2019 uge 39 (news samlet)

De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4
Backup-system (aktiv om 0 dage): Input website + (0000 + x, x=46) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40046

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

Subject: 2019 uge 38 (news samlet)
Date: Mon, 16 Sep 2019 08:05:42 +0200, GMT 06:05
21776 news:5d7f2643$0$698$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/87g7Fl-CKI8/v2anGlllAAAJ

-

I dag Mandag den 23. september 2019 (dag 266 i året) er der 6047
dage til (16 år + 203 dage), at asteroiden Apophis *måske*
rammer ind i Jorden (2036-04-13, 127 år efter Tunguska) ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska

Dog har nye DATA ændret på dette. Se evt. file 21.428 ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska/21-428

Men vi beholder tælleren, fordi der er en sammenhæng mellem
Templets opførsel (276) og Tunguska 1908 (150) og så dette
*dating*-tidspunkt (?), idet tælleren peger på 7-stjernen
(150+177=277,78) i år 2036 netop "tilfældigvis" samtidig med,
at asteroiden Apophis kommer relativt tæt forbi.

Og muligvis kommer der en atomkrig (startende i Mellemøsten
ved fx. at Iran angriber Israel med A-våben) om ca. ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-221

2322
dage til
Nuclearwar (see file 21.221)
(om ca. 6 1/3 år, around 2026-01-31)

...... ved mindre man - I TIDE - træffer sine modforanstaltninger
(og fx. opretter *brændbælter*, så ilden fra helvede IKKE
spredes)!

Og i dag er det også 2411 dage siden, at en stor asteroide
samt en meteor nær havde ramt og udslettet
Psykopatistan/Kleptokratistan (Rusland)! Se evt. ...

Date: Wed, 6 Mar 2019 14:28:09 +0100, GMT 13:28
21286 news:5c7fcaec$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/21-xxx/21-286
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/goodwill/21-286
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/6Oc2rdQ-vG4/6VNBJw20BwAJ

> ET! Hvor meget står der på min goodwill-konto?...
>
> Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
> the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
> i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
> der sagde:
> (2019-03-06, Wednesday, day no 65, CET 14:15, GMT 13:15)
> - "Masser!§"

Se tillige ...

News:dk.videnskab
News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: Found 30 and 196 -
Re: Found 115 -
Re: Found 50 and 78 at Chernobyl disaster 1986-04-26 -
Re: Tunguska: Found 78 -
Re: Meteor eksploderede over Sibirien 2019-04-06, GMT 12:00
(T-17 and 7 days) -
Re: 2019 uge 15 (news samlet)
Date: Thu, 11 Apr 2019 09:21:46 +0200, GMT 07:21
21390 news:5caeeb12$0$701$1472...@news.sunsite.dk
Chernobyl disaster (Tjernobylulykken)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/chernobyl/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/chernobyl/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/apophis/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-14/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-30/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-50/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-78/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-115/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-196/21-390
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/1-pfgcv8r74/lFNV1Br7AgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/IhSuyrBDmF0/j0dI6RziBAAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/yzeSkItbCs4/cxkWlA8ZCgAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/koRifFcgF9g/ggBb8KzVBwAJ

-

Tidens aktuelle litterære sætning:

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/maa-jeg-godt-vaere-vred

Må jeg godt være vred?
af Ross Campbell

Kapitel 2:
Samfundet og vreden, side 18-25

side 20

Oprør mod autoriteterne

Mennesker, der aldrig har fået tilfredsstillet deres behov
for kærlighed, bliver vrede og lader ofte deres vrede
komme til udtryk i oprør. Og her har vi den egentlige
grund til respektløshed og anti-autoritære holdninger.

Kommentar:

Kan dette være årsagen til al den megen had (med vold, mord,
død og ødelæggelse), vi observerer i Mellemøsten ?

-

I denne uge vil de politiske hændelser blive indrapporteret her
under lovmusikken ...

Blessed Be The Name Of The Lord - Vineyard Music
Uploadet af bondservant007 den 16/04/2007
http://www.youtube.com/watch?v=RRbxEPn6khw

Og prøv også hebraisk lovsang ...
https://www.youtube.com/watch?v=chG6xRsX7ns&list=PLszhKo2cWmhOpG6GvcWZxg3yJP4-2pFXk

Og som noget særlig for alle Jer muslimer *anbefales* denne
video ...

Muslim woman who hated the Jews
and ended up falling in love with their King - JESUS!
Offentliggjort den 1. feb. 2018
https://www.youtube.com/watch?v=wzfVAb4q8ZU
Se tillige ...
https://www.oneforisrael.org/

-

Underskriv:

Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs ...
http://www.skrivunder.net/nej_tak_til_statens_salg_af_dong_til_goldman_sachs

(Det ér *snylteri* ikke at betale skat! Og det er ikke
nok bare at sige undskyld for at ha' medvirket til et
verdensomspændende økonomisk krak i 2008. Det er pyramidespil,
hvor vi, Verdensbefolkningen, bliver taberne! Og dét er unfair,
og skal forbydes ved lov!)

Afskaf kongehuset
http://www.skrivunder.net/afskaf_kongehuset

Alle har ret til liv
http://www.skrivunder.net/alle_har_ret_til_liv

Appel til regeringen - fordøm krigsforbrydelserne (i Aleppo)!
http://www.skrivunder.net/sanktioner_krigsforbrydelserne_i_aleppo

Underskriv (med tilsagn om økonomisk hjælp) ...
Boykot Banker kræver skyhøje renter for lån til økonomisk trængte
http://www.skrivunder.net/boykot_banker_kraver_skyhoje_renter_for_lan_til_okonomisk_trangte

Borgernes statsbank
https://www.skrivunder.net/borgernes_statsbank

Boykot Cannibalistan (China)
http://www.skrivunder.net/boykot_cannibalistan_china

Boykot Psykopatistan (Russia)
http://www.skrivunder.net/boykot_psykopatistan_russia
Psykopatistan (Russia) fortjener einem SMAT, nogen indvendinger ?
http://www.skrivunder.net/psykopatistan_russia_fortjener_einem_smat_nogen_indvendinger

Boykot Fanatistan
http://www.skrivunder.net/boykot_fanatistan

For tiden findes der desværre mange fanatiske lande, hvor
Menneskerettighederne krænkes. Heriblandt:
Libyen
Saudi Arabien
Afghanistan
Pakistan
Iran

Boykot Syrien
http://www.skrivunder.net/boycot_syria

Boykot Sminke
http://www.skrivunder.net/boykot_sminke

børn og unge max 37 timers arbejdsuge i skolen og weekenderne fri
http://www.skrivunder.net/born_og_unge_max_37_timers_arbejdsuge_i_skolen_og_weekenderne_fri

Danske Dommere skal oplyse, om de er medlem af Frimurerlogen
https://www.skrivunder.net/danske_dommere_skal_oplyse_om_de_er_medlem_af_frimurerlogen

Direkte demokrati nu
http://www.skrivunder.net/direkte_demokrati_nu

FINGRENE VÆK FRA LEJERNES PENGE
https://www.skrivunder.net/fingrene_vak_fra_lejernes_penge

Fokus på antibiotika
https://www.skrivunder.net/fokus_pa_antibiotika

Folkeafstemning om afskaffelse af politisk imunitet
https://www.skrivunder.net/folkeafstemning_om_afskffelse_af

For Ytringsfrihed på Facebook
https://www.skrivunder.net/for_ytringsfrihed_pa_facebook

Forbud mod Googles *hensynsløse* aggressive adfærd
https://www.skrivunder.net/forbud_mod_googles_hensynslose_aggressive_adfard

Forbud mod ikke-egnede bilister
http://www.skrivunder.net/forbud_mod_ikke-egnede_bilister

Forbud mod pyramidespil herunder aktier
http://www.skrivunder.net/signatures/forbud_mod_pyramidespil_herunder_aktier/

Forbud mod utidige valg
http://www.skrivunder.net/forbud_mod_utidige_valg

Gør straffen hårdere for udviste kriminelle (så de ikke tør
vende tilbage)
http://www.skrivunder.net/gor_straffen_hardere_for_udviste_kriminelle

Indfør Systembolaget for tobak og alkohol
http://www.skrivunder.net/indfor_systembolaget_for_tobak_og_alkohol

Ja tak til alle, der kan, skal i arbejde
http://www.skrivunder.net/ja_tak_til_alle_der_kan_skal_i_arbejde

Ja tak til, at det offentlige hjælper virksomheder igang
http://www.skrivunder.net/ja_tak_til_at_det_offentlige_hjalper_virksomheder_igang

Jøderne har ret til at tilbe' på Tempelbjerget
http://www.skrivunder.net/joderne_har_ret_til_at_tilbe_pa_tempelbjerget

Karantæne-reglerne SKAL overholdes mht. ebola
http://www.skrivunder.net/karantane-reglerne_skal_overholdes_mht_ebola

Nej til et moderne kontanthjælpsloft
http://www.skrivunder.net/nej_til_et_moderne_kontanthjalpsloft

Ophæv cølibatkravet
http://www.skrivunder.net/ophaev_coelibatkravet

Opret Forenede Demokratiske Nationer (FDN), United Democratic
Nations (UDN)
http://www.skrivunder.net/opret_forenede_demokratiske_nationer

Michail Chodorkovskij Ruslands repræsentant til De Forenede
Demokratiske Nationer
http://www.skrivunder.net/michail_chodorkovskij_russias_representative_to_united_democrati

"REKLAMER NEJ TAK" til postkassen burde være en selvfølge /miljøbevidsthed
https://www.skrivunder.net/reklamer_nej_tak_til_postkassen_burde_vare_en_selvfolge_miljobevidsthed

Send palæstinenserne hjem (til Sverige)
http://www.skrivunder.net/send_palastinenserne_hjem_til_sverige

Smid Ukraines ambassadør i Danmark ud af landet
http://www.skrivunder.net/smid_ukraines_ambassador_i_danmark_ud_af_landet
(Dette nu ikke længere aktuelt)

Stem på snUFO-partiet ...
http://www.skrivunder.net/stem_pa_snufo-partiet

Stop offentlig rygning, mennesker lider under passiv rygning ...
http://www.skrivunder.net/stop_offentlig_rygning_mennesker_lider_under_passiv_rygning

Støt israelsk medlemskab af NATO ...
http://www.skrivunder.net/stoet_israelsk_medlemskab_af_nato

Umyndiggjorte (handikappede) skal ha' ret til at stemme ...
https://www.skrivunder.net/umyndiggjorte-handikappede-skal-ha-ret-til-at-stemme

-

Jesu Krist Genkomst, Ja Tak
http://www.skrivunder.net/jesu_krist_genkomst_ja_tak

Interstellart bryllup, Ja tak
http://www.skrivunder.net/interstellart_bryllup_ja_tak

(Givetvis to sider af samme sag!)

-

Coming up world news:

UFO landed in Central Park ...

Eller måske rettere:

Above the hill of Zion!

Apropos ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2009-03-02/08-520

-

UFO-Evaluering:
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-119
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-152b

2013-02-15-hændelsen above Russia:

Genstanden er for STOR til, at vi jordboere (herunder NASA) kan
*fuske* med den!

Ergo må den være *ægte*!

Found:

Date: Thu, 11 Apr 2019 09:21:46 +0200, GMT 07:21
[...]

Test dit kærlighedssprog ...
http://kærlighedssprog.dk/kaerlighedssprog/test-dit-kaerlighedssprog/

Gennemgå profilen, når du er afslappet og har tid nok.

(Vælg en af følgende 2 muligheder:)

Nr. 1
Jeg er glad for at blive rost
Jeg kan lide at få et knus

Nr. 2
Jeg kan godt lide at ...

Last OUTPUT: 21700 news:5d4f0d11$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/SKf1MoGSFgAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21793

Urolighederne fortsætter i Hongkong

Sommeren blev én af de varmeste nogensinde

2322 days to Nuclearwar (± unknown)

-

I går søndag meddelte vores præst, at nogen (i ugens løb)
havde "lånt" en bønnebog (med andagt til hver dag) fra Kirken,
så den nu IKKE længere kunne frit benyttes af alle og enhver!

Så ...

(Har du behov:)

Som noget helt nyt medtages fremover her også denne Katolske
service online (den både kan høres og læses):

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+3&version=BPH

Lukas 3, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Johannes Døbers budskab

[ ... ]

Jesus bliver døbt med vand og Helligånd

[ ... ]

Jesu stamtavle

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+25.15-28&version=BPH

Ordsprogene 25:15-28, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

28
Den, der ikke kan beherske sig,
er sårbar som en by uden mur omkring.

Refleksion:

Husk, at Jesus også tager imod dig, når du har mistet
tålmodigheden og selvbeherskelsen, været stridbar eller søgt
din egen ære. Benytter du dig af det?

Kommentar:

*Selvbeherskelse* (*selvkontrol*) er nogle af Åndens frugter:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Gal+5.22-&version=BPH

Galaterne 5:22-26, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

22-23
Men det, Helligånden frembringer i os, er: Kærlighed,
glæde og fred; tålmodighed og hjælpsomhed; godhed og
troskab; nænsomhed og selvbeherskelse. Ingen lov forbyder
den slags ting.

24
De, som lever deres liv med Kristus som Herre, har
korsfæstet det gamle liv med dets egoisme og begær.

25
Da Guds Ånd har givet os et nyt liv, må vi også følge
Åndens vejledning.

26
Lad os ikke være selvglade. Det provokerer og skaber
misundelse.

Illustrationen med *ringmuren* KAN godt opfattes som et
billede på det, vi i psykologiens verden kalder for 'Jeget's
ubevidste forsvarsmekanisme'.

