ilosc zabitych
Ukraincow?

W fantazjujacej oszczerczej glowie Piotra Treli.

Basia (Ona/Jej)

a a

Każdy wie, że ta kasa jest przeznaczona na zakup rooskiego gazu i ropy przez podstawione firmy trzecie
i gaz i ropa znów zdrożeją o 100%

Basia

On Friday, April 29, 2022 at 12:12:51 AM UTC-7, Basia wrote:

> [...]
> do 6 kwietnia zginelo 1,611 cywilow, ...zas w Iraku
> w pierwszym miesiacu wojny zginelo 3,977 cywilow

W pierwsze poltora miesiaca wojny
w Iraku zabito okolo 5,700 cywilow.
3977+(3438/2)=5,696

Na Ukrainie 1611, czyli ponad 3 i pol raza mniej!!

5,696/1,611= 3.53

Nuuu, oszczerczy Trelo, jake sa szanse
ze to przypadek.

Trela:

> Uzytecznych idiotow Rosji nie sieja:
> "moja sugestia ze wojska Rosji akceptuja wysokie straty wlasne bo chca redukowac ilosc zabitych cywilow "
> Zwolan

narc...@gmail.com

Wojna putyna jeszcze trochę potrwa dzięki takim chujom jak:
Uniper z Düsseldorfu, OMV z Wiednia i włoski koncern Eni, dystrybutorzy gazu na Niemcy, Austrię, Węgry, Włochy i na Słowację!
Te chuje planują otworzyć rachunki rublowe w Gazprombanku w Szwajcarii, aby spełnić żądanie Wovki co do płatności za gaz w rublach.
Nie wspomne o Kitaju...

Basia

On Thursday, April 28, 2022 at 3:11:43 PM UTC-7, fatso wrote:

> 33 miliardy$$ na pomoc dla Ukrainy to juz nie przelewki.

Propaganda od ponad dwu miesiecy
trabi o tym jak Ukraincy gromia Ruskich,
...a tu nagle taka siupryza potrzeba im
udzielic pomocy wojskowej w wysokosci
az 33 bilionow dolarow.

Basia (Ona/Jej)

narc...@gmail.com

piątek, 29 kwietnia 2022 o 02:41:06 UTC-4 fatso napisał(a):
Wovka zajebał się w kolano. Zamiast kwiatów, chleba i soli dostał od Ukraińców w ryj. Po tym co go spotkało i w obliczu kolejnych fiask obitej i skompromitowanej ruskiej armii, okradzionej przez oligarchów i swoich dowódców, już niewiele da się wycisnąć nawet największym zamordyzmem i poświęceniem kolejnych tysięcy żołnierzy Putyn nie osiągnie panowania nad Ukrainą, które obiecał Ruskim najeżdżając sąsiada.
Dziś, jutro i pojutrze dziadek Joe z Zachodem poświęcą ostatni nabój i dolara by KACAPIZM zlikwidować raz na zawsze!

Chwała Ukrainie!

https://ebd.cda.pl/620x395/103114551c?autostart=1

Ps. Ale, nie należy mówić hop, póki nie przeskoczysz.
Wovka - jeśli mu p. Parkinson pozwoli, może przypierdolić kilkoma Iskanderami z głowicami A w Warsiawkę, Berlin, Paryż i Londynek.
Szczur, zapędzony w zauek bez wyjścia, broni się.
O tym też trzeba pamiętać.

Piotr

On Friday, April 29, 2022 at 4:42:51 AM UTC-2:30, Basia wrote:

> W poltora miesiaca wojny na Ukrainie od 24 lutego do 6 kwietnia zginelo 1,611 cywilow,

tych ktorych zachodni obserwatorzy mogli policzyc - czyli tam gdzie byli dopuszczeni. A wiec nie do masowych
grobow w Mariupolu i w reszcie ziem okupowanych przez Rosje, nie do tych pod gruzami blokow mieszkalnych,
nie tych spalanych w obwoznych krematoriach w Mariupolu, nie do tych grzebanych przez rodzine na skwerakch przydomowych i w ogrodkach przedszkoli, nie do tych "odfiltrowanych" w obozach selekcji i wywiezioych do
dalszej "przerobki" w Rosji.

Mordowanie cywilow w celu zalamania morale przeciwnika jest wrecz podstawowa metoda walki Rosji - stad 2 mln zamordowanych cywilow w Afganistanie, 250 tys. cywilow zamordowanych w Czeczenii, tysiace ? dziesiatki tysiecy? cywilow w bombardowanych przez Rosje miastach Syrii.

I tylko skonczony idiota kupilby kremlowski narratyw szlachetnej rosyjkiej armii, gotowej poswiecac swoich zolnierzy
aby tylko uchronic cywilow krajow, ktore Rosja napadla w celu obrony lub rozszerzania swoich geopolitycznych wplywow.

Ladies and Gentlemen - meet "the useful idiot of Putin:
" Russian Army is willing to accept very high own loses just to spare the lives of [Ukrainian] civilians"
Edward Zwolan

I guess that's why they painted on the rocket aimed at the Kramatorsk train station with 1000s of civilians trying to flee the war : "Za detey" - "For the Children". And why they tortured and executed civilians in Bucha, Irpien, "filtration camps" in Mariupol, and many other towns and villages of Ukraine they have INVADED

And that's why they killed a 26 year old woman, her mother and her 3 month old daughter, when her husband went to the market to buy Easter treats ....

Orwell is turning in his grave - the ministry of War calling itself the ministry of Peace, the invading army calling themselves peacemakers, killing women and children to ...save them ("For the Children:) , and inept army good
only in killing the civilians, claiming ... a noble sacrifice of its own soldiers just to save the civilians in the invaded country.

That the people WITHIN the Big Brother's country are brainwashed into believing that - is to be expected.
What is less obvious is, why would some OUTSIDE of this country paly along, those whom Lenin
called "useful idiots". There are two types there:

- ideological - those who are ideologically inclined to side with Russia - the right wing parties in Europe like National Front in France, AfD in Germany, Victor Orban in Hungary, Brexiters - as well as the extreme left who blames the West for everything (it is the West who forced Russia invade Ukraine).

- psychological cases - the conspiracy theorists those who need it to validate their ego - they like to think
of themselves as "fiercely independent minds": if everybody else got fooled by the Western propaganda
but not them, then they are smarter than everybody else and then perhaps .... their lives are not as pathetic as they seem. Meet Eddie Zwolan, everyone.

===
Piotr

A. Filip

Basia <abj...@sbcglobal.net> pisze:
Irackich "zbrodni" republikanom _łatwo_ wybaczać nie będziemy? :-)
Bez takich "napomknień" za łatwo byłoby republikanom opierdalać
Bidena (D) za brak bezpośredniej militarnej reakcji.

IMHO/AFAIR USA *pokazowo spierdoliły* okupacje Iraku i zrobił się tam
dziki bliski wschód. Za śmierć sporej+ części tych cywili USA
odpowiadało *pośrednio*. Czasami odnosiłem wrażenie że to zrobienie tam
"krwawego burdelu w sosie własnym" było celem USA, celem pierwotnym albo
"zastępczym".

Gdyby USA miały armie z poboru to miałyby siły wystarczające na
*porządną* okupacje Iraku. Gdyby USA miały armie z poboru to raczej+ na
Irak by nie napadły za Busha-2.

--
A. Filip : Big (Tech) Brother is watching you.

andal

On Fri, 29 Apr 2022 06:27:16 -0700 (PDT), Piotr wrote:

> [...]
> ogrodkach przedszkoli, nie do tych "odfiltrowanych" w obozach selekcji i
> wywiezioych do dalszej "przerobki" w Rosji.

trela przeprowadzil Oswiecim do Mariupola

a a

== spalanych w obwoznych krematoriach

P:rzecież ta obwoźna rura to jest komora do dezynfekcji ubrań, umundurowania, wynaleziona na czas zarazy w Hameryce, aby usuwac koronawirusy z odzieży.

Hamerykanie o tym pisali 2 lata temu.

Przeciez tam nie ma żadnego palnika, gazu, a na samochodzie nie wolno palic ognia., bo się cały samochód spali od ognia,
a w krematorium spalanie jednego trwa godzinę, a płomień jak w elektrowni
a potem jeszcze trzeba zmielic kości w mlynku , bo się nie spalają

Basia

On Friday, April 29, 2022 at 6:27:17 AM UTC-7, Piotr wrote:

> Ladies and Gentlemen - meet "the useful idiot of Putin:
> " Russian Army is willing to accept very high own loses just to spare the lives of [Ukrainian] civilians"
> Edward Zwolan

in both the Polish and English languages, I am
providing a link to a recent article that may be
of interest to his readers. The translation is
auto-generated.

https://www.wprost.pl/edukacja/10165250/nowe-przepisy-o-lustracji-na-uczelniach-moga-dotyczyc-nawet-kilku-tysiecy-osob.html

Science in Poland PAP

New regulations on lustration at universities. "They may concern even several thousand people"

The new regulations on lustration at universities may be felt by even several thousand people who cooperated with the security services during the Polish People's Republic - Deputy Minister of Science and Higher Education Piotr Müller said in an interview with PAP. In his opinion, universities need decommunization.

The Law on Higher Education and Science (Constitution for Science, Law 2.0), in force since October 1, 2018, provides for changes to the provisions on vetting at universities. Pursuant to the Act, a person who "did not work from July 22, 1944 to July 31, 1990, may become a member of the university council, a member of the university senate, a member of the Science Evaluation Committee, the Scientific Excellence Council, the Polish Accreditation Committee, or a titular professor" and did not serve in state security agencies (...) and did not cooperate with these authorities ”.

"Decommunization" at universities

Deputy Minister of Science and Higher Education Piotr Müller in an interview with PAP called these provisions "decommunizing". When asked whether decommunization is still needed at universities, he replied: "Without a doubt." He assessed that the introduction of new regulations "may be a stage of a delayed, but still settlement of, issues related to the functioning of the People's Republic of Poland".

When asked how many people the new regulations will make their academic career difficult, Piotr Müller commented: “We do not have such data, because we do not have a way to collect it. But I think it could even affect several thousand people in the country. " - The latest research by the Institute of National Remembrance shows that the environments at universities were very infiltrated and there were many people there who were secret collaborators - said the deputy minister.

The provisions related to vetting are to prevent the performance of important functions in higher education not only by lustration liars, but in general all persons who collaborated with the SB or were functionaries of these services. Persons applying for the positions listed in the Act will have to submit a lustration declaration. - If someone in such a statement writes that he was a secret SB officer, he will not be able to perform these important functions - said the deputy minister. And he added that if someone makes a false statement, they will be breaking the law.

He recalled that so far only a small group of people who applied for managerial positions were obliged to submit lustration declarations at universities. - There was not even awareness of the content of this lustration declaration - he assessed. According to him, the new regulations will result in the fact that people who cooperated with the SB will not want to perform managerial functions at all.

Not too late?

When asked if it made sense to introduce such legislation only now, he said yes. He calculated: - Suppose that in 1989 someone was 30 years old, had already made a career at the university and was an informer. Today, such a person is 59 years old. He still has many years of work at the university ahead of him. And people of that age often play a significant role in higher education, 'he said.

The deputy minister pointed out that the new lustration provisions did not apply to members of the Polish Academy of Sciences or management positions at the academy, because the Act does not cover the Polish Academy of Sciences. - Here, unfortunately, these new regulations do not apply. I say it with sadness - the interlocutor commented.

The provisions on the vetting of candidates for professors will enter into force on April 30, 2019. And the provisions on the vetting of candidates for managerial positions and newly elected members of university governing bodies have been in force since October this year.

