2019 uge 37 (news samlet)

De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4
Backup-system (aktiv om 0 dage): Input website + (0000 + x, x=46) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40046

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

Date: Mon, 2 Sep 2019 08:19:22 +0200, GMT 06:19
Subject: 2019 uge 36 (news samlet)
21744 news:5d6cb478$0$706$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ireBe6C6V5I/dK5SGnq6GAAJ

-

I dag Mandag den 9. september 2019 (dag 252 i året) er der 6061
dage til (16 år + 217 dage), at asteroiden Apophis *måske*
rammer ind i Jorden (2036-04-13, 127 år efter Tunguska) ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska

Dog har nye DATA ændret på dette. Se evt. file 21.428 ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska/21-428

Men vi beholder tælleren, fordi der er en sammenhæng mellem
Templets opførsel (276) og Tunguska 1908 (150) og så dette
*dating*-tidspunkt (?), idet tælleren peger på 7-stjernen
(150+177=277,78) i år 2036 netop "tilfældigvis" samtidig med,
at asteroiden Apophis kommer relativt tæt forbi.

Og muligvis kommer der en atomkrig (startende i Mellemøsten
ved fx. at Iran angriber Israel med A-våben) om ca. ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-221

2336
dage til
Nuclearwar (see file 21.221)
(om ca. 6½ år, around 2026-01-31)

.... ved mindre man - I TIDE - træffer sine modforanstaltninger
(og fx. opretter *brændbælter*, så ilden fra helvede IKKE
spredes)!

Og i dag er det også 2397 dage siden, at en stor asteroide
samt en meteor nær havde ramt og udslettet
Psykopatistan/Kleptokratistan (Rusland)! Se evt. ...

Date: Wed, 6 Mar 2019 14:28:09 +0100, GMT 13:28
21286 news:5c7fcaec$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/21-xxx/21-286
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/goodwill/21-286
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/6Oc2rdQ-vG4/6VNBJw20BwAJ

> ET! Hvor meget står der på min goodwill-konto?...
>
> Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
> the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
> i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
> der sagde:
> (2019-03-06, Wednesday, day no 65, CET 14:15, GMT 13:15)
> - "Masser!§"

Se tillige ...

News:dk.videnskab
News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: Found 30 and 196 -
Re: Found 115 -
Re: Found 50 and 78 at Chernobyl disaster 1986-04-26 -
Re: Tunguska: Found 78 -
Re: Meteor eksploderede over Sibirien 2019-04-06, GMT 12:00
(T-17 and 7 days) -
Re: 2019 uge 15 (news samlet)
Date: Thu, 11 Apr 2019 09:21:46 +0200, GMT 07:21
21390 news:5caeeb12$0$701$1472...@news.sunsite.dk
Chernobyl disaster (Tjernobylulykken)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/chernobyl/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/chernobyl/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/apophis/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-14/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-30/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-50/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-78/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-115/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-196/21-390
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/1-pfgcv8r74/lFNV1Br7AgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/IhSuyrBDmF0/j0dI6RziBAAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/yzeSkItbCs4/cxkWlA8ZCgAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/koRifFcgF9g/ggBb8KzVBwAJ

-

Tidens aktuelle litterære sætning:

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/maa-jeg-godt-vaere-vred

Må jeg godt være vred?
af Ross Campbell

Kapitel 2:
Samfundet og vreden, side 18-25

side 20

Oprør mod autoriteterne

Mennesker, der aldrig har fået tilfredsstillet deres behov
for kærlighed, bliver vrede og lader ofte deres vrede
komme til udtryk i oprør. Og her har vi den egentlige
grund til respektløshed og anti-autoritære holdninger.

Kommentar:

Kan dette være årsagen til al den megen had (med vold, mord,
død og ødelæggelse), vi observerer i Mellemøsten ?

-

I denne uge vil de politiske hændelser blive indrapporteret her
under lovmusikken ...

Blessed Be The Name Of The Lord - Vineyard Music
Uploadet af bondservant007 den 16/04/2007
http://www.youtube.com/watch?v=RRbxEPn6khw

Og prøv også hebraisk lovsang ...
https://www.youtube.com/watch?v=chG6xRsX7ns&list=PLszhKo2cWmhOpG6GvcWZxg3yJP4-2pFXk

Og som noget særlig for alle Jer muslimer *anbefales* denne
video ...

Muslim woman who hated the Jews
and ended up falling in love with their King - JESUS!
Offentliggjort den 1. feb. 2018
https://www.youtube.com/watch?v=wzfVAb4q8ZU
Se tillige ...
https://www.oneforisrael.org/

-

Underskriv:

Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs ...
http://www.skrivunder.net/nej_tak_til_statens_salg_af_dong_til_goldman_sachs

(Det ér *snylteri* ikke at betale skat! Og det er ikke
nok bare at sige undskyld for at ha' medvirket til et
verdensomspændende økonomisk krak i 2008. Det er pyramidespil,
hvor vi, Verdensbefolkningen, bliver taberne! Og dét er unfair,
og skal forbydes ved lov!)

Afskaf kongehuset
http://www.skrivunder.net/afskaf_kongehuset

Alle har ret til liv
http://www.skrivunder.net/alle_har_ret_til_liv

Appel til regeringen - fordøm krigsforbrydelserne (i Aleppo)!
http://www.skrivunder.net/sanktioner_krigsforbrydelserne_i_aleppo

Underskriv (med tilsagn om økonomisk hjælp) ...
Boykot Banker kræver skyhøje renter for lån til økonomisk trængte
http://www.skrivunder.net/boykot_banker_kraver_skyhoje_renter_for_lan_til_okonomisk_trangte

Borgernes statsbank
https://www.skrivunder.net/borgernes_statsbank

Boykot Cannibalistan (China)
http://www.skrivunder.net/boykot_cannibalistan_china

Boykot Psykopatistan (Russia)
http://www.skrivunder.net/boykot_psykopatistan_russia
Psykopatistan (Russia) fortjener einem SMAT, nogen indvendinger ?
http://www.skrivunder.net/psykopatistan_russia_fortjener_einem_smat_nogen_indvendinger

Boykot Fanatistan
http://www.skrivunder.net/boykot_fanatistan

For tiden findes der desværre mange fanatiske lande, hvor
Menneskerettighederne krænkes. Heriblandt:
Libyen
Saudi Arabien
Afghanistan
Pakistan
Iran

Boykot Syrien
http://www.skrivunder.net/boycot_syria

Boykot Sminke
http://www.skrivunder.net/boykot_sminke

børn og unge max 37 timers arbejdsuge i skolen og weekenderne fri
http://www.skrivunder.net/born_og_unge_max_37_timers_arbejdsuge_i_skolen_og_weekenderne_fri

Danske Dommere skal oplyse, om de er medlem af Frimurerlogen
https://www.skrivunder.net/danske_dommere_skal_oplyse_om_de_er_medlem_af_frimurerlogen

Direkte demokrati nu
http://www.skrivunder.net/direkte_demokrati_nu

FINGRENE VÆK FRA LEJERNES PENGE
https://www.skrivunder.net/fingrene_vak_fra_lejernes_penge

Fokus på antibiotika
https://www.skrivunder.net/fokus_pa_antibiotika

Folkeafstemning om afskaffelse af politisk imunitet
https://www.skrivunder.net/folkeafstemning_om_afskffelse_af

For Ytringsfrihed på Facebook
https://www.skrivunder.net/for_ytringsfrihed_pa_facebook

Forbud mod Googles *hensynsløse* aggressive adfærd
https://www.skrivunder.net/forbud_mod_googles_hensynslose_aggressive_adfard

Forbud mod ikke-egnede bilister
http://www.skrivunder.net/forbud_mod_ikke-egnede_bilister

Forbud mod pyramidespil herunder aktier
http://www.skrivunder.net/signatures/forbud_mod_pyramidespil_herunder_aktier/

Forbud mod utidige valg
http://www.skrivunder.net/forbud_mod_utidige_valg

Gør straffen hårdere for udviste kriminelle (så de ikke tør
vende tilbage)
http://www.skrivunder.net/gor_straffen_hardere_for_udviste_kriminelle

Indfør Systembolaget for tobak og alkohol
http://www.skrivunder.net/indfor_systembolaget_for_tobak_og_alkohol

Ja tak til alle, der kan, skal i arbejde
http://www.skrivunder.net/ja_tak_til_alle_der_kan_skal_i_arbejde

Ja tak til, at det offentlige hjælper virksomheder igang
http://www.skrivunder.net/ja_tak_til_at_det_offentlige_hjalper_virksomheder_igang

Jøderne har ret til at tilbe' på Tempelbjerget
http://www.skrivunder.net/joderne_har_ret_til_at_tilbe_pa_tempelbjerget

Karantæne-reglerne SKAL overholdes mht. ebola
http://www.skrivunder.net/karantane-reglerne_skal_overholdes_mht_ebola

Nej til et moderne kontanthjælpsloft
http://www.skrivunder.net/nej_til_et_moderne_kontanthjalpsloft

Ophæv cølibatkravet
http://www.skrivunder.net/ophaev_coelibatkravet

Opret Forenede Demokratiske Nationer (FDN), United Democratic
Nations (UDN)
http://www.skrivunder.net/opret_forenede_demokratiske_nationer

Michail Chodorkovskij Ruslands repræsentant til De Forenede
Demokratiske Nationer
http://www.skrivunder.net/michail_chodorkovskij_russias_representative_to_united_democrati

"REKLAMER NEJ TAK" til postkassen burde være en selvfølge /miljøbevidsthed
https://www.skrivunder.net/reklamer_nej_tak_til_postkassen_burde_vare_en_selvfolge_miljobevidsthed

Send palæstinenserne hjem (til Sverige)
http://www.skrivunder.net/send_palastinenserne_hjem_til_sverige

Smid Ukraines ambassadør i Danmark ud af landet
http://www.skrivunder.net/smid_ukraines_ambassador_i_danmark_ud_af_landet
(Dette nu ikke længere aktuelt)

Stem på snUFO-partiet ...
http://www.skrivunder.net/stem_pa_snufo-partiet

Stop offentlig rygning, mennesker lider under passiv rygning ...
http://www.skrivunder.net/stop_offentlig_rygning_mennesker_lider_under_passiv_rygning

Støt israelsk medlemskab af NATO ...
http://www.skrivunder.net/stoet_israelsk_medlemskab_af_nato

Umyndiggjorte (handikappede) skal ha' ret til at stemme ...
https://www.skrivunder.net/umyndiggjorte-handikappede-skal-ha-ret-til-at-stemme

-

Jesu Krist Genkomst, Ja Tak
http://www.skrivunder.net/jesu_krist_genkomst_ja_tak

Interstellart bryllup, Ja tak
http://www.skrivunder.net/interstellart_bryllup_ja_tak

(Givetvis to sider af samme sag!)

-

Coming up world news:

UFO landed in Central Park ...

Eller måske rettere:

Above the hill of Zion!

Apropos ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2009-03-02/08-520

-

UFO-Evaluering:
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-119
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-152b

2013-02-15-hændelsen above Russia:

Genstanden er for STOR til, at vi jordboere (herunder NASA) kan
*fuske* med den!

Ergo må den være *ægte*!

Found:

Date: Thu, 11 Apr 2019 09:21:46 +0200, GMT 07:21
[...]

Test dit kærlighedssprog ...
http://kærlighedssprog.dk/kaerlighedssprog/test-dit-kaerlighedssprog/

Gennemgå profilen, når du er afslappet og har tid nok.

(Vælg en af følgende 2 muligheder:)

Nr. 1
Jeg er glad for at blive rost
Jeg kan lide at få et knus

Nr. 2
Jeg kan godt lide at ...

Last OUTPUT: 21700 news:5d4f0d11$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/SKf1MoGSFgAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21765

Jesus siger: "Vær ikke bange. Du skal bare have *tillid* til Mig."

Flere anholdt ved russisk lokalvalg

2336 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mar+5&version=BPH

Markus 5, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus sætter en ikke-jøde fri fra dæmonernes magt

[ ... ]

Ved tro bliver en kvinde helbredt og en pige oprejst fra de døde

„Min ven, det var din tro, der reddede dig,” sagde Jesus.
„Gå med fred! Du er nu fuldstændig helbredt.”

Kommentar:

I den noget ældre BPH-oversættelse fra 1992 står der:

34
"Din tillid til mig har gjort dig rask," sagde Jesus ...

35
Mens han endnu stod og talte med hende, kom der nogle til
Jairus med en besked fra hans hjem: „Din datter er død,”
sagde de til ham. „Der er ingen grund til at ulejlige
mesteren mere.”

36
Jesus hørte, hvad der blev sagt, og sagde henvendt til
Jairus: „Vær ikke bange. Du skal bare tro på mig.”

Kommentar:

I den noget ældre BPH-oversættelse fra 1992 står der:

36
... Jesus ... sagde ... : "Vær ikke bange. Du skal bare
have tillid til mig."

Kommentar:

Jesus siger:

"Vær ikke bange. Du skal bare have *tillid* til Mig."

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Num+10.29-11.9&version=BPH

4 Mosebog 10:29-11:9, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Rejsen bort fra Sinaibjerget begynder, fortsat)

Israelitterne begynder at beklage sig

En god vejviser

[ ... ]

Refleksion:

Dem, vi kalder til ledere, skal være i stand til at føre
menigheden i den retning, Gud angiver.

Kommentar:

I dag er en skelsættende dato for mig. Forklaring kommer
sidenhen.

Skelsættende
https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=skels%C3%A6ttende

Betydninger

som gør en afgørende eller meget betydningsfuld forskel,
eller som markerer indledningen til en ny epoke, et nyt
udviklingstrin el.lign.

Please hang on! ... :-)

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Ki+20.12-21&version=BPH

Anden Kongebog 20:12-21, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Profeti om bortførelsen til Babylonien

-

Dagens Ord fra ...

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte
4 gange om året: dec, mar, jun og sep, og det er jo meget
smart, hvis man er væk på retræte eller noget andet.)

=== citat start ===

Ordet for 2019-09-09

Nyd dit liv!

"Alting har en tid... en tid til at le ... en tid til at
danse ... en tid til at elske... "
Præd 3,1-8

=== citat slut ===

Kommentar:

Dagen i dag er - som sagt - skelsættende for mig, fordi det er
tid til ... (classified. "Melodi": Jeg tror ikke, at Gud
velsigner og dermed belønner ulydighed! TVÆRTIMOD! Det bliver
en *omvej*, apropos jødernes ørkenvandring, der tog 40 år,
INDEN de var tilbage på ret kurs!) ...

