Russiske soldater er kamptrætte og nedslidte, vurderer britiske efterretninger. Taliban afbrænder musikinstrumenter - News 2023-08-01

Russiske soldater er kamptrætte og nedslidte, vurderer britiske
efterretninger

Zelenskyj efterlyser flere langtrækkende våben

Taliban afbrænder musikinstrumenter

Professorer afviser, at en lov mod koranafbrænding er en
glidebane: »Det er sådan, et demokrati fungerer«

Sådan er reglerne om koranafbrændinger i andre lande

Trods fordømmelse og forhøjet terrortrussel: Oppositionen står
fast på kritik af forbud mod koranafbrændinger

Et *konkret* eksempel herpå, at det nemt kan blive en skrue
UDEN ende:
Imam om forbud mod koranafbrænding: Tak, men det er ikke nok

-

Kall, Mogens skrev:

Subject: Ukraine skal diskutere sikkerhedsgarantier med USA i
kommende uge - News 2023-07-31
Date: Mon, 31 Jul 2023 07:08:28 +0200
25440 <ua7fke$36pmf$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/PowxNJKayqA/m/eW6vh_0RAQAJ

> Subject: ET message to Russia: Last warning!
> Was: Found Sodoma-warning (?) at Nord Stream sabotage -
> News 2022-10-08, Psychopath-Putin-666 has attacked Ukraine.
> 1211 days to global Nuclearwar+suicide
> Date: Sat, 8 Oct 2022, CET 11:47:43, GMT 09:47:43
> 24557 <thrh00$5o6a$1...@news.eternal-september.org>
> Sodom (Sodoma)
> https://sites.google.com/view/kall-sodom/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> Last warning (Sidste advarsel)

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557>
Russia (Psychopath-istan + Kleptokratistan)
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ[
... ]> 206 days after The International Court of Justice ...

> UN court:
> Russia must stop war immediately.
> No evidence of genocide of Russian-speaking people in Ukraine before
> invasion
>
> Суд ООН:
> Россия должна немедленно прекратить войну.
> Доказательств геноцида русскоязычных на Украине до вторжения нет
>
> https://www.icj-cij.org/

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf>
https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-FR.pdf
[ ... ]> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?[ ... ]> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Putin går i sko med snydehæl, fordi han er flov over sin højde. Den
slags mænd er farlige

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

Hørt vist nok (in der Kindergarten):

Me am I

1. aug. 2023
Kongreshøring om UFO’er: Blev vi klogere?
https://videnskab.dk/kultur-samfund/kongreshoering-om-ufoer-blev-vi-klogere/

Nye vidneudsagn har pustet liv i gamle konspirationsteorier,
men der er egentlig ikke noget nyt, skriver Videnskab.dk’s
faste rumskribenter.

Nyhedsbrev fra Jyllands-Posten | Nyhedsoverblik <
Date: tirs. 1. aug. 2023 kl. CET 08.03, GMT 06:03
Subject: Professorer afviser, at en lov mod koranafbrænding er
en glidebane: »Det er sådan, et demokrati fungerer«

31/07/2023 KL. 16:00
Glider vi, hvis vi slukker de brændende koraner med en lov?
https://jyllands-posten.dk/politik/ECE16320704/glider-vi-hvis-vi-slukker-de-braendende-koraner-med-en-lov/

Det er en glidebane, for hvad bliver det næste? Sådan lyder
argumentet mod at forbyde afbrænding af koraner i Danmark. Men
er det også det, der vil ske?

Sådan er reglerne om koranafbrændinger i andre lande
I går kl. 20:08
https://www.dr.dk/nyheder/politik/saadan-er-reglerne-om-koranafbraendinger-i-andre-lande

Juraprofessorer er uenige om, hvor nemt bliver det for
regeringen at finde et værktøj, der kan begrænse
koranafbrændinger. Her er reglerne hos nogle af de lande, vi
ofte sammenligner os med.

