2019 uge 44 (news samlet)

De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4
Backup-system (aktiv om 0 dage): Input website + (0000 + x, x=47) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40047

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

Subject: 2019 uge 43 (news samlet)
Date: Mon, 21 Oct 2019 08:57:50 +0200, GMT 06:57
21862 news:5dad56fd$0$692$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/gwzTb4RmjJQ/XVR3l7wfDgAJ

-

I dag Mandag den 28. oktober 2019 (dag 295 i året) er der 6012
dage til (16 år + 168 dage), at asteroiden Apophis *måske*
rammer ind i Jorden (2036-04-13, 127 år efter Tunguska) ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska

Dog har nye DATA ændret på dette. Se evt. file 21.428 ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska/21-428

Men vi beholder tælleren, fordi der er en sammenhæng mellem
Templets opførsel (276) og Tunguska 1908 (150) og så dette
*dating*-tidspunkt (?), idet tælleren peger på 7-stjernen
(150+177=277,78) i år 2036 netop "tilfældigvis" samtidig med,
at asteroiden Apophis kommer relativt tæt forbi.

Og muligvis kommer der en atomkrig (startende i Mellemøsten
ved fx. at Iran angriber Israel med A-våben) om ca. ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-221

23287
dage til
Nuclearwar (see file 21.221)
(om ca. 6 1/3 år, around 2026-01-31)

... ved mindre man - I TIDE - træffer sine modforanstaltninger
(og fx. opretter *brændbælter*, så ilden fra helvede IKKE
spredes)!

Og i dag er det også 2446 dage siden, at en stor asteroide
samt en meteor nær havde ramt og udslettet
Psykopatistan/Kleptokratistan (Rusland)! Se evt. ...

Date: Wed, 6 Mar 2019 14:28:09 +0100, GMT 13:28
21286 news:5c7fcaec$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/21-xxx/21-286
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/goodwill/21-286
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/6Oc2rdQ-vG4/6VNBJw20BwAJ

> ET! Hvor meget står der på min goodwill-konto?...
>
> Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
> the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
> i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
> der sagde:
> (2019-03-06, Wednesday, day no 65, CET 14:15, GMT 13:15)
> - "Masser!§"

Se tillige ...

News:dk.livssyn.kristendom
News:dk.politik
News:dk.videnskab
News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: Found 30 and 196 -
Re: Found 115 -
Re: Found 50 and 78 at Chernobyl disaster 1986-04-26 -
Re: Tunguska: Found 78 -
Re: Meteor eksploderede over Sibirien 2019-04-06, GMT 12:00
(T-17 and 7 days) -
Re: 2019 uge 15 (news samlet)
Date: Thu, 11 Apr 2019 09:21:46 +0200, GMT 07:21
21390 news:5caeeb12$0$701$1472...@news.sunsite.dk
Chernobyl disaster (Tjernobylulykken)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/chernobyl/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/chernobyl/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/apophis/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-14/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-30/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-50/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-78/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-115/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-196/21-390
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/1-pfgcv8r74/lFNV1Br7AgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/IhSuyrBDmF0/j0dI6RziBAAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/yzeSkItbCs4/cxkWlA8ZCgAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/koRifFcgF9g/ggBb8KzVBwAJ

-

Tidens aktuelle litterære sætning:

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/maa-jeg-godt-vaere-vred

Må jeg godt være vred?
af Ross Campbell

Kapitel 2:
Samfundet og vreden, side 18-25

side 20

Oprør mod autoriteterne

Mennesker, der aldrig har fået tilfredsstillet deres behov
for kærlighed, bliver vrede og lader ofte deres vrede
komme til udtryk i oprør. Og her har vi den egentlige
grund til respektløshed og anti-autoritære holdninger.

Kommentar:

Kan dette være årsagen til al den megen had (med vold, mord,
død og ødelæggelse), vi observerer i Mellemøsten ?

-

I denne uge vil de politiske hændelser blive indrapporteret her
under lovmusikken ...

Blessed Be The Name Of The Lord - Vineyard Music
Uploadet af bondservant007 den 16/04/2007
http://www.youtube.com/watch?v=RRbxEPn6khw

Og prøv også hebraisk lovsang ...
https://www.youtube.com/watch?v=chG6xRsX7ns&list=PLszhKo2cWmhOpG6GvcWZxg3yJP4-2pFXk

Og som noget særlig for alle Jer muslimer *anbefales* denne
video ...

Muslim woman who hated the Jews
and ended up falling in love with their King - JESUS!
Offentliggjort den 1. feb. 2018
https://www.youtube.com/watch?v=wzfVAb4q8ZU
Se tillige ...
https://www.oneforisrael.org/

-

Underskriv:

Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs ...
http://www.skrivunder.net/nej_tak_til_statens_salg_af_dong_til_goldman_sachs

(Det ér *snylteri* ikke at betale skat! Og det er ikke
nok bare at sige undskyld for at ha' medvirket til et
verdensomspændende økonomisk krak i 2008. Det er pyramidespil,
hvor vi, Verdensbefolkningen, bliver taberne! Og dét er unfair,
og skal forbydes ved lov!)

Afskaf kongehuset
http://www.skrivunder.net/afskaf_kongehuset

Alle har ret til liv
http://www.skrivunder.net/alle_har_ret_til_liv

Appel til regeringen - fordøm krigsforbrydelserne (i Aleppo)!
http://www.skrivunder.net/sanktioner_krigsforbrydelserne_i_aleppo

Underskriv (med tilsagn om økonomisk hjælp) ...
Boykot Banker kræver skyhøje renter for lån til økonomisk trængte
http://www.skrivunder.net/boykot_banker_kraver_skyhoje_renter_for_lan_til_okonomisk_trangte

Borgernes statsbank
https://www.skrivunder.net/borgernes_statsbank

Boykot Cannibalistan (China)
http://www.skrivunder.net/boykot_cannibalistan_china

Boykot Psykopatistan (Russia)
http://www.skrivunder.net/boykot_psykopatistan_russia
Psykopatistan (Russia) fortjener einem SMAT, nogen indvendinger ?
http://www.skrivunder.net/psykopatistan_russia_fortjener_einem_smat_nogen_indvendinger

Boykot Fanatistan
http://www.skrivunder.net/boykot_fanatistan

For tiden findes der desværre mange fanatiske lande, hvor
Menneskerettighederne krænkes. Heriblandt:
Libyen
Saudi Arabien
Afghanistan
Pakistan
Iran

Boykot Syrien
http://www.skrivunder.net/boycot_syria

Boykot Sminke
http://www.skrivunder.net/boykot_sminke

børn og unge max 37 timers arbejdsuge i skolen og weekenderne fri
http://www.skrivunder.net/born_og_unge_max_37_timers_arbejdsuge_i_skolen_og_weekenderne_fri

Danske Dommere skal oplyse, om de er medlem af Frimurerlogen
https://www.skrivunder.net/danske_dommere_skal_oplyse_om_de_er_medlem_af_frimurerlogen

Direkte demokrati nu
http://www.skrivunder.net/direkte_demokrati_nu

FINGRENE VÆK FRA LEJERNES PENGE
https://www.skrivunder.net/fingrene_vak_fra_lejernes_penge

Fokus på antibiotika
https://www.skrivunder.net/fokus_pa_antibiotika

Folkeafstemning om afskaffelse af politisk imunitet
https://www.skrivunder.net/folkeafstemning_om_afskffelse_af

For Ytringsfrihed på Facebook
https://www.skrivunder.net/for_ytringsfrihed_pa_facebook

Forbud mod Googles *hensynsløse* aggressive adfærd
https://www.skrivunder.net/forbud_mod_googles_hensynslose_aggressive_adfard

Forbud mod ikke-egnede bilister
http://www.skrivunder.net/forbud_mod_ikke-egnede_bilister

Forbud mod pyramidespil herunder aktier
http://www.skrivunder.net/signatures/forbud_mod_pyramidespil_herunder_aktier/

Forbud mod utidige valg
http://www.skrivunder.net/forbud_mod_utidige_valg

Gør straffen hårdere for udviste kriminelle (så de ikke tør
vende tilbage)
http://www.skrivunder.net/gor_straffen_hardere_for_udviste_kriminelle

Indfør Systembolaget for tobak og alkohol
http://www.skrivunder.net/indfor_systembolaget_for_tobak_og_alkohol

Ja tak til alle, der kan, skal i arbejde
http://www.skrivunder.net/ja_tak_til_alle_der_kan_skal_i_arbejde

Ja tak til, at det offentlige hjælper virksomheder igang
http://www.skrivunder.net/ja_tak_til_at_det_offentlige_hjalper_virksomheder_igang

Jøderne har ret til at tilbe' på Tempelbjerget
http://www.skrivunder.net/joderne_har_ret_til_at_tilbe_pa_tempelbjerget

Karantæne-reglerne SKAL overholdes mht. ebola
http://www.skrivunder.net/karantane-reglerne_skal_overholdes_mht_ebola

Nej til et moderne kontanthjælpsloft
http://www.skrivunder.net/nej_til_et_moderne_kontanthjalpsloft

Ophæv cølibatkravet
http://www.skrivunder.net/ophaev_coelibatkravet

Opret Forenede Demokratiske Nationer (FDN), United Democratic
Nations (UDN)
http://www.skrivunder.net/opret_forenede_demokratiske_nationer

Michail Chodorkovskij Ruslands repræsentant til De Forenede
Demokratiske Nationer
http://www.skrivunder.net/michail_chodorkovskij_russias_representative_to_united_democrati

"REKLAMER NEJ TAK" til postkassen burde være en selvfølge /miljøbevidsthed
https://www.skrivunder.net/reklamer_nej_tak_til_postkassen_burde_vare_en_selvfolge_miljobevidsthed

Send palæstinenserne hjem (til Sverige)
http://www.skrivunder.net/send_palastinenserne_hjem_til_sverige

Smid Ukraines ambassadør i Danmark ud af landet
http://www.skrivunder.net/smid_ukraines_ambassador_i_danmark_ud_af_landet
(Dette nu ikke længere aktuelt)

Stem på snUFO-partiet ...
http://www.skrivunder.net/stem_pa_snufo-partiet

Stop offentlig rygning, mennesker lider under passiv rygning ...
http://www.skrivunder.net/stop_offentlig_rygning_mennesker_lider_under_passiv_rygning

Støt israelsk medlemskab af NATO ...
http://www.skrivunder.net/stoet_israelsk_medlemskab_af_nato

Umyndiggjorte (handikappede) skal ha' ret til at stemme ...
https://www.skrivunder.net/umyndiggjorte-handikappede-skal-ha-ret-til-at-stemme

-

Jesu Krist Genkomst, Ja Tak
http://www.skrivunder.net/jesu_krist_genkomst_ja_tak

Interstellart bryllup, Ja tak
http://www.skrivunder.net/interstellart_bryllup_ja_tak

(Givetvis to sider af samme sag!)

-

Coming up world news:

UFO landed in Central Park ...

Eller måske rettere:

Above the hill of Zion!

Apropos ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2009-03-02/08-520

-

UFO-Evaluering:
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-119
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-152b

2013-02-15-hændelsen above Russia:

Genstanden er for STOR til, at vi jordboere (herunder NASA) kan
*fuske* med den!

Ergo må den være *ægte*!

Found:

News:dk.livssyn.kristendom
Date: Thu, 11 Apr 2019 09:21:46 +0200, GMT 07:21
[...]

Test dit kærlighedssprog ...
http://kærlighedssprog.dk/kaerlighedssprog/test-dit-kaerlighedssprog/

Gennemgå profilen, når du er afslappet og har tid nok.

(Vælg en af følgende 2 muligheder:)

Nr. 1
Jeg er glad for at blive rost
Jeg kan lide at få et knus

Nr. 2
Jeg kan godt lide at ...

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael.
Last OUTPUT: 21800 news:5d8b1600$0$699$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/d4CjpU_XBAAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21873

Danske politikere bifalder drabet på Abu Bakr al-Baghdadi

2287 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

(Jesus siger:)

Hvis I elsker mig, vil I gøre det, jeg beder jer om.

Jeg vil bede Faderen om at sende jer en anden Vejleder,[e]
som altid skal være hos jer.

Det er sandhedens Ånd, som denne verdens mennesker ikke
er i stand til at tage imod, for de ser ham ikke, og de
kender ham ikke. Men I kender ham, for han er hos jer og
skal være i jer.

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+14&version=BPH

Johannes 14, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus er vejen til Faderen

6
Jesus svarede: „Jeg er Vejen og Sandheden og Livet. Ingen
kan komme til Faderen uden gennem mig.

[ ... ]

Jesus går bort, men vil sende Helligånden i stedet

15
Hvis I elsker mig, vil I gøre det, jeg beder jer om.

16
Jeg vil bede Faderen om at sende jer en anden Vejleder,[e]
som altid skal være hos jer.

17
[...]

Footnotes:

14,16 Det græske ord paraklætos kan også oversættes med
hjælper, ven, støtte, rådgiver eller forsvarer. Ordet
forekommer desuden i Joh. 14,26; 15,26 og 16,7.
I 1.Joh. 2,1 er der tale om hjælp i form af forbøn.

Kommentar:

Medens Jesus færdes iblandt os mennesker på jorden, da var
mennesker nødt til at opsøge Ham, dér hvor Han var fysisk.

Men nu efter at Jesus har sendt Helligånden, da behøver vi
ikke længere søge efter Gud et bestemt fysisk sted, fx. på
Tempelbjerget i Jerusalem eller Mekka (hvis man var muslim),
fordi nu er Gud kommet så nær os mennesker, at Han bor i vort
indre (hvis vi giver Ham lov dertil).

Amen?

Se tillige Ef 2:19-22 længere nede i denne andagtstekst.

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jak+2.8-13&version=BPH

Jakob 2:8-13, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Kærlighedens lov

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zac+13&version=BPH

Zakarias 13, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Israel skal renses for synd

-

Dagens Ord fra ...

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte
4 gange om året: dec, mar, jun og sep, og det er jo meget
smart, hvis man er væk på retræte eller noget andet.)