Forklaring kommer sidenhen. Please hang on! ... :-)

-

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

(2019-09-08, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

My son, pay attention to my wisdom; listen carefully to my
wise counsel.
Proverbs 5:1

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2019 uge 37 (news samlet)
Date: Mon, 9 Sep 2019 08:07:03 +0200, GMT 06:07
21765 news:5d75ec18$0$700$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/EjmY8dh91GQ/6e-gUQSOAgAJ

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Ny computerchip kan give lynhurtige computere i fremtiden
08. Sep. 2019 kl. 19:04
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/ny-computerchip-kan-give-lynhurtige-computere-i-fremtiden

-

Mød kvinden, der holder øje med Putins politi: 'Vi har kun illusionen om
et demokrati'
08. Sep. 2019 kl. 19:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/moed-kvinden-der-holder-oeje-med-putins-politi-vi-har-kun-illusionen-om-et-demokrati

-

DR S163 man 09 sep 07:24:59
8.september dr.dk/nyheder 20:41

FLERE ANHOLDT VED RUSSISK LOKALVALG
En journalist, en fotograf, aktivister
og adskillige frivillige er blevet
anholdt i den russiske hovedstad
Moskva, hvor indbyggerne i dag har
stemt til byrådsvalget.

Blandt de 15 anholdte er Maria
Aljokhina fra aktivistgruppen Pussy
Riot - ifølge hende selv, fordi hun var
iklædt en t-shirt med navne på nogle af
de anholdte demonstranter.

Bare få timer før valgstederne åbnede i
dag, anholdt russisk politi Vladimir
Jegorov, der er valgobservatør fra
organisationen Golos. Det bekræfter
både OVD-Info, der overvåger
demonstrationer og anholdelser samt
Golos

Anholdt ved lokalvalg i Moskva: 'Bar forkert T-shirt'
08. Sep. 2019 kl. 20:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/anholdt-ved-lokalvalg-i-moskva-bar-forkert-t-shirt

-

DR S167 man 09 sep 09:17:52
9.september dr.dk/nyheder 09:16

MOSKOVITTER PUTINS PARTI TIL MAGTEN
I weekenden har russerne været ved
stemmeurnerne, da der har været
lokalvalg i landets 16 regioner.
Valgene var plaget af beskyldninger om
fusk og demonstrationer i Moskva, hvor
bare 20 procent af vælgerne stemte.

Nu er alle stemmerne efterhånden talt
op, og præsident Vladimir Putins parti,
Forenet Rusland, har opnået 23 mandater
og oppositionen 22 ved byrådet i
Moskva.

Men DR Nyheders Ruslandskorrespondent,
Mathilde Kimer, kalder det for
opsigtsvækkende, fordi Forenet Rusland
før valget havde 38 pladser i byrådet i
Moskva.

Trods tilbagegang og protester sender moskovitterne Putins parti til magten
kl. 09:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trods-tilbagegang-og-protester-sender-moskovitterne-putins-parti-til-magten

Ligrester fundet under afdød diktators badeværelse
08. sep. 2019, 19:04
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-08-ligrester-fundet-under-afdoed-diktators-badevaerelse

Rogelio Goiburu, hvis far blev meldt savnet i 1978, taler i
telefon efter fundet af et kranie på en af de besiddelser, der
har tilhørt Paraguays mangeårige despot Alfredo Stroessner.

-

I dag gør Boris Johnson et nyt forsøg på at få udskrevet valg
09. sep. 2019, 09:16 ...

-

104 SVT Text Måndag 09 sep 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* "Johnson planerar brexitsabotage"..130

* Strejk stoppar brittiskt flyg......131

* Fler döda i Burkina Faso-attacker..132

* Stort fartyg brinner utanför USA...133

* Rysslands styrande tappar i Moskva 134

* Kraftig orkan når Tokyo-området....135

Invånare flyr Bahamas..............136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Måndag 09 sep 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Ryssland och Ukraina i fredssamtal 137

USA-toppmöte med talibaner stoppat 138

Turkiet och USA i buffertzon.......139

Demonstranter vädjar till USA......140

Exguvernör utmanar Trump i valet...141

Franska värmen skördade 1 400 liv..142

Finsk 12-åring i biljakt med polis 143

-

134 SVT Text Måndag 09 sep 2019
UTRIKES PUBLICERAD 9 SEPTEMBER

Rysslands styrande tappar i Moskva

Rysslands styrande parti Förenade
Ryssland backade i lokalvalet i Moskva
och förlorade runt en tredjedel av
platserna i stadsduman.

Taktikröster från oppositionen tros
ligga bakom valresultatet. Valet hade
tidigt pekats ut av oppositionspoliti-
kern Aleksej Navalny och hans alliera-
de som en chans att rucka på förenade
Ryssland inför parlamentsvalet 2021.

Många av Navalnys allierade förbjöds
att ställa upp i valet, vilket fått
Navalny att uppmana sina anhängare att
rösta på de kandidater som har störst
chans att slå de Putinvänliga.

-

137 SVT Text Måndag 09 sep 2019
UTRIKES PUBLICERAD 8 SEPTEMBER

Ryssland och Ukraina i fredssamtal

Den ryske presidenten Vladimir Putin
och hans ukrainske motsvarighet
Volodymyr Zelenskyj har diskuterat
möjligheten att inom kort hålla nya
fredssamtal.

Samtalet ska ha ägt rum under lördagen
via telefon efter att en uppmärksammad
fångutväxling genomförts, rapporterar
TT-AFP.

Alltjämnt pågår dock en konflikt
i östra Ukraina där ryskstödda
separatister sedan 2014 strider mot
den ukrainska militären. Konflikten
eskalerade när Ryssland annekterade
Krimhalvön.

-

NRK:
8. september 2019 kl. 07:49 - 9. september 2019 kl. 06:50, error

9. september 2019 kl. 08:40

-

Guldmønt af tyrannernes tyran fundet i Jerusalem
9. september 2019, kl. 0:00, opdateret kl. 8:17
Morten Hørning Jensen
https://www.kristeligt-dagblad.dk/historie/guldmoent-af-tyrannernes-tyran-fundet-i-jerusalem

Kejser Nero er gået over i historien som Roms måske værste
kejser, der forfulgte de kristne og var årsag til den jødiske
krig. Der er delte meninger om ham blandt historikere. Nu er
en af hans guldmønter dukket op i et præstehjem

Denne guldmønt med kejser Neros portræt er fundet i et
præsteligt hjem på Zionsbjerget. Den blev trykt år 56/57.
Indskrifterne betyder: ”NERO CAESAR AVG IMP” (Nero Caesar
Augustus Imperator).

-

Sorry! Time out!

Next BBC

Selvmord skal være tabu, men ikke forties

File 21.768 ...
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/suicide/21-768
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/therapy/21-768

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/therapy/21-768

Other news:

Israel beskylder Iran for at have skjult et atomanlæg

Rusland-kender: Kneben valgsejr er en katastrofe for Putin

Trump dødsdømmer fredsforhandlinger med Taleban efter blodigt angreb

Nye missiltest i Nordkorea

2335 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mar+6&version=BPH

Markus 6, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Messias bliver mødt med vantro i sin hjemby

[ ... ]

Jesus udsender de 12 disciple

[ ... ]

Kong Herodes funderer over, hvem Jesus er

[ ... ]

Bespisningen af de 5000

[ ... ]

Disciplenes tøvende tro

[ ... ]

Helbredelser i Genesaret området

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Num+11.10-&version=BPH

4 Mosebog 11:10-35 Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Israelitterne begynder at beklage sig, fortsat)

Gud lader sin Ånd komme over 70 ledere

Gud udfører endnu et bespisningsunder

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Ki+21.1-18&version=BPH

Anden Kongebog 21:1-18, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Kong Manasse af Juda

-

[...]

Ordet for 2019-09-10

Du kan overvinde fortiden!

"Gileaditten Jefta var en erfaren kriger. Han var søn af
en skøge ..."
Dom 11,1

=== citat slut ===
(2019-09-09, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

Our lives are a Christ-like fragrance rising up to God. But
this fragrance is perceived differently by those who are being
saved and by those who are perishing.
2 Corinthians 2:15

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 9 Sep 2019 08:07:03 +0200, GMT 06:07

> [...]

Rusland-kender: Kneben valgsejr er en katastrofe for Putin

Trump dødsdømmer fredsforhandlinger med Taleban efter blodigt angreb

DR S118 tir 10 sep 07:57:29
9.september dr.dk/nyheder 20:59

TRUMP DØDSDØMMER FREDSFORHANDLINGER
Den amerikanske præsident, Donald
Trump, begraver her til aften USA's
fredsforhandlinger med den militante
gruppe Taleban i Afghanistan.

- De er døde. Set fra mit perspektiv er
de døde, siger Donald Trump ifølge
nyhedsbureauet AP.

Dødserklæringen kommer, efter at Donald
Trump i går aflyste et møde med den
militante bevægelse, som USA har været
i krig med siden 2001.

Aflysningen af mødet skete, efter at
Taleban tog skylden for et angreb i den
afghanske hovedstad, Kabul.

Trump dødsdømmer fredsforhandlinger med Taleban efter blodigt angreb
09. Sep. 2019 kl. 20:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-doedsdoemmer-fredsforhandlinger-med-taleban-efter-blodigt-angreb

-

DR S119 tir 10 sep 07:57:29
10.september dr.dk/nyheder 01:33

NYE MISSILTEST I NORDKOREA
Nordkorea har tirsdag foretaget to
affyringer af "uidentificerede
projektiler" i retning af Det Japanske
Hav.

Det oplyser Sydkoreas militær ifølge
det sydkoreanske nyhedsbureau Yonhap.

Militæret giver ingen yderligere
detaljer om eksempelvis våbentype eller
projektilernes flyvehøjde og
tilbagelagte distance.

Affyringerne finder sted, få timer
efter at det kommunistiske styre tilbød
at genoptage samtaler om sit
atomprogram med USA i slutningen af
september.

Nordkorea foretager nye affyringer af projektiler
kl. 01:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/nordkorea-foretager-nye-affyringer-af-projektiler

Putin-støtter lider store nederlag ved lokalvalg i Moskva
09. sep. 2019, 09:47
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-09-putin-stotter-lider-store-nederlag-ved-lokalvalg-i-moskva

-

Rusland-kender: Kneben valgsejr er en katastrofe for Putin
09. sep. 2019, 12:57
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-09-rusland-kender-kneben-valgsejr-er-en-katastrofe-for-putin

-

Israel beskylder Iran for at have skjult et atomanlæg
09. sep. 2019, 19:56
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-09-israel-beskylder-iran-for-at-have-skjult-et-atomanlaeg

-

Amalienborg bliver terrorsikret
10. sep. 2019, 07:50 Opd. 10. sep. 2019, 08:18 ...

-

104 SVT Text Tisdag 10 sep 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Inget nyval i Storbritannien.......130

* USA: Samtliga räddade ur fartyg....131

* Tysk sjukhusbrand - minst en död...132

AP backar i norska lokalvalen......133

* Nordkorea avfyrar projektiler......134
Nordkorea vill återuppta samtal....135

Iranska urancentrifuger bekräftas..136

Bakslag för Putins parti i Moskva..137

-

136 SVT Text Tisdag 10 sep 2019
UTRIKES PUBLICERAD 9 SEPTEMBER

Iranska urancentrifuger bekräftas

Internationella atomenergiorganet
IAEA bekräftar att Iran installerar
avancerade urancentrifuger.

Landets regering meddelade på lördagen
att man aktiverat 40 centrifuger för
att producera ytterligare anrikat
uran. De nya centrifugerna beskrivs
som mycket kraftigare än de som
tidigare varit i bruk.

Enligt det internationella
kärnenergiavtalet med Iran från 2015
tillåts landet bara ha ett begränsat
antal första generationens centrifuger
för anrikning av uran.

-

NRK:
9. september 2019 kl. 08:40 - 10. september 2019 kl. 06:25, error

10. september 2019 kl. 08:50

-

Kontroversiel lov kan tillade ”intimiderende” kameraovervågning under valget
Af Anders Hjorth Vindum 09. September 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/kontroversiel-lov-kan-tillade-intimiderende-kameraovervaagning-under-valget

Mistilliden går ikke kun fra befolkning til politikere, men
også fra politikere til befolkning.

-

Kamp mod selvmord går rette vej. Men det går for langsomt
9. september 2019, kl. 21:00
Af Thomas Kellermann Hansen
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/kamp-mod-selvmord-gaar-rette-vej-men-det-gaar-langsomt

+

Selvmord skal være tabu, men ikke forties
9. juli 2019, kl. 21:00
Af Evander Pedersen og Rasmus Fahrendorff
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/selvmord-skal-vaere-tabu-men-ikke-forties

Som samfund er vi blevet bedre til at tale åbent om selvmord.
Især er unge mennesker mere villige til at tale om livets
udfordringer, siger Elene Fleischer, der er ph.d. og har
forsket i selvmord og kommunikation.

+

Det gode tabu om selvmord
9. juli 2019, kl. 21:00
Af Jeppe Duvå, Redaktionschef
Dette er en leder. Lederen er udtryk for Kristeligt Dagblads
holdning og skrives på skift af avisens redaktører.
https://www.kristeligt-dagblad.dk/leder/det-gode-tabu-om-selvmord-selvmordsbrev-paa-socialt-medie-udfordrer-fornuftige-graenser

Selvmordsbrev på socialt medie udfordrer fornuftige grænser

Kommentar:

Der er fornuft i at holde visse sider af debatten i tabu, så
man UNDGÅR "smittespredning".

Men når det er sagt, så tror jeg nok, at vi alle er bedst
tjent med at tale om tingene, så længe vi holder os det
*konstruktive* og dermed *livsbekræftende* for øje.

Jeg selv havde omkring 30-års-alderen en voldsom psykisk
rutsjetur fra - billedlig talt solskin ned i den mørkeste
kælder.

I dette mørke oplevede jeg, at der kom *selvdestruktive*
impulser op fra min underbevidsthed (gående ud på den
ultimative *flugt* bort, væk fra den psykiske smerte)!

Man kan IKKE gøre for, at disse tanker dukker op, men man
kan gøre noget ved, HVORDAN man vil reagere på det!