Source: Science in Poland PAP

https://www.wprost.pl/edukacja/10165250/nowe-przepisy-o-lustracji-na-uczelniach-moga-dotyczyc-nawet-kilku-tysiecy-osob.html

fatso

A ja spedzilem wieczor przyjemnie ogladajac parade redaktorow u Lukaszki.
Tzn Parade Lgarzy. I stwierdzam ze owi zawodowi klamcy juz zauwazyli Lend-Lease Bidena.
Nazwali inwestycje USA w wolnosc slowem "kolosalna". Dalej nie komentuja ale to inteligentni ludzie. Zapewne juz masuja swe dupy lojem by tam pal latwiej wchodzil a co bystrzejsi pakuja walizki do Korei Grubego Kima.

Piotr

On Friday, April 29, 2022 at 8:46:59 PM UTC-2:30, Basia wrote:
> [...]

How exactly QUOTING somebody may be a "mischaracterization" of the AUTHOR of this QUOTE?
All anybody needs to know about Edward Zwolan are the ... Edward Zwolan's WORDS on the Putin's army
attitude toward the Ukrainian civilians:

" Russian Army is willing to accept very high own loses just to spare the lives of [Ukrainian] civilians"
Edward Zwolan

Everybody who watched the handiwork of that noble Russian Army in Bucha, Irpien , Kramatorsk, Mariupol -
now knows something about what kind of person Edward Zwolan is. You are what you write.

As for the reasons why he is what he is - I have offered my falsifiable argument. Mr Zwolan. just in case, deleted it .
But Zwolan cuts, I can paste back, so everybody could decide who if us too is right. In case of doubt -
use the Occams razor:

Edward Zwolan:
" Russian Army is willing to accept very high own loses just to spare the lives of [Ukrainian] civilians"

me: " guess that's why they painted on the rocket aimed at the Kramatorsk train station with 1000s of civilians trying to flee the war : "Za detey" - "For the Children". And why they tortured and executed civilians in Bucha, Irpien, "filtration camps" in Mariupol, and many other towns and villages of Ukraine they have INVADED.

Orwell is turning in his grave - the ministry of War calling itself the ministry of Peace, the invading army, calling themselves peacemakers,
kills the very same women and children it came to ...save ("For the Children:) , and inept army good only in killing the civilians,
[...]

some OUTSIDE of Russia play along, those whom Lenin called "useful idiots". There are two types there:

[...]

Edward Zwolan: calls the above "mischaracterizations" and ... deletes without showing a single example of the said mischaracterizations.

And if somebody questioned whether this discussion alone is ENOUGH to argue that Mr Zwolan is here to validate his ego
('if everybody else got fooled by the Western propaganda but not him, he is smarter than everybody else and then perhaps .... his life are not as pathetic as it seems') this is far from the only case. Here is another example (from a rather long list):

Edward Zwolan speaking up on "1,200 women were reportedly sexually assaulted during the 2015–16 public New Year's Eve's celebrations in Germany, in most cases by men of non-European origin (https://en.wikipedia.org/wiki/2015%E2%80%9316_New_Year%27s_Eve_sexual_assaults_in_Germany):

- The prevailing view: sexual assault of women by gangs of men - bad.
- Edward Zwolan's take:
a) calling the sexually assaulted women: "depraved German bitches", "whores", "German whores in search of colored penises" ,
"depraved German [women]",

b) admiring the presumed sizes of the molesters penises and portraying them as "victims of depraved German whores":
- "Virile randy Semites"
- "victims of the depraved German whores "
- "I am afraid that the Semites with long .... [ "colored phalluses" ] objectively are in the right!"
- "nothing but negativity toward these virile Semites, the public prejudiced against them. But Basia [Ed Zwolan's feminine
Internet handle] says: "Hola!""

Edward Zwolan, everybody.

I'll leave it to the reader to draw from these words their own "mischaracterizations" of Mr. Zwolan...
===
Piotr

a a

Cold spot in Canada: -23.5 °C-10.3 °F Shepherd Bay Airport, NU
https://weather.gc.ca/canada_e.html

Hello Weather

Hello Weather: our upgraded telephone weather service is here. 1-833-794-3556 or 1-833-79HELLO.

Date modified: 2022-04-30

Basia

Please do, here is official data:

[...]

From 4 a.m. on 24 February 2022, when the Russian Federation’s armed attack against Ukraine started,
[...]

In the first month and a half civilian deaths
in Ukraine are 3.5 times lower than in Iraq.

Iraq, first 1.5 months: 3977+(3438/2)=5,696
Ukraine, first 1.5 months: 1,611

5,696/1,611= 3.53

3.53 lower death ratio in Ukraine given official
statistics.

Please provide credible data to argue this number
and stop mischaracterizing people who rely
on official data and sources UN High Commissioner
for Human Rights.

Piotr

On Saturday, April 30, 2022 at 8:04:35 PM UTC-2:30, Basia wrote:

> Please do, here is official data:
> Iraq War 2003
> Monthly civilian deaths:
> March.... 3977
> April....... 3438

and this is supposed to prove ... that I "misrepresentated" your views by ... quoting your words, namely:
"Russian Army is willing to accept very high own loses just to spare the lives of [Ukrainian] civilians"
Edward Zwolan

My falsfiable argument on what your own words say about you - the same as before the deletion by you:
Piotr's profile photo
Piotr
12:08 PM (8 hours ago)

Edward Zwolan

me: How exactly QUOTING somebody may be a "mischaracterization" of the AUTHOR of this QUOTE?
[...]

As for the reasons why he is what he is - I have offered my falsifiable argument. Mr Zwolan. just in case, deleted it . But what Zwolan cut out, I can paste back, so everybody could decide who if us too is right. In case of doubt - use the Occams razor:

Basia

mischaracterizations and insults, in both
the Polish and English languages, I am
providing some background information
about this individual (a future translated
version is upcoming), and a link to a recent
Polish article that may be of interest to his
readers.

1. Piotr od malego dziecka byl wychowankiem
ideologicznych komunistow Jaskotow.

2. Kazimierz Jaskot byl rektorem Czerwonego
uniwersytetu kompletnie spenetrowanego przez
SB'ecje gdzie donosicielstwo i szykany SB'eckie
oraz wyrzucanie ze studiow byly codziennoscia.

3. Piotr byl prosperujacym pracownikiem tego
wlasnie SB'eckiego Uniwersytetu i znajdowal
zatrudnienie w Zakladzie Teledetekcji specjalizujacym
sie w przeroznych formach elektronicznego nasluchu.

4. Gdy Piotr byl jeszcze studentem w Gdansku
jego wspol lokatorzy w akademickim pokoju
wpadali denuncjowani w rece SB'ecji, pozniej
skazywani byli na wieloletnie wyroki wiezienia.

5. Piotr bral udzial w licznych protestach
i zadymach przeciwko komunie, min. w Gdansku,
ale w obliczu milicyjnych lapanek nie uciekal!
Gdzie inni ryzykowali zdrowiem a nawet zyciem
by nie zostac pojmanym przez ZOMO, Piotr
pozostawal w miejscu.

6. Piotr klamie twierdzac ze nie widzial na
oczy Jaskota, Rektora uniwersytetu na ktorym
byl pracownikiem naukowym (Uniwersytet Szczecinski
liczyl wtedy niewiele ponad 50 osob lokalnego
grona pedagogicznego).

7. Piotr Trela nawet dzisiaj grozi swoim oponentom
donosicielstwem (patrz cytat grozba donosu
oraz pobicia, "skucia mordy," w wypadku powrotu
do Polski!)

8. Piotr nie chce udzielic odpowiedzi na proste
pytania z ktorymi nikt na emigranckiej grupie
spolecznosciowej nie ma najmniejszego problemu
- przywoluje prawo przestepcow do nie-samo-inkryminacji.

9. Piotr w pierwszym swoim tekscie opublikowanym na
Zachodzie zawarl donos. Poinformowal kanadyjska
publike ze Komunisci w Polsce nie sa prawdziwymi
Marksistami-Leninistami.

10. Piotr w przeciagu 27 lat dzialalnosci na grupie
dyskusyjnej soc.culture.polish napisal tysiace
reply'ow ale samemu nie otworzyl wiecej nizeli
kilkudziesieciu wlasnych watkow. Wiekszosc
dopiero wtedy gdy zostalo to zauwazone w
2016 roku, i zostala mu zwrocona uwaga.
Donosiciel, jego przelozeni, nie sa zainteresowani
przekazywaniem wlasnych opinii a gromadzeniem
cudzych.

11. Piotr od lat ulatwia prace donosicielom
ograniczajac swobode wypowiedzi w internecie;
pietnujac anonimowosc oraz domagajac sie by
wszyscy Internauci podpisywali sie swoimi
prawdziwymi imionami i nazwiskami.

12. Gdy Trybunał Praw Człowieka w Strasburgu
orzekł że Grzegorz Braun mial prawo nazwac
profesora Miodka SB'ekiem, Piotr Trela usilowal
ograniczyc swobode wypowiedzi Brauna argumentujac
ze uczciwy system to taki w ktorym "lepiej by
winny uszedl karze niz zeby niewinnego skrzywdzic."

Braun nie domagal sie kary dla SB'eka tylko
swobody wypowiedzi dla siebie.

13. Piotr w swoim nowym miejscu zamieszkania
szybko dal sie poznac jako proponent internetowej
cenzury, nazywajac idiotami Nowofundlandczykow
uskarzajacych sie na cenzure w netcie.

14. Piotr zapytany na soc.culture.polish o
dokladna date swojego wyjazdu z PRL’u do
Kanada- w okresie rzadow Rakowieckiego
i Kiszczaka czy tez pozniej gdy uzyskanie
paszportu nie bylo powiazane z probami
werbunku do wspolpracy ze Sluzba Bezpieczenstwa,
odpowiada milczeniem oraz natychmiastowym
i bezpowrotnym zerwaniem wieloletniego
kolezenstwa z pytajacym go p. Andrzejem Strakiem.

Czy Piotr byl SB'eckim donosicielem tego
oczywiscie niewiem. Z pewnoscia wiem tylko
ze na Jaskotowym Uniwersytecie, i nie tylko,
byli tacy! Gdy zas komuna padala w 1989r
istniala czy tez mogla byc postrzegana grozba
ze donosiciele moga zostac zdemaskowani
i ukarani.

Z pewnoscia wladze uniwerku (SB'ecja,
Rektor Jaskot) czynili jakies kroki by zapewnic
donosicielom nalezyte bezpieczenstwo, odwrot,
alibi, czy ewakuacje. Piotr wlasnie w tym
okresie czasu i jako pracownik uniwerstytetu (!)
z wiza studencka w PRL'owskim paszporcie
wyjezdza na szkolenia doktoranckie do Kanada.
Dzisiaj panikuje pytany o szczegoly swojego
wyjazdu.

Ubecka metodyka dyskusji Piotra do wgladu
w archiwach Google'a. Kazdy moze sobie wyrobic
opinie z kim/czym ma do czynienia."

A tutaj fotka:

https://i0.wp.com/gazette.mun.ca/wp-content/uploads/2017/11/biology.jpg
From left are project team members Drs. "Piotr Trela", "Sally Goddard", "Margaret Caldwell" and "Jane Costello". (Absent: Dr. "Anna Rissanen")

Piotr

If QUOTING Edward Zwolan amounts to "mischaracterizations and insults"
what does it say about the author of the quoted words?

> 1. Piotr od malego dziecka byl wychowankiem
> ideologicznych komunistow Jaskotow.

By their own words you shall know them, not by the delusionary claims iof their opponents
- for delusions: see for instance Edward Zwolan accusing me of working for the scerte police
by using the (not-installed yet) antenna for satellite SST (Sea Surface Temperature) data
to ... listen up on the .... stationary telephone calls by the Polish anti-Communist opposition.

