2016 uge 31 (news samlet)

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/13-542/cut-01
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/15-302
and ...
http://sites.google.com/site/kallfiles1/politics
https://sites.google.com/site/kallpol4

[ ... ]
[ ... 2016-08-01, Monday, day no 214 in the year ... ]
[ ... ]
> 1263 dage siden Asteroid and Meteor near hit Russia, 2013-02-15

Hvad vil du gøre, hvis du blev Statsminister (eller Præsident) ?

Svar 1:

Hmm .. (memory on from) ...

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/udn

Jeg ville øjeblikkelig ta' kontakt til vores allierede
i NATO og EU og forsøge at overbevise dem om
***nødvendigheden*** af at oprette De Forenede
Demokratiske Nationer (United Democratic Nations, UDN)
som en ***sund*** modvægt til FN (UN)!

Hvorfor ?

Fordi fordelene ved UDN er for mange (herunder sund
favorisering af eksilregeringer til erstatning for
et ikke-demokratisk styre), og ulemperne er for få! ... :-)

Hmm ... (memory on from) ...

Aktuel politisk news:

Forbryderen Assad fortsat på fri fod (= lovløs planet, ifølge din nabo, Mankind)

Compare with ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=ecc+8%3A11&version=BPH

Slås der ikke ned på forbryderen STRAKS,
er det en indirekte opfordring til at
følge hans eksempel.

(Præd. 8,11)

Man vil fx. ikke træde Retten under fode (men forstå sit ***ansvar***,
at Loven skal håndhæves også internationalt, så forbrydere ikke slipper
for straf). Og det vil ha' en præventiv effekt på længere sigt (så forbrydelserne
slet ikke begås i det samme omfang som nu fx. med angrebskrige her og der
og allevegne til skde for menneskeheden og dens overlevelse)!

Så kort og godt vil det ændre Verden til det bedre med tiden,
skønner jeg! ... :-)

Svar 2:

(Input dit svar)

-

Nu ikke længere blot et udsagn:

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, August 01, 2016, CET 08:56, GMT 06:56
Subject: 2016 uge 31 (news samlet)
19204 news:nnmrqg$e2g$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/eU_Vgc_SWtU/wiQ7cmmRBwAJ

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Pope: Don't equate Islam with violence
Oprørsgruppe overgiver sig i Armeniens hovedstad

-

Efter brandtale: Amerikansk forfatning storsælger
31. Jul. 2016 kl. 20:00
http://www.dr.dk/nyheder/udland/efter-brandtale-amerikansk-forfatning-storsaelger

-

DR S124 man 01 aug 07:53:08
31.juli dr.dk/nyheder 21:07

ARMENSK OPRØRSGRUPPE OVERGIVER SIG
Væbnede armenske oprørere, som havde
forskanset sig på en politistation i
Armeniens hovedstad, Jerevan, i to
uger, har overgivet sig, oplyser
landets sikkerhedstjenester.
En politimand blev dræbt, da oprørerne
stormede politistationen tidligere i
denne måned og tog adskillige gidsler,
som gradvist er blevet frigivet. En
anden politimand blev senere skudt og
dræbt, da han sad i sin bil uden for
politistationen.
- Sikkerhedstjenesternes
antiterroroperation er afsluttet og har
ført til, at medlemmerne af den væbnede
gruppe har nedlagt deres våben og
overgivet sig til myndighederne, siger
de nationale sikkerhedstjenester i en
erklæring.

Oprørsgruppe overgiver sig i Armeniens hovedstad
31. Jul. 2016 kl. 21:07
http://www.dr.dk/nyheder/udland/oproersgruppe-overgiver-sig-i-armeniens-hovedstad

-

Hver anden yngre kvinde har psykiske problemer
31. Jul. 2016 kl. 23:15
http://www.dr.dk/nyheder/politik/hver-anden-yngre-kvinde-har-psykiske-problemer

Kommentar:

Det kan da ikke passe, at tallet er så højt!

Katolikker og muslimer bad sammen i Frankrig
31. jul. 2016, 23:31
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-07-31-katolikker-og-muslimer-bad-sammen-i-frankrig

-

TV 2 LIVECENTER
30. jul. 2016, 23:27 Opd. 31. jul. 2016, 23:33
http://nyheder.tv2.dk/2016-07-30-tv-2-livecenter

Søndag, Kl. 22:32
Islamisk Stat opfordrer til angreb i Rusland

Terrorbevægelsen Islamisk Stat opfordrer i en video sine medlemmer
til at udføre jihad i Rusland. Det skriver Reuters.

-

SAS forbereder sig på endnu lavere billetpriser
01. aug. 2016, 08:42 ...

-

104 SVT Text Måndag 01 aug 2016

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Påven: Fel koppla islam till våld..130

Kraftig explosion i Afghanistan....131

Tusentals hyllade Erdogan i Köln...132
Erdogans tal förbjöds..............133

Två skjutna i Köpenhamn............134

Clinton: Trump backar upp Putin....135

Rörigt inför ledarval i Ukip.......136

Många dödsoffer i sydasiska oväder 137

-

130 SVT Text Måndag 01 aug 2016
UTRIKES PUBLICERAD 1 AUGUSTI

Påven: Fel koppla islam till våld

Det är fel att förknippa islam med
våld, sade påve Franciskus på väg hem
från Polen, när han fick frågor om
mordet på en katolsk präst i
Frankrike.

-Jag tycker inte att det är rätt att
identifiera islam med våld. Det är
inte rätt och det är inte sant.

Girighet och sociala orättvisor är
grogrunden till våld, anser han. Våld
sker även i Italien, menade påven:
-Varje dag när jag läser tidningen i
Italien så ser jag våld. Någon som
dödar sin flickvän, sin svärmor. Och
dessa är döpta katoliker, sade han.

Kommentar:

Se nedenfor.

-

NRK:
31. juli 2016 kl. 19:00 - 1. august 2016 kl. 07:44, error

1. august 2016 kl. 08:24

-

Pope Francis: It's wrong to identify Islam with violence

By REUTERS \
08/01/2016 07:26
http://www.jpost.com/Christian-News/Pope-Francis-Its-wrong-to-identify-Islam-with-violence-462917

-

Pope: Don't equate Islam with violence

Pontiff says fundamentalists exist in almost every religion,
subtly criticizes politicians fueling racism and xenophobia

By AFP and Times of Israel staff August 1, 2016, 2:41 am
http://www.timesofisrael.com/pope-dont-equate-islam-with-violence/

Kommentar:

(Dialog er - for mig at se - IKKE ensbetydende med, at sandheden
skal pakkes ind i vat til uigenkendelighed, så man IKKE længere
kan hitte rede i tingene og dermed forveksler sort og hvidt, godt
og ondt! Jeg vil hellere sige sandheden, som den er (hvor ubehagelig
det end må være for nogle), fremfor at lefle for folk!)

Ja, det er korrekt, at der (desværre) er fanatikere i alle (religiøse)
rækker,

Men, men, men ...

Vi kommer IKKE udenom den ***kendsgerning***, at selve Koranen
opfordrer til vold (og dette er IKKE et kompliment til religionen)!

Tillad mig at være helt ærlig: Hvis jeg havde fundet noget tilsvarende
i de kristne hellige skrifter - altså en opfordring til vold - da
havde jeg skrottet Jesus og den kristne tro ØJEBLIKKELIG (for KUN
en ***tyran*** opfører sig sådan, ifølge min mening. Og så kan
denne sg_ selv gøre sine ækle onde gerninger, hvilket vold og mord
jo er; navnlig når det går ud over ***uskyldige***. Det vil jeg
IKKE være med til - in the name of the Father)!

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/19-198/19-207

-

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, August 01, 2016, CET 09:03, GMT 07:03
Subject: Pope: Don't equate Islam with violence -
Re: 2016 uge 31 (news samlet)
19205 news:nnms7k$f95$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/eU_Vgc_SWtU/89L2C8uRBwAJ

> [...]
>
> Terrorbevægelsen Islamisk Stat opfordrer i en video sine medlemmer
> til at udføre jihad i Rusland. Det skriver Reuters.

Interrupt from ...

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, August 01, 2016, CET 08:56, GMT 06:56
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Russisk militærhelikopter skudt ned i Syrien

-

VIDEO Beboer i Aleppo dækker byen i røg
kl. 11:34
http://www.dr.dk/nyheder/udland/video-beboer-i-aleppo-daekker-byen-i-roeg

-

DR S142 man 01 aug 12:14:44
1.august dr.dk/nyheder 11:45

LIBYEN: SKAL FJERNE KEMISKE VÅBEN
Resterne af Libyens kemiske våbenlager
skal tømmes, og det skal Danmark hjælpe
med, mener regeringen.

Midt i august fremsættes et
beslutningsforslag om dansk deltagelse
i en international maritim operation i
det nordafrikanske land, der går ud på
at fjerne kemiske våben fra Libyen,
skriver Folketinget på sin hjemmeside.

Beslutningen om en eventuel dansk
deltagelse skal træffes hurtigt.

Regeringens beslutningsforslag frem-
sættes 15. august, og senest 17. august
skal forslaget førstebehandlet. Anden
og sidste behandling finder sted i
folketingssalen 19. august.

Regeringen: Danmark skal fjerne kemiske våben i Libyen
kl. 11:45
http://www.dr.dk/nyheder/politik/regeringen-danmark-skal-fjerne-kemiske-vaaben-i-libyen

-

DR S145 man 01 aug 19:31:12
1.august dr.dk/nyheder 12:39

HELIKOPTER SKUDT NED I SYRIEN
En helikopter med fem personer fra det
russiske militær ombord er skudt ned
over den nordlige del af Syrien nærmere
bestemt i Idlib-provinsen. Alle ombord
er dræbt, skriver AP, der har
informationen fra det russiske
regeringsapparat. Ifølge BBC er det
oprørere, der har angrebet
helikopteren, som var på vej tilbage
fra byen Aleppo.

