2019 uge 05 (news samlet)

De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4
Backup-system (aktiv om 0 dage): Input website + (0000 + x, x=44) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40044

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

Subject: 2019 uge 04 (news samlet)
Date: Mon, 21 Jan 2019 09:41:29 +0100, GMT 08:41
21204 news:5c4585c6$0$680$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/VUEE85DI5Ng/POmYtWm8EgAJ

-

I dag Mandag den 28. januar 2019 (dag 28 i året) er der 6285
dage til (17 år + 75 dage), at asteroiden Apophis *måske*
rammer ind i Jorden (2036-04-13, 127 år efter Tunguska) ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska

Og i dag er det også 2173 dage siden, at en stor asteroide
samt en meteor nær havde ramt og udslettet
Psykopatistan/Kleptokratistan (Rusland)! Se evt. ...

Profeti til Guds folk 2019-01-28

File 21.216 ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/adultery/21-216
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/homo/21-216
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/21-216
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophecy/21-216
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/21-216
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-216

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophecy/21-216

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+59&version=BPH

Esajas 59, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Dom over folkets synd

Folket erkender deres synd

Gud griber ind mod uretfærdigheden

18
Han gengælder sine fjender for deres ondskab. De får løn
som forskyldt. Hans straf når også de fjerne lande,

19
så de lærer at frygte og ære ham—fra øst til vest. Den
kommer som en rivende flod, drevet frem af Herrens
åndepust.

20
Herren vil komme til Zion som Befrieren for alle i Israels
folk, som holder op med at være genstridige.

21
„Det her er min pagt med jer,” siger Herren. „Jeg vil give
jer af min Ånd, og den skal ikke forlade jer. Og de ord,
som jeg har givet jer, skal bestå for evigt. I og jeres
børn og alle jeres efterkommere skal holde fast ved alle
ordene.”

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Lev+6&version=BPH

3 Mosebog 6, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Regler om de forskellige ofre, henvendt til præsterne

-

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

2019-01-27, CET 11:3x, GMT 10:3x:

As long as Moses held up the staff in his hand, the Israelites
had the advantage. But whenever he dropped his hand, the
Amalekites gained the advantage.
Exodus 17:11

-

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte
4 gange om året, og det er jo meget smart, hvis man er væk på
retræte eller noget andet.)

(
NB! Andagtsteksten synkroniserer desværre IKKE med on-line
teksten, hvilket KAN VÆRE forvirrende! ... :-(
)

Mandag 28. januar

Nåde skaber gudfrygtighed

"... Skal vi blive i synden, for at nåden kan blive så
meget større?"
Rom 6,1

Hvordan skal vi svare dem, der siger, at megen tale om Guds
nåde, får folk til at tro, at de har lov til at synde? Ved at
pege på Guds ord: "... Skal vi blive i synden, for at nåden
kan blive større? Aldeles ikke! Hvordan skulle vi, som er døde
fra synden, stadig kunne leve i den?" (vers 1-2)

Bemærk ordene "døde fra synden". Når du giver din nye natur
næring og sulter din gamle, begynder den gamle at dø. Du
bliver mindre interesseret i at glæde dig selv og mere
interesseret i at glæde Gud ...

Subject: Profeti til Guds folk 2019-01-25 -
Re: 2019 uge 04 (news samlet)
Date: Fri, 25 Jan 2019 09:52:42 +0100, GMT 08:52
21210 news:5c4ace66$0$691$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/adultery/21-210
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/homo/21-210
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/21-210
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophecy/21-210
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/21-210
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-210
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/VUEE85DI5Ng/nsT9EdEpFgAJ

Når man som min søster *lyver* om så vigtige ting som hor, da
er man - reelt set - blevet *frafalden* (selvom man sidder i
Kirken at synger med på alle sangene osv.) ... :-(

Jeg undrer mig bare over, at præster (og en kristen journalist,
der har vandret mange år med Herren) kan hoppe med på den
*livsløgn*!

Der er som om Gud hertil kunne tænke:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+59&version=BPH

(Hvorfor har I forladt Mig)

Er det, fordi jeg stiltiende har båret over med jer så
længe?

De har simpelt hen mistet *respekten* for Guds nåde og nærmest
kappes om at råbe højest:

Synd blot, Herren tilgi'r jo alligevel

Hvem kan først smide sin ægtefælle ud for at få en ny og
bedre model at bolle med (som om mennesket blot er en
forbrugsvare ligesom robotter)?

Det drejer sig IKKE længere om Gud med UDELUKKENDE om, hvordan
de kan "realisere" sig selv.

*Egoismens afgud* hedder det på dansk!

Denne afgud SKIDER jo bl.a. højt og flot på ægtefællen og
dennes følelser (af forkastelse, ensomhed, forladthed og det
at være blevet forrådt pga. skilsmissen)!

HVORDAN kan præster og kristne journalister finde på at hoppe
med på den *livsløgn*...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden,
men i dette *specifikke* tilfælde var det nu nok Gud Hamselv),
der sagde:
(2019-01-28, Monday, day no 28, CET 10:25, GMT 09:25)
- "Spørger Jeg."

(
Ting, der var nedskrevet før 10:25-afbrydelsen:

Hip hip hurra! Lad os hylde *egoismens afgud*, havde jeg nær
foreslået (men det var jo selvfølgelig ment ironisk)!

- "Var Jeg for god"

27
- "en Herre"

27
- "(at tjene)?"

27
- "Mishandlede Jeg jer ikke nok"

27
- "(som afguderne ellers gør)?"

NB!
Gud taler her ironisk, skønner jeg!

29
- "Mit folk"

29
- "er"

29
- "blevet sløve"

30
- "til at høre og genkende"

30
- "Min røst!"

30
- "De vil hellere hore"

30
- "med fremmede"

30
- "end være Mit folk!"

31
- "De siger:"

31
- "'Kom!'"

31
- "'Lad os feste og more os'"

32
- "'og have det rart.'"

33
- "De vil ikke"

33
- "følge Mig og Mine anvisninger"

33
- "på,"

33
- "hvordan man bør leve sit liv som kristen"

33
- "med mådehold og så videre."

34
- "De vil hellere"

34
- "leve"

34
- "et jordisk liv"

34
- "her og nu"

35
- "og så glemme resten."

35
- "De vil ikke"

35
- "følge Mig,"

35
- "for Jeg"

35
- "er jo bare en gammel nar!"

36
- "Ikke sandt?"

37
- "..."

38
- "Se! Jeg kommer"

38
- "at hjemsøge disse mennesker"

39
- "for deres løgne om Mig,"

39
- "Gud HERREN!" *1

40
- "Dette er HERRRENS ord:"

41
- "Tro Mig!"

41
- "Ikke i evighed"

41
- "vil Jeg finde Mig i disse"

42
- "uforskammetheder!"

44
- "I besmitter jo"

44
- "Mit hellige Tempel,"

44
- "Min Kirke"

44
- "på jord,"

44
- "så folk"

45
- "ikke længere"

45
- "kan se forskel"

45
- "på afguderne og Jeg"

(
Der skulle nok ha' stået:
'så folk ikke længere kan se forskel på afguderne og Mig'
... men sådan modtog jeg altså ordene! Guds Ånd taler
igennem Sin skabning (mig) med de fejl skabningen nu
engang har!

- "Gud HERREN den Almægtige." *1

46
- "Jeg væmmes"

46
- "ved jeres afgudsdyrkelse"

46
- "i Mit Hus,"

46
- "Templet, hvor Jeg bor"

46
- "i jeres hjerter."

47
- "Omvend dig derfor,"

47
- "Mit barn,"

47
- "at du må få Min tilgivelse."

48
- "Jeg vil"

48
- "ikke"

48
- "længere se igennem fingre"

48
- "med svineriet!"

49
- "Jeg vil dømme"

49
- "og straffe"

49
- "dem,"

49
- "der fortsætter"

CET 10:49
- "med denne afgudsdyrkelse!"

*1:
Med ordene 'Gud HERREN' menes der den jødiske og kristne Gud
JHVH (Jahveh).

Hmm ...

Denne meddelelse vil blive sendt til følgende nyhedsmedier:

To:
CBN, The Christian Broadcasting Network
Kristeligt Dagblad
Morning Star News
The Christian Post
Tom Wehner, National Catholic Register
Udfordringen, Redaktionen
Vatican New

-

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2019 uge 05 (news samlet)
Date: Mon, 28 Jan 2019 10:54:07 +0100, GMT 09:54
21215 news:5c4ed14a$0$686$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/MhlGcWKKmx4/71RCX-gYFwAJ

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

DR S118 søn 27 jan 17:00:47
27.januar dr.dk/nyheder 13:29

MADURO: 'UFORSKAMMEDE' EU-LANDE
Venezuelas præsident, Nicolas Maduro,
siger, at "uforskammede europæiske
lande bør trække deres valgultimatum"
tilbage.

Det sker, efter at Frankrig, Tyskland,
Spanien og Storbritannien har erklæret,
at de vil anerkende Venezuelas
oppositionsleder, Juan Guaido, som
fungerende præsident, medmindre Maduro
udskriver valg inden for otte dage.

Maduro siger i et interview med tv-
stationen CNN TÜrk, at han er åben for
dialog. Han siger, at Guaido krænker
forfatningen, men han udelukker ikke at
mødes med USA's præsident, Donald
Trump.

Maduro: 'Uforskammede' EU-lande bør opgive valgultimatum
kl. 13:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/maduro-uforskammede-eu-lande-bor-opgive-valgultimatum

-

DR S124 søn 27 jan 17:00:48
27.januar dr.dk/nyheder 16:29

ULTRA-ORTODOKSE JØDER BLIVER FLERE
I Israel stiger antallet af ultra-
ortodokse, og årsagen er, at ultra-
ortodokse jødiske familier ofte får
mange børn.

En analyse fra Israels statistik-kontor
viser, at antallet af ultra-ortodokse
israelere vil vokse fra de nuværende 12
procent af befolkningen til 15 procent
i 2027.

- Det er en udfordring økonomisk, fordi
mange ultra-ortodokse mænd ikke
arbejder, men bruger deres tid på
religiøse studier, siger Gilad Malach,
der forsker i Israels ultra-ortodokse
befolkning hos Israel Democracy
Institute.

Antallet af ultra-ortodokse jøder vokser i Israel - og regningen havner
hos staten
kl. 16:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/antallet-af-ultra-ortodokse-joeder-vokser-i-israel-og-regningen-havner-hos-staten

-

DR S125 søn 27 jan 17:00:48
27.januar dr.dk/nyheder 16:58

KINESISK MINISTER FORSVARER HUAWEI
Det er både urimeligt og amoralsk, når
statsmagter bruger politisk pres til at
skade en specifik virksomhed.

Sådan lyder det fra Kinas
udenrigsminister, Wang Yi. De hårde ord
kommer efter, at Vodafone Group har
tilsluttet sig listen af virksomheder,
der har besluttet sig for at boykotte
den kinesiske televirksomheds
produkter.

- Når man tænker over de tydeligt
politiske motiver og manipulation, som
ligger til grund for det, er det i
endnu højere grad uacceptabelt, lød det
blandt andet fra udenrigsministeren,
direkte adspurgt om modstanden, Huawei
har mødt i en række lande.

Kinas udenrigsminister i forsvar for Huawei
kl. 16:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kinas-udenrigsminister-i-forsvar-huawei

-

FN erklærer krig mod Vestens 'tsunami' af elektronikskrot
kl. 17:01
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/fn-erklaerer-krig-mod-vestens-tsunami-af-elektronikskrot

Hundreder begravet i mudder - mere end 300 meldes savnet
27. jan. 2019, 14:34 Opd. 27. jan. 2019, 18:59 ...

-

NRK:
27. januar 2019 kl. 09:38

-

In the Qumran cliffs, an expedition digs up new Dead Sea Scroll caves

Winter excavation yields information on how an ascetic desert
community lived and where it hid its precious sacred texts —
and gives pointers for where to search next

By Amanda Borschel-Dan and Photos and video: Luke Tress
24 January 2019, 9:51 pm
https://www.timesofisrael.com/in-the-qumran-cliffs-an-expedition-digs-up-new-dead-sea-scroll-caves/?utm_source=The+Weekend+Edition&utm_campaign=weekend-edition-2019-01-27&utm_medium=email

Date: Mon, 28 Jan 2019 10:54:07 +0100, GMT 09:54

> [...]

Forsker holder fast i teori om ”fremmed” rumobjekt

USA advarer Maduro mod at røre Juan Guaidó

DR S127 man 28 jan 11:01:56
27.januar dr.dk/nyheder 21:49

IS TAGER SKYLDEN FOR KIRKEBOMBNING
Mindst 18 mennesker har mistet livet,
efter at to bomber søndag detonerede
foran en romersk-katolsk katedral i
Filippinerne.

Den første bombe gik af i eller tæt på
en katedral under en messe på øen Jolo.
Mens sikkerhedsstyrker og politi
hastede til stedet, eksploderede endnu
en bombe foran katedralen.
Mindst fem af de dræbte er fra
sikkerhedsstyrken.
Myndighederne har ikke sagt noget om,
hvem der står bag attentatet, men
søndag aften har Islamisk Stat (IS)
påtaget sig skylden, rapporterer
nyhedsbureauet Reuters.

/ritzau/AFP/DR Nyheder

IS tager skylden for blodige kirkebomber i Filippinerne
27. Jan. 2019 kl. 21:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/tager-skylden-blodige-kirkebomber-i-filippinerne

-

USA advarer Maduro mod at røre Juan Guaidó
27. Jan. 2019 kl. 21:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-advarer-maduro-mod-roere-juan-guaido

-

DR S128 man 28 jan 11:01:56
28.januar dr.dk/nyheder 03:48

GUAIDO INDKALDER TIL PROTESTER
Venezuelas oppositionsleder, Juan
Guaido, der udfordrer præsident Nicolas
Maduros legitimitet, opfordrer det
venezuelanske folk til at indtage
landets gader i protest.

Det skriver nyhedsbureauerne AP og AFP.

I en direkte tv-udsendelse søndag aften
opfordrer Guaido modstandere af
præsident Maduro til at mobilisere sig
to gange den kommende uge.