Norge

I Norge er det ulovligt at komme med ytringer, der truer eller
forhåner nogen eller tilskynder til had blandt andet på grund
af deres religion.

Frankrig

I Frankrig har myndighederne brede rammer til at gribe ind mod
afbrændinger af koranen med henvisning til opretholdelse af den
offentlige orden.

Holland

... lokal lovgivning, som forbyder borgere at stifte ild eller
brænde ting af offentligt.

Storbritannien

I Storbritannien har man national lovgivning, som forbyder
handlinger, som tilskynder til religiøst had.

Sverige

... ikke strafbart ...

Tyskland, Østrig og Finland

I Tyskland, Østrig og Finland er blasfemi forbudt.

USA

(Til sammenligning)

Udland 22.03.11 Kl. 00:00
Koran-afbrænding i USA
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/koran-afbr%C3%A6nding-i-usa

Præst brænder koran i Florida
21. mar 2011 kl. 07.09
https://nyheder.tv2.dk/udland/2011-03-21-praest-braender-koran-i-florida

-

Koranafbrændinger har skærpet terrortruslen mod Danmark,
vurderer PET
31. jul kl. 20.34
Opd. 31. jul kl. 22.07
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-07-31-koranafbraendinger-har-skaerpet-terrortruslen-mod-danmark-vurderer-pet

-

I går kl. 20:40
PET: Skærpet terrortrussel efter koranafbrændinger
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/pet-skaerpet-terrortrussel-efter-koranafbraendinger

-

DR S161 tir 01 aug 08:33:34
31.juli dr.dk/nyheder 21:08

TALIBAN AFBRÆNDER MUSIKINSTRUMENTER

I går kl. 21:08
Taliban i Afghanistan afbrænder 'umoralske' musikinstrumenter
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/taliban-i-afghanistan-afbraender-umoralske-musikinstrumenter

Kommentar:

Hmm ... (input memory from) ...

Subject: ET-Break (Was: Tyrkiet fordømmer afbrændinger). Navalnyj
fordømmer Ruslands krig efter retsmøde - News 2023-07-21
Date: Fri, 21 Jul 2023 08:39:24 +0200
25411 <u9d96s$352t8$1...@news.eternal-september.org>
Blasphemy (Blasfemi)
https://sites.google.com/view/blasphemy/files/25-xxx/25-4xx/25-411
Freedom of expression (Ytringsfrihed)
https://sites.google.com/view/kall-freedom-of-expression/files/25-xxx/25-4xx/25-411
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/JTTViqWJc3U/m/j7JTV3CNCAAJ

> Talibanerne ødelægger alle statuer
> 3. marts 2001
> https://www.information.dk/2001/03/talibanerne-oedelaegger-statuer
>

> I muslimer må åbenbart godt *vanære* og *ødelægge* det, som I
> anser som værende afguder, men andre må ikke!
>
> Er det ikke hykleri...
>
> Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige (perhaps
> the voice of ET):
> (2023-07-21, Friday, day no 202 (163 left), CET 07:51, GMT 05:51)
> - "Spørger jeg."

Gak-gak!

-

Muslimske lande fordømmer koranafbrændinger i Danmark og Sverige:
'Kriminelle handlinger under påskud af at være ytringsfrihed'
I går kl. 22:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/muslimske-lande-fordoemmer-koranafbraendinger-i-danmark-og-sverige-kriminelle

57 muslimske lande opfordres til at overveje at hente deres
ambassadører i Danmark og Sverige hjem til konsultationer.