Her havde den fragtet nødhjælp til de
nødstedte, som bor i byen hårdt ramt af
krigen. Rusland støtter det syriske
regime og præsident Assad politisk og
militært og hjælper med at bekæmpe
moderate såvel som ekstremistiske
oprørsgrupper.

Militærhelikopter skudt ned i Syrien
kl. 12:39
http://www.dr.dk/nyheder/udland/militaerhelikopter-skudt-ned-i-syrien

-

Det er alligevel ikke helt slut med gratis Windows 10
kl. 15:00
http://www.dr.dk/nyheder/viden/tech/det-er-alligevel-ikke-helt-slut-med-gratis-windows-10

-

Tyrkiet anholder soldater mistænkt for at ville kidnappe præsident
kl. 15:13
http://www.dr.dk/nyheder/udland/tyrkiet-anholder-soldater-mistaenkt-ville-kidnappe-praesident-0

-

DR S160 man 01 aug 19:31:13
1.august dr.dk/nyheder 19:30

DANSK SKIB KLAR I LIBYEN
Hvis den danske regering i midten af
august stemmer ja til at hjælpe med at
rydde det borgerkrigshærgede land
Libyen for kemiske våben, så ligger det
danske flådeskib Absalon klar til at
begynde arbejdet i samme øjeblik.

Det fortæller Torben Mikkelsen,
flotilleadmiral ved Søværnet.

- Absalon skulle alligevel af sted og
medvirke i en af Natos stående
flådestyrker. Derfor er den alligevel
på vej til det område. Og vi løser
gerne den opgave, når vi bliver bedt om
det, siger Torben Mikkelsen.

Dansk skib klar til at fjerne Libyens kemiske våben
kl. 19:30
http://www.dr.dk/nyheder/regionale/sjaelland/dansk-skib-klar-til-fjerne-libyens-kemiske-vaaben

-

Debat om falden soldat: McCain fordømmer Trump - men trækker ikke sin støtte tilbage
kl. 20:44
http://www.dr.dk/nyheder/udland/debat-om-falden-soldat-mccain-fordoemmer-trump-men-traekker-ikke-sin-stoette-tilbage

-

Udrensning i militæret fortsætter efter kupforsøg i Tyrkiet
kl. 21:56
http://www.dr.dk/nyheder/udland/udrensning-i-militaeret-fortsaetter-efter-kupforsoeg-i-tyrkiet

-

DR S164 man 01 aug 22:49:12
1.august dr.dk/nyheder 22:36

USA OG LIBYEN I KOORDINERET ANGREB
Libyske regeringsstyrker har længe
forsøgt at nedkæmpe terrororganisation
Islamisk Stat, som med cirka 1000
tilstedeværende krigere længe har
kontrolleret havnebyen Sirte. Men uden
held.

Derfor har den libyske samlingsregering
bedt USA bistå i rækken af luftangreb,
der idag fandt sted, for at få ram på
terrororganisationen. Det skriver flere
internationale nyhedsbureauer, her i
blandt Reuters og AP.

Ifølge udmeldinger fra Pentagon var
dagens bombninger rettet mod Islamisk
Stats kampvogne og andre køretøjer, som
man vurderede kunne udgøre en trussel
mod de libyske regeringsstyrker.

USA og den libyske regering gik i dag sammen om luftangreb mod IS
kl. 22:48
http://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-og-den-libyske-regering-gik-i-dag-sammen-om-luftangreb-mod

-

DR S166 tir 02 aug 06:35:18
2.august dr.dk/nyheder 00:12

28 CIVILE DRÆBT I ALEPPO-ANGREB
Inden for det seneste døgn er mindst 28
civile blevet dræbt af granater affyret
af oprørsgrupper i den sydvestlige del
af Aleppo i Syrien.

Blandt de omkomne er seks børn og otte
kvinder, lyder det fra Det Syriske
Observatorium for Menneskerettigheder.

Foruden de dræbte skulle der være
dusinvis af sårede.

Tabstallene gælder for to
regeringskontrollerede områder i den
delte by Aleppo. Den sydlige del af
det, der engang var Syriens økonomiske
lokomotiv, har de seneste dage været
plaget af voldsomme kampe.

28 civile dræbt i Aleppo-angreb - mindst seks af dem er børn
02. Aug. 2016 kl. 00:12
http://www.dr.dk/nyheder/udland/28-civile-draebt-i-aleppo-angreb-mindst-seks-af-dem-er-boern

-

DR S168 tir 02 aug 06:35:18
2.august dr.dk/nyheder 06:22

311 SOLDATER FRA KUP PÅ FRI FOD
Den omfattende udrensning i Tyrkiets
militær er ikke overstået, og flere
folk vil blive fjernet fra deres poster
hvis det er nødvendigt, siger den
tyrkiske forsvarsminister, Fikri Isik,
til tv-stationen CNN TÜrk.

Meldingen kommer, efter at tusinder af
soldater er afskediget i kølvandet på
det fejlslagne kupforsøg i Tyrkiet.

Der er fortsat 311 soldater på fri fod,
heriblandt ni generaler, som menes at
have været involveret i kupforsøget,
siger Isik til tv-stationen.

De 311 eftersøgte befinder sig
formentlig stadig i Tyrkiet, siger han.

311 soldater fra kupforsøg er stadig på fri fod
kl. 06:22
http://www.dr.dk/nyheder/udland/311-soldater-fra-kupforsoeg-er-stadig-paa-fri-fod

Danmark skal fjerne kemiske våben i Libyen
01. aug. 2016, 10:50
http://nyheder.tv2.dk/politik/2016-08-01-danmark-skal-fjerne-kemiske-vaben-i-libyen

Det skriver Folketinget på sin hjemmeside.

-

Fanget i Aleppo: Børn brænder bildæk for at holde bombefly væk
01. aug. 2016, 18:47
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-08-01-fanget-i-aleppo-boern-braender-bildaek-for-at-holde-bombefly-vaek

-

Trump på afveje: Putin kommer ikke ind i Ukraine, og hele verden er noget rod
01. aug. 2016, 20:39
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-08-01-trump-paa-afveje-putin-kommer-ikke-ind-i-ukraine-og-hele-verden-er-noget-rod

-

Blotter antaster to piger - politiet beder om hjælp
02. aug. 2016, 07:10 Opd. 02. aug. 2016, 07:11 ...

-

104 SVT Text Tisdag 02 aug 2016

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Erkänner attackplaner mot Obama....130
* Framgång för Maduros motståndare...131

* VW-försäljning stoppas i Sydkorea..132
* Frankrike stänger 20-tal moskéer...133

Sjätte person gripen efter Nicedåd 134

Turkiskt ultimatum om flyktingar...135
Tyskland: Godtar inte utpressning..136

Lidande för djur vid transporter...137
"EU bär ett stort ansvar"..........138

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Tisdag 02 aug 2016

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Cirka 1.800 migranter har räddats..139
Separatister på offensiv i Angola..140

14 smittade av zikamygga i Florida 141
USA har bombat IS-fäste i Libyen...142

Syrien: Rysk helikopter nedskjuten 143
Irak: Bombattentat krävde 323 liv..144

-

NRK:
1. august 2016 kl. 08:24 - 2. august 2016 kl. 02:33, error

2. august 2016 kl. 06:50

-

Netanyahu har stadig ikke styr på sin regering
1. august 2016
http://www.ordetogisrael.dk/nyheder.php?action=laesnyhed&id=4054

"Jeg er stadig interesseret i at udvide regeringen," lød det søndag
fra Israels premierminister, Ben... Læs mere

-

Var Hiroshima en krigsforbrydelse eller en militær nødvendighed?

Interview
Af Birthe B. Pedersen, Korrespondent, Frankrig
1. august 2016 00:00
http://www.kristeligt-dagblad.dk/historie/var-hiroshima-en-krigsforbrydelse-eller-en-militaer-noedvendighed

-

Kemalismen er truet i Tyrkiet

historisk set
Af Uffe Østergaard
2. august 2016 00:00
http://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/kemalismen-er-truet-i-tyrkiet

Arven efter det sekulære Tyrkiets landsfader, Mustafa Kemal Atatürk,
er truet i det kulturopgør, som præsident Erdogan har iværksat efter
det nylige kupforsøg

-

Next BBC CET 07:09

-

Turkey warned against 'blackmailing' EU

49 minutes ago, idiot-time
http://www.bbc.com/news/world-europe-36949967

Erdogan kræver prædikant udleveret: USA er blind og døv

File 19.209 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/denmark/19-209
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/india/19-209
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/turkey/19-209
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/usa/19-209
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/courts/icj/19-209

This file will be send to ...

1
International Court of Justice (ICJ)

Case 1:

1.
Embassy of Turkey

2.A
President Obama

2.B
Embassy of USA

Case 2:

3.
Embassy of India

4.
Prime Minister of Denmark

-

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, August 01, 2016, CET 08:56, GMT 06:56
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 19204

Erdogan kræver prædikant udleveret: USA er blind og døv

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=pro+14.34&version=BPH

Ordsprogene 14:34, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Retskaffenhed ophøjer en nation,
synd er en skamplet på ethvert folk.

-

Ekspert om kemiske våben i Libyen: De skal væk, så IS ikke får dem
kl. 09:52
http://www.dr.dk/nyheder/udland/ekspert-om-kemiske-vaaben-i-libyen-de-skal-vaek-saa-ikke-faar-dem

-

Dansk major om kemiske våben: De vil være svære for IS at håndtere
kl. 11:52
http://www.dr.dk/nyheder/udland/dansk-major-om-kemiske-vaaben-de-vil-vaere-svaere-haandtere

-

TILBAGEBLIK Glæden var stor da Gaddafi faldt
kl. 13:48
http://www.dr.dk/nyheder/udland/tilbageblik-glaeden-var-stor-da-gaddafi-faldt

-

Forskere: Livet på Jorden burde først være opstået i fremtiden
kl. 14:32
http://www.dr.dk/nyheder/viden/naturvidenskab/forskere-livet-paa-jorden-burde-foerst-vaere-opstaaet-i-fremtiden

-

Norsk undersøgelse: Putin udgør en trussel mod os
kl. 15:55
http://www.dr.dk/nyheder/udland/norsk-undersoegelse-putin-udgoer-en-trussel-mod-os

-

DR S136 tir 02 aug 18:02:58
2.august dr.dk/nyheder 17:13

GASANGREB NÆR NEDSKUDT HELIKOPTER
Beboerne i en mindre syrisk by blev i
går udsat for et giftgasangreb, lyder
det fra en lokal læge og
redningsarbejdere, rapporterer BBC.