På trods af denne depressive tilstand var mit sind alligevel i
stand til at tænke rationelt, forstået på den måde, at jeg
indså, at jeg i denne tilstand IKKE måtte løbe noget risiko.
Der skulle laves en helgardering (ligesom man i gamle dage
gjorde, når man til fodbold skulle tipse en 13'er), så jeg
blev vinderen UANSET hvad!

Så jeg kontaktede mig læge mhp. at få en henvisning til en
speciallæge i psykiatri.

Og dette blev startskuddet til en lang rejse i sindet, hvor
jeg fik læst en hel del psykiatri.

(Al psykiatri handler i bund og grund om angst, eller rettere:
At angsten er kommet ud af kontrol.)

Alt i alt var det som om, at denne *faglige* viden hjalp mig
(som en art værktøjskasse), så jeg midt i min *magtesløshed*
alligevel IKKE længere stod helt fortabt.

Og det er dét, skønner jeg, at selvmordstruede personer har
brug for: Noget, der kan hjælpe dem, midt i deres
*magtesløshed*.

Så hvis blot disse mennesker i et *beskyttet* forum (fx. i et
terapiforløb) UDVIKLER sig (i form af øget selvindsigt osv.
som kan opnås fx. gennem samtale-terapi for en del patienter),
da skønner jeg, at prognosen deres bliver bedre mht. en lys og
lykkelig fremtid.

Men traumer "kan" dukke op undervejs i dette forløb, og her er
det så BIDENDE nødvendigt, at der er et *faguddannet* personale,
der kan *guide* patienterne gennem "minefeltet".

Medpatienter kan inspirere andre ved at berette om, HVAD der
kom dem til hjælp undervejs.

I mit tilfælde kom *troen* ind i billedet: Uanset hvad jeg end
følte, VIDSTE jeg, at jeg var *elsket* og værdsat af min
*Skaber*.

Og det er en KÆMPE trøst, når/hvis et menneske er faldet ned i
den grøft eller ligefrem *afgrund*, hvor man er begyndt at
dyrke *usunde* "ukrudtsplanter" i haven sig (i form af
selvdestruktive tanker, der kan - hvis den plejes al for
meget - videreudvikle sig til ækle selvdestruktive handlinger).

Fordi ...

Det mest grundlæggende vi mennesker har brug for et et
fundament; et udgangspunkt, en base, hvorfra vi "spejler" os.
Og desto mere *konstruktiv* dette *spejl* er, desto bedre har
vi det med os selv (modsat eksempelvis Janteloven, der jo kan
få hvem-som-helst til at begå selvmord, havde jeg nær sagt).

Så opmuntrer hinanden med al det, som I gennem Jeres liv har
*erfaret* virker konstruktivt.

Face-to-face-terapi
(ligesindede børn leger bedst)

Og her kan terapien også komme til udtryk i form af: Giv
hinanden et knus - en krammer - fordi det ofte er noget vi
mennesker har godt af.

NB!
Nogle mennesker bryder sig absolut IKKE om fysisk nærkontakt
(fx. nogle aspergere), og de skal så selvfølgelig IKKE tvinges
til det!

Men for alle Jer andre: Det giver *velvære* fysisk og OGSÅ i
sindet at få en krammer i ny og næ, fordi vi som mennesker er
skabt til at indgå i en relation med andre skabninger; ikke
blot dyr men også andre mennesker.

(Og bak ud af det, HVIS du føler ubehag, fordi så er du her en
undtagelse fra denne regel.)

Jeg anede ikke dengang som 30-årig, da mørket omsluttede mit
liv, at der var et lys for enden af tunnellen.

HVIS jeg dengang havde vidt, hvad jeg sidenhen har oplevet
i mit liv af gode og glædelige ting, da ville jeg nok dengang
KUNNE ha' afkortet omvejen i mørket.

Så jo mere vi *inspirerer* hinanden med *konstruktive* bidrag,
forslag til terapi m.m., desto hurtigere gennemlever vi
måske de mørke år.

Så invester - om muligt - din tid og kræfter i dine
medmenneskers trivsel (så længe du har overskud til det).

Dette er nemlig *Kærlighedens* dybeste væsen: At *elske* sin
næste som sig selv.

Smit hinanden med denne gode Kraft° ... :-)

Hmm ...

"Anhold" ordene:
... så længe du har overskud til det ...

Et af disse værktøj i selvindsigtens værktøjskasse kan fx.
være, at du lærer at indse, hvor meget psykisk overskud (eller
mangel herpå) du har, fordi ...

Når du IKKE har overskud, da kan det være, at du skal lære at
give slip på ALT, navnlig det, der dræner dig for mentale
kræfter!

Betragt det - billedlig talt - ligesom en bil, der nu på sin
rute skal køre op af bakke, ...
Det hænder jo ind-i-mellem, at livet gør av, fx. når
kæresten slår op eller du mister dit arbejde eller ...
You-name-it.

Fidusen er nu, at du INDSET (evt. gennem livserfaringen din),
at du som en bil op ad bakke IKKE har kræfter til som et
lokomotiv at have en hel masse ekstra på slæb!

Jeg observerede engang fx. at en kvinde på psykiatrisk
afdeling tyrede et glas vand ind i væggen. Hun var desperat!
Hvorfor? - Fordi hun havde besøg af sin moder, og denne satte
åbenbart en hel masse dårligt i gang hos datteren. Moderen
forstod muligvis ikke, at hun med sin adfærd tappede datteren
for psykisk energi, endskønt datteren allerede havde underskud!

Så mit råd til dig er, at du nu *respekterer* dig selv højt,
at du giver dig selv lov til at kaste håndklædet i ringen og
melde pas, når/hvis nogle i dine omgivelser tapper dig for
kræfter!

Fordi ...

Så vil du muligvis opdage, at dit sind *endogent* er i stand
til med tiden at rette op på tingene, så du kommer til at
føre velvære igen i din krop (herunder din psyke).

Du har - billedlig talt - lappet hullet i skibsskroget, der
ellers faretruende ville få skibet sænket!

Og KANSKE det var derfor, at dit sind gik i "baglås". Ubevidst
havde noget i dit sind registreret, at du var på kollisionskurs!

Og se! HVIS det var dét, der var sandheden, da var det jo i
grunden klogt gjort af dit sind, at undgå katastrofen, endskønt
fx. psykose anses i sig selv som en katastrofe.

Det, jeg vil ha' dig til at indse, er, at psykosen muligvis
IKKE var og er selve arnestedet, men måske blot en reaktion på
et usundt miljø!

Så du skal - hvis det er det, der er tilfældet - lære at passe
bedre på dig selv. Og her er det - som sagt - tilladt at melde
pas.

Havde du været datteren i det ovenfor stående tilfælde, da kan
du med ren samvittighed sige til denne din måske irriterende
og domminerende moder (eller andet kærlighedsobjekt): Jeg er
drænet for psykiske kræfter og har derfor IKKE overskud lige nu
til også at ta' hensyn til dig og dine behov. Respektér venligst
denne min udmelding.
Og det kan godt være, at kærlighedsobjektet IKKE i første
omgang KAN eller VIL respektere dit ønske, men giv dem
alligevel en chance. KANSKE de også har meget at lære endnu
her i livet!

Amen?

Hmm ...

Vi må vist hellere lige ha' et output her.

-

IAEA finds traces of uranium at site Netanyahu warned was atomic warehouse
By REUTERS
September 8, 2019 19:12
https://www.jpost.com/Breaking-News/The-Tehran-site-Netanyahu-warned-is-atomic-warehouse-contained-Uranium-601026

Heaven-message to Taleban (and all her friends)

File 21.769 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/afghanistan/21-769
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/USA/21-xxx/21-769
Terror (abuse of power)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/terror/taleban/21-769

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/terror/taleban/21-769

"Other" news:

2334 days to Nuclearwar (± unknown)

-

I dag for 18 år siden udførte muslimske ekstremister flere
terrorangreb på USA (og dermed os alle i den vestlige frie
*demokratiske* verden). Andre har fortsat, hvor disse
terrorister slap. Formålet er selvfølgelig at skabe frygt og
angst hos de "vantro".

Alt i alt har det forandrede verden en hel del (bort fra troen
på medmenneskelighed og navnlig bort fra *tilliden* til sine
medmennesker), apropos Jesu *profeti* (vedr. Endetiden
umiddelbart FØR Hans genkomst) ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Matth%C3%A6us+24%3A12&version=DN1933

Matthæus 24:12, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

(Jesus siger:)

Og fordi Lovløsheden bliver mangfoldig, vil Kærligheden
blive kold hos de fleste.

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mar+7&version=BPH

Markus 7, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Guds befalinger og menneskelige traditioner

[ ... ]

Hvad gør et menneske urent i Guds øjne?

[ ... ]

En ikke-jødisk kvindes tro

[ ... ]

Jesus helbreder en døvstum mand, som ikke var jøde

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Th+1&version=BPH

1 Tessalonikerne 1, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Indledende hilsen

Bøn for og anerkendelse af thessalonikernes menighed

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Ki+21.19-22.7&version=BPH

Anden Kongebog 21:19-22:7, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Kong Amon af Juda

Kong Josias af Juda restaurerer templet

-

[...]

Ordet for 2019-09-11

Husk de oversete og glemte

"... før enkens sag!"
Es 1,17
(2019-09-10, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

It is not that we think we are qualified to do anything on our
own. Our qualification comes from God.
2 Corinthians 3:5

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 9 Sep 2019 08:07:03 +0200, GMT 06:07

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21765

Heaven-message to Taleban (and all her friends)

Hongkong-leder advarer USA mod at blande sig
kl. 10:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/hongkong-leder-advarer-usa-mod-blande-sig

Subject: USA: Iransk olietanker mod Syrien -
Re: 2019 uge 35 (news samlet)
Date: Sat, 31 Aug 2019 10:04:02 +0200, GMT 08:04
21742 news:5d6a2a01$0$705$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/pligtforsoemmelse/21-742
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/RB9fxD7v4tg/hvrsSQcjGAAJ

> [...]
>
> https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+24.11-22&version=DN1933
>
> 11
> Frels dem, der slæbes til Døden, red dem, der vakler hen
> for at dræbes.
>
> 12
> Siger du: "Se, jeg vidste det ikke" ...
>

> Her et Skriftstedt ang. forbud mod *pligtforsømmelse* og som
> derfor også har sin relevans overfor ET (og *deres* MEDANSVAR):
>
> Sig ikke, ET: "Jeg vidste det ikke!" Red dem (os), der er
> på vej til at blive myrdet (pga. psykopaters hærgen på vor
> jordklode, både i Nordkorea, Hongkong und so weiter)!

SELVFØLGELIG *skal* vi da blande os!

Det manglede sg_ bare!

Alt andet ville jo være både fejt og kujonagtig gjort!

-

Trump fyrer sin nationale sikkerhedsrådgiver
kl. 18:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-fyrer-sin-nationale-sikkerhedsraadgiver

-

Kvindelig iransk fodboldfan død efter at have sat ild til sig selv
kl. 18:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kvindelig-iransk-fodboldfan-doed-efter-have-sat-ild-til-sig-selv

Risikerede fængsel for at snige sig ind på fodboldstadion
forklædt som mand. Fifa lægger pres på Iran.

-

Netanyahu vil annektere mere af Vestbredden
kl. 18:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/netanyahu-vil-annektere-mere-af-vestbredden

-

DR S136 ons 11 sep 06:43:16
10.september dr.dk/nyheder 20:46

JIHADISTER MED I SVINDELNETVÆRK
En gruppe syrienkrigere, jihadister og
terrordømte har de seneste år været
involveret i en række store sager om
momssvindel for stort millionbeløb.

Det viser en omfattende gennemgang af
retsdokumenter og konkurser, som
Dagbladet Information har foretaget
sammen med Jyllands-Postens
erhvervsmedie Finans.

I alt 14 forretningsmænd har haft
centrale roller i et netværk, der
tilsammen har oparbejdet en gæld til
den danske statskasse på over 800
millioner kroner i ubetalt moms og
skat.

/ritzau/

Medier: Jihadister indblandet i formodet millionsvindel mod statskassen
10. Sep. 2019 kl. 20:46
https://www.dr.dk/nyheder/indland/medier-jihadister-indblandet-i-formodet-millionsvindel-mod-statskassen

-

DR S135 ons 11 sep 06:43:16
11.september dr.dk/nyheder 01:38

ANGREB I KABUL PÅ ÅRSDAG FOR 9/11
Kort efter midnat onsdag lokal tid
eksploderede en raket ved den
amerikanske ambassade i Afghanistans
hovedstad, Kabul.

Embedsfolk ved ambassaden melder dog,
at ingen er kommet til skade ved
eksplosionen.

Angrebet sker på 18-årsdagen for
angrebene 11. september, hvor kaprede
fly ramte mål flere steder i USA og
dræbte tusinder.

Ifølge flere lokale medier kunne man i
minutterne efter eksplosionen i Kabul
se en stor røgfane over den centrale
del af byen.

Raket rammer USA's ambassade i Kabul på årsdag for 9/11
kl. 01:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/raket-rammer-usas-ambassade-i-kabul-pa-arsdag-911

Kommentar:

Som sagt ...

[...]

Enhver med forstand kan godt indse, at al dette onde IKKE er
fra en Guddom men må komme fra den *onde*!

Amen?

Åh ... Gid vi dog ku' tale Jer til fornuft, I *hjernevaskede*
nemme-at-narre-og-føre-bag-lyset *dæmon-bedragede* uforstandige
skabninger (der IKKE kan skelne højre fra venstre; godt fra
ondt)!

Jesus! Det beder vi om, at Du vil ta' dette *bedragets ånd*
bort fra dem, så de kan se klart og forstå og fatte, hvad der
er godt, og hvad der er ondt!

Gid dem drømme om natten, hvor *hjernevaskens* filter IKKE
virker!

Kald på dem som KUN Gud selv kan kalde på sin skabning!

Det beder vi om - i Jesu Kristi velsignede navn!

Herre! Forbarm Dig...

08:58
- "Jeg vil"

58
- "gøre et under"

58
- "iblandt jer,"

58
- "hedninge,"

59
- "så i fatter,"

59
- "at jeg er til"

59
- "og lønner dem,"

59
- "der gør min vilje,"

59
- "det gode."

