2020 uge 04 (news samlet)

De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4
Backup-system (aktiv om 0 dage): Input website + (0000 + x, x=47) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40047

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

Subject: 2020 uge 03 (news samlet)
Date: Mon, 13 Jan 2020 09:04:32 +0100, GMT 08:04
22060 news:5e1c24a7$0$697$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/-8SPWF7Ywfs/OI453iRTBwAJ

-

I dag Mandag den 20. januar 2019 (dag 20 i året) er der 5928
dage til (16 år + 84 dage), at asteroiden Apophis *måske*
rammer ind i Jorden (2036-04-13, 127 år efter Tunguska) ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska

Dog har nye DATA ændret på dette. Se evt. file 21.428 ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska/21-428

Men vi beholder tælleren, fordi der er en sammenhæng mellem
Templets opførsel (276) og Tunguska 1908 (150) og så dette
*dating*-tidspunkt (?), idet tælleren peger på 7-stjernen
(150+177=277,78) i år 2036 netop "tilfældigvis" samtidig med,
at asteroiden Apophis kommer relativt tæt forbi.

Og muligvis kommer der en atomkrig (startende i Mellemøsten
ved fx. at Iran angriber Israel med A-våben) om ca. ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-221

2203
dage til
Nuclearwar (see file 21.221)
(om ca. 6 år, around 2026-01-31)

Og muligvis kommer der som sagt en atomkrig - ved mindre man - I
TIDE - træffer sine modforanstaltninger
(og fx. opretter *brændbælter*, så ilden fra helvede IKKE
spredes)!

Og i dag er det også 2530 dage siden, at en stor asteroide
samt en meteor nær havde ramt og udslettet
Psykopatistan/Kleptokratistan (Rusland)! Se evt. ...

Date: Wed, 6 Mar 2019 14:28:09 +0100, GMT 13:28
21286 news:5c7fcaec$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/21-xxx/21-286
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/goodwill/21-286
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/6Oc2rdQ-vG4/6VNBJw20BwAJ

> ET! Hvor meget står der på min goodwill-konto?...
>
> Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
> the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
> i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
> der sagde:
> (2019-03-06, Wednesday, day no 65, CET 14:15, GMT 13:15)
> - "Masser!§"

-

Tidens aktuelle litterære sætning:

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/maa-jeg-godt-vaere-vred

Må jeg godt være vred?
af Ross Campbell

Kapitel 2:
Samfundet og vreden, side 18-25

side 20

Oprør mod autoriteterne

Mennesker, der aldrig har fået tilfredsstillet deres behov
for kærlighed, bliver vrede og lader ofte deres vrede
komme til udtryk i oprør. Og her har vi den egentlige
grund til respektløshed og anti-autoritære holdninger.

Kommentar:

Kan dette være årsagen til al den megen had (med vold, mord,
død og ødelæggelse), vi observerer i Mellemøsten ?

-

I denne uge vil de politiske hændelser blive indrapporteret her
under lovmusikken ...

Blessed Be The Name Of The Lord - Vineyard Music
Uploadet af bondservant007 den 16/04/2007
http://www.youtube.com/watch?v=RRbxEPn6khw

Og prøv også hebraisk lovsang ...
https://www.youtube.com/watch?v=chG6xRsX7ns&list=PLszhKo2cWmhOpG6GvcWZxg3yJP4-2pFXk

Og som noget særlig for alle Jer muslimer *anbefales* denne
video ...

Muslim woman who hated the Jews
and ended up falling in love with their King - JESUS!
Offentliggjort den 1. feb. 2018
https://www.youtube.com/watch?v=wzfVAb4q8ZU
Se tillige ...
https://www.oneforisrael.org/

-

Coming up world news:

UFO landed in Central Park ...

Eller måske rettere:

Above the hill of Zion!

Apropos ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2009-03-02/08-520

-

UFO-Evaluering:
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-119
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-152b

2013-02-15-hændelsen above Russia:

Genstanden er for STOR til, at vi jordboere (herunder NASA) kan
*fuske* med den!

Ergo må den være *ægte*!

-

Prøv også :

Test dit kærlighedssprog ...
http://kærlighedssprog.dk/kaerlighedssprog/test-dit-kaerlighedssprog/

Gennemgå profilen, når du er afslappet og har tid nok.

(Vælg en af følgende 2 muligheder:)

Nr. 1
Jeg er glad for at blive rost
Jeg kan lide at få et knus

Nr. 2
Jeg kan godt lide at ...

Last OUTPUT: 22017 news:5e0f7d03$0$704$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/rCpkCW-5CQAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22075

Iranian nuclear weapon plans go back to 2002, secret documents reveal

Mystisk virus spreder sig til Kinas hovedstad og flere nabolande

2203 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

„Jeg sender dig til [Guds] folk, til dem, som har gjort
oprør imod mig. ...

(Eze 2,3a)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Gal+4&version=BPH

Galaterne 4, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(I er ikke umyndige slaver, men Guds børn, fortsat)

Da I nu er blevet Guds børn, har Gud givet jer sin egen
Søns Ånd, og det er den Ånd, som gør, at vi kan kalde Gud
vores Far.

7
Altså er I ikke længere slaver, men børn af Gud. Men når
I er børn, er I også retmæssige arvinger til alt, hvad
Gud har til sine børn.

Vend ikke tilbage til slaveriet

Sig mig engang, I som så gerne vil følge de jødiske
lovbøger, ved I egentlig, hvad der står i dem?

22
Der står blandt andet, at Abraham fik to sønner. Den ene
blev født af slavekvinden Hagar, den anden af hans kone
Sara, den frie kvinde.[a]

23
Slavekvindens søn blev født som følge af menneskelige
planer. Den frie kvindes søn blev født som følge af et
løfte fra Gud.

24
Den historie har en dybere betydning. De to kvinder
symboliserer de to pagter mellem Gud og mennesker. Lovens
pagt, som Gud oprettede med Israels folk på Sinaibjerget,
svarer til slavekvinden Hagar. Den pagts „børn” lever som
slaver.

25
Sinaibjerget i Arabien symboliserer det jordiske
Jerusalem, som er centrum for de jøder, der lever som
slaver af loven.

26
Den frie kvinde, Sara, er symbol på det himmelske
Jerusalem, og hendes „børn” lever i frihed. Hun er „mor”
til alle os, som tror på Kristus.

[ ... ]

Footnotes:

4,22 Da Abrahams kone, Sara, ikke kunne få børn, foreslog
hun, at Abraham fik et barn med slavepigen Hagar. Det gik
Abraham med på, og Ishmael blev født. Senere fik Abraham
og Sara ved et mirakel en søn sammen, som kom til at
hedde Isak. Beretningen findes i 1.Mos. 15–21.

Kommentar:

Disse ord om åndelig *frihed* fattede Muhammed desværre IKKE
betydningen af, fordi han *genindførte* netop *lovtrældom*
med *menneskeskabte* påbud og dit og dat (i Islam)!

Men de, der tager imod Jesus, vil erfare, at de *forvandles*
indefra af Guds Ånd! Det er ligeså *mirakuløst*, som da Isak
blev undfanget. Og *frugten* heraf er IKKE vold, mord, død og
ødelæggelse (som i Islam) men derimod *kærlighed*, gudskelov!
Kærlighed i form af ... (nå! Det kommer vi ind på i
morgendagens andagtstekst) ...

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Eze+2.1-3.11&version=BPH

Ezekiel 2:1-3:11, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Ezekiel kaldes og udrustes til profet

„Jeg sender dig til Israels folk, til dem, som har gjort
oprør imod mig. Både de nulevende og alle deres forfædre
har brudt den pagt, som jeg indgik med dem.

4
Det er et hårdhjertet og stivnakket folk, men jeg sender
dig til dem med et budskab fra mig, Herren, deres Gud.

-

Dagens Ord fra ...

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte
4 gange om året: dec, mar, jun og sep, og det er jo meget
smart, hvis man er væk på retræte eller noget andet.)

=== citat start ===

Ordet for 2020-01-20

Gør dine forhold til win-win relationer

"Tænk ikke hver især på jeres eget, men tænk alle også på
de andres vel."
Fil 2,4

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2020-01-20
Daily Reading for Monday January 20, 2020

Reading 1, First Samuel 15:16-23
Responsorial Psalm, Psalms 50:8-9, 16-17, 21, 23
Gospel, Mark 2:18-22
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=dBflrHciAi0

=>

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Sam+15.16-23&version=BPH

1 Samuel 15:16-23, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

22
Samuel svarede: „Tror du, at Herren er mere interesseret
i brændofre og slagtofre end i lydighed? Nej, at adlyde
Herren er vigtigere end at ofre til ham. Han foretrækker
lydhørhed frem for vædderfedt.

23
I Herrens øjne er en oprørsk indstilling lige så stor en
synd som trolddomskunst, og egenrådighed er lige så slemt
som afgudsdyrkelse. ...

Lovsang er OGSÅ et offer til Herren, men HVIS man samtidig
tilsidesætter *lydighed* (og det kan man nemt komme til ved
fx. at bedrive hor eller utugt), da er lovsangen INTET værd i
Herrens øjne, SELVOM det måske lyder nok så fantastisk,
menneskelig set!

Faktisk hævdes det, at satan oprindelig var en lovsangsengel
i Guds rige.

Så ...

Egenrådighed er lige så slemt som afgudsdyrkelse!

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+50.8-9%2C+16-17%2C+21%2C+23&version=BPH

Salme 50:16-17, 21, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

16
Men til de ugudelige siger jeg:
Hvorfor opremser I mine bud
og påstår, at I overholder min pagt?

17
I nægter jo at lade jer vejlede
og blæser på, hvad jeg siger.

21
Når I ter jer sådan, skal jeg så bare se på?
I tror måske, jeg er ligeglad?
Nej, nu kan det være nok, nu bliver I straffet,
jeg er nødt til at stille jer for retten.

Herre! Vi beder om vækkelse: Lad folk komme i syndenød, så de
*indser*, at de (med deres synd - skønt de kalder sig kristne)
er kommet bort fra Dig og har brug for Dig. at de ikke rådner
op (i synd)! Det beder vi om - i Jesu navn!

-

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

(2020-01-19, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

"To those who listen to my teaching, more understanding will
be given, and they will have an abundance of knowledge. But
for those who are not listening, even what little
understanding they have will be taken away from them."
Matthew 13:12

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2020 uge 04 (news samlet)
Date: Mon, 20 Jan 2020 08:03:45 +0100, GMT 07:03
22075 news:5e2550e7$0$696$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/PLX_zt92ecs/PBuKhmXwEAAJ

> [...]

Iranian nuclear weapon plans go back to 2002, secret documents reveal

Mystisk virus spreder sig til Kinas hovedstad og flere nabolande

11 kister med lig fra flystyrt i Iran er ankommet til Ukraine
19. Jan. 2020 kl. 19:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/11-kister-med-lig-fra-flystyrt-i-iran-er-ankommet-til-ukraine

Op mod 400 såret under voldsom uro i Beirut
18. jan. 2020, 20:19 Opd. 19. jan. 2020, 11:39
https://nyheder.tv2.dk/2020-01-18-op-mod-400-saret-under-voldsom-uro-i-beirut

-

Iran i kovending om sorte bokse
19. jan. 2020, 13:32
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-19-iran-i-kovending-om-sorte-bokse

-

Store lande enes om libysk løsning - men krigens parter fnyser
19. jan. 2020, 21:51
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-19-store-lande-enes-om-libysk-losning-men-krigens-parter-fnyser

-

Mystisk virus spreder sig til Kinas hovedstad og flere nabolande
20. jan. 2020, 07:48
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-20-mystisk-virus-spreder-sig-til-kinas-hovedstad-og-flere-nabolande

-

104 SVT Text Måndag 20 jan 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* 139 nya fall av mystisk sjukdom....130
* Rekordlågt barnafödande i Kina.....131

* Ödesdag i norsk politik............132
* Guaido i Colombia för Pompeomöte...133

* Jemen: 100 dödades i moskéattack...134
* Prins Harry i tal: Väldigt ledsamt 135

Hawaii: Poliser dödade i skottdåd..136
Över 70 fångar flydde i Paraguay...137

Protesterna fortsätter i Beirut....138
Merkel: Framsteg vid Libyen-möte...139

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Måndag 20 jan 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Färdskrivare undersöks i Iran......140
Svår snöstorm i Kanada.............141

Dödsbrand på tjeckiskt boende......142
Kina börjar förbjuda engångsplast..143

Världen runt
Kinas ledare blev "Mr Shithole"....149

-

130 SVT Text Måndag 20 jan 2020
UTRIKES PUBLICERAD 20 JANUARI

139 nya fall av mystisk sjukdom

Kina rapporterar att 139 nya fall av
den sarsliknande lungsjukdomen
upptäckts i helgen. Beskedet kommer
dagen efter att Kinas hälsodepartement
uppgav att utbrottet var under
kontroll.

Två av fallen upptäcktes i Peking, och
en i Guangdongprovinsen i södra Kina,
vilket tyder på spridning utanför
Wuhan, den stad där sjukdomen
upptäcktes. Det skapar oro inför
kinesiska nyåret, med miljoner
resenärer.

En tredje person rapporteras ha
avlidit i sjukdomen.

-

138 SVT Text Måndag 20 jan 2020
UTRIKES PUBLICERAD 19 JANUARI

Protesterna fortsätter i Beirut

Hundratals människor har samlats
för att fortsätta demonstrationerna
i Libanons huvudstad Beirut efter att
lördagens demonstrationer urartat i
våldsamma drabbningar.

Över 300 demonstranter skadades när
demonstranter drabbade samman med
säkerhetsstyrkor utanför parlamentet.
142 poliser uppges också ha skadats.

Protester mot det politiska
etablissemanget och korruption,
bristande samhällsservice och
religiösa motsättningar har pågått
i landet i närmare tre månader.

-

NRK:
19. januar 2020 kl. 08:01 - 20. januar 2020 kl. 06:32, error

20. januar 2020 kl. 08:06

-

Iranian nuclear weapon plans go back to 2002, secret documents reveal

These documents, if true, undermine the basis of the Joint
Comprehensive Plan of Action (JCPOA), also known as the Iran
deal, signed in 2015 by the US, Iran, France, the UK,
Germany, China and Russia

By YONAH JEREMY BOB, AARON REICH JANUARY 19, 2020 21:58
https://www.jpost.com/Middle-East/Secret-document-shows-Irans-nuclear-weapon-plans-go-back-to-2002-report-614591

WHO har indkaldt til hastemøde efter udbrud af ukendt virus

Smitter fra menneske til menneske

File 22.078 ...
Pandemics (and epidemics, Pandemier og epidemier)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/pandemics/22-078
https://sites.google.com/site/snufo000/home/pandemics/22-078
https://sites.google.com/site/snufo000/home/maerkesag/22-078

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/snufo000/home/maerkesag/22-078

Other news:

2202 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

De, som lever deres liv med Kristus som Herre, har
korsfæstet det gamle liv med dets egoisme og begær.

