2012 uge 44 (news samlet)

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/13-542/cut-01
and ...
http://sites.google.com/site/kallfiles1/politics
https://sites.google.com/site/kallpol4

[ ... ]
[ ... 2012-10-29, Monday, day no 303 in the year ... ]
[ ... ]
> 1337 dage siden Asteroid near hit the Earth on day 61, 2009-03-02
[ ... ]
> Aktuel politisk news:
>
> Forbryderen Assad fortsat på fri fod (= lovløs planet)
>
> Slås der ikke ned på forbryderen STRAKS,
> er det en indirekte opfordring til at
> følge hans eksempel.
>
> (Præd. 8,11)

I denne uge vil de politiske hændelser blive indrapporteret her
under lovmusikken ...

Blessed Be The Name Of The Lord - Vineyard Music
Uploadet af bondservant007 den 16/04/2007
http://www.youtube.com/watch?v=RRbxEPn6khw

eller ...

(Foretrukne musikvideos 2)
http://www.youtube.com/user/TheServantOfMichael/#p/c/0/RRbxEPn6khw

eller:

Website:
https://sites.google.com/site/kallmusic001/Home/name/blessed-be-your-name

Try also ...

Subject-translation: Melody mercy of the Coptic heritage
http://www.youtube.com/watch?v=UkYz7dsCXd8

God fornøjelse ... :-)

-

Coming up world news:

UFO landed in Central Park ... :-)

Apropos ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2009-03-02/08-520

-

PS!
Ignorér venligst stalkningen i opfølgningerne (der er jo tale om en psykisk lidelse).
Se tillige fx. ... http://da.wikipedia.org/wiki/Stalking

Last OUTPUT: 14791 news:508d8306$0$285$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 14794

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, October 29, 2012, CET 00:58, GMT (28/10-12) 23:58
Subject: 2012 uge 44 (news samlet)
14794 news:508dc6a6$0$293$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/52dxE6jGhoY/PNi0SqXQEs4J
Selvmordsbombe udløser religiøs uro i Nigeria + Heaven-break

-

ROJ i retten igen: Få overblik over sagen om terror-tv eller ej

29. oktober 2012 06:30
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/10/26/135510

- Det handler primært om to ting: Er PKK en
terrororganisation, og udsender ROJ TV propaganda for PKK?

Anklager: Kurdisk tv skal stoppes

Mandag d. 29. okt. 2012 kl. 05:24 af ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-59339393
:anklager-kurdisk-tv-skal-stoppes.html

130 SVT Text Måndag 29 okt 2012
UTRIKES PUBLICERAD 29 OKTOBER

All kollektivtrafik i New York stoppad

All trafik med tunnelbanor, bussar och
tåg i New York är nu stoppad, uppger
myndigheterna. Skälet är fruktan för
kraftiga översvämningar och den hårda
vinden från orkanen Sandy.

Enligt vädertjänsten kan vattnet stiga
upp till omkring 3,5 meter. New Yorks
borgmästare Michael Bloomberg uppmanar
stadens befolkning att hålla sig
inomhus under det väntade ovädret.

Gatorna var också påfallande folktomma
natten till måndagen, vilket är en
sällsynthet i staden som sägs aldrig
sova.

-

131 SVT Text Måndag 29 okt 2012
UTRIKES PUBLICERAD 29 OKTOBER

Uppgifterna om när ovädret når USA är
osäkra och varierar mellan måndag
kväll och lunchtid på tisdag. Enligt
prognoser når Sandy först land strax
söder om New York.

Totalt är 50 miljoner människor
berörda i de sju delstaterna som
utfärdat beredskapstillstånd på USA:s
östkust. Skolor och arbetsplatser,
bland dem FN, håller stängt i dag.

Minst elva miljoner pendlare blir utan
allmänna kommunikationer i området och
tusentals flyg har ställts in. Flyg-
platserna i New York och New Jersey
kommer att hållas stängda minst måndag
och tisdag och stora störningar i
trafiken väntas också under onsdagen.

-

Selvmordsbombe udløser religiøs uro i Nigeria

29. oktober 2012
http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/484390:Udland--Selvmordsbombe-udloeser-religioes-uro-i-Nigeria

Unge kristne indledte i går hævn-aktioner mod muslimer,
efter at en bilbombe dræbte otte og sårede over 100 i en
katolsk kirke i byen Kaduna

Kommentar:

De første kristne blev smidt for løverne og drabt!
Alligevel valgte de at følge Jesus!

Også vi nu her 2000 år senere bliver testet, men lad dig
IKKE rive med af strømmen, når djævelen hærger på vor
planet, så du selv også bliver et djævelens barn, der som
en slave må adlyde hans vilje. Frugten *afslører* jo,
med al dens grusomme vold og mord og død og ødelæggelse,
at det næppe kan være den ægte Guddom, der står bag, for
Gud er jo - ifølge Bibelen - kærlighed (1.John 4,8). Og
kan kærlighed behandle sine medmennesker så ondt ?...

Og netop i det samme blev jeg afbrudt af en røst fra
Himlen, der sagde:
(2012-10-24, Monday, day no 303, CET 07:52, GMT 06:52)
- "Spørger jeg."

Ihukom hvad Jesus sagde: Mit rige er IKKE af denne verden.
Havde Mit rige været af denne verden, så havde Mine
disciple kæmpet med næb og klør, men nu er Mit rige IKKE
af denne verden (John 18,36)

Jeg ved godt, at det er møgsvært, men prøv om muligt at
holde fred med alle. Gengæld i hvert fald ikke ondt med
ondt! Det er i hvert fald lige dét, satan prøver på, at
få dig til!

Og kan du bringe de døde tilbage ved selv at blive en
voldsmand og morder ?

> [...]

> Og netop i det samme blev jeg afbrudt af en røst fra
> Himlen, der sagde:
> (2012-10-24, Monday, day no 303, CET 07:52, GMT 06:52)

Kanske det var en engel, der her talte,
kanske det måske var vores venner ude i Rummet,
og kanske det var Jesus Himself, der talte!

Sent: Saturday, October 27, 2012, CET 09:52, GMT 07:52
Subject: 53 civile dræbt under våbenhvile i Syrien -
Var: 2012 uge 43 (news samlet)
14783 news:508b92a8$0$293$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/BZAHak0zVQ0/1yR6eBd-pHQJ

> Hajj-pilgrimme stener djævlesøjler
>
> Fredag d. 26. okt. 2012 kl. 13:03 af ritzau, tv2.dk
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-59271541
> :hajjpilgrimme-stener-dj%C3%A6vles%C3%B8jler.html

Hvorledes bekæmper man djævelen?

Ved at holde hadets flammer igang?

Næppe!

Men hvis vi hiver al brændstoffet ud af hadets flammer, ligesom når
man hiver brændet ud af et bål, mon ikke så ilden vil gå ud (helt af
sig selv)?

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Var: Selvmordsbombe udl�ser religi�s uro i Nigeria + Heaven-break ...
2012 uge 44 (news samlet)
14796 news:508e2d83$0$291$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/gfED9BRKsW4/_JI4c7IBbv0J
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/52dxE6jGhoY/6D2GVkuRqQAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/gfED9BRKsW4/vmZbo9bDtv0J

> "Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

This message sent to the Muslim World through Embassy of Saudi Arabia at ...

Sent: Monday, October 29, 2012, CET 08:30, GMT 07:30

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, October 29, 2012, CET 00:58, GMT (28/10-12) 23:58
14794 news:508dc6a6$0$293$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/52dxE6jGhoY/PNi0SqXQEs4J

-

Valg i Ukraine: Dansk valgobservatør beklager valgsvindel

29. oktober 2012 11:00
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2012/10/29/1029104611.htm

-

DR S157 man 29 okt 18:15:33
29.oktober dr.dk/nyheder 14:06

KAMPENE I SYRIEN FORTSÆTTER
Syriske kampfly hamrer mandag løs på
Damaskus, og kraftige eksplosioner
ryster hovedstaden på fjerdedagen af
den muslimske højtid Eid al-Adha, der
skulle have stået i våbenhvilens tegn.

Eksplosionerne, der har buldret fra en
række forskellige distrikter, har
kunnet høres i et par timer, og de har
været blandt de mest intense i byen
siden den hidtil 19 måneder lange
konflikt begyndte.

Den Syriske Revolutions Generelle Råd,
et netværk af aktivister på stedet,
siger, at luftangrebene har ramt den
nordøstlige del af hovedstaden i og
omkring forstaden Harasta, der er en
kendt højborg for oprørerne.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2012/10/29/133539.htm

-

DR S168 man 29 okt 18:15:34
29.oktober dr.dk/nyheder 17:50

DRONE OVER ISRAEL HJÆLPER IRAN
En højtstående officer i Israels
nordlige kommando afviser en påstand
fra Iran om, at en ubemandet Hizbollah-
drone, der overfløj Israel tidligere i
denne måned, fik indsamlet vigtige
informationer til Teheran.

- Jeg tror ikke, at flyet havde noget
kamera, siger officeren, der ønsker at
være anonym. Men han siger, at en
efterforskning af rapporten stadig er i
gang.

Lederen af Libanons shiamuslimske
gruppe Hizbollah, Sayyed Hassan
Nasrallah, sagde for et par uger siden,
at det var hans bevægelse, som sendte
en drone 55 kilometer ind over Israel
den 6. oktober.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2012/10/29/1029171527.htm

-

DR S171 man 29 okt 18:15:34
29.oktober dr.dk/nyheder 17:52

- TILBAGEFALD I UKRAINE-DEMOKRATI
Vestlige valgobservatører siger, at der
er sket et tilbagefald i den
demokratiske udvikling i Ukraine ved
det netop overståede valg i den
tidligere sovjetrepublik.

- Når man tager magtmisbruget og den
overdrevne store rolle til penge i
betragtning, er der sket et tilbagefald
for de demokratiske fremskridt, siger
organisationen OSCE's særlige
koordinator, Walburga Habsburg Douglas.

OSCE er Organisationen for Sikkerhed og
Samarbejde i Europa.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2012/10/29/1029175250.htm

-

Trods våbenhvile: Hidtil værste flyangreb i Damaskus

29. oktober 2012 21:47
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2012/10/29/1029214720.htm

Dansk valgobservatør beklager valgsvindel

Mandag d. 29. okt. 2012 kl. 09:49 af ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-59343457
:dansk-valgobservat%C3%B8r-beklager-valgsvindel.html

Ukraines parlamentsvalg ...

-

Kurdiske erhvervsfolk: Politi chikanerer os

Mandag d. 29. okt. 2012 kl. 10:44 af ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-59344937
:kurdiske-erhvervsfolk-politi-chikanerer-os.html

Kurdiske erhvervsdrivende beskylder politiet for at
afhøre foran kunder i sag om terrorstøtte til PKK.

Kommentar:

I et *retssamfund* er enhver uskyldig indtil det modsatte
er bevist!

Og denne *grundsøjle* i vort demokrati har vi ikke til
hensigt at sælge ud af!

-

Kampene i Syrien fortsætter for fuld kraft

Mandag d. 29. okt. 2012 kl. 10:49 af ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-59344997
:kampene-i-syrien-forts%C3%A6tter-for-fuld-kraft.html

-

Tyrkisk ambassadør møder op til terrorsag

Mandag d. 29. okt. 2012 kl. 13:09 af ritzau / jely
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-59350573
:tyrkisk-ambassad%C3%B8r-m%C3%B8der-op-til-terrorsag.html

-

Kina: Fireårig lam efter vold fra børnehavelærer

Mandag d. 29. okt. 2012 kl. 13:42 af Michael Rathje, mi...@tv2.dk / marh
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-59350003
:kina-fire%C3%A5rig-lam-efter-vold-fra-b%C3%B8rnehavel%C3%A6rer.html

NRK 139

Julia Timosjenko sultestreiker

-

NRK 140

Syria:
Uklart hvem som skyter på Turkia

... sier USAs øverstkommanderende i Europa,
general Mark Hertling.