09:00
- "Mens jeg straffer"

00
- "dem,"

00
- "der gør det onde!"

00
- "Det er ondt"

00
- "gjort"

00
- "at ihjelslå"

01
- "sin næste"

01
- "skabning,"

01
- "hvad end denne"

01
- "er for en."

03
- "Jeg HADER det"

03
- "som pest"

03
- "og brækker mig!"

04
- "HVIS du vil"

04
- "frelses,"

04
- "og få evigt liv,"

04
- "da følg"

04
- "mig,"

05
- "Gud HERREN,"

05
- "Den Almægtige°,"

05
- "og jeg vil gi' dig"

05
- "glæde"

05
- "i sindet"

05
- "fremfor had,"

06
- "der kvæler"

06
- "dit ..."

(Profetiens Ånd her ved at eppe ud.)

06
- "sind,"

07
- "så du må trælle"

07
- "den onde,"

07
- "der IKKE vil dig det godt."

07
- "Ønsker du dette?"

07
- "At tjene en herrrer,"

07
- "der vil dig det ondt?"

08
- "Som lokker dig"

08
- "med løfter"

08
- "om dit og dat,"

08
- "men som i realiteten"

08
- "INTET giver dig,"

08
- "når det kommer til stykket!"

09
- "Jeg vil åbne dine øjne, så du kan se,"

09
- "og indse, at du er blevet *bedraget*!"

09
- "Sådan er jeg, Gud HERREN,"

10
- "Skaberen af"

10
- "dette Univers,"

10
- "hvor i bor i."

10
- "Jeg giver"

10
- "i min nåde"

11
- "tåben"

11
- "indsigt,"

11
- "så du får en *valgmulighed*:"

11
- "Vil du tjene mig?"

(Og her sluttede så den Profetiske Ånd sin tale.)

Puma-lignende dyr spottet i Jylland flere gange – ikke umuligt, men
eksperter tvivler
10. sep. 2019, 20:11 ...

-

NRK:
10. september 2019 kl. 08:50

-

Det russiske demokrati fremstår som en farce
9. september 2019, kl. 17:00
Af Jens Worning, Journalist, Rusland-analyse
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/det-russiske-demokrati-fremstaar-som-en-farce

For godt en måned siden gik demonstranter på gaden i Moskva
for at demonstrere mod det system, der ikke tillader visse
partier at stille op til valg. Og det er netop det system,
hvor opstillingsberettigede partier kun er dem, der anerkender
Kremls spilleregler, der gør landets demokrati til en farce.

-

Paven: ”Det er mig en ære at blive kritiseret af amerikanere”
10. september 2019, kl. 0:00, opdateret kl. 8:53
Af Birthe Pedersen, Korrespondent, Frankrig
https://www.kristeligt-dagblad.dk/debat/paven-langer-ud-efter-bog-om-konservativ-modstand-en-aere-blive-kritiseret-af-amerikanere

”Det er mig en ære at blive angrebet af amerikanerne,” var
kommentaren fra pave Frans, da han om bord på et fly til
Mozambique fik overrakt et eksemplar af ”Hvordan Amerika vil
skifte paven ud” af bogens forfatter.

Ny bog afdækker splittelsen mellem konservative amerikanske
katolikker og paven og hævder, at indflydelsesrige amerikanere
arbejder målrettet på, at den kommende pave skal være mere
konservativ. Nu svarer pave Frans på kritikken

-

2,600-year-old Hebrew seal found near Western Wall

According to the City of David Foundation, there are three
people with the name Adoniyahu in the Bible, the most famous
being King David’s son.

By LEON SVERDLOV
September 10, 2019 09:24
https://www.jpost.com/Israel-News/2600-year-old-Hebrew-seal-found-near-Western-Wall-601118

Mig osse ødelægge naturen ...

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Svingdøren i gang i Det Hvide Hus: Dyb uenighed med Trump og
beskyldninger om illoyalitet
kl. 09:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/svingdoeren-i-gang-i-det-hvide-hus-dyb-uenighed-med-trump-og-beskyldninger-om

Japan vil dumpe store mængder radioaktivt vand i Stillehavet
10. sep. 2019, 20:24
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-10-japan-vil-dumpe-store-maengder-radioaktivt-vand-i-stillehavet

-

Hård kritik af styret i Iran efter ung kvindelig fodboldfans død
10. sep. 2019, 21:52
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-10-haard-kritik-af-styret-i-iran-efter-ung-kvindelig-fodboldfans-doed

-

John Bolton blev fyret, fordi Trump fortrækker rådgivere, der tager
ja-hatten på
10. sep. 2019, 22:27
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-10-john-bolton-blev-fyret-fordi-trump-fortraekker-raadgivere-der-tager-ja-hatten-paa

Kommentar:

Apropos ...

From: "Jesus-loves-you" <John15.13@Heaven>
Subject: Re: Sharon forudser kaos
Date: Wed, 20 Apr 2005 16:19:08 +0200, GMT 14:19
03995 news:8yt9e.113616$Vf.41...@news000.worldonline.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/DCTd7_W6M8E/HGIIq_EqfDwJ

> "Jesus-loves-you" skrev
>
> [ ... ]

> Og al-Qaeda - du er et *miljø-svin* med alle dine sabotager af
> olie-installationer i Irak ...
>
> Længe leve affaldskongen - hip, hip, hurra !
>
> Mig osse ødelægge naturen ...

"Melodi":
(Der er INGEN hjemme på øverste sal ovenover halsen)

Et lille *umyndigt* (IKKE selvstændig tænkende) barn med
ja-hat på: Mig efteraber de voksne, mig osse ødelægge naturen
(ligesom al-Qaeda)!

Spørgsmålet hertil er SELVFØLGELIG, OM det er så smart at
overlade det udelukkende til andre autoriteter at tænke?

Sæt nu man blev ført bag lyset, ikke sandt (Taliban)?

Sund *konstruktiv* kritik BØR altid være velkommen, skønner
jeg!

-

Satellitfoto afslører iransk løgn og brud på internationale regler,
siger britisk minister
10. sep. 2019, 23:33
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-10-satellitfoto-afsloerer-iransk-loegn-og-brud-paa-internationale-regler-siger

En iransk olietanker, der tidligere var tilbageholdt ved
Gibraltar, har brudt EU-sanktioner og er sejlet til Syrien,
det siger britisk minister.

Kommentar:

Ergo må man *konkludere*, at man IKKE kan stole på det
IKKE-folkevalgte (og dermed *udemokratiske*) præstestyre i
Iran.

Når de lover IKKE at udvikle atombomber, da indse at deres
løfter blot er tomme ord.

Counter now ...
2334 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Netanyahu klar til kæmpe offensiv med Trump
10. sep. 2019, 23:58
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-10-netanyahu-klar-til-kaempe-offensiv-med-trump

En lang række palæstinensiske områder, Det Døde Hav og noget
af Jordandalen står til at blive annekteret.

-

Israel bomber mål i Gaza efter Netanyahu var i skudlinjen

LIGE NU
11. sep. 2019, 05:04
af Mette Stender Pedersen
https://nyheder.tv2.dk/2019-09-11-lige-nu

I dag, Kl. 09:00
Israel bomber mål i Gaza efter Netanyahu var i skudlinjen

Israel har natten til onsdag bombet mål i Gaza som gengæld for
raketter, der blev affyret fra enklaven dagen forinden mod den
israelske by Ashdod, hvor premierminister Benjamin Netanyahu
holdt et valgmøde. Det oplyser den israelske hær ifølge AFP.
Netanyahu måtte afbryde sit valgmøde.

-

Nyt missil kan ændre magtbalancen i Det Sydkinesiske Hav
11. sep. 2019, 09:17
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-11-nyt-missil-kan-aendre-magtbalancen-i-det-sydkinesiske-hav

-

Efter otte år er statue tilbage i København
11. sep. 2019, 09:18 ...

-

104 SVT Text Onsdag 11 sep 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Kina lättar på USA-tullar..........130

* Helikoptrar undersöks efter olycka 131

Israel vill annektera Jordandalen..132
* Saudiarabien kritiserar vallöfte...133

* Värmebölja drabbar Japan...........134

* "Nationell dialog" i Kamerun.......135

* Vi kan ha ätit ost på stenåldern...136

Trump sparkar säkerhetsrådgivare...137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Onsdag 11 sep 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Shiitiska pilgrimer dödade i Irak..138

Amalienborg säkras mot terrordåd...139

Ja till ny regering i Italien......140

-

132 SVT Text Onsdag 11 sep 2019
UTRIKES PUBLICERAD 10 SEPTEMBER

Israel vill annektera Jordandalen

Israels premiärminister Benjamin
Netanyahu vill bland annat annektera
Jordandalen på den ockuperade
Västbanken om han vinner valet den
17 september.

Det meddelade han på tisdagen. Han
sade också att den fredsplan som USA:s
president Donald Trump ska presentera
är ett "historiskt tillfälle" för att
vidta åtgärderna.

Jordandalen omfattar knappt en
tredjedel av Västbanken, men det är
oklart exakt hur stor del av
Jordandalen som Netanyahu verkligen
avser.
Mer på nästa sida

-

133 SVT Text Onsdag 11 sep 2019
UTRIKES PUBLICERAD 11 SEPTEMBER

Saudiarabien kritiserar vallöfte

Saudiarabien fördömer uttalandet
från Israels premiärminister Benjamin
Netanyahu. Denna sade på tisdagen
att han bland annat vill annektera
Jordandalen, om han vinner valet den
17 september.

Enligt Saudiarabien finns det en risk
att uttalandet nu underminerar hela
fredsprocessen.

"Det representerar en flagrant över-
trädelse av FN-stadgan och principerna
för internationell rätt", säger det
saudiska hovet i ett uttalande enligt
nyhetsbyrån SPA. Arabförbundet kallar
Netanyahus löfte för "farligt".

-

135 SVT Text Onsdag 11 sep 2019
UTRIKES PUBLICERAD 11 SEPTEMBER

"Nationell dialog" i Kamerun

Kamerun ska hålla en "nationell
dialog" i hopp om att få slut på
separatismen inom den engelskspråkiga
minoriteten.

Det meddelar president Paul Biya, som
styrt landet i 37 år, i ett tv-tal.

Ett uppror bland engelsktalande har
blossat upp de senaste två åren, och
krävt mer än 2 000 liv. Över en halv
miljon människor beräknas ha drivits
på flykt.

Dialogen, som välkomnas av FN, ska
hållas i form av förhandlingar som
inleds senare i september.

-

NRK:
10. september 2019 kl. 08:50 - 11. september 2019 kl. 07:01, error

11. september 2019 kl. 10:00

-

Amerikansk techgigant vil rette danskernes sprog, hvis de ikke skriver
inkluderende nok
10. september 2019, kl. 21:00, opdateret 11. september, kl. 8:50
Simon Freiesleben
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/amerikansk-tech-gigant-vil-rette-danskerne-hvis-de-ikke-skriver-inkluderende-nok

Tekstprogrammet Word fra Microsoft vil fremover foreslå
”inkluderende” alternativer til ord, der refererer til køn
eller kan opfattes som nedsættende for folk med handicap eller
sygdomme. En tydelig påmindelse om, at teknologi ikke er
værdineutral, lyder det fra forskere

Microsoft vil i deres populære skriveprogram "Word" nu til at
foreslå alternativer til bl.a. kønsspecifikke ord, hvor
"politimand" bliver til "politibetjent".

Subject: UK Mom Arrested for Calling Transgender Activist a Man -
Re: 2019 uge 07 (news samlet)
Date: Fri, 15 Feb 2019 09:59:52 +0100, GMT 08:59
21248 news:5c667f8b$0$699$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/sex/21-248
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/therapy/21-248
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/4ajYYRga4kk/ooHeii7mAgAJ

> Altså:
>
> Når vi har at gøre med et seksuelt *forstyrret* menneske, skal
> vi da bekræfte denne i vedkommendes vildfarelse?
>
> Tænk hvis vi gjorde det samme [med] anoreksi-patienter; altså
> bekræftede dem i deres *vrangforestilling* om, at de er smæk
> fede, skønt sandheder er, at de er ved at sulte sig ihjel!

Tak gode Gud, fordi jeg ikke behøver MS-World ... :-)

-

Trumps invitation til Taleban vækker harme på årsdag for terrorangreb
11. september 2019, kl. 0:00, opdateret kl. 8:13
Af Sidsel Nyholm, Korrespondent, USA
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/trumps-invitation-til-taleban-vaekker-harme-paa-aarsdag-terroangreb

USA's præsident Donald Trump ville have inviteret Taleban til
fredsforhandlinger tæt på årsdagen for 11. september-angrebet
på Twin Towers i New York. Trump endte dog med at aflyse, idet
Taleban påtog sig ansvaret for et angreb i den afghanske
hovedstad Kabul, der endte med at tage livet af én amerikaner
og 11 andre.

-

Kristen selvforståelse er dybt afhængig af jødedommen
10. september 2019, kl. 21:00
Svend Løbner, journalist og forfatter
Dette er en kronik. Kronikken er udtryk for skribentens egen
holdning.
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kronik/kristen-selvforstaaelse-er-dybt-afhaengig-af-joededommen

Jødedommen har påvirket kristendommen i en grad, så det er
åndeligt arrogant at adskille Det Nye Testamente fra jødernes
Tora og historie, skriver dagens kronikør, som her giver 10
gode grunde til, at Det Gamle Testamente hører hjemme i
gudstjenesten

-

Hong Kong protesters hit pause to mark 9/11 attacks

"In solidarity against terrorism, all forms of protest in
Hong Kong will be suspended on Sept. 11, apart from potential
singing and chanting," they said in a statement.

By REUTERS
September 11, 2019 08:15
https://www.jpost.com/International/Hong-Kong-protesters-hit-pause-to-mark-911-attacks-601290

-

NY gov legislates moment of silence in public schools commemorating 9/11

The law aims "to encourage dialogue and education in the
classroom, and to ensure future generations have an
understanding of the September 11th, 2001 terrorist attacks
and their place in history."