(Gal 5,24)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Gal+5&version=BPH

Galaterne 5, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Vend ikke tilbage til slaveriet, fortsat)

[ ... ]

At blive omskåret betyder at blive afskåret fra Kristus

[ ... ]

Opfyld kærlighedsbudet—i Helligåndens kraft

13
Kære venner, I er kaldet til et liv i frihed fra
lovgerninger. Men misbrug ikke friheden. Gør den ikke til
en undskyldning for at handle selvisk. Nej, I skal tjene
hinanden i kærlighed.

14
Hele loven er samlet i én befaling, nemlig
kærlighedsbudet: Du skal elske din næste som dig selv.

Men hvis I virkelig er ledt af Helligånden, behøver I
ikke loven til at holde styr på jer.

19-21
Folks ugudelige og egoistiske handlinger er velkendte,
som for eksempel: Seksuel synd [hor og utugt, red.],
umoral og perversitet; afgudsdyrkelse og okkultisme; had,
skænderier og misundelse; hidsighed og selviske
ambitioner; klikedannelse og jalousi; drukkenskab og
orgier. Jeg har sagt det før, men siger det gerne igen:
De, der lever på den måde, vil ikke få adgang til det
kommende Guds rige.

22-23
Men det, Helligånden frembringer i os, er: Kærlighed,
glæde og fred; tålmodighed og hjælpsomhed; godhed og
troskab; nænsomhed og selvbeherskelse. Ingen lov forbyder
den slags ting.

24
[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Eze+3.12-&version=BPH

Ezekiel 3:12-27, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Ezekiel kaldes og udrustes til profet, fortsat)

[ ... ]

Ezekiel kaldes til at være en vagtpost for folket

„Jeg har udvalgt dig til at holde udkig og stå vagt for
Israels folk. Når du får et budskab fra mig, skal du
straks give advarslen videre.

18
Hvis jeg siger om nogle, at de skal dø som straf for
deres ondskab, så skal du advare dem, så de har en chance
for at ændre deres liv og undgå straffen. Hvis du ikke
advarer dem, og de derfor ikke ændrer deres liv, så skal
de dø for deres ondskab, men du skal også dø, for jeg vil
holde dig ansvarlig for deres død.

19
Hvis du derimod advarer dem, og de bliver ved med at
synde uden at omvende sig, så skal de dø for deres
ondskab, men du redder livet.

20
Hvis retskafne mennesker bliver onde, og jeg derfor må
straffe dem, så er det deres egen ondskab, der er skyld i
deres død. Alle deres tidligere gode gerninger kan ikke
redde dem. Og hvis du undlader at advare dem, bliver du
også straffet.

21
Men advarer du dem, så de holder op med deres ondskab,
redder du både dig selv og dem.”

Kommentar:

Som kristen (og dermed *repræsentant for Guds Rige) er det
desværre også en *pligt* at efterleve ovenfor stående,
skønner jeg, apropos ...

20.538
"Melodi*: Du er ALTID velkommen i Guds Hus, men
besmit ikke Kirken med din *afgudsdyrkelse*!

Subject: Russisk journalist død efter mystisk fald fra balkon.
Indsigelse mod kirkelig vielse af ... -
Re: 2018 uge 16 (news samlet)
Date: Tue, 17 Apr 2018 08:54:03 +0200, GMT 06:54
20538 news:5ad599b9$0$709$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-538
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/QAYVflKBLbs/wMIMYNafAAAJ

> Har I tænkt Jer at gengifte ... *fraskilte* ... (classifyed) ...

INGEN steder (i bibelen) finder vi, at seksuelle synder nu
pludselig er blevet en undtagelse!

Som Paulus skrev (ovenfor):

[...]

Overvej derfor nøje *alvoren* i Ordene:

20
Hvis retskafne mennesker bliver onde, og jeg derfor må
straffe dem, så er det deres egen ondskab, der er skyld i
deres død.

OM Gud er en vatnisse (forstået på den måde, at mange, rigtig
MANGE retskafne (det vil sige kristne) hidentil har sluppet
godt fra deres seksuelle synder) ?

JA! Og vær du glad for det (at Gud er *Nådig* og *Barmhjertig*,
idet Han IKKE vil, at nogen skal omkomme)!

Men det er IKKE ensbetydende med, at Han i al evighed ser
igennem fingre med synden!

Så ...

Hvis jeg var dig, da ville jeg *omvende* mig nu (mens tid
endnu er til det)!

For der kommer en nat, hvor det bliver fór sent.

Og det bliver allerede fór sent for dig (hvis du lever i
denne synd), hvis du dør nu fx. i en trafikulykke!

INGEN har hidentil sluppet godt fra at håne og spotte Guds
Ord!

SKYND dig derfor, mens tid endnu er ...

[...]

Ordet for 2020-01-21

Stå fast på Guds ord (1)

"... jeg våger over, at mit ord bliver udført."
Jer 1,12

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2020-01-21
Daily Reading for Wednesday January 15, 2020

Reading 1, First Samuel 3:1-10, 19-20
Responsorial Psalm, Psalms 40:2-5, 7-8, 8-9, 10
Gospel, Mark 1:29-39
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=nqSIf2VetsA
(2020-01-20, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

"You intended to harm me, but God intended it all for good.
He brought me to this position so I could save the lives of
many people."
Genesis 50:20

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 20 Jan 2020 08:03:45 +0100, GMT 07:03

> [...]

Smitter fra menneske til menneske

-

WHO har indkaldt til hastemøde efter udbrud af ukendt virus
kl. 19:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/who-har-indkaldt-til-hastemoede-efter-udbrud-af-ukendt-virus

-

DR S133 tir 21 jan 07:22:01
20.januar dr.dk/nyheder 21:27

OSTEMAGER JUBLER OVER SANKTIONER
Efterspørgslen på ost er eksploderet i
Rusland, fordi de europæiske markeder
er blevet lukket land for russerne.

De internationale sanktioner kom som
reaktion på Ruslands aggressioner mod
Ukraine og annekteringen af Krim-
halvøen i 2014.

Og en af dem, der har lukreret på
situationen, er den russiske
osteproducent Oleg Sirota:

- Dette mejeri har fået 3,7 millioner
kroner i statsstøtte, som vi ikke skal
betale tilbage dem har vi bare fået.
Til byggeriet af en kostald fik vi 1,8
millioner kroner, som vi heller ikke
skal betale tilbage, siger han.

Russisk ostemager jubler over Vestens sanktioner: 'Jeg opfører et
mindesmærke for Obama og Merkel'
20. Jan. 2020 kl. 21:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/russisk-ostemager-jubler-over-vestens-sanktioner-jeg-opfoerer-et-mindesmaerke-obama

Kommentar:

Mht. pandemier (se emne nedenfor) BØR man - generelt set -
lave *undtagelser* for sanktioner, IKKE blot af
medmenneskelige hensyn til civilfbefolkningen, men navnlig i
SÆRDELESHED for at undgå (eller i hvert fald nedsætte)
*skadelige mutationer* af sygdommen under smittespredninger,
så den bliver endnu mere sygdomsfremkaldende (fx. at
inkubationstiden ændres eller at den bliver luftbåren som et
forkølelsesvirus)!

-

Australien vil screene flypassagerer fra virusramt by i Kina
kl. 02:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/australien-vil-screene-flypassagerer-fra-virusramt-i-kina

Kommentar:

Indfør det ved lov alle vegne allerede *NU*!

Ellers vil vi en dag IKKE overleve en pandemi!

-

DR S140 tir 21 jan 07:21:26
21.januar dr.dk/nyheder 07:20

SMITTER FRA MENNESKE TIL MENNESKE
De kinesiske myndigheder bekræfter, at
den frygtede coronavirus, kan smitte
fra menneske til menneske.

Det skriver flere internationale
nyhedsbureauer, der citerer kinesisk
stats-tv, hvor det også lyder, at den
nye udmelding fra Kina indikerer, at
virusset kan sprede sig hurtigere end
først antaget. Indtil nu har de
kinesiske myndigheder udelukkende
bekræftet, at coronavirusset smitter
fra dyr til menneske.

Ligeledes er det i dag også kommet
frem, at en fjerde person har mistet
livet til virusset, som giver en form
for lungebetændelse.

Kina advarer: Nyt virus smitter fra menneske til menneske
kl. 07:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kina-advarer-nyt-virus-smitter-fra-menneske-til-menneske

Kommentar:

Jeg må "tilstå", at jeg i går købte 2 dåser mad, hvilket jeg
ellers aldrig gør, da der er konserveringsmidler i dåsemad.

Men den kan holde sig længe UDENFOR køleskabet!

Og det var netop med tanke på, at HVIS der opstår en pandemi,
og strømmer ryger, at man FORTSAT kan få mad, SELVOM man lever
TOTALT fysisk *isoleret* fra omverdenen (apropos afrikanernes
måde at bekæmpe ebola-virusen på)!

Gå du hen og gør det samme, fordi ...

Det kan IKKE undgås, at der nu og da opstår nye sygdomme, som
vi mennesker endnu ikke har modstandsdygtighed overfor.

Og desværre lever det moderne menneske, som om vi var en stor
kornmark; altså en *mono*-kultur. Og her *spredes* sygdomme
langt lettere, end hvis afgrøden var mere varieret!

Og dermed "antyder" jeg også, at vi mennesker er blevet al,
al for mange individer på planeten og derfor bliver nødt til
at *begrænse* vores arts udbredelse fx. gennem
familieplanlægning (selvom Vatikanet endnu IKKE desværre kan
fatte dette).

Familieplanlægning behøver IKKE involvere tvang i form af
tvugne aborter, hvilket (set udfra en kristen synsvinkel er
*drab* og dermed *forbudt*)!

Man kan også omlægge ulandsbistanden, således at man betaler
for, at kvinder (og mænd) steriliseres (fx. efter at de har
fået 2 børn).

Det er nemlig først og fremmest i ulandene, at
befolkningstilvæksten sker! Faktisk er den dalene ilandene.

Dette vil kunne *begrænse* og forhåbentlig også helt stoppe
befolkningstilvæksten på verdensplan!

Alternativet er, at naturen går sin gang (med naturlig
regulering) i form af epidemier og pandemier!

Ihukom fx. pesten i Middelalderen!

Fem personer skoldet til døde af kogende vand på russisk hotel
20. jan. 2020, 08:48
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-20-fem-personer-skoldet-til-doede-af-kogende-vand-paa-russisk-hotel

-

Fugleinfluenza ser ud til at sprede sig i Europa
20. jan. 2020, 16:41
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-01-20-fugleinfluenza-ser-ud-til-at-sprede-sig-i-europa

-

WHO indkalder til hastemøde om mystisk virus, der kan smitte fra
menneske til menneske
20. jan. 2020, 18:43 Opd. 20. jan. 2020, 19:20
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-20-who-indkalder-til-hastemoede-om-mystisk-virus-der-kan-smitte-fra-menneske-til

-

NRK:
20. januar 2020 kl. 08:06

Immune discovery 'may treat all cancer'

Iran: To missiler nedskød ukrainsk passagerfly
Date: Mon, 20 Jan 2020 08:03:45 +0100, GMT 07:03

> [...]

Immune discovery 'may treat all cancer'

Iran: To missiler nedskød ukrainsk passagerfly

Et farligt virus spreder sig: Hvorfor opstår de 'altid' i Kina?
kl. 07:22
https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen/et-farligt-virus-spreder-sig-hvorfor-opstaar-de-altid-i-kina

Interpols tidligere leder er idømt 13,5 års fængsel i Kina
21. jan. 2020, 08:52
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-21-interpols-tidligere-leder-er-idomt-135-ars-faengsel-i-kina

Kommentar:

(Kommunistisk) *diktatur* er og bliver *magtmisbrug*!

-

Iran: To missiler nedskød ukrainsk passagerfly
21. jan. 2020, 09:16
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-21-iran-to-missiler-nedskod-ukrainsk-passagerfly

Efterforskere har opdaget, at to Tor-M1 raketter nedskød
ukrainsk passagerfly med 176 om bord den 8. januar.

-

Regeringen forbyder lattergas til unge under 18 år
21. jan. 2020, 09:20 ...
To 14-årige piger kørt ned - én er i kritisk tilstand
20. jan. 2020, 21:00 Opd. 21. jan. 2020, 09:25 ...

-

104 SVT Text Tisdag 21 jan 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Fjärde person död i virusutbrott...130
Virus från människa till människa..131
WHO i möte om asiatiska viruset....132

* Iran: Två robotar sköt ned planet..133

* Tidigare Interpolchef får fängelse 134

* Norge: Tunga poster ska tillsättas 135

* Experter: Krigsbrott mot rohingyer 136

* Sydkoreansk jagare till Hormuzsund 137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Tisdag 21 jan 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Prins Harry lämnade Storbritannien 138

* Thailändskt oppositionsparti friat 139

Minst tio döda vid läktarras.......140

Kosovo och Serbien ense om flygtur 141

Iran kan lämna ickespridningsavtal 142

* Notiser: Elva döda i rysk brand....148

-

130 SVT Text Tisdag 21 jan 2020
UTRIKES PUBLICERAD 21 JANUARI

Fjärde person död i virusutbrott

En fjärde person har avlidit i
den sarsliknande lungsjukdomen som
sprids i Kina. Det rör sig om en äldre
man som också hade en bakomliggande
sjukdomsbild, uppger vårdmyndigheter
i Wuhan.

Dödsfallet kommer timmar efter att man
bekräftat att coronaviruset smittar
mellan människor. 15 vårdarbetare
i staden har insjuknat av
lunginflammation, och totalt har fler
än 200 personer smittats.

Samtidigt börjar nu myndigheter runtom
i världen screena flygpassagerare som
reser från Wuhan i Kina.
Mer på nästa sida

-

136 SVT Text Tisdag 21 jan 2020
UTRIKES PUBLICERAD 21 JANUARI

Experter: Krigsbrott mot rohingyer

Det var krigsbrott som begicks mot
befolkningen i den konfliktdrabbade
delstaten Rakhine i Myanmar 2017,
enligt en expertgrupp som har utsetts
av regeringen i Myanmar.

Men experterna uppger att de inte
hittat några bevis på folkmord mot den
muslimska folkgruppen rohingya.
I ett uttalande läggs en del av
skulden på militanta rohingyer, som
ska ha provocerat fram insatserna.

Den nya rapporten kommer bara dagar
innan en FN-domstol ska meddela sin
dom i ett folkmordsfall mot landet,
rapporterar TT-Reuters.

-

137 SVT Text Tisdag 21 jan 2020
UTRIKES PUBLICERAD 21 JANUARI

Sydkoreansk jagare till Hormuzsundet

Sydkorea skickar en jagare och 300
soldater till Hormuzsundet mellan Iran
och Förenade arabemiraten.

Beslutet uppges ha fattats efter
påtryckningar från landets allierade
USA, skriver TT-AFP.

Frankrikes regering har också meddelat
att den har stöd från sju andra länder
för inrättandet av en europeiskt ledd
flottinsats i området.

Vid sidan av Frankrike väntas Belgien,
Italien, Portugal, Tyskland, Danmark,
Grekland och Nederländerna vara med
och övervaka fartygstrafiken.