En helikopter smed i går aftes to
tønder over byen, der ligger i
provinsen Idlib i den nordvestlige del
af landet.

En lokal redningsarbejder siger, at 33
personer er ramt i det formodede
giftgasangreb.

BBC skriver, at oprørerne ikke råder
over helikoptere.

Syrisk læge melder om gasangreb nær nedskudt helikopter
kl. 17:13
http://www.dr.dk/nyheder/udland/syrisk-laege-melder-om-gasangreb-naer-nedskudt-helikopter

-

DR S138 ons 03 aug 07:55:49
2.august dr.dk/nyheder 18:30

OBAMA: TRUMP ER UEGNET
Det er som sådan ikke kontroversielt at
undsige Donald Trump. Det er der endda
mange fra Trumps eget parti,
Republikanerne, der gør.

Men den nuværende præsident i USA,
Barack Obama, har bare ikke sagt det på
den måde før: At Trump er "uegnet som
præsident", og "at han bliver ved at
bevise dette".

For Obama er hele miseren omkring Khizr
og Ghazala Khan forældrene til en
muslimsk soldat, der mistede livet
under tjeneste for det amerikanske
militær i 2004 blot det seneste
eksempel på Trumps inkompetence.

Obama tager bladet fra munden: Trump er uegnet som præsident
kl. 18:30
http://www.dr.dk/nyheder/udland/obama-tager-bladet-fra-munden-trump-er-uegnet-som-praesident

-

Øjenvidne tæt på Libyen: Børnene græder ikke længere - død er blevet hverdag
02. Aug. 2016 kl. 22:00
http://www.dr.dk/nyheder/udland/oejenvidne-taet-paa-libyen-boernene-graeder-ikke-laengere-doed-er-blevet-hverdag

-

DR S147 ons 03 aug 07:55:50
3.august dr.dk/nyheder 06:08

NORDKOREA AFFYRER ENDNU ET MISSIL
Nordkorea har onsdag affyret et
ballistisk missil fra den vestlige del
af landet og ud i Det Japanske Hav ved
den østvendte kyst.

Det oplyser Sydkoreas militær.

Affyringen skete angiveligt klokken
7.50 lokal tid. Der er ikke umiddelbart
flere oplysninger om episoden, og det
er dermed uklart, præcist hvilken type
missil der blev brugt.

Det er ikke mere end et par uger siden,
at Nordkorea sidst sendte missiler op i
luften.

Nordkorea affyrer endnu et missil
kl. 06:08
http://www.dr.dk/nyheder/udland/nordkorea-affyrer-endnu-et-missil-1

-

DR S149 ons 03 aug 07:55:50
3.august dr.dk/nyheder 06:36

TRUMP NÆGTER AT STØTTE TOPFOLK
De seneste døgn har kritikken af
præsidentkandidat Donald Trump fyldt
meget i nyhedsbilledet. Særligt fra
egne rækker.

Blandt andet partifællen Paul Ryan,
formand for Repræsentanternes Hus, har
været efter Trump i sagen om kritik af
en afdød Irak-soldat.

Og de to topfigurer hos Det
Republikanske Parti er nok ikke blevet
bedre venner, efter at Trump nægter at
bakke op om Ryan i forbindelse med det
forestående valg til Repræsentanternes
Hus.

Heller ikke den rutinerede senator John
McCain vil Trump støtte.

Trump nægter at støtte topfolk fra eget parti
kl. 06:36
http://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-naegter-stoette-topfolk-fra-eget-parti

-

DR S152 ons 03 aug 07:55:50
3.august dr.dk/nyheder 07:20

ERDOGAN LANGER UD EFTER USA
Forholdet mellem Tyrkiet og Vesten slår
nye skår, efter at præsident Recep
Tayyip Erdogan tirsdag aften i en tv-
tale langer hårdt ud efter Tyrkiets
allierede fra USA.

Præsidenten gentager sit ønske om, at
USA udleverer eksilprædikanten
Fethullah GÜlen til Tyrkiet.

Erdogan mener, at GÜlen stod bag
kupforsøget mod ham i juli.

- Man skal være blind og døv, hvis man
ikke kan se, at GÜlen står bag alt
dette, siger Erdogan ifølge Reuters.

Erdogan siger, at det er "utåleligt" at
vente på at få prædikanten udleveret.

Erdogan kræver prædikant udleveret: USA er blind og døv
kl. 07:20
http://www.dr.dk/nyheder/udland/erdogan-kraever-praedikant-udleveret-usa-er-blind-og-doev

Sent: Sunday, July 17, 2016, CET 08:17, GMT 06:17
Subject: Professor: Kupforsøg i Tyrkiet var amatøragtigt -
Re: 2016 uge 28 (news samlet)
19181 news:nmf7ta$825$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/lgpXGIgzhHo/Z4KTxpP0AgAJ

> [...]
> international domstol, således at den anklagede IKKE
> lider overlast, samtidig med at et ***legitimt***
> (altså hvor styreformen er lovlig, modsat et diktatur)
> lands ret til at retsforfølge forbrydere ikke trædes
> under fode. NOBODY is above the law!
>
> Hvis de 8 personer IKKE kan udleveres, da bør de
> retsforfølges ved en international domstol. Ligeledes
> mht. Fettulah Gülen fra Pensylvania, som Erdogan også
> vil ha' udleveret.
>
> Ellers ***undergraver*** vi jo hinandens demokratiet
> til skade for os alle! NOBODY is above the law!

Før sagen - som sagt - ved den internationale domstol, der jo både
er upartisk og uafhængig (hvorved magtmisbrug undgås)!

Hvis jeg var eksilprædikanten Fethullah GÜlen, da ville jeg i hvert
fald frygte det værste, at jeg IKKE vil få en fair rettergang, men
at det blev en skinprocesse, hvor sagens udfald er givet på
forhånd!

Omvendt kan sagen heller ikke ignoreres, for hvis det virkelig
forholder sig således, at nogle bruger vores lande som et
skalkeskjul til statsundergravende virksomhed i et andet vel og
mærke demokratisk land, da er dette jo uacceptabelt for en
demokratisk nation, fordi ...

Sæt nu andre gjorde det samme mod os!

Ville vi finde det acceptabelt?

Ergo bliver vi nødt til at ha' men ***uvildig*** domstol til at se
på sagen!

På dette punkt anser jeg (og andre) IKKE egenrådighed som en
forbundsfælle (i et team-work)!

Jeg (og mine venner) FORVENTER således som "forretningsmænd", at I
opfører Jer som gentlemen i ***begge*** sager!

Dan præcedens med henblik på at fremme det gode her på planeten,
fremfor det onde!

Nye Tvind-beviser: Nu stopper millionudbetalinger
02. aug. 2016, 20:09 Opd. 02. aug. 2016, 20:11
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-08-02-nye-tvind-beviser-nu-stopper-millionudbetalinger

-

SS-chefs dagbøger afslører nazirædsler: Trænede hunde til at flå folk
03. aug. 2016, 05:00 Opd. 03. aug. 2016, 06:25
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-08-03-ss-chefs-dagboger-afslorer-naziraedsler-traenede-hunde-til-at-fla-folk

-

Klimaet sætter dystre rekorder: - Vi har rigtig travlt nu
03. aug. 2016, 09:10 ...

-

104 SVT Text Onsdag 03 aug 2016

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Erdogan: Väst stödjer terrorism....130

Offensiv mot IS-fäste i Libyen.....131
22 döda i självmordsdåd i Libyen...132

* Nordkorea avfyrade ny robot........133
* Japan och USA fördömer testet......134

* Florida flygbesprutar mot zika.....135
Obama sågar Trump som president....136

* Trump inte redo stödja talmannen...137
Japan oroat över "aggressivt" Kina 138

-

130 SVT Text Tisdag 02 aug 2016
UTRIKES PUBLICERAD 2 AUGUSTI

Erdogan: Väst stödjer terrorism

Turkiets president Recep Tayyip
Erdogan anklagade i dag väst för att
stödja terrorister och kuppmakare.
Uttalandet gjordes i ett tv-sänt tal
från presidentpalatset i Ankara.

Erdogan ifrågasatte också vilket slags
strategisk partner USA egentligen är
om Washington inte går med på att
lämna ut predikanten Fethullah Gülen,
som Erdogan anklagar för att ligga
bakom kuppen, till Turkiet.

Kravet på ett utlämnande framfördes
senast i går då premiärminister Binali
Yildirim träffade USA:s högste
militärchef Joseph Dunford i Ankara.

-

134 SVT Text Onsdag 03 aug 2016
UTRIKES PUBLICERAD 3 AUGUSTI

Japan och USA fördömer testet

USA fördömer skarpt Nordkoreas senaste
robottest.

-Vi fortsätter att vara beredda på att
arbeta med våra allierade och partners
i världen för att svara på fortsatta
nordkoreanska provokationer, och att
försvara oss själva och våra alli-
erade, säger utrikesdepartementets
talesperson Anna Richey-Allen.

Japan fördömer den senaste uppskjut-
ningen som ett "allvarligt hot" mot
landets säkerhet. Roboten landade 25
mil från Japans kust. -Det är ett all-
varligt hot mot vårt lands säkerhet,
säger premiärminister Shinzo Abe.