=== citat start ===

Ordet for 2019-10-28

Vores mønstersynder (8)

"Vær hinanden hengivne i broderkærlighed ..."
Rom 12,10

=== citat slut ===

*Synkroniseringen* er "desværre" fortsat røget, fordi i
andagtshæftet står der følgende:

=== citat start ===

Ordet for 2019-10-28

Han har hele verden i sin hånd

"... du får dit kongerige igen, så snart du forstår, at
det er himlen, der er hersker."
Dan 4,23

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-10-28
Daily Reading for Monday October 28, 2019

Reading 1, Ephesians 2:19-22
Responsorial Psalm, Psalms 19:2-3, 4-5
Gospel, Luke 6:12-16
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=4NxIp00KYbQ

=>

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Eph+2.19-22&version=BPH

Efeserne 2:19-22, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Jøder og ikke-jøder føjes sammen til en ny bolig for Gud)

19
Altså er I ikke længere fremmede og udenforstående, men
hører med til Guds nye folk.

20
Guds menighed er ligesom en bygning, der bliver opført på
et solidt fundament, som lægges af apostlene og
profeterne med Jesus Kristus som den altafgørende
hjørnesten.

21
I kraft af at Jesus er menighedens Herre, sammenføjes de
forskellige dele af bygningen og opbygges til et helligt
Guds tempel.

22
Og i kraft af ham er I også blevet en del af den bygning,
der er en ny, åndelig bolig for Gud.

Amen?

-

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

(2019-10-27, CET 11:3x-5x, GMT 09:3x-5x:)

For God has not given us a spirit of fear and timidity, but
of power, love, and self-discipline.
2 Timothy 1:7

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2019 uge 44 (news samlet)
Date: Mon, 28 Oct 2019 00:27:20 +0100, GMT 23:27 (27/10-19)
21873 news:5db627e7$0$693$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/uwqbI2X6FY0/GD3IVwkNCwAJ
> [2287]
[ ... ]
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21873

Danske politikere bifalder drabet på Abu Bakr al-Baghdadi

Medier: IS-leder meldes dræbt i Syrien
kl. 09:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/medier-leder-meldes-draebt-i-syrien

-

Donald Trump: Abu Bakr al-Baghdadi døde som en kujon. Som en hund
kl. 14:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/donald-trump-abu-bakr-al-baghdadi-doede-som-en-kujon-som-en-hund

-

Danske politikere bifalder drabet på Abu Bakr al-Baghdadi
kl. 17:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/danske-politikere-bifalder-drabet-paa-abu-bakr-al-baghdadi

-

Økonom: Amazonas kan kollapse i 2021
kl. 18:08
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/oekonom-amazonas-kan-kollapse-i-2021

Regnskoven kan snart ikke længere lave sit eget regnvejr,
advarer forsker. Andre mener, at det vil tage 15-20 år.

-

Militærmanden, journalisten og forskeren vurderer: Bliver IS-leders død
kalifatets endeligt?
kl. 18:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/militaermanden-journalisten-og-forskeren-vurderer-bliver-leders-doed-kalifatets

-

Beiruts ungdom nægter at flytte sig fra gaden: "Vi bliver her, indtil
regeringen går af"
kl. 19:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/beiruts-ungdom-naegter-flytte-sig-fra-gaden-vi-bliver-her-indtil-regeringen-gaar-af

-

118 (26.oktober, 10:43)
09:08

samt ...

Kurdiske styrker: IS-leders 'højre hånd' er også blevet dræbt
27. okt. 2019, 19:50
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-27-kurdiske-styrker-is-leders-hojre-hand-er-ogsa-blevet-draebt

-

Hver fjerde danske mand har været deres nuværende partner utro: - Jeg
var bogstaveligt talt ved at dø af sorgen
28. okt. 2019, 06:00
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-10-18-hver-fjerde-danske-mand-har-vaeret-deres-nuvaerende-partner-utro-jeg-var

Kommentar:

Der er en grund til, at Kærlighedsbuddet kom, fordi der er og
bliver ondt gjort, når/hvis du svigter din partner (fx. i
*egoismens* hellige sex-hungrende-afgudsnavn)!

-

Trump holdt mission hemmelig af frygt for lækager - nu raser demokraterne
28. okt. 2019, 08:51 ...
Baghdadi-mission er opkaldt efter kvindeligt IS-gidsel
28. okt. 2019, 08:59 ...

-

104 SVT Text Söndag 27 okt 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Uppgift: USA-attack mot IS-ledare..130

Elitstyrkor mot protester i Irak...131

Chauffören misstänks för 39 dråp...132
Vietnameser kan finnas bland offer 133

Tårgas vid demonstrationer i Oslo..134

Barcelona: Krav på dialog..........135

Nya evakueringar i Kalifornien.....136

Chiles regering ombildas...........137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Söndag 27 okt 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Flera skadade i Libanon............138

Ryssland: USA vill ha Syriens olja 139

* Notiser: Seriemördare död..........148

-

138 SVT Text Söndag 27 okt 2019
UTRIKES PUBLICERAD 26 OKTOBER

Flera skadade i Libanon

Flera människor har skadats under nya
demonstrationer i Libanon under
lördagen, rapporterar TT-Reuters.

I utkanten av hamnstaden Tripoli i
norra Libanon har soldater skjutit
varningsskott i luften, och armén har
beordrats röja vägarna från människor
och trafikhinder.

Protesterna har i princip lamslagit
landet i tio dagar. Den utlösande
faktorn var regeringens planer på
höjda skatter och avgifter.

Men trots att förslaget dragits
tillbaka, har protesterna utvidgats.

-

104 SVT Text Måndag 28 okt 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Två döda vid protester i Haiti.....130
* Undantagstillstånd hävt i Chile....131
* Fernandez vinner i Argentina.......132

* Brittisk nyvalsomröstning i dag....133
* Stora luftföroreningar på Balkan...134
* "Hongkong-ekonomi på väg nedåt"....135

Trump: "IS ledare död i attacken"..136
* Kurder varnar för hämnd från IS....137
Frankrike höjer terrorberedskapen..138

Hultqvist (S): Ett logiskt slut....139

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Måndag 28 okt 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Evakueringar i Kalifornien utökas..140
Hotell i Oslo utrymt efter gaslarm 141
Vänsterparti störst i Thüringen....142

Motdemonstration i Barcelona.......143

Migranter i kylutrymme i Frankrike 144
Lastbilstragedin: Tre släppta......145

* Notiser: Andra valomgång i Uruguay 148

-

135 SVT Text Måndag 28 okt 2019
UTRIKES PUBLICERAD 28 OKTOBER

"Hongkong-ekonomi på väg nedåt"

Hongkong har gått in i en recession
efter över fem månaders gatuprotester,
enligt stadens finansminister Paul
Chan.

Chan skriver i ett blogginlägg att
slaget mot ekonomin "är omfattande"
och att "det kommer att bli extremt
svårt" att nå den lokala regeringens
tillväxtprognos på 0-1 proc årligen.

Protesterna fortsatte under helgen som
tidigare med bensinbomber mot poliser
som svarade med tårgas och gummikulor.
Protestanterna vill se demokrati-
reformer ett lösare förhållande till
regeringen i Peking.

-

137 SVT Text Måndag 28 okt 2019
UTRIKES PUBLICERAD 27 OKTOBER

Kurder varnar för hämnd från IS

De syriska kurderna väntar sig hämnd-
attacker från terrorrörelsen IS efter
ledaren Abu Bakr al-Baghdadis död.

-Vilande celler kommer att försöka
utkräva hämnd för al-Baghdadis död.
Allt är möjligt, inklusive attacker
mot fängelser, säger Mazlum Abdi,
befälhavare för Syriens demokratiska
styrkor (SDF), enligt TT-Reuters.

De syriska kurderna deltog inte
militärt i räden mot IS-ledarens
tillhåll i Idlibprovinsen, men bidrog
med viktig information, sade USA:s
president Donald Trump vid en
pressträff.

-

NRK:
26. oktober 2019 kl. 03:34 - 27. oktober 2019 kl. 04:32, error

27. oktober 2019 kl. 09:17 - 28. oktober 2019 kl. 07:37, error

28. oktober 2019 kl. 09:30

-

Voldtægtsoffer: Det giver håb at bryde tavsheden om seksuelle overgreb i
Grønland
26. oktober 2019, kl. 0:00, opdateret kl. 8:01
Af Britta Søndergaard
https://www.kristeligt-dagblad.dk/liv-sjael/det-giver-haab-bryde-tavsheden-om-seksuelle-overgreb-i-groenland

I 33 år bar den grønlandske billedkunstner Gukki Nuka på
hemmeligheden om den voldtægt, han blev udsat for som 14-årig.
Han er en af de første i Grønland, der har brudt tabuet og
talt åbent om sine egne erfaringer med seksuelle overgreb

-

21874

Breaking news: Found 196: Ny forskning piller igen ved historien
om menneskets oprindelse

File 21.875 ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/chicxulub-crater/196/21-875
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects-earth/africa-southern-tip/21-875

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/etbible/home/chicxulub-crater/196/21-875

Other news:
(2019-10-28, CET 11:3x-5x, GMT 09:3x-5x:)

"So I am willing to endure anything if it will bring
salvation and eternal glory in Christ Jesus to those God has
chosen."
2 Timothy 2:10

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 28 Oct 2019 00:27:20 +0100, GMT 23:27 (27/10-19)
21873 news:5db627e7$0$693$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/uwqbI2X6FY0/GD3IVwkNCwAJ

> [2287]
[ ... ]
> [...]

menneskets oprindelse

-

Ny forskning piller igen ved historien om menneskets oprindelse
kl. 17:00
https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen/ny-forskning-piller-igen-ved-historien-om-menneskets-oprindelse

DNA-prøver tyder på, at Homo sapiens levede i det sydligste
Afrika for allerede 200.000 år siden.

Kommentar:

Hmm ... (memory on from) ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/chicxulub-crater/Temple%20061.sxc

Kap agulhas, Southafrica
(Southern Tip of Africa, Afrikas sydspids)

-34.831956, 19.999966
-34,831956 19,999966

=>

Bueafstand (600-tal-systemet):

from
Chicxulub crater Mexico
to ...
Southern Tip of Africa
=
196,04619010

196 ?

Compare with ...

Target: Homestar of ET (ETs hjemstjerne)
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et
+
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/g-lat/20-898

Moderstjernens position menes således at befinde sige på ca. ...

[ ... ]

600-tal-system:
Galaktisk
længdegrad 195,6518082
breddegrad + 8,049132769

Nå da da!

-

Mangler dit sexliv gnist? Få de bedste råd fra sexologerne
kl. 18:14
https://www.dr.dk/nyheder/indland/mangler-dit-sexliv-gnist-faa-de-bedste-raad-fra-sexologerne

-

118 (26.oktober, 10:43)
19:00

samt ...

Sex mellem mænd er ikke okay, mener tre ud af ti mænd
28. okt. 2019, 18:43 ...
20-årig dømt for at sætte ild til slikbutik i Thisted
28. okt. 2019, 19:16 ...

-

NRK:
28. oktober 2019 kl. 09:30

-

21875

Found 277 -
Re: Breaking news: Found 196: Ny forskning piller igen ved
historien om menneskets oprindelse

File 21.878 ...
Apophis (Asteroid/Meteorite)
https://sites.google.com/site/etbible/home/apophis/21-878
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/apophis/21-878
Chicxulub Crater (Mexico)
https://sites.google.com/site/etbible/home/chicxulub-crater/196/21-878
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/chicxulub-crater/21-878
Markpointer 323
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/323/21-878
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer/323/21-878
Africa Southern Tip (Afrikas sydspids)
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects-earth/africa-southern-tip/21-878
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/objects-earth/africa-southern-tip/21-878

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/etbible/home/chicxulub-crater/196/21-878

-

Den 29-10-2019 kl. 10:45 skrev Kall, Mogens:

News:dk.videnskab
Subject: Re: Breaking news: Found 196:
Ny forskning piller igen ved historien om menneskets oprindelse -
Re: 2019 uge 44 (news samlet)
Date: Tue, 29 Oct 2019 10:45:21 +0100, GMT 09:45
21877 news:5db80a41$0$703$1472...@news.sunsite.dk
Apophis (Asteroid/Meteorite)
https://sites.google.com/site/etbible/home/apophis/21-877
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/apophis/21-877
Chicxulub Crater (Mexico)
https://sites.google.com/site/etbible/home/chicxulub-crater/196/21-877
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/chicxulub-crater/21-877
Markpointer 323
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/323/21-877
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer/323/21-877
Africa Southern Tip (Afrikas sydspids)
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects-earth/africa-southern-tip/21-877
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/objects-earth/africa-southern-tip/21-877
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/r9N0PAhcyZI/FNFdH8WRAQAJ

> [...]
>
>     =>
>
>     64.594.635,92 / 15,379
>     =
>     4200184,40...
>     4.200.184,4
>

> Konklusion:
>
> Noget KUNNE tyde på, at Ezra-koden ang. ...

> ..... OGSÅ indeholder information vedr. Isotoper af technetium:

> Navnlig 43-Tc-97 og 43-Tc-98 BØR derfor undersøges nærmere,
> fordi der allerede er fremsagt en hypotese om, at der IKKE
> KUN er én målestok (isotopet 78-Platin-193) men 2 isotoper,
> hvor af det andet er technetium (med en halveringstid på

Hmm ... (memory on from) ...

News:dk.livssyn.kristendom
News:dk.videnskab
Subject: Abraham-koden
Date: Sun, 9 Jun 2019 13:53:56 +0200, GMT 11:53
21560 news:5cfcf35f$0$692$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etbible/home/abraham-code/21-560
https://sites.google.com/site/etbible/home/chicxulub-crater/21-560
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/43/21-560
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/61/21-560
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/172/21-560
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/ur/21-560
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/7-stars/distance/orion-epsilon/21-560
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/orion/epsilon/distance/m45/21-560
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/1RjZ4SkaHSk/KbhZ3ZL6BQAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/J5vLg962edQ/PJRHdfEbBAAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/bSeKgCdhenk/cFSxTMrBBgAJ

> Found distance Crater(Mexico)-Giza(Egypt) = 4*43 (172)

=>

15, Ezra 2,17, Neh.7,23, 15174, 16282, _323, 0324, ___1, 1108, Bezajs

1108 /2
=
554

and ...

554 /2
=
277

Compare with ...

7 stars (Pleiades, M45)
Galactic Longitude (Galaktisk Længdegrad)
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/7-stars/g-lon

Galactic 600:
Longitude 277,74045 (or 150 + 127,74045)

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael.
Last OUTPUT: 21800 news:5d8b1600$0$699$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/d4CjpU_XBAAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21878

Prominent aktivist får ikke lov at stille op til valg i Hongkong

Forskere: Vi stammer alle sammen fra Botswana

2286 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

(Jesus siger:)

De, der bliver i mig, bærer megen frugt, men uden mig kan
I intet udrette.

