Når Gud straffer: Simon Emil Ammitzbøll-Bille ramt af kræft - Re: 2020 uge 04 (news samlet)

Når Gud straffer: Simon Emil Ammitzbøll-Bille ramt af kræft

File 22.086 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/denmark/22-xxx/22-086
Freedom of expression and blasphemy (ytringsfrihed)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/expression/22-xxx/22-086
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/blasphemy/22-086
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/folkekirken-dk/22-086

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/denmark/22-xxx/22-086

Other news:

FN-domstol: Myanmar skal hindre folkedrab på rohingyaer

Overlæge mener, vi bør være nervøse for ny virus - sådan undgår du smitte

Byer lukker ned efter virusudbrud

2199 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

... Vi er nye skabninger i Jesus Kristus, så vi kan
gøre de gode gerninger, som Gud i forvejen har lagt
til rette for os.

(Ef. 2,10)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Eph+2&version=BPH

Efeserne 2, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Fra død til liv

... Vi er nye skabninger i Jesus Kristus, så vi kan
gøre de gode gerninger, som Gud i forvejen har lagt
til rette for os.

Jøder og ikke-jøder føjes sammen til en ny bolig for Gud

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Eze+6&version=BPH

Ezekiel 6, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Dommen over afgudsdyrkelsen

-

Dagens Ord fra ...

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte
4 gange om året: dec, mar, jun og sep, og det er jo meget
smart, hvis man er væk på retræte eller noget andet.)

=== citat start ===

Ordet for 2020-01-24

Stå fast på Guds ord (4)

"... han vil ikke tillade, at I fristes over evne, men
vil sammen med fristelsen også skabe udvej ..."
1.Kor 10,13

Når du svigter dit ægteskabsløfte. Du overtræder Guds Ord,
knuser din ægtefælles hjerte, skæmmer Kristi sag, lever med
frygten for eksponering og køber kortsigtet glæde for
langvarig smerte. Så før du bliver involveret, må du søge
Guds hjælp og holde dig til Hans Ord. "ægteskabet skal
holdes i ære af alle og ægtesengen være ubesmittet; for Gud
vil dømme utugtige og ægteskabsbrydere." (Hebr 13,4)

"Så lad da det jordiske i jer dø: utugt, urenhed,
lidenskaber og onde lyster, og griskhed, for det er
afgudsdyrkelse." (Kol 3,5)

"Lad os leve sømmeligt, som det hører dagen til, ikke i
svir og druk, ikke løsagtigt og udsvævende, ikke i kiv og
misundelse, men iklæd jer Herren Jesus Kristus, og vær ikke
optaget af det kødelige, så det vækker begær."
(Rom 13,13-14)

"Hold jer fra utugt! Al anden synd, som et menneske begår,
er uden for legemet, men den, der lever utugtigt, synder
mod sit eget legeme. Eller ved I ikke, at jeres legeme er
et tempel for Helligånden, som er i jer, og som I har fra
Gud? I tilhører ikke jer selv, for I blev købt dyrt. Ær
derfor Gud med jeres legeme! (1.Kor 6,18-20)

"De fristelser, der har mødt jer, er kun menneskelige. Og
Gud er trofast; han vil ikke tillade, at I fristes over
evne, men vil sammen med fristelsen også skabe udvej, så I
ikke bukker under." (1.Kor 10,13)

Hvis du leger med tanken om at have en affære, eller hvis
du allerede har en, eller du forsøger at komme ud af en, så
stå fast på Guds Ord i dag - og tro Ham for sejr.

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2020-01-24
Daily Reading for Friday January 24, 2020
Reading 1, First Samuel 24:3-21
Responsorial Psalm, Psalms 57:2, 3-4, 6, 11
Gospel, Mark 3:13-19
https://www.youtube.com/watch?v=ZH0oyGQCaVs&autoplay=1&list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD

-

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

(2020-01-24, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

"But I have spared you for a purpose — to show you my power
and to spread my fame throughout the earth."
Exodus 9:16

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2020 uge 04 (news samlet)
Date: Mon, 20 Jan 2020 08:03:45 +0100, GMT 07:03
22075 news:5e2550e7$0$696$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/PLX_zt92ecs/PBuKhmXwEAAJ

