Jesus spørger dig: "Hvem har givet dig lov til at gøre det, du gør her i templet *Mit* ?" - Re: 2019 uge 51 (news samlet)

Jesus spørger dig: "Hvem har givet dig lov til at gøre det, du gør her i
templet *Mit* ?"

File 21.981 ...
Excorsismus (Eksorcisme, dæmon- og djævleuddrivelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/excorsismus/21-981
Wrong Doctrine (Vranglære)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-981
Ekstra (CET 08:42)
Hacker-attack (Hackerangreb)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/hacker-attack/21-981

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/excorsismus/21-981

2238 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Hvis du insisterer pĂĄ at holde pĂĄ dem, vil de, som en syg
tand, ende med at skade dig!

Kommentar:

Please jump ...
Om at fastlægge sine mål (5)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rom+14&version=BPH

Romerne 14, Bibelen pĂĄ hverdagsdansk (BPH)

Døm ikke hinanden

[ ... ]

Byg op i stedet for at rive ned

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+44.9-20&version=BPH

Esajas 44:9-20, Bibelen pĂĄ hverdagsdansk (BPH)

(Det tĂĄbelige i at tilbede afguder, fortsat)

Afgudsmekanismen

Teksten i dag oser langt væk af skarp ironi, som samtidig er
et markant opgør med menneskers afsporede religiøsitet. Vi får
en detaljeret beskrivelse af det nyttesløse foretagende, når
et menneske forsøger at skabe sin egen gud. Det svarer til,
at jeg prøver at løfte mig selv op i ørene! Og konklusionen
er klar: "Han redder ikke sit liv" (v 20).

Den konkrete virkelighed i teksten kan synes langt fra
vores, for hvem i Danmark laver en gud af træ? Men princippet
i det genfinder vi overalt: At gøre penge, status,
familielivet, karriere, en poleret overflade (fx kroppen
eller carporten) til min gud. Og med gud menes den ting i
livet, som jeg sætter min lid til; det, jeg forventer alt
godt af; det, der skal redde mig, hvis alt andet mislykkes.
Her gør det ingen forskel, om det er en træfigur eller en
velpolstret kistebund. Begge dele kan være afgud. ...

Kommentar:

Mine understregninger:

At gøre ... *familielivet*, ... til min gud.

-

Dagens Ord fra ...

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte
4 gange om ĂĄret: dec, mar, jun og sep, og det er jo meget
smart, hvis man er væk på retræte eller noget andet.)

=== citat start ===

Ordet for 2019-12-16

Om at fastlægge sine mål (5)

"Mine venner og frænder holder sig borte ..."
Sl 38,11

Du må skelne mellem, hvem der hører hjemme i dit liv, og hvem
der ikke gør det. Noget af det hårdeste ved at nå dit mål er
at opdage, at nogle af dine nærmeste ikke deler det eller
ikke ønsker at være en del af det. Du kan bruge år på at
forsøge at overbevise dem. Du kan endda prøve at købe deres
kortsigtede loyalitet, men i sidste ende forlader de dig, og
ofte knuses dit hjerte i processen.

Paulus skrev: "Som du ved, har alle i provinsen Asien vendt
sig fra mig ..." (2.Tim 1,15). "... Demas har forladt mig af
kærlighed til denne verden." (2. Tim 4,10) Kan du ikke høre
hjertesorg og skuffelse i hans ord?

Og nĂĄr Gud giver dig et stort, godt mĂĄl, kan du opleve det
samme. Nogen har sagt: "I velstand kender vores venner os; i
modgang kender vi vores venner. " Hvor sandt!

Da katastrofen overvældede Job, sagde han: "Alle mine nære
venner afskyr mig, og de, jeg holder af, vender sig imod
mig." (Job 19,19) Davids oplevelse fik ham til at sige:
"Mine venner og frænder holder sig borte ...." Salomon i sin
visdom opsummerer det hele: "DĂĄrlig tand og vaklende fod:
tillid til troløs mand på nødens dag." (Ordsp 25,19)

Sandheden er, at folk, der ikke respekterer dit mĂĄl, vil
forringe det. Du kan række ud til dem og forsøge at opmuntre
dem med ord, der styrker og velsigner, men hvis du insisterer
pĂĄ at holde pĂĄ dem, vil de, som en syg tand, ende med at
skade dig.

Jesus sagde til sine disciple: "Men vil nogen ikke tage imod
jer eller høre jeres budskab, så forlad det hus eller den by
og ryst støvet af jeres fødder." (Matt 10,14) For at nå dit
Gudgivne mål, er det til tider nødvendigt at gøre det.