Jeg har således fåer for vane her dag at be' om (for mig og
mine kære) bl.a. selvbeherskelse, udholdenhed og tålmodighed;
lidt i forlængelse af bønnen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+51.12&version=BPH

Salme 51:12 Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Giv mig et rent hjerte, oh, Gud,
og skab en ny ånd i mit indre

Skab i mig, o Gud, et rent hjerte med rene tanker og ønsker.

Amen?

Øh ...

Mens vi lige er ved emnet at *stjæle* (se under emnet 'Daily
Readings - Catholic Online'), så tale vi dette om forleden
dag til konvetit-undervisning.

Og jeg fortalte, at jeg var en tyv (som teenager), INDEN jeg
blev en kristen. Andre havde forsøgt at opdrage på mig (og
sikkert også jeg selv), men ligemeget hjalp det. Jeg blev ved
med at stjæle, fordi det lå til min *egocentriske* natur at
*begære* andres landområder ... øh, nej! ... andres ting!

Mit vidnesbyrd var så for den lille gruppe konvetitter, at
da jeg kom til tro på Jesus (fordi jeg havde mødt Ham i form
af Gud Helligånds *nærvær* - Jeg ku' føle en varme gå ned
gennem min rygsøjle og som gav mig MEGEn velvære), da
FORSVANDT denne egocentriske trang i mig til at stjæle som
dug for solen! Det var som om den var blev dræbt (korsfæstet)

Altså: Hvad andre IKKE ku' skabe i mit hjerte (politiet havde
for øvrigt OGSÅ været med i denne processe), det blev *født*
af Gud Hamselv, da jeg kom til tro.

Og siden har jeg sat en ære i IKKE at snyde og bedrage andre
mennesker!

Dette er et eksempel på *Åndens frugt*!

Så bed, hvis du ønsker, at Gud skal forvandle dit sind:

Skab i mig, o Gud, et rent hjerte med rene tanker og ønsker.

Amen?

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Ki+25.18-30&version=BPH

Anden Kongebog 25:18-30, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Jerusalems fald. Templets ødelæggelse. Juda i eksil, fortsat)

[ ... ]

Jojakin får bedre forhold under sit fangenskab

-

Dagens Ord fra ...

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte
4 gange om året: dec, mar, jun og sep, og det er jo meget
smart, hvis man er væk på retræte eller noget andet.)

=== citat start ===

Ordet for 2019-09-23

Du vil komme igennem

"På ny vil han fylde din mund med latter og dine læber
med jubel."
Job 8,21

=== citat slut ===

-

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

(2019-09-23, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

My old self has been crucified with Christ. It is no longer
I who live, but Christ lives in me. So I live in this
earthly body by trusting in the Son of God, who loved me and
gave himself for me.
Galatians 2:20

-

See also ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2019 uge 39 (news samlet)
Date: Mon, 23 Sep 2019 09:03:26 +0200, GMT 07:03
21793 news:5d886e4e$0$706$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/CozXybcfGOM/eMWkWajPAQAJ

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21793

Urolighederne fortsætter i Hongkong

Sommeren blev én af de varmeste nogensinde

Kulturminister fjerner krav: DR må igen skrive 'lange, dybdegående artikler'
kl. 10:13
https://www.dr.dk/nyheder/politik/kulturminister-fjerner-krav-dr-maa-igen-skrive-lange-dybdegaaende-artikler

-

Iranske kvinder får lov til at se landskamp på stadion
kl. 11:04
https://www.dr.dk/sporten/fodbold/iranske-kvinder-far-lov-til-se-landskamp-pa-stadion

-

DR S166 søn 22 sep 18:14:45
22.september dr.dk/nyheder 16:30

UROLIGHEDERNE FORTSÆTTER I HONGKONG
For 16. weekend i træk er unge
hongkongere i dag gået på gaden i
protest mod landets regering. Og endnu
en gang udviklede demonstrationerne sig
til uroligheder.

Dagens demonstrationer startede
fredeligt, da demonstranter samledes i
et indkøbscenter i Sha Tin-distriktet,
hvor de lavede en udstilling med papir-
traner.

Men demonstrationen udviklede sig i
løbet af dagen til voldelige protester.
Her blev der smadret vinduer, sat ild
til et kinesisk flag, ligesom
demonstranterne også vandaliserede den
metrostation, der er forbundet med
indkøbscenteret.

Urolighederne fortsætter i Hongkong: Demonstranter vandaliserer kinesisk
flag
kl. 16:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/urolighederne-fortsaetter-i-hongkong-demonstranter-vandaliserer-kinesisk-flag

-

Nej tak til abort: Titusindvis af slovakker demonstrerer for et forbud
kl. 18:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/nej-tak-til-abort-titusindvis-af-slovakker-demonstrerer-et-forbud

-

DR S175 man 23 sep 09:39:31
23.september dr.dk/nyheder 02:19

TRUMP BEKRÆFTER OMSTRIDT SAMTALE
USA's præsident, Donald Trump,
erkender, at et telefonopkald med
Ukraines præsident i juli omhandlede
den demokratiske præsidentkandidat Joe
Biden.

Det siger Trump søndag ude foran Det
Hvide Hus ifølge flere amerikanske
medier.

Han benægter dog beskyldningerne om, at
han skulle have brugt sin magt som
præsident til at forsøge at skade
Bidens kandidatur.

Trump bekræfter omstridt samtale med Ukraine om Biden
kl. 02:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-bekraefter-omstridt-samtale-med-ukraine-om-biden

Iran spiller med musklerne og sender klart signal til USA ved militærparade
22. sep. 2019, 12:00
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-22-iran-spiller-med-musklerne-og-sender-klart-signal-til-usa-ved-militaerparade

-

Sommeren blev én af de varmeste nogensinde
22. sep. 2019, 13:08
https://vejr.tv2.dk/2019-09-22-sommeren-blev-en-af-de-varmeste-nogensinde

Alt tyder på, at det indeværende år går hen og bliver blandt
de tre varmeste på Jorden i de seneste 140 år.

-

Mor og søn fundet døde af sult - nu kræves der hjælp til afhoppere fra
Nordkorea
22. sep. 2019, 14:37
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-22-mor-og-soen-fundet-doede-af-sult-nu-kraeves-der-hjaelp-til-afhoppere-fra-nordkorea

Demonstranterne kræver handling efter mor og søn er fundet
døde af sult i en lejlighed i Seoul.

-

Tanzania tier om mulige udbrud af dødelig virus, lyder kritik
22. sep. 2019, 21:52
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-22-tanzania-tier-om-mulige-udbrud-af-doedelig-virus-lyder-kritik

-

Egypten anholder prisvindende advokat efter protester mod Sisi
23. sep. 2019, 06:05
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-23-egypten-anholder-prisvindende-advokat-efter-protester-mod-sisi

-

Iran klar til at frigive britisk tankskib i Hormuz-strædet
23. sep. 2019, 11:12
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-23-iran-klar-til-at-frigive-britisk-tankskib-i-hormuz-straedet

-

Nu taler insider i udbyttesagen for første gang: - Jeg har dårlig
samvittighed
23. sep. 2019, 11:59 ...
Spies stopper for salg af alle rejser
23. sep. 2019, 11:45 Opd. 23. sep. 2019, 12:06 ...

-

104 SVT Text Måndag 23 sep 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Resejätten Thomas Cook i konkurs...130

* Konstruktionsfel bakom flygkrasch..131

* Iran: Stena Impero fri att åka.....132

* Fängelsepersonal utreds för tortyr 133

* Nio katalanska separatister gripna 134

* Flera explosioner i Nicaragua......135

* WHO anklagas för vaccinransonering 136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Måndag 23 sep 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Splittrat Labour röstar om brexit..137

Trump inte med på klimattoppmötet..138
SVT erfar: Sverige får ledarroll...139
FN pekas ut som klimatbov..........141

Trump: "Diskuterade korruption"....140

* Notiser: Klassrum rasade i Kenya...148

-

132 SVT Text Måndag 23 sep 2019
UTRIKES PUBLICERAD 23 SEPTEMBER

Iran: Stena Impero fri att åka

Iran uppger att den svenskägda tankern
Stena Impero är fri att lämna.

-Den rättsliga processen är avslutad
och baserat på det är förutsättning-
arna för att släppa fri oljetankern
uppfyllda och oljetankern kan lämna,
säger regimens talesperson Ali Rabiei.
.
Stena Impero, som seglar under
brittisk flagg, beslagtogs av Irans
revolutionsgarde när fartyget färdades
genom Hormuzsundet den 19 juli.

Iran meddelade i söndags att fartyget
skulle släppas, men angav ingen
tidsram för när det skulle ske.

-

135 SVT Text Måndag 23 sep 2019
UTRIKES PUBLICERAD 23 SEPTEMBER

Flera explosioner i Nicaragua

Flera explosioner inträffade
i Nicaragua i helgen, rapporterar
Reuters. En oppositionsgrupp säger
sig ligga bakom.

"Dessa handlingar utfördes och kommer
att fortsätta att utföras under
resten av september, oktober och
kommande månader tills diktaturen
bryts", säger regimkritiska APN i ett
uttalande.

Mer än 300 personer tros ha dödats
i fjol i samband med protester mot
president Daniel Ortega, som en
reaktion på presidentens beslut om
förändringar i välfärdssystemet.

-

NRK:
22. september 2019 kl. 07:49 - 23. september 2019 kl. 09:11, error

23. september 2019 kl. 11:21

-

Carter administration knew of Israeli nuclear test, turned a blind eye

Carter also wanted to avoid any negative impact on the peace
treaty between Israel and Egypt, which was just a year old at
the time, according to the report.

By Omri Nahmias
September 22, 2019 17:59
https://www.jpost.com/Israel-News/Carter-administration-knew-of-Israeli-nuclear-test-turned-a-blind-eye-602485

EU-lande: Iran ansvarlig for angreb.

Video ryster russerne: Blev overfaldet af politiet og dømt for vold

Varmeste fem år nogensinde
FN-chef: Vi kan vinde klimaræset

Farc bakom tusentals kidnappningar

Amnesty: Hongkong allt mer ofritt

2321 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+4&version=BPH

Lukas 4, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Fristelsen i ørkenen

[ ... ]

Jesus begynder at fortælle om Guds rige rundt om i Galilæa

[ ... ]

Jesus forkastes som Messias af sine bysbørn

[ ... ]

Jesu autoritet — hans magt over de onde ånder

[ ... ]

Jesus viser sin magt til at helbrede alle mulige sygdomme

[ ... ]

Jesus fortsætter med at fortælle om Gud og helbrede i hele Galilæa

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Num+12&version=BPH

4 Mosebog 12, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Mirjam gør oprør mod Moses

Herren fortsatte: „Når jeg taler til en profet, gør jeg
det normalt gennem syner og drømme,

7
men det er ikke på den måde, jeg kommunikerer med min
tjener Moses. Han er en trofast leder for mit folk.[b]

8
Med ham taler jeg ansigt til ansigt og ikke i gåder. Han
har set mig, som jeg er. ...

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Jo+1.1-2.6&version=BPH

1 Johannes 1:1-2:6, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Budskabet om Kristus er en øjenvidneberetning

Lev i lyset

Lev i lydighed mod Jesu befalinger

-

[...]

Ordet for 2019-09-24

Fuldstændig overgivet til Gud

"Ja, jeg regner så vist alt for tab på grund af det langt
større at kende Kristus Jesus, min Herre."
Fil 3,8

=== citat slut ===

-

[...]

Daily Reading for Tuesday September 24, 2019

Reading 1, Ezra 6:7-8, 12, 14-20
Responsorial Psalm, Psalms 122:1-2, 3-4, 4-5
Gospel, Luke 8:19-21

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 23 Sep 2019 09:03:26 +0200, GMT 07:03

> [...]

EU-lande: Iran ansvarlig for angreb.

Video ryster russerne: Blev overfaldet af politiet og dømt for vold

DR S122 man 23 sep 20:56:10
23.september dr.dk/nyheder 15:10

VARMESTE FEM ÅR NOGENSINDE
En Rapport fra en underorganisation af
FN, Den meteorologiske
verdensorganisation (WMO), viser, at
årene mellem 2015 og 2019 er de
varmeste, der nogensinde er blevet
målt. Varmen har ifølge rapporten ledt
flere klimaforandringer med sig,
herunder vandstandsstigninger.

FN's generalsekretær, Antonio Guterres,
har i forbindelse med dagens
klimatopmøde i New York tænkt sig at
følge rapportens råd.

- Vi taber kapløbet med klimaet. Det
bliver værre for hver dag, der går,
fordi vi ikke gør nok, udtalte han
ifølge Reuters.

FN-rapport: Årene mellem 2015 og 2019 er de varmeste nogensinde
kl. 15:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fn-rapport-aarene-mellem-2015-og-2019-er-de-varmeste-nogensinde

-

DR S131 tir 24 sep 08:00:04
24.september dr.dk/nyheder 02:15

FN-CHEF: VI KAN VINDE KLIMARÆSET
Der er sket klare fremskridt på
mandagens klimatopmøde. Og selv om der
er lang vej endnu, er der håb forude i
forhold til at begrænse den globale
opvarmning.

Sådan lyder budskabet fra FN's
generalsekretær, Antonio Guterres, i
den afsluttende tale på topmødet i New
York.