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+15&version=BPH

Johannes 15, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Vinstokken og grenene

[ ... ]

4
... Ligesom grenene på en vinstok kun kan bære frugt,
hvis de bliver på stokken, sådan kan I kun bære frugt,
hvis I bliver i mig og henter jeres kraft fra mig.

5
De, der bliver i mig, bærer megen frugt, men uden mig kan
I intet udrette.

[ ... ]

Kærlighed og lydighed

[ ... ]

Disciplene vil blive hadet af verden

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jak+2.14-&version=BPH

Jakob 2:14-26, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Samspillet mellem tro og handling

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zac+14.1-11&version=BPH

Zakarias 14:1-11, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Herren skal herske

-

[...]

Ordet for 2019-10-29

Vores mønstersynder (9)

"... Tværtimod færdedes vi med venlighed blandt jer ..."
1.Tes 2,7

=== citat slut ===

*Synkroniseringen* er "desværre" fortsat røget, fordi i
andagtshæftet står der følgende:

=== citat start ===

Ordet for 2019-10-29

Meditér over Guds ord

"... grunder på hans lov dag og nat."
Sl 1,2

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-10-29
Daily Reading for Tuesday October 29, 2019

Reading 1, Romans 8:18-25
Responsorial Psalm, Psalms 126:1-2, 2-3, 4-5, 6
Gospel, Luke 13:18-21
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=LlBBNYQWZFU
(2019-10-29, CET 11:3x-5x, GMT 09:3x-5x:)

All Scripture is inspired by God and is useful to teach us
what is true and to make us realize what is wrong in our
lives. It corrects us when we are wrong and teaches us to do
what is right.
2 Timothy 3:16

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 28 Oct 2019 00:27:20 +0100, GMT 23:27 (27/10-19)
21873 news:5db627e7$0$693$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/uwqbI2X6FY0/GD3IVwkNCwAJ

> [2287]
[ ... ]
> [...]

Forskere: Vi stammer alle sammen fra Botswana

-

Forskere: Vi stammer alle sammen fra Botswana
Kristian Sjøgren
Journalist
https://videnskab.dk/naturvidenskab/forskere-vi-stammer-alle-sammen-fra-botswana

Menneskets vugge stod på saltsletterne lidt syd for
Zambezifloden i Botswana og ikke i Østafrika, konkluderer
forskere på baggrund af stor analyse af genetik.

Kommentar:

Hmm ... (memory on from) ...

News:dk.livssyn.kristendom
News:dk.politik
News:dk.videnskab
News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: Found 277 -
Re: Breaking news: Found 196:
Date: Tue, 29 Oct 2019 11:16:17 +0100, GMT 10:16
21878 news:5db81182$0$698$1472...@news.sunsite.dk
Markpointer 277 (2*277=554, 2*554=1108)
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/277/21-878
7 stars (Pleiades, M45), Galactic Longitude (Galaktisk Længdegrad)
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/7-stars/g-lon/21-878
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/b1imrhH3F1Q/W_de4iYLDQAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/uwqbI2X6FY0/8RBv7gd_CwAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/r9N0PAhcyZI/DKHiRnWTAQAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/kAerCNzRlk4/BDEOdjn1AgAJ

Zambezi
https://da.wikipedia.org/wiki/Zambezi
https://tools.wmflabs.org/geohack/geohack.php?language=da&pagename=Zambezi&params=18.5706_S_36.4703_E_type:river
=>
https://www.google.dk/maps/place/18%C2%B034'14.2%22S+36%C2%B028'13.1%22E/@-21.2035497,24.4102304,5z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d-18.5706!4d36.4703

=>

Nwetwe Pan, Botswana
https://www.google.dk/maps/place/Nwetwe+Pan/@-17.8124079,20.7165395,5.75z/data=!4m13!1m7!3m6!1s0x0:0x0!2zMTjCsDM0JzE0LjIiUyAzNsKwMjgnMTMuMSJF!3b1!8m2!3d-18.5706!4d36.4703!3m4!1s0x1952cc09d806fdc7:0xefae66d5130d26d2!8m2!3d-20.6808744!4d25.3311689

-20.599322, 25.333148
-20,599322 25,333148

=>

Bueafstand (600-tal-systemet):

from
Chicxulub crater Mexico
to ...
Nwetwe Pan, Botswana
=
199,40854852

Download evt. regneark ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/chicxulub-crater/Temple%20063.sxc

-

Pentagon: IS-leder al-Baghdadi er blevet begravet til søs
kl. 02:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/pentagon-leder-al-baghdadi-er-blevet-begravet-til-sos

-

Stjæler fortrolige oplysninger: Mere end hver fjerde store virksomhed
ramt af it-angreb
kl. 09:42
https://www.dr.dk/nyheder/penge/stjaeler-fortrolige-oplysninger-mere-end-hver-fjerde-store-virksomhed-ramt-af-it

-

118 (26.oktober, 10:43)
12:03

samt ...

Skat på WhatsApp har startet revolution i Libanon
28. okt. 2019, 19:21
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-24-skat-paa-whatsapp-har-startet-revolution-i-libanon

Libanons regering har foreslået en afgift på den gratis
tjeneste WhatsApp - det blev dråben for landets unge.

-

Prominent aktivist får ikke lov at stille op til valg i Hongkong
29. okt. 2019, 05:20
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-29-prominent-aktivist-far-ikke-lov-at-stille-op-til-valg-i-hongkong

-

Ukraine-ekspert i Det Hvide Hus skal vidne: - Opkaldet bekymrede mig
29. okt. 2019, 12:03
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-29-ukraine-ekspert-i-det-hvide-hus-skal-vidne-opkaldet-bekymrede-mig

-

104 SVT Text Tisdag 29 okt 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* USA-bränder - 2,5 miljoner utan el 130
* Kritik efter höghusbrand i London..131
* Nytt nyvalsförsök av Johnson i dag 132

* Stora valmanifestationer i Bolivia 133
* Argentina: Presidentmöte efter val 134
* Första stora omröstningen om Trump 135

* Tvivel om Trumps Baghdadi-utsaga...136
* al-Baghdadi begravd till havs......137

* Stort skalv skakade Filippinerna...138
* Notiser: Minst 13 döda i Irak......148

-

148 SVT Text Tisdag 29 okt 2019
VÄRLDEN I KORTHET 29 OKTOBER

Irak Minst 13 personer dödades när
polis öppnade eld vid protester
i staden Karbala söder om huvudstaden
Bagdad i natt, enligt källor inom
sjukvården och säkerhetsstyrkorna.
Hundratals personer skadades. Även
i Bagdad uppges människor ha dödats.

Hongkong Demokratiaktivisten Joshua
Wong uppger att han som enda kandidat
i sitt distrikt strukits från ett
lokalval som ska hållas i november.
"Jag fördömer starkt att regeringen
sållar politiskt och censurerar",
skriver Wong på sin Facebooksida.

-

NRK:
28. oktober 2019 kl. 09:30 - 29. oktober 2019 kl. 09:56, error

29. oktober 2019 kl. 11:56

-

Fremgang til Alternative für Deutschland bekymrer Tysklands jøder
Af Anders Hjorth Vindum 28. October 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/fremgang-til-alternative-fuer-deutschland-bekymrer-tysklands-joeder

Den yderste højrefløj i Tyskland fik godt regionsvalg søndag

-

Iran vil angribe fra både Syrien, Irak, Libanon og Yemen, siger Netanyahu
Af Anders Hjorth Vindum 29. October 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/iran-vil-angribe-fra-baade-syrien-irak-libanon-og-yemen-siger-netanyahu

Trusselsniveauet hæves, og det israelske militær kører det
opgraderede missilforsvarssystem i stilling

-

21879

Jesu Kristi og Gud Helligånd Forbøn

File 21.880 ...
Prayer (Forbøn)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prayer/21-880
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/catholic-church/21-880

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prayer/21-880

Other news:

Libanesisk premierminister vil gå af

2285 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

(Jesus siger:)

[Når] Vejlederen ... Helligånden ... sandhedens Ånd
kommer, vil han vejlede jer til hele sandheden.

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+16&version=BPH

Johannes 16, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Disciplene vil blive hadet af verden, fortsat)

[ ... ]

Helligåndens opgave

7
..., kan Vejlederen komme til jer, ...

8
Når Helligånden kommer, vil han afsløre folks forkerte
opfattelse af synd, retfærdighed og dom.

9
Deres synd er, at de ikke tror på mig.

10
Det er retfærdigt, at jeg går til Faderen, og I derfor
ikke længere kan se mig.

11
Dommen består i, at denne verdens fyrste er dømt.

12
Jeg har stadig meget at sige jer, som I ikke kan forstå
endnu.

13
Men når sandhedens Ånd kommer, vil han vejlede jer til
hele sandheden.

[ ... ]

Sorg skal vendes til glæde

[ ... ]

Jesus har sejret over verden

Kommentar:

Som nævnt i forgårs:

[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jak+3.1-12&version=BPH

Jakob 3:1-12, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Om at passe på, hvad man siger

3,3
Når vi lægger bidsel i munden på en hest, må den adlyde
os, og så har vi hele hesten under kontrol.

Kommentar:

Her et godt billede på, hvad der sker - eller rettere sagt:
hvad der gerne skulle ske - når et menneske overgiver sig til
Gud: Gradvist blivet mennesket (vildhesten, med sin egen
frie vilje) *tæmmet*, så den nu lystrer Rytteren° (Jesu Kristi
Ånd, Gud Helligånd), fremfor sin egen egoisme. Sønderbrydelsen
kaldes denne processe.

Men nogle mennesker giver Ham ikke lov dertil. De siger godt
nok 'ja' til Jesus men propper Ham ind i et kosteskab -
symbolsk set - og be'r Ham holde mund, mens de holder
"bedemøde" inde i stuen, hvor synden deres er som skidt, der
er fejet ind under gulvtæppet! De forbliver en vildhest, og
går muligvis fortabt (apropos Matt. 7,13-23), fordi Jesus i
realiteten slet ikke fik lov til af dem at blive deres Herre
(apropos Rytteren). Som en vildhest smed de Ham af og rendte
deres egne vegne ved fortsat at leve i synd såsom hor, utugt,
havesyge osv.!

Tillad mig derfor endnu en gang at opfordre dig til på ny at
overgive dig til Jesus!

Gør det i dag, mens det endnu ikke er for sent!

Amen?

Se tillige ...
(under katolsk online andagt til i dag)

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+13.22-30&version=BPH

Lukas 13:22-30, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Vantro og onde mennesker kommer ikke ind i Guds rige

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zac+14.12-&version=BPH

Zakarias 14:12-21, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Herren skal herske, fortsat)

-

[...]

Ordet for 2019-10-30

Vores mønstersynder (10)

"Læg derfor løgnen bort og tal sandhed med hinanden ..."
Ef 4,25

=== citat slut ===

*Synkroniseringen* er "desværre" fortsat røget, fordi i
andagtshæftet står der følgende:

=== citat start ===

Ordet for 2019-10-30

Sådan har Gud planlagt det

"Derfor skal en mand forlade sin far og mor ..."
Matt 9,5

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-10-30
Daily Reading for Wednesday October 30, 2019

Reading 1, Romans 8:26-30
Responsorial Psalm, Psalms 13:4-5, 6
Gospel, Luke 13:22-30
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=nibdlD4DW9w

=>

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rom+8.26-30&version=BPH

Romerne 8:26-30, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Guds herlighed bliver os til del, fortsat)

26
Desuden kommer Helligånden os til hjælp i vores
magtesløshed, for vi ved ikke, hvordan vi bedst kan bede
til Gud. Men så træder Ånden til og beder med dybe suk,
som ikke kan udtrykkes i ord.

27
Gud kender det inderste i hjertet og ved, hvad
Helligånden har i tanke, for Ånden beder inderligt på
vores vegne og efter Guds vilje.

(
Kommentar:

Hmm ... (memory on from) ...

News:dk.livssyn.kristendom
News:dk.politik
Subject: Katolske biskopper vil lade gifte mænd blive præster +
Heaven-break -
Re: 2019 uge 43 (news samlet)
Date: Sun, 27 Oct 2019 07:41:51 +0100, GMT 05:41
21872 news:5db53c40$0$704$1472...@news.sunsite.dk
Cancel the celibacy requirement (Ophæv cølibat kravet)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/cancel-celibacy/21-872
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/cancel-celibacy/21-872
Wrong Doctrine (Vranglære)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-872
Idolatry (Afgudsdyrkelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/idolatry/21-872
Vatican
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/vatican/21-872
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/vatican/21-872
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/kYMsh57e9G8/h_RPZEpiDAAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/gwzTb4RmjJQ/bMz6ZSvWCgAJ

Jeg har besluttet mig for at spørge min katolske præst, OM
jeg fortsat kan blive katolsk-kristen, SELVOM jeg IKKE vil
be' Jomfru Maria om forbøn (fordi det IKKE står i Bibelen og
derfor muligvis *afgudsdyrkelse*; idet hun jo IKKE er en
guddom!), men hver gang dette kommer på tale, at jeg da i
stedet for (i mit sind) vil bede Jesus og Gud Helligånd om
forbøn (og så undgå at sige det højt, da det jo ellers kan
chikanere nogle andre kirkegængere)! ... :-)

Se tillige (vedr. Jesu forbøn) ...
https://www.biblegateway.com/quicksearch/?qs_version=DN1933&quicksearch=forb%C3%B8n&begin=47&end=73
+
Hebrew Worship // Come and Let Us Return to the Lord // Lechu Venashuva
// לְכוּ וְנָשׁוּבָה
https://www.youtube.com/watch?v=cZvKjYi7VeY&list=PLszhKo2cWmhOpG6GvcWZxg3yJP4-2pFXk&index=38
)

-

Date: Mon, 28 Oct 2019 00:27:20 +0100, GMT 23:27 (27/10-19)
21873 news:5db627e7$0$693$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/uwqbI2X6FY0/GD3IVwkNCwAJ

> [2287]
[ ... ]
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

DR S119 tir 29 okt 18:38:21
26.oktober dr.dk/nyheder 11:46

RUSSISK AGENT LØSLADT FRA USA
Russeren Maria Butina, som har siddet
fængslet i USA efter at være dømt som
russisk agent, er løsladt og landede
lørdag i Moskva. Her blev hun mødt af
sin far og russiske journalister, som
gav hende blomster.

