2019 uge 51 (news samlet)

De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4
Backup-system (aktiv om 0 dage): Input website + (0000 + x, x=47) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40047

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

Subject: 2019 uge 50 (news samlet)
Date: Mon, 9 Dec 2019 06:27:59 +0100, GMT 05:27
21967 news:5deddb74$0$706$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/eTnLdVU6aPo/xjBIkj07DAAJ

-

I dag Mandag den 16. december 2019 (dag 350 i året) er der 5963
dage til (16 år + 119 dage), at asteroiden Apophis *måske*
rammer ind i Jorden (2036-04-13, 127 år efter Tunguska) ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska

Dog har nye DATA ændret på dette. Se evt. file 21.428 ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska/21-428

Men vi beholder tælleren, fordi der er en sammenhæng mellem
Templets opførsel (276) og Tunguska 1908 (150) og så dette
*dating*-tidspunkt (?), idet tælleren peger på 7-stjernen
(150+177=277,78) i år 2036 netop "tilfældigvis" samtidig med,
at asteroiden Apophis kommer relativt tæt forbi.

Og muligvis kommer der en atomkrig (startende i Mellemøsten
ved fx. at Iran angriber Israel med A-våben) om ca. ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-221

2238
dage til
Nuclearwar (see file 21.221)
(om ca. 6 1/3 år, around 2026-01-31)

... ved mindre man - I TIDE - træffer sine modforanstaltninger
(og fx. opretter *brændbælter*, så ilden fra helvede IKKE
spredes)!

Og i dag er det også 2495 dage siden, at en stor asteroide
samt en meteor nær havde ramt og udslettet
Psykopatistan/Kleptokratistan (Rusland)! Se evt. ...

Date: Wed, 6 Mar 2019 14:28:09 +0100, GMT 13:28
21286 news:5c7fcaec$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/21-xxx/21-286
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/goodwill/21-286
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/6Oc2rdQ-vG4/6VNBJw20BwAJ

> ET! Hvor meget står der på min goodwill-konto?...
>
> Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
> the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
> i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
> der sagde:
> (2019-03-06, Wednesday, day no 65, CET 14:15, GMT 13:15)
> - "Masser!§"

Se tillige ...

News:dk.videnskab
News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: Found 30 and 196 -
Re: Found 115 -
Re: Found 50 and 78 at Chernobyl disaster 1986-04-26 -
Re: Tunguska: Found 78 -
Re: Meteor eksploderede over Sibirien 2019-04-06, GMT 12:00
(T-17 and 7 days) -
Re: 2019 uge 15 (news samlet)
Date: Thu, 11 Apr 2019 09:21:46 +0200, GMT 07:21
21390 news:5caeeb12$0$701$1472...@news.sunsite.dk
Chernobyl disaster (Tjernobylulykken)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/chernobyl/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/chernobyl/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/apophis/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-14/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-30/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-50/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-78/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-115/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-196/21-390
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/1-pfgcv8r74/lFNV1Br7AgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/IhSuyrBDmF0/j0dI6RziBAAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/yzeSkItbCs4/cxkWlA8ZCgAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/koRifFcgF9g/ggBb8KzVBwAJ

-

Tidens aktuelle litterære sætning:

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/maa-jeg-godt-vaere-vred

Må jeg godt være vred?
af Ross Campbell

Kapitel 2:
Samfundet og vreden, side 18-25

side 20

Oprør mod autoriteterne

Mennesker, der aldrig har fået tilfredsstillet deres behov
for kærlighed, bliver vrede og lader ofte deres vrede
komme til udtryk i oprør. Og her har vi den egentlige
grund til respektløshed og anti-autoritære holdninger.

Kommentar:

Kan dette være årsagen til al den megen had (med vold, mord,
død og ødelæggelse), vi observerer i Mellemøsten ?

-

I denne uge vil de politiske hændelser blive indrapporteret her
under lovmusikken ...

Blessed Be The Name Of The Lord - Vineyard Music
Uploadet af bondservant007 den 16/04/2007
http://www.youtube.com/watch?v=RRbxEPn6khw

Og prøv også hebraisk lovsang ...
https://www.youtube.com/watch?v=chG6xRsX7ns&list=PLszhKo2cWmhOpG6GvcWZxg3yJP4-2pFXk

Og som noget særlig for alle Jer muslimer *anbefales* denne
video ...

Muslim woman who hated the Jews
and ended up falling in love with their King - JESUS!
Offentliggjort den 1. feb. 2018
https://www.youtube.com/watch?v=wzfVAb4q8ZU
Se tillige ...
https://www.oneforisrael.org/

-

Underskriv:

Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs ...
http://www.skrivunder.net/nej_tak_til_statens_salg_af_dong_til_goldman_sachs

(Det ér *snylteri* ikke at betale skat! Og det er ikke
nok bare at sige undskyld for at ha' medvirket til et
verdensomspændende økonomisk krak i 2008. Det er pyramidespil,
hvor vi, Verdensbefolkningen, bliver taberne! Og dét er unfair,
og skal forbydes ved lov!)

Afskaf kongehuset
http://www.skrivunder.net/afskaf_kongehuset

Alle har ret til liv
http://www.skrivunder.net/alle_har_ret_til_liv

Appel til regeringen - fordøm krigsforbrydelserne (i Aleppo)!
http://www.skrivunder.net/sanktioner_krigsforbrydelserne_i_aleppo

Underskriv (med tilsagn om økonomisk hjælp) ...
Boykot Banker kræver skyhøje renter for lån til økonomisk trængte
http://www.skrivunder.net/boykot_banker_kraver_skyhoje_renter_for_lan_til_okonomisk_trangte

Borgernes statsbank
https://www.skrivunder.net/borgernes_statsbank

Boykot Cannibalistan (China)
http://www.skrivunder.net/boykot_cannibalistan_china

Boykot Psykopatistan (Russia)
http://www.skrivunder.net/boykot_psykopatistan_russia
Psykopatistan (Russia) fortjener einem SMAT, nogen indvendinger ?
http://www.skrivunder.net/psykopatistan_russia_fortjener_einem_smat_nogen_indvendinger

Boykot Fanatistan
http://www.skrivunder.net/boykot_fanatistan

For tiden findes der desværre mange fanatiske lande, hvor
Menneskerettighederne krænkes. Heriblandt:
Libyen
Saudi Arabien
Afghanistan
Pakistan
Iran

Boykot Syrien
http://www.skrivunder.net/boycot_syria

Boykot Sminke
http://www.skrivunder.net/boykot_sminke

børn og unge max 37 timers arbejdsuge i skolen og weekenderne fri
http://www.skrivunder.net/born_og_unge_max_37_timers_arbejdsuge_i_skolen_og_weekenderne_fri

Danske Dommere skal oplyse, om de er medlem af Frimurerlogen
https://www.skrivunder.net/danske_dommere_skal_oplyse_om_de_er_medlem_af_frimurerlogen

Direkte demokrati nu
http://www.skrivunder.net/direkte_demokrati_nu

FINGRENE VÆK FRA LEJERNES PENGE
https://www.skrivunder.net/fingrene_vak_fra_lejernes_penge

Fokus på antibiotika
https://www.skrivunder.net/fokus_pa_antibiotika

Folkeafstemning om afskaffelse af politisk imunitet
https://www.skrivunder.net/folkeafstemning_om_afskffelse_af

For Ytringsfrihed på Facebook
https://www.skrivunder.net/for_ytringsfrihed_pa_facebook

Forbud mod Googles *hensynsløse* aggressive adfærd
https://www.skrivunder.net/forbud_mod_googles_hensynslose_aggressive_adfard

Forbud mod ikke-egnede bilister
http://www.skrivunder.net/forbud_mod_ikke-egnede_bilister

Forbud mod pyramidespil herunder aktier
http://www.skrivunder.net/signatures/forbud_mod_pyramidespil_herunder_aktier/

Forbud mod utidige valg
http://www.skrivunder.net/forbud_mod_utidige_valg

Gør straffen hårdere for udviste kriminelle (så de ikke tør
vende tilbage)
http://www.skrivunder.net/gor_straffen_hardere_for_udviste_kriminelle

Indfør Systembolaget for tobak og alkohol
http://www.skrivunder.net/indfor_systembolaget_for_tobak_og_alkohol

Ja tak til alle, der kan, skal i arbejde
http://www.skrivunder.net/ja_tak_til_alle_der_kan_skal_i_arbejde

Ja tak til, at det offentlige hjælper virksomheder igang
http://www.skrivunder.net/ja_tak_til_at_det_offentlige_hjalper_virksomheder_igang

Jøderne har ret til at tilbe' på Tempelbjerget
http://www.skrivunder.net/joderne_har_ret_til_at_tilbe_pa_tempelbjerget

Karantæne-reglerne SKAL overholdes mht. ebola
http://www.skrivunder.net/karantane-reglerne_skal_overholdes_mht_ebola

Nej til et moderne kontanthjælpsloft
http://www.skrivunder.net/nej_til_et_moderne_kontanthjalpsloft

Ophæv cølibatkravet
http://www.skrivunder.net/ophaev_coelibatkravet

Opret Forenede Demokratiske Nationer (FDN), United Democratic
Nations (UDN)
http://www.skrivunder.net/opret_forenede_demokratiske_nationer

Michail Chodorkovskij Ruslands repræsentant til De Forenede
Demokratiske Nationer
http://www.skrivunder.net/michail_chodorkovskij_russias_representative_to_united_democrati

"REKLAMER NEJ TAK" til postkassen burde være en selvfølge /miljøbevidsthed
https://www.skrivunder.net/reklamer_nej_tak_til_postkassen_burde_vare_en_selvfolge_miljobevidsthed

Send palæstinenserne hjem (til Sverige)
http://www.skrivunder.net/send_palastinenserne_hjem_til_sverige

Smid Ukraines ambassadør i Danmark ud af landet
http://www.skrivunder.net/smid_ukraines_ambassador_i_danmark_ud_af_landet
(Dette nu ikke længere aktuelt)

Stem på snUFO-partiet ...
http://www.skrivunder.net/stem_pa_snufo-partiet

Stop offentlig rygning, mennesker lider under passiv rygning ...
http://www.skrivunder.net/stop_offentlig_rygning_mennesker_lider_under_passiv_rygning

Støt israelsk medlemskab af NATO ...
http://www.skrivunder.net/stoet_israelsk_medlemskab_af_nato

Umyndiggjorte (handikappede) skal ha' ret til at stemme ...
https://www.skrivunder.net/umyndiggjorte-handikappede-skal-ha-ret-til-at-stemme

-

Jesu Krist Genkomst, Ja Tak
http://www.skrivunder.net/jesu_krist_genkomst_ja_tak

Interstellart bryllup, Ja tak
http://www.skrivunder.net/interstellart_bryllup_ja_tak

(Givetvis to sider af samme sag!)

-

Coming up world news:

UFO landed in Central Park ...

Eller måske rettere:

Above the hill of Zion!

Apropos ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2009-03-02/08-520

-

UFO-Evaluering:
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-119
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-152b

2013-02-15-hændelsen above Russia:

Genstanden er for STOR til, at vi jordboere (herunder NASA) kan
*fuske* med den!

Ergo må den være *ægte*!

Found:

Date: Thu, 11 Apr 2019 09:21:46 +0200, GMT 07:21
[...]

Test dit kærlighedssprog ...
http://kærlighedssprog.dk/kaerlighedssprog/test-dit-kaerlighedssprog/

Gennemgå profilen, når du er afslappet og har tid nok.

(Vælg en af følgende 2 muligheder:)

Nr. 1
Jeg er glad for at blive rost
Jeg kan lide at få et knus

Nr. 2
Jeg kan godt lide at ...

Last OUTPUT: 21905a news:5dc843fe$0$698$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/YY1lC3oJAQAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21979

HERREN gav, HERREN tog; HERRENs navn være lovet (Job 1,21-22)!

File 21.980 ...
Divine guidance (Guddommelig ledelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/divine-guidance/21-980
Excorsismus (Eksorcisme, dæmon- og djævleuddrivelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/excorsismus/21-xxx/21-980

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/divine-guidance/21-980

Other news:

2238 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Hvis du insisterer på at holde på dem, vil de, som en syg
tand, ende med at skade dig!

Kommentar:

Please jump ...
Om at fastlægge sine mål (5)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rom+14&version=BPH

Romerne 14, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+44.9-20&version=BPH

Esajas 44:9-20, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

-

Dagens Ord fra ...

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte
4 gange om året: dec, mar, jun og sep, og det er jo meget
smart, hvis man er væk på retræte eller noget andet.)

=== citat start ===

Ordet for 2019-12-16

Om at fastlægge sine mål (5)

"Mine venner og frænder holder sig borte ..."
Sl 38,11

Du må skelne mellem, hvem der hører hjemme i dit liv, og hvem
der ikke gør det. Noget af det hårdeste ved at nå dit mål er
at opdage, at nogle af dine nærmeste ikke deler det eller
ikke ønsker at være en del af det. Du kan bruge år på at
forsøge at overbevise dem. Du kan endda prøve at købe deres
kortsigtede loyalitet, men i sidste ende forlader de dig, og
ofte knuses dit hjerte i processen.

Paulus skrev: "Som du ved, har alle i provinsen Asien vendt
sig fra mig ..." (2.Tim 1,15). "... Demas har forladt mig af
kærlighed til denne verden." (2. Tim 4,10) Kan du ikke høre
hjertesorg og skuffelse i hans ord?

Og når Gud giver dig et stort, godt mål, kan du opleve det
samme. Nogen har sagt: "I velstand kender vores venner os; i
modgang kender vi vores venner. " Hvor sandt!

Da katastrofen overvældede Job, sagde han: "Alle mine nære
venner afskyr mig, og de, jeg holder af, vender sig imod
mig." (Job 19,19) Davids oplevelse fik ham til at sige:
"Mine venner og frænder holder sig borte ...." Salomon i sin
visdom opsummerer det hele: "Dårlig tand og vaklende fod:
tillid til troløs mand på nødens dag." (Ordsp 25,19)

Sandheden er, at folk, der ikke respekterer dit mål, vil
forringe det. Du kan række ud til dem og forsøge at opmuntre
dem med ord, der styrker og velsigner, men hvis du insisterer
på at holde på dem, vil de, som en syg tand, ende med at
skade dig.

Jesus sagde til sine disciple: "Men vil nogen ikke tage imod
jer eller høre jeres budskab, så forlad det hus eller den by
og ryst støvet af jeres fødder." (Matt 10,14) For at nå dit
Gudgivne mål, er det til tider nødvendigt at gøre det.

=== citat slut ===

Til dig, der står i sådan en situation, vil jeg gerne sige
følgende:

Ihukom Jesu Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Matt+10.37-38&version=BPH

Matthæus 10:37-38, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

37
Den, der elsker sin far eller mor mere end mig, er ikke
værdig til at være min discipel. Og den, der elsker sin
søn eller datter mere end mig, er ikke værdig til at
følge mig.

38
Den, der ikke er villig til at give afkald på sit eget
liv[a] for at følge mig, er mig ikke værd.

Footnotes:

10,38 Ordret står der: „Den, der ikke tager sit kors op.”
Den dødsdømte måtte selv bære overliggeren til korset det
sidste stykke vej, før han blev hængt op på det. Denne
talemåde henviser derfor til at være villig til at dø.

Et eksempel herpå:

Jeg havde et nærtstående menneske i telefonrøret forleden
dag, og personen ville gerne have mig til at gå på kompromis
mht. at tilbede en hor-dæmon.

Men det ville jeg selvfølgelig ikke!

Så dagens ord (skønt den er nedskrevet og trykt i
andagtshæftet for flere uger siden, apropos begrebet
*profeti*) taler DIREKTE ind i min aktuelle situattion!

HERREN gav, HERREN tog; HERRENs navn være lovet (Job 1,21-22)!

Amen?

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-12-16
Daily Reading for Monday December 16, 2019

Reading 1, Numbers 24:2-7, 15-17
Responsorial Psalm, Psalms 25:4-5, 6-7, 8-9
Gospel, Matthew 21:23-27
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=l3X1jow4Wqw

-

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

(2019-12-15, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

"I looked up and saw a white horse standing there. Its rider
carried a bow, and a crown was placed on his head. He rode
out to win many battles and gain the victory."
Revelation 6:2

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2019 uge 51 (news samlet)
Date: Mon, 16 Dec 2019 05:38:38 +0100, GMT 04:38
21979 news:5df70a63$0$705$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/8OTKP7xEJ74/s1Y3YorLAQAJ
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Forskere: Olie-, kul- og gasgiganter er skyld i, at havet bliver ødelagt
af CO2
kl. 10:08
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/forskere-olie-kul-og-gasgiganter-er-skyld-i-havet-bliver-oedelagt-af-co2

Politiet frigiver billeder af efterladte børn
15. dec. 2019, 13:51 ...
Ingen postgaranti i hele landet fra nytår - minister håber på
midlertidig løsning
15. dec. 2019, 14:58 ...

-

104 SVT Text Söndag 15 dec 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Klimatmöte slår rekord i försening 130
* Fortfarande saknade efter vulkanen 131
* Kraftigt jordskalv i Filippinerna..132

* Bolivia: Morales ska gripas........133
* Nordens storsta solpark i Danmark..134
* Fem döda i indiska protester.......135

* Dödligt öväder i södra Frankrike...136
Nordkorea har genomfört nytt test..137
Terrormisstänkt återigen frisläppt 138

* Världens djupaste ravin funnen.....139
Nationell opioidkris i Kanada......140

-

NRK:
14. desember 2019 kl. 09:07 - 15. desember 2019 kl. 08:55, error

15. desember 2019 kl. 11:07

Jesus spørger dig: "Hvem har givet dig lov til at gøre det, du gør her i
templet *Mit* ?"

