2019 uge 06 (news samlet)

De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4
Backup-system (aktiv om 0 dage): Input website + (0000 + x, x=44) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40044

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

Subject: 2019 uge 05 (news samlet)
Date: Mon, 28 Jan 2019 10:54:07 +0100, GMT 09:54
21215 news:5c4ed14a$0$686$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/MhlGcWKKmx4/71RCX-gYFwAJ

-

I dag Mandag den 4. februar 2019 (dag 35 i året) er der 6278
dage til (17 år + 68 dage), at asteroiden Apophis *måske*
rammer ind i Jorden (2036-04-13, 127 år efter Tunguska) ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska

Og muligvis kommer der en atomkrig (startende i Mellemøsten
ved fx. at Iran angriber Israel med A-våben) om ca. ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-221

2553
dage til
Nuclearwar (see file 21.221)
(om ca. små 7 år)

... ved mindre man - I TIDE - træffer sine modforanstaltninger
(og fx. opretter * brændbælter *, så ilden fra helvede IKKE
spredes)!

Og i dag er det også 2180 dage siden, at en stor asteroide
samt en meteor nær havde ramt og udslettet
Psykopatistan/Kleptokratistan (Rusland)! Se evt. ...

Mandschauvinisme indenfor Kirkens mure?

Titusinder på gaden - I dag udløber fristen for Venezuelas præsident
Maduro afviser at træde tilbage

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+66&version=BPH

Esajas 66, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Guds svar, fortsat)

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Tim+2.8-3.1&version=BPH

1 Timoteus 2:8-3:1a, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Om mænds og kvinders optræden i menigheden

... Der er ting i Bibelen, som skal forstås kulturelt og andre
ting, der er universelt gældende i alle kulturer.

Kommentar:

Det er fx. tarveligt at svigte sin ægtefælle ved at forlange
skilsmisse og så ta' en ny mand (eller kone) til ægte. Det er
tarveligt overfor den første, fordi man jo helt negligerer
dennes følelser (og faktisk bare degraderer en til en robot.
Forstening hedder det indenfor psykiatrien)!

Hmm ... (memory on from) ...

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/ydmyghed

Ydmyghed
af Helge Pahus
ISBN 9788792090423
Mediacellen, 1996
http://hosianna.dk/product/ydmyghed-af-helge-pahus-453/

Anderledes forholder det sig mht. ligestilling, skønner jeg: Nu
er jeg ikke kvinde, men hvis jeg var en kvinde og fik at vide,
at bare fordi Eva havde visse mangler og fejl, da er jeg som
menmneske TVUNGET til holde min kæft og lade mig dominere af
mænd. Dét vil jeg finde *krænkende*! Jeg har jo IKKE en jordisk
chance for at komme ud af dette *slavelignende* bånd! Og dét er
forskelsbehandling så det basker!

Så her har vi nok at gøre med noget kulturelt bestemt. Datidens
samfund var ekstremt mandschauvinistiske! Og det (inklusiv
alle dets fejl) behøver vi ikke gentage i vort samfund, skønner
jeg!

Tankevækkende er det, at der i Thomasevangeliet står i Jesu
allersidste udsagn (nr.114) noget om, at når det kvindelige
bliver mandligt og det mandlige kvindeligt, - underforstået at
sporene udviskes, så det IKKE længere betyder så meget, OM man
er hunkøn eller hankøn, DA er Guds Rige nært!

Kanske tanken slet ikke er så gnosticistisk, som nogen gerne
vil gøre den til!

Ja! Der er forskel på hankøn og hunkøn, men forskelle behøver
man IKKE *misbruge* til at *undertrykke*, vel?

Jeg giver da BÅDE katten OG hunden mad, selvom der er forskel
på dem!

Og gå du hen og gør det samme!

Amen?

Det er en *forrykt* tankegang at behandle et andet menneske
nedværdigende bare fordi der står et-eller-andet i en bog (fx.
Koranen)!

Hele idéen med Kristendommen handler jo netop om *kærlighed*,
hvilket IKKE inkluderer (kvinde)-undertrykkelse und so weiter!

Ihukom Ordene:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jak+2.1&version=DN1933

Jakob 2:1, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

Mine Brødre! Eders Tro på vor Herre Jesus Kristus, den
herliggjorte, være ikke forbunden med Persons Anseelse!

Og det gælder altså også mht. mænd og kvinden, skønner jeg. Du
må IKKE forskelsbehandle folk!

Amen?

-

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

2019-02-03, CET 11:3x, GMT 10:3x:

How will anyone know that you look favorably on me — on me and
on your people — if you don't go with us? For your presence
among us sets your people and me apart from all other people
on the earth.
Exodus 33:16

-

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte
4 gange om året, og det er jo meget smart, hvis man er væk på
retræte eller noget andet.)

(
NB! Andagtsteksten synkroniserer desværre IKKE med on-line
teksten, hvilket KAN VÆRE forvirrende! ... :-(

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2019 uge 06 (news samlet)
Date: Mon, 4 Feb 2019 09:42:15 +0100, GMT 08:42
21228 news:5c57faf4$0$677$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/yx0QKAxkC6c/tCzeajSgGQAJ
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 21228

Titusinder på gaden - I dag udløber fristen for Venezuelas præsident

DR S159 søn 03 feb 19:41:54
3.februar dr.dk/nyheder 19:03

SAMUELSEN HAR TALT MED GUAIDO
Udenrigsminister Anders Samuelsen (LA)
har i dag talt med Juan Guaido. Han er
formand for parlamentet i Venezuela og
har udråbt sig selv til præsident.

Her slog Samuelsen fast, at Danmark
støtter Guaido, som Samuelsen kalder en
'utroligt modig mand'.

Dermed er Danmark på linje med lande
som Frankrig, Tyskland og Spanien, der
har givet siddende præsident Nicolas
Maduro en frist til i aften til at
udskrive præsidentvalg.

Sker det ikke, vil de tre landes
regeringer anerkende Guaido som
midlertidig præsident.

Samuelsen: Jeg har talt med oppositionsleder i Venezuela
kl. 19:03
https://www.dr.dk/nyheder/politik/samuelsen-jeg-har-talt-med-oppositionsleder-i-venezuela

-

Hvem er fodsoldaterne, der kæmper for Venezuelas to præsidenter?
kl. 19:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/hvem-er-fodsoldaterne-der-kaemper-venezuelas-praesidenter

-

DR S164 man 04 feb 06:43:16
4.februar dr.dk/nyheder 02:18

MADURO AFVISER AT TRÆDE TILBAGE
Venezuelas præsident, Nicolas Maduro,
afviser kravet fra en række EU-lande om
at udskrive valg.

Syv EU-lande har givet Maduro en frist,
der udløb søndag, til at udskrive
præsidentvalg.

Hvis ikke Maduro imødekommer kravet,
vil EU-landene anerkende
oppositionsleder Juan Guaido som
fungerende præsident.

/Ritzau/

Maduro afviser at træde tilbage
kl. 02:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/maduro-afviser-traede-tilbage

Titusinder på gaden - I dag udløber fristen for Venezuelas præsident
03. feb. 2019, 08:20
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-03-titusinder-paa-gaden-i-dag-udloeber-fristen-for-venezuelas-praesident

-

Om få timer udløber Maduros frist - Trump truer med at sende soldater
til grænsen
03. feb. 2019, 17:53 Opd. 03. feb. 2019, 19:53
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-03-om-faa-timer-udloeber-maduros-frist-trump-truer-med-at-sende-soldater-til-graensen

-

Historisk fredsaftale i Den Centralafrikanske Republik

Den tidligere kejser åd sine fjender, og befolkningen bekrigede hinanden
med macheter - nu er der endelig håb om fred
03. feb. 2019, 20:22
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-03-den-tidligere-kejser-aad-sine-fjender-og-befolkningen-bekrigede-hinanden-med

-

Præsident advarer Trump mod invasion: Hvorfor ønsker du et nyt Vietnam?
04. feb. 2019, 05:28 Opd. 04. feb. 2019, 08:18
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-04-praesident-advarer-trump-mod-invasion-hvorfor-onsker-du-et-nyt-vietnam

Kommentar:

Du kan nok ikke blive på magtens tinde ved blot at skabe et
ydre fjendebillede.

Du har - så vidt jeg er orienteret - *snydt* med stemmerne!

Og HVORFOR skal det nu belønnes?

Så ...

Du får også brug for en masse lim!

-

Voldsomt vejr gør tusinder hjemløse i Australien
04. feb. 2019, 09:26 ...

-

104 SVT Text Måndag 04 feb 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Fler soldater till Mexiko-gränsen..130

* Bombmisstänkta överlämnade sig.....131

* Bukele ny president i El Salvador..132

* Denver röstar om drogsvampar.......133

Maduro avvisar krav från EU-länder 134
USA-bistånd till venezuelaner......135
Krismöte om Venezuela på torsdag...136

Greenpeace-kontor stängs i Indien..137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Måndag 04 feb 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Framsteg för indiska skuldslavar...138

28 döda i båtolycka nära Bahamas...139

* Notiser: Två döda i flygolycka.....148

-

136 SVT Text Måndag 04 feb 2019
UTRIKES PUBLICERAD 3 FEBRUARI

Krismöte om Venezuela på torsdag

På torsdag möts företrädare för åtta
EU-länder och fyra latinamerikanska
länder för att diskutera krisen
i Venezuela.

Sverige är ett av EU-länderna i den sk
kontaktgruppen som bildades i veckan.
Målet är att få till stånd ett nyval.

Mötet hålls i Uruguays huvudstad
Montevideo, enligt ett uttalande från
Uruguay och EU:s utrikeschef.

Utöver Sverige och Uruguay ingår bl.a.
Bolivia, Costa Rica, Ecuador, Frank-
rike, Italien, Spanien och Stor-
britannien i kontaktgruppen.

-

NRK:
3. februar 2019 kl. 08:xx - 4. februar 2019 kl. 07:22, error

4. februar 2019 kl. 08:43

-

Trump: ‘We have to protect Israel,’ shifting again on Syria withdrawal

Trump claimed in an interview that “99 percent” of ISIS’
territory had been reclaimed.

By Michael Wilner
February 3, 2019 16:08
https://www.jpost.com/Middle-East/Trump-We-have-to-protect-Israel-shifting-again-on-Syria-withdrawal-579546

-

Imam of Peace visits Auschwitz

Imam Mohamad Tawhidi proudly posted on Sunday about being the
first Shia Imam "to pay his respects at Auschwitz."

By Ilanit Chernick
February 3, 2019 19:38
https://www.jpost.com/Diaspora/Imam-of-Peace-visits-Auschwitz-579562

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Hebr%C3%A6erne+12:14&version=BPH

Hebræerne 12:14, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Stræb efter at holde fred med alle ...

Fint! ... :-)

-

Pope Francis arrives in United Arab Emirates for historic trip

Pope Francis has visited half a dozen predominantly Muslim
nations calling for inter-religious dialog and condemning
violence in the name of God.

By PHILIP PULLELLA, SYLVIA WESTALL / REUTERS
February 3, 2019 21:14
https://www.jpost.com/International/Pope-Francis-arrives-in-United-Arab-Emirates-for-historic-trip-579573

-

Trump says US will ‘protect’ Israel, keep eye on Iran from Iraqi base

President tells CBS Syria pullout moving ahead, promises US
forces can be sent back quickly if need be

By TOI staff 3 February 2019, 8:51 pm
https://www.timesofisrael.com/trump-says-us-will-protect-israel-keep-eye-on-iran-from-iraqi-base/

-

Iran sentences 13 protesters to jail — report

Tehran’s Revolutionary Court sentences eight citizens to six
months and five others to one year in prison for ‘acting
against national security by attending illegal gatherings’

By AP 3 February 2019, 10:07 pm
https://www.timesofisrael.com/iran-sentences-13-protesters-to-jail-report/

-

Iran said to put ‘guided warheads’ on missiles that can reach Israel

State media says the new Khoramshahr 2 is highly accurate and
can carry two-ton payloads up to 2,000 kilometers (1,250 miles)

By TOI staff Today, 2:04 am
https://www.timesofisrael.com/iran-puts-guided-warheads-on-missiles-that-can-reach-israel-report/

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-221
https://sites.google.com/site/2009c03c02/Home

around 2553
dage til
Nuclearwar (see file 21.221)

EU-lande anerkender oppositionsleder som præsident i Venezuela
Danmark anerkender Guaido præsident

To Huawei-ansatte udvist

-

Dagens tilbud:

Der er udsalg i Netto på klister:

Køb 2, betal for 3

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+1&version=BPH

Jeremias 1, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Gud kalder Jeremias til profet

7
„...,” svarede Herren. „Du skal bare gå, hvor jeg sender
dig, og sige alt, hvad jeg befaler dig.

Kommentar:

Profettjenesten kunne godt minde lidt om et posthus, hvor der
hver dag kommer breve ind og som skal deles ud til kunderne.