And this is Edward Zwolan IN HIS OWN words:

- Edward Zwolan, after Bucha, Irpien, Kramators and Mariupol:
"Russian Army is willing to accept very high own loses just to spare the lives of [Ukrainian] civilians"

- Edward Zwolan on "1,200 women reportedly sexually assaulted during the 2015–16 public New Year's Eve's celebrations in Germany, in most cases by men of non-European origin (https://en.wikipedia.org/wiki/2015%E2%80%9316_New_Year%27s_Eve_sexual_assaults_in_Germany):migrant men

- "depraved German bitches",
- "whores",
- "German whores in search of colored penises" ,
- "depraved German [women]",
Edward Zwolan

and admiring the presumed sizes of the molesters penises, and portraying the molesters
[...]

Edward Zwolan - every one.

===
Piotr

a a

soc.culture.polish
Privacy

Terms
Firma hamerykańska poszukuje skarżypyty z praktyką w zbieraniu hakow, prowadzeniu kartotek i inwigilacji obywateli

https://groups.google.com/g/soc.culture.polish/c/_tlll5RNe-Q

Skarżypyta
Autorem wiersza jest Jan Brzechwa

"Pio­truś nie był dzi­siaj w szko­le,
An­tek zro­bił dziu­rę w sto­le,
Wan­da ob­rus po­pla­mi­ła,
Zo­sia szyi nie umy­ła,
Ju­rek zgu­bił klucz, a Wa­cek
Zjadł ze sto­łu cały pla­cek."

"Któż się cie­bie o to pyta?"
"Nikt. Ja je­stem skar­ży­py­ta."

https://poezja.org/wz/Brzechwa_Jan/3384/Skar%C5%BCypyta

Piotr

> Skarżypyta

Nie sadze aby to oddawalo prawdziwa nature Panskiego kolegi, ktory na zacytowanie jego WLASNYCH SLOW:
" wojska Rosji akceptuja wysokie straty wlasne bo chca redukowac ilosc zabitych cywilow "

odpowiada .... stekiem KILKUNASTU (ponumerowanych) oskarzen oponenta .... o ubeckosc i donosicielstwo:
https://groups.google.com/g/soc.culture.polish/c/VteO11Y6PSo/m/adueCdhBAwAJ
wymieniajac wielokrotnie moje prawdziwe imie i nazwisko, twierdzac ze jest to " background information about this individual" i podajac link do zdjecia wyszukanego na web site .... mojego obecnego miejsca pracy.

w tej sytuacji - "Skarżypyta" .... nie jest chyba w pelni adekwatnym opisem Panskiego kolegi.

====
Piotr

Basia

To my knowledge, none of the suspects
of said 'sexual assaults' were charged
or convicted of any crimes by any German
courts (!), except for a few pick-pocketers
for petit thefts.

Why?

Because these actions were deemed
to be a result of at least partial contributory
provocative action by the women themselves,
if not completely staged and publicized
by the German anti-immigrant far-Right.

Mr. Piotr Trela, who is likely a former member
of the Polish Communist Secutrity
forces, SB (Sluzba Bezpieczenstwa),
possibly an active member of other
such agency, has been for years involved
in intensive 'oversight' of the Polish
newsgroup soc.culture.polish.

He has routinely engaged in various
textual manipulations and misquotations.
Citing words of various group members
completely out of their proper context
and propagating them in an effort to
of smear, discredit, and defame.

[...]

Piotr Trela:
“Pania Jaskot znalem jako 7-latek”

2. Kazimierz Jaskot, czlonek KC PZPR
byl rektorem Czerwonego Uniwersytetu
kompletnie spenetrowanego przez SB'ecje
gdzie donosicielstwo i szykany oraz wyrzucanie
ze studiow byly codziennoscia.

Koniec Szkoly Serwilizmu str.5
http://ksi.home.pl/archiwaprzelomu/obrazy/AP-24-1-3-1_46.pdf

Czasy Mocno Polityczne
https://historiaus.usz.edu.pl/wp-content/uploads/2016/09/ks-28-30.01.2011-2.jpg

3. Piotr byl prosperujacym pracownikiem tego
wlasnie SB'eckiego Uniwersytetu i znajdowal
zatrudnienie w Zakladzie Teledetekcji specjalizujacym
sie w przeroznych formach elektronicznego nasluchu.

Piotr Trela: Szczecin University, Zaklad Teledetekcji
http://www.ices.dk/sites/pub/Publication%20Reports/Marine%20Science%20Symposia/Phase%202/Rapport%20et%20Proces-Verbaux%20des%20Reunions%20-%20Volume%20188%20-%201989%20-%20Partie%2040%20de%2071.pdf

4. Gdy Piotr byl jeszcze studentem w Gdansku
jego wspol-lokatorzy w akademickim pokoju
wpadali w rece SB'ecji, pozniej skazywani byli
na wieloletnie wyroki wiezienia.

Piotr Trela:
“…mojego kolegi z ktorym mieszkalem w jednym pokoju w
akademiku i ktory dostal 3 lata za przewozenie paru ulotek (i odsiedzial z
tego 2 lata).

[...]

“…mielismy nadzieje, ze ZOMO nie zatrzyma
pociagu by nas wygarnac...pociag zatrzymal sie po ujechaniu
50 metrow. ZOMO wbieglo na peron i czekalo. Zrobilo sie nieprzyjemnie.
Niektorzy z nas zawierzyli swoim nogom - otwierali awaryjne drzwi z
drugiej strony i pryskali na tory …postanowilem zostac w pociagu,”

6. Piotr klamie twierdzac ze nie widzial na oczy
Jaskota, Rektora uniwersytetu na ktorym
byl pracownikiem naukowym (Uniwersytet Szczecinski
liczyl wtedy niewiele ponad 50 osob lokalnego grona
pedagogicznego, wiekszosc wykladowcow byla
wowczas wizytujaca aby).

https://historiaus.usz.edu.pl/wp-content/uploads/2015/07/PTDC0003.jpg

7. Piotr Trela nawet dzisiaj grozi swoim oponentom
donosicielstwem (patrz cytat grozba donosu
oraz pobicia, "skucia mordy," w wypadku powrotu
do Polski!)

Piotr Trela:
“I jesli...przyjada kiedys do Polski to niech uwazaja - …ten ze zdjecia…dowie sie co o nim wypisujecie, to wam morde skuje.”

8. Piotr nie chce udzielic odpowiedzi na proste
pytania z ktorymi nikt na emigranckiej grupie
spolecznosciowej nie ma najmniejszego problemu,
w tym kto rekomendowal Go na studia zagraniczne,
[...]

"I wanted to see a believing Marxist-Lenninist with
my own eyes. Spending 29 years in a Marxist Lenninist
country I hadn't met any... . I was anxious to see my
first live Marxist-Leninist.

Strona nr. 7
http://dalspace.library.dal.ca/xmlui/bitstream/handle/10222/52077/dalhousiegazette_volume122_issue4_september_28_1989.pdf?sequence=1&isAllowed=y

[...]

Piotr zaczal bronic systemu prawnego ktory nie
wymierzyl sprawiedliwosci ani jednemu z SB’eckich
oprawcow zapominajac ze Braun nie domagal sie
[...]

Czy Piotr byl SB'eckim donosicielem tego niewiem,
wiem tylko ze na Jaskotowym Uniwersytecie,
i nie tylko, byli tacy! Gdy zas komuna padala w 1989r
istniala czy tez mogla byc postrzegana grozba
ze donosiciele moga zostac zdemaskowani
i ukarani.

Z pewnoscia wladze uniwerku (SB'ecja, kapitan
Cholewa, pro-rektor Homa, Rektor Jaskot) czynili

Piotr

From the link in the post YOUR ARE COMMENTING

" By April 2016, statistics recorded by authorities indicated that out of the identified 153 suspects in Cologne who were convicted of sexual offenses and other crimes during New Year's Eve 2015–16"
And that's from ONLY one city (Cologne).

Edward Zwolan: "to my knowledge, none of the suspects of said 'sexual assaults' were charged or convicted of any crimes by any German courts (!)"

And based on WHAT SOURCES have you, Mr. Zwolan, established that the ("1,200 women reportedly sexually assaulted during the 2015–16 public New Year's Eve's celebrations in Germany") were:

- "depraved German bitches",
- "whores",
- "German whores in search of colored penises" ,
- "depraved German [women]",
Edward Zwolan

On WHAT SOURCES have you based your above claims, Mr. Zwolan ?

And HOW HAVE YOU KNOWN that those accused of sexually assaulting them, were, to QUOTE your own words:
"virile randy Semites" and "victims of depraved German whores " ?

And on WHAT SOURCES have you established their ... virilty and the length of their penises????
You know:
- "virile randy Semites"
Edward Zwolan

[...]

Edward Zwolan. scp.

By their own words you shall know them. Edward Zwolan - everybody.
===
Piotr

a a

@Pacanów stosuje od 100 lat agendę Debaty Oxfordzkiej na usenecie
poniżając sztukę retoryki
gdyż udoskonalił debatę oxfordzką o 2 elementy:

1. celowe obrażanie
bądź

2. celowe wyśmiewanie mówców strony przeciwnej.

za co uniwersytet oxfordzki powinien mu nadać tytuł twórcy
Debaty @TrollazPacanowa

Pełni funkcję nauczyciela akademickiego w [prowincjonalnej szkole, nie naukowca, nie badacza

A jedyny jego dorobek naukowy to obrona tezy, że

1.Klimat to nie pogoda

2. Pogoda to nie klimat

Czego się nauczy na usenecie, wdraża w szkole i męczy biednych studentów, nieprzygotowanych i nie zaprawionych w bojach z @TrollemzPacanowa
a i ci biedacy się skarżą, bo nie znają polskiego

Status nauczyciela akademicckiego jest jak status nauczyciela, czyli
ma uczyć, nauczać i nie pyskować
i co roku wal;czycc o przedłużenie kontraktu., bo młodzi ustawiają się w kolejce.

Czyli jego spory, wyśmiewanie się z innych to opis jego codziennych problemów z pracy,
gdzie ma duże problemy

Problemem @TrollazPacanowa jest niskie mniemanie o sobie, niska samoocena.
Zatem to nie jest paranoja, ale schizy.

@TrollzPacanowa nie tworzy wlasnych wątków, tematów, bo to jest intelektualnie kosztowne o wymaga przygotowania, oraaz wiedzy,
dlatego ogranicza się do zwalczania cudzych tematów, tez, atakując, bo to kosztuje niewiele.

Czyli on prowadzi Debaty @TrollazPacanowa

obrażając, wyśmiewając innych, których traktuje jak przeciwników, zagrażających jego pracy,
gdyż uznaje ich za lepszych siebie.

======
https://pl.wikipedia.org/wiki/Debata_oksfordzka#Przebieg_debaty

Debata oksfordzka
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Debata oksfordzka w brytyjskim parlamencie
Głosowanie przez podniesienie ręki

Debata oksfordzka (debata uniwersytecka) – rodzaj debaty, w której zdecydowanie zabronione jest obrażanie bądź wyśmiewanie mówców strony przeciwnej. Zadaniem debaty jest dyskusja nad tezą[1]. Debatują przeciwnicy tezy oraz jej obrońcy[1][2]. Przewodniczy im marszałek, który ma do pomocy sekretarza czuwającego nad czasem i kolejnością wypowiedzi. Typ debaty pochodzi z Uniwersytetu Oksfordzkiego[3].
aby

Basia

Please provide information on any trials
and possible convicvtions?

None of the suspects of said 'sexual assaults'
were charged or convicted by any German
court (!), except for a few pick-pocketers

andal

On Sun, 1 May 2022 16:34:21 -0700 (PDT), Piotr wrote:

> On Sunday, May 1, 2022 at 8:18:26 PM UTC-2:30, Basia wrote:

wklejam wszysko co nozyce piotrowe wyciely:

`````````````````````````````````````````````````````````````

[...]

in both the Polish and English languages, I am providing some background
[...]