-

VALGSENSATION: TO AF ISRAELS STØRSTE PARTIER GÅR SAMMEN

Mandag den 29. oktober 2012
http://www.ordetogisrael.dk/nyheder.php?action=laesnyhed&id=3357

-

Aktivister: Hidtil værste flyangreb i Damaskus

29. oktober 2012
http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/484517:Udland--Aktivister--Hidtil-vaerste-flyangreb-i-Damaskus

Det syriske flyvevåben retter de hidtil voldsomste angreb
mod oprørere i hovedstaden Damaskus

-

Cykel af pap - en israelsk opfindelse

Tilføjet til udfordringen.dk: 29.10.2012, 09:42
Artiklen bragt i Udfordringen uge 44/2012

Det tog den israelske opfinder, Izhar Gafni, 50, flere år
at lave den rigtige konsistens til en cykel lavet af pap,
men nu vil den snart gå i masseproduktion til en pris af
ca. 20 dollars.

Læs mere »
http://www.udfordringen.dk/art.php?ID=25050

-

Iran navy vessels 'dock in Sudan'

29 October 2012 Last updated at 16:52 GMT

Iran naval task force 'docks in Sudan'
http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-20121580

An Iranian naval task force has docked in Sudan, carrying
with it a "message of peace and security to neighbouring
countries", Iranian media report.

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, October 29, 2012, CET 00:58, GMT (28/10-12) 23:58
14794 news:508dc6a6$0$293$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/52dxE6jGhoY/PNi0SqXQEs4J

Dansk forskning: Vulkan var ved at udrydde mennesket for 74.000 år siden

-

DR S118 tir 30 okt 07:20:36
29.oktober dr.dk/nyheder 21:47

VIDNER:HEFTIGE FLYANGREB I DAMASKUS
Voldsomme eksplosioner har rystet den
syriske hovedstad mandagen igennem. Det
syriske luftvåben har rettet sine
hidtil kraftigste angreb mod oprøreres
stillinger i byen samtidig med at
mindst to bilbomber eksploderede i
byen.

Luftangrebene ramte adskillige steder i
byen, og mange huse er ødelagte og
vinduer blæst ud i byens centrum.

Det er uklart, hvor mange dræbte og
sårede, der er efter mandagens
bombardementer. Det Syriske
Observatorium for Menneskerettigheder
oplyser, at mindst 11 er dræbt under
kampe mellem oprørere og soldater, mens
snesevis af civile er sårede

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2012/10/29/1029214720.htm

-

DR S158 tir 30 okt 13:35:26
30.oktober dr.dk/nyheder 13:27

NY REGERING ER PRÆSENTERET I LIBYEN
Langt om længe ser det ud til, at
Libyen får en ny regering efter det
første demokratiske valg i landet i
sommer.

Premierminister Ali Zeidan præsenterede
tirsdag middag sin ministerliste for
Libyens Nationalkongres, der senere
tirsdag skal diskutere og eventuelt
godkende listen.

Regeringen består af 27 ministre og tre
viceministre og er sammensat af
medlemmer fra hele det politiske
spekter. Men der er også ministre, der
står uden for politiske partier og
grupper.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2012/10/30/1030132707.htm

Beruset kaptajn fik fængselsdom

Tirsdag d. 30. okt. 2012 kl. 04:51 af ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-59400387
:beruset-kaptajn-fik-f%C3%A6ngselsdom.html

Ubetinget fængselsstraf til ukrainsk kaptajn, der var tæt
på at styre sit fragtskib på grund ved Helsingør.

-

Sandy sender atomkraftværk i alarmberedskab

Tirsdag d. 30. okt. 2012 kl. 05:51 af ritzau/kean
for TV 2 Nyhederne (opd. d. 30/10 2012; 06:37)

nyhederne.tv2.dk/article.php/id-59400419
:sandy-sender-atomkraftv%C3%A6rk-i-alarmberedskab.html

Der er udsendt en såkaldt "alert" for USA's ældste
atomkraftværk på grund af Sandys oversvømmelser.

-

Syriske oprørere køber våben af Syriens hær

Tirsdag d. 30. okt. 2012 kl. 10:11 af ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-59406218
:syriske-opr%C3%B8rere-k%C3%B8ber-v%C3%A5ben-af-syriens-h%C3%A6r.html

-

Dansk forskning: Vulkan var ved at udrydde os

Tirsdag d. 30. okt. 2012 kl. 11:06 af ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-59409422
:dansk-forskning-vulkan-var-ved-at-udrydde-os.html

Et 74.000 år gammelt vulkanudbrud var tæt på at udrydde
menneskeheden, viser ny forskning.

-

Ny regering er præsenteret i Libyen

Tirsdag d. 30. okt. 2012 kl. 12:56 af ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-59412989
:ny-regering-er-pr%C3%A6senteret-i-libyen.html

USAs hærchef i Israel for at overvære militærmanøvre

Tilføjet til udfordringen.dk: 30.10.2012, 08:34
Artiklen bragt i Udfordringen uge 44/2012

USA'S generalstabschef, general Martin Dempsey, er kommet
til Israel for at overvære, hvad der betegnes som den
største amerikansk-israelske luftforsvarsøvelse
nogensinde.

Læs mere »
http://www.udfordringen.dk/art.php?ID=25051

-

Imam shot dead in southern Russia

30 October 2012 Last updated at 09:22 GMT

Russia Caucasus: Imam shot dead in Derbent, Dagestan
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-20136051

Bo Warming

> [...]
>:dansk-forskning-vulkan-var-ved-at-udrydde-os.html
>
>Et 74.000 år gammelt vulkanudbrud var tæt på at udrydde

På den anden side af kloden ville alle have overlevet - tro aldrig på
forskere

Sent: Monday, October 29, 2012, CET 00:58, GMT (28/10-12) 23:58
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

General fra Syriens luftv�ben dr�bt

-

DR S165 tir 30 okt 17:46:34
30.oktober dr.dk/nyheder 15:43

GENERAL FRA SYRIENS LUFTV�BEN DR�BT
"Terrorgrupper" har dr�bt en general
fra Syriens luftv�ben i det nordlige
Damaskus, oplyser det statslige tv i
landet.

- Som led i deres kampagne, der er
rettet mod nationale personligheder og
videnskabsfolk, har v�bnede
terrorgrupper dr�bt general Abdullah
Mahmud al-Khalidi fra luftv�bnet i
Damaskus, siger det statslige tv.

Meddelelsen kommer, efter at regimet
har gennemf�rt det hidtil mest
omfattende luftangreb under konflikten
med over 60 raids if�lge opt�llinger
fra oppositionen. Seks civile er dr�bt
under luftangrebene.

L�s ogs� ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2012/10/30/1030154346.htm

Kommentar:

*Hvis der var tale om et demokrati, da kunne man godt
tillade sig at kalde angrebet en terrord�d, men nu er
regeringen i Syrien slet ikke folkevalgt, s� disse
*tyve* kan IKKe p�ber�be sig helle-for-delle!

*Ejermanden* vil jo bare ha' *sin* ejendom tilbage!

Dessert�r!

-

DR S167 tir 30 okt 17:46:34
30.oktober dr.dk/nyheder 15:57

- BOSNIEN I EU VIL SKABE STABILITET
Medlemskab af EU er den bedste m�de at
f� skabt langsigtet stabilitet i
Bosnien, siger USA's udenrigsminister,
Hillary Clinton, som tirsdag bes�gte
Sarajevo. Clinton m�dtes med Bosniens
tre pr�sidenter, og Clinton advarede
serberne i landet om, at en deling af
Bosnien ikke er til diskussion.

- Det er fuldst�ndigt uacceptabelt, at
nogle 17 �r efter afslutningen p�
krigen stadig stiller sp�rgsm�l ved
Bosniens og Herzegovinas suver�nitet og
territoriale integritet, siger Clinton
og understreger:

- Vi tror p�, at EU og Nato byder p�
den bedste vej for varig stabilitet og
velstand.

L�s ogs� ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2012/10/30/1030155711.htm

136 SVT Text Tisdag 30 okt 2012
UTRIKES PUBLICERAD 30 OKTOBER

Rwanda: Oppositionsledare f�ngslad

Rwandas oppositionsledare Victoire
Ingabire Umuhoza d�mdes i dag till
�tta �rs f�ngelse.

Hon f�lldes av en domstol i huvud-
staden Kigali f�r att ha bildat en
terrorgrupp och f�rnekat folkmordet
1994.

Enligt domstolen finns bevis f�r att
hon finansierat en hutu-rebellgrupp
i grannlandet Kongo-Kinshasa, i syfte
att skapa oro i Rwanda.

Ingabire Umuhoza kommer att �verklaga
domen.

-

NRK 143

Clinton vil forhandle med Iran

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, October 29, 2012, CET 00:58, GMT (28/10-12) 23:58
14794 news:508dc6a6$0$293$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/52dxE6jGhoY/PNi0SqXQEs4J

Forbryderen Assad fortsat på fri fod (= lovløs planet, ifølge din nabo, Mankind)

-

DR S123 tir 30 okt 22:00:27
30.oktober dr.dk/nyheder 21:59

TDC SNØD KUNDERNE MED FALSK PRIS
Ideen var nok så smart for TDC. Lok
kunderne ind i butikken med en lav
pris, som efterfølgende bliver sat op,
når de har skrevet under på en bindende
kontrakt. Men den går ikke, lyder det
nu fra Forbrugerombudsmanden.

Der var således tale om vildledende
mar-kedsføring, da TDC forrige år kørte
en kampagne for produktet HomeTrio, og
der-for må telegiganten nu betale en
bøde på i alt 150.000 kr., skriver
24timer.

- Vi bruger mange ressourcer på at for-
søge at skabe en god og konstruktiv
dia-log med vores kunder, og det er
derfor meget vigtigt for mig at
pointere, at der således ikke er tale

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2012/10/30/1030215944.htm

Kommentar:

Som TIDLIGERE sagt: TDC er nogle pengegriske SVIN !!! ... :-(

Og gid de må blive straffet med at blive ruineret og gå
konkurs !!!

Lad denne straf blive til skræk og advarsel for andre, at
man SKAL respektere forbrugerne (og således ikke snyde og
bedrage dem)!!!

De undergraver jo hele vores samfund med deres egoisme, så
folk mister deres tillid til andre (og måske derfor går
hen og bliver selvmordsbombeterrorister)!

-

DR S126 ons 31 okt 06:00:32
30.oktober dr.dk/nyheder 23:29

RØVERE DRÆBER 20 I NIGERIA
Bevæbnede røvere har tirsdag skudt og
dræbt 20 mennesker i Zamfara-staten i
det nordlige Nigeria. Området er hærget
af voldelige sammenstød mellem private
vagtværn og kriminelle grupper, oplyser
regeringstalsmand Nuhu Salihu Anka.

- 20 mennesker er blevet dræbt i dag,
og andre to er blevet alvorligt såret
af en bande banditter i Kaboro-
landsbyen. De stormede landsbyen og
begyndte at skyde i flæng, siger han.

Efter at adskillige mennesker var
blevet dræbt opfordrede områdets leder
de bevæbnede mænd til at indstille
skydningen, men i stedet vendte de
deres våben mod lederen.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2012/10/30/1030232949.htm

TDC snød kunderne med falsk pris

Tirsdag d. 30. okt. 2012 kl. 21:52 af dabu
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-59457429
:tdc-sn%C3%B8d-kunderne-med-falsk-pris.html

-

Rumrobot finder Hawaii-sand på Mars

Onsdag d. 31. okt. 2012 kl. 05:01 af ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-59459733
:rumrobot-finder-hawaiisand-p%C3%A5-mars.html

Nasas køretøj har analyseret jorden på den røde planet,
og opdagelserne kan være afgørende, siger forsker.