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-221

https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/I0YKzGo4NjU/-MKW2MicslIJ

https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/kanzi-fortjent-beloenning/19-084

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/21-xxx/21-286

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/maa-jeg-godt-vaere-vred

> [...]
>

> Med venlig hilsen,
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?
> Last OUTPUT: 22017 news:5e0f7d03$0$704$1472...@news.sunsite.dk
> https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/rCpkCW-5CQAJ
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22059

Når Gud straffer: Simon Emil Ammitzbøll-Bille ramt af kræft

FN-domstol: Myanmar skal hindre folkedrab på rohingyaer

Overlæge mener, vi bør være nervøse for ny virus - sådan undgår du smitte

Verdensledere markerer 75-året for befrielsen af Auschwitz
23. Jan. 2020 kl. 12:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/verdensledere-markerer-75-aaret-befrielsen-af-auschwitz

Hvad kan du gøre for at undgå smitte?

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at man tager sine forbehold,
hvis man rejser til et af de berørte områder. Rådene lyder
som følger:

At vaske hænder hyppigt og grundigt med sæbe og vand.
Brug eksempelvis håndsprit.

At undgå tæt kontakt med syge personer med symptomer
fra luftvejene - eksempelvis hoste og opspyt.

At hoste i albuen, ikke i hånden.

Undgå kontakt med levende og døde dyr, herunder
markeder med dyr.

Følg de lokale myndigheders anvisninger.

-

DR S130 tor 23 jan 17:09:36
23.januar dr.dk/nyheder 12:35

BYER LUKKER NED EFTER VIRUSUDBRUD
Myndighederne i den kinesiske by
Huanggang ved Wutan har indstillet al
offentlig transport. Det sker på grund
af det sars-lignende virusudbrud i
området.

Både centrene i Wutan og i Huanggang er
nu blevet lukket mere eller mindre ned.

Indbyggerne i Wuhan fik tidligere
torsdag besked på, at de ikke kunne
forlade byen uden "særlige grunde".

Fly og tog ud af byen blev indstillet.
Byen Huanggang har indstillet al
offentlig transport samt lukket
biografer, internetcaféer og det
centrale marked.

Kinesiske byer lukker ned efter virusudbrud: 'Vi har det, som om verden
er ved at gå under'
23. Jan. 2020 kl. 12:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kinesiske-byer-lukker-ned-efter-virusudbrud-vi-har-det-som-om-verden-er-ved-ga-under

-

LÆS SVARENE Hvor farligt er det nye dødelige virus fra Kina?
23. Jan. 2020 kl. 16:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/laes-svarene-hvor-farligt-er-det-nye-doedelige-virus-fra-kina

-

Partileder har fået konstateret testikelkræft
23. Jan. 2020 kl. 18:46
https://www.dr.dk/nyheder/politik/partileder-har-faaet-konstateret-testikelkraeft

Simon Emil Ammitzbøll-Bille er i dag blevet opereret for
sygdommen, oplyser han selv.

[ ... ]

- I sidste uge fik jeg konstateret testikelkræft, ...
, skriver partilederen.

Sent: Monday, August 20, 2012, CET 21:09, GMT 19:09
Subject: Re: Ord, der skal ihukommes -
Was: Jan Trøjborg død ...
Advarsel til MF'ere mod blasfemisk overgreb på Folkekirken ...
Åbent brev til Folketingets medlemmer
14571 news:50328b4d$0$288$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/__ZhGz30jNc/a31EpHLbbTwJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ZNE5UU2GqU8/5kjNCyqYFnUJ

Subject: Heaven-Break: Du har *voldtaget* Min brud -
Re: Men Mit Rige° er IKKE af denne verden, siger Jesus -
Re: 2019 uge 26 (news samlet)
Date: Thu, 27 Jun 2019 10:00:52 +0200, GMT 08:00
21616 news:5d1477c0$0$693$1472...@news.sunsite.dk
Freedom of expression and blasphemy (ytringsfrihed)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/expression/21-616
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/denmark/21-xxx/21-616
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/blasphemy/21-xxx/21-616
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/M0JdCtQIyps/i-WdB4lzAgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/KRRRRth6nhU/CanlbzXNAwAJ

