Spiritual deception (Åndeligt bedrag), Var: Kristen psykoterapi - Re: 2020 uge 01 (news samlet)

Spiritual deception (Åndeligt bedrag), Var: Kristen psykoterapi

File 22.005 ...
Spiritual deception (Åndeligt bedrag)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/deception/22-005
Adultery (hor)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/adultery/22-005
Indsigelse mod kirkelig vielse af ... (hor) ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/22-005
Wrong Doctrine (Vranglære)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/22-005
The gate to hell (Fortabelsen)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/the-gate-to-hell/22-005
Therapy
Psykoterapi
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/therapy/22-005
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/therapy/22-005
Hacker-attack (Hackerangreb)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/hacker-attack/22-005

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/deception/22-005

Other news:

USA rammer militante Hizbollah-mål i Irak og Syrien

Putin takker Trump for hjælp til at stoppe angreb i Rusland

Tusinder kræver journalist løsladt i Marokko

Framstående Kina-pastor fängslas

2224 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Alt, hvad der hører denne verden til: fysisk begær,
misundelse og pral med materiel rigdom, er ikke fra
Faderen, men fra verden.

(1. Joh 2,16)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Co+12&version=BPH

1 Korinterne 12, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Om åndelige gaver og tjenester

[ ... ]

Harmoni og enhed i forskelligheden

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+58&version=BPH

Esajas 58, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Sand og falsk tilbedelse af Gud

3
‚Har du ikke set, at vi faster for at ære dig?’ spørger
I mig. ‚Kan du ikke se, at vi ydmyger os selv for din
skyld?’ Jo, tak! I faster nok, men I tænker kun på, hvad
der gavner jer selv, og I tvinger jeres folk til at
arbejde for jer.

Kommentar:

I den noget ældre BPH-oversættelse fra 1992 står der:

3
"Vi har fastet for dig," siger de. "Hvorfor er du ikke
imponeret? Hverfor er du ligeglad med, hvor alvorligt vi
tager vor religiøsitet og plager os selv med bodsøvelser?"
Det skal jeg sige jer! I faster nok - men I har ikke
opgivet jeres onde lyster imens! ... "

-

Dagens Ord fra ...

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte
4 gange om året: dec, mar, jun og sep, og det er jo meget
smart, hvis man er væk på retræte eller noget andet.)

=== citat start ===

Ordet for 2019-12-30

Paulus' torn i kødet - og din (3)

"... min magt udøves i magtesløshed ..."
2. Kor 12,9

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-12-30
Daily Reading for Monday December 30, 2019

Reading 1, First John 2:12-17
Responsorial Psalm, Psalms 96:7-8, 8-9, 10
Gospel, Luke 2:36-40
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=O6XINp3I_ag

=>

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+John+2.12-17&version=BPH

1 Johannes 2:12-17, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Elsk ikke denne verden

Elsk ikke denne verden eller det, der findes i verden.
Hvis du elsker verden, kan du ikke samtidig elske Gud.[a]

16
Alt, hvad der hører denne verden til: fysisk begær,
misundelse og pral med materiel rigdom, er ikke fra
Faderen, men fra verden.

-

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

(2019-12-29, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

And I saw a great white throne and the one sitting on it.
The earth and sky fled from his presence, but they found no
place to hide.
Revelation 20:11

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2020 uge 01 (news samlet)
Date: Mon, 30 Dec 2019 09:51:58 +0100, GMT 08:51
22004 news:5e09bac4$0$706$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/7S165YGiYEk/-J9sB_rOBgAJ

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-221

https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/I0YKzGo4NjU/-MKW2MicslIJ

https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/kanzi-fortjent-beloenning/19-084

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/21-xxx/21-286

https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/1-pfgcv8r74/lFNV1Br7AgAJ

https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/koRifFcgF9g/ggBb8KzVBwAJ

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/maa-jeg-godt-vaere-vred

> [...]
>
> Test dit kærlighedssprog ...
> http://kærlighedssprog.dk/kaerlighedssprog/test-dit-kaerlighedssprog/
>
> Gennemgå profilen, når du er afslappet og har tid nok.
>
> (Vælg en af følgende 2 muligheder:)
>
> Nr. 1
> Jeg er glad for at blive rost
> Jeg kan lide at få et knus
>
> Nr. 2
> Jeg kan godt lide at ...
>

> Med venlig hilsen,
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Kristen psykoterapi

[...]

DR S147 søn 29 dec 11:59:05
29.december dr.dk/nyheder 11:20

Ø-GRUPPE TIL SALG FOR 1,5 MIO. KR.
Drømmer du om at eje en ø?

Så er chancen der nu, hvis du har
mindst 1.5 millioner kroner.

Den lille ø-gruppe Bastholmene mellem
Bågø og Årø i Lillebælt, er sat til
salg.

Ejeren Jeppe Hansen fra Fyn har haft
øerne siden 1976.

Øerne har været Jeppe Hansens familie
siden 1933, og inden da en tysk
professor, som man mistænkte brugte
øerne til tysk spinage.

Kommentar:

Interessant oplysning, fordi ...

Så kan man muligvis konkludere, at Hitler ALLEREDE i 1933
"legede" med tanken om at besætte Europa!

-

Psykisk syg fængslet for kast med salmiakspiritus i tog
kl. 17:41
https://www.dr.dk/nyheder/indland/psykisk-syg-faengslet-kast-med-salmiakspiritus-i-tog

-

DR S154 man 30 dec 09:27:31
29.december dr.dk/nyheder 19:17

USA RAMMER MILITANTE MÅL
USA's militær har udført en række
"forsvarsangreb" i Irak og Syrien mod
den militante gruppe Kataib Hizbollah,
der støttes af Iran.

Det oplyser forsvaret i en udtalelse
søndag.

Det amerikanske forsvarsministerium
meddeler, at det har ramt tre mål i
Irak og to i Syrien, der tilhører
Kataib Hizbollah.