Arbejdet består IKKE i at læse folks post men at omdele den!

Du skal videreformidle det, Herren lægger i din mund. Hverken
mere eller mindre!

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Tim+3.1-13&version=BPH

1 Timoteus 3:1-13, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Ledere i menigheden

1-2
Tro mig, at komme med i menighedens ledelse er et udmærket
ønske at have, men der må stilles visse krav til en leder:
Han skal have et godt ry og have vist trofasthed i sit
ægteskab,[a] have selvbeherskelse, være fornuftig,
anstændig, gæstfri og god til at lære fra sig.

3
Han må hverken være drikfældig eller stridslysten, men
skal være venlig og fredsommelig, og han må ikke være
pengegrisk.

4
Han skal være en god leder i sit eget hjem og være i stand
til at opdrage sine børn til at være lydige og vise
respekt.

5
(For hvis en mand ikke er en god leder i sit eget hjem,
hvordan skulle han så kunne lede Guds menighed?)

6
Han må ikke være en helt ny kristen, for at han ikke skal
blive hovmodig og falde ind under den samme dom, som
Djævelen fik.

7
Det er også nødvendigt, at han har et godt ry uden for
menigheden, så han ikke bliver offer for den forhånelse,
som Djævelen vil prøve at angribe ham med.

Mandlige og kvindelige medhjælpere i menigheden

8
De, der hjælper med praktiske opgaver i menigheden, skal
også være ærværdige mænd, man kan stole på. De må ikke
være drikfældige eller ude efter at berige sig selv.

9
De skal med ren samvittighed holde fast ved budskabet om
Kristus, som nu er åbenbaret for os.

10
Prøv dem af først, og hvis de klarer opgaverne godt, kan
de indsættes i deres hjælpetjeneste i menigheden.

11
De kvindelige medhjælpere skal også være ærværdige
personer, der ikke løber med sladder.[b]

De skal have selvbeherskelse og vise trofasthed i alt,
hvad de foretager sig.

12
Medhjælpere[c] skal også have vist trofasthed i deres
ægteskab og have bevist, at de kan styre deres børn og
hjem på en god måde.

13
De, som trofast har udført deres arbejde i menigheden, har
gjort gode fremskridt i deres kristne liv, og de vil
opleve stor frimodighed i troen på Jesus Kristus.

Footnotes:

3,1-2 Ordret står der: „én kones mand”, ligesom der står
„én mands kone” i 5,9. Det var et almindeligt brugt udtryk
på græsk for trofasthed over for sin ægtefælle.

3,11 Eller: „kommer med falske anklager.”

3,12 Den græske tekst taler her igen om de mandlige
medhjælpere.

Kommentar:

Fraskilte, der gifter sig igen, har således MERE end blot en
partner, og det er derfor Jesus kalder det for hor!

Sådanne personer er derfor IKKE egnet til at lede en menighed,
idet de jo (gennem deres dårlige eksempel) indirekte opfordrer
andre til at handle ligeså!

Så hold op med at *snyde* på vægtskålen (ved fx. at foregive,
at du som gengift har ret til at have en ledende stilling i
menigheden). For det er lodret *løgn*!

(Og hvis jeg har en profetisk tjeneste, da er det min *pligt*
at gøre Jer opmærksom på det, fremfor at tilgodese egne eller
Jeres ønsker!)

Beklager! Men der er altså INGEN genvej til Paradis!
2019-02-04, CET 11:3x, GMT 10:3x:

Jesus replied, "Your mistake is that you don't know the
Scriptures, and you don't know the power of God."
Matthew 22:29

-

Date: Mon, 4 Feb 2019 09:42:15 +0100, GMT 08:42
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 21228

EU-lande anerkender oppositionsleder som præsident i Venezuela

Maduro advarer USA: Skab ikke et "nyt Vietnam"
kl. 09:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/maduro-advarer-usa-skab-ikke-et-nyt-vietnam

-

DR S169 man 04 feb 11:03:38
4.februar dr.dk/nyheder 10:51

DANMARK ANERKENDER GUAIDO PRÆSIDENT
Danmark er blandt en række EU-lande,
der nu anerkender den 35-årige Juan
Guaido som leder af Venezuela. Det
bekræfter udenrigsminister, Anders
Samuelsen (LA) på Twitter.

Flere EU-lande stillede i sidste uge,
Nicolas Maduro, et ultimatum om, at han
inden for otte dage skulle udskrive
valg, hvis ikke landene fremover skulle
betragte Juan Guaido som leder af
Venezuela. Men det har Maduro nægtet.

Derfor har blandt andre Spanien,
Frankrig, Sverige, Storbritannien og
altså Danmark her til formiddag meldt
ud, at de anser Juan Guaido for landets
retsmæssige leder.

Danmark anerkender Juan Guaidó som Venezuelas præsident
kl. 10:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/danmark-anerkender-juan-guaido-som-venezuelas-praesident

-

DR S172 man 04 feb 15:16:09
4.februar dr.dk/nyheder 15:09

TO HUAWEI-ANSATTE UDVIST
To ansatte på Huaweis kontor i
København er blevet udvist efter en
inspektion af arbejdstilladelser.

I torsdags gennemførte Københavns
Politis udlændingekontrol-sektion en
inspektion af den kinesiske
televirksomheds kontor i København, og
her var der fire personer, der ikke
havde papirerne i orden.

De fire personer er blevet sigtet for
at bryde udlændingelovens bestemmelser
om ophold og arbejde i Danmark, oplyser
Københavns Politis presseafdeling til
DR Nyheder.

To Huawei-ansatte udvist af Danmark
kl. 15:09
https://www.dr.dk/nyheder/indland/huawei-ansatte-udvist-af-danmark

-

Italiensk regering blokerer for fælles EU-støtte til selvudnævnt
Venezuela-præsident
04. Feb. 2019 kl. 23:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/italiensk-regering-blokerer-faelles-eu-stoette-til-selvudnaevnt-venezuela-praesident

En intern strid i den italienske regering gør, at Italien
mandag har blokeret for muligheden for at lave en fælles
erklæring fra EU, der anerkender Guaidó som midlertidig
præsident.

-

DR S115 tir 05 feb 07:03:42
5.februar dr.dk/nyheder 06:55

KRIGSUNDERSØGELSE OFFENTLIGGØRES
Hvorfor besluttede politikerne at sende
danske soldater i krig, og hvad kan
eftertiden lære af det?

Det er kort fortalt den opgave, som to
forskere blev stillet i 2016.
Resultatet af deres arbejde er nu klar
til at se dagens lys, men har undervejs
været genstand for stor debat.

Det er lektor og dr.phil. Rasmus
Mariager og professor (MSO) Anders
Wivel, begge fra Københavns
Universitet, der står bag udredningen.

Rapporten offentliggøres i dag klokken
10 på et pressemøde på Københavns
Universitet.

Hvorfor gik Danmark i krig? Det skal udredning svare på i dag
kl. 06:55
https://www.dr.dk/nyheder/politik/hvorfor-gik-danmark-i-krig-det-skal-udredning-svare-paa-i-dag

EU-lande anerkender oppositionsleder som præsident i Venezuela
04. feb. 2019, 11:00
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-04-eu-lande-anerkender-oppositionsleder-som-praesident-i-venezuela

-

Norsk efterretningstjeneste advarer om Kina og Huawei
04. feb. 2019, 17:25
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-04-norsk-efterretningstjeneste-advarer-om-kina-og-huawei

-

Himalayas is smelter i rekordfart: - Klimakrisen du aldrig har hørt om
04. feb. 2019, 19:15
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-04-himalayas-is-smelter-i-rekordfart-klimakrisen-du-aldrig-har-hoert-om

-

FN-rapport: Nordkorea vil skærme atomarsenal mod militærangreb
05. feb. 2019, 05:50
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-05-fn-rapport-nordkorea-vil-skaerme-atomarsenal-mod-militaerangreb

-

Den danske undergrund kan rumme løsningen på klimaproblem
04. feb. 2019, 22:48 Opd. 05. feb. 2019, 06:36 ...
Mindst syv dræbt i storbrand i Paris - folk søger tilflugt på tage
05. feb. 2019, 05:21 Opd. 05. feb. 2019, 06:48 ...

-

104 SVT Text Tisdag 05 feb 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Minst sju omkomna i brand i Paris..130

FOI: Ryssland övar inför krig......131

Oväder i Bolivia: 14 döda i skred..132

Brasilien: Fyra kvinnomord per dag 133

"Uppvärmning slår mot Svalbard"....134

Påven manar till fred..............135

-

131 SVT Text Tisdag 05 feb 2019
UTRIKES PUBLICERAD 4 FEBRUARI

FOI: Ryssland övar inför krig

Ryssland förbereder sig inför stor-
skaliga krig, uppger Totalförsvarets
forskningsinstitut (FOI), uppger SVT.

FOI har på försvarsdepartementets upp-
drag analyserat och bedömt Rysslands
militära avsikter.

Rysslands årliga militära storövningar
har ökat mellan 2009 och 2018, och de
väpnade styrkorna har förbättrat sin
stridsberedskap, enligt FOI.

Krigsförberedelserna riktar sig mot
tänkta aktörer av storleksordningen
Kina eller Nato, enligt rapport-
författaren Johan Norberg.

-

135 SVT Text Tisdag 05 feb 2019
UTRIKES PUBLICERAD 4 FEBRUARI

Påven manar till fred i Mellanöstern

Vid sitt första historiska besök
på arabiska halvön efterlyste påven
Franciskus ett slut på stridigheterna
i Mellanöstern.

-Jag tänker särskilt på Jemen, Syrien,
Irak och Libyen, sade Franciskus på
ett interreligiöst möte i Förenade
Arabemiraten, skriver TT.

Det är första gången ett överhuvud för
den katolska kyrkan besöker området
där islam föddes.

På tisdagen ska påven tillsammans med
runt 135 000 troende delta i en utom-
husmässa på en stadion i Abu Dhabi.

-

NRK:
4. februar 2019 kl. 08:43 - 5. februar 2019 kl. 05:38, error

5. februar 2019 kl. 06:50

-

Netanyahus egen tv-station skal befri israelerne for »falske nyheder«
Af Anders Hjorth Vindum 04. February 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/netanyahus-egen-tv-station-skal-befri-israelerne-for-falske-nyheder

Likud TV er premierministerens modtræk i kampen mod de
israelske medier. Men er der tale om nyheder eller ren og skær
propagande?

-

Paven fordømmer krigens logik under besøg i Mellemøsten
4. februar 2019, kl. 19:10
Fra Ritzau
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/paven-fordoemmer-krigens-logik-under-besoeg-i-mellemoesten

Krig skaber kun elendighed, siger paven om Syrien og Yemen.

-

US ambassador to Germany: "horrific actions" of Iran equal to ISIS

"The recent press reports that the Iranian regime publicly
hanged a 31-year-old man for being gay should be a wake-up
call for anyone."

By Benjamin Weinthal
February 5, 2019 02:34
https://www.jpost.com/Diaspora/US-ambassador-to-Germany-horrific-actions-of-Iran-equal-to-ISIS-579692

-

Syrian Muslims find Jesus after ISIS brutality:
'Christianity was the religion I was searching for'
Monday, February 04, 2019
https://www.christianpost.com/news/syrian-muslims-find-jesus-after-isis-brutality-christianity-was-the-religion-i-was-searching-for.html

50.000 evakueret i Moskva på en dag med 300 bombetrusler

File 21.232 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/21-xxx/21-232

Google-auto-translation:
From Danish to Russian (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=ru&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/21-xxx/21-232

Cancel the celibacy requirement (Ophæv cølibat kravet):
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/cancel-celibacy/21-232
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/vatican/21-232
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/cancel-celibacy/21-232
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/vatican/21-232

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/cancel-celibacy/21-232

-

Other headline news:

Taliban: Fredsmøde var en succes

Himalayas gletsjer-is smelter

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+2&version=BPH

Jeremias 2, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Israel har vendt sig fra Gud

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Tim+3.14-4.5&version=BPH

1 Timoteus 3:14-4:5, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

En stor skat

Pas på lovtrældom og falsk lære

4,1
Helligånden gør det helt klart, at i den sidste tid, før
Jesus kommer igen, vil nogle af de kristne tage afstand
fra troen. I stedet vil de blive ivrige tilhængere af
lærere, hvis undervisning er inspireret af bedrageriske og
dæmoniske ånder.