-

139 SVT Text Tisdag 21 jan 2020
UTRIKES PUBLICERAD 21 JANUARI

Thailändskt oppositionsparti friat

En thailändsk domstol har kommit fram
till att det oppositionella partiet Ny
framtids företrädare inte har gjort
sig skyldiga till att motsätta sig
monarkin, skriver TT-Reuters.

Om partiet hade fällts av domstolen
skulle det ha upplösts och den
militärstödda regeringens majoritet
i parlamentet skulle ha stärkts.

Den rättsliga processen, som är en av
flera, grundades bland annat på
påståenden om att partiet vill störta
kungahuset. Partiet grundades för
närmare två år sedan av miljardären
Thanathorn Juangroongruangkit.

Kommentar:

Monarki er og bliver altså *udemokratisk* og bør derfor
afskaffes!

-

140 SVT Text Tisdag 21 jan 2020
UTRIKES PUBLICERAD 20 JANUARI

Minst tio döda vid läktarras

Minst tio personer omkom och många
fler skadades när en läktare på
måndagen kollapsade under ett
religiöst firande i staden Gonder i
Etiopien.

-Jag kan säga att vi hittills har tio
döda. Antalet skadade är 100 eller
till och med 150, säger en läkare vid
stadens universitetssjukhus.

En annan läkare bekräftar antalet döda
och skadade.

Läktaren var byggd av trä och rasade
under ett firande av Jesus uppen-
barelse, rapporterar AFP.

-

143 SVT Text Tisdag 21 jan 2020
UTRIKES PUBLICERAD 20 JANUARI

Iran kan lämna ickespridningsavtal

Iran är fortfarande kvar i det kärn-
energiavtal som slöts 2015, trots att
Teheran har backat från sina åtaganden
i överenskommelsen.

Utrikesminister Javad Zarif hotar
samtidigt med att lämna det
internationella nedrustnings- och
ickespridningsavtalet NPT.

Kärnenergiavtalet undertecknades 2015
av Iran, Frankrike, Kina, Storbritan-
nien, Ryssland och USA samt Tyskland.
Efter att USA backat från uppgörelsen
har den knakat i fogarna. Iran har
nyligen meddelat avsteg med hänvisning
till att USA dragit sig ur.

-

148 SVT Text Tisdag 21 jan 2020
VÄRLDEN I KORTHET 21 JANUARI

Ryssland Kvarlevorna efter elva
människor har hittats i ett eldhärjat
skjul i Sibirien i Ryssland, uppger
lokala katastrofmyndigheter. Branden
uppges ha härjat i en avlägsen by i
regionen Tomsk.

-

NRK:
20. januar 2020 kl. 08:06 - 21. januar 2020 kl. 07:53, error

21. januar 2020 kl. 09:43

-

Immune discovery 'may treat all cancer'
By James Gallagher Health and science correspondent

https://www.bbc.com/news/health-51182451

How does it work?

T-cells have "receptors" on their surface that allow them to
"see" at a chemical level.

The Cardiff team discovered a T-cell and its receptor that
could find and kill a wide range of cancerous cells in the
lab including lung, skin, blood, colon, breast, bone,
prostate, ovarian, kidney and cervical cancer cells.

Crucially, it left normal tissues untouched.

-

Documentary confronts cost of Pope Pius XII’s ‘Holy Silence’ during
Holocaust

Premiering January 21 ahead of March 2 opening of the Secret
Vatican Archives for 1939-1958, film provides historical
context for 17 million pages of documents to be released

By Renee Ghert-Zand Today, 1:56 am
https://www.timesofisrael.com/documentary-confronts-cost-of-pope-pius-xiis-holy-silence-during-holocaust/

-

Pompeo praises 3 South American countries for declaring Hezbollah a
terror group

US secretary of state applauds Colombia, Honduras, and
Guatemala; slams Venezuela for providing Iran-backed Lebanese
organization with ‘a home’ in his country

By TOI staff and Agencies Today, 8:32 am
https://www.timesofisrael.com/pompeo-praises-3-south-american-countries-for-declaring-hezbollah-a-terror-group/

Earth's oldest asteroid impact 'may have ended ice age'

Coronavirus (fra Kina) hos amerikaner

Kina advarer om nyt lungevirus

Dødstal stiger - myndigheder frygter mutation af dødelig virus

Iran fortsætter med at forfølge kristne i strid med international lov

PA fortæller palæstinensere: Den vestlige mur tilhører kun muslimer

Libanons tre måneder gamle oprør fortsætter trods ny regering:
'Politikerne lytter ikke'

2201 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Bedrag ikke jer selv. Tag ikke Guds godhed for givet,
for hvad et menneske sår, skal det også høste.

(Gal 6,7)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Gal+6&version=BPH

Galaterne 6, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Løft hinanden op, ikke jer selv

[ ... ]

Man høster, som man sår

7
Bedrag ikke jer selv. Tag ikke Guds godhed for givet,
for hvad et menneske sår, skal det også høste.

8
De, der investerer i deres eget selviske begær, vil
høste død og ødelæggelse, men de, der investerer i
det, som Helligånden ønsker, vil høste evigt liv ved
Helligånden.

[ ... ]

Afsluttende formaninger og hilsen

Subject: Forbønnens *magt*! -
Re: Jesus spørger dig: "Hvem har givet dig lov til at
gøre det, du gør her i templet *Mit* ?" -
Re: 2019 uge 51 (news samlet)
Date: Mon, 16 Dec 2019 09:10:40 +0100, GMT 08:10
21982 news:5df73c16$0$697$1472...@news.sunsite.dk
Prayer (Forbøn)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prayer/21-982
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/Qs09xh98p3Y/7MeN7IUoBwAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/8OTKP7xEJ74/NVqx2RzXAQAJ

At høste død og ødelæggelse er IKKE det bedste - navnlig
IKKE for dem, vi holder af (fx. familie) - så her kommer
Forbønnens *magt* ind i billedet, at vi kristne kan gå
DIREKTE til kilden (altså Ham, der som Skaber også har
mulighed for at påvirke tingene og omstændighederne, så
Hans GODE vilje kan ske. Og Han ønsker jo IKKE, at noget
menneske går fortabt)!

Amen?

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Eze+4&version=BPH

Ezekiel 4, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

En dramatisering af Jerusalems belejring

-

[...]

Ordet for 2020-01-22

Stå fast på Guds ord (2)

"Det trøster mig i min elendighed, for dit ord holder
mig i live."
[kanske: Salme 119,76-77]

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2020-01-22
Daily Reading for Wednesday January 22, 2020

Reading 1, First Samuel 17:32-33, 37, 40-51
Responsorial Psalm, Psalms 144:1, 2, 9-10
Gospel, Mark 3:1-6
https://www.youtube.com/watch?v=8V2QV6dGhrg&autoplay=1&list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD

=>

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Sam+17.32-33%2C+37%2C+40-51&version=BPH

1 Samuel 17:32-33, 37, 40-51, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

51
... De vendte om og tog flugten, da det gik op for
dem, at deres helt var død.
(2020-01-21, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

"I am the God of your father - the God of Abraham, the
God of Isaac, and the God of Jacob." When Moses heard
this, he covered his face because he was afraid to look
at God.
Exodus 3:6

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 20 Jan 2020 08:03:45 +0100, GMT 07:03

> [...]

PA fortæller palæstinensere: Den vestlige mur tilhører kun muslimer

Libanons tre måneder gamle oprør fortsætter trods ny regering:

Efter pres fra EU: Google støtter forbud mod ansigtsgenkendelse
kl. 18:30
https://www.dr.dk/nyheder/penge/efter-pres-fra-eu-google-stoetter-forbud-mod-ansigtsgenkendelse

-

DR S158 tir 21 jan 20:58:34
21.januar dr.dk/nyheder 20:54

CORONAVIRUS HOS AMERIKANER
USA identificerer første tilfælde af
coronavirus. Det skriver nyhedsbureauet
AP. Det er sket i byen Seattle, hvor en
amerikansk mand er blevet
diagnosticeret med virusset, efter at
han er vendt hjem fra en rejse til
Kina.

Den smittede person ankom til USA i
midten af sidste uge efter en rejse til
i området omkring storbyen Wuhan, hvor
virus-udbrudet indtil forleden var
koncentreret.

Manden er i 30'erne og har det efter
omstændighederne godt. Han er indlagt
på et hospital uden for Seattle,
skriver AP.

USA finder første tilfælde af coronavirus hos amerikaner
kl. 20:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-finder-forste-tilfaelde-af-coronavirus-hos-amerikaner

-

ANALYSE Derfor vil EU bremse ansigtsgenkendelse
kl. 21:25
https://www.dr.dk/nyheder/penge/analyse-derfor-vil-eu-bremse-ansigtsgenkendelse

-

DR S162 ons 22 jan 08:33:54
22.januar dr.dk/nyheder 05:45

KINA ADVARER OM NYT LUNGEVIRUS
Dødstallet som følge af et nyt
lungevirus i Kina er steget til ni
personer.

Det oplyser Kinas Nationale
Sundhedskommission.

430 personer er desuden bekræftet
smittet med det ukendte og sarslignende
virus, som der ikke findes en vaccine
imod. Næsten halvdelen af de smittede
har været i kontakt med andre smittede.

Sundhedsmyndigheden advarer om, at
virusset kan mutere og sprede sig
yderligere.

Virusset menes at stamme fra
millionbyen Wuhan.

Kina desinficerer lufthavne og indkøbscentre i kamp mod virus
kl. 05:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kina-desinficerer-lufthavne-og-indkobscentre-i-kamp-mod-virus

Kommentar:

Når jeg handler ind i indkøbscenter, da plejer jeg altid
at *undgå* direkte kontakt med ting, som andre har rørt
ved (fx. håndtag), fordi det nedsætter smittespredningen,
hvis det patogene altså IKKE er luftbåren.

Gør det samme. Brug hansker eller et skjorteærme!

Trådløs betaling ligeledes en *anbefaling*!

Det hænder at betalingsterminalen forlanger kontrol af
betalingskortets chip samt pinkode, og her KUNNE man -
ligesom ved flaskeautomater - opstille desinficerende
beholdere (fx. med sprit, alkohol), så kunderne
efterfølgende kunne ... bl, bla, bla.

NB!
Luftbåren bakterie- og virus-sygdomme er som oftest i
dråbeform (fx. gennem nysen), så brugen af blot et stykke
stofklæde (for munden og næsen) KAN nedsætte
smittespredningen!

Jeg selv har (i sin tid som laborant) anskaffet mig en
gasmaske! Hertil kunne købes filtre helt ned til 0,3
mikro-meter (i 1985), og det skulle kunne fange de fleste
vira.
Den var - for øvrigt - glimrende til at bortfiltrere os
(og dermed kræftfremkaldende dioxiner) fra bilerne i en
storby (København) i myldretid! ...
https://www.banggood.com/da/4-in-1-Half-Face-Gas-Mask-Spray-Painting-Dust-N95-Mist-Fume-Chemical-Respirator-p-1358382.html

-

DR S163 ons 22 jan 08:33:54
22.januar dr.dk/nyheder 05:59

SAUDI-ARABIEN DONERER STORT BELØB
Saudi-Arabien har doneret millioner til
en moské i København, skriver
Berlingske.

Staten har doneret 4,9 millioner kroner
til Taiba-moskéen på Titangade på
Nørrebro. Donationen er sket via Saudi-
Arabiens ambassade i Danmark.

Det fremgår af Taiba-moskéens
årsrapport, som er offentliggjort på
Kirkeministeriets hjemmeside.

Tidligere har det været fremme, at
Saudi-Arabien har støttet
vesteuropæiske moskéer økonomisk. Men
det er første gang, at det kan
dokumenteres, at Saudi-Arabien har
doneret penge til en dansk moské.

Saudi-Arabien har doneret millioner til københavnsk moské
kl. 05:59
https://www.dr.dk/nyheder/politik/saudi-arabien-har-doneret-millioner-til-kobenhavnsk-moske

-

Libanons tre måneder gamle oprør fortsætter trods ny regering:
'Politikerne lytter ikke'
kl. 08:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/libanons-tre-maaneder-gamle-oproer-fortsaetter-trods-ny-regering-politikerne-lytter

Flere lande tjekker for virus i lufthavne: - Danmark er forberedt
21. jan. 2020, 14:56
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-21-flere-lande-tjekker-for-virus-i-lufthavne-danmark-er-forberedt

-

USA ramt af virus
21. jan. 2020, 19:45
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-21-usa-ramt-af-virus

En passager bærer ansigtsmaske ombord på et fly i Yangon
lufthavnen i Kina. Nu meldes den SARS-lignende
lungesygdom at være konstateret også i USA

-

Dødstal stiger - myndigheder frygter mutation af dødelig virus
22. jan. 2020, 07:12
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-22-doedstal-stiger-myndigheder-frygter-mutation-af-doedelig-virus

-

Flere lande tjekker for virus i lufthavne: - Danmark er forberedt
21. jan. 2020, 14:56 Opd. 22. jan. 2020, 08:07
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-21-flere-lande-tjekker-for-virus-i-lufthavne-danmark-er-forberedt

-

Teleselskabet 3 bider Telia i haserne - får 90.000 nye kunder
22. jan. 2020, 09:13 ...
Mand fra Randers sigtes for voldtægt af hjælpeløs kvinde
22. jan. 2020, 09:25 ...

-

104 SVT Text Onsdag 22 jan 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Kina varnar: Viruset kan mutera....130
Fall av lungvirus i USA............131

* Toyota återkallar miljontals bilar 132
* Libyen uppmanas till vapenvila.....133

* Libanons minister vädjar om hjälp..134
* Ny regering i Libanon..............135

* Riksrätt: Bakslag för Demokraterna 136
Målet mot Trump inlett i senaten...137
Så fungerar riksrättsprocessen....175-

Trump i Davos: En tid för optimism 138

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Onsdag 22 jan 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Många döda i flygräder i Syrien....139
Burkina Faso: 36 döda i attack.....140

* Israel: Tre angripare dödade.......141
Dödligt vinteroväder i Spanien.....142

-

133 SVT Text Onsdag 22 jan 2020
UTRIKES PUBLICERAD 22 JANUARI

Libyen uppmanas till vapenvila

FN:s säkerhetsråd uppmanar de
stridande parterna i Libyen till att
snabbt nå en vapenvila.

Medlemmarna i rådet uppmanar parterna
i Libyen att "delta konstruktivt i fem
plus fem-kommissionen", för att sluta
en överenskommelse om vapenvila så
snart som möjligt.

Kommissionen var en överenskommelse
vid mötet i Berlin.

Den ska bestå av fem representanter
var från den FN-erkända regeringen
i Tripoli och krigsherren Khalifa
Haftars styrkor.

-

139 SVT Text Onsdag 22 jan 2020
UTRIKES PUBLICERAD 21 JANUARI

Många döda i flygräder i Syrien

Minst 23 civilpersoner dödades på tis-
dagen i ryska flygangrepp i nordvästra
Syrien, enligt den Londonbaserade
observatörsgruppen SOHR.