Han beder venezuelanerne om onsdag at
forlade deres hjem eller arbejde midt
på dagen for at deltage i en fredelig
totimers protest.

Selvudråbt præsident indkalder til protester mod Maduro
kl. 03:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/selvudrabt-praesident-indkalder-til-protester-mod-maduro

-

DR S131 man 28 jan 11:01:57
28.januar dr.dk/nyheder 09:07

USA HÆVER SANKTIONER MOD SELSKABER
På trods af udbredt politisk modstand
har Donald Trumps regering hævet USA's
sanktioner mod tre russiske selskaber.

De tre selskaber har alle forbindelse
til rigmanden Oleg Deripaska, som i
april sidste år blev straffet for at
have profiteret af Ruslands "ondsindede
aktiviteter" rundt om i verden - blandt
andet indblandingen i præsidentvalget i
USA i 2016.

Oleg Deripaska har nu afgivet
kontrollen med selskaberne Rusal, En+
Group og EuroSiobEnergo.

Derfor mener USA's handelsministerium
ikke længere, at firmaerne skal være
omfattet af sanktioner.

Trods tæt kontakt til oligark: USA hæver sanktioner mod russiske selskaber
kl. 09:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trods-taet-kontakt-til-oligark-usa-haever-sanktioner-mod-russiske-selskaber

-

DR S134 man 28 jan 11:01:57
28.januar dr.dk/nyheder 10:59

DANSK POLITI I KÆMPE POLITIAKTION
EU's politienhed, Europol, har slået
til mod verdens største hjemmeside,
hvor man kunne bestille DDos-angreb, og
lukket siden ned.

Her har de også anholdt bagmændene bag
siden, som indtil sidste år fungerede
under domænet webstresser.org.

Desuden har Europol identificeret
150.000 brugere af hjemmesiden, der
tilsammen har bestilt fire millioner
angreb.

I Danmark har det ført til seks
anholdelser. Desuden har man fundet
frem til en række mindreårige, hvor
politiet efterfølgende har haft en
præventiv samtaler.

Dansk politi med i kæmpe politiaktion: 150.000 personer bestilte fire
millioner cyberangreb
kl. 10:59
https://www.dr.dk/nyheder/indland/dansk-politi-med-i-kaempe-politiaktion-150000-personer-bestilte-fire-millioner

Huskollaps i Haag kvæster ni
27. jan. 2019, 22:08
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-01-27-huskollaps-i-haag-kvaester-ni

Subject: ICC-domstolen *partisk* (pga. Mellemøsten)? -
Re: 2018 uge 50 (news samlet)
Date: Sat, 15 Dec 2018 09:47:30 +0100, GMT 08:47
21137 news:5c14bf6d$0$677$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/courts/f/21-xxx/21-137
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/mideast-peace-p/21-xxx/21-137
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/EGENx845eko/H53zwIkiBgAJ

Tja ...

-

Dansker risikerer fængselsstraf i Rusland, Gud forbyder ham at blive soldat
28. jan. 2019, 08:52
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-01-28-dansker-risikerer-faengselsstraf-i-rusland-gud-forbyder-ham-at-blive-soldat

Han har været medlem af Jehovas Vidner hele sit liv, og
politianklageren i Orjol vil sætte ham i fængsel i over seks
år.

Kommentar:

Selvom Jehovas Vidner er en *sekt*, giver det IKKE det
verdslige samfund ret til at tvinge nogen til militærtjeneste.

Her i Danmark har vi således indført begrebet militærnægter,
og ethvert demokrati følger sådanne regler.

Så ...

Psykopatistan *afsløres* bl.a. herigennem, at det IKKE er et
demokrati!

-

Seks danskere sigtet i stor aktion mod cyberangreb
28. jan. 2019, 11:16 Opd. 28. jan. 2019, 11:42
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2019-01-28-seks-danskere-sigtet-i-stor-aktion-mod-cyberangreb

-

104 SVT Text Måndag 28 jan 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Rumänien ser över vårdskolor.......130

* Erkänner: Tappade son på blod......131

* Tyska ministrar oeniga om avgaser..132

* Tyskt nej till kärnkraftsimport....133

* Japan: Abe vill träffa Kim Jong-Un 134

* Känd kinesisk advokat fängelsedömd 135

* Erdogan vill skapa säkra zoner.....136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Måndag 28 jan 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Preems ägare fri efter 14 månader..137

Risk för nytt dammras avblåst......138

Var 20:e britt förintelseförnekare 139

Gula västar ställer upp i EU-val...140
Röda sjalar mot gula västar........141

* Notiser: Tre döda av Kuba-tornado 148f

-

135 SVT Text Måndag 28 jan 2019
UTRIKES PUBLICERAD 28 JANUARI

Känd advokat i Kina döms till fängelse

Människorättsadvokaten Wang Quanzhang
har dömts till 4,5 års fängelse. Det
meddelar domstolen i den kinesiska
industristaden Tianjin.

Anklagelsen Wang döms för lyder
"undergrävande av statsmakten".

42-åringen har blivit känd som den
siste personen från det så kallade
709-tillslaget år 2015 att antingen
dömas eller släppas. Vid tillslaget
fick han sin egendom beslagtagen.

Hans hustru Li Wenzu har försökt
skapa opinion för honom men placerats
i husarrest under rättegången.

-

NRK:
27. januar 2019 kl. 09:38 - 28. januar 2019 kl. 09:53, error

28. januar 2019 kl. 11:23

-

Katolik: Jeg fandt ud af, at paven er Kristi stedfortræder på Jorden
28. januar 2019, kl. 0:00, opdateret kl. 11:36
Fortalt til Dorte J. Thorsen
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/jeg-fandt-ud-af-paven-er-kristi-stedfortraeder-paa-jorden

Kommentar:

Vi kristne er alle Kristi stedfortrædere på jord, fordi Guds
Ånd har jo taget bolig i os ... :-)

Lad os derfor alle beflippe os på at forvalte *Hans* ejendom
(herunder Ordet) på rette vis (fremfor fx. at fordreje Hans
Ord, så folk kommer til at tro, at det er OK fx. at bedrive
hor og utugt)!

Amen?

-

Forsker holder fast i teori om ”fremmed” rumobjekt
28. januar 2019, kl. 0:00, opdateret kl. 8:38
Af Benjamin Krasnik og Rasmus Fahrendorff
https://www.kristeligt-dagblad.dk/bagsiden/forsker-holder-fast-i-teori-om-fremmed-rumobjekt

Det første interstellare objekt i vores solsystem kan ifølge
rumforsker fra Harvard være sendt af ”nogen”

I 2017 opdagede astronomer på Hawaii et mystisk cigarformet
objekt i vores solsystem, som ikke ligner noget andet, vi
hidtil har set ”derude”. Forskerne ved stadig ikke, hvad der
er tale om, eller hvor den kommer fra. Sikkert er det dog, at
der er tale om det første objekt i vores solsystem, som kommer
”udefra”, altså et interstellart objekt.

USA rejser tiltale mod Huawei.

USA presser Maduro med sanktioner.

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+60&version=BPH

Esajas 60, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Guds lys over Jerusalem og frelse for hans folk

8
Hvad er det, der kommer flyvende som skyer, som duer, der
vender hjem til dueslaget? 9 Det er store skibe, der
bringer dine sønner og døtre hjem fra fjerne lande. ...

Hele dit folk bliver et retskaffent folk, og de skal bo i
landet for evigt som en plante, jeg selv har plantet. Det
er mit værk, og det bringer mig ære.

Kommentar:

Her en *profeti*, der netop går i opfyldelse i disse år.

I snart 2000 år har jødefolket været spredt blandt verdens
lande, lige siden Romerriget med militærmagt tvang dem væk fra
deres hjemland Israel i Mellemøsten.

Men siden Israel som nation blev oprettet i 1948 er de begyndt
at vende hjem igen om bord på *fly*, apropos profetien!

Operationen hedder vist nok 'Second Exodus'.

Sidste skud på stammen:

Hundreds of Ukranian Jews land in Israel

Zionism and worsening conditions in East Ukraine jointly lead
those with Jewish roots to seek a new life in Israel.

By Hagay Hacohen
January 29, 2019 03:25
https://www.jpost.com/Israel-News/As-conflict-with-Russia-goes-on-hundreds-of-Ukrainian-Jews-reach-Israel-579003

Og profetien fortsætter med ordene:

'og de skal bo i landet [Israel] for evigt.'

Så når vi hører fremmede folkeslag råbe 'død over Israel' ...

Se evt. artikkel nedenfor
Iran general says Tehran aims to wipe Israel off the ‘global political map’

Så når vi hører fremmede folkeslag råbe 'død over Israel' osv.,
da er det i virkelighed djævelen, der står bag dem, fordi han
ønsker ikke, at Guds vilje må ske!

(
Kristne derimod beder jo bl.a. til Gud om:
'Må Din vilje ske her på Jorden som i Himlen'
)

Og er du en af dem, der har en tilsvarende indstilling (at
du ikke ønsker Israel det godt), da bør du spørge dig selv, OM
du i det hele taget er på rette kurs!
For du kan ikke både elske Gud og samtidig hade Hans
ejendomsfolk jøderne!

Og hvis du ikke under jødefolket deres land i Mellemøsten
(Israel), da er det - dybest set - Gud Ord (som det er skrevet
i Bibelen heriblandt Esajas kap 60 vers 21), du hader!

Amen?

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Lev+7.1-27&version=BPH

3 Mosebog 7:1-27, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Regler om de forskellige ofre, henvendt til præsterne,
fortsat)

18
... for hvis ... (input ordet for synden din, fx. hor) ...,
vil Herren ikke anerkende det som et gyldigt offer, og
offeret gavner ikke den, som bragte det. Ligeledes regnes
den præst, som ... (deltager i synden) ..., for skyldig,
for det er afskyeligt for Herren, og præsten kommer til at
stå til regnskab for sin synd.

... Blodet er helligt, fordi der udvirkes soning for synd ved,
at et levende dyr giver sit liv for synderen.

Reflektion:
Blodet er absolut helligt og må ikke spises.

Info:
Sætningen "det menneske skal udryddes fra sit folk" betyder
formentlig, at han skal udelukkes fra Herrens menighed.

Kommentar:

Jeg fristes desværre over evne til at sige følgende som en
opfølgning på gårdagens profeti:

Subject: Profeti til Guds folk 2019-01-28 -
Re: 2019 uge 05 (news samlet)
Date: Mon, 28 Jan 2019 11:13:39 +0100, GMT 10:13
21216 news:5c4ed5e0$0$675$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/MhlGcWKKmx4/XPUNy_kZFwAJ

> [...]
> (2019-01-28, Monday, day no 28, CET 10:25, GMT 09:25)
> - "Spørger Jeg."

Præsten kommer til at stå til regnskab for sin synd!

Mere er der altså ikke at sige om den sag!

Og dog!

Se nedenfor.
2019-01-28, CET 11:3x, GMT 10:3x:

"But I lavish unfailing love for a thousand generations on
those who love me and obey my commands."
Exodus 20:6

-

[...]

Tirsdag 28. jan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+9.7-27&version=BPH

Lukas 9:7-27, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Kong Herodes funderer over, hvem Jesus er

Bespisningen af de 5000

Peters åbenbaring om Jesus som Messias

Det koster dyrt at følge Guds vilje

23
Så sagde Jesus henvendt til alle, der var hos ham: „De,
der ønsker at være mine disciple, skal lægge alt deres
eget til side og følge mig hver dag, også selv om det
koster livet.

Kommentar:

Bedøm nu selv:

Tilsidesætter du alt dit eget, når du bedriver hor/utugt?

Nej, vel!

Ergo er du slet ikke en kristen, når/hvis du bliver ved med at
begå denne type synd!

Og du er i så fald frafalden og *fortabt*!

Jesus! Vi beder om, at Du vil gribe ind og frelse det, der
allerede er gået fortabt! Gå helt ud i svinestien, hvor de
tilbeder deres falske guder (der foregiver at være Dig men som
er *løgnens afgud*), og med Din underfulde kraft hive dem op
af fortabelsens mørke.
Amen.

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 28 Jan 2019 10:54:07 +0100, GMT 09:54

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

USA og Taliban gør fremskridt mod fredsaftale i Afghanistan
kl. 16:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-og-taliban-goer-fremskridt-mod-fredsaftale-i-afghanistan

-

Psykolog om overgreb på børn: Der findes ikke en facitliste på, hvordan
de reagerer
kl. 20:30
https://www.dr.dk/nyheder/indland/psykolog-om-overgreb-paa-boern-der-findes-ikke-en-facitliste-paa-hvordan-de-reagerer

-

DR S140 tir 29 jan 06:50:43
28.januar dr.dk/nyheder 23:24

USA REJSER TILTALE MOD HUAWEI
Den amerikanske anklagemyndighed har
mandag offentliggjort, at den rejser
tiltale i sag om den kinesiske
telegigant Huawei. Det skriver flere
nyhedsbureauer.

Anklagerne er rettet mod Huawei, to af
virksomhedens datterselskaber samt
Huaweis finansdirektør, Meng Wanzhou.

Virksomheden er også anklaget i en
særskilt sag for at stjæle
forretningshemmeligheder fra T-Mobile.

Anklagerne går efter at få udleveret
Meng Wanzhou, som blev anholdt 1.
december i Canada. Hun anklages for
svindel ved at vildlede banker om
Huaweis forretninger med Iran.

USA rejser tiltale for svindel mod Huawei og finansdirektør
28. Jan. 2019 kl. 23:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-rejser-tiltale-svindel-mod-huawei-og-finansdirektor

-

DR S143 tir 29 jan 06:50:43
29.januar dr.dk/nyheder 05:47

FLERTAL: MINDRE SAMFUNDSTJENESTE
Brugen af samfundstjeneste i voldssager
er gået for vidt, lyder kritikken fra
et politisk flertal, skriver Kristeligt
Dagblad.

Tal fra Kriminalforsorgen viser, at
brugen af samfundstjeneste er steget
med en fjerdedel på ti år.

Stigningen skyldes særligt, at flere
voldsdømte idømmes samfundstjeneste.
Den udvikling er regeringen,
Socialdemokratiet og Dansk Folkeparti
kritiske over for.