By JERUSALEM POST STAFF
September 11, 2019 09:07
https://www.jpost.com/International/NY-gov-legislates-moment-of-silence-in-public-schools-commemorating-911-601293

al-Qaida uppmanar till attacker => Excorsismus

File 21.771 ...
Excorsismus (Eksorcisme, dæmon- og djævleuddrivelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/excorsismus/21-xxx/21-771
Terror (abuse of power)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/terror/al-qaeda/21-771

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/excorsismus/21-xxx/21-771

"Other" news:

2333 days to Nuclearwar (± unknown)

Astronomer opdager første jordlignende exoplanet med vanddamp

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mar+8&version=BPH

Markus 8, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Bespisningen af de 4000 ikke-jøder

[ ... ]

Farisæerne nægter at tro på Jesus som Messias

[ ... ]

Advarsel mod farisæernes vantro

[ ... ]

Jesus helbreder en blind mand i Betsajda

[ ... ]

Peters åbenbaring om Jesus som Messias

[ ... ]

Messias som den lidende Frelser

[ ... ]

Det koster dyrt at følge Guds vilje

34
... [Jesus siger:] ...: „De, der ønsker at være mine
disciple, skal lægge alt deres eget til side og følge mig,
også selv om det koster livet.

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Th+2.1-12&version=BPH

1 Tessalonikerne 2:1-12, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Paulus forsvarer sig mod eventuelle anklager

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Ki+22.8-&version=BPH

Anden Kongebog 22:8-20, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Ypperstepræsten finder lovbogen under restaureringen

8
En dag gik ypperstepræsten Hilkija til statssekretæren
Shafan og sagde til ham: „Jeg har fundet lovbogen i Herrens
hus.” Han overlod bogrullen til Shafan, som begyndte at
læse i den.

9
Shafan gik derefter til kongen og aflagde rapport: „De
penge, der er blevet indsamlet i templet, har vi udbetalt
til opsynsmændene, som aflønner dem, der arbejder på
restaureringen af templet.”

10
Derefter tilføjede han: „Præsten Hilkija gav mig denne
bog.” Så gav han sig til at læse op for kongen.

11
Da kongen hørte, hvad der stod i bogen, blev han så
fortvivlet, at han rev en flænge i sit tøj.

12-13
Øjeblikkeligt tilkaldte han Hilkija og nogle flere af sine
embedsmænd. Det drejede sig om hans personlige tjener
Asaja, Shafans søn Ahikam og Mikas søn Ahbor. „Gå hen og
rådspørg Herren på mine og folkets vegne om indholdet af
denne lovbog,” sagde han. „Herren er uden tvivl vred på
os, for vores forfædre har ikke handlet efter
forskrifterne i denne bog.”

14
Derpå gik ypperstepræsten og de fire embedsmænd hen til
Jerusalems nye bydel, hvor profetinden Hulda boede sammen
med sin mand, Shallum (en søn af Tikva, som var søn af
Harhas). Shallum havde ansvar for præstedragterne.

15-16
Hulda sagde til dem: „Herren, Israels Gud, siger: Sig til
den mand, som sendte jer, at jeg, Herren, vil straffe
dette sted og dets indbyggere i overensstemmelse med den
bog, Judas konge nu har læst,

17
for de har forkastet mig til fordel for andre guder. De
har ofret røgelse til afguderne og provokeret mig med alle
deres afgudsbilleder. Jeg må straffe dem, og straffen står
ikke til at ændre.

18
Men til kongen, som sendte jer for at rådspørge Herren,
skal I overbringe følgende personlige budskab: Den straf,
som du lige har hørt om, står fast,

19
men fordi du var fortvivlet over, hvad der er sket og
ydmygede dig for mig, da du hørte om mine advarsler om den
forbandelse og ødelæggelse, der skal ramme landet, og
fordi du flængede dit tøj og græd for mit ansigt, så vil
jeg bønhøre dig.

20
Jeg vil udskyde dommens time over Jerusalem, så byen ikke
bliver ødelagt i din levetid. Du skal få lov at dø i fred
og blive skånet for at være vidne til den katastrofe, jeg
sender over dette sted.” Med det budskab vendte de tilbage
til kongen.

Kommentar:

Jeg har fået for vane hver dag at bede Gud om, at ...

Subject: Heaven-break: Hvad sandhed er der i at lyve om hor og utugt? -
Re: 2019 uge 30 (news samlet)
Date: Sun, 28 Jul 2019 07:15:14 +0200, GMT 05:15
21672 news:5d3d2f6b$0$693$1472...@news.sunsite.dk
File 21.672 ...
Wrong Doctrine (Vranglære)
Gud Helligånd has left the building!?
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-672
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/CFYUK15sRdE/fG4QDRq5DwAJ

-

[...]

Ordet for 2019-09-12

Om at undgå stress (1)

"Så spurgte de ham: 'Hvem er du?' Jesus svarede: 'Jeg er
den, som jeg har sagt jer fra begyndelsen.'"
Joh 8,25

[ ... ]

Vid, hvem du er. ...
(2019-09-11, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

We now have this light shining in our hearts, but we ourselves
are like fragile clay jars containing this great treasure.
This makes it clear that our great power is from God, not from
ourselves.
2 Corinthians 4:7

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 9 Sep 2019 08:07:03 +0200, GMT 06:07

> [...]

-

Astronomer opdager første jordlignende exoplanet med vanddamp
Af Jens Ramskov 11. sep 2019 kl. 19:00
https://ing.dk/artikel/astronomer-opdager-foerste-jordlignende-exoplanet-med-vanddamp-228678

Den første direkte observation af vanddamp og hydrogen i en
atmosfære for en exoplanet i den såkaldte beboelige zone er
foretaget. Nærmere studier af planeten bliver først mulig med
nye rumteleskoper.

-

DR S144 tor 12 sep 07:54:53
11.september dr.dk/nyheder 13:19

NORGE: BØRNE-SEXDUKKER ER STRAFBART
Norges højesteret har onsdag afgjort,
at det er strafbart at importere
sexdukker, der ligner børn. Dermed
forkaster højesteretten en 45-årig
mands anke.

Han er tidligere i landsretten idømt 60
dages betinget fængsel og en bøde på
10.000 norske kroner for i 2016 at have
gjort forsøg på at indføre en japansk
sexdukke, der var én meter høj.

Den tiltalte erkendte de faktiske
forhold, da sagen blev behandlet i
byretten og siden landsretten. Men han
mente ikke, at det var nok til at
straffe ham.

/ritzau/NTB

Højesteret i Norge: Sexdukker af børn er strafbart
11. Sep. 2019 kl. 13:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/hojesteret-i-norge-sexdukker-af-born-er-strafbart

Kommentar:

Faktisk er handlingen i sig selv IKKE *grænseoverskridende*,
skønner jeg (fordi ingen mennesker udover personen selv kommer
til skade), men ligesom mht. selvmord-tanker ... (input memory
from) ...

Subject: Selvmord skal være tabu, men ikke forties -
Re: 2019 uge 37 (news samlet)
Date: Tue, 10 Sep 2019 10:13:31 +0200, GMT 08:13
21768 news:5d775b3a$0$692$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/therapy/21-768
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/EjmY8dh91GQ/hJmIOH_jAgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab.psykologi/iBd-nY1Czyo/E_cbS6nPAgAJ

> [...]
> selvdestruktive tanker, der kan - hvis den plejes al for
> meget - videreudvikle sig til ækle selvdestruktive handlinger).

... så KAN disse *ukrudtsfrø* (*usunde* tanker) vokse sig til
STORE og ÆKLE *altødelæggende* ukrudtsplanter (altså
*krænkende* pædofile handlinger, hvilket SKAL bekæmpes for
enhver pris).

Så dommen er OK, skønner jeg, idet børn har ret til liv - nej!
Ligefrem KRAV på - være *beskyttet* mod misbrug, herunder
sexmisbrug!

Selv kriminelle i fængslerne kan se, at der er noget galt i at
forgribe sig på børn!

Og dét siger ikke så lidt noget om *forbrydelsens* ALVORLIGE
karakter: Det er menneskeliv, der *ødelægges*!

Så dommen er - som sagt - OK, skønner jeg,

-

DR S145 tor 12 sep 07:54:53
11.september dr.dk/nyheder 13:30

NETANYAHUS VALGLØFTE MØDER KRITIK
Det er et valgløfte, der lægger ethvert
håb om fred i graven.

Sådan lyder de umiddelbare reaktioner
på den israelske premierminister,
Benjamin Netanyahus, planer om at
indlemme dele af Vestbredden.

I går præsenterede Netanyahu forslaget
om, at hvis han bliver genvalgt, vil
han sikre de israelske bosættelser, der
i dag er etableret i Jordandalen og den
nordlige del af det Døde Hav. Meldingen
er ikke overraskende blevet mødt af
stor kritik fra en række arabiske
lande, heriblandt Saudi-Arabien og
Jordan, som vurderer, at det er et
alvorligt slag mod
fredsforhandlingerne.

Netanyahus valgløfte møder kritik: Lægger håb om fred i graven
11. Sep. 2019 kl. 13:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/netanyahus-valgloefte-moeder-kritik-laegger-haab-om-fred-i-graven

Kommentar:

Spørgsmålet er:

HVAD er *motivet*?

Ønsker man at gi' palæstinensere et hjemland?

Eller ...

Ønsker man at ta' en bid af 'Det Hellige Land' fra
ejermændene (det *jødiske* folk) ?

(idet der jo slet ikke havde været fremmede folkeslag i
Det Hellige Land, hvis jøderne havde kunnet forsvare sig
militært mod Romerriget i det første og andet århundrede)?

Svaret på det ene spørgsmål KAN udspringe af et oprigtigt
ønske om at hjælpe folk i nød.

Mens svaret på det andet spørgsmål nok IKKE er ligeså fromt!

Se evt. Præsident Trumps fredsforslag:

News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: Trumps svigersøn har lagt en fredsplan for Mellemøsten frem
+ ET-break -
Re: 2019 uge 23 (news samlet)
Date: Wed, 5 Jun 2019 09:04:04 +0200, GMT 07:04
21546 news:5cf7696e$0$703$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/israel/21-xxx/21-546
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/palestine/21-xxx/21-546
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/usa/21-xxx/21-546
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/mideast-peace-p/21-xxx/21-546
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/muslim-world/21-xxx/21-546
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/dJl1FrWA4EQ/apWm_0qACQAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/dJV59hEr0Vw/Bg-tiqZ3BQAJ

-

'En ny æra for rumforskning': Forskere finder vand på planet, der ligner
Jorden
11. Sep. 2019 kl. 19:03
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/en-ny-aera-rumforskning-forskere-finder-vand-paa-planet-der-ligner-jorden

-

Rwanda vil have mistænkt for folkedrab udleveret fra Danmark
kl. 06:37
https://www.dr.dk/nyheder/indland/rwanda-vil-have-mistaenkt-folkedrab-udleveret-fra-danmark

Kommentar:

Overdrag sagen til ICJ/ICC, hvis tiltalte er i risiko for at
lide overlast.

Første gang nogensinde: Vand fundet på potentielt beboelig planet
11. sep. 2019, 22:09
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-11-foerste-gang-nogensinde-vand-fundet-paa-potentielt-beboelig-planet

Kommentar:

Planeten er dog 8 gange Jordens masse, så tyngdefeltet er ALT
for STORT til, at vi mennesker vil kunne bo der, fordi vores
skelet er slet ikke bygget til det!

Men spændende er det jo, fordi ...

Når nu vi kan se, OM andre planeters atmosfære er "venligt"
stemt overfor biologisks livsformer, da KAN *andre* udefra
rummet gøre sig den SELVSAMME iagttagelse mht. *vores* planet!

Og dette øger - hypotetisk set - sandsynligheden for, at vores
planet bliver udvalgt som rejsemål (fremfor andre), skønner
jeg.

-

Omverdenen protesterer - men det stopper ikke Netanyahu
11. sep. 2019, 22:26
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-11-omverdenen-protesterer-men-det-stopper-ikke-netanyahu

-

Store skovbrande i Asien sender farlig røg ind over storbyer

LIGE NU
12. sep. 2019, 07:29
af Mette Stender Pedersen
https://nyheder.tv2.dk/2019-09-12-lige-nu

I dag, Kl. 07:21
Store skovbrande i Asien sender farlig røg ind over storbyer

Store skovbrande i Indonesien har sendt farlig røg ind over
storbyer Malaysia, Indonesien og Singapore de seneste dage.
Alene tirsdag delte de malaysiske myndigheder en halv million
ansigtsmasker ud til indbyggerne på grund af luftforurening
fra brandene. Det skriver CNN.

-

LA-formand: 3F bruger bøllemetoder
12. sep. 2019, 08:06 Opd. 12. sep. 2019, 08:30 ...

-

104 SVT Text Torsdag 12 sep 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Mörk brittisk bild av hård brexit..130

* Trump skjuter upp Kina-tullar......131

* USA: Nära uppgörelse i opioidmål...132

* Tio döda i kaos vid valtal.........133

Terrordömd mister medborgarskap....134

USA förbjuder smaksatta e-cigarett 135

Läkare friad för dödshjälp.........136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Torsdag 12 sep 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Jehovas vittne extremism-anklagas..137

"Johnsons nedstängning olaglig"....138

al-Qaida uppmanar till attacker....139

FN: Möjliga krigsbrott i Syrien....140

Migranter mot England stoppade.....141

-

137 SVT Text Torsdag 12 sep 2019
UTRIKES PUBLICERAD 11 SEPTEMBER

Jehovas vittne extremism-anklagas

En domstol i Tadzjikistan har dömt en
medlem i Jehovas vittnen till sju och
ett halvt års fängelse för extremism,
uppger den oberoende tadzjikiska
sajten Asia Plus, vilket lett till
upprörd kritik från organisationen.

Åklagaren anklagar medlemmen för att
ha spridit gruppens idéer i ett
samhälle i norra Tadzjikistan. Det
företrädesvis muslimska landet förbjöd
Jehovas vittnen 2008.

Advokater kommer att överklaga domen
och driva målet till internationella
domstolar om så krävs, enligt
organisationen.

-

139 SVT Text Torsdag 12 sep 2019
UTRIKES PUBLICERAD 11 SEPTEMBER

al-Qaida uppmanar till attacker

Egyptiern och al-Qaidaledaren Ayman
al-Zawahri uppmanar till attacker mot
amerikanska, europeiska, israeliska
och ryska mål, skriver nyhetsbyrån AP.

En inspelning från al-Zawahris
publicerades i dag, på årsdagen av
rörelsens terrordåd den 11 september
2001 i USA.

al-Zawahri tog över ledningen i
al-Qaida när rörelsens grundare Usama
bin Ladin dödades av amerikanska
styrkor i Pakistan 2011. Terrordåden
mot World Trade Center och försvars-
högkvarteret Pentagon krävde nästan
3 000 liv.