=== citat slut ===

Til dig, der stĂĄr i sĂĄdan en situation, vil jeg gerne sige
følgende:

Ihukom Jesu Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Matt+10.37-38&version=BPH

Matthæus 10:37-38, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

37
Den, der elsker sin far eller mor mere end mig, er ikke
værdig til at være min discipel. Og den, der elsker sin
søn eller datter mere end mig, er ikke værdig til at
følge mig.

38
Den, der ikke er villig til at give afkald pĂĄ sit eget
liv[a] for at følge mig, er mig ikke værd.

Footnotes:

10,38 Ordret står der: „Den, der ikke tager sit kors op.”
Den dødsdømte måtte selv bære overliggeren til korset det
sidste stykke vej, før han blev hængt op på det. Denne
talemåde henviser derfor til at være villig til at dø.

Et eksempel herpĂĄ:

Jeg havde et nærtstående menneske i telefonrøret forleden
dag, og personen ville gerne have mig til at gĂĄ pĂĄ kompromis
mht. at tilbede en hor-dæmon.

Men det ville jeg selvfølgelig ikke!

Så dagens ord (skønt den er nedskrevet og trykt i
andagtshæftet for flere uger siden, apropos begrebet
*profeti*) taler DIREKTE ind i min aktuelle situattion!

HERREN gav, HERREN tog; HERRENs navn være lovet (Job 1,21-22)!

Amen?

Se tillige ...

Subject: HERREN gav, HERREN tog; HERRENs navn være lovet (Job 1,21-22)! -
Re: 2019 uge 51 (news samlet)
Date: Mon, 16 Dec 2019 05:49:23 +0100, GMT 04:49
21980 news:5df70ce8$0$693$1472...@news.sunsite.dk
Divine guidance (Guddommelig ledelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/divine-guidance/21-980
Excorsismus (Eksorcisme, dæmon- og djævleuddrivelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/excorsismus/21-xxx/21-980
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/8OTKP7xEJ74/IXl2kiDMAQAJ

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-12-16
Daily Reading for Monday December 16, 2019

Reading 1, Numbers 24:2-7, 15-17
Responsorial Psalm, Psalms 25:4-5, 6-7, 8-9
Gospel, Matthew 21:23-27
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=l3X1jow4Wqw

=>

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+25.4-5%2C+6-7%2C+8-9&version=BPH

Salme 25:4-5, 6-7, 8-9 Bibelen pĂĄ hverdagsdansk (BPH)

7
Tilgiv mig min ungdoms oprør,
vis mig din trofasthed og nĂĄde.

8
Herren er god og barmhjertig,
han hjælper de vildfarne tilbage på vejen.

9
Han viser de ydmyge, hvad der er rigtigt,
lærer dem den rette vej.

+

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+21.23-27&version=BPH

Matthæus 21:23-27, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

23
Da Jesus var nĂĄet frem til templet og var i gang med at
undervise, kom ypperstepræsterne og andre af de jødiske
ledere hen og konfronterede ham. „Hvem har givet dig lov
til at gøre det, du gør her i templet?”...

(
Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige (IKKE
til Jesus men FRA Jesus):
(2019-12-16, Monday, day no 350, CET 08:08, GMT 07:08
- "Svar mig!"

Ordene blev udtalt i bydeform!

Meningen var, at *Jesus* spørger dig:

„Hvem har givet dig lov
til at gøre det, du gør her i templet?"...

08:12 (lige få sekunder før 13)
- "Mit!"

Meningen var altså, at *Jesus* spørger dig:

„Hvem har givet dig lov til at gøre det, du gør her i
templet *Mit* ?"...

NB!

Mht. Ordvalget *Tempel*:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Kor+6.16&version=BPH

2 Korinterne 6:16, Bibelen pĂĄ hverdagsdansk (BPH)

Er der plads til afguder i Guds tempel? I[a] er jo Guds
tempel, den levende Guds bolig, som han selv har udtrykt
det:

„Jeg vil bo hos dem
og vandre rundt iblandt dem.
Jeg vil være deres Gud,
og de skal være mit folk.”[b]

NĂĄ da da!

(DĂ©t havde jeg IKKE lige regnet med, det her!)

Nu gĂĄr *Gud* muligvis i rette med "en-eller-anden", der har
gjort noget mod Guds folk (apropos ordvalget: Hans tempel),
som man nok IKKE sku' ha' gjort (apropos *vranglære* und so
weiter)!!!