- Det er ikke fair, at man bruger
samfundstjeneste i sager om grov vold,
seksualforbrydelser eller i sager om
gengangere, siger Peter Kofoed (DF).

Politisk flertal: Brug af samfundstjeneste går for vidt
kl. 05:47
https://www.dr.dk/nyheder/politik/politisk-flertal-brug-af-samfundstjeneste-gar-vidt

-

Arktis smelter: Planter gemt i over 100.000 år dukker frem af isen
kl. 06:00
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/arktis-smelter-planter-gemt-i-over-100000-aar-dukker-frem-af-isen

-

DR S145 tir 29 jan 06:50:08
29.januar dr.dk/nyheder 06:21

USA PRESSER MADURO MED SANKTIONER
USA har mandag indført nye sanktioner
rettet mod Venezuelas vigtige
olieindustri.

Det sker for at presse præsident
Nicolas Maduro til at afgive magten til
oppositionen i det sydamerikanske land.

Med de nye sanktioner mister Maduros
allerede isolerede regering blandt
andet adgangen til en af dens vigtigste
indtægtskilder.

De nye sanktioner blev mandag
annonceret af finansminister Steven
Mnuchin og national sikkerhedsrådgiver
i Det Hvide Hus John Bolton.

USA presser Maduro med nye oliesanktioner mod Venezuela
kl. 06:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-presser-maduro-med-nye-oliesanktioner-mod-venezuela

-

DR S146 tir 29 jan 06:53:07
29.januar dr.dk/nyheder 06:42

'DANMARK ER MINDST KORRUPTE LAND'
Danmark opfattes igen som det mindst
korrupte land i verden. Det fremgår i
hvert fald af Transparency
Internationals årlige liste for 2018.

Listen er et udtryk for, hvor korrupte
de forskellige landes myndigheder og
politikere opfattes.

Det siger derfor ikke noget om, hvor
korrupt et land i virkeligheden er,
pointerer Natascha Linn Felix, formand
i Transparency Internationals danske
afdeling.

- Det er et opfattelsesindeks og ikke
et faktuelt indeks over, hvor meget
korruption, der har været, siger hun.

Danmark topper igen listen over mindst korrupte lande - Bankskandaler og
svindel tæller ikke med
kl. 06:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/danmark-topper-igen-listen-over-mindst-korrupte-lande-bankskandaler-og-svindel

Bøn for Danmark:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/boen-for-danmark/19-911

Vi beder i hvert fald daglig om, at folk i betydningsfulde
stillinger må udøve deres magt med retsindighed. Det gælder
både i Tibet-sagen, Den Danske Banks Estland-sag und so weiter!

-

DR S147 tir 29 jan 08:54:17
29.januar dr.dk/nyheder 07:59

BOLTONS NOTER VÆKKER SPEKULATIONER
Planlægger USA at sende soldater til
Sydamerika for at afskrække Venezuelas
præsident, Nicolas Maduro?

Det spørgsmål stiller mange sig selv,
efter USA's nationale
sikkerhedsrådgiver, John Bolton, i går
havde medbragt en notesblok med en
opsigtsvækkende tekst til et pressemøde
om nye amerikanske sanktioner mod
styret i Venezuela.

"5.000 soldater til Colombia" stod der
på notesblokken

Bagefter forpassede Det Hvide Hus en
mulighed for at mane spekulationer om
en militær optrapning ved Venezuela i
jorden.

'5.000 soldater til Colombia': Notesblok-bommert vækker spekulationer
Jakob Busk Olsen
kl. 07.59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/5000-soldater-til-colombia-notesblok-bommert-vaekker-spekulationer

Det Hvide Hus nægter at udelukke en militær optrapning ved
Venezuela.

Danmark køber kinesiske droner til Forsvaret - USA tør ikke
28. jan. 2019, 12:09
http://nyheder.tv2.dk/politik/2019-01-28-danmark-koeber-kinesiske-droner-til-forsvaret-usa-toer-ikke

Kommentar:

Gak-gak!

-

USA lægger sag an mod Huawei
29. jan. 2019, 07:15 ...

-

104 SVT Text Tisdag 29 jan 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* May söker stöd i brexit-dramat.....130

* Två döda i eldväxling med polis....131

* Kina vill blåsa liv i tillväxten...132

* Kina: Orimligt undertryckande......133
Telekomjätten Huawei åtalas i USA..134

Muellers ryssutredning snart klar..135

Taxiprotest i Spanien mot Uber.....136

Tre män döms för stor diamantkupp..137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Tisdag 29 jan 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

EU kräver att Kina släpper advokat 138

Sex barn mördade i Tanzania........139

Utredning om Khashoggi-mord igång..140

EU tar strid mot olivtullar........141

Facebook ska motverka valpåverkan..142

Sju mil långt danskt gris-stängsel 143

-

NRK:
28. januar 2019 kl. 11:23 - 29. januar 2019 kl. 06:24, error

29. januar 2019 kl. 08:14

-

Nye toner fra det russiske: Israels sikkerhed er vigtig
Af Anders Hjorth Vindum 28. January 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/nye-toner-fra-det-russiske-israels-sikkerhed-er-vigtig

Vinden blæser den rigtige vej for Israel, når det gælder
kampen mod de iranske tropper i Syrien. Russernes velvilje
ser ud til at skifte side.

-

Højrenationale partier bejler til jøder
28. januar 2019, kl. 21:00
Af Tobias Stern Johansen, Korrespondent, Tyskland
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/hoejrenationale-partier-bejler-til-joeder

Antisemitisme har længe været et kendetegn ved Europas yderste
højrefløj, men partier og bevægelser forsøger i stigende grad
at profilere sig som jødernes beskyttere. Hensigten er især at
danne en ny front mod radikaliseret islam og venstreorienteret
antisemitisme

-

Kirkeattentat på Filippinerne skal sabotere fredsproces
28. januar 2019, kl. 19:40, opdateret kl. 21:04
Af Birthe Pedersen, Korrespondent, Frankrig
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/kirkeattentat-skal-sabotere-filippinsk-fredsproces

Islamisk Stat har taget skylden for et blodigt angreb mod en
kirke i Filippinerne, to dage efter at en folkeafstemning
godkendte en aftale om udvidet muslimsk selvstyre på øen
Mindanao

-

A cure for cancer? Israeli scientists say they think they found one

“We believe we will offer in a year's time a complete cure for
cancer."

By Maayan Jaffe-Hoffman
January 28, 2019 23:14
https://www.jpost.com/HEALTH-SCIENCE/A-cure-for-cancer-Israeli-scientists-say-they-think-they-found-one-578939

-

Top Saudi official: Barack Obama lied, set Middle East back 20 years

Obama, Bandar Bin Sultan said, “would promise something and
do the opposite.” He spoke critically of the Iran nuclear
deal and how the former president spoke about curbing Iran
but failed.

By JERUSALEM POST STAFF
January 28, 2019 13:34
https://www.jpost.com/Arab-Israeli-Conflict/Top-Saudi-official-says-Obama-lied-set-Middle-East-back-20-years-578922

-

Iran general says Tehran aims to wipe Israel off the ‘global political map’

Revolutionary Guard deputy leader Hossein Salami warns Israel
that any war it starts ‘will end with its elimination’

By TOI staff 28 January 2019, 4:19 pm
https://www.timesofisrael.com/iran-general-says-tehran-aims-to-wipe-israel-off-the-political-map-report/

Kommentar:

Det vil ALDRIG lykkes for jer at eliminere Israel, men I vil
selv muligvis gå til grunde pga. jeres pagt med djævelen, der
ønsker død over dit og dat og navnlig hele Guds skaberværk (pga.
*misundelse*)!

Hvorfor i grunden følge denne idiot ned i afgrunden?

Hvorfor ikke unde sig selv en noget bedre fremtid?

Men kanske djævelen har mere fat i jer, end I aner
(dæmonbesættelse), så I som slaver (UDEN fri vilje til selv at
bestemme) må adlyde ham!

Læg fx. mærke til hvor DYBT ned i dit hjerte hadet er nået, så
dybt at du *savner* kærligheden og spørger dig selv : Er dette
mørke Paradiset?

*Profetiske* domsord over Iran

File 21.219 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/21-xxx/21-219
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/israel/21-xxx/21-219
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/usa/21-xxx/21-219
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/prophecy/21-xxx/21-219

Google-auto-translation:
From Danish to Arabic (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=ar&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/21-xxx/21-219

From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/21-xxx/21-219

From Danish to Hebrew (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=iw&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/21-xxx/21-219

From Danish to Persian (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=fa&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/21-xxx/21-219

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+61&version=BPH

Esajas 61, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Herrens løfte om frelse

Byen og landet skal genopbygges

Den kommende frelse og herlighed

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Lev+7.28-38&version=BPH

3 Mosebog 7:28-38, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Regler om de forskellige ofre, henvendt til præsterne,
fortsat)

Refleksion:
Gud befalede, at præsterne fik deres del af Israels ofre. Glem
ikke dem, som gør tjeneste for Gud i hans menighed.
2019-01-29, CET 11:3x, GMT 10:3x:

"I'll say it again — it is easier for a camel to go through
the eye of a needle than for a rich person to enter the
Kingdom of God!"
Matthew 19:24

-

Date: Mon, 28 Jan 2019 10:54:07 +0100, GMT 09:54

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Over 40 er blevet dræbt i Venezuala
Guaido må ikke forlade Venezuela

Pakistan: Kristen kvinde kan rejse

Ukraine søger ind i EU i 2024

Social kontrol også blandt kristne

Tegn på ny mellemistid fundet

-

DR S153 tir 29 jan 11:35:07
29.januar dr.dk/nyheder 10:40

SIKKERHEDSBRIST I IPHONE OPDAGET
Apples videosamtalefunktion Facetime
viste sig i går at have en alvorlig
sikkerhedsbrist, der gjorde, at
uvedkommende kunne lytte med.

Det viste sig nemlig, at en iPhone-
bruger kunne ringe til en anden iPhone
via Facetime, og hvis vedkommende ikke
svarede, åbnede det muligheden for at
lytte med på telefonens mikrofon.

Bristen fik Apple til at reagere.

-Vi er blevet opmærksomme på problemet,
og har identificeret en løsning, der
vil blive offentliggjort i en software-
opdatering senere på ugen, lød det i en
meddelelse fra Apple.

Apple erkender sikkerhedsbrist: Din iPhone kunne lytte med uden din viden
kl. 10:40
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/apple-erkender-sikkerhedsbrist-din-iphone-kunne-lytte-med-uden-din-viden

-

'De fattigste bliver ramt': USA truer Venezuelas eneste indtægt
kl. 11:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/de-fattigste-bliver-ramt-usa-truer-venezuelas-eneste-indtaegt

-

DR S161 tir 29 jan 15:21:11
29.januar dr.dk/nyheder 12:47

OVER 40 ER BLEVET DRÆBT I VENEZUALA
Mindst 40 personer har i den seneste
tid mistet livet under uroligheder i
Venezuela.

Det oplyser talsmand for FN's
Menneskerettighedsorganisation, Rupert
Colville, ifølge Reuters.

26 af de dræbte er ifølge FN blevet
skudt af sikkerhedsstyrker, fem er
dræbt i razzier og 11 under plyndringer
af butikker eller hjem. Samtidig er
mere end 850 personer er blevet
tilbageholdt af myndighederne, 696 af
dem den 23. januar. Det er det højeste
antal anholdte i Venezuela på en enkelt
dag i mere end 20 år.
Blandt de anholdte er 77 børn, nogle så
unge som 12 år.

FN: Mindst 40 er blevet dræbt under uroligheder i Venezuela
kl. 12:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fn-mindst-40-er-blevet-draebt-under-uroligheder-i-venezuela

-

DR S163 tir 29 jan 15:21:11
29.januar dr.dk/nyheder 13:05

PAKISTAN: KRISTEN KVINDE KAN REJSE
Den kristne kvinde Aasia Bibi kan nu få
opfyldt sit største om at forlade sit
hjemland Pakistan og rejse til Canada,
hvor hendes børn allerede har fået
asyl.

Som den sidste krølle på en betændt sag
har den pakistanske højesteret i dag
stadfæstet frifindelsen af Aasia Bibi,
som tidligere har været dømt til døden
for at fornærme profeten Muhammed.

Det betyder, at hun frit kan forlade
Pakistan, skriver nyhedsbureauet AP.

Den oprindelige frifindelse af Aasia
Bibi udløste omfattende protester og
uroligheder i Pakistan i oktober sidste
år.

Blasfemidømt kristen kvinde kan forlade Pakistan og genforenes med sine børn
kl. 13:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/blasfemidoemt-kristen-kvinde-kan-forlade-pakistan-og-genforenes-med-sine-boern

-

DR S167 tir 29 jan 15:20:35
29.januar dr.dk/nyheder 14:41

UKRAINE SØGER IND I EU I 2024
Ukraines præsident, Petro Porosjenko,
siger, at han vil sende en ansøgning
til EU om optagelse i 2024, og han
siger samtidig, at han genopstiller som
præsident i fem år mere.

Den 53-årige præsident,kom til magten i
kølvandet på Maidan-protesterne i 2014
og Ruslands annektering af Krim.

Petro Porosjenko siger, at en af hans
største opgaver er kampen mod
korruption, og en ny korruptionsdomstol
er blevet oprettet.

Hans forgænger, Viktor Janukovitj, er
for nylig in absentia blev idømt 13 års
fængsel for forræderi i forbindelse med
det provestlige oprør i Ukraine i 2014.

Ukraine søger ind i EU i 2024
kl. 14:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ukraine-soger-ind-i-eu-i-2024

-

'Den Irske Undergrundshær' tager skylden for bilbombe i Nordirland
kl. 15:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/den-irske-undergrundshaer-tager-skylden-bilbombe-i-nordirland

-

DR S173 tir 29 jan 20:19:29
29.januar dr.dk/nyheder 17:47

FINANSTILSYNET FRIKENDER SIG SELV
Finanstilsynet finder selv, at det har
levet op til sin forpligtigelse i
forhold til tilsynet med Danske Bank i
hvidvask-perioden 2007 til 2018.

Finanstilsynet har fået stor kritik for
ikke at have opdaget, at omkring 1500
milliarder kroner flød uhindret gennem
Danske Banks estiske afdeling over
flere år.