Tre vuxna och sex barn dödades på en
gård i byn Kafr Taal väster om Aleppo,
enligt SOHR. Övriga dödsoffer krävdes
på andra ställen i Aleppoprovinsen och
i södra Idlibprovinsen.

Samtidigt dödades tre civilpersoner
när rebeller besköt staden Aleppo med
artilleri, uppger statliga medier.

Ryssland stöder Syriens regering i in-
bördeskriget som pågått sedan 2011.

-

140 SVT Text Onsdag 22 jan 2020
UTRIKES PUBLICERAD 21 JANUARI

Burkina Faso: 36 döda i attack

Över 30 civilpersoner dödades på mån-
dagen i en attack mot en bymarknad
i Burkina Faso, uppger regeringen
enligt nyhetsbyrån AFP.

Beväpnade terrorister angrep människor
och satte sedan eld på marknaden,
uppger regeringen. Attacken genom-
fördes i byn Alamou i norra delen av
det västafrikanska landet.

Jihadistgrupper med band till IS och
al-Qaida har trappat upp sina attacker
i landet under de senaste månaderna.
I fjol dog enligt FN 4 000 personer
i jihadistiskt våld i Burkina Faso och
grannländerna Niger och Mali.

-

141 SVT Text Onsdag 22 jan 2020
UTRIKES PUBLICERAD 21 JANUARI

Israel: Tre angripare dödade

Tre palestinier från Gazaremsan sköts
på tisdagen ihjäl sedan de trängt in
i Israel och angripit israeliska
soldater. Det säger en militär tales-
person till nyhetsbyrån AFP.

Militären uppger att trion kastade ett
explosivt föremål mot soldaterna.
Intrånget sammanfaller med en ökning
av våldsnivån. Flera ballonger med
sprängladdningar har skickats från
Gaza, skriver The Times of Israel.

Israeliska företrädare misstänker att
Hamas, som styr i Gazaremsan, vill
störa Förintelsekonferensen som hålls
i Jerusalem på onsdag och torsdag.

-

NRK:
21. januar 2020 kl. 09:43 - 22. januar 2020 kl. 07:13, error

22. januar 2020 kl. 09:36

-

Forud for stor Holocaust-mindedag: Palæstinensisk avis opfordrer til terror
Af Anders Hjorth Vindum 21. January 2020
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/forud-for-stor-holocaust-mindedag-palaestinensisk-avis-opfordrer-til-terror

"Et lig vil få ceremonien aflyst," står der i Det
Palæstinensiske Selvstyres officielle avis.

-

Earth's oldest asteroid impact 'may have ended ice age'

5 hours ago, (time now around CET 10:0x)
https://www.bbc.com/news/world-australia-51201168

Scientists have identified the world's oldest asteroid
crater in Australia, adding it may explain how the planet
was lifted from an ice age.

The asteroid hit Yarrabubba in Western Australia about
2.2 billion years ago - making the crater about half the
age of Earth, researchers say.

Kommentar:

Yarrabubba crater
https://en.wikipedia.org/wiki/Yarrabubba_crater

27° 10′ 56″ S, 118° 50′ 4″ E
-27.182222, 118.834444
-27,182222 118,834444

See ...
Abraham 175 code, Yarrabubba (Crater, Australia)
https://sites.google.com/site/abraham175code/yarrabubba

Distance (600-system)
from ...
Yarrabubba,Aust
to ...
0,00000000 Yarrabubba,Aust
27,57402644 Marree Man, Australia
104,69629667 South Pole
105,16639540 Mount Everest
148,61196343 Tunguska
150,82038725 Ur, Iraq
158,95707662 Nineveh
160,45968953 Mount Ararat
162,21681820 Nineveh-288,62505km
163,88740819 Luxor Temple, Egypt
164,98351818 Temple ................... focus
165,12180328 Shiloh
165,98394483 Temple-174 ............... focus
168,71715789 Nineveh-13
168,97168006 Egyptian pyramids ........ focus
182,65886764 Afrika,
183,60692148 Chernobyl
195,30370333 North Pole
216,35578209 Stonehenge
220,67541553 Find SA-75-Africa
226,60411290 Nazca-linjerne
231,99146763 South America ............ focus
255,96943995 Chicxulub crater

Se tillige ...

List of impact craters on Earth
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_impact_craters_on_Earth

-

Iran continues to persecute Christians in violation of international law

Although Iran's constitution nominally protects religious
minorities, ex-Muslim converts are afforded no such
protection and are considered enemies of the state.

By DONNA RACHEL EDMUNDS JANUARY 21, 2020 14:28
https://www.jpost.com/Middle-East/Iran-continues-to-persecute-Christians-in-violation-of-international-law-614804

-

PA tells Palestinians: The Western Wall belongs only to Muslims

An official from Fatah called upon Palestinians to defend
he site with their lives.

By DONNA RACHEL EDMUNDS JANUARY 22, 2020 10:43
https://www.jpost.com/Arab-Israeli-Conflict/PA-tells-Palestinians-The-Western-Wall-belongs-only-to-Muslims-614939

News:dk.videnskab
News:no.kultur.folklore.ufo
News:sci.astro.seti
Subject: *ET-Copyright* (78 and 144):
Found connection between 666 and Chandrasekhar limit
(1,44 Sunmass) and the Measuring Stick (78-Platine-193)
Date: Fri, 10 Jan 2020 18:31:25 +0100, GMT 17:31
22048b News:5e18b502$0$703$1472...@news.sunsite.dk
Isotope evidence (Isotop indicier)
78-Pt-193, Platinum
78, Atomic number (Z, Atomnummer)
https://sites.google.com/site/etbible/home/isotope-evidence/78-pt-193/78/22-048
Markpointer 78
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/78/22-048
Markpointer 666
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/666/22-048
Markpointer 144, Chandrasekhar limit (Chandrasekhars grænsemasse)
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/14/22-xxx/22-048
Measuring Stick (Målestok)
https://sites.google.com/site/etbible/home/measuring-stick/22-xxx/22-048
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/GdXvzBkpogU/-6yWD3jpAwAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/KwZ3E24Mqwg/Pk28BFaGBgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/OvWy4LFy3vc/3sNSlA-yCAAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/Dx42OXPwBQI/E33zcPqKDQAJ
https://groups.google.com/d/msg/sci.astro.seti/WCjU9iTFirc/TgpSDi1NCgAJ

Dumt gjort, fordi ...

Det ender med, når man IKKE har *ophavsretten*, at det,
man troede, man havde, mister man (og må gå *tomhændet*
bort, *fattig* som en kirkerotte)!

Hovsa-opdagelse: Forskere finder celle, der angriber flere kræfttyper

FN: Myanmar skal hindre folkedrab

Kina lukker ned for millionby for at inddæmme coronavirus

Danske soldater trækkes hjem fra Irak - nyt hold bliver i Danmark

Efter angreb i Irak: Danske soldater bliver hjemme i Danmark

2200 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Helligånden er et pant på vor arv

(Ef. 1,14)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Eph+1&version=BPH

Efeserne 1, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Indledende hilsen

[ ... ]

Lovprisning af Guds store frelsesplan

Helligånden giver os en forsmag på alt det, vi vil få
i eje, når vi som Guds ejendomsfolk opnår den
endelige befrielse. ...

Kommentar:

I den noget ældre BPH-oversættelse fra 1992 står der:

14
Helligånden er et pant på vor arv og den frihed, vi
skal få i eje, når den endelige forløsning kommer. ...

Kristus—den øverste autoritet, som fuldender alt

Jeg beder om, at det må blive klart for jer, hvor
stor en forventning vi lever i, hvor stor en
herlighed der venter os, som hører ham til,

19-20
og hvor umådelig stor den kraft er, som står til
rådighed for os, der tror på ham. Det er den samme
mægtige kraft, som Gud brugte til at oprejse Kristus
fra de døde, ...

Kommentar:

HVIS du har givet Gud *tilladelse* ... HVIS du har givet
Gud lov til at ta' bolig i dit indre menneske, da vil du
opdage, at det er en MÆGTIG *kraft*.

Første gang det gik op for mig, hvad det var, der skete,
da blev jeg nærmest 'høj' af det, som når et menneske
bliver forelsket. Givetvis blev der udskilt mange
endofiner i min hjerne, og jeg havde brug for det. For
med alle de traumer (jeg havde fra fortiden) skulle der
bygges helt forfra, fra grundvolden af, så det *nye*
menneske (i mig) IKKE skulle være præget af fortidens
fiaskoer!

Og det samme kan ske for dig! Blot giv Gud *tilladelse*
til at komme ind i dit liv, og denne *forvandlende* kraft
kan skabe nyt, så du må finde dig selv og blive et
lykkeligt menneske (trods verdens bøvl og larm og
fortidens traumer). Sig blot fx.: "Jesus, kom ind i mit
liv!"

Amen?

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Eze+5&version=BPH

Ezekiel 5, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Dommen over Jerusalem

Kommentar:

Det er utrolig *uhyggeligt* at læse disse beretninger om,
hvordan Gud bliver nødt til at straffe os mennesker,
når/hvis vi er Ham ulydige med synd.

Tak Jesus, at Du bar min synd (på korset), så jeg slap
fri (og overlevede)!

Faktisk havde jeg nogle nær-døds-oplevelser, inden jeg
blev kristen. Jeg var mig ikke bevidst om synd, men i
mødet med denne Guddommelige *kraft* var det som om, at
mit hjerte holdt op med at slå, og jeg følte og tænkte:
"Ak, nu er det ude med mig (i løbet af 30 sekunder)!"

I den situation bad jeg *desperat* den dersens Gud (som
jeg endnu ikke kendte, men som jeg var blevet bevidst om
eksisterede) ...

I den situation bad jeg *desperat* den dersens Gud om; ja,
jeg nærmest tikkede Ham om at få lov til at leve endnu en
tid.

Og så startede hjertet op igen med at slå.

Men efter blot få minutter gentog mareridtet sig igen, at
hjertet holdt op med at slå.

Og denne karussel kunne så vare i ½-1 time!

Jeg blev mørbanket (i min psyke)!

Dommen over mig var nemlig ubarmhjertig hård: Jeg
*fortjente* at dø! Jeg var IKKE værd at samle på!

Og det var måske nok i dén tilstand, hvor jeg *personlig*
mærkede konsekvenserne af min synd, at jeg bedre kunne
fatte og forstå budskabet om, at Jesus bar min synd (på
korset), så jeg kunne slippe fri (og overleve)!

Jeg *indse*, at ALT andet ville glippe. Det ville IKKE
kunne redde mig! Hverken mig selv, mine forældre eller
venner eller Muhammed eller Paven or You-name-it!

KUN Jesus kunne redde mig ud af suppedasen!

Så ...

Dommen over synds egentlige formål er IKKE, at vi skal
fortabes, men at vi *indser*, at vi har brug for Jesus (i
vort liv)!

UDEN Ham er vi *fortabte*!

Amen?

-

[...]

Ordet for 2020-01-23

Stå fast på Guds ord (3)

"Men enhver idrætsmand er afholdende i alt - de andre
for at få en sejrskrans, der visner, men vi for at få
en, der ikke visner."
1.Kor 9,25

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2020-01-23
Daily Reading for Thursday January 23, 2020
Reading 1, First Samuel 18:6-9; 19:1-7
Responsorial Psalm, Psalms 56:2-3, 9-10, 10-12, 13-14
Gospel, Mark 3:7-12
https://www.youtube.com/watch?v=C_8pRYZmInQ&autoplay=1&list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD
(2020-01-22, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

Then the LORD asked Moses, "Who makes a person's mouth?
Who decides whether people speak or do not speak, hear or
do not hear, see or do not see? Is it not I, the LORD?"
Exodus 4:11

(2020-01-23, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

"These people honor me with their lips, but their hearts
are far from me."
Matthew 15:8

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 20 Jan 2020 08:03:45 +0100, GMT 07:03

> [...]

Danske soldater trækkes hjem fra Irak - nyt hold bliver i Danmark

Efter angreb i Irak: Danske soldater bliver hjemme i Danmark

Minister vil forbyde donationer der undergraver demokratiet
kl. 11:06
https://www.dr.dk/nyheder/politik/minister-vil-forbyde-donationer-der-undergraver-demokratiet

-

Accepterer du cookies? Her er fire metoder til at undgå overvågning på
nettet
kl. 15:42
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/accepterer-du-cookies-her-er-fire-metoder-til-undgaa-overvaagning-paa-nettet

-

Efter angreb i Irak: Danske soldater bliver hjemme i Danmark
kl. 16:38
https://www.dr.dk/nyheder/indland/efter-angreb-i-irak-danske-soldater-bliver-hjemme-i-danmark

-

Sundhedsstyrelsen om Coronavirus: 'Vi tager det alvorligt'
kl. 21:26
https://www.dr.dk/nyheder/udland/sundhedsstyrelsen-om-coronavirus-vi-tager-det-alvorligt

-

Hovsa-opdagelse: Forskere finder celle, der angriber flere kræfttyper
kl. 06:42
https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen/hovsa-opdagelse-forskere-finder-celle-der-angriber-flere-kraefttyper

Ved præcis, hvor den skal angribe

Forskerne bag den nye undersøgelse kan se, at t-cellerne
i petriskåle angriber syge celler fra flere forskellige
kræftsygdomme i lunger, hud, blod, tyktarm, bryst,
knogle, prostata, æggestokke, nyre og livmoderhalsen.

Det særlige ved t-cellerne, som forskerne har undersøgt,
er en speciel receptor. Receptoren er et molekyle, som
lader t-cellen angribe og dræbe kræftceller uden at slå
raske celler ihjel.

-

DR S124 tor 23 jan 09:44:48
23.januar dr.dk/nyheder 07:01

DANMARK TOPPER ANTIKORRUPTIONSLISTE
Mens Danmark topper anti-
korruptionsliste, står det anderledes
skidt til i lande præget af konflikt.

Det fremgår af organisationen
Transparency Internationals opgørelse
over opfattet korruption i 180 lande.

Organisationen arbejder med at bekæmpe
korruption og bestikkelse.

I bunden af listen ligger lande som
Somalia, Sydsudan, Syrien, Yemen og
Venezuela. De har alle det til fælles,
at de er præget af konflikter, hvilket
påvirker den opfattede korruption i
landet.

Konfliktfyldte lande i bund på anti-korruptionsliste
kl. 07:01
https://www.dr.dk/nyheder/indland/konfliktfyldte-lande-i-bund-pa-anti-korruptionsliste

Kommentar:

Jeg har fået for vane DAGLIG at bede om bl.a.:

(
Herre!

Så takker vi Dig for en dejligt land, Du har givet os.
Tak for der ikke er krig i vort land.
Vi takker Dig for, at der ingen pandemi eller epidemi er
i gang.
Tak for at det er et velfærdssamfund, så der er nok til
os alle (og ingen behøver at stjæle).
)
Og tak for at det er et retssamfund; at der ikke hersker
lovløse tilstande.
(
Og så takker vi Dig for demokratiet med ytringsfrihed,
religionsfrihed og forsamlingsfrihed, at vi kan holde
gudstjeneste og vidne om Dig uden at blive forfulgt.
)
Og så beder vi Dig om, at alle i betydningsfulde
stillingen må udøve deres magt med retsindighed.
Vi beder os *fritaget* for mafiaen, kammerateri,
nepotisme, bestikkelse og korruption og for bande- og
rocker-kriminalitet.