Generalsekretæren havde indkaldt
verdens stats- og regeringschefer,
erhvervsledere og private investorer
til topmødet for at sætte mere fart i
den grønne omstilling.

De skulle levere konkrete planer og
ikke "flotte taler", lød opdraget.

FN-chef efter topmøde: Vi kan vinde klimaræset
kl. 02:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fn-chef-efter-topmode-vi-kan-vinde-klimaraeset

Kommentar:

Det er altså noget skrækkeligt ævl, fordi ...

Så længere vi IKKE fjerner al den CO2, som vi allerede HAR
udledt til atmosfæres (igennem flere århundreder), så vil
klimaforandringerne *fortsætte*, desværre!

-

DR S133 tir 24 sep 08:00:04
24.september dr.dk/nyheder 05:43

MILLIARDAFTALE OM NY MÅNELANDING
Den amerikanske rumfartsadministration
(Nasa) og flyproducenten Lockheed
Martin har indgået en aftale om at
sende amerikanske astronauter til Månen
inden 2024.

Det står klart, efter at Nasa mandag
har øremærket næsten tre milliarder
dollar - godt 20 milliarder kroner -
til Lockheed Martin til at bygge tre
Orion-kapsler til missionen.

Første del af aftalen omfatter tre
kapsler for 2,7 milliarder dollar til
Artemis-missionerne tre, fire og fem,
der skal bringe amerikanske astronauter
tilbage til Månen. Hver kapsel kan have
fire astronauter om bord.

Nasa og Lockheed indgår milliardaftale om ny månelanding
kl. 05.43
https://www.dr.dk/nyheder/viden/nasa-og-lockheed-indgar-milliardaftale-om-ny-manelanding

-

DR S134 tir 24 sep 08:00:04
24.september dr.dk/nyheder 07:58

EU-LANDE: IRAN ANSVARLIG FOR ANGREB
Storbritannien, Tyskland og Frankrig
udpeger nu Iran som ansvarlig for
angreb mod to olieanlæg i Saudi-Arabien
i forrige weekend.

Droneangrebene i det østlige Saudi-
Arabien har øget spændingerne i
regionen. I en fælles udtalelse skriver
de tre EU-lande, at de "i de kraftigste
vendinger fordømmer" angrebene på
olieanlæggene.
Landene understreger vigtigheden af
stabilitet i regionen opfordrer påny
til en ny politisk løsning på krigen i
Yemen.
Også USA har udpeget Iran som ansvarlig
for angrebet, som yeminitiske houthi-
oprørere ellers har taget skylden for.

Nu peger store EU-lande også på Iran: Står bag angreb på Saudi-Arabien
kl. 07.58
https://www.dr.dk/nyheder/temaer/nu-peger-store-eu-lande-ogsaa-paa-iran-staar-bag-angreb-paa-saudi-arabien

Kommentar:

Et udsagn:

Mig må gerne angribe andre lande, men I på IKKE angribe
mig! Mig har nemlig helle-for-delle! Mig true med bål og
brand, hvis I alligevel gør det!

Vær *realister*:

KANSKE vi ikke længere HAR nogen valgmulighed (med denne
*fanatiske* indstilling, som de lægger for dagen). Krigen
kommer UANSET hvad. Spørgsmålet er derfor nu muligvis KUN,
*om* krigen bliver konventionel eller om den bliver atomar!

Counter now ...
2321 days to Nuclearwar (± unknown)

Billeder fra Kina viser kronragede mænd i lænker nær genopdragelseslejr
23. sep. 2019, 19:28
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-23-billeder-fra-kina-viser-kronragede-maend-i-laenker-naer-genopdragelseslejr

-

Tunesisk minister: Thomas Cook skylder hoteller 448 millioner kroner
23. sep. 2019, 21:29
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-09-23-tunesisk-minister-thomas-cook-skylder-hoteller-448-millioner-kroner

Kommentar:

Svineri, fordi Tunesien er fattigt land, men bliver brugt
(og snydt) som skraldespand!

-

Video ryster russerne: Blev overfaldet af politiet og dømt for vold
24. sep. 2019, 05:27
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-22-video-ryster-russerne-blev-overfaldet-af-politiet-og-doemt-for-vold

Kommentar:

Rusland er desværre IKKE et land med en-hær-og-et-politi,
men en-hær-og-et-politi med et land!

-

Europæiske stormagter giver Iran skylden for saudisk olieangreb
24. sep. 2019, 05:58
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-24-europaeiske-stormagter-giver-iran-skylden-for-saudisk-olieangreb

-

Thairestaurant på Amager er ramt af eksplosion
24. sep. 2019, 04:47 Opd. 24. sep. 2019, 07:09 ...

-

104 SVT Text Tisdag 24 sep 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Farc bakom tusentals kidnappningar 130
* Nytt fall av svinpest i Sydkorea...131

* Amnesty: Hongkong allt mer ofritt..132
* Teslas Kina-fabrik rullar i gång...133

* Oklart när olycksplan flyger igen..134
* Miljardavtal för nya månfärder.....135

Boeing betalar en halv miljard kr..136

Thunberg i FN-möte: Ni sviker oss..137
66 länder vill bli klimatneutrala..138

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Tisdag 24 sep 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

EU-länder överens om asylsökande...139
Misstänkt flygkapare var fel man...140

Seger för Corbyn i brexit-strid....141
Europeiska länder pekar ut Iran....142

Många döda i protester i Papua.....143
* Notiser: Skalv utanför Puerto Rico 148

-

130 SVT Text Tisdag 24 sep 2019
UTRIKES PUBLICERAD 24 SEPTEMBER

Farc bakom tusentals kidnappningar

Tidigare Farcledare har i en tribunal
i Bogota formellt tagit på sig
ansvaret för tusentals kidnappningar
i Colombia, uppger nyhetsbyrån AFP.

Erkännandet följer på en ursäkt till
offren från Rodrigo Londono, numera
ledare för Farcs politiska parti, och
flera andra ledare i tribunalen
i juli.

Farc använde kidnappningar för att
sätta press på regimen och som ett
sätt att skaffa pengar via
utpressning. Farc anklagas för över
6 000 fall av kidnappning under åren
1993-2012.

-

132 SVT Text Tisdag 24 sep 2019
UTRIKES PUBLICERAD 24 SEPTEMBER

Amnesty: Hongkong allt mer ofritt

Hongkongs invånare har fått sina
demokratiska rättigheter begränsade
sedan 2003 i en allt ökande takt. Det
visar en ny rapport från Amnesty.

Bland annat har mötesfriheten,
organisationsfriheten och
yttrandefriheten begränsats kraftigt.

Enligt det internationella avtal som
slöts innan återlämnandet av Hongkong
till Kina, garanterades Hongkong en
rad demokratiska fri- och rättigheter.
Men istället har det politiska inflyt-
andet från Peking ökat. Bland annat
görs en omtolkning av principen som
kallas "Ett land, två system".

-

143 SVT Text Tisdag 24 sep 2019
UTRIKES PUBLICERAD 23 SEPTEMBER

Många döda i protester i Papua

Minst 20 personer har dött i våldsamma
protester i den ostliga provinsen
Papua i Indonesien där demonstranter
tänt eld på byggnader.

-De flesta dog i bränderna, säger
militärens talesperson Eko Daryanto
och tillägger att dödstalet kan stiga
eftersom en del blev instängda och
inte kunnat ta sig ut.

Papua utropade självständighet 1961
efter att ha varit en nederländsk kol-
oni, men Indonesien tog snabbt kon-
troll över regionen. Rebellgrupper har
sedan dess krävt självständighet och
våldsamheter blossar upp regelbundet.

-

NRK:
23. september 2019 kl. 11:21 - 24. september 2019 kl. 02:15, error

24. september 2019 kl. 07:49

-

Nu begynder det politiske spil: 10 ud af 13 arabere støtter Gantz
Af Anders Hjorth Vindum 23. September 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/nu-begynder-det-politiske-spil-10-ud-af-13-arabere-stoetter-gantz

Det kan vær en fordel for Gantz, hvis Netanyahu får chancen
for at danne regering først. Afgørelsen træffer præsident
Rivlin senere mandag.

-

Trump: Protecting religious freedom is ‘one of my highest priorities’

He also revealed another initiative: the US will form a
coalition of businesses that support the protection of
religious freedom.

By Omri Nahmias
September 24, 2019 02:02
https://www.jpost.com/American-Politics/Trump-Protecting-religious-freedom-is-one-of-my-highest-priorities-602634

-

UN: Britain, France, Germany blame Iran for Saudi attack

By REUTERS
September 24, 2019 06:05
https://www.jpost.com/Breaking-News/UN-Britain-France-Germany-blame-Iran-for-Saudi-attack-602652

Trump at U.N.: We won’t tolerate Iran’s ‘monstrous antisemitism’

At UN, Trump calls on Mideast nations to fully normalize ties with Israel

FN-lande fordømmer Kinas undertrykkelse af muslimer

2320 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+5&version=BPH

Lukas 5, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Simon Peters mirakuløse fiskefangst

[ ... ]

Jesus helbreder en spedalsk mand

[ ... ]

Jesus viser sin magt til at tilgive synder

[ ... ]

Jesus elsker dem, det religiøse samfund forkaster

[ ... ]

Jesus kommer med en ny lære

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Num+13.1-29&version=BPH

4 Mosebog 13:1-29, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Moses sender spioner til Kana’an

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Jo+2.7-17&version=BPH

1 Johannes 2:7-17, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Adlyd kærlighedsbudet

Elsk ikke denne verden

16
Alt, hvad der hører denne verden til: fysisk begær,
misundelse og pral med materiel rigdom, er ikke fra
Faderen, men fra verden.

-

[...]

Ordet for 2019-09-25

Om at håndtere lederskabets pres

"... det, som dagligt trykker mig: bekymringen for alle
menighederne."
2.Kor 11,28
(2019-09-24, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

"And now that you belong to Christ, you are the true children
of Abraham. You are his heirs, and God's promise to Abraham
belongs to you."
Galatians 3:29

-

See also ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/

Daily Reading for Wednesday September 25, 2019

Reading 1, Ezra 9:5-9
Responsorial Psalm, Tobit 13:2, 3-4, 6, 7-8, 6
Gospel, Luke 9:1-6

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 23 Sep 2019 09:03:26 +0200, GMT 07:03

> [...]

Trump at U.N.: We won’t tolerate Iran’s ‘monstrous antisemitism’

FN-lande fordømmer Kinas undertrykkelse af muslimer

Magtfuld demokrat truer Trump med rigsretssag
24. Sep. 2019 kl. 23:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/magtfuld-demokrat-truer-trump-med-rigsretssag

USA klar til at stramme sanktioner mod Iran - men også klar til at blive
venner, siger Trump
24. sep. 2019, 16:40
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-24-usa-klar-til-at-stramme-sanktioner-mod-iran-men-ogsaa-klar-til-at-blive-venner

-

KOMMENTAR: Derfor er Ukraineskandalen værre end Watergate
24. sep. 2019, 20:50
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-24-kommentar-derfor-er-ukraineskandalen-vaerre-end-watergate

-

Forsvundet kontinent fundet under Europa - du har muligvis været der
uden at vide det
24. sep. 2019, 20:59
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-24-forsvundet-kontinent-fundet-under-europa-du-har-muligvis-vaeret-der-uden-at-vide

Greater Adria er på størrelse med Grønland og brød fri af
Nordafrika, før det blev begravet under Sydeuropa for 140
millioner år siden.

-

FN-lande fordømmer Kinas undertrykkelse af muslimer
25. sep. 2019, 05:21
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-25-fn-lande-fordommer-kinas-undertrykkelse-af-muslimer

-

Stor gletsjer truer med at kollapse på Mont Blanc
25. sep. 2019, 06:14 Opd. 25. sep. 2019, 06:15
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-25-stor-gletsjer-truer-med-at-kollapse-pa-mont-blanc

-

Enhedslisten kræver billigere tog og bus på finansloven
25. sep. 2019, 05:14 Opd. 25. sep. 2019, 07:59 ...

-

104 SVT Text Onsdag 25 sep 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Allt fler mässlingsfall i Norge....130

Riksrättsprocess mot Trump inleds..131
Trump: "Är en total häxjakt".......132
Avslöjandet om telefonsamtalet....175-

Ingen president har fällts.........177

Gripanden efter Egypten-protester..133

Statskupp tros planerad i Ghana....134

* FN: Talmaraton i generalförsamling 135

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Onsdag 25 sep 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Politikerna åter till parlamentet..136
Olagligt att stänga parlamentet....137
Motståndare kräver Johnsons avgång 138

Terrormisstänkta dödade nära Kairo 139

-

133 SVT Text Onsdag 25 sep 2019
UTRIKES PUBLICERAD 24 SEPTEMBER

Gripanden efter Egypten-protester

Egypten griper journalister och stäng-
er medieorganisationers nyhetssidor
efter fredagens protester mot presi-
dent Abd al-Fattah al-Sisi. Det uppger
det New York-baserade institutet CPJ
som granskar journalisters säkerhet.

Tre egyptiska journalister greps sedan
de rapporterat från demonstrationer
efter en fotbollsmatch som spelades
i Kairo. Flera webbsidor, bland dem
brittiska BBC:s och den delvis USA-
finansierade al-Hurra, har stängts.

Amnesty International uppger att de-
monstranter gripits och journalister,
advokater och aktivister förts bort.