Pengene er for en stor dels vedkommende
relateret til hvidvask af penge.

Finanstilsynet fremlægger desuden et
idekatalog med 23 initiativer, der skal
styrke tilsynet med hvidvask.

Finanstilsynet frikender sig selv i sag om hvidvask i Danske Bank
kl. 17:47
https://www.dr.dk/nyheder/penge/finanstilsynet-frikender-sig-selv-i-sag-om-hvidvask-i-danske-bank

-

Korrespondent: Finanstilsynet vil skrue op for kontrol og sanktioner
efter Danske Bank-sag
29. Jan. 2019 kl. 23:34
https://www.dr.dk/nyheder/penge/korrespondent-finanstilsynet-vil-skrue-op-kontrol-og-sanktioner-efter-danske-bank-sag

-

DR S114 ons 30 jan 07:46:27
30.januar dr.dk/nyheder 01:05

GUAIDO MÅ IKKE FORLADE VENEZUELA
Venezuelas højesteret har forbudt den
selvudråbte præsident og
oppositionsleder Juan Guaido at rejse
ud af landet og samtidig begrænset
Guaidos økonomiske frihed ved at
indefryse hans bankkonti. Det skriver
nyhedsbureauet AFP.

Venezuelas øverste retsinstans er
ifølge flere internationale medier
loyal over for styret i landet og
præsident Nicolas Maduro.

Beslutningen om at begrænse Juan
Guaidos mobilitet er truffet på
baggrund af en anmodning fra Tarek
William Saab, den øverste offentlige
anklager i Venezuela.

Venezuelas præsidentudfordrer får udrejseforbud
kl. 01:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/venezuelas-praesidentudfordrer-far-udrejseforbud

-

DR S116 ons 30 jan 07:46:27
30.januar dr.dk/nyheder 05:46

TEGN PÅ NY MELLEMISTID FUNDET
Ved udgravningen til en ny metrostation
ved Trianglen på Østerbro i København
har forskere opdaget spor efter en helt
ny og hidtil ukendt mellemistid i
Danmark.

Det skriver Videnskab.dk, og fundet er
publiceret i tidsskriftet Boreas.

Ved at analysere blandt andet
aminosyrer, proteiners byggesten, har
forskerne kunne konstatere, at den
nyopdagede mellemistid fandt sted for
omkring 200.000 år siden.

En mellemistid er en varm periode, som
den vi lever i nu, mellem to istider.

Udgravning til metro i København afslører ny mellemistid
kl. 05.46
https://www.dr.dk/nyheder/viden/udgravning-til-metro-i-kobenhavn-afslorer-ny-mellemistid

-

DR S118 ons 30 jan 07:46:28
30.januar dr.dk/nyheder 06:04

SOCIAL KONTROL OGSÅ BLANDT KRISTNE
Børn og unge fra kristne miljøer ringer
til Børnetelefonen, fordi de føler sig
underlagt social kontrol.

Det viser en ny rapport fra Børns
Vilkår, skriver Kristeligt Dagblad.

Børns Vilkår har i rapporten analyseret
459 samtaler på Børnetelefonen og i
Børns Vilkårs særlige bisidderordning.

De fleste opringninger kommer fra
muslimske børn, men en ikke ubetydelig
del af henvendelserne stammer fra børn
i kristne miljøer, eksempelvis Jehovas
Vidner, Mormonkirken, Luthersk Mission
og Indre Mission.

Rapport: Social kontrol findes også i kristne miljøer
kl. 06:04
https://www.dr.dk/nyheder/indland/rapport-social-kontrol-findes-ogsa-i-kristne-miljoer

-

Venezuelas præsident vil forhandle med oppositionen
kl. 06:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/venezuelas-praesident-vil-forhandle-med-oppositionen

Sætning på notesblok skaber spekulationer - sender USA soldater mod
Venezuela?
29. jan. 2019, 14:48
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-01-29-saetning-paa-notesblok-skaber-spekulationer-sender-usa-soldater-mod-venezuela

-

Befolkningen tabte sig i snit 11,4 kilo på et år - her er de fakta, der
forklarer krisen i Venezuela
29. jan. 2019, 21:19
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-01-29-befolkningen-tabte-sig-i-snit-114-kilo-paa-et-aar-her-er-de-fakta-der-forklarer

-

Las Vegas-morders motiv forbliver et mysterium
30. jan. 2019, 07:45 ...

-

104 SVT Text Onsdag 30 jan 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Guaido förbjuds lämna Venezuela....130
Guaido: Fredlig lösning målet......131

Theresa May vann omröstningen......132
Tusk: Inte öppet för omförhandling 133

* Sex dör på Medelhavet varje dag....134

* Ny granatattack på Filippinerna....135

Slakteriskandal avslöjad i Polen..136-

Svenska militärer i Mali utreds....138

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Onsdag 30 jan 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Stone förnekar brott i rätten......139

Migrantbåt kapsejsade - 130 saknas 140

Fem gripna för Strasbourgdåd.......141

Korruptionsindex..................175-

-

NRK:
29. januar 2019 kl. 08:14 - 30. januar 2019 kl. 05:05, error

30. januar 2019 kl. 06:31
Nye Vest-Sahara-samtaler i mars
https://www.nrk.no/nyheter/1.14406907

FN-diplomater sier det ligger an til nye samtaler mellom
Marokko og frigjøringsbevegelsen Polisario om konflikten i
Vest-Sahara i mars. Det melder AP. Landet ble annektert av
Marokko da kolonimakten Spania trakk seg ut i 1975.

-

30. januar 2019 kl. 07:58

-

Observatører i Hebron bliver smidt ud
Af Anders Hjorth Vindum 29. January 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/observatoerer-i-hebron-bliver-smidt-ud

Netanyahu smider blandt andet danske observatører ud efter 25
års midlertidig tilstedeværelse

-

Børneorganisation: Negativ social kontrol er også et fænomen i kristne
miljøer
20. januar 2019, kl. 20:55, opdateret 29. januar, kl. 20:52
Af Britta Søndergaard og Frederik Fogde
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/ny-rapport-negativ-social-kontrol-er-ogsaa-et-problem-i-lukkede-kristne-miljoeer

-

Norway warns Israel: Ousting TIPH from Hebron may breach Oslo Accords

PLO official Saeb Erekat decried removal of the TIPH foreign
observer force in Hebron and demanded one for the protection
of Palestinians in east Jerusalem and the West Bank as well.

By Khaled Abu Toameh, Tovah Lazaroff
January 29, 2019 21:57
https://www.jpost.com/Israel-News/Palestinians-demand-UN-observers-in-West-Bank-after-Israel-ousted-TIPH-579122

-

Russians won't be able to push Iran out of Syria, expert says

"I wouldn't trust the Russians as far as I could spit" says
Philip Smyth.

By Anna Ahronheim
January 29, 2019 16:18
https://www.jpost.com/Middle-East/Russians-wont-be-able-to-push-Iran-out-of-Syria-expert-says-579070

-

Amnesty calls on web giants Airbnb, TripAdvisor to boycott West Bank
settlements

NGO also singles out Expedia and Booking.com, saying they are
benefiting from ‘war crimes’; Israel slams ‘anti-Semitic’ BDS
campaign

By TOI staff and AFP Today, 3:24 am
https://www.timesofisrael.com/amnesty-international-pushes-boycott-of-west-bank-settlement-tourism/

Subject: USA rejser tiltale mod Huawei -
Re: 2019 uge 05 (news samlet)
Date: Tue, 29 Jan 2019 09:00:14 +0100, GMT 08:00
21218 news:5c50081b$0$689$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/MhlGcWKKmx4/wIxpbkZhFwAJ

> [...]

> Læg fx. mærke til hvor DYBT ned i dit hjerte hadet er nået, så
> dybt at du *savner* kærligheden og spørger dig selv : Er dette

Så er Amnesty International da blevet *kidnappet* af
venstrefløjen! ... :-(

INGEN har nemlig endnu aftalt præcist, HVAD der skal ske med
Samaria og Judæa (herunder byen Hebron, hvor patriarkerne
ligger begravet)!

Det skulle der netop *forhandles* om i OSLO-fredsprocessen.

Nå, men ...

Det må I sg_ selv om. I MISTER blot Jeres *troværdighed*!

-

US intel chief: Iran will likely strike back if Israel keeps attacking
in Syria

In report to Congress, US director of national intelligence
warns Islamic Republic undeterred from establishing ‘network’
of Shiite militias in Syria

By Judah Ari Gross 29 January 2019, 10:44 pm
https://www.timesofisrael.com/us-intel-chief-iran-will-strike-back-if-israel-keeps-attacking-in-syria/

Kommentar:

Vær *realister*:

Iran HAR ALLEREDE angrebet Israels territorium via deres
skakbrikker Hizbollah og HAMAS (med fx. selvmordsterrorbomber
i 1990'erne for at ødelægge OSLO-fredsprocessen), så ...

Måske det var på tide at flytte frontzonen ind på *iransk*
territorium, så de høster, hvad de har sået: Ondskab!

De har i al, al for lang tid fejlagtigt troet, at de kunne
slippe GRATIS fra at angribe andre lande med terror!

HVIS jeg havde magtbeføjelserne, da ville jeg *straffe* dem
for deres ondskab, så de lærer at holde nallerne for sig selv!

Kald det bare pædagogisk "børneopdragelse" om du vil!...

[...]
der sagde:
(2019-01-30, Wednesday, day no 30, CET 08:35, GMT 07:35)
- "Jeg vil gengælde"

35
- "al det onde,"

35
- "de har gjort"

36
- "imod"

36
- "Mit folk"

36
- "Israel."

38
- "Jeg"

38
- "(nedkalder)"

38
- "Min vrede"

38
- "over dette folk,"

39
- "så de aldrig mere"

39
- "tør"

39
- "øve ondt."

Hmm ... (memory on from) ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+49.34-&version=BPH

Jeremias 49:34-39, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Profeti imod Elam

34
Det følgende budskab om Elam gav Herren mig kort efter, at
Zidkija var blevet konge i Juda.

35
Herren, den Almægtige siger: „Jeg vil tilintetgøre Elams[a]
berømte bueskytter, som har givet dem mange sejre,

36
og bringe fjender over dem fra alle sider, så de spredes
for alle vinde. De bliver ført i fangenskab ud over hele
verden.

37
Jeg vil sørge for, at Elam gribes af frygt for deres
fjender. Min brændende vrede vil bringe ulykke over dem,
siger Herren. Jeg sender en hær imod dem, som helt vil
rasere deres land.

38
Jeg overtager magten i Elams rige, siger Herren, og
styrter deres konge og stormænd.

39
Men engang i fremtiden vil jeg genoprejse Elams folk.”

Footnotes:

49,35 Elam var et land med hovedstaden Susa, beliggende i
det nuværende sydvestlige Iran.

Er det nu profetien fra Jeremias går i opfyldelse, Herre?

CET 08:53
- "Jeg nedkalder rædsel over dem."

54
- "INGEN"

54
- "slipper"

54
- "ustraffet"

55
- "fra"

55
- "at røre"

55
- "Min"

55
- "øjensten;"

56
- "Mit ejendomsfolk"

56
- "Israel."

56
- "HERREN," *1

56
- "Gud den Almægtige,"

56
- "Israels vogter,"

57
- "har talt!"

57
- "Jeg tilintetgør"

57
- "fjenderne"

57
- "dine,"

57
- "for du er Mit folk,"

57
- "Israel."

58
- "ALDRIG"

58
- "mere"

58
- "skal du"

58
- "oprykkes"

58
- "fra den jord,"

59
- "Jeg har plantet dig i."

59
- "Det er dit land"

59
- "til evig tid."

Hmm ...

Den besked må vi vist hellere sende videre på til Iran, USA og
Israel samt pressen!

1*:
Med ordet 'HERREN' menes der den jødiske Gud JHVH (Jahveh).

Trump calls U.S. intelligence chiefs 'extremely passive and naive' on
Iran + ET-break
Trump om trussel fra Iran: Naivt

File 21.221 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-221

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-221

Other news:

Chicago bliver koldere end Antarktis: Ekstrem kulde venter USA

USA: Danmarks Nato-bidrag for lavt

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+62&version=BPH

Esajas 62, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

1
For Zions skyld vil jeg ikke tie. For Jerusalems ...

..., du skal kaldes „Min elskede” og „Min brud”, for
Herren glæder sig over dig og hjemfører dig som sin brud.

[ ... ]

Bøn og forventning om Jerusalems genrejsning

6
På dine mure, Jerusalem, har jeg sat vægtere ud, som dag
og nat skal råbe til Gud, indtil hans løfter bliver
opfyldt. Lad ikke hænderne synke, I, som beder.

7
Lad ikke Herren få fred, før han genrejser Jerusalem og
lader byen komme til ære og værdighed på jorden.

Kommentar:

Vi beder som kristne hver dag om Jerusalems fred ... :-)

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Tim+1.1-11&version=BPH

1 Timoteus 1:1-11, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Indledende hilsen

Irettesæt de falske lærere

Reflektion:
... Undgå det, som du på forhånd ved, kan lede til synd.
2019-01-30, CET 11:3x, GMT 10:3x:

And though these nobles of Israel gazed upon God, he did not
destroy them. In fact, they ate a covenant meal, eating and
drinking in his presence!
Exodus 24:11

-

[...]

Torsdag 31 jan

... vær en god forvalter af ... [det] ..., som Gud har betroet
dig.

14.416B, Mandatet fra Gud mangler (til at velsigne hor)!
Sent: Sunday, June 17, 2012, CET 17:02, GMT 15:02
Subject: Mandatet fra Gud mangler (til at velsigne hor)! -
Was: Ord, der skal ihukommes ...
Ikke alle præster har bøjet knæ for hor-afguden ...
Når Gud Helligånd taler ... !
14416B news:4fddf174$0$290$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/001/14-416b
https://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/539c4ec767731ccb

> [...]
> der er Kaptajnen/Anføren/Godsejeren, ikke os! Vi er blot
> godsforvaltere af Hans nåde.
>
> Hvis du går på kompromis mht. et-eller-andet i Evangeliet,
> apropos Jesu Ord ...
>
> Gå derfor hen og gør alle folkeslagene til Mine disciple,
> ... og idet I lærer dem at holde alt det, som Jeg har
> befalet
>
> (Matt 28,20)
>
> (lige fornær det der mht. homo-vielser eller hor-vielser)
>
> ... da bedrøver du Gud Helligånd og skal nok ikke regne med
> ENORM store tegn, undere og mirakler, fordi hvem vil

Som kristen er du sat til bl.a. at *forvalte* Guds Ord (Matt
25,14-30), IKKE til at negligere det (som fx. en homoseksuel
præst gav udtryk for i Kristeligt Dagblad i går)!

