Andagt: Spurgeon - din venten ved Kongens låge

Ole Madsen

C. H. Spurgeon's Daglig hjælp
for måneden

AUGUST

August 25

BØN lader af og til vente på sig som en bedende ved lågen, indtil Kongen kommer frem for at fylde hendes hænder med velsignelsen hun søger. Herren, når Han har givet stor tro, har været kendt at prøve den ved lang venten. Han har ladet Hans tjenere lide under ekkoet i deres egne ører fra en himmel af kobber. Ubesvarede bønneemner er ikke bønner der ikke er hørte. Men lidt efter lidt skal anmodningen bryde igennem. Kan du ikke være tilfreds med at vente blot en liden stund? Vil ikke din Herres time være bedre end din time? Med tiden vil Han komme med trøstens svar, til din sjæls glæde, og få dig til at afklæde dig sækken og asken af den lange venten, og iklæde dig purpur fine klæder, af fuld nydelse.

Lyrik

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Enevælden er afskaffet! Vi kræver medindflydellse på vores eksistens. Al
denne falden på halen iklædt sæk og aske er i dag nærmest klovneagtigt!
Og makker vi ikke ret, så er det ikke træhesten med lodder om fødderne
men ristelsen i en evig ild!

Hvordan kan du støtte et sådant projekt Ole?

jens

Vidal

Ifølge visse teorier, ser det ud som tiden er skabt på forhånd,
som en dimension, som de 3-4 andre: man kan ikke objektivt/teo-
tetisk skelne mellem fortid, nutid og fremtid.

Denne skelnen er af subjektiv, personlig natur. Objektivt/
teoretisk kan man ikke skelne.

Jeg har før skrevet om det:

https://bigthink.com/surprising-science/a-controversial-theory-claims-present-past-and-future-exist-at-the-same-time

Jeg synes det passer fint med mine opfattelser af Gud.

For at imødegå flueknepperne: jeg hævder ikke, jeg har skrevet
pågældende side, men blot har henvist til noget lignende,
blok-universet, før.

Så når/hvis din skæbne allerede er fastlagt i tiden efter din ånd,
som et fait accompli, så at sige, bliver det nok svært at få medbe-
stemmelse. Min erfaring er at bøn hjælper. Men sådan er vi jo
alle forskellige.

Den 30-06-2020 kl. 14:31 skrev Ole Madsen:

https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/pKS_r7opSS0/gUTuQD51AAAJ
Amen ... :-)

(
Personlig baggrund:

Jeg kom tilfældigvis lige nu til at læse denne andagtstekst
(jeg har ellers andre gøremål), og STRAKS kom jeg i tanke om,
hvad jeg selv lige nu står og tumler med - åndelig set - og
fornemmer den *Guddommelige* vejledning i andagtstekstens ord!

Så tak for dem, Jesus ... :-)

Se evt. (mht. dét, jeg lige nu går og tumler med personligt) ...

News:dk.videnskab.psykologi
Subject: Ord, der skal ihukommes -
Re: Spiritual deception (Åndeligt bedrag),
Var: Kristen psykoterapi -
Date: Wed, 1 Jul 2020 00:58:44 +0200
22.347a news:5efbc3c5$0$705$1472...@news.sunsite.dk
Divine guidance (Guddommelig ledelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/divine-guidance/22-347
Spiritual deception (Åndeligt bedrag)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/deception/22-347
Adultery (hor)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/adultery/22-347
Indsigelse mod kirkelig vielse af ... (hor) ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/22-347
Wrong Doctrine (Vranglære)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/22-347
The gate to hell (Fortabelsen)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/the-gate-to-hell/22-347
Therapy
Psykoterapi
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/therapy/22-005
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/therapy/22-347
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/pVlZps7gSBQ/-kI7i3SXAAAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab.psykologi/hKapRrXi5vI/lqDhNN0SAgAJ

> [...]
> køn.
>
> Faktisk er det 14 år siden sidst!
>
> Men "vejrudsigten" dagen derpå lovede IKKE 'Guld og grønne
> skove'. TVÆRTIMOD!
>
> (
> NB!
> En kristen må IKKE lade sig styre af horoskoper m.m., da det
> i Guds øjne er *afgudsdyrkelse* (dæmoners lærdomme)!
> Men Gud Helligånd kan *nogen gange* (og dermed sagt IKKE
> [nødvendigvis] altid) tale til os gennem omstændighederne, som
> oftest gennem andre kristne og det budskab, som Gud har lagt

Så ...

Også tak til dig, Ole ... :-)

Last OUTPUT: 22300 news:5e989f19$0$697$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/OasB9-6uAQAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22348

Tom Klausen

tomsrk55:
Ja, men desværre ikke noget som giver mening i en kristen sammenhæng.
tomsrk55:
Dine Gudsopfattelser lader til at være afhængige af vindretningen.

> For at imødegå flueknepperne: jeg hævder ikke, jeg har skrevet
> pågældende side, men blot har henvist til noget lignende,
> blok-universet, før.

tomsrk55:
Og?

Du fremstår stadig som en løgnagtig kleptoman, så længe du nægter
at vedgå dig dine åbenlyse og beviselige tyverier af andres ord.

mvh Tom

Tom Klausen

tomsrk55:
Det er en ubetydelig detajle, men "gate" bør i dette tilfælde
oversættes med "port/porten" og ikke med "låge". Sidstnævnte leder
tanken hen på en havelåge eller lågen på en julekalender.

mvh Tom

Lyrik

Den 01-07-2020 kl. 13:41 skrev Tom Klausen:

> Det er en ubetydelig detajle, men "gate" bør i dette tilfælde
> oversættes med "port/porten" og ikke med "låge". Sidstnævnte leder
> tanken hen på lågen på en julekalender.

Det rene og skære Juleeventyr. Vi sidder alle og venter udenfor lågen
til den 24.
Når vi åbner ser vi et skinnende Juletræ! Hvor smukt.

jens

Tom Klausen

tomsrk55:
Men det er ikke alle som formår at vente til den 24. :-)

mvh Tom