2019 uge 52 (news samlet)

De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4
Backup-system (aktiv om 0 dage): Input website + (0000 + x, x=47) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40047

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

Subject: 2019 uge 51 (news samlet)
Date: Mon, 16 Dec 2019 05:38:38 +0100, GMT 04:38
21979 news:5df70a63$0$705$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/8OTKP7xEJ74/s1Y3YorLAQAJ

-

I dag Mandag den 23. december 2019 (dag 357 i året) er der 5956
dage til (16 år + 112 dage), at asteroiden Apophis *måske*
rammer ind i Jorden (2036-04-13, 127 år efter Tunguska) ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska

Dog har nye DATA ændret på dette. Se evt. file 21.428 ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska/21-428

Men vi beholder tælleren, fordi der er en sammenhæng mellem
Templets opførsel (276) og Tunguska 1908 (150) og så dette
*dating*-tidspunkt (?), idet tælleren peger på 7-stjernen
(150+177=277,78) i år 2036 netop "tilfældigvis" samtidig med,
at asteroiden Apophis kommer relativt tæt forbi.

Og muligvis kommer der en atomkrig (startende i Mellemøsten
ved fx. at Iran angriber Israel med A-våben) om ca. ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-221

2231
dage til
Nuclearwar (see file 21.221)
(om ca. 6 1/3 år, around 2026-01-31)

.... ved mindre man - I TIDE - træffer sine modforanstaltninger
(og fx. opretter *brændbælter*, så ilden fra helvede IKKE
spredes)!

Og i dag er det også 2502 dage siden, at en stor asteroide
samt en meteor nær havde ramt og udslettet
Psykopatistan/Kleptokratistan (Rusland)! Se evt. ...

Date: Wed, 6 Mar 2019 14:28:09 +0100, GMT 13:28
21286 news:5c7fcaec$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/21-xxx/21-286
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/goodwill/21-286
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/6Oc2rdQ-vG4/6VNBJw20BwAJ

> ET! Hvor meget står der på min goodwill-konto?...
>
> Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
> the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
> i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
> der sagde:
> (2019-03-06, Wednesday, day no 65, CET 14:15, GMT 13:15)
> - "Masser!§"

Se tillige ...

News:dk.videnskab
News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: Found 30 and 196 -
Re: Found 115 -
Re: Found 50 and 78 at Chernobyl disaster 1986-04-26 -
Re: Tunguska: Found 78 -
Re: Meteor eksploderede over Sibirien 2019-04-06, GMT 12:00
(T-17 and 7 days) -
Re: 2019 uge 15 (news samlet)
Date: Thu, 11 Apr 2019 09:21:46 +0200, GMT 07:21
21390 news:5caeeb12$0$701$1472...@news.sunsite.dk
Chernobyl disaster (Tjernobylulykken)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/chernobyl/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/chernobyl/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/apophis/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-14/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-30/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-50/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-78/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-115/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-196/21-390
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/1-pfgcv8r74/lFNV1Br7AgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/IhSuyrBDmF0/j0dI6RziBAAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/yzeSkItbCs4/cxkWlA8ZCgAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/koRifFcgF9g/ggBb8KzVBwAJ

-

Tidens aktuelle litterære sætning:

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/maa-jeg-godt-vaere-vred

Må jeg godt være vred?
af Ross Campbell

Kapitel 2:
Samfundet og vreden, side 18-25

side 20

Oprør mod autoriteterne

Mennesker, der aldrig har fået tilfredsstillet deres behov
for kærlighed, bliver vrede og lader ofte deres vrede
komme til udtryk i oprør. Og her har vi den egentlige
grund til respektløshed og anti-autoritære holdninger.

Kommentar:

Kan dette være årsagen til al den megen had (med vold, mord,
død og ødelæggelse), vi observerer i Mellemøsten ?

-

I denne uge vil de politiske hændelser blive indrapporteret her
under lovmusikken ...

Blessed Be The Name Of The Lord - Vineyard Music
Uploadet af bondservant007 den 16/04/2007
http://www.youtube.com/watch?v=RRbxEPn6khw

Og prøv også hebraisk lovsang ...
https://www.youtube.com/watch?v=chG6xRsX7ns&list=PLszhKo2cWmhOpG6GvcWZxg3yJP4-2pFXk

Og som noget særlig for alle Jer muslimer *anbefales* denne
video ...

Muslim woman who hated the Jews
and ended up falling in love with their King - JESUS!
Offentliggjort den 1. feb. 2018
https://www.youtube.com/watch?v=wzfVAb4q8ZU
Se tillige ...
https://www.oneforisrael.org/

-

Underskriv:

Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs ...
http://www.skrivunder.net/nej_tak_til_statens_salg_af_dong_til_goldman_sachs

(Det ér *snylteri* ikke at betale skat! Og det er ikke
nok bare at sige undskyld for at ha' medvirket til et
verdensomspændende økonomisk krak i 2008. Det er pyramidespil,
hvor vi, Verdensbefolkningen, bliver taberne! Og dét er unfair,
og skal forbydes ved lov!)

Afskaf kongehuset
http://www.skrivunder.net/afskaf_kongehuset

Alle har ret til liv
http://www.skrivunder.net/alle_har_ret_til_liv

Appel til regeringen - fordøm krigsforbrydelserne (i Aleppo)!
http://www.skrivunder.net/sanktioner_krigsforbrydelserne_i_aleppo

Underskriv (med tilsagn om økonomisk hjælp) ...
Boykot Banker kræver skyhøje renter for lån til økonomisk trængte
http://www.skrivunder.net/boykot_banker_kraver_skyhoje_renter_for_lan_til_okonomisk_trangte

Borgernes statsbank
https://www.skrivunder.net/borgernes_statsbank

Boykot Cannibalistan (China)
http://www.skrivunder.net/boykot_cannibalistan_china

Boykot Psykopatistan (Russia)
http://www.skrivunder.net/boykot_psykopatistan_russia
Psykopatistan (Russia) fortjener einem SMAT, nogen indvendinger ?
http://www.skrivunder.net/psykopatistan_russia_fortjener_einem_smat_nogen_indvendinger

Boykot Fanatistan
http://www.skrivunder.net/boykot_fanatistan

For tiden findes der desværre mange fanatiske lande, hvor
Menneskerettighederne krænkes. Heriblandt:
Libyen
Saudi Arabien
Afghanistan
Pakistan
Iran

Boykot Syrien
http://www.skrivunder.net/boycot_syria

Boykot Sminke
http://www.skrivunder.net/boykot_sminke

børn og unge max 37 timers arbejdsuge i skolen og weekenderne fri
http://www.skrivunder.net/born_og_unge_max_37_timers_arbejdsuge_i_skolen_og_weekenderne_fri

Danske Dommere skal oplyse, om de er medlem af Frimurerlogen
https://www.skrivunder.net/danske_dommere_skal_oplyse_om_de_er_medlem_af_frimurerlogen

Direkte demokrati nu
http://www.skrivunder.net/direkte_demokrati_nu

FINGRENE VÆK FRA LEJERNES PENGE
https://www.skrivunder.net/fingrene_vak_fra_lejernes_penge

Fokus på antibiotika
https://www.skrivunder.net/fokus_pa_antibiotika

Folkeafstemning om afskaffelse af politisk imunitet
https://www.skrivunder.net/folkeafstemning_om_afskffelse_af

For Ytringsfrihed på Facebook
https://www.skrivunder.net/for_ytringsfrihed_pa_facebook

Forbud mod Googles *hensynsløse* aggressive adfærd
https://www.skrivunder.net/forbud_mod_googles_hensynslose_aggressive_adfard

Forbud mod ikke-egnede bilister
http://www.skrivunder.net/forbud_mod_ikke-egnede_bilister

Forbud mod pyramidespil herunder aktier
http://www.skrivunder.net/signatures/forbud_mod_pyramidespil_herunder_aktier/

Forbud mod utidige valg
http://www.skrivunder.net/forbud_mod_utidige_valg

Gør straffen hårdere for udviste kriminelle (så de ikke tør
vende tilbage)
http://www.skrivunder.net/gor_straffen_hardere_for_udviste_kriminelle

Indfør Systembolaget for tobak og alkohol
http://www.skrivunder.net/indfor_systembolaget_for_tobak_og_alkohol

Ja tak til alle, der kan, skal i arbejde
http://www.skrivunder.net/ja_tak_til_alle_der_kan_skal_i_arbejde

Ja tak til, at det offentlige hjælper virksomheder igang
http://www.skrivunder.net/ja_tak_til_at_det_offentlige_hjalper_virksomheder_igang

Jøderne har ret til at tilbe' på Tempelbjerget
http://www.skrivunder.net/joderne_har_ret_til_at_tilbe_pa_tempelbjerget

Karantæne-reglerne SKAL overholdes mht. ebola
http://www.skrivunder.net/karantane-reglerne_skal_overholdes_mht_ebola

Nej til et moderne kontanthjælpsloft
http://www.skrivunder.net/nej_til_et_moderne_kontanthjalpsloft

Ophæv cølibatkravet
http://www.skrivunder.net/ophaev_coelibatkravet

Opret Forenede Demokratiske Nationer (FDN), United Democratic
Nations (UDN)
http://www.skrivunder.net/opret_forenede_demokratiske_nationer