Subject: Re: Taliban justifies 9/11 attacks in recently
released video + ET-break -
Re: 2019 uge 36 (news samlet)
Date: Sun, 8 Sep 2019 08:47:19 +0200, GMT 06:47
21763 news:5d74a407$0$698$1472...@news.sunsite.dk
Terror (abuse of power)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/terror/taleban/21-763
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/afghanistan/21-763
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ireBe6C6V5I/2ai6D6JBAgAJ

Subject: Hørte jeg Præsidenten sige: ... Herre! *Forbarm* Dig! -
Re: 2019 uge 36 (news samlet)
Date: Sun, 8 Sep 2019 18:10:20 +0200, GMT 16:10
21764 news:5d7527fc$0$693$1472...@news.sunsite.dk
Terror (abuse of power)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/terror/taleban/21-764
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/afghanistan/21-764
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/kristus-forbarm-dig/21-764
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/aandsudgydelse/21-764
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ireBe6C6V5I/hcbYdVtgAgAJ

Subject: Heaven-message to Taleban (and all her friends) -
Re: 2019 uge 37 (news samlet)
Date: Wed, 11 Sep 2019 09:19:07 +0200, GMT 07:19
21769 news:5d789ffa$0$705$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/EjmY8dh91GQ/DkxzMisSAwAJ

> [...]

> nemme-at-narre-og-føre-bag-lyset *dæmon-bedragede* uforstandige
> skabninger (der IKKE kan skelne højre fra venstre; godt fra

Som sagt:

Gid jeg ku' tale Jer til fornuft!

I end ikke fatter jo (fordi I er blevet ført bag lyset), at
djævelen bruger Jer til at skabe ufred på Jorden vor!

Og derfor véd jeg (og andre) også, at det slet IKKE er Jer, vi
skal have i fokus (i denne åndskamp), idet I bare som en art
slaver må lystre/adlyde djævelens onde ordre!

Ihukom Ordene:

https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/001/14-416b

> En åndelig kamp, ej mod kød og blod, Ef. 6,12

+

21.422 Guddommelig ledelse (mht. valg af menighedsfællesskab)?

Subject: Nasa: Faren for meteornedslag tages ikke alvorligt nok -
Re: 2019 uge 18 (news samlet)
Date: Wed, 1 May 2019 12:40:09 +0200, GMT 10:40
21422 news:5cc97791$0$702$1472...@news.sunsite.dk
(Valg af menighedsfællesskab):
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/vatican/21-422
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-422
https://sites.google.com/site/gudshaerssoldater/f/21-422
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/tsa/books/kaldet-til-soldat/21-422
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/duzWYr4A72Q/_tRmo89dAgAJ>

> Derfor siger Bibelen: "... vær stærke i Herren og i hans
> mægtige styrke. Ifør jer Guds fulde rustning, så I kan holde
> stand mod Djævelens snigløb. Thi for os står kampen ikke mod
> kød og blod, men mod myndigheder og magter, mod
> verdensherskerne i dette mørke, mod ondskabens åndemagter i
> himmelrummet." (Ef 6,10-12) Ofte ligger der åndelig
> krigsførelse ved årsagen til vores problemer, eller de
> forværres pga. den. Så hver morgen, når du klæder dig på, skal
> du sørge for at iføre dig din 'åndelige rustning' og trække på
> 'hans mægtige styrke hele dagen.

Det er faktisk én af grundene til, at jeg (som kristen) nu
IKKE længere vil færdes blandt såkaldte kristne, der (trods
navneordet) er *ulydige* mod Guds Ord (fx. mht. utugt og hor);
fordi ...

Djævelen har - i så fald - jo allerede vundet denne åndskamp,
når/hvis vi kristne går på kompromis mht. Guds Ord, ikke
sandt?

Så ...

Læresætningen er, at ...

Vi kan IKKE forvente, at Gud *aktivt* gør et-eller-andet
(apropos exorcisme), så længe vi OGSÅ tilbeder *møgguder*
(hvilket altså fx. hor og utugt er)!

Omvendt, vil jeg vove at påstå, at ... (input memory from) ...

[...]

Men til kongen, ... , skal I overbringe følgende
personlige budskab: ...

19
[...]

Når/hvis vi kristne *omvender* os til Herren vor Gud, da vil
Han MÅSKE *bønhøre* os, OGSÅ mht. Jeres ondskabens
*hjernevask*, at I må komme ud af den og fatte, hvem Gud
egentlig er!

Gud er nemlig Nådig og barmhjertig af natur (og IKKE vil, at
noget menneske skal gå fortabt)!

Amen?

Hmm ...

Vi må vist hellere ta' en output her.

-

NRK:
11. september 2019 kl. 10:00

USA trapper opp mot Maduro

> [...]

> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

'De skal straffes': DBU går til angreb på Iran efter kvindelig
fodboldfans selvmord
kl. 09:09
https://www.dr.dk/sporten/fodbold/de-skal-straffes-dbu-gaar-til-angreb-paa-iran-efter-kvindelig-fodboldfans-selvmord

-

Folketinget stopper Stram Kurs' finte med vælgererklæringer
kl. 10:03
https://www.dr.dk/nyheder/politik/folketinget-stopper-stram-kurs-finte-med-vaelgererklaeringer

Giftfund ved strand udløser badeforbud på Nordals
12. sep. 2019, 10:08 ...

-

NRK:
11. september 2019 kl. 10:00 - 12. september 2019 kl. 05:29, error

12. september 2019 kl. 07:02
USA trapper opp mot Maduro
https://www.nrk.no/nyheter/1.14700828

USA har utløst en regional forsvarspakt med ti land og
Venezuelas opposisjon. Oppfordringen til å utløse
Inter-American Treaty of Reciprocal Assistance kom fra den
venezuelanske opposisjonslederen Juan Guaidó, sier USAs
utenriksminister Mike Pompeo.

-

12. september 2019 kl. 09:54

-

Netanyahu med valgløfte: Vil annektere Jordandalen og bosættelser
Af Anders Hjorth Vindum 11. September 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/netanyahu-med-valgloefte-vil-annektere-jordandalen-og-bosaettelser

Efter sin "dramatiske meddelelse" måtte Netanyahu evakueres
under vælgermøde på grund af raketangreb. Både meddelelsen og
evakueringen har medført kritik fra Blå og Hvid. Valgkampens
sidste uge er i gang.

-

Taleban håner USA og griner ad kvinder, men er igen en magtfaktor i
Afghanistan
12. september 2019, kl. 0:00, opdateret kl. 9:03
Thea Pedersen skriver fra Afghanistan
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/taleban-haaner-usa-og-griner-ad-kvinder-men-er-igen-en-magtfaktor-i-afghanistan

"Forestil dig fred”, står der på et billboard-skilt i Kabul,
mens en røgsøjle fra Talebans angreb sidste mandag stiger mod
himlen. Nu er freden – endnu engang – sat på pause i
Afghanistan.

18 år efter starten på USA’s længste krig er ærkefjenden
Taleban genopstået som præsident Trumps legitime
forhandlingspartner i Afghanistan. Indtil nu. Med fornyet
styrke forhandler islamisterne om fred med den ene hånd og
udfører dødelige angreb med den anden

-

Boltons exit giver Trump friere tøjler
12. september 2019, kl. 0:00, opdateret kl. 9:11
Af Sidsel Nyholm, Korrespondent, USA
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/boltons-exit-giver-trump-friere-toejler

-

Paverejse synliggør kirkens store betydning for det afrikanske kontinent
12. september 2019, kl. 0:00, opdateret kl. 9:24
Af Andreas Rude
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/paverejse-kirkens-store-betydning-det-afrikanske-kontinentet

Pave Frans har på sine rejser til Afrika ofte udfordret lokale
politiske ledere og sat fokus på problemer, de helst ville
undgå at tale højt om.

Pave Frans’ fjerde besøg i Afrika skabte som tidligere
international opmærksomhed om kontinentet, men udfordrede også
landenes politiske ledere

-

Professor efter vandfund på planet: Fantastisk stor dag
12. september 2019, kl. 8:21
Fra Ritzau
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/professor-efter-vandfund-pa-planet-fantastisk-stor-dag

Tidligere teorier om vand i rummet er nu blevet bekræftet, og
det er en stor opdagelse, vurderer professor.

Found perhaps ET-nuclearwar-warning
(Nyopdaget komet på vej mod vores solsystem (C/2019 Q4))

File 21.773 ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2019-12-08-c/21-773
Nuclearwar-Warning (Atomkrig-Advarsel)
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/nuclearwar-warning/21-773
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar-warning/21-773

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/nuclearwar-warning/21-773

Catholic Church (Den Katolske Kirke)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/catholic-church/21-773
Excorsismus (Eksorcisme, dæmon- og djævleuddrivelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/excorsismus/21-xxx/21-773
Saints (Helgener)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/saints/21-773
Wrong Doctrine (Vranglære)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-773

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/catholic-church/21-773

Other news:

Trump: Iran vil gerne mødes med USA

2332 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mar+9&version=BPH

Markus 9, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Tre disciple ser et glimt af Jesus i hans herlighed

[ ... ]

Skulle „Elias” ikke komme før Messias?

[ ... ]

Alt er muligt for den, som tror

[ ... ]

Jesus taler igen om sin død og genopstandelse

[ ... ]

Den største er den, som vil tjene

[ ... ]

Den, der ikke er imod, er for

[ ... ]

Fristelser, som fører til fortabelse

[ ... ]

Gennem prøvelsernes ild til hellighed

(Jesus siger:)

49
Enhver discipel skal renses gennem prøvelsernes ild.

50
Et liv levet i fuld lydighed til Gud er et prisværdigt liv
— men et liv uden lydighed er lige så nytteløst som salt,
der har mistet sin kraft. Lev med visdom og hold fred med
hinanden.”[f]

Footnotes:

9,49-50 Den græske tekst i disse to vers lyder i en ordret
— og uforståelig — gengivelse: „For enhver vil blive saltet
med ild. Salt er godt. Men hvis saltet bliver til ikke-salt,
hvordan vil I så give det kraft igen? I skal have salt i
jer, og hold fred med hinanden.” Baggrunden for billedtalen
i v. 49 er, at ofrene i den gamle pagt blev helliget Herren
ved at blive blandet med salt eller smurt ind i salt, før
de blev ofret i ilden. Se 3.Mos. 2,13 og Ez. 43,24.
Saltningen er altså en renselsesproces, som er nødvendig,
før Gud kan acceptere ofret. En anden baggrund er, at
metaller blev renset for urenheder ved at blive smeltet
over ilden, så urenhederne blev skilt fra. Derfor betegner
ilden en renselsesproces, som kan være smertefuld.
Baggrunden for v. 50 er, at salt i jødisk tankegang
forbindes med visdom og lydighed over for Guds befalinger.
En anden baggrund er, at salt er forbundet med et fælles
måltid, så hvis man deler salt med hinanden, lever man i
fred og harmoni og har indbyrdes fællesskab. Salt
symboliserer både visdom, troskab og fællesskab, jf.
4.Mos. 18,19, hvor grundteksten taler om en saltpagt.

Subject: al-Qaida uppmanar till attacker => Excorsismus -
Re: 2019 uge 37 (news samlet)
Date: Thu, 12 Sep 2019 09:48:52 +0200, GMT 07:48
21771 news:5d79f874$0$692$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/EjmY8dh91GQ/zAMVoV9iAwAJ

> [...]

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Th+2.13-20&version=BPH

1 Tessalonikerne 2:13-20, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Guds ord forhindres ikke af forfølgelser

Paulus længes efter at besøge dem

I er vor glæde

Paulus fortsætter med at takke Gud for de kristne i
Thessalonika. Han takker for, at Gud lod dem se sandheden. Gud
lod dem forstå, at hans Ord er mere [end] menneskeord. Og
dermed er det ham, der har æren for, at der overhovedet er en
kristen menighed i Thessalonika.

Alligevel vil Paulus også godt tage lidt af æren. Ikke
sådan at forstå, at han er for stolt af sig. Nej, men
menigheden er hans glæde og hæderskrans over for Jesus.

På den måde kan Paulus altså finde glæde i at tænke på
andre kristne. Og det er en meget vigtig del af det kristne
fællesskab. Når vi selv kan have svært ved at finde glæden, så
kan vi blive opmuntret ved at se på andres tro. Vi kan være
stolte over at høre sammen med andre kristne.

Det er faktisk noget af det, der ligger i den katolske
tanke om helgener. I vores kirke taler vi sjældent om
helgener. Men det kunne vi faktisk godt gøre. Vi kunne godt
tale om kristne kvinder og mænd, der opmuntrer os med deres
tro. Mennesker, som vi er stolte over at høre sammen med.

Refleksion:

Hvem er din glæde over for Jesus?

Info:

1. Thess 2,14-16 handler om jøderne. Ordene er hårde, og de er
blevet brugt til at retfærdiggøre jødeforfølgelse. Men Paulus
siger netop, at vreden - altså Guds vrede - er kommet over
Israel til fulde. Det er altså Gud, der er dommer over Israel
- ikke mennesker

Kommentar:

Og tillad mig lige her at tilføje, at Paulus ord IKKE må rives
ud af deres sammenhæng: De er skrevet til nogle mennesker år
ca. 51 e.Kr. Og ja! *Dengang* var der nogle jøder, der troede
ligesom al-Qaeda gør nu om dage, at de tjerner Gud ved at
forfølge og udrydde andre mennesker! Og det er *dem*, Gud er
vred på (altså år 51 e.Kr.); IKKE alle jøder til enhver tid!

Amen?

Øh ... (memory on from) ...

Subject: ADVARSEL til samtlige katolikker, der IKKE har rent
mel i posen -
Re: Kan en "protestant" bli' katolik? -
Re: 2019 uge 36 (news samlet)
Date: Fri, 6 Sep 2019 11:32:21 +0200, GMT 09:32
21760 news:5d7227b4$0$695$1472...@news.sunsite.dk
Catholic Church (Den Katolske Kirke)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/catholic-church/21-760
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/vatican/21-760
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/vatican/21-760
Assurance of salvation (Frelsesvished)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/assurance-of-salvation/21-760
Purgatory (Skærsilden)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/purgatory/21-760
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/xeUP-RDIN4w/KDWZYNVMAgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ireBe6C6V5I/mIu0NnqtAQAJ

Jeg har holdt BibelLæserRingens andagtshæfte *Bibelnøglen* i
mange, MANGE år (i hvert fald MERE end 23 år), og i alle disse
år synes jeg IKKE, at emnet "den katolske tanke om helgener."
har været drøftet!