-

138 SVT Text Onsdag 03 aug 2016
UTRIKES PUBLICERAD 2 AUGUSTI

Japan oroat över "aggressivt" Kina

Kina kan komma att orsaka konflikter
med asiatiska grannländer på grund av
sin "aggressiva" hållning i maritima
frågor. Denna varning utfärdades av
Japan i dess årliga säkerhetsanalys.

Speciellt Kinas allmänna krav på
områden i Sydkinesiska sjön, där
landet byggt flera artificiella öar
som kan användas för militära
insatser, väcker oro hos japanerna.

Regionens stormakt "fortsätter att
agera på ett bestämt sätt" och dess
handlande "inkluderar farliga
handlingar som kan orsaka oavsiktliga
konsekvenser", varnar Japan.

-

NRK:
2. august 2016 kl. 06:50 - 3. august 2016 kl. 07:24, error

3. august 2016 kl. 08:29

-

Egypten og Israel har fælles fjender i Hamas og IS
2. august 2016
http://www.ordetogisrael.dk/nyheder.php?action=laesnyhed&id=4055

Egypten og Israel har to fælles fjender i Hamas og Islamisk Stat.
Måske er det en af forklaringerne på det gode forhold mellem de to
lande, som kom til udtryk i juli, hvor den egyptiske
udenrigsminister besøgte Israel. Det var første officielle besøg i
næsten ti år.

Egypt...

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Knesset-komite anerkender armensk folkedrab

-

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, August 01, 2016, CET 08:56, GMT 06:56
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 19204

Knesset-komite anerkender armensk folkedrab

https://www.biblegateway.com/passage/?search=pro+15.31-32&version=BPH

Ordsprogene 15:31-32, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Den, der er villig til at blive vejledt,
vil føle sig hjemme blandt de vise.

Den, der nægter at blive irettesat, modarbejder sig selv,
den, der tager godt imod kritik, vokser i visdom.

-

Hackere stjæler formue i digital valuta
kl. 11:25
http://www.dr.dk/nyheder/penge/hackere-stjaeler-formue-i-digital-valuta

-

Korrespondent: Slaget om Aleppo sætter ikke punktum for krigen i Syrien
kl. 13:10
http://www.dr.dk/nyheder/udland/korrespondent-slaget-om-aleppo-saetter-ikke-punktum-krigen-i-syrien

-

OVERBLIK Her er parterne i den syriske borgerkrig
kl. 14:05
http://www.dr.dk/nyheder/udland/overblik-her-er-parterne-i-den-syriske-borgerkrig

-

LIVE Hvorfor er blodsudgydelserne i Aleppo vigtige?
kl. 20:30
http://www.dr.dk/nyheder/udland/live-hvorfor-er-blodsudgydelserne-i-aleppo-vigtige

-

VIDEO Rami fra Aleppo: Vi er bange for at gå udenfor
kl. 20:45
http://www.dr.dk/nyheder/udland/video-rami-fra-aleppo-vi-er-bange-gaa-udenfor

-

VIDEO Korrespondent: Derfor er kampen om Aleppo vigtig for krigens parter
03. Aug. 2016 kl. 23:42
http://www.dr.dk/nyheder/udland/video-korrespondent-derfor-er-kampen-om-aleppo-vigtig-krigens-parter

-

VIDEO Dansk Røde Kors-chef: Aleppo nærmer sig hungersnød
kl. 06:45
http://www.dr.dk/nyheder/udland/video-dansk-roede-kors-chef-aleppo-naermer-sig-hungersnoed

Jugoslaviske spioner idømt fængsel på livstid for drab på systemkritiker i Vesttyskland
03. aug. 2016, 16:28
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-08-03-jugoslaviske-spioner-idoemt-faengsel-paa-livstid-for-drab-paa-systemkritiker-i

En tysk domstol har onsdag idømt to tidligere jugoslaviske spioner
fængsel på livstid for mordet i 1983 på en systemkritiker, der
opholdt sig i Vesttyskland.

-

Ny teori: Derfor vandt homo sapiens over neandertalerne
03. aug. 2016, 23:33
http://nyheder.tv2.dk/tech/2016-08-03-ny-teori-derfor-vandt-homo-sapiens-over-neandertalerne

På grund af en genfejl var homo sapiens helt bogstaveligt bedre
end neandertalere til at tåle røg i køkkenet.

-

2015 blev det værste klimaår nogensinde - og 2016 bliver værre
03. aug. 2016, 23:55
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-08-03-2015-blev-det-vaerste-klimaaar-nogensinde-og-2016-bliver-vaerre

-

Kina nedlægger veto mod FN's fordømmelse af Nordkorea
04. aug. 2016, 03:40
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-08-04-kina-nedlaegger-veto-mod-fns-fordommelse-af-nordkorea

Kommentar:

Dette understreger blot nødvendigheden af at oprette en demokratisk
udgave af FN; altså FDN, så det gode fremmes på planen fremfor det
onde!

-

Første børsregnskab fra Dong viser fin fremgang
04. aug. 2016, 08:09 ...

-

104 SVT Text Torsdag 04 aug 2016

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Valet riskerar bli bakslag för ANC 130

Vill begrava terrorist i Danmark...131

Polis i USA åtalas för IS-hjälp....132

200.000 poliser bevakar thaival....133

Bitcoin dök efter hackerattack.....134

300 överlevde - brandman dog.......135

Tusentals demonstrerar i Kashmir...136
Kräver frihet från Indien..........175

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Torsdag 04 aug 2016

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Israel: 12-åringar kan få fängelse 137

Brexit sänker huspriser i London...138

Orkanen Earl hotar Centralamerika..139

* En död och flera skakade i London..140

-

NRK:
3. august 2016 kl. 08:29 - 4. august 2016 kl. 07:00, error

4. august 2016 kl. 07:52

-

Knesset-komite anerkender armensk folkedrab
3. august 2016
http://www.ordetogisrael.dk/nyheder.php?action=laesnyhed&id=4056

»Vi er moralsk forpligtede til at anerkende det armenske folks
holocaust.« Udtalelsen kommer fra Yak... Læs mere

News:no.kultur.folklore.ufo
> [...]
>
> https://www.biblegateway.com/passage/?search=pro+14.34&version=BPH
>
> Ordsprogene 14:34, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Fornuftig beslutning!

Hmm ... (Turkey) ...

Min søn, siger Visdommen (til os alle):

[...]

Be clever, be smart!

-

SS-chefs dagbøger dokumenterer nazisternes vanvid

Ritzau
3. august 2016 04:57
http://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/ss-chefs-dagboeger-er-nyt-vidnesbyrd-om-naziraedsler

Psykologisk konsultation

File 19.214 ...
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/undskyld-paa-5-sprog/19-214
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/turkey/19-214
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/genocide/19-214
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/de-5-undskyldningsmaader/19-214

-

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Thursday, August 04, 2016, CET 08:17, GMT 06:17
Subject: Knesset-komite anerkender armensk folkedrab -
Re: 2016 uge 31 (news samlet)
19213 news:nnumkn$k5p$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/eU_Vgc_SWtU/KG7WvTtzCAAJ
Interrupt from ...

Naser Khader: Åbent brev til pave Frans: Hjælp muslimer ved at se islams problemer i øjnene + ET-break

File ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/close-encounters-3-kind/19-215
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/muslim-world/19-215
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/terror/19-215

This file will be send to ...

1
Muslim World (via Embassy of Saudi Arabia)

-

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, August 01, 2016, CET 08:56, GMT 06:56
> [...]

Naser Khader: Åbent brev til pave Frans: Hjælp muslimer ved at se islams problemer i øjnene + ET-break
Amnesty: Det ligner folkemord i Aleppo

-

Amnesty: Det ligner folkemord i Aleppo
kl. 09:13
http://www.dr.dk/nyheder/udland/amnesty-det-ligner-folkemord-i-aleppo

-

DR S149 tor 04 aug 14:34:29
4.august dr.dk/nyheder 13:44

GÅR EFTER EKSILPRÆDIKANTS EJENDOM
Tyrkiets præsident, Recep Tayyip
Erdogan, vil beslaglægge indtægter fra
virksomheder med forbindelse til
eksilprædikanten Fethullah GÜlen og
bevægelsen omkring ham.

Præsidenten anklager GÜlen for at stå
bag kupforsøget mod ham i juli.

Han kalder alle GÜlen-relaterede
virksomheder, skoler og
velgørenhedsorganisationer for
terrorist-reder.

Efter kuppet har han forsøgt at rense
ud i prædikantens tilhængere i Tyrkiet.

Tyrkisk præsident går efter eksilprædikants ejendom
kl. 13:44
http://www.dr.dk/nyheder/udland/tyrkisk-praesident-gaar-efter-eksilpraedikants-ejendom

-

Forskere bygger kunstige hjerneceller
kl. 14:03
http://www.dr.dk/nyheder/viden/tech/forskere-bygger-kunstige-hjerneceller

IBMs forskningscenter i Zurich har udviklet kunstige neuroner, der
kommunikerer ligesom en organisk hjerne.

-

DR S160 tor 04 aug 20:41:40
4.august dr.dk/nyheder 19:45

JUNCKER VIL IKKE UDELUKKE TYRKIET
Det vil være en fejl at suspendere
forhandlinger med Tyrkiet om et EU-
medlemskab, siger formand for Europa-
Kommissionen Jean Claude Juncker.

På nuværende tidspunkt kan Tyrkiet dog
ikke blive medlem af EU, og da slet
ikke hvis landet genindfører dødsstraf,
siger han. Udtalelsen kommer, efter
Østrig har opfordret EU til at stoppe
enhver snak med Tyrkiet om medlemskab.
Men det advarer Juncker mod:

- Hvis man giver Tyrkiet det indtryk,
at EU - uanset hvad - ikke er klar til
at optage Tyrkiet, vil jeg mene, at det
er en alvorlig udenrigspolitisk fejl.