-

DR S163 tir 01 aug 08:33:34
31.juli dr.dk/nyheder 22:22

OPLØSER OPPOSITIONSPARTI I SENEGAL

I går kl. 22:22
Senegal opløser oppositionsparti
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/senegal-oploeser-oppositionsparti

-

Organisation er ukendt for de fleste – men har global magt og
spiller central rolle i dansk krise
31. jul kl. 22.45
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-31-organisation-er-ukendt-for-de-fleste-men-har-global-magt-og-spiller-central-rolle-i-dansk-krise

-

Kupmagere beskylder Frankrig for at planlægge angreb
31. jul kl. 22.47
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-31-kupmagere-beskylder-frankrig-for-at-planlaegge-angreb

-

I går kl. 23:57
Talsmand for Det Hvide Hus: Vi understøtter ikke droneangreb
på Moskva
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/talsmand-det-hvide-hus-vi-understoetter-ikke-droneangreb-paa-moskva

USA hverken opfordrer til eller understøtter angreb indover
grænsen til Rusland.

-

DR S164 tir 01 aug 08:33:34
1.august dr.dk/nyheder 05:25

DRONEANGREB I KHARKIV

I dag kl. 05:25
Droneangreb i Kharkiv - en person meldes såret
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/droneangreb-i-kharkiv-en-person-meldes-saaret

-

Trods fordømmelse og forhøjet terrortrussel: Oppositionen står
fast på kritik af forbud mod koranafbrændinger
I dag kl. 06:53
https://www.dr.dk/nyheder/indland/trods-fordoemmelse-og-forhoejet-terrortrussel-oppositionen-staar-fast-paa-kritik-af

Partier fra både rød og blå fløj mener ikke, at den danske
regering skal lade sig påvirke af udtalelser fra OIC.

-

DR S168 tir 01 aug 08:33:34
1.august dr.dk/nyheder 07:09

MELDINGER OM DRONER I MOSKVA

I dag kl. 07:09
Rusland genåbner lufthavn efter melding om droneangreb i Moskva
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-genaabner-lufthavn-efter-melding-om-droneangreb-i-moskva

-

Seneste nyt om koranafbrændinger i Danmark
I dag kl. 07.38
https://nyheder.tv2.dk/live/samfund/2023-08-01-seneste-nyt-om-koranafbraendinger-i-danmark

Kl. 07.37

Date: Fri, 21 Jul 2023 08:39:24 +0200
25411 <u9d96s$352t8$1...@news.eternal-september.org>
> [...]

Hmm ...

Et forbud skal i hvert fald IKKE begrundes udfra blasfemi!

=>

Det Hollandske *bordel* (*1) er måske den mest velegnede:

> 3
> Holland
>
> ... lokal lovgivning, som forbyder borgere at stifte ild eller
> brænde ting af offentligt.

1*:
Er vi begyndt at *hore* med *afguder*, der forlanger dit og dat
(som en skrue UDEN ende), og flyve ind i vores skyskrabere,
hvis vi ikke makker ret ?

Hmm ...

Men lad nu være med hele tiden at løbe ind hos naboen og
påpege, hvor grim hans kone ser ud!

Du opnår jo blot, at manden *blokérer* psykisk!

-

2023-08-01 kl 09.24
57 min. siden
Den afsatte leder i Myanmar, Aung San Suu Kyi, bliver benådet i
5 ud af 19 sager
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/den-afsatte-leder-i-myanmar-aung-san-suu-kyi-bliver-benaadet

-

2023-08-01 kl 09.24
32 min. siden
Frankrig forbereder at hente borgere hjem fra Niger med
'evakueringsoperation i luften'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/frankrig-forbereder-hente-borgere-hjem-fra-niger-med-evakueringsoperation-i-luften

-

2023-08-01 kl 09.24
3 min. siden
Hærchef besøger russiske tropper i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/haerchef-besoeger-russiske-tropper-i-ukraine

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

29. juni 2023 kl. 16:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6112618
Sofie Dyjak
Stoltenberg: "Vi er blevet enige om en ny rotationsmodel for luft- og
missilforsvar"

(Time now CET xx.xx)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
50 min siden (Time now CET 07.00)
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-07-31-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 22.09
Zelenskyj efterlyser flere langtrækkende våben