````````````````````````````````````````````````````````````

Piotr

On Monday, May 2, 2022 at 12:52:29 PM UTC-2:30, andal wrote:

> wklejam wszysko co nozyce piotrowe wyciely:

Aaa, inspiracja "typowa metoda" pana Straka. Tylko ze jesli da Lancia nie zauwazyl - oskrazanie o
cenzure - musi byc UDOWODNIONE podaniem jak wyciety tekst odnosil sie DO TEMATU dyskusji -
tutaj: Zwolanowe wyzwiska ofiar "sexual assaults" - od "kurew" i "wyuzdanych suk niemieckich"
i jego zachwytow domniemana dlugoscia penisow molestatorow:

Edward Zwolan: "to my knowledge, none of the suspects of said 'sexual assaults' were charged or convicted of any crimes by any German courts (!)"

me: And based on WHAT SOURCES have you, Mr. Zwolan, established that the ("1,200 women reportedly sexually assaulted during the 2015–16 public New Year's Eve's celebrations in Germany") were:
[...]

Gdybym wycial odpowiedzi pana Edka na TE pytania - to moglby Pana krzyczec o Strakowych "nozycach". \
Natomaist wyciecie wielostronnicowego BELKOTU na ... zupelnie inny temat, i to belkotu ktorego ich autor
nie potrafil udowodnic w dziesiatkach? setkach? poprzednich watkow w ktorym belkotal to samo -
NIE JEST, panie da Lancia, cenzura.

Still, let me congratulate you, Mr. Zwolan, your new "knight in shining armour", Mr. Andrew da Lancia.
Frankly, with his hatred toward the Jews (the guy posted several pages of neo-Nazi jokes about
murdering Jews in Auschwitz and DEDICATED them to his ...Jewish opponents ) ... I didn't peg him
for a defender of a guy who raves about the .... virility and length of penises of ... Semites:
- "virile randy Semites"
[...]

Talk about strange bedfellows. But I guess, love conquers it all ?
===
Piotr

Piotr

On Sunday, May 1, 2022 at 10:18:16 PM UTC-2:30, Basia wrote:

> Mr. Piotr Trela, who is likely a former member
> of the Polish Communist Secutrity forces,
> SB (Sluzba Bezpieczenstwa), possibly an
> active member of other such agency

Would you mind signing your allegations with your true name, Mr. ... "Basia" ?

Piotr Trela

andal

poszukaj tepy doopku w swojej kartotece

andal

On Mon, 2 May 2022 10:19:06 -0700 (PDT), Piotr wrote:

> Gdybym wycial odpowiedzi pana

trela, nozyce ci sie stepily, za czesto ich uzywasz albo za rzadko
ostrzysz, sa juz takie tepe jak ty

Basia

Please ask here: e-mail: dr.cies...@gmail.com.

Basia (Ona/Jej)

> Piotr Trela

Piotr

Since in your public insinuations you use my full name, your refusal to sign your allegation with your true name, and hiding instead behind a fake persona, tells all about you and about the value
of your accusations.

But your safety in anonymity maybe illusory - if somebody considered it worthy - it would be very easy for any defamation lawyer to find the owner of the "Basia" account.

https://www.linkedin.com/in/edward-zwolan-b5698b8/ ?

==
Piotr Trela
Message has been deleted

Basia

Threats of lawsuits? You are kidding me,
right, Mr.Trela?

Honestly, I have no clue whether you have
ever been an informant, a member of the
SB or any similar organization, or whether
you have co-operated with such or not.

However, your personal history and professional
presence in heavily SB penetrated environments
suggests a possibility.

A very well established pattern of distortive,
highly manipulative and at times extremely
evasive discourse (example: inability to recall
date of arrival in Canada) adds to the perceived
likelihood.

Polish authorities suggest the existence
of several thousand former SB informants
in today’s academic circles in Poland,
where Piotr Trela during the period
of communist Martial Law, or shortly
thereafter, has started his professional
career.

A compilation of publicly accessible
information about Piotr has been made
available to readers of soc.culture.polish
to help form a personal opinion about
him. A translation is up-coming as Piotr
has decided, during armed conflict with
Russia and for unknown reasons, to
converse also in the English language.

Mr. Piotr Trela, has been for years
[...]
smear, discredit and defame.

mischaracterizations and insults, in both
Polish and recently English languages,
I am providing some background information
about this individual:

https://ca.linkedin.com/in/piotr-trela-81906b41
[...]

np. kto w PRL rekomendowal na zagraniczne
studia doktoranckie do Kanady – Piotr przywoluje
[...]

ze Braun nie domagal sie kary dla SB'eka
[...]

niewiem, wiem tylko ze na Jaskotowym Uniwersytecie,
i nie tylko, byli tacy! Gdy zas komuna padala
w 1989r istniala czy tez mogla byc postrzegana
grozba ze donosiciele moga zostac zdemaskowani
i ukarani.

Z pewnoscia wladze Uniwerystetu Szczecinskiego
(SB'ecja, kapitan Cholewa, pro-rektor Homa,
Rektor Jaskot) czynili kroki by zapewnic
[...]

From left are project team members Drs. "Piotr Trela", "Sally Goddard", "Margaret Caldwell" and "Jane Costello". (Absent: Dr. "Anna Rissanen")

Science in Poland PAP (auto-generated translation below)

Piotr

On Tuesday, May 3, 2022 at 1:05:09 AM UTC-2:30, Basia wrote:

> Threats of lawsuits? You are kidding me, right, Mr.Trela?

Why? Because faceless cowards should have the right to publicly defame, identified by
their true names, opponents? I can think of a few charities that could make a good
use of your money. Perhaps somebody helping victims of sexual assaults, some of
whom you Mr Zwolan, are _on record_, calling:
- "depraved German bitches",
- "whores",
- "German whores in search of colored penises" ,
- "depraved German [women]",

That's Edward Zwolan, on the 1,200 women who reported being sexually assaulted during the 2015–16 public New Year's Eve's celebrations in Germany.

> Honestly, I have no clue whether you have ever been an informant, a member of the
> SB or any similar organization, or whether you have co-operated with such or not.

And having "NO CLUE" - you still write:
"is LIKELY a former member of the Polish Communist Secutrity forces,
SB (Sluzba Bezpieczenstwa), possibly an active member of other such agency "

So you are saying that even if I had NO CLUE whether your are a child molester or not,
I could still write on public forum that:
"[your true name here] is LIKELY a child molester"?

> However, your personal history and professional presence in heavily SB penetrated
> environments suggests a possibility.

So is everybody who lived in Communist Poland (aka. "heavily SB penetrated environment")
including YOU and your family, who somehow managed to get passports to travel to the
West, at the time when the borders were closed, and the SB supervisors at the passport
offices were using issuing the passports to "blackmail and to pressure" some of the applicants.

You have ZERO proofs for your insinuations - your list of "proofs" comes from the head of the same Edward Zwolan:

- who has deduced that I have used the (uninstalled at th time) antenna for the Sea Surface Temperature satellite data to ...listen on the stationary telephone calls of the Solidarity opposition members.

- who, relying on his ... "feminine eye", has claimed that some ... random 1st grader from a 50-year old photograph was .... a future Communist apparatchik - BASED SOLELY on the fact that he ...smiled to the camera when the teacher take a picture of her class!

Mr. Zwolan also diagnosed the children who didn't smile as ...having been molested, while the kid who smiled - either smiled because being a future Communist he was exempted from being molested, or, alternatively, he smiled because he ...liked to be molested.

And this is the level of insight on which Mr. Zwolan bases his claims that his opponent is:
"likely a former member of the Polish Communist Secutrity forces,
SB (Sluzba Bezpieczenstwa), possibly an active member of other such agency"

And all these - because he can't stand being confronted with his ... OWN WORDS::

Edward Zwolan, on the "1,200 women reportedly sexually assaulted during the 2015–16 public New Year's Eve's celebrations in Germany":
- "depraved German bitches",
- "whores",
- "German whores in search of colored penises" ,
- "depraved German [women]",

Compare with the same Edward Zwolan on the accused perpetrators:
- "virile randy Semites"
[...]

Not by the delusions of others about them. Even if these delusions are numbered to appear
more credible.
==
Piotr

Basia

On Monday, May 2, 2022 at 10:22:57 PM UTC-7, Piotr wrote:

> [...]
>
> And all these - because he can't stand being confronted with his ... OWN WORDS::

Piotr Trela's personal history and professional
[...]

a a

Ta lustracja nie będzie obejmowała akademików na emigracji
ale przecież jest IPN i łatwo sprawdzić, czy ktoś ma kartotekę czy jej nie ma.

Jest procedura autolustracji
i procedura lustracji dziennikarskiej

Skoro zadziałała w przypadku @Bolka to zadziała w przypadku @Pacanowa
i zostanie oczyszczony z usenetowych defamacji,
do końca świata.

Ale wtedy o czym się będą toczyły spory ?

Basia

Somehow points 8 to 12 got clipped from the
original posting. Here is the missing part.

....Piotr przywoluje prawo przestepcow do nie-samo-inkryminacji.

Basia

On Tuesday, May 3, 2022 at 12:53:24 AM UTC-7, mant...@gmail.com wrote:

> [...]
>
> Skoro zadziałała w przypadku @Bolka to zadziała w przypadku @Pacanowa
> i zostanie oczyszczony z usenetowych defamacji, do końca świata.

Gwoli scislosci Pacana nikt nie defamowal
bo istnieje prawdopodobienstwo ze byl
albo informantem albo samemu SB'ekiem:

"...likely a former member of the Polish
Communist Secutrity forces, SB (Sluzba Bezpieczenstwa),
possibly an active member of other such agency"

...tylko Pacan defamowal piszac:

Piotr Trela:
"Zwolan jest putinowska dziwka, bo taki jego charakter"

https://groups.google.com/g/soc.culture.polish/c/fylOqKUIs20/m/mqbfs9PNAgAJ

> Ale wtedy o czym się będą toczyły spory ?

Jak to o co...o dobre imie, dopuki istnieja
oszczercy jak Piotr Trela.

Basia (Ona/Jej)

Basia

Niekoniecznie, istnieja zbiory zastrrzezone,
tajne klauzule, wiele teczek lezy pochowanych
w szafach, wiele zostalo zniszczonych.

Osilkom ktorym organizowano ewakuacje za
granice teczek nie posprzatano?

Materiały należące do zbioru zastrzeżonego IPN w większości będą jawne.
Spotkanie było poświęcone kryteriom nadawania klauzul tajności w ramach przeglądu dokumentów z wyodrębnionego, tajnego zbioru z archiwum IPN.

https://www.tvp.info/27000540/ipn-odtajni-tzw-zbior-zastrzezony

Basia

Basia

Przypuszczam ze Piotr Trela w inwazji
Putynia na Ukraine dopatrzyl sie okazji
do samowybielenia, ...poprzez
demonstracyjne oczernianie innych.

To najpodlejszy z mozliwych typow,
wszystkiego najgorszego mozna sie
po nim spodziewac.

Basia (Ona/Jej)

Piotr

Ladnie tak Panie Mant zadawac cios w plecy swojego kolegi i usuwac jego "plausible
deniability" ? ;-)

Czy NAPRAWDE mysli Pan, ze czlowiek, ktora ryl w poszukiwaniu hakow na mnie NAWET
stronie naszej klasy z mojej podstawowki i ktory "rozpoznawal, powolujac sie na
swoje slynne "kobiece oko" ... agenta ubecji ze zdjecia ... pierwszoklasistow na wycieczce sprzed 50 lat .... NIE RYL wczesniej w "latwo sprawdzalnych" listach IPN?