File 21.981 ...
Excorsismus (Eksorcisme, dæmon- og djævleuddrivelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/excorsismus/21-981
Wrong Doctrine (Vranglære)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-981
Ekstra (CET 08:42)
Hacker-attack (Hackerangreb)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/hacker-attack/21-981

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/excorsismus/21-981

[...]

Døm ikke hinanden

[ ... ]

Byg op i stedet for at rive ned

-

[...]

(Det tåbelige i at tilbede afguder, fortsat)

Afgudsmekanismen

Teksten i dag oser langt væk af skarp ironi, som samtidig er
et markant opgør med menneskers afsporede religiøsitet. Vi får
en detaljeret beskrivelse af det nyttesløse foretagende, når
et menneske forsøger at skabe sin egen gud. Det svarer til,
at jeg prøver at løfte mig selv op i ørene! Og konklusionen
er klar: "Han redder ikke sit liv" (v 20).

Den konkrete virkelighed i teksten kan synes langt fra
vores, for hvem i Danmark laver en gud af træ? Men princippet
i det genfinder vi overalt: At gøre penge, status,
familielivet, karriere, en poleret overflade (fx kroppen
eller carporten) til min gud. Og med gud menes den ting i
livet, som jeg sætter min lid til; det, jeg forventer alt
godt af; det, der skal redde mig, hvis alt andet mislykkes.
Her gør det ingen forskel, om det er en træfigur eller en
velpolstret kistebund. Begge dele kan være afgud. ...

Kommentar:

Mine understregninger:

At gøre ... *familielivet*, ... til min gud.
Se tillige ...

Subject: HERREN gav, HERREN tog; HERRENs navn være lovet (Job 1,21-22)! -
Re: 2019 uge 51 (news samlet)
Date: Mon, 16 Dec 2019 05:49:23 +0100, GMT 04:49
21980 news:5df70ce8$0$693$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/8OTKP7xEJ74/IXl2kiDMAQAJ

-

[...]

=>

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+25.4-5%2C+6-7%2C+8-9&version=BPH

Salme 25:4-5, 6-7, 8-9 Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

7
Tilgiv mig min ungdoms oprør,
vis mig din trofasthed og nåde.

8
Herren er god og barmhjertig,
han hjælper de vildfarne tilbage på vejen.

9
Han viser de ydmyge, hvad der er rigtigt,
lærer dem den rette vej.

+

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+21.23-27&version=BPH

Matthæus 21:23-27, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

23
Da Jesus var nået frem til templet og var i gang med at
undervise, kom ypperstepræsterne og andre af de jødiske
ledere hen og konfronterede ham. „Hvem har givet dig lov
til at gøre det, du gør her i templet?”...

(
Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige (IKKE
til Jesus men FRA Jesus):
(2019-12-16, Monday, day no 350, CET 08:08, GMT 07:08
- "Svar mig!"

Ordene blev udtalt i bydeform!

Meningen var, at *Jesus* spørger dig:

„Hvem har givet dig lov
til at gøre det, du gør her i templet?"...

08:12 (lige få sekunder før 13)
- "Mit!"

Meningen var altså, at *Jesus* spørger dig:

„Hvem har givet dig lov til at gøre det, du gør her i
templet *Mit* ?"...

NB!

Mht. Ordvalget *Tempel*:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Kor+6.16&version=BPH

2 Korinterne 6:16, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Er der plads til afguder i Guds tempel? I[a] er jo Guds
tempel, den levende Guds bolig, som han selv har udtrykt
det:

„Jeg vil bo hos dem
og vandre rundt iblandt dem.
Jeg vil være deres Gud,
og de skal være mit folk.”[b]

Nå da da!

(Dét havde jeg IKKE lige regnet med, det her!)

Nu går *Gud* muligvis i rette med "en-eller-anden", der har
gjort noget mod Guds folk (apropos ordvalget: Hans tempel),
som man nok IKKE sku' ha' gjort (apropos *vranglære* und so
weiter)!!!

Har du leget Gud (skønt du blot er en dødelig skabning)?

Har du lavet om på Hans ord (som det står skrevet i Bibelen)?

[
Ekstra:
(Tilføjet 08:41)
Kom du til at gå djævelens ærinde ?
]

I så fald RÅDER jeg dig til at lave en *retræde*, fordi ...

Gud kan blive en MEGET farlig modstander, hvis du først har
gjort dig til Hans fjende!

Date: Mon, 16 Dec 2019 05:38:38 +0100, GMT 04:38
> [...]

Politiet frigiver billeder af efterladte børn
15. dec. 2019, 13:51 ...
Ingen postgaranti i hele landet fra nytår - minister håber på

Jeg var netop blevet klar til output af denne meddelelse, men
så indtraf der følgende:

Hacker-attack came ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/hacker-attack
2019-12-16, day no 350, CET 08:34, GMT 07:34

Forbønnens *magt*! -
Re: Jesus spørger dig: "Hvem har givet dig lov til
at gøre det, du gør her i templet *Mit* ?" -

Prayer (Forbøn)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prayer/21-982

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prayer/21-982

-

Subject: Jesus spørger dig: "Hvem har givet dig lov til at
Date: Mon, 16 Dec 2019 08:45:47 +0100, GMT 07:45
21981 news:5df73640$0$706$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/Qs09xh98p3Y/ubmY_iknBwAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/8OTKP7xEJ74/Q4c858DVAQAJ

> [...]
>
> Hacker-attack came ...
> https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/hacker-attack
> 2019-12-16, day no 350, CET 08:34, GMT 07:34

Herre!

Tillad mig at gøre en indsigelse mht. ...

> 7
> Tilgiv mig min ungdoms oprør,

Tag mit liv i stedet for deres (om det er dét, som Du
har til hensigt), fordi ....

Kan Du huske filmen 'De Nådesløse?'...

CET 09:01
- "Ja!"

(
https://da.wikipedia.org/wiki/De_n%C3%A5desl%C3%B8se
https://www.imdb.com/title/tt0105695/
)

Kan Du huske, hvordan den starter med, at en luder kommer
til at grine, fordi en kunde (en cowboy) har et lille
kønsorgan?

CET 09:03
- "Forklar dig nærmere!"

Kan Du huske, at denne cowboy *skamferer* hende (fordi
han ikke ku' tåle denne ydmygelse)?

CET 09:06
- "Ja, Min søn."

De andre ludere siger (på et tidspunkt i filmen), at hun
ikke vidste bedre (at man i sådanne situationer IKKE skal
grine)!

Og på tilsvarende vis her, Herre!

De anede ikke (og aner FORTSAT ikke), hvad det er for
magter, de *udfordrer*.

Se derfor i nåde til dem og *tilgiv* deres manglende
*respekt* for Dig i Dit Ord, da de jo endnu ikke har
mødt Dig personlig endnu!

CET 09:09
- "På dit ord ..."

09
- "*tilgiver* Jeg dem!"

Tak Herre, min Gud ... :-)

Amnesty höjer dödsantalet i Iran

USA's udsending: Nordkorea opfører sig fjendtligt.
Svar: Forvandl Du Gud fjendens praleri til jammer!

Børn skal kende deres rettigheder for at forsvare sig imod voksne

2238 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

CET 09:09
- "På dit ord ...*tilgiver* Jeg dem!"

-

Date: Mon, 16 Dec 2019 05:38:38 +0100, GMT 04:38

> [...]

Svar: Forvandl Du Gud fjendens praleri til jammer!

Børn skal kende deres rettigheder for at forsvare sig imod voksne

DR S149 man 16 dec 08:41:21
15.december dr.dk/nyheder 19:31

AMBASSADØR: JEG HAR IKKE TRUET
Kinas ambassadør i Danmark, Feng Tie,
har ikke truet den færøske regering.

Det slår han fast i et interview med DR
Nyheder.

- Jeg har på ingen måde truet de
færøske politikere, siger Feng Tie.

Den seneste uge er Kinas ambassadør
ellers blevet beskyldt for at lægge
pres på færingerne for at få dem til at
lade det kinesiske firma Huawei levere
5G-netværk til øgruppen - til gengæld
for en handelsaftale med Kina.

Ambassadøren erkender, at der blev talt
om Huawei på mødet med den færøske
lagmand, Bardur Nielsen.

'Mit formål er simpelt - at sikre, at Huawei bliver behandlet fair'
15. Dec. 2019 kl. 19:31
https://www.dr.dk/nyheder/indland/mit-formaal-er-simpelt-sikre-huawei-bliver-behandlet-fair

Kommentar:

Kina er et *diktatur*, så der er INTET at forhandle om.

Det er hul-i-hovedet at oplyse dem om vores hemmeligheder
(herunder fx. passwords til Youtube, så de kan *slette*
vidioer, de ikke bryder sig om und so weiter) !

KUN en *tåbe* kan ikke forstå dette *sikkerhedsbrist*!

HVORFOR er der - for øvrigt - ikke forbud mod dette ved lov?

Fordi ...

Vær nu ikke *naive* tåber:

Et demokrati ikke blot bør men SKAL *beskytte* sig mod angreb!

Ellers MISTER vi jo en skønne dag vores demokrati
(apropos den højaktuelle situation fx. i Hong Kong)!

-

DR S152 man 16 dec 08:41:21
15.december dr.dk/nyheder 23:51

ERDOGAN TRUER MED AT LUKKE BASER
Tyrkiets præsident, Recep Tayyip
Erdogan, har søndag aften truet med at
lukke to strategisk vigtige
militærbaser i Tyrkiet, der bruges af
USA.
Det sker, efter at amerikanske
politikere har truet med sanktioner mod
den tyrkiske Nato-allierede for at have
købt et avanceret russisk våbensystem.

- Om nødvendigt så kan vi lukke
Incirlik, og vi kan lukke Kurecik,
siger han.

De to baser ligger i det sydvestlige
Tyrkiet nær grænsen til Syrien. Det
amerikanske luftvåben har i stort
omfang benyttet Incirlik til angreb på
Islamisk Stat i Syrien.

Alliance vakler: Erdogan truer med at lukke baser i Tyrkiet for USA
15. Dec. 2019 kl. 23:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/alliance-vakler-erdogan-truer-med-lukke-baser-i-tyrkiet-usa

[...]

16. dec. 2019, 05:42 Opd. 16. dec. 2019, 05:47
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-16-usas-udsending-nordkorea-opforer-sig-fjendtligt

Subject: Profeti(?): Da skal [fjendens] praleri forvandles til jammer -
Re: 2019 uge 50 (news samlet)
Date: Fri, 13 Dec 2019 10:21:06 +0100, GMT 09:21
21973 news:5df35816$0$706$1472...@news.sunsite.dk
Divine guidance (Guddommelig ledelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/divine-guidance/21-973
Excorsismus (Eksorcisme, dæmon- og djævleuddrivelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/excorsismus/21-xxx/21-973
Russia (Psychopath-istan + Kleptokratistan)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/21-xxx/21-973
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/eTnLdVU6aPo/tCAZnzbvAAAJ

Forvandl Du fjendens praleri til jammer - i Jesu navn!

-

PewDiePie holder pause: - Jeg forklarer det senere
16. dec. 2019, 07:58 ...
Flere udlændinge rejser hjem på den danske stats regning
16. dec. 2019, 08:40 ...

-

104 SVT Text Måndag 16 dec 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Amnesty höjer dödsantalet i Iran...130
* Nya gatuprotester i Libanon........131
* 100 skadade i protester i Indien...132

* Filippinerna: Tre döda efter skalv 133
* Läkare varnar för luften i Sydney..134

* Utsläppshandel olöst på klimatmöte 135
Lövin: Irriterad och besviken......136

54 000 evakuerades i Italien.......137
Jordens magnetfält flyttar sig.....138
24 döda i gruvkollaps..............139

-

130 SVT Text Måndag 16 dec 2019
UTRIKES PUBLICERAD 16 DECEMBER

Amnesty räknar upp dödsantalet i Iran

Amnesty International uppger att minst
304 människor dödades i samband med
protesterna i Iran i november.
Tidigare har organisationen uppskattat
att 208 personer dödades.

Iran avfärdar Amnestys beräkningar som
"fullständiga lögner".

"Tusentals demonstranter, såväl som
journalister, människorättsförsvarare
och studenter, greps", rapporterar
Amnesty vidare.

Protesterna inleddes den 15 november
då bensinpriser steg kraftigt efter
det att bränslesubventioner kapats.

-

131 SVT Text Måndag 16 dec 2019
UTRIKES PUBLICERAD 16 DECEMBER

Nya gatuprotester i Libanon

För andra natten i rad har
demonstranter och polis drabbat
samman i Libanons huvudstad Beirut.

Nära 50 personer skadades efter att
kravallpolis bland annat använt
tårgas, gummibeklädda kulor och
vattenkanoner mot demonstranterna.

Libanon skakas av protester sedan
mitten av oktober då premiärminister
Saad al-Hariri lanserade skatte- och
avgiftshöjningar för att hantera
landets ekonomiska kris.

Efter knappt två veckor av
demonstrationer tvingades han avgå.

-

132 SVT Text Måndag 16 dec 2019
UTRIKES PUBLICERAD 16 DECEMBER

100 skadade i protester i Indien

Över 100 studenter skadades när
polisen slog till mot demonstranter
vid två universitet i norra Indien.

Polisen använde batonger och tårgas
mot studenterna vid söndagens
sammandrabbningar, enligt al-Jazira.

Protesterna riktar sig mot en ny lag
som gör det möjligt för flera miljoner
migranter som kommit till Indien från
grannländer före den 1 januari 2015
att bli indiska medborgare. Muslimer
omfattas dock inte av den nya lagen.

Sex människor har dödats i samband med
protesterna i Indien senaste veckan.

-

138 SVT Text Måndag 16 dec 2019
UTRIKES PUBLICERAD 15 DECEMBER

Magnetfältet flyttar sig i rekordfart

Den magnetiska nordpolen rör på sig -
i riktning mot Sibirien. Förflyttning-
en kan på sikt innebära stora tekniska
problem för bland annat flygbranschen,
och försämra chanser att se norrsken.

Takten är den snabbaste som dokument-
erats på norra halvklotet sedan 1500-
talet, visar en ny studie från det
amerikanska vetenskapsorganet NOAA.

Förändringen kan på sikt innebära
utmaningar och problem för olika
satellitsystem. I förlängningen kan
smarttelefonernas gps-tjänster slås
ut. Även flygbranschens och fartygs-
näringens navigationssystem kan hotas.

-

NRK:
15. desember 2019 kl. 11:07 - 16. desember 2019 kl. 07:26, error

16. desember 2019 kl. 09:55

-

Børn skal kende deres rettigheder for at forsvare sig imod voksne
16. december 2019, kl. 0:00, opdateret kl. 8:14
https://www.kristeligt-dagblad.dk/debatindlaeg/boern-skal-kende-deres-rettigheder-saa-kan-de-forsvare-sig-imod-voksne

Børn skal vide og løbende bekræftes i, at de har ret til at
blive beskyttet mod vold, misbrug, udnyttelse og
diskrimination.

-

Scientists discover ‘monster’ black hole in our galaxy

Up until now, the largest mass of a black hole ever recorded
was only a mass of 15 to 20 times bigger than the sun

By ILANIT CHERNICK DECEMBER 15, 2019 19:33
https://www.jpost.com/HEALTH-SCIENCE/Scientists-discover-monster-black-hole-in-our-galaxy-611018

Manna-korn i ørkenen: Kom herop, så Jeg kan tale med dig -

Manna (Spiritual food, Åndelig føde)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/manna/21-984
Therapy
Psykoterapi
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/therapy/21-984
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/therapy/21-984
Wrong Doctrine (Vranglære)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-984
Ekstra (CET 08:02)
Hacker-attack (Hackerangreb)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/hacker-attack/21-984

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/manna/21-984

Other news:

Demonstranter på gaden i Libanon

2237 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

CET 07:15
- "Kom herop, så Jeg kan tale med dig!"

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rom+15&version=BPH

Romerne 15, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Styrk hinanden for enhedens skyld

3
Kristus tænkte jo heller ikke på at behage sig selv.
Tværtimod, som Skriften siger: „Den hån, som ramte dig,
ramte også mig.”[a]

[ ... ]

Accepter hinanden på trods af forskellig baggrund

[ ... ]

Paulus som Guds og Jesu Kristi tjener

... jer ..., som Helligånden har renset og helliggjort.

Kommentar:

I den noget ældre BPH-oversættelse står der:

16
... hedningefolkene ... renset og helliget ved Helligånden.

[ ... ]

Paulus planlægger at rejse til Spanien via Rom

[ ... ]

En bøn om beskyttelse på rejsen til Jerusalem

Kommentar:

David skrev (i Salme 69,10b):
„Den hån, som ramte dig, [Kristus], ramte også mig.”

Har du oplevet noget lignende (at folk har hånet dig, fordi
du *repræsenterer* Gudsriget)?

Jeg oplevede det forleden dag, da et menneske ringede til mig
for at få en forklaring, men hvor samtalen efterhånden
udviklede sig til ikke blot kritik af mig (fordi jeg ikke
ville gå på kompromis mht. en hor-dæmon) men til et decideret
personangreb. Vedkommende gik IKKE længere blot efter bolden
(hvis det havde været en fodboldkamp) men efter selve manden!
Jeg blev *anklaget* for ting, som jeg ikke kan gøre for (fx.
sygdom)!

Men midt i det hele opdagede jeg, at vedkommende blot brugte
mig som et *erstatningsobjekt*, man kunne *afreagere* på og
dermed komme af med sin vrede og frustrationer. En syndebuk;
altså én, man kunne gi' skylden for alt, inklusiv al det i en
selv, som man gerne ville slippe af med)!