Så HVORFOR lige nu?

Er der noget, som ligger Gud på sinde?

Ja! Det tror jeg faktisk, idet Jesus jo har sagt:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+17&version=BPH

Johannes 17, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus beder til sin Far

20
Jeg beder ikke kun for dem, der er her, men også for dem,
som i fremtiden kommer til tro på mig gennem deres
vidnesbyrd.

21
Jeg beder om, at de alle må blive ét, ligesom du og jeg er
ét, så verden kan tro, at du har sendt mig.

... Så vil verden indse, at du har sendt mig, og at du
elsker dem, ligesom du elsker mig.

Vi beder Dig, Gud Helligånd om at *overbevise* verden om synd,
retfærdighed og dom! *Overbevis* de *hjernevaskede* om, at Du
*elsker* dem og ønsker at frelse dem fra fortabelsen! Vi kan
IKKE overbevise dem, men vi véd, at det kan Du!

Det beder vi om - i Jesu Kristi velsignede navn!

Amen!

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Ki+23.1-14&version=BPH

Anden Kongebog 23:1-14, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Josias og folket lover atter at overholde pagtens betingelser

*Vi* kristne (Katolikker, Ortodokse, Protestanter osv.) lover
atter at overholde pagtens betingelser (herunder *lydighed*
overfor Guds Bud bl.a. vedr. hor og utugt)!

Amen?

-

[...]

Ordet for 2019-09-13

Om at undgå stress (2)

"... jeg søger ikke at gøre min egen vilje, men hans vilje,
som har sendt mig."
Joh 5,30

Find ud af, hvem det er, du prøver at behage. ...

[ ... ]

Når du ikke er helt afklaret omkring, hvem, du forsøger at
behage, vil du altid ende op med disse tre ting:

Kritik, fordi du er alt for bekymret over, hvad andre
tænker og synes om dig.

Konkurrence, fordi du er bange for, at nogen vil opnå mere
end dig.

Konflikt, fordi du føler dig truet af enhver, som er uenig
med dig.
(2019-09-12, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

So whether we are here in this body or away from this body,
our goal is to please him.
2 Corinthians 5:9

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 9 Sep 2019 08:07:03 +0200, GMT 06:07

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21765

Found perhaps ET-nuclearwar-warning (Nyopdaget komet på vej mod vores

Paludan om finte med vælgererklæringer: It-systemet hos ministeriet var
ringe
kl. 16:52
https://www.dr.dk/nyheder/politik/paludan-om-finte-med-vaelgererklaeringer-it-systemet-hos-ministeriet-var-ringe

-

Ransagninger i mindst 40 byer: Russisk politi slår til mod oppositionen
kl. 19:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ransagninger-i-mindst-40-byer-russisk-politi-slaar-til-mod-oppositionen

-

Fire uger efter mystisk missileksplosion: 'Folk køber jod og overvejer
at rejse væk"
kl. 20:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fire-uger-efter-mystisk-missileksplosion-folk-koeber-jod-og-overvejer-rejse-vaek

I den russiske Arkhangelsk-region ved indbyggerne stadig ikke,
hvad konsekvenserne af en fejlslagen missiltest er. Få
overblikket her.

-

Økologen Aleksej måler stråling efter russisk eksplosion: 'Usikkerheden
fortsætter'
12. Sep. 2019 kl. 22:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/oekologen-aleksej-maaler-straaling-efter-russisk-eksplosion-usikkerheden-fortsaetter

-

DR S165 fre 13 sep 09:54:15
13.september dr.dk/nyheder 06:01

TRUMP: IRAN VIL GERNE MØDES MED USA
USA's præsident, Donald Trump, siger,
at Irans regering ønsker et møde.
Dermed er han med til at øge
spekulationer om, at de to lande, som
blandt andet har haft en række
uoverensstemmelser om Irans
atomprogram, måske mødes ved FN's
kommende generalforsamling i september.

- Jeg kan fortælle jer, at Iran gerne
vil mødes, siger han torsdag til de
fremmødte journalister foran Det Hvide
Hus.

Trump har gentagne gange givet udtryk
for, at han gerne vil mødes med Irans
præsident, Hassan Rouhani, der
forventes at deltage ved FN's
generalforsamling i New York.

Trump: Iran vil gerne mødes med USA
kl. 06:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-iran-vil-gerne-modes-med-usa

Australsk par forsvandt på drømmerejse - nu er de dukket op i berygtet
iransk fængsel
12. sep. 2019, 20:03
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-12-australsk-par-forsvandt-paa-droemmerejse-nu-er-de-dukket-op-i-berygtet-iransk

-

Nyopdaget komet på vej mod vores solsystem
13. sep. 2019, 07:01
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-13-nyopdaget-komet-pa-vej-mod-vores-solsystem

Kometen, som ses på billedet, skulle bestå af en sammensætning
af is og støv og forventes at være tættest på Solen 8.
december.

[ ... ]

En nyopdaget komet, som suser med retning mod Mars' bane, har
sat videnskabsmænd på overarbejde for at finde ud af, om den
kommer fra et fremmed solsystem.

Flere vurderer, at det meget vel kan være tilfældet, hvilket
vil gøre objektet til det kun andet objekt, der er blevet
observeret i vores solsystem, som kommer fra en anden stjerne.

Kometens bane går i en skarp bue i retning af Solen, og den
bevæger sig med usædvanlig høj hastighed.

Det skulle være et tegn på, at den kommer fra et fremmed
solsystem.

[ ... ]

... kometen med navnet C/2019 Q4 ...

2019-12-07, day no 341, Pearl Harbor 1941
2019-12-08, day no 342

> [...]
> samt en meteor nær havde ramt og udslettet
> Psykopatistan/Kleptokratistan (Rusland)! Se evt. ...

+ 90
=

News:dk.videnskab
Subject: Found ET-target (Joseph 45 year) -
Re: Found Chandrasekhars grænsemasse på 1,4 solmasser
udfor Josef (Gen 41,34) -
Re: 2019 uge 36 (news samlet)
Date: Sat, 7 Sep 2019 11:57:47 +0200, GMT 09:57
21760b news:5d737f2b$0$706$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etbible/home/abraham-code/21-760
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/14/21-760
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/39/21-760
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/45/21-760
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/100/21-760
https://sites.google.com/site/etbible/home/isotope-evidence/78-pt-193/78/21-760
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/g-lon/21-760
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ireBe6C6V5I/BGADTHL9AQAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/1ediUeKnKJQ/Hvy2RLtSAAAJ

> =>
>
> Year____144__Adam__Joseph__Note
> -2015__2304__2160____-100, 144,000 * 16
> -1916__2403__2259_______0, Joseph born
> -1899__2420__2276______17, Joseph sold and taken into Egypt
> -1877__2442__2298______39, The year Jacob entered Egypt.
> -1877__2442__2298______39, 143,647 * 17
> -1871__2448__2304______45, 144,000 * 17

2487 /144
=
17,27083...

=
2448

and ...

2487
-2448
=
39

Compare with ...

> -1877__2442__2298______39, The year Jacob entered Egypt.
> -1877__2442__2298______39, 143,647 * 17

Hmm ...

> I dag Mandag den 9. september 2019 (dag 252 i året) ...
[ ... ]
> 2336
> dage til
> Nuclearwar (see file 21.221)
> (om ca. 6½ år, around 2026-01-31)

- 90
=

2246 /144
=
15,5972...

and

=
2160

and ...

2246
-2160
=
86

(UPS! Dette tal *genkender* vi utrolig godt:)

Compare with ...

86 (43*2):
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer/86

News:dk.videnskab
News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: Found Tunguska 86 +
Rettelse: 175 (Delta Temple-crater) -
Re: Found 18 -
Re: Found 104 (Delta Temple-crater) -
Re: ET-*Copyright*:
Found 65 (time of Asteroid Chicxulub crater)
at 14.700 (4.Mos Num 16,17) -
Re: 2019 uge 19 (news samlet)
Date: Mon, 13 May 2019 02:56:53 +0200, GMT 00:56
21461 news:5cd8c0dd$0$705$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etbible/home/chicxulub-crater/21-461
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/18/21-461
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/104/21-461
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-86/21-461
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska/21-461
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/9XhfkBKPolA/UFEtp8JOAwAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/vGeozRxkaqw/5xEwd18eBQAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/4WzXosOtLuI/OdFUDIEGAgAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/f1V0Gg2luhA/n9fctk0NAgAJ

> Distancen mellem ...

> [...]

Tunguska har det til fælles med en atombombe, at den
*ødelægger* ting i MEGET STOR målestok, så byen og ligefrem
lande lægges øde!

=>

It's perhaps a ET-nuclearwar-warning (to Mankind)!

-

Går Jorden under om 200 år? Her er fire klimaforskeres svar
13. sep. 2019, 08:53
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-09-13-gaar-jorden-under-om-200-aar-her-er-fire-klimaforskeres-svar

-

Favoritten til at udfordre Trump blev hånet i nat, men han huskede ikke
forkert
13. sep. 2019, 10:19 ...

-

104 SVT Text Fredag 13 sep 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Trump öppen för tillfälligt avtal..130

* Demokrater angrep Trump i debatt...131
* De tio ledande kandidaterna.......175-

* Bahamas bävar inför nytt oväder....132

* Maduro kommer inte till FN.........133

* Omstridd staty i Prag tas bort.....134

* Planerad drönarkupp - fem gripna...135

Sju döda i explosion i Turkiet.....136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Fredag 13 sep 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Explosioner vid turistanläggning...137

Google-miljarder till Frankrike....138

ECB stödköper och sänker ränta.....139

* Notiser: Flera drunknade i Indien..148

-

133 SVT Text Fredag 13 sep 2019
UTRIKES PUBLICERAD 13 SEPTEMBER

Maduro kommer inte till FN

Till skillnad från 2018 kommer inte
Venezuelas omstridde president
Nicolas Maduro till FN:s
generalförsamling i New York i år.

I Maduros ställe åker vicepresident
Delcy Rodriguez och utrikesminister
Jorge Arreaza. De kommer att ha med
sig 12 miljoner underskrifter
i protest mot USA:s sanktioner mot
Venezuela, säger Maduro enligt
nyhetsbyrån Reuters.

Stats- och regeringschefer deltar
ofta i generalförsamlingen varje
höst. USA ser dock inte längre Maduro
som Venezuelas rättmätige ledare.

-

134 SVT Text Fredag 13 sep 2019
UTRIKES PUBLICERAD 13 SEPTEMBER

Omstridd staty i Prag tas bort

Lokala myndigheter i Tjeckiens
huvudstad Prag har beslutat att
avlägsna en staty av fältmarskalk
Ivan Konev som ledde sovjetiska
styrkor i dåvarande Tjeckoslovakien
under andra världskriget.

-Vi kommer att sträva efter en
konsttävling för ett minnesmärke för
befriarna av Prag i slutet av andra
världskriget i stället, säger Ondrej
Kolar, distriktets borgmästare.

Statyn restes 1980 och har varit en
källa till kontrovers sedan
kommunismens fall 1989.

-

136 SVT Text Fredag 13 sep 2019
UTRIKES PUBLICERAD 12 SEPTEMBER

Sju döda i explosion i Turkiet

Sju människor omkom och tio skadades
på torsdagen då en sprängladdning
exploderade intill en väg i sydöstra
Turkiet, uppger sjukhuskällor.

Händelsen inträffade i distriktet Kulp
i provinsen Diyarbakir. Enligt
provinsguvernörens kansli drabbade
explosionen ett fordon med bybor som
passerade.

I området har strider mellan
regeringsstyrkor och kurdiska grupper
inträffat flera gånger genom åren,
skriver Reuters. Sprängladdningen hade
sannolikt lagts ut av PKK-gerillan,
enligt guvernörens kansli.

-

137 SVT Text Fredag 13 sep 2019
UTRIKES PUBLICERAD 12 SEPTEMBER

Explosioner vid turistanläggning

Totalt tolv personer skadades på
torsdagen i en rad explosioner på
ett ammunitionslager på Cypern. Två
av dem vårdas ännu på sjukhus.

En turistanläggning i närheten
skadades och turister evakuerades.
Bilder visar krossade fönster på
anläggningen.

Olyckan inträffade på ett militär-
område öster om Kyrenia, en historisk
hamnstad på nordkusten som är populär
bland turister, skriver Reuters.

En utredning om vad som orsakade
explosionerna har inletts.

-

148 SVT Text Fredag 13 sep 2019
VÄRLDEN I KORTHET 13 SEPTEMBER

Sudan Tusentals personer protesterade
i går åter i Khartum. De kräver en ny
chef för rättsväsendet, och hoppas att
myndigheten ska driva ett åtal mot
säkerhetsstyrkor som anklagas för att
ha dödat demonstranter vid tidigare
protester, rapporterar Reuters.

-

NRK:
12. september 2019 kl. 09:54 - 13. september 2019 kl. 07:36, error

13. september 2019 kl. 10:28

-

Venskabet mellem Trump og Netanyahu slår revner
Af Anders Hjorth Vindum 12. September 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/venskabet-mellem-trump-og-netanyahu-slaa-revner

Rygter om israelsk aflytning i Washington og ny linje over for
Iran bekymrer i Jerusal

-

USA straffer Rusland for trosfrihedskrænkelser
13. september 2019, kl. 0:00, opdateret kl. 9:10
Af Sidsel Nyholm, Korrespondent, USA
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/usa-straffer-rusland-trosfrihedskraenkelser

USA har netop bedt Rusland om at løslade hundredvis af
religiøse samvittighedsfanger, heriblandt danskeren Dennis
Christensen. Han blev sidste år anholdt af kampklædt politi
under et bibelstudie og senere idømt seks års fængsel. Her ses
han i forbindelse med retssagen tidligere på året.