Michail Chodorkovskij Ruslands repræsentant til De Forenede
Demokratiske Nationer
http://www.skrivunder.net/michail_chodorkovskij_russias_representative_to_united_democrati

"REKLAMER NEJ TAK" til postkassen burde være en selvfølge /miljøbevidsthed
https://www.skrivunder.net/reklamer_nej_tak_til_postkassen_burde_vare_en_selvfolge_miljobevidsthed

Send palæstinenserne hjem (til Sverige)
http://www.skrivunder.net/send_palastinenserne_hjem_til_sverige

Smid Ukraines ambassadør i Danmark ud af landet
http://www.skrivunder.net/smid_ukraines_ambassador_i_danmark_ud_af_landet
(Dette nu ikke længere aktuelt)

Stem på snUFO-partiet ...
http://www.skrivunder.net/stem_pa_snufo-partiet

Stop offentlig rygning, mennesker lider under passiv rygning ...
http://www.skrivunder.net/stop_offentlig_rygning_mennesker_lider_under_passiv_rygning

Støt israelsk medlemskab af NATO ...
http://www.skrivunder.net/stoet_israelsk_medlemskab_af_nato

Umyndiggjorte (handikappede) skal ha' ret til at stemme ...
https://www.skrivunder.net/umyndiggjorte-handikappede-skal-ha-ret-til-at-stemme

-

Jesu Krist Genkomst, Ja Tak
http://www.skrivunder.net/jesu_krist_genkomst_ja_tak

Interstellart bryllup, Ja tak
http://www.skrivunder.net/interstellart_bryllup_ja_tak

(Givetvis to sider af samme sag!)

-

Coming up world news:

UFO landed in Central Park ...

Eller måske rettere:

Above the hill of Zion!

Apropos ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2009-03-02/08-520

-

UFO-Evaluering:
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-119
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-152b

2013-02-15-hændelsen above Russia:

Genstanden er for STOR til, at vi jordboere (herunder NASA) kan
*fuske* med den!

Ergo må den være *ægte*!

Found:

Date: Thu, 11 Apr 2019 09:21:46 +0200, GMT 07:21
[...]

Test dit kærlighedssprog ...
http://kærlighedssprog.dk/kaerlighedssprog/test-dit-kaerlighedssprog/

Gennemgå profilen, når du er afslappet og har tid nok.

(Vælg en af følgende 2 muligheder:)

Nr. 1
Jeg er glad for at blive rost
Jeg kan lide at få et knus

Nr. 2
Jeg kan godt lide at ...

Last OUTPUT: 21905a news:5dc843fe$0$698$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/YY1lC3oJAQAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21996

Netanyahu: ICC makes Jewish rights to biblical Israel a war crime

File 21.997 ...
Church discipline (Kirketugt)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/church-discipline/21-997
Mental pressure (Psykisk pres)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/mental-pressure/21-997
Steward (Housekeeper, Forvalter)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/housekeeper/21-997
Wrong Doctrine (Vranglære)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-997

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/church-discipline/21-997

Other news:

2231 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Forstår I ikke, at hvis I tillader et eneste menneske at
leve i synd, så vil det snart brede sig til alle?

(1. Kor. 5,6)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Co+5&version=BPH

1 Korinterne 5, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Vejledning om umoralitet i menigheden

1
Hvor utroligt det end lyder, så har jeg hørt, at der er
seksuel synd iblandt jer, og det af en så alvorlig
karakter, at man ikke engang finder mage til blandt de
gudløse, nemlig at en mand i jeres menighed lever sammen
med sin stedmor.

2
Og I slår det bare hen! I skulle hellere med skam og
bedrøvelse udelukke den mand af jeres fællesskab.

3
Selvom jeg befinder mig langt borte, følger jeg i min ånd
levende med i, hvad der sker hos jer, og jeg har afsagt
dommen over den skyldige.

4
I bør samles i Herren Jesu navn — og jeg vil være med jer
i tankerne — og ud fra den autoritet, som Jesus, vores
Herre, har givet os,

5
skal I overgive denne mand til Satan, så han bliver
angrebet på sin krop. Måske kan det få ham til at vende
sig fra sin synd, og dermed kan hans ånd blive reddet på
dommens dag.

6
Her har I ikke noget at være stolte af. Ved I ikke, at en
smule surdej kan gennemsyre hele dejen?

Kommentar:

I den noget ældre BPH-oversættelse fra 1992 står der:

6
I har ikke noget at være stolte af.
Forstår I ikke, at hvis I tillader et eneste menneske at
leve i synd, så vil det snart brede sig til alle?

7
Fjern den gamle surdej, så I kan være ligesom en ny dej,
der ikke indeholder nogen urenheder. Kristus blev jo
ofret som vores påskelam.[a]

Kommentar:

I den noget ældre BPH-oversættelse fra 1992 står der:

7
Fjern denne kræftsvulst, dette onde menneske, ...

8
Så lad os fejre påske med usyrnet brød — med sandhed og
renhed — og ikke med gammel surdej — ondskab og moralsk
forfald.

9
I mit tidligere brev skrev jeg, at I ikke måtte have
noget at gøre med dem, der lever i seksuel synd.

10
Jeg mente naturligvis ikke de mennesker, der ikke er
kristne, og som lever et liv kendetegnet af seksuel synd,
griskhed, tyverier og afgudsdyrkelse, for så måtte I jo
forlade denne verden.

11
Hvad jeg mente, var, at I ikke skal have fællesskab med
nogen, der påstår, at de er kristne, men hvis liv er
kendetegnet af seksuel synd, griskhed, afgudsdyrkelse,
hån, druk eller tyverier. I skal tage afstand fra sådanne
mennesker.

12
Er det måske vores opgave at dømme de mennesker, der ikke
følger Kristus? Nej, men det er jeres opgave at dømme
dem, som hører til i jeres menighed. 13 Dem, der er
udenfor, må Gud dømme, men I skal fjerne det onde fra
jeres midte![b]

Footnotes:

5,7 Det hørte med til påskefesten, at al surdej blev
fjernet, før påskelammet blev slagtet, og at lammet blev
spist udelukkende med usyrnet brød til. Det var symbol
på, at de gamle synder var tilgivet og fjernet, og at man
nu kunne begynde på en frisk.

5,13 5.Mos. 17,7.

Kommentar:

Nøgleordene var:

Kan det siges tydeligere?

Subject: USA til Rusland og Kina: I har blod på jeres hænder -
Re: 2019 uge 51 (news samlet)
Date: Sun, 22 Dec 2019 08:22:49 +0100, GMT 07:22
21995 news:5dff19df$0$706$1472...@news.sunsite.dk
Steward (Housekeeper, Forvalter)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/housekeeper/21-995
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/8OTKP7xEJ74/QW_LXnhVBAAJ

https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/WSqpbJLdFUs/tiExnQh8BwAJ

https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab.psykologi/-Si3-uLGFMQ/u5H6z5RtAQAJ

> [...]
> dig til at opgi' *loyaliteten* overfor Gud (herunder Hans
> Guds Ord)!
> )
>

> Men ...
>
> Lad os se på det positivt: IKKE alle vil behandle dig som det
> rene skidt ... :-)
>
> Nogle vil nemlig lytte til Guds Ord og lade sig *frelse* (ved
> at korsfæste denne iboende oprørske "Adam" til Kristi død på
> korset (så det onde i os kan MISTE sin magt og sit herredømme
> over os), så Gud kan oprejse den nye skabning i os, som er
> vor sande identitet, således som Gud oprindelig ønskede at

Ved Endetiden vil Luderen/Skøgen (altså den *falske* Kirke)
netop se stort på *smittefaren* osv., måske fordi frelsen
IKKE for hende længere har nogen værdi! Hun er LIGEGLAD!

Men HVIS du vil ha' succes som forvalter, da ikke alene BØR
du gøre op med synden (indenfor menighedens fællesskab). Du
har faktisk *PLIGT* til det (hvor ubehageligt det end må
være, herunder muligheden at du bliver udsat for
*afpresning*/*blackmail* endog måske fra dine allernærmeste)!
Kirketugt hører (desværre) med til jobbet!
Kirketugten gør ondt (og man kan blive beskyldt for at
udøve psykisk pres på folk); ja, men dens *formål* ér at gøre
det klart for synderen, at denne er på vej BORT fra *Frelsen*;
at vedkommende faktisk er ved at gå *fortabt*. Og dét bliver
langt værre for vedkommende (end irettesættelsen nu og her)!

Ihukom Ordene:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+23.13&version=BPH

Ordsprogene 23:13 Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Et barn har brug for disciplin,
og et slag med riset slår det ikke ihjel.

Kommentar:

NB! Det er *forbudt* i Danmark at slå børn (fordi de ta'r
skade af det psykisk)!, men ...

Børn har brug for opdragelse, og man kan sagtens opdrage
på børn UDEN af slå dem.

Læs mere om det fx. i bøgerne:

Child rearing (Børneopdragelse)
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/c-rearing

Børnenes 5 kærlighedssprog
Elsker I mig?
Elsker I mig stadig?
Må jeg godt være vred?
Spørg Suh - De bedste brevkasser - fra vugge til grav
Tro til livet

Og ...