Vedkommendes egentlige problem var muligvis, at høn var gal
på Gud (over at livet desværre IKKE er guld og grønne skove
men at der også er modgang og skuffelser und so weiter)!

Hmm ...

Og disse ord skriver jeg til dig, der har oplevet noget
lignende, for at du må forstå, at når du vælger at følge
Herren og mer og mer kommer til at ligne Ham (fordi du lader
dig (daglig) *forvandle* af Ham gennem Bønnen og Ordet,
apropos ApG. 6,4), da bliver du også et *orienteringspunkt*;
et *autoritetsobjekt*; en *repræsentant* for Himmeriget...

Og netop da kom der et hacker-angreb ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/hacker-attack
(2019-12-17, Tuesday, day 351, CET 08:02, GMT 07:02)

[
Ord, der gik tabt pga. hacker-angrebet (her gengivet frit):

*Du* er blevet et lem på Legemet Hans!
*Du* er blevet Hans hænder, arme, fødder og ben.
*Du* er blevet Hans øjne, øre og mund, hvorudfra Guds Ord
udgår med den skaberkraft, der kan skabe liv af døde!

Amen ?

Og dette bryder vor modstander, djævelen, sig ikke om (fordi
det jo *truer* hans diktatoriske magtimperium)! Og derfor går
han til angreb på dig gennem mennesker, der endnu ikke har
korsfæstet deres lidenskaber (herunder egocentriske
impulser fra underbevidstheden) med Kristus (så alle disse
onde begæringer MISTER deres magt i et menneskes liv)
]

Ihukom fx. Ordene:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rev+12.13%2C17&version=BPH

Aabenbaringen 12:13.17, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Kvinden og dragen

13
Da dragen indså, at den var kastet ned på jorden,
forfulgte den kvinden, der havde født drengen.

Optændt af raseri mod kvinden gjorde dragen sig parat til
at angribe hendes andre børn, dem, der holder Guds bud og
holder fast ved deres tro på Jesus.

Dem, der holder Guds bud (og fx. således IKKE bedriver hor);
de er blevet ...

16
... jer ..., som Helligånden har renset og helliggjort.

... *renset* af Gud Helligånd og *helliggjort*!

Amen ?

Til dig, der må *lide* denne hån (på Kristi vegne, fordi du
overholder Hans Bud) er der *nyt* fra Himlen (*news* from
Heaven)! ... :-)

Manna-korn, som du kan leve af ude i ørkenen (hvor man ellers
let (åndelig) kan omkomme pga. *lidelsens* omfang)!

(Manna-korn til måske 5 af De 10 brudejomfruer, hvis lamper
er ved at brænde ud pga. djævle-angrebets omfang, Matt 25,1-)!

(See below, under markør CET 07:15)

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+44.21-&version=BPH

Esajas 44:21-28, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Herren vil befri Israels folk

21
Herren siger: „Husk det nu, Israel! Jeg skabte dig til at
være min tjener, og jeg vil aldrig glemme dig.

22
Jeg har slettet dine synder ud, de er forduftet som
morgentågen for solens stråler. Vend om til mig, for jeg
sætter dig fri!”

23 Syng, I himle, for Herren har gjort vidunderlige ting! Råb af glæde,
jordens dyb! Bryd ud i jubelsang, I skovklædte bjerge! For Herren har
vist sin herlighed ved at købe Israel fri. 24 Jeres Herre og Befrier,
han, der skabte jer, siger til jer: „Jeg er Skaberen af alle ting! Det
var mig, som udspændte himlen og skabte jorden! Hvem ellers kunne gøre det?

25 Jeg gør de falske profeter til skamme, afslører spåmændenes løgn og
gør menneskers visdom til meningsløst sludder. 26 Men mine profeters
udsagn bliver opfyldt. Jeg udfører, hvad mine sendebud har talt. Når jeg
siger: ‚Jerusalem skal bebos,’ og ‚Judas byer skal genopbygges’, så vil
det ske. 27 Når jeg siger til floden: ‚Tør ud!’—så tørrer den ud. 28 Når
jeg siger til Kyros: ‚Vær mit redskab!’—så må han bøje sig under min
vilje. Og når jeg siger, at Jerusalem skal genopbygges og mit tempel
genopføres, så vil det ske, som jeg har sagt.”

Kommentar:

Mine understregninger:

"... jeg vil aldrig glemme dig."
"... jeg sætter dig fri!”

Gør disse Ord (fra din Himmelske Fader; Ham, som du elsker)
til dine. Her et eksempel (hvor jeg indsætter mit navn i
teksten):

"... Jeg vil aldrig glemme dig, Monner."
"... jeg sætter dig fri, Monner!”

Lad dig *forvandle* i "spejlet", så *Spejlets* tanker og
livssyn kommer til at præge dig.

Og se, ...

Da vil du opdage, at *Spejlet* genspejler din *sande*
identitet ...
(modsat djævelens *forvrængede* gengivelse, der fx.
kan være udtrykt i form af Janteloven med al dens
*degradering* mig her og der og alle vegne, hvor du
fratages/berøves netop al det, som Gud har skabt dig til!)

Tag i mod denne psykoterapi med kyshånd, thi det er til
*lægedom* for dit knuste hjerte...

(Og jeg kan høre, at Gud nu her klokken CET 08:56 vil tale,
men vent Herre til jeg er klar. Én ting af gangen; ellers
skaber det unødig forvirring)...

Amen?

CET 08:58
- "Jeg ser dig..."

58
- "Min søn og datter."

58
- "Jeg ser dine tårer"

58
- "og anger."

58
- "Kom til Mig..."

59
- "for Jeg er den gode Læge"

59
- "og læger dine sår."

CET 09:00
- "Jeg gør nyt"

00
- "i ørkenen;"

00
- "skaber ved Mit Ord"

00
- "RENE hjerter."

01
- "Jeg kan"

01
- "hele dit hjerte"

01
- "hvis blot"

01
- "du gi'r Mig lov!"

01
- "Vil du det,"

02
- "Min søn og datter?"

Tak for Dit ord, Herre. De ér som dugfriske Manna-korn ... :-)
)

Okay!

Vi starter lige forfra:

(
Og lader Herrens ord blive stående UDEN redigering. Så får
Herren det, som Han vil ha' det ... :-)
)

[...]

Guds tålmodighed

Når jeg læser teksten, kan jeg sidde med en oplevelse af, at
Gud er gået i tomgang. Han gentager det, han allerede har
sagt i de foregående kapitler: Tilgivelse, han har skabt mig,
styrer det hele, genopretter Jerusalem osv. Skal vi aldrig
videre, Gud?

Men sagen er, at det forholder sig stik modsat: Gud vil
gerne videre, men vi gentager os selv, eller rettere; vi
sidder fast! Vi sidder fast i synden. Det er vores natur og
virkelighed. Og du godeste, hvor har Gud meget tålmodighed og
overbærenhed med os! Vi henfalder til de samme synder -
ligesom Israel - igen og igen. Men Gud forlader os ikke. Nej,
han forsikrer os om, igen og igen, at han har løskøbt os (v
22,23,24), altså at han har betalt prisen for vores synd, så
vi kan undgå straf og i stedet have fællesskab med ham. Og
her skal vi bemærke, at Gud siger "har løskøbt". Han har
altså *allerede* betalt prisen. Han står ikke og ser os an,
for han lægger pengene (dvs. sin egen søn!) på bordet. Det er
allerede gjort *forud* for min syndsbekendelse og
omvendelse. ...

*1

... Og det betyder, at når jeg, igen-igen, kommer med min
synd, så kan jeg komme til ham i vished om, at jeg ikke skal
til at blødgøre ham, for han står fuldstændig klar til at
omfavne mig (jf. Luk 15,11ff)!

Refleksion:
Tak, Gud, at du gentager dine ord om tilgivelse og frelse!

Kommentar:

Mine understregninger:

"... jeg vil aldrig glemme dig."
"... jeg sætter dig fri!”
"... [Jeg] købe[r] [dig] fri.

[...]

"... Jeg køber dig fri, Monner.

Bemærk dernæst ordene:

[...]

Det er et *profetisk* udsagn!
)

Og det var så her (under min morgenandagt), at Herren
begyndte at tale til mig:

(
Normalt læser jeg først Dagens Ord fra ...

1
Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

Dernæst ...

2
BibelLæserRingens andagtstekst
http://blr.dk/

3
Dagens Ord: (systematisk gennemgang af bibelen, for tiden
er det læsning fra Romerbrevet)

Og så be'r jeg, og herefter går jeg så online og har
eventuelt i mellemtiden fået et budskab fra Herren.

Så *gentages* andagtsteksterne ved at de bliver bogført (som
nu i denne meddelelse) og oinline tjenester medtages (fx. fra
den Katolske Kirke).
)

Det var IKKE noget specielt nyt (i dag) fra (1) Et Ord til
Dagen.

Men ...

Da jeg læste ordene (kommentaren fra BibelLæserRingen):

" ...for han lægger pengene (dvs. sin egen søn!) på bordet.
Det er allerede gjort *forud* for min syndsbekendelse og
omvendelse. ..."

(se ovenfor under markør *1)

Da tænkte jeg i mit sind:

Ja! *Omvendelse* er altså nødvendig! Man kan fx. IKKE som min
søster leve i hor og så samtidig tro, at alting er i sin
skønneste orden. Det er dét, hor-dæmonen, jo gerne vil ha' os
til at tro, at hvis bare man lever længe nok med synden, da
må Gud da acceptere den!

Det er *vranglære*!

Og falder du for fristelsen (til at gi' efter på dette punkt,
da har du - i realiteten - bøjet knæ for denne dæmon)!

Og det var (vist nok) så her, at Gud begyndte at tale til mig
direkte med den indre stemme i mit sind (med ordene):

(2019-12-17, Tuesday, Day no 351, CET 07:15, GMT 06:15)
- "Kom herop..."

15
- "så Jeg kan tale med dig."

Og da blev jeg klar over, at også i dag ville Herren gi' mig
(og MÅSKE også alle Jer andre manna-korn; altså dugfrisk
åndelig føde, som man kan leve af også ude i ørkenen, hvor
man ellers lider sult og tørkst, apropos Jesu 40 dage i
ørkenen, hvor han til sidst led sult. Og så var det, at satan;
altså djævelen, kom og *fristede* Ham, mens Han var MEST
sårbar pga. udmattelse)!

"Kom herop, så Jeg kan tale med dig!"

Hvad mon dette skal betyde, tænkte jeg og nedskrev ordene. Og
så fortsatte min læsning i andagtsteksterne.

Da jeg kom til Romerbrevet gjorde jeg mig nogle *nye*
understregninger:

...„Den hån, som ramte dig, ramte også mig.”[a]

(Rom 15,3)

... jer ..., som Helligånden har renset og helliggjort.

(Rom 15,16)

(Se evt. kommentarer ang. dette ovenfor.)

Da jeg kom til disse Ord i Romerbrevet, da tænkte jeg:

Gad vide OM det er dét, der ligger Herren på sinde:

1
Renselse

og

2
Helliggørelse

Og netop da begyndte Herren igen at tale til mig med ordene:
(2019-12-17, Tuesday, Day no 351, CET 07:18, GMT 06:18):
- "På den grund[vold] vil jeg bygge Mit hus"

18
- "Mit folk."

Og da indså jeg, at ordene ...

"Kom herop, så Jeg kan tale med dig"

... IKKE blot var givet til mig selv, men til Jer alle; HELE
Guds Kirke°!

(
NB! Bemærk at jeg skriver orden 'Guds Kirke°' i ental, fordi
at der ér KUN ét Legeme; Kristi Legeme!

Amen?
)

Bemærk også, at jeg må ha' husket galt mht. ...

[...]

Jeg kan IKKE nå at læse al informationen fra BibelLæserRingen
og så allerede efter 2-3 minutter være nået videre til
Romerbrevet!

Så jeg må ha' husket forkert!

Ordene ...

"Kom herop, så Jeg kan tale med dig"

... må være kommet omtrent samtidig med de andre under
Romerbrevet!

Jeg har så blot *erindret* under ordene 'jer [som er] renset
og helliget ved Helligånden', at ...

Jeg har så blot her *erindret* ordene 'min syndsbekendelse og
omvendelse. ...

Disse ting hører nemlig sammen og kan derfor IKKE adskilles!

Amen?

Du kan IKKE blive renset, hvis du FORTSAT fx. lever i hor!
Du kan heller ej blive helliggjort, hvis du FORTSAT fx. lever
i hor!

Og i så fald kan Herren IKKE bruge dig!

Og derfor er mit råd til alle Jer, der lever i hor:

Omvend Jer, thio den mand/kvinde du nu lever med, er IKKE din
ægtefælle!

Og hvor mange af Jer vil så det (altså omvende Jer), når det
kommer til stykket?

Sikkert ikke ret mange, frygter jeg, fordi ...

Jeres hjerte er *urent*!

I vil KUN Herren, når I (i Jeres *egoisme*) kan få noget ud
af det!

Og i så fald:

Det har INTET med renselse og helliggørelse af gøre!

Amen?

Dersom Herren siger (midt i *fristelsens* ørken):

"Kom herop, så Jeg kan tale med dig"

Da betyder det, at I må angre Jeres synd og omvende Jer, FØR
I kan få audiens hos Ham!

I må vaske Jer rene (i Jesu blod og dermed *iføre* Jer Ham),
FØREND I kan træde frem for Guds Åsyn, for Han kan IKKE udstå
synet af synd! Den må og skal være renset væk først!

Sådan er Jahveh, JHVH, jødernes LEVENEDE Gud (og nu også vor
kristne Gud formidlet gennem Yppersteepræsten Jesus)!

Amen?...

CET 10:30
- "Jeg kan ikke"

30
- "snuppe"

30
- "synet"

30
- "af jer"

30
- "urene"

30
- "mennesker!"

10:31
- "Jeg HADER det!"

31
- "Jeg BRÆKKER Mig"

31
- "over Jeres synd,"

31
- "fordi"

31
- "den"

31
- "vanærer"

32
- "Mig"

32
- "og dem,"

32
- "du som oftest"

32
- "har syndet mod,"

32
- "fx. ved at bedrive hor"

32
- "og utugt"

33
- "og dets lige."

33
- "Kom nu til fornuft"

33
- "og erkend,"

33
- "at du har fejlet"

33
- "i ord, tanke og gerning,"

33
- "så Jeg kan læge dig!"

34
- "Uden syndserkendelse"

34
- "(og omvendelse)"

34
- "vil Jeg ikke ta' imod dig,"

35
- "og du går forrtabt,

35
- "Mit barn!"

-

[...]

Ordet for 2019-12-17

Om at fastlægge sine mål (6)

"Skriv synet tydeligt på tavler, så det er let at læse."
Hab 2,2

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-12-17
Daily Reading for Tuesday December 17, 2019

Reading 1, Genesis 49:2, 8-10
Responsorial Psalm, Psalms 72:3-4, 7-8, 17
Gospel, Matthew 1:1-17
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=sM8O5xEeUnc
(2019-12-16, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

"For the Lamb on the throne will be their Shepherd. He will
lead them to springs of life-giving water. And God will wipe
every tear from their eyes."
Revelation 7:17

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 16 Dec 2019 05:38:38 +0100, GMT 04:38

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Kæmpe protester over ny lov: Indiens regering beskyldes for at være
anti-muslimsk
kl. 16:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kaempe-protester-over-ny-lov-indiens-regering-beskyldes-vaere-anti-muslimsk

-

DR S164 man 16 dec 17:18:10
16.december dr.dk/nyheder 17:15

DEMONSTRANTER PÅ GADEN I LIBANON
Efter en weekend med voldelige optøjer
i Libanons hovedstad, Beirut, har den
libanesiske præsident, Michel Aoun,
udskudt valget af en ny
premierminister.

Det var ellers planlagt, at
repræsentanter fra parlamentets partier
skulle mødes i dag for at udnævne en
premierminister, der skulle overtage
posten efter Saad Hariri.

Men selvom Hariri gik af den den 29.
oktober som følge af flere dage med
store demonstrationer, ser det
alligevel ud til, han kan få lov at
fortsætte.

Demonstranter på gaden i Libanon: 'Vi græder allerede'
kl. 17:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/demonstranter-paa-gaden-i-libanon-vi-graeder-allerede

Tyve stjal smykker for 447 millioner fra Formel 1-arving
16. dec. 2019, 17:47 ...
54-årig kvinde løsladt: Fortsat sigtet i sagen om de efterladte børn
16. dec. 2019, 16:36 Opd. 16. dec. 2019, 17:52...

-

NRK:
16. desember 2019 kl. 09:55

Date: Mon, 16 Dec 2019 05:38:38 +0100, GMT 04:38

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

166 Huawei i Danmark: Vi spionerer ikke

Huawei taler ud efter Færøerne-sag: Vi kan ikke spionere på - eller
slukke for - 5G-netværk
16. Dec. 2019 kl. 20:47
https://www.dr.dk/nyheder/penge/huawei-taler-ud-efter-faeroeerne-sag-vi-kan-ikke-spionere-paa-eller-slukke-5g-netvaerk

Kommentar:

Jo I gør!

-

Danmark ryger ned på rangliste over ligestillede lande
kl. 05:30
https://www.dr.dk/nyheder/indland/danmark-ryger-ned-pa-rangliste-over-ligestillede-lande

-

DR S174 tir 17 dec 10:23:16
17.december dr.dk/nyheder 08:37

PAKISTANS MUSHARRAF DØMT TIL DØDEN
Den tidligere pakistanske
premierminister Pervez Musharraf er
blevet dømt til døden ved domstol for
højforræderi.

Eksgeneralen tog magten i 1999, da han
væltede premierminister Nawaz Sharifs
daværende regering.