Har du leget Gud (skønt du blot er en dødelig skabning)?

Har du lavet om pĂĄ Hans ord (som det stĂĄr skrevet i Bibelen)?

[
Ekstra:
(Tilføjet 08:41)
Kom du til at gå djævelens ærinde ?
]

I så fald RÅDER jeg dig til at lave en *retræde*, fordi ...

Gud kan blive en MEGET farlig modstander, hvis du først har
gjort dig til Hans fjende!

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

(2019-12-15, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

"I looked up and saw a white horse standing there. Its rider
carried a bow, and a crown was placed on his head. He rode
out to win many battles and gain the victory."
Revelation 6:2

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2019 uge 51 (news samlet)
Date: Mon, 16 Dec 2019 05:38:38 +0100, GMT 04:38
21979 news:5df70a63$0$705$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/8OTKP7xEJ74/s1Y3YorLAQAJ

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-221

https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/I0YKzGo4NjU/-MKW2MicslIJ

https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/kanzi-fortjent-beloenning/19-084

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/21-xxx/21-286

https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/1-pfgcv8r74/lFNV1Br7AgAJ

https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/koRifFcgF9g/ggBb8KzVBwAJ

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/maa-jeg-godt-vaere-vred

> [...]
>
> Test dit kærlighedssprog ...
> http://kærlighedssprog.dk/kaerlighedssprog/test-dit-kaerlighedssprog/
>
> GennemgĂĄ profilen, nĂĄr du er afslappet og har tid nok.
>
> (Vælg en af følgende 2 muligheder:)
>
> Nr. 1
> Jeg er glad for at blive rost
> Jeg kan lide at fĂĄ et knus
>
> Nr. 2
> Jeg kan godt lide at ...
>

> Med venlig hilsen,
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Politiet frigiver billeder af efterladte børn
15. dec. 2019, 13:51 ...
Ingen postgaranti i hele landet fra nytĂĄr - minister hĂĄber pĂĄ
midlertidig løsning
15. dec. 2019, 14:58 ...

-

NRK:
15. desember 2019 kl. 11:07

Jeg var netop blevet klar til output af denne meddelelse, men
så indtraf der følgende:

Hacker-attack came ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/hacker-attack
2019-12-16, day no 350, CET 08:34, GMT 07:34

Forbønnens *magt*! -
Re: Jesus spørger dig: "Hvem har givet dig lov til
at gøre det, du gør her i templet *Mit* ?" -

Prayer (Forbøn)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prayer/21-982

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prayer/21-982

-

Subject: Jesus spørger dig: "Hvem har givet dig lov til at
Date: Mon, 16 Dec 2019 08:45:47 +0100, GMT 07:45
21981 news:5df73640$0$706$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/Qs09xh98p3Y/ubmY_iknBwAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/8OTKP7xEJ74/Q4c858DVAQAJ

> [...]
>
> Hacker-attack came ...
> https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/hacker-attack
> 2019-12-16, day no 350, CET 08:34, GMT 07:34

Herre!

Tillad mig at gøre en indsigelse mht. ...

> 7
> Tilgiv mig min ungdoms oprør,

Tag mit liv i stedet for deres (om det er dét, som Du
har til hensigt), fordi ....

Kan Du huske filmen 'De Nådesløse?'...

CET 09:01
- "Ja!"

(
https://da.wikipedia.org/wiki/De_n%C3%A5desl%C3%B8se
https://www.imdb.com/title/tt0105695/
)

Kan Du huske, hvordan den starter med, at en luder kommer
til at grine, fordi en kunde (en cowboy) har et lille
kønsorgan?

CET 09:03
- "Forklar dig nærmere!"

Kan Du huske, at denne cowboy *skamferer* hende (fordi
han ikke ku' tĂĄle denne ydmygelse)?

CET 09:06
- "Ja, Min søn."

De andre ludere siger (pĂĄ et tidspunkt i filmen), at hun
ikke vidste bedre (at man i sĂĄdanne situationer IKKE skal
grine)!

Og pĂĄ tilsvarende vis her, Herre!

De anede ikke (og aner FORTSAT ikke), hvad det er for
magter, de *udfordrer*.

Se derfor i nĂĄde til dem og *tilgiv* deres manglende
*respekt* for Dig i Dit Ord, da de jo endnu ikke har
mødt Dig personlig endnu!

CET 09:09
- "PĂĄ dit ord ..."

09