Juncker advarer mod at smække EU's døre i for Tyrkiet
kl. 19:45
http://www.dr.dk/nyheder/udland/juncker-advarer-mod-smaekke-eus-doere-i-tyrkiet

-

USA giver firma tilladelse til at lande på Månen
kl. 07:33
http://www.dr.dk/nyheder/viden/naturvidenskab/usa-giver-firma-tilladelse-til-lande-paa-maanen

100 år siden i dag: Derfor solgte Danmark De Vestindiske Øer til USA
04. aug. 2016, 09:43
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-08-04-100-aar-siden-i-dag-derfor-solgte-danmark-de-vestindiske-oeer-til-usa

-

Rusland ramt af miltbrand: Varmebølge har vakt livsfarlige bakterier til live efter 75 år
04. aug. 2016, 12:39
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-08-04-rusland-ramt-af-miltbrand-varmeboelge-har-vakt-livsfarlige-bakterier-til-live

Skjult under sneen på tundraen lå de dødelige bakterier gemt af
vejen af permafrost. Men en varmebølge har vakt dem til live.

-

Regeringen vil give grønt lys for flere e-mailreklamer til dig
04. aug. 2016, 22:53 Opd. 04. aug. 2016, 22:54
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-08-04-regeringen-vil-give-groent-lys-for-flere-e-mailreklamer-til-dig

Kommentar:

Er I fuldstændig gået fra forstanden?

I ***krænker*** folks privatliv!

Husker I ikke dengang med Muhammedkrisen, hvordan muslimer følte
sig krænket?

Hvis fx. pornoreklamer nu fremover kan ligge - UDEN ens accept - i
en postkasse eller email-indbakke, da kan jeg garantere 100% for,
at der kommer terror ud af det, idioter!

Man skal være dummere end politiet tillader for at søsætte den
slags projekter!

Jamen, der er ikke tale om pornografi, vil nogle så hævde!

Men ...

For nogle muslimer er der tale om porno, når/dersom kvinder optræder
i bikini und so weiter.

Så lyt til et godt råd:

Lad vær' med at krænke privatlivet. Folk har ret til at bede sig
fritaget!

I risikerer en ny Muhammed-krise, bare 10.000 gange værre, hvor
enhver ser sig berettiget til at myrde tilfældige på gader her i
Danmark!

Det går nogle muslimer måske i forvejen, men dette vil bestemt IKKE
gavne sagen!

De skal IKKE ha' lov til at bestemme (over os andre), hvad der skal
være tilladt i det offentlige rum, men når det gælder privatlivet,
da har vi alle krav på respekt! Og i deres øjne LOKKER I fx. deres
teenagerbørn på afveje, og dt finder de sig ikke i (med rimelig
grund)!

-

Obama: Kampen mod IS bliver ved - sammen med Rusland
05. aug. 2016, 00:25
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-08-05-obama-kampen-mod-is-bliver-ved-sammen-med-rusland

-

Systemfejl sår tvivl om årtiers hjerneforskning
05. aug. 2016, 03:35
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-08-05-systemfejl-sar-tvivl-om-artiers-hjerneforskning

Der er fejl i de softwaresystemer, som hjerneforskere bruger til at
analysere data, viser nye fund.

-

Forsvaret hæver sikkerheden for danske soldater: Tyrkiet kan ikke garantere beskyttelse
05. aug. 2016, 07:01
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-08-05-forsvaret-haever-sikkerheden-for-danske-soldater-tyrkiet-kan-ikke-garantere

Tyrkiet kan ikke længere sikre de danske soldater mod nedskydning,
når de i F16-fly lander og letter fra den tyrkiske luftbase
Incirlik for at drage i krig mod terrororganisationen Islamisk Stat.

-

Boconcept gør klar til afnotering fra børsen
05. aug. 2016, 09:01 ...

-

104 SVT Text Fredag 05 aug 2016

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Svenska journalister bortfördes....130
ANC mot bakslag i lokalval.........131

* Erdogan stoppar Gülens företag.....132
* Pengar för zikabekämpning sinar....133

Ännu ett offer för Nice-attacken...134
En död i knivdåd i London.........135-

* Motvind för brittisk arbetsmarknad 137
* Trump: Invandrare ett "dolt hot"...138

* Obama litar inte på Ryssland.......139

-

NRK:
4. august 2016 kl. 07:52 - 5. august 2016 kl. 06:46, error

5. august 2016 kl. 08:07

-

Israelere narret til interview med Hizbollah-kanal
4. august 2016
http://www.ordetogisrael.dk/nyheder.php?action=laesnyhed&id=4057

Der blev helt sikkert måbet en del foran tv-skærmene, da den
libanesiske tv-kanal al-Mayadeen, som h... Læs mere

-

Åbent brev til pave Frans: Hjælp muslimer ved at se islams problemer i øjnene

Naser Khader, folketingsmedlem (K)
4. august 2016 22:30
http://www.kristeligt-dagblad.dk/debat/aabent-brev-til-pave-frans-hjaelp-muslimer-ved-se-islams-problemer-i-oejnene

Du er en pave, som formår at tale, så folk lytter. Derfor er det
så meget mere skuffende, at du lukker øjnene for, at terror også
handler om religion. Hvis du vil hjælpe verdens muslimer, så tal
åbent og klart om islams åbenlyse problemer, skriver Naser Khader
i denne kommentar

Kære pave Frans,

Jeg synes på mange måder, at du er en god pave, og det har været
et tiltrængt frisk pust for den katolske kirke at få en så varm og
folkelig pave som dig, der formår at tale, så folk lytter.

Derfor blev jeg også dybt skuffet, da du forleden gik ud og
frikendte islam for at spille nogen rolle i terroren. ...

Sent: Monday, August 01, 2016, CET 09:03, GMT 07:03
Re: 2016 uge 31 (news samlet)
> [...]
> jo er; navnlig når det går ud over ***uskyldige***. Det vil jeg
> IKKE være med til - in the name of the Father)!

Well done ... :-)

Sent: Thursday, August 04, 2016, CET 08:17, GMT 06:17
> [...]
> vil føle sig hjemme blandt de vise.
>
> Den, der nægter at blive irettesat, modarbejder sig selv,
> den, der tager godt imod kritik, vokser i visdom.

Sandheden kan tåle at blive set efter i sømmene, så hvis kritik er
forbudt, da tyder noget på, at der er noget galt!

Jeg vil i hvert fald ALDRIG stemme på en politiker, hvis denne ikke
kan tåle at blive set efter i sømmene!

Og på tilsvarende vis mht. religion.

Der er noget galt, hvis man påberåber sig helle!

Det er en ***misforstået*** og dermed usund underkastelse af en
autoritet!

Åh ... Gid I dog ku' indse dette, alle I hjernevaskede tåber!

I er al, al for nemme at narre! ... :-(

Jamen, jeg forlanger respekt omkring min religion, kunne du så
hertil indvende, men ...

Du opnår aldrig respekt ved at fremsætte trusler om vold und so
weiter.

Du opnår at skabe frygt, men det er IKKE det samme som respekt!

Du opnår gennem frygten at folk indenfor dit kontrolområde
underkaster sig, men det er fortsat IKKE det samme som respekt!

Lyt til et godt råd:

Kærligheden tvinger aldrig

Elsk dine medskabninger, fremfor at ville herske over dem.

Respekter deres ret til selv at træffe en afgørelse, fremfor at
du dikterer den ned over hovedet på dem, som om de er nogle
åndsboller, der ikke kan tænke selvstændigt!

Du opnår langt mere konstruktivt gennem respekt (end ved brug af
trusler om vold herunder straf und so weiter)!

Come out of the darkness - in the name of the Father!
(Matt 12,29; 43-45)
https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Matt+12.29%2C43-45&version=BPH

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
(2016-08-05, Friday, day no 218, CET 08:41, GMT 06:41)
- "Listen ... (to My) voice:"

CET 08:42
- "There will come a time"

Du bli'r nødt til at tale danske, fordi jeg evner desværre
ikke at høre og forstå korrekt, når du taler på engelsk. Og
så er der risiko for, at du bli'r fejlciteret! I'm sorry ... :-(

CET 08:43
- "Herlig (tid)"

Meningen er her sikkert:
Der vil komme en herlig tid

CET 08:44
- "Glæd jer"

CET 08:44
- "Gæstebud"

CET 08:45
- "iblandt jer"

Hmm ...

Det kan være religiøst ment, men der kan også være tale om
nærkontakt af 3. grad

Hvad ville du sige til, hvis et UFO landede og ud steg nogle
menneskelignende skikkelser.

Ville du maje dem den med dit maskingevær (i religiøs galskab)?

Eller ...

Ville du trods af ikke være lidt nysgerrig?

Det ville jeg i hvert fald være!

Om det ville vende op og ned på vores forståelse af universet og os
selv?

Jeg tror nok, at det vil gøre et uudsletteligt indtryk på os
jordboere. Så meget at vi ikke kan gå tilbage til tiden før. Deadline
er ligesom overskredet.

Til sammenligning kan man eksempelvis sige, at efter vi,
altså Menneskeheden, har opdaget, at jorden er rund (en planet),
da er det nok kun de færreske der fortsat vil hævde, at jorden er
flad!

På tilsvarende vis bliver vores møde med dem, skønner jeg.

There will be NO return (to Middelalderens religiøse galskab und so
weiter)!

Og jeg tør vædde 100% på - selvom jeg som kristen ikke må indgå
væddemål - at du, hvis du mødte dem, IKKE ville fortsætte med denne
din religiøse voldelige galskab, fordi du nu havde fundet ud af
noget nyt om hele din eksistens og meningen med at være til.

Skal vi indgå dette væddemål, havde jeg nær spurgt! ... :-)

(Jeg kom til at tænke på jøderne, dergang de blev befriet ud af
en diktators tyranni; altså faraos tyranni)...

CET 09:01
- "Jeg førte dem"

Jeg (og andre) vil meget gerne ha' besøg af jer...