Sagen drejer sig om, hvordan
ekspræsidenten håndterede en situation
i landet i 2007, da han indførte
undtagelsestilstand i flere uger.

Pakistans tidligere premierminister Musharraf er dømt til døden
kl. 08:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/pakistans-tidligere-premierminister-musharraf-er-doemt-til-doeden

Flere hundrede såret under protester i Indien - ny lov sammenlignes med
nazismen
16. dec. 2019, 20:03
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-16-flere-hundrede-saaret-under-protester-i-indien-ny-lov-sammenlignes-med-nazismen

-

Rusland og Kina vil igen importere skaldyr fra Nordkorea
17. dec. 2019, 05:44
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-17-rusland-og-kina-vil-igen-importere-skaldyr-fra-nordkorea

Kommentar:

Vend deres praleri til jammer, Herre vor Gud!

-

Ældre kvinde kendt skyldig i drabsforsøg på sin mand
17. dec. 2019, 10:27 ...
Borgerne har stemt - Nu navngives exoplaneter
17. dec. 2019, 10:54 ...

-

104 SVT Text Tisdag 17 dec 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Ex-president dömd till döden.......130

* Förslag lätta Nordkorea-sanktioner 131

* Boeing pausar 737 Max-produktion...132

* Historiskt budgetöverskott väntas..133

* Mexiko: Minimilön höjs 20 procent..134

* Jämställda arbetsplatser om 250 år 135

Marin: Barn från al-Hol tas hem....136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Tisdag 17 dec 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Två månaders frist för Puigdemont..137

Hårda domar för nattklubbsbrand....138

Huvudstäder bildar EU-vänlig pakt..139

* Notiser: 14 döda i gruvexplosion...148

Världen runt
* Tolvåring flydde undan skogsbrand..149

-

131 SVT Text Tisdag 17 dec 2019
UTRIKES PUBLICERAD 17 DECEMBER

Förslag att lätta Nordkorea-sanktioner

Ryssland och Kina föreslår att FN:s
säkerhetsråd ska lätta på vissa
sanktioner mot Nordkorea, enligt ett
utkast som Reuters har tagit del av.

Det finns inga uppgifter om utkastet
kommer att leda till en omröstning om
en resolution i säkerhetsrådet.

-Vi skyndar inte på saker och ting,
säger den ryske FN-ambassadören
Vassilij Nebenzija, och tillägger att
förhandlingar med säkerhetsrådets
medlemmar ska inledas på tisdagen.

Enligt USA är det inte aktuellt att
lyfta några sanktioner mot Nordkorea.

-

NRK:
16. desember 2019 kl. 09:55 - 17. desember 2019 kl. 08:19, error

17. desember 2019 kl. 10:55

-

Naturgasfelt klar til brug: ”En økonomisk milepæl”
Af Anders Hjorth Vindum 16. December 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/naturgasfelt-klar-til-brug-en-oekonomisk-milepael

Leviathan vil spare Israel mange udgifter til energi og
samtidig styrke forholdet til Egypten og Jordan.

Paven fjerner tys-tys-regel
Paven fjerner krav om hemmeligholdelse i sager om overgreb

Indisk politi anklages for at skyde mod demonstranter

Kannibalistansk (kinesisk) diplomat truer Tyskland i Huaweisag
(2019-12-17, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

"In that day I will restore the fallen house of David. I will
repair its damaged walls. From the ruins I will rebuild it
and restore its former glory."
Amos 9:11

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 16 Dec 2019 05:38:38 +0100, GMT 04:38

> [...]

Indisk politi anklages for at skyde mod demonstranter

Kannibalistansk (kinesisk) diplomat truer Tyskland i Huaweisag

DR S114 tir 17 dec 14:50:33
17.december dr.dk/nyheder 11:24

INDISK POLITI ANKLAGES FOR VOLD
Flere demonstranter er blevet såret
efter de seneste dages voldsomme
demonstrationer i Indien.

Mindst tre personer hævder, at de er
blevet skudt af politiet under de
seneste dages demonstrationer.

Det afviser det indiske politi.
Politiet hævder, at demonstranternes
kvæstelser skyldes, at de er blevet
ramt af splinter fra sprængte
tåregaspatroner.

Indisk politi anklages for at skyde mod demonstranter
kl. 11:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/indisk-politi-anklages-skyde-mod-demonstranter

-

DR S120 tir 17 dec 14:50:33
17.december dr.dk/nyheder 13:00

DIPLOMAT TRUER TYSKLAND I HUAWEISAG
Det er ikke kun Færøerne, der oplever
pres fra kinesiske diplomater for at
indgå aftaler med den kinesiske
telegigant Huawei.

Under et arrangement hos det tyske
erhvervsmedie Handelsblatt truede den
kinesiske ambassadør i Tyskland, Wu
Ken, tidligere på ugen med gengæld,
hvis Huawei bliver lukket ude fra det
tyske marked i forbindelse med
opbygningen af et kommende 5G-net.

- Der bliver konsekvenser, hvis
Tyskland tager en beslutning, der fører
til, at Huawei udelukkes fra det tyske
marked, sagde ambassadør Wu Ken i en
diskussion med den tidligere tyske
udenrigsminister Sigmar Gabriel.

Ikke kun på Færøerne: Kina-ambassadør truer Tyskland på bileksporten
kl. 13:00
https://www.dr.dk/nyheder/penge/ikke-kun-paa-faeroeerne-kina-ambassadoer-truer-tyskland-paa-bileksporten

-

DR S126 tir 17 dec 16:38:16
17.december dr.dk/nyheder 16:34

PAVEN FJERNER TYS-TYS-REGEL
Pave Frans har ændret den måde, som den
katolske kirke håndterer sager om
seksuelt misbrug inden for kirkens
rammer.

Det har tidligere været omfattet af
"pavelig hemmelighed".

Det er to dokumenter fra paven, der
ændrer den måde, som den katolske kirke
i fremtiden skal agere, skriver BBC.

Den "pavelige hemmelighed" er en regel
om fortrolighed. Den har haft til
hensigt at hindre læk af følsomme
oplysninger, der kan skade kirken.

Paven fjerner krav om hemmeligholdelse i sager om overgreb
kl. 16:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/paven-fjerner-krav-om-hemmeligholdelse-i-sager-om-overgreb

Subject: Tænk ikke længere på, hvordan I bedst kan
tilfredsstille jeres syndige natur -
Re: 2019 uge 50 (news samlet)
Date: Sun, 15 Dec 2019 10:43:48 +0100, GMT 09:43
21977 news:5df6006b$0$700$1472...@news.sunsite.dk
Temptation (Fristelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/temptation/21-977
Pedophilia (Pædofili)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/pedophilia/21-977
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/cancel-celibacy/21-977
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/cancel-celibacy/21-977
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/catholic-church/21-977
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/vatican/21-977
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/vatican/21-977
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/eTnLdVU6aPo/PlHWw52NAQAJ

> Og det er dét, der er mit budskab til Jer:
>
> Sørg for IKKE at blive fristet over evne (fx. mht. homoseksuel
> praktisering og pædofili) ved at få de seksuelle behov dækket
> (fx. ved at ha' en ægtefælle, FREMFOR at *forbyde* dette)!
>
> Amen?
>
> End ikke i GT var det jo forbudt for præster at ha'
> en ægtefælle, vel ?
>
> Så kom nu til fornuft!

Ja, det er da nok et skridt på vejen, men ...

Vi SKAL ku' se *ofrene* i øjnene med ren samvittighed!

Og det kan man KUN, når/dersom man har gjort ALT, hvad der
mulig er, for at *forhindre*, at disse overgreb bliver
gentaget, skønner jeg!

Så ...

Fjern nu det *vanvittige* cølibat-krav, da det nok er her,
at skoen klemmer!

Tyggegummi afslører komplet genom på pige fra Lolland
17. dec. 2019, 17:25 ...
Ni afghanske børn bliver dræbt – hver dag
17. dec. 2019, 17:25 ...

-

NRK:
17. desember 2019 kl. 10:55

I Guds øjne er dette et *ærefuldt* hverv!

File 21.987 ...
Manna (Spiritual food, Åndelig føde)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/manna/21-987

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/manna/21-987

Other news:

2236 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

... Og jeg ønsker ... at I må være for uskyldige til at
gøre det onde.

(Rom 16,19)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rom+16&version=BPH

Romerne 16, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Afsluttende hilsener og en sidste formaning

Kære venner, jeg vil opfordre jer til at være på vagt
over for dem, der skaber splid og ødelægger folks tro ved
at forkynde en lære, som er i modstrid med den
undervisning, I har fået. Hold jer væk fra dem,

Kommentar:

I den noget ældre BPH-oversættelse fra 1992 står der:

17
... Hold jer borte fra dem!

18
for den slags mennesker tjener ikke Kristus, vores Herre.
De søger kun det, der gavner dem selv. Ved deres
fristende, sukkersøde ord fører de troskyldige mennesker
på afveje.

Kommentar:

I den noget ældre BPH-oversættelse fra 1992 står der:

18
... Ved slesk tale og smiger fører de enfoldige mennesker
bag lyset.

19
Jeg glæder mig over, at I har ry for at være lydige mod
Gud! Men jeg ønsker, at I må være vise i jeres vurdering
af, hvad der er godt, og uskyldsrene med hensyn til det
onde.

[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+49.1-13&version=BPH

Esajas 49:1-13, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Herrens tjener og Israels genoprettelse

4
Jeg følte, at min tjeneste havde været forgæves, for jeg
havde slidt hårdt i det uden mærkbare resultater. Men det
er Gud selv, som må vurdere mit arbejde.

Kommentar:

I den noget ældre BPH-oversættelse fra 1992 står der:

4
Jeg svarede: "Men min mission er mislykket! Jg har
anstrengt mig forgæves og talt for døve ører! Og dog, jeg
overlader bedømmelsen ... til Gud."

5
Men nu har Herren talt igen, han, som fra min fødsel
udrustede mig til den opgave at føre Israels folk tilbage
til ham. Fra ham kommer min styrke, og i hans øjne er jeg
agtet.

Kommentar:

I den noget ældre BPH-oversættelse fra 1992 står der:

5
"Nu," siger Herren - han, som udrustede mig til tjeneste,
... til min opgave, som i hans øjne er et ærefuldt hverv -

Ny begyndelse

Der gives et mørke så fortættet, at modløshed tager magten.
Hvordan håbe på en ny begyndelse, hvis uoverskueligt meget er
tabt? ...

Kommentar:

"Der gives et mørke så fortættet, at modløshed tager magten."

Genkender du noget i dette (i dit liv her og nu) ?

"Hvordan håbe på en ny begyndelse, hvis uoverskueligt meget
er tabt?"

Genkender du noget i dette (i dit liv her og nu) ?

I så fald KAN der være, at Gud taler (igennem dette) DIREKTE
til dig (min elskede broder og søster i Herren), apropos den
*profetiske* Ånd!

Jeg selv personlig befinder mig i hvert fald i sådan en
situation!

Se evt. ...

Re: 2019 uge 51 (news samlet)
Date: Mon, 16 Dec 2019 05:49:23 +0100, GMT 04:49
[...]

Man kan miste så meget, at man slet ikke længere kan tro og
håbe på en ny begyndelse. Alt, alt for meget er allerede gået
tabt, måske endog for evigt!

Men ...

Midt i dette skal jeg minde dig om Guds-Ordet:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Job+2.9&version=BPH

Job 2:9, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Da sagde hans kone til ham: „Holder du stadig fast ved
din gudhengivenhed? Forband dog Gud og dø!”

*Genkender* du NU problemstillingen...

Og netop i det samme hørte jeg IGEN Herren tale fra Himlen:
(2019-12-18, Wednesday, day 352, CET 10:01, GMT 09:01)
- "spørger Jeg."

Det var IKKE en Hr. hvem-som-helst, der sagde dette til Job!

Det var en af hans allermest nærmeststående (en kardinal,
hvis det - hypotetisk set - havde været Paven himself, der
stod i denne skrækkelige og forfærdelige situation)!

Når man har mistet ALT (som Job), da kan man blive *fristet*
til at give Gud skylden!

Et eksempel herpå:

Min søster og jeg valgte som ganske unge at overgive vores
liv til Jesus, og - ja, det var som om vi ligesom jødefolket
blev *befriet* fra djævelens slavetilværelse! Halleluja ... :-)

Vi nød en lang årrække at være i Herrens varetægt. Vi var det,
man kalder, *personlig* kristne. Jesus betød et og alt for os.
Han var både vor Mester, Herre, Frelser og Gud!

Men en dag dukkede der tordenskyer op på himlen: Børnene
hendes blev ALVOR syge, så selv djævelen i form af døden
*truede* os!

Vi var TVUNGET i alarmberedskab dag og nat, 24 timer i døgnet
året rundt!

Og INGEN mennesker (fornær Superman måske) kan holde til
dette i længden.

Og en dag gik det også galt: Min søster fik ... hvad kalder
man det? ... Et slagtilfælde tror jeg nok!

Og en dag gik det også galt: Min søster fik et slagtilfælde
(under en LM-uge-lejr, hvor hun og hendes mand havde ansvaret
for weekendens møder m.m.) og blev akut indlagt på sygehus.

Vi SNORKSOV i timen! Vi indså nemlig ikke, at dette var et
*varsel* om, at der var noget riv-rav-ruskende galt!

Vi var nemlig al, al for hårdt presset op i en krog (af
djævelen)!

Vi OVERHØRTE *alarmklokken*, og kunne måske heller ej ha'
gjort noget, dersom vi anede, hvad morgendagen ville bringe!

Noget tiden senere brød min søster sammen psykisk!

Hendes kræfter var sluppet op midt i kampens hede.

Hertil må I alle lige huske på, at hun var under EKSTREM
psykisk pres! Djævelen *truede* hende HVER DAG med at ta'
hendes børn fra hende.

HVEM kan holde til dette i længden?

INGEN, skønner jeg!

Men hun kæmpede bravt som en løvemor for at *beskytte* hendes
børn.

Men det var som om vi alle befandt os ude på det åbne hav
UDEN noget redningsplanke!

INGEN kan svømme derude på det åbne hav for evigt.

Før eller sidenhen vil kræfterne slippe op!

Og det var dét, der skete med min søster.

Jeg måtte - midt under en snestorm - være den, der medvirkede
til, at hun blev tvangsindlagt på den lukkede afdeling, fordi
hun IKKE længere kunne ta' vare på sig selv. Hun var som en
lille pige; bedårende, men der var INGEN hjemme på øverste
sal! Den var som et smukt spejl-billede, der var smadret og
nu lå i tusindvis af stumper på gulvet. Personligheden var
VÆK!

Efter dette sammenbrud bliver min søster tvunget til at ta'
ALTING op til revidering. Hun går til psykolog og det tager 2
år at få bearbejdet barneårene og derefter 1 år at få
bearbejdet ægteskabet!

Hun vælger herefter at droppe sin mand.

Min *mistanke* er, at hun IKKE kunne skelne klart mellem vores
moders personlighed og så hendes mands personlighed, fordi ...

Vores moder har ALTID kontrolleret og dommineret på en
*sygelig* måde, så hun - reelt set - har taget kvælertag på
kærligheden!

Vi har forsøgt som familie MANGE gange gennem
psykologbehandling at lave om på dette, men hun VIL IKKE,
fordi hun - hvis hun først åbner op - får angstanfald, fordi
hun *frygter* sine iboende skyld- og skam-følelser!

Hun er - det vi bedst kan kalde - As Good as it gets.

Se evt. filmen 'Det bli'r ikke bedre' (1997)
https://www.imdb.com/title/tt0119822/

Min søster kommer altså til - *fejlagtigt*, vil jeg vove at
påstå - at tilskrive hendes mand den SELVSAMME
karakterafvigelse (som vores mor); at han ALDRIG nogen sinde
vil kunne forbedre sig men evig og altid hænge fast i den
samme pladerille, hvor hun og hendes behov ALDRIG vil blive
tilgodeset!

Men jeg kender hendes mand bedre og ved, at han IKKE er som
vores mor! Han vil godt kunne ændre på en eventuel
uhensigstmæssig og derfor uønsker adfærd!

Og han har bevist det!

Så ...

Det, jeg gerne vil sige med denne historie, er, at ...

Min søster kan til - midt i kampens hede - at droppe troen og
NAVNLIG *tilliden* til Gud.

Med sin adfærd råbte hun nærmest til Gud:

Her har jeg gået og tjent Dig i årevis, og så byder Du mig
dette: En total fiasko med tvangsindlæggelse und so weiter!

Dét var TARVELIG gjort, *mor*!

Bemærk at jeg antyder her, at hun dengang heller ej helt
kunne skelne mellem Guds autoritet og så vores mors
*sygelige* autoritet. Hun *misbrugte* nemlig gennem hele
vores opvækst MEGET gudsbegreberne, så Jesus var redukseret
til blot at være en art nikkedukke, hvis eneste formål var at
legitimere hendes autoritet).

Men søster var altså blevet *skuffet* på Gud!

Og hun valgte derfor at ta' sagen i egen hånd, og fik lyst til
at anskaffes sig en ny mand, ligesom man kan finde på at
skrotte den gamle bil und so weiter!

Hun begik altså den fadæse at droppe Guds Ord (og erstatte
det med hendes egne lyster)!

Havde hun så mistet ALT, kunne man spørge?

Nej! vil jeg vove at påstå! Hun var godt nok blevet *ydmyget*
meget ved at ha' mistet forstanden for en tid, men - reelt
set - havde hun IKKE mistet sine 4 børn og ægtemand!

Så HVIS hun havde fulgt Gud, da kunne de i dag ha' været en
lykkelig familie (som havde overvundet djævelens angreb)!