31-årige Butina erklærede sig i
december sidste år skyldig i at have
ageret som agent for Rusland. Det
gjorde hun ved at infiltrere
våbenorganisationer og konservative
grupper og republikanske politikere.

Hun erkendte, at hun infiltrerede
våbenlobbyen NRA, som har tætte
forbindelser til konservative
republikanere.

-

DR S126 tir 29 okt 18:38:22
26.oktober dr.dk/nyheder 22:38

GIFTE KATOLIKKER KAN BLIVE PRÆSTER
En samling af katolske biskopper har
lørdag anbefalet pave Frans at lade
gifte mænd blive præster i Amazonas-
regnskoven.

Anbefalingen kan markere en mulig
ændring af en flere århundreder gammel
restriktion i den katolske kirke.

Det er i dag kun ugifte mænd, der kan
blive præster.

Årsagen til anbefalingen er, at der
ofte er mangel på præster i afsides
områder som eksempelvis Amazonas i
Sydamerika.

-

DR S127 tir 29 okt 18:38:22
26.oktober dr.dk/nyheder 22:33

HEMMELIG DANSK GRUPPE SPIONEREDE
En hidtil ukendt gruppe spionerede i en
årrække mod Østblokken for at finde ud
af, om Sovjetunionen havde planer om at
invadere Danmark. Det fremgår af den
nye bog "Min far var spion", som
tidligere operativ chef i Politiets
Efterretningstjeneste (PET) Frank
Jensen står bag. Det skriver Politiken.

Som bogtitlen antyder, så var Frank
Jensens far, Ernst Jensen, en del af
spiongruppen.

Gruppen blev kaldt Spioncirklen og
havde 15-20 medlemmer, der i både
Danmark og Østeuropa skulle skaffe
oplysninger om Sovjetunionens mulige
invasionsplaner.

-

DR S135 tir 29 okt 18:38:22
28.oktober dr.dk/nyheder 06:01

USA BEKYMRET FOR VALG I BOLIVIA
Den amerikanske regering er bekymret
for valgresultatet ved det bolivianske
præsidentvalg fredag i sidste uge. Det
siger USA's udenrigsminister, Mike
Pompeo, natten til mandag dansk tid.

- Verden holder øje med Bolivias
institutioner og ledere for at sikre,
at det bolivianske folks stemme og
ønsker bliver hørt.

Bolivias præsident, Evo Morales, er
blevet erklæret som vinder af det
bolivianske præsidentvalg. Oppositionen
har dog anklaget regeringen for
valgsvindel.

Morales nærmeste rival, Carlos Mesa,
anerkender ikke valgresultatet.

-

Demonstrationer i Irak udvikler sig blodigt: 'Politibiler hamrede ind i
demonstranter'
kl. 13:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/demonstrationer-i-irak-udvikler-sig-blodigt-politibiler-hamrede-ind-i-demonstranter

-

Trump: IS-leders stedfortræder også dræbt
kl. 14:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-leders-stedfortraeder-ogsaa-draebt

-

Libanesisk premierminister vil gå af
kl. 15:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/libanesisk-premierminister-vil-gaa-af

Libanons premierminister Harari siger i en tv-tale, at han
vil gå af.

-

Forsker: Papir er bedre end skærm, når dit barn skal lære at læse
kl. 20:29
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/nordjylland/forsker-papir-er-bedre-end-skaerm-naar-dit-barn-skal-laere-laese

-

176
22:02

samt ...

Observatør: Første kampe mellem tyrkiske og syriske soldater
29. okt. 2019, 14:17
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-29-observator-forste-kampe-mellem-tyrkiske-og-syriske-soldater

-

Schweizisk minister slår alarm: - 500 gletsjere er forsvundet
29. okt. 2019, 18:40
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-29-schweizisk-minister-slaar-alarm-500-gletsjere-er-forsvundet

-

Britisk underhus stemmer ja til december-valg
29. okt. 2019, 21:28 Opd. 29. okt. 2019, 22:12 ...
Nyvalg i Storbritannien bliver et valg om Brexit
29. okt. 2019, 14:35 Opd. 29. okt. 2019, 22:31 ...

-

NRK:
29. oktober 2019 kl. 11:56

-

21880

BBC-break (ET?): Output: Found 78-43 (Botswana, Luxor, Iran) + ET-break

File 21.881 ...
Hunters (Skattejægere), Matt. 24,28
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/hunter/hunters/21-881
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/media/bbc/21-881

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/hunter/hunters/21-881

Other news:

Repræsentanternes Hus anerkender det armenske folkedrab

OSSE: Reträtt från östra Ukraina
Hmm ... (memory on from) ...

News:dk.livssyn.kristendom
Heaven-break -
Re: 2019 uge 43 (news samlet)

Date: Mon, 28 Oct 2019 00:27:20 +0100, GMT 23:27 (27/10-19)
21873 news:5db627e7$0$693$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/uwqbI2X6FY0/GD3IVwkNCwAJ

> [2287]
[ ... ]
> [...]

BBC-break (ET?): Output: Found 78-43 (Botswana, Luxor, Iran) + ET-break

Repræsentanternes Hus anerkender det armenske folkedrab

DR S114 ons 30 okt 07:21:48
30.oktober dr.dk/nyheder 03:21

ANERKENDER DET ARMENSKE FOLKEDRAB
Et markant flertal i Repræsentanternes
Hus i USA har vedtaget en resolution,
der anerkender det armenske folkedrab.

405 stemte for og bare 11 stemte imod,
skriver nyhedsbureauet Reuters.

Med anerkendelsen slår
Repræsentanternes Hus fast, at
armenierne blev udsat for folkedrab af
Det Osmanniske Rige under Første
Verdenskrig.

Tyrkiet, der opstod som selvstændigt
land efter Osmannerrigets opløsning,
bestrider på det kraftigste, at man
bruger betegnelsen folkedrab om
behandlingen af etniske armeniere under
krigen.

Repræsentanternes Hus anerkender det armenske folkedrab
kl. 03:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/repraesentanternes-hus-anerkender-det-armenske-folkedrab

-

DR S117 ons 30 okt 07:21:49
30.oktober dr.dk/nyheder 06:35

SPRØJTEMIDDEL ER HORMONFORSTYRRENDE
En ny undersøgelse fra DTU konkluderer,
at sprøjtemidlerne flusilazol og
triticonazol er hormonforstyrrende.

En af forskerne er Terje Svingen,
gruppeleder i forskningsgruppen for
Molekylær- og Reproduktionstoksikologi.

- De kan findes i mange fødevarer, for
eksempel korn, frugt og grønt. Men vi
bliver normalt ikke udsat for skadelige
mængder. Problemet er, at de påvirker
samme system, som mange andre
hormonforstyrrende stoffer. Det kan
samlet have en betydning, siger han og
fortsætter.

- Vores undersøgelse viser, at det især
kan skade fosterudviklingen.

Findes i korn, frugt og grønt: Lovligt sprøjtemiddel er hormonforstyrrende
kl. 06:35
https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen/findes-i-korn-frugt-og-groent-lovligt-sproejtemiddel-er-hormonforstyrrende

-

119
08:50

samt ...

Russiske atomubåde i usædvanlig stor militæraktion nord for Norge
29. okt. 2019, 23:30
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-29-russiske-atomubaade-i-usaedvanlig-stor-militaeraktion-nord-for-norge

Det norske forsvar har sendt fly på vingerne for at følge den
russiske ubådsaktion, som medier kalder den største siden Den
Kolde Krig.

Den seneste uge har mindst ti ubåde fra den russiske
nordflåde forsøgt at snige sig ud fra deres baser uden at
blive opdaget for derefter at sejle ud i Barents- og
Norskehavet.

[ ... ]

Aktionen ventes at vare yderligere 60 dage, indtil julen
indfinder sig i den ortodokse russiske kirke, skriver NRK.

Kommentar:

*Psykopater* har det med at *true* andre mennesker. De evner
ikke at skabe gode, sunde relationer. Dertil er de al, al
for umodne i deres psykiske udvikling!

Med atomvåben i hånden udgør de derfor en trussel mod
Verdensfreden!

Og derfor må vi som Civilisation i Verdensrummet overveje,
om ikke det på længere sigt er klogest af *forbyde* sådanne
forstyrrede mennesker magtfulde stillinger såsom
præsidentembedet!

-

Repræsentanternes Hus anerkender det armenske folkedrab
30. okt. 2019, 02:11
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-30-repraesentanternes-hus-anerkender-det-armenske-folkedrab

-

Pia Kjærsgaard langer ud efter ung prisvinder: - Føj!
30. okt. 2019, 09:00 ...
Sydbank skærer i staben og sænker grænse for negative renter
30. okt. 2019, 08:42 Opd. 30. okt. 2019, 09:13 ...

Kommentar:

Jeg plejer også at råbe ned i toilettet: Føj for dælen! ... :-)

-

104 SVT Text Onsdag 30 okt 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Stor rysk operation i Nordatlanten 130
* Nya demonstrationer i Chile........131

* Tre ihjälskjutna på halloweenfest..132

* Vindar gynnar kaliforniska bränder 133
USA: 30 000 hektar brandhärjade....134

Vittne: Trumps samtal väckte oro...135
USA erkänner folkmord på armenier..136

Libanons premiärminister avgår.....137

Brittiskt nyval hålls 12 december..138

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Onsdag 30 okt 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Tusk: Respiten kan vara den sista..139

OSSE: Reträtt från östra Ukraina...140
Turkisk och syrisk sammandrabbning 141

Sex döda i skalv i Filippinerna....142
* Notiser: Norska laviner tog 13 liv 148

Världen runt
Grattis, internet! - fyller 50.....149

-

130 SVT Text Onsdag 30 okt 2019
UTRIKES PUBLICERAD 30 OKTOBER

Stor rysk operation i Nordatlanten

Ryssland har skickat ut tio ubåtar
i norra Atlanten i vad norsk militär
beskriver som den största operationen
i sitt slag sedan kalla krigets slut.

-Det är mycket aktivitet
i Nordatlanten just nu, Norge
tillsammans med andra Nato-länder
håller koll på den, säger den norska
försvarstalespersonen Brynjar Stordal
till nyhetsbyrån AFP.

Norsk underrättelsetjänst vill enligt
NRK inte kalla det en övning, utan
betonar beskrivningen operation - för
att visa militär styrka.

-

131 SVT Text Onsdag 30 okt 2019
UTRIKES PUBLICERAD 30 OKTOBER

Nya demonstrationer i Chile

I demonstrationer tänkta att upprepa
förra veckans miljonuppslutning har
många chilenare åter givit sig ut på
gatorna för att protestera mot
president Sebastian Pineras politik.

På Plaza Italia, den stora samlings-
platsen i huvudstaden Santiago,
samlades runt 10 000 demonstranter på
tisdagen. Aktionen förvandlades till
en folkfest - men även med våldsinslag
då mindre grupper försökte nå det hårt
bevakade presidentpalatset La Moneda.

I hopp om att mildra kritiken bytte
Pinera häromdagen ut flera ministrar.

-

136 SVT Text Onsdag 30 okt 2019
UTRIKES PUBLICERAD 30 OKTOBER

USA erkänner folkmord på armenier

USA:s representanthus har erkänt
massmorden på armenier och andra
kristna i Osmanska riket som folkmord.

Resolutionen, som är symbolisk och
antogs med röstsiffrorna 405 för och
11 emot, väcker ont blod i Turkiet.

"Detta skamliga beslut av dem som
exploaterar historien politiskt är
betydelselöst för vår regering och
vårt folk", skriver utrikesminister
Mevlüt Cavusoglu enligt TT-Reuters.

Omkring 1,5 miljoner människor dödades
i folkmordet som inleddes 1915.

-

137 SVT Text Onsdag 30 okt 2019
UTRIKES PUBLICERAD 29 OKTOBER

Libanons premiärminister avgår

Libanons premiärminister Saad
al-Hariri avgår. Det meddelade han
i ett tal till nationen under tisdags-
eftermiddagen, rapporterar Reuters.

-Jag har nått vägs ände, säger han.

Redan före talet sa två högt uppsatta
källor till nyhetsbyrån Reuters att
al-Hariri troligtvis kommer att avgå.
Det sker efter två veckor av stora
regeringskritiska gatuprotester.

Premiärministern har försökt lugna
dem som protesterar genom ett knippe
reformer som ska minska korruptionen
och lyfta ekonomin.

-

140 SVT Text Onsdag 30 okt 2019
UTRIKES PUBLICERAD 29 OKTOBER

OSSE: Reträtt från östra Ukraina

Ukrainska styrkor och ryskstödda
separatister har börjat lämna staden
Zolote i östra Ukraina. Det bekräftar
nu Organisationen för säkerhet och
samarbete i Europa (OSSE).

Ukraina har stridit mot separatister
i flera år, en konflikt som lett till
över 13 000 dödsoffer. Båda sidor har
gått med på att dra tillbaka styrkor i
vissa områden, men detta har tidigare
störts av strider.

Ukrainska myndigheter har uppgett att
ett tillbakadragande i Zolote skulle
börja på tisdagen, för att underlätta
kommande fredssamtal, enligt Reuters.

-

141 SVT Text Onsdag 30 okt 2019
UTRIKES PUBLICERAD 29 OKTOBER

Syriska soldater döda i turkisk strid

Turkisk militär och syriska
regeringsstyrkor har drabbat samman
för första gången sedan Turkiet
inledde offensiven i nordöstra Syrien
den 9 oktober.

Minst sex syriska soldater dödades när
strider bröt ut nära staden Assadiya,
söder om gränsstaden Ras al-Ayn,
uppger det oppositionella Syriska
människorättsobservatoriet (SOHR).

Samtidigt meddelar Ryssland att
syrisk-kurdisk milis lämnat gränsområ-
det mot Turkiet. Efter Turkiets anfall
slöt kurderna avtal med Syriens regim.
Även ryska styrkor finns i regionen.

-

NRK:
29. oktober 2019 kl. 11:56 - 30. oktober 2019 kl. 08:38, error

30. oktober 2019 kl. 09:28

-

Kvinder begår også psykisk vold
30. oktober 2019, kl. 0:00
Lau Sander Esbensen
https://www.kristeligt-dagblad.dk/debatindlaeg/kvinder-begaar-psykisk-vold-mod-eksmaend-og-tager-deres-faelles-boern-som-gidsler

Organisationen Lev Uden Vold definerer blandt andet psykisk
vold i nære relationer som: ”gentagne handlinger, som nedgør,
ydmyger, krænker, manipulerer, truer eller isolerer."

