ET-Break (Belarus violated Polish airspace. Belarus krænkede polsk luftrum) - News 2023-08-02

ET-Break
Was:
Belarus krænkede polsk luftrum
Belarus violated Polish airspace

File 25.444 ...
Belarus (Hviderusland)
https://sites.google.com/view/kall-belarus/files/25-xxx/25-4xx/25-444
Nuclearwar + nuclearwinter
https://sites.google.com/view/kall-nuclearwar/files/25-xxx/25-4xx/25-444

Other news:

Must be burned!

Subject: Russiske soldater er kamptrætte og nedslidte, vurderer
britiske efterretninger.
Taliban afbrænder musikinstrumenter - News 2023-08-01
Date: Tue, 1 Aug 2023 09:49:04 +0200
25442 <uaaddh$3jsn2$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/H1hhV-_IRzI/m/dnw0fVVpAQAJ

> Subject: ET message to Russia: Last warning!
> Was: Found Sodoma-warning (?) at Nord Stream sabotage -
> News 2022-10-08, Psychopath-Putin-666 has attacked Ukraine.
> 1211 days to global Nuclearwar+suicide
> Date: Sat, 8 Oct 2022, CET 11:47:43, GMT 09:47:43
> 24557 <thrh00$5o6a$1...@news.eternal-september.org>
> Sodom (Sodoma)
> https://sites.google.com/view/kall-sodom/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> Last warning (Sidste advarsel)

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557>
Russia (Psychopath-istan + Kleptokratistan)
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ[
... ]> 206 days after The International Court of Justice ...

> UN court:
> Russia must stop war immediately.
> No evidence of genocide of Russian-speaking people in Ukraine before
> invasion
>
> Суд ООН:
> Россия должна немедленно прекратить войну.
> Доказательств геноцида русскоязычных на Украине до вторжения нет
>
> https://www.icj-cij.org/

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf>
[ ... ]> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?[ ... ]> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Putin går i sko med snydehæl, fordi han er flov over sin højde. Den
slags mænd er farlige

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

Interrupt from ...

Subject: ET-Break (Was: Klogest er det derfor nok, at
vi når til enighed om at leve sammen som gode naboer) -
News 2023-07-28
Date: Fri, 28 Jul 2023 09:34:26 +0200
25433 <u9vr23$26lda$1...@news.eternal-september.org>
File 25.433 ...
Blasphemy (Blasfemi)
https://sites.google.com/view/blasphemy/files/25-xxx/25-4xx/25-433
Freedom of expression (Ytringsfrihed)
https://sites.google.com/view/kall-freedom-of-expression/files/25-xxx/25-4xx/25-433
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/1orD9ENOaFQ/m/gLgI-UUuAAAJ

> [...]
> anser disse blade som en *afgudsdyrkelse* (og som noget, der
> *skader* deres sind)!
>
> HVORDAN bortskaffer vi nu disse *skadelige* genstande?
>
> Lægger vi dem i skraldespanden, kan vi risikere, at børnene
> alligevel opdager dem (og bliver forurenet/inficeret)!
>
> Klogest er det derfor nok at *destruere* *afguden*, ikke sandt?
>

> (Så langt, så godt)
>

> Problemet er så blot, at vi mennesker er uenige om, HVAD der er
> skadeligt!
>
> Hvad du anset som værende helligt, kan af andre blive opfattet

Jeg sidder lige her og sorterer nogle brugte DVD'er, som nogle
har foræret "genbrugsbutikken"!

Piratkopier *destrueres* automatisk - no matter what - fordi
der er tale om *tyveri*!

Og så var der også lige denne her DVD:

The Texas Chainsaw Massacre, Motorsavsmassakren, 2003, DVD

Den må under INGEN omstændigheder ses, fordi den er *skadelig*
for sindet vores!

Must be burned!

Amen?