USA meddelte fredag, at det undersøger,
om gruppen har noget at gøre med et
luftangreb, der fredag dræbte en
amerikansk mand i Irak.

USA rammer militante mål flere steder i Irak og Syrien
29. Dec. 2019 kl. 19:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-rammer-militante-mal-flere-steder-i-irak-og-syrien

Putin takker Trump for hjælp til at stoppe angreb
29. dec. 2019, 23:14
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-29-putin-takker-trump-for-hjaelp-til-at-stoppe-angreb

USA har ifølge russerne hjulpet med at stoppe et angreb, der
skulle have ramt Sankt Petersborg omkring nytår.

Subject: Hvorfor kan I ikke li’ os russere? + ET-Break (Dommedagsvarsel) -
(Kristen news samlet fra 4. december 2017)
Date: Sat, 9 Dec 2017 09:45:22 +0100, GMT 08:45
20232 news:5a2ba2a8$0$735$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/files/20-xxx/20-232
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/doomsday/20-232
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/doomsday/20-232
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/L4-A2NLG9E4/3Nl29kQ7CAAJ

+

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Rom+12.17&version=BPH

Romerne 12:17, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Gengæld ikke ondt med ondt, men stræb efter at gøre det,
som alle kan se er godt.

Det er - som sagt - IKKE os, der er de dumme svin!

-

USA dræber militante islamister i luftangreb i Somalia
30. dec. 2019, 05:39
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-30-usa-draeber-militante-islamister-i-luftangreb-i-somalia

-

Krigsforbrydelser mod børn er tæt på tredoblet på ti år
30. dec. 2019, 07:23
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-30-krigsforbrydelser-mod-born-er-taet-pa-tredoblet-pa-ti-ar

-

Tusinder kræver journalist løsladt - risikerer et års fængsel for tweet
30. dec. 2019, 08:42
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-30-tusinder-kraever-journalist-loesladt-risikerer-et-aars-faengsel-for-tweet

I løbet af de seneste par måneder er en youtuber og en
student blevet dømt og fængslet for at kritisere styret i
Marokko.

Kommentar:

Monarkiets magt er og bliver af det onde, fordi det IKKE
*respekterer* demokratiets grundsøjler (herunder
Ytringsfrihed, Religionsfrihed og Forsamlingsfrihed)!

-

Sydneys ikoniske fyrværkeri afholdes trods pres for aflysning
30. dec. 2019, 05:48 Opd. 30. dec. 2019, 08:52 ...

-

104 SVT Text Måndag 30 dec 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Turister hotas av Australienbrand..130

* Tysk flygstrejk inledd.............131

* Somalia: USA-attack mot al-Shabaab 132
Turkisk hjälp efter Somalia-bomben 133

* Colombia: Stridbar åklagare dödad..134

* Forskare bakom genbebisar dömd.....135

* Framstående Kina-pastor fängslas...136

Putin tackar Trump för terrortips..137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Måndag 30 dec 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

USA angrep irakisk Hizbollahmilis..138

Man dödsdömd i Saudiarabien........139

Nära ny regering i Österrike.......140

Fångutväxling avslutad i Ukraina...141

* Notiser: Elva döda i trafikolycka..148

-

135 SVT Text Måndag 30 dec 2019
UTRIKES PUBLICERAD 30 DECEMBER

Framstående Kina-pastor fängslas

Pastorn i den kristna församlingen
"Det tidiga regnets förbundskyrka"
i Kina har dömts till nio års fängelse
anklagad för att ha uppmuntrat till
omstörtande verksamhet och för att ha
bedrivit illegal affärsverksamhet.

Wang Yi greps i december i fjol
tillsammans med över hundra medlemmar
av kyrkan i staden Chengdu.

Kinas konstitution garanterar
religionsfrihet men under de senaste
åren har landets styre skärpt
restriktionerna mot religiös
verksamhet som betraktas som ett hot
mot kommunistpartiets makt

-

138 SVT Text Måndag 30 dec 2019
UTRIKES PUBLICERAD 29 DECEMBER

Man dödsdömd i Saudiarabien

En domstol i Saudiarabien har dömt en
jemenitisk man till döden för en kniv-
attack mot en gästande spansk teater-
grupp, rapporterar en statlig saudisk
tv-kanal, skriver TT.

Fyra av skådespelarna skadades
i knivdådet den 11 november, enligt
spanska myndigheter.

Knivdådet ägde rum under en musikföre-
ställning i en park i Riyad.

Gärningsmannen har inte angett något
motiv, men enligt tv-kanalen ska han
ha lytt order av en al-Qaida-ledare
i Jemen.

-

NRK:
29. desember 2019 kl. 09:24 - 30. desember 2019 kl. 09:43, error

30. desember 2019 kl. 11:25

-

Hvorfor bliver så mange brændt af online?
27. december 2019, kl. 0:00, opdateret 29. december, kl. 8:33
Julie Høgholm
https://www.kristeligt-dagblad.dk/liv-sjael/hvorfor-bliver-saa-mange-braendt-af-online

Datingfænomenet ”ghosting” – hvor en person, man har skrevet
med og måske endda mødtes med på en date, pludselig holder
op med at svare – er blevet udbredt online. At mange bliver
brændt af, skyldes blandt andet den forbrugermentalitet, der
præger netdatingverdenen, siger psykolog og forfatter

Det minder "lidt" om ... (input memory from) ...

https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/tsa/books/kaldet-til-soldat/21-324

[ ... ]
> side 38:
>
> === citat start ===
>
> Afdeling 5 - Uværlig levevis
>
> 1. Ægteskabsbrud og seksuelle forsyndelser indebærer brud
> mod kærlighedens lov, da man derved tilfredsstiller selv-
> isk begær uden kristen respekt for medmennesket. ...

Man dyrker jo et *selvisk* begær UDEN at respektere det
andet menneske og dets følelser. Man *degraderer* det til at
være en brugsgenstand fremfor et medmenneske, skønner jeg!