-

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

Torsdag 31 jan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+9.46-62&version=BPH

Lukas 9:46-62, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Guds Ånd forlanger ikke hævn

51
Da tiden nu nærmede sig, hvor Jesus skulle vende tilbage
til Himlen, satte han kursen mod Jerusalem.

52
En dag sendte han nogle disciple i forvejen for at sørge
for husly i en samaritansk landsby.

53
Men de blev afvist, fordi de var på vej til Jerusalem.

54
Da Jakob og Johannes hørte det, sagde de til Jesus:
„Herre, vil du have, at vi skal kalde ild ned fra himlen
og brænde dem op, ligesom Elias gjorde?”[a]

55
Men Jesus vendte sig om og irettesatte dem,[b]

56
og de gik videre til den næste landsby i stedet for.

[ ... ]

Footnotes:

9,54 Nogle håndskrifter mangler „ligesom Elias gjorde”,
jf. 2.Kong. 1,9-16.

9,55 En del håndskrifter har følgende ord: og sagde: „I
kender ikke den ånd, som er i jer. Menneskesønnen kom ikke
for at tage menneskers liv, men for at frelse dem.”

Kommentar:

Islamisternes budskab er vold, mord, død og ødelæggelse.

Jesu budskab er bl.a. *kærlighed* til sine medmennesker (og
endog sine fjender)!

Heri kan du ALTID kende forskel på godt og ondt, for
gerningerne *afslører* (hvorfra budskabet kommer)!

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 28 Jan 2019 10:54:07 +0100, GMT 09:54

> [...]

Iran + ET-break
Trump om trussel fra Iran: Naivt

Chicago bliver koldere end Antarktis: Ekstrem kulde venter USA

DR S121 ons 30 jan 09:31:32
30.januar dr.dk/nyheder 08:14

EKSTREM KULDE VENTER USA
Ekstremt vintervejr vil ramme store
dele af USA i løbet af denne uge.

Sådan lyder advarslen fra landets
vejrmyndigheder, som vurderer, at to
tredjedele af det østlige USA vil få
voldsomme minusgrader.

- Intensiteten af den her kolde luft er
noget, man kun oplever én gang i en
generation, siger meteorolog ved
National Weather Service John Gagan til
BBC.

Torsdag vurderer meteorologer, at
Chicago vil blive koldere end Antarktis
og få helt ned til 33 minusgrader, men
den iskolde vind vil få kulden til at
føles som 46 minusgrader.

Chicago bliver koldere end Antarktis: Ekstrem kulde venter USA
kl. 08:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/chicago-bliver-koldere-end-antarktis-ekstrem-kulde-venter-usa

-

FBI opgiver: Hvad var motivet bag USA's mest dødelige masseskyderi?
kl. 08:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fbi-opgiver-hvad-var-motivet-bag-usas-mest-dodelige-masseskyderi

Kommentar:

*Sygelig* trang til opmærksomhed?

-

Korrespondent om blandede signaler fra Maduro: Han er en presset mand -
trods alt
kl. 13:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/korrespondent-om-blandede-signaler-fra-maduro-han-er-en-presset-mand-trods-alt

-

Magtkamp i Venezuela: Guaidó snakker med Trump - Maduro beder til Gud
kl. 18:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/magtkamp-i-venezuela-guaido-snakker-med-trump-maduro-beder-til-gud

-

DR S139 ons 30 jan 21:18:26
30.januar dr.dk/nyheder 21:16

TRUMP OM TRUSSEL FRA IRAN: NAIVT
USA's præsident, Donald Trump,
beskylder sine egne
efterretningstjenester for at være
"ekstremt passive" og "naive", når det
gælder truslen fra Iran.

Det fremgår af tweets, som Trump sendte
afsted i forlængelse af de amerikanske
efterretningstjenesters årlige rapport
om globale trusler.

Rapporten advarer om, at Irans
"regionale ambitioner og forbedrede
militære kapaciteter" sandsynligvis vil
true USA's interesser i fremtiden.

- De tager fejl, skriver Trump og
tilføjer, at efterretningcheferne måske
"burde tilbage på skolebænken."

Trump til sine efterretningstjenester: Tilbage på skolebænken
kl. 21:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-til-sine-efterretningstjenester-tilbage-paa-skolebaenken

-

Sneplove, glatte veje og underafkøling: Seks amerikanere døde i bidende
frost
30. Jan. 2019 kl. 22:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/sneplove-glatte-veje-og-underafkoeling-seks-amerikanere-doede-i-bidende-frost

-

DR S141 tor 31 jan 08:49:39
31.januar dr.dk/nyheder 05:54

USA: DANMARKS NATO-BIDRAG FOR LAVT
Folketinget har besluttet at øge
forsvarsbudgettet fra at udgøre 1,5
procent af bruttonationalproduktet
(bnp) mod 1,3 procent i dag.

Men det imponerer ikke USA's ambassadør
Carla H. Sands.

Hun henviser til, at Danmark i 2014
forpligtede sig til at arbejde hen mod
et niveau svarende til to procent af
bnp.

- Der er brug for en diskussion blandt
de danske politikere om, hvordan man
vil opfylde de mål, som man selv har
sat. Hvordan vil vi nå derhen?, siger
hun til Børsen.

USA: Danmarks bidrag til Nato er fortsat for lavt
kl. 05:54
https://www.dr.dk/nyheder/politik/usa-danmarks-bidrag-til-nato-er-fortsat-lavt

-

Super-resistens har spredt sig helt til Arktis' ødemark
kl. 06:32
https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen/super-resistens-har-spredt-sig-helt-til-arktis-oedemark

På få år har gener, der gør bakterier multiresistente, spredt
sig fra Indien til Svalbard. Vi kan ikke inddæmme bakterier,
siger professor.

'Guds bedste børn' flytter fra Thy: - Bevægelsen er blevet ekstrem og
alarmklokkerne ringer, siger medstifter
30. jan. 2019, 21:14
http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2019-01-30-guds-bedste-boern-flytter-fra-thy-bevaegelsen-er-blevet-ekstrem-og-alarmklokkerne

Tidligere medlem tror ikke længere på Torben Søndergaard
metoder.

Den religiøse bevægelse The Last Reformation flytter efter
længere tids skandaler fra Thyland Idrætsefterskole i Hundborg
og bosætter sig i stedet i USA.

[ ... ]

- The Last Reformation er blevet for topstyret

-

Forstå de mulige scenarier for Venezuelas fremtid på få minutter
31. jan. 2019, 07:40
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-01-31-forstaa-de-mulige-scenarier-for-venezuelas-fremtid-paa-faa-minutter

-

Over 1000 dokumenter fra Muellers efterforskning lækket af russere
31. jan. 2019, 08:15
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-01-31-over-1000-dokumenter-fra-muellers-efterforskning-laekket-af-russere

Robert Mueller, der står i spidsen for efterforskningen af
russisk indblanding i det amerikanske præsidentvalg i 2016,
prøver at forhindre et russisk firma i at få adgang til
materiale fra hans efterforskning.

-

104 SVT Text Torsdag 31 jan 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Journalister gripna i Venezuela....130

* Samsung rapporterar vinstras.......131

USA-oro inför tidernas polarvirvel 132

Kulor mot Gula västarna kritiseras 133

Norge: Man misstänkt för terrordåd 134

Världen runt
Svenskt silver i kock-VM...........149

-

130 SVT Text Torsdag 31 jan 2019
UTRIKES PUBLICERAD 31 JANUARI

Journalister gripna i Venezuela

Tre journalister som arbetar för den
spanska nyhetsbyrån EFE har gripits
när de rapporterat om de politiska
oroligheterna i Venezuela, enligt
bland annat TT och Reuters.

På onsdagsförmiddagen greps den
colombianske fotojournalisten Leonardo
Munoz när han rapporterade från en
demonstration mot Venezuelas regering.

Samma dag greps ytterligare två
EFE-journalister. Tidigare i veckan
greps dessutom två chilenska journa-
lister och utvisades från landet.
Enligt franska diplomatkällor har även
två franska journalister gripits.

-

NRK:
30. januar 2019 kl. 07:58 - 31. januar 2019 kl. 07:49, error

31. januar 2019 kl. 09:25

-

Malaysia frataget værtskab på grund af antisemitisme
Af Anders Hjorth Vindum 30. January 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/malaysia-frataget-vaertskab-paa-grund-af-antisemitisme

Israelske parasvømmere måtte ikke deltage i mesterskab, fordi
"palæstinensernes sag er vigtigere end sport".

-

40 år med islamisk præstestyre
Hvad betød revolutionen i Iran for dig?
30. januar 2019, kl. 20:55, opdateret 31. januar, kl. 8:38
Af Tine Maria Winther, Christian Birk, Britta Søndergaard og Vibe Lønstrup
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/hvad-betoed-revolutionen-i-iran-dig

Foto:
Øverst fra venstre: Farshad Kholghi og Jaleh Tavakoli. Nederst
fra venstre: Firoozeh Bazrafkan og Massoud Fouroozandeh.

Alle iranere fik ændret deres liv, da Ayatollah Khomeini greb
magten i 1979. Nogle af dem flygtede og endte som medlemmer af
det danske samfund

-

40 år efter revolutionen i Iran: Tankevækkende, at kirken i Iran er
vokset under forfølgelserne
31. januar 2019, kl. 0:00
Samuel Nymann Eriksen
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens egen holdning.
https://www.kristeligt-dagblad.dk/debatindlaeg/40-aar-efter-revolutionen-i-iran-tankevaekkende-kirken-i-iran-er-vokset-under

Nogle kristne i Iran, som her hos den armenske menighed i
Isfahan 400 kilometer syd for Teheran, nyder en vis frihed
med egne kirkebygninger, men den iranske revolution og
Khomeinis magtovertagelse indvarslede en ny tid for iranske
kristne, som oplever voldsomme forfølgelser.

-

Iran attacks Israel in cybersphere ‘daily,’ Netanyahu charges

PM hails Jewish state’s prowess, says it monitors and foils
all of the Islamic Republic’s attempts to penetrate its
defenses

By Shoshanna Solomon 29 January 2019, 2:38 pm
https://www.timesofisrael.com/iran-attacks-israel-in-cybersphere-daily-netanyahu-charges/

-

US spy agencies doubt North Korea will give up its nukes

Trump’s goal of a nuclear-disarmed North Korea unlikely as
Kim ‘will seek to retain its WMD capabilities’

By Robert Burns 29 January 2019, 9:08 pm
https://www.timesofisrael.com/us-spy-agencies-doubt-north-korea-will-give-up-its-nukes/

-

Israeli strikes on Iran in Syria may lead to war - U.S. intelligence chief

His assessment echoes concerns raised by Israeli officials
that Iran would likely increase their responses to IAF strikes
in Syria.

By Anna Ahronheim
January 30, 2019 13:43
https://www.jpost.com/Israel-News/Israeli-strikes-on-Iran-in-Syria-may-lead-to-war-US-intelligence-chief-579184?utm_source=newsletter&utm_campaign=21-2-2018&utm_content=israeli-strikes-on-iran-in-syria-may-lead-to-war-us-intelligence-chief-579184

-

U.S. envoy urges condemnation of Iran's hanging of man for homosexuality

The US envoy, Richard Grenell, wrote on his Twitter feed on
Sunday: "Many of our European allies have Embassies in Tehran.
This barbaric act must not go unanswered. Speak up."

By Benjamin Weinthal
January 30, 2019 22:09
https://www.jpost.com/International/US-envoy-urges-allies-to-condemn-public-execution-of-homosexual-Iranian-579244

Kommentar:

I det *verdslige* samfund skal vi alle behandles ens! Her må
der IKKE gøres forskel på folk! Alle er vi lige for loven, no
matter what!

Og

Teokrati er *diktatur* (netop fordi den gør forskel på folk,
så nogle er bedre stillet end andre)!

Men ...

Anderledes forholder det sig INDENFOR Kirkens mure. Her har
Guds folk ret til at kalde synd ved navn (fx. hor og utugt,
herunder homoseksuel *praktisering* og evt. udstøde dem af
menigheden, så de ikke smitter andre med deres perversiteter
und so weiter. En mand, der volder splittelse, kan OGSÅ
bortvises (ud til KUN at leve i det verdslige samfund, borte
fra menigheden), for herigennem også at understrege, at denne
går *fortabt*, hvis man ikke omvender sig fra sin synd.
Vedkommende lider jo heller ej overlast fysisk ved at blive
bortvist)!

Længere er historien altså bare ikke!

I er *barbarere*, når I med vold, mord, død og ødelæggelse
tvinger folk til at makke ret (som om, I har patentret på
alting)!

-

Nearly all of Iran's advanced nuke centrifuges failing, top expert reveals

David Albright is as concerned as ever about Tehran plotting
to obtain a nuclear bomb and emphasizes the need for Israel
and the West to stand watch.

By Yonah Jeremy Bob
January 30, 2019 19:00
https://www.jpost.com/Middle-East/Most-of-Irans-advanced-nuke-centrifuges-failing-top-expert-reveals-579215

Re: Trump calls U.S. intelligence chiefs 'extremely passive and naive'
on Iran + ET-break

File 21.222 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/usa/21-xxx/21-222
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-222

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-222

-

Den 31-01-2019 kl. 10:31 skrev Kall, Mogens:

Subject: Trump calls U.S. intelligence chiefs 'extremely passive and
naive' on
Iran + ET-break - Re: 2019 uge 05 (news samlet)
Date: Thu, 31 Jan 2019 10:31:06 +0100, GMT 09:31
21221 news:5c52c066$0$690$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-221
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/MhlGcWKKmx4/08LmwYxoGAAJ
> [...]
>  tilføjer, at efterretningcheferne måske
>  "burde tilbage på skolebænken."
>
> Trump til sine efterretningstjenester: Tilbage på skolebænken

Herefter ordnede jeg lige websiden:

https://sites.google.com/site/2009c03c02/Home

2557
dage til
Nuclearwar (see file 21.221)

(så den nye counter kom med i "programmet")

Men så blev jeg afbrudt igen af ordene:

CET 10:50
- "Hr. Præsident!"