-

NRK:
24. september 2019 kl. 07:49 - 25. september 2019 kl. 07:12, error

25. september 2019 kl. 08:31

-

Trump at U.N.: We won’t tolerate Iran’s ‘monstrous antisemitism’

“Last year, the country’s supreme leader said that Israel was
a ‘malignant cancerous tumor that has to be removed and
eradicated. It is possible and it will happen,’” the US
president said.

By Tovah Lazaroff, Herb Keinon
September 25, 2019 02:54
https://www.jpost.com/Arab-Israeli-Conflict/Trump-at-UN-We-wont-tolerate-Irans-monstrous-antisemitism-602742

-

At UN, Trump calls on Mideast nations to fully normalize ties with Israel

President says sanctions against Iran will be tightened, not
lifted, until it changes behavior, ends ‘fanatical quest’ for
nukes; also stresses US wants ‘partners, not adversaries’

By Eric Cortellessa 24 September 2019, 6:59 pm
https://www.timesofisrael.com/at-un-trump-calls-on-mideast-nations-to-fully-normalize-ties-with-israel/

Saudi Arabia says military response to Iran is possible

Saudiarabiens kronprins medger ansvar för mord

Ny FN-rapport skruer op for klimakonsekvenserne: Havene stiger med uset hast

Kofod skrotter principielt nej til Israel-kritik i FN-råd

2319 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+6&version=BPH

Lukas 6, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus er herre over sabbatten

[ ... ]

Jesus helbreder en mand på sabbatten

[ ... ]

Jesus udvælger de 12 apostle

[ ... ]

Jesu helbredende kraft

[ ... ]

Afmagtens velsignelse — selvtilstrækkelighedens forbandelse

[ ... ]

Om at elske sine fjender i stedet for at gøre gengæld

27
Jesus fortsatte: „Til jer, som ønsker at adlyde mig,
siger jeg: ...

Gør mod andre, som I ønsker, at de skal gøre mod jer.

[ ... ]

Om ikke at dømme andre

[ ... ]

Om falske og ugudelige ledere

[ ... ]

Vurder efter resultaterne

[ ... ]

Sande og falske disciple

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Num+13.30-14.10&version=BPH

4 Mosebog 13:30-14:10, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Moses sender spioner til Kana’an, fortsat)

Folk gør oprør på grund af vantro

Stå fast

[ ... ]

Folket havde fået nok. "Lad *os* vælge *os* en anfører".
De var klar til at smide Gud ud for selv at blive center for
deres egen tilværelse. Men den strategi ender med en livslang
ørkenvandring. Uden mål. Kun sig selv som formål.

[ ... ]

Folkestemninger og folkeforfølgelser har igennem hele
kirkens historie forsøgt at få Guds børn til at bøje sig. "Vi
lever jo i 2019 ...". Vi kan og skal tale imod det. ... Nok
kan overgivelse til ham [Gud, red.] og hans Ord se tåbeligt
ud. Men alternativet, en endeløs og formålsløs ørkenvandring,
vil tage livet af enhver, som ikke står og lever i Guds
kærlighed.

Subject: Re: Gud kan du IKKE narre (med din *vranglære*)!
+ Heaven-break -
Re: 2019 uge 38 (news samlet)
Date: Tue, 17 Sep 2019 09:44:43 +0200, GMT 07:44
21781 news:5d808ef8$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/excorsismus/21-781
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/adultery/21-781
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/21-781
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/tsa/21-781
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/21-781
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-781
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/iATt6qOeSxM/ybl2V3kAAwAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/87g7Fl-CKI8/vYXJ3VS5AAAJ

[ ... ]

[ ... ]

[ ... ]
> Tænk sig at lokke sin egen mor med til hor-bryllup (og dermed
> *afgudsdyrkelse*), så hun nu plages af dæmoner!

Det ender - som sagt - med *død* (denne Jeres *ørkenvandring*)!

Mht. min søsters *frafald* fra Herren:

(
Der er tale om *frafald*, fordi hun lever i hor (ifølge Jesu
eget Ord. Se Mark. 10,7-12), og den, der lever i hor skal
IKKE arve Guds Rige (se 1.Kor. 6,9-10)
)

Jesus siger:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Matt+13.1-9%3B18-23&version=BPH

Matthæus 13:1-9, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Billedet med jordbunden

[ ... ]

Matthæus 13:18-23, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus forklarer billedet med jordbunden

18
Nu får I så forklaringen på billedet med landmanden, der
såede korn på sin mark:

Nogle er som den tynde jord på stengrund. Når de hører
budskabet, tager de straks imod det med glæde.

21
Men de lader ikke ordet slå rod, så det varer kun en tid.
Når der kommer problemer eller forfølgelser på grund af
ordet, giver de op og falder fra.

22
Nogle er som jorden med tidsler i. De hører godt nok
ordet, men de daglige bekymringer og den forførende
materialisme kvæler ordet, så det ikke kan bære frugt.

Og det var, hvad der nok skete for hende:

*Djævelen* havde fået lov til at plage hende og hendes mand
med al, al for mange prøvelser (ligesom dengang Jesus blev
fristet ude i ørkenen) i al al fór lang tid, så det var
blevet til en plage (som en skrue UDEN ende, akkurat ligesom
med Job)!

Og til sidst havde hun ikke flere kræfter!

INGEN kan bebrejde hende for dette! INGEN af os mennesker er
jo supermænd (eller superkvinder)!

Og så er der - *menneskelig set* - KUN to muligheder tilbage:

1.
Enten går man til grunde ...

2
... eller også må man ta' sagen i egen hånd!
(ligesom folket gjorde i andagtsteksten ovenfor til i dag)

HVORFOR skulle de igennem må mange prøvelser?

Tja ...

Det er svært at svare på!

Personlig tror jeg på, at vi - når vi bliver *kristne* - er
KØBT fri af Jesus.

Det har jeg i hvert fald selv *personlig erfaret*, at ALLE
bånd fra fortiden MISTER deres kraft/betydning, når Jesus får
lov til at komme ind i vort liv.

Men ...

Det KAN godt være, at der ellers er lidt om snakken mht. ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ex+20&version=BPH

2 Mosebog 20, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

De ti bud

Du må ikke ... Jeg undlader ikke at straffe dem, der
hader mig, så det kan mærkes indtil tredje eller fjerde
slægtled.

6
Men jeg er også den, der er trofast gennem tusind
generationer. Jeg gør godt mod dem, der elsker mig og
holder mine befalinger.

Mine og hendes bedsteforældre (min mormor og morfar) var
medlemmer af Nazi-partiet under 2. Verdenskrig.

Og ja! Jeg tror - for at gøre en lang historie kort - at de
derved har gået djævelens ærinde og dermed påkaldt sig *Guds*
*vrede*, apropos at ... "Jeg undlader ikke at straffe dem,
der hader mig (ved at gøre det onde eller hjælpe dem, der gør
det onde), så det kan mærkes indtil tredje eller fjerde
slægtled.!

Min søster var selv inde på dette emne, inden hun blev puffet
ud over kanten af andre "åndelig modne" kristne!

Nå, men ...

For mit vedkommende roder jeg mig ud i noget okkult som
teenager, og mit liv bliver forvandlet til et mareridt, se
evt. beretningen min desangående ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/tilsyn/20-504
... men det hele forsvinder som dug for solen, da jeg som
18-årig for første gang *personlig* siger 'ja' til, at Jesus
bliver Herren i mit liv (fremfor mig selv)!

Jesus købte mig fri for denne *forbandelse*!

Men KANSKE at denne forbandelse lidt har hvilet over familien
min i 3.-4. generationer!

Jeg ved det ikke.

Det eneste, jeg ved, er, at ...

NÅR du siger 'ja' til din ægtefælle ved indgåelsen af
ægteskabet, da siger du OGSÅ til ham/hende:

”Vil du elske og ære ham/hende,
og leve med ham/hende både i medgang og modgang,
indtil døden skiller jer ad?”

Og det er dette *løfte*, du løber fra, når/hvis du (bliver
skilt og) forlanger at blive gengift!

Det ér at *bedrage* Gud (FORUDEN din ægtefælle)!

Og så er du som folket i dagens andagtstekst, der FRAVÆLGER
Gud (og sidenhen *omkommer* under ørkenvandringen)!

Jeg beklager! Dette er sandheden (hvor ubehagelig den end må
lyde)!

(Jeg er IKKE "ansat" i "firmaet" for at *behage* syndere og
bekræfte dem i deres dårlige valg, som i realiteten er
FRAVALG og dermed FRAFALD fra Herren vor Gud!)

Vend om (er mit råd til alle og enhver):

Der er endnu tid og dermed mulighed for *forsoning* med
Herren, din Gud, som du kom til at "fyre" midt i kampens
hede, dengang djævelen *fristede* dig (måske over evne)!

HVORFOR omkomme i ørkenen?

HVORFOR havne i fortabelsen til evig tid, hvis din fremtid
kunne ha' været bedre?

HVAD lykke er der i de *materielle* værdier?

Snart er de jo borte, og så står du endnu mere lost end før!
https://www.youtube.com/watch?v=cbl5jsG1a4g

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Jo+2.18-29&version=BPH

1 Johannes 2:18-29, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Hold fast ved sandheden

-

[...]

Ordet for 2019-09-26

Tag dig tid til hvile

"Kom med ud til et øde sted, hvor I kan være alene og
hvile jer lidt ..."
Mark 6,31

=== citat slut ===

-

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/

Daily Reading for Thursday September 26, 2019

Reading 1, Haggai 1:1-8
Responsorial Psalm, Psalms 149:1-2, 3-4, 5-6, 9
Gospel, Luke 9:7-9
(2019-09-25, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

Many waters cannot quench love, nor can rivers drown it. If a
man tried to buy love with all his wealth, his offer would be
utterly scorned.
Song of Songs 8:7

(2019-09-26, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

Since we are living by the Spirit, let us follow the Spirit's
leading in every part of our lives.
Galatians 5:25

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 23 Sep 2019 09:03:26 +0200, GMT 07:03

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

New update:

News:dk.test
News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: 21.700 - 21.799 -
Re: ... Informationfile de la Mogens Kall (including
UFO-indicators), file 08867
Date: Wed, 25 Sep 2019 09:23:27 +0200, GMT 07:23
21800 news:5d8b1600$0$699$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/d4CjpU_XBAAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/MRWueyeFrn8/mL7w_s9jCAAJ
[...]

Tidligere chef for Danske Bank i Estland er fundet død
kl. 10:27
https://www.dr.dk/nyheder/penge/tidligere-chef-danske-bank-i-estland-er-fundet-doed

-

Ny FN-rapport skruer op for klimakonsekvenserne: Havene stiger med uset hast
kl. 11:00
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/ny-fn-rapport-skruer-op-klimakonsekvenserne-havene-stiger-med-uset-hast

I løbet af 1900-tallet steg havniveauet med 15 centimeter. Nu
stiger det dobbelt så hurtigt. Nemlig med 3,6 millimeter om
året - eller det, der svarer til 36 centimer på et
århundrede.

Og stigningen tager til.

-

Advarer mod danske cybervåben: Kan ødelægge for milliarder
kl. 18:38
https://www.dr.dk/nyheder/indland/advarer-mod-danske-cybervaaben-kan-oedelaegge-milliarder

-

DR S174 tor 26 sep 11:14:00
25.september dr.dk/nyheder 20:54

'GLOBAL OPVARMNING GAVNER GRØNLAND'
Den globale opvarmning har sat sit
fingeraftryk på den grønlandske natur.

Men der er flere fordele end ulemper
ved det varmere klima, ifølge Tønnes
Berthelsen, der er vicedirektør for
Sammenslutningen af Fiskere og Fangere
i Grønland.

- Der er selvfølgelig isbjørne, der
kæmper, fordi islaget skrumper ind. Men
for den grønlandske økonomi har det
foreløbigt været godt, fordi det skaber
flere indtægter, siger han.

Han bakkes op af store dele af
erhvervslivet, som bogstaveligt talt
har fået nye jagt- og græsmarker.

Fiskere jubler: 'Global opvarmning gavner Grønland'
25. Sep. 2019 kl. 20:54
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/fiskere-jubler-global-opvarmning-gavner-groenland

-

Minister: Cyber-angreb kan blive betalt tilbage med bomber og missiler
25. Sep. 2019 kl. 21:01
https://www.dr.dk/nyheder/indland/minister-cyber-angreb-kan-blive-betalt-tilbage-med-bomber-og-missiler

Cyber-angribere kan gøre stor skade og i sidste ende dræbe
folk uden at sætte foden på dansk jord, siger ekspert.

Dødelige cyberangreb på Danmark eller andre Nato-lande kan
meget vel udløse gengæld i form af virkelige missiler og
bomber, advarer forsvarsminister Trine Bramsen (S).

-

DR S117 tor 26 sep 11:13:56
26.september dr.dk/nyheder 08:11

HACK KOSTER DEMANT EN HALV MILLIARD
Et hackerangreb tidligere i september
hos høreapparatvirksomheden Demant
koster selskabet 550-650 millioner
kroner.

Det oplyser Demant - tidligere kendt
som William Demant - i en meddelelse.

Hackerangrebet fandt sted 3. september.
Selskabet ønsker ikke at oplyse,
hvilken type angreb der er tale om, men
angrebet ramte selskabets servere og
systemer, og det har påvirket
produktion og distribution af
høreapparater, som bliver solgt under
navnet Oticon.

Dermed har Demant ikke kunnet sælge så
meget som normalt.