CET 09:03
- "Vil du?"

Dette spørgsmål var vist nok primært rettet til dig, muslimske
religiøse galning.

Sig 'Ja'!

Det er en enestående chance/mulighed for Menneskeheden!

19215 news:no1eip$sdv$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/eU_Vgc_SWtU/0iSlHSLFCAAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/UWLT8ptYQfE/Gyhtds12BwAJ

> This file will be send to ...
>
> 1
> Muslim World (via Embassy of Saudi Arabia)

[ ... ]
(Om mens jeg sad og tænkte over dette, var det som om en muslim spurgte
mht. Muhammed und so weiter)...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
My watch ...
(2016-08-05, Friday, day no 218, CET 11:27:50, GMT 09:27:50 minus some few seconds)
Real time around ...
(2016-08-05, Friday, day no 218, CET 11:27:06, GMT 09:27:06 minus some few seconds)
- "Vi har aldrig"

My watch
CET 11:27:50
- "sendt nogen til jer"

My watch
CET 11:28:15
- "muslimer!"

Ergo må der være tale om fup...

My watch
CET 11:29:07
- "Bedrag!"

Last OUTPUT: 19199 news:nnfgmm$k1o$1...@news.eternal-september.org
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 19216

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Ultimatum til halal-supermarked: Sælg svinekød og alkohol eller luk + ET-break

File 19.217 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/courts/f/19-217
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/freedom/19-217
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/muslim-world/19-217
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/star-wars/19-217

Sent: Monday, August 01, 2016, CET 08:56, GMT 06:56
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Syrisk kvinde sætter ild til burka i lettelse over at være befriet fra IS. Welcome home

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+17.22&version=BPH

Ordsprogene 17:22, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Et glad hjerte giver en sund krop,
nedtrykthed dræner ens livsmod.

-

DR S120 fre 05 aug 11:42:09
5.august dr.dk/nyheder 11:21

KAMPFLY HAR BOMBET I SYRIEN
Danske F16-kampfly har for første gang
kastet bomber i Syrien, hvor de ifølge
Forsvaret har ramt IS-mål i den
nordlige provins Raqqa.

Flyene har siden 17. juni været
udstationeret på Incirlik-basen i det
sydlige Tyrkiet, og har tidligere
fløjet overvågnings- og efterretnings-
missioner over Syrien.

Forsvaret vil ikke oplyse detaljer, men
ifølge Jan Dam har de danske bomber
gjort ondt på Islamisk Stat, fordi
kommando- og kontrolfaciliteter er
angrebet.

I alt har de danske fly siden 17. juni
kastet 93 bomber på 67 missioner.

For første gang har danske kampfly bombet i Syrien
kl. 11:21
http://www.dr.dk/nyheder/politik/foerste-gang-har-danske-kampfly-bombet-i-syrien

-

DR S133 lør 06 aug 07:04:17
5.august dr.dk/nyheder 20:38

SYDAFRIKA: VÆLGERLUSSING TIL ANC
Sydafrikas regerende parti, African
National Congress (ANC), har ved
lokalvalget fået sit dårligste
valgresultat, siden apartheid blev
afskaffet for 22 år siden. Det står
klart, efter at næsten alle stemmer er
talt op efter onsdagens lokalvalg.

Selv om ANC stadig høster langt flere
stemmer end sine modstandere, så viser
resultatet, at de sydafrikanske vælgere
vender det parti, der kæmpede mod
apartheidstyret, ryggen.

- Vælgerflugten er dramatisk og i et
omfang, som ikke er set tidligere,
siger politisk analytiker Somadoda
Fikeni.

Sydafrika: ANC får dårligste valg siden apartheidtiden
05. Aug. 2016 kl. 20:38
http://www.dr.dk/nyheder/udland/sydafrika-anc-faar-daarligste-valg-siden-apartheidtiden

-

Tidligere fængselsbetjent: Vanvittigt med trusler og vold uden for murene
05. Aug. 2016 kl. 21:24
http://www.dr.dk/nyheder/indland/tidligere-faengselsbetjent-vanvittigt-med-trusler-og-vold-uden-murene

Kommentar:

Straf trusler om vold ligeså hårdt, som når der er tale om vold!

Måske virker det!

-

Aftale om flygtninge mellem EU og Tyrkiet smuldrer
kl. 06:43
http://www.dr.dk/nyheder/udland/aftale-om-flygtninge-mellem-eu-og-tyrkiet-smuldrer

DR får 3,7 milliarder årligt: Her er de dyreste kanaler
05. aug. 2016, 18:05
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-08-05-dr-faar-37-milliarder-aarligt-her-er-de-dyreste-kanaler

DR1 1.550 millioner
DR2 479
P4 318
DR3 275
dr.dk 223
DR Ul 212
P1 178
DR K 144
DR Ra 99
P3 87
Digi r 69
P2 55

-

OL-tradition har dyster fortid: Sådan satte Hitler sit præg på nutidens lege
05. aug. 2016, 18:55
http://sport.tv2.dk/2016-08-05-ol-tradition-har-dyster-fortid-saadan-satte-hitler-sit-praeg-paa-nutidens-lege

Perfekt udført nazi-propaganda

Kommentar:

Og det var også usmageligt i 1972, da man fortsatte på trods af,
at mange jøder var blevet taget som gidsler af palæstinensiske
terrorister! ... :-(

-

Syrisk kvinde sætter ild til burka i lettelse over at være befriet fra IS
05. aug. 2016, 19:45
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-08-05-syrisk-kvinde-saetter-ild-til-burka-i-lettelse-over-at-vaere-befriet-fra-is

Omkring 3.000 civile blev først på ugen befriet fra terrorgruppen
IS, da kurdiske soldater erobrede dele af byen Manbij i det
nordlige Syrien.

Lettelsen lyser ud af øjnene på de unge kvinder. Smilene er store.

+

Tysk hanbavian indtog København - men så forsvandt hunnerne
05. aug. 2016, 19:52
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-08-05-tysk-hanbavian-indtog-koebenhavn-men-saa-forsvandt-hunnerne

Bavianer lever normalt sammen i små flokke bestående af en
dominerende han, fem-otte hunner og deres unger.

Kommentar:

Ultra kort resume:

Altså:

Vi kommer fra aberne, hvor alfahannen bestemmer det hele.

Dette ***tyranni*** forsøger nogle at fortsætte med i menneskenes
verden (fx. Psykopatus-Putin, Cannibalistan, Fanatistan og
terrororganisationen IS m.fl), men faktisk er dette
tyrannisarius-gen forældet, evolutionsmæssig set!

Der skete nemlig noget nyt i pattedyrenes udvikling:

Hunnerne rottede sig samme og kanøflede den alt for domminerende
alfahan, hvorved dennes gener blev frasorteret til fordel for en
mere blød og hensynsfuld hans gener!

Og vupti var Menneskeheden en realitet!

Menneskets tilbøjelighed til monogami (modsat polygami) er en
konsekvens af dette valg blot fra tyrannisarius-genet, kan man
måske antage.

Så når (religiøse) galninge vil ha' flere koner (at hundse med),
da er det faktisk et skridt ***tilbage*** i udviklingen,
evolutionsmæssig set!

Gudskelov har vi her i Danmark FORBUD mod polygami, og kvinderne
har stemmeret og er juridisk ligestillet ... :-)

Længe levet demokratiet, og velkommen tilbage til friheden, alle
I stakkels mishandlede ofre for IS's tyranni.

Welcome home ... :-)

-

Tidligere CIA-direktør: Putin har hvervet Trump som intetanende agent
05. aug. 2016, 21:42
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-08-05-tidligere-cia-direktoer-putin-har-hvervet-trump-som-intetanende-agent

-

Ultimatum til halal-supermarked: Sælg svinekød og alkohol eller luk
06. aug. 2016, 06:03
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-08-06-ultimatum-til-halal-supermarked-saelg-svinekoed-og-alkohol-eller-luk

Et lokalt halal-supermarked i Paris-forstaden Colombes har fået et
specielt ultimatum af de lokale myndigheder.

[ ... ]

Ultimatummet bliver begrundet med, at supermarkedet ikke lever op
til kravene i lejeaftalen, der foreskriver, at butikken skal
indeholde generelle varer.

News:no.kultur.folklore.ufo
I har fuldstændig MISFORSTÅET det hele.

Vores frihedsidealer giver os netop ret til også at indtage den
holdning, at vi be'r os ***fritaget*** for ting, som vi ikke bryder
os om!

Hvis du ikke ka' li', hvad der trykkes i Jyllands-Posten (apropos
Muhammed-krisen); ja så er du faktisk - gudskelov - IKKE tvunget
til at købe den.

Og hvis du ikke vil ha' pornografiske ting i din butik, da skal
du heller ej tvinges til at ha' denne (for dig at se) afgud, fordi ...

I frihedens navn:
Det er ***dig***, der bestemmer, hvad du skal ha' i ***din*** butik!

Så hvis du kun vil sælge halal-slagtede ting, så fred være med det.

Og hvis du ikke vil sælge alkohol, så også fred være med det!

Men du må IKKE bruge denne din frihed til at undergrave samfundet,
fx. ved at sælge ulovlige stoffer (fx. heroin) eller våben!

Og du må heller ikke begynde at ville bestemme, hvad naboen i sin
butik skal have på hylderne!

Det er jo det ækle tyrannisarius-gen, der forsøger a comeback!

Vous comprenez?

Hmm ... (kravene i lejeaftalen) ...

Men når dette generelle forbehold er sagt, har udlejeren ret til at
bestemme over sin ejendom og fremsætte krav-i-en-lejeaftale. Dog må
disse krav ikke være i uoverensstemmelse med lejeloven.

Så måske er det den; altså lejeloven, der trænger til en justering!

Et demokrati er nemlig fleksibelt og kan tilpasse sig, når nye
behov melder sig.