Amen?

-

DR S125 tor 23 jan 09:44:48
23.januar dr.dk/nyheder 07:41

VIRUSFORSKER: NU HAR VI CHANCEN
Det er nu, vi har chancen for at stoppe
den kinesiske coronavirus. Før den
spredes for meget og krisen bliver
global.

Det siger Anders Fomsgaard fra Statens
Serum Institut.

- Hvis WHO erklærer det for en krise,
så udløser det en
saltvandsindsprøjtning af midler, der
vil gøre bekæmpelsen meget nemmere,
siger virusforskeren til P1 Morgen.

Coronavirus blev opdaget i den
kinesiske millionby Wuhan. Her har den
ifølge EU's Center for Sygdomskontrol
kostet ni mennesker livet og smittet
448 personer.

Forsker om dødeligt virus: 'Jeg mener, alle kriterier for alvorlighed er
opfyldt'
kl. 07:41
https://www.dr.dk/nyheder/indland/forsker-om-doedeligt-virus-jeg-mener-alle-kriterier-alvorlighed-er-opfyldt

-

Kina lukker ned for millionby for at inddæmme coronavirus
kl. 09:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kina-lukker-ned-millionby-inddaemme-coronavirus

-

DR S126 tor 23 jan 09:44:48
23.januar dr.dk/nyheder 09:40

LANG UDSIGT TIL VACCINE MOD VIRUS
Det vil tage mindst et år at udvikle en
vaccine mod det nye coronavirus. Det
vurderer den internationale
vaccinealliance Gavi.

Lungevirusset, som skal have brudt ud
på et dyremarked i den kinesiske storby
Wuhan, er indtil nu blevet konstateret
hos 571 mennesker. Det har ifølge de
kinesiske myndigheder ført til 17
dødsfald.

Gavis topchef, Seth Berkley, siger, at
forskere endnu ikke ved tilstrækkeligt
om den nye sygdom til at vurdere, hvor
meget den kan sprede sig.

Lange udsigter til vaccine mod coronavirus
kl. 09:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/lange-udsigter-til-vaccine-mod-coronavirus

-

DR S129 tor 23 jan 11:29:03
23.januar dr.dk/nyheder 11:15

FN: MYANMAR SKAL HINDRE FOLKEDRAB
FN's øverste domstol (ICJ) siger i dom,
at Myanmar skal beskytte rohingya-
mindretallet og hindre, at militæret
begår folkedrab.

- Myanmar må træffe alle
foranstaltninger for at beskytte
rohingyaerne, hedder det.

Domstolen fastslår samtidig, at den har
bemyndigelse til at dømme i sagen om
folkedrab på rohingya-folket i Myanmar.

Den giver myndighederne i Myanmar
besked på at sikre og gemme beviser,
som kan sættes i forbindelse med
overgreb og folkedrab på det muslimske
mindretal.

FN-domstol: Myanmar skal hindre folkedrab på rohingyaer
kl. 11:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fn-domstol-myanmar-skal-hindre-folkedrab-paa-rohingyaer

-

Macron skælder ud på israelske sikkerhedsfolk under besøg i Jerusalem
kl. 11:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/macron-skaelder-ud-paa-israelske-sikkerhedsfolk-under-besoeg-i-jerusalem

Den franske præsident ville ikke have israelske betjente
ind i fransk kirke under Israel-besøg.

[ ... ]

Chirac kritiserede også

Du er med på, at det KUN var fordi jøderne IKKE kunne
forsvare sig militært, at de mistede deres hjemland i
det første århundrede.

Så ...

Udvis lidt *respekt* for anden mands *ejendom*. Det er
faktisk på *hans* jord, at den franske kirke er opført!

Og det er IKKE nødvendigvis en selvfølge!

Heathrow vil begrænse spredning af ny virus med særligt område
22. jan. 2020, 15:41 Opd. 22. jan. 2020, 16:28
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-22-heathrow-vil-begraense-spredning-af-ny-virus-med-saerligt-omraade

-

Danske soldater trækkes hjem fra Irak - nyt hold bliver i Danmark
22. jan. 2020, 16:38
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-01-22-danske-soldater-traekkes-hjem-fra-irak-nyt-hold-bliver-i-danmark

-

Dødbringende virus spreder sig: Sådan forsøger myndighederne at stoppe det
22. jan. 2020, 16:55
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-22-doedbringende-virus-spreder-sig-saadan-forsoeger-myndighederne-at-stoppe-det

-

WHO-pressemøde om dødbringende virus
22. jan. 2020, 18:48
https://nyheder.tv2.dk/2020-01-22-who-pressemoede-om-doedbringende-virus

Kompleks og under udvikling

-

WHO i nyt møde om virus til torsdag - Sundhedsstyrelsen melder sig klar
22. jan. 2020, 21:04
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-22-who-i-nyt-moede-om-virus-til-torsdag-sundhedsstyrelsen-melder-sig-klar

-

Her begyndte virus-udbrud - nu lukkes der for rejser ud af kinesisk
millionby
22. jan. 2020, 21:49
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-22-her-begyndte-virus-udbrud-nu-lukkes-der-for-rejser-ud-af-kinesisk-millionby

-

WHO indkalder til nyt hastemøde - Sundhedsstyrelsen klar med
isolationscentre i Danmark
22. jan. 2020, 21:04 Opd. 22. jan. 2020, 22:48
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-22-who-indkalder-til-nyt-hastemoede-sundhedsstyrelsen-klar-med-isolationscentre-i

-

Så galt kan det gå - syv pandemier, der skabte skræk og dræbte millioner
22. jan. 2020, 23:13
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-22-saa-galt-kan-det-gaa-syv-pandemier-der-skabte-skraek-og-draebte-millioner

01
Den spanske syge

Den Asiatiske Influenza
1957-8

03
Hong Kong-influenzaen

HIV

SARS

Svineinfluenza

Ebola
1976, 2014

-

Vaccine mod ny virus tidligst klar om et år
23. jan. 2020, 09:42
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-23-vaccine-mod-ny-virus-tidligst-klar-om-et-aar

-

45-årig mand sigtet for drabsforsøg
23. jan. 2020, 09:55 ...
Fremmedkrigeres børn får ikke længere automatisk statsborgerskab
23. jan. 2020, 10:35 ...

-

104 SVT Text Torsdag 23 jan 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Stökigt vid Davos-protester........130

* Sju döda efter storm i Spanien.....131

* Räddningsflyg störtade - tre döda..132
* Bränder stänger Canberra-flygplats 133

* Trump deltar i antiabortmarsch.....134

VW får betala miljardbot i Kanada..135

* 25 döda av viruset - 616 smittade..136
Tåg och flyg ställs in i Wuhan.....137
Ny typ av coronavirus som sprids...175

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Torsdag 23 jan 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Parlamentet tog nytt brexitsteg....138

Di Maio avgår som ledare för M5S...139

Dödligt dåd i by vid Sudangräns....140

* Notiser: Nära 40 dödades i Syrien..148

-

140 SVT Text Torsdag 23 jan 2020
UTRIKES PUBLICERAD 22 JANUARI

Dödligt dåd i by vid Sudangräns

Beväpnade män har dödat minst 19 män-
niskor i en attack mot byn Kolom i den
omtvistade gränsregionen Abyei mellan
Sydsudan och Sudan. Det uppger UNISFA,
FN:s fredsbevarande styrkor. 25 perso-
ner skadades och tre barn saknas.

Angriparna misstänks tillhöra
herdefolket misseriya och motivet
tros ha varit att få tillgång till
dinkafolkets betesmark.

Det oljerika Abyeis öde var tänkt att
lösas i en folkomröstning efter en
fredsöverenskommelse 2005 som föregick
Sydsudans självständighet. Men någon
omröstning har inte skett.

-

148 SVT Text Torsdag 23 jan 2020
VÄRLDEN I KORTHET 23 JANUARI

Syrien Närmare 40 syriska soldater ska
ha dödats och 80 skadats i attacker
i provinsen Idlib, enligt uppgifter
från Rysslands försvarsdepartement som
återges av nyhetsbyrån Interfax.
"Militanta syrier" uppges ligga bakom.

-

NRK:
22. januar 2020 kl. 09:36 - 23. januar 2020 kl. 07:15, error

23. januar 2020 kl. 10:51

-

Kamp om annektering af Jordandalen – og eskalering ved Gaza
Af Anders Hjorth Vindum 22. January 2020
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/kamp-om-annektering-paa-vestbredden-og-eskalering-ved-gaza

Både Gantz og Netanyahu snakker om annektering - alt
imens uroen ved Gaza blusser op

-

Debat
”Kære Greta Thunberg og Peter Fischer-Møller. I kan ikke
tage videnskaben til indtægt for en dommedagsprofeti om,
at Jorden går under”

23. januar 2020, kl. 0:00, opdateret kl. 8:10
Jens Olaf Pepke Pedersen
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for
skribentens egen holdning.
https://www.kristeligt-dagblad.dk/debatindlaeg/kaere-greta-thunberg-og-peter-fischer-moeller-i-kan-ikke-tage-videnskaben-til-indtaegt

Når kristne – som alle andre – skal tage bedre vare på
Jorden, så skal det ikke ske i en tilstand af panik og
med den begrundelse, at vi er bekymrede for vores egen
overlevelse, skriver Jens Olaf Pepke Pedersen,
seniorforsker på DTU Space

Kommentar:

Men Greta Thunberg sætter sådan set bare ord på noget,
som andre ikke turde, nemlig den sandhed, at det IKKE
er hendes (og andre børns skyld), men *vores*, at vi
IKKE bremsede op - i tide!

Et eksempel (på *frådseriet*):

Jeg UNDRER mig således FORTSAT over, at folk i ramme
alvor kan ta' deres bil og køre hen til et fitness
centret for at motionere!

BURDE man ikke ha' taget cyklen (og gøre motionsturen til
en del af træningen)?

-

Macron is first French leader in over 20 years to visit Western Wall

The Western Wall, one of Judaism’s most holy sites after
the Temple Mount, is politically significant because it
is located in east Jerusalem.

By JERUSALEM POST STAFF JANUARY 22, 2020 22:48
https://www.jpost.com/Israel-News/French-President-Macron-visit-Western-Wall-for-the-first-time-614997

News:dk.videnskab
News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: [Found 140 - 13 = 127, and ...
Connection between Abraham-75 and Tara-70 - ]
Re: The Abraham code: Found Nineveh-140
Date: Wed, 22 Jan 2020 12:17:41 +0100, GMT 11:17
22081 news:5e282f6e$0$696$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/abraham175code/files/22-xxx/22-081
https://sites.google.com/site/etbible/home/abraham-code/22-081
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer/140/22-081
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/7hCiTTOFbFE/hNMXb_KJCgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/dmMXycf99Mc/2zmFEGksBAAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/IYE2VHs35jI/uXq5YxmoDAAJ

> [...]
> enkelt forklaring på fænomenet kan tilvejebringes.
>
> Og ... tja ...
>
> Er det helt udelukket på forhånd, at vi ikke er alene i
> Universet, og at en fremmed civilisation godt allerede
> kan ha' rejst mellem stjernerne (fx. herover til os i
> Oldtiden, dengang bibelen blev nedskrevet)?
>
> Nej!
>
> Det kan vi ikke tillade os at udelukke, fordi det IKKE er
> blevet *videnskabelig* bevist (endnu, om det skulle være
> tilfældet), denne antagelse!
>
> Ergo har vi fundet ENDNU et *indicium* på, at Jorden har
> haft en besøg ude fra Rummet (i Oldtiden)!

Hvad sker der, HVIS vi *ændrer* vores moderne måde at
opmåle jordkloden på til (fra Prime meridian, Greenwich) ...
https://en.wikipedia.org/wiki/Prime_meridian_(Greenwich)
https://en.wikipedia.org/wiki/Prime_meridian_(Greenwich)#/media/File:Britannica_Figure_of_the_Earth.jpg

1.
Krateret i Mexico

2.
Templet i Jerusalem

3.
Ararats Bjerg
(NB! *ALTING* "nulstilles" her, se evt. Gen 8)

Vil nogle af vores Oldtidsminder da MÅSKE passe med nogle
af de himmelske objekters positioner (fx. M45 og Cygnus-A
og forhåbentlig OGSÅ selveste *target*)?

Når Gud straffer: Simon Emil Ammitzbøll-Bille ramt af kræft

File 22.086 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/denmark/22-xxx/22-086
Freedom of expression and blasphemy (ytringsfrihed)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/expression/22-xxx/22-086
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/blasphemy/22-086
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/folkekirken-dk/22-086

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/denmark/22-xxx/22-086

Other news:

FN-domstol: Myanmar skal hindre folkedrab på rohingyaer

Overlæge mener, vi bør være nervøse for ny virus - sådan undgår du smitte

Byer lukker ned efter virusudbrud

2199 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

... Vi er nye skabninger i Jesus Kristus, så vi kan
gøre de gode gerninger, som Gud i forvejen har lagt
til rette for os.

(Ef. 2,10)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Eph+2&version=BPH

Efeserne 2, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Fra død til liv

... Vi er nye skabninger i Jesus Kristus, så vi kan
gøre de gode gerninger, som Gud i forvejen har lagt
til rette for os.

Jøder og ikke-jøder føjes sammen til en ny bolig for Gud

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Eze+6&version=BPH

Ezekiel 6, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Dommen over afgudsdyrkelsen

-

[...]

Ordet for 2020-01-24

Stå fast på Guds ord (4)

"... han vil ikke tillade, at I fristes over evne, men
vil sammen med fristelsen også skabe udvej ..."
1.Kor 10,13

Når du svigter dit ægteskabsløfte. Du overtræder Guds Ord,
knuser din ægtefælles hjerte, skæmmer Kristi sag, lever med
frygten for eksponering og køber kortsigtet glæde for
langvarig smerte. Så før du bliver involveret, må du søge
Guds hjælp og holde dig til Hans Ord. "ægteskabet skal
holdes i ære af alle og ægtesengen være ubesmittet; for Gud
vil dømme utugtige og ægteskabsbrydere." (Hebr 13,4)

"Så lad da det jordiske i jer dø: utugt, urenhed,
lidenskaber og onde lyster, og griskhed, for det er
afgudsdyrkelse." (Kol 3,5)

"Lad os leve sømmeligt, som det hører dagen til, ikke i
svir og druk, ikke løsagtigt og udsvævende, ikke i kiv og
misundelse, men iklæd jer Herren Jesus Kristus, og vær ikke
optaget af det kødelige, så det vækker begær."
(Rom 13,13-14)

"Hold jer fra utugt! Al anden synd, som et menneske begår,
er uden for legemet, men den, der lever utugtigt, synder
mod sit eget legeme. Eller ved I ikke, at jeres legeme er
et tempel for Helligånden, som er i jer, og som I har fra
Gud? I tilhører ikke jer selv, for I blev købt dyrt. Ær
derfor Gud med jeres legeme! (1.Kor 6,18-20)

"De fristelser, der har mødt jer, er kun menneskelige. Og
Gud er trofast; han vil ikke tillade, at I fristes over
evne, men vil sammen med fristelsen også skabe udvej, så I
ikke bukker under." (1.Kor 10,13)

Hvis du leger med tanken om at have en affære, eller hvis
du allerede har en, eller du forsøger at komme ud af en, så
stå fast på Guds Ord i dag - og tro Ham for sejr.