Jeg har netop lige *destrueret* den i Mikrobølgeovnen ... :-)

DR S123 ons 02 aug 08:29:03
1.august dr.dk/nyheder 17:51

SVENSK KONSULAT ANGREBET I TYRKIET

[ ... ET BREAKING News on ... ]

-

DR S125 ons 02 aug 08:29:03
1.august dr.dk/nyheder 18:54

MINISTER VURDERER GRÆNSEKONTROL

[ ... ET BREAKING News on ... ]

-

DR S126 ons 02 aug 08:29:03
1.august dr.dk/nyheder 20:26

BELARUS KRÆNKEDE POLSK LUFTRUM

I går kl. 20:26
Polen: Belarusiske piloter trængte ind i polsk luftrum
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/polen-belarusiske-piloter-traengte-ind-i-polsk-luftrum

Kommentar:

Det er altså MEGET dumt gjort, Hr. Psykopat, fordi ...

HVIS først der kommer væbnet kamp mellem et NATO-land og
Psykopatistan (Rusland) eller et af dets vasalstater (You know:
Einem *skakbrik*), da ruller *lavinen*, og vi ved ikke hvor den
ender; "kanske" i en global atomkrig!

Så ...

HVORFOR lege med ilden...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige (perhaps
the voice of ET):
(2023-08-02, Wednesday, day no 214 (151 left), CET 08:35, GMT 06:35)
- "Spørger jeg"

Nå da da!

Den må vi vist hellere så lige oversætte i håbet om, at
diktatoren Lukasjenko forstår alvoren...

37
- "Det skal du (kontakt Belarus)"

Yes, Sir!

(
How to understand the 08.35-break:

Telepathy (Telepati, Tankeoverføring)
https://sites.google.com/view/kall-telepathy/files/25-xxx/25-3xx/25-359
)

Google auto-translation:

DR S126 серада, 2 жніўня 08:29:03
1 жніўня dr.dk/nyheder 20:26

БЕЛАРУСЬ ПАРУШЫЛА ПОЛЬСКУЮ ПАВЕТРАНУЮ ПРАСТОРУ

Учора ў 20:26
Польшча: беларускія лётчыкі ўвайшлі ў паветраную прастору
Польшчы
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/polen-belaruske-piloter-traengte-ind-i-polsk-luftrum

Каментарый:

Так што гэта ВЕЛЬМІ па-дурному зроблена, сп. Псіхапат таму што...

КАЛІ будзе ўзброеная барацьба паміж краінай НАТО і
Psychopathistan (Расія) або адной з яе васальных дзяржаў
(Ведаеце: Einem *шахматная фігура*), то *лавіна* пакоціцца, і
мы не ведаем, чым яна скончыцца ; "магчыма" ў глабальнай
ядзернай вайне!

Так...

НАВОШТА гуляць з агнём...

І якраз тады я пачуў голас з Нябёсаў (магчыма, голас І.Т.):
(2023-08-02, серада, дзень № 214 (засталося 151), CET 08:35, GMT 06:35)
- "Я пытаюся"

Ну тады!

Напэўна, варта было б перакласці ў надзеі, што дыктатар
Лукашэнка разумее сур'ёзнасць...

37
- «Вы павінны (звязацца з Беларуссю)»

Так, сэр!

(
Як разумець перапынак 08.35:

Тэлепатыя (тэлепатыя, перанос думак)
https://sites.google.com/view/kall-telepathy/files/25-xxx/25-3xx/25-359
)

Sorry for the bad translation, but its still better than nothing, I guess!

-

[ ... ET BREAKING News on ... ]

-

2023-08-02 kl 08.19
7 min. siden
Norske partier vil ikke forbyde koranafbrændinger - hensynet
til ytringsfriheden vejer tungt
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/norske-partier-vil-ikke-forbyde-koranafbraendinger-hensynet-til-ytringsfriheden

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

29. juni 2023 kl. 16:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6112618
Sofie Dyjak
Stoltenberg: "Vi er blevet enige om en ny rotationsmodel for luft- og
missilforsvar"

(Time now CET xx.xx)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.33
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-08-01-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 15.37
274 historiske og kulturelle bygninger ødelagt

_______________________________

(Time now CET 16.39)

[...]