Ligesom børn har behov for at blive opdraget, således har
kirkemedlemmer det også! IKKE alle desværre har nemlig en
god baggrund med en sund opvækst. Nogle familier er
desværre dysfunktionelle! Og det er navnlig dem, der må
opdrages på, så de lærer at holde ALT, hvad Jesus har
befalet os (jævnfør Matt 28,20).

HVIS du først som forvalter undlader at opdrage på dem (altså
de kirkegængere, der ikke vil lystre), måske fordi resten af
menigheden/Kirkesamfundet er blevet vattet, da kommer du ud
på et skråplan, der INGEN ende har (og som havner i
Fortabelsen)!

(
Ihukom budskabet: *Omvend* Jer, thi Himmeriget er kommet nær!
)

Amen ?

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+51.17-52.12&version=BPH

Esajas 51:17-52:12, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Lidelsens bæger

[ ... ]

Herrens folk skal vende hjem

-

Dagens Ord fra ...

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte
4 gange om året: dec, mar, jun og sep, og det er jo meget
smart, hvis man er væk på retræte eller noget andet.)

=== citat start ===

Ordet for 2019-12-23

Er du ved bristepunktet?

"Men jeg stoler på, at jeg skal se Herrens godhed i de
levendes land."
Sl 27,13

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-12-23
Daily Reading for Monday December 23, 2019

Reading 1, Malachi 3:1-4, 23-24
Responsorial Psalm, Psalms 25:4-5, 8-9, 10, 14
Gospel, Luke 1:57-66
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=97talxAq0xg

=>

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+25.4-5%2C+8-9%2C+10%2C+14&version=BPH

Salme 25:14, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Herren vejleder alle, der vil følge ham,
han indvier dem i sine hemmelige planer.

-

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

(2019-12-22, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

"No, O people, the LORD has told you what is good, and this
is what he requires of you: to do what is right, to love
mercy, and to walk humbly with your God."
Micah 6:8

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2019 uge 52 (news samlet)
Date: Mon, 23 Dec 2019 08:32:31 +0100, GMT 07:32
21996 news:5e006da4$0$700$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/TLca1bPR3I4/_9EuMpSkBAAJ

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21996

Netanyahu: ICC makes Jewish rights to biblical Israel a war crime

Storkredsformand forlader Liberal Alliance for Venstre
23. dec. 2019, 09:04 ...
91 minutter efter Trump havde omdiskuteret samtale, blev der sendt en
'eksplosiv' mail, mener topdemokrat
23. dec. 2019, 09:20 ...

-

104 SVT Text Måndag 23 dec 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Blodiga fängelsestrider i Honduras 130
* Tiotals syriska samhällen intagna..131

Ukrainastöd avbröts snabbt.........132
Erdogan larmar om ny flyktingvåg...133

Kroatien går till andra valomgång..134
Satsning på toppelever slopas......135

Tiotal skjutna på fest i Chicago...136
* Notiser: Ambassadör i Mexiko avgår 148

-

NRK:
22. desember 2019 kl. 07:53 - 23. desember 2019 kl. 05:44, error

23. desember 2019 kl. 08:51

-

Netanyahu: ICC makes Jewish rights to biblical Israel a war crime

Netanyahu said that with the prosecutor’s decision, the ICC
had become ammunition in the political battle against the
state of Israel.

By TOVAH LAZAROFF DECEMBER 22, 2019 21:00
https://www.jpost.com/Middle-East/Netanyahu-ICC-turning-Jewish-rights-to-Biblical-Israel-into-a-war-crime-611725

Fem dømt til døden for drab i Saudi Arabien, men bagmanden (kronprinsen)
går fri!

2230 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Ved hans sår blev vi helbredt.

(Es. 53,5b)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Co+6&version=BPH

1 Korinterne 6, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Retssager inden for menigheden

[ ... ]

De, der lever i oprør mod Gud, får ikke del i hans rige

9
Ved I ikke, at de, der lever i oprør mod Gud, ikke får
del i Guds rige? Pas på, at I ikke bedrager jer selv!
Mennesker, der lever i seksuel synd, utroskab eller
afgudsdyrkelse, vil ikke få del i Guds rige. Det samme
gælder mænd, som praktiserer homoseksualitet,

10
og det gælder tyveknægte, griske mennesker, drankere,
svindlere og dem, der nedgør andre.

11
Den form for levevis har nogle af jer haft, men nu er I
blevet renset fra jeres synder. I er frikendte på grund
af det, som Herren Jesus Kristus og Guds Ånd har gjort
for jer, og I er nu indviet til at tjene Gud.

... Vi har ikke fået en krop for at bruge den til seksuel
synd, men for at bruge den til ære for Kristus og lade
ham være herre over den.

... Kan man tage en del af Kristi legeme og bruge det til
prostitution?[a] Aldrig!

... I må afholde jer fra seksuel umoral.

[ ... ]

Footnotes:

6,15 Tempelprostitution var almindeligt accepteret og
praktiseret i den daværende græske kultur.

Kommentar:

Ordene taler for sig selv, synes jeg (hvis man ellers kan og
vil/gider læse)!

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+52.13-53.12&version=BPH

Esajas 52:13-53:12, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Herrens lidende tjener

53,3
Han blev hadet og forkastet, hans liv var fuldt af sorg
og smerte ...

... Men det var vores sygdomme han tog på sig, vores
lidelser han bar.

... Straffen ramte ham, for at vi kunne gå fri. Ved hans
sår blev vi helbredt.

Kommentar:

Dette er Guds gave til Menneskeheden!

-

[...]

Ordet for 2019-12-24

Julens symboler

"I ham har vi forløsning ved hans blod, tilgivelse for
vore synder ved Guds rige nåde."
Ef 1,7

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-12-24
Daily Reading for Tuesday December 24, 2019

Reading 1, Second Samuel 7:1-5, 8-11, 16
Responsorial Psalm, Psalms 89:2-3, 4-5, 27, 29
Gospel, Luke 1:67-79
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=UNyhEIWo_OE
(2019-12-23, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

The LORD is good, a strong refuge when trouble comes. He is
close to those who trust in him.
Nahum 1:7

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 23 Dec 2019 08:32:31 +0100, GMT 07:32

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21996

Fem dømt til døden for drab i Saudi Arabien, men bagmanden (kronprinsen)

'Hjælp, vi er fanger i et kinesisk fængsel': Barn finder nødråb i pakke
med julekort
kl. 10:26
https://www.dr.dk/nyheder/udland/hjaelp-vi-er-fanger-i-et-kinesisk-faengsel-barn-finder-noedraab-i-pakke-med-julekort

-

DR S114 man 23 dec 12:04:28
23.december dr.dk/nyheder 10:32

FEM DØMT TIL DØDEN FOR DRAB
Den offentlige anklager i Saudi-Arabien
oplyser, at fem er dømt til døden for
drabet på journalisten Jamal Khashoggi.
Tre andre personer er sammenlagt idømt
24 års fængsel for deres andel i
forbrydelsen.

Saudi-Arabien kronprins, Mohammad bin
Salman, som i internationale kredse
mistænkes for at være den egentlige
bagmand, har ikke været anklaget i
sagen.

Hans tidligere nærmeste rådgiver Saud
al-Qahtani har indgået i
efterforskningen. Men der blev ikke
rejst sigtelse mod ham, og han har fået
lov til at gå.

Fem dømt til døden for drab på regeringskritisk journalist
kl. 10:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fem-doemt-til-doeden-drab-paa-regeringskritisk-journalist

-

DR S117 man 23 dec 12:04:29
21.december dr.dk/nyheder 08:50

I FÆNGSEL FOR AT KÆMPE MOD IS
Selvom man rejser til Syrien for at
kæmpe imod og ikke med Islamisk Stat,
risikerer man at blive dømt efter
terrorlovgivningen og fængslet. Det har
været tilfældet for 23-årige Aske
Sivesgaard.

Inspireret af de internationale
brigader fra Den Spanske Borgerkrig,
som kæmpede mod Francisco Francos
fascistiske styre, rejste han i 2017
afsted for at kæmpe med kurderne i
Syrien.

Efterfølgende blev Aske Sivesgaard dømt
og afsoner lige nu en seks måneder lang
fængselsdom i Nordjylland. Men straffen
er helt urimelig, mener hans kæreste
Veronika Schultz.

Af Klaus Videbæk og Rasmus Jungersen
21. dec. 2019 kl. 08.50
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/nordjylland/veronikas-kaereste-sidder-i-faengsel-kaempe-mod-islamisk-stat-man

Kommentar:

Og hun har nok ret, skønner jeg!

-

Analytiker om dødsdomme i Saudi-Arabien: En meget mystisk retssag
23. Dec. 2019 kl. 23:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/analytiker-om-doedsdomme-i-saudi-arabien-en-meget-mystisk-retssag

Algeriets magtfulde hærchef meldes død
23. dec. 2019, 12:32
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-23-algeriets-magtfulde-haerchef-meldes-dod

Algeriets magtfulde hærchef, general Ahmed Gaed Salah, er
død, 79 år, oplyser det statslige tv uden at angive årsagen
til hans død.