148 SVT Text Onsdag 31 okt 2012
VÄRLDEN I KORTHET 31 OKTOBER
1(2)

Tunisien En radikal islamist dödades
av polis under en sammandrabbning med
muslimska salafister i tisdags. Strax
innan hade två vaktposter i huvud-
stadens förorter attackerats, enligt
inrikesdepartementet.

-

NRK 136

(Nyheter fra i går, aftes)

Iran-avgjerd utsett til neste år

Avgjerda om å gå til militært angrep
på Iran eller ikkje er utsett til neste
år, seier Israels forsvarsminister Ehud
Barak til Daily Telegraph.

[ ... ]

Barak trur likevel at Iran er fast
bestemt på å skaffe seg atomvåpen.

External "Air-force Óne" discovered:

CET 20:23
https://sites.google.com/site/etbible/home/files/14-xxx/14-800

*** Jackpot ***
CET 21:38
https://sites.google.com/site/etbible/home/files/14-xxx/14-802

-

Fyret for at fjerne bedetæpper fra frokoststuen

30. oktober 2012
http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/484543:Danmark--Fyret-for-at-fjerne-bedetaepper-fra-frokoststuen

Er det rimeligt, at muslimer lægger sig på knæ i bøn,
mens andre spiser frokost? Det mener buschauffør Henrik
Petersen ikke, og en konflikt om muslimsk bøn i
frokostpausen var sidste år en medvirkende årsag til, at
han mistede sit job

Kommentar:

Muslimer (og andre) har ret til at dyrke det åndelige på
den måde, som de ønsker, hvis blot ikke det chikanerer
andre.

Jeg personlig vil fx. IKKE bryde mig om at blive
*forstyrret* i min frokostpause, og derfor må de gå et
andet sted hen og dyrke deres gud (fx. ude på gaden, hvor
der jo er masser af plads).

Fordi ...

I *min* frokostpause skal jeg rekreére, og det kan jeg
ikke, samtidig med at Jehovas Vidner forlanger min
opmærksomhed (skønt jeg ikke har bedt dem om det) eller
... bla, bla, bla.

-

UN: Burma opium cultivation rises

31 October 2012 Last updated at 05:32 GMT

UN report: Opium cultivation rising in Burma
http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-20150082

Opium growing has increased in Burma - the world's second
largest grower - for a sixth year running, a United
Nations report says.

Kommentar:

Fy!

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, October 29, 2012, CET 00:58, GMT (28/10-12) 23:58
> [...]
> [ ... ]

Forbryderen Assad fortsat på fri fod (= lovløs planet, ifølge din nabo, Mankind)

Syrien: Motorcykelbombe dræber 8

-

DR S144 ons 31 okt 17:01:59
31.oktober dr.dk/nyheder 11:00

ARAFAT BLIVER GRAVET OP I NOVEMBER
Hvorfor døde Yasser Arafat? Var han
forgiftet? Teorier og rygter har
svirret siden den tidligere PLO-leder
døde på et militærhospital i 2004. Og
nu skal der syn for sagen, og derfor
rejser efterforskere fra Frankrig til
Vestbredden for at grave Arafat op
mellem den 24. og den 26. november.

Det skriver nyhedsbureauet AP.

De palæstinensiske myndigheder
bekræfter og siger, at et særskilt
schweizisk efterforskningshold også vil
ankomme til Ramallah på samme tid.
For nylig opdagede et schweizisk
laboratorium spor af Polonium 210 - en
radioaktiv isotop i noget tøj, som
angiveligt har tilhørt Arafat.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2012/10/31/101157.htm

-

Over 10 procent er arbejdsløse i Europa

31. oktober 2012 11:14
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2012/10/31/1031111414.htm

-

DR S152 ons 31 okt 17:01:59
31.oktober dr.dk/nyheder 11:41

AL GORE: SANDY ER EN ADVARSEL
- Et foruroligende tegn på, hvad vi har
i vente, lød advarslen tirsdag fra den
tidsligere vicepræsident Al Gore efter
orkanen Sandy havde hærget den
amerikanske atlanterhavskyst og kostede
menneskeliv og omfattende ødelæggelser.

- Vi må reagere på denne advarsel og
handle hurtigt for at løse klima-
krisen. Beskidt energi skaber et
beskidt vejr, skrev Al Gore på sin blog
tirsdag eftermiddag.

Al Gore har de seneste år gjort sig til
en af verdens førende klimaforkæmpere,
og han sammenlignede orkanen med de
oversvømmelser i 2010, der ødelagde
store dele af Nashville i staten
Tennessee.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2012/10/31/100429.htm

-

DR S153 ons 31 okt 17:02:00
31.oktober dr.dk/nyheder 12:15

MINISTER FASTFRYSER UGANDA-BISTAND
Danmark fastfryser med omgående
virkning den del af udviklingshjælpen
til Uganda, som bliver administreret af
det afrikanske lands ministerier. Det
oplyser udviklingsminister Christian
Friis Bach (R) til Ritzau.

- Vi har med omgående virkning
suspenderet alle udbetalinger af
bistand gennem Ugandas regering, siger
Christian Friis Bach.

Dermed slutter Danmark sig til rækken
af lande, der har stoppet
bistandsmidlerne til Uganda, efter at
Ugandas egen rigsrevision har afsløret
omfattende svindel med midlerne.
/ritzau/

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2012/10/31/121301.htm

-

DR S161 ons 31 okt 17:02:00
31.oktober dr.dk/nyheder 14:48

SYRIEN: MOTORCYKELBOMBE DRÆBER 8
En bombe er eksploderet nær en
shiamuslimsk helligdom sydøst for den
syriske hovedstad, Damaskus.

Det franske nyhedsbureau AFP citerer
kilder for, at otte mennesker er dræbt,
mens aktivister fra oppositionen og
statslige medier taler om seks dræbte
over for Reuters.

- Mindst otte mennesker er dræbt og
snesevis såret af en bombe, der var
placeret på en motorcykel, og som
eksploderede uden for Yasser-hotellet
nær den shiamuslimske helligdom Sayyida
Zeinab, siger menneskeretsgruppen
Syriens Observatorium for
Menneskerettigheder.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2012/10/31/1031144835.htm

Marys kammerjomfru pludseligt død

Onsdag d. 31. okt. 2012 kl. 10:54 af ke...@tv2.dk
for TV 2 Nyhederne (opd. d. 31/10 2012; 11:44)

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-59464973
:marys-kammerjomfru-pludseligt-d%C3%B8d.html

136 SVT Text Onsdag 31 okt 2012
UTRIKES PUBLICERAD 31 OKTOBER

Blodig explosion vid Damaskus-moské

En bomb exploderade i förmiddags vid
ett shiitiskt tempel utanför Syriens
huvudstad Damaskus, enligt tv-kanalen
Dunia.

Minst sex personer dödades, uppger
den statliga syriske televisionen
enligt Reuters. Ett tiotal skadades
vid dådet.

Det oppositionella Syriska observa-
toriet för mänskliga rättigheter
hävdade att dådet dödat åtta personer.

Ytterligare en bomb ska ha
desarmerats på platsen.

-

148 SVT Text Onsdag 31 okt 2012
VÄRLDEN I KORTHET 31 OKTOBER
4(5)

Egypten Polisen i Kairo och Suez har
gripit hundratals personer som ska ha
trakasserat framför allt kvinnor under
högtiden id al-adha. Regeringen har
under press från kvinnoorganisationer
lovat hårdare tag mot sexuella
trakasserier.

Libyen Nationalkongressen godkände
i dag premiärminister Ali Zaidans
regering. Men även i dag samlades folk
för att protestera. Ett hundratal
personer hade samlats utanför och
säkerhetsstyrkor fick skjuta i luften
för att skingra folkmassan.

-

»OPERATION DUENS VINGER« BRINGER DEM HJEM

Onsdag den 31. oktober 2012
http://www.ordetogisrael.dk/nyheder.php?action=laesnyhed&id=3358

Mandag landede et fly med 237 ethiopiske jøder i Ben
Gurion lufthavnen i Israel. For passagererne var det
kulminationen på mange års længsel og drøm om at komme
til »fædrenes land«.

-

Læserne mener: Bedetæpper skal ud af frokoststuerne

31. oktober 2012
http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/484758:Debat--Laeserne-mener--Bedetaepper-skal-ud-af-frokoststuerne

Debat Frokoststuen på arbejde er til for socialt samvær
med kollegerne og ikke til bøn og bedetæpper,...

-

USAs flåde interesseret i ny israelsk teknologi

Tilføjet til udfordringen.dk: 31.10.2012, 09:55
Artiklen bragt i Udfordringen uge 44/2012

http://www.udfordringen.dk/art.php?ID=25063

USA's flåde overvejer at købe israelsk-producerede
robotfartøjer til brug i en mulig flåde-konfrontation med
Iran.

Bo Warming

Islam kæmper om LIG
Typisk for en gerningsretfærdig nid-nag-isme går muslimerne op i HVEM
dræbte Araa og HVORDAN tsk tsk

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, October 29, 2012, CET 00:58, GMT (28/10-12) 23:58
> [...]
> [ ... ]

Forbryderen Assad fortsat på fri fod (= lovløs planet, ifølge din nabo, Mankind)

US warning over Syrian extremism + ET-break

-

DR S122 tor 01 nov 06:31:23
31.oktober dr.dk/nyheder 23:41

POLITI OM NYDANSKE KOLLEGAER:PERKER
- "Hej perkerbetjent". Sådan hilses
nydanske betjente ikke kun, når de er
på arbejde i samfundets mere udsatte
områder, men også blandt etnisk danske
kolleger, når de møder ind på
politistationen, skriver Politiken
torsdag.

Det fremgår af en rapport fra Institut
for Menneskerettigheder, IMR, som i
samarbejde med Rigspolitiet har
undersøgt, hvordan det står til med den
etniske ligestilling i politiet.

Rapporten viser, at selv om de fleste
politibetjente sætter pris på det hårde
frisprog i korpsets interne jargon,
støder omgangsformen nogle.

Læs også ...

Ordet er *diskriminerende* og vil ødelægge arbejdsglæden,
og dermed er kimen lagt til UNDERGRAVNING af denne meget
vigtige embedsfunktion!

-

DR S123 tor 01 nov 06:31:23
1.november dr.dk/nyheder 00:01

TUNESIEN I UNDTAGELSESTILSTAND
Tunesiens præsident, Moncef Marzouki,
har onsdag forlænget landets undtagel-
sestilstand til 1. februar næste år.
Det giver politiet særlige rettigheder
og muligheder for at gribe ind, skriver
det officielle nyhedsbureau, TAP.

- Marzouki har mandag besluttet at
udvide landets undtagelsestilstand med
tre måneder fra 1. november 2012,
skriver TAP.

Forlængelser af undtagelsestilstanden,
der har været i kraft siden januar
2011, sker normalt kun for en måned ad
gangen, og onsdagens meddelelse vil
givet give anledning til bekymring for
en forværring af sikkerhedssituationen
i landet.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2012/11/01/1101000141.htm

-

Eksperter: Al-Qaeda breder sig i Syrien

1. november 2012 07:50
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2012/11/01/1101075032.htm

- Syrien er uden tvivl den nye slagmark for al-Qaeda,
siger Seth Jones, tidligere rådgiver i det amerikanske
forsvarsministerium og nuværende terrorekspert
ved tænketanken Rand i Washington, ifølge avisen.