Hele ideen med demokratiet er jo, at vi alle skal ku' være her;
ikke kun alfahannen; ikke kun flertallet, apropos flertalsdiktatur
und so weiter.

Loven ***BESKYTTER*** mindretallet imod overgreb m.m.

Så vær taknemmelig over, at der er fungerende love. Det modsatte
hertil er nemlig anarki (altså lovløshed), og her gælder jungleloven:
den stærkes ret (apropos psykopatus-Putins angrebskrige på nabolandene
Georgien i aug. 2008 og nu også i Ukraine).

Jungleloven er et ***tilbageskridt*** for Menneskeheden, fordi det
jo er det ækle tyrannisarius-gen, der forsøger a comeback!

Vous comprenez?

Mød os derfor ved domstolene ICJ og ICC i Haag, så vi kan få opbygget
noget værdifuldt til gavn for Menneskeheden, fremfor det onde!...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
(2016-08-06, Saturday, day no 219, CET 08:25, GMT 06:25)
- "Be my partner!"

Nå da da!

Welcome my friend (to my home, this planet) ... :-)

Dette er en ET-opfordring til alle Jer muslimer om at møde op i
Haag, så vi på ***civiliseret*** vis kan få løst alle de problemer,
der som pest hærger vores planet jorden.

Vi må og skal ha' nedkæmper alt dette onde, men der er måden at
gøre det på.

Når ET vil møde dig i Haag, da betyder det netop IKKE, at
SHARIA-loven skal diktere dagsordenen!

Hvorfor ?

Fordi det jo så - i bedste fald - er flertalsdiktatur. Jeg er jo
fx. IKKE muslim, fordi jeg som kristen ikke synes, at islam
bidrager med noget nyt til kristendommen. Vi hedninge-kristne var
jo lige sluppet af med alle de religiøse jødiske love om dit og
dat, da Jesus løskøbte os. Så når islam på nu vil genindførem alle
mulige religiøse love, da er det i vores øjne et ***tilbageskridt***,
tilbage til fangenskabet! Håber I forstår denne min (og andres)
pasmelding!

Så når ET vil møde dig i Haag, da betyder det, at vi mennesker (og
åbenbart også andre intelligente skabninger) bliver enige om nogle
spilleregler, der er til alles fordel.

Det skal fx. IKKE ku' betale sig at ... (input memory from) ...

> [...]
>
> Compare with ...
>
> https://www.biblegateway.com/passage/?search=ecc+8%3A11&version=BPH
>
> Slås der ikke ned på forbryderen STRAKS,

CET 08:40
- "comprenez?"

(Ordet blev udtalet (lydskrift:) kompra')

Nå, men så er der jo ET-post IGEN til Muslim World!

Supermagterne bestemmer i øjeblikket dagsordenen (fx. gennem FN og
domstolene i Haag), og de favoriserer jo altid sig selv (nogengange
på andres bekostning til skade for Menneskeheden), men det behøver
IKKE være sådan.

Og jeg tror, at det er dét, ET vil forandre, så denne planet ikke
forbliver lovløs i al evighed!

De spørger dig direkte om at indgå i en alliance (gennem denne
uofficielle kanal).

Sig 'ja' til dem!

Det vil gavne dig!

Og det vil gavne Menneskeheden!

Og frygt ikke de tyranniske supermagter.

Der kan meget hurtigt blive sat punktum for deres domminans!...

CET 08:55
- "Skulle jeg hilse og sige"

CET 08:55
- "fra obersten"

Nå da da!

Så er der også dømt STAR-WARS, apropos ...

Kristne vil "bombe" IS med bibler + Heaven-break

File 19.218 ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/excorsismus/19-218
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/prophecies/19-218
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/terror/19-218

-

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, August 01, 2016, CET 08:56, GMT 06:56
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 19204

Kristne vil "bombe" IS med bibler + Heaven-break

Spastiske Lars i livsfare: Svigtet otte gange af vikarbureau
06. aug. 2016, 08:50
http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2016-08-06-spastiske-lars-i-livsfare-svigtet-otte-gange-af-vikarbureau

-

104 SVT Text Lördag 06 aug 2016

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Minst 13 döda i fransk brand.......130
* Trump ger sitt stöd till Ryan......131
* Bilden klarnar kring Orlandodådet..132

* Prideparad skjuts upp efter hot....133
* Panamas regering ifrågasätts.......134
* Mässling bakom barndöd i Burma.....135

Medlemmar i ökänd rånarliga gripna 136
Flera husdjur dog på flygplats.....137
Kunglig skilsmässa i Norge.........138

Sydsudan godkänner fredsstyrka.....139
Danskt stridsflyg bombar i Syrien..140

-

139 SVT Text Lördag 06 aug 2016
UTRIKES PUBLICERAD 5 AUGUSTI

Sydsudan godkänner fredsstyrka

Regeringen i Sydsudan godkände på
fredagen att en regional skyddsstyrka
stationeras i landet.

Beslutet togs vid ett regionalt möte
i Addis Abeba i Etiopien och kommer
efter nya strider i det inbördeskrig
som plågat landet sedan december 2013.

En internationell styrka har varit ett
huvudkrav från förre vicepresidenten
Riek Machar, vars konflikt med
president Salva Kiir eskalerade till
krig.

-

NRK:
5. august 2016 kl. 08:07 - 6. august 2016 kl. 06:29, error

6. august 2016 kl. 09:17

-

Nasa-sonde opsamler prøver fra måske farlig asteroide

Ritzau
6. august 2016 07:00
http://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/nasa-sonde-opsamler-proever-fra-maaske-farlig-asteroide

-

FAKTA: Missionen Osiris-Rex og asteroiden Bennu

Ritzau
6. august 2016 07:00
http://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/fakta-missionen-osiris-rex-og-asteroiden-bennu

Astronomerne kender over 500.000 asteroider i vores solsystem,
hvoraf de 7000 kaldes "nærjordsobjekter". 1714 er "potentielt
farlige", fordi de med tiden kan ramme Jorden.

-

Hvad mon paven ville svare på Naser Khaders åbne brev?

Debat
Af Mogens Mogensen, Interreligiøs konsulent
5. august 2016 15:55
http://www.religion.dk/synspunkt/hvad-mon-paven-ville-svare-paa-naser-khaders-aabne-brev

-

Psykolog: Parforholdet er noget af det vigtigste i livet

i medgang, modgang og tomgang
Mattias Stølen Due
5. august 2016 00:00
http://www.kristeligt-dagblad.dk/liv-sjael/parforholdet-er-noget-af-det-vigtigste-i-livet

Vi bør dyrke relationsudvikling i stedet for selvudvikling, for
parforholdet har helt afgørende betydning for vores trivsel

-

Kun Retten til Liv rådgiver uventet gravide
5. august, 31, 2016 Bodil Lanting
http://udfordringen.dk/2016/08/kun-retten-liv-raadgiver-uventet-gravide/

-

Muslimer samles til katolske messer efter præstemord
5. august, 31, 2016 Bodil Lanting
http://udfordringen.dk/2016/08/muslimer-samles-katolske-messer-praestemord/

-

Kristne vil "bombe" IS med bibler
5. august, 31, 2016 Bodil Lanting
http://udfordringen.dk/2016/08/kristne-bombe-is-bibler/

Det svenske kirkesamfund Livets Ord er med i et samarbejde om at
droppe bibler fra droner over IS-kontrollerede områder.

Kommentar:

Tanken er jo god nok, men ...

I glemmer, at muslimer er indoktrineret gennem Koranen til at ha'
aversioner mod ordbegreber såsom 'Guds søn'.

Der skal derfor MERE til end blot at gi' dem bibelen i hånden.

I bliver nødt til at forstå, at de er hjernevaskede, og denne må
først brydes, FØREND de kan modtage the good news om, at Jesus har
løskøbt os mennesker ud af synden og døden og djævelens tyranni.

Vær ***realister*** ... :-)

Mange muslimer er uvidende om deres egen religion!

Tilbyd dem måske derfor hellere ... (input memory from) ...

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/islam-og-kristendom

Islam og kristendom, Ligheder & forskelle

af Massoud Fouroozandeh og Marianne Søndergaard

ISBN 978-87-994956-1-0

Forlaget Effatha 2012
http://www.massoud.dk/index.php/da/effatha/boger/islam-og-kristendom-ligheder-og-foskelle
http://www.mohabat.net/index.php/component/content/article/32-uncategorised/effatha/118-mere-om-islam-og-kristendom

Her oplyses der åbent og ærligt om tingene, og det kan nok ikke
skade nogen ... :-)

Husk - for øvrigt - faldskærm til bøgerne, så modtageren ikke ved
et uheld får dem i knolden, så det gør ondt ... :-)

Vi kristne er jo kaldet til IKKE at gengælde ondt med ondt, fordi
Jesus jo elsker dem på trods af al deres synd. derfor er vi også
skyldige at elske dem (efter bedste evne), fremfor at hade dem.

De tror jo, i deres religiøse vildfarelse, at de tjener den Godes
sag ved at forfølge og myrde bl.a. kristne.

De fatter ikke - i deres hjernevask - at netop gerningerne
***afslører***, at der er noget galt.

Djævelen har ***bedraget*** dem!

Så ...

Vi har altså at gøre med Excorsismüs!

Og her er vi på hjemmebane, for Jesus har givet os autoritet over
den onde!

Så gå i forbøn for dem.

Ret dit blik og forbøn ***mod Jesus***, for der bliver jo ikke mere
lys af at fokusere på mørket (djævelen)!

Tal DIREKTE til Jesus. Sig ikke ham (3-person), men du ...

Fordi ...

Jo mere du inviterer Gud på banen, desto lysere bliver der ... :-)

Og hvor Gud er, dér er der fred og harmoni.

Jesus siger jo:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=John+14.27&version=BPH

Min fred efterlader jeg jer
(John 14,27)

Der kommer en tid, hvor vi også kan forkynde de gode nyheder
direkte, men lige nu er "patienten" helt i mørkets magt.