-

På tegnebrættet siden 1903 - Rusland indvier 19 kilometer lang bro til
den annekterede Krim-halvø
23. dec. 2019, 22:25 Opd. 23. dec. 2019, 23:01
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-23-paa-tegnebraettet-siden-1903-rusland-indvier-19-kilometer-lang-bro-til-den

Kommentar:

Herre! Vend deres praleri til jammer!

-

Kendte beskyldes for 'skamløst' at promovere Saudi-Arabien: - Sygt at se
24. dec. 2019, 06:42
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-24-kendte-beskyldes-for-skamloest-at-promovere-saudi-arabien-sygt-at-se

-

104 SVT Text Tisdag 24 dec 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Kongo-maning om krig mot Rwanda....130

Svensk-etiopier gripen i Etiopien..131

Fångutväxling i östra Ukraina......132

Macron avstår från sin pension.....133

Fem dödsdomar för Khashoggi-mord...134

Miljontals har laddat ned spionapp 135

-

132 SVT Text Tisdag 24 dec 2019
UTRIKES PUBLICERAD 23 DECEMBER

Fångutväxling i östra Ukraina

En fångutväxling mellan Ukraina och
separatister som stöds av Ryssland i
konflikten i östra Ukraina ska
genomföras innan årets slut.

Det uppger en representant för
Organisationen för säkerhet och
samarbete i Europa (OSSE).

Uppgörelsen är ett resultat av sam-
talen i Paris mellan Rysslands
president Vladimir Putin och Ukrainas
president Volodomyr Zelensky om krisen
i östra Ukraina.

Fångutväxlingen rör främst personer
som hålls av Kiev och av separatister.

-

135 SVT Text Tisdag 24 dec 2019
UTRIKES PUBLICERAD 23 DECEMBER

Miljontals har laddat ned spionapp

Miljoner människor världen över har
laddat ned gratisappen ToTok, med
vilken man kan ringa röst- och video-
samtal, skicka bilder och kommunicera
med människor i hela världen.

En granskning av The New York Times
visar nu att myndigheter i Förenade
Arabemiraten använder appen för att
spåra konversationer, rörelser, möten,
relationer, ljud och bild.

Ett Abu Dhabi-baserat företag som
sysslar med underrättelsetjänst och
hackning uppges ligga bakom appen, som
raderats från Googles och Apples app-
butiker efter NYT:s granskning.

-

NRK:
23. desember 2019 kl. 08:51 - 24. desember 2019 kl. 02:02, error

24. desember 2019 kl. 05:43

Pave Frans: Lad ikke kirkens fejl distancere dig fra Gud

Iran loses one of its precious Mig-29s

2229 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Lyset strålede midt i mørket, og mørket fik ikke bugt med
det.

(Joh 1,5)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Co+7&version=BPH

1 Korinterne 7, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Spørgsmål om ægteskabet

10
Men med hensyn til dem, der er gift, har jeg en befaling,
ikke kun et forslag. Og den befaling kommer fra Herren:
En kvinde må ikke skille sig fra[a] sin mand.

11
(Hvis hun alligevel skiller sig fra ham,[b] bør hun
forblive ugift eller blive forsonet med ham igen.) Og en
mand må ikke gå fra sin kone.

En kvinde er bundet af sit ægteskab, så længe hendes mand
lever. Men hvis manden sover ind,[c] er hun frit stillet
til at gifte sig med hvem, hun vil, blot det er med en
kristen.

[ ... ]

Footnotes:

7,10 Eller: „blive skilt fra”.

7,11 Eller: „er blevet skilt fra”.

7,39 Paulus bruger konsekvent dette udtryk om en kristen,
der dør.

Kommentar:

Ordet 'bør' *afslører*, at selv vranglæren forsøger at snige
sig ind i oversættelsen, fordi førhen stod der 'skal'!

Dette er et *indicium* på, at vi lever i Endetiden, hvor selve
Evangeliet forsøges udvandet, så det mister sin kraft!

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+1.1-14&version=BPH

Johannes 1:1-14, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Messias som Ordet fra Gud

5
[...]

Ordet for 2019-12-25

Stol på Guds timing (1)

"Men da tidend fylde kom, sendte Gud sin søn ..."
Gal 4,4

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-12-25
Daily Reading for Wednesday December 25, 2019

Reading 1, Isaiah 52:7-10
Responsorial Psalm, Psalms 98:1, 2-3, 3-4, 5-6
Gospel, John 1:1-18
Reading 2, Hebrews 1:1-6
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=vlbrkdg4rYU
(2019-12-24, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

"For as the waters fill the sea, the earth will be filled
with an awareness of the glory of the LORD."
Habakkuk 2:14

(2019-12-25, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

And I heard a voice from the altar, saying, "Yes, O Lord God,
the Almighty, your judgments are true and just."
Revelation 16:7

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 23 Dec 2019 08:32:31 +0100, GMT 07:32

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21996

Pave Frans: Lad ikke kirkens fejl distancere dig fra Gud

DR S138 ons 25 dec 08:05:56
24.december dr.dk/nyheder 17:30

TRUMP AFFEJER TRUSSEL FRA NORDKOREA
USA's præsident, Donald Trump, affejer
advarslen fra Nordkoreas leder, Kim
Jong-un, om en "julegave", hvis USA
ikke gør indrømmelser.

- Vi finder ud af, hvad overraskelsen
er, og vi vil tage os af det på meget
succesfuld vis, siger præsidenten.

Han tilføjer ifølge nyhedsbureauet
Reuters, at den varslede julegave fra
Kim Jong-un måske er en "rar gave".

- Måske er det en gave, hvor han sender
mig en smuk vase, siger Trump med et
glimt i øjet. Både amerikanske og
asiatiske iagttagere forventer, at det
kan være en ny våbentest.

Trump affejer trussel fra Nordkorea
24. Dec. 2019 kl. 17:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-affejer-trussel-fra-nordkorea

-

DR S140 ons 25 dec 08:05:56
24.december dr.dk/nyheder 21:14

KRITIK AF DØDSDOMME I KHASHOGGI-SAG
Den forlovede til den dræbte journalist
Jamal Khashoggi, Hatice Cengiz, tordner
mod dødsdommene til fem mænd for drabet
på journalisten, skriver nyhedsbureauet
dpa. Mandag blev fem mænd i Saudi-
Arabiens hovedstad, Riyadh, dømt til
døden for at have dræbt Khashoggi 2.
oktober sidste år.

Men Cengiz mener ikke, at man har
fundet frem til de egentlige bagmænd,
og kritiserer processen for at have
været for lukket.

- Hvis disse mænd bliver henrettet uden
mulighed for at forklare sig, kommer vi
måske aldrig til at kende sandheden,
siger Cengiz ifølge dpa.

Khashoggis forlovede: Dødsdomme står i vejen for sandheden
24. Dec. 2019 kl. 21:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/khashoggis-forlovede-dodsdomme-star-i-vejen-sandheden

-

DR S145 ons 25 dec 08:05:57
24.december dr.dk/nyheder 23:36

ANGREB DRÆBER MANGE I BURKINA FASO
35 civile, 7 soldater og 80 personer
fra en militant gruppe er blevet dræbt
under et angreb på en base i det
nordlige Burkina Faso.

Det oplyser myndighederne i Burkina
Faso ifølge nyhedsbureauet Reuters.

Angrebet rettede sig dels mod en
militærbase og dels mod civile i den
nærliggende by Arbinda, skriver
Reuters.

Angrebet involverede over 100 militante
på motorcykler, og den del af det, der
var rettet mod militærbasen, varede
flere timer, siger en hærchef ifølge
AFP.

Demonstranter og politi støder sammen under juleshopping i Hongkong
24. dec. 2019, 16:25
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-24-demonstranter-og-politi-stoder-sammen-under-juleshopping-i-hongkong

-

Hundredtusindvis flygter i Syrien: – Vi har at gøre med nogle ulykkelige
personer, siger Steffen Jensen
24. dec. 2019, 16:34 Opd. 24. dec. 2019, 17:58
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-24-hundredtusindvis-flygter-i-syrien-vi-har-at-goere-med-nogle-ulykkelige-personer

-

Asiens stærkeste vil presse Nordkorea til nedrustning - nu er
missilfabrikken udvidet
24. dec. 2019, 22:31
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-24-asiens-staerkeste-vil-presse-nordkorea-til-nedrustning-nu-er-missilfabrikken

-

Pave Frans: Lad ikke kirkens fejl distancere dig fra Gud
25. dec. 2019, 06:59
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-25-pave-frans-lad-ikke-kirkens-fejl-distancere-dig-fra-gud

-

Bortrejst husejer så indbrud live på mobiltelefonen
25. dec. 2019, 07:17 Opd. 25. dec. 2019, 07:33 ...
Trump krævede ifølge Hollywood-stjerne at være med i Home Alone 2
25. dec. 2019, 08:06 ...