Subject: Næsten hver femte har brudt med én i nærmeste familie -
Re: 2019 uge 52 (news samlet)
Date: Sun, 29 Dec 2019 10:03:07 +0100, GMT 09:03
22003 news:5e086bdf$0$705$1472...@news.sunsite.dk
Therapy
Psykoterapi
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/therapy/22-003
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/therapy/22-003
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/TLca1bPR3I4/k-h57ACBBgAJ

Jeg gav mig i dag netop nu til at google-søge på ordene
'dysfunktionel familie' og læste ordene ...

Lad os tage eksemplet af et barn, der vokser op i en
dysfunktionel familie, hvor der er misbrug og
afhængighed. Deres forældre er nedsunket i deres egne
problemer, de modtager ikke nogen opmærksomhed fra dem,
og de føler sig skyldige.

... og herefter overskriften:

Hvordan kan et barn overleve i en dysfunktionel familie ...

... da kom jeg til at stille mig selv følgende spørgsmål:

Hvordan kan et barn overleve i en dysfunktionel familie?

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige:
(2019-12-30, Monday, day no 364, CET 10:21, GMT 09:21)
- "Hør på Mig! ..."

21
- "for Jeg vil give jer"

21
- "fremgang"

21
- "og velstand,"

22
- "hvis I"

22
- "vil følge Mig"

22
- "og Mine anordninger."

28
- "Mine veje"

28
- "fører til fred"

28
- "og fordragelighed."

29
- "De andre veje fører til kaos og ulykke, fordi ..."

29
- "der i mennesket"

29
- "bor"

29
- "et uhyre,"

29
- "der ikke tåler kritik,"

30
- "selvom det kan være berettiget!"

33
- "I selvforsvar"

33
- "*angriber* det andre,"

33
- "så ondt bliver værre"

33
- "end det var før!"

34
- "Dette uhyre må dræbes"

34
- "i jeres indre,"

34
- "så det mister"

34
- "sin magt over jer,"

35
- "så I kan træffe"

35
- "sunde"

35
- "beslutninger,"

35
- "fremfor"

35
- "at lade jer"

36
- "rive med"

36
- "af"

36
- "følelser,"

36
- "der koger over"

36
- "pga. konflikter."

37
- "Jeg vil sætte jer fri fra al dette."

37
- "Jeg er den GODE Hyrde°,"

37
- "som giver fred"

37
- "til den,"

38
- "der ovbergi'r sig"

38
- "til Mig"

38
- "på *Mine* betingelser;"

38
- "IKKE Jeres,"

38
- "fordi: ..."

38
- "Jeres veje er onde!"

39
- "Dagen lang søger I at tilfredsstille"

39
- "jeres behov for magt og begær"

Hacker-attack came ...

2019-12-30, CET 10:41, GMT 09:41)

(
Some words are therefore *missing*. I'm sorry! ... :-(
)

39-41
- "I tror det er normalt"

[
Rekonstruktion begin

39-41
- "...(at hore løs) ..."

END of Rekonstruktion

]

41
- "Men det ér det ikke!"

41
- "Det er *ondt* gjort overfor din partner,"

49
- "som du i sin tid"

49
- "blev gift med!"

49
- "Jeg VÆMMES ved det,"

49
- "når Jeg ser dig"

49
- "hore løs!"

49
- "Det er IKKE Min vilje"

50
- "men afgudsdyrkelse;"

50
- "dæmoners lærdomme!"

51
- "Og ..."

51
- "HVORFOR Mit barn ..."

51
- "følge disse dæmoner"

51
- "ned i afgrunden,"

51
- "hvor de hører til?"

51
- "HVORFOR gå fortabt med dem?"

52
- "Se:"

53
- "Jeg sætter skel"

53
- "mellem"

53
- "dem,"

53
- "der gør det rigtige;"

53
- "mellem dem, der *adlyder* Mig,"

54
- "og dem,"

54
- "der IKKE adlyder Mig!"

54
- "Så det bliver TYDELIGT for enhver,"

55
- "hvad der er godt, og hvad der er ondt"

55
- "i Mine øjne!"

55
- "Gud HERREN; eders Fyrste"

55
- "har talt!"

55
- "Mine Ord°"

56
- "er som et flammende sværd,"

56
- "der sønderdeler"

56
- "marv og ben,"

57
- "ånd fra sjæl."

57
- "I går *fortabt*,"

57
- "hvis I ikke vender om!"

59
[...]

- "Jo tak!"

59
- "Det har Jeg!"

11:01
- "Men I gør det IKKE af et *oprigtigt* hjerte,"

01
- "fordi I jo IKKE har opgivet jeres onde lystrer imens,
vel?"

02
- "I *BEDRAGER*"

02
- "jer selv"

03
- "og jeres kære,"

15
- "så også de"

15
- "havner i helvede!"

Ord, der skal ihukommes
(samtale-terapi hos doktor "Freud")

File 22.347 ...
Divine guidance (Guddommelig ledelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/divine-guidance/22-347
Spiritual deception (Åndeligt bedrag)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/deception/22-347
Adultery (hor)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/adultery/22-347
Indsigelse mod kirkelig vielse af ... (hor) ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/22-347
Wrong Doctrine (Vranglære)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/22-347
The gate to hell (Fortabelsen)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/the-gate-to-hell/22-347
Therapy
Psykoterapi
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/therapy/22-005
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/therapy/22-347

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/divine-guidance/22-347
-

Den 30-12-2019 kl. 11:35 skrev Kall, Mogens:

News:dk.videnskab.psykologi
Subject: Spiritual deception (Åndeligt bedrag),
Var: Kristen psykoterapi -
Re: 2020 uge 01 (news samlet)
Date: Mon, 30 Dec 2019 11:35:48 +0100, GMT 10:35
22005 news:5e09d31a$0$701$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/pVlZps7gSBQ/xGfVPIzTAwAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/7S165YGiYEk/tA-xqaTUBgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab.psykologi/hKapRrXi5vI/sKBumxBrBAAJ
> [...]