2
De vil lyve uden at fortrække en mine, for de har mistet
deres samvittighed.

3
De vil forbyde ægteskab ...

Subject: Profeti til Guds folk 2019-01-28 -
Re: 2019 uge 05 (news samlet)
Date: Mon, 28 Jan 2019 11:13:39 +0100, GMT 10:13
21216 news:5c4ed5e0$0$675$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/adultery/21-216
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/homo/21-216
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/21-216
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophecy/21-216
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/21-216
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-216
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/MhlGcWKKmx4/XPUNy_kZFwAJ

Subject: Kirke offentliggør navne på 300 præster anklaget for
overgreb + Heaven-break -
Re: 2019 uge 05 (news samlet)
Date: Fri, 1 Feb 2019 11:49:32 +0100, GMT 10:49
21225 news:5c54244a$0$676$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/adultery/21-225
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/homo/21-225
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-216
Cancel the celibacy requirement (Ophæv cølibat kravet):
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/cancel-celibacy/21-225
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/vatican/21-225
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/cancel-celibacy/21-225
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/vatican/21-225
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/MhlGcWKKmx4/pZq1Nmm7GAAJ

Subject: Eksisterer mørkt stof egentligt? -
(Videnskab news samlet fra 30. januar 2019)
Date: Wed, 6 Feb 2019 09:22:38 +0100, GMT 08:22
21231 news:5c5a995a$0$679$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallscie/home/000-files/21-xxx/21-231
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/ivjrn9cGdhY/6YdHdvQYDAAJ

> [...]
> https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/cancel-celibacy/21-225
> https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/vatican/21-225
> https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/cancel-celibacy/21-225
> https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/vatican/21-225
> https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/MhlGcWKKmx4/pZq1Nmm7GAAJ
>

> Så fik vi lige det på plads!
>
> Frivillig cølibat okay. Ufrivillig cølibat IKKE okay (pga.
> stressmomentet og det, der er værre, nemlig at man kan blive
> fristet over evne og dermed få samvittighedskvaler und so

*Falsk* askese kaldes det på dansk, når man med vold og magt
vil tvinge andre til fx. cølibat! Det FOREGIVER at være åh så
helligt men er - i realiteten - i bund og grund født af
menneskebud og altså kødeligt (og i *oprør* mod Gud)!

Mit råd er:

Gør det Gud kræver af dig, hverken mere eller mindre!

Når Han siger, at du IKKE må bedrive hor, da lad være med at
bedrive hor (herunder det at gengifte sig)!

Og når Han IKKE siger (og dermed kræver), at du skal leve i
cølibat, da lad være med at kræve det af andre (som betingelse
for fx. at tjene Gud som præst)!

Længere er historien altså bare ikke!
2019-02-05, CET 11:3x, GMT 10:3x:

"The greatest among you must be a servant."
Matthew 23:11

-

Date: Mon, 4 Feb 2019 09:42:15 +0100, GMT 08:42
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 21228

50.000 evakueret i Moskva på en dag med 300 bombetrusler

DR S117 tir 05 feb 11:15:15
5.februar dr.dk/nyheder 07:17

HIMALAYAS GLETSJER-IS SMELTER
Klodens tredjestørste samling af is,
Himalaya-gletsjerne, er under kraftig
forandring.

Siden 1970'erne har bjergkæden mistet
op mod 15 procent af sin is, og den
udvikling ser ud til at fortsætte i
løbet af de kommende årtier.

Hvis den globale opvarmning fortsætter
på sit nuværende niveau, vil en
tredjedel af gletsjer-isen således være
smeltet i år 2100 - og det kan få
alvorlige konsekvenser, fastslår en ny
omfattende rapport fra 'The
International Centre for Integrated
Mountain Development' (ICIMOD).

Klimaekspert: Rapport om Himalaya-is er en bekymrende øjenåbner
kl. 07:17
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/klimaekspert-rapport-om-himalaya-er-en-bekymrende-oejenaabner

-

Forskere bag krigsudredning: Overraskende få mennesker afgør, om Danmark
skal i krig
kl. 11:25
https://www.dr.dk/nyheder/politik/forskere-bag-krigsudredning-overraskende-faa-mennesker-afgoer-om-danmark-skal-i-krig

-

DR S127 tir 05 feb 19:37:23
5.februar dr.dk/nyheder 16:59

TALIBAN: FREDSMØDE VAR EN SUCCES
Lederen for en delegation af afghanske
talibanfolk i Moskva siger, at
fredsforhandlinger med USA i sidste
måned var en succes.

Mødet fandt sted i Qatar, og her blev
parterne enige om en amerikansk
tilbagetrækning fra Afghanistan ifølge
Taliban.

Mødet i den russiske hovedstad er
mellem Taliban og afghanske
oppositionspolitikere. Blandt dem den
tidligere præsident Hamid Karzai.

Der deltager således ikke medlemmer af
den afghanske regering.

Taliban: Fredsmøde med USA var en stor succes
kl. 16:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/taliban-fredsmode-med-usa-var-en-stor-succes

-

Venezuelas Guaidó deler vandene i EU: Her er landene, der vil lade
Maduro regere i fred
kl. 17:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/venezuelas-guaido-deler-vandene-i-eu-her-er-landene-der-vil-lade-maduro-regere-i-fred

-

Nye målinger: Vores galakse er skæv og snoet
05. Feb. 2019 kl. 21:02
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/nye-maalinger-vores-galakse-er-skaev-og-snoet

50.000 evakueret i Moskva på en dag med 300 bombetrusler
06. feb. 2019, 05:27
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-06-50000-evakueret-i-moskva-pa-en-dag-med-300-bombetrusler

De seneste dage har en række falske bombetrusler i Rusland
ført til evakueringer af skoler og indkøbscentre.

En bølge af falske bombetrusler skyllede tirsdag ind over den
russiske hovedstad, Moskva.

Subject: Hvorfor kan I ikke li’ os russere? + ET-Break (Dommedagsvarsel) -
(Kristen news samlet fra 4. december 2017)
Date: Sat, 9 Dec 2017 09:45:22 +0100, GMT 08:45
20232 news:5a2ba2a8$0$735$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/files/20-xxx/20-232
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/doomsday/20-232
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/doomsday/20-232
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/L4-A2NLG9E4/3Nl29kQ7CAAJ

+

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Hebr%C3%A6erne+12:14&version=BPH

Hebræerne 12:14, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Stræb efter at holde fred med alle ...

Vær opmærksom på, at terrorister KAN finde på at undersøge,
HVORDAN Jeres beredskab fungerer i praksis mhp. at angribe,
hvor det er mest sårbart.

For eksempel KUNNE terrorister netop angribe alle de folk, der
er samlet ude på gaden (pga. en evakuering fx. fra en bygning),
hvor de er MEGET MERE sårbare (end i en bygning)!

Med 300 angreb på blot én dag KAN angrebet være *nært forestående*,
hvorfor denne meddelelse nok allerede nu bør afsendes!

-

NRK:
5. februar 2019 kl. 06:50

Date: Mon, 4 Feb 2019 09:42:15 +0100, GMT 08:42
> [...]

-

Dansk Jehovas vidne i Rusland er kendt skyldig i ekstremisme
kl. 10:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/dansk-jehovas-vidne-i-rusland-er-kendt-skyldig-i-ekstremisme

Religiøs dansker har siddet fængslet i Rusland i 600 dage - i dag falder
dommen
06. feb. 2019, 05:39 Opd. 06. feb. 2019, 06:47
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-06-religios-dansker-har-siddet-faengslet-i-rusland-i-600-dage-i-dag-falder-dommen

Når han onsdag formiddag ventes at få sin dom, så kan udfaldet
få vidtrækkende konsekvenser.

Ikke bare for Jehovas Vidner som ham, men også for baptister
og andre religiøse mindretal i Rusland.

-

Dansker idømt seks år fængsel i Rusland for at være Jehovas Vidne
06. feb. 2019, 09:23 Opd. 06. feb. 2019, 10:47
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-02-06-religioes-dansker-doemt-i-rusland
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-02-06-dansker-idoemt-seks-aar-faengsel-i-rusland-for-at-vaere-jehovas-vidne

https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/sects/jehovah-s-witnesses

KUN et skindemokrati (eller et decideret diktatur) *krænker*
religionsfriheden!

Og det er dumt gjort af Jer, fordi I jo herved gør dem til
*martyrer* (og dermed *udstiller* Jeres MANGLENDE *demokrati*,
så folk løber skrigende bort)!

-

104 SVT Text Onsdag 06 feb 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Trump vill se enighet och en mur...130
* Fransk minnesdag över armenier.....131
* Tyskland lovar höja försvarsbudget 132

* Maffiagrupp greps av spansk polis..133
* "Kvinnorättigheter hotas i Polen"..134
Krigsrapport: Information doldes...135

Di Maio i möte med Gula västarna...136
Dammbrister påtalades i rapport....137
Fyra barn döda i brittisk brand....138

Massutrymningar efter falska hot...139
Karl Marx grav vandaliserad........140

-

131 SVT Text Onsdag 06 feb 2019
UTRIKES PUBLICERAD 6 FEBRUARI

Fransk minnesdag över armenier

Frankrikes president Emmanuel Macron
har utlyst den 24 april till en fransk
nationell minnesdag för det Armeniska
folkmordet på över en miljon armenier.

År 2001 blev Frankrike ett av de
första länderna att erkänna massmorden
på armenier och andra kristna 1915 och
framåt som folkmord.

Nu går landet alltså ett steg längre
med ett beslut som lär väcka protester
från Turkiet, skriver TT.

24 april är armeniernas minnesdag för
händelserna. Det datumet år 1915
beskrivs som folkmordets startdatum.

-

139 SVT Text Onsdag 06 feb 2019
UTRIKES PUBLICERAD 5 FEBRUARI

Massutrymningar efter falska hot

Över 100 byggnader utrymdes i och
omkring Moskva i dag efter en rad
falska bombhot. Tusentals skolbarn,
kontorsarbetare och butiksbesökare
evakuerades, skriver TT-AFP.

Tisdagens larm följer på en liknande
incident förra veckan med mass-
evakueringar över hela Ryssland.

Då fick 55 byggnader utrymmas i Sankt
Petersburg, samt ytterligare ett antal
i Krasnojarsk och Volgograd.

De flesta av hoten har kommit via
mejl, med liknande formuleringar,
enligt ryska medier.

-

NRK:
5. februar 2019 kl. 06:50 - 6. februar 2019 kl. 09:19, error

6. februar 2019 kl. 10:24

-

Dansk Jehovas Vidne fundet skyldig i Rusland
6. februar 2019, kl. 10:25
Fra Ritzau
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kriminalstof/dansk-jehovas-vidne-fundet-skyldig-i-rusland

-

Præsters misbrug af nonner kommer frem i lyset
6. februar 2019, kl. 0:00, opdateret kl. 8:21
Jeppe Kiel Revsbech
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/praesters-misbrug-af-nonner-kommer-frem-i-lyset

Vatikanets magasin Women Church World retter i seneste udgave
en skarp kritik af de seksuelle overgreb, katolske præster har
udsat nonner for.

Billedet:
Women Church World fortæller, hvordan misbrugte nonner i
årevis valgte at skjule deres oplevelser – af frygt for
repressalier fra de præster, som forgreb sig på dem. Her en
nonne fornan Vatikanet i Rom.

Subject: 50.000 evakueret i Moskva på en dag med 300 bombetrusler -
Re: 2019 uge 06 (news samlet)
Date: Wed, 6 Feb 2019 10:03:32 +0100, GMT 09:03
21232 news:5c5aa2f0$0$689$1472...@news.sunsite.dk
Russia:
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/21-xxx/21-232
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/yx0QKAxkC6c/u1XsyWenBgAJ

Se nu at få bragt orden i sagerne!
(Det sejler jo med lig i lasten!)

Kravet om cølibat er og bliver noget LORT !!!

-

Pavens arabiske besøg handlede om meget mere end islam og kristendom
6. februar 2019, kl. 0:00
Andreas Rude
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/pavens-besoeg-i-emiraterne-handlede-om-meget-mere-end-islam-og-kristendom

Det pavelige program i Abu Dhabi var helt i tråd med Vatikanets
politik de seneste 50 år. Men pavebesøget var også en
diplomatisk triumf for Emiraterne

-

Pope says Vatican open to mediating in Venezuela

The Pope said this would include efforts to "to try to bring
one (side) closer to the other, to start a process of dialog."

By REUTERS
February 5, 2019 19:56
https://www.jpost.com/Breaking-News/Pope-says-Vatican-open-to-mediating-in-Venezuela-if-both-sides-ask-579779

-

Fire in Iranian space center kills 3 scientists – report

Authorities don’t elaborate on incident, which comes amid US
and Israeli concern over Tehran’s efforts to launch satellite
into orbit

By Agencies and TOI staff 3 February 2019, 3:21 pm
https://www.timesofisrael.com/fire-in-iranian-space-center-kills-3-scientists-report/

-

Iran warns Europe not to force it to make ‘strategic leap’ on missile range

Revolutionary Guard’s deputy commander says efforts to curb
Tehran’s missile program will only push it forward

By AFP and TOI staff 3 February 2019, 1:15 pm
https://www.timesofisrael.com/iran-warns-europe-not-to-force-it-to-make-strategic-leap-on-missile-range/

-

Top US general says Trump didn’t consult him on Syria pullout

Central Command head Joseph Votel testifies to Senate that
Islamic State still not defeated despite Trump’s claim group
was beaten last month

By AFP 5 February 2019, 8:28 pm
https://www.timesofisrael.com/top-us-general-says-trump-didnt-consult-him-on-syria-pullout/

Re: 2019 uge 06 (news samlet)
Date: Wed, 6 Feb 2019 10:03:32 +0100, GMT 09:03
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/yx0QKAxkC6c/u1XsyWenBgAJ
Se tillige (som også blev annonceret i dag i nyhedsbrev):

Er sex-orgasmer sundere end onani?
Malene Sommer Christiansen
Journalist
https://videnskab.dk/sporg-videnskaben/er-sex-orgasmer-sundere-end-onani

Sex er sundt. Det har forskere allerede slået fast. Men hvad
hvis man ikke får sex? Bliver man så snydt for aktens
sidegevinster, eller kan man klare det på egen hånd?