Hackerangreb koster dansk virksomhed over en halv milliard
kl. 08:11
https://www.dr.dk/nyheder/penge/hackerangreb-koster-dansk-virksomhed-over-en-halv-milliard

Kanonsalut vækker 75 år gammel strid til live mellem Rusland og Estland
25. sep. 2019, 18:51
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-25-kanonsalut-vaekker-75-aar-gammel-strid-til-live-mellem-rusland-og-estland

På Twitter har først det russiske og siden det estiske
udenrigsministerium fremlagt sin version af sagen:

- Artillerisalutten skal markere 75-årsdagen for Tallinns
befrielse fra den nazistiske invasion, skrev det russiske ministerium.

Nej, svarede det estiske ministerium igen:

- Vi afviser de historisk ukorrekte påstande om, at Estland
blev ’befriet’ af sovjetiske tropper. Republikken Estland
deltog ikke i Anden Verdenskrig og var besat af både
Nazi-tyskland og Sovjetunionen. Den såkaldte ’befrielse’ var
en besættelse, der varede i 50 år.

Kommentar:

Og Estland har ret!

-

Kofod skrotter principielt nej til Israel-kritik i FN-råd
26. sep. 2019, 06:04
https://nyheder.tv2.dk/politik/2019-09-26-kofod-skrotter-principielt-nej-til-israel-kritik-i-fn-rad

-

Russisk trawler med 200.000 liter olie om bord lækker i norsk havn
26. sep. 2019, 10:55
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-26-russisk-trawler-med-200000-liter-olie-om-bord-laekker-i-norsk-havn

-

31 adresser ransaget efter eksplosioner og bandekonflikt
26. sep. 2019, 09:02 Opd. 26. sep. 2019, 11:30 ...

-

104 SVT Text Torsdag 26 sep 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Fartyget i Tromsö har kantrat......130

* Brand i fransk kemikaliefabrik.....131

* Första svenskan nu på rymdstation..132

* Metoo-grundare får betala böter....133

* Abort nu lagligt i hela Australien 134

* Elva döda efter skyfall i Indien...135

* Kraftigt jordskalv i Indonesien....136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Torsdag 26 sep 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Kronprinsen medger ansvar för mord 137

* Kokain-beslag i hemmabyggd ubåt....138

Netanyahu uppdras bilda regering...139

Boris Johnson utmanar oppositionen 140

Trump bad Ukraina utreda Biden.....141
Zelenskyj: Trump pressade mig inte 142

Österrike utropar klimatnödläge....143

Notiser: 49 skadade i flyglandning 148

-

130 SVT Text Torsdag 26 sep 2019
UTRIKES PUBLICERAD 26 SEPTEMBER

Fartyget i Tromsö har kantrat

En kraftig brand har under nästan ett
dygn rasat på en rysk trålare i norska
Tromsö men nu har båten kantrat.

En ammoniaktank ombord riskerar att
explodera och en evakueringszon har
införts vilket har orsakat problem
i trafiken och på det intilliggande
Universitetssjukhuset.

Enligt räddningstjänsten har branden
orsakats av ett svetsarbete. Elden ska
ha spridits till ett fiskenät ombord.

Trålaren innehåller ca 200 000 liter
dieselolja. Enligt räddningstjänsten
har förmodligen det mesta brunnit upp.

-

137 SVT Text Torsdag 26 sep 2019
UTRIKES PUBLICERAD 26 SEPTEMBER

Kronprinsen medger ansvar för mord

Saudiarabiens kronprins Mohammed bin
Salman medger nu att mordet på Jamal
Khashoggi skedde när han var ansvarig.

Det är i tv-kanalen PBS som han för
första gången uttalar sig om mordet på
journalisten, som inträffade på det
saudiska konsulatet i Istanbul i fjol.

CIA beskyller kronprinsen för att ha
beordrat mordet, men Saudiarabien
säger att han inte varit inblandad.

Saudiska företrädare nekade först till
all inblandning i mordet och hävdade
att Khashoggi lämnat konsulatet efter
att ha uträttat sitt ärende där.

-

148 SVT Text Torsdag 26 sep 2019
VÄRLDEN I KORTHET 26 SEPTEMBER

Ryssland 49 passagerare på ett ryskt
flygplan fick uppsöka vård efter en
hård landning på flygplatsen Barnaul
i Sibirien på onsdagen. När planet, en
Boeing 767-300 skulle landa uppstod en
brand i landningsstället.

-

NRK:
25. september 2019 kl. 08:31 - 26. september 2019 kl. 09:26, error

26. september 2019 kl. 11:39

-

Israel på dagsordenen i FN – og forvirring i regeringsforhandlinger
Af Anders Hjorth Vindum 25. September 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/israel-paa-dagsordenen-i-fn-og-forvirring-i-regeringsforhandlinger

"Løgneren" Erdogan sammenligner Gaza og Holocaust. Hjemme i
Israel er der håndtryk og smil, men ingen reel udvikling i
regeringsforhandlinger.

-

Bør brud på menneskerettigheder få Danmark til at boykotte VM i Qatar?
26. september 2019, kl. 9:24, opdateret kl. 10:30
Af Jesper Ravnborg
https://www.kristeligt-dagblad.dk/dilemma-bor-danmark-boykotte-vm-i-qatar-i-2022

Kommentar:

Ja, SELVFØLGELIG!

Navnlig muslimske lande har brug for denne 'konstruktive*
kritik, HVIS de skal ha' nogen chance for at *distancere* til
deres egen fanatisme og hjernevask i religionen Islam!

-

Trumps udsending: Dansk beskyttelse af jøder er enestående
25. september 2019, kl. 19:58
Fra Ritzau
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/trumps-udsending-dansk-beskyttelse-af-joder-er-enestaende

-

Saudi Arabia says military response to Iran is possible
1 hour ago, (time now CET 11:59)
https://www.bbc.com/news/world-middle-east-49836080

Saudi Arabia's minister of state for foreign affairs has said
all options, including a military response, are open after
attacks on two oil facilities, which it has blamed on Iran.

Kommentar:

Angrebet er - som sagt - at sammenligne med Pearl Harbon 1941,
og det må derfor straffes (ligesom angrebet på Georgien i aug.
2008 og Ukraine i 2014)!

For ellers bliver det hverdag i morgendagens verden, at man
bare kan tillade sig hvad-som-helst, UDEN at det får
konsekvenser! Og så har vi hele balladen, der til syvende og
sidst resulterer i 3. Verdenskrig!

Men, men, men ...

HVIS Iran skal straffes militært, da må NØDVENDIGVIS der
foreligge et bevis på deres meddelagtighed i angrebet!

For ellers kan de jo med god grund påberåbe sig dit og dat!

Det vil de selvfølgelig gøre uanset hvad, men her taler vi
ikke om propaganda men udelukkende om, hvad der er rimeligt
og ret!

Møgunger ved jo udemærket godt, at de har gjort noget galt,
og at klø derfor er berettiget!

Hmm ...

Et muligt angrebsmål KUNNE være alle deres
atom-energi-installationer (navnlig fissionsreaktorerne), da
det jo - ligesom olieraffinaderierne Jeres - produkserer
energi + al det vi frygter mest af alt: Atomvåben (der kan
bruges til angreb på Saudi Arabien og alle os andre i
morgendagens verden)!

OM en nation har ret til selvforsvar?

Ja!

Ved mindre denne nation er et diktatur som nu fx.
Cannibalistan (China)!

Men ...

I længden bliver det dog svært at forsvare et kongedømme, da
det jo IKKE er 100% demokratisk!

Så ...

Mit råd er FORTSAT: Indfør demokrati i Saudi Arabien!

Hmm ...

Vi må vist hellere lige poste denne *feedback*.

Date: Mon, 23 Sep 2019 09:03:26 +0200, GMT 07:03

Date: Wed, 25 Sep 2019 09:23:27 +0200, GMT 07:23
Khashoggi murder 'happened under my watch,' Saudi crown prince tells PBS
Kronprinsen medger ansvar för mord

-

Brændende trawler kæntrer med 200.000 liter diesel ombord
kl. 12:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/braendende-trawler-kaentrer-med-200000-liter-diesel-ombord

Russisk trawler med 200.000 liter olie om bord lækker i norsk havn
26. sep. 2019, 10:55 ...
Jacques Chirac er død
26. sep. 2019, 12:03 ...
31 adresser ransaget efter eksplosioner og bandekonflikt
26. sep. 2019, 09:02 Opd. 26. sep. 2019, 12:16 ...
Nekrolog: Hvis nogen politiker havde ni liv, så var det Jacques Chirac
26. sep. 2019, 12:18 ...
Aller Media nedlægger over 60 stillinger, erfarer TV 2
26. sep. 2019, 12:24 ...

-

138 SVT Text Torsdag 26 sep 2019

Subject: Saudi Arabia says military response to Iran is possible -
Re: 2019 uge 39 (news samlet)
Date: Thu, 26 Sep 2019 12:16:31 +0200, GMT 10:16
21801 news:5d8c9010$0$702$1472...@news.sunsite.dk
Nuclearwar:
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/21-xxx/21-801
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/saudi-arabia/21-xxx/21-801
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/usa/21-xxx/21-801
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/muslim-world/21-xxx/21-801
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-801
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/CozXybcfGOM/6mTL6ywZBwAJ

> [...]

> kritik, HVIS de skal ha' nogen chance for at *distancere* til
> deres egen fanatisme og hjernevask i religionen Islam!

Muslimer kan heller ej påberåbe sig ufejlbarlighed!

Det klogeste er derfor, at vi ta'r ved lære af vores fejl
(fremfor at fornægte dem)!

Det er derfor, at vi i et demokrati hele tiden forsøger - om
muligt - at nå frem til sandheden (så der IKKE er fejet noget
ind under gulvtæppet)!

-

NRK:
26. september 2019 kl. 11:39

-

Military response to Iran an option after oil attack, says Saudi Arabia

“Iran does not believe in the sovereignty of nations, it does
not believe in the principle of non interference, Iran does
not respect international law."

By Tovah Lazaroff
September 26, 2019 03:43
https://www.jpost.com/Middle-East/Military-response-to-Iran-an-option-Saudi-Arabia-says-after-oil-attack-602925

-

Khashoggi murder 'happened under my watch,' Saudi crown prince tells PBS

The death sparked a global uproar, tarnishing the crown
prince's image and imperiling ambitious plans to diversify
the economy of the world's top oil exporter and open up
cloistered Saudi society.

By REUTERS
September 26, 2019 08:56
https://www.jpost.com/Middle-East/Khashoggi-murder-happened-under-my-watch-Saudi-crown-prince-tells-PBS-602948

-

Mike Pompeo: U.S. sanctioned Chinese entities for transferring oil to Iran

US Secretary of State Mike Pompeo spoke at the United Against
Nuclear Iran's 2019 Iran Summit, ahead of Iranian President
Hassen Rouhani's expected address at the United Nations
General Assembly.

By Tovah Lazaroff
September 26, 2019 10:41
https://www.jpost.com/Middle-East/WATCH-State-Secretary-Mike-Pompeo-addresses-United-Against-Nuclear-Iran-Summit-602838

Vidal

Den 26-09-2019 kl. 13:01 skrev Kall, Mogens:
> [...]

https://www.jpl.nasa.gov/news/news.php?feature=7498

Aflevér SAMTLIGE tyvekoster tilbage, HVIS I har Jeres liv kært!

File 21.803 ...
Crime does NOT pay
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/denmark/21-xxx/21-803
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/usa/21-xxx/21-803
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/crime-does-not-pay/21-803

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/crime-does-not-pay/21-803

Aflevér SAMTLIGE tyvekoster tilbage, HVIS I har Jeres liv kært!

-

Selvmord og overgreb: Danmark sender akut-millioner til Grønland
kl. 15:50
https://www.dr.dk/nyheder/politik/selvmord-og-overgreb-danmark-sender-akut-millioner-til-groenland

-

International postaftale på plads: Slut med stor porto-rabat på pakker
fra Kina
kl. 18:03
https://www.dr.dk/nyheder/penge/international-postaftale-paa-plads-slut-med-stor-porto-rabat-paa-pakker-fra-kina

-

DR S129 tor 26 sep 18:49:33
26.september dr.dk/nyheder 17:44

STYRELSE VIL STÆVNE I UDBYTTESAG
Skattestyrelsen tager skridt til at
stævne de sidste amerikanske
pensionsplaner for cirka 1,2 milliarder
kroner i sagen om svindel med
udbytteskat.

Det fremgår af en pressemeddelelse fra
Skattestyrelsen, der dog ikke vil
uddybe, hvad betegnelsen "tager skridt
til" nærmere dækker over.