Subject: BREAKING NEWS: Kulturminister har mistet datter -
[ + Heaven-break] -
Re: 2019 uge 41 (news samlet)
Date: Mon, 7 Oct 2019 10:54:52 +0200, GMT 08:54
21833 news:5d9afd6c$0$703$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/denmark/21-xxx/21-833
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-833
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/guardian-angel/21-833
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-833
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/U70H7S1lSGQ/oEZsAar-BQAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/8q4ETl2aRlY/Xy_aZNaNCgAJ

(
Han var "vist nok" (som dengang praktiserende homoseksuel)
en af de værste fortalere for en åndelig *voldtægt* af
Folkekirken, Gud Hus!

Jeg føler mig fortsat MEGET åndelig *voldtaget*, Jesus!
)

Tsk, tsk!

Og hva' kan vi så lære af det?

Her et "forslag":

Subject: Coronavirus (fra Kina) hos amerikaner.
Kina advarer om nyt lungevirus -
Re: 2020 uge 04 (news samlet)
Date: Wed, 22 Jan 2020 10:45:18 +0100, GMT 09:45
22080 news:5e2819c7$0$703$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/PLX_zt92ecs/cW0QKmCWEQAJ

> Dagens *keywords*:
>
> Bedrag ikke jer selv. Tag ikke Guds godhed for givet,
> for hvad et menneske sår, skal det også høste.
>
> (Gal 6,7)

At håne og spotte Gud!
Jeg håner og spotter Gud!
Jeg har hånet og spottet Gud, men det gør jeg ikke længere,
for nu er jeg død!

Apropos ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jak+1.15&version=BPH

Jakob 1:15, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Giver du efter for fristelsen, fører det til synd, og
synden fører i sidste ende til død.

Amen?

Hmm ... (memory on from) ...

Statsminister får kritik efter vigepligt-kommentar:
"Hele samfundet bygger på kristendommen"
22. januar 2020, kl. 0:00, opdateret kl. 8:40
Af Rasmus Stochflet Nielsen
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/statsminister-faar-kirkelig-kritik

> Mette Frederiksen har ikke sagt meget om kristendom i sin
> tid som statsminister. Men i fredags gav hun Gud
> vigepligt under en debat. ...

Betyder det så, at demokratiet skal *voldtages* (så der
indføres en art teokrati, fx. a la præstestyret i Teheran)?

Nej! Overhovedet ikke!

(
Gud *forbyde*, at vores *frihed* kommer i lommer på
religiøse intolerante fanatikere or You-name-it!
)

I kan jo udøve alle Jeres *perversiteter* på rådhuset, men
*Kirken°*; dén er IKKE Jeres ejendom!

Så fat det dog, *gudsbespottende åndsboller*!

-

83-årige Jytte overlevede Holocaust: 'Vi skal huske, så historien aldrig
gentager sig'
23. Jan. 2020 kl. 21:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/83-aarige-jytte-overlevede-holocaust-vi-skal-huske-saa-historien-aldrig-gentager-sig

-

OVERBLIK Kina, Thailand, Saudi-Arabien, USA.. Her er coronavirusset
konstateret
23. Jan. 2020 kl. 21:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/overblik-kina-thailand-saudi-arabien-usa-her-er-coronavirusset-konstateret

-

Dansk journalist i Beijing efter coronavirus: 'Mine venner er bekymrede
for at mødes til middag'
23. Jan. 2020 kl. 21:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/dansk-journalist-i-beijing-efter-coronavirus-mine-venner-er-bekymrede-moedes-til

-

DR S137 fre 24 jan 14:57:19
24.januar dr.dk/nyheder 05:46

DØDSTALLET STIGER EFTER VIRUS
I alt 25 personer i Kina er bekræftet
døde efter at være blevet smittet med
det dødbringende coronavirus.

Samtidig er antallet af smittede
personer i landet steget til 830.

Det oplyser de kinesiske
sundhedsmyndigheder ifølge
nyhedsbureauet Reuters.

Derudover undersøges yderligere 1072
personer, som mistænkes at være smittet
med virusset. Det skriver
nyhedsbureauet AFP.