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.33
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-08-01-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.32
Nyt droneangreb i Moskva lukkede lufthavn

Kl. 06.14
En person meldes såret efter droneangreb på Kharkiv

Kl. 06.56
Ukraine har forsøgt at angribe den russiske sortehavsflåde,
skriver statsmedie

Kl. 08.36
Russiske soldater er kamptrætte og nedslidte, vurderer britiske
efterretninger

(Time now CET 09.48)

Deadline:

DR text-TV:
171

DR:
2023-08-01 kl 09.24
3 min. siden
Hærchef besøger russiske tropper i Ukraine

TV2:
2023-08-01 kl 09.26
Nu vender Ellemann tilbage som forsvarsminister
6 min siden

- -
Last OUTPUT: 23303 <61ecf341$0$697$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.test/c/MRWueyeFrn8/m/8un3DEP4FAAJ
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25442

Rekordvarm juli på Svalbard: Tre grader varmere end normalt

I morgen opbruger vi jordens sidste ressourcer for i år

Flere lande slår på krigstrommen efter kup – Rusland er den
store ubekendte

Ingen tvivl om, at Rusland står bag militærkup i Niger, siger
Ukraine

-

Subject: Russiske soldater er kamptrætte og nedslidte, vurderer
Date: Tue, 1 Aug 2023 09:49:04 +0200
25442 <uaaddh$3jsn2$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/H1hhV-_IRzI/m/dnw0fVVpAQAJ
Sverige vil indføre skærpet grænsekontrol under korankrise
I dag kl. 11.58
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-01-sverige-vil-indfoere-skaerpet-graensekontrol-under-korankrise

-

Koranafbrændinger får Sverige til at skærpe kontrollen ved
grænserne
I dag kl. 12:08
opdateret I dag kl. 13:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/koranafbraendinger-faar-sverige-til-skaerpe-kontrollen-ved-graenserne

Landet står i en kompliceret sikkerhedssituation, siger den
svenske statsminister, Ulf Kristersson.

-

DR S115 tir 01 aug 16:18:59
1.august dr.dk/nyheder 13:25

JORDENS RESSOURCER ER SNART BRUGT

I dag kl. 13:25
I morgen opbruger vi jordens sidste ressourcer for i år
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/i-morgen-opbruger-vi-jordens-sidste-ressourcer-i-aar

-

Flere lande slår på krigstrommen efter kup – Rusland er den
store ubekendte
I dag kl. 13.27
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-01-flere-lande-slaar-paa-krigstrommen-efter-kup-rusland-er-den-store-ubekendte

-

2023-08-01 kl 16.26
7 min. siden
Rekordvarm juli på Svalbard: Tre grader varmere end normalt
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rekordvarm-juli-paa-svalbard-tre-grader-varmere-end-normalt

[...]

Kl. 09.57
Rusland tvinger 60.000 fra besatte territorier i krig, hævder
Ukraine

Kl. 10.32
Journalist deler satellitfoto, der viser frontlinjen

Kl. 11.20
- Vi har "flyttet" 700.000 ukrainske børn ind i Rusland, siger
russisk børneambassadør

Kl. 13.49
Ingen tvivl om, at Rusland står bag militærkup i Niger, siger
Ukraine

Kl. 15.08
Ukraine indkalder Polens ambassadør: - Udtalelserne om Ukraines
utaknemmelighed er usande

Kl. 15.17
Rusland angriber hospital og dræber ung læge, siger Ukraine

Kl. 15.37
274 historiske og kulturelle bygninger ødelagt

(Time now CET 16.39)

Deadline:

DR text-TV:
119

DR:
2023-08-01 kl 16.26
7 min. siden
Rekordvarm juli på Svalbard: Tre grader varmere end normalt

TV2:
2023-08-01 kl 16.31
Socialdemokratisk profil i kurskifte: - Det har været nogle svære dage
5 min siden

- -
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25443