2023-08-01 kl 16.26
7 min. siden
Rekordvarm juli på Svalbard: Tre grader varmere end normalt

TV2:
2023-08-01 kl 16.31
Socialdemokratisk profil i kurskifte: - Det har været nogle svære dage
5 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25444

UG: Trump tiltales for at forsøge på at ændre valgresultat

Subject: ET-Break (Belarus violated Polish airspace.
Belarus krænkede polsk luftrum) - News 2023-08-02
Date: Tue, 1 Aug 2023 16:39:25 +0200
25444 <uab5eu$3mc7a$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/5RdXLIP0rNU/m/Y_guzsbiAgAJ
I går kl. 17:41
Udenrigsministeriet forsøger at hjælpe danskere med at komme ud af Niger
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/udenrigsministeriet-forsoeger-hjaelpe-danskere-med-komme-ud-af-niger

-

DR S123 ons 02 aug 08:29:03
1.august dr.dk/nyheder 17:51

SVENSK KONSULAT ANGREBET I TYRKIET

I går kl. 17:51
Mand bevæbnet med pistol har angrebet svensk konsulat i Tyrkiet
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/medier-mand-bevaebnet-med-pistol-har-angrebet-svensk-konsulat-i-tyrkiet

-

DR S125 ons 02 aug 08:29:03
1.august dr.dk/nyheder 18:54

MINISTER VURDERER GRÆNSEKONTROL

I går kl. 18:54
Justitsminister: Politiet og efterretningstjenesten vurderer,
om grænsekontrollen skal øges
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/justitsminister-politiet-og-efterretningstjenesten-vurderer-om-graensekontrollen

-

Flere medier i Mellemøsten har Danmark og Sverige på forsiden:
Her er, hvad de skriver
I går kl. 19:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/flere-medier-i-mellemoesten-har-danmark-og-sverige-paa-forsiden-her-er-hvad-de

Hos nogle medier er Danmark og Sverige topprioritet, mens vi
hos andre slet ikke bliver nævnt.

-

DR S126 ons 02 aug 08:29:03
1.august dr.dk/nyheder 20:26

[...]

See ...

Belarus krænkede polsk luftrum) - News 2023-08-02
Date: Tue, 1 Aug 2023 16:39:25 +0200
25444 <uab5eu$3mc7a$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/5RdXLIP0rNU/m/Y_guzsbiAgAJ

-

DR S127 ons 02 aug 08:50:23
1.august dr.dk/nyheder 20:59

BELARUS AFVISER BESKYLDNINGER

I går kl. 20:59
Belarus afviser beskyldninger om grænseoverskridelse: Langt ude
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/belarus-afviser-beskyldninger-om-graenseoverskridelse-langt-ude

-

I går kl. 22:10
Nasa opfanger signal fra rumsonde 19 milliarder kilometer væk
efter en uges radiotavshed
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/nasa-opfanger-signal-fra-rumsonde-19-milliarder-kilometer-vaek-efter-en-uges

Nasa har opfanget et svagt signal fra rumsonden Voyager 2, som
man ellers troede, man havde mistet kontakten med for lidt over
en uge siden.

-

DR S128 ons 02 aug 08:50:23
1.august dr.dk/nyheder 23:50

TRUMP TILTALT

Tidligere præsident Donald Trump tiltales for at forsøge på at
ændre valgresultat
I går kl. 23:50
opdateret I dag kl. 00:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/tidligere-praesident-donald-trump-tiltalt-forsoege-paa-aendre-valgresultat

I alt er ekspræsidenten tiltalt for fire forhold i sagen om
hans forsøg på at omgøre valgresultatet fra 2020.

Kommentar:

UG

-

DR S129 ons 02 aug 08:50:23
2.august dr.dk/nyheder 05:26

DRONEANGREB I KYIV

I dag kl. 05:26
Droneangreb og eksplosioner over Kyiv i nat
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/droneangreb-og-eksplosioner-over-kyiv-i-nat

-

I dag kl. 06:05
USA: Der er tegn på, at Rusland vil forhandle om kornaftale
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/usa-der-er-tegn-paa-rusland-vil-forhandle-om-kornaftale

-

Køb og smid væk-kultur skader klimaet: En million mobiler og
andre ting havner hvert år i danske skraldespande fremfor at
blive fikset
I dag kl. 07:11
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/koeb-og-smid-vaek-kultur-skader-klimaet-en-million-mobiler-og-andre-ting-havner

Vi bruger færre penge på at få fikset vores mobil og andre
ting, viser nye tal.