Og disse ord har jeg nedskrevet til dig, for at du må kunne
forstå, at det hører med til kristenlivet, at vores tro
nogengange bliver prøvet så hårdt som dengang, da Abraham af
Gud blev bedt om at ofre sin søn Isak (endskønt Gud netop
havde lovet, at det skulle være gennem Isak, at Gud ville
velsigne Abraham)!

Fat derfor mod!

Ja! Det ser lige nu ud som om, at ...

Der gives et mørke så fortættet, at modløshed tager magten.
Hvordan håbe på en ny begyndelse, hvis uoverskueligt meget er
tabt?

MEN DET BEHØVER IKKE VÆRE DET SIDSTE ORD, DER SIGES I DENNE
SAG!

Og det er dét, dagens tekst handler om:

Gud vil skabe nyt:

Midt i mørket tænder Han et *lys*, der som et fyrtårn viser
vej (gennem Hans Ord som det står skrevet i bibelen)!

Amen?

-

[...]

Ordet for 2019-12-18

Kirkens udfordringer i dag

"... så at Guds visdom i al sin mangfoldighed nu gennem
kirken kan blive gjort kendt for myndigheder og magter i
himmelrummet ..."
Ef 3, 9-11

Her skal vi se på tre af de udfordringer, kirken står overfor
i dag.

1.
Vi kan ikke modtage noget nyt fra Gud, hvis vi insisterer på
at klamre os til det gamle og velkendte. Det var Guds formål
at bruge kirken til at vise sin visdom i dens rige
mangfoldighed. Ordet vækkelse betyder ikke blot at vække
nogen, der sover. Det betyder også at genoplive det, som er
dødt eller døende, og få det til at komme til live igen.

2.
Vi frygter udvikling og stor vækst, så vi omfavner
middelmådighed og kalder det balance. Folk er ikke tiltrukket
af os på grund af vores ligheder, men på grund af de ting,
der gør os unikke. Når det kommer til vores tro og vores
vidnesbyrd, må vi ikke underspille, gå på listefødder eller
tilsidesætte de mange gaver, som Gud har givet os, og som gør
os særegne . Hvis vi gør det, bliver folk skuffede og går
andre steder hen. Disciplene tilpassede sig ikke bare
folkemængden; deres budskab og demonstrationen af ??dets magt
fik dem til at skille sig ud.

3.
Vi er nødt til at gøre plads i kirken for folk, som vil
risikere noget, og som vandrer i tro. Ved det første mirakel,
som Jesus gjorde, hvor han gjorde vand til vin, sagde Maria
til tjenerne: "Gør, hvad som helst han siger til jer."
(Joh 2,5) Vores behov for at være vellidte og populære kan
føre til en religiøsitet, der forkrøbler den risikovillighed
og trosvandring. Jesus lovede os: "Men I skal få kraft, når
Helligånden kommer over jer, og I skal være mine vidner både
i Jerusalem og i hele Judæa og Samaria og lige til jordens
ende." (ApG 1,8)

Så lad os ikke være bange for at træde ud og adlyde Gud, når
han beder os om at forny menighedslivet.

=== citat slut ===

... Herren ... udrustede mig til den opgave at føre
[Guds] folk tilbage til ham. ... min opgave, som i
hans øjne er et ærefuldt hverv

Gud vil skabe nyt - INGEN tvivl om det, men ...

Sandheden er måske lige her og nu, at Kirken° er som et skib
i havsnød og ved at synke; altså som om Gud Helligånd has
left the building!

Folk vil *underholdes* (med fed lovsang, hvor man kan beruse
sig i noget, der tilsyneladende ligner Gud Helligånd, men som
i virkeligheden måske er noget *sværmerisk* (?) ...

Folk vil *underholdes* men IKKE lystre!

Hvad skal jeg sige hertil?

Tæm lysterne (akkurat som man tæmmer en vildhest)?

Gør Gudsordet til dit, så du ikke blot synger: "Jesus, jeg vil
gi' dig alt" men IKKE gør det mht. fx. hor og utugt!

Hørte jeg en *alarmklokke* ringe?

Skibet sejler jo (i så fald) den *forkerte* vej (direkte mod
fortabelsen)!

HVIS ikke Gud Helligånd bor iblandt os, så kan resten være
ligemeget!

Amen?

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-12-18
Daily Reading for Wednesday December 18, 2019

Reading 1, Jeremiah 23:5-8
Responsorial Psalm, Psalms 72:1, 12-13, 18-19
Gospel, Matthew 1:18-24
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=E9zeiawT9xc

=>

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+23.5-8&version=BPH

Jeremias 23:5-8, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

6
Hans navn skal være ‚Herren er vores redning’[a] ...

[ ... ]

Footnotes:

23,6 Eller: „Herren er vores retfærdighed.” Det hebraiske
ord har flere nuancer, som ikke kan beskrives med et
enkelt ord på dansk. Det indebærer både en retfærdig dom
over de onde og redning for de gode.

+

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+72.1%2C+12-13%2C+18-19&version=BPH

Salme 72:1, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Lovprisning af den ideelle konge

1
En sang til Salomon.[a]

Gud, hjælp kongen at regere, som du ville have gjort,
lær ham at være retfærdig som dig.

Vi er konger og præster for Guds Åsyn!

Amen?

Herre!

Lær os at være *retfærdige* som Dig, vor Gud!
Lær os at handle i enhver sag, som Du ville ha' gjort!

Giv os *visdom*, *indsigt* og *dømmekraft* til at FORVALTE
Din ejendom (Guds Ord) på rette vis!

Det beder vi om - i Jesu navn!

[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Amo+9.11&version=BPH

Amos 9:11, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Davids rige skal genrejses

Til sin tid vil jeg genopbygge Davids rige. Jeg vil
udbedre skaderne, genopbygge det, som blev revet ned, og
få det op at stå igen, så det bliver som før.

Kommentar:

Så siger Hærskarers Herre°:

Jeg vil genopbygge Mit hus, ...

(Begin *1:)

09:28
- "Kirken°, ..."

29
- " ... "

(END of *1.)

2019-12-18, Wednesday, day no 352, CET 09:26, GMT 08:26)
- "så det stråler"

26
- "ud over Jorden."

26
- "Amen?"

(Det er *Gud*, der her med sit ord 'Amen' spørger os, Guds
folk, OM vi også ønsker det således, som Herren siger!)

09:28
- "Jeg vil genopbygge Davids faldne hytte!"

*1

09:29
- "Vil I være med ..."

31
- "Mig?"

Ja! Herre!

Send os!

Gør os til Dine tjenere.

Rens os, Gud Helligånd, og Helliggør os, så vi bliver
*brugbare* redskaber i Din hånd!

Det beder vi om - i Jesu navn!

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 16 Dec 2019 05:38:38 +0100, GMT 04:38

> [...]

Tyggegummi afslører komplet genom på pige fra Lolland
17. dec. 2019, 17:25 ...
Ni afghanske børn bliver dræbt – hver dag

USA-sanktioner mot Nord Stream 2

USA-ambassadør kritiserer Huawei

[...]

(2019-12-18, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

"But Jerusalem will become a refuge for those who escape; it
will be a holy place. And the people of Israel will come back
to reclaim their inheritance."
Obadiah 1:17

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 16 Dec 2019 05:38:38 +0100, GMT 04:38

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

DR S127 ons 18 dec 11:25:37
17.december dr.dk/nyheder 18:55

USA-AMBASSADØR KRITISERER HUAWEI
Den amerikanske ambassadør i Danmark,
Carla Sands, langer nu hårdt ud efter
den kinesiske teknologigigant Huawei.

Reaktionen kommer, efter at selskabets
nordiske direktør, Kenneth Fredriksen,
i et interview med DR Nyheder mandag
afviste beskyldninger om, at Huawei
efter ordrer fra Kina kan spionere
eller sabotere 5G-netværk i Europa.

- Fortalere for Huawei bliver betalt
for at promovere Huawei. Jeg og min
ambassade arbejder hver dag for at
fremme vores allierede, Danmarks,
sikkerhed. Og jeg er ikke betalt af et
teleselskab, siger ambassadøren til DR
Nyheder.

USA-ambassadør i Danmark angriber Huawei-direktør: 'Han arbejder for de
kinesiske kommunister'
17. Dec. 2019 kl. 18:55
https://www.dr.dk/nyheder/penge/usa-ambassadoer-i-danmark-angriber-huawei-direktoer-han-arbejder-de-kinesiske

-

DR S128 ons 18 dec 11:25:37
17.december dr.dk/nyheder 21:04

NORD STREAM 2-SANKTIONER GODKENDT
Den amerikanske kongres har godkendt
sanktioner mod firmaer, der arbejder på
Nord Stream 2-gasledningen fra Rusland
til Tyskland.

Det sker, efter at Senatet med
stemmerne 86 mod 8 har godkendt et
forsvarsbudget på 738 milliarder
dollar. Her indgår sanktioner som en
del af aftalen.

Det andet kammer i den amerikanske
kongres, Repræsentanternes Hus,
godkendte sanktionerne i sidste uge.

Rørledningen skal gå forbi Bornholm og
er politisk betændt både i Europa og
altså i forholdet mellem USA og Europa.

USA's kongres godkender Nord Stream 2-sanktioner
17. Dec. 2019 kl. 21:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usas-kongres-godkender-nord-stream-2-sanktioner

-

Trump i brev til top-demokrat: Du erklærer krig mod amerikansk demokrati
17. Dec. 2019 kl. 22:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-i-brev-til-top-demokrat-du-erklaerer-krig-mod-amerikansk-demokrati

Kommentar:

*Ævl*!

-

DR S135 ons 18 dec 11:25:38
18.december dr.dk/nyheder 09:50

INDIEN: OMSTRIDT LOV UDSKYDES
Indiens højesteret udsætter
behandlingen af en ny
statsborgerskabslov, som har ført til
voldsomme demonstrationer i landet, til
22. januar.

Loven åbner for, at der kan gives
statsborgerskab til buddhister,
kristne, hinduer og sikher, men det
gælder ikke muslimer.

Islamiske grupper, oppositionen og
menneskerettighedsgrupper siger, at den
er et led i premierminister Narendra
Modis planer om at marginalisere
Indiens 200 millioner muslimer.

Optøjerne i Indien har krævet flere
liv.

Indisk højesteret udsætter omstridt lov om statsborgerskab
kl. 09:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/indisk-hojesteret-udsaetter-omstridt-lov-om-statsborgerskab

Pave Frans fjerner krav om hemmeligholdelse af sexovergreb
17. dec. 2019, 20:27
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-17-pave-frans-fjerner-krav-om-hemmeligholdelse-af-sexovergreb

-

Erdogan: USA's drab på indianere må anerkendes som folkedrab
17. dec. 2019, 21:40
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-17-erdogan-usas-drab-paa-indianere-maa-anerkendes-som-folkedrab

Kommentar:

Ja, *muligvis* (ligesom det armenske folkedrab)!

Vi bliver nødt til at *erkende* verden, som den er!

For HVIS vi først træder *sandheden* under fode, da er vi
kommet ind på et skråplan (bort fra *demokratiet* og alle dets
goder såsom ytrings-, religions- og forsamlingsfrihed)!

Amen?

-

Dansker med forbindelse til Putin taber stor skattesag
18. dec. 2019, 10:43 Opd. 18. dec. 2019, 11:06
https://nyheder.tv2.dk/krimi/2019-12-18-dansker-med-forbindelse-til-putin-taber-stor-skattesag

-

104 SVT Text Onsdag 18 dec 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Mätning: Majoritet är för riksrätt 130
Trump: Riksrätt ett kuppförsök.....131

Fd Trump-medarbetare får fängelse..132

* Betald föräldraledighet i USA......133

* Tolv dog vid fängelseskottlossning 134

* Nytt värmerekord i Australien......135

Judiska gravstenar vandaliserade...136

Påvlig sex-sekretess tas bort......137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Onsdag 18 dec 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Ökade resurser mot högerextremism..138

* Döda i militärangrepp i Syrien.....139

USA-sanktioner mot Nord Stream 2...140

* Notiser: Räddades ur gruva i Kina..148

-

137 SVT Text Onsdag 18 dec 2019
UTRIKES PUBLICERAD 17 DECEMBER

Påvlig sex-sekretess tas bort

Påven Franciskus har tagit bort
möjligheten att åberopa en så kallad
påvlig sekretess inom katolska kyrkan
gällande sexövergrepp mot minderåriga.

Det innebär att det nu blir förbjudet
att ålägga någon, som rapporterat in
ett sexuellt övergrepp, med tystnads-
plikt. Kyrkan ska också rapportera
misstankar om övergrepp till lokala
myndigheter, rapporterar Reuters.

Den katolska kyrkan har skakats av
mängder av avslöjanden om övergrepp
världen över och flera högt uppsatta
personer har också dömts eller lämnat
sina positioner.

-

139 SVT Text Onsdag 18 dec 2019
UTRIKES PUBLICERAD 17 DECEMBER

Döda i militärangrepp i Syrien

Regimen har genomfört luftangrepp
och artilleribeskjutningar i Idlib-
provinsen i nordvästra Syrien som
krävt minst 23 civila liv. Det uppger
det oppositionella Syriska
människorättsobservatoriet (SOHR).

Sex personer ur samma familj, varav
tre barn, dödades i artillerield mot
byn Badama, medan sju dödades i byn
Talmanas. I byn Maasaran dödades sex
civila i flygbombningar.

Ytterligare fyra civila dödades i
flygbombningar i andra delar av den
rebellhållna Idlibprovinsen, enligt
SOHR.

-

140 SVT Text Onsdag 18 dec 2019
UTRIKES PUBLICERAD 17 DECEMBER

USA-sanktioner mot Nord Stream 2

USA:s kongress röstade med stor
majoritet för att införa sanktioner
mot bolag som arbetar med den ryska
gasledningen Nord Stream 2.

Kongressens beslut om sanktioner mot
byggandet av gasledningen lär väcka
missnöje i flera europeiska huvud-
städer pga beroendet av rysk gas.

Omröstningen i senaten på tisdagen
följde efter förra veckans beslut
i representanthuset om amerikanska
sanktioner mot bygget som kostar
omkring 100 miljarder kronor.

-

NRK:
17. desember 2019 kl. 10:55 - 18. desember 2019 kl. 09:52, error

18. desember 2019 kl. 11:28

-

Israel har taget imod mere end 3 millioner siden 1948
Af Anders Hjorth Vindum 17. December 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/israel-har-taget-imod-mere-end-3-millioner-siden-1948

37.200 personer immigrerede til Israel sidste år - fra især
Rusland, Ukraine, USA og Frankrig

-

Debat
Tonen er ikke årsag til islamistisk terror i Danmark. For så
skulle de kristne i Mellemøsten også stå bag terrorangreb
18. december 2019, kl. 0:00
Maradona Isho, historiker
https://www.kristeligt-dagblad.dk/debatindlaeg/tonen-kan-ikke-vaere-aarsag-til-islamisk-terror-i-danmark-saa-skulle-de-kristne-i

Det er ikke rigtigt, at "polariseringen i udlændingedebatten"
skulle være årsag til terror. I Mellemøsten oplever kristne
diskrimination, juridisk ulighed i en sharia-inspireret
domstol og fordrivelser. Men der er ingen kristen terror. Er
tonen måske ikke hård nok, spørger historiker Maradona Isho

*Profeti* (?): Snart skal bygningsfolkene komme og jage ødelæggerne væk

File 21.989 ...
Manna (Spiritual food, Åndelig føde)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/manna/21-989

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/manna/21-989

Other news:

Pris til fængslet uighurer

2235 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Gud vil kun frelse dem, der er enfoldige nok til at tro
på evangeliets enkelthed.

(1. Kor. 1,21)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Co+1&version=BPH

1 Korinterne 1, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Indledende hilsen

[ ... ]

Paulus takker Gud for dem

[ ... ]

Persondyrkelse og splittelser hører ikke hjemme i menigheden

[ ... ]

Ingen kan rose sig af andet end det, Herren har gjort

Det hører jo med til Guds visdom, at mennesker ikke ad
visdommens vej kan nå til erkendelse af ham. Derfor
besluttede han ved hjælp af den „tåbelige” forkyndelse at
frelse dem, der tager imod budskabet i tro.

[...]

I Bibelen på hverdagsdansk 1992-oversættelsen står der som
indledning til 1. Korinterbrev bl.a. følgende:

=== citat start ===

Indhold:

Efter Paulus' afrejse var der opstået problemer af læremæssig
og moralsk art i menigheden. Bl.a. stillede nogle af
korinterne spørgsmålstegn ved Paulus' apostelmyndighed, og de
misbrugte nadveren og nådegaverne, diskuterede opstandelsens
virkelighed, forsvarede umoral osv. Paulus gennemgår disse
problemer i sit brev.

Budskab:

Brevet er en spontan reaktion på problemerne i
korintermenigheden. Nogen "rød tråd" findes ikke - men
Paulus' hovedanliggende er dette: Det er ikke nok at sige, vi
er kristne; vi må også leve som kristne! ...

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+49.14-&version=BPH

Esajas 49:14-26, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jerusalem skal genopbygges

14
Jerusalem klager sin nød og siger: „Herren har svigtet
mig. Han har helt glemt mig.”

15
Men Herren svarer: „Aldrig i livet! Kan en mor glemme sit
spædbarn? Kan hun holde op med at elske det barn, hun har
født? Selv om hun kunne, så kan jeg aldrig svigte dig!

16
Se, jeg har skrevet dit navn i min hånd, og jeg ser hele
tiden dine nedbrudte mure for mine øjne.

17
Snart kommer dine børn[a] tilbage, mens de, der ødelagde
dig, går deres vej.

Kommentar:

I den noget ældre BPH-oversættelse fra 1992 står der:

17
Snart skal bygningsfolkene komme og jage ødelæggerne væk.

Hør, hvad Herren svarer: „Ja, byttet skal tages fra
krigshelten, og fanger skal befries fra den stærke
kriger. Jeg vil kæmpe mod dem, som undertrykker dig. Jeg
vil redde og befri dine børn.