> 16
> Alt, hvad der hører denne verden til: fysisk begær,
> misundelse og pral med materiel rigdom, er ikke fra

[ ... ]
Jeg blev betaget (og dermed forelsket) i en kvinde i lørdags
til en fest i det lokale miljø ... :-)

Hun var (i mine øjne) *attraktiv* i hele sit kvindelige
følsomme væsen.

Det er sjældent, at jeg bliver SÅ tiltrukket af det modsatte
køn.

Faktisk er det 14 år siden sidst!

Men "vejrudsigten" dagen derpå lovede IKKE 'Guld og grønne
skove'. TVÆRTIMOD!

(
NB!
En kristen må IKKE lade sig styre af horoskoper m.m., da det
i Guds øjne er *afgudsdyrkelse* (dæmoners lærdomme)!
Men Gud Helligånd kan *nogen gange* (og dermed sagt IKKE
altid) tale til os gennem omstændighederne, som oftest gennem
andre kristne og det budskab, som Gud har lagt på deres hjerte.
Og sådan var det også her. Hør blot:
)

[...]

NB! Andagtsteksten nedskrevet og trykt i hæfte *FØR* 26/5-20
(apropos det *profetiske* element og dermed den guddommelige
ledelse.)

=== citat start ===

Lørdag 27. juni (2020)

Hvorfor studere Bibelen? (3)

"så at det menneske, som hører Gud til, kan blive
fuldvoksent, udrustet til at god gerning."
2. Tim 3,17

Dagligt bibelstudie udruster dig til din Gudgivne opgave i
livet. Paulus skriver:

"Ethvert skrift er indblæst af Gud og nyttigt til undervisning,
til bevis, til vejledning og til opdragelse i retfærdighed, så
at det menneske, som hører Gud til, kan blive fuldvoksent,
udrustet til at god gerning." (Vers 16-17)

Ifølge Paulus er hele Skriften nyttig - men hvad er den nyttig
til?

1)
Til lære og undervisning.

Det vil strukturere din tænkning, og det er vigtigt, for hvis
du ikke tænker korrekt, lever du ikke korrekt. Det, du tror,
bestemmer i sidste ende, hvordan du opfører dig.

2)
Til irettesættelse.

Den fortæller dig, hvornår du er uden for grænserne. Ligesom en
dommer, der råber: "Ude!" Eller "Inde!" Bibelen fortæller dig,
hvad der er syndigt, og hvad Gud vil med dit liv.

3)
Til korrektion.

Har du et skab i huset, hvor du gemmer alt det skrammel, du
ikke kan finde plads til andre steder? Du maser det hele ind,
så glemmer du det en dag, åbner døren og - wow! - vælter det
hele ud? Du siger: "Hallo! Jeg må vist hellere rydde op her!"
Bibelen er sådan; den åbner skabsdøre i dit liv og skaber en
rensende dynamik i dig.

4)
Til træning i retfærdighed.

Efter at have korrigeret os i mht. det negative giver Paulus os
positive retningslinjer, vi skal følge, når vi går gennem livet.
Af hvilken grund? Så Guds folk kan være passende "udrustet til
al god gerning ..." Har du nogensinde ønsket, at dit liv var
mere effektivt for Jesus Kristus? Og hvis ja, hvad har du så
gjort for at forberede dig selv? Bibelstudie er et primært
middel til at blive en effektiv tjener for Jesus Kristus. Intet
kan erstatte det!

=== citat slut ===

Søndag 28. juni (2020)

Gud opøver dig

"Hvis I lades uden den opdragelse, som er alles lod, er I
uægte børn og ikke sønner."
Hebr 12,8

Det hebraiske ord for 'prøve' kommer fra et ord, der betyder
'at kikke dybt, se, vælge'. Tro ikke, at Gud ikke ser din kamp.
Tværtimod er han fuldt engageret i den. Han ser morgendagens
behov og bruger derfor dine omstændigheder til at skabe dagens
afprøvning.

Har han ikke myndighed til at gøre det? Han er pottemageren;
vi er leret. Han er hyrden; vi er fårene. Han er havemanden; vi
er grenene. Han er læreren; vi er eleverne. Stol på hans
træning. Du kommer igennem dette. Og husk, alle prøver er
midlertidige. De er begrænset i varighed.

Bibelen siger: "Da skal I juble, skønt I nu en kort tid,
hvis det skal være, må lide under prøvelser af mange slags."
(1.Pet 1,6) Og her er noget andet, du skal huske på: Du kan
ikke forkorte din testperiode, men du kan bestemt forlænge den
ved at være stolt og stædig og modsætte dig det, Gud vil lære
dig. Gud nægter dig ikke dette valg, men han vil heller ikke
beskytte dig mod konsekvenserne af det valg. Du ville ikke være
den første elev, der skulle gå en klasse om i skolen, og du vil
ikke være den sidste.

Du kan gå i kirken om søndagen og blot tjene Gud 'med
læberne'; du kan afvise sandhedens principper og søge den lette
udvej. Men det fungerer ikke. "Stor klogskab giver yndest, men
troløses færd bliver til ulykke for dem." (Ordsp 13,15). Gør
det på Guds måde, for det er den bedste måde. Altid!

=== citat slut ===

Dernæst:

[...]

Ordsp 28,1-14
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+28.1-14&version=BPH

Lær og lev

Belæring er et nøgleord i teksten. Det er en oversættelse af
det hebraiske ord tora, som jøderne kalder de fem Mosebøger. I
Det Nye Testamente kaldes Mosebøgerne for "loven", fordi de er
udtryk for Guds vilje og indeholder retningslinjer for, hvordan
Guds udvalgte folk skal leve.