Den amerikanske regering straffer to højtplacerede russere
efter beskyldninger om tortur af Jehovas Vidner og beder
Moskva om at løslade dansker

-

Den kristne frihedskæmper, der igen påkalder sig Kinas vrede
13. september 2019, kl. 0:00, opdateret kl. 9:23
Af Johan Varning Bendtsen
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/den-kristne-frihedskaemper-der-igen-paakalder-sig-kinas-vrede

22-årige Joshua Wong er blevet ansigtet på Hongkongs kamp for
demokrati. Retfærdighedssansen blev grundlagt i kristen
skolegang

-

9/11 attacks: US to reveal key name in Saudi lawsuit

48 minutes ago, (time now CET 10:45)
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-49686128

The victim's families believe the person is likely to be a
Saudi official who helped the attackers.

The US Department of Justice has said it will reveal a key
name sought by people suing Saudi Arabia for alleged
involvement in the 9/11 attacks.

-

Has another interstellar visitor been found?
By Paul Rincon Science editor, BBC News website

https://www.bbc.com/news/science-environment-49676757

The newly discovered object - initially given the designation
gb00234, but now known as Comet C/2019 Q4 (Borisov) - has an
eccentricity of 3.2, based on current observations.

It was noticed by the amateur stargazer Gennady Borisov on
30 August at the Crimean Astrophysical Observatory in
Bakhchysarai. At the time, it was about three astronomical
units (about 450 million km) from the Sun.

[ ... ]

... C/2019 Q4 (Borisov), meanwhile, is still approaching our
Solar System and shouldn't reach perihelion until 10 December.

+

Newfound comet likely an 'interstellar visitor,' scientists say

The comet, an apparent amalgam of ice and dust, is expected to
make its closest approach to the sun on December 8.

By REUTERS
September 13, 2019 05:02
https://www.jpost.com/OMG/Newfound-comet-likely-an-interstellar-visitor-scientists-say-601576

Kommentar:

Se ovenfor under TV2-emnet 'Nyopdaget komet på vej mod vores
solsystem'

Overraskende forsøg: Kan man få sin biologiske alder skruet tilbage?

2331 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens åndsbollesætning:

(Ansøgning som tilkaldevikar på Ungdomsklub:)

Jeg er *ekspert* i at skifte ble på møgunger!

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mar+10&version=BPH

Markus 10, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Om ægteskab og skilsmisse

(Jesus siger:)

7
Der står også skrevet: ‚Derfor skal en mand forlade sin far
og mor og knytte sig til sin kone,

8
og de to skal blive ét.’[c] Altså er de ikke længere to,
men en enhed.

9
Det, som Gud på den måde har sammenføjet, må intet menneske
splitte ad.”

10
Da Jesus senere var alene med sine disciple inden døre,
bragte de atter emnet på bane.

11
Han sagde da til dem: „Hvis en mand skiller sig fra sin
kone og derefter gifter sig med en anden, er han skyldig i
ægteskabsbrud mod sin første kone.

12
Og hvis en kone går fra sin mand og gifter sig med en
anden, er det hende, som begår ægteskabsbrud mod sin første
mand.”

Hvordan man får adgang til Guds rige

[ ... ]

Hvordan man får det evige liv

[ ... ]

Lønnen for at følge Jesus

[ ... ]

Tiden nærmer sig, hvor Messias skal lide og dø

[ ... ]

Lederskab i Guds rige

[ ... ]

En blind bliver helbredt og slutter sig til Jesus

Kommentar:

Det kan ikke gentages ofte nok, at mandatet fra Gud MANGLER,
når folk vil giftes igen! Det er at leve på en *livsløgn*!

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Th+3.1-13&version=BPH

1 Tessalonikerne 3, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Timoteus blev sendt af sted og kom tilbage med godt nyt

Lovprisning og bøn til Gud

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+114.1-8&version=BPH

Salme 114, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Herren hjælper sit folk

-

[...]

Ordet for 2019-09-14

Om at undgå stress (3)

"... jeg ved, hvor jeg er kommet fra, og hvor jeg går
hen ..."
Joh 8,14
(2019-09-13, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

As God's partners, we beg you not to accept this marvelous
gift of God's kindness and then ignore it.
2 Corinthians 6:1

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 9 Sep 2019 08:07:03 +0200, GMT 06:07

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21765

Overraskende forsøg: Kan man få sin biologiske alder skruet tilbage?

Nye, dramatiske NASA-billeder: Så meget af Arktis er forsvundet siden 1984
13. Sep. 2019 kl. 17:34
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/nye-dramatiske-nasa-billeder-saa-meget-af-arktis-er-forsvundet-siden-1984

-

Overraskende forsøg: Kan man få sin biologiske alder skruet tilbage?
kl. 07:07
https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen/overraskende-forsoeg-kan-man-faa-sin-biologiske-alder-skruet-tilbage

-

Olieanlæg står i flammer: Angrebet af droner
kl. 07:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/olieanlaeg-staar-i-flammer-angrebet-af-droner

To olieanlæg i Saudi-Arabien står lørdag morgen i flammer.

Droner angriber oliefelt og verdens største oliefabrik - står i brand
14. sep. 2019, 07:46 Opd. 14. sep. 2019, 08:10
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-14-droner-angriber-oliefelt-og-verdens-stoerste-oliefabrik-staar-i-brand

-

104 SVT Text Lördag 14 sep 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Drönarattacker mot Saudiarabien....130
* Kenya: Malariavaccin till spädbarn 131
* Danska studenter ratar småstäder...132

* Bulgarisk njurhandelsliga sprängd..133
Fem döda efter skyfall i Spanien...134
Assange kvar i brittiskt fängelse..135

Elever i USA får Greta-ledigt......136
Tio döda i sjukhusbrand i Rio......137
Norge stoppar IS-återvändare.......138

Tjeckiens ledare slipper utredning 139
Johnson och Juncker i brexitsamtal 140

-

NRK:
13. september 2019 kl. 10:28 - 14. september 2019 kl. 04:59, error

14. september 2019 kl. 08:33

USA beskylder Iran for olieangreb

USA og Israel drøfter forsvarspagt. *GOD idé*

2330 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mar+11&version=BPH

Markus 11, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Messias’ indtog i Jerusalem

[ ... ]

Figentræet uden frugt

[ ... ]

Den sidste tempeludrensning

[ ... ]

Betydningen af tro og tilgivelse

[ ... ]

De jødiske lederes uærlighed

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+10.23-37&version=BPH

Lukas 10:23-37, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Den barmhjertige samaritaner

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

Se ovenfor

-

[...]

Ordet for 2019-09-15

Om at undgå stress (4)

"Jeg skal også forkynde evangeliet om Guds rige i de andre
byer; det er derfor, jeg er blevet udsendt."
Luk 4,43
(2019-09-14, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

You can make many plans, but the LORD's purpose will prevail.
Proverbs 19:21

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 9 Sep 2019 08:07:03 +0200, GMT 06:07

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

DR S124 lør 14 sep 13:08:15
14.september dr.dk/nyheder 09:38

TYRKIET BEORDRER OVER 200 ANHOLDT
Tyrkiet har beordret 223 militærfolk
anholdt. De mistænkes for at have
forbindelse til et netværk, der
anklages for at stå bag et mislykket
kupforsøg for tre år siden.

Det rapporterer den tyrkiske tv-station
TRT Haber lørdag.

De 223 mistænkte er fordelt på 49
provinser i Tyrkiet og i det nordlige
Cypern.

100 af dem er fra hæren, 41 fra
luftvåbnet og 32 fra flåden. Det er
ikke oplyst, hvor de resterende hører
til.

Efter kupforsøg: Tyrkiet beordrer over 200 militærfolk anholdt
kl. 09:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/efter-kupforsog-tyrkiet-beordrer-over-200-militaerfolk-anholdt

-

To kvæstet efter sammenstød med militært køretøj
kl. 10:54
https://www.dr.dk/nyheder/indland/kvaestet-efter-sammenstod-med-militaert-koretoj

-

Pro-kinesiske demonstranter melder sig på banen i Hongkong
14. Sep. 2019 kl. 15:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/pro-kinesiske-demonstranter-melder-sig-paa-banen-i-hongkong

-

DR S134 søn 15 sep 07:15:39
14.september dr.dk/nyheder 16:54

OSAMA BIN LADENS SØN DRÆBT
Han stod højt på den amerikanske liste
over eftersøgte terrorister, og nu er
han død.

Hamza bin Laden, søn af Osama bin
Laden, der stod bag terrorangrebet på
USA den 11. september i 2001, er blevet
dræbt i et amerikansk luftangreb, har
USA's præsident, Donald Trump, i dag
bekræftet.

I en meddelelse fra Det Hvide Hus
beskrives Hamza bin Laden som et
højtstående medlem af
terrororganisationen al-Qaeda. Hans død
er derfor ikke kun en symbolsk sejr for
USA, men samtidig et stort tab, der
kommer til at påvirke al-Qaedas
terroraktiviteter, lyder det.

Trump bekræfter: Amerikanerne har fået ram på Osama bin Ladens søn
14. Sep. 2019 kl. 16:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-bekraefter-amerikanerne-har-faaet-ram-paa-osama-bin-ladens-soen

-

DR S137 søn 15 sep 07:15:39
14.september dr.dk/nyheder 21:51

ANGREB VAR HÆVNAKTION
To af Saudi-Arabiens olieanlæg blev
lørdag morgen ramt af en række
droneangreb foretaget af houthi-
bevægelse i Yemen, og angrebene er en
hævnaktion efter saudiarabiske angreb i
Yemen.

- Houthiernes angreb mod Saudi-Arabien
er en afskrækkelses-mekanisme. Hvis du
gør noget ondt mod mig, gør jeg noget
ondt mod dig. Når man ikke har
diplomatiske midler, så er det sådan,
international politik fungerer, siger
Søren Schmidt, lektor emeritus ved
Institut for Kultur og Globale Studier
på Aalborg Universitet.

Myndighederne har kontrol over
brandene.

Angreb på saudiarabiske olieanlæg: 'En afskrækkelses-mekanisme'
14. Sep. 2019 kl. 21:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/angreb-paa-saudiarabiske-olieanlaeg-en-afskraekkelses-mekanisme

-

DR S138 søn 15 sep 07:15:39
15.september dr.dk/nyheder 01:39

USA BESKYLDER IRAN FOR OLIEANGREB
USA beskylder Iran for at stå bag
lørdagens droneangreb på to saudiske
olieanlæg.

Det skriver USA's udenrigsminister,
Mike Pompeo, på Twitter.

Udenrigsministeriet har ikke fremlagt
beviser, der bakker op om Pompeos
anklager.

I en pressemeddelelse oplyser det
statslige olieselskab Saudi Aramco, at
angrebene har ødelagt halvdelen af
Saudi Arabiens olieproduktion.

Saudi Arabien er verdens største
olieeksportør.

USA beskylder Iran for at stå bag angreb på saudisk olieanlæg
kl. 01:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-beskylder-iran-sta-bag-angreb-pa-saudisk-olieanlaeg

-

DR S139 søn 15 sep 07:15:39
15.september dr.dk/nyheder 02:12

USA OG ISRAEL DRØFTER FORSVARSPAGT
USA's præsident, Donald Trump, og
Israels premierminister, Benjamin
Netanyahu, har drøftet muligheden for
en forsvarspagt mellem de to lande. Det
skriver Donald Trump på Twitter.

Ifølge den amerikanske præsident vil en
sådan traktat "forankre den fantastiske
alliance mellem de to lande
yderligere".

Udmeldingen kommer blot tre dage før
tirsdagens valg i Israel.

En forsvarspagt mellem USA og Israel
står højt på Netanyahus ønskeliste, og
han håber, at hans tætte bånd til Trump
vil kunne give ham nok opbakning til at
vinde valget.

Trump og Netanyahu drøfter forsvarspagt forud for Israels valg
kl. 02:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-og-netanyahu-drofter-forsvarspagt-forud-israels-valg

Kommentar:

Det var en *GOD idé*.

Efter sammenstød med pansret mandskabsvogn: Kvæstede er uden for livsfare
14. sep. 2019, 13:26 Opd. 14. sep. 2019, 14:47
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-09-14-efter-sammenstod-med-pansret-mandskabsvogn-kvaestede-er-uden-for-livsfare

-

Sort hul i Mælkevejen spiser med hidtil uset appetit
15. sep. 2019, 05:25
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-15-sort-hul-i-maelkevejen-spiser-med-hidtil-uset-appetit

-

Enorme mængder olie op i røg efter angreb - USA giver Iran skylden
15. sep. 2019, 06:28
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-15-enorme-maengder-olie-op-i-rog-efter-angreb-usa-giver-iran-skylden

Date: Wed, 20 Apr 2005 16:19:08 +0200, GMT 14:19
> [...]
>
> Og al-Qaeda - du er et *miljø-svin* med alle dine sabotager af
> olie-installationer i Irak ...
>
> Længe leve affaldskongen - hip, hip, hurra !

"Melodi":

Der er INGEN hjemme på øverste sal ovenover halsen; hverken
i Iran eller hos al-Qaeda and her friends!

2330 days to Nuclearwar (± unknown)

-

I aften bryder Lars Løkke Rasmussen tavsheden
15. sep. 2019, 08:06 ...

-

104 SVT Text Söndag 15 sep 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Västafrikanska ledare enas mot IS..130

* Afrikanska ledare hedrade Mugabe...131

* Risk för höjda oljepriser..........132
* Saudi bekräftar produktionsstopp...133

Ny utredning om Estonia begärs.....134

Migranter får landstiga i Italien..135

Sex döda efter skyfall i Spanien...136

Tusentals evakuerade i Thailand....137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Söndag 15 sep 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Tronarvinge inom al-Qaida död......138

Ex-minister gripen i Kongo.........139

* 20 döda efter sammandrabbning......140

-

140 SVT Text Söndag 15 sep 2019
UTRIKES PUBLICERAD 14 SEPTEMBER

Miliser i blodiga sammandrabbningar

Över 20 personer har dödats i samman-
drabbningar mellan två miliser
i Centralafrikanska republiken.

Ett fredsavtal slöts mellan regeringen
och 14 milisgrupper tidigare i år. Det
skriver TT.

Bland grupperna finns FPRC och MLCJ
som nu åter hamnat i strid med
varandra.

Avtalet blev till efter en blodig
konflikt om naturresurser som guld och
diamanter, som skakat landet sedan
president Francois Bozizé störtades
2013.

-

NRK:
14. september 2019 kl. 08:33 - 15. september 2019 kl. 01:30, error

15. september 2019 kl. 07:33