Sagen om udbyttesvindel for samlet 12,7
milliarder kroner er kompliceret og
dækker over, at flere selskaber og
personer i en række lande uberettiget
har krævet udbytteskat udbetalt

Styrelse vil stævne sidste pensionsplaner i udbyttesag
kl. 17:44
https://www.dr.dk/nyheder/penge/styrelse-vil-staevne-sidste-pensionsplaner-i-udbyttesag

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/hacker-attack

2019-06-03, CET 10:16, GMT 08:16
2019-06-03, responce ? 25m

Subject: Re: Lars Løkke nær ramt af nedfalden tagsten 10:41.
Hvis jeg var statsministeren, da ville jeg
takke Gud for *englevagt* ... :-) -
Re: 2019 uge 23 (news samlet)
Date: Mon, 3 Jun 2019 13:31:04 +0200, GMT 11:31
21534 news:5cf50501$0$704$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/snufo000/home/stem-paa/mystiske-haendelser/21-534
Hacker-attack (Hackerangreb):
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/hacker-attack/21-xxx/21-534
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/denmark/21-xxx/21-534
Friendly fire:
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/friendly-fire/21-534
Smoke them out:
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/smoke-them-out/21-xxx/21-534
Terminator:
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/terminator/21-534
Warning: The Dog may bite (hundeluftnings-et-eller-andet):
https://sites.google.com/site/snufo000/home/stem-paa/hundeluftnings-partiet/21-534
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/dJl1FrWA4EQ/vJuQUxwKBQAJ

Havde det været et privat virksomhed, der var blevet malket
for milliarder af kroner; ja så tror jeg nok, at man havde
hyret en *dødspatrulje*, så rygtet HURTIGT havde spredt sig
i de kriminelle miljøer: "Stjæl IKKE fra os, hvis du har dit
liv kært!"

For KUN en tåbe frygter ikke havet!

Mit råd er derfor følgende:

"Melodi":

Du skal IKKE stjæle fra mig!
Du skal heller IKKE stjæle fra mine venner!

og ...

Du skal heller IKKE stjæle fra mig land!

Aflevér SAMTLIGE tyvekoster tilbage, HVIS I har Jeres liv
kært!

Fordi ... (memory on from) ...

Subject: WARNING to NATO and her friends:
Runaway dog-144 seen in Your area
(with froth (F-35B) around the its mouth) !!! -
Re: 2018 uge 39 (news samlet)
Date: Sat, 29 Sep 2018 11:18:18 +0200, GMT 09:18
20924 news:5baf435f$0$687$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/usa/20-xxx/20-924
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nato/20-xxx/20-924
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/friendly-fire/20-924
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/smoke-them-out/20-xxx/20-924
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/terminator/20-924
https://sites.google.com/site/snufo000/home/stem-paa/hundeluftnings-partiet/20-924
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/bVlPkY6OrQs/-cxqW6w9AQAJ

Du skal nok IKKE regne med, at du kan bruge USA som et
skalkeskjul!

Sverigedemokraterna er nu Sveriges næststørste parti, viser ny måling
26. sep. 2019, 17:19 ...
Oven på hård kritik tager Skattestyrelsen skridt til at sagsøge flere i
udbyttesag
26. sep. 2019, 19:07 ...

-

NRK:
26. september 2019 kl. 11:39

Iran nuclear deal: EU nations warn Tehran over breaches

2318 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens (vist nok) åndsbollesætning:

Prøv at sige det lidt mere 6-kantet
(fremfor altid så 4-kantet)!

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+7&version=BPH

Lukas 7, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

En romersk officers tro

Da officerens venner kom tilbage til huset, fandt de
tjeneren fuldstændig rask.

Jesus opvækker enkens søn i Nain

[ ... ]

Johannes Døber kommer i tvivl, om Jesus er Messias

[ ... ]

Jesus taler om Johannes som profet

[ ... ]

Både Johannes og Jesus har mødt megen modstand

[ ... ]

Den største tilgivelse frembringer den største kærlighed

Kommentar:

10
[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Num+14.11-25&version=BPH

4 Mosebog 14:11-25, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Folk gør oprør på grund af vantro, fortsat)

11
og Herren sagde til Moses: „...

12
Jeg vil ... udrydde dem, og så vil
jeg begynde forfra med dig og gøre dig til et endnu
mægtigere folk end dem.”

Moses går i forbøn for folket

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Jo+3.1-10&version=BPH

1 Johannes 3:1-10, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Guds børn lever ikke i synd

-

[...]

Ordet for 2019-09-27

Riv det fæstningsværk ned!

"Vore kampvåben er ikke verdslige, men mægtige for Gud
til at bryde fæstningsværker ned ..."
2.Kor 10,4

=== citat slut ===

-

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-09-27

Daily Reading for Friday September 27, 2019

Reading 1, Haggai 1:15--2:9
Responsorial Psalm, Psalms 43:1, 2, 3, 4
Gospel, Luke 9:18-22

-

Date: Mon, 23 Sep 2019 09:03:26 +0200, GMT 07:03

Date: Wed, 25 Sep 2019 09:23:27 +0200, GMT 07:23
Iran nuclear deal: EU nations warn Tehran over breaches

-

Mystisk sygdom hærger koralrevets byggesten i Caribien
kl. 06:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/mystisk-sygdom-haerger-koralrevets-byggesten-i-caribien

Oven på hård kritik tager Skattestyrelsen skridt til at sagsøge flere i
udbyttesag
26. sep. 2019, 19:07
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-09-26-oven-paa-haard-kritik-tager-skattestyrelsen-skridt-til-at-sagsoege-flere-i

-

Efter fire måneders afslag giver Skattestyrelsen for første gang
interview i sagen om udbytteskat
26. sep. 2019, 21:31
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-09-26-efter-fire-maaneders-afslag-giver-skattestyrelsen-for-foerste-gang-interview-i

Som TV 2 i samarbejde med Politiken har afdækket i de seneste
dage, har netværket omkring de to skatteadvokater Matthew
Stein og Jerome Lhote trukket 4,1 milliarder kroner ud af
Danmark.

Senest kunne TV 2 onsdag afsløre, at bagmændene og deres
netværk får mulighed for at trække deres udgifter til at
hente pengene ud af Danmark fra det beløb, de betaler tilbage
til Skattestyrelsen.

Subject: Aflevér SAMTLIGE tyvekoster tilbage, HVIS I har Jeres liv kært! -
Re: 2019 uge 39 (news samlet)
Date: Thu, 26 Sep 2019 19:33:48 +0200, GMT 17:33
21803 news:5d8cf68e$0$706$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/CozXybcfGOM/igYSogkxBwAJ

Subject: Tanker vedr. Mellemøsten og OSLO-fredsprocessen -
Re: 2018 uge 33 (news samlet)
Date: Sat, 18 Aug 2018 09:58:12 +0200, GMT 07:58
20829 news:5b77d14b$0$713$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/mideast-peace-p/20-xxx/20-829
Hunger (Sult).
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/hunger/20-829
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/TnDxa5if1fU/rYNV7sK0DgAJ

Date: Thu, 26 Sep 2019 12:16:31 +0200, GMT 10:16
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/saudi-arabia/21-801
> [...]

> kritik, HVIS de skal ha' nogen chance for at *distancere* til
> deres egen fanatisme og hjernevask i religionen Islam!

Døm nu selv:

Hvad vil du vælge mellem 2 onder:

1.
En civilisation (i verdensrummet), der er ved at begår
selvmord, apropos 2318 days to Nuclearwar (± unknown),

eller ...

2.
En *kylling* ofres (*for at skræmme aben*)!

Hvor MANGE *menneskeliv* kan vi spare?

Hmm ...

Du, *kylling*, afleverer HVER krone tilbage, du har stjålet
- no matter what!

-

Regeringen dropper omstridt vejprojekt: Hænger ikke sammen
27. sep. 2019, 06:12 Opd. 27. sep. 2019, 08:30 ...
Thomas Cook-konkurs kan give regning på fem milliarder kroner
27. sep. 2019, 08:59 ...

-

104 SVT Text Fredag 27 sep 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Misstänkt handgranat på norskt tåg 130

* Vd: Stena Impero förbereder avfärd 131

* Visselblåsare uppges vara från CIA 132
Vita huset anklagas för mörkning...133
USA:s underrättelsechef utfrågad...134

Trump: Snudd på spionage...........135
Visselblåsarens rapport...........175-

USA: Krympt flyktingkvot föreslås..136

Skatterna sänks i Frankrike........137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Fredag 27 sep 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Franske ex-presidenten Chirac död..138

17 döda efter skyfall i Indien.....139

* Notiser: Sex dog av mina i Nigeria 148

-

NRK:
26. september 2019 kl. 11:39 - 27. september 2019 kl. 04:23, error

27. september 2019 kl. 09:16

-

Iran nuclear deal: EU nations warn Tehran over breaches

29 minutes ago, (Time now CET 09:26)
https://www.bbc.com/news/world-middle-east-49849448

-

Saudi Arabia at U.N.: We’ll stop at nothing to defend against Iran

U.S. President Donald Trump said on Friday that he believed
his military restraint so far showed "strength," as he
instead imposed another round of economic sanctions on
Tehran.

By Tovah Lazaroff
September 27, 2019 10:35
https://www.jpost.com/Middle-East/Saudi-Arabia-calls-for-action-on-Iran-at-UN-603097

-

US confirms Syria’s Assad used chemical weapons in May

Secretary of State Mike Pompeo says regime used chlorine in
offensive on rebel-held Idlib, vows a response

By AFP 26 September 2019, 10:23 pm
https://www.timesofisrael.com/us-confirms-syrias-assad-used-chemical-weapons-in-may/

-

US deploys air defense systems, troops to Saudi Arabia

Patriot missile battery and ground-based radar systems to
bolster kingdom’s defenses after September 14 attack on oil
facilities blamed on Iran

By Lolita C. Baldor 26 September 2019, 11:57 pm
https://www.timesofisrael.com/us-deploys-air-defense-systems-troops-to-saudi-arabia/

ET-Break: Crime does NOT pay -
Re: Iran nuclear deal: EU nations warn Tehran over breaches -

Crime does NOT pay
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/denmark/21-xxx/21-805
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/usa/21-xxx/21-805
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/crime-does-not-pay/21-805
Nuclearwar
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/21-xxx/21-805
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/saudi-arabia/21-xxx/21-805
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/usa/21-xxx/21-805
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/muslim-world/21-xxx/21-805
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-805

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-805

-

Den 27-09-2019 kl. 09:54 skrev Kall, Mogens:

"Melodi":
Kan en *kylling* ofres (*for at skræmme aben*)?

Subject: Iran nuclear deal: EU nations warn Tehran over breaches -
Re: 2019 uge 39 (news samlet)
Date: Fri, 27 Sep 2019 09:54:17 +0200, GMT 07:54
21804 news:5d8dc039$0$695$1472...@news.sunsite.dk
Crime does NOT pay
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/denmark/21-xxx/21-804
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/usa/21-xxx/21-804
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/crime-does-not-pay/21-804
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/CozXybcfGOM/p9Xi5f1fBwAJ
Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
(2019-09-27, Friday, day no 270, CET 10:20, GMT 08:20)
- "Jeg skal nok blande mig"

20
- "og føre din sag."

20
- "Dette vedkommer os alle."

Last OUTPUT: 21800 news:5d8b1600$0$699$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/d4CjpU_XBAAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21805

Et *guddommeligt* Ord vedr. Jeg'ets ubevidste forsvarsmekanisme

File 21.806 ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/hus/21-806
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/therapy/21-806
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/hus/21-806
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/therapy/21-806
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/defense-mechanisms/21-806

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/therapy/21-806

2317 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens et-eller-andet:

Hvad skal vi med sorte huller?

Dumpe vores affald deri? ... :-)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+8&version=BPH

Lukas 8, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Kvinder, der følger med Jesus

[ ... ]

Billedet med jordbunden

[ ... ]

Guds riges mysterier forklares kun for disciplene

[ ... ]

Jesus forklarer billedet med jordbunden

[ ... ]

Brug det lys, du har fået

[ ... ]

De, der gør Guds vilje, hører Jesus til

[ ... ]

Jesus befaler blæst og bølger at lægge sig

[ ... ]

Jesus sætter en ikke-jøde fri fra dæmonernes magt

[ ... ]

Jesus gik da op i båden for at sejle tilbage til Galilæa. 38
Manden, der havde været besat af onde ånder, bad om at få lov til at
følge med, men Jesus sagde: 39 „Gå tilbage til din familie og fortæl,
hvor stort et under, Gud har gjort for dig.” Manden gik da hjem og
fortalte over hele byen om det forunderlige, Jesus havde gjort.

[ ... ]

Ved tro bliver en kvinde helbredt og en pige oprejst fra de døde

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Num+14.26-45&version=BPH

4 Mosebog 14:26-45 Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Herrens straf over det vantro folk

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+24.23-34&version=BPH

Ordsprogene 24:23-34, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Flere vise ordsprog

-

[...]

En hidtil overset (*profetisk* ?) "puslespilsbrik" må lige
her medtages (igen):

[...]

Somme tider bliver vores 'fæstningsværker' etableret
tidligt i livet. Smerte, som er påført af familien, er den
dybeste, fordi den stod på så tidligt og involverer
mennesker, som burde have været til at regne med. Du var for
ung til at håndtere og bearbejde den dårlige behandling. Du
vidste ikke, hvordan man forsvarer sig selv. Din far, mor,
onkel, storebror/søster - de hævede sig op over dig, som
regel i størrelse, og altid i rang. Da de dømte dig falskt,
troede du dem. Du fungerede ud fra forkerte data: "Du er
ubegavet ... langsom ... dum som din far ... fed som din
mor ..." Årtier senere lyder ekkoet af disse
nederlags-stemmer stadig i din underbevidsthed. Men det
behøver det ikke at gøre!