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2020-01-24
Daily Reading for Friday January 24, 2020
Reading 1, First Samuel 24:3-21
Responsorial Psalm, Psalms 57:2, 3-4, 6, 11
Gospel, Mark 3:13-19
https://www.youtube.com/watch?v=ZH0oyGQCaVs&autoplay=1&list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD
(2020-01-24, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

"But I have spared you for a purpose — to show you my power
and to spread my fame throughout the earth."
Exodus 9:16

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 20 Jan 2020 08:03:45 +0100, GMT 07:03

> [...]

FN-domstol: Myanmar skal hindre folkedrab på rohingyaer

Overlæge mener, vi bør være nervøse for ny virus - sådan undgår du smitte

Verdensledere markerer 75-året for befrielsen af Auschwitz
23. Jan. 2020 kl. 12:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/verdensledere-markerer-75-aaret-befrielsen-af-auschwitz

Hvad kan du gøre for at undgå smitte?

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at man tager sine forbehold,
hvis man rejser til et af de berørte områder. Rådene lyder
som følger:

At vaske hænder hyppigt og grundigt med sæbe og vand.
Brug eksempelvis håndsprit.

At undgå tæt kontakt med syge personer med symptomer
fra luftvejene - eksempelvis hoste og opspyt.

At hoste i albuen, ikke i hånden.

Undgå kontakt med levende og døde dyr, herunder
markeder med dyr.

Følg de lokale myndigheders anvisninger.

-

DR S130 tor 23 jan 17:09:36
23.januar dr.dk/nyheder 12:35

BYER LUKKER NED EFTER VIRUSUDBRUD
Myndighederne i den kinesiske by
Huanggang ved Wutan har indstillet al
offentlig transport. Det sker på grund
af det sars-lignende virusudbrud i
området.

Både centrene i Wutan og i Huanggang er
nu blevet lukket mere eller mindre ned.

Indbyggerne i Wuhan fik tidligere
torsdag besked på, at de ikke kunne
forlade byen uden "særlige grunde".

Fly og tog ud af byen blev indstillet.
Byen Huanggang har indstillet al
offentlig transport samt lukket
biografer, internetcaféer og det
centrale marked.

Kinesiske byer lukker ned efter virusudbrud: 'Vi har det, som om verden
er ved at gå under'
23. Jan. 2020 kl. 12:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kinesiske-byer-lukker-ned-efter-virusudbrud-vi-har-det-som-om-verden-er-ved-ga-under

-

LÆS SVARENE Hvor farligt er det nye dødelige virus fra Kina?
23. Jan. 2020 kl. 16:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/laes-svarene-hvor-farligt-er-det-nye-doedelige-virus-fra-kina

-

Partileder har fået konstateret testikelkræft
23. Jan. 2020 kl. 18:46
https://www.dr.dk/nyheder/politik/partileder-har-faaet-konstateret-testikelkraeft

Simon Emil Ammitzbøll-Bille er i dag blevet opereret for
sygdommen, oplyser han selv.

[ ... ]

- I sidste uge fik jeg konstateret testikelkræft, ...
, skriver partilederen.

Sent: Monday, August 20, 2012, CET 21:09, GMT 19:09
Subject: Re: Ord, der skal ihukommes -
Was: Jan Trøjborg død ...
Advarsel til MF'ere mod blasfemisk overgreb på Folkekirken ...
Åbent brev til Folketingets medlemmer
14571 news:50328b4d$0$288$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/__ZhGz30jNc/a31EpHLbbTwJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ZNE5UU2GqU8/5kjNCyqYFnUJ

Subject: Heaven-Break: Du har *voldtaget* Min brud -
Re: Men Mit Rige° er IKKE af denne verden, siger Jesus -
Re: 2019 uge 26 (news samlet)
Date: Thu, 27 Jun 2019 10:00:52 +0200, GMT 08:00
21616 news:5d1477c0$0$693$1472...@news.sunsite.dk
Freedom of expression and blasphemy (ytringsfrihed)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/expression/21-616
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/denmark/21-xxx/21-616
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/blasphemy/21-xxx/21-616
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/M0JdCtQIyps/i-WdB4lzAgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/KRRRRth6nhU/CanlbzXNAwAJ

Subject: BREAKING NEWS: Kulturminister har mistet datter -
[ + Heaven-break] -
Re: 2019 uge 41 (news samlet)
Date: Mon, 7 Oct 2019 10:54:52 +0200, GMT 08:54
21833 news:5d9afd6c$0$703$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/denmark/21-xxx/21-833
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-833
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/guardian-angel/21-833
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-833
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/U70H7S1lSGQ/oEZsAar-BQAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/8q4ETl2aRlY/Xy_aZNaNCgAJ

(
Han var "vist nok" (som dengang praktiserende homoseksuel)
en af de værste fortalere for en åndelig *voldtægt* af
Folkekirken, Gud Hus!

Jeg føler mig fortsat MEGET åndelig *voldtaget*, Jesus!
)

Tsk, tsk!

Og hva' kan vi så lære af det?

Her et "forslag":

Subject: Coronavirus (fra Kina) hos amerikaner.
Kina advarer om nyt lungevirus -
Re: 2020 uge 04 (news samlet)
Date: Wed, 22 Jan 2020 10:45:18 +0100, GMT 09:45
22080 news:5e2819c7$0$703$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/PLX_zt92ecs/cW0QKmCWEQAJ

> Dagens *keywords*:
>
> Bedrag ikke jer selv. Tag ikke Guds godhed for givet,
> for hvad et menneske sår, skal det også høste.
>
> (Gal 6,7)

At håne og spotte Gud!
Jeg håner og spotter Gud!
Jeg har hånet og spottet Gud, men det gør jeg ikke længere,
for nu er jeg død!

Apropos ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jak+1.15&version=BPH

Jakob 1:15, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Giver du efter for fristelsen, fører det til synd, og
synden fører i sidste ende til død.

Amen?

Hmm ... (memory on from) ...

Statsminister får kritik efter vigepligt-kommentar:
"Hele samfundet bygger på kristendommen"
22. januar 2020, kl. 0:00, opdateret kl. 8:40
Af Rasmus Stochflet Nielsen
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/statsminister-faar-kirkelig-kritik

> Mette Frederiksen har ikke sagt meget om kristendom i sin
> tid som statsminister. Men i fredags gav hun Gud
> vigepligt under en debat. ...

Betyder det så, at demokratiet skal *voldtages* (så der
indføres en art teokrati, fx. a la præstestyret i Teheran)?

Nej! Overhovedet ikke!

(
Gud *forbyde*, at vores *frihed* kommer i lommer på
religiøse intolerante fanatikere or You-name-it!
)

I kan jo udøve alle Jeres *perversiteter* på rådhuset, men
*Kirken°*; dén er IKKE Jeres ejendom!

Så fat det dog, *gudsbespottende åndsboller*!

-

83-årige Jytte overlevede Holocaust: 'Vi skal huske, så historien aldrig
gentager sig'
23. Jan. 2020 kl. 21:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/83-aarige-jytte-overlevede-holocaust-vi-skal-huske-saa-historien-aldrig-gentager-sig

-

OVERBLIK Kina, Thailand, Saudi-Arabien, USA.. Her er coronavirusset
konstateret
23. Jan. 2020 kl. 21:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/overblik-kina-thailand-saudi-arabien-usa-her-er-coronavirusset-konstateret

-

Dansk journalist i Beijing efter coronavirus: 'Mine venner er bekymrede
for at mødes til middag'
23. Jan. 2020 kl. 21:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/dansk-journalist-i-beijing-efter-coronavirus-mine-venner-er-bekymrede-moedes-til

-

DR S137 fre 24 jan 14:57:19
24.januar dr.dk/nyheder 05:46

DØDSTALLET STIGER EFTER VIRUS
I alt 25 personer i Kina er bekræftet
døde efter at være blevet smittet med
det dødbringende coronavirus.

Samtidig er antallet af smittede
personer i landet steget til 830.

Det oplyser de kinesiske
sundhedsmyndigheder ifølge
nyhedsbureauet Reuters.

Derudover undersøges yderligere 1072
personer, som mistænkes at være smittet
med virusset. Det skriver
nyhedsbureauet AFP.

Langt størstedelen af smittetilfældene
er blevet fundet i millionbyen Wuhan,
der ligger i hjertet af Kina.

Efter nyt virus: Dødstallet i Kina stiger til 25
kl. 05:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/efter-nyt-virus-dodstallet-i-kina-stiger-til-25

-

DR S140 fre 24 jan 14:57:20
24.januar dr.dk/nyheder 07:20

122 PAR HAR DROPPET SKILSMISSEN
122 forældrepar, der i andet halvår af
2019 søgte om skilsmisse, gennemførte
alligevel ikke planerne efter den tre
måneder lange refleksionsperiode.

Det viser en nye tal fra
Familieretshuset, skriver Berlingske.

Opgørelsen dækker over 1523 par, der
frem til 31. december 2019 var igennem
en refleksionsperiode.

Efterfølgende genbekræftede 1401 af
parrene deres skilsmisseanmodning, mens
122 par droppede skilsmissen.

De 122 par genbekræftede enten ikke
skilsmisseanmodningen eller trak
ansøgningen tilbage.

122 par har droppet skilsmissen efter refleksionsperiode
kl. 07:20
https://www.dr.dk/nyheder/indland/122-par-har-droppet-skilsmissen-efter-refleksionsperiode

-

DR S142 fre 24 jan 14:57:20
24.januar dr.dk/nyheder 08:09

MISTÆNKES FOR CORONAVIRUS I FINLAND
To personer fra en kinesisk familie fra
Wuhan er under deres ferie i Finland
blevet mistænkt for at have fået den
mystiske coronavirus, som indtil videre
har smittet flere end 800 personer i en
række lande.

Det skriver det finske medie Svenska
Yle.

De to personer meldte sig selv på
sygehuset i Rovaniemi i Lappland i nat
og har fået taget prøver, som nu er
sendt til hovedstaden Helsinki.

- Vi forventer et foreløbigt resultat
hen ad eftermiddagen eller tidlig
aften, siger Mika Salminen, som er
direktør på sygehuset.

To personer mistænkes for coronavirus i Finland
kl. 08:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/personer-mistaenkes-coronavirus-i-finland

-

Iraks unge i oprør: Seif mistede sit ben i kampen for et bedre liv
kl. 08:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/iraks-unge-i-oproer-seif-mistede-sit-ben-i-kampen-et-bedre-liv

-

DR S145 fre 24 jan 14:57:20
24.januar dr.dk/nyheder 09:50

DISNEYLAND I SHANGHAI LUKKER
Som følge af det dødelige coronavirus
lukker Disneyland i den kinesiske
storby Shanghai midlertidigt.

Det oplyser forlystelsesparken fredag.

Beslutningen er truffet "for at
forebygge og bekæmpe sygdomsudbruddet
og for at sikre de ansattes og
gæsternes sundhed og sikkerhed".

Det skriver Shanghai Disney Resort på
sin hjemmeside.

Det vides endnu ikke, hvornår parken
åbner igen.

Frygter coronavirus: Disneyland i Shanghai lukker
kl. 09:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/frygter-coronavirus-disneyland-i-shanghai-lukker

-

Alvorlig kritik: Bagmandspolitiet fik 79.000 underretninger, men satte
kun tre efterforskninger i gang
kl. 13:32
https://www.dr.dk/nyheder/penge/alvorlig-kritik-bagmandspolitiet-fik-79000-underretninger-men-satte-kun-tre

FN-domstol: Myanmar skal hindre folkedrab på rohingyaer
23. jan. 2020, 11:28
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-23-fn-domstol-myanmar-skal-hindre-folkedrab-paa-rohingyaer

-

Overlæge mener, vi bør være nervøse for ny virus - sådan undgår du smitte
23. jan. 2020, 12:40
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-01-23-overlaege-mener-vi-boer-vaere-nervoese-for-ny-virus-saadan-undgaar-du-smitte

-

Hærværk mod moské i København
23. jan. 2020, 12:57
https://nyheder.tv2.dk/krimi/2020-01-23-haervaerk-mod-moske-i-koebenhavn

-

Wuhan har 11 millioner indbyggere, men ny virus har gjort den til en
spøgelsesby, fortæller øjenvidne
23. jan. 2020, 16:08
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-23-wuhan-har-11-millioner-indbyggere-men-ny-virus-har-gjort-den-til-en-spoegelsesby

-

Simon Emil Ammitzbøll-Bille ramt af kræft
23. jan. 2020, 18:40 Opd. 23. jan. 2020, 19:34
https://nyheder.tv2.dk/politik/2020-01-23-simon-emil-ammitzboell-bille-ramt-af-kraeft

-

WHO: Virus i Kina er endnu ikke 'en international sundhedskrise'
23. jan. 2020, 19:53
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-23-who-virus-i-kina-er-endnu-ikke-en-international-sundhedskrise

-

Dagens overblik: Wuhan minder om en spøgelsesby efter virusudbrud
23. jan. 2020, 20:47
https://nyheder.tv2.dk/2020-01-23-dagens-overblik-wuhan-minder-om-en-spoegelsesby-efter-virusudbrud

-

Dommedagsuret har aldrig været så tæt på midnat
24. jan. 2020, 12:14
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-24-dommedagsuret-har-aldrig-vaeret-saa-taet-paa-midnat

Især truslen om brug af atomvåben og klimaforandringer har
fået forskere til at rykke viseren tæt på midnat, der
symboliserer dommedag.

Verden er nu 100 sekunder fra total udslettelse.

[ ... ]

Viserne er rykket 21 gange

-

Bagmandspolitiet får alvorlig kritik: Fik 79.000 henvendelser, men
åbnede kun tre efterforskninger
24. jan. 2020, 12:55 Opd. 24. jan. 2020, 14:51 ...
Nyt sygehus til virussmittede skal stå færdigt om ti dage
24. jan. 2020, 16:00 ...
Seks dræbt i skyderi i Tyskland
24. jan. 2020, 14:14 Opd. 24. jan. 2020, 16:23 ...