-

104 SVT Text Onsdag 25 dec 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Brand avbröt julfirande i Chile....130

* Orkan slog till mot Filipperna.....131

Jul med protester i Hongkong.......132

Terrorattack i Burkina Faso........133

Son till ex-president åtalad.......134

UD: Gripen svensk-etiopier släppt..135

-

NRK:

24. desember 2019 kl. 05:43 - 25. desember 2019 kl. 04:52, error

25. desember 2019 kl. 08:21

-

Pave Frans: Lad ikke kirkens fejl distancere dig fra Gud

25. december 2019, kl. 5:04
Fra Ritzau
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kultur/pave-frans-lad-ikke-kirkens-fejl-distancere-dig-fra-gud

-

Iran loses one of its precious Mig-29s

Reports said the jet crashed near a “dormant volcano” and
that it had fallen around nine in the morning. Search and
rescue brigades were sent to find the pilot.

By SETH J. FRANTZMAN DECEMBER 25, 2019 14:27
https://www.jpost.com/Breaking-News/Military-jet-crashes-in-northwest-Iran-killing-two-pilots-612080

Iran lukker internettet ned pga. demonstrationer i dag

Russisk opposition: Putin-kritiker tvunget til Arktis

Rusland slukkede internetforbindelsen til udlandet - kan give Putin mere
kontrol med befolkningen

Hongkong: Tårgas mot demonstranter

2228 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

(Jesus siger:)

Den, der ikke er villig til at give afkald på sit eget
liv for at følge mig, er mig ikke værd.

(Matt 10,38)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Co+8&version=BPH

1 Korinterne 8, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Spørgsmål om afgudsofre

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+10.32-&version=BPH

Matthæus 10:32-42, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Jesus siger:)

34
At jeg er kommet til denne jord, betyder ikke, at der
fra nu af er fred og ingen fare. Nej, der vil blive
splid, helt ind i familiens inderkreds, som der står
skrevet:

35
‚En søn vil vende sig imod sin far,
en datter gøre oprør imod sin mor,
en svigerdatter imod sin svigermor.

36
Man får sin egen familie til fjender.’[a]

37
Den, der elsker sin far eller mor mere end mig, er ikke
værdig til at være min discipel. Og den, der elsker sin
søn eller datter mere end mig, er ikke værdig til at
følge mig.

38
Den, der ikke er villig til at give afkald på sit eget
liv[b] for at følge mig, er mig ikke værd.

39
Den, der klamrer sig til livet her på jorden, vil miste
det evige liv. Men den, der er parat til at give afkald
på sit jordiske liv for min skyld, skal leve for evigt.

[ ... ]

Footnotes:

10,36 Frit citat fra Mika 7,6.

10,38 Ordret står der: „Den, der ikke tager sit kors op.”
Den dødsdømte måtte selv bære overliggeren til korset det
sidste stykke vej, før han blev hængt op på det. Denne
talemåde henviser derfor til at være villig til at dø.

-

[...]

Ordet for 2019-12-26

Stol på Guds timing (2)

"Knap har jeg talt, så lader jeg det ske ..."
Es 46,11

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-12-26
Daily Reading for Thursday December 26, 2019

Reading 1, Acts 6:8-10; 7:54-59
Responsorial Psalm, Psalms 31:3-4, 6, 7, 8, 17, 21
Gospel, Matthew 10:17-22
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=8hFppL1TzUo

=>

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Act+6.8-10%3B+7.54-59&version=BPH

Apostelenes gerninger 6:8-10; 7:54-59, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Stefanus bliver arresteret

Stefanus henrettes ved stening

De slæbte ham uden for bymuren for at stene ham. Alle,
der havde hørt, hvad Stefanus havde sagt, begyndte nu at
kaste sten på ham,[a] men først tog de deres kapper af
og lagde dem ved fødderne af en ung mand, der hed Saul.

59
Mens stenene haglede ned over Stefanus, bad han: „Herre
Jesus, tag imod min ånd.”

Footnotes:

7,58 De betragtede det, Stefanus havde sagt, som
blasfemi mod Gud, og ifølge 3.Mos. 24,14 var det deres
religiøse pligt at stene en sådan person.

(
I gårdagens andagtstekst fra 'Et Ord til dagen' stod der
bl.a. vedr. jomfru Maria ang. Jesu undfangelse UDENFOR
ægteskabet (hvor man derfor let forledes til at tro, at hun
har været sin mand utro, apropos hor): "... Udover at hun
kunne blive udstødt, sagde loven, at hun kunne blive stenet
til døde ..."

Kommentar:

Vi må takke Gud for, at vi lever i et frit land, hvor man
kan leve som det passer en, at man IKKE bliver stenet (til
døde), fx. bare fordi man som Stefanus har en anden religiøs
forståelse af tingene!

(
Jeg takker således HVER DAG Gud for vores demokrati med
Ytringsfrihed, Religionsfrihed og Forsamlingsfrihed ... :-)
)

Amen?

+

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+10.17-22&version=BPH

Matthæus 10:17-22, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Jesus siger:)

21
Søskende vil angive hinanden — også selv om det koster
de angivne livet. Forældre vil forråde deres egne børn,
og børn vil gå imod deres forældre og være årsag til, at
de bliver henrettet.

22
Ja, mange vil hade jer på grund af jeres tro på mig. Men
den, der holder ud til det sidste, vil blive frelst.

)

Date: Mon, 23 Dec 2019 08:32:31 +0100, GMT 07:32

> [...]

Russisk opposition: Putin-kritiker tvunget til Arktis

Rusland slukkede internetforbindelsen til udlandet - kan give Putin mere

30 år siden i dag: Den rumænske diktator Ceausescu henrettet efter
lynretssag
kl. 13:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/30-aar-siden-i-dag-den-rumaenske-diktator-ceausescu-henrettet-efter-lynretssag

-

DR S161 tor 26 dec 09:04:17
25.december dr.dk/nyheder 18:30

IRAN LUKKER INTERNETTET NED
Irans myndigheder har lukket ned for
internetforbindelsen til udlandet i
adskillige områder af landet forud for
varslede demonstrationer i morgen.

Det skriver det iranske nyhedsbureau
ILNA ifølge Reuters. Endnu flere
områder i landet kan ifølge
nyhedsbureauet blive ramt af
nedlukningen.

Demonstrationerne kommer, et par uger
efter at de seneste omfattende
protester i landet fandt sted i
november.

Adskillige demonstranter blev dræbt, og
deres pårørende har den seneste tid
delt historier på de sociale medier.

Iran lukker internettet ned inden protester for dræbte demonstranter
25. Dec. 2019 kl. 18:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/iran-lukker-internettet-ned-inden-protester-draebte-demonstranter

-

DR S162 tor 26 dec 09:04:17
25.december dr.dk/nyheder 19:30

JULEFEJRING AFLYST I BURKINA FASO
Flagene er hejst på halvt og al
officiel fejring af julen er blevet
aflyst i Burkina Faso.

Det oplyser landets
kommunikationsminister, Remis
Dandjinou, efter at 35 civile og syv
soldater i går blev dræbt i simultane
terrorangreb i det nordlige Burkina
Faso.

Det ene angreb fandt sted på en
militærbase, mens militante også
udførte et angreb i den nærliggende by
Arbinda.

31 af de 35 dræbte civile i Arbinda er
ifølge landets myndigheder kvinder.

Al fejring af jul er aflyst i Burkina Faso efter angreb fra terrorister
på motorcykler
25. Dec. 2019 kl. 19:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/al-fejring-af-jul-er-aflyst-i-burkina-faso-efter-angreb-fra-terrorister-paa

-

DR S164 tor 26 dec 09:04:17
26.december dr.dk/nyheder 01:16

NYT ANGREB I BURKINA FASO
I et nyt angreb i Burkina Faso er
mindst 11 soldater blevet dræbt.

Det oplyser den lokale radiostation
Omega sent onsdag dansk tid ifølge
nyhedsbureauet dpa.

Tidligere onsdag blev en patrulje på
vagt nær landsbyen Hallale ifølge dpa
udsat for et bagholdsangreb.

Mindst fem af angrebsmændene blev
ifølge dpa dræbt.

Angrebet kommer, blot en dag efter at
over 100 mennesker, heriblandt 35
civile, blev meldt dræbt i et
usædvanligt blodigt angreb nær byen
Arbinda.

Mindst 11 soldater er dræbt i nyt angreb i Burkina Faso
kl. 01:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/mindst-11-soldater-er-draebt-i-nyt-angreb-i-burkina-faso

-

DR S166 tor 26 dec 09:04:17
26.december dr.dk/nyheder 07:40

SKÆBNEVALG FOR NETANYAHU
Israels længst siddende
premierminister, Benjamin Netanyahu,
står i dag over for et valg om
lederposten i Likud-partiet, hvor han
midt under korruptionstiltaler og et
sandt politisk kaos i Israel skal
forsøge at give et stærkt signal om
opbakning på de indre linjer.

Men selv om målingerne og de israelske
medier spår en klar Netanyahu-sejr, og
den 70-årige veteran er kendt for at
have en fast skare af støtter i Likud,
er genvalget ikke helt sikkert. Hans
hovedmodstander, Gideon Saar, har
nemlig længe været en markant skikkelse
i partiet. /ritzau/

Skæbnevalg for Netanyahu: Rival kan blive ny Likud-leder
kl. 07:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/skaebnevalg-netanyahu-rival-kan-blive-ny-likud-leder

Rusland slukkede internetforbindelsen til udlandet - kan give Putin mere
kontrol med befolkningen
25. dec. 2019, 17:42
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-25-rusland-slukkede-internetforbindelsen-til-udlandet-kan-give-putin-mere-kontrol-med

Systemet er inspireret af blandt andet Iran, der har lukket
internettet under voldsomme demonstrationer, siger ekspert.