Kommentar:

I den noget ældre BPH-oversættelse fra 1992 står der:

25
... Jeg vil bekæmpe dem, som bekæmper dig, ...

Hvem er stærkest?

"Men", vi begynder med et "men": For hvad hjælper Herrens
store ord, når Israels folk føler sig forladt af Herren,
glemt som en ægtefælle ladt alene tilbage? ...

*1:
___________________________________

Kan en mor holde op med at elske det barn, hun har født?

Ja, desværre!

Jeg var ude for det forleden dag, at min egen mor ikke blot
svigtede mig men ligefrem satte *onde* ord i omløb for at
bekæmpe mig (og det jeg står for, herunder at jeg IKKE vil gå
på kompromis mht. at tilbede afguden: Einem hor-dæmon).

I hendes *vanvid* lokkede hun sågar andre til fald (eller i
hvert fald med STOR risiko for det)!

Og hertil har jeg KUN ét at sige:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Mat+18.6&version=BPH

Matthæus 18:6, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Fristelser, som fører til fortabelse

(Jesus siger:)

Men hvis nogen ødelægger troen hos en af de små, der har
tillid til Mig, var det bedre for det menneske, om det
blev kastet i havet med en møllesten om halsen.

Kommentar:

Se tillige Mark 9,43 og Lukas 17,2.

Amen?
)

At Gud HELE TIDEN ser på (Kirkens°) nedbrudte mure, må være
et udtryk for, at det OGSÅ er *Hans sorg*, at det hele ligger
i ruiner (pga. hovmod og synd, skønt man kalder sig kristen)!

Kanske der er noget *profetisk* i Ordene:
"Snart skal bygningsfolkene komme og jage ødelæggerne væk."

Amen?...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige:
(2019-12-19, Thursday, day no 353, CET 07:48, GMT 06:48)
- "Jeg vil genopbygge Mit Hus, ..."

49
- "så det står"

49
- "på fast grund,"

49
- "UDEN"

49
- "risiko for,"

49
- "at det vælter i stormen!"

50
- "Amen?"

(Ordene "Amen?" betyder her: Er du *enig* med Gud i dette?)

07:52
- "Vil du være med i dette [*Mit* projekt]?"

52
- "Er du villig,"

52
- "Mit barn?"

52
- "For se:"

53
- "Jeg sender en hær"

53
- "mod dem,"

53
- "der bekæmper Mit Ord."

53
- "De skal gå fra sejr til sejr,"

54
- "fordi deres Anfører°"

54
- "er Mig,"

54
- "Gud HERREN,"

54
- "Den Almægtige°!"

54
- "Kristus Jesus"

55
- "er Mit navn!"

07:55
- "Er du villig, Mit barn, til at følge Mig?"

___________________________________

END of *1
___________________________________

Hvem er stærkest?

"Men", vi begynder med et "men": For hvad hjælper Herrens
store ord, når Israels folk føler sig forladt af Herren,
glemt som en ægtefælle ladt alene tilbage? ...

... Situationen er også virkelig alvorlig. Jerusalem er brændt
og hærget (v 19), og folket landflygtigt og fordrevet (v 21).
En voldsmand af en mægtig kriger, nemlig Babylons konge, står
bag alt dette (v 24).

Ind i dette mørke taler Gud nu på to helt forskellige
måder. Først så ømt som muligt. Han sammenligner sig med en
nybagt mor, der aldrig glemmer sit barn (v 15). Israels
portræt står konstant i glas og ramme foran ham på
skrivebordet (v 16)!

Men så, dernæst, skifter tonen totalt til billedet af
blodig krig. Gud vil gå i krig med den stærke, der holder
Israel fangen og ikke helme før frelsen, løskøbelsen,
befrielsen er i hus. Selv ikke den stærke kriger er noget
match for Herrens kærlighed til sit folk.

Da Jesus gik rundt i Galilæa og gjorde sin gerning, blev
han anklaget for at have Beelzebul til far (own break:
Beelzebul er - symbolsk set - et billede på djævelen), men
svarede så med henvisning til Es 49,24: "Jeg røver den
stærkes ejendele" (jf. Mark. 3,27).

Refleksion:

"Kan man tage byttet fra en kriger? Kan man befri en
voldsmands fanger?".

INFO:

Guds løfter til sit folk gennem Esajas fik deres endelige ja
i Jesu liv, død og opstandelse. Mange hændelser i Jesu liv
har deres dybe klangbund i netop Esajas' tale om Guds trøst,
barmhjertighed, tilgivelse og løskøbelse (jf. fx Mark 10,45)

-

[...]

Ordet for 2019-12-19

Åbne døre - store udfordringer

"... for her er der åbne døre og rige muligheder for mig,
og der er mange modstandere."
1. Kor 16,9

Intet bliver rigtig stort, før det overvinder noget, der ser
uoverstigeligt ud. Paulus skriver: "Men jeg bliver i Efesos
indtil pinse, for her er der åbne døre og rige muligheder for
mig, og der er mange modstandere." (Vers 8-9) Åbne døre med
muligheder kommer altid sammen med store udfordringer, og
hver udfordring kræver større tro og fast udholdenhed.

Tænk over det: Hvis enestående succes kom let, ville alle
have det. Og hvis alle havde det, ville det ikke være
enestående. Hvordan bliver en larve til en sommerfugl? Ved at
overvinde kokonen. Og kokonen er så vigtig for processen, at
larven faktisk selv skaber den. Ville det ikke være nemmere
at blive i kokonens varme og tryghed? På dage, hvor larven
kæmper for at komme ud af den, mener den det sikkert!

(
Own break vedr dette billede (Kokonen):
Til sammenligning kanske Jesu ørkenvandring i 40 dage +
derefter *fristelsen* i form af djævelens angreb.
)

Men dybt nede kender den frihedens pris. Fri flyvning og
opdagelse kræver kamp, udvikling og gennembrud. Der er ingen
anden måde!

Hvorfor sendte Jesus sine disciple ud i en livstruende storm?
For at lære dem at stole på ham i alle livets situationer.
Snart ville han forlade dem, og han brugte alle situationer
til at forberede dem på deres fremtid.

Hvad kæmper du for at overvinde lige nu? I stedet for at
beklage dig og bede Gud om at tage det væk, så betragt det
som det, det er - forberedelse. Husk, dit niveau af
forberedelse angiver det niveau af velsignelse, der venter
dig efter forberedelsen.

Hvis Gud åbner døre med muligheder for dig, må du være
forberedt på udfordringer, fordi du ikke får det ene uden det
andet.

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-12-19
Daily Reading for Thursday December 19, 2019

Reading 1, Judges 13:2-7, 24-25
Responsorial Psalm, Psalms 71:3-4, 5-6, 16-17
Gospel, Luke 1:5-25
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=DO-Suq2i5c4

-

Date: Mon, 16 Dec 2019 05:38:38 +0100, GMT 04:38

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Auditørkorps tiltaler tidligere hærchef for grov pligtforsømmelse
kl. 12:46
https://www.dr.dk/nyheder/indland/auditoerkorps-tiltaler-tidligere-haerchef-grov-pligtforsoemmelse

-

DR S147 ons 18 dec 17:51:14
18.december dr.dk/nyheder 17:50

PRIS TIL FÆNGSLET UIGHURER
Datteren til den uighuriske aktivist
Ilham Tohti har onsdag på farens vegne
modtaget EU's store
menneskerettighedspris.

Hun siger, det er hendes håb, at
Sakharov-prisen vil hjælpe hendes far,
der i Kina er idømt fængsel på livstid
for "separatisme".

- Dette handler ikke om at bekæmpe
Kina, det handler om
menneskerettigheder, siger Jehwer Tohti
ved ceremonien i Europa-Parlamentet i
Strasbourg.

Ilham Tohti var i færd med at forlade
Kina i 2013, da han blev stoppet i
lufthavnen af politiet.

Menneskerettighedspris til fængslet uighurer: Datter kræver Kina stillet
til ansvar
kl. 17:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/menneskerettighedspris-til-faengslet-uighurer-datter-kraever-kina-stillet-til-ansvar

Russisk spionskib tæt på USA's kyst - kystvagten advarer andre skibe
18. dec. 2019, 12:38
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-18-russisk-spionskib-taet-paa-usas-kyst-kystvagten-advarer-andre-skibe

-

Trumps rigsretssag synes afgjort på forhånd
18. dec. 2019, 15:34
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-18-trumps-rigsretssag-synes-afgjort-paa-forhaand

I dag vedtager Repræsentanternes Hus efter al sandsynlighed
at indlede en rigsretssag mod Trump. I januar bliver han så
efter alt at dømme frikendt.

-

Kørte for stærkt med hund bag rattet: - Alle røde lamper lyser
18. dec. 2019, 17:53 ...
Da lokomotivføreren så gnister i mørket, vidste han, at noget var helt galt
02. jan. 2019, 15:21 Opd. 18. dec. 2019, 17:19 ...

-

NRK:
18. desember 2019 kl. 11:28

Heaven-break til Bruden: Du SKAL være stueren!

File 21.990 ...
Bride (Bruden)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/bride/21-990
Indsigelse mod kirkelig vielse af ... (hor) ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/21-990
Wrong Doctrine (Vranglære)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-990

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-990

Other news:

Menneskerettighedspris til fængslet uighurer:
Datter kræver Kina stillet til ansvar

Flertal for rigsretssag mod Trump:
Historisk afstemning: USA's præsident Trump bliver stillet for en rigsret

2235 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Midlertidig notat angående hor:

Memory-Interrupt from ...

Re: 2019 uge 50 (news samlet)
Date: Fri, 13 Dec 2019 10:21:06 +0100, GMT 09:21
Date: Sun, 15 Dec 2019 10:43:48 +0100, GMT 09:43
News:dk.videnskab.psykologi
Subject: Samtale-terapi hos doktor "Freud" -
Re: Tænk ikke længere på, hvordan I bedst kan
Date: Sun, 15 Dec 2019 12:16:30 +0100, GMT 11:16
21978 news:5df61624$0$702$1472...@news.sunsite.dk
Therapy
Psykoterapi
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/therapy/21-978
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/therapy/21-978
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/elsker-i-mig-stadig/21-978
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab.psykologi/OEJwhifl_aM/5PUfg6HVAAAJ

Re: 2019 uge 51 (news samlet)
Date: Mon, 16 Dec 2019 05:49:23 +0100, GMT 04:49
Date: Mon, 16 Dec 2019 08:45:47 +0100, GMT 07:45
Subject: Forbønnens *magt*! -
Re: Jesus spørger dig: "Hvem har givet dig lov til at
Date: Mon, 16 Dec 2019 09:10:40 +0100, GMT 08:10
21982 news:5df73c16$0$697$1472...@news.sunsite.dk
Prayer (Forbøn)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prayer/21-982
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/Qs09xh98p3Y/7MeN7IUoBwAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/8OTKP7xEJ74/NVqx2RzXAQAJ

Subject: Manna-korn i ørkenen: Kom herop, så Jeg kan tale med dig -
Re: 2019 uge 51 (news samlet)
Date: Tue, 17 Dec 2019 10:41:01 +0100, GMT 09:41
21984 news:5df8a2c3$0$704$1472...@news.sunsite.dk
Audience with God (Audiens hos Gud)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/audience/21-984
Manna (Spiritual food, Åndelig føde)
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/WSqpbJLdFUs/tiExnQh8BwAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/8OTKP7xEJ74/IpK1l58qAgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab.psykologi/-Si3-uLGFMQ/u5H6z5RtAQAJ

Subject: Paven fjerner krav om hemmeligholdelse i sager om overgreb -
Re: 2019 uge 51 (news samlet)
Date: Tue, 17 Dec 2019 18:24:02 +0100, GMT 17:24
21986 news:5df90f47$0$705$1472...@news.sunsite.dk
Pedophilia (Pædofili)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/pedophilia/21-986
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/cancel-celibacy/21-986
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/cancel-celibacy/21-986
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/catholic-church/21-986
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/vatican/21-986
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/vatican/21-986
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/8OTKP7xEJ74/PsMKuONDAgAJ

Subject: I Guds øjne er dette et *ærefuldt* hverv! -
Re: 2019 uge 51 (news samlet)
Date: Wed, 18 Dec 2019 11:29:00 +0100, GMT 10:29
21987 news:5df9ff81$0$704$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/8OTKP7xEJ74/PsVaRdJ7AgAJ

Subject: *Profeti* (?):
Date: Thu, 19 Dec 2019 08:32:14 +0100, GMT 07:32
21989 news:5dfb2793$0$697$1472...@news.sunsite.dk
Manna (Spiritual food, Åndelig føde)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/manna/21-989
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/dH84SIa2kOw/97lU6YWnAAAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/8OTKP7xEJ74/soQOeMHAAgAJ

"Kanske" Gud tænker (dersom vi var Hans hund):

Du kan IKKE gå og tørre røven af her på gulvtæppet!

Du SKAL være stueren!

Ellers bliver Mit Hjem° jo en STINKENDE *svinesti*,
ikke sandt?...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige:
(2019-12-19, Thursday, day no 353, CET 10:10, GMT 09:10)
- "Spørger Jeg!"

Du kan IKKE med ødipus-kompleks (or You name it) FORLANGE at
alle andre skal makke ret, fordi du, du gerne vil ha', er og
bliver uret! Du *vanærer* den, der har været svigtet og
dermed ér offeret for hor!

Med andre ord: Det er *afgudsdyrkelse*; dét du forlanger!

Og ...

I så fald:

Det får du ALDRIG Gud til aat gå på kompromis med!
-

Date: Mon, 16 Dec 2019 05:38:38 +0100, GMT 04:38

> [...]

-

Menneskerettighedspris til fængslet uighurer: Datter kræver Kina stillet
18. Dec. 2019 kl. 17:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/menneskerettighedspris-til-faengslet-uighurer-datter-kraever-kina-stillet-til-ansvar

-

DR S149 tor 19 dec 07:52:28
18.december dr.dk/nyheder 18:12

TECHGIGANTER INDGÅR SAMARBEJDE
Techgiganterne Amazon, Apple og Google
oplyser onsdag, at de planlægger at
udvikle en fælles teknologisk standard
for smarte produkter i hjemmet.

Det skal sikre, at flere produkter vil
være i stand til at tale sammen.

Projektet "har til hensigt at forbedre
forbrugeroplevelsen af at forsøge at
bruge smarte hjemmeprodukter, som ikke
er er indbyrdes kompatible", hedder det
i en erklæring fra en arbejdsgruppe.

- Vi tror på, at denne protokol har
potentialet til at blive brugt på tværs
af systemer og assistenter som Google
Assistant, Amazon Alexa, Apples' Siri
og andre, hedder det.

Techgiganter i samarbejde: Vil gøre smarte produkter endnu smartere
18. Dec. 2019 kl. 18:12
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/techgiganter-i-samarbejde-vil-gore-smarte-produkter-endnu-smartere

-

Anmeldt for seksuel udnyttelse af incestoffer: Psykolog får lov til at
fortsætte
18. Dec. 2019 kl. 20:33
https://www.dr.dk/nyheder/indland/anmeldt-seksuel-udnyttelse-af-incestoffer-psykolog-faar-lov-til-fortsaette

Kommentar:

MON det nu også er så klogt?

-

Politikere efter 'rådden sag': Psykolognævnet kan ikke fortsætte
18. Dec. 2019 kl. 22:02
https://www.dr.dk/nyheder/indland/politikere-efter-raadden-sag-psykolognaevnet-kan-ikke-fortsaette

-

Historisk afstemning: USA's præsident Trump bliver stillet for en rigsret
kl. 02:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/historisk-afstemning-usas-praesident-trump-bliver-stillet-en-rigsret

-

Tidligere medlem af Psykolognævnet advarer: Risiko for kammerateri i nævnet
kl. 07:07
https://www.dr.dk/nyheder/indland/tidligere-medlem-af-psykolognaevnet-advarer-risiko-kammerateri-i-naevnet

Re: 2019 uge 51 (news samlet)
Date: Tue, 17 Dec 2019 18:24:02 +0100, GMT 17:24
[...]

Vær opmærksom på dette! Hvor der er mennesker vil der ALTID
også være mulighed for, at der snydes på vægtskålen no matter
what!

Og ...

Hvis ikke vi (som samfund) kan stole på psykologerne 100%, da
kan vi risikere, at *mistilliden* vokser til SKADE for alle
dem, der trænger til (akut) hjælp, skønner jeg!

Her er Kinas første hjemmebyggede hangarskib
18. dec. 2019, 22:49
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-18-her-er-kinas-foerste-hjemmebyggede-hangarskib

Kina råder nu over to hangarskibe i sin flåde. Det første
blev købt brugt af Ukraine.

-

’Slagteren fra Hama’ for retten i Frankrig
19. dec. 2019, 05:27
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-18-slagteren-fra-hama-for-retten

Rifaat al-Assad er tidligere blevet retsforfulgt for en
massakre på op mod 40.000 mennesker. Nu er han anklaget for
ejendomssvindel.

Den syriske præsident Bashar al-Assads onkel, Rifaat
al-Assad, retsforfølges i disse dage i Frankrig.

Rigmanden, som har fået øgenavnet ’Slagteren fra Hama’ efter
en massakre i begyndelsen af 1980'erne, anklages for at
stjæle cirka 670 millioner kroner fra den syriske statskasse.

Det skriver Reuters.

-

Fremmedkriger stævner minister
19. dec. 2019, 09:22 ...
Riskærs parti skifter navn og vil i Folketinget
19. dec. 2019, 09:22 ...