[ ... ]

Sex er altså sundt, uanset om vi har det med hinanden
eller med os selv.

Last OUTPUT: 21200 news:5c40637a$0$676$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/x_YsSgpuCAAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 21234

Journalist Ole Stephensen er død. Einem tegn (om kommende straffedom)? +
Heaven-break

File 21.235 ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/adultery/21-235
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/blasphemy/21-235
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/homo//21-235
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse//21-235
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophecy//21-235
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen//21-235
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine//21-235

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophecy//21-235

Other news:

Danske politikere: Russisk dom til Jehovas vidne er et angreb på
menneskerettigheder
Dansk Jehovas vidne får fængselsdom
Jehovas vidne anker russisk dom

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+3&version=BPH

Jeremias 3, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Israel er som en utro ægtefælle

16
Engang skal landet igen fyldes med jeres efterkommere, og
I skal ikke mere tale om dengang, da Herrens Ark var hos
jer. Ingen vil skænke arken en tanke eller savne den, og
der skal ikke laves en ny.

Kommentar:

Jeremias levede i tiden FØR jøderne blev overfalder, det første
Tempel nedbrændt og folket sendt bort som slaver til Babylon
år ca. 586 f.Kr.

Arken stod i dette Tempel og symboliserede Herrens nærvær.

Når man læser teksten, kan man tolke den på 2 måder:

Enten er Jeremias Bog nedskrevet EFTER Babylon, ...

Eller også har vi at gøre med en profeti.

Den ene har en ateistisk tilgang til tingene; den anden
udspringer af en tro på Bibelens Ord (at de er troværdige).

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Tim+4.6-16&version=BPH

1 Timoteus 4:6-16, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Pas på lovtrældom og falsk lære, fortsat)

Livet er mere end her og nu

Hold dig ikke tilbage
2019-02-06, CET 11:3x, GMT 10:3x:

The cloud of the LORD hovered over the Tabernacle during the
day, and at night fire glowed inside the cloud so the whole
family of Israel could see it. This continued throughout all
their journeys.
Exodus 40:38

-

Date: Mon, 4 Feb 2019 09:42:15 +0100, GMT 08:42
> [...]

Heaven-break

Danske politikere: Russisk dom til Jehovas vidne er et angreb på

DR S140 ons 06 feb 16:00:54
6.februar dr.dk/nyheder 10:08

DANSK JEHOVAS VIDNE FÅR FÆNGSELSDOM
Danskeren Dennis Christensen, som er
medlem af Jehovas Vidner i Rusland, er
kendt skyldig i ekstremisme af retten i
byen Orjol, syd for Moskva.

Han får seks års fængsel, hvilket
ligger tæt op af anklagerens krav om
seks et halvt års frihedsberøvelse. Det
fortæller DR's Ruslandskorrespondent,
Matilde Kimer, fra retten i Orjol.

Ifølge dommeren har han "aktivt
bidraget til fortsættelsen af
aktiviteterne for den forbudte
religiøse ekstremistiske organisation
Jehovas Vidner".

[...]

Venner til dømt Jehovas Vidne: Det er dybt beskæmmende
kl. 11:26
https://www.dr.dk/nyheder/indland/venner-til-doemt-jehovas-vidne-det-er-dybt-beskaemmende

-

Paven melder sig som mægler i Venezuela-konflikten
kl. 11:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/paven-melder-sig-som-maegler-i-venezuela-konflikten

-

Amnesty efter hård russisk straf til dansker: Vi ser ham som en
samvittighedsfange
kl. 13:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/amnesty-efter-haard-russisk-straf-til-dansker-vi-ser-ham-som-en-samvittighedsfange

-

DR S141 ons 06 feb 16:00:54
6.februar dr.dk/nyheder 15:22

JEHOVAS VIDNE ANKER RUSSISK DOM
Danske Dennis Christensen, som i dag er
blevet idømt seks års fængsel i
Rusland, vil anke dommen til næste
instans.

Det bekræfter hans advokat, Anton
Bogdanov.

Den officielle ankefrist er ti dage,

Danskeren er blevet dømt for at være
leder for en lokalafdeling af Jehovas
Vidner, som ifølge russisk lov er en
ekstremistisk organisation.

Idet han har siddet varetægtsfængslet i
20 måneder, skal han afsone endnu cirka
tre et halvt år, hvis han ikke får
medhold.

Efter hård ekstremisme-dom til dansker i Rusland: Jehovas vidne vil anke
kl. 15:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/efter-haard-ekstremisme-dom-til-dansker-i-rusland-jehovas-vidne-vil-anke

-

Danske politikere: Russisk dom til Jehovas vidne er et angreb på
menneskerettigheder
kl. 17:13
https://www.dr.dk/nyheder/politik/danske-politikere-russisk-dom-til-jehovas-vidne-er-et-angreb-paa-menneskerettigheder

-

LÆS SVARENE Efter fængselsdom i Rusland til Dennis: Hvad mener Jehovas
Vidner i Danmark?
06. Feb. 2019 kl. 20:45
https://www.dr.dk/nyheder/indland/laes-svarene-efter-faengselsdom-i-rusland-til-dennis-hvad-mener-jehovas-vidner-i

-

Journalist Ole Stephensen er død
06. Feb. 2019 kl. 21:32
https://www.dr.dk/nyheder/kultur/journalist-ole-stephensen-er-doed

Journalist og tidligere tv-vært Ole Stephensen er død til
aften i sit hjem i Gentofte uden forudgående sygdom.

Det oplyser familien til Ritzau. Han blev 63 år.

Ole Stephensen mistede bevidstheden omkring klokken 18.30.
Trods hurtig indsats fra redningsfolk og læger lykkedes det
ikke at genoplive ham.

Date: Mon, 28 Jan 2019 11:13:39 +0100, GMT 10:13
> [...]
> - "på jord,"
>
> 44
> - "så folk"
>
> 45
> - "ikke længere"
>
> 45
> - "kan se forskel"
>
> 45
> - "på afguderne og Jeg"
>
> (
> Der skulle nok ha' stået:
> 'så folk ikke længere kan se forskel på afguderne og Mig'
> .... men sådan modtog jeg altså ordene! Guds Ånd taler
> igennem Sin skabning (mig) med de fejl skabningen nu

Var han med til at *spotte* Gud (ved at åndeligt voldtage Guds
Hus)?

Hmm ...

Han var medlem af bøsse-partiet, men det er jo ikke nok til at
gøre ham skyldig, skønner jeg! Dog stemmer jeg personlig IKKE
på folk, der går ind for disse synspunktet, ligesom jeg heller
ej stemmer på kommunisterne eller nazisterne eller ISIS, fordi
de jo - i sagens natur - IKKE repræsenterer mine holdninger,
og derfor heller ej kan repræsentere mig!

[
De her indklamrede ord er tilføjet EFTER 11:31-afbrydelsen

Og dog! Døm nu selv:

Solidariserer man sig med et parti, der har begået
*voldtægten*, er man da IKKE en lille bitte smule medskyldig?

Hmm ...

Lad os forestille os et *hypotetisk* parti, der går i for
voldtægt, og at din datter nu pga. dette er blevet voldtaget!

Ville du IKKE føle bare el lille bitte smule vrede på alle de
mennesker, der bakker dette voldtægtsparti op?

Og i så fald:
Mon ikke du har disse følelser, fordi du føler, at de er
*medskyldige* (fordi de var med til at "legalisere"
*forbrydelsen* på din datter)?

(Vær ærlig overfor dig selv i denne sag:)

Jo!, ville de fleste af os nok svare!
]

(
Kan Kristendemokraterne - for øvrigt - så repræsentere mig (og
andre med tilsvarende holdninger), nu når de klart IKKE tager
afstand fra al det der horeri (herunder gengiftning af
fraskilte), så selv Paradiset bliver gjort til en *horehus*!?

Vatnisse-partiet KUNNE man måske i så fald kalde dem, fordi
de jo i så fald IKKE tør komme ud af busken og melde klart ud,
OM de overhovedet har tænkt sig at følge Herren ved at gøre
al det, Han har *befalet* herunder *betingelsesløst* praktisere
'Du må IKKE bedrive hor'...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden,
men i dette *specifikke* tilfælde var det nu nok Gud Hamselv),
der sagde:
(2019-02-07, Thursday, day no 38, CET 11:31, GMT 10:31)
- "I Mit hus,"

31
- "Kirken"

Nå da da!

Gud slipper os IKKE af krogen så let, skønner jeg!

11:50
- "Mit hus"

50
- "50"

50
- "være"

50
- "et sted,"

51
- "hvor"

51
- "Jeg æres!"

51
- "modsat"

51
- "et sted,"

51
- "hvor"

51
- "Jeg"

51
- "ikke"

51
- "æres."

51
- "Det gør du ved"

52
- "at holde Mine bud"

52
- "og befalinger!"

Subject: Israeli earthquake 1½ days after prophecy + new Heaven-break -
Re: 2019 uge 04 (news samlet)
Date: Fri, 25 Jan 2019 12:22:42 +0100, GMT 11:22
21212 news:5c4af18e$0$674$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/adultery/21-212
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/homo/21-212
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/21-212
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophecy/21-212
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/21-212
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-212
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/ai-syndrome/21-212
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/ai-syndrome/21-212
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/denmark/21-212
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/israel/21-xxx/21-212
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/QL-ZU8dm1Lw/AJX0TmJWEwAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/VUEE85DI5Ng/6pWUeAAyFgAJ

> [...]
>
> Hmm ...
>
> Så godt som 1½ døgn.
>
> Præcis HVAD menes der med dette, Herre?
>
> At Du er med på linien?
>
> (At Du stadfæster og *bekræfter* Dit Ord med de medfølgende
> *tegn* og *undere*?)
>
> Ja, det tror jeg ... :-)
>
> For at understrege overfor Dit folk, at Du mener det
> alvorligt (at vi skal holde op med at bedrive hor og utugt)?
>
> Ja, det tror jeg også, Herre!
>

> Men ...
>
> HVAD *mere* har Du i tankerne?
>
> Hvorfor lige 1½ døgn (fremfor 1, 2, 3 eller 3½)?

Delta:
2019-01-23, day 23, CET 08:19, GMT 07:19, Counter = 0
2019-01-24, day 24, CET 20:20, GMT 19:20, Counter = 35h59
2019-02-06, day 37, CET 18:30, GMT 17:30

Timer 1:
14 dage 10 timer og 11 min
20.771 min
346,183... timer
14,424305... dage

Timer 2:
12 dage 22 timer og 12 min
18.612 min
310,2 timer
12,925 dage

Hmm ...

INTET umiddelbart genkendeligt!

(lige bortset fra, at 13-tallet regnes i almindelighed for
værende et uheldigt tal!)

Ole Stephensen mistede bevidstheden omkring klokken 18.30.

HVORNÅR døde han helt præcis?

Omkring klokken CET 20:20 ?

11:55
- "Det vil gå jer"

56
- "ligeledes,"

56
- "hvis I ikke omvender jer til Mig."

56
- "I vil omkomme"

56
- "UDEN"

56
- "at blive frelst,"

56
- "selvom"

57
- "I påstår,"

57
- "at I tror på Mig!"

57
- "I gør jo ikke, hvad Jeg siger!"

57
- "I føler jer selv,"

57
- "og det er afgudsdyrkelse"

58
- "i Mine øjne!"

Hmm ...

Denne meddelelse vil blive sendt til følgende nyhedsmedier:

To:
CBN, The Christian Broadcasting Network
Kristeligt Dagblad
Morning Star News
TBN, Trinity Broadcasting Network
The Christian Post
Tom Wehner, National Catholic Register
Udfordringen, Redaktionen
Vatican New

12:01
- "Og til jer andre,"

01
- "der ikke"

01
- "tilhører"

01
- "dem,"

06
- "der"

06
- "laver"

06
- "om"

06
- "på Mit Ord:"

06
- "Hold fast"

06
- "ved det"

07
- "Jeg har betroet dig."

07
- "Lad ingen"

07
- "røve"

07
- "din sejrskrans."

08
- "Jeg er med dig"

08
- "alle dage,"

08
- "indtil"

08
- "Jeg kommer"

08
- "igen."