I en landsdækkende test lukkede Rusland lillejuleaftensdag
ned for landets internetforbindelse til resten af verden.

Det skriver britiske BBC.

Formålet med øvelsen var at teste et isoleret russisk
intranet ved navn 'RuNet', der gør det muligt for Rusland at
isolere landets computere i tilfælde af udenlandske
cyberangreb.

-

Russisk opposition: Putin-kritiker tvunget til Arktis
25. dec. 2019, 21:00
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-25-russisk-opposition-putin-kritiker-tvunget-til-arktis

Putin-kritiker er sendt til nordlig base for at aftjene
værnepligt. Han er politisk fange, siger opposition.

-

Hemmelig rapport sår tvivl om Femern-byggeri – tyskerne halter gevaldigt
efter
26. dec. 2019, 07:13 ...
Syv døde i bådforlis i tyrkisk sø
26. dec. 2019, 07:23 ...

-

104 SVT Text Torsdag 26 dec 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Stigande dödstal i Filippinerna....130
* Asien hedrar tsunamioffren 2004....131
* Italien-minister avgår i protest...132

* 250 hemlösa efter brand i USA......133
* "Gyllene fallskärm" för Boeing-vd..134
Hongkong: Tårgas mot demonstranter 135

Razzia mot nätbedragare i Nepal....136
Terrorister angrep by i Nigeria....137
Spanien räddade 200 migranter......138

Fransk tågstrejk kostar miljarder..139
* Notiser: 60 räddade i båtolycka....148

-

135 SVT Text Torsdag 26 dec 2019
UTRIKES PUBLICERAD 25 DECEMBER

Hongkong: Tårgas mot demonstranter

Pekingkritiska demonstranter gav sig
under juldagen ut på Hongkongs gator
och möttes av tårgas från polisen.

Sammandrabbningen utgör ett avbrott i
det relativa lugn som rått sedan lo-
kalvalen tidigare i december. Då vann
politiker som står nära proteströrel-
sen en förkrossande majoritet av plat-
serna till de lokala församlingarna.

Den politiska segern i valet har inte
påverkat motståndsviljan hos Hongkongs
demonstranter. -Vi är förebredda på
konfrontation. Det spelar ingen roll
att det är jul, säger en 28-årig man
som vill vara anonym.

-

NRK:
25. desember 2019 kl. 08:21 - 26. desember 2019 kl. 06:41, error

26. desember 2019 kl. 09:19

-

Scientists warn AI control of nukes could lead to ‘Terminator-style’ war

The world may be inching closer to an apocalyptic nuclear war
could be possible as control over nuclear weapons is yielded
to artificial intelligence (AI).

By YONAH JEREMY BOB DECEMBER 25, 2019 22:02
https://www.jpost.com/International/Nuke-scientists-warn-AI-control-could-lead-to-Terminator-style-nuke-war-612123

-

Naftali Bennett: The Hague's ICC is home of modern antisemitism

Australia comes out against ICC investigation of Israel

By LAHAV HARKOV DECEMBER 25, 2019 21:28
https://www.jpost.com/Arab-Israeli-Conflict/Naftali-Bennett-The-Hague-is-the-home-of-modern-antisemitism-612095

Kommentar:

Alene den *kendsgerning*, at Putin kan lave en angrebskrig
på Georgien og myrde i tusindvis af mennesker UDEN at blive
tiltalt ved ICC, mens Israel kræves til regnskab for langt
mindre, tilkendegiver, at der er noget galt; altså *misbrug*
af Domstolens autoritet!

-

Iran to hold joint, four-day navy drill with Russia and China

Maneuvers in the Indian Ocean seen as response to recent US
exercise with Saudi Arabia in which Chinese navy also
participated

By Nasser Karimi 25 December 2019, 3:34 pm
https://www.timesofisrael.com/iran-to-hold-joint-four-day-navy-drill-with-russia-and-china/

Netanyahu vinder formandspost

Flystyrt i Kasakhstan - 15 er dræbt

The ICC decision on Israel would make Himmler proud

2227 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Hvis nogen angriber jer, er det imod min vilje, ...

(Es 43,15a)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Co+9&version=BPH

1 Korinterne 9, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Paulus kræver ikke sin ret

[ ... ]

Det kræver disciplin at vinde sejren

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+54&version=BPH

Esajas 54, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Gud indvarsler en ny tid

15
Hvis nogen angriber jer, er det imod min vilje, og de vil
ikke kunne stå sig i kampen mod jer.

-

[...]

Ordet for 2019-12-27

Om at udvikle tålmodighed

"... vi ved, at trængslen skaber udholdenhed,"
Rom 5,3

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-12-27
Daily Reading for Friday December 27, 2019

Reading 1, First John 1:1-4
Responsorial Psalm, Psalms 97:1-2, 5-6, 11-12
Gospel, John 20:2-8
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=nuhlQv4XpU4
(2019-12-26, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

"Together they will go to war against the Lamb, but the Lamb
will defeat them because he is Lord of all lords and King of
all kings. And his called and chosen and faithful ones will
be with him."
Revelation 17:14

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 23 Dec 2019 08:32:31 +0100, GMT 07:32

> [...]

Netanyahu vinder formandspost

Flystyrt i Kasakhstan - 15 er dræbt

The ICC decision on Israel would make Himmler proud

DR S117 fre 27 dec 08:00:33
27.december dr.dk/nyheder 02:22

NETANYAHU VINDER FORMANDSPOST
Israels fungerende premierminister,
Benjamin Netanyahu, vinder valget om
formandsposten i det højrenationale
Likud-parti.

Det annoncerer partiet natten til
fredag dansk tid, efter at alle
stemmerne er talt op, skriver
nyhedsbureauet AFP.

Hans modstander, Gideon Saar, erkender
også nederlaget til Benjamin Netanyahu.

Det skriver han på Twitter klokken
00.45 natten til fredag ifølge det
israelske medie The Jerusalem Post.

Netanyahu vinder israelsk valg om formandspost i Likud-partiet
kl. 02:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/netanyahu-vinder-israelsk-valg-om-formandspost-i-likud-partiet

-

DR S119 fre 27 dec 08:00:33
27.december dr.dk/nyheder 05:47

FLYSTYRT I KASAKHSTAN - 15 ER DRÆBT
15 personer er blevet dræbt, efter at
et fly med 95 passagerer og fem
besætningsmedlemmer om bord er styrtet
ned ved byen Almaty i Kasakhstan natten
til fredag dansk tid.

Det oplyser de kasakhiske
luftfartsmyndigheder ifølge
nyhedsbureauet Reuters.

Flyet fra luftfartsselskabet Bek Air
havde retning mod landets hovedstad,
Nur-Sultan.

Fly styrtet ned i Kasakhstan - 15 er dræbt
kl. 05:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fly-styrtet-ned-i-kasakhstan-15-er-draebt

Sverige styrker sit forsvar massivt
26. dec. 2019, 17:55
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-26-sverige-styrker-sit-forsvar-massivt

-

Kina, Rusland og Iran afholder fælles flådeøvelse nær omstridt farvand
26. dec. 2019, 21:32
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-26-kina-rusland-og-iran-afholder-faelles-flaadeoevelse-naer-omstridt-farvand

-

Jordskælv rammer Iran

LIGE NU
27. dec. 2019, 05:07
af Marie Jensen

I dag, Kl. 08:50
Jordskælv rammer Iran
https://nyheder.tv2.dk/2019-12-27-lige-nu

Et jordskælv med en styrke på 5,1 på Richterskalaen har
fredag morgen ramt Iran, skriver nyhedsbureauet NTB. Der er
forløbig ingen meldinger om tilskadekomne. Jordskælvet ramte
ved byen Borazjan, cirka 45 kilometer fra atomanlægget i
Bushehr nær kysten til Den Persiske Bugt.

-

Skoleinspektørs jobsamtale endte i en sømstol i kinesisk fangelejr
27. dec. 2019, 06:39
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-11-11-skoleinspektoers-jobsamtale-endte-i-en-soemstol-i-kinesisk-fangelejr

I Kina sidder omkring en million mennesker lige nu i
opdragelseslejre. TV 2 har mødt en af de få fanger, der har
haft held til at undslippe.

-

Kendt restaurantkæde får sur smiley og bøde – nu er køkkenchefen fyret
27. dec. 2019, 07:22 ...
Bytter julegaver for 300 millioner kroner - her er reglerne
27. dec. 2019, 07:40 ...