-

104 SVT Text Torsdag 19 dec 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* President Trump inför riksrätt.....130
* Trump övertygad om att frias.......131
* Biden, Ukraina och Donald Trump....132

* WHO: Tio miljoner färre rökare.....133
* Japans metoo-symbol vann i domstol 134

* Notiser: Löfven hedersmedborgare...148

Världen runt
* Lag om tuppfäktning i Puerto Rico..149

-

NRK:
18. desember 2019 kl. 11:28 - 19. desember 2019 kl. 07:59, error

19. desember 2019 kl. 08:48
Israelsk luftangrep mot Gazastripa
https://www.nrk.no/nyheter/1.14830332

Israelske kampfly angreip ein våpenfabrikk på Gazastripa
torsdag morgon, etter at ein rakett blei skoten frå
Gazastripa mot Israel. Det opplyser det israelske militæret.
Det er ikkje meldt om døde eller skadde i verken rakett-
eller luftangrepet.

-

19. desember 2019 kl. 10:00

-

NEXT BBC

Vidal

Den 19-12-2019 kl. 10:24 skrev Kall, Mogens:

> [...]
>
>     Du kan IKKE gå og tørre røven af her på gulvtæppet!
>
>     Du SKAL være stueren!
>
>     Ellers bliver Mit Hjem° jo en STINKENDE *svinesti*,

Det er jo fordi mennesket *er* en stinkende svinesti, målt
med Guds godhed, at Jesus kom og viste os vor synd. Og
gav os kristendommen, så vi kunne forstå afstanden mellem
Gud og menneske

*Profetiske* ord (til Bruden): Lad dig *forvandle* af Kristus°

File 21.991 ...
Bride (Bruden)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/bride/21-991
Manna (Spiritual food, Åndelig føde)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/manna/21-991
The Divinity of Jesus (Jesu guddommelighed)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/the-divinity-of-jesus/21-991
Wrong Doctrine (Vranglære) ang. Hebr. 6,6
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-991

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/manna/21-991

Other news:

Tre personer dræbt i Moskva
Mindst én politimand dræbt af skud ved sikkerhedstjenesten i Moskva

2234 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Lad dig *forvandle* af Kristus°!

Bliv den skabning, Herren oprindelig (i Edens Have) gerne
ville have, at du skulle være!

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Co+2&version=BPH

1 Korinterne 2, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Budskabet om Jesus forkyndes ikke med menneskelig visdom

[ ... ]

Den åndelige visdom

Ingen af denne verdens ledere kendte til den plan. Havde
de gjort det, ville de ikke have korsfæstet vores
vidunderlige Herre.

Subject: Kristi Guddommelighed -
Re: Brev 2 -
Re: Brev 1 til Den Katolske Kirke: Spørgsmål vedr. Helligånden
Date: Mon, 25 Nov 2019 15:10:54 +0100, GMT 14:10
21940 news:5ddbe103$0$698$1472...@news.sunsite.dk
The Divinity of Jesus (Jesu guddommelighed)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/the-divinity-of-jesus/21-940
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/rRwseb-fZ6I/Vm5ojNqyBgAJ

> Selve pointen (at det er *Gud*, vi henretter, hver gang vi
> begår synd) går tabt, dersom vi *degraderer* Jesus (ligesom
> sekten Jehoves Vidner) fra at være Gud Ham selv til blot at
> være Ærkeenglen Mikael eller Muhammeds nikkedukke or
> You-name-it!
>
> Amen ?

Læg mærke til, at vi OGSÅ her i dagens tekst kan fornemme den
selvsamme teologiske læresætning (i kraft af Ordene):

8
Ingen af denne verdens ledere kendte til den plan. Havde
de gjort det, ville de ikke have korsfæstet vores
vidunderlige Herre.

Kejseren i Rom var jo IKKE *personlig* til stede, da Jesus
blev henrettet, vel?

Ergo er vi alle - ALLE mennesker på Jorden - *Gudsmordere*.

Og ergo må det være en *løgn*, når antisemitter hævder, at
KUN det jødiske folk bærer på denne skyld!

Amen?

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+50&version=BPH

Esajas 50. Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Israels synd og Guds almagt

[ ... ]

Herrens lydige tjener

4
Gud Herren lærer mig, hvad jeg skal sige, så mine ord kan
styrke de trætte. Hver morgen vækker han mig og giver mig
indsigt i sin vilje.

Kommentar:

Har du det på samme måde - altså et så *inderligt* forhold
til din Gud, at Han ligefrem vækker dig om morgenen FØR alt
andet (herunder samvær med din familie und so weiter)?

Er du Guds ven (ligesom Enok)?

Hvis ikke du er Hans ven men godt kunne tænke dig det, da vil
jeg foreslå dig, at du i dag (over)-giver dit liv til herren
(på ny)!

Fordi ...

Er der noget, som Gud hellere end gerne vil, så er det at
være gode venner med dig!

Hertil er du nemlig skabt!

Så HVIS du kommer til Ham°, da vil Han° ALDRIG støde dig bort...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige:
(2019-12-20, Friday, day no 354, CET 09:50, GMT 08:50)
- "Tro"

52
- "på Mig°!"

53
- "at Jeg er til ..."

53
- "og lønner dem,"

53
- "der søger Mig!"

53
- "Jeg er den gode Hyrde°,"

(
Her er det sikkert Jesus Hamselv, der taler til os.)

- "der *læger* dine sår!"

53
- "Jeg *genopbygger*"

54
- "Jerusalem,"

54
- "så hun bliver en *funklende* diamant!"

Herre!

Er det det Guds folk, som Du er taler om?

55
- "Ja!"

55
- "Bruden,"

55
- "Min kone"

55
- "hustru,"

55
- "*I*, Mit folk,"

55
- "som tjener Mig°!"

Tak ... :-)

(
Manna-korn...

58
- "Lad det være nok for i dag, Min træl,"

58
- "som Jeg har købt"

59
- "ud af menneskemængden,"

59
- "så du kan tjene Mig"

59
- "ved Alteret° Mit,"

59
- "hvor-ud-fra Guds Ord° går ud med Glædesbudskabet om
syndernes forladelse til alle dem, som vil lade sig frelse."

- "Tag imod Mit° *tilbud* om..."

01
- "Amnesti."

-

GårDagens Ord fra ...

[...]

(2019-12-19, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

"When the seventh angel blows his trumpet, God's mysterious
plan will be fulfilled. It will happen just as he announced
it to his servants the prophets."
Revelation 10:7

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 16 Dec 2019 05:38:38 +0100, GMT 04:38

> [...]

Tre personer dræbt i Moskva
Mindst én politimand dræbt af skud ved sikkerhedstjenesten i Moskva

Grønland vælger Ericsson - og ikke Huawei - til 5G
kl. 10:12
https://www.dr.dk/nyheder/indland/groenland-vaelger-ericsson-og-ikke-huawei-til-5g

-

DR S173 tor 19 dec 18:20:07
19.december dr.dk/nyheder 17:04

TRE PERSONER DRÆBT I MOSKVA
Tre personer er dræbt i det centrale
Moskva, efter at en mand har åbnet ild
i nærheden den russiske
sikkerhedstjeneste FSB's hovedkvarter
torsdag eftermiddag.

Det skriver flere russiske medier
ifølge nyhedsbureauet Reuters

Der er meldinger om, at skyderiet har
fundet sted i receptionen hos FSB.

Mindst en af de dræbte skulle være en
politibetjent.

Tidligere torsdag fortalte et vidne til
Reuters, at hun havde hørt pistolskud i
samme område.

Mindst én politimand dræbt af skud ved sikkerhedstjenesten i Moskva
kl. 17:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/mindst-en-politimand-draebt-af-skud-ved-sikkerhedstjenesten-i-moskva

-

DR S174 tor 19 dec 18:20:07
19.december dr.dk/nyheder 18:18

MINISTER KRÆVER FORKLARING FRA NÆVN
Psykolognævnets formand Sanne Bager er
blevet indkaldt til et personligt møde
hos socialminister Astrid Krag (S).

Samtidig vil ministeren have en grundig
redegørelse fra nævnet om dets praksis
med at føre tilsyn med autoriserede
psykologer.

Det sker efter DR's afdækning af en
række af sager, hvor Psykolognævnet har
fået massiv kritik for ikke at gribe
ind med tilstrækkelige sanktioner.

- Den debat, der har været på det
seneste, viser mig, at vi har behov for
at stramme op, siger Astrid Krag.

Efter afsløringer: Psykolognævnets formand kaldes til samtale hos minister
kl. 18:18
https://www.dr.dk/nyheder/politik/efter-afsloeringer-psykolognaevnets-formand-kaldes-til-samtale-hos-minister

Fem personer såret af skud ved sikkerhedstjenesten i Moskva
19. dec. 2019, 18:29
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-19-fem-personer-saret-af-skud-ved-sikkerhedstjenesten-i-moskva

-

Mand fundet død i fryser i USA: - Min kone er ikke ansvarlig for min død
19. dec. 2019, 23:07 ...
Pædagogmedhjælper fik for lidt i løn i årevis - ny dom åbner op for
stribe af sager
19. dec. 2019, 23:09 ...

-

NRK:
19. desember 2019 kl. 10:00

-

Iran begins testing much faster centrifuges as nuclear deal further unravels

President Rouhani also confirms Tehran already running more
advanced models to step up enrichment, in violation of 2015
pact

By TOI staff 18 December 2019, 6:13 pm
https://www.timesofisrael.com/iran-begins-testing-new-faster-centrifuges-as-nuclear-deal-further-unravels/

Hovmod: Kirkeministeren overtager igen ledelsen af Kirkeministeriet
(Var: Jeg vender deres jubel til jammer!)

File 21.992 ...
Denmark
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/denmark/21-xxx/21-992
Adultery (hor)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/adultery/21-992
Blasfemi (Blasphemy)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/blasphemy/21-992
Homosexuality
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/homo/21-992
Indsigelse mod kirkelig vielse af ... (hor) ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/21-992
Wrong Doctrine (Vranglære)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-992

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/denmark/21-xxx/21-992

Other news:

[...]

Ordet for 2019-12-20

Leverandører af Guds velsignelse

"Jeg vil ... velsigne dig. Jeg vil gøre dit navn stort,
og du skal være en velsignelse."
1. Mos 12,2

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-12-20
Daily Reading for Friday December 20, 2019

Reading 1, Isaiah 7:10-14
Responsorial Psalm, Psalms 24:1-2, 3-4, 5-6
Gospel, Luke 1:26-38
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=X-k2D_p1rRM

=>

https://www.biblegateway.com/passage/?search=++Isa+7.10-14&version=BPH

Esajas 7:10-14, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Immanuelstegnet

14
Godt, så vil han selv give jer et tegn: Se, jomfruen[a]
vil blive gravid. Hun skal føde en søn, og han skal
kaldes Immanuel.[b]

Footnotes:

7,14 Det hebraiske ord kan også oversættes „ung pige”,
men selv da er det underforstået, at hun er jomfru. Det
samme hebraiske ord findes i 1.Mos. 24,43, 2.Mos. 2,8,
Ordsp. 30,19, Højs. 1,3 og 6,8.

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luke+1%3A26-38&version=BPH

Lukas 1:26-38, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Den mirakuløse undfangelse af Jesus, Guds Søn

En side af sagen, som jeg sjældent hører belyst, er, at ...

Der er INTET tegn/under/mirakel forbundet med, at en ung pige
bliver gravid, fordi det er det *normale* os mennesker
imellem at reproduksere os gennem samleve, altså sex med en
af det modsatte køn!

Så når der står skrevet, at denne unge kvindes *graviditet*
gøres til et *tegn*, da må det nødvendigvis betyde, at
graviditeten er noget andet og MERE end blot den normale
undfangelse (apropos *jomfru-fødsel*)!

Amen?

-

Date: Mon, 16 Dec 2019 05:38:38 +0100, GMT 04:38

Fra: Statsministeriet <webm...@stm.dk.cut>
Date: fre. 20. dec. 2019 kl. CET 09.10, GMT 08:10
Subject: Kulturministeren og kirkeministeren overtager igen
ledelsen af Kulturministeriet og Kirkeministeriet
To: Mogens Kall < ...

http://www.stm.dk/_p_14891.html

Subject: BREAKING NEWS: Kulturminister har mistet datter -
[ + Heaven-break] -
Re: 2019 uge 41 (news samlet)
Date: Mon, 7 Oct 2019 10:54:52 +0200, GMT 08:54
21833 news:5d9afd6c$0$703$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/denmark/21-xxx/21-833
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-833
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/guardian-angel/21-833
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-833
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/U70H7S1lSGQ/oEZsAar-BQAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/8q4ETl2aRlY/Xy_aZNaNCgAJ

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/denmark/21-xxx/21-822

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-822

https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/MTtp79Ewo8Y/L0Rzy6YnBQAJ

> [...]
> (2019-10-07, day no 280, CET 10:48, GMT 08:48)
> - "Amen."
>
> 48
> - "Hvor VOVER du"
>
> 49
> - "at VOLDTAGE min brud!"
>
> 49
> - "Jeg skal komme efter dig,"
>
> 49
> - "din *SLYNGEL*"
>
> 49
> - "og *LABAN*!"
>
> 10:53
> - "Det SKAL du (aflever denne meddelelse til PM & Company)."

"Melodien" var her (gennem dette lære-eksempel):
Jeg vender deres jubel til jammer!

(
Du er desværre blevet en fjende af Guds Ord, Hebr. 4,12
apropos *hovmod*!

Du mener, at *Du* (som repræsentant for Samfundet/Demokratiet)
EJER Kirken°, men det gør hverken du eller Samfundet, fordi ...

Kirken° er nemlig *Guds* ejendom!

Og den er IKKE til salg!

Dén lektie må du (og andre) nu lære, skønner jeg!

Se tillige ...

Subject: Brev 2 -
Re: Brev 1 til Den Katolske Kirke: Spørgsmål vedr. Helligånden
Date: Mon, 25 Nov 2019 13:02:08 +0100, GMT 12:02
21937 news:5ddbc2d4$0$704$1472...@news.sunsite.dk
Catholic Church (Den Katolske Kirke)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/catholic-church/21-937
Virgin Mary worship (Jomfru Maria dyrkelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/virgin-mary/21-937
Purgatory (Skærsilden)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/purgatory/21-937
Papal infallibility (Ufejlbarhedsdogmet, Pavens ufejlbarlighed)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/papal-infallibility/21-937
The Divinity of Jesus (Jesu guddommelighed)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/the-divinity-of-jesus/21-937
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/rRwseb-fZ6I/5gC8S9OrBgAJ

> Jeg er oplært (af mig selv ?) til at bruge Ordet (altså
> Bibelens ord) som rettesnor for den kristne tro (apropos
> ApG 17,11), ...

Re: 2019 uge 50 (news samlet)
Date: Fri, 13 Dec 2019 10:21:06 +0100, GMT 09:21
> Dagens *keywords*:
>
> Herren, jeres Befrier, Israels hellige Gud, siger: „For
> jeres skyld sender jeg en mægtig hær mod [fjenden]. Jeg
> nedbryder alle [fjendens] porte, så deres jubel vendes
> til jammer.

Tsk! Tsk!

Hmm ...

Har du ikke ALLEREDE fået *tæv* nok (så du holder dine
*urene* naller væk fra Herrens ejendom)?

I så fald:
Da må lektien *gentages* med ENDNU hårdere straf, skønner
jeg!

(
Godt det IKKE er mig, der er faldet i unåde!

For KUN en *tåbe* frygter ikke havet!

[...]

Libanon får en ny Hizbollah-støttet premierminister

2234 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Da sagens sammenhæng gik op for folket, ...

(1. Sam 5,7)
Date: Mon, 16 Dec 2019 05:38:38 +0100, GMT 04:38

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21979

Libanon får en ny Hizbollah-støttet premierminister

DR S121 fre 20 dec 10:34:17
20.december dr.dk/nyheder 09:07

JOY MOGENSEN VENDER TILBAGE
Den socialdemokratiske kultur- og
kirkeminister, Joy Mogensen, vender
tilbage på arbejde 1. januar, efter at
hun har haft orlov i en længere
periode.

Det oplyser Statsministeriet i en
pressemeddelelse.

Rasmus Prehn (S) har været fungerende
minister på områderne siden 3. oktober.

Dagen efter fødte Joy Mogensen en
dødfødt datter, og derfor tog hun
efterfølgende en pause fra dansk
politik.

Joy Mogensen vender tilbage som minister 1. januar
kl. 09:07
https://www.dr.dk/nyheder/politik/joy-mogensen-vender-tilbage-som-minister-1-januar

Kommentar:

Se evt. ...

Subject: Hovmod: Kirkeministeren overtager igen ledelsen af Kirkeministeriet
Date: Fri, 20 Dec 2019 11:14:17 +0100, GMT 10:14
21992 news:5dfc9f10$0$692$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/kwFrXfKMZmo/WNMRrvL-AAAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/8OTKP7xEJ74/Fum2QC4YAwAJ

Tilføjelse:

Input the *Word of God* (Hebr. 4,12):

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Sam+4-5&version=BPH

1 Samuel 4-5 Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Filistrene tager pagtens ark

[ ... ]

Arken hos filistrene

7
Da folk blev klar over sammenhængen, udbrød de: „Vi vil
ikke have Israels Guds Ark her i byen længere. Han er
imod os og vil gøre det af med både os og vores gud,
Dagon.”

*Keywords*:

Da sagens sammenhæng gik op for folket, ...

Libanon får en ny Hizbollah-støttet premierminister
20. dec. 2019, 06:04
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-20-libanon-far-en-ny-hizbollah-stottet-premierminister

-

Kandidaterne angreb hinandens alder, penge og erfaring
20. dec. 2019, 10:43 ...
Vermund vil bruge ukendt paragraf og kræve folkeafstemning
20. dec. 2019, 11:39 ...