Langt størstedelen af smittetilfældene
er blevet fundet i millionbyen Wuhan,
der ligger i hjertet af Kina.

Efter nyt virus: Dødstallet i Kina stiger til 25
kl. 05:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/efter-nyt-virus-dodstallet-i-kina-stiger-til-25

-

DR S140 fre 24 jan 14:57:20
24.januar dr.dk/nyheder 07:20

122 PAR HAR DROPPET SKILSMISSEN
122 forældrepar, der i andet halvår af
2019 søgte om skilsmisse, gennemførte
alligevel ikke planerne efter den tre
måneder lange refleksionsperiode.

Det viser en nye tal fra
Familieretshuset, skriver Berlingske.

Opgørelsen dækker over 1523 par, der
frem til 31. december 2019 var igennem
en refleksionsperiode.

Efterfølgende genbekræftede 1401 af
parrene deres skilsmisseanmodning, mens
122 par droppede skilsmissen.

De 122 par genbekræftede enten ikke
skilsmisseanmodningen eller trak
ansøgningen tilbage.

122 par har droppet skilsmissen efter refleksionsperiode
kl. 07:20
https://www.dr.dk/nyheder/indland/122-par-har-droppet-skilsmissen-efter-refleksionsperiode

-

DR S142 fre 24 jan 14:57:20
24.januar dr.dk/nyheder 08:09

MISTÆNKES FOR CORONAVIRUS I FINLAND
To personer fra en kinesisk familie fra
Wuhan er under deres ferie i Finland
blevet mistænkt for at have fået den
mystiske coronavirus, som indtil videre
har smittet flere end 800 personer i en
række lande.

Det skriver det finske medie Svenska
Yle.

De to personer meldte sig selv på
sygehuset i Rovaniemi i Lappland i nat
og har fået taget prøver, som nu er
sendt til hovedstaden Helsinki.

- Vi forventer et foreløbigt resultat
hen ad eftermiddagen eller tidlig
aften, siger Mika Salminen, som er
direktør på sygehuset.

To personer mistænkes for coronavirus i Finland
kl. 08:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/personer-mistaenkes-coronavirus-i-finland

-

Iraks unge i oprør: Seif mistede sit ben i kampen for et bedre liv
kl. 08:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/iraks-unge-i-oproer-seif-mistede-sit-ben-i-kampen-et-bedre-liv

-

DR S145 fre 24 jan 14:57:20
24.januar dr.dk/nyheder 09:50

DISNEYLAND I SHANGHAI LUKKER
Som følge af det dødelige coronavirus
lukker Disneyland i den kinesiske
storby Shanghai midlertidigt.

Det oplyser forlystelsesparken fredag.

Beslutningen er truffet "for at
forebygge og bekæmpe sygdomsudbruddet
og for at sikre de ansattes og
gæsternes sundhed og sikkerhed".

Det skriver Shanghai Disney Resort på
sin hjemmeside.

Det vides endnu ikke, hvornår parken
åbner igen.

Frygter coronavirus: Disneyland i Shanghai lukker
kl. 09:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/frygter-coronavirus-disneyland-i-shanghai-lukker

-

Alvorlig kritik: Bagmandspolitiet fik 79.000 underretninger, men satte
kun tre efterforskninger i gang
kl. 13:32
https://www.dr.dk/nyheder/penge/alvorlig-kritik-bagmandspolitiet-fik-79000-underretninger-men-satte-kun-tre

FN-domstol: Myanmar skal hindre folkedrab på rohingyaer
23. jan. 2020, 11:28
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-23-fn-domstol-myanmar-skal-hindre-folkedrab-paa-rohingyaer

-

Overlæge mener, vi bør være nervøse for ny virus - sådan undgår du smitte
23. jan. 2020, 12:40
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-01-23-overlaege-mener-vi-boer-vaere-nervoese-for-ny-virus-saadan-undgaar-du-smitte

-

Hærværk mod moské i København
23. jan. 2020, 12:57
https://nyheder.tv2.dk/krimi/2020-01-23-haervaerk-mod-moske-i-koebenhavn

-

Wuhan har 11 millioner indbyggere, men ny virus har gjort den til en
spøgelsesby, fortæller øjenvidne
23. jan. 2020, 16:08
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-23-wuhan-har-11-millioner-indbyggere-men-ny-virus-har-gjort-den-til-en-spoegelsesby