-

BBC-headline 2019-10-30, Wednesday, CET 10:10, GMT 09:10

Forget ET - what would alien life actually look like?
Made by ClearStory, 17 October 2019
https://www.bbc.com/ideas/videos/forget-et---what-would-alien-life-actually-look-li/p07r85l8

Kommentar:

Delta = 13

?

Hmm ... (memory on from) ...

https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophecy/21-851

Side ikke fundet

Vi kunne desværre ikke finde den ønskede side.

It will come. Please have patience ... :-)

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
(2019-10-30, Wednesday, CET 10:14, GMT 09:14)
- "Please hang on!"

14
- "Sir!"

Nå da da!

Denne afbrydelse havde jeg altså IKKE ligefrem regnet med, ET!

Hmm ... (memory on from) ...

17
- "Vulture."

17
- "Friends"

17
- "of mine"

18
- " ... :-) ... "

Okay! ... :-)

19
- "Output."

Yes, Sir!

Coming up:

[...]

News:dk.livssyn.kristendom
News:dk.politik
News:dk.videnskab
Re: Breaking news: Found 196:
Date: Tue, 29 Oct 2019 11:16:17 +0100, GMT 10:16
https://sites.google.com/site/kalldistance/1/Temple%20064.sxc

Found MORE:

Distance
from ...
Nwetwe Pan, Botswana
to ...
Southern Tip of Africa, _______________24,98025780
Temple_________________________________88,71674532
Ur, Iraq_______________________________92,14127505
Ararats bjerg_________________________104,74966266 = 104 ?
Shafa roud Coast, Iran________________103,94114174 = 104 ?
Yazdan, Syd-Khorasan, (Eastern Iran)__106,41877517
Zabol, Sistan og Baluchistan, E.Iran__104,05560059 = target?
Distance
from ...
Chicxulub crater
to ...
Zabol, Sistan og Baluchistan, E.Iran__200,71509567
Distance
from ...
Nwetwe Pan, Botswana
to ...
Luxor Temple, Egypt____________________78,06602236 = 78-Pt-193 ?
(1)
Stonehenge____________________________126,06848341 = 127 ?

(1)
And rhen I heARD A SONG FROM hEAVEN, CET 10:30
Hebrew Worship // Praise O Jerusalem // Shabechi Yerushalayim //
שַׁבְּחִי יְרֽוּשָׁלַיִם
https://www.youtube.com/watch?v=8V9RbarhPIA&list=PLszhKo2cWmhOIwfjQX1_8uh5jqq6EgqJ5

Distance
from ...
Zabol, Sistan og Baluchistan, Iran (Eastern Iran)
to ...
Luxor Temple, Egypt____________________43,18225020 = 43 ?
Distance
from ...
Nwetwe Pan, Botswana
to ...
Nazca-Monner-linie 1, Punkt 1_________157,24364896

Targets:
78
43
(104)

See also (if Yiou can't wait) ...

Subject: Nazca Lines, DATA-output, Homework 001
Date: Thu, 3 Oct 2019 04:04:01 +0200, GMT 02:04
21816 news:5d955723$0$705$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/the-nazca-lines/21-816
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/GQaGnjOubig/Rl7pLq7ICAAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/Ic1dq4941vU/j8yz3px0AQAJ

Interface-Entry-code:
Gå Brudgommen i møde...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Matt+25.6&version=ERV

Interrupt over-and-out!

-

21881

Danmark giver tilladelse til russisk gasledning. Dumme svin!
*Landsforræderi*!
-

[...]

(2019-10-30, CET 11:3x-5x, GMT 09:3x-5x:)

But the LORD stands beside me like a great warrior. Before
him my persecutors will stumble. They cannot defeat me. They
will fail and be thoroughly humiliated. Their dishonor will
never be forgotten.
Jeremiah 20:11

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 28 Oct 2019 00:27:20 +0100, GMT 23:27 (27/10-19)
21873 news:5db627e7$0$693$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/uwqbI2X6FY0/GD3IVwkNCwAJ

> [2287]
[ ... ]
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21873

Danmark giver tilladelse til russisk gasledning. Dumme svin!

Hædret oberst i "Ukraine-sag": Detaljer er forsvundet fra Trumps samtale
med ukrainsk præsident
kl. 13:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/haedret-oberst-i-ukraine-sag-detaljer-er-forsvundet-fra-trumps-samtale-med-ukrainsk

-

DR S128 ons 30 okt 17:43:42
30.oktober dr.dk/nyheder 13:45

TILLADELSE TIL RUSSISK GASLEDNING
Energistyrelsen har givet tilladelse
til, at gasledningen Nord Stream 2 kan
blive ført sydøst om Bornholm.
Gasledningen skal føre naturgas fra
Rusland til Europa, og derfor har
selskabet bag villet føre den gennem
Østersøen.

En stor del af aktierne i selskabet bag
Nord Stream 2 ejes af det russiske
energiselskab Gazprom, der er ejet af
den russiske stat.
Gasledningen har været en varm
kartoffel på den internationale
politiske scene. Mange danske
politikere, flere østeuropæiske lande
og USA er imod den, mens særligt
Tyskland og Rusland er fortalere for
den.

Russisk gasledning får lov at gå sydøst om Bornholm
kl. 13:45
https://www.dr.dk/nyheder/politik/russisk-gasledning-faar-lov-gaa-sydoest-om-bornholm

Kommentar:

Dumme svin! *Landsforræderi*!

Der ér sg_ at hjælpe psykopaterne med at blive på magten.

(
Og hvor mange penge blev der så givet i *bestikkelse*?
)

Og ikke så underligt derfor, at det enden med atomkrig!

Time now:
2285 days to Nuclearwar (± unknown)

-

DR S134 ons 30 okt 17:43:42
30.oktober dr.dk/nyheder 17:41

CHILES PRÆSIDENT AFLYSER TOPMØDER
Chile har trukket sig som vært for et
Apec-handelstopmøde i november og
klimatopmødet COP25 i december.

Det oplyser præsidenten selv på et
pressemøde.

- Dette har været en meget vanskelig
beslutning, en beslutning, der volder
os megen smerte, fordi vi fuldt ud
forstår vigtigheden af Apec og COP25
for Chile og for verden, siger han
ifølge Reuters.

Grunden til, at Chile ikke vil lægge
grund til topmøderne alligevel, skal
findes i den store uro, som finder sted
i landet i disse dage.

Efter 12 dage med voldsomme protester: Chiles præsident aflyser topmøder
kl. 17:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/efter-12-dage-med-voldsomme-protester-chiles-praesident-aflyser-topmoeder

-

134
18:50

samt ...

Danmark giver grønt lys til at russisk gasledning kan føres sydøst om
Bornholm
30. okt. 2019, 13:36 Opd. 30. okt. 2019, 17:48
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-10-30-danmark-giver-gront-lys-til-at-russisk-gasledning-kan-fores-sydost-om-bornholm

-

Rusland skyder missil over Arktis, mens ubåde prøver at liste forbi Norge
30. okt. 2019, 18:13
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-30-rusland-skyder-missil-over-arktis-mens-ubaade-proever-at-liste-forbi-norge

-

Storebæltsbroen åbner igen
30. okt. 2019, 13:41 Opd. 30. okt. 2019, 18:53 ...

-

NRK:
30. oktober 2019 kl. 09:28

-

A lost temple – new findings might shatter Biblical archeology paradigm

Tsvi Kenigsberg proposes in his Wednesday Bible Land Museum
lecture that the supposed altar found at Mount Ebal is the
real place "where God will choose" to dwell.

By Hagay Hacohen
October 30, 2019 00:15
https://www.jpost.com/Israel-News/A-lost-temple-New-findings-might-shatter-Biblical-archeology-paradigm-606207

-

Hariri’s resignation and Lebanon’s raging protests are bad news for
Hezbollah

The demonstrations that toppled the PM now aim to overhaul
the entire failed political system in Beirut — which the
terror group has relied on to stay in control

Avi Issacharoff
By Avi Issacharoff Today, 11:36 am
https://www.timesofisrael.com/hariris-resignation-and-lebanons-raging-protests-are-bad-news-for-hezbollah/

-

Rabbis join ‘historic’ interfaith call at Vatican against assisted suicide

In initiative spearheaded by Israeli ethicist, Jewish,
Christian, Muslim leaders submit to Pope Francis a joint
document denouncing ‘Euthanasia and physician-assisted
suicide’

By AFP and TOI staff 29 October 2019, 2:25 am
https://www.timesofisrael.com/chief-rabbis-join-interfaith-call-at-vatican-against-mercy-killings/

-

21882

Splittelsen af Kirken° siden Oldtiden + Heaven-Break

File 21.883 ...
Split of the Church° (Splittelse af Kirken°)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/split-of-the-church/21-883

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/split-of-the-church/21-883

Other news:

2284 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

(Jesus siger:)

Åh, [Guds folk], ... , hvor ofte har jeg ikke
villet tage jer under mine vinger, som en høne samler
kyllingerne under sine vinger. Men I ville ikke.

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+17&version=BPH

Johannes 17, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus beder til sin Far

20
Jeg beder ikke kun for dem, der er her, men også for dem,
som i fremtiden kommer til tro på mig gennem deres
vidnesbyrd.

21
Jeg beder om, at de alle må blive ét, ligesom du og jeg
er ét, så verden kan tro, at du har sendt mig.

Kommentar:

Mærkeligt, fordi ...

Kirken på jord har netop været præget af splittelse siden
Oldtiden:

Først kom splittelsen med den Koptiske Kirke, så den
Ortodkokse kirke, sidenhen den Protestantiske Kirke, der så
igen har utallige splittelser!

Og kanske det er derfor, at verden IKKE kan se frelsen, fordi
vi *skygger* for Jesus med vores kødelige selvcentrerede
kristendom (apropos dagens andagtstekst fra Jakobs brev)!

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jak+3.13-&version=BPH

Jakob 3:13-18, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Visdommens kendetegn

13
Er der nogen iblandt jer, der mener, at de er vise og
forstandige? Så lad dem gå foran med et godt eksempel og
demonstrere deres visdom gennem ydmyghed og gode
gerninger.

14
Men hvis nogen er præget af bitter misundelse eller
selviskhed, så kan de i alt fald ikke prale af at have
Guds visdom.

15
Den slags „visdom” kommer ikke fra Gud. Tværtimod, det er
en jordisk, menneskelig tankegang, der stammer fra de
onde ånder.

16
Misundelse og selviskhed forvolder kaos og al slags
ondskab.

17
Men den visdom, der kommer fra Gud, er først og fremmest
uskyldsren, dernæst fredselskende og imødekommende. Den
tager hensyn til andre og er kendetegnet ved
barmhjertighed og gode gerninger. Den er upartisk og
oprigtig.

18
Fredselskende mennesker planter fred, og de høster
frugterne deraf.

Kommentar:

Herre! Giv os visdom og indsigt og dømmekraft til at forvalte
Din ejendom! Hjælp os til IKKE at skygge for Dig. Amen!

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jak+1.1-18&version=BPH

Jakob 1:1-18 Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Indledende hilsen

[ ... ]

Om prøvelser, udholdenhed og tro

[ ... ]

Den himmelske rigdom er langt mere værd end den jordiske

[ ... ]

Gud frister ingen, men lover evigt liv

-

[...]

Ordet for 2019-10-31

Vores mønstersynder (11)

"... sandheden tro i kærlighed skal vi i ét og alt
vokse op til ham ..."
Ef 4,15

Uanset om vi er reformatorer, tjenende mennesker,
præstationsmennesker, kunstnere, tænkere, loyalister,
entusiaster, kommanderende mennesker eller fredsstiftere
kæmper vi alle med synd. Erkendelsen af, at hver kategori af
synd har sine egne skjulte fristelser, bør gøre dig mindre
misundelig over for andre, når du ikke klarer dig godt, og
mindre tilbøjelig til at dømme, når du selv klarer dig godt.
At anerkende sin særlige mønstersynd giver én mulighed for at
vide, hvad man skal arbejde på.

Hvis du for eksempel er reformator, skal du være opmærksom på
din tendens til selvretfærdighed. Men det er også vigtigt at
indse, at det er Gud, der har lagt en passion for
retfærdighed ned i dig - og at det er godt. Faktisk vil du
føle hans tilstedeværelse mest, når du kan udtrykke disse
ting i frihed og kærlighed. Endelig hjælper kendskab til
andres mønstre dig til at have empati og til at leve i
harmoni med dem. Når du lærer om deres mønstre, får du større
tålmodighed med dem, hvis synder er forskellige fra dine.

Du kan for eksempel sørge for at 'de tjenende' ikke altid
låser sig fast i 'betjeningsmodus' og opfordre 'fredsstiftere'
til at være ærlige, når de er vrede. Vores mål bør være at
fjerne vores religiøse masker, styrke hinanden i vores
forskellige kampe, og at gøre det på en nådig og ikke-dømmende
måde. Når vi kender og accepterer os selv og andre, kan vi
leve sammen i kærlighed. "... sandheden tro i kærlighed skal
vi i ét og alt vokse op til ham ..." (Ef 4,15)

Først da er vi fri til at være den bedst mulige udgave af os
selv - Guds signerede udgave.

=== citat slut ===

(
Kommentar:

Hmm ...

Medens vi lige er ved emnet 'Splittelsen af Kirken siden
Oldtiden', da nytter det IKKE noget (som fx. Pave) at
forlange, at alle de andre kristne betingelsesløst skal
underkaste sig ens autoritet, fordi ... (input memory from)

Date: Mon, 28 Oct 2019 00:27:20 +0100, GMT 23:27 (27/10-19)
21873 news:5db627e7$0$693$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/uwqbI2X6FY0/GD3IVwkNCwAJ

> [2287]
[ ... ]
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Vores solsystem har (måske) fået en ny dværgplanet
kl. 19:08
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/vores-solsystem-har-maaske-faaet-en-ny-dvaergplanet

Opdagelsen betyder, at solsystemet nu kan nå op på seks
dværgplaneter.

[ ... ]

Hygiea er asteroidebæltets fjerdestørste asteroide.

-

137
23:07

samt ...