At leve efter toraen fører til et liv i forstandighed,
retfærdighed og tryghed. Fordi Guds vejledninger simpelthen
viser vejen til det bedste og sundeste menneskeliv. Han har
både skabt os og skrevet manualen! Det gælder ikke mindst i
forholdet til næsten: I Mosebøgerne nævnes gang på gang de
fattigee, de fremmede, enkerne og de faderløse som nogle, der
skal drages særlig omsorg for.

Det er ikke tit, der står om omvendelse og barmhjertighed i
Ordsprogenes Bog, men her får vi et glimt af: "Hvis vi bekender
vore synder, er Gud trofast og retfærdig, så han tilgiver os
vore synder og renser os for al uretfærdighed" (1 Joh 1,9). Det
er nødvendigt, når vi den ene gang efter den anden indser, at
vi elsker os selv mere end både Gud og andre mennesker. Og at
vi derfor ikke lever efter Guds gode bud i toraen.

Refleksion:
Hvordan forstår du udtrykket i vers 5: "De, der søger Herren,
forstår alt"?

Bøn:
Gud og Far i himlen, tak, fordi du har vist mig barmhjertighed
i Kristus. Hjælp mig til at ære dig og tjene min næste ved at
vise andre barmhjertighed.

=== citat slut ===

Søndag 28 juni - 3. s.e.trin.

Luk 15,11-32

(
Den fortabte søn
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+15.11-32&version=BPH
)

En far

En far, der elsker sine 2 sønner, men oplevede, at ingen af dem
helt forstod, hvor meget han elskede dem. Et billede på vort
forhold til Gud. Vi er elsket langt højere, end vi forstår.

En far, der giver slip, da den ene søn vil rejse. Der er
frihed til at forlade faderen, selv om det ikke er efter
faderens vilje. Alting går ikke, som det skal. Guds vilje sker
ikke altid.

En far, der står tilbage - magtesløs, med kærlighedens sorg.
På afstand. Han ønsker alt mulig godt for sin søn - han ønsker
selv at gøre alt mulig godt for ham. Men da sønnen har forladt
ham, får han ikke mulighed for at gøre alt det gode, som han
gerne vil. Sønnen giver ham ikke lov til det.

En far, der venter - længe.

En far, der en dag ser sin søn komme tilbage. Endelig kan
han få lov at gøre alt muligt godt for sin søn - vise ham sin
kærlighed. Og glæden er: Sønnen tager imod.

En far, der må ud igen - til den anden søn. Så tæt var han
på sin far - og havde nydt godt af hans godhed. Og dog havde
han aldrig rigtig set det og forstået det. - Måske forlader han
sin far - og alt, hvad han ønsker at gøre for ham.

En far, der venter ...

Refleksion:
Hvor meget godt kan Gud få lov at gøre for dig?

=== citat slut ===

Og det var så her, at "alarmen" gik i gang for alvor, fordi ...

I min Bibel har jeg fået for vane at understrege vigtige vers
for derved at fremhæve dem.

Og ud for den side, hvor Prædiketeksten fra Lukas 15,11-32
(side 100 i min Bibel på Hverdagsdansk fra 1992), stod der
fremhævet (på side 100-101) følgende:

(Den udspekulerede forretningsfører)

Lukas 16,2:

(Jesus siger:)

... Du er afskediget!' ...

Kommentar:

Og jeg ihukom fx. ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/you-re-fired/21-289

Dernæst:

Lukas 16,10:

(Jesus siger:)

Og den, der er trofast i de små ting. vil også være det i
de større; og den, der ikke er til at stole på i de små
ting, kan man heller ikke regne med i de større.

Samt ...

(Budskabet om Guds rige sætter ikke loven ud af kraft)

Lukas 16,18:

(Jesus siger:)

(Derfor står det stadig ved magt, at) den, der skiller sig
fra sin hustru og lever sammen med en anden, gør sig skyldig
i ægteskabsbrud [ordet: hor]; og det står stadig ved magt,
at den, der gifter sig med en fraskilt kvinde, ligeledes er
skyldig i ægteskabsbrud."

Og så vidste jeg godt, hvad klokken havde slået, fordi jeg fx.
for nylig har ytret følgende:

Subject: [ ... at udvise sociale hensyn! - ]
Re: Et *profetisk* Ord ? -
Re: Udsat for hjemmerøveri og i en tilstand af ptsd
Date: Sat, 30 May 2020 08:58:36 +0200
22333 news:rat06t$u7m$1...@news.eternal-september.org
Divine guidance (Guddommelig ledelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/divine-guidance/22-333
Prophecy ( Profeti )
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophecy/22-xxx/22-333
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/6PygLjR3P2w/vwyUxD9JAQAJ

> (
> Hun er desværre fraskilt, denne min veninde, og da jeg har
> *besluttet* mig for at følge Herren - koste hvad det koste må -
> da er et eventuelt ægteskab med hende ikke mulig; idet det i
> Guds øjne i så fald er hor (jævnfør Matt. 19,9; 1.Kor. 7,10-11),
> hvilket kristne IKKE må bedrive (jævnfør ApG 15,28-30).
> )

Og kvinden, som jeg havde mødt i lørdags, havde en datter (og
var derfor muligvis fraskilt).

Øv!

Og så var det som om jeg hørte en røst fra Himlen sige:
(2020-07-01, Wednesday, CET 00:11, GMT 22:11 (30/6-20)
- "Hvor ved du (fra, at) ..."

... Jeres forhold ville blive lykkeligt?, kan jeg ligesom
fornemme, at Gud Helligånd spørger mig (og andre i tilsvarende
situation)!

Og hertil må jeg svare:

Nej, Du har ret, Gud. Jeg håbede blot! You know ...
(Luke 15,28-29 - Den ældste bror: ... et gedekid, så jeg kunne
holde fest sammen med mine venner.)! ... :-)

Og det er så åbenbart her, at jeg er mest sårbar overfor
djævelens angreb: At være *skuffet*. 14 år er lang ventetid,
Herre!

00:28
- "Jeg ved det."