-

DR S133 ons 02 aug 08:50:23
2.august dr.dk/nyheder 07:24

KORNLAGER I ODESA ER RAMT AF ANGREB

2023-08-02 kl 08.19
55 min. siden
Kornlager i Odesa er ramt af angreb
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/kornlager-i-odesa-er-ramt-af-angreb

[...]

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25445

Rusland har tvunget op til 60.000 ukrainere i krig mod egne landsmænd,
siger Ukraine

Intet tyder på, at Rusland står bag Niger-kup, siger Det Hvide Hus

Belarus krænkede polsk luftrum) - News 2023-08-02
Date: Tue, 1 Aug 2023 16:39:25 +0200
25444 <uab5eu$3mc7a$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/5RdXLIP0rNU/m/Y_guzsbiAgAJ
Varmerekord på Svalbard - første måned med over ti grader i snit
I går kl. 17.56
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-01-varmerekord-paa-svalbard-foerste-maaned-med-over-ti-grader-i-snit

-

Nu gør Kina det sværere at få fat i råstoffer – her er, hvilke
konsekvenser det kan få for Vesten
I går kl. 20.23
https://nyheder.tv2.dk/business/2023-08-01-nu-goer-kina-det-svaerere-at-faa-fat-i-raastoffer-her-er-hvilke-konsekvenser-det-kan-faa-for-vesten

-

Polen opruster nær Belarus efter påstået krænkelse af luftrum
I går kl. 21.35
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-01-polen-opruster-naer-belarus-efter-paastaaet-kraenkelse-af-luftrum

-

Rusland har tvunget op til 60.000 ukrainere i krig mod egne
landsmænd, siger Ukraine
I går kl. 22.44
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-01-rusland-har-tvunget-op-til-60000-ukrainere-i-krig-mod-egne-landsmaend-siger-ukraine

-
Nordkorea giver lyd fra sig i sag om flygtet amerikansk soldat
I går kl. 23.02
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-01-nordkorea-giver-lyd-fra-sig-i-sag-om-flygtet-amerikansk-soldat

-

Trump tiltalt for forsøg på at omstøde valgresultat
I går kl. 23.37
Opd. I dag kl. 07.22
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-01-trump-tiltalt-for-forsoeg-paa-at-omstoede-valgresultat

-

Trumps folk sammenligner anklager mod ham med Nazityskland
I dag kl. 00.13
Opd. I dag kl. 00.44
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-01-trumps-folk-sammenligner-anklager-mod-ham-med-nazityskland

Kommentar:

Man kan desværre *manipulere* med mange folk, men her gælder
UDELUKKENDE, hvad der holder - *juridisk* set!

Har manden overtrådt loven, da ér han strafskyldig - no matter
what!

-

Podcast: Putin bomber verdens brødkurv
I dag kl. 07.17
https://nyheder.tv2.dk/2023-08-01-podcast-putin-bomber-verdens-broedkurv

-

Jordens overforbrug stabiliserer sig – men vi skal op på en
helt anden klinge, siger naturfond
I dag kl. 08.08
https://nyheder.tv2.dk/klima/2023-08-01-jordens-overforbrug-stabiliserer-sig-men-vi-skal-op-paa-en-helt-anden-klinge-siger-naturfond

-

I dag kl. 08:26
Kina rammes af en tredje tropisk orkan
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/kina-rammes-af-en-tredje-tropisk-orkan

-

DR S139 ons 02 aug 14:37:07
2.august dr.dk/nyheder 10:42

SYDKOREA HÆVER VARMEVARSEL

I dag kl. 10:42
Sydkorea hæver risikoniveau til det højeste på grund af varmen
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/sydkorea-haever-risikoniveau-til-det-hoejeste-paa-grund-af-varmen