-

104 SVT Text Fredag 20 dec 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Regering tvingas minska utsläpp....130

* Fransk miljardsmäll för Google.....131

* Fängelse för chef efter självmord..132

* Trudeau: Teckna inte Kina-avtal....133

* Biden och Sanders oeniga om vården 134

* Åldersgräns för e-cigg höjs i USA..135

* Guineas Condé vill ändra grundlag..136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Fredag 20 dec 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Rwandier döms för folkmordet 1994..137

* Vapen inlämnade i Nya Zeeland......138

Skjutning vid rysk säkerhetstjänst 139

Ex-minister tar över i Libanon.....140

Algeriets nye president svors in...141

Drottningen öppnade parlamentet....142

-

133 SVT Text Fredag 20 dec 2019
UTRIKES PUBLICERAD 20 DECEMBER

Trudeau till USA: Teckna ej Kina-avtal

Kanadas premiärminister Justin Trudeau
uppmanar USA att inte teckna något
handelsavtal med Kina, såvida de två
kanadensiska medborgare som sitter
gripna i Kina inte friges först.

Den förre diplomaten Michael Kovrig
och affärsmannen Michael Spavor, båda
från Kanada, greps i Kina efter det
att Kanada den 1 december 2018, på
begäran av USA, hade gripit Huaweis
finanschef Meng Wanzhou.

De två kanadensarna är bland annat
anklagade för att ha samlat och stulit
kinesiska statshemligheter och
underrättelsematerial, enligt AFP.

-

137 SVT Text Fredag 20 dec 2019
UTRIKES PUBLICERAD 20 DECEMBER

Rwandier döms för folkmordet 1994

En belgisk domstol har dömt en
jordbruksexpert och tidigare rwandisk
regeringstjänsteman för folkmord för
handlingar begångna under folkmordet
i Rwanda 1994.

Fabien Neretse, som hävdar sin oskuld,
dömds även för krigsförbrytelser och
riskerar livstid i fängelse. Straffet
meddelas på fredagen.

Enligt åtalet uppmanade Neretse till
mord på människor från folkgruppen
tutsi. Han ska även ha legat bakom
flera mord. Vid folkmordet i Rwanda
dödades över 800 000 tutsier.

-

140 SVT Text Fredag 20 dec 2019
UTRIKES PUBLICERAD 19 DECEMBER

Ex-minister tar över i Libanon

Ex-ministern Hassan Diab väntas utses
till Libanons nya premiärminister.

Diab har stöd från den shiamuslimska
rörelsen Hizbollah och dess allierade,
men desto mindre från sunnihåll.

Diab får i uppdrag att snabbt bilda en
regering av Libanons president Michel
Aoun. -Alla våra ansträngningar måste
nu fokusera på att stoppa kollapsen
och återupprätta förtroende, säger
Diab i en första kommentar.

Den sittande premiärministern Saad
al-Hariri meddelade i onsdags att han
drar tillbaka sin kandidatur.

-

NRK:
19. desember 2019 kl. 10:00 - 20. desember 2019 kl. 09:50, error

20. desember 2019 kl. 11:16

-

Jernkuplen redder Sderot fra raket
Af Anders Hjorth Vindum 19. December 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/jernkuplen-redder-sderot-fra-raket

I nat måtte borgerne i og omkring Sderot gemme sig i
beskyttelsesrum. Men missilforsvaret sikrede, at hverken
personer eller bygninger blev ramt.

-

Forskningsstudie: Pornoafhængighed ændrer hjernen
19. december 2019, kl. 21:00, opdateret 20. december, kl. 8:43
Af Mathias Sonne Mencke
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/forskningsstudie-fra-cambridge-universitet-porno-aendrer-din-hjerne

Der er behov for, at pornoafhængighed får samme fokus som
eksempelvis ludomani, lyder det fra behandlingscenter

Trump underskriver sanktioner mod Nord Stream 2

2233 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Ved I ikke, at I er Guds hus? Guds Ånd bor jo i jer.

(1. Kor. 3,16)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Co+3&version=BPH

1 Korinterne 3, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Tjenersind og ydmyghed udelukker persondyrkelse og magtkamp

[ ... ]

En god bygmester får løn for sit arbejde

[ ... ]

Ydmyghed er vejen til visdom

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+51.1-16&version=BPH

Esajas 51:1-16, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Befrielsen er på vej

-

[...]

Ordet for 2019-12-21

Loven om rette placering

"Gud Herren tog mennesket og satte ham i Edens have, for
at han skulle dyrke og vogte den."
1. Mos 2,15

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-12-21
Daily Reading for Saturday December 21, 2019

Reading 1, Song of Songs 2:8-14
Responsorial Psalm, Psalms 33:2-3, 11-12, 20-21
Gospel, Luke 1:39-45
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=Y3THxzjrhqc
(2019-12-20, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

"Someday, O Israel, I will gather you; I will gather the
remnant who are left. I will bring you together again like
sheep in a pen, like a flock in its pasture. Yes, your land
will again be filled with noisy crowds!"
Micah 2:12

(2019-12-21, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

"Come, let us go up to the mountain of the LORD, to the house
of Jacob's God. There he will teach us his ways, and we will
walk in his paths ..."
Micah 4:2

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 16 Dec 2019 05:38:38 +0100, GMT 04:38

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21979

Trump underskriver sanktioner mod Nord Stream 2

DR S138 lør 21 dec 16:57:21
21.december dr.dk/nyheder 04:01

TRUMP KLAR MED NYE SANKTIONER
USA's præsident, Donald Trump, har
godkendt sanktioner mod firmaer, der
arbejder på gasledningen Nord Stream 2
fra Rusland til Tyskland.

Det skriver nyhedsbureauet AFP natten
til fredag dansk tid.

Det sker, efter at Kongressen i USA
tidligere på ugen godkendte
sanktionerne.

Rørledningen skal gå forbi Bornholm og
er politisk betændt i både Europa og
således også problematisk for forholdet
mellem USA og Europa.

Trump underskriver sanktioner mod Nord Stream 2
kl. 04:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-underskriver-sanktioner-mod-nord-stream-2

Kommentar:

Godt gået, Hr. Præsident!

-

Efter sag om brændstof til bombetogter: EU's top styrker sanktioner
kl. 06:30
https://www.dr.dk/nyheder/indland/efter-sag-om-braendstof-til-bombetogter-eus-top-styrker-sanktioner

-

DR S143 lør 21 dec 16:57:21
21.december dr.dk/nyheder 08:19

TRUMP-KRITIK AF KRISTENT MAGASIN
USA's præsident, Donald Trump, langer
ud efter et evangelisk-kristent
magasin, efter at det havde bragt en
kritisk lederartikel om, at Trump burde
afsættes.

I flere opslag på Twitter fredag kalder
Trump magasinet Christianity Today for
meget venstreorienteret.

- Faktum er, at ingen præsident har
gjort, hvad jeg har gjort for de
evangelikale.

- Christianity Today vil hellere have
en radikal, venstreorienteret
ikketroende, der vil fjerne jeres
religion og våben, end Donald Trump som
præsident, skriver Trump på Twitter.

Trump går i ordkrig med kristent magasin efter kritisk leder
kl. 08:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-gar-i-ordkrig-med-kristent-magasin-efter-kritisk-leder

-

Dansk udenrigsminister til kamp i EU for stærkere sanktioner
kl. 08:30
https://www.dr.dk/nyheder/indland/dansk-udenrigsminister-til-kamp-i-eu-staerkere-sanktioner

Jeppe Kofod samler EU-kolleger for at presse EU-Kommissionen
efter sag om jetbrændstof til Syrien

-

Krise omkring gasrørledning optrappes efter USA-sanktioner
kl. 12:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/krise-omkring-gasrorledning-optrappes-efter-usa-sanktioner

-

Indiens regering holder krisemøde om voldsom uro
kl. 13:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/indiens-regering-holder-krisemode-om-voldsom-uro

Anklager vil efterforske mulige krigsforbrydelser i Gaza
20. dec. 2019, 23:13
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-20-anklager-vil-efterforske-mulige-krigsforbrydelser-i-gaza

-

Norsk politi gør nyt forsøg på at finde sandheden om forsvunden kvinde
21. dec. 2019, 17:26 ...
Motorcyklist død efter solouheld
21. dec. 2019, 17:13 Opd. 21. dec. 2019, 18:10 ...

-

104 SVT Text Lördag 21 dec 2019

SVT Text

* = efter kl 12 Nyhetsrullen 188

* USA-sanktioner kritiseras av EU....130
Avtal klart om Gazprom-leveranser..131

* Zelenskyj trött på Trumpskandal....132

* Mali: 33 döda i stor fransk insats 133

* Ny dödsdom för hädelse i Pakistan..134

Regeringsmöte efter Indienprotest..135

Brott utreds i palestinska områden 136

Bränderna i Australien förvärras...137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Lördag 21 dec 2019

SVT Text

* = efter kl 12 Nyhetsrullen 188

Turister ratar översvämmat Venedig 138

* Notiser: 17 dog i Guatemalaolycka..148

Världen runt
* Forskare har lärt plastbit att gå..149

-

131 SVT Text Lördag 21 dec 2019
UTRIKES PUBLICERAD 21 DECEMBER

Avtal klart om Gazprom-leveranser

Moskva och Kiev har nått en preliminär
uppgörelse om fortsatta ryska
gasleveranser till västra Europa genom
Ukraina. Det uppger en talesperson
för gasjätten Gazprom.

Ukrainas presidentkansli bekräftar
uppgörelsen på Facebook och skriver
att detaljer ska släppas på lördagen,
enligt AFP. Det nuvarande avtalet
löper ut vid årsskiftet.

Gazprom levererade drygt 200 miljarder
kubikmeter naturgas till Europa i
fjol, varav cirka 40 procent genom
Ukraina.

-

136 SVT Text Lördag 21 dec 2019
UTRIKES PUBLICERAD 21 DECEMBER

Brott utreds i palestinska områden

Internationella brottmålsdomstolen
ska utreda misstänkta krigsförbrytel-
ser i de palestinska territorierna.

Utredningen rör bl.a. Gazakriget 2014,
då 2 251 palestinier och 73 israeler
dog under loppet av en månad, men även
tortyranklagelser mot palestinska
säkerhetstjänsten samt israeliska
bosättares agerande på Västbanken.

Beskedet från ICC välkomnas av pale-
stinier, men Israels premiärminister
Benjamin Netanyahu hävdar att
domstolen inte har behörighet att
utreda de palestinska territorierna.
Även USA motsätter sig ICC:s beslut.

-

NRK:
20. desember 2019 kl. 11:16 - 21. desember 2019 kl. 15:41, error

21. desember 2019 kl. 18:40

-

Kristendommen vokser igen i Mellemøsten
20. december 2019, kl. 21:00
Af Ulla Poulsen
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/kristendommen-vokser-igen-i-mellemoesten

De kristne i Mellemøsten kan fejre jul i bevidstheden om, at
de efter en årrække med svindende menigheder er begyndt at
vokse i antal. Kristne flygtninge vender så småt tilbage, og
mange muslimer konverterer til kristendom

USA til Rusland og Kina: I har blod på jeres hænder

Græshopper spiser Somalias afgrøder

2232 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Af en forvalter må man først og fremmest kunne forlange,
at han er sin Herre tro ved at varetage det (Ordet), han
har fået betroet!

(1. Kor. 4,2 - frit gengivet)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Co+4&version=BPH

1 Korinterne 4, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Det er Guds sag at bedømme sine tjeneres arbejde

2
En forvalter skal være trofast og pålidelig i sit arbejde.

Kommentar:

I den noget ældre BPH-oversættelse fra 1992 står der:

2
Af en forvalter må man først og fremmest kunne forlange,
at han varetager det, han har fået betroet.

[ ... ]

Ydmyghed udelukker selvros

Når man taler ondt om os, svarer vi venligt. Altid bliver
vi behandlet som det skidt, man træder på, som udskud i
alles øjne.

Kommentar:

Som forvalter (af Guds Ord, apropos ApG. 6,4) må du være rede
til at finde dig i ondt, fordi vi mennesker lever på den
anden side af Syndefaldet; forstået på den måde, at vi ikke
blot gør synd, men at hele vor væsen er præget af synd! Vi ér
i oprør mod vor Skaber, Gud Hamselv! Og som *repræsentant*
for Ham (og Gudsriget) er og bliver du en skydeskive!

Dette er desværre en forvalters lod!

Date: Tue, 17 Dec 2019 10:41:01 +0100, GMT 09:41
> [...]
>
> Og ...
>
> I så fald:
>
> Det får du ALDRIG Gud til [at] gå på kompromis med!

NB!

Vær opmærksom på at djævelen vil gå MEGET langt (herunder
følelsesmæssig *afpresning*/*blackmail* endog fra
familiemedlemmer fx. ægtefælle/børn/forældre) for at få
dig til at opgi' *loyaliteten* overfor Gud (herunder Hans
Guds Ord)!
)

Men ...

Lad os se på det positivt: IKKE alle vil behandle dig som det
rene skidt ... :-)

Nogle vil nemlig lytte til Guds Ord og lade sig *frelse* (ved
at korsfæste denne iboende oprørske "Adam" til Kristi død på
korset (så det onde i os kan MISTE sin magt og sit herredømme
over os), så Gud kan oprejse den nye skabning i os, som er
vor sande identitet, således som Gud oprindelig ønskede at
skabe os i Edens Have)).

Lad Jer forvandle af Gud! ... :-)

Amen?

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+3%2C25-36&version=BPH

Johannes 3 Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

De, der bliver genfødt ved Guds Ånd, får evigt liv

-

[...]

Ordet for 2019-12-22

Chef under dække

"... Blandt dem sad jeg syv dage stiv af rædsel."
Ez 3,15

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-12-22
Daily Reading for Sunday December 22, 2019

Reading 1, Isaiah 7:10-14
Responsorial Psalm, Psalms 24:1-2, 3-4, 5-6
Gospel, Matthew 1:18-24
Reading 2, Romans 1:1-7
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=xP2RvGR6Yk8

Date: Mon, 16 Dec 2019 05:38:38 +0100, GMT 04:38

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21979

USA til Rusland og Kina: I har blod på jeres hænder

Levende lys giver dårligt indeklima - nyt lys reducerer partikler med 90
procent
21. Dec. 2019 kl. 19:56
https://www.dr.dk/nyheder/indland/levende-lys-giver-daarligt-indeklima-nyt-lys-reducerer-partikler-med-90-procent

-

DR S158 søn 22 dec 06:16:39
21.december dr.dk/nyheder 22:52

GRÆSHOPPER SPISER SOMALIAS AFGRØDER
En kæmpe græshoppesværm ødelægger
titusindvis af hektar afgrøder i
Somalia.
Det er den værste invasion i 25 år,
siger FN's fødevare- og
landbrugsorganisation, FAO.
Dyrene har beskadiget cirka 70.000
hektar jord i Somalia og nabolandet
Etiopien. Det truer både
fødevareforsyningen og indkomsten i de
samfund, der lever af landbrug, oplyser
organisationen.

Invasionen er langt værre end FAO
forventede, blandt andetpå grund af
kraftig regn og oversvømmelser i
Østafrika. En gennemsnitlig sværm af
græshopper ødelægger afgrøder, der
kunne bespise 2.500 mennesker i et år.

Græshopper spiser Somalias afgrøder, men nu spiser somaliere dem
21. Dec. 2019 kl. 22:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/graeshopper-spiser-somalias-afgroeder-men-nu-spiser-somaliere-dem

USA til Rusland og Kina: I har blod på jeres hænder
22. dec. 2019, 05:41
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-22-usa-til-rusland-og-kina-i-har-blod-pa-jeres-haender

Rusland og Kina vil ikke have leveret humanitær hjælp fra
Irak over grænsen til Syrien, men kun fra Tyrkiet.

-

Frankrigs præsident kalder kolonitiden en stor fejl
22. dec. 2019, 05:54
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-12-22-frankrigs-praesident-kalder-kolonitiden-en-stor-fejl

https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/apology/21-718

> Så sent som i dag legede jeg med tanken om, HVAD jeg evt.
> kunne finde på at sige, dersom jeg blev katolik:
>
> "På Kirkens vegne (igennem århundreder) siger vi undskyld og
> beder om tilgivelse for ...
>
> forfølgelse (og udryddelse) af anderledestænkende
> heksejagt på kættere
> inkvisitionen
> religionskrig bl.a. mod muslimer
> tvangsdøbning af jøder og andre
> homoseksuel praktisering
> pædofili
> cølibat-kravet

Ja!

-

Her er klimakrisen virkelighed: Jorden sprækker, og huse falder i havet
22. dec. 2019, 07:12 ...
Politiet har fået 20 nye henvendelser om død kvindes færden
22. dec. 2019, 07:47 ...

-

104 SVT Text Söndag 22 dec 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* By utplånat i Australienbrand......130
Bränderna i Australien förvärras...131

* Trump: Avtal med Kina mycket snart 132

Julmarknad i Berlin evakuerad......133

Julmässan i Notre-Dame uteblir.....134

Flera döda i oväder i Sydeuropa....135

Facebook stänger 600 fejkkonton....136

USA-sanktioner kritiseras av EU....137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Söndag 22 dec 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Zelenskyj trött på Trumpskandal....138

Mali: 33 döda i stor fransk insats 139

Ny dödsdom för hädelse i Pakistan..140

Världen runt
Forskare har lärt plastbit att gå..149

-

NRK:
21. desember 2019 kl. 18:40 - 22. desember 2019 kl. 03:08, error

22. desember 2019 kl. 07:53