Czy naprawde sadzi Pan, ze gdyby ten Zwolan, i jego druzyna (Strak, da Lancia, wieloksywkowe anonimy) - mieli _jakikolwiek_ DOWOD mojej wspolpracy z SB -
to MUSIELIBY by obrzucac gownm jakies Bogu ducha winne 7-letniego dziecka w nadziei ze co z tego smrodu przykleil sie ...do mie:

- "komunistyczny wypierdek", ktory "moze lubi byc molestowany" (c) Edward Zwolan,
- konfidentem SB: "Spoldzielnia Ucho?" (c) Andrzej Strak
- "genetycznie predestynowany na szpiega" (c) Andrzej da Lancia

Patrz klasyka scp:

=====
1. Edward Zwolan (ps. "Basia") :"To horrendalne zdjecie znowu!"
[ zapominajac ze to ...on wyryl to zdjecie w naszej klasie i to on promowal je na scp ...]
"Dzieci wygladaja najwyrazniej na molestowane. Jedno, trans-dzender wygladajce wydaje sie w jakis sposob wyrazac opozycje wobec tego co sie tam dzieje, inne jako jedyne sie usmiecha. Moze nie jest molestowane, moze lubi byc molestowane."

O tym ostatnim dziecku:
"Pan spojrzy na to zdjecie raz jeszcze panie Karts. Wiem ze trudno bedzie panu zrobic to kobiecym okiem ale prosze sprobowac, moze dac zonie, corce, do obejrzenia i spytac co sadzi. [...] wypierdek komunistyczny sie usmiecha- wychowywany pewnie w przeswiadczeniu o swojej pre-destynacji do rzadzenia w Polsce."

2. p. Andrzej Strak o Basiowym "wypierdku komunistycznym" - ze to ubecki konfident:
- "Spoldzielnia Ucho?"

3. p. Andrzej da Lancia przylacza sie do p. Straka: "genetycznie predestynowany na szpiega"

4. Last, but not least:" John Smith" (later: "Defalut Identity")

a) mysli ze skompromituje pierwszoklasiste jako geja, tym ze stoi obok ... damskiej torebki, ktora nauczycielka postawila na ziemi aby zrobic zdjecie:

John Smith: "Ale, to nie byle jaka torba...! Teletubisie takie nosza: https://garcon-magazine.com/wp content/uploads/2017/12/tinky-winky.jpg a szczegolnie, jeden..."

b) postawienie przez nauczycielki jej torebki na ziemi na czas zrobienia zdjecia nasz przenikliwy John Smith zdemaskowal jako:

i) "socjotechniczny eksperyment"
ii) w celu "indoktrynowania biednych polskich dzieci genderyzmem"
iii) "aby "zaburzyc osobowosc, w zakresie pelnienia rol spolecznych, w wieku dojrzalym"
iv) i dzieki temu "bezpiecznie kontrolować swoich obywateli bez potrzeby armii czy policji"
===

Wielkie umysly mysla podobnie. I "dowodza" swoich oskarzen o bycie "agentem SB" podobnie...
===
Piotr

Russet Bulba

Jakim znow tam 'go...nem', panie Piotrze. Mial dziaciak dobrze rozwiniety aparat sluchowy. A przeciez nie Afrykanin, wiec nie do chlodzenia, wachlowania sie w upale lub odganiania owadow. A wiec do sluchania. Logiczne chyba? A dzieci sa szczere z natury i co uslysza, to powtarzaja zazwyczaj. Tylko pan chyba taki cale zycie skryty zapewne od dziecinstwa. A wiec nikle prawdopodobienstwo, ze jest to pan. I po co dramatyzowac, jak Basia jakas?

andal

On Tue, 3 May 2022 06:30:55 -0700 (PDT), Piotr wrote:

> 3. p. Andrzej da Lancia przylacza sie do p. Straka: "genetycznie
> predestynowany na szpiega"

Trela, rozwiej wszelkie watpliwosci i pokaz paszport prlowski

Basia

On Tuesday, May 3, 2022 at 6:31:01 AM UTC-7, Piotr wrote:

> [...]
>
> to MUSIELIBY by obrzucac gownm jakies Bogu ducha winne 7-letniego dziecka w nadziei ze co z tego smrodu przykleil sie ...do mie:

Piotr Trela ma slaba pamiec, nie pamieta
kto wystawial mu w PRL'u rekomendacje
do programu doktoranckiego, nie pamieta
tez daty swojego przyjazdu do Kanady,
nie dziwne ze nie moze sobie przypomniec
kontekstu w jakim zostalo opublikowane
7-letniego wowczas Piotra Treli zdjecie.

Przypomne ze mialo to miejsce w bezposrednim
kontekscie Piotrowej znajomosci Jaskotow, w
pobocznym watku na temat podrozy Basi wraz
z matka do Polski na zasadzie rodzinnej i jako
dziecka, ...pozniej wyjazd z Polski po maturze.

On Tuesday, November 7, 2017 at 9:12:08 PM UTC-3:30, Basia wrote:

>bo komunisci znani byli z przestrzegania tych praw zwlaszcza do ludzi ktorzy nie zrzekli sie obywatelstwa komunistycznego kraju. A wiec Basia i >jego matka wg nomenklatury Basia, musieli byc "pupilkami Kiszczaka". I niech teraz dowodzi ze nie.

https://groups.google.com/g/soc.culture.polish/c/6MseEAMZtTA/m/6eGLta6NBQAJ

I dalej moment w ktorym Basia zapodala
link do zdjecia z Nasza Klasa, znowu powolujac
sie na szerszy kontekst.

https://groups.google.com/g/soc.culture.polish/c/6MseEAMZtTA/m/LteH6PyqBQAJ

> Trudno nie pamietac nauczycielki z 1 klasy szkoly podstawowej - tyle ze nie bede przykladal reki do nurzania jej w Zwolanowym gnoju, gdy patetyczny cross-dresser who doesn't have anything to show from his life probuje podbudowac swoje upokorzone na scp ego opluwajac innych.

Zaraz, zaraz, panie Trela w jakim "Zwolanowym gnoju" ??

Przypomnialam panu Jego wychowaczynie pania Antonine
Jaskot, zone Kazimierza Jaskota bodajze, w specyficznym
do tego watku kontekscie. Byl pan pupilkiem Jaskotow
od malego dziecka i za to przypomnienie dostalam w
rewanzu "patetycznego cross-dressera."

Dlaczego?

Ano dlatego ze gdy ponosza Piotra Trele nerwy to wtedy
logike szybko diabli biora i przechodzi do najordynarniejszego
zwyzywania od gnojkow- juz dal mi raz na sciepie swojego
chamstwa przyklad.

Naleza sie Basi przeprosiny. Dwukrotne!

Btw, od 50 prawie lat nic sie pan, panie Trela
chyba nie zmienil- ten sam smirk na twarzy, ta
sama arogancka postura- reka w kieszeni, ogolny
wizerunek i postawa przypominajaca mlodocianego
oszusta. Mowia ze autystyczni od poczatku do
konca swoich dni pozostaja w esencji swojej
socjo-patologii niezmienni. Jestem sklonna wierzyc.

http://nk.pl/szkola/55419/klasa/12/galeria/9

https://www.mun.ca/biology/images/content/Piotr_Trela.JPG

Basia

Basia

On Wednesday, May 4, 2022 at 1:25:16 AM UTC-7, Basia wrote:

> [...]
> nie dziwne ze nie moze sobie przypomniec
> kontekstu w jakim zostalo opublikowane
> 7-letniego wowczas Piotra Treli zdjecie.

Rzekomo siedmioletniego, wedle Piotra,
w rzeczywistosci chyba nieco starszego.
Na zdjeciu dzieci wygladaly na 9-10 latkow.

Basia

andal

On Wed, 4 May 2022 01:25:14 -0700 (PDT), Basia wrote:

> [...]
> pan pupilkiem Jaskotow od malego dziecka i za to przypomnienie dostalam
> w rewanzu "patetycznego cross-dressera."

Baska, to siew Kanadzie kwalifikuje pod hate crime, powinnas to zglosic na
jego uczelni i do prokuratury NFL

Russet Bulba

Podobno na scp sie nie obrazamy, nie donosimy i po sadach sie nie wloczymy :-)). Mysle, ze mozna zrobic zastrzezenie, iz ktos nie zyczy sobie byc wplatywanym w dany watek i to winno byc honorowane.

andal

wg mnie Trela sam sie prosi o lekarstwo jakie sam poleca

Piotr

Prosze dodac ze jet Pan z rekomendacji Andrzeja da Lancia, powiadacz neonazistowskich "kawalow oswiecimskich" o paleniu zywcem Zydow i ktory mysli ze zdyskwalifikuje premiera swojego kraju nazywajac go "jewstin" i ze sam ma tez osiagniecia w dziedzinie hate speech:

Edward Zwolan o "1,200 women reportedly sexually assaulted during the 2015–16 public New Year's Eve's celebrations in Germany":
- "depraved German bitches",
- "whores",
- "German whores in search of colored penises" ,
- "depraved German [women]",

And if somebody is anti-trans - it is Mr. Zwolan - because he makes a mockery of their situation - for them it is not a frivolous choice, but something they deeply feel they are.
Mr. Zwolan merely plays being a women for kicks, as a part of his sexual fantasies - not because he really thinks he should have been born as a woman - and the proof is in his own words here - he wrote on scp how he.... loves TESTOSTERONE:
"Basia zas uwielbia testosteron"

Not really something you'd expect from a person who REALLY feels she is a woman.
And would a person transitioning into becoming a woman - called other women:
- "depraved German bitches",
- "whores",
- "German whores in search of colored penises" ,
- "depraved German [women]",
and defended the accused perpetrators of the sexual assaults:
-" virile randy Semites"
- " the Semites with long .... [ "colored phalluses" ] objectively are in the right!"
- "nothing but negativity toward these virile Semites, the public prejudiced against them.
But Basia says: "Hola!"

Tak wiec jak juz chcesz na kogos donosic da Lancia, tak jak wczesniej twoi antysemiccy kumple - Miecz i Mkarwan - to zacznij od donosu na siebie za neonazistowskie kawaly o mordowania, lub od donosu na Zwolana - za hate speech wobec ofiar sexual assaults,
albo na swoich kolegow Straka i Kleczkowskiego, ktorzy szydza z PRAWDZIWYCH
ludzi trans - nazywajac ich "kobietami z penisami" i atakujac kanadyjskie uniwersytety za uwzglednianie ich praw.

Daj znac jak wyjdziesz na swoich donosach. Bedziesz musial sie na nich podpisac
prawdziwym nazwiskiem, bo w Kanadzie anonimowych donosow nie traktuja powaznie.

Piotr

Alez oczywiscie:

-Zwolan:
" wypierdek komunistyczny sie usmiecha- wychowywany pewnie w przeswiadczeniu o swojej pre-destynacji do rzadzenia w Polsce."
- Strak: "Spoldzielnia Ucho?"
- da Lancia: "genetycznie predestynowany na szpiega"

ale skadze znowu - "Jakim znow tam "[obrzucaniem] gownem", panie Piotrze?"
- kazdy widzi, ze z dwoma kolegami o podobnych zainteresowaniach dyskutujecie
... szczegoly anatomiczne 7-letniego dziecka.

I nie probuje sie wcale zaprzec swoich intencji, wyslizgnac jak padalec na technicality,
tylko odwaznie i uczciwie bierze odpowiedzialnosc za wlasne slowa. Pan Andrzej Strak - everybody.

Piotr

On Wednesday, May 4, 2022 at 2:30:38 PM UTC-2:30, Basia wrote:
> [...]

problemy z pamiecia to A. Straka, nie moje. Pamietam i jedno i drugie - i nie mam
najmniejszego zamiaru dzielic sie nimi z internetowymi kanaliami typu "Basia",
"Cyrylme", "Andal" czy inne "Smithy" - pamietajac ich obrzucanie gownem Bogu ducha
winnego 7-letnia dziecka - wyzywanego przez te kanalie od 'komunistycznych wypierdkow" ("Basia"), donosicieli (Cyrylme: "Spodzielnia Ucho?") i "szpiegow' (andal).
I pamietajac nurzanie w swoich rzygowinach imienia mojej nauczycielki z 1 klasy, lubianej przez wszystkich ze jej dobroc i cieplo przez zalosne karykatury ludzi pod ksywkami
"Basia" czy "Defalut identity", ktorzy za swoje kompromitacje w dyskujach probuja sie odegrac atakami na oponentow.