50
- "Jeg anmoder"

50
- "om"

50
- "omfattede"

50
- "modforanstaltninger!"

Det er nok *brændbæltet*, der her tænkes på!

With kind regards,
Last OUTPUT: 21200 news:5c40637a$0$676$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/x_YsSgpuCAAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 21222

DF: Folk, der opsøger livstidsfanger har 'noget helt galt med
dømmekraften' + Heaven-break

File 21.223 ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/salvation/21-223

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/salvation/21-223

Other news:

USA til Nordkorea: oplys om våben

Tusinder demonstrerer mod Maduro
EU-parlamentet anerkender Guaido
EU skal lede Venezuela-gruppe
Guaido: Politiet kom i mit hjem

-

I nat havde jeg en drøm klokken ...
2109-02-01, Freday, CET 05:14, GMT 04:14

Jeg drømte om et UFO, der fløj op og ned, og så vågnede jeg.

Normalt har jeg IKKE sådanne drømme, så jeg tænkte: Gad vides
OM der samtidig et eller andet sted på Jorden er en
UFO-hændelse, hvorfor drømmen hermed også er videregivet.

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+63&version=BPH

Esajas 63, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Guds dom over Israels undertrykkere

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Tim+1.12-&version=BPH

1 Timoteus 1:12-20, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Paulus takker Gud for hans overstrømmende nåde

Kæmp den gode kamp i tro og med ren samvittighed

18-19
Timoteus, mit barn, det er altså den opgave, jeg har
givet dig ansvar for, og det stemmer også overens med de
profetiske ord, som tidligere blev udtalt over dig. Hold
fast ved de ord, så du kan kæmpe den gode kamp i tro og
med en ren samvittighed.

Nogle er faldet fra troen

Desværre har nogle mennesker ignoreret deres samvittighed
og lidt skibbrud i deres trosliv.

20
Det gælder blandt andet Hymenæus og Alexander, som jeg
har måttet overgive til Satan, for at de må lære ikke at
vise hån mod Gud.

Kommentar:

I BPH-oversættelsen fra 1992 står der:

19
...kun gør, hvad du kan gøre med ren samvittighed. For
nogle mennesker har handlet imod deres samvittighed ved
bevidst at gøre det, der er forkert. ...

Pagten, vi kristne har indgået med Gud, er en
*samvittighedspagt* (1.Pet 3,21)

Derfor er det så vigtigt at have en ren samvittighed!

Re: 2019 uge 05 (news samlet)
Date: Mon, 28 Jan 2019 11:13:39 +0100, GMT 10:13
Personlig UNDGÅR jeg således at sætte mine ben i en kristen
forsamling, HVIS de *gengifter* fraskilte (for slet ikke at
tale om "vielse" af homoseksuelle). For gjorde jeg det, da
ville jeg få samvittighedskvaler!

Subject: Re: Og der kom svar fra Massoud -
Re: Spørgsmål til Massoud Fouroozandeh (Church of Love)
ang. hor-bryllupper
Date: Thu, 30 Aug 2018 11:05:23 +0200, GMT 09:05
20854b news:5b87b354$0$676$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/church-of-love/20-854
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-854
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/tilsyn/20-854
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/20-854
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/20-854
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/0kpWlBdQmCQ/ioq3FxysBgAJ

Og jeg ophører også med at støtte dem økonomisk, hvis det
viser sig, at de begår denne for mig at se alvorlige synd. Af
selvsamme grunde UNDGÅR jeg det for IKKE at få dårlig
samvittighed, der jo ellers kan hæmme ens tjeneste for Guds
Åsyn, fx. ens frimodighed!

Sørg for ALTID at have en ren samvittighed, er mit råd til
dig! Så går du nok aldrig helt fejl "i byen" (i din vandring
med Herren).

Amen?
2019-01-31, CET 11:3x, GMT 10:3x:

"Have the people of Israel build me a holy sanctuary so I can
live among them."
Exodus 25:8

-

Date: Mon, 28 Jan 2019 10:54:07 +0100, GMT 09:54

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 21215

DF: Folk, der opsøger livstidsfanger har 'noget helt galt med

DR S153 tor 31 jan 15:42:27
31.januar dr.dk/nyheder 09:10

TUSINDER DEMONSTRERER MOD MADURO
- Vi skal have vores frihed tilbage.

Sådan skriver Venezuelas
oppositionsleder, Juan Guaido, i en
kronik i avisen New York Times, hvor
han opfordrer alle til at stå sammen om
at føre magten tilbage til
Nationalforsamlingen og få genskabt
tilliden fra det internationale
samfund. Han beskriver også, hvordan
han allerede har holdt "hemmelige
møder" med militæret og landets
sikkerhedsstyrker.

Samtidig var tusindvis af venezuelanere
i går på gaden på oppositionslederens
opfordring, og demonstranterne bar på
skilte og bannere, der hyldede Guaido
og sendte en stor tak til USA.

Tusindvis af demonstranter i protest mod Maduro: 'Vi har ventet på det
her i fem år'
kl. 09:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/tusindvis-af-demonstranter-i-protest-mod-maduro-vi-har-ventet-paa-det-her-i-fem-aar

-

Bidende kulde i det nordlige USA: Her er det nødvendigt have ild i
togskinnerne
kl. 12:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/bidende-kulde-i-det-nordlige-usa-her-er-det-noedvendigt-have-ild-i-togskinnerne

-

Skatteministeriet taber principiel sag mod Microsoft
kl. 12:18
https://www.dr.dk/nyheder/penge/skatteministeriet-taber-principiel-sag-mod-microsoft

-

DR S157 tor 31 jan 15:42:27
31.januar dr.dk/nyheder 14:33

EU-PARLAMENTET ANERKENDER GUAIDO
Europa-Parlamentet har i dag valgt at
anerkende Juan Guaido som Venezuelas
midlertidige præsident.

Parlamentarikerne opfordrer samtidigt
EU's medlemsstater og EU's
udenrigspolitiske chef, Federica
Mogherini til at gøre det samme.

Det bekræfter Europa-Parlamentet i en
pressemeddelelse.

Støtten til oppositionslederen Guaido
kommer i kølvandet på, at en række
europæiske lande i sidste uge stillede
Venezuelas pressede præsident, Nicolas
Maduro, over for et ultimatum om at
udskrive valg inden for otte dage.
Et ultimatum, som Maduro har afvist.

EU-parlamentet blåstempler oppositionsleder som Venezuelas præsident
kl. 14:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/eu-parlamentet-blaastempler-oppositionsleder-som-venezuelas-praesident

-

Så lidt er pengene værd i Venezuela: Wendy bruger bolivar til at lave tasker
kl. 17:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/saa-lidt-er-pengene-vaerd-i-venezuela-wendy-bruger-bolivar-til-lave-tasker

-

Venezuelansk soldat: Jeg er klar til at kuppe præsidenten
31. Jan. 2019 kl. 18:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/venezuelansk-soldat-jeg-er-klar-til-kuppe-praesidenten

-

DF: Folk, der opsøger livstidsfanger har 'noget helt galt med dømmekraften'
31. Jan. 2019 kl. 20:00
https://www.dr.dk/nyheder/politik/df-folk-der-opsoeger-livstidsfanger-har-noget-helt-galt-med-doemmekraften

Kommentar:

Ja, ved mindre ... (input memory from) ...

[...]

12
Jeg er fuld af taknemmelighed til Jesus Kristus, vores
Herre, fordi han anså mig for at være trofast og betroede
mig denne tjeneste, som han også har givet mig kraft til
at udføre.

13
Engang hånede og forfulgte jeg de kristne med et utroligt
hovmod. Men alligevel var Gud nådig imod mig, for jeg
vidste ikke, hvad jeg gjorde dengang.

14
Herrens nåde strømmede ud over mig, så jeg blev fyldt med
den tro og kærlighed, der har sin kilde i Jesus Kristus.

15
Jeg, som var den største synder, forstod pludselig, at
Jesus Kristus kom til denne verden for at frelse syndere.
Tro mig, og accepter, hvad jeg siger.

16
Netop fordi han kom for at frelse syndere, viste han nåde
imod mig. Derved er jeg blevet et fantastisk eksempel på
den enestående kærlighed, han ønsker at udvise over for
dem, der endnu har til gode at komme til tro på ham og
modtage det evige liv.

Kommentar:

Hvis selv den værste synder (Paulus) kunne blive omvendt,
da er der håb for alle (selvom vi måske også har syndet
rigtig meget).

Jeg hørte således om, at en forhenværende IRA-terrorist
var blevet kristen og nu prædikede de Gode Nyheder
(Evangeliet om Jesus, der på vor vegne sonede straffen,
vi skulle ha' haft, og dermed *løskøbte* os fra synden,
døden og den ondes vold).

Som sagt: Ja: Folk, der opsøger livstidsfanger har 'noget
helt galt med dømmekraften' ... ved mindre de er udsendt af
Gud (med henblik på - om muligt - at medvirke i en fanges
omvendelse fra at være undersot i Mørkets fyrstes rige til
at blive borger i Lysets fyrstes rige). For - som Paulus
skriver - der er håb for *alle* (selv den største synder, fx.
en terrorist)! For intet er umuligt for Gud! Heller ej at
omvende en synder! Det tror vi på som kristne!

Amen?

Så ...

Er du en af dem, som hidtil har været slave under Mørkets
fyrste, da var/er det "måske" en god ide, OM du nu kvitter
denne dårlige aftale, du har gjort med den onde. Og Jesus har
*magt* til at befri dig! Det er de Gode Nyheder i en nøddeskal!

Tror du det?...

[...]
der sagde:
(2019-02-01, Freday, day no 31, CET 10:21, GMT 09:21)
09:48
- "Dine synders"

48
- "forladelse?"

Gud kalder på *dig*, men fordi du endnu ikke selv kan høre og
*genkende* Hans røst, bruger Han mig som et redskab i Hans
hånd, så du alligevel kan høre Hans røst! [Det er hele idéen
med profettjenesten/nådegaven]. Og lige nu lader det til, at
Han kalder på dig (fordi Han *elsker* dig og ikke vil, at du
går fortabt)!...

09:51
- "Og så skal den [denne besked] afsted."

Javel!

Hmm ...

Der må åbenbart være "kunder" i "butikken". En sjæl, der
trænger til at blive frelst!

-

DR S163 fre 01 feb 08:59:27
31.januar dr.dk/nyheder 21:11

EU SKAL LEDE VENEZUELA-GRUPPE
EU skal stå i spidsen for en
international kontaktgruppe med
sydamerikanske lande for at løse krisen
i Venezuela, oplyser EU's udenrigschef,
Federica Mogherini.

Med i gruppen er Storbritannien,
Frankrig, Tyskland, Bolivia og Ecuador.

Hvis der ikke er sket noget inden 90
dage, vil man overveje at sanktionere
den siddende regering med præsident
Nicolas Maduro i spidsen yderligere.

- Formålet er at ledsage landet på en
fredelig og demokratisk måde mod
fredelige og demokratiske valg, siger
Mogherini.

Kommentar:

Held og lykke med det ... :-)

-

DR S168 fre 01 feb 08:59:27
1.februar dr.dk/nyheder 02:40

USA TIL NORDKOREA: OPLYS OM VÅBEN
Hvis Nordkorea skal gøre sig
forhåbninger om at få diplomatiske
forbindelser til USA, så skal landet
offentliggøre en detaljeret opgørelse
over dets våbenbeholdning.

Sådan lyder opfordringen fra en
amerikansk forhandler, skriver AFP
natten til fredag dansk tid.

Desuden er USA's præsident, Donald
Trump, også villig til at yde økonomisk
støtte til Nordkorea til gengæld for
opgørelsen, oplyser forhandleren.

Udmeldingen kommer, mens USA og
Nordkorea forbereder et nyt møde mellem
Donald Trump og Nordkoreas leder, Kim
Jong-un.

-

DR S170 fre 01 feb 08:59:27
1.februar dr.dk/nyheder 04:53

GUAIDO: POLITIET KOM I MIT HJEM
En berygtet politienhed i Venezuela
troppede torsdag op i den selvudråbte
præsident Juan Guaidos hjem nær
Caracas. Her spurgte fire betjente fra
politiets særlige aktionsstyrke, SAF,
sikkerhedsvagter efter hans hustru,
skriver AP. Det fortalte en tydeligt
oprørt, men fattet Juan Guaido en
større gruppe mennesker på et
universitet samme dag.

- Børn er hellige. Hustruer er hellige.
Så kryds ikke den røde linje, lød det
vredt fra Guaido. Hans datter befandt
sig i lejligheden, da politienheden
pludselig dukkede op. SAF er ifølge
Guaido berygtet for at være brutal.
Politiet afviser på Twitter at have
været i hans hjem.

Fejl på fejl i voldtægtssag - nu beklager politichef
31. jan. 2019, 17:12 ...

-

NRK:
31. januar 2019 kl. 09:25

USA til Nordkorea: oplys om våben + ET-break

File 21.224 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/21-xxx/21-224
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/usa/21-xxx/21-224
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-224

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-224

Other news:

Re: 2019 uge 05 (news samlet)
Date: Mon, 28 Jan 2019 11:13:39 +0100, GMT 10:13

Date: Thu, 30 Aug 2018 11:05:23 +0200, GMT 09:05
Date: Mon, 28 Jan 2019 10:54:07 +0100, GMT 09:54

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 21215

USA til Nordkorea: oplys om våben + ET-break

EU skal lede gruppe der skal løse konflikt i Venezuela
31. Jan. 2019 kl. 21:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/eu-skal-lede-gruppe-der-skal-lose-konflikt-i-venezuela

Kommentar:

Held og lykke med det ... :-)

-

DR S168 fre 01 feb 08:59:27
1.februar dr.dk/nyheder 02:40

[...]