Kommentar:

Men det er en al, al for dårlig undskyldning for at lade
det stå til, sjkønt man havde mulighed for at retsforfølge
diverse diktatoriske massemordere. Således kunne man fx.
allerede i 1990'erne have udstedt international
arrestordre på Saddam Hussein.

Og det er bl.a. denne *uretfærdighed* og laden stå til,
der skaber forargelse i Mellemøstens befolkning.

Og det må antages, at det primært er derfor, at nogle af
dem vælger at blive yderliggående; ja fanatiske i deres
holdninger, fordi de vil ha' retfærdighed!

Vi skal IKKE gi' efter for al-Qaedas pres. Vi skal bare
gøre det, der er det rigtige; det gode og retfærdige.

Så skal det hele nok gå!

Og al-Qaeda har - religiøst set - fået et alvorligt
forklaringsproblem, idet *originalen* har vist sig ÆGTE,
apropos ...

External "Air-force Óne" discovered:
or ...
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/MrP3VUpSU70/89ESlN3nDEoJ

Disse *kendsgerninger* kan ingen trusler eller terrorbombe
fjerne!

Så vi har - med andre ord - alle fordelene.

Det står mere og mere tydeligt fast, at deres
*hjemmestrikkede* religion er falsk (med tomme løfter og
dit og dat)!

Og bevares!

Jo, nogle idioter vil nok ofre deres liv for en død sag,
men hovedparten vil med tiden indse det idiotiske heri!

Og dét kan vi hjælpe dem med ved at tage hensyn til deres
rimelig krav.

Og lige i øjeblikket er deres rimelige behov, at deres
lands massemorderiske diktator skal fjernes fra magten!

Og det er et fair krav, ligesom vi også under 2.
Verdenskrig fandt det rimeligt at modarbejde de nazistiske
*besættelsestropper*!

Alt andet er *hykleri*!

Og domstolen (ICJ og ICC) MISTER sin troværdighed, dersom
ikke nu de internatioinale arrestordre bliver udstedt!

Tunesien forlænger undtagelsestilstand

Torsdag d. 1. nov. 2012 kl. 00:01 af ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-59515480
:tunesien-forl%C3%A6nger-undtagelsestilstand.html

-

Eksperter: Al-Qaeda breder sig i Syrien

Torsdag d. 1. nov. 2012 kl. 01:01 af ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-59515566
:eksperter-alqaeda-breder-sig-i-syrien.html

148 SVT Text Torsdag 01 nov 2012
VÄRLDEN I KORTHET 1 NOVEMBER
2(3)

Kina En domstol i sydvästliga Kunming
har dömt den 27-årige Cao Haibo till
åtta års fängelse för att ha försökt
att bilda ett nytt parti, ett opposi-
tionsparti. Han dömdes för omstörtande
verksamhet. Han ska också ha gjort re-
geringskritiska uttalanden på nätet.

Kommentar:

Boykot dette ækle *udemokratiske* regime, som
Kannibalistan jo er!

-

148 SVT Text Torsdag 01 nov 2012
VÄRLDEN I KORTHET 1 NOVEMBER
3(3)

Saudiarabien Minst tio människor
dödades och omkring 50 skadades när
en bränslebil exploderade i de östra
delarna av huvudstaden Riyad i morse.
Bilar fattade eld och en intilliggande
byggnad totalförstördes.

-

Premiere i 2013: Katastrofefilm om Jesu genkomst genindspilles

1. november 2012
http://www.religion.dk/artikel/484111:Globalt-nyt--Premiere-i-2013--Katastrofefilm-om-Jesu-genkomst-genindspilles

Den 48-årige Nicolas Cage skal spille en af hovedrollerne
i en ny katastrofefilm om Jesu genkomst

"Det er filmen, som kristne har håbet på" siger en af
mændene bag en nyindspilning af "Left Behind"-filmene,
som er baseret på bøgerne af samme navn. Temaet er Jesu
genkomst og er hentet fra Johannes' Åbenbaring i Bibelen

Kommentar:

Det er slet ikke sikkert, at der bliver noget såkaldt
"left behind", fordi ...

Det hele bygger på en *antagelse*, som meget vel kan vise
sig at være forkert, eller måskere rettere sig: Misforstået!

-

Nigerian army accused of abuses

1 November 2012 Last updated at 05:55 GMT

Nigeria army 'abuses' in Boko Haram crackdown - Amnesty
http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-20163435

Nigeria's army has fuelled unrest by committing
widespread abuses in its campaign against Islamist group
Boko Haram, Amnesty International says.

-

Russia blacklist law takes effect

1 November 2012 Last updated at 00:06 GMT
Russia internet blacklist law takes effect
http://www.bbc.co.uk/news/technology-20096274

Russia brings into force a law that aims to protect
children from harmful internet content, but critics say
it may increase censorship.

Kommentar:

Det er nok meget godt at beskytte børnene, men ligesom i
Sovjettiden bliver det jo meget hurtigt alle borgerne,
der skal "beskyttes" (og så er *diktaturet* en realitet)!

-

US warning over Syrian extremism

31 October 2012 Last updated at 20:40 GMT
Clinton warns Syria rebels to resist extremism
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-20156688

Kommentar:

Hmm ... (du har "vist nok" måske lyttet fór meget til
Psykopatistan for nylig) ... !

Har tanken slet ikke strejfet dig, *hvorfor* disse
mennesker er så gale i hovedet på dig ?

Kunne det tænkes at du nogengange tilsidesætter deres
rimelige krav om retfærdighed (bl.a. i mellemøsten) ?

Ja! Det er barske ord, men mit "job" er IKKE at sliske
for dig. Som din ven er det min *pligt* at advare dig,
når du er ved at forvilde dig ind på en blindgyde! Du
skal ære det gode og bekæmpe det onde! Men du bekæmper
ikke (det onde ved at træde retten under fode)...

Og netop da blev jeg afbrudt af en røst fra Himlen
(perhaps ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg i
vort solsystem), der sagde:
(2012-11-01, Wednesday, day no 306, CET 09:08, GMT 08:08)
- "Snarere tværtimod."

Nå for dælen. Nu blander de sig også i denne sag!

Bo Warming

Der er ikke stolte traditioner bag "nigger" som er om bomuldsplukkende
dumme slaver,
Men så snart PERKER ku staves i avis begyndte indvandrere at kalde
hinanden der og der der vitsedes som "perler"

PerkrBetjent ikke NiggrBetjent >

Bo Warming

Kinastraf OK>
Kina økonomi tyder på at de straffer KLOGT modsat os

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, October 29, 2012, CET 00:58, GMT (28/10-12) 23:58
> [...]
> https://sites.google.com/site/kallpol4
> >
> [ ... ]
> [ ... 2012-10-29, Monday, day no 303 in the year ... ]

Forbryderen Assad fortsat p� fri fod (= lovl�s planet, if�lge din nabo, Mankind)

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

Opr�rere dr�ber 28 syriske soldater

-

DR S135 tor 01 nov 12:43:17
1.november dr.dk/nyheder 07:50

AL-QAEDA BREDER SIG I SYRIEN
Syrien er verdens nye front for hellige
krigere. Der er kaos og borgerkrig, og
det skaber perfekte betingelser for
islamistiske terrornetv�rk, skriver
Jyllands-Posten.

- Syrien er uden tvivl den nye slagmark
for al-Qaeda, siger Seth Jones,
tidligere r�dgiver i det amerikanske
forsvarsministerium og nuv�rende
terrorekspert ved t�nketanken Rand i
Washington, if�lge avisen.

Gr�nserne til Syrien er por�se, og
ingen har noget overblik over, hvor
mange hellige krigere, der rejser til
Syrien for at deltage p� opr�rernes
side.

L�s ogs� ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2012/11/01/1101075032.htm

-

DR S164 tor 01 nov 17:02:10
1.november dr.dk/nyheder 13:33

EKSPLOSION I RIYADH DR�BER 22
Mindst 22 mennesker er dr�bt og over
110 er s�ret, da en gastankvogn
eksploderede torsdag i Saudi-Arabiens
hovedstad Riyadh, oplyser tv-stationen
Al-Arabiya.

- Eksplosionen i gastankvognen dr�ber
22 mennesker og kv�ster 111 andre,
siger Saudi- arabiske statslige tv.

En AFP-fotograf p� stedet siger, at der
skete mange materielle �del�ggelser i
omr�det, og at snesevis af biler er i
brand.

- Civilforsvaret er ved at b�re
fuldst�ndigt forbr�ndte lig v�k, siger
han.

L�s ogs� ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2012/11/01/1101133313.htm

-

DR S165 tor 01 nov 17:02:10
1.november dr.dk/nyheder 14:09

OPR�RERE DR�BER 28 SYRISKE SOLDATER
Ved tre koordinerede angreb p� milit�re
kontrolposter i det nordlige Syrien har
opr�rere dr�bt mindst 28 soldater,
siger gruppen Observatorium for
Menneskerettigheder.

De angrebne kontrolposter ligger p� den
st�rste vej mellem Damaskus og Aleppo.

Fem opr�rere er ogs� blevet dr�bt under
angrebene, der skete n�r byen Saraqeb i
det nordvestlige Syrien, siger den
syriske gruppe, som har base i London.

I byen Saraqeb i den nordlige provins
Idlib, der ligger p� gr�nsen til
Tyrkiet, bekr�fter oppositionsgrupper,
at de gennemf�rte angreb med adskillige
af deres enheder.

L�s ogs� ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2012/11/01/1101140919.htm

-

DR S118 tor 01 nov 23:53:48
1.november dr.dk/nyheder 19:15

TYRKIET: FLERE ER S�RET AF BILBOMBE
En bil er eksploderet uden for en
milit�rlejr i den tyrkiske havneby
Iskenderun, og if�lge det tyrkiske
nyhedsbureau Dogan er fire mennesker
s�ret.

Bilen var fyldt med spr�ngstof, og den
eksploderede 150 meter fra indk�rslen
til lejren umiddelbart inden, at en
kolonne med flere milit�re k�ret�jer
skulle passere stedet.

Eksplosionen fandt sted i Hatay-
provinsen n�r gr�nsen til Syrien. Det
vides dog endnu ikke, om h�ndelsen har
forbindelse til de kurdiske opr�rere i
omr�det eller til konflikten i
nabolandet Syrien.

L�s ogs� ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2012/11/01/1101191539.htm

Eksplosion i Riyadh dr�ber 14

Torsdag d. 1. nov. 2012 kl. 10:31 af ritzau / boru
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-59519772
:eksplosion-i-riyadh-dr%C3%A6ber-14.html

-

Flere s�ret af bilbombe i Tyrkiet

Torsdag d. 1. nov. 2012 kl. 19:24 af ritzau / mkij
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-59568875
:flere-s%C3%A5ret-af-bilbombe-i-tyrkiet.html

134 SVT Text Torsdag 01 nov 2012
UTRIKES PUBLICERAD 1 NOVEMBER

Ryssland: Syriskt v�ld utan proportion

Rysslands utrikesminister Sergej
Lavrov kritiserade i dag regimen
i Syrien.

Vid ett bes�k i Frankrike slog han
fast att den syriska regimens svar p�
upproret i landet ibland har varit
oproportionerligt och att ytterligare
blodspillan i landet m�ste stoppas.

-S� l�nge terroristattacker och v�pna-
de provokationer p�g�r kommer rege-
ringen rutinm�ssigt att reagera h�rt,
sade Lavrov. Tyv�rr �r det en v�lds-
spiral och svaret kommer v�ldigt ofta
att vara bristf�lligt och oproportio-
nerligt.