-

DR S149 tor 07 feb 10:12:35
7.februar dr.dk/nyheder 00:07

PER STIG MØLLER BEKLAGER FEJL
Efter at have læst rapporten om
Danmarks krigsdeltagelse i Irak
erkender tidligere udenrigsminister Per
Stig Møller (K), at der er begået fejl.

Efter at have læst rapporten til ende,
erkender Per Stig Møller over for
Politiken, at de ansvarlige ministre
burde have opdaget skred i
formuleringer om Iraks mulige
masseødelæggelsesvåben.

Det er nye toner fra den tidligere
udenrigsminister, der onsdag sagde til
Ritzau, at han ikke kunne genkende
billedet af, at regeringen skulle have
strammet efterretninger om Irak i 2003.

Per Stig Møller erkender og beklager fejl efter krigsrapport
07. Feb. 2019 kl. 00:07
https://www.dr.dk/nyheder/indland/stig-moller-erkender-og-beklager-fejl-efter-krigsrapport

-

DR S151 tor 07 feb 10:12:35
7.februar dr.dk/nyheder 01:51

KRITIK AF CYBERSIKKERHEDSLOV
Forsvarsministeriets forslag til en
lovændring om beføjelserne for Center
for Cybersikkerhed (CFCS) går alt for
langt.

Det mener Dansk Industri, Dansk
Erhverv, Finans Danmark, it-branchen og
den samlede telebranche, skriver
Berlingske.

Lovforslaget giver mulighed for at
tvinge samfundsvigtige virksomheder til
at underlægge sig Center for
Cybersikkerheds
netovervågningstjeneste.

Det betyder blandt andet, at alt på den
enkelte medarbejders PC og telefon kan
overvåges, lyder kritikken.

Ny lov om cybersikkerhed kritiseres for at være udemokratisk
kl. 01:51
https://www.dr.dk/nyheder/politik/ny-lov-om-cybersikkerhed-kritiseres-vaere-udemokratisk

-

IS-kalifatet er dødt: Men det er terroristerne ikke
kl. 06:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kalifatet-er-doedt-men-det-er-terroristerne-ikke

Re: 2019 uge 06 (news samlet)
Date: Wed, 6 Feb 2019 10:03:32 +0100, GMT 09:03
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/yx0QKAxkC6c/u1XsyWenBgAJ

Vi må væbne os med tålmodighed, og håbe at den sunde fornuft
med tiden også vinder indpas der i knolden på disse
*hjernevaskede* nemme-at-narre skabninger!

-

Trump beroliger Samuelsen: Kampen mod IS fortsætter
kl. 07:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-beroliger-samuelsen-kampen-mod-fortsaetter

Dansker idømt seks års fængsel i Rusland for at være Jehovas Vidne
06. feb. 2019, 09:23 Opd. 06. feb. 2019, 14:27
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-02-06-dansker-idoemt-seks-aars-faengsel-i-rusland-for-at-vaere-jehovas-vidne

-

Derfor skal topmødet mellem Trump og Kim Jong-un være i Vietnam
06. feb. 2019, 23:04
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-06-derfor-skal-topmoedet-mellem-trump-og-kim-jong-un-vaere-i-vietnam

-

Pave Frans: Præst holdt nonner som sexslaver
07. feb. 2019, 07:16
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-07-pave-frans-praest-holdt-nonner-som-sexslaver

-

Venezuelas militær blokerer bro for at stoppe humanitær hjælp
07. feb. 2019, 07:59
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-07-venezuelas-militaer-blokerer-bro-for-at-stoppe-humanitaer-hjaelp

Kommentar:

Har man så ikke taget befolkningen som gidsler?

-

Stoltenberg vil redde atomaftale ved at inddrage flere lande
07. feb. 2019, 08:16
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-07-stoltenberg-vil-redde-atomaftale-ved-at-inddrage-flere-lande

-

ATP taber 3,7 milliarder kroner
07. feb. 2019, 08:03 Opd. 07. feb. 2019, 10:02 ...
Mor kendt skyldig i at have tappet blod fra sin søn
07. feb. 2019, 10:03 ..

-

104 SVT Text Torsdag 07 feb 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* May vill skjuta på omröstning......130

* USA stoppar Kamerun-hjälp..........131

* Kanada tar emot ex-slavar..........132

Påven: Övergrepp mot nunnor........133

Franco ska städas bort i Spanien...134

Brasiliens ex-president dömd igen..135

USA:s finansminister till Kina.....136

-

131 SVT Text Torsdag 07 feb 2019
UTRIKES PUBLICERAD 7 FEBRUARI

USA stoppar Kamerun-hjälp

Efter anklagelser om brott mot
mänskliga rättigheter i de västra och
norra Kamerun dar USA drar i
nödbromsen för sin militära hjälp till
landet.

USA stoppar tillfälligt leveranser av
militära båtar, bepansrade fordon och
uppgraderingar av ett stridsflygplan.

Kamerun samarbetar med USA i kampen
mot terrorgruppen Boko Haram.

Militären har dock anklagats för att
ta den kampen som ett svepskäl för att
slå till mot politiska motståndare.

-

NRK:
6. februar 2019 kl. 10:24 - 7. februar 2019 kl. 09:00, error

7. februar 2019 kl. 10:23

-

Hård russisk dom til Jehovas Vidner-dansker er også Putins kamp mod Vesten
6. februar 2019, kl. 21:00
Af Tobias Stern Johansen, Korrespondent, Tyskland
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/haard-russisk-dom-til-dansker-er-ogsaa-putins-kamp-mod-vesten

Dom på seks års fængsel over et dansk medlem af Jehovas Vidner
afspejler en stadig hårdere linje over for religiøse mindretal
i Putins Rusland, men er også udtryk for landets anstrengte
forhold til Vesten

-

Bred støtte til regeringens arbejde for trosfrihed
7. februar 2019, kl. 0:00, opdateret kl. 8:23
Af Nikolaj Krak
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/bred-stoette-til-regeringens-arbejde-trosfrihed

Udviklingsminister Ulla Tørnæs (V) afsluttede med at takke for
den usædvanligt vidtløftige debat og for opbakningen til
arbejdet. Hun bemærkede, at emnet næppe kunne være mere
relevant på en dag, hvor den danske Dennis Christensen blev
idømt seks års fængsel i Rusland for sit tilhørsforhold til
Jehovas Vidner.

-

Langt færre mennesker i verden begår selvmord end i 1990
7. februar 2019, kl. 4:19
Fra Ritzau
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/langt-faerre-mennesker-i-verden-begaar-selvmord-end-i-1990

Som følge af mindre fattigdom og bedre adgang til
sundhedspleje begår langt færre mennesker i dag selvmord

[ ... ]

På verdensplan begår 15,6 mænd ud af 100.000 selvmord. Blandt
kvinder gælder det for 7 ud af 100.000.

-

Stig Grenov: Kursus i vielsesmyndighed gør nar af præster
7. februar 2019, kl. 0:00, opdateret kl. 8:28
Stig Grenov
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens egen holdning.
https://www.kristeligt-dagblad.dk/debatindlaeg/stig-grenov-kursus-i-vielsesmyndighed-goer-nar-af-praester

Det er absurd, at veluddannede danskere tvinges til at deltage
i et kursus, hvis indhold er møntet på et absolut mindretal
af imamer med udenlandsk baggrund, skriver Stig Grenov, der
er landsformand for Kristendemokraterne

Siden den 1. april 2017 har alle religiøse forkyndere, der
søger om vielsesbemyndigelse, været forpligtet til at deltage
i et kursus i dansk familieret, frihed og folkestyre.
Hundredvis af danske valgmenigheds- og frikirkepræster har
været igennem kurset, der koster hver deltager to arbejdsdage
samt 6000 kroner.

Kommentar:

Se ovenfor under emnet:
Journalist Ole Stephensen er død. Einem tegn (om kommende
straffedom)? + Heaven-break

-

Breiviks ondskab var spektakulær og narcissistisk
6. februar 2019, kl. 21:00
Mathias Herup Nielsen, Ph.d og postdoc på institut for statskundskab,
Aalborg Universitet
Dette er en kronik. Kronikken er udtryk for skribentens egen holdning.
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kronik/breiviks-selviscenesaettende-ondskab

Breivik arbejdede ikke som et individ, der tjente en
organisation med et større formål, men som en fiktiv
organisation, der tjente et individ – nemlig ham selv. Den
død, han skabte, skulle ikke tildækkes og gemmes væk, men
promoveres og vises frem, skriver Mathias Herup Nielsen,
Ph.d og postdoc.

Kommentar:

*Sygelig* trang til opmærksomhed er et udtryk for MANGLENDE
identitetsdannelse i personens sind (herunder et såkaldt
*falskt* Jeg)!

-

Gaza terrorists launch rocket into Israel, IDF responds with tank strike
February 6, 2019
https://worldisraelnews.com/gaza-terrorists-launch-rocket-into-israel/

Tog-katastrofen. Er drømmen en profeti?

File 21.236 ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophecy/21-236

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophecy/21-236

Other news:

FN: Khashoggi-drab var planlagt

BLOG: Russisk dom har totalitære træk

-

Tog-katastrofen

Drømme er kún drømme, men nogengange kan Gud tale igennem dem,
apropos ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joel+3&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joel+2.28&version=KJV

Joel 3:1 Bibelen på hverdagsdansk (BPH)
(Joel 2:28 King James Version (KJV))

Gud lover at udgyde sin Ånd

1
Engang herefter vil jeg udgyde af min Ånd over hele
menneskeheden. Alle vil komme til at profetere, både mænd
og kvinder. De gamle vil få åbenbaret min vilje gennem
drømme, de unge vil få det gennem syner.

Jeg havde følgende drøm i nat om en tog-katastrofe:

Det begyndte med at min armbåndsur, som jeg har købt i USA
for blot sølle 6 dollars i sommeren 2007, satte midlertidig
ud kl ca. CET 01:46-x, så det måtte omprogrammeres.

Det er hændt før i mit liv, at elektronik har opført sig
mystisk (og at Gud herigennem gjorde klart, at der var noget,
som jeg skulle være opmærksom på)

Selve drømme indtræffer kl. ca. 05:3-x. Jeg kan desværre ikke
huske tidspunktet mere præcist.

Jeg drømmer, at jeg deltager i en redningsmission, hvor der er
sket en alvorlig tog-katastrofe med mange døde, måske op til
flere hundreder.

Det er svært at sige HVORHENNE ulykken er sket. Redningsudstyr
bestående at hele togvognsæt dumpes ned i en kløft, og
samtidig brokker jeg mig over, at udstyret blot indeholder
nødproviant til en enkelt formiddag. Drømme kan jo være meget
urealistiske.

Kløften ændrer udseende og minder nu mest af alt om en
underjordisk tog-tunnel. Det KUNNE være Nørreport i København
(men behøver ikke være det), hvor redningsholdet står på vej
ud mod Vesterport under åben himmel. Vi får IKKE lov til at
se selve ulykkesstedet, og også denne åbne plads, som er mere
bred end blot nogle få togspor, bliver pludselig dækket til,
så vi ikke kan se katastrofens omfang!

Jeg skal (sammen med andre) afløse et hold redningsarbejdere,
der er udslidte fysisk og følelsesmæssig overbelastet. Vi
bliver bedt om at vinke til dem (som en anerkendelse af
deres arbejdsindsats) og får at de ikke helt skal tabe modet.

KANSKE der hermed tales *symbolsk* om at værdsætte alle dem
(i Kirken, se file 21.235 nedenfor), der IKKE har bøjet knæ
for Ba'al-afguden (1.King 19,18).

Det er IKKE til at sige, om katastrofen er forårsaget af en
terroraktion.

Sådan var min drøm!

Jeg plejer IKKE normalt ha' så katastrofeprægede drømme, så
MÅSKE handler drømmen om noget, der skal ske i fremtiden,
apropos ... (input memory from) ...

Re: 2019 uge 06 (news samlet)
Date: Wed, 6 Feb 2019 10:03:32 +0100, GMT 09:03

Subject: Journalist Ole Stephensen er død. Einem tegn (om
Date: Thu, 7 Feb 2019 12:17:36 +0100, GMT 11:17
21235 news:5c5c13dd$0$687$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/yx0QKAxkC6c/wdS6lU39BgAJ

[ ... ]

[ ... ]
> Ole Stephensen mistede bevidstheden omkring klokken 18.30.

> [...]