USA til Nordkorea: Vis os hvor mange våben, I har
kl. 02:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-til-nordkorea-vis-os-hvor-mange-vaben-i-har

Subject: [ET "phonecall" to White House]
Date: Thu, 31 Jan 2019 10:59:48 +0100, GMT 09:59
21.222 news:5c52c721$0$679$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/MhlGcWKKmx4/m-36_B1qGAAJ

[ ... ]
Prøv lige at høre her, Nordkorea:

Du er jo IKKE en religiøs galning, vel?

Derfor kan du nok indse, hvor farligt det er at gamble a la
russisk roulette (hasardspil), for sæt nu det går galt: Så
omkommer vi alle!

Ergo KAN det være dumt gjort at udlevere atomvåben og viden
herom til religiøse galninge fx. i mellemøsten, ikke sandt?

Time to Nuclearwar:
Counter now around
T-2556 days

TVING os derfor ikke til at ty til omfattende
modforanstaltninger! Vi har nemlig til hensigt - no matter
what - at overleve (af "uforklarlige" grunde)!

*Samarbejd* med os, så BÅDE du OG vi redder livet og vores
nationer!

Og ...

Som præsidenten siger: Du vil blive belønnet økonomisk for
samarbejdet, så du får en *fordel* (ved at udvise denne
adfærd)...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
(2019-02-01, Friday, day no 32, CET 10:30, GMT 09:30)
- "Vous comprenez?"

Nå da da!

Så blandede de sig alligevel (i denne vor samtale)! Det passer
mit fint, ET (fordi det fremmer *fredens* sag, fremfor det
onde) ... :-)

CET 10:34
- "Det skal du (sende denne meddelse til Nordkorea)"

34
- "plus"

34
- "de andre"

Yes, Sir!

-

DR S170 fre 01 feb 08:59:27
1.februar dr.dk/nyheder 04:53

[...]

Oppositionsleder i Venezuela: Politiet troppede op i mit hjem
kl. 04:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/oppositionsleder-i-venezuela-politiet-troppede-op-i-mit-hjem

Fejl på fejl i voldtægtssag - nu beklager politichef
31. jan. 2019, 17:12 ...

-

NRK:
31. januar 2019 kl. 09:25

Kirke offentliggør navne på 300 præster anklaget for overgreb + Heaven-break

File 21.225 ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/adultery/21-225
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/homo/21-225
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-216
Cancel the celibacy requirement (Ophæv cølibat kravet):
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/cancel-celibacy/21-225
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/vatican/21-225
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/cancel-celibacy/21-225
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/vatican/21-225

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/cancel-celibacy/21-225

Re: 2019 uge 05 (news samlet)
Date: Mon, 28 Jan 2019 11:13:39 +0100, GMT 10:13

Date: Thu, 30 Aug 2018 11:05:23 +0200, GMT 09:05
Date: Mon, 28 Jan 2019 10:54:07 +0100, GMT 09:54

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 21215

Kirke offentliggør navne på 300 præster anklaget for overgreb + Heaven-break

USA kritiserer Danmarks NATO-bidrag - men måske er det ikke så slemt endda
31. jan. 2019, 18:58
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-01-31-usa-kritiserer-danmarks-nato-bidrag-men-maaske-er-det-ikke-saa-slemt-endda

-

Arktisk eksplosion dræber i USA | Ung greve død | De Gyldne Laurbær uddelt
31. jan. 2019, 20:48
http://nyheder.tv2.dk/2019-01-31-arktisk-eksplosion-draeber-i-usa-ung-greve-doed-de-gyldne-laurbaer-uddelt

Den ekstreme kulde skyldes et såkaldt 'arctic blast', eller
en arktisk eksplosion, der fører iskold luft ned fra
polarcirklen.

-

BLOG: Hvem har ret - Trump eller efterretningstjenesterne?
01. feb. 2019, 07:46
http://nyheder.tv2.dk/politik/2019-02-01-blog-hvem-har-ret-trump-eller-efterretningstjenesterne

-

Mistænkt i otte år gammel røveri udleveret til Danmark
01. feb. 2019, 10:26 ...

-

104 SVT Text Fredag 01 feb 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Rekordbeslag i Hongkong............130
* Åtal mot förlossningsturism i USA..131

* USA redo lämna nedrustningssamtal..132
* Flera döda i polarvirveln..........133

* Rekordhett i Australien............134
* Sömngen kan ha hittats.............135

* Flera företag flyr brexit..........136
Ny regering i Libanon..............137

Polis tortyrdömd i Tadzjikistan....138
Två ton kokain i beslag i Italien..139

-

132 SVT Text Fredag 01 feb 2019
UTRIKES PUBLICERAD 31 JANUARI

USA redo lämna nedrustningssamtal

USA kommer sannolikt de närmaste
dagarna att börja dra sig ur
nedrustningsavtalet INF, som slöts med
dåvarande Sovjetunionen under kalla
kriget 1987, rapporterar Reuters.

Detta eftersom man anser att Ryssland
bryter mot avtalet, och de senaste
dagarnas samtal mellan de båda
länderna inte varit framgångsrika,
uppger Andrea Thompson, amerikansk
biträdande statssekreterare.

INF-avtalet går ut på att alla
medeldistansrobotar med räckvidder
mellan 500 och 5 500 kilometer ska
avskaffas.

-

137 SVT Text Fredag 01 feb 2019
UTRIKES PUBLICERAD 31 JANUARI

Ny regering i Libanon

Politiska ledare i Libanon har nått en
överenskommelse om att bilda en ny
regering. Det blir den tredje
regeringen med den sunnimuslimske Saad
al-Hariri som premiärminister,
rapporterar Reuters.

al-Hariri har utlovat ekonomiska
reformer för att skapa en utveckling
i de offentliga finanserna. Hizbollah,
som var den stora vinnaren i valet
i maj, kommer att få hälsominister-
posten, uppger källor.

Libanon, med ett komplicerat politiskt
system, har varit utan regering i
drygt åtta månader.

-

138 SVT Text Fredag 01 feb 2019
UTRIKES PUBLICERAD 31 JANUARI

Polis tortyrdömd i Tadzjikistan

En polis i Tadzjikistan har dömts till
13 års fängelse, bland annat för att
ha torterat en fånge och krävt honom
på pengar, rapporterar AFP.

Fången greps tillsammans med ett
tiotal andra 2017, misstänkt för att
tillhöra en förbjuden islamistisk
organisation. Han hävdade hela tiden
att han lämnade gruppen innan den
förbjöds 2015. Senare, när han var
frigiven, tog han sitt liv.

Människorättsgrupper har länge
uppmärksammat användandet av tortyr
i den tidigare Sovjetrepublikens
fängelser, skriver AFP.

-

NRK:
31. januar 2019 kl. 09:25 - 1. februar 2019 kl. 09:02, error

1. februar 2019 kl. 11:20

-

Selvsikker eks-general kan true Netanyahu
1. februar 2019, kl. 0:00
Af Hanne Foighel
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/selvsikker-eksgeneral-kan-true-netanyahu

Den tidligere forsvarschef Benny Gantz vil samle et splittet
Israel med sit nye parti, der prøver at favne bredt med sit
motto ”Hverken højre eller venstre, kun Israel”.

-

Studerende: Derfor afstår jeg fra sex før ægteskabet
1. februar 2019, kl. 0:00, opdateret kl. 8:15
Peter Højlund
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens egen holdning.
https://www.kristeligt-dagblad.dk/debatindlaeg/studerende-derfor-afstaar-jeg-fra-sex-foer-aegteskabet

Kommentar:

Må Herren *velsigne* dig i denne din beslutning om IKKE at
bedrive utugt (hvilket sex før ægteskabet er, ifølge
Bibelen)! ... :-)

-

Kirke offentliggør navne på 300 præster anklaget for overgreb
1. februar 2019, kl. 6:06
Fra Ritzau
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/kirke-offentliggoer-navne-paa-300-praester-anklaget-overgreb

Pave Frans har indkaldt til et topmøde for katolske biskopper
i februar. På mødet skal kirkeledere verden over gøres
klogere på, hvordan sager om overgreb skal undersøges.

Re: 2019 uge 04 (news samlet)
Date: Fri, 25 Jan 2019 09:52:42 +0100, GMT 08:52
> (Ophæv cølibat kravet):

I er kaldede til at *forvalte* Guds ejendom; IKKE til at lege
Gud Himself!

Se derfor at få bragt orden i Guds Hus, herunder at det
*idiotiske* cølibat-krav ophæves (fordi det menes at være en
væsentlig årsag til, at katolske præster fristes over evne
mht. utugt)!...

[...]
der sagde:
(2019-02-01, Friday, day no 32, CET 11:31, GMT 10:31)
- "Mine"

31
-"får"

31
- "hører"

31
- "Min"

31
- "røst!"

33
- "Gå derfor hen"

33
- "og"

33
- "rens"

33
- "Mit Hus,"

34
- "så det"

34
- "kan stå"

34
- "rent og fint"

34
- "ved Min genkomst,"

Nå da da. Det er Jesus, der taler ... :-)

40
- "og alle kan se,"

41
- "at"

41
- "troen"

48
- "på Mig"

41
- "IKKE"

41
- "inkluderer"

41
- "onde,"

41
- "modbydelige"

42
- "gerninger"

42
- "i Mit navn!"

42
- "Det må du gerne (spurgte om meddelelsen måtte sendes til
de kristne nyhedsmedier)."

43
- "Nu."

Okay ... :-)

USA trækker sig fra raketaftale
Udenrigsminister forstår USA
Ekspert: Skrottet missilaftale handler om Kina, Indien, Pakistan og
Nordkorea

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+64&version=BPH

Esajas 64, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Tim+2.1-7&version=BPH

1 Timoteus 2:1-7, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Opfordring til bøn

Kernen i det kristne budskab og Paulus som budbringer af
det

Refelksion:
Guds vision er et tomt helvede og et Guds rige fuldt af
tilgivne fortabte mennesker.
2019-02-01, CET 11:3x, GMT 10:3x:

He said to them, "The Scriptures declare, `My Temple will be
called a house of prayer,' but you have turned it into a den
of thieves!"
Matthew 21:13

-

Date: Mon, 28 Jan 2019 10:54:07 +0100, GMT 09:54

> [...]

USA trækker sig fra raketaftale
Udenrigsminister forstår USA
Ekspert: Skrottet missilaftale handler om Kina, Indien, Pakistan og

Meteorit udløste eksplosion under nedslag i Cuba
02.02.2019 kl. 06:28
https://jyllands-posten.dk/international/ECE11165871/meteorit-udloeste-eksplosion-under-nedslag-i-cuba/

Cubanske myndigheder bekræftede sent fredag, at en meteorit
var slået ned ved byen Viñales.

[ ... ]

Indbyggere i Viñales oplyser, at de hørte en "stor eksplosion"
fredag eftermiddag.

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/fire-from-the-sky/15-206
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/I0YKzGo4NjU/IAjPH77tMm4J
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/I0YKzGo4NjU/-MKW2MicslIJ

Kommentar:

... (Apropos Sodoma!) ...

Counter around 2177

-

Sexovergreb i Texas: Den katolske kirke offentliggør navne på 300 præster
01. Feb. 2019 kl. 12:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/sexovergreb-i-texas-den-katolske-kirke-offentliggoer-navne-paa-300-praester

-

DR S120 lør 02 feb 07:01:11
1.februar dr.dk/nyheder 14:58

USA TRÆKKER SIG FRA RAKETAFTALE
USA's udenrigsminister, Mike Pompeo,
siger, at USA formelt trækker sig fra
INF-våbentraktaten med Rusland, som har
været central i supermagternes
nedrustning siden den kolde krig.

Flere analytikere frygter, at dette kan
udløse et nyt våbenkapløb.

Præsident Donald Trump siger i en
erklæring, at Rusland "alt for længe"
har krænket INF-aftalen. Han siger, at
russerne ustraffet har udviklet et
forbudt missilsystem, "som udgør en
direkte trussel mod vore allierede og
vore styrker i udlandet".

USA trækker sig fra raketaftale med Rusland
01. Feb. 2019 kl. 14:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-traekker-sig-fra-raketaftale-med-rusland

-

DR S123 lør 02 feb 07:01:12
1.februar dr.dk/nyheder 17:04

UDENRIGSMINISTER FORSTÅR USA
Ruslands adfærd er en direkte trussel.
Derfor forstår udenrigsminister Anders
Samuelsen (LA) godt, at amerikanerne
trækker sig fra en våbenaftale med
russerne.

- En aftale, som kun overholdes af den
ene part, er reelt ikke en aftale. Så
derfor er det en naturlig konsekvens,
at der trækkes en streg i sandet i
forhold til russerne, siger han.

USA trækker sig lørdag formelt fra INF-
våbentraktaten, som er en
nedrustningsaftale med Rusland, og med
virkning om et halvt år.

Udenrigsminister forstår USA: Ruslands adfærd er en direkte trussel
01. Feb. 2019 kl. 17:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/udenrigsminister-forstar-usa-ruslands-adfaerd-er-en-direkte-trussel

-

DR S125 lør 02 feb 07:01:12
1.februar dr.dk/nyheder 17:52

BOKO HARAM HAR DRÆBT MINDST 60
Islamister i Boko Haram har dræbt
mindst 60 mennesker ved et angreb på en
by i det nordøstlige Nigeria, oplyser
Amnesty International. Massakren fandt
sted den 28. januar, siger
menneskerettighedsorganisationen.

Angrebet er et af de blodigste i
jihadistgruppens langvarige kamp for at
løsrive en del af Nigeria, som er
Afrikas mest befolkningsrige land med
over 190 millioner indbyggere.

Det fandt sted, to uger efter at Boko
Haram angreb den samme by og drev
nigerianske soldater på flugt.

Amnesty: Boko Haram har dræbt mindst 60 i et angreb i Nigeria
01. Feb. 2019 kl. 17:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/amnesty-boko-haram-har-draebt-mindst-60-i-et-angreb-i-nigeria

-

Ekspert: Skrottet missilaftale handler om Kina, Indien, Pakistan og
Nordkorea
01. Feb. 2019 kl. 19:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ekspert-skrottet-missilaftale-handler-om-kina-indien-pakistan-og-nordkorea

-

DR S134 lør 02 feb 07:01:12
2.februar dr.dk/nyheder 01:23

RØDE KORS ADVARER USA OM NØDHJÆLP
Den Internationale Røde Kors Komité
(ICRC) advarer USA om risikoen ved at
levere nødhjælp til Venezuela uden om
præsident Nicolas Maduro, skriver AP.