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia

ET-message to Russia, the psychopaths, 2011 oct 20, 08:18 GMT, v2
Uploadet af Olferttest001 den 27/10/2011
http://www.youtube.com/watch?v=OJg-vI3B_6k

and ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/files/14-xxx/14-808

S� ku' *psykopaten* jo passende starte med at ford�mme og
straffe sig selv (for deres *ulovlige* angrebskrig p�
Georgien i aug. 2008)!

-

135 SVT Text Fredag 02 nov 2012
UTRIKES PUBLICERAD 1 NOVEMBER

M�nga d�da i strider i Syrien

Syriska rebeller har d�dat 28 reger-
ingssoldater i en attack mot tre
v�gsp�rrar kring den nordliga staden
Saraqeb, uppger aktivistgruppen
Syriska m�nniskor�ttsobservatoriet.

�ven minst fem rebeller ska ha d�dats.
Uppgifterna, som kommer fr�n
oppositionella, har inte bekr�ftats av
oberoende k�llor.

P� gr�nsen till Libanon d�dades en
person och minst tio skadades n�r
strid br�t ut mellan en grupp
bev�pnade syrier, som f�rs�kte ta sig
�ver gr�nsen illegalt, och libanesiska
s�kerhetsstyrkor.

-

Lid lifted on PLO man's killing

1 November 2012 Last updated at 18:35 GMT

Abu Jihad killing: Israeli censor releases commando's account
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-20172511

Israel's military censor clears for publication an
interview with a commando who killed the deputy of
Palestinian chief Yasser Arafat in 1988.

-

Gunmen occupy Libyan parliament

1 November 2012 Last updated at 17:28 GMT

Gunmen occupy Libyan parliament
http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-20170826

Gunmen break through security and occupy Libya's
parliament building in a dispute over the choice of
cabinet ministers.

-

Girl dies in Kashmir acid attack

1 November 2012 Last updated at 18:45 GMT

Girl killed in Pakistani-administered Kashmir acid attack
http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-20173484

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, October 29, 2012, CET 00:58, GMT (28/10-12) 23:58
> [...]

> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

Krigsforbrydelser: Syriska soldater brutalt m�rdade

-

DR S145 fre 02 nov 15:21:52
2.november dr.dk/nyheder 08:43

CIA SPILLEDE DTOR ROLLE I BENGHAZI
CIA spillede en central rolle i
Benghazi i det �stlige Libyen, da USA's
konsulat i byen blev angrebet af
bev�bnede m�nd den 11. september i �r.

Fire amerikanske embedsm�nd, deriblandt
USA's ambassad�r Christopher Stevens,
blev dr�bt ved angrebet i Benghazi.

Det v�kker derfor stor opsigt i
Washington, at agenter fra
efterretningstjenesten CIA var langt
mere aktiv i kampen mod opr�rerne end
tidligere antaget.

- CIA-agenter blev sendt ud fra en
hemmelig base i Benghazi, siger anonyme
embedsm�nd i Washington til flere
amerikanske medier.

CIA spillede stor rolle under ambassad�rdrab i Libyen

2. november 2012 08:43
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2012/11/02/1102084343.htm

-

DR S158 fre 02 nov 15:21:52
2.november dr.dk/nyheder 10:48

VIDEO VISER HENRETTELSER I SYRIEN
Mindst 153 mennesker blev dr�bt i
Syrien torsdag, og optagelser lagt ud
p� YouTube viser opr�rere foretage
summariske henrettelser af soldater.

Ved tre koordinerede angreb p� milit�re
kontrolposter i det nordlige Syrien
dr�bte opr�rere mindst 28 soldater,
siger gruppen Observatorium for
Menneskerettigheder.

I alt skal 72 soldater, 38 opr�rere og
43 civile v�re blevet dr�bt torsdag.
Videoen p� YouTube viser opr�rere sl�
l�s p� omkring 10 soldater, inden de
bliver tvunget ned p� jorden, hvor de
henrettes med automatiske gev�rer.

L�s ogs� ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2012/11/02/1102104824.htm

-

DR S161 fre 02 nov 15:21:53
2.november dr.dk/nyheder 11:26

DERFOR F�NGSLES PKK-ST�TTER
Store indkast i en d�gnboks i Danske
Bank til ROJ TV og sms'er med form�let
for indsamling af millioner f�r �stre
Landsret til at stadf�ste
varet�gtsf�ngslingen af ni mist�nke for
terrorst�tte til den militante
organisation PKK.

Det skriver landsretten i en
pressemeddelelse kort efter
stadf�stelsen fredag af ni ud af 10
sigtede i sagen.

Optagelser fra overv�gningskameraer
viser, at to af de sigtede is�r fra
november 2011 til januar 2012, flere
gange har lavet indkast i d�gnboks hos
Danske Bank.

L�s ogs� ...

DR S171 fre 02 nov 15:21:53
2.november dr.dk/nyheder 15:10

KINA DROPPER ORGANER FRA D�DSD�MTE
Omkring to-tredjedele af alle organer
til transplantation i Kina stammer fra
fanger p� d�dsgangen.

Men den praksis skal nu udfases
allerede fra n�ste �r, siger en
h�jtst�ende ekspert fra det kinesiske
sundhedsministerium, Haibo Wang.

- Vi kan ikke n�gte d�dsd�mte fanger
deres til ret til at donere organer,
men samtidig er det hverken etisk eller
holdbart at have et transplantationss-
ystem, der er afh�ngigt af dem, siger
Wang til Verdenssundhedsorganisationens
magasin 'Bulletin'.

Kina henretter flere mennesker end
noget andet land i verden.

L�s ogs� ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2012/11/02/145101.htm

Kommentar:

NOT good enought!
Det kommunistiske *diktaturet* SKAL afskaffes i
Cannibalistan!

Kina afsl�rer nyt super�v�ben

Fredag d. 2. nov. 2012 kl. 09:22 af Magnus Bjerg, ma...@tv2.dk / Reuters
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-59575890
:kina-afsl%C3%B8rer-nyt-superv%C3%A5ben.html

Hmm ... (memory on from) ...

https://sites.google.com/site/etfootsteps/home

and ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/files/14-xxx/14-810

Et udsagn:

("Melodi": Mig osse �del�gge naturen)

Uha!

Mig er s� bange, mig synger lange, bange sange
(for mig har d�rlig samvittighed og ved, at dette kr�ver
straf)!

Men det t�r mig ikke indr�mme, s� derfor mig n�dt til at
spille med musklerne!

148 SVT Text Fredag 02 nov 2012
V�RLDEN I KORTHET 1 NOVEMBER

Ryssland En liga som �gnat sig �t
handel med sp�dbarn har avsl�jats
i Kaukasus. Polisen grep en 62-�rig
kvinna som hade bjudit ut en nyf�dd
pojke i Tjetjenien f�r motsvarande
drygt 110.000 kronor. 12 personer ska
ha ing�tt i det kriminella n�tverket.

Bahrain FN:s generalsekreterare Ban
Ki-Moon uppmanar Bahrain att h�va
f�rbudet f�r demonstrationer och andra
politiska protester. F�rbudet hotar
att f�rv�rra mots�ttningarna, enligt
Ban, som manar det sunnistyrda
kungad�met att respektera yttrande-
och m�tesfrihet.

-

137 SVT Text Fredag 02 nov 2012
UTRIKES PUBLICERAD 2 NOVEMBER

Nigeria: Arm�n anklagas f�r massaker

Soldater ur Nigerias arm� anklgas f�r
att ha genomf�rt en massaker p� unga
m�n i staden Maiduguri, ett av den
islamistiska rebellr�relsen Boko
Harams starkaste f�sten.

Enligt boende i staden samlades ton-
�ringar och m�n i 20-�rs�ldern ihop
av soldater och f�rdes bort.
-Allt vi h�rde var pistolskott, de
sk�t ihj�l dem p� fl�cken, sade ett
vittne enligt nyhetsbyr�n AFP.

Milit�ren f�rnekar uppgifterna.
Extremistgruppen Boko Haram har under
de senaste �ren genomf�rt en rad
attatcker mot framf�r allt kristna.

-

138 SVT Text Fredag 02 nov 2012
UTRIKES PUBLICERAD 2 NOVEMBER

Syriska soldater brutalt m�rdade

En videoinspelning som ska ha gjorts
n�r syriska rebeller i veckan tog �ver
en v�gsp�rr i norra Syrien har riktat
uppm�rksamheten p� hur rebellerna
behandlar f�ngna soldater.

Filmen visar hur en grupp tillf�nga-
tagna m�n, som uppges vara soldater
brutalt misshandlas och skjuts ihj�l.

-Det ser v�ldigt mycket ut som ett
krigsbrott, s�ger en FN-representant,
och den oppositionellan paraply-
organisationen Syriska Nationella
R�det uppmanar rebellernas ledning
att st�lla ansvariga till svars.

-

Medvedev: Punkband burde ikke v�re f�ngslet

2. november 2012
http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/485044:Udland--Medvedev--Punkband-burde-ikke-vaere-faengslet

-

Ny uro i Bahrain efter demonstrationsforbud

2. november 2012
http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/485071:Udland--Ny-uro-i-Bahrain-efter-demonstrationsforbud

-

Syrisk opposition: USA undergraver revolution

2. november 2012, CET 16:50
http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/485058:Udland--Syrisk-opposition--USA-undergraver-revolution

Syriens st�rste oppositionsgruppe langer h�rdt ud mod USA,
som beskyldes for at undergrave den syriske revolution.

[ ... ]

- Enhver diskussion, der har til form�l at underkende Det
Syriske Nationale R�d eller skabe nye organer, der kan
erstatte det, er et fors�g p� at undergrave den syriske
revolution, lyder det fra oppositionsgruppen.

-

Netanyahu i Paris - Frankrig st�tter flere sanktioner mod Iran

Tilf�jet til udfordringen.dk: 01.11.2012, 14:08
Artiklen bragt i Udfordringen uge 44/2012

http://www.udfordringen.dk/art.php?ID=25106

Statsminister Binyamin Netanyahu, der i disse dage er i
Paris, har sammen med sin v�rt, pr�sident Francois
Hollande, udtalt, at der er brug for flere sanktioner mod
Iran for at standse Teherans atomprogram.

-

Hollande: 'Frankrig vil bek�mpe antisemitisme'

Tilf�jet til udfordringen.dk: 02.11.2012, 11:28
Artiklen bragt i Udfordringen uge 44/2012

http://www.udfordringen.dk/art.php?ID=25107

Ved en mindeh�jtideliged i Toulouse ig�r for fire j�der,
der blev dr�bt af en terrorist i marts, sagde Frankrigs
pr�sident, Francois Hollande: - Frankrig vil beslutsomt
bek�mpe antisemitisme.

-

Syria rebels face war crime claim

2 November 2012 Last updated at 17:19 GMT

Syria conflict: Rebels may have committed war crime - UN
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-20177384

The UN says a video that appears to show Syrian rebels
murdering soldiers or pro-government militiamen could be
evidence of a war crime.

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, October 29, 2012, CET 00:58, GMT (28/10-12) 23:58
> [...]
> [ ... ]

Forbryderen Assad fortsat på fri fod (= lovløs planet, ifølge din nabo, Mankind)

Det palæstinensiske selvstyres *folkevalgte* præsident Abu Mazen anerkender Israel

Søvndal fordømmer drab på soldater

Fredag d. 2. nov. 2012 kl. 21:56 af Ane Thorhauge Sørensen, an...@tv2.dk
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-59623307
:s%C3%B8vndal-ford%C3%B8mmer-drab-p%C3%A5-soldater.html

132 SVT Text Lördag 03 nov 2012
UTRIKES PUBLICERAD 3 NOVEMBER

FN: Ingen bättring i Nordkorea

Levnadsförhållanden och respekt för
mänskliga rättigheter har inte blivit
bättre i Nordkorea under den nye leda-
ren Kim Jong-Un än under hans fars
regim, enligt FN:s rapportör Marzuki
Darusman.