Og dette bånd må først brydes i Jesu navn, skønner jeg, så de kan
tænke selvstændigt og træffe et fornuftigt valg.

Gud Far i himlen. Se i nåde til dem, som Du gjorde med byen Nineve
på profeten Jonas tid, så Du har ***medlidenhed*** med et folk, der
ikke kan skelne højre fra venstre, godt fra ondt...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
(2016-08-06, Saturday, day no 219, CET 10:14, GMT 08:14)
- "Amen."

Og en anden røst fra Himlen sagde herefter:
CET 10:14
- "Jeg vil"

CET 10:14
- "bryde"

CET 10:14
- "mørkets magt"

CET 10:15
- "over dem"

CET 10:15
- "alle"

Tak Jesus ... :-)

Vi takker for Din frelse ... :-)

Tak at Du er en god Gud, som under os mennesker det godt ... :-)

Vi vil hylde og ære Dit navn ... :-)

Tak at Du har givet os lovsang, så vi kan beruse os i Dit Ånd,
apropos ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=H%C3%B8jsangen+1.2&version=BPH

Højsangen 1:2, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Første sang - Gensidig kærlighed
Den unge pige til den unge mand:

2
»Kys mig! Kys mig!
Din kærlighed er bedre end vin.

Din kærlighed er bedre end vin, o Gud, min Gud ... :-)

Ikke ved magt, ikke ved styrke (som en diktator jo gør), men ved
Din Ånd skaber Du et paradis allerede nu i vores hjerter, så vi
bliver helstøbte personligheder; skabt til gode gerninger. Inderlig
tak, Barmhjertige og Nådige Skaber. Tak for Din frelse også til det
fortabte ... :-)

Ord, tanker vedr. abort

File 19.219 ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/abortion/19-219

-

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, August 01, 2016, CET 08:56, GMT 06:56
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Filippinsk skrækfængsel: - Det er umuligt at tænke, man bliver vanvittig
06. aug. 2016, 10:50 ...

-

NRK:
6. august 2016 kl. 09:17

-

Nigeria: 384 kristne dræbt i 2016
5. august, 31, 2016 Bodil Lanting
http://udfordringen.dk/2016/08/nigeria-384-kristne-draebt-2016/

-

FB-gruppe: 'Bær kors for forfulgte kristne!'
5. august, 31, 2016 Bodil Lanting
http://udfordringen.dk/2016/08/fb-gruppe-baer-kors-forfulgte-kristne/

-

Amerikansk præst døbte 56 fanger på en weekend
5. august, 31, 2016 Bodil Lanting
http://udfordringen.dk/2016/08/amerikansk-praest-doebte-56-fanger-paa-weekend/

-

Nordkoreas leder forbyder import af ting med korslignende logo
5. august, 31, 2016 Bodil Lanting
http://udfordringen.dk/2016/08/nordkoreas-leder-forbyder-import-ting-korslignende-logo/

-

Åbne Døre: Pigeaften i Aarhus om at være kristen kvinde i Nordkorea
5. august, 31, 2016 Bodil Lanting
http://udfordringen.dk/2016/08/aabne-doere-pigeaften-aarhus-vaere-kristen-kvinde-nordkorea/

-

Billy Graham er altid i bøn for verden
5. august, 31, 2016 Bodil Lanting
http://udfordringen.dk/2016/08/billy-graham-altid-boen-verden/

-

Clintons katolske makker støtter partiets abortpolitik
5. august, 31, 2016 Bodil Lanting
http://udfordringen.dk/2016/08/clintons-katolske-makker-stoetter-partiets-abortpolitik/

Utenomjordiske vil bli angrepet av satanister, nazister, psykologer og
deres klonende professorer, og kanskje også psykiatere dersom de skulle
finne på å lande på jorda, fordi de vil være hellige og alle de
forannevnte vil bli kvitt Gud. Utenomjordiske kommer neppe ned før vi
har fått kontroll over disse elementene, også muslimer som dreper
hellige/Gud.

--
Terje Henriksen
Kirkenes

Terje Henriksen

Jeg "hørte" en gang en Herre fortelle at han hadde lett blant muslimene
for å finne noen han kunne velge som sin utvalgte, men han fant ingen.
En mentalitetsendring er tydeligvis nødvendig hos de fleste muslimer,
f.eks. større respekt for liv. Dessuten må de begynne å tro på Jesus som
Guds sønn, om de skal ha noe håp om at noen av dem skal bli utvalgt.

--
Terje Henriksen
Kirkenes

Terje Henriksen

Jeg spurte Gud for ikke så lenge siden om Han villa ha Sharia. Svaret
var et kontant: "NEI!".

--
Terje Henriksen
Kirkenes

BBC: Iransk atomforsker og formodet CIA-agent er henrettet

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, August 01, 2016, CET 08:56, GMT 06:56
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 19204

BBC: Iransk atomforsker og formodet CIA-agent er henrettet

DR S153 lør 06 aug 16:32:39
6.august dr.dk/nyheder 15:23

NATO SKAL RYDDE MINER I NORGE
De næste to uger skal ni Nato-skibe med
mandskab fjerne op mod 7.000 miner fra
Anden Verdenskrig, der siden dengang
har ligget i havet ud for Norges
nordligste kyster.

- Det er rigtig meget sprængstof
tilbage, så derfor har vi brug for en
grundig plan til at fjerne det, og det
er det, som denne Nato-styrke skal
bidrage med, siger Are Ølberg, der
orlogskaptajn i det norske forsvar til
Nrk.no.

I alt blev der lagt omkring 15.000
miner ud langs de norske kyster, men i
første omgang er det altså cirka
halvdelen, man fjerner.

Nato-skibe skal rydde tusinder af miner langs Norges kyst
kl. 15:23
http://www.dr.dk/nyheder/udland/nato-skibe-skal-rydde-tusinder-af-miner-langs-norges-kyst

-

DR S154 lør 06 aug 16:32:39
6.august dr.dk/nyheder 16:17

IS ER NÆSTEN FORDREVET FRA MANBIJ
Amerikansk støttede styrker, som kæmper
mod militante fra gruppen Islamisk Stat
i den nordlige syriske by Manbij, har
"næsten vundet fuldstændig kontrol"
over det strategisk vigtige område.

Det siger overvågningsgruppen Syriens
Observatorium for Menneskerettigheder.

Oprørere i Syriens Demokratiske Styrker
(SDF), der omfatter den magtfulde
kurdiske YPG-milits og arabiske
krigere, indledte kampene ved Manbij
for to måneder siden.

De støttes af amerikanske
specialstyrker, som vil tvinge Islamisk
Stat væk fra den sidste del af den
syrisk-tyrkiske grænse.

IS er næsten fordrevet fra den vigtige syriske by Manbij
kl. 16:17
http://www.dr.dk/nyheder/udland/er-naesten-fordrevet-fra-den-vigtige-syriske-manbij

-

DR S155 lør 06 aug 16:32:39
6.august dr.dk/nyheder 16:24

OVER 500 MELDES DRÆBT I ALEPPO
Over 500 oprørere og soldater i den
syriske hær har mistet livet under den
sidste uges kampe om kontrollen over
storbyen Aleppo.

Det rapporterer det sædvanligvis
velorienterede Syriske Observatorium
for Menneskerettigheder, der baserer
sine oplysninger på et netværk af
informanter i kampområderne.

Organisationen kan ikke give et helt
præcist tal for de dræbte, men
fortæller, at flertallet af de døde
siden 31. juli er oprørere og radikale
islamister.

Oprører siger de har brudt belejring af Aleppo
kl. 16:24
http://www.dr.dk/nyheder/udland/oproerer-siger-de-har-brudt-belejring-af-aleppo

Japan markerer årsdag for Hiroshimabomben
06. aug. 2016, 12:25
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-08-06-japan-markerer-arsdag-for-hiroshimabomben

-

BBC: Iransk atomforsker og formodet CIA-agent er henrettet
07. aug. 2016, 04:50 Opd. 07. aug. 2016, 06:26
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-08-07-bbc-iransk-atomforsker-og-formodet-cia-agent-er-henrettet

-

Knallertkører dræbt i sammenstød med bil: Bilisten stak af fra stedet
07. aug. 2016, 05:25 Opd. 07. aug. 2016, 06:36 ...

-

104 SVT Text Söndag 07 aug 2016

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Kraftiga skogsbränder i Portugal...130

* Dödligt jordskred i Earls fotspår..131

Poliser skadade i machete-attack...132
"Tyder på ett terrordåd"...........133

Iransk kärnfysiker avrättad........134

Svensk man död i strider mot IS....135

Sällsynt tromb slog till mot Oslo..136

Historiskt bakslag för ANC.........137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Söndag 07 aug 2016

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Husras i Casablanca - flera döda...138

Teknikstrul inför thailändskt val..139

Melania Trump i blåsväder om visum 140

Notiser: Klättrare hittade döda....148

-

134 SVT Text Söndag 07 aug 2016
UTRIKES PUBLICERAD 7 AUGUSTI

Iransk kärnfysiker avrättad

Den iranske kärnfysikern Shahram Amiri
har blivit avrättad. Det uppger hans
familj. Han har hållits fängslad sedan
2010, efter att ha lämnat känsliga
uppgifter till CIA.

Modern säger till BBC att familjen
fått tillbaka kroppen med märken av en
snara runt halsen, vilket tyder på att
han blivit hängd.

Shahram Amiri försvann efter en pil-
grimsfärd till Mecka 2009 och dök upp
i USA. Han påstod att han blivit kid-
nappad och tvingats delge CIA känslig
information. Han återkom till Teheran
efter att ha rymt, har han hävdat.

-

NRK:
6. august 2016 kl. 09:17 - 7. august 2016 kl. 02:07, error

7. august 2016 kl. 06:32

-

Blast injures Ukrainian rebel leader

6 hours ago, (CET 07 - 6h)