-

104 SVT Text Fredag 24 jan 2020

SVT Text

* = efter kl 12 Nyhetsrullen 188

* Flera döda i tysk skottlossning....130

Coronaviruset i Kina
Expert: Ingen anledning till oro...131
Två testas för virus i Finland.....132
Minst 25 döda efter virusutbrott...133

13 nya ansikten i norsk regering...134

* EU förlänger samtal om Iran-avtal..135

EU-toppar skrev under brexit-avtal 136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Fredag 24 jan 2020

SVT Text

* = efter kl 12 Nyhetsrullen 188

* Danskt gäng måste upplösas.........137

19,5 års fängelse för Libyen-dåd...138

Läkemedelschef döms för opioidkris 139

USA inför sanktioner mot oljebolag 140

Notiser: Flygolycka ska utredas....148

-

140 SVT Text Fredag 24 jan 2020
UTRIKES PUBLICERAD 24 JANUARI

USA inför sanktioner mot oljebolag

USA inför sanktioner mot fyra
oljebolag efter anklagelse om att
deras transporter tjänat den iranska
elitstyrkan Quds, meddelar USA:s
finansdepartement, skriver TT.

Sanktionerna kommer tre veckor efter
att USA dödat Quds-styrkans
befälhavare Qassem Soleimani i en räd
i Iraks huvudstad Bagdad.

De berörda bolagen är Triliance Petro-
chemical Co Ltd och Sage Energy HK
Limited i Hongkong, Peakview Industry
Co Limited i Shanghai, samt Beneathco
DMCC i Dubai.

-

NRK:
23. januar 2020 kl. 10:51 - 24. januar 2020 kl. 13:44, error

24. januar 2020 kl. 15:55

-

Putin i Jerusalem: »Det skal nok ende godt«
Af Anders Hjorth Vindum 23. January 2020
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/putin-i-jerusalem-det-skal-nok-ende-godt

I dag mindes befrielsen af Auschwitz. Men mindearrangementet
i Jerusalem får kritik for, at der er gået politik i den.

-

Vice President Pence meets pope, jokes 'You have made me a hero'

During an exchange of gifts after the private talks,
Francis gave Pence a small white box with a medal inside.

By REUTERS JANUARY 24, 2020 16:34
https://www.jpost.com/International/Vice-President-Pence-meets-pope-jokes-You-have-made-me-a-hero-615246

Coronavirusset har ramt Europa

Kina lynopfører virushospital

Coronavirus kræver yderligere liv

2198 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Jeg beder om, at I virkelig må kunne tage imod Kristi
kærlighed, der overgår menneskelig fatteevne, så I
fuldt ud kan opleve alt det, Gud har til jer.

(Ef. 3,19)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Eph+3&version=BPH

Efeserne 3, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Paulus’ særlige opgave er at forkynde budskabet for ikke-jøder

[ ... ]

Paulus beder for menigheden

Jeg beder om, at I virkelig må kunne tage imod Kristi
kærlighed, der overgår menneskelig fatteevne, så I
fuldt ud kan opleve alt det, Gud har til jer.

Afsluttende lovprisning

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Eze+7&version=BPH

Ezekiel 7, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Afslutningen nærmer sig

-

[...]

Ordet for 2020-01-25

Stå fast på Guds ord (5)

"Herren er nær ved dem, hvis hjerte er knust ..."
Sl 34,19

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2020-01-25
Daily Reading for Saturday January 25, 2020
Reading 1, Acts 22:3-16
Responsorial Psalm, Psalms 117:1, 2
Gospel, Mark 16:15-18
https://www.youtube.com/watch?v=XbBow7XvXa4&autoplay=1&list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD
(2020-01-25, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

"And what do you benefit if you gain the whole world but
lose your own soul? Is anything worth more than your soul?"
Matthew 16:26

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 20 Jan 2020 08:03:45 +0100, GMT 07:03

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

*ET-copyright*: Abraham-75 + (430) 1200 -> (43) 120 = 195 (Target) -
Was: Interrupt 140,8125

File 22.088 ...
https://sites.google.com/site/abraham175code/files/22-xxx/22-088
https://sites.google.com/site/etbible/home/abraham-code/22-088
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/abraham-code/22-088
Markpointer 43 (430)
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/43/22-088
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/g-lon/22-088

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/abraham175code/files/22-xxx/22-088

Other news:

2197 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

... Vi skal stræbe efter at blive voksne og modne
mennesker, der mere og mere kommer til at ligne
Kristus, ...

(Ef. 4,13)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Eph+4&version=BPH

Efeserne 4, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Paulus opfordrer til enhed gennem ydmyghed og kærlighed

[ ... ]

Kristi gaver til menighedens vækst og udvikling

indtil vi alle når frem til enhed i troen på og
forståelsen af Guds Søn, til en sådan grad af åndelig
modenhed, at vi fuldt ud kan repræsentere Kristus.

Kommentar:

I den noget ældre BPG-oversættelse fra 1992 står der:

13
... Vi skal stræbe efter at blive voksne og modne
mennesker, der mere og mere kommer til at ligne
Kristus, så vi helt kan rumme hans herlighed.

[ ... ]

Lev det nye liv

[ ... ]

21-22
... Derfor skal I aflægge den gamle livsstil, som I
havde før i tiden, da I blev bedraget af jeres begær
og var på vej mod fortabelsen.

Afhold jer fra enhver form for bitterhed, hidsighed,
vredesudbrud, skænderier og hånlige ord, ja alt, hvad
der er ondt.

Kommentar:

Vidste du, at denne Hans herlighed også rummer
*opstandelseskraften*, så HVIS du helt overgiver dig til
Ham, da kan Han (gennem dig) helbrede og ligefrem opvække
døde!

Amen?

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+17.5-10&version=BPH

Lukas 17:5-10, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Om tro og lydighed

-

[...]

Ordet for 2020-01-26

Stå fast på Guds ord (6)

"... Jeg længes efter at bryde op og være sammen med
Kristus..."
Fil 1,23

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2020-01-26
Daily Reading for Sunday January 26, 2020
Reading 1, Isaiah 8:23-9:3
Responsorial Psalm, Psalms 27:1, 4, 13-14
Gospel, Matthew 4:12-23
Reading 2, First Corinthians 1:10-13, 17
https://www.youtube.com/watch?v=WCTJRwJCL2g&autoplay=1&list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD

=>

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+27%3A1%2C+4%2C+13-14&version=BPH

Salme 27:4 Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

4
Jeg har bedt Herren om én ting,
og det er mit højeste ønske:
at få lov at leve i hans nærhed livet igennem,
at se hans herlighed og meditere i hans helligdom.

Subject: Når Gud straffer: Simon Emil Ammitzbøll-Bille ramt af kræft -
Re: 2020 uge 04 (news samlet)
Date: Fri, 24 Jan 2020 16:41:09 +0100, GMT 15:41
22086 news:5e2b102e$0$699$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/g21A2oIwzQo/xO_OmqttCwAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/PLX_zt92ecs/fZxRq6N5CwAJ

> Han var "vist nok" (som dengang praktiserende homoseksuel)
> en af de værste fortalere for en åndelig *voldtægt* af
> Folkekirken, Gud Hus!
>
> Jeg føler mig fortsat MEGET åndelig *voldtaget*, Jesus!

(Og pga. dette (denne seksuelle *afgudsdyrkelse*) har jeg
måttet *boykotte* Folkekirken, da den jo er blevet til en
*skøge*!)

Vidste du, at du sagtens kan tilbede Gud derhjemme, hvor
du er (evt. sammen med dine kære)? ... :-)

Så fat mod (også selvom du måske bor i satans rige, dér,
hvor det onde hærger som pest)!

Gud er med dig alle dage indtil verdens ende! ... :-)

Du kan at få lov at leve i hans nærhed livet igennem (trods
verdens bøvl og larm .... :-)

Drik af Kilden° (Guds LEVENDE Ord°) som Mannakorn. Guds Ånd
er som en flod, apropos Tempelkilden ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Eze+47.1-12&version=ERV-AR

Drik dybt at Ordet° (som ér Kristus Jesus Hamselv), så du
mister kontakten med foldbreddens bund og og lader dig af
Ånden føre derhen, hvor Gud vil!

Amen?

Date: Mon, 20 Jan 2020 08:03:45 +0100, GMT 07:03

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Interrupt 140,8125

-

Nå!

Nyheds-registreringen her gik desværre tabt i går lørdag
ved en fejl!

(DR og TV2 forsøges *rekonstrueret* nedenfor.)

Received interrupt from ...

Timer = 140,8125

Output *internalty* news:

Distance :

1
from ...
South-America-0
to ...
Africa-0 ............. 75

-

2.A
from ...
South-America-0
to ...
South-America (West)
South-America-70 ..... 70

2.B
from ...
Africa-0
to ...
Africa (East)
Africa-71 ............ 71

from ...
Crater-Mexico
to ...
Africa-0 ............ 160 (Abram) and 60 (Isac)

Kode-syntax perhaps:

Markpointer 160
*Kryptering* 160 => 60

DATA 75
(jump from 205 = 144 + 61, ?)

New information = 70

News:dk.videnskab
News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: Found perhaps Big Bang -
Re: Found perhaps Cygnus-A -
Re: The Abraham code: Found Nineveh-140
Date: Fri, 24 Jan 2020 14:13:57 +0100, GMT 13:13
22085 News:5e2aedad$0$701$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/7hCiTTOFbFE/-wPzvKJlCwAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/dmMXycf99Mc/lgZcHbVRAAAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/IYE2VHs35jI/p3TyoUUpEgAJ

DATA-output:

https://sites.google.com/site/abraham175code/pedigree/003

_144____END Sara__Info (or suggests) ___________________
0 -2288 ... (Adam = -144)
144 -2144 ... (Adam = 0)
[ ... ]
1800 -488 Sinflood, 438, 193, 12½ (½-life of 50-25-12½ ?)
[ ... ]
2092 -196 ... Target, 99, 70
2093 -195 ... Target, 71
2140 -148 ....... 440 (Big Bang) 438, 48
2141 -147 ....... 48
2144 -144 ... 1,44 sun, 277 (M45), 288, 108, 8
2150 -138 ....... 187
2152 -136 ....... 160 (Abraham)
2161 -127 ... Cynus-A and/or M45
2170 -118 ....... 78 (78-Platin-115-193, ½-life = 50y)
2193 -95 ... (Perhaps 2*Pi *9 5,493 = 600), 45
2227 -61 ... Unstable atom, Abraham-75, 205
2238 -50 Sodoma (78-Pt-193,½-life=50y), 77 (Iridium), 438
2240 -48 ... Target, 277, 438, 440
2252 -36 ....... (18*2 = 36)
2270 -18 ... (61-43 = 18)
2288 0 .......... 144, 50, 127, 195, 196
2292 4 ..........
2302 14 ......... 50, 600
2312 24 .........
2327 39 ........ (39*2 = 78), 75, 175
2331 43 ... Unstable atom, 430, 1200 ......... (*1)
2403 115 ... 78-Platin-115-193 (½-life = 50y)
2432 144 ... 1,44 Sun,

*1:
2331 43 ... Unstable atom, 430, 1200 (*1)

Her nok et af de mest sikre *beviser* for, at der er en
sammenhæng mellem 43 og 430; altså at tallet 430 OGSÅ skal
opfattes som atom nr 43.

Hmm ...

_144_____END Sara__Info (or suggests) ___________________
___0 ........... 100 and 0 (100 % of ½-life)
_600 ............ 50 and 1 (50 % of ½-life)
1200 ............ 25 and 2 (25 % of ½-life), Noa=0 (10)
1800 ........... 12½ and 3 (12½ % of ½-life)
2100 ............. 6¼ ... 3½

=>

0000...___0 ............ 100 and 0 (100 % of ½-life)
0360..._600 ............ 50 and 1 (50 % of ½-life)
0720...1200 ............ 25 and 2 (25 % of ½-life), Noa=0 (10)
1080...1800 ........... 12½ and 3 (12½ % of ½-life)
1140...
1150...
1260...2100 ............. 6¼ ... 3½
1290...
1335...

Hmm ...

*1:
2331 43 ... Unstable atom, 430, 1200 (*1)

_600 -> 1200, *10 .............. (10^1)
1200 -> 1800, *10 .............. (10^1)
-600 -> 1800, *10*10 ........... (10^2)

?

Hmm ...

2227 -61 ... Unstable atom, Abraham-75, 205
2270 -18 ... (61-43 = 18)
2331 43 ... Unstable atom, 430, 1200 ......... (*1)

Found Information:

Kode-syntax perhaps:

Markpointer 43 and 61 and 144 (205)

DATA 75
(jump from 205 = 144 + 61, ?)

New information:

430 -> 43

=>

1200 -> 120

and/or ...

1200 -> 600

HVIS kode-opbygningen er sidstnævnte, giver det *logik*,
fordi ...

I så fald:

Abraham-75 skal opfattes som noget i tilknytning til tallet
600, apropos ...

https://sites.google.com/site/abraham175code/files/22-xxx/22-084

Hmm ...

Un moment, s'il vous plaît ...
https://www.youtube.com/watch?v=BGW62zTwfiw&list=PLszhKo2cWmhOpG6GvcWZxg3yJP4-2pFXk&index=51

Hmm ...

Men "finten" er muligvis følgende:

New information:

430 -> 43

=>

1200 -> 120

Fordi ...

120
+75
=
175

Compare with ...

Target: Homestar of ET (ETs hjemstjerne)
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et
+
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/g-lat/20-898

Moderstjernens position menes således at befinde sige på ca. ...

Galaktisk længdegrad 45-46 (i et 600-talsystem samt i
stjernekort-2 ud af 4, hver på 150 enheder)

600-tal-system:
Galaktisk
længdegrad 195,6518082

Og dermed fik vi endnu et indirekte indicium på, at vi er
på rette kurs: Stjernekortet i Bibelen er *ægte*!

(
DATA-tjek:

Undervejs "titter" både 195- og 196-tallet op, og kanske
deres position i forhold til vores nyfindne syntax kan
*afsløre* noget!

Så ...

2093 -195 ... Target, 71
2288 0 .......... 144, 50, 127, 195, 196

+

2227 -61 ... Unstable atom, Abraham-75, 205
2270 -18 ... (61-43 = 18)
2331 43 ... Unstable atom, 430, 1200 ......... (*1)

Tja ...

At BÅDE 195 OG 127 nævnes i samme forbindelse bestyrker
MISTANKEN om, at ligesom 127 repræsenterer en galaktisk
længdegrad gør 195 (og 196) det også!

VIGTIGT er det også at påpege, at tallet 50 OGSÅ nævnes i
sammen forbindelse (udfra Sara-127), apropos vores
*målestok* isotopet 78-Pt-193 med ½-life på 50 år!
)

END of interrupt 140,8125

Interrupt RETURN to ...
https://www.youtube.com/watch?v=Q8mcHKURgC8&list=PLszhKo2cWmhOpG6GvcWZxg3yJP4-2pFXk&index=53

-

Fredag

lørdag

fredag

[...]

USA og Frankrig evakuerer deres statsborgere fra lukket by
25. jan. 2020, 15:15 ...
Rigsretssag mod Donald Trump: Nu er det forsvarernes tur
25. jan. 2020, 15:51 ...