-

104 SVT Text Fredag 27 dec 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Flygkrasch i Kazakstan - 15 döda...130
* Allt flera döda i Filippin-orkan...131

* Netanyahu vann partiledarval stort 132
Migrantström till Italien halverad 133

Migranter försökte korsa kanalen...134
Chiles president: Branden anlagd...135

Två skadade i stor lavin i Schweiz 136
Domstol: Brott blockera Wikipedia..137

100 000 civila offer i Afghanistan 138

-

137 SVT Text Fredag 27 dec 2019
UTRIKES PUBLICERAD 26 DECEMBER

Domstol: Brott blockera Wikipedia

Den turkiska blockaden av tillgången
till det digitala uppslagsverket
Wikipedia strider mot yttrande-
friheten. Det slår landets författ-
ningsdomstol fast, skriver Reuters.

Det var efter att ha vunnit valet 2017
som president Recep Tayyip Erdogan såg
till att all tillgång till Wikipedia
blockerades i landet.

Anledningen var att Wikipedia vägrat
ta bort innehåll som anklagar Turkiet
för att samarbeta med terrorgrupper.
Wikipedia hade begärt att författ-
ningsdomstolen tar upp frågan, som nu
går vidare till lokal domstol.

-

NRK:
26. desember 2019 kl. 09:19 - 27. desember 2019 kl. 04:55, error

27. desember 2019 kl. 08:59

-

The ICC decision on Israel would make Himmler proud

The ICC chief prosecutor’s hand is now controlled by
organizations linked to the 3rd Reich.

By RICHARD KEMP DECEMBER 26, 2019 19:13
https://www.jpost.com/Opinion/The-ICC-decision-on-Israel-would-make-Himmler-proud-612211

Her skærer russisk politi sig ind til Putin-kritikers kontor - var på
vej med ny afsløring

2226 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

... dem, der *nægter* at handle ondt!

(Es 56,2b)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Co+10&version=BPH

1 Korinterne 10, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Advarsel mod at falde fra

[ ... ]

Hold jer væk fra al afgudsdyrkelse

[ ... ]

Begræns din egen frihed for næstens skyld

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+55&version=BPH

Esajas 55, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Gud indvarsler en ny tid, fortsat)

6
Søg Herren, mens han er til at finde. Kald på ham, mens
han er nær.

7
De gudløse skal holde op med deres oprørske handlinger
og ændre deres onde tanker. De skal vende sig til Herren,
så han kan vise dem barmhjertighed. Ja, vend tilbage til
jeres Gud — for han er mere end villig til at tilgive.

Kommentar:

I den noget ældre BPH-oversættelse fra 1992 står der:

7
Lad mennesker opgive ders onde handlinger og afvise
enhver tanke om at handle ondt! ...

I Esajas 56,2 står der ligeledes i BPH-oversættelsen fra
1992:

56,2
... og dem, som nægter at handle ondt.

Kommentar:

Vær du også en af dem, der *nægter* at handle ondt!

Subject: Heaven-break (til Bruden): Du SKAL være stueren! -
Re: 2019 uge 51 (news samlet)
Date: Thu, 19 Dec 2019 10:24:37 +0100, GMT 09:24
21990 news:5dfb41ec$0$706$1472...@news.sunsite.dk
Bride (Bruden)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/bride/21-990
Indsigelse mod kirkelig vielse af ... (hor) ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/21-990
Wrong Doctrine (Vranglære)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-990
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/gy1DNE7dToU/9sTcWKitAAAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/8OTKP7xEJ74/EVlB5-PGAgAJ

HVIS du har været en af dem, der har *undergravet* Guds Ord
(ved at opmuntre andre til fx. at skide højt og flot på
forbuddet om at bedrive hor), da VÆLG i dag at *VENDE OM* og
sæt en ÆRE i at overholde Guds bestemmelsen!

-

[...]

Ordet for 2019-12-28

Paulus' torn i kødet - og din (1)

"... blev der givet mig en torn i kødet ...".
Kor 12,7

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-12-28
Daily Reading for Saturday December 28, 2019

Reading 1, First John 1:5--2:2
Responsorial Psalm, Psalms 124:2-3, 4-5, 7-8
Gospel, Matthew 2:13-18
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=NqoERIAYk1c
(2019-12-27, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

"Do not despise these small beginnings, for the LORD
rejoices to see the work begin, to see the plumb line in
Zerubbabel's hand." (The seven lamps represent the eyes of
the LORD that search all around the world.)
Zechariah 4:10

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 23 Dec 2019 08:32:31 +0100, GMT 07:32

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21996

Her skærer russisk politi sig ind til Putin-kritikers kontor - var på

33-årige Jimmy kørte spritkørsel igen og igen og igen: Nu vil politiet
hjælpe
kl. 09:50
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/midtvest/33-aarige-jimmy-koerte-spritkoersel-igen-og-igen-og-igen-nu-vil-politiet

-

Vred opposition affyrer tåregas i Montenegros parlament
kl. 09:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/vred-opposition-affyrer-taregas-i-montenegros-parlament

-

DR S125 fre 27 dec 11:38:37
27.december dr.dk/nyheder 11:32

TYRKERNE KAN IGEN BRUGE WIKIPEDIA
Det startede med en brugergenereret
artikel på online encyklopædien,
Wikipedia. I artiklen - der stadig er
tilgængelig - fra 2017 kan man læse, at
tyrkiske embedsmænd har været
involveret i oliehandel med
terrororganisationen Islamisk Stat i
Irak og Levanten eller ISIL.

Og efter en mere end to år lang proces
ved de tyrkiske domstole, har landets
højeste forfatningsdomstol nu truffet
afgørelse om, at den blokering af
adgangen til online encyklopædien er en
krænkelse af ytringsfriheden.

Det sker med stemmerne 10 mod seks.

Nu skal tyrkerne igen kunne tilgå verdens største leksikon Wikipedia
kl. 11:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/nu-skal-tyrkerne-igen-kunne-tilgaa-verdens-stoerste-leksikon-wikipedia

-

Colombias blodige fred: Tidligere oprørsfolk bliver likvideret på stribe
kl. 18:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/colombias-blodige-fred-tidligere-oproersfolk-bliver-likvideret-paa-stribe

-

DR S136 lør 28 dec 09:02:53
27.december dr.dk/nyheder 18:28

LESBISK KYS I STAR WARS KLIPPET UD
To kvinder, der kysser i den
afsluttende sekvens i den nye Star
Wars-film "The Rise of Skywalker", er
blevet klippet ud af versionen, der
vises i Singapore.
Begrundelsen lyder blandt andet, at
"flere børn kan se filmen, når den ikke
indeholder et lesbisk kys".

En scene af denne karakter ændrer ved
aldersgrænsen, skriver en talsmand fra
Singapores regeringskontor for
kommunikation og medier til
nyhedsbureauet Reuters.

Ved at undlade scenen er det tilladt
for børn ned til 13 år at se filmen,
mens scenen ville hæve grænsen til 16
år, lyder det.

For frækt: Lesbisk kys i Star Wars censureret væk i flere lande
27. Dec. 2019 kl. 18:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fraekt-lesbisk-kys-i-star-wars-censureret-vaek-i-flere-lande

Kommentar:

Det er blevet en *pervers* tidsalder, vi lever i (apropos et
*Endetidstegn*)!

-

Korrespondent: Islamisk Stat i fuld gang med at få fodfæste i stor
afrikansk region
27. Dec. 2019 kl. 20:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/korrespondent-islamisk-stat-i-fuld-gang-med-faa-fodfaeste-i-stor-afrikansk-region

Her skærer russisk politi sig ind til Putin-kritikers kontor - var på
vej med ny afsløring
27. dec. 2019, 11:18
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-27-her-skaerer-russisk-politi-sig-ind-til-putin-kritikers-kontor-var-paa-vej-med-ny

Russisk politi gennemførte torsdag en målrettet aktion mod
hovedkvarteret for den fremtrædende oppositionspolitiker
Aleksej Navalnyjs anti-korruptionsfond, FBK, i Moskva.

-

Youtuber fængslet for at fornærme Marokkos konge
27. dec. 2019, 20:32
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-27-youtuber-faengslet-for-at-fornaerme-marokkos-konge

Kommentar:

Monarkiet er og bliver af det onde (et *diktatur*)!

-

Nyt supervåben kan flyve med 27 gange lydens hastighed og ifølge Rusland
er det klar til brug
27. dec. 2019, 23:45
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-27-nyt-supervaaben-kan-flyve-med-27-gange-lydens-hastighed-og-ifoelge-rusland-er-det

-

Mange dræbt af formodet bombe i Mogadishu
28. dec. 2019, 09:04 ...
Da tre venner fra Jylland tog til Portugal med deres bukser, blev der
grinet af dem
28. dec. 2019, 09:22 ...

-

104 SVT Text Lördag 28 dec 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Över 30 dödade i Somalia-attentat..130
* Sköts ihjäl under musikinspelning..131

* Raketattack mot irakisk militärbas 132
Polischef gripen för mormonmorden..133

235 000 har flytt Idlib i Syrien...134
Hjälte i grotträddning död.........135

Novak: Nord Stream 2 i bruk 2020...136
Iran övar med Kina och Ryssland....137

EU kan förlänga brexitsamtal.......138
* Notiser: Sju döda i flygolycka.....148

-

132 SVT Text Lördag 28 dec 2019
UTRIKES PUBLICERAD 28 DECEMBER

Raketattack mot irakisk militärbas

En amerikansk civilanställd omkom och
ett flertal personer skadades i en
robotattack sent i går kväll mot en
militärbas i norra Irak.