-

Dagens eftertænksomme sætning:
(efter at have set et nyhedsindlæg om børn, der i skoletiden
lærer at sortere affald)

Jeg føler mig indoktrineret

-

Dagens anden sætning:
Og mht. børn, der har været udsat for noget, der måske kunne
snerpe hen ad pædofili:

Jeg føler mig endoskopificeret

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+4&version=BPH

Jeremias 4, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Et kald til omvendelse

Dommen over Jerusalem og Juda

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Tim+5.1-16&version=BPH

1 Timoteus 5:1-16, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Om at vejlede andre med respekt

Om at tage ansvar for familien og menighedens ansvar for
enkerne

En enke, der ønsker at tjene Gud og få sit underhold fra
menigheden, skal være mindst 60 år gammel, og hun skal
have vist trofasthed i sit ægteskab.[b]

[ ... ]

Footnotes:

5,3 Mere ordret: „Du skal ære de enker, der står alene.”
Ordet for „ære” på græsk kan også bruges om en
pengeydelse, jf. ordet „honorar”, afledt af det latinske
honorare (vise ære). Meningen klargøres senere i afsnittet.

5,9 Ordret står der: „én mands kone”, jf. 3,2.

Kommentar:

HVORFOR understreger Paulus, at medarbejdere i Kirken KUN må
ha' haft et ægteskab?

Hmm ... (input memory from) ...

Kan gengifte lede en menighed?

Subject: EU-lande anerkender oppositionsleder som præsident i Venezuela -
Re: 2019 uge 06 (news samlet)
Date: Tue, 5 Feb 2019 07:15:05 +0100, GMT 06:15
21230 news:5c5929f3$0$675$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/adultery/21-230
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophet-training/21-230
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/sundt-team/21-230
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-230
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/yx0QKAxkC6c/iy0owsDmGQAJ

> [...]
>
> Sådanne personer er derfor IKKE egnet til at lede en menighed,
> idet de jo (gennem deres dårlige eksempel) indirekte opfordrer

Sorry, men sådan ér altså Evangeliet altså (Gengiftning er og
bliver *afgudsdyrkelse* no matter what, skønner jeg)!
2019-02-07, CET 11:3x, GMT 10:3x:

"But the one who endures to the end will be saved."
Matthew 24:13

-

Date: Mon, 4 Feb 2019 09:42:15 +0100, GMT 08:42
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Tidligere PET-chef Jakob Scharf anker fængselsdom
kl. 12:09
https://www.dr.dk/nyheder/indland/tidligere-pet-chef-jakob-scharf-anker-faengselsdom

-

Chimpanser i zoo får tynd mave af Rasmus Seebach på fuld drøn
07. Feb. 2019 kl. 12:57
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/nordjylland/chimpanser-i-zoo-faar-tynd-mave-af-rasmus-seebach-paa-fuld-droen

-

DR S116 fre 08 feb 00:12:21
7.februar dr.dk/nyheder 21:06

FN: KHASHOGGI-DRAB VAR PLANLAGT
Mordet på den saudiarabiske journalist
Jamal Khashoggi sidste oktober lader
til at være planlagt af det officielle
Saudi Arabien.
Sådan lyder meldingen i dag fra Agnes
Callamard, som er FN's specialrapportør
om udenomsretlige, summariske eller
vilkårlige henrettelser, beretter
Reuters.

- Beviser indsamlet under min mission
til Tyrkiet viser umiddelbart, at hr.
Khashoggi var offer for et brutalt og
overlagt mord planlagt og begået af
tjenestemænd fra staten Saudi-Arabien,
lyder det i en udtalelse fra Agnes
Callamard.

FN: Saudiarabere planlagde mord på Khashoggi
07. Feb. 2019 kl. 21:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fn-saudiarabere-planlagde-mord-paa-khashoggi

-

Maduro blokerer nødhjælp til Venezuela med lastbil og containere: 'Vi er
ikke tiggere'
07. Feb. 2019 kl. 22:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/maduro-blokerer-noedhjaelp-til-venezuela-med-lastbil-og-containere-vi-er-ikke-tiggere

Kommentar:

Du har taget befolkningen som gidsel! ... :-(

(Med den indstilling fornemmer man, at der kan komme til at
ligge MANGE lig i lasten, førend idioten forlader posten! Han
er jo ligeglad med folks velbefindende!)

BLOG: Russisk dom har totalitære træk
07. feb. 2019, 11:30
http://nyheder.tv2.dk/politik/2019-02-07-blog-russisk-dom-har-totalitaere-traek

-

Trump: Jeg vil ikke sige det for tidligt, men i næste uge har vi
udryddet Islamisk Stats kalifat
07. feb. 2019, 11:53
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-07-trump-jeg-vil-ikke-sige-det-for-tidligt-men-i-naeste-uge-har-vi-udryddet-islamisk

-

Firma får bøde på 800.000 kroner for spam
07. feb. 2019, 15:05
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2019-02-07-firma-far-bode-pa-800000-kroner-for-spam

Institut for Personaleudvikling, der er gået konkurs, plagede
folk med 38.000 mails.

Et firma sendte en flodbølge af mails til potentielle kunder i
strid med loven, og det er torsdag i Københavns Byret blevet
straffet med en bøde på 800.000 kroner.

-

Lidelsen, der får mødre til at skade deres børn med vilje
07. feb. 2019, 23:32 ...

-

NRK:
7. februar 2019 kl. 10:23

Date: Mon, 4 Feb 2019 09:42:15 +0100, GMT 08:42
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 21228

et verdsligt samfund, der dyrker sex som en art *afgud*

Svensk ekspert: Danmark bør overtage atomkraftværk i Gøteborg
kl. 06:30
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/svensk-ekspert-danmark-boer-overtage-atomkraftvaerk-i-goeteborg

Subject: Tog-katastrofen. Er drømmen en profeti? -
Re: 2019 uge 06 (news samlet)
Date: Fri, 8 Feb 2019 08:35:11 +0100, GMT 07:35
21236 news:5c5d313b$0$675$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophecy/21-236
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/sundt-team/21-236
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/yx0QKAxkC6c/ShBW574_BwAJ

Det KAN også være en atomar katastrofe (i Rusland fx.)!

Forbud mod konstruktion af jomfruhinder deler vandene
08. feb. 2019, 05:33
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-02-08-forbud-mod-konstruktion-af-jomfruhinder-deler-vandene

https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/cancel-celibacy/21-232

> Sex er altså sundt, uanset om vi har det med hinanden
> eller med os selv.

+

Skaber bag 'Yes No Maybe':
Vi skal lære kvinder, at de ikke mister noget ved engangsknald
Henriette Stisen
30. jan. 2019 kl. 20.28
https://www.dr.dk/nyheder/kultur/film/skaber-bag-yes-no-maybe-vi-skal-laere-kvinder-de-ikke-mister-noget-ved

+

Studie: Frygt ikke pornos påvirkning af sexlivet
https://videnskab.dk/krop-sundhed/frygt-ikke-pornos-pavirkning-af-sex-livet
(blev annonceret i deres nyhedsbrev 7. feb. 2019 kl. 11.28)

(Vær opmærksom på, at du lever i et verdsligt samfund, der
dyrker sex som en art *afgud*!)

Tja ...

Det ér jo at *bedrage* sin kommende ægtefælle (at foregive, at
man er jomfru)!

Og jeg er IKKE sikker på, at det er den bedste start på et
ægteskab, fordi ... (input memory from) ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Mat+19.6&version=BPH

Matthæus 19:6, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Jesus siger:)

Altså er de ikke længere to, men en enhed. Det, som Gud
på den måde har sammenføjet, må intet menneske splitte
ad.

Er der noget, der adskiller partnerne i et ægteskab, så er det
at lyve og bedrage hinanden!

Så ...

Lyt til mit råd:

Gift dig med en, der kan acceptere dig, som du er (inklusiv
det, at du har haft sex før ægteskabet med en fremmed og
dermed frarøvet din kommende ægtefælle denne *fortrolighed*,
som sex jo OGSÅ - følelsesmæssig set - gerne skulle være), ...

Gift dig med en, der kan acceptere dig, som du er (fremfor et
*urealistisk glansbillede*, som jo nok en dag vil krakelere
no matter what, ikke sandt?)!

Men er der ikke noget alternativ til falsk jomfruhinde (fordi
kvinden kan komme i livsfare, hvis det skulle blive kendt, at
hun før indgået ægteskab har haft samleje eller været udsat
for et overgreb), da lav indgrebet!
Vær blot opmærksom på, at du "måske" ødelægger en hel del
for dig selv (ved mindre der har været tale om et overgreb)!

Dog tror jeg nok, hvis det var mig, ville jeg fortælle min
kommende ægtefælle, hvis jeg havde været udsat for et overgreb,
også hvis det fx. var blodskam/incest! Jeg kan jo lide af
psykiske traumer, som kanske smitter af på vores kommende
sexliv (og som kræver *professionel* behandling inkluderende
min ægtefælle)!

Hmm ...

Prøv - om mulig - at overveje disse ting FØR du kaster dig ud
i et aktivt sexliv, apropos ...

Vær opmærksom på, at du lever i et verdsligt samfund, der
dyrker sex som en art *afgud*: Man kan følelsesmæssig lide
skibbrud ved at dyrke porno og engangsknald und so weiter,
tror jeg! Kast IKKE dine perler for svin. Gem dine frugter til
ham/hende dit hjerte har kær (og som du lover at dele resten
af livet med). Und dig selv det bedste, fremfor det værste! ... :-)

Hmm ... (memory on from) ...

Husk kropskontakt: Sex er mere end sex
25. juli 2017, kl. 0:00
Mattias Stølen Due
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kaerlighed/sex-er-mere-end-sex

Jeg kan - for øvrigt - huske et videnskabeligt program, hvor
forskeren advarede mod at have tilfældige partnere, fordi der
åbenbart OGSÅ sker noget med os mennesker i vores psyke under
samlejet. Vi *påvirkes* af den andens lugte herunder hormoner
(og knytter os følelsesmæssig til vedkommende). "Men sæt nu
hvis vedkommende er psykopat", udbrød den kvindelige forsker
omtrent!

-

Her holder nødhjælpen til Venezuela - men militæret vil ikke lade den
komme ind i landet
08. feb. 2019, 07:56
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-08-her-holder-noedhjaelpen-til-venezuela-men-militaeret-vil-ikke-lade-den-komme-ind-i

Kommentar:

Det ér altså at ta' befolkningen som *gidsler*! ... :-(

-

Kinesisk mand får fængsel for at fotografere på amerikansk flådebase
08. feb. 2019, 10:23
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-08-kinesisk-mand-faar-faengsel-for-at-fotografere-paa-amerikansk-flaadebase

Sidste år trængte en kinesisk mand ind på en amerikansk
flådebase i Florida og fotograferede militært udstyr

-

104 SVT Text Fredag 08 feb 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* USA kritiserar Venezuela-dialog....130
* Protester mot Haitis president.....131

* Hackerattack i Australien..........132
* Hackare uppmanas testa valsystem...133

* Medborgarlön gav ej önskad effekt..134
* Prinsessa ställer upp i val........135

* Genuabro rivs halvår efter kollaps 136
FN till Japan: Låt barn vara barn..137

Mässlingsutbrott i Filippinerna....138
May efter EU-möten: Ser en vilja...139

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Fredag 08 feb 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Frankrike kallar hem ambassadör....140
Jehovas vittnen gripna i Ryssland..141

Dödssiffran stiger efter husras....142
Sex döda i explosion i Sydafrika...143

Flera döda i oväder i Brasilien....144
* Notiser: Fler döda efter dammras...148

-

130 SVT Text Fredag 08 feb 2019
UTRIKES PUBLICERAD 8 FEBRUARI

USA kritiserar Venezuela-dialog

Europeiska och latinamerikanska länder
vill se dialog snarare än intervention
som en lösning på krisen i Venezuela.
De tankarna avfärdar USA totalt.

-Tiden för dialog med president
Nicolas Maduro har för länge sedan
passerat, säger landets sändebud till
Venezuela Elliot Abrams.

Sändebudet avvisar även den
internationella gruppens planer att
skicka en grupp specialister till
landet för att få fram humanitär hjälp
och en fredlig politisk lösning.

-

141 SVT Text Fredag 08 feb 2019
UTRIKES PUBLICERAD 7 FEBRUARI

Jehovas vittnen gripna i Ryssland

Flera medlemmar av Jehovas vittnen
har frihetsberövats i den ryska
delrepubliken Mordvinien, uppger rysk
polis dagen efter det att en dansk
medlem av samfundet dömts till sex
års fängelse för religiös extremism.

Gripandena skedde vid en stor insats
ledd av säkerhetstjänsten FSB. 2017
stämplade Ryssland Jehovas vittnen
som extremistiskt, och samfundet
förbjöds verka i landet.

Sedan dess har flera tillslag gjorts,
och ett tjugotal anhängare väntar på
rättegång. Ytterligare runt 25 sitter
i husarrest.

-

NRK:
7. februar 2019 kl. 10:23 - 8. februar 2019 kl. 08:24, error

8. februar 2019 kl. 09:18

-

Efter terrorbrande blomstrer de sydisraelske marker
Af Anders Hjorth Vindum 07. February 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/efter-terrorbrande-blomstrer-de-sydisraelske-marker

Den røde anemone blomstrer smukt. Men det er på en tragisk
baggrund. Den er primært synlig, fordi mange andre planter er
døde.