=== citat slut ===

Subject: Selvmord skal være tabu, men ikke forties -
Re: 2019 uge 37 (news samlet)
Date: Tue, 10 Sep 2019 10:13:31 +0200, GMT 08:13
21768 news:5d775b3a$0$692$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/therapy/21-768
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/suicide/21-768
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/therapy/21-768
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/EjmY8dh91GQ/hJmIOH_jAgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab.psykologi/iBd-nY1Czyo/E_cbS6nPAgAJ

Jeg talte med et menneske om dette i går, og KANSKE
der er *nyt* fra Himlen:

Ordet for 2019-09-28

Et succesfuldt liv

"... underordne jer ... Ydmyg jer ... kast al jeres
bekymring på ham ..."
1.Pet 5,5-7
Daily Reading for Saturday September 28, 2019

Reading 1, Zechariah 2:5-9, 14-15
Responsorial Psalm, Jeremiah 31:10, 11-12, 13
Gospel, Luke 9:43-45

=>

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zec+2.5-9%2C+14-15&version=BPH

Zakarias 2:5-9, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Målebåndet

9
Da vil Herren selv være som en mur af ild omkring hele
området, og han vil bo midt iblandt dem med sin herlighed.

Kommentar:

Hmm ... (input memory from) ...

https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/hus/15-035

+

https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/wall/21-517

> https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+25.28&version=BPH
>
> Ordsprogene 25:28, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)
>
> Den, der ikke kan beherske sig,
> er sårbar som en by uden mur omkring.

+

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+31.10-13&version=BPH

Jeremias 31:10-13, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

13
Herren siger: „... Jeg vender deres sorg til jubel, jeg
trøster dem og giver dem ny livsglæde.

Det vil - med andre ord - sige, at mennesker, der har været
udsat for en såkaldt skadelig opvækst og deraf har et defekt
eller i hvert fald beskadiget ubevidst forsvar (apropos
dagens ord fra i går fra "Et Ord til Dagen" ang.
fæstningsværket) ...

Det vil sige, at sådanne mennesker KAN hos Gud få Hans
*beskyttelse*.

Og det er jo i grunden ikke verdens værste tilbud, vel?

Tænk dig, at du er så højt elsket af din Skaber, at Han vil
beskytte dig, så du må være ved godt mod trods verdens bøvl
og larm.

Er det ikke FANTASTISKE gode nyheder?
(2019-09-27, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

So let's not get tired of doing what is good. At just the
right time we will reap a harvest of blessing if we don't
give up.
Galatians 6:9

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 23 Sep 2019 09:03:26 +0200, GMT 07:03

Date: Wed, 25 Sep 2019 09:23:27 +0200, GMT 07:23
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/MRWueyeFrn8/mL7w_s9jCAAJ
-

DR S139 fre 27 sep 17:10:52
27.september dr.dk/nyheder 09:30

SAUDI-ARABIEN ÅBNER FOR TURISTER
Saudi-Arabien vil for første gang
tilbyde turistvisa som en del af de nye
visum-regler, der præsenteres i dag.
Hidtil har det ikke været muligt at
besøge det meget konservative
kongedømme som turist.

Kun forretningsrejsende, folk med
familie i Saudi-Arabien og religiøse
pilgrimme, der besøger Mekka og Medina,
har haft mulighed for at besøge landet.

Saudi-Arabien er begyndt at planlægge
frem mod en tid, hvor der vil være
mindre brug for olie i verden. Derfor
skal turisme udgøre en større del af
landets økonomi fremover. Regeringen
håber at kunne tiltrække 100 millioner
turister årligt.

Saudi-Arabien åbner for udenlandske turister
kl. 09:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/saudi-arabien-abner-udenlandske-turister

-

DR S154 fre 27 sep 21:28:17
27.september dr.dk/nyheder 21:25

EGYPTER UDFORDRER PRÆSIDENT
- Nu er det nok, Sisi! siger Mohamed
Ali på mobilvideoen, inden han spytter
mod præsidenten ind i telefonens
kamera.

Den seneste uge har en række videoer
fra den tidligere entreprenør og
mislykkede skuespiller Mohamed Ali fået
grupper af egyptere til at demonstrere
mod Egyptens præsident, Abdel Fattah
el-Sisi, i landets større byer.
Det egyptiske styre svarede igen ved at
arrestere næsten 2000 egyptere på en
enkelt uge på grund af protesterne
ifølge
menneskerettighedsorganisationer.

Han bander, svovler og spytter – og udfordrer Egyptens hårde præsident
27. Sep. 2019 kl. 21:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/han-bander-svovler-og-spytter-og-udfordrer-egyptens-haarde-praesident

Rusland tilbageholder 400 nordkoreanere for ulovligt fiskeri
27. sep. 2019, 15:38
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-27-rusland-tilbageholder-400-nordkoreanere-for-ulovligt-fiskeri

-

Se billederne af Imam Ahmad Bun Hambal Islamic School efter befrielsen

af Steffen Neupert
27. sep. 2019, 21:29
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-27-se-billederne-af-imam-ahmad-bun-hambal-islamic-school-efter-befrielsen

Torsdag blev 300 elever reddet fra fangeskab på Imam Ahmad
Bun Hambal Islamic School i Nigeria.

-

300 drenge befriet fra islamisk skole i Nigeria - var lænket til metalfælge
27. sep. 2019, 22:03
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-27-300-drenge-befriet-fra-islamisk-skole-i-nigeria-var-laenket-til-metalfaelge

Tortur, udsultning og seksuelle overgreb

Ifølge Reuters er der i lokale medier forlydender om, at de
tilfangetagne børn er blevet tortureret, sultet og misbrugt
seksuelt. De beskyldninger er imidlertid endnu ikke bekræftet.
Billeder viser, at flere af drengene har mærker efter en pisk
på ryggen.

-

Tidligere ukrainsk minister afviser Trump: Biden fik ikke fyret anklager
27. sep. 2019, 23:57
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-27-tidligere-ukrainsk-minister-afviser-trump-biden-fik-ikke-fyret-anklager

-

Var indlagt i seks dage - derfor blev dommer så rørt under 'Vild med dans'
28. sep. 2019, 00:09 ...

-

104 SVT Text Lördag 28 sep 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* USA:s sändebud i Ukraina avgår.....130
Pompeo kan tvingas lämna dokument..131
Visselblåsarens rapport...........175-

* Bomb vid vallokal i Afghanistan....132
* Protester i Haiti..................133

Sju döda utanför grekisk ö.........134
Bror livstidsdömd för kändismord...135

Stena Impero framme i Dubai........136

-

NRK:
27. september 2019 kl. 09:16

Her flyver ildkugle over Danmark. 911 (DK: ALARM 112) Nuclearwar?

File 21.807 ...
Alarm 112/911
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/911/21-807
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/alarm/21-807
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer/911/21-807
Crime does NOT pay
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/denmark/21-xxx/21-807
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/usa/21-xxx/21-807
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/crime-does-not-pay/21-807
Nuclearwar
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/21-xxx/21-807
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/saudi-arabia/21-xxx/21-807
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/muslim-world/21-xxx/21-807
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-807

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-807

"Other" news:

Assad har brugt klorgas. Gi' dem nogle SMÆK, USA: Fyha, slemme hund!

Ørige vælger Kina over isolerede Taiwan

[...]

(2019-09-28, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

I pray that your hearts will be flooded with light so that
you can understand the confident hope he has given to those
he called - his holy people who are his rich and glorious
inheritance.
Ephesians 1:18

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 23 Sep 2019 09:03:26 +0200, GMT 07:03

Date: Wed, 25 Sep 2019 09:23:27 +0200, GMT 07:23
Her flyver ildkugle over Danmark. 911 (DK: ALARM 112)?

Assad har brugt klorgas. Gi' dem nogle SMÆK, USA: Fyha, slemme hund!

Ørige vælger Kina over isolerede Taiwan

-

DR S162 lør 28 sep 12:04:10
28.september dr.dk/nyheder 09:39

USA: ASSAD HAR BRUGT KLORGAS
Det syriske styre anført af præsident
Bashar al-Assad har igen brugt giftgas
i et angreb i det krigshærgede land.
Sådan lyder meldingen fra det
amerikanske udenrigsministerium.

- Jeg meddeler hermed, at USA har
konkluderet, at Assad-regimet har brugt
klor som et kemisk våben den 19. maj,
siger USA's udenrigsminister, Mike
Pompeo.

Fire personer blev såret i angrebet,
der var rettet mod en oprørsgruppe i
Idlib-provinsen i det sydlige Syrien.

Syriens præsident er flere gange blevet
beskyldt for at bruge kemiske våben i
borgerkrigen, der har varet i otte år.

Syriens styre har igen brugt giftgas: Tåbeligt, når Trump er ved magten
kl. 09:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/syriens-styre-har-igen-brugt-giftgas-taabeligt-naar-trump-er-ved-magten

Kommentar:

Gi' dem nogle SMÆK, USA! ... :-)

Fyha, slemme hund!

Ørige vælger Kina over isolerede Taiwan
28. sep. 2019, 05:47
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-28-orige-vaelger-kina-over-isolerede-taiwan

Kommentar:

Tarvelig gjort! ... :-(

-

Ny dokumentar vil afdække gåde om Estonia-forliset
28. sep. 2019, 07:24
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-28-ny-dokumentar-vil-afdaekke-gade-om-estonia-forliset

-

Her flyver ildkugle over Danmark
28. sep. 2019, 05:44 Opd. 28. sep. 2019, 11:00
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-09-28-her-flyver-ildkugle-over-danmark

Mange borgere har fortalt, at de har set en ildkugle på
himlen.

En lysende grønlig ildkugle blev fredag aften ved 19.30-tiden
observeret over det sydøstlige Danmark. I videoen øverst kan
du se, hvordan det så ud over Brøndby Strand.

19:30 / 24
=
0,8125

og ...

0,8125 * 600
=
487,5

og ...

+487,5
-300
=
187,5

Compare with ...

187 (144 + 43)
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer/187

Subject: ET-Break: Crime does NOT pay -
Date: Fri, 27 Sep 2019 10:31:02 +0200, GMT 08:31
21805 news:5d8dc8d6$0$692$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/kill-the-chicken/21-805
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/CozXybcfGOM/QxiwP_9hBwAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/y1srVY4-mbM/gjB3UMOmCAAJ

> [...]
> der sagde:
> (2019-09-27, Friday, day no 270, CET 10:20, GMT 08:20)

2019-09-27, CET 19:30
2019-09-27, CET 10:20
_________________9:10

(
-487,5
+600
=
112,5
)

911 (DK: ALARM 112)?

Nuclearwar (under optræk)?

Counter now ...
2317 days to Nuclearwar (± unknown)

Subject: Phone 911 -
Re: 2019 uge 24 (news samlet)
Date: Fri, 14 Jun 2019 17:53:46 +0200, GMT 15:53
21580 news:5d03c315$0$692$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/21-xxx/21-580
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/911/21-580
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/911/21-580
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/dvEa8B8yZVI/5L5nuGOqAQAJ

> https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Kor+10.4-5&version=BPH
>
> 2 Korinterne 10:4-5, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)
>
> 4
> Vi bruger ikke menneskelige metoder i den åndelige kamp,
> men Guds mægtige kraft, som kan nedbryde tankemæssige
> fæstningsværker og besejre imponerende argumenter

Compare with ...

Re: 2019 uge 39 (news samlet)
Date: Fri, 27 Sep 2019 09:54:17 +0200, GMT 07:54

> [...]
>
> Ordet for 2019-09-27
>
> Riv det fæstningsværk ned!
>
> "Vore kampvåben er ikke verdslige, men mægtige for Gud

*SELVSAMME* Skriftsted!

(HVORDAN kan det lade sig gøre?)

Hmm ...

Un moment, s'il vous plaît.

-

NRK:
27. september 2019 kl. 09:16

Forud for enhver *vækkelse* er der muligvis et satanistisk angreb
+ Heaven-Break (Eksorcisme)

File 21.808 ...
Revival (Awakening, Vækkelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/revival/21-808
Excorsismus (Eksorcisme, dæmon- og djævleuddrivelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/excorsismus/21-808
Psychotherapy
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/hus/21-808
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/therapy/21-808
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/hus/21-808
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/therapy/21-808
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/defense-mechanisms/21-808

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/revival/21-808

Other news:

2316 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+9&version=BPH

Lukas 9, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus udsender de 12 apostle

[ ... ]

Kong Herodes funderer over, hvem Jesus er

[ ... ]

Bespisningen af de 5000

[ ... ]

Peters åbenbaring om Jesus som Messias

[ ... ]

Det koster dyrt at følge Guds vilje

23
Så sagde Jesus henvendt til alle, der var hos ham: „De,
der ønsker at være mine disciple, skal lægge alt deres
eget til side og følge mig hver dag, også selv om det
koster livet.

24
De, der klamrer sig til det jordiske liv, vil miste det
himmelske. Men de, der sætter livet til for min skyld,
vil få det evige liv.

25
Hvad gavner det et menneske at vinde hele verden, hvis
det selv går fortabt og mister alt?

26
Hvis I fornægter mig og mine ord, så vil jeg,
Menneskesønnen, også fornægte jer, når jeg kommer i min
Fars og de hellige engles herlighed.

[ ... ]

Tre disciple ser et glimt af Jesus i hans herlighed

[ ... ]

Manglende tro

[ ... ]

Jesus taler igen om sin død

[ ... ]

Den største er den, som vil tjene

[ ... ]

Den, der ikke er imod, er for

[ ... ]

Guds Ånd forlanger ikke hævn

En dag sendte han [Jesus] nogle disciple i forvejen for
at sørge for husly i en samaritansk landsby.