-

Op mod 50.000 ukrainere har mistet lemmer i krigen
I dag kl. 11.23
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-01-op-mod-50000-ukrainere-har-mistet-lemmer-i-krigen

-

DR S140 ons 02 aug 14:37:07
2.august dr.dk/nyheder 11:26

NIGER GENÅBNER GRÆNSER EFTER KUP

I dag kl. 11:26
Niger genåbner grænserne til fem lande efter kup
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/niger-genaabner-graenserne-til-fem-lande-efter-kup

-

Socialdemokratisk folketingspolitiker vil forbyde krænkende
Muhammed-tegninger
I dag kl. 11:40
https://www.dr.dk/nyheder/politik/socialdemokratisk-folketingspolitiker-vil-forbyde-kraenkende-muhammed-tegninger

Det er ikke nok at lave forbud mod afbrænding af koranen, mener
Per Husted.

Subject: ET-Break (Was: Tyrkiet fordømmer afbrændinger). Navalnyj
fordømmer Ruslands krig efter retsmøde - News 2023-07-21
Date: Fri, 21 Jul 2023 08:39:24 +0200
25411 <u9d96s$352t8$1...@news.eternal-september.org>
Blasphemy (Blasfemi)
https://sites.google.com/view/blasphemy/files/25-xxx/25-4xx/25-411
Freedom of expression (Ytringsfrihed)
https://sites.google.com/view/kall-freedom-of-expression/files/25-xxx/25-4xx/25-411
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/JTTViqWJc3U/m/j7JTV3CNCAAJ

[ ... ]
> Tillad mig derfor at *opfordre* Jer alle til - både muslimer,
> kristne, ateister und so weiter - at lytte til et for mig at se
> godt råd:
>
> https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Cor+10.23&version=BPH
>
> 1 Korinterne 10:23, Bibelen på hverdagsdansk
>
> Begræns din egen frihed for næstens skyld
>
> 23
> „Alt er tilladt”, siger nogle af jer. Men ikke alt er
> gavnligt. Det kan godt være, at alt er tilladt, men det er
> ikke alt, som er til gavn for andre mennesker.
>
> Amen ?

Så ...

Lad være med at *håne* din nabo (med vanærende tegninger osv.),
ligesom du jo heller ikke bryder dig om, at andre *håner* dig!

Du kan i hvert fald SLET IKKE tillade dig det, hvis du kalder
dig *kristen* (fx. en flygtning fra Irak i Sverige)!

-

Partier vil bruge folkeafstemning til at stoppe omstridt forbud
I dag kl. 12.29
https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-08-02-partier-vil-bruge-folkeafstemning-til-at-stoppe-omstridt-forbud

-

Danske muslimer hilser koran-forslag velkommen, men håber at
regeringen går endnu længere
I dag kl. 12:50
https://www.dr.dk/nyheder/indland/danske-muslimer-hilser-koran-forslag-velkommen-men-haaber-regeringen-gaar-endnu

En lovgivning mod afbrænding af Koranen burde gælde generelt og
ikke kun foran ambassader, lyder ønsket blandt andet.

Kommentar:

Se kommentar ovenfor.

-

DR S143 ons 02 aug 14:37:07
2.august dr.dk/nyheder 12:56

PARTILEDERE KRÆVER FOLKEAFSTEMNING

I dag kl. 12:56
Partiledere vil have koranafbrændingsforbud til folkeafstemning
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/partiledere-vil-have-koranafbraendingsforbud-til-folkeafstemning

-

DR S144 ons 02 aug 14:37:08
2.august dr.dk/nyheder 13:06

TYRKIETS ERDOGAN MED OPFORDRING

I dag kl. 13:06
Erdogan med opfordring til Putin: Undgå at eskalere
spændingerne i krigen
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/erdogan-med-opfordring-til-putin-undgaa-eskalere-spaendingerne-i-krigen

-

DR S145 ons 02 aug 14:37:08
2.august dr.dk/nyheder 13:32

TVIVL OM UDLEVERING AF SANJAY SHAH

I dag kl. 13:32
Der er stadig tvivl om udlevering af Sanjay Shah trods dom
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/der-er-stadig-tvivl-om-udlevering-af-sanjay-shah-trods-dom

-

For mange ting ryger ud og for få bliver fikset: Tre lande i
Europa har fundet løsninger, der skal nedbringe spild
I dag kl. 14:00
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/mange-ting-ryger-ud-og-faa-bliver-fikset-tre-lande-i-europa-har-fundet

Politikerne i flere lande har sat penge af, så mere tøj og
elektronik får nyt liv i stedet for at ryge i skraldespanden.