Se 16 af verdens vildeste vejrbilleder
30. okt. 2019, 21:47 ...
Fire mænd dømt til døden for dobbeltdrabet i Marokko
30. okt. 2019, 22:52 ...

-

NRK:
30. oktober 2019 kl. 09:28

-

21883

Pompeo says U.S. must confront China's Communist Party

Poll shows majority of Germans want Turkey out of NATO

Kan det redde klimaet? Forskere opfinder billig måde til at hive CO2 ud
af atmosfæren
Date: Mon, 28 Oct 2019 00:27:20 +0100, GMT 23:27 (27/10-19)
21873 news:5db627e7$0$693$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/uwqbI2X6FY0/GD3IVwkNCwAJ

> [2287]
[ ... ]
> [...]

Poll shows majority of Germans want Turkey out of NATO

Kan det redde klimaet? Forskere opfinder billig måde til at hive CO2 ud

DR S141 tor 31 okt 07:40:43
31.oktober dr.dk/nyheder 05:42

USA HAR UDSENDT VIDEO AF ANGREB
USA's forsvarsministerium, Pentagon,
har onsdag offentliggjort video og
billeder af angrebet på den dræbte IS-
leder Abu Bakr al-Baghdadi.

I videoen kan man se billeder i sort-
hvid af amerikanske sikkerhedsstyrker,
der til fods ankommer til bygningen i
Idlib-provinsen i det nordvestlige
Syrien, hvor IS-lederen skjulte sig.

Derudover har Pentagon også udsendt en
video af et luftangreb rettet mod
ukendte krigere.

De skulle have skudt mod amerikanske
helikoptere, som fragtede amerikanske
soldater.

USA har udsendt video af angreb på IS-leder
kl. 05:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-har-udsendt-video-af-angreb-pa-leder

-

Kan det redde klimaet? Forskere opfinder billig måde til at hive CO2 ud
af atmosfæren
kl. 06:38
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/kan-det-redde-klimaet-forskere-opfinder-billig-maade-til-hive-co2-ud-af

-

DR S143 tor 31 okt 07:40:43
31.oktober dr.dk/nyheder 07:32

OVER 60 DRÆBT I TOGBRAND I PAKISTAN
En brand i et passagertog i det
sydøstlige Pakistan torsdag har kostet
mindst 62 personer livet.

Passagerer var i gang med at lave
morgenmad på et gasblus, da en
gasflaske eksploderede.

Flere passagerer forsøgte at undslippe
flammerne ved at hoppe af toget, mens
det var i fart. Branden ødelagde tre af
togets passagervogne.

Ulykken skete nær byen Rahim Yar Khan i
Punjab-provinsen.

Over 60 dræbt i togbrand i Pakistan
kl. 07:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/over-60-draebt-i-togbrand-i-pakistan

-

143
07:44

samt ...

Ekspert: - Putins drøm er at få NATO til at kollapse
31. okt. 2019, 05:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-31-ekspert-putins-droem-er-at-faa-nato-til-at-kollapse

-

Nye optagelser viser, hvor meget kontakt pædagoger og børn har på en
dag: - Det er forskrækkende
31. okt. 2019, 06:19 ...
'Eksperimentet med vores børn' - sådan gjorde vi
31. okt. 2019, 06:20 ...

-

104 SVT Text Torsdag 31 okt 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Två döda i valkravaller i Bolivia..130
* 65 döda i tågolycka i Pakistan.....131

* Minst fem döda i nytt skalv........132
* Ännu en japansk minister avgår.....133

* Japanskt palats upp i rök på nytt..134
* Samsung bekräftar vinsthalvering...135

Dödsdomar för dubbelmord i Marocko 136
Fed sänker styrräntan som väntat...137

Twitter slopar politiska annonser..138
Irankopplade sanktioner aktiveras..139

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Torsdag 31 okt 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Irak: Minst 100 döda i protesterna 140

Brasiliansk polisinsats - 17 döda..141
Brasilien vill bli medlem i Opec...142

Ukrainsk jord ska säljas - protest 143
Chile ställer in klimattoppmöte....144

Danskt ja till omstridd gasledning 145
Turkisk ilska mot folkmordsbeslut..146

Notiser: Misstänkt Boko Haram-dåd..148

-

139 SVT Text Torsdag 31 okt 2019
UTRIKES PUBLICERAD 30 OKTOBER

Irankopplade sanktioner aktiveras

USA och ytterligare sex länder inför
sanktioner mot 25 bolag, banker och
personer som anses vara kopplade till
Irans samarbete med militanta organi-
sationer. Uppgiften kommer från det
amerikanska finansdepartementet.

Bahrain, Kuwait, Oman, Qatar,
Saudiarabien och Förenade arabemiraten
sällar sig till sanktionerna.

De 21 utpekade bolagen är verksamma
inom bilindustri, gruvnäring,
bankväsende och andra verksamheter.
De fyra personerna som drabbas av
sanktioner anklagas för att ha stöttat
Hizbollahs närvaro i Irak.

-

140 SVT Text Torsdag 31 okt 2019
UTRIKES PUBLICERAD 30 OKTOBER

Irak: Minst 100 döda i protesterna

Under de senaste sju dagarna har minst
100 människor dödats och över 5 000
skadats vid protesterna mot den
irakiska regeringen, enligt den
statliga människorättskommissionen.

Majoriteten av dödsoffren har krävts
efter inandning av tårgas, skador
orsakade av avlossade tårgasbehållare
eller skottskador. De flesta var
civila, enligt kommissionen.

Protesterna i Bagdad och i andra stä-
der fortsatte i dag. I Bagdad dödades
två personer, uppger sjukhuskällor. En
soldat dödades också när en raket slog
ned i Gröna zonen i Bagdad.

-

143 SVT Text Torsdag 31 okt 2019
UTRIKES PUBLICERAD 30 OKTOBER

Ukrainsk jord ska säljas - protester

Ukrainas regering föreslår försäljning
av landets rika jordbruksmarker. Are-
alerna av bördig, svart jord, tillhör
de största brukbara åkrarna i Europa.

Förslaget väcker dock starka
protester och på onsdagen samlades
omkring 2 000 demonstranter utanför
president Zelenskyjs kontor i Kiev.

Efter Sovjetunionens fall har jorden,
som är rik på fosforsyror och ammo-
niak, endast arrenderats. -Vi ukrain-
are kommer att bli bortknuffade från
vår jord av amerikaner, kineser och
ryssar som står beredda att köpa,
säger bonden Valentyna Zemlyana.

-

145 SVT Text Torsdag 31 okt 2019
UTRIKES PUBLICERAD 30 OKTOBER

Danskt klartecken för Nord Stream 2

Gasledningen Nord Stream 2 får dras på
den danska kontinentalsockeln, sydost
om ön Bornholm. Det skriver danska
Energistyrelsen i ett pressmeddelande.

Beskedet från myndigheten kommer efter
en serie ansökningar om tillstånd från
bolaget bakom gasledningen till den
danska staten. Den första inkom 2017.

Bakom den omstridda gasledningen står
främst den statskontrollerade ryska
gasgiganten Gazprom. Även europeiska
energibolag ingår dock i projektet.

Sverige, Finland och Tyskland har
redan lämnat klartecken för projektet.

-

146 SVT Text Torsdag 31 okt 2019
UTRIKES PUBLICERAD 30 OKTOBER

Turkiet sågar USA:s folkmordsbeslut

USA:s erkännande av massmorden i
Osmanska riket för hundra år sedan som
folkmord, har väckt ilska i Turkiet.
USA:s ambassadör i Turkiet har kallats
upp till landets utrikesdepartement.

-Vi erkänner det (folkmordet) inte,
säger Turkiets president Recep Tayyip
Erdogan i ett tv-sänt tal.

I tisdags antog USA:s representanthus
erkännandet med 405 för och elva emot.
Man antog även ett lagförslag om att
införa sanktioner mot Turkiet efter
övergrepp mot kurdiska milisstyrkor i
norra Syrien, vilket också föranleder
mötet med ambassadören.

-

NRK:
30. oktober 2019 kl. 09:28 - 31. oktober 2019 kl. 05:25, error

31. oktober 2019 kl. 07:39

-

Jordan tilbagekalder ambassadør og vil bruge israelsk fange i forhandling
Af Anders Hjorth Vindum 30. October 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/jordan-tilbagekalder-ambassadoer-og-vil-bruge-israelsk-fange-i-forhandling

Krisen mellem Israel og Jordan spidser til. Tirsdag blev en
israeler taget til fange i forbindelse med en svømmetur i
Jordanfloden.

-

Pompeo says U.S. must confront China's Communist Party

Pompeo said the United States had long cherished its
friendship with the Chinese people, adding the Communist
government was not the same thing as the people of China.

By REUTERS
October 31, 2019 06:25
https://www.jpost.com/International/Pompeo-says-US-must-confront-Chinas-Communist-Party-606401

-

Poll shows majority of Germans want Turkey out of NATO

Survey revealed 61% want sanctions against Erdoğan

By Benjamin Weinthal
October 30, 2019 22:31
https://www.jpost.com/International/Poll-shows-majority-of-Germans-want-Turkey-out-of-NATO-606362

-

21884

Profet-oplæring (du er bare postbuddet)

File 21.885 ...
Prophet training (profet oplæring)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophet-training/21-885
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/naadegaverne/21-885
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/messenger/21-885

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophet-training/21-885

Other news:

Økonomisk nedtur i Hongkong

2283 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

(Jakob, Jesu bror, skriver:)

... en god og ægte måde at tjene Gud, vores Far, på er
at ... undgå at blive forurenet af verdslighed.

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+18&version=BPH

Johannes 18, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus pågribes og afslår at forsvare sig

[ ... ]

Peter svigter Jesus første gang

[ ... ]

Ypperstepræsten forhører Jesus

[ ... ]

Peter svigter Jesus anden og tredje gang

[ ... ]

Pilatus bliver presset til at lade Jesus korsfæste

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jak+4.1-10&version=BPH

Jakob 4:1-10, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Vend om fra verdslig selviskhed

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jak+1.19-2.7&version=BPH

Jakob 1:19-2:7 Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Lyt, tag imod Guds ord og lev det ud i hverdagen

27
Nej, en god og ægte måde at tjene Gud, vores Far, på er
at tage sig af forældreløse børn og fattige enker og
undgå at blive forurenet af verdslighed.

Vurder ikke folk efter deres status

-

[...]

Ordet for 2019-11-01

Hvorfra får vi hjælp?

"Til dig, Herre, råber min sjæl."
Sl 25,1-BpH

=== citat slut ===

*Synkroniseringen* er "desværre" fortsat røget, fordi i
andagtshæftet står der følgende:

=== citat start ===

Ordet for 2019-11-01

Fri for menneskefrygt

"... jeg redder dig fra folket og fra hedningerne. Dem
sender jeg dig til"
ApG 26,17

Paulus' tjeneste begyndte, da han mødte Jesus på Damaskus
Vejen. I det ydmygende møde sagde Herren til ham: "Men rejs
dig nu op på dine ben! For jeg har vist mig for dig netop for
at udvælge dig til tjener og til vidne både om det, du har
set, og om det, jeg vil lade dig se, når jeg redder dig fra
folket og fra hedningerne. Dem sender jeg dig til for at åbne
deres øjne, så de vender om fra mørke til lys og fra Satans
magt til Gud ..." (vers 16-18).

Før Paulus kunne lykkes i sit kald og tjene effektivt,
måtte han udfries for menneskefrygt. Det omfattede dem, der
kendte ham godt, og dem, han endnu ikke havde mødt, og dem
som slet ikke kendte til ham. Han blev nødt til helt at
slippe behovet for folks anerkendelse.

Faktisk siger Gud til Paulus: "Du er bare postbudet. Nogle
dage kan folk lide det, du leverer - andre dage kan de ikke.
Du skal alligevel levere posten. Så jeg sætter dig fri af
frygten for deres afvisning og behovet for deres accept."

Har Gud kaldet dig til at udføre en bestemt opgave? Er du
bange for, at du vil lave fejl? Regn bare med det - det
kommer du til! Er du bange for, at du bliver kritiseret? Det
følger med jobbet! Folk vil skuffe dig på 100 forskellige
måder, men hvis du er stålsat på at gøre Guds vilje, så bed:
"Herre, sæt mig fri fra ønsket om at behage mennesker, så jeg
kan dele det med dem, som du har givet mig." Og kom så i gang
med jobbet!

=== citat slut ===

(
Kommentar:

Nøgleordene var:
Du er bare postbuddet! Er du bange for, at du bliver
[...]

https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-11-01
Daily Reading for Friday November 1, 2019

Reading 1, Revelation 7:2-4, 9-14
Responsorial Psalm, Psalms 24:1-2, 3-4, 5-6
Gospel, Matthew 5:1-12
Reading 2, First John 3:1-3
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=1SEnXX1JOfY
(2019-10-31, CET 11:3x-5x, GMT 09:3x-5x:)

Everything is pure to those whose hearts are pure. But
nothing is pure to those who are corrupt and unbelieving,
because their minds and consciences are corrupted.
Titus 1:15

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 28 Oct 2019 00:27:20 +0100, GMT 23:27 (27/10-19)
21873 news:5db627e7$0$693$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/uwqbI2X6FY0/GD3IVwkNCwAJ

> [2287]
[ ... ]
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Olieindustrien har i årtier forsøgt at skjule sandheden om klimaforandringer
Bo Karl Christensen
Journalist
https://videnskab.dk/kultur-samfund/olieindustrien-har-i-aartier-forsoegt-at-skjule-sandheden-om-klimaforandringer

Ny rapport samler års forskning: Olieindustrien har bevidst
forsøgt at skævvride forståelsen for klimaforandringer i USA.

-

DR S151 tor 31 okt 17:45:28
31.oktober dr.dk/nyheder 13:46

KINESISKE DRONER FÅR FLYVEFORBUD
Sidste år sendte USA's
indenrigsministerium droner i luften
mere end 10.000 gange.

Dronerne bliver brugt til en lang række
formål fra naturkatastrofer til
geologiske undersøgelser. Men nu har
ministeriet givet alle sine droner, der
er produceret i Kina, eller som har
kinesiske dele, flyveforbud.

Forbuddet skyldes en voksende frygt i
USA for, at kinesisk teknologi kan
bruges til spionage til fordel for
Kina.

Det er den samme frygt, som har fået
amerikanerne til at lave indgreb mod
mobilproducenten Huawei.