53
Men de blev afvist, fordi de var på vej til Jerusalem.

54
Da Jakob og Johannes hørte det, sagde de til Jesus:
„Herre, vil du have, at vi skal kalde ild ned fra himlen
og brænde dem op, ligesom Elias gjorde?”[e]

55
Men Jesus vendte sig om og irettesatte dem,[f]

56 og de gik videre til den næste landsby i stedet for.

En discipel af Jesus skal være parat til at lide afsavn

[ ... ]

Footnotes:

9,54 Nogle håndskrifter mangler „ligesom Elias gjorde”,
jf. 2.Kong. 1,9-16.

9,55 En del håndskrifter har følgende ord: og sagde: „I
kender ikke den ånd, som er i jer. Menneskesønnen kom
ikke for at tage menneskers liv, men for at frelse dem.”

Kommentar:

Som tidligere sagt vedr. at 'Guds Ånd forlanger ikke hævn':

Gid også alle radikale muslimer kunne fatte dette (at Gud
IKKE er voldens imperie)!

Åh ...

Gid jeg dog ku' tale Jer til fornuft:

Læg nu alt Jeres *eget* til side og følg Ham°!

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+6.24-34&version=BPH

Matthæus 6:24-34, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Om ikke at bekymre sig

Guds omsorg

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

Se ovenfor

-

[...]

Ordet for 2019-09-29

Beskyt de 'nye skud'

"For et træ er der håb, hvis det fældes, kan det skyde
igen; det holder ikke op med at sætte friske skud."
Job 14,7

[ ... ]

... Jeres bitre udtalelser kan måske være sande, men de
kan skade ...

=== citat slut ===

Kommentar:

Et *hypotetisk* eksempel på en bitter udtalelse KUNNE være:

Damen har inficeret det hele med perfektionistiske
bæklatter!

Under mødet i dag gjorde hun 2 brugere ked af det!

Ikke så mærkeligt at barnet begik selvmord!

For HVEM kan holde den *stank* ud?

Subject: Et *guddommeligt* Ord vedr. Jeg'ets ubevidste forsvarsmekanisme -
Re: 2019 uge 39 (news samlet)
Date: Sat, 28 Sep 2019 12:20:50 +0200, GMT 10:20
21806 news:5d8f3411$0$705$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/CozXybcfGOM/eRDvrZG2BwAJ

I min *naivitet* troede jeg, at vi havde *borgfred* (i
"ægteskabet") ...

Nå, men ... (*selvbeherskelse* påkrævet) ...

Lyt til mit råd:

(
Den *åndelige* side af sagen (KUN for de særlig indviede):

Se evt. baggrundsviden angående ...

Excorsismus (Eksorcisme, dæmon- og djævleuddrivelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/excorsismus/21-779

[ ... ]

Mere og mere taler for, at der FORUD for et ethvert åndeligt
gennembrud er et satanistisk angreb på oven i købet FLERE
fronter (med det formål at lægge hindringer i vejen i et
desperat forsøg på at forhindre selve gennembruddet.

Jeg kan nu således tælle (alene i mit *privatliv* med familie,
venner og omgangskreds osv.) i hvert fald hele 3 fronter, som
INTET har med hinanden at gøre (og derfor "forekommer" mig
besynderligt, at de lige netop NU dukker op *SAMTIDIG*),
apropos ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Job+1%2C+2&version=BPH

Job 1 + 2, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jobs rigdom og gudfrygtighed

[ ... ]

Gud tillader Satan at sætte Job på prøve

[ ... ]

Job sættes på en endnu strengere prøve
)

Forestiller vi os, at vores situation er ligesom et skib i
havsnød, fordi nogen har *saboteret* skroget, så vandet
fosser ind, og der er reel fare for, at skibet synker, ...

Da må opgaven vores være (som kaptajn eller rettere: som
herre i eget hus) at STANDSE sabotagen og få hullerne lappet.

Sabotagen kan eksempelvis være, at din *autoritet* (som Pave
eller You-name-it) bliver undergravet.

Stil rimelige betingelser, og hvis folk så IKKE respekterer
dine grænser, da bortvis dem!

Du er jo IKKE til for deres skyld, vel?

Og det er DEM, der *krænker* dig, og IKKE omvendt!

Så ha' fred i al dette OGSÅ selvom din måske som bagage har
med fra barndommen traumer, der hidentil har givet dig en
*frygt* for konflikter, så du er blevet konfliktsky!

Det er OKAY at bortvise folk fra dit terrirorium, hvis de
IKKE vil respektere dine grænser.

Det kan godt være, at det, de siger (deres bitre ytringer),
er sande, men de SKADER dig (og sikkert også en hel masse
andre mennesker)!

Og så er det klogest at cutte de rådne grene af træet!

Ellers mister du måske din selvrespekt!

Amen?

(
Den *åndelige* side af sagen (KUN for de særlig indviede):

Og husk:

Det er her, at der *bluffes* MEGET. Djævelen har IKKE mere
magt, end hvad Jesus tillader ham.

Ihukom:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+11.14-26&version=BPH

(Jesus siger:)

20
Men hvis det er ved Guds kraft, at jeg driver dæmoner ud,
så er Guds rige jo kommet til jer!

21
Når en stærk og bevæbnet mand bevogter sit hus, kan han
have sine ejendele i fred.

22
Først når en, som er stærkere end ham, angriber og
besejrer ham, kan den stærkere afvæbne ham og fordele
byttet.

Når en stærk og bevæbnet djævel bevogter sit hus, kan han
have sine ejendele i fred.

22
Først når Jesus, som er stærkere end ham, angriber og
besejrer ham, kan den stærkere afvæbne ham og fordele
byttet.

Amen?

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-09-29

Daily Reading for Sunday September 29, 2019

Reading 1, Amos 6:1, 4-7
Responsorial Psalm, Psalms 146:7, 8-9, 9-10
Gospel, Luke 16:19-31
Reading 2, First Timothy 6:11-16

=>

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+146.7-10&version=BPH

Salme 146:7-10, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

7
Han står på de undertryktes side
og sørger for mad til de sultne.
Han sætter fanger i frihed
8
og åbner de blindes øjne.
Han løfter de nedbrudte op,
han elsker dem, der gør hans vilje.
9
Han tager sig af de fremmede,
viser omsorg for enker og forældreløse,
men de ondes planer forpurrer han.
10
Herren skal regere for evigt!
Jerusalem, din Gud er konge fra slægt til slægt!
Halleluja!

Kommentar:

Herre! Forbarm Dig.
Sæt de fangne fri, der er bundet af djævelen!
Kristus! *Forbarm* Dig...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden,
men i dette specifikke tilfælde var det nu bok Gud Hamselv),
der sagde:
(2019-09-29, Sunday, day no 272, CET 07:04, GMT 05:04)
- "Jeg vil"

04
- "udfri"

04
- "slaverne,"

05
- "der"

[er]

05
- "modløs(e);"

05
- "som intet mål har"

06
- "i livet,"

06
- "fordi de har givet op"

06
- "overfor"

06
- "overmagten,"

06
- "hvad end det nu var"

06
- "andre mennesker"

07
- "eller djævelen Himself."

08
- "Jeg vil"

08
- "udfri dem"

08
- "af deres fangenskab."

-

Date: Mon, 23 Sep 2019 09:03:26 +0200, GMT 07:03

Date: Wed, 25 Sep 2019 09:23:27 +0200, GMT 07:23

Ildkugle fór hen over himlen: Kan fortælle universets historie
28. sep. 2019, 22:07
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-09-28-ildkugle-for-hen-over-himlen-kan-fortaelle-universets-historie

-

NRK:
27. september 2019 kl. 09:16 - 28. september 2019 kl. 08:35, error

28. september 2019 kl. 13:11

-

Afghanistans piger kæmper stadig i skyggen af Taleban: Kvinder må kun
blive læger eller lærere
28. september 2019, kl. 0:00, opdateret kl. 8:17
Thea Pedersen skriver fra Afghanistan
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/afghanistans-piger-kaemper-stadig-jeg-vil-helst-vaere-pilot-men-det-er-ikke-tilladt

Rækken rundt fortæller alle pigerne, der er mellem 14 og 22
år, hvordan de alle vil være læge eller lærer. Indtil
14-årige Nazo fortæller, at det er samfundsnormen der
dikterer deres job. ”Allerhelst vil jeg bare være tolk eller
pilot”, afslører hun. Fra højre: Hasina, 19 år, Gulaly, 20
år, Massoda, 18 år, Benazir, 18 år, (kun hænder) og Meliha,
17 år.

De er vokset op i skyggen af Taleban og er den nye generation
af Afghanistans kvinder. Men trods nyvundne rettigheder
drømmer teenagepigerne på Zaki-skolen i Helmand stadig om en
fremtid med fred og friheder – og det ændrer præsidentvalget
lørdag næppe på

-

Trump to Jewish leaders: ‘Not interested’ in conflict with Iran

"I moved the embassy to Jerusalem recognized the Israeli
sovereignty over the Golan Heights which was something they
were trying to do for 52 years," Trump said.

By Omri Nahmias
September 28, 2019 13:01
https://www.jpost.com/American-Politics/Trump-to-Jewish-leaders-Not-interested-in-conflict-with-Iran-603175

-

Saudi FM urges ‘utmost’ financial pressure to bring Iran to heel

Ibrahim al-Assaf blames Tehran for attack on oil facilities,
says regime ‘masterminding destruction’ throughout the world

By Maria Sanminiatelli 27 September 2019, 3:38 am
https://www.timesofisrael.com/saudi-fm-urges-utmost-financial-pressure-to-bring-iran-to-heel/

Re: Forud for enhver *vækkelse* er der muligvis et satanistisk angreb
+ Heaven-Break (Eksorcisme) -
Re: 2019 uge 39 (news samlet)

File 21.808b ...
Hacker-attack (Hackerangreb)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/hacker-attack/21-808

-

Den 29-09-2019 kl. 07:19 skrev Kall, Mogens:

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/revival/21-808

Subject: Forud for enhver *vækkelse* er der muligvis et
Date: Sun, 29 Sep 2019 07:19:07 +0200, GMT 05:19
21808 news:5d903edc$0$692$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/8G01s8jm5-k/Bip5HpMxAgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/CozXybcfGOM/Z2sn0q_0BwAJ

> [...]
>     Menneskesønnen, også fornægte jer, når jeg kommer i min
>     Fars og de hellige engles herlighed.[ ... ]>     Guds Ånd forlanger ikke hævn
[ ... ]
Nå!

Det bekom IKKE djævelen (og hans hængerøvsparti) særlig godt,
denne åndelige efterretning, fordi så hændte der følgende:

Hacker-attack came ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/hacker-attack
2019-09-29, Sunday, day no 272, CET 07:35, GMT 05:35

Herre!

Vil Du, at vi skal bede ild fra himlen ned og brænde dem op,
ligesom Elias gjorde?

Og IGEN hørte jeg den samme røst fra Himlen sige:

07:45
- "Mit sværd"

46
- "skal ramme dem,"

46
- "og"

46
- "se:"

46
- "Et underfuldt værk"

47
- "gør jeg blandt dem,"

47
- "så de skal fatte og se,"

47
- "at jeg er Gud"

47
- "og lever."

Last OUTPUT: 21800 news:5d8b1600$0$699$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/d4CjpU_XBAAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21808b

Interrupt from ...

News:dk.videnskab
News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: 450 + ET-Break -
Re: Danish PM-Interrupt + Heaven-break -
Re: *Profeti* vedr. Forbøn for vores kristne nationer -
Re: 2019 uge 40 (news samlet)
Date: Sun, 6 Oct 2019 12:49:44 +0200, GMT 10:49
21827i news:5d99c6d7$0$701$1472...@news.sunsite.dk
ET-*Copy-right*:
Measure, gauge (Målestok)
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/measure-gauge/21-827
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/48/21-827
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/hunter/hunters/21-827
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/21-xxx/21-827
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-827
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/hacker-attack/21-827
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/MTtp79Ewo8Y/ngDjGVq2BQAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/gzITty0LxBc/fvm-dYZFCgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/LaZeRU6QROY/G7yJIhzRCQAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/p7XH8znUDjs/41nt2Qp9AgAJ

Jeg har netop lige modtaget følgende besked:

Received today sunday at 13:00 and 13:01

=== citat start ===

[ ... classified: Helbredelse ... ]

=== citat slut ===

:-)

(
Sender personlig feedback snarest ... :-)

Smid *møgguderne* ud og lad Gud *triumfere* (i Sin
Almagt°)!

Let et rain, Daddy!...

CET 15:11, GMT 13:11
- "Jeg vil"

11
- "udgyde Min Ånd"

11
- "over Jer,"

11
- "så I ser hen til Mig."

12
- "den *korsfæstede*."

12
- "Jeg vil lade undere og tegn ske,"

12
- "for at Mit navn"

12
- "skal blive æret"

12
- "fremfor afguderne."

Last OUTPUT: 21800 news:5d8b1600$0$699$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/d4CjpU_XBAAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21829

Jeg så i går i et syn (om eftermiddagen på vej op
i byen) ...

Nej! Det er nu IKKE sandt, fordi ...

Det var i VIRKELIGHEDENS verden, at jeg så en bil
komme kørende med flot udsmykning (i form af de
danske flag) som om det var en ambassadør, der kørte
forbi.

Indeni bilen sat en *brud*, og hun var sikkert på vej
til sit *bryllup*!

Og således er vi også, Mankind, som en brud på vej til
sit bryllup...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige:
15:33
- "Vil I være med?"

:-)

Let it rain, Daddy!