> Rzekomo siedmioletniego, wedle Piotra, w rzeczywistosci chyba nieco starszego.
> Na zdjeciu dzieci wygladaly na 9-10 latkow.

I to by cos zmienialo? A zdjecie jest z 1 klasy. W jakim wieku Zwolan opuscil 1 klase?
Albo wiec ekstrapolacja albo to Panskie slynne "kobiece oko", ktorym przekonal Pan
Bulbe, Andala i Defaluta:

. Edward Zwolan (ps. "Basia")

[...]

4. Last, but not least:" John Smith" (later: "Defalut Identity") najpierw rozprawaia sie z 1-klasista
[...]

b) potem zabiera sie do flekowania nauczycielki - postawienie przez nia torebki na ziemi na czas zrobienia zdjecia nasz przenikliwy John Smith zdemaskowal jako:

Basia

On Wednesday, May 4, 2022 at 11:01:12 PM UTC-7, Piotr wrote:

> Wielkie umysly mysla podobnie. I "dowodza" swoich oskarzen o bycie "agentem SB" podobnie...
> ===
> Piotr

A tutaj wiecej o defamatorze, ktory przy okazji
inwazji Putynia na Ukraine dopatrzyl sie okazji
do samowybielenia, ...poprzez demonstracyjne
oczernianie innych oraz oszczerstwa kierowane
pod cudzym adresem.

[...]

information about Piotr is available below:

brat_olin

Piotr wrote:

> albo na swoich kolegow Straka i Kleczkowskiego, ktorzy szydza z PRAWDZIWYCH
> ludzi trans - nazywajac ich "kobietami z penisami" i atakujac kanadyjskie uniwersytety
> za uwzglednianie ich praw.

Spieprzaj, dziadu!

--
Smart questions to stupid answers

andal

On Wed, 4 May 2022 21:41:32 -0700 (PDT), Basia wrote:
> Tak, prosi sie, tu nie ma najmniejszej watpliwosci.
>
> Pewnie zaklada ze nie pofatyguje sie czy tez nie zechce w bloto wyrzucac
> kilku czy kilkanastu tysiecy dolarow na kanadyjski pozew.
>
> Basia

przegra sprawe i bedzie placil a poza tym hate crime w Kanadzie moze byc
scigana z urzedu, zatem koszt zerowy

andal

On Wed, 4 May 2022 22:06:09 -0700 (PDT), Piotr wrote:

> [...]
> ktory mysli ze zdyskwalifikuje premiera swojego kraju nazywajac go
> "jewstin" i ze sam ma tez osiagniecia w dziedzinie hate speech:

masz ochote spotkac sie w sadzie bydlaku?

a a

Należy przypomnieć, że kto czyta usenet groups przez Google Groups, ten czyta zmoderowane testy, gdyż Góglarka zatrudnia pracownika, który pełni funkcje moderatora.

Czy ma siedzibe w Krakowie, czy Wawie, czy w Irlandii, ale fizycznie taka osoba, zwana moderatorem Google Groups istnieje i ona formalnie odpowiada za teksty publikowane za pośrednictwem Google Groups, a te przejęły Deja News, czyli usenet.

Do sądu nie ma z czym iść, bo sąd rozmawia z papugami, a te wymagają częstego karmienia, a karma jest droga.

Nie ma na świecie tylu papug, aby zechciały przeczytać czy zanalizować tysiący wpisów, tekstów na usenecie.

Poza tym, w sadzie jeszcze nikt niczego nie wygrał, a wszystko stracił.

Bo czy się wygra czy przegra to wysokie koszty są.

Nie istnieje na świecie taka instytucja jak biegły sądowy, który to wszystko analizuje, opracowuje, opisuje.

Każdy może być biegłym, jeżeli zechce , zna się i ma czas.

Gdy góglarka przejmowała Deja News to deklarowała nieskończenie długi czas przechowywania wszystkich wpisów z grup usenetowych.

Ale Internet to nie jest tangible media i dla sądu może być potrzeba załączenia dowodów w formie wydrukowanej.
Bo nośnik elektronicznych ma taką właściwość, że ulega uszkodzeniu.

No i będzie jakaś rozprawa, przesłuchania świadków, 100.000 stron dowodów wydrukowanych, czy na nośniku elektronicznym, do przeczytania, będą jakieś terminy, opłaty, no i karma dla papug.

I pewnie to potrwa kilka lat i ktoś się odwoła, dostarczy nowych dowodów itd., wyznaczony zostanie nowy termin rozprawy,
a w międzyczasie, kto będzie pisał na ściepę i się kłócił, no kto.
Ściepa umrze śmiercią naturalną jak tysiące innych grup usenetowych.

I tylko taki będzie z tego pożytek czy strata.

Zatem pozostaje tylko ugoda pozasądowa i to jest prawidłowe, bezkosztowe rozwiązanie, praktykowane od lat.

Piotr

On Thursday, May 5, 2022 at 5:01:58 AM UTC-2:30, Basia wrote:

> [...]
> inwazji Putynia na Ukraine dopatrzyl sie okazji
> do samowybielenia, ...poprzez demonstracyjne
> oczernianie innych oraz oszczerstwa kierowane

nasladownictwo, nawet jesli tak prymitywne, najszczersza forma komplementu? ;-)

Na nieszczescie dla naszego Mr. Ed'a - jaki kon jest kazdy widzi ;-) :

"Moja sugestia ze wojska Rosji akceptuja wysokie straty wlasne bo chca redukowac ilosc zabitych cywilow "
Ed Zwolan, po masakrach cywilow w Buczy, Irpieniu, Kramatorsku i Mariupolu.

andal

On Thu, 5 May 2022 15:35:48 -0700 (PDT), Piotr wrote:

> [...]
> redukowac ilosc zabitych cywilow "
> Ed Zwolan, po masakrach cywilow w Buczy, Irpieniu,

Trela, leb masz jak kon, szkoda ze pusty

wez moze jakis kurs czytania ze zrozumieniem

wojska rosjii...straty wlasne...

got the cue?

tam nie ma slowa o ukraincach bydlaku

Basia

On Thursday, May 5, 2022 at 3:35:49 PM UTC-7, Piotr wrote:

> [...]
> Ed Zwolan, po masakrach cywilow w Buczy, Irpieniu, Kramatorsku i Mariupolu.

Klamstwo, wypowiedz byla parafraza wczesniejszej
wypowiedzi z 23 Marca, o czym manipulator Piotr Trela
wie bo byl informowany, ale dalej klamie i defamuje:

Basia:

"Tekst z 4 kwietnia byl odnosnikiem do oryginalu
napisanego 23 Marca, refrensowal i parafrazowal
tenze oryginal.

4 kwietnia Zwolan:
"Co ma wspolnego moja sugestia ze
wojska Rosji akceptuja wysokie straty
wlasne bo chca redukowac ilosc
zabitych cywilow z propozycja jakiegos
politologa z Moskwy by po wojnie
surowo ukarac ukrainskie elity?"

23 Marca Zwolan:
"Rosyjska inwazja nie tylko nie poprzedzona
zostala zadnymi bobmbardzowaniemi ani
nawet w poczatkowej fazie nie uzywano artylerii
bo nie chciano powodowac strat cywilnych
u Ukraincow."

Ma defamator i manipulant Trela
jakis cytat gdzie Zwolan wybiela jakies
rzekome rosyjskie ludobojstwa?

Nie ma, ...wiec niech zaprzestanie
defamacji."

Link do tego watku:
https://groups.google.com/g/soc.culture.polish/c/GDKj5se9tTg/m/zcPUp41zCgAJ

A tutaj wiecej o defamatorze, Piotrze Treli,
ktory przy okazji inwazji Putynia na Ukraine
dopatrzyl sie okazji do samowybielenia,
...poprzez demonstracyjne oczernianie
innych oraz oszczerstwa kierowane pod
cudzym adresem.

Basia

Piotr Trela umyslnie manipuluje bo jego
zamiarem jest 'smear' i defamacja.

Byl informowany i wie ze oryginalna
wypowiedz miala miejsce 23 Marca
na dlugo przed wydarzeniami z Bucza,
itp.

Basia

Basia

Tutaj link do dyskusji z 23 Marca:
https://groups.google.com/g/soc.culture.polish/c/jlnzDzr5VPk/m/H4459QYAAgAJ

"Rosyjska inwazja nie tylko nie poprzedzona
zostala zadnymi bobmbardzowaniemi ani
nawet w poczatkowej fazie nie uzywano artylerii
bo nie chciano powodowac strat cywilnych
u Ukraincow."

Tutaj link do parafrazy z 4 Kwietnia:
https://groups.google.com/g/soc.culture.polish/c/fylOqKUIs20/m/bni5-rvNAgAJ

[...]

A ponizej o defamatorze, Piotrze Treli,
ktory przy okazji inwazji Putynia na Ukraine
dopatrzyl sie okazji do samowybielenia,
...poprzez demonstracyjne oczernianie
innych oraz oszczerstwa kierowane pod
cudzym adresem.

Russet Bulba

Typowa progresywna agresja Putina sprowokowana domniemana slaboscia Ukrainy jak i slaboscia NATO. Stad taka a nie inna strategia militarna, przynajmniej na poczatku. W sumie zakladajaca brak oporu wobec zmasowanej obecnosci militarnej szybko przemieszczajacych sie wojsk opancerzonych i zwiazanego z tym szoku strony najechanej. W zalozeniu wcielenie Ukrainy w obreb Rosji bezposrednio lub przez fikcyjny twor panstwowy. Tak wiec brak inicjatywy niszczenia tego, co mialoby sie stac i tak rosyjskim. Widac odejscie tej gej strategii w momencie, kiedy jej zalozenia i rezultaty okazaly sie fikcja i fiaskiem. A wiec proba kontroli poprzez masowa anihilacje wskutek ostrzalu terenow zaludnionych. Masowe ewakuacje ludnosci ukrainskiej przed wlasciwym atakiem zapobiegly wiekszym niz obecne stratom ludzkim lecz nie ma w tym zadnego rosyjskiego humanizmu ani dobroci.

a a

Czy można naglowek zmienić na

Dzidek Biden idzie na wojnę ?

Będzie po swojakowemu

Basia

On Friday, May 6, 2022 at 4:16:28 AM UTC-7, cyrylme...@gmail.com wrote:

> Typowa progresywna agresja Putina sprowokowana domniemana slaboscia Ukrainy jak i slaboscia NATO. Stad taka a nie inna strategia militarna, przynajmniej na poczatku. W sumie zakladajaca brak oporu wobec zmasowanej obecnosci militarnej szybko przemieszczajacych sie wojsk opancerzonych i zwiazanego z tym szoku strony najechanej. W zalozeniu wcielenie Ukrainy w obreb Rosji bezposrednio lub przez fikcyjny twor panstwowy. Tak wiec brak inicjatywy niszczenia tego, co mialoby sie stac i tak rosyjskim. Widac odejscie tej gej strategii w momencie, kiedy jej zalozenia i rezultaty okazaly sie fikcja i fiaskiem. A wiec proba kontroli poprzez masowa anihilacje wskutek ostrzalu terenow zaludnionych. Masowe ewakuacje ludnosci ukrainskiej przed wlasciwym atakiem zapobiegly wiekszym niz obecne stratom ludzkim lecz nie ma w tym zadnego rosyjskiego humanizmu ani dobroci.

Jak narazie oficjalne straty cywilow
sa 2 i pol raza mniejsze nizeli w Iraku
w 2003r.

Trudno powiedziec ze 2.5 raza wieksza
dobroc i humanizm u Rosjan nizeli u Armii
amerykanskiej bo wojsko z natury nie jest
humanitarna ani dobrotliwa organizacja.
To firma trudniaca sie zabijaniem czyja
by nie byla.