-

Kampen mod Djævelen oprustes globalt
8. februar 2019, kl. 0:00, opdateret kl. 8:19
Af Tobias Stern Johansen, Korrespondent, Tyskland
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/kirker-opruster-i-kampen-mod-djaevelen

Verden over oplever kirker en voksende efterspørgsel efter
uddrivelse af dæmoner, også i vestlige lande. Stærk konkurrence
fra de karismatiske bevægelser får den katolske kirke til at
styrke indsatsen mod det onde

Subject: Politikere vil have Frikirkeleder Torben Søndergaard
undersøgt for kvaksalveri + Heaven-break -
Re: 2019 uge 03 (news samlet)
Date: Fri, 18 Jan 2019 10:43:49 +0100, GMT 09:43
21201 news:5c419fe0$0$692$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophecy/21-201
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/sects/files/21-201
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/T7MN5kMtbFM/KkAwaxLUEQAJ

> Det bliver altså IKKE mere lys i lokalet af at fokusere på
> mørket (snarere TVÆRTIMOD)! Ved at gi' dem ekstra opmærksomhed
> *tilbeder* du dem jo indirekte! ... :-(
>
> Men selv den mindste lille bitte smule lys *fortrænger* mørket,
> *Gud* (Jesus Kristus) til ære! ... :-)
>
> Hvor Lyset er; der er der slet intet mørke! ... :-)

Husk at fokusere på Lyset (Jesus) og ikke mørket (djævelen),
for når lyset er der, da er mørket væk, apropos ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+10.20&version=BPH

Lukas 10:20, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Jesus siger:)

Men det afgørende er ikke, at de onde ånder adlyder jer.
Nej, glæd jer hellere over, at jeres navne er indskrevet i
Himlen.

Min Gud er den *sejrende* Kristus Jesus, opstået fra de døde!

-

Forbud mod konstruktion af jomfruhinder deler vandene
8. februar 2019, kl. 4:30
Fra Ritzau
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/forbud-mod-konstruktion-af-jomfruhinder-deler-vandene

Kommentar:

Se kommentar ovenfor udfor TV2 med samme emne.

-

Declassified US document: PA schools teaching hate

Maps erase Israel, math problems involve Palestinian causality
figures, and militaristic images are found in PA textbooks
being used in UN schools, report states.

By BEN BRESKY
February 8, 2019 10:15
https://www.jpost.com/Arab-Israeli-Conflict/Declassified-US-document-shows-PA-schools-teaching-hate-580100

Kommentar:

Smæk pengekassen i!
(Og hermed mener jeg OGSÅ til FN (UN)!)

Kanske de da kommer på bedre tanker!

Her er Irans hemmelige missilfabrik - nu er de blevet vrede på Europa

EU har enats om Nord Stream 2

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+5&version=BPH

Jeremias 5, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Ondskaben i Jerusalem

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Tim+5.17-25&version=BPH

1 Timoteus 5:17-25, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Om at ære menighedens ledere

22
... lad dig ikke drage med i andres frafald. Hold dig
selv fri af al synd.

Subject: Profeti til Guds folk -
Re: 2019 uge 04 (news samlet)
Date: Wed, 23 Jan 2019 08:33:57 +0100, GMT 07:33
21207 news:5c4818f3$0$691$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/21-207
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophecy/21-207
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/21-207
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-207
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/ai-syndrome/21-207
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/ai-syndrome/21-207
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/denmark/21-207
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/J4jorHexj8Q/Fpxa4b2sEgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/VUEE85DI5Ng/fxa_BFyIFQAJ

Blot fordi nogle mennesker vælger fx. at bedrive hor (ved at
lade sig gengifte), så betyder dette IKKE, at du har pligt
til at drage med dem i deres *afgudsdyrkelse*! Hold dig selv
(og Kirken) fri af al synd!

Amen?
2019-02-08, CET 11:3x, GMT 10:3x:

"And he will send out his angels with the mighty blast of a
trumpet, and they will gather his chosen ones from all over
the world—from the farthest ends of the earth and heaven."
Matthew 24:31

-

Date: Mon, 4 Feb 2019 09:42:15 +0100, GMT 08:42
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 21228

Her er Irans hemmelige missilfabrik - nu er de blevet vrede på Europa

Regeringen vil forbyde kunstige jomfruhinder: 'Livsfarligt' og 'skjult
integrationspolitik'
kl. 12:33
https://www.dr.dk/nyheder/politik/regeringen-vil-forbyde-kunstige-jomfruhinder-livsfarligt-og-skjult

-

DR S142 lør 09 feb 10:31:38
9.februar dr.dk/nyheder 03:14

TOPMØDE MED KIM JONG-UN I HANOI
USA's præsident, Donald Trump, skal
tilsyneladende mødes med Nordkoreas
leder, Kim Jong-un, i Vietnams
hovedstad, Hanoi.

Det skriver præsidenten på Twitter
forud for mødet, der er planlagt til
27. og 28. februar.

En udsending fra udenrigsministeriet
har været i Pyongyang for at aftale det
næste topmøde mellem de to ledere.

På det tre dage lange besøg i den
nordkoreanske hovedstad talte parterne
blandt andet om Nordkoreas forpligtelse
til en "atomafrustning". Det skriver
udenrigsministeriet i en meddelelse.

Trump: Næste topmøde med Kim Jong-un bliver i Hanoi
kl. 03:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-naeste-topmode-med-kim-jong-un-bliver-i-hanoi

Bredt flertal for forbud mod kunstige jomfruhinder
08. feb. 2019, 05:33 Opd. 08. feb. 2019, 11:58
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-02-08-bredt-flertal-for-forbud-mod-kunstige-jomfruhinder

-

Egyptens præsident vil ændre forfatning, så han kan regere frem til 2034
og blive ny farao
08. feb. 2019, 23:09
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-08-egyptens-praesident-vil-aendre-forfatning-saa-han-kan-regere-frem-til-2034-og

-

Her er Irans hemmelige missilfabrik - nu er de blevet vrede på Europa
09. feb. 2019, 05:48
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-08-her-er-irans-hemmelige-missilfabrik-nu-er-de-blevet-vrede-paa-europa

-

Landbruget har svigtet grønne løfter fra landbrugspakke
09. feb. 2019, 08:56 Opd. 09. feb. 2019, 08:57 ...

-
104 SVT Text Lördag 09 feb 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Prinsesskandidatur dras tillbaka...130
* Trump och Kim ska träffas i Hanoi..131
* Guaido utesluter inte USA-insats...132

* Smugglade heroin i hundvalpar......133
* Skogsbrand hotar ort i Nya Zeeland 134
* Edinburgh vill införa turistskatt..135

Tre misstänkta Salisburyfallet.....136
EU har enats om Nord Stream 2......137
Makedoniens Natoansökan godkänns...138

Livstid för mord i moské i Kanada..139
* Notiser: Livstid för turistmord....148

-

137 SVT Text Lördag 09 feb 2019
UTRIKES PUBLICERAD 9 FEBRUARI

EU har enats om Nord Stream 2

EU har genom en tysk-fransk kompromiss
hittat en gemensam hållning angående
det ryska gasledningsprojektet Nord
Stream 2, uppger flera nyhetsmedier.

I kompromissen, som antogs i Bryssel
på fredagen, ställs krav på att alla
ledningar med importerad gas ska nå
upp till EU:s energimarknadsregler.

Kompromissen tillåter gasledningen,
som ska gå genom Östersjön, men gör
det svårare och dyrare att bygga den,
skriver TT.

Överenskommelsen måste först godkännas
av EU-parlamentet.

Kommentar:

*Vatnisser*!

-

138 SVT Text Lördag 09 feb 2019
UTRIKES PUBLICERAD 9 FEBRUARI

Makedoniens Natoansökan ratificeras

Grekland har som första Natoland
ratificerat anslutningsprotokollet för
det blivande Nordmakedonien, enligt
bland annat TT och Reuters.

Beslutet att låta grannlandet ta
klivet in i försvarsalliansen togs med
153 röster för och 140 emot i det
grekiska parlamentet.

Ratificeringen kommer sedan länderna
enats om att Makedonien byter namn
till Nordmakedonien.

Grekland har å sin sida lovat att
sluta blockera grannlandets strävan
att bli medlem i Nato och EU.

-

NRK:
8. februar 2019 kl. 09:18 - 9. februar 2019 kl. 09:15, error

9. februar 2019 kl. 10:49

-

Danske religiøse ledere tager afstand fra dom mod medlem af Jehovas Vidner
9. februar 2019, kl. 0:00, opdateret kl. 10:38
Af Kristoffer Kristensen
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/danske-religioese-ledere-tager-afstand-fra-russisk-dom

Dommen mod det danske medlem af Jehovas Vidner i Rusland
Dennis Christensen får religiøse ledere til at protestere.
Mens blandt andre Det Jødiske Samfund og Indre Mission tager
afstand fra dommen, er der fra folkekirkens biskopper ingen
officiel udmelding

-

Religiøse ledere: Vi protesterer mod russisk dom
9. februar 2019, kl. 0:00, opdateret kl. 4:52
Lone Møller-Hansen med flere
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens egen holdning.
https://www.kristeligt-dagblad.dk/debatindlaeg/religioese-ledere-vi-prostesterer-mod-russisk-dom

Vi må kraftigt protestere imod denne dom, og den lovgivning,
som ligger bag. Religionsfrihed er en menneskeret, og den
frihed må gives alle, også dem vi ikke nødvendigvis er enige
med, skriver religiøse ledere efter dom mod dansk Jehovas
Vidne

Profeti til Guds folk 2019-02-10

File 21.239 ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/adultery/21-239
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/homo/21-239
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/21-239
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophecy/21-239
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/21-239
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-239

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophecy/21-239

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+6&version=BPH

Jeremias 6, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Sidste advarsel til Jerusalem

Jeg tilintetgør ...

... straf, ...

[ ... ]

8 Lyt til min advarsel, Jerusalem! Ellers vender jeg
ryggen til dig og udsletter dig totalt.

... Selv ... præsterne lyver.

14
De ser stort på folkets synd. ‚Det er helt i orden!’
forsikrer de, selvom det aldeles ikke er i orden.

Kommentar:

Ordene forekommer mig en "anelse" bekendte (at selv præsterne
lyver):

Date: Mon, 4 Feb 2019 09:42:15 +0100, GMT 08:42
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Mindst 17 er omkommet ved bygningskollaps i Istanbul
kl. 13:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/mindst-17-er-omkommet-ved-bygningskollaps-i-istanbul

-

DR S153 lør 09 feb 16:39:35
9.februar dr.dk/nyheder 15:05

TRUMP AFVISER KRAV I KHASHOGGI-SAG
Præsident Donald Trump bliver stærkt
kritiseret for at ignorere en frist fra
den amerikanske kongres om at give
informationer om, hvem der menes at stå
bag drabet på den saudiarabiske
journalist Jamal Khashoggi.

Trump-administrationen havde fået en
frist til fredag til at oplyse, hvem
den mener står bag forbrydelsen.

Det skulle også oplyses, og om der er
planlagt sanktioner mod de pågældende.

Men der er ikke kommet nogen rapport.
Repræsentanter for præsidenten siger,
at Trump ikke mener, at han behøver at
efterkomme Kongressens krav om en
reaktion.

Trump afviser krav om at pege på en skyldig i Khashoggi-sag
kl. 15:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-afviser-krav-om-pege-paa-en-skyldig-i-khashoggi-sag

-

Mæslingeudbrud i USA: Lov om vaccine-modstand til debat
kl. 17:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/maeslingeudbrud-i-usa-lov-om-vaccine-modstand-til-debat

Ny forskning: Kosttilskud kan sprede brystkræft
09. feb. 2019, 10:52
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-02-09-ny-forskning-kosttilskud-kan-sprede-brystkraeft

Tyske forskere har fundet ud af, at antioxidanter fra
kosttilskud kan forværre brystkræft hos kvinder. Kræftens
Bekæmpelse er bekymret.

-

Landbruget om kvælstofudledning: Forkert at pege fingre ad os
09. feb. 2019, 22:04 ...

-

NRK:
9. februar 2019 kl. 10:49

Oberst opfordrer militæret i Venezuela til at vende Maduro ryggen

Avis: Rusland har flere krydsermissiler end hidtil antaget

-

[...]

2019-02-10, CET 11:3x, GMT 10:3x:

"All the nations will be gathered in his presence, and he
will separate the people as a shepherd separates the sheep
from the goats."
Matthew 25:32

-

Date: Mon, 4 Feb 2019 09:42:15 +0100, GMT 08:42
> [...]

-

Avis: Rusland har flere krydsermissiler end hidtil antaget
10.02.2019 kl. 06:16
https://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE11182028/avis-rusland-har-flere-krydsermissiler-end-hidtil-antaget/

Rusland er ifølge en tysk avis i besiddelse af flere missiler,
der er i strid med INF-traktaten fra 1987.