-

2023-08-02 kl 16.02
Ungdomspartier modsiger regeringen: - Det er en unødvendig
indskrænkning af ytringsfriheden
25 min siden
https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-08-02-ungdomspartier-modsiger-regeringen-det-er-en-unoedvendig-indskraenkning-af-ytringsfriheden

[...]

Kl. 17.00
Ukraine angriber Moskva: - De skal smage deres egen medicin

Kl. 17.32
Intet tyder på, at Rusland står bag Niger-kup, siger Det Hvide Hus

Kl. 19.49
Ukrainsk drone skudt ned på Krim, siger Rusland

Kl. 20.56
Polen hævder, at Belarus har krænket dets luftrum og sender
flere styrker til grænsen

Kl. 22.48
USA blåstempler milliardsalg af raketkastere til Finland

... raketkastere af typen M270A2

Kommentar:

See ...

M270 Multiple Launch Rocket System
https://en.wikipedia.org/wiki/M270_Multiple_Launch_Rocket_System

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.31
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-08-02-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.17
Droneangreb og eksplosioner ryster Kyiv i nyt russisk angreb

Kl. 07.37
Fanger i russiskbesat område udsat for tortur og seksuel vold,
siger organisation

Kl. 10.42
Flere end ti missiler er skudt ned over Kyiv

Kl. 12.45
Tyrkiets præsident sender opfordring til Putin

Kl. 13.38
Rusland angriber ukrainsk korndepot

Kl. 14.38
Russisk flåde udfører militærøvelser i Østersøen

Kl. 15.06
Rusland har ødelagt 40.000 tons korn, siger Ukraine

39 min siden (Time now CET 16.14)
Letland træner særlig taskforce efter Wagner-gruppens ankomst til Belarus

16 min siden (Time now CET 16.14)
Rusland ramte militærmål i Izmail, skriver Ria

(Time now CET 16.14)

2023-08-02 kl 15.43
46 min. siden
Fodboldstjernen Dani Alves er blevet tiltalt for voldtægt

TV2:
2023-08-02 kl 16.02
Ungdomspartier modsiger regeringen: - Det er en unødvendig indskrænkning
af ytringsfriheden
25 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25446

Efterretninger peger på russisk 'kamptræthed': 'Soldaters
moral er helt afgørende for, om man kan føre en krig'

Belarus krænkede polsk luftrum) - News 2023-08-02
Date: Tue, 1 Aug 2023 16:39:25 +0200
25444 <uab5eu$3mc7a$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/5RdXLIP0rNU/m/Y_guzsbiAgAJ
Med 152 dage tilbage har vi brugt alle Jordens ressourcer for i
år: 'Det største problem, vi har lige nu'
I dag kl. 16:10
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/med-152-dage-tilbage-har-vi-brugt-alle-jordens-ressourcer-i-aar-det-stoerste

'Earth Overshoot Day' markerer den dag, hvor vi mennesker har
opbrugt alle de naturlige ressourcer, som Jorden naturligt kan
genskabe på et år.

[ ... ]

Det er særligt lande i Vesten, som Danmark, der er de store
syndere. Allerede den 28. marts i år havde vi her i Danmark
brugt vores del af Jordens ressourcer for 2023.

-

Hvert år smider vi 100.000 ton elektronik ud:
Politikere vil gøre op med dansk brug og smid væk-kultur
I dag kl. 16:36
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/hvert-aar-smider-vi-100000-ton-elektronik-ud-politikere-vil-goere-op-med-dansk

Fradrag, tilskud og større krav til elektronikproducenter er
blandt de virkemidler, politikerne kigger på.