I sin årliga rapport anklagar han
bl.a. Nordkorea för att skicka poli-
tiska fångar till läger där de utsätts
för tvångsarbete och tortyr.

Nordkoreas FN-delegation avfärdade
anklagelserna som grundlösa och en
produkt av USA:s och EU:s fientliga
inställning.

-

148 SVT Text Lördag 03 nov 2012
VÄRLDEN I KORTHET 3 NOVEMBER
2(2)

Georgien Den nyvalde premiärministern
Bidzina Ivanisjvili föreslår att pre-
sident Micheil Saakasjvili flyttar
från presidentpalatset till ett kontor
i regeringskansliet. Det är omoraliskt
att bo så när det finns så många flyk-
tingar i landet, sade miljardären
Ivanisjvili.

-

NRK 140

USA bekymret for srilankesisk rett

-

ABU MAZEN ANERKENDER ISRAEL; HAMAS RASER

Fredag den 2. november 2012
http://www.ordetogisrael.dk/nyheder.php?action=laesnyhed&id=3359

Det var nogle bemærkelsesværdige udtalelser, som
præsidenten for det palæstinensiske selvstyre Mahmoud
Abbas, også kendt som Abu Mazen, torsdag aften fremsatte
i et interview til den israelske Tv-kanal Channel 2.

Utvetydigt fastslog Abu Mazen, at han anerkender staten
Israels eksistens inden for 1967-grænserne.

Han beskrev sig selv som en palæstinensisk flygtning fra
byen Safed, der i 1948 blev en del af Israel. Men
samtidig sagde han, at han ikke vil kræve ret til at
vende tilbage til byen som beboer, men højst komme på
besøg som en turist.

»For mig er Palæstina områderne med 1967-grænserne og med
Østjerusalem som hovedstad,« lød det fra Abu Mazen.
»Vestbredden og Gaza er Palæstina, alt andet er Israel«.

Abu Mazen sagde, at så længe han er palæstinensisk
præsident, vil han ikke tillade en ny voldelig intifada:
»Vi vil ikke gå tilbage til terror og vold. Vi vil kun
arbejde gennem diplomati og fredelige midler«.

Interviewet er endnu et forsøg fra Abu Mazens side på at
berolige israelerne, inden det Palæstinensiske Selvstyre
snart indgiver en ansøgning om observatørstatus i FN som
ikke-medlemsstat.

Abu Mazens udtalelser anerkender ikke blot staten Israel
inden for grænserne fra 1948-1967. Men de ser også ud til
at opgive kravet om, at de palæstinensiske flygtninge
skal have »ret til at vende tilbage« til de områder, der
forlod i 1948. Begge del vækker stærk vrede hos mange
palæstinensere.

En række Hamas-folk har i dag udtalt sig meget skarpt mod
Abu Mazen.

Den palæstinensiske premierminister i Gazastriben, Ismail
Haniyeh, sagde, at Abu Mazens udtalelser er »ekstremt
farlige« og i strid med al palæstinensisk politik.

Et medlem Hamas' politibureau, Izzat Rishek, sagde til
den britiske avis The Guardian, at »retten til at vende
tilbage« er hellig og ikke til debat. Han understregede,
at Abu Mazens udtalelser er chokerende, og at
palæstinenserne aldrig vil »opgive selv den mindste
jordpartikel af Palæstina«.

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/mideast-peace-p/14-785

Sent: Saturday, October 27, 2012, CET 16:23, GMT 14:23
Subject: The Mideast Peace Process -
Var: Halvmåne og hagekors (Det tredje rige, araberne og Palæstina) ...
Antisemitisme
14785 news:508bee49$0$292$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/VFau9hgUotQ/wpCXJ1g4Ys0J
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/x8oKmIFWfcQ/JiqoK3YTPbEJ

and ...

(The *Copyright*)

https://sites.google.com/site/etbible/home/files/14-xxx/14-810

Fornuftig gjort af Det palæstinensiske selvstyres
*folkevalgte* præsident Abu Mazen. Og tak for det ... :-)

Vort borgerskab er i kosmos (havde jeg nær sagt), og her
er der masser af plads!

Og *alt* menneskeskabt på jorden vil en dag blive brændt
op, når Solen udvider sig og dør.

Så det er hul-i-hovedet at opprioritere ting (som hverken
kan gå, se, høre eller tale) så meget, at det bliver en
*afgud*!

Ihukom Jesu Ord:

http://www.biblegateway.com/passage/?search=john%204.21-24&version=KJV

"Tro mig ... (Det er) hverken på dette
bjerg (i Samaria i Israel) eller i Jerusalem,
I skal tilbede Skaberen (Faderen).

Gud er ånd, og de, som tilbeder ham,
bør tilbede i ånd og sandhed."

(John 4,21-24)

Og skønt man ikke er kristen, men derimod muslim, vil man
ok kunne nikke genkendende til dette standpunkt, at vi
ikke må tilbe' jordiske ting (herunder byen Jerusalem
eller landområder i Israel osv.), da det jo - i så fald -
er SHIRK; altså afgudsdyrkelse!

Kun *fanatikere*, der tror, at Gud ønsker vold, mord, død
og ødelæggelse, klamrer sig til disse jordiske ting,
endskønt de hverken kan gå, se, høre eller tale! - religiøse
*galninge*, som de jo er, der bare søger jordisk magt for
enhver pris! Følg dem, og du er sikret din egen undergang!

Men vi andre; vi skal videre (og her er OLSO-fredsprocessen
nødvendig, idet vi anerkender alle menneskers ret til liv
bag sikre og anerkendte grænser) ... :-)

Hvorfor ?

Hvorfor skal vi videre ?

Jamen fatter I det ikke ?

Input:

(The *Copyright*)

https://sites.google.com/site/etbible/home/files/14-xxx/14-810

and ...

https://sites.google.com/site/etfootsteps/home

Menneskeheden har fået en "bejler" (ude i Rummet)!

Og dette kommer til at revolutionere alt!

Muligvis bliver det Menneskehedens Bryllupsdag, dette
stævnemøde (med folket udefra).

Da skal ... (Isaiah 2)

-

Rebels 'attack key Syria airbase'

3 November 2012 Last updated at 08:03 GMT
Syria conflict: Rebels 'attack key airbase at Taftanaz'
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-20190404

Rebels in Syria say they have launched a major offensive
to capture the key airbase of Taftanaz in the north of
the country.

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, October 29, 2012, CET 00:58, GMT (28/10-12) 23:58
> [...]
> [ ... ]

Forbryderen Assad fortsat på fri fod (= lovløs planet, ifølge din nabo, Mankind)

Ikast-Brande kommune inviterer okkulte kræfter indenfor!

-

DR S136 lør 03 nov 11:12:26
3.november dr.dk/nyheder 08:40

KOMMUNE BETALER CLAIRVOYANTER
Tre lokale clairvoyanter skal til næste
år give Ikast-Brande Kommune gode råd
til, hvordan kommunen kan løse
velfærdsopgaver på en alternativ måde.

Det sker som et led i kommunens projekt
"Mental Frikommune", skriver Kristeligt
Dagblad.

Som led i projektet har kommunen
inddraget en lokal kunstnergruppe, og
den har nedsat et spirituelt råd med de
tre clairvoyante som et kunstværk.

De tre skal være med til mellem fire og
seks møder med borgere, medarbejdere og
muligvis politikere.

Læs også ...

https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/possession/00-024

Sent: Saturday, October 05, 2002 1:06 PM
Subject: Undskyld afbrydelsen
00024 news:IEAn9.74008$Qk5.3...@news010.worldonline.dk
http://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/0b8241fc26b7338a

___ quote begin ______________

[ ... ]

Hej Anders,

[ ... ]

... og det leder os hen på dit spørgsmål:
> Hvorlænge har du været kristen og hvordan er du blevet det?

Som barn og ung var jeg religiøs. Jeg troede på Gud, men Han var IKKE
personlig for mig. Jeg havde ikke læst Bibelen. Mit kendskab til Jesus var
yderst sparsomt. Åndens frugter manglede da også (jeg var en tyv)!

Følgen blev da også, at jeg fór vildt. Jeg eksperimenterede med afguder. På
et tidspunkt fangede bordet. Jeg havde åbnet mit hjertes dør for dæmoner
(der foregav at være fra Gud). Jeg blev besat af djævelen. Når-som-helst
kunne han trænge ind i mit væsen (billedlig talt: som om han havde min
hoveddørsnøgle) og gøre, hvad der passede ham. Jeg havde ganske simpelt ikke
kræfter til at smide ham ud, selvom jeg strittede imod med al min
menneskelige kraft. Mit liv blev til et mareridt. Det stod på i henved et
til to år.
Undervejs skreg jeg i min sjæl efter Gud. Jeg erfarede, at når jeg
bad/tikkede om hjælp, kom der en art Åndsmagt mig til hjælp. Ham og dæmonen
(eller hvad det nu var) kunne kæmpe/slås i timevis. Jeg kaldte hændelsen
"Kampen mellem Mørkets og Lysets sønner". Den Lyse Åndsmagt vandt altid
krigene (i mit legeme), så jeg begynde mer og mer at sætte pris på ham. Der
opstod et personligt forhold mellem ham og jeg. Mange gange spurgte jeg ham
om hans navn. En dag sagde ham, at han hed Mikael. Det sagde mig intet
(først nu her år senere ved jeg, at det var Ærkeenglen Mikael, for ham
kæmpede mod den onde (det onde) og vandt.
Han (Mikael) førte mig til Golghata's kors, og jeg fik regnskabet gjort
op. Fra da af kunne den onde ikke længere røre mig. Guds magt var/er
suveræn!

I am "The servant of Michael".

and ...

https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/possession/00-740

Sent: Sunday, November 16, 2003 9:34 AM
Subject: Re: Sjælevandring - løgn, gøgl ellerbedrag?
00740 news:sEGtb.34421$jf4.1...@news000.worldonline.dk
http://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/7ba9cb56e48791d8

___ quote begin ________________

"Claus Jørgensen" skrev (news:BBD9B2A8.E166%cla...@post8.tele.dk...):

> Hvordan forholder man sig til når TV2 viser en stribe udsendelser, der
> kommer med stærke indicier på at ihvertfald NOGLE har levet før?
> Afviser vi det som løgn, gøgl, bedrag og TV-fup (en lækker bidske for
> boulevardpressen at afsløre!!!).
> Eller er det mon noget, der kun gælder for folk, der IKKE er kristne?
> Eller er det noget som tidlige kirkefædre har bortcensureret fra de
> hellige skrifter?
> Eller skal vi bare lukke øjnene og sige at det kommer slet ikke os ved, så
> det kan vi bare lade som om ikke eksisterer?
> Jeg ville godt høre nogle bud!

DADDY-Break (2003-11-16, CET 08:59):
- "Det skal du (Output to Claus)."

Bibelen taler MEGET klart i denne sag:

Der må ingen findes hos dig (Guds Menighed), som lader sin søn eller datter
gå igennem ilden, ingen, som driver spådomskunst, tager varsler, er
sandsiger eller øver trolddom, ingen som foretager besværgelse eller gør
spørgsmål til genfærd og sandsigerånder og henvender sig til de døde
(5.Mos.18,10-11).

Hævder en såkaldt kristen noget andet (og kommer med klare "beviser"); da
tag dig i agt, for det er muligvis Herren (JHVH), som tester din troskab mod
Ham (5.Mos.13,1).