Przed inwazja, czy raczej w pierwszych
jej dniach spodziewlam sie ze Rosja bedzie
chciala spowodowac mas exodus Ukraincow
i wielki kryzys uchodzcow na Zachodzie.
Spodziewlam sie nawet ze beda uzywac
ciezkiej artylerii by powystraszac ludzi,
zmusic do ucieczki na Zachod.

Pozniej Putyn mnie mile zaskoczyl okazujac
wielka wstrzemiezliwosc.

Ta wojna jest u podstaw ekonomiczna
wywolana sankcjami Zachodu na Rosje.

Chyba jako jedyna na soc.culture.polish
Basia o tym pisala, ...i to ponad dwa lata
temu spodziewajac sie nieciekawego
dalszego rozwoju wydarzen, piszac na
scp wielokrotnie ze Japonia w podobnej
sytuacja dokonala napadu na Pearl Harbor,

...i zastanawiajac sie co zrobi Putyn.

W Lutym 2020 Basia:

On Friday, February 28, 2020 at 12:10:00 PM UTC-8, Basia wrote:

> W 1941 Japonia objeta embargiem USA, ktorej
> ekonomia podobnie jak dzisiaj Rosyjska byla
> skazana na postepujacy rozklad, zadecydowala
> sie zatakowac Pearl Harbor i wypowiedziec
> wojne USA.
>
> Dzisiaj Rosja jest w podobnej do Japonii
> sytuacji!

Teraz wojna powoli wchodzi w faze
przedluzajacego sie konfliktu, ze znamionami
eskalacji by zapobiec przeistoczeniu
sie w stan przewlekly, w drugi Afganistan,
na co liczy Zachod, USA, rozni specjalisci
od Afganistanu, w tym parka naszych Sikorskich.

Basia (Ona/Jej)

a a

=Dzidek Biden idzie na wojnę ?

Piotr

On Friday, May 6, 2022 at 12:41:47 AM UTC-2:30, Basia wrote:

> [...]

> "Co ma wspolnego moja sugestia ze wojska Rosji akceptuja wysokie straty wlasne
> bo chca redukowac ilosc zabitych cywilow

No to zobaczmy te daty:

1. 23 MARCA Zwolan pisal jak to "nie chciano powodowac strat cywilnych u Ukraincow."

Pisal to DOSKONALE WIEDZAC np.
- o zbombardowaniu szpitala polozniczego w Mariupolu - bo to 8 marca
- o zrzuceniu 500 kg bomby na teatr w Mariupolu i zabiciu KILKUSET cywilow - 16 marca.
(nie ma mowy o pomylce bo napis "DZIECI" przed teatrem byl tak duzy ze widoczny nawet na zdjeciach
satelitarnych )

2. 4 KWIETNIA a wiec WIEDZAC o zbrodniach na cywilach w Buczy i Irpieniu (Ukraincy odbili Irpien 28 marca,
i Bucze: 31 marca), Edward Zwolan NIE TYLKO ze NIE WYCOFAL sie ze swoich twierdzen z 23 marca
o tym jak to armia rosyjska unika zabijania cywilow - lecz wrecz przeciwnie - ROZSZERZYL je o brednie
o tym jak to unijac a zbaijania cywilow ukrainskich NAWET ZA CENE poswiecania zycia WIELU swoich zolnierzy

"wojska Rosji akceptuja wysokie straty wlasne bo chca redukowac ilosc zabitych cywilow"
Edward Zwolan Apr. 4

I ANI 4 kwietnia ani DO DZISIAJ Edward NIE WYCOFAL sie z tych slow, nie przyznal ze byl uzytecznym
idiota Putina i co najwazniejsze NIE PRZEPROSIL ofiar zbrodni w Mariupolu, Irpieniu czy Buczy
za downplaying ich smierci i za szczanie na ich grob zachwytami nad szlachetnoscia ich mordercow:

" wojska Rosji akceptuja wysokie straty wlasne bo chca redukowac ilosc zabitych cywilow"
Edward Zwolan

A wiec DALEJ za nimi stoi i nie ma sobie nic do zarzucenia.

Ludzi poznajemy po ich wlasnych slowach, nie po wielostronnicowych bredniach paranoikow o nich:

" wojska Rosji akceptuja wysokie straty wlasne bo chca redukowac ilosc zabitych cywilow"
Edward Zwolan, ktory nigdy sie od tych slow nie odcial, ani za nie nie przeprosil

===
Piotr

a a

-Dzidek Biden idzie na wojnę

Piotr

On Friday, May 6, 2022 at 2:19:55 PM UTC-2:30, Basia wrote:

> Jak narazie oficjalne straty cywilow sa 2 i pol raza mniejsze nizeli w Iraku w 2003r.

Porownywal stryjek siekierke i kijek. Oficjalne straty sa tylko tam gdzie oficjalni mogli dojechac i policzyc.
A wiec don't get your knickers in a knot.

> Trudno powiedziec ze 2.5 raza wieksza
> dobroc i humanizm u Rosjan nizeli u Armii
> amerykanskiej bo wojsko z natury nie jest
> humanitarna ani dobrotliwa organizacja.

A MIMO tego Edward Zwolan oglosil:

"moja sugestia ze wojska Rosji akceptuja wysokie straty wlasne bo chca redukowac ilosc zabitych cywilow"

Akceptacja "wysokich strat wlasnych" aby tylko "zredukowac ilosc zabitych cywilow" wroga - toz to IDEAL
samoposwiecenia i HUMANIZMU. I o zbiegu okolicznosci, to co o rosyjskiej armii mowia propagandysci
Putina.

Piotr

> -Dzidek Biden idzie na wojnę

Dziekuje, panie mant, za ... bardzo wazki wklad w dyskusje. "Od kazdego na miare jego mozliwosci" ?

andal

On Fri, 6 May 2022 09:49:54 -0700 (PDT), Basia wrote:

> [...]
> drugi Afganistan,
> na co liczy Zachod, USA, rozni specjalisci od Afganistanu, w tym parka

zydy po obu stronach robia geszeft

a ludzie gina

Basia

Miedzynarodowe prawo nakazuje we
wszelkiego rodzaju konfliktach zbrojnych
by strony wojujace oszczedzaly cywilow.
Takie jest prawo konwencji Genewskiej
traktujace o wojnach. Zwykle stwierdzenie
ze ktoras ze stron chce redukowac zabijanie
cywilow nie jest zadnym propagandyzowaniem
tej strony (!) ...bo ma ona obowiazek prawny
oszczedzac cywilow.

To jakby stwierdzic ze pro-Trelowym
propagandyzowaniem jest twierdzenie
ze Trela nie morduje ludzi w Kanada.
Trela ma obowiazek nie krzywdzic
obywateli Kanady.

Przypomne czytelnikom soc.culture.polish
ze Piotr Treli ma dluga historie podzegania
do wojen, i dzisiaj w dobie konfliktu stal sie
znowu aktywny! Na slowa o redukowaniu
ilosci zabijanych reaguje zacietrzewieniem
oskarzajac o "propagandyzowanie."

A tutaj Piotr Trela we wlasnych slowach,
o swojej pro-wojennej publicystycznej
dzialalnosci propagandowej w Kanada (!),

...a dokladniej o nieudaniej probie opublikowania
skrajnie podzegawczo-wojennego artykulu ktorego
publikacja zostala wstrzymana przez Redakcje
gazety obawiajaca sie o bezpieczenstwo
podzegacza Piotra Treli:

Strona 8:
Mother Gazette
https://dalspace.library.dal.ca/bitstream/handle/10222/52130/dalhousiegazette_volume124_issue4_september_26_1991.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Piotr Trela:
"Later I spent many hours preparing another contribution- "Support this war." At this time the Gazette carried almost exclusively pro-peace stories, there were peace marches in Halifax and peace actions at Dal. Then, nobody foresaw the pro-war fashion ascending in the U.S. Thus my article would have been quite unique at the time. Yet I also could face the anger of peace activists, so the Gazette protected me again. After waiting a week I was told that my article would be in the following issue. It wasn't (…) The Gazette's editorial insight safeguarded me from peace activist aggression."

Piotr Trela przy okazji inwazji Putynia
[...]

information about Piotr Trela is also
made available.

https://ca.linkedin.com/in/piotr-trela-81906b41

https://i0.wp.com/gazette.mun.ca/wp-content/uploads/2017/11/biology.jpg
From left are project team members Drs. "Piotr Trela", "Sally Goddard", "Margaret Caldwell" and "Jane Costello". (Absent: Dr. "Anna Rissanen")

[...]

-------------------------
A tutaj nieco o Piotrze Treli:

Basia

On Friday, May 6, 2022 at 7:48:48 PM UTC-7, Basia wrote:

> [...]
>do wojen, i dzisiaj w dobie konfliktu stal sie
>znowu aktywny! Na slowa o redukowaniu
>ilosci zabijanych reaguje zacietrzewieniem

Warto zauwazyc, ze Piotr Trela prowadzil
dzialalnosc propagandowa na terenie
obcego kraju juz w trzy tygodnie po
po przybyciu do Kanada (!)

...nie bedac oczywiscie ani obywatelem
tego panstwa ani nie bedac jak sadze
zarejestrowanym agentem wplywu
obcego panstwa tzn. PRL'u z ktorego
paszportem i wiza studencka wjechal
w 1989r na terytorium.

Chyba nie ma zadnych watpliwosci ze
propagandyzujac w mediach w latach
89 i pozniej byl agentem wplywu pochodzacym
z obcego Panstwa.

Nie znam dokladnie kanadyjskiego Prawa
czy wymaga od obcych obywateli by rejestrowali
sie gdy prowadza dzialalnosc propagandowa
tzn. gdy nawoluja po gazetach czy w innych
mediach publicznych nawoluja do, i usprawiedliwiaja
wojny, ...i czy taka dzialalnosc jezeli skrywana
jest karalma, badz tez gdy zatajona staje sie
przyczynkiem do odebrania przyjetego w procesie
naturalizacji kanadyjskiego obywatelstwa
i dalszej deportacji z kraju.

Byc moze. To sa sprawy dla kanadyjskich
Prokuratorow, i kanadyjskich wladz Naturalizacyjnych
jezeli sa zainteresowani osoba Piotra Treli.

[...]

Basia

Foreign Agents Registration Act Canada

FARA was enacted in 1938 and requires certain individuals acting on behalf of foreign principals (governments, entities or individuals) who are engaged in political activities or other activities under the statute to register as a “foreign agent” with the Department of Justice.

Tutaj probka 29 letniego Piotra Treli,
nie zarejestrowanego zapewnie agenta
wplywu obcego panstwa, i jego propagandowej
dzialalnosci w kanadyjskich mediach roku 1990:

Strona 8:
Infanticide?

https://dalspace.library.dal.ca/bitstream/handle/10222/52110/dalhousiegazette_volume123_issue10_november_15_1990.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Message has been deleted

Basia

Panie Trela, czy napisal pan powyzej
cala prawde, i niczego nie zatail?

Np. ze redaktorzy Dalhousie Gazette
dzialali z panem w 1990 roku w komitywie
i wiedzac czy tez podejrzewajac ze nie
jest pan zarejestrowany z wymogami
FARA, nie opublikowali panu tego
podzegawczo-wojennego artukulu
politycznego pt. "Support this War"
ktorego napisanie zabralo panu wiele
godzin.

Czy naprawde editorzy 'The Gazzette'
chcieli ocalic mierzacego prawie dwa
metry wzrostu Piotra Trele przed
agresja studenckich aktywistow pokoju
czy raczej przed wiezieniem i deportacja
za zlamianie kanadysjkiego ustawodawstawa
FARA (1938).

Czy udalo sie panie Piotr Trela w koncu
gdzies opublikowac ta "kontrybucje" ?
Z chcecia przeczytam.