Kinesiske droner får flyveforbud i USA
kl. 13:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kinesiske-droner-faar-flyveforbud-i-usa

-

Efter politisk kaos: Ukraine bandlyser Rusland-venlige sangere i Melodi
Grand Prix
kl. 15:03
https://www.dr.dk/nyheder/kultur/efter-politisk-kaos-ukraine-bandlyser-rusland-venlige-sangere-i-melodi-grand-prix

-

Demokrater siger klart ja: Mulig rigsretssag mod Trump er rykket tættere på
kl. 16:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/demokrater-siger-klart-ja-mulig-rigsretssag-mod-trump-er-rykket-taettere-paa

-

156 IS bekræfter: Baghdadi er dræbt

IS bekræfter: Baghdadi er blevet dræbt og udnævner ny leder
kl. 17:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/bekraefter-baghdadi-er-blevet-draebt-og-udnaevner-ny-leder

-

Iraks premierminister trækker sig efter måned med uro
kl. 19:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/iraks-premierminister-traekker-sig-efter-maned-med-uro

-

DR S168 fre 01 nov 08:03:06
1.november dr.dk/nyheder 07:30

ØKONOMISK NEDTUR I HONGKONG
Urolighederne I Hongkong har snart
stået på i fem måneder.

Konflikten sætter nu tydelige spor på
økonomien i Hongkong, der er en af
Asiens vigtigste finansieller byer, og
som stadigvæk er omverdenens foretrukne
by at føre penge ind og ud af Kina
igennem.

Hongkongs økonomi er nu for første gang
i ti år i recession. Ifølge nye tal har
der nemlig været minusvækst de seneste
to kvartaler, og det vil sige, at
økonomien bliver mindre.

For eksempel er antallet af turister
halveret i oktober i forhold til samme
måned i 2018.

(
Hacker-attack came ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/hacker-attack
2019-11-01, CET 07:59, GMT 06:59, mark E-
)

Uroligheder giver økonomisk nedtur i Hongkong
kl. 07:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/uroligheder-giver-oekonomisk-nedtur-i-hongkong

-

169
19:02

samt ...

Forsker ønsker halloween-kostumer fjernet: - De stigmatiserer psykisk syge
31. okt. 2019, 12:50
https://nyheder.tv2.dk/2019-10-31-forsker-oensker-halloween-kostumer-fjernet-de-stigmatiserer-psykisk-syge

Spændetrøje-kostumer skaber et billede af psykisk syge, som
ikke stemmer overens med virkeligheden, advarer forsker.

-

Mæslinger sletter immunforsvarets hukommelse, viser nye studier
1. nov. 2019, 05:40
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-11-01-maeslinger-sletter-immunforsvarets-hukommelse-viser-nye-studier

-

Frost driller igen letbanen – her kører der ingen tog
01. nov. 2019, 07:12 ...
V-formand vil stå sammen med rød blok om klimalov
01. nov. 2019, 05:55 Opd. 01. nov. 2019, 07:43 ...

-

104 SVT Text Fredag 01 nov 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* 20 grader varmare på Svalbard......130

* Brand i naturområde i Brasilien....131

* USA-sanktion mot iransk byggsektor 132

Utredning mot Trump går vidare.....133
Ny ledare för terrorrörelsen IS....134

Skogsmaffia skövlar rumänsk urskog 135

OAS granskar omtvistat Bolivia-val 136
Ja till nya bostäder på Västbanken 137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Fredag 01 nov 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Delstaten Jammu-Kashmir delas......138
Hongkongprotest i halloweenmasker..139

"Fel att vägra ta emot flyktingar" 140

-

130 SVT Text Fredag 01 nov 2019
UTRIKES PUBLICERAD 1 NOVEMBER

20 grader varmare på Svalbard

Vintrarna på Svalbard kan bli upp till
20 grader varmare innan århundradet är
slut. Om utsläppen fortsätter i dagens
takt kommer den norska ögruppen år
2100 inte längre att räknas som ett
arktiskt område.

Klimatförändringarna blir ofta större
nära polerna, och enligt en studie
från Klimaservicesenter blir
utvecklingen dramatisk på Svalbard.

Centralorten Longyearbyen har redan
haft 100 månader i rad med tempera-
turer över medel, skriver norska
Klassekampen.

-

132 SVT Text Fredag 01 nov 2019
UTRIKES PUBLICERAD 1 NOVEMBER

USA-sanktion mot iransk byggsektor

USA har utökat sina sanktioner mot
Iran, med fokus på byggsektorn,
skriver AFP.

UD i Washington motiverar det med att
denna sektor kontrolleras av
Revolutionsgardet, som USA ser som en
terrororganisation. Sanktioner införs
också mot "fyra strategiska material
när de används till Irans atom-,
militär- eller ballistiska robot-
program".

USA hoppade förra året av stor-
makternas uppgörelse med Iran om
atomforskning, medan EU-länder ännu
försöker att rädda uppgörelsen.

-

138 SVT Text Fredag 01 nov 2019
UTRIKES PUBLICERAD 31 OKTOBER

Indiska delstaten Jammu-Kashmir delas

Indiens regering har delat delstaten
Jammu-Kashmir i två administrativa
delar som ska styras direkt från
huvudstaden Delhi.

Delstaten delas upp i två territorier:
Ladakh i öst och Jammu-Kashmir i väst.

Pakistan, som gör anspråk på hela
Kashmir, har fördömt delningen. Även
Kina, som har en gränstvist med Indien
om Ladakh, kritiserade beslutet att
ensidigt ändra delstatens status.

Lokala myndigheter i Kashmir har satt
regeringsstyrkor i högsta beredskap
mot anti-indiska protester.

-

NRK:
31. oktober 2019 kl. 07:39 - 1. november 2019 kl. 04:34

1. november 2019 kl. 04:53
Nord-Korea med ny rakettest
https://www.nrk.no/nyheter/1.14765084

Nord-Korea hevder at de fredag gjennomførte sin tredje
oppskyting av en «superstor» rakett som sies å kunne ødelegge
fiendtlige mål i overraskelsesangrep. Det melder det statlige
nyhetsbyrået KCNA som sier oppskytingen var en suksess.

-

1. november 2019 kl. 08:00

-

Regeringsforhandlinger: En sæbeopera, der hverken kan slutte eller komme
videre
Af Anders Hjorth Vindum 31. October 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/regeringsforhandlinger-en-saebeopera-der-hverken-kan-slutte-eller-komme-videre

Benny Gantz har ikke fået meget udbytte af sin første uge som
forhandlingsleder. Han og Netanyahu placerer ansvaret for det
manglende gennembrud på hinanden.

-

U.S. ambassador slams Merkel’s dismissal of Iran’s call to destroy Israel

Antisemitism experts blast Merkel for ignoring Iranian
antisemitism

By Benjamin Weinthal
November 1, 2019 08:24
https://www.jpost.com/Middle-East/US-ambassador-slams-Merkels-dismissal-of-Irans-call-to-destroy-Israel-606520

-

21885

Jeg græder tårer i stride strømme,
for folket holder ikke længere Dine bud, o Gud

File 21.886 ...
Prophecy ( Profeti )
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophecy/21-886
Salvation (Frelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/salvation/21-886
Wrong Doctrine (Vranglære)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-886
The gate to hell (Fortabelsen)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/the-gate-to-hell/21-886

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophecy/21-886

Other news:

Jeg græder tårer i stride strømme, for folket holder ikke længere Dine
bud, o Gud

2282 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Jeg græder tårer i stride strømme, for folket holder ikke
længere Dine bud.

(Salme 118,136)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+19&version=BPH

Johannes 19, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Pilatus bliver presset til at lade Jesus korsfæste, fortsat)

[ ... ]

Jesus bliver korsfæstet og derefter hånet af de jødiske ledere

[ ... ]

Jesus dør

[ ... ]

Jesus lægges i graven

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jak+4.11-5.6&version=BPH

Jakob 4:11-5:6 Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Fordøm ikke hinanden

[ ... ]

Undgå selvsikkert praleri

[ ... ]

Advarsel til rige og vantro mennesker

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+118.1-14&version=BPH

Salme 118:1-14, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Lovsang som tak for sejr

Kommentar:

Da jeg skulle slå op i min bibel for at finde Sl 118 faldt
mine øjne over en understregning, jeg i sin tid havde gjort
mig, og jeg fornemmede, at Gud Helliånd ønskede dette
skriftsted citeret i dag online:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+119.136&version=BPH

Salme 119:136, Bibelen på hverdagsdansk (BPH) fra 1992

Jeg græder tårer i stride strømme, for folket holder ikke
længere Dine bud.

(Salme 119,136)

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige:
(2019-11-02, Saturday, CET 09:28, GMT 08:28)
- "De røver og bedrager"

28
- "Min ejendom,"

29
- "så hverken"

29
- "stor eller lille"

29
- "kan fatte"

29
- "Mit Ord,"

29
- "som det lyder"

30
- "i Bibelen."

30
- "*AFGUDSDYRKERE*"

30
- "er de!"

30
- "Omvend Jer"

30
- "og få"

30
- "genoprettet"

30
- "Jeres forhold"

31
- "til Mig,"

31
- "HERREN, Jeres Gud!"

(
Med ordvalget 'HERREN' hentydes der til det jødiske Guds navn
JHVH, Jahve, Jahveh.
)

35
- "Hor og utugt er Mig en vederstyggelighed."

36
- "Navnlig"

36
- "pædofili"

36
- "væmmes Jeg ved,"

36
- "fordi så mange mennesker"

36
- "tager skade af denne"

37
- "perversitet!"

37
- "Men også hor"

37
- "væmmes Jeg ved,"

37
- "fordi din ægtemand og ægtekvinde"

38
- "*forrådes*!

38
- "Amen?"

38
- "Er I enige med Mig?"

Ja, Herre!

Hjælp os til at indse og erkende, hvori vi har vanæret Dig
ved at begå disse synder og vranglære!

Frels os fra fortabelsen; thi vi er havnet i svinestien og
kan ikke længere finde vej hjem igen, Himmelske Fader!

40
- "Jeg vil ihukomme"

40
- "Jesu offer"

40
- "på Golgata"

40
- "for Jer,"

41
- "og her møder I Mig!"

41
- "HVIS I holder Jer skjult for Mit Åsyn,"

41
- "ved at *tildække* Jer Jesu blod,"

42
- "så I kommer til at ligne Ham,"

42
- "da vil Jeg lade Nåde og barmhjertighed"

42
- "gå forud for Ret!"

43
- "Så skynd Jer"

43
- "hen til Min Nådetrone"

43
- "NU!"

44
- "Inden"

44
- "Dommen° falder."

44
- "For der kommer en dag,"

44
- "hvor det kan blive fór sent!"

44
- "Dette er Mit Ord!"

45
- "Sådan lyder Mit røst!"

Og medens jeg så forberedte this text to output online, da
hørte (CET 09:49) jeg en musik fra Himlen, som lød således:

HEALING RAIN - LET IT RAIN - MICHAEL W. SMITH
https://www.youtube.com/watch?v=klIkZFAbsls&list=RDGMEMMib4QpREwENw3_jAc0YgNw&index=3#t=03m14

-

[...]

Ordet for 2019-11-02

At kende Guds vilje - det er der styrke i!

"... ved at lade os kende sin viljes hemmelighed ..."
Ef 1,8-9

=== citat slut ===

*Synkroniseringen* er "desværre" fortsat røget, fordi i
andagtshæftet står der følgende:

=== citat start ===

Ordet for 2019-11-02

Om at flytte sit bjerg

"Den, der siger til dette bjerg: Løft dig op og styrt dig
i havet! og som ikke tvivler i sit hjerte, men tror, at
det, han siger, vil ske, for ham sker det."
Mark 11,23

=== citat slut ===

Kommentar:

Pas på!

Dette bibelvers og lignende er blevet *misbrugt* af fremgangs-
og herlighedsteologer, hvor alting pludselig afhænger af, at
*du* skal præstere noget (gennem din tro), og Jesus bliver
*redukseret* til blot en art vejleder, der står ude på
sidelinien og INTET kan gøre UDEN *din* præstation (i form af
din tro)!

Sammenlign med andagtsordet fra Catholic Online (Rom 5,6):

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rom+5.5-11&version=BPH

Romerne 5:5-11, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

6
Mens vi endnu var magtesløse og ugudelige, kom Kristus i
rette tid og ofrede sit liv for at redde os.

Her-ud-af lærer vi, at det IKKE afhænger af os (og *vores*
præstation) men UDELUKKENDE af *Guds* initiativ!

Gud havde nemlig ikke bare medlidenhed med os (Hans *fortabte
skabninger), men valgte at gå helt med ud i svinestien, og
her redde os fra fortabelsen (skønt vi var *magtesløse* og
dermed IKKE selv kunne finde vej tilbage til far, vor Gud i
Himlen)!

Amen?

Se evt. også mere om dette emne i fx. bogen ...

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/aandelig-manipulation-og-hjernevask

Åndelig manipulation og hjernevask.
Trosbevægelsen som jeg oplevede den
af Torbjörn Swartling
ISBN 9788774254218
Dansk Luthersk Forlag

https://www.saxo.com/dk/aandelig-manipulation-og-hjernevask_torbjoern-swartling_haeftet_9788774254218

Originaltitel:
Tankekontroll

Kommentar:

Forfatteren beretter om manipulation og hjernevask i
sekten Livets Ord.

Se evt. også om præstationsløs tro og identitet i fx.
bøgerne:

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/naade-eller-praestation

Nåde eller præstation?
David A. Seamans
Pionerforlaget, 1989
ISBN: 87 87093 86 3
https://bibliotek.dk/da/work/870970-basis:07089554

Original titel:
Healing Grace
https://www.ebay.co.uk/itm/292694359533
+

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/prestasjonsloes-tro

Prestasjonsløs tro
Sven Reichmann
Rex Forlag A/S, 1991
ISBN 82-7388-222-5

Originalens tittel: Prestationslös tro
1986 InterSkrift, Stockholm

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-11-02
Daily Reading for Saturday November 2, 2019

Reading 1, Wisdom 3:1-9
Responsorial Psalm, Psalms 23:1-3, 3-4, 5, 6
Gospel, John 6:37-40
Reading 2, Romans 5:5-11
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=O-gpuSDldTk

=>

Date: Mon, 28 Oct 2019 00:27:20 +0100, GMT 23:27 (27/10-19)
21873 news:5db627e7$0$693$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/uwqbI2X6FY0/GD3IVwkNCwAJ

> [2287]
[ ... ]
> [...]