Vi mennesker har en udløbsdato ... en dag er det for sent ...

Hmm ... (memory on from) ...

> Alt, hvad der hører denne verden til: fysisk begær,
> misundelse og pral med materiel rigdom, er ikke fra
> Faderen, men fra verden.

Tja ...

Det er så nok her, at de fleste falder bort fra troen, fordi
deres jordiske liv her og nu, betyder MERE for dem end Dig!

De første kristne, derimod, var villige til at gå i døden for
deres tro. De blev smidt for løverne!

Er vi kommet helt bort fra den sande lære, oder was?

Nå, men ...

(Øv!)

I dag traf jeg et andet menneske, der havde spillet sine penge
op. Ludomani hedder det vist nok. Årsagen hertil var med stor
sandsynlighed: Kærestesorger!

Og jeg skrev til hende som jeg tidligere har betroet mig til
(se evt. file 22.333) bl.a. følgende:

(ja, vi skrev i grunden temmelig meget lidt sammen i relation
til dette)

Fra: Mogens Kall <...
Date: tir. 30. jun. 2020 kl. CET 09.20, GMT 07:20
Subject: Re: Bøn
To: ... (classified) ...

[hende:]
> Ved ikke, kærligheden kan jo godt være der, selvom man er
> skilt

[mig:]
Sagtens (og GUDSKELOV for det for ellers var jo alt håb ude for
os mennesker) ... :-)

Men for mit personlige vedkommende, ville jeg nok med tiden
blive reduceret til blot at være en skygge af mig selv, fordi
min selvtillid afhænger så meget af min samvittighedspagt med
Gud.

(Jeg TØ'R ikke træde ud af denne samvittighedspagt med Gud,
fordi jeg ved, at uden Ham, da er jeg lost! Jeg har oplevet
som ganske ung (blot 16-18 år) hvad det vil sige at være i
djævelens klør. Og det vil jeg ikke gentage.
)

=== citat slut ===

Og HVIS jeg giftede mig med en fraskilt, da ville jeg være en
hykler og farisæer, som nogle (på måske satans vegne!?) har
anklaget mig for!

Så ...

(Øv!)

Nå, men ...

Her lidt lovsang, der sætter tingene i deres rette perspektiv:
You Are Holy
(Live at the Tower of David, Jerusalem) Joshua Aaron // Messianic Worship
https://www.youtube.com/watch?v=Q8mcHKURgC8&list=PLszhKo2cWmhOpG6GvcWZxg3yJP4-2pFXk&index=53

Og husk, min sjæl, at alle prøver er *midlertidige*!

Last OUTPUT: 22300 news:5e989f19$0$697$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/OasB9-6uAQAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22347

Vær *realister*:

Satan vil *ALTID* forsøge at gradbøje Guds Ord:

Det gjorde han i Edens Have (for at lokke Adam og Eva
på afveje; bort fra Guds plan med deres liv) med ordene:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Gen+3.1-&version=BPH

- Mon Gud har sagt, at ... ?
(1.Mos 3,1-)

Og det gjorde han overfor Jesus (i håbet om at afspore
Guds frelsesplan for os mennesker gennem Ham) med ordene:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Matt+4.1-&version=BPH

- Hvis du er Guds udvalgte (Messias), da ...
(Matt 4,1-)

Så du kan rolig regne med, at satan OGSÅ vil forsøge at afspore
Guds plan med dit liv (mht. overholdelsen af de 10 Bud)!

Hør blot:

- Mon Gud nu også mente det så bogstaveligt (al det der
mht. at bedrive hor) ? -

Kan der ikke være undtagelser (fx. for folk, der endnu
ikke er kristne) ?

Og netop i det samme hørte jeg en røst, men den kom IKKE fra
Himlen:
(2020-0701, Wednesday, CET 10:40, GMT 08:40)
- "joe ..."

Stemmen kom fra djævelen!

- "Man kan sagtens gøre undtagelser! Det er jo synd for dem!"

Du vil *ALTID* kunne finde på en eller anden undskyldning for
at drikke.

Og du vil muligvis også *ALTID* kunne finde på en eller anden
dum undskyldning for at bedrive hor!

Længere er historien muligvis nok ikke!

Amen ?

Så du BØR nok stille dig selv følgende spørgsmål:

- HVOR er du på vej hen (i livet) ?

Og IGEN hørte jeg en røst, denne gang fra Himlen:

CET 10:44
- "Jeg er"

- "Alfa"

- "og Omega."

- "Begyndelsen og enden"

- "på alting."

CEt 10:46
- "Når Jeg irettesætter"

- "dig,"

- "så gør Jeg det,"

- "fordi Jeg ikke vil,"

- "at du skal gå fortabt."

- "Elsker du Mig,"

- "da hold Mine befalinger!"

- " ...

Og se, Jeg er med dig alle dage indtil verdens ende.

(
De sidste ord her var mine egne. Sorry!
)
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22347b

Den 01-07-2020 kl. 10:48 skrev Kall, Mogens:

News:dk.videnskab.psykologi
Subject: Re: Ord, der skal ihukommes -
Re: Spiritual deception (Åndeligt bedrag),
Var: Kristen psykoterapi -
Date: Wed, 1 Jul 2020 10:48:50 +0200
22347b News:5efc4e13$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/pVlZps7gSBQ/bPkyyqe3AAAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab.psykologi/hKapRrXi5vI/vhYcghAzAgAJ

> Den 01-07-2020 kl. 00:58 skrev Kall, Mogens:

[ File 22.347a: ]
Nå!

Det hørte åbenbart MERE med til historien!

Input news from file ...