-

Simon Emil Ammitzbøll-Bille ramt af kræft
23. jan. 2020, 18:40 Opd. 23. jan. 2020, 19:34
https://nyheder.tv2.dk/politik/2020-01-23-simon-emil-ammitzboell-bille-ramt-af-kraeft

-

WHO: Virus i Kina er endnu ikke 'en international sundhedskrise'
23. jan. 2020, 19:53
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-23-who-virus-i-kina-er-endnu-ikke-en-international-sundhedskrise

-

Dagens overblik: Wuhan minder om en spøgelsesby efter virusudbrud
23. jan. 2020, 20:47
https://nyheder.tv2.dk/2020-01-23-dagens-overblik-wuhan-minder-om-en-spoegelsesby-efter-virusudbrud

-

Dommedagsuret har aldrig været så tæt på midnat
24. jan. 2020, 12:14
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-24-dommedagsuret-har-aldrig-vaeret-saa-taet-paa-midnat

Især truslen om brug af atomvåben og klimaforandringer har
fået forskere til at rykke viseren tæt på midnat, der
symboliserer dommedag.

Verden er nu 100 sekunder fra total udslettelse.

[ ... ]

Viserne er rykket 21 gange

-

Bagmandspolitiet får alvorlig kritik: Fik 79.000 henvendelser, men
åbnede kun tre efterforskninger
24. jan. 2020, 12:55 Opd. 24. jan. 2020, 14:51 ...
Nyt sygehus til virussmittede skal stå færdigt om ti dage
24. jan. 2020, 16:00 ...
Seks dræbt i skyderi i Tyskland
24. jan. 2020, 14:14 Opd. 24. jan. 2020, 16:23 ...

-

104 SVT Text Fredag 24 jan 2020

SVT Text

* = efter kl 12 Nyhetsrullen 188

* Flera döda i tysk skottlossning....130

Coronaviruset i Kina
Expert: Ingen anledning till oro...131
Två testas för virus i Finland.....132
Minst 25 döda efter virusutbrott...133

13 nya ansikten i norsk regering...134

* EU förlänger samtal om Iran-avtal..135

EU-toppar skrev under brexit-avtal 136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Fredag 24 jan 2020

SVT Text

* = efter kl 12 Nyhetsrullen 188

* Danskt gäng måste upplösas.........137

19,5 års fängelse för Libyen-dåd...138

Läkemedelschef döms för opioidkris 139

USA inför sanktioner mot oljebolag 140

Notiser: Flygolycka ska utredas....148

-

140 SVT Text Fredag 24 jan 2020
UTRIKES PUBLICERAD 24 JANUARI

USA inför sanktioner mot oljebolag

USA inför sanktioner mot fyra
oljebolag efter anklagelse om att
deras transporter tjänat den iranska
elitstyrkan Quds, meddelar USA:s
finansdepartement, skriver TT.

Sanktionerna kommer tre veckor efter
att USA dödat Quds-styrkans
befälhavare Qassem Soleimani i en räd
i Iraks huvudstad Bagdad.

De berörda bolagen är Triliance Petro-
chemical Co Ltd och Sage Energy HK
Limited i Hongkong, Peakview Industry
Co Limited i Shanghai, samt Beneathco
DMCC i Dubai.

-

NRK:
23. januar 2020 kl. 10:51 - 24. januar 2020 kl. 13:44, error

24. januar 2020 kl. 15:55

-

Putin i Jerusalem: »Det skal nok ende godt«
Af Anders Hjorth Vindum 23. January 2020
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/putin-i-jerusalem-det-skal-nok-ende-godt

I dag mindes befrielsen af Auschwitz. Men mindearrangementet
i Jerusalem får kritik for, at der er gået politik i den.

-

Vice President Pence meets pope, jokes 'You have made me a hero'

During an exchange of gifts after the private talks,
Francis gave Pence a small white box with a medal inside.

By REUTERS JANUARY 24, 2020 16:34
https://www.jpost.com/International/Vice-President-Pence-meets-pope-jokes-You-have-made-me-a-hero-615246