01. nov. 2019, 07:12 ...
V-formand vil stå sammen med rød blok om klimalov
01. nov. 2019, 05:55 Opd. 01. nov. 2019, 07:43 ...

Forsøg på at udpege menneskehedens vugge møder kritik
Gud havde nemlig ikke bare medlidenhed med os (Hans *fortabte*
(2019-11-01, CET 11:3x-5x, GMT 09:3x-5x:)

He gave his life to free us from every kind of sin, to
cleanse us, and to make us his very own people, totally
committed to doing good deeds.
Titus 2:14

(2019-11-02, CET 10:3x-5x, GMT 09:3x-5x:)

"For I know the plans I have for you," says the LORD. "They
are plans for good and not for disaster, to give you a future
and a hope."
Jeremiah 29:11

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 28 Oct 2019 00:27:20 +0100, GMT 23:27 (27/10-19)
21873 news:5db627e7$0$693$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/uwqbI2X6FY0/GD3IVwkNCwAJ

> [2287]
[ ... ]
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21873

Forsøg på at udpege menneskehedens vugge møder kritik

DR S175 lør 02 nov 08:27:37
1.november dr.dk/nyheder 09:48

SPANSK DOMSTOL: IKKE VOLDTÆGT
I oktober 2016 blev en 14-årig pige
lokket væk fra en fest i den spanske by
Manresa.

Den 14-årige befandt sig til sidst i en
bevidstløs tilstand, hvorefter fem mænd
på skift forgreb sig på hende seksuelt.

Det kunne godt lyde som et
skoleeksempel på en gruppevoldtægt. Men
det var det ikke, afgjorde en domstol i
Barcelona i Spanien i går.

Ifølge spansk lov kan en person kun
dømmes for voldtægt eller seksuelt
overgreb, hvis der er brugt fysisk magt
eller intimidering.

Spansk domstol: Det var ikke voldtægt, da fem mænd forgreb sig på
bevidstløs pige
01. Nov. 2019 kl. 09:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/spansk-domstol-det-var-ikke-voldtaegt-da-fem-maend-forgreb-sig-paa-bevidstloes-pige

Kommentar:

Se at få lavet den lov om!

-

DR S177 lør 02 nov 08:27:37
1.november dr.dk/nyheder 10:41

FEMÅRIG DRENG LØB UD FORAN LASTBIL
Det endte torsdag aften galt i Gammel
Ry i Midtjylland, da en femårig dreng
var ude for at rasle slik til
Halloween.

Drengen blev nemlig så skræmt, da en
mand med en uhyggelig maske åbnede
døren i et hus, at han løb ud på vejen,
hvor han blev ramt af en lastbil.

Det skriver Horsens Folkeblad.

Drengen er kvæstet, men skal være uden
for livsfare, lyder det fra politiet.
Den femårige har blandt andet fået brud
på bækkenet, og han skal have foretaget
hudtransplantationer.

Femårig dreng blev skræmt af Halloween-maske og løb ud foran lastbil
01. Nov. 2019 kl. 10:41
https://www.dr.dk/nyheder/indland/femaarig-dreng-blev-skraemt-af-halloween-maske-og-loeb-ud-foran-lastbil

Kommentar:

Hmm ... (memory on from) ...

https://sites.google.com/site/kallfaith0/pictures/halloween-forbud

ADVARSEL

I denne husstand fejres Halloween IKKE,
fordi der er tale om *okkulte* kræfter,
og de er IKKE velkomne her! I'm sorry ... :-(

Hmm ...

Hvad kommer der ud af dette foretagende? - Er frugten god
eller ond?

(
124 Passagerfærge stødt sammen med skib
2019-11-02, CET 10:32, GMT 09:32
)

-

DR S126 lør 02 nov 10:36:35
1.november dr.dk/nyheder 19:09

SØVN KAN FAKTISK LØSE DIT PROBLEM
En mindre undersøgelse viser, at det er
mere sandsynligt, at vi mennesker kan
løse et komplekst puslespil, hvis vi
lige har sovet på det.

Marian Christin Petersen er adjunkt på
Syddansk Universitet og forsker i søvn.
Hun har dog ikke været med til at lave
den nye undersøgelse.

- Det er en spændende undersøgelse
men jeg er ikke overrasket. Vi løser
vores problemer i søvnen, det er en af
grundene til, at den er så pokers
vigtig, siger hun.

Hun peger i øvrigt på, at
undersøgelsens brug af lyd til at styre
søvnen er uhyre spændende.

Sov lige på det: En god nats søvn kan faktisk løse dit problem
01. Nov. 2019 kl. 19:09
https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen/sov-lige-paa-det-en-god-nats-soevn-kan-faktisk-loese-dit-problem

-

134
10:30

samt ...

Halloween-spøg gik helt galt: Skræmt femårig løb direkte ud foran
lastbil og blev ramt
1. nov. 2019, 10:30 Opd. 1. nov. 2019, 11:15
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-11-01-halloween-spoeg-gik-helt-galt-skraemt-femaarig-loeb-direkte-ud-foran-lastbil-og

-

Ukendte gerningsmænd skød mod fitnesscenter i København
1. nov. 2019, 23:48 Opd. 2. nov. 2019, 09:38 ...
Spirituskontrol over hele landet i nat: 15 anholdt - tre på løbehjul
02. nov. 2019, 08:35 Opd. 02. nov. 2019, 10:27 ...

-

104 SVT Text Lördag 02 nov 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Inget marint skydd kring Antarktis 130

* Stopp för omdiskuterad frackning...131

* Ny kamp mot människosmuggling......132

* Nytt namn på utsatt ministerpost...133

Nya evakueringar i Kalifornien.....134
USA: Rika hyr in privata brandmän..135

Beto O'Rourke kastar in handduken..136

* Över 40 döda i protester i Haiti...137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Lördag 02 nov 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Grekiskt fartyg misstänks..........138

* Domstol: Mulla Krekar kan utlämnas 139

Polis: Offren troligen vietnameser 140
Ny misstänkt i lastbilstragedin....141

Mali: Minst 35 soldater dödade.....142

Världen runt
* Utplattad strand väcker känslor....149

-

130 SVT Text Lördag 02 nov 2019
UTRIKES PUBLICERAD 2 NOVEMBER

Inget marint skydd kring Antarktis

För åttonde året i rad har ett
konsortium med 25 länder samt EU
misslyckats med att enas kring ett
rekordstort marint skyddsområde kring
Antarktis för att skydda det sköra
ekosystemet i regionen, skriver AFP.

I området lever bland annat pingviner,
sälar, valar och krill, som är en
basföda för många av arterna.

Kina och Ryssland har blockerat
förslaget sedan det först lanserades
av Australien och EU. Enligt källor
var det bland annat frågan om fiske-
rättigheter som satte stopp för en
överenskommelse.

-

NRK:
1. november 2019 kl. 08:00 - 2. november 2019 kl. 08:24, error

2. november 2019 kl. 11:09

-

Forsøg på at udpege menneskehedens vugge møder kritik
1. november 2019, kl. 21:00, opdateret 2. november, kl. 8:17
Af Ulla Poulsen
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/forsoeg-paa-udpege-menneskehedens-vugge-moeder-kritik

Makgadikgadi-nationalparken er en del af Kalahari-ørkenen og
en af de største saltsletter i verden.

Et australsk ledet forskerhold mener at kunne udpege et
område i Botswana som det sted, hvor menneskeheden opholdt
sig de første 70.000 år. Men de er på galt spor, lyder
kritikken. Også fra en dansk forsker

Kommentar:

Hmm ... (memory on from) ...

News:dk.politik
News:dk.videnskab
Subject: BBC-break (ET?):
Date: Wed, 30 Oct 2019 10:52:42 +0100, GMT 09:52
21881 news:5db95d7b$0$696$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/uwqbI2X6FY0/euv2XveqAAAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/9xgPslE2r14/nP89x8DgAQAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/v4VBMtEnQDo/Jo4s5IRCAwAJ
> Distance
> [...]

Makgadikgadi Pan
https://en.wikipedia.org/wiki/Makgadikgadi_Pan

20° 48′ 0″ S, 25° 20′ 0″ E
-20.8, 25.333333
-20,8 25,333333

Denne lille ændring i position bør undersøges:

Download evt. regneark ...
https://sites.google.com/site/kalldistance/1/Temple%20065.sxc

Distance
from ...
Makgadikgadi Pan, Botswana
to ...
Luxor Temple, Egypt____________________78,39630139 = 78-Pt-193 ?

-

21887

Interrupt 144

El Salvador udviser venezuelanske diplomater

Nye uroligheder i Hongkong

2281 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

(Jeremias fra GT skriver:)

For jeg ved, hvilke planer jeg har for jer, siger Herren,
planer om fred og ikke om ulykke, planer om fremtid og
håb.

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+20&version=BPH

Johannes 20, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus genopstår

[ ... ]

Jesus viser sig første gang for disciplene

[ ... ]

Jesus viser sig for Thomas og de øvrige disciple

[ ... ]

Afslutningsord

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+5.1-12&version=BPH

Matthæus 5:1-12, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Bjergprædikenen

[ ... ]

Sand lykke

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

Se ovenfor

-

[...]

Ordet for 2019-11-03

Josefs tre kjortler (1)

"Israel ... lod en lang ærmekjortel lave til ham."
1.Mos 37,3

=== citat slut ===

*Synkroniseringen* er "desværre" fortsat røget, fordi i
andagtshæftet står der følgende:

=== citat start ===

Ordet for 2019-11-03

Om at leve et salvet liv

"Men i jer bliver den salve, I har fået fra ham ..."
1,John 2,27

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-11-03
Daily Reading for Sunday November 3, 2019

Reading 1, Wisdom 11:22--12:1
Responsorial Psalm, Psalms 145:1-2, 8-9, 10-11, 13, 14
Gospel, Luke 19:1-10
Reading 2, Second Thessalonians 1:11--2:2
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=jSW6iJOV3GA

-

Date: Mon, 28 Oct 2019 00:27:20 +0100, GMT 23:27 (27/10-19)
21873 news:5db627e7$0$693$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/uwqbI2X6FY0/GD3IVwkNCwAJ

> [2287]
[ ... ]
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21873

Interrupt 144

El Salvador udviser venezuelanske diplomater

DR S139 lør 02 nov 19:05:32
2.november dr.dk/nyheder 16:50

NYE UROLIGHEDER I HONGKONG
Politiet brugte lørdag tåregas og
vandkanoner i forsøget på at lægge en
dæmper på de værste uroligheder i
Hongkong i flere uger.

Tusindvis af demonstranter havde
indtaget gaderne, efter at det
kinesiske styre fredag lovede at
stramme grebet om den uroplagede
bystat. Mange af demonstranterne var
mødt op iført masker - trods
myndighedernes maskeringsforbud.

De gik til angreb på butiksruder, der
blev smadret, og metrostationer, der
blev forsøgt afbrændt.Da politiet
forsøgte at få demonstranterne til at
forsvinde, brød urolighederne for alvor
ud.

Uroligheder i Hongkong for 22. weekend i træk
kl. 16:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/uroligheder-i-hongkong-22-weekend-i-traek

-

DR S140 lør 02 nov 19:05:32
2.november dr.dk/nyheder 17:01

DEMONSTRANTER DRÆBT AF GRANATER
Fem demonstranter i Irak er i løbet af
fem dage blevet dræbt af to hidtil
usete typer tåregasgranater affyret af
landets sikkerhedsstyrker i hovedstaden
Bagdad, siger Amnesty International.

- Alle beviser peger på, at irakiske
sikkerhedsstyrker affyrer de her
militærklasse-granater mod
demonstranter i Bagdad, og at de
tilsyneladende sigter mod deres hoveder
eller kroppe på klos hold, lyder det
fra Lynn Maalouf, der er direktør for
Amnesty Internationals undersøgelser i
Mellemøsten.

Demonstrationerne er rettet mod
regeringen og udspringer af frustration
over høj arbejdsløshed og korruption.

Store tåregasgranater gennemborer kranier: Fem irakiske demonstranter
dræbt på fem dage
kl. 17:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/store-taaregasgranater-gennemborer-kranier-fem-irakiske-demonstranter-draebt-paa-fem

-

Adskillige dræbt i eksplosion på marked i Syrien: Tyrkiet beskylder
kurdere for at stå bag
kl. 18:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/adskillige-draebt-i-eksplosion-paa-marked-i-syrien-tyrkiet-beskylder-kurdere-staa-bag

-

145
07:08

samt ...

LIGE NU
03. nov. 2019, 05:09
af Liza Krasnova Skov
https://nyheder.tv2.dk/2019-11-03-lige-nu

I dag, Kl. 07:09
El Salvador udviser venezuelanske diplomater

El Salvadors regering har beordret hele Venezuelas
diplomatiske korps til at forlade landet inden for 48 timer.
Det skriver landets præsident, Nayib Bukele, på twitter. I
erklæringen står der, at beslutningen er i overenstemmelse
med afstemningen i Organisationen af Amerikanske Stater (AOS)
28. august, hvor 21 lande stemte for at støtte en rapport fra
FN, der konkluderer, at den venezuelanske præsident Nicolás
Maduro foretager systematiske overgreb på
menneskerettighederne.

-

Skovhuggere dræber ung Amazonas-vogter
3. nov. 2019, 05:52 Opd. 3. nov. 2019, 06:10
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-11-03-skovhuggere-draeber-ung-amazonas-vogter

-

17.000 husstande ramt af strømnedbrud
3. nov. 2019, 07:27
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-11-03-17000-husstande-ramt-af-stroemnedbrud

Flere af elnetselskabet Radius' kunder kunne natten til
søndag opleve komplet mørke.

Der var mørkere end det plejede at være søndag nat på
Nørrebro i København.

Klokken 02.24 gik strømmen, og mere end 17.000 hustande blev
ramt af nedbruddet.

Det oplyser Radius Elnet søndag morgen til BT.

Kommentar:

+60
+60
+24
=
144

Compare with ...

14 (144, 1400, 144.000)
Chandrasekhars grænsemasse på 1,44 solmasser indiciet:
.
Markpointer 144
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/markpointer-144
and ...
Chandrasekhar limit (Chandrasekhars grænsemasse)
https://sites.google.com/site/etbible/home/background/chandrasekhar-limit
.