W miedzyczasie polecam ponizsze:

Basia

Mam na mysli odpowiednie kanadyjskie
ustawodawtswo jezeli istnieje. FARA jest
amerykanska.

Basia

Piotr

On Saturday, May 7, 2022 at 2:09:29 AM UTC-2:30, Basia wrote:

> A tutaj Piotr Trela we wlasnych slowach, o swojej pro-wojennej publicystycznej dzialalnosci
> propagandowej w Kanada (!)

Polski trudna jezyk, panie Edziu?

> [...]
> "Later I spent many hours preparing another contribution- "Support this war." At this time the Gazette carried almost exclusively pro-peace stories, there were peace marches in Halifax and peace actions at Dal. Then, nobody foresaw the pro-war fashion ascending in the U.S. Thus my article would have been quite unique at the time. Yet I also could face the anger of peace activists, so the Gazette protected me again. After waiting a week I was told that my article would be in the following issue. It wasn't (…) The Gazette's editorial insight safeguarded me from peace activist aggression."

;-)
B. Stabilny Geniusz Edward Zwolan ... rozgryzl Skrajnego Podzegacza Wojennego, ktory wykonywal komunistyczna
misje nieistniejacej ubecji podzegania Kanady do uczestnictwa w wyzwoleniu Kuwejtu spod okupacji Saddama Husseina.

no i ten kwiatek: " publikacja zostala wstrzymana przez Redakcje gazety obawiajaca sie o bezpieczenstwo
podzegacza Piotra Treli" ;-) Na swoich newadzkich uczelniach, Mr. Ed nie zetknal sie z konceptem "ironii" ? ;-)

By pozyczyc od Menckena: "One can never underestimate an American zwolan"

===
Piotr

Russet Bulba

Jaki tam podzegacz, Basiu. Po przyjezdzie do Kanady opinie pana Piotra byly bardzo prawicowe. Dzisiaj z nimi by lokowal sie na prawo od Foxa. I to sporo. Ale pisal otwarcie i nie ma w tym nic zlego. Uwazam, ze mial do tego absolutne prawo. Oczywiscie dzisiaj by tego juz nie napisal. Nie wiem, czy tak radykalnie zmienil poglady, czy tez z owczesnymi pogladami utrzymalby sie dzisiaj na uczelni. Bardzo w to watpie lecz byc moze i wowczas nie bardzo mu to sie przysluzylo. Tak wiec, ktory jest tym prawdziwym Piotrem? Moze jeden i drugi? Szczesliwie jestem juz starym i zadne studia mnie w Kanadzie ani gdzieindziej gdzie rzadzi wokeness nie czekaja. Nie sadze, abym nimi byl nawet zainteresowany o ile to nie stem. Szkoda czasu i pieniedzy.

andal

On Sat, 7 May 2022 01:18:36 -0700 (PDT), Basia wrote:

> Mam na mysli odpowiednie kanadyjskie ustawodawtswo jezeli istnieje.
> FARA jest amerykanska.
>
> Basia

Trela przyjechal do Kanady za liberalow, ci nie maja zadnego szacunku do
prawa i sa nieprzecietnie skorumpowani

wiem ze latach 80 nie mozna bylo postac w Kanadzie na zadnej wizie na
stale za wyjatkiem przyznanej przez wladze imigracyjne poza granicami
Kanady, mozliwe ze Trela dal lapowe

ostatnio PM przyjal od lobbisty cwierc miliona i jeszcze sie tym pochwalil

RCMP nic nie robi w tej skandalicznej sprawie bo ich naczelny jest
mianowany przez PM

Piotr

On Saturday, May 7, 2022 at 4:14:37 PM UTC-2:30, cyrylme...@gmail.com wrote:
> Jaki tam podzegacz, Basiu. Po przyjezdzie do Kanady opinie pana Piotra byly bardzo prawicowe. Dzisiaj z nimi by lokowal sie na prawo od Foxa. I to sporo.

Pisal, ze "Indianie nie wiedza jak byc ludzmi"? Albo ze mieszkancy "krajow afrykanskich i muzulmanskich"
sa z swej natury (geny) gorsi od Bialych w tym co rozni ludzi o malp - inteligencji?
Aaa, racja ... to poglady .... Andrzeja Straka. Owszem - to lokuje go "na prawo od Foxa",
ale nie tak sporo i to tylko w tym co mowia na antenie - nie w tym co naprawde mysla.

I rzeczywiscie ten Andrzej Strak strasznie cudownie przejrzal - dzis taki goracy patriota amerykanski
podziwajacy Trumpa - przez pierwsze 20 lat pobytu na tym kontynencie szydzil

- z absurdow amerykanskiego systemu:

"Odnosze wrazenie, ze Kanada jest nieustanna sola w oku wielu Amerykanow. Tak jak Kuba i chyba z podobnych wzgledow: nie uwaza systemu amerykanskiego za najlepszy na swiecie ani nie chce byc taka sama jak USA."
Andrzej (Andrew) Strak

- z kretynizmu "zwyklego Amerykanina":
"Co do tych glupich Kanadoli, co coz moj Boze, czesto wygladaja na tytanow intelektu w porownaniu ze zwyklym Amerykanine
Andrzej (Andrew) Strak

- a o amerykanskim spoleczenstwie pisal:
"When the American public walks, its knuckles graze the ground" i ja tego nie wymyslilem."
Andrzej (Andrew) Strak

A potem, pod wplywem wyzszego czeku od amerykanskiego pracowdwacy "Cudownie, CUDOWNIE przejrzal",
stal sie goracym trumpista i swoja antyamerykanska czesc zycia wyparl tak skutecznie do
podswiadomosci, ze gdy zobaczyl swoje dawne slowa - szydzil pewien siebie ze to kanadyjska lewacka
propaganda:

Andrzej Strak: "He, he. Przeczytane chyba w Toronto Star"

A na wskazanie ze nie, ze to jego wlasne slowa - nie mogl uwierzyc - i oskrazyl mnie o nieuczciwsc
i falszowanie jego podpisu:

" Niech mi pan juz takich zaslug nie przypisuje",
"czyli pan Piotr znow sie 'pomylil' a teraz troluje"
-" wynika, ze mi pan podpisy podrabia, panie Piotrze. Wiem, ze to nie czek ale tym bardziej
spodziewam sie elementarnej rzetelnosci"

I NAWET PO TYM jak mu podalem LINK do jego slow, najpierw niechetnie przeprosil, po czym ...zapomnial
ze przeprosil i dalej oskrazac mnie:

- "Podpisal sie pan moim imieniem i nazwiskiem, kiedy w oryginalnej mojej wypowiedzi ich nie bylo [sic!]
A wiec w jakim to celu, poniewaz byla to dzalalnosc najzupelniej swiadoma. W takim kontekscie sfalszowal [sic!]
pan moja wypowiedz udajac przy tym iz ja wiernie cytuja."

Nic wiec dziwnego, ze po tym jak sam sie sprzedal za pieniadze - mysli, ze jest to normalne - i oczekuje
tego u innych. Podrecznikowa ilustracja projekcji.

Piotr

Russet Bulba

No ale te Palestynskie dzieci zabijane na wlasnej ziemi nie budzily w panu wspolczucia, bo.......rzucaly kamieniami, panie Piotrze. I nie budza panskiego wspolczucia dalej? MNie zastanawiaja i irytuja terrorysci, kryminalisci, gangi i ich smiercionosne zniwo, handlarze narkotykami, handlarze dziecmi jak wsrod Romow i ich prostytuowanie i zastanawiam sie dlaczego jest ich tak wielu w omawianych przeze mnie spoleczenstwach w relacji wielokrotnie wyzszej od spolecznosci bialej a jeszcze wyzszej w stosunku do Wschodnich Azjatow. I pan ich nie wini, ba w tych co dostrzegaja zjawiska postrzega rasizm, lecz niewatpliwie wine widzi wsrod... Palestynskich dzieci. Oto caly pan Piotr. Owczesny, czy tez dzisiejszy? I kiedy byl prawdziwym?

Piotr

Aaaa - Andrzej Strak stosujacy "typowa metoda Andrzeja Straka" - najzupelniej swiadome "niezrozumienie" cytatu
w celu "zniszczenia wiarygodnosci oponenta" przy pomocy insynuacji mu najgorszych rzeczy - tu pogardy dla
zabijanych palestynskich dzieci.

Troche wprawdzie dziwne, ze zarzuca to w pare dni po tym jak insynuowal mi .... antysemityzm, ale
moralnosci Bulby - jak nie kijem, to palka!

No ale zebysmy nie dyskutowali w prozni - smialo, panie Strak, Pan poda ten cytat na ktory sie POWOLUJE
w swoich NOWYCH insynuacjach. Albo obroni swoje stare oskarzenia od ktorych probuje odwrocic uwage kierujac dyskusje
na ... palestynskie dzieci:

Andrzej Strak:
> Jaki tam podzegacz, Basiu. Po przyjezdzie do Kanady opinie pana Piotra byly bardzo prawicowe. Dzisiaj z nimi by lokowal sie na prawo od Foxa. I to sporo.

ja: Pisal, ze "Indianie nie wiedza jak byc ludzmi"? Albo ze mieszkancy "krajow afrykanskich i muzulmanskich"
[...]

"Co do tych glupich Kanadoli, co coz moj Boze, czesto wygladaja na tytanow intelektu w porownaniu ze zwyklym Amerykaninem"
Andrzej (Andrew) Strak

- a o amerykanskim spoleczenstwie:
"When the American public walks, its knuckles graze the ground" i ja tego nie wymyslilem."
Andrzej (Andrew) Strak

A potem, gdy pod wplywem wyzszego czeku od amerykanskiego pracodawcy "Cudownie, CUDOWNIE przejrzal",
stal sie goracym trumpista - swoja antyamerykanska czesc zycia wyparl tak skutecznie do
[...]

Russet Bulba

Niezrozumienie cytatu? Alez caly list- artykul jest do publicznego wgladu podany przez Basie. Ale wowczas pan Piotr mial poglady solidnego prawicowego betonu. Takich pan nabral faktycznie na czerwonym uniwerku czy bylo to li tylko celem zalegitymizowanie sie w Kanadzie jako panskie pierwsze kroki.? Wowczas sytuacjs kariery na tym czerwonym uniwerku mogla wydawac sie niedorzeczna, skoro takich prawicowych twardzieli tam latami zatrudniali, wychowywali i wyslali za ocean. Chyba, ze pan Piotr az tak wielkim oportunista :-)).

Piotr

Czyli ciezar dowodu SWOICH oskrazen pan Andrzej Strak przerzuca na ...czytelnika?
Ale tak latwo sie nie wyslizgnie - skoro to Andrzej Strak PUBLICZNIE OSKARZA innych o NAJGORSZE rzeczy
(tu pogarda dla ZABIJANYCH DZIECI), TO NA NIM, ww. Straku, spoczywa obowiazek UDOWODNIENIA
swoich PUBLICZNYCH OSKARZEN.

( Znajac Panskie problemy z rozumieniem tesktu pisaniego pozwloilem sobie zaznaczyc wazne slowa.)

A wiec nie bedzie mial problemu z zacytowaniem KONKRETNYCH SLOW na ktorych OPRAL swoja
"typowa metode A. Straka" ^*. Smialo, panie Strak, put the money where your mouth is.
Jesli skleroza - to przypomne:
"No ale te Palestynskie dzieci zabijane na wlasnej ziemi nie budzily w panu wspolczucia,
bo.......rzucaly kamieniami, panie Piotrze"
Andrzej Strak, poprzedni post

Piotr
====
^*" [Pan] najzupelniej swiadomie zdecydowal sie za sformulowanie zarzutu celem zniszczenia
mojej osobistej wiarygodnosci. I to jest wlasnie typowa sbecka metoda"
Andrzej Strak