-

DR S148 ons 02 aug 20:27:48
2.august dr.dk/nyheder 16:39

INDGREB ER 'SIDSTE UDVEJ' I NIGER

I dag kl. 16:39
Vestafrikanske lande efter kup: Militært indgreb i Niger er
sidste udvej
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/vestafrikanske-lande-efter-kup-militaert-indgreb-i-niger-er-sidste-udvej

-

Efterretninger peger på russisk 'kamptræthed': 'Soldaters
moral er helt afgørende for, om man kan føre en krig'
I dag kl. 17:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/efterretninger-peger-paa-russisk-kamptraethed-soldaters-moral-er-helt-afgoerende-om

Der spirer også en intern kritik af krigsførelsen i det
russiske militær, siger militæranalytiker.

-

Mette Frederiksen er tavs om koranafbrændinger, og det er der tre grunde
til, mener analytikere
I dag kl. 17.28
https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-08-02-mette-frederiksen-er-tavs-om-koranafbraendinger-og-det-er-der-tre-grunde-til-mener-analytikere

[ ... ]

1. Ny regering

[ ... ]

2. Politisk kontroversiel sag

[ ... ]

3. Kompleks kommunikationsopgave

Kommentar:

Den mest logiske forklaring er, at de 3 regeringspartier har
lavet en generel arbejdsfordelingsaftale. Og dette hører under
Udenrigsministerens arbejdsområde, fordi ...

Den eneste grund til, at man vil gribe ind, er, at man vil
*forhindre* en ny Muhammed-krise af *praktiske* grunde!

Og nåh ja. Så er der jo lige også krigen i Ukraine. Og dette er
OGSÅ *udenrigsanliggende*!

-

DR S153 ons 02 aug 20:27:48
2.august dr.dk/nyheder 19:45

60 PROCENT MINDRE REGNSKOV FÆLDET

I dag kl. 19:45
Der er fældet 60 procent mindre regnskov i Brasilien i juli
sammenlignet med sidste år
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/der-er-faeldet-60-procent-mindre-regnskov-i-brasilien-i-juli-sammenlignet-med-sidste

-

DR S155 ons 02 aug 20:27:49
2.august dr.dk/nyheder 20:24

ZELENSKYJ HÅBER PÅ 'FREDSTOPMØDE'

I dag kl. 20:24
Zelenskyj vil have et 'fredstopmøde' til efteråret
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/zelenskyj-vil-have-et-fredstopmoede-til-efteraaret

-

2023-08-02 kl 22.21
Tyrkere om koranafbrændingerne i Danmark:
Det er misbrug af ytringsfriheden
44 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/tyrkere-om-koranafbraendingerne-i-danmark-det-er-misbrug-af-ytringsfriheden

Den danske regering vil gøre det ulovligt at brænde koraner ved
ambassader.

-

Oppositionspartier går sammen i protest mod koranafbrændingsforbud
51 min siden
Opd. 9 min siden
https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-08-02-oppositionspartier-gaar-sammen-i-protest-mod-koranafbraendingsforbud

[...]

Kl. 16.44
Bil kører ind i port foran russisk ambassade i Moldova

Kl. 17.14
Ukraine forsøgte at angribe civilt skib, siger Rusland

Kl. 17.47
Op mod 50.000 ukrainere har mistet lemmer under krigen

Kl. 18.35
Zelenskyj håber på fredstopmøde til efteråret

Kl. 19.03
Rusland begrænser transporten på vigtige Sortehavsruter

Kl. 19.42
Brasiliens præsident: Hverken Rusland eller Ukraine er klar til
at tale fred

Kl. 21.09
Zelenskyj: Ukraine fortjener taknemmelighed for at stoppe Rusland

(Time now CET 22.36)

2023-08-02 kl 22.13
10 min. siden
FC København avancerer i Champions League-kvalifikationen efter målorgie

TV2:
2023-08-02 kl 22.25
Popstjernen Lizzo sagsøges for at skabe et dårligt arbejdsmiljø
36 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25447