Bland de skadade finns såväl irakisk
personal som amerikansk militär,
rapporterar AFP och Reuters.

Hur många som skadats, eller deras
tillstånd, uppges inte, men enligt
uppgift ska ingen ha livshotande
skador. Lokala myndigheter uppger att
basen besköts med 30 projektiler.

Ingen grupp har tagit på sig ansvaret
för attacken, enligt nyhetsbyråerna.

-

136 SVT Text Lördag 28 dec 2019
UTRIKES PUBLICERAD 27 DECEMBER

Novak: Nord Stream 2 i bruk 2020

Rysslands energiminister Aleksandr
Novak räknar med att gaslednings-
projektet Nord Stream 2 kan tas i
drift under 2020, trots amerikanska
sanktioner.

Det tysk-schweiziska bolaget Aliseas
som arbetat med att bygga ledningen
från Ryssland till Tyskland avbröt
arbetet sedan USA infört sanktioner
mot projektet, skriver TT-Reuters.

Dragningen i Östersjön är nästan klar
men 160 km av den 2 460 km långa
gasledningen återstår. Novak säger att
arbetet kan slutföras med ett fartyg
som ligger i hamn i östra Ryssland.

-

137 SVT Text Lördag 28 dec 2019
UTRIKES PUBLICERAD 27 DECEMBER

Iran övar med Kina och Ryssland

På fredagen inledde fartyg från Iran,
Kina och Ryssland en militärövning i
Omanbukten och i norra Indiska
oceanen. Det är första gången marinen
från de tre länderna övar tillsammans.

Omanbukten ligger i anslutning till en
av de strategiskt viktiga farlederna
från Persiska viken, där en stor del
av de globala oljetransporterna sker.

-Meddelandet om denna övning är fred,
vänskap och varaktig säkerhet genom
samarbete och enhet ... och dess
resultat kommer att visa att Iran inte
kan isoleras, sade amiral Gholamreza
Tahani på statlig tv, enligt Reuters.

-

NRK:
27. desember 2019 kl. 08:59 - 28. desember 2019 kl. 07:29, error

28. desember 2019 kl. 09:39

Næsten hver femte har brudt med én i nærmeste familie

2225 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Indtil [Jesus] kommer [igen], forkynder I derfor
budskabet om hans død, hver gang I spiser af brødet og
drikker af bægeret.

(1.Kor. 11,26)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Co+11&version=BPH

1 Korinterne 11, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Om at finde sin plads og være under autoritet og beskyttelse

[ ... ]

Mangel på fællesskab i menigheden

Det følgende er, hvad jeg har modtaget fra Herren, og
hvad jeg også har givet videre til jer: Den nat, da
Herren Jesus blev forrådt, tog han et brød,

24
takkede Gud, brækkede det over og sagde: „Dette er mit
legeme, som gives for jer. Spis det for at huske på,
hvad jeg har gjort.”

25
Efter måltidet tog han også vinbægeret og sagde: „Dette
bæger vin er mit blod, som besegler den nye pagt. Hver
gang I drikker det, så husk på, hvad jeg har gjort.”

26
Indtil Herren kommer, forkynder I derfor budskabet om
[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+2.13-&version=BPH

Matthæus 2:13-23, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Flugten til Egypten

[ ... ]

Massakren på børnene i Betlehem

[ ... ]

Hjemrejsen fra Egypten

-

[...]

Ordet for 2019-12-29

Paulus' torn i kødet - og din (2)

"... for at jeg ikke skulle blive hovmodig ..."
2. Kor 12,7

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-12-29
Daily Reading for Sunday December 29, 2019

Reading 1, Sirach 3:2-6, 12-14
Responsorial Psalm, Psalms 128:1-2, 3, 4-5
Gospel, Matthew 2:13-15, 19-23
Reading 2, Colossians 3:12-21
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=nrVK1LpcyEM
(2019-12-28, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

And from the throne came a voice that said, "Praise our God,
all his servants, all who fear him, from the least to the
greatest."
Revelation 19:5

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 23 Dec 2019 08:32:31 +0100, GMT 07:32

> [...]

Næsten hver femte har brudt med én i nærmeste familie

-

Næsten hver femte har brudt med én i nærmeste familie
28.12.2019 kl. 20:45
https://jyllands-posten.dk/indland/ECE11739388/naesten-hver-femte-har-brudt-med-en-i-naermeste-familie/

Vi finder os ikke i så meget som tidligere, og vores
familierelationer er i dag i højere grad båret af lyst end
pligt, forklarer psykologer som årsag til et stigende antal
brud med de nærmeste i familien.

Familien betyder meget for de fleste danskere, men den tætte
relation kan i nogle tilfælde blive for meget og resultere i
et brud.

Sådan er det for 18 pct. af danskerne, som ifølge en måling
fra Norstat foretaget for Jyllands-Posten har brudt
kontakten til en bror, søster, forældre eller børn.

»Det er et meget højt tal, der viser, at mange danskere har
alvorlige problemer med deres familier og har oplevet en
stor smerte, for ellers bryder man ikke en nær relation,«
siger Annette Due Madsen, psykolog og stifter af Center for
Familieudvikling.

=== citat slut ===

Jeg modtog nogle *mærkelige* e-amil-beskeder forleden dag:

1
Dato: 2019-12-17, CET 22:31, GMT 21:31
Afsender: ... (classified) ...
Modtager: "... (classified, gammel e-mail-adresse) ...

=== citat start ===

Hej kaere fremmed!!!!

Hvordan var din dag??? Jeg onsker at starte bekendtskab med
dig!! Jeg leder efter et seriost forhold til med en vaerdig
partner!!

Du kan kalde mig Uliya!! Jeg er en omgaengelig person!! Jeg
foretraekker en sund livsstil , jeg nyder at gore sport!!

Hvis du gerne vil fortsaette vores bekendtskab, jeg er glad
for at skrive til dig mere om mine interesser!! Jeg er ensom
nu... Jeg har aldrig vaeret gift, og jeg har ikke noget
barn...

Hvad vil du fortaelle mig om dine interesser??? Jeg vil
gerne vide dig taettere pa!! Jeg beder dig sende mig dine
fotografierne!! Og selvfolgelig jeg sender dig mine
fotografierne!!

Jeg ser frem til dit brev!! Uliya.

=== citat start ===

Gak-gak?

(
Det hænder nu og da, at man får ligegyldige mails tilsendt,
men *timingen* her var velovervejet og indholdet afslørede
dybtgående kendskab til ... (classified) ...: "Nogen"
ønskede at *bortlede* min opmærksomhed fra ... (classified,
markpointer = Deadline 16:00) ...!

Mand anholdt ved togstation: Kastede salmiakspiritus mod passagerer
kl. 15:41
https://www.dr.dk/nyheder/indland/mand-anholdt-ved-togstation-kastede-salmiakspiritus-mod-passagerer

Iran, Kina og Rusland i fælles flådeøvelse: - Havets nye magttrekant
28. dec. 2019, 11:45
https://nyheder.tv2.dk/tech/2019-12-28-iran-kina-og-rusland-i-faelles-flaadeoevelse-havets-nye-magttrekant

-

Iran, Kina og Rusland i 'rå magtdemonstration' rettet mod Vesten
28. dec. 2019, 11:45 Opd. 28. dec. 2019, 13:06
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-28-iran-kina-og-rusland-i-raa-magtdemonstration-rettet-mod-vesten

-

Ekssvigermor snagede i sygejournal - sådan tjekker du, om nogen har
kigget i din
29. dec. 2019, 07:15 ...
Fem personer er stukket ned i rabbiners hjem i New York
29. dec. 2019, 06:29 Opd. 29. dec. 2019, 07:37 ...
Stort stillads væltet ned over kørebane i nat: Nogen har været inde og
pille ved det
29. dec. 2019, 07:40 Opd. 29. dec. 2019, 08:51 ...

-

104 SVT Text Söndag 29 dec 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Flera knivhöggs vid synagoga i USA 130
* Frivilliga brandmän får ersättning 131
* Samoa-utbrott nu under kontroll....132

* Man med motorsåg skjuten av polis..133
Minst 90 döda i Somalia-attack.....134
Många döda i bilolyckor i Egypten..135

Fem döda i flygkrasch i USA........136
Antalet döda i Chileprotester ökar 137
Nytt rymdrekord för astronaut......138

Kokain för 12 miljarder i Uruguay..139
Världens äldsta noshörning död.....140

-

NRK:
28. desember 2019 kl. 09:39 - 29. desember 2019 kl. 04:51, error

29. desember 2019 kl. 09:24

-

Opråb fra hjerneforsker: Gå! For hjernens og hjertets skyld
27. december 2019, kl. 0:00, opdateret kl. 14:16
Jannie Iwankow Søgaard
https://www.kristeligt-dagblad.dk/liv-sjael/gaa-hjernens-og-hjertets-skyld

Den irske hjerneforsker Shane O’Mara vil have os ud at
spadsere langt mere, end vi gør i dag. Det er godt ikke
alene for fysikken, men også for hjernen. Og så vil han have
os til at vandre i flok