Bibelsk set skal begrebet 'NOGLE har levet før' forstås på følgende måde:

Der findes ikke genfærd, og mennesker har ikke levet før, men Iblîs
(Djævelen) bilder folk det ind (2.Tess.2,9-10).

Spørgsmålet er så, om informationer fra fortiden via Iblîs kan overføres til
sådanne folk, således at de kan fortælle om ting og hændelser, de ikke har
kendskab til ?

Muligvis er svaret "Ja". Alle skabninger (inklusiv Iblîs) kan trække på
erfaringer fra fortiden. Fremtiden derimod (The FUTURE) har Herren (JHVH)
ophavsret på (Es.42,8-9)

Hvis man først inviterer det *okkulte* indenfor - også
selvom man troede, det var det gode - da skal man nok
heller ikke regne med, at livet bliver en dans på roser!

-

Syrisk pige: Jeg kan se min far blive dræbt på facebook

3. november 2012 12:09
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2012/11/03/120059.htm

133 SVT Text Lördag 03 nov 2012
UTRIKES PUBLICERAD 3 NOVEMBER

Syriska rebeller angriper flygbas

Rebeller har påbörjat en omfattande
offensiv mot en flygbas i nordvästra
Syrien, uppger oppositionella grupper.

Operationen ska syfta till att "befria
flygbasen Taftanaz", enligt aktivist-
gruppen Syriska revolutionens general-
kommission.

Enligt BBC är det fem olika enheter
som med hjälp av raketer, granater och
andra vapen försöker ta över flyg-
basen.

Taftanaz har använts av regeringen för
att skicka stridsflyg mot rebell-
kontrollerade områden.

-

NRK 134

14 kidnapparar drepne i Nigeria

-

NRK 133

Hjelpearbeider-gisler satt fri

... i Niger ... holdt fanget ... i Mali. ...

-

Syriske oprørere angriber luftbase i Idlib

3. november 2012
http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/485150:Udland--Syriske-oproerere-angriber-luftbase-i-Idlib

-

Kritik af at kommune bruger penge på clairvoyante

3. november 2012
www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/485099:Kirke---tro--Kritik-af-at-kommune-bruger-penge-paa-clairvoyante

Hvordan løser man velfærdsopgaver på den bedste måde? Det
skal et spirituelt råd hjælpe Ikast-Brande Kommune med at
finde ud af

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, October 29, 2012, CET 00:58, GMT (28/10-12) 23:58
> [...]

> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

Syrien: Opr�rere fors�ger igen at samle sig

-

DR S152 l�r 03 nov 17:39:06
3.november dr.dk/nyheder 17:27

SE RUMSTATION FRA DIN BAGHAVE
Den amerikanske rumorganisation Nasa
introducerer med en ny service til
alle, der er interesseret i at se den
permanente rumstation ISS, som er i
kredsl�b om Jorden.

Interesserede kan p� internetadressen
spotthestation.nasa.gov tilmelde sig
den s�rlige service.

Nasa vil sende en e-mail eller en SMS,
n�r man har en chance for at se ISS
fare forbi p� himlen lige der, hvor man
bor.

Man vil f� nogle timers varsel, og n�r
tiden er inde, s� g�r man bare ud i sin
have og kigger op, siger Nasa.

L�s ogs� ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2012/11/03/1103172751.htm

Kommentar:

:-)

Hmm ... (memory on from) ...

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/mideast-peace-p/14-812

Sent: Saturday, November 03, 2012, CET 10:14, GMT 09:14
Subject: Det pal�stinensiske selvstyres *folkevalgte* pr�sident Abu Mazen
anerkender Israel -
Var: 2012 uge 44 (news samlet)
14812 news:5094e07b$0$291$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/52dxE6jGhoY/Gm9p8ukhLS8J

[ ... ]

Vort borgerskab er i kosmos (havde jeg n�r sagt), og her
er der masser af plads!

Jeg forventer, at en rumby vil skabe et kunstigt
tyngdefelt (modsat ISS).

Og - for �vrigt - tak for �bningen af NED-DATA-base
adgangen (der ellers hidtil desv�rre ikke har virket).
Det g�r efters�gningen noget nemmere ... :-)

-

DR S157 s�n 04 nov 08:11:49
3.november dr.dk/nyheder 21:53

GAZA-PAL�STINENSERE RASER MOD ABBAS
Den pal�stinensiske selvstyrepr�sident,
Mahmoud Abbas, har udl�st vrede blandt
sine landsm�nd i Gazastriben.

Til geng�ld er der gl�de i Israels
pr�sidentkontor.

Det skyldes, at Abbas til israelsk tv
har antydet, at pal�stinenserne m�ske
skal glemme et af deres helt centrale
krav i striden med Israel om samme
landomr�de, nemlig kravet om, at
pal�stinensiske flygtninge skal have
ret til at vende hjem.

Abbas sagde i interviewet fredag aften,
at han ikke har planer om at g�re krav
p� sit barndomshjem i byen Safed i
Galil�a, der i dag ligger i Israel.

L�s ogs� ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2012/11/03/1103215322.htm

-

DR S164 s�n 04 nov 08:11:50
4.november dr.dk/nyheder 06:20

SOVJET-R�DGIVER: SOHN FIK MILLIONER
Manden, der f�rte regnskab med Moskvas
hemmelige overf�rsler af h�rd valuta
til kommunistpartier i Vesten,
afsl�rer, at Ole Sohn (SF) som formand
for DKP (Danmarks Kommunistiske Parti)
personligt modtog millioner af kroner i
kontanter i �rene 1987-90. Det skriver
Jyllands-Posten.

- Jeg f�rte Sohns navn ind i
protokollen p� baggrund af et kodet
telegram fra KGB, hvoraf det fremgik,
at Sohn havde modtaget pengene, siger
Vladimir Versjinin.

Det er f�rste gang, han fort�ller om
den tophemmelige operation med at
overf�re h�rd valuta til fremme af
kommunismens sag uden for Sovjet.

L�s ogs� ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2012/11/04/1104062029.htm

-

DR S167 s�n 04 nov 08:11:50
4.november dr.dk/nyheder 08:03

SYRIEN: OPR�RERE FORS�GER AT SAMLES
Opr�rerne i Syrien erobrer terr�n p�
landjorden, men oppositionen har
fortsat sv�rt ved at samle sig.

S�ndag g�res det endnu et fors�g, n�r
den st�rste oppositionsgruppe, Det
Syriske Nationalr�d (SNC), m�des med
andre grupperinger i Doha i Qatar.

Den interne uenighed har f�et USA til
at l�gge pres p� SNC, der har base i
Tyrkiet.

SNC kan ikke l�ngere opfattes som leder
af oppositionen if�lge udenrigsminister
Hillary Clinton.

SNC beskylder USA for at undergrave den
syriske revolution med kritikken.

L�s ogs� ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2012/11/04/1104080303.htm

Se rumstationen fra din baghave

L�rdag d. 3. nov. 2012 kl. 16:24 af ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-59633322
:se-rumstationen-fra-din-baghave.html

-

Israel klager over syrisk milit�r i Golan

L�rdag d. 3. nov. 2012 kl. 16:39 af ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-59633485
:israel-klager-over-syrisk-milit%C3%A6r-i-golan.html

Israel har klaget til FN over Syrien, der har k�rt
kampvogne ind i den demilitariserede zone i Golan.

Tre syriske kampvogne er if�lge Israel k�rt ind i den
demilitariserede zone ved Golanh�jdedraget.

Kommentar:

En opportunist vil altid fors�ge at ... bla, bla, bla.

Derfor har Damaskus v�ret tilholdssted for alskens
d�mon-aktivitet med terror osv.

L�res�tningen er:

Stol ALDRIG p� en opportunistisk psykopat! Heller ej mht.
en fredsaftale.

Ikke s� underligt af OSLO-freds-processen blev saboteret
med utallige selvmordsterrorbomber i Israel udf�rt af
Hamas med hovedkontor i Damaskus!

L�r *realister*

Morderiske psykopater skal sp�rres inde eller aflives!

-

Frygter hellige krigere i Syrien

L�rdag d. 3. nov. 2012 kl. 19:34 af Maria Bundgaard, ma...@tv2.dk
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-59642695
:frygter-hellige-krigere-i-syrien.html

-

Gaza-pal�stinensere raser mod Abbas

L�rdag d. 3. nov. 2012 kl. 21:34 af ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-59646877
:gazapal%C3%A6stinensere-raser-mod-abbas.html

-

Skolepiger angrebet med syre

S�ndag d. 4. nov. 2012 kl. 02:24 af ritzau / here
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-59649073
:skolepiger-angrebet-med-syre.html

Opr�rsbev�gelsen Taliban har fundet p� en ny grusom
taktik for at forhindre unge kvinder i at tage en
uddannelse: De kaster syre i ansigtet p� pigerne.

Kommentar:

Man fornemmer hurtigt, at en *mandschauvinistisk* religion
m� v�re hjemmestrikket; alts� fup og svindel, for
sp�rgsm�let melder sig jo: Kan en Skaber v�re s� ond
overfor sine skabninger? - N�ppe!

-

Syrien: Opr�rere fors�ger igen at samle sig

S�ndag d. 4. nov. 2012 kl. 07:04 af ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-59649182
:syrien-opr%C3%B8rere-fors%C3%B8ger-igen-at-samle-sig.html

-

Moskva: Sohn fik sovjetmillioner

S�ndag d. 4. nov. 2012 kl. 00:29 af David Buch, da...@tv2.dk
for TV 2 Nyhederne (opd. d. 4/11 2012; 08:06)

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-59649029
:moskva-sohn-fik-sovjetmillioner.html

134 SVT Text S�ndag 04 nov 2012
UTRIKES PUBLICERAD 3 NOVEMBER

Kurdisk protest om hungerstrejk

Kurdiska grupper demonstrerade p� l�r-
dagen i Diyarbakir i syd�stra Turkiet
till st�d f�r n�ra 700 kurder som
hungerstrejkar i turkiska f�ngelser.

Demonstranterna skingrades av polis
med t�rgas, men inga st�rre samman-
st�tningar intr�ffade, enligt vittnen.
Minst 20 personer greps, enligt AFP.

De hungerstrejkande f�ngarna kr�ver,
enligt uppgifter fr�n kurdiska Freds-
och demokratipartiet till CNN, till-
l�telse att anv�nda kurdiska i skolor
och domstolar samt att den f�ngslade
PKK-ledaren Abdullah �calan sl�pps ur
isoleringscell.

-

136 SVT Text S�ndag 04 nov 2012
UTRIKES PUBLICERAD 3 NOVEMBER

Egyptiska poliser d�dade i Sinai

Bev�pnade m�n d�dade tre egyptiska
poliser och skadade en fj�rde sv�rt
i dag i El Arish p� Sinaihalv�n,
rapporterar statlig tv. �ven en
civilperson skadades.

S�kerhetsstyrkorna satte upp avsp�rr-
ningar runt staden f�r att kunna gripa
m�nnen. S�kerhetssystemet i det
bergiga �kenlandskapet kollapsade n�r
upproret mot president Hosni Mubarak
startade i februari 2011.

Sedan dess har flera militanta
attacker riktats mot s�kerhetsstyrkor
i Sinai, som gr�nsar till Israel och
Gazaremsan.

-

148 SVT Text S�ndag 04 nov 2012
V�RLDEN I KORTHET 3 NOVEMBER
1(3)
[ ... ]

Pakistan Ledaren f�r en lokal freds-
kommitt�, tre livvakter och tv� andra
personer d�dades p� l�rdagen vid ett
sj�lvmordsattentat i staden Buner i
nordv�stra Pakistan. Fredsaktivisten
Fateh Khan hade en ledande roll n�r
militanta islamister tvingades ut ur
regionen 2009, skriver franska AFP.