Venezuelas oppositionsleder, Juan
Guaido, som har udråbt sig selv til
præsident, vil trodse Maduros forbud
mod at lade humanitær hjælp komme ind i
landet.

Og Donald Trumps administration har
annonceret, at USA vil sende humanitær
hjælp til Venezuela, når Guaido
efterspørger det. Men Røde Kors vil kun
deltage i nødhjælpsarbejdet i Venezuela
efter aftale med myndighederne, uanset
hvem myndighederne er lyder det fra
ICRC.

Røde Kors advarer USA mod at politisere nødhjælp til Venezuela
kl. 01:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/rode-kors-advarer-usa-mod-politisere-nodhjaelp-til-venezuela

-

Meteorit udløser eksplosion under nedslag i Cuba
kl. 06:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/meteorit-udloser-eksplosion-under-nedslag-i-cuba

Missilet her fik Trump til at opsige atomvåbenaftalen med Rusland
01. feb. 2019, 18:03
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-01-missilet-her-fik-trump-til-at-opsige-atomvaabenaftalen-med-rusland

-

NASA opdager enormt hulrum under en af verdens største gletsjere
01. feb. 2019, 22:23
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-01-nasa-opdager-enormt-hulrum-under-en-af-verdens-stoerste-gletsjere

-

Meteorit udløser eksplosion under nedslag i Cuba
02. feb. 2019, 05:27
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-02-meteorit-udloser-eksplosion-under-nedslag-i-cuba

-

Fagforbund kommer med seks forslag om pension: - Politikerne skal tage
sig sammen nu
02. feb. 2019, 08:10 Opd. 02. feb. 2019, 08:44 ...

-

104 SVT Text Lördag 02 feb 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Vapenbeslag vid irländska gränsen..130

* Demonstrationer i Venezuela........131

Expert: Ett direkt hot mot Europa..132
USA lämnar nedrustningsavtal.......133

* Dansk polis inför dubbelt straff...134

* Merkel tar farväl på Facebook......135

* Explosion i Kuba var meteorit......136

* Hård abortlag pausas i USA.........137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Lördag 02 feb 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Mamma fälld för könsstympning......138

Kameraövervakning vid polsk slakt..139

Bolsonaro-utredning kan återupptas 140

-

131 SVT Text Lördag 02 feb 2019
UTRIKES PUBLICERAD 2 FEBRUARI

Demonstrationer i Venezuela

Maktkampen i Venezuela kan i dag
ställas på sin spets på gatorna. Båda
sidor har kallat till stora
demonstrationer, till stöd för
oppositionsledaren Juan Guaidos försök
att ta makten respektive president
Nicolas Maduros styre.

I en video på Twitter beskriver Guaido
de tänkta massaktionerna som ett
budskap till EU.

De största EU-länderna har sagt att om
ej Maduro senast denna helg går med på
nyval erkänner de rivalen som landets
rättmätige president.

-

NRK:
1. februar 2019 kl. 11:20 - 2. februar 2019 kl. 06:11, error

2. februar 2019 kl. 08:47

-

Politisk flertal: Domstole skal straffe hårdere
1. februar 2019, kl. 21:00
Af Christian Birk
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/politisk-flertal-domstole-skal-straffe-haardere

-

Top Iranian general: We can destroy Israel ‘in three days’

Amid rising tensions between IDF and Iranian forces in Syria,
IRGC deputy leader says Jewish state ‘will not find enough
graves to bury their dead’

By TOI staff Today, 12:54 am
https://www.timesofisrael.com/top-iranian-general-we-can-destroy-israel-in-three-days/

Date: Thu, 31 Jan 2019 10:31:06 +0100, GMT 09:31

Date: Thu, 31 Jan 2019 10:59:48 +0100, GMT 09:59

Subject: USA til Nordkorea: oplys om våben + ET-break -
Re: 2019 uge 05 (news samlet)
Date: Fri, 1 Feb 2019 10:40:32 +0100, GMT 09:40
21224 news:5c54141e$0$676$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/MhlGcWKKmx4/kaYcdKW3GAAJ

Pas på med HVAD du siger, for det kan få katastrofale
konsekvenser, skønner jeg! Hvis du ikke vil krig, så skal du
nok ikke true med krig! Det gjorde psykopaten Saddam Hussein
og se hvordan det endte for ham (oppe i galgen)!

-

Venezuela crisis: Why Russia has so much to lose
By Sarah Rainsford BBC News, Moscow

9 hours ago, (time now CET 09:12)

https://www.bbc.com/news/world-europe-47087875

-

Iran scaling up uranium production and mining, atomic chief says

Ali Akbar Salehi, head of Islamic Republic’s Atomic Energy
Organization, says country is set to produce 300 tons of
yellowcake per year

By TOI staff 1 February 2019, 2:54 pm
https://www.timesofisrael.com/iran-scaling-up-uranium-production-and-mining-atomic-chief-says/

Iran announced that it is producing large amounts of
yellowcake, a precursor to enriched uranium, and has shipped
two batches of the material to a uranium conversion facility.

General trækker støtten til præsident i venezuelansk magtkamp
Maduro vil afholde valg før tid
Korrespondent: Præsidentens forslag om valg er tom hilsen til
demonstranterne

Colombias militær dræber Farc-leder

Putin suspenderer raketaftale
Dårligt nyt for Europa

Demonstrationer i Venezuela

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+65&version=BPH

Esajas 65, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Guds svar

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+8.23-27&version=BPH

Matthæus 8:23-27, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus befaler blæst og bølger at lægge sig
2019-02-02, CET 11:3x, GMT 10:3x:

Then Jesus asked them, "Didn't you ever read this in the
Scriptures? `The stone that the builders rejected has now
become the cornerstone. This is the LORD's doing, and it is
wonderful to see.'"
Matthew 21:42

-

Date: Mon, 28 Jan 2019 10:54:07 +0100, GMT 09:54

> [...]

Maduro vil afholde valg før tid
Korrespondent: Præsidentens forslag om valg er tom hilsen til

DR S141 lør 02 feb 17:46:58
2.februar dr.dk/nyheder 11:01

PUTIN SUSPENDERER RAKETAFTALE
Præsident Vladimir Putin siger, at også
Rusland suspenderer INF-aftalen, som
forbyder opstillingen af
mellemdistanceraketter. Det sker dagen
efter, at USA meddelte, at det indtil
videre ophæver den skelsættende aftale
fra den kolde krig.

Putin oplyser, at Rusland nu vil starte
på at udvikle nye raketter, heriblandt
såkaldt supersoniske
mellemdistanceraketter. Han har
samtidig pålagt sin regering ikke at
genoptage nedrustningsforhandlinger med
USA.
INF-aftale fra 1987 fjernede en
overhængende fare for en atomkrig
mellem det daværende Sovjetunionen og
Vesten.

Putin svarer USA igen: Suspenderer aftale om nedrustning
kl. 11:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/putin-svarer-usa-igen-suspenderer-aftale-om-nedrustning

-

Mere ekstremt vejr i Australien: Efter hedebølgen kommer enorme mængder vand
kl. 11:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/mere-ekstremt-vejr-i-australien-efter-hedeboelgen-kommer-enorme-maengder-vand

-

DR S143 lør 02 feb 17:46:58
2.februar dr.dk/nyheder 15:09

DÅRLIGT NYT FOR EUROPA
Mange vil huske det som et afgørende
øjeblik i den sidste tid af den kolde
krig: Hele verden fulgte med, da de
daværende ledere af USA og
Sovjetunionen, Ronald Reagan og Mikhail
Gorbatjov, underskrev INF-traktaten.

Men nu er aftalen historie. Rusland
meddelte i dag, at de også suspenderer
aftalen, efter USA's udenrigsminister,
Mike Pompeo, i går kom med samme
besked.

Samtidig oplyste den russiske
præsident, Vladimir Putin, at Rusland
nu vil udvikle supersoniske
mellemdistanceraketter.

Forsker: Rusland kan ramme Europa med nye missiler
kl. 15:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/forsker-rusland-kan-ramme-europa-med-nye-missiler

-

DR S144 lør 02 feb 18:32:13
2.februar dr.dk/nyheder 17:28

DEMONSTRATIONER I VENEZUELA
Lige siden Juan Guaido den 23. januar
udråbte sig selv til fungerende
præsident for Venezuela har der været
stor politisk uro i det sydamerikanske
land.

Demonstranter fra oppositionen er lige
nu på gaden flere steder i landet for
at vise deres modstand mod den siddende
præsident, Nicolas Maduro.

Det skriver BBC.

Senest har en video floreret på sociale
medier, hvor en af lederne i Venezuelas
luftvåben, general Francisco Yanez,
slår fast, at han ikke længere støtter
landets venstreorienterede præsident.

General erklærer støtte til Guaidó: Tusindvis af demonstranter på gaderne
kl. 17:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/general-erklaerer-stoette-til-guaido-tusindvis-af-demonstranter-paa-gaderne

-

DR S147 søn 03 feb 07:02:59
2.februar dr.dk/nyheder 23:11

MADURO VIL AFHOLDE VALG FØR TID
Presset på den siddende præsident i
Venezuela, Nicolas Maduro, har taget
til i styrke i løbet af de seneste
dage.

Senest har der været store
demonstrationer i det sydamerikanske
land, hvor oppositionen under ledelse
af den selvudråbte præsident, Juan
Guaido, har vist modstand mod den
siddende præsident.

Det har nu fået Nicolas Maduro til at
foreslå et parlamentsvalg i Venezuela
før tid, skriver Reuters og AP.

Korrespondent: Præsidentens forslag om valg er tom hilsen til
demonstranterne
02. Feb. 2019 kl. 23:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/korrespondent-praesidentens-forslag-om-valg-er-tom-hilsen-til-demonstranterne

-

DR S149 søn 03 feb 07:03:00
3.februar dr.dk/nyheder 04:42

COLOMBIAS MILITÆR DRÆBER FARC-LEDER
En tidligere højtstående leder af
guerilla-bevægelsen Farc er blevet
dræbt af militæret i Colombia. Det
oplyser Colombias præsident, Ivan
Duque.

- Under en gnidningsfri operation i dag
er den kriminelle mand, der er kendt
som Rodrigo Cadete og en af de mest
frygtede terrorister i vores land,
blevet neutraliseret, siger han ifølge
Reuters.

I 2016 indgik den colombianske regering
en fredsaftale med guerillabevægelsen
Farc. Rodrigo Cadete var leder af en
fraktion af Farc, som nægtede at lægge
våbnene. Istedet samlede han andre
Farc-dissidenter i en oprørsgruppe.

Colombias militær dræber tidligere højtstående Farc-leder
kl. 04:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/colombias-militaer-draeber-tidligere-hojtstaende-farc-leder

General trækker støtten til præsident i venezuelansk magtkamp
02. feb. 2019, 16:34
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-02-general-traekker-stoetten-til-praesident-i-venezuelansk-magtkamp

Francisco Yanez, en af topfolkene i det venezuelanske
luftvåben, opfordrer andre i militæret til at støtte
oppositionslederen Juan Guaidó.

-

Forsker: - Der skal ikke mange til for at skabe en dårlig stemning
03. feb. 2019, 05:41
http://nyheder.tv2.dk/2019-02-03-forsker-der-skal-ikke-mange-til-for-at-skabe-en-daarlig-stemning

Kommentar:

Jeg plejer som oftest at sige tak for turen til buschaufføren
som en sund modvægt ... :-)

-

Sygehus sparede undersøgelse for brystkræft væk
03. feb. 2019, 05:37 Opd. 03. feb. 2019, 07:23 ...

-

104 SVT Text Söndag 03 feb 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Brexit-evakuering av kungligheter..130

* "BBC bröt mot ryska lagar".........131

* Minst sex döda när tåg spårade ur..132

* Stor guldefterfrågan...............133

Gripen för attack mot konsulat.....134

USA uppmanar fler att byta sida....135
Demonstrationer väntas i Venezuela 136

Fred i Centralafrikanska republike 137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Söndag 03 feb 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Stort mumiefynd i Egypten..........138

Många döda i huskollaps i Aleppo...139

Ryssland drar sig ur INF-avtalet...140

Expert: Ett direkt hot mot Europa..141
* USA lämnar nedrustningsavtal.......142

-

135 SVT Text Söndag 03 feb 2019
UTRIKES PUBLICERAD 2 FEBRUARI

USA uppmanar fler att byta sida

Flygvapengeneralen, Francisco Yanez,
erkänner oppositionsledaren Juan
Guaido som Venezuelas ledare,
rapporterar Reuters.

I ett klipp uppmanar han andra
militärer att desertera.

Även USA: säkerhetsrådgivare, John
Bolton, tycker att flera ska följa
Yanez exempel. Det skriver han på
Twitter på lördagskvällen.

USA och en rad andra länder erkände
tidigt Juan Guaido som landets
rättmätige ledare.

-

137 SVT Text Söndag 03 feb 2019
UTRIKES PUBLICERAD 2 FEBRUARI

Fred i Centralafrikanska republiken

En fredsöverenskommelse har nåtts
mellan Centralafrikanska republiken
och 14 beväpnade grupper, uppger FN.

FN har tillsammans med Afrikanska
unionen tagit initiativ till
överläggningarna som hållits i Sudans
huvudstad Khartum.

Landet har skakats av stridigheter
sedan 2013, då den dåvarande kristne
presidenten Francois Bozize drevs bort
av den muslimska rebellgruppen Seleka.

Konflikten har enligt FN tvingat över
en miljon människor på flykt, mer än
en femtedel av befolkningen.

-

NRK:
2. februar 2019 kl. 08:47 - 3. februar 2019 kl. 02:05, error

3. februar 2019 kl.

-

One guard dead, 5 hurt in attack as Iran holds anniversary

"Five of the Guards personnel were wounded and one was
martyred," Marashi said, adding that anniversary events were
proceeding peacefully.

By REUTERS
February 2, 2019 10:27
https://www.jpost.com/Middle-East/One-guard-dead-5-hurt-in-attack-as-Iran-holds-anniversary-579462