Subject: Re: Andagt: Spurgeon - din venten ved Kongens låge
Date: Wed, 1 Jul 2020 11:11:56 +0200
22348 News:rdhk0t$os0$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/pKS_r7opSS0/aymeROq4AAAJ

=== citat start (File 22.348) ===

Den 30-06-2020 kl. 14:31 skrev Ole Madsen:

https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/pKS_r7opSS0/gUTuQD51AAAJ

> [...]
> har været kendt at prøve den ved lang venten. Han har ladet
> Hans tjenere lide under ekkoet i deres egne ører fra en
> himmel af kobber. Ubesvarede bønneemner er ikke bønner der
> ikke er hørte. Men lidt efter lidt skal anmodningen bryde
> igennem. Kan du ikke være tilfreds med at vente blot en liden
> stund? Vil ikke din Herres time være bedre end din time? Med
> tiden vil Han komme med trøstens svar, til din sjæls glæde,
> og få dig til at afklæde dig sækken og asken af den lange
> venten, og iklæde dig purpur fine klæder, af fuld nydelse.

Amen ... :-)

(
Personlig baggrund:

Jeg kom tilfældigvis lige nu til at læse denne andagtstekst
(jeg har ellers andre gøremål), og STRAKS kom jeg i tanke om,
hvad jeg selv lige nu står og tumler med - åndelig set - og
fornemmer den *Guddommelige* vejledning i andagtstekstens ord!

Så tak for dem, Jesus ... :-)

Se evt. (mht. dét, jeg lige nu går og tumler med personligt) ...

Subject: Ord, der skal ihukommes -
Date: Wed, 1 Jul 2020 00:58:44 +0200
22.347a news:5efbc3c5$0$705$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/pVlZps7gSBQ/-kI7i3SXAAAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab.psykologi/hKapRrXi5vI/lqDhNN0SAgAJ

> [...]
> [nødvendigvis] altid) tale til os gennem omstændighederne, som
> oftest gennem andre kristne og det budskab, som Gud har lagt

Så ...

Også tak til dig, Ole ... :-)

Last OUTPUT: 22300 news:5e989f19$0$697$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/OasB9-6uAQAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22348

=== citat slut (File 22.348) ===

Og så er vi "vist nok" kommet til en skillevej, hvor vi er
TVUNGET til at skelne mellem ikke-kristen-psykologi (fx.
ateistisk-psykologi) og så *kristen-psykologi*, fordi ...

Kan en ikke-kristen-psykolog (der selv lever i hor) vejlede et
kristent menneske i krise?, eller vil netop ikke lige dette
ikke-kristne menneske opføre sig som Jesus beskriver med
Ordene:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Mat+15.14&version=BPH

Matthæus 15:14 Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Jesus siger:)

14
Lad dem bare være. De er blinde vejledere for blinde.
Når en blind leder en blind, falder de begge i grøften.”

Min søster blev således *vildført* (af en ven til familien, der
nu er uddannet psykolog) og er i dag en frafalden! ... :-(

Selvsamme person har også skadet min broders ægteskab med
dårlige/elendige råd (så hele deres ægteskab blev *truet* med
undergang) samt dårlige/elendige råden af mine nevøers
selvforståelse (så han blev/bliver bekræftet i misforstået
identitetsopdattelse)!

Så ...

(Svaret må være:)

Nej!

En *ÅNDELIG blind* (UANSET hvem vedkommende er og uanset hvilke
faglige kvalifikationer denne måtte have) kan IKKE altid
lede/guide en kristen i krise, fordi den ikke-Kristus-troende
jo slet ikke *forstår*, hvad der foregår!

Amen ?

(Sorry! Men sådan ligger landet altså!)

Hmm ...

Tillad mig at rense "luften" (for urene ånder med al deres
*vildførelse*) med lidt lovsang:

Salvation Is Your Name
https://www.youtube.com/watch?v=NynXgJnFo3Q&list=PLszhKo2cWmhOpG6GvcWZxg3yJP4-2pFXk&index=74

Min kære svigerinde (som jeg holder meget af og sætter pris på)

Fra: Mogens Kall < ...
Date: tor. 2. jul. 2020 kl. 10.52
Subject: Re: Pasmelding - Re: Hilsen
To: ... (classified) ...

=== citat start ===

Hej igen,

Tak for din mail, kære svigerinde ... :-)

Den ons. 1. jul. 2020 kl. 17.59 skrev ... (classified) ...

> Nå da, det lyder alvorligt med kærestesorger. Så skulle du
> måske netop komme ud for at aflede tankerne lidt... Forøvrigt
> har vores genbos nabo spurgt efter dig.
>
> Kh ... (classified) ...

Jeg [kan] ikke i al evighed leve som skyggetante. Jeg har også
mit eget liv, jeg må leve.

Det, der skete, var, at jeg forleden dag mødte en kvinde til en
fest i lokal-miljøet, som på en særlig måde betagede mig.

Sidste gang jeg blev så betaget (og dermed forelsket) i en
kvinde, er 14 år siden.

(
Havde det været et hestevæddeløb (det drejede sig om), da kunne
man sige, at denne hest hedder Tarok ...
https://da.wikipedia.org/wiki/Tarok_(hest)

Altså noget usædvanligt; ekstra-ordinært.
)

Jeg havde faktisk med årene opgivet at finde en egnet kvinde
til mig, fordi jeg ikke er interesseret i trøstepræmier
eksempelvis Jeres genbo (selvom hun sikkert er en ganske sød
kvinde). Jeg er ikke interesseret i fornuft-ægteskaber.

Om jeg søger det urealistiske ?

Ja måske, men ...

Nu kom det lige pludselig dumpende ud af den blå luft, og mine
sande følelser blev genopvakt.

Men der hører desværre meget, *meget* mere med til historien,
som her bliver for meget at komme ind på. Blot dette ene kan
jeg sige/fortælle/berette-om, at fordi jeg ikke er helt som
alle andre (men er psykisk-sårbar pga. asperger), da må jeg
økonomisere med mine psykiske kræfter. Billedlig talt [har] jeg
IKKE både trækkraft til at trække min egen vogn op ad bakken og
SAMTIDIG ha' en campingvogn på slæb. Håber I kan forstå dette
udtryk.