-

NRK:
25. januar 2020 kl. 16:26

This must never happen again, says Saudi cleric as Muslim group tours
Auschwitz

Re: 2020 uge 04 (news samlet)
Date: Fri, 24 Jan 2020 16:41:09 +0100, GMT 15:41
(2020-01-26, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

He said, "If you will listen carefully to the voice of the
LORD your God and do what is right in his sight, obeying
his commands and keeping all his decrees, then I will not
make you suffer any of the diseases I sent on the
Egyptians; for I am the LORD who heals you."
Exodus 15:26

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 20 Jan 2020 08:03:45 +0100, GMT 07:03

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22059

This must never happen again, says Saudi cleric as Muslim group tours

34 amerikanske soldater fik hovedskader efter iransk angreb
24. Jan. 2020 kl. 18:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/34-amerikanske-soldater-fik-hovedskader-efter-iransk-angreb

-

DR S159 søn 26 jan 12:13:35
24.januar dr.dk/nyheder 19:03

HISTORISK DOM KAN RAMME ROCKERE
I dag blev der afsagt dom mod banden
Loyal To Familia i Københavns Byret.

For første gang i dansk retshistorie
valgte dommeren at forbyde en forening,
da han vurderede, at LTF's primære
formål var kriminalitet.

- Afgørelsen kan betyde, at man også
vil forsøge at få opløst fx
rockergrupperne Bandidos, Satudarah og
Hells Angels. Man har hidtil ment, at
det var for svært, men dagens dom kan
bane vejen for det, særligt hvis
Landsretten kommer frem til samme
resultat, mener DR-retskorrespondent
Trine Maria Ilsøe.

Dagens dom blev anket af forsvareren.

Korrespondent: Historisk LTF-dom kan ramme rockerne
24. Jan. 2020 kl. 19:03
https://www.dr.dk/nyheder/indland/korrespondent-historisk-ltf-dom-kan-ramme-rockerne

-

DR S161 søn 26 jan 12:13:35
24.januar dr.dk/nyheder 20:32

CORONAVIRUSSET HAR RAMT EUROPA
Frankrig har registreret to tilfælde af
coronavirus. Det er første gang, at
virusset er registreret i Europa.

Det oplyser den franske
sundhedsminister, Agnes Buzyn.

Hun fortæller, at begge smittede har
været på rejse i Kina, hvor der er
registreret flere dødsfald efter smitte
med coronavirusset.

Den franske sundhedsminister forventer,
at der med al sandsynlighed vil være
flere smittede i Frankrig.

Coronavirusset har ramt Europa: Patienter er i højisolation
24. Jan. 2020 kl. 20:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/coronavirusset-har-ramt-europa-patienter-er-i-hoejisolation

-

DR S162 søn 26 jan 12:13:35
24.januar dr.dk/nyheder 21:02

KINA LYNOPFØRER VIRUSHOSPITAL
I den kinesiske by Wuhan, som er
centrum for udbruddet af corona-
virusset, er man gået i gang med at
bygge et nyt hospital.

Det skal have 1.000 sengepladser og er
beregnet til at behandle personer, som
er smittet med virusset.

Og så skal det stå klar på ti dage.

Hospitalet kommer til at ligge omkring
25 kilometer fra Wuhan og skal bestå af
præfabrikerede huse.

Wuhan har i dag fået et akutlån
svarende til to milliarder kroner af
den kinesiske udviklingsbank, skriver
Reuters.

Virusfrygt: Kina vil bygge hospital på ti dage
24. Jan. 2020 kl. 21:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/virusfrygt-kina-vil-bygge-hospital-paa-ti-dage

-

DR S164 søn 26 jan 12:13:35
24.januar dr.dk/nyheder 21:24

TRUMP HOLDT HISTORISK ABORT-TALE
I dag marcherer tusindvis af
abortmodstandere gennem den amerikanske
hovedstad, Washington D.C.

Det er der sådan set ikke noget nyt i.
Den såkaldte March for Life (march for
liv red.) har været en årlig begivenhed
de seneste 47 år.
Men marchen i år er alligevel
historisk. For første gang nogensinde
er det nemlig med en siddende
amerikanske præsident på
deltagerlisten.
For kort tid siden indtog præsident
Trump talerstolen i centrum af den
amerikanske hovedstad.
- Ufødte børn har aldrig haft en
stærkere forsvarer i Det Hvide Hus, lød
det endvidere fra præsidenten.

Trump i historisk tale: 'Ufødte børn har aldrig haft en stærkere
forsvarer i Det Hvide Hus'
24. Jan. 2020 kl. 21:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-i-historisk-tale-ufoedte-boern-har-aldrig-haft-en-staerkere-forsvarer-i-det

-

DR S166 søn 26 jan 12:13:36
24.januar dr.dk/nyheder 22:52

ABORTMODSTANDERE FÅR 'TRUMP-EFFEKT'
Som den første siddende præsident har
Donald Trump holdt tale ved den årlige
'March for Life'-demonstration i
Washington D.C. Her var tusindvis af
amerikanere fra hele landet troppet op
for at markere deres modstand mod fri
abort.

Flere af de fremmødte udtrykker deres
støtte til den amerikanske præsident
for hans abort-modstand. Det gælder
blandt andet Rita Wauber, der er med
for 40. gang. Hun er glad for Trump-
effekten:

- Normalt lader medierne som om, at vi
ikke er her. Nu hvor han er her, får vi
mere omtale, siger hun.

Abortmodstandere vilde med Trump-effekt: 'Normalt ignorerer medierne os'
24. Jan. 2020 kl. 22:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/abortmodstandere-vilde-med-trump-effekt-normalt-ignorerer-medierne-os

-

DR S167 søn 26 jan 12:13:36
25.januar dr.dk/nyheder 03:42

CORONAVIRUS KRÆVER YDERLIGERE LIV
En læge på et hospital i Kinas Hubei-
provins, der er centrum for udbruddet
af coronavirusset, har mistet livet som
følge af virusset.
Lægen var i frontlinjen af
virusudbruddet og døde i en alder af 62
år. Det oplyser Kinas stats-tv på
Twitter.

Der er det seneste døgn konstateret 16
nye dødsfald, hvormed i alt 41 personer
har mistet livet som følge af virusset,
der begyndte i den kinesiske by Wuhan i
Hubei-provisen.
Langt de fleste smittede er fra Kina,
men virusset er også blevet påvist i
Thailand, Vietnam, Singapore, Japan,
Sydkorea, Taiwan, Nepal, USA, Frankrig
og Australien.

Coronavirus kræver 16 yderligere liv: Læge er blandt ofrene
25. Jan. 2020 kl. 03:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/coronavirus-kraever-16-yderligere-liv-laege-er-blandt-ofrene

-

DR S169 søn 26 jan 12:13:36
25.januar dr.dk/nyheder 07:20

SER PÅ BEREDSKAB I DANMARK
Det er stadig usandsynligt, at der
kommer en patient smittet med det
farlige coronavirus til Danmark, selv
om Frankrig i går bekræftede, at tre
personer i landet er smittet.

Det fortæller Søren Brostrøm, som er
direktør i Sundhedsstyrelsen, efter at
virusset for første gang er kommet til
Europa.

Direktøren fortæller, at tilfældene i
Frankrig ikke får de danske myndigheder
til at ændre beredskabet lige nu.

- Men det er klart, at når det flytter
tættere på, og der er kommet tilfælde i
Frankrig, så ser vi en ekstra gang på
vores beredskab i Danmark.

Tre smittet med coronavirus i Frankrig: 'Vi ser en ekstra gang på vores
beredskab i Danmark'
25. Jan. 2020 kl. 07:20
https://www.dr.dk/nyheder/indland/tre-smittet-med-coronavirus-i-frankrig-vi-ser-en-ekstra-gang-paa-vores-beredskab-i

-

På Steffen Grams radar: Al magt til Putin - her er præsidentens plan
25. Jan. 2020 kl. 12:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/paa-steffen-grams-radar-al-magt-til-putin-her-er-praesidentens-plan

-

Coronavirus efterlader apotekshylder tomme og lukker byer i Kina
25. Jan. 2020 kl. 14:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/coronavirus-efterlader-apotekshylder-tomme-og-lukker-byer-i-kina

-

Trods flere moskeer: Tyrkiske unge smider tørklædet og går mindre op i
religion
25. Jan. 2020 kl. 17:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trods-flere-moskeer-tyrkiske-unge-smider-toerklaedet-og-gaar-mindre-op-i-religion

-

DR S174 søn 26 jan 12:13:36
26.januar dr.dk/nyheder 04:34

FLERE DØDE AF CORONAVIRUS
Antallet af personer, der er bekræftet
døde af coronavirus i Kina, er natten
til søndag dansk tid steget til 56.

Det sker, efter at myndighederne i den
hårdt ramte Hubei-provins, hvor smitten
menes at have sit epicenter i
millionbyen Wuhan, har bekræftet 13 nye
dødsfald.

Samtidig har myndighederne i Shanghai,
der er Kinas største by, natten til
søndag for første gang registreret et
dødsfald i forbindelse med virusset.

Og derudover er en person omkommet af
smitten i Henan-provinsen, der grænser
op til Hubei-provinsen.

Flere døde og smittede af coronavirus: Amerikanere bliver evakueret
kl. 04:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/flere-dode-og-smittede-af-coronavirus-amerikanere-bliver-evakueret

-

DR S176 søn 26 jan 12:13:37
26.januar dr.dk/nyheder 09:12

KINA FORBYDER HANDEL MED VILDE DYR
Antallet af smittede med det farlige
nye coronavirus stiger markant, og de
kinesiske sundhedsmyndigheder mener, at
virussets evne til at sprede sig bliver
stærkere og stærkere. Der er nu flere
end 2.000 smittede, hvilket næsten er
en fordobling på en dag.

Frygten for at sprede coronavirus har i
dag også fået Kina til at indføre et
landsdækkende forbud mod at sælge vilde
dyr.

Dermed er det både restauranter,
supermarkeder, markeder og online
handelsplatforme, der skal fjerne dyr
fra sortimentet. Coronavirusset blev
opdaget første gang i december 2019 i
byen Wuhan i det centrale Kina.

Coronavirus spreder sig: Kina forbyder al handel med vilde dyr
kl. 09:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/coronavirus-spreder-sig-kina-forbyder-al-handel-med-vilde-dyr

-

DR S177 søn 26 jan 12:13:37
26.januar dr.dk/nyheder 11:14

DANMARK FRARÅDER REJSER TIL PROVINS
Hvis du overvejer at besøge den
kinesiske Hubei-provins bør du måske
tænke dig en ekstra gang om.
Udenrigsministeriets Borgerservice har
netop opdateret sin rejsevejledning for
området og fraråder nu alle ikke-
nødvendige rejser til provinsen.

- Risiciene er så alvorlige, at du bør
have særlige grunde til at besøge
området/landet. Vigtige
forretningsrejser og presserende
familiebegivenheder kan få rejsende til
at vurdere, at et besøg er nødvendigt,
lyder det i opdateringen.

Indtil i dag har de danske myndigheder
opfordret til, at man er meget
forsigtig, hvis man besøger provinsen.

Flere døde af coronavirus: Danmark fraråder alle ikke-nødvendige rejser
til kinesisk provins
kl. 11:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/flere-doede-af-coronavirus-danmark-fraraader-alle-ikke-noedvendige-rejser-til

-

DR S114 søn 26 jan 12:13:32
26.januar dr.dk/nyheder 11:30

KIM JONG-UNS FASTER VISER SIG
Hvad blev der af den nordkoreanske
diktator Kim Jong-uns faster, Kim Kyong
Hui? Det spørgsmål har været ubesvaret
siden 2013, hvor hendes mand, Jang
Song-thaek, blev henrettet for
forræderi mod staten. Siden den gang
har offentligheden intet set til Kim
Kyong Hui.

Men hvis fasteren har været i nevøens
og diktatorens sorte bog efter mandens
henrettelse, så er hun det
tilsyneladende ikke længere. Hun har
nemlig netop vist sig for første gang i
offentligheden siden mandens
henrettelse ved fejringen af det
kinesiske nytår i hovedstaden
Pyongyang, hvor hun sad to pladser fra
Kim Jong-un.

Hendes mand blev henrettet i 2013: Kim Jong-uns faster viser sig for
første gang
kl. 11:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/hendes-mand-blev-henrettet-i-2013-kim-jong-uns-faster-viser-sig-foerste-gang

Forlig i udbyttesag undrer amerikanske eksperter: - Jeg er chokeret
25. jan. 2020, 07:12
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-01-25-forlig-i-udbyttesag-undrer-amerikanske-eksperter-jeg-er-chokeret

-

Coronavirussen er dødelig, men smitter ikke nemt - her er tallene, du
bør kende
25. jan. 2020, 12:02
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-25-coronavirussen-er-doedelig-men-smitter-ikke-nemt-her-er-tallene-du-boer-kende

-

Kinas præsident: Situationen er alvorlig
25. jan. 2020, 17:29
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-25-kinas-praesident-situationen-er-alvorlig

-

Forskere slår alarm - 'chokerende' mængde plastik fundet i havet ved
Antarktis
25. jan. 2020, 23:27
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-25-forskere-slaar-alarm-chokerende-maengde-plastik-fundet-i-havet-ved-antarktis

-

Kina: Virus er styrket og spreder sig
26. jan. 2020, 08:44
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-26-kina-virus-er-styrket-og-spreder-sig

Den nye coronavirus i Kina har øget sin evne til at sprede
sig og er dermed styrket.

-

Mytisk firma sikrede bagmænd fradrag for milliarder i forlig med
Skattestyrelsen
26. jan. 2020, 10:27
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-01-26-mytisk-firma-sikrede-bagmaend-fradrag-for-milliarder-i-forlig-med-skattestyrelsen

-

Forsvandt efter mandens henrettelse: Her viser Kim Jong-uns faster sig
for første gang i seks år
26. jan. 2020, 13:02 ...
20 drægtige får fundet skambidt på mark - vildtkonsulent kalder det 'et
stort angreb'
26. jan. 2020, 13:33 ...

-

104 SVT Text Söndag 26 jan 2020

SVT Text

* = efter kl 12 Nyhetsrullen 188

Minst 30 döda i oväder i Brasilien 130

Över 30 döda i skalvet i Turkiet...131

EU-toppmöte om långtidsbudget......132

Flera skadade vid protester i Irak 133

* Soldater döda i attack i Mali......134

Kina: Dödssiffran fortsätter stiga 135

Notiser: Nio skjutna i Mexiko......148

-

NRK:
25. januar 2020 kl. 16:26 - 26. januar 2020 kl. 10:50, error

26. januar 2020 kl. 13:51

-

This must never happen again, says Saudi cleric as Muslim group tours
Auschwitz

Unprecedented visit by Muslim World League head Mohammed
al-Issa and group of Islamic clerics with American Jewish
Committee shows interfaith efforts working, participants
say

By Yaakov Schwartz 24 January 2020, 12:54 am
https://www.timesofisrael.com/this-must-never-happen-again-says-saudi-cleric-as-muslim-group-tours-auschwitz/

EXLEX

Den 26-01-2020 kl. 14:13 skrev Kall, Mogens:
> This must never happen again, says Saudi cleric as Muslim group tours
> Auschwitz

Gad vide hvad de vil gøre for at forhindre andre muha'er i at besøge
stedet.....
Eller de talte måske bare for sig selv....

--
EXLEX