-

148 SVT Text S�ndag 04 nov 2012
V�RLDEN I KORTHET 4 NOVEMBER
2(3)

Egypten Ett tusental m�nniskor demon-
strerade p� l�rdagen i Kairo f�r krav
p� slut p� brutaliteten i f�ngelserna
och f�rbud mot tortyr i den nya grund-
lagen. M�nniskor�ttsgrupper h�vdar att
m�nga som d�mts efter revolutionen
torterats i f�ngelset, uppger Reuters.

Japan F�rsvarsdepartementet har beg�rt
motsvarande 2,5 miljarder kr f�r att
utveckla ett f�rarl�st plan som kan
uppt�cka nordkoreanska robotattacker
och m�ta Kinas milit�ra uppbyggnad.
Dr�narna �r t�nka att s�ttas in 2020,
skriver tidningen Yomiuri Shimbun.

-

NRK 136

Syriske stridsvogner p� Golanh�yden

-

NRK 138

Nye grove voldsvideoer fra Syria

-

SP�NDING I ISRAEL OM AMERIKANSK PR�SIDENTVALG

S�ndag den 4. november 2012
http://www.ordetogisrael.dk/nyheder.php?action=laesnyhed&id=3360

Verden over f�lges forl�bet af det amerikanske
pr�sidentvalg meget t�t. Meningsm�lingerne tyder p�, at
de to kandidater, pr�sident Barack Obama og den
republikanske udfordrer Mitt Romney ligger meget t�t.

Ogs� i Israel er der stor sp�nding om udfaldet. For
Israel betyder det endnu mere end for de fleste andre
lande i verden, hvem der sidder p� posten som USA's
pr�sident.

Kommentar:

Men uanset udfaldet vil USA altid vedblive af v�re en
fredselskende nation, der ikke vil tollerere uret (hvor
psykopater bare f�r lov at h�rge planeten med alskens
ondskab)!

Der er - med andre ond - nogle *grunds�jler*, der aldrig
kan rokkes p�: Frihed, herunder ytringsfrihed og
religionsfrihed ...

-

Syria opposition to meet in Doha

4 November 2012 Last updated at 01:57 GMT

Syria opposition groups set for crucial Doha meeting
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-20196107

Syrian opposition groups are due in the Qatari capital,
Doha, to discuss forming a more united front against
President Bashar al-Assad.

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, October 29, 2012, CET 00:58, GMT (28/10-12) 23:58
> [...]
> [ ... ]

Forbryderen Assad fortsat på fri fod (= lovløs planet, ifølge din nabo, Mankind)

Explosion skakade centrala Damaskus

-

DR S170 søn 04 nov 12:25:02
4.november dr.dk/nyheder 10:00

HELLE THORNING-SCHMIDT I BURMA
Udenlandske virksomheder og
hjælpeorganisationer vælter ind i
landet for at udnytte at det fattige
land på rekordtid har gennemgået en
helt usædvanlig demokratiserings
proces.

EU og USA har løftet sanktionerne mod
landet og der er mange steder en
udbredt begejstring over at udviklingen
er gået så hurtigt.

I dag er statsminister Helle Thorning-
Schmidt i Burma for at åbne en fast
diplomatisk repræsentation i landet.

Hun mødes med flere repræsentanter fra
regeringen og oppositionslederen Aung
San Suu Kyi.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2012/11/04/094628.htm

-

DR S172 søn 04 nov 12:25:02
4.november dr.dk/nyheder 11:23

XILAI SMIDT UD AF KOMMUNISTPARTI
Den skandaleramte tidligere kinesiske
toppolitiker Bo Xilai er nu også blevet
smidt ud af det regerende
kommunistparti, oplyser statslige
kinesiske medier søndag.

For godt en uge siden blev han smidt ud
af Kinas parlament.

Bortvisningerne baner vejen for en
straffesag mod eks-partibossen, da han
dermed mister sin parlamentariske
immunitet.

Bo Xilais kone, Gu Kailai, og hans
tidligere politichef er begge fængslet
for deres rolle i en drabssag, der
anses for at være den første store
skandale i Kina i to årtier.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2012/11/04/1104112329.htm

-

DR S175 søn 04 nov 21:59:01
4.november dr.dk/nyheder 14:15

DANMARK ØGER STØTTE TIL BURMA
Danmark står Burma bi med mere
ulandsbistand samt støtte til fortsatte
reformer i landet.

Sådan siger statsminister Helle
Thorning-Schmidt (S) efter sine møder
søndag med oppositionsleder Aung San
Suu Kyi og repræsentanter for
regeringen i landet.

Statsministeren har i byen Yangon åbnet
et dansk og norsk repræsentationskontor
sammen med Norges statsminister Jens
Stoltenberg.

Kontoret styrker dansk bistand til
Burma og viser, at Danmark gerne
engagerer sig mere, siger Helle
Thorning-Schmidt.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2012/11/04/1104140524.htm

-

DR S116 søn 04 nov 21:58:57
4.november dr.dk/nyheder 17:53

FRANKRIG STØTTER LIBANON I KONFLIKT
Frankrigs præsident, Francois Hollande,
der søndag er på en lynvisit i Libanons
hovedstad, Beirut, lover at beskytte
Libanon mod trusler om destabilisering
som følge af den blodige konflikt i
nabolandet Syrien.

- Frankrig vil gøre alt for at
garantere Libanons uafhængighed,
sammenhold og sikkerhed.

- Frankrig er fast besluttet på med al
kraft at modsætte sig en
destabilisering af Libanon, siger
Hollande på et fælles pressemøde med
Libanons præsident, Michel Sleiman.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2012/11/04/1104175313.htm

-

DR S122 søn 04 nov 21:58:57
4.november dr.dk/nyheder 19:57

RUSSERE I PROTEST MOD INDVANDRERE
Ruslands præsident, Vladimir Putins,
indvandringspolitik fik søndag en
bredside af tusindvis af nationalister,
der gik på gaderne i Moskva, den
russiske hovedstad.

Arrangørerne sagde, at der var 20.000
deltagere i demonstrationen, mens
politiet kun kunne tælle sig frem til
omkring 6000.

Men uanset antal blev der protesteret
mod Putins indvandringspolitik, som
ifølge demonstranterne er for lempelig.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2012/11/04/1104195754.htm

-

DR S125 søn 04 nov 21:58:58
4.november dr.dk/nyheder 21:57

REJSEN ER SLUT FOR USS ENTERPRISE
En epoke er slut for USA's flåde.

USS Enterprise, der med 342 meter er
flådens længste hangarskib, er vendt
hjem til sin hjemmehavn Norfolk i
delstaten Virginia.

Dermed har det store krigsskib
afsluttet sin sidste udstationering,
der var i Den Persiske Golf.

Nu er det slut, men det er ikke
pensionering og en tilværelse som
museum, der venter.

Det er skærebrændere og atomeksperter,
der skal partere skibet og sikre, at
atomreaktorerne forsegles forsvarligt
og placeres under betryggende forhold.

Læs også ...
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2012/11/04/1104215737.htm

Frankrig lover Libanon støtte i Syrien-krise

Søndag d. 4. nov. 2012 kl. 16:14 af ritzau / jely
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-59655769
:frankrig-lover-libanon-st%C3%B8tte-i-syrienkrise.html

-

Rivaliserende libyske militser i natlige kampe

Søndag d. 4. nov. 2012 kl. 16:34 af ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-59656320
:rivaliserende-libyske-militser-i-natlige-kampe.html

-

Ahmadinejad skal stå skoleret i parlamentet

Søndag d. 4. nov. 2012 kl. 17:34 af ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-59664879
:ahmadinejad-skal-st%C3%A5-skoleret-i-parlamentet.html

-

Russere protesterer mod indvandring

Søndag d. 4. nov. 2012 kl. 17:54 af ritzau
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-59665036
:russere-protesterer-mod-indvandring.html

-

Rejsen er slut for USS Enterprise

Søndag d. 4. nov. 2012 kl. 20:54 af ritzau / jely
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-59667968
:rejsen-er-slut-for-uss-enterprise.html

130 SVT Text Söndag 04 nov 2012
UTRIKES PUBLICERAD 4 NOVEMBER

Explosion skakade centrala Damaskus

En explosion skakade i dag centrala
Damaskus, rapporterar statliga medier.
Den ska ha ägt rum nära ett hotell och
nära lokaler som tillhör ett statligt
kontrollerat fackförbund. Flera perso-
ner ska ha skadats.

Oppositionella i Damaskus uppger för
TT att explosionen ägde rum nära hårt
bevakade militäranläggningar.

Lokala aktivister uppgav tidigare
i dag att syriskt flygvapen bombade
delar av Damaskus utkanter. Även i
Aleppo och på andra håll pågick bomb-
ningar, enligt Lokala samordnings-
kommittéerna (LCC).

-

131 SVT Text Söndag 04 nov 2012
UTRIKES PUBLICERAD 4 NOVEMBER

Försök att ena syrisk opposition

Flera hundra ledare inom den syriska
oppositionen inledde på söndagen en
rad möten i Qatars huvudstad Doha.

Förhoppningen är att samla oppositio-
nella företrädare och brigadbefäl-
havare i en enad organisation, rappor-
terar den franska nyhetsbyrån AFP.

Paraplyorganisationen SNC, Syriska
nationella rådet, som mest består
av politiker i exil, har fått stark
kritik såväl från omvärlden som
inifrån Syrien för att inte vara
representativ för oppositionen.

-

135 SVT Text Söndag 04 nov 2012
UTRIKES PUBLICERAD 4 NOVEMBER

Egyptens kopter har fått ny påve

Egyptens kopter fick i dag en ny
ledare när en ung pojke med förbundna
ögon traditionsenligt drog namnet på
den 118:e påven av Alexandria ur en
genomskinlig urna.

Biskopen Tawadros, 59, en av tre
kandidater som valts av ett råd
bestående av koptiska ledare, efter-
träder påve Shenuda III som dog
i mars, 88 år gammal.

Kristna kopter utgör mellan sex och
tio procent av Egyptens befolkning.

-

136 SVT Text Söndag 04 nov 2012
UTRIKES PUBLICERAD 4 NOVEMBER

Nationalister på marsch i Ryssland

Demonstrationer organiserade av den
ryska nationaliströrelsen har samlat
tusentals deltagare runtom i landet
i dag. I Moskva räknade polisen till
runt 6.000 deltagare, medan arrangö-
rerna talade om 10.000.

Marschen i Moskva är godkänd av myn-
digheterna men står under kraftig
bevakning av polis och trupper.

Rökbomber gick av i Moskva och lys-
raketer sköts mot polishelikoptrar.
Trots det ingrep inte polisen. Natio-
nalisterna uttryckte missnöje med
bl.a. migrantarbetare, men framför
allt med president Vladimir Putin.

-

175 SVT Text Söndag 04 nov 2012
BAKGRUND PUBLICERAD 4 NOVEMBER

Fem miljoner flyktingar enligt FN

Flyktingfrågan är en av de svåraste
nötterna att knäcka för att få till
en hållbar fred i Mellanöstern.

Palestinska flyktingar har spritts
i regionen i vågor, främst vid staten
Israels bildande 1948 och efter juni-
kriget 1967. FN-organet Unrwa anger
antalet registrerade palestinska
flyktingar till fem miljoner.

Enbart i de tolv flyktinglägren i
Libanon finns cirka 400 000. I grann-
länderna - i synnerhet i Libanon - har
lägren skapat spänningar, inom länder-
na och gentemot Israel.

Fortsättning på nästa sida >>>>

-

176 SVT Text Söndag 04 nov 2012
BAKGRUND PUBLICERAD 4 NOVEMBER

1982 invaderade Israel Libanon i syfte
att krossa PLO