Så vær ikke bekymrede for mig. det skal nok gå det hele, måske
netop fordi jeg har lært af mine fejl, at jeg i sådanne
situationer skal spare på kræfterne, således at psykisk sygdom
ikke opstår ... :-)

Hav det godt og hils alle de kære børn ... :-)

khMonner

=== citat slut ===

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22350

Date: Thu, 2 Jul 2020 11:20:58 +0200
22350 news:5efda71b$0$693$1472...@news.sunsite.dk
Divine guidance (Guddommelig ledelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/divine-guidance/22-350
Spiritual deception (Åndeligt bedrag)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/deception/22-350
Adultery (hor)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/adultery/22-350
Indsigelse mod kirkelig vielse af ... (hor) ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/22-350
Wrong Doctrine (Vranglære)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/22-350
The gate to hell (Fortabelsen)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/the-gate-to-hell/22-350
Therapy
Psykoterapi
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/therapy/22-350
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/therapy/22-350
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/pVlZps7gSBQ/lnnQP9PlAgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab.psykologi/hKapRrXi5vI/lwhlkLpJBQAJ

=== citat start (file 22.350) ===

=== citat slut (file 22.350) ===

Min ven med autistiske tilbøjeligheder, og som derfor kan ha'
svært ved at indleve sig i og forstå andre mennesker, skriver
herefter følgende SMS til mig:

(
NB!
Jeg fortalte ham i søndags om festen, og om hvor betaget jeg
var af kvinden.
)

SMS-Afsendt 2/7-20, CET 14:22, GMT 12:22
=== citat start ===

Har du kærestesorg?

=== citat slut ===

Sødt (apropos empati), ikke sandt ? ... :-)

Han må åbenbart ha' opdaget, at jeg ikke opfører mig helt
normalt! ... :-)

Last OUTPUT: 22300 news:5e989f19$0$697$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/OasB9-6uAQAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22351

Heaven-Break
Was: Bøn: Hjælp os til ikke at begære det forbudte, o Gud!

File 22.357 ...
Divine guidance (Guddommelig ledelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/divine-guidance/22-357
Spiritual deception (Åndeligt bedrag)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/deception/22-357
Adultery (hor)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/adultery/22-357
Indsigelse mod kirkelig vielse af ... (hor) ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/22-357
Wrong Doctrine (Vranglære)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/22-357
The gate to hell (Fortabelsen)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/the-gate-to-hell/22-357
Therapy
Psykoterapi
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/therapy/22-357
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/therapy/22-357

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/divine-guidance/22-357

-

Date: Thu, 2 Jul 2020 11:20:58 +0200
[...]
[ File 22.347a ]
[ File 22.347b ]
Interrupt RETURN from ...

Subject: Re: (2) Om skilsmisse og gengifte i menigheden -
Re: Spørgsmål til kristen menighed
Date: Fri, 3 Jul 2020 09:12:30 +0200
22356 news:5efeda81$0$695$1472...@news.sunsite.dk
Spiritual deception (Åndeligt bedrag)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/deception/22-356
Adultery (hor)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/adultery/22-356
Indsigelse mod kirkelig vielse af ... (hor) ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/22-356
Wrong Doctrine (Vranglære)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/22-356
The gate to hell (Fortabelsen)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/the-gate-to-hell/22-356
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/YJEFbSA7m6U/rmceimUtAwAJ

I de sidste par dage er et Skriftord dukket op i mit sind flere
gange (apropos Gud Helligånds opgave er bl.a. at overbevise os
om synd, jævnfør fx. John 16,8):

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+4.18&version=DN1933

Johannes 4:18, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

(Jesus siger:)

" [For] du har haft fem Mænd; og han, som du nu har, er
ikke din Mand. ..."

Dette sagde Jesus til en kvinde fra Samaria; altså en såkaldt
ikke-jøde!

Og dog alligevel FASTHOLDER Jesus, at der er tale om hor (i
hendes tilfælde)!

=>

Oversat til et moderne liv må dette så betyde, at ...

IKKE-troende OGSÅ - i Guds øjne - har indgået en ægteskabspagt,
der IKKE må brydes!

For hvad Gud har sammenføjet, må et menneske IKKE adskille!

Og lad nu være med at gradbøje også dette, fordi ...

Selvom du måske ikke er blevet gift - juridisk set - med din
partner, sså er I dog blevet ét kød i kraft af den
*kendsgerning*, at I har fået børn sammen! De er "beviset" på,
at I blev ét kød!

Amen ?
[ ... ]

[ File 22.347a ]

> [...]

> Hej igen,
>
> Tak for din mail, kære svigerinde ...
>
> Hav det godt og hils alle de kære børn ... :-)

I søndags forsøgte jeg at komme i Kirke faktisk med FLERE
formål: Et af dem var - om muligt - at forelske mig i en ny
kvinde (som ikke var fraskilt) og dermed kunne ud-af/bort-fra
mit dilemma!

Men Kirken var desværre lukket (pga. corona-pandemien)!

Så ...

Memory on from ...

Prøven min var åbenbart IKKE slut!

Og hvad gør man så, når hele tiden ens tanker kredser om hende,
man er forelsket i ?

Jeg er begyndt at få for vane at bede bønnen:

Herre!

Hjælp mig til ikke at begære det forbudte
(fraskilte kvinder).

Du, som har skabt mig! Dig givet jeg tilladelse til at
forme mit sind, tanker og ønsker, så de er Dig til behag:
Skab i mig, o Gud, et *rent* hjerte med rene tanker og
ønsker.

I Jesu navn beder jeg.

Og netop som jeg havde skrevet overskriften (på denne
meddelelse):
Bøn: Hjælp os til ikke at begære det forbudte, o Gud!

Da hørte jeg en røst fra Himlen sige:
(2020-07-09, Thursday, day no 191, CET 10:11, GMT 08:11)
- "Jeg vil"

11
- "lade Min Ånd"

11