-

DR S164 søn 10 feb 06:52:45
10.februar dr.dk/nyheder 06:51

OBERST VENDER MADURO RYGGEN
En oberst i det venezuelanske militær
opfordrer sine kolleger til at vende
præsident Nicolas Maduro ryggen og i
stedet støtte oppositionsleder Juan
Guaido.

Det skriver nyhedsbureauet AFP natten
til søndag.I en video publiceret lørdag
siger oberst Ruben Paz Jimenez, at
militæret bliver brugt til at støtte
Maduros regime.

- 90 procent af os i de væbnede styrker
er meget utilfredse. Vi bliver brugt
til at holde Maduro ved magten, siger
Ruben Paz Jimenez.

/ritzau/

Oberst opfordrer militæret i Venezuela til at vende Maduro ryggen
kl. 06:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/oberst-opfordrer-militaeret-i-venezuela-til-vende-maduro-ryggen

Jehovas Vidner brugte skjult optagelse mod kvinde - spurgte ind til
hendes sexliv
10. feb. 2019, 06:00
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-02-08-jehovas-vidner-brugte-skjult-optagelse-mod-kvinde-spurgte-ind-til-hendes-sexliv

+

Hør mødet med religiøse ledere, der 'dømmer' Jehovas Vidne for at have
en kæreste
10. feb. 2019, 06:01
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-01-23-hoer-moedet-med-religioese-ledere-der-doemmer-jehovas-vidne-for-at-have-en

Re: 2019 uge 06 (news samlet)
Date: Fri, 8 Feb 2019 08:35:11 +0100, GMT 07:35

> [...]
>

> Sorry, men sådan ér altså Evangeliet altså (Gengiftning er og
> bliver *afgudsdyrkelse* no matter what, skønner jeg)!

Subject: et verdsligt samfund, der dyrker sex som en art *afgud* -
Re: 2019 uge 06 (news samlet)
Date: Fri, 8 Feb 2019 10:37:46 +0100, GMT 09:37
21237 news:5c5d4df7$0$673$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/yx0QKAxkC6c/tMYcVW9GBwAJ

> [...]

> (og knytter os følelsesmæssig til vedkommende). "Men sæt nu
> hvis vedkommende er psykopat", udbrød den kvindelige forsker

Der er 2 grøfter:

Den ene er - som her - lovtrældom (som JV jo er berygtet for)!!

Den anden grøft er tvinge Kirken med på unoderne (fx det at
ville "legamisere" hor og utugt indenfor Kirkens mure, for
Skrifen siger noget helt andet, at man går *fortabt*. Og det
har *verdslige* folk svært ved at acceptere, men sådan er det
altså mht. Guds Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Kor+6&version=DN1933

1 Korinterne 6 Dette er Biblen på dansk (DN1933)

9
Eller vide I ikke, at uretfærdige skulle ikke arve Guds
Rige? Farer ikke vild! Hverken utugtige eller
Afgudsdyrkere eller Horkarle eller de som lade sig bruge
til unaturlig Utugt, eller de, som øve den,

10
eller Tyve eller havesyge eller Drankere, ingen
Skændegæster, ingen Røvere skulle arve Guds Rige.

Man går fortabt (når/hvis man bedriver hor)! At "velsigne"
gengiftning bygger derfor på en *løgn*, bibelsk set!

Mit råd er derfor:

Tving ikke Kirken til at deltage i al dette. Tillad kun
ledere (dvs. lovsangledere, præster osv.), der følger Guds
Ord, for ellers lokker de folk på afveje gennem deres dårlige
eksempel!

-

Oberst beder militæret i Venezuela vende Maduro ryggen
10. feb. 2019, 06:16
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-10-oberst-beder-militaeret-i-venezuela-vende-maduro-ryggen

-

Kurdiskledet styrke i Syrien i sidste fremstød mod IS
10. feb. 2019, 13:20
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-10-kurdiskledet-styrke-i-syrien-i-sidste-fremstod-mod-is

-

46 fik forkert dosis hjertemedicin på grund af it-fejl
10. feb. 2019, 13:23 ...

-

104 SVT Text Söndag 10 feb 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* USA vill se FN-styrd hjälp.........130
* Överste i armén har bytt sida......131

* Journalist mördad i Mexiko.........132

* Svensktalande söks efter knivattac 133

* Siamesiska tvillingar i Jemen dog..134

Utegångsförbud kan bli straffbart..135

20-tal döda efter husras i Turkiet 136

Stökigt vid Gula västarna-protest..137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Söndag 10 feb 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

"Sista striden inledd mot IS"......138

Tchad: 250 rebeller tillfångatagna 139

* Isbjörnar jagar folk på rysk ö.....140

-

130 SVT Text Söndag 10 feb 2019
UTRIKES PUBLICERAD 10 FEBRUARI

USA vill se FN-hjälp till Venezuela

USA har lagt fram ett förslag till en
FN-resolution om att internationell
humanitär hjälp ska skickas till
Venezuela. Man föreslår också att ett
nytt presidentval ska hållas i landet.

Enligt ett utkast som nyhetsbyrån AFP
fått läsa ger resolutionen fullt stöd
åt nationalförsamlingen som den enda
demokratiskt valda institutionen i
Venezuela.

Ryssland, som stöder Nicolas Maduo,
väntas lägga in ett veto mot
resolutionen och har lämnat in en
alternativ resolution som kritiserar
alla försök till ingripande.
Mer på nästa sida

-

131 SVT Text Söndag 10 feb 2019
UTRIKES PUBLICERAD 10 FEBRUARI

Överste i armén har bytt sida

En överste i den venezuelanska armén
har bytt sida. I en video som
publicerades på lördagen uppmanar han
alla i armén att stödja
oppositionsledaren Juan Guaido.

-90 procent av oss i de väpnade
styrkorna är verkligen missnöjda. Vi
används för att hålla Maduro vid
makten, säger överste Rubén Paz
Jiménez.

Han uppmanar även soldaterna att
tillåta humanitär hjälp. I veckan
anlände hjälpsändningar till Colombia,
men Maduro vill inte släppa in den i
landet.

-

NRK:
9. februar 2019 kl. 10:49 - 10. februar 2019 kl. 05:43, error

10. februar 2019 kl. 06:11
Avis: Russland har flere missiler
https://www.nrk.no/nyheter/1.14424169

Russland har flere kryssermissiler enn tidligere antatt,
inkludert missiler i strid med INF-avtalen, ifølge
Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung. Avisa siterer en
etterretningskilde på at Russland skal ha 64 SSC-8-missiler.

-

10. februar 2019 kl. 09:30

-

Hitlers uimodsagte terror er en skamplet på vestlig presse
9. februar 2019, kl. 0:00, opdateret 10. februar, kl. 3:14
Af Tobias Stern Johansen, Korrespondent, Tyskland
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/hitlers-uimodsagte-terror-er-en-skamplet-paa-vestlig-presse

Hvorfor gjorde vestlige medier knæfald for Hitler og fortiede
nazisternes forbrydelser, spørger fransk forfatter i en bog
om tysk erindringskultur, som han præsenterede i Berlin for
nylig

-

Iran opposition group calls for regime change in Paris march

Thousands attend annual rally held by People’s Mujahedeen,
months after European authorities thwarted alleged
Tehran-backed plot to bomb event

By AP and TOI staff 9 February 2019, 3:27 am
https://www.timesofisrael.com/iran-opposition-group-calls-for-regime-change-in-paris-march/

Vækkelse + Guddommelig helbredelse

File 21.251 ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/revival/21-251

Google-auto-translation:

From Danish to Arabic (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=ar&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/revival/21-251

From Danish to Persian (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=fa&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/revival/21-251

-

I min morgenandagt var jeg til vækkelsesmøde i den "lokale"
Kirke (i Ånden); dér, hvor du bor (i Mellemøsten vist
nok) ... :-)

Subject: Re: Nu forstår jeg meget bedre, HVORFOR der IKKE er
vækkelse i Danmark!
Date: Sat, 12 Jan 2019 21:34:33 +0100, GMT 20:34
21189b news:5c3a4f65$0$673$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/revival/21-189
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/3mFIfHdXI8s/Hj4yHedfEgAJ

> Nøgleord:
> En vækkelse er ikke andet end en ny begyndelse i *lydighed* mod
> Gud!

Vi var forsamlet som ét hjort med én hyrde, Kristus Jesus
Himself ... :-)

Der var både katolikker, protestanter og ortodokse og mange,
mange fler til stede; kanske også engle!

Og mens vi bad om Helligåndens dåb (som nok mest af alt består
i, at vi *overgi'r* os til Gud (inklusiv hele vort fysiske
legeme), så Han kan være Herre i vort liv (fremfor os selv og
vores tilbøjelighed til at lave 'døde gerninger' for slet ikke
at tale om vor gamle Adam, der jo ALTID er oprør mod Gud) og
som derfor skal korsfæstes HVER dag, apropos Jak 3.3 ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jam+3.3&version=BPH
)

Og mens vi altså bad om Helligåndens dåb for dig (og mange
andre), da skete det, at du mærkede en varmebølge gå gennem
dit legeme, navnlig gennem din rygsøjle.

Og jeg fornemmede, at du blev helbredt for en dødelig sygdom,
givetvis kræft. I så fald: Tak Jesus! ... :-)

Det skete nu her til morgen (dansk tid) klokken:
2019-02-17, Sunday, day no 48, CET around 06:(46)-48-(50)
2019-02-17, Sunday, day no 48, GMT around 05:(46)-48-(50)

Mekka-time:
https://www.timeanddate.com/worldclock/saudi-arabia/makkah
2019-02-17, Sunday, day no 48, GMT around 08:(46)-48-(50)

Tehran-time:
https://www.timeanddate.com/worldclock/iran/tehran
2019-02-17, Sunday, day no 48, GMT around 09:(16)-18-(20)

Han a nice day and may God *bless* You all ... :-)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+13&version=BPH

Jeremias 13, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Den kommende straf over Jerusalem og Judas folk

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+20.1-16&version=BPH

Matthæus 20:1-16, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Historien om arbejderne i vingården
2019-02-16, CET 11:3x, GMT 10:3x:

So set yourselves apart to be holy, for I am the LORD your God.
Leviticus 20:7

-

Subject: 2019 uge 07 (news samlet)
Date: Mon, 11 Feb 2019 09:02:11 +0100, GMT 08:02
21241 news:5c612c05$0$702$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/4ajYYRga4kk/d95ot7biGQAJ

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Nye EU-sanktioner mod Rusland

-

Ambassadør: Valg rimer på vold i Nigeria
kl. 14:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ambassadoer-valg-rimer-paa-vold-i-nigeria

-

DR S130 lør 16 feb 19:47:17
16.februar dr.dk/nyheder 16:47

NYE EU-SANKTIONER MOD RUSLAND
Det er uacceptabelt, at 24 ukrainske
sømænd på snart tredje måned fortsat
sidder fængslet i Rusland.

Derfor vil EU nu indføre en række nye
sanktioner mod otte russere, der alle
har været involveret i anholdelsen og
fængslingen af de ukrainere, som var
ombord på de tre skibe, den russiske
flåde beslaglagde i Kertj-strædet i
slutningen af november sidste år.

Det bekræfter udenrigsminister, Anders
Samuelsen (LA), til DR Nyheder.

Han kalder det et markant skridt fra
EU's side, at man er nået til enighed
om nye sanktioner.

EU indfører nye sanktioner mod Rusland efter konflikt i Kertj-strædet
kl. 16:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/eu-indfoerer-nye-sanktioner-mod-rusland-efter-konflikt-i-kertj-straedet

-

Russisk senator advarer mod nyt atomkapløb: USA's logik er den samme som
i 50'erne
kl. 19:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/russisk-senator-advarer-mod-nyt-atomkaploeb-usas-logik-er-den-samme-som-i-50erne

Kommentar:

Nej! Problemet er, at I har lavet *angrebskrig* på Georgien og
nu også Ukraine!

Det er muligt, at I synes, at det er normalt, men - objektivt
set - er der tale om psykopati (herunder *hensynløs* adfærd
overfor andre)!

Og dét er en trussel mod *verdensfreden*!

Fordi ...

HVIS alle gør dette, da ender det med global atomkrig, fordi
modparten finder sig nok IKKE i at blive berøvet (af
"uforklaringe" grunde"). Og HVIS man har atomvåben til at
forsvare sig med, så bruger man dem (af "uforklarlige" grunde)!

Kun en idiot tillader, at andre gasser dem (igen i Holocaust)!

Længere er historien altså desværre bare ikke! ... :-(

HVIS I vil overleve, da skal I foretage en kursændring (bort
fra al det dersens *psykopati*)!

EU er klar til ny stramning af sanktioner mod Rusland
16. feb. 2019, 19:20 Opd. 16. feb. 2019, 20:08
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-16-eu-er-klar-til-ny-stramning-af-sanktioner-mod-rusland

-

NRK:
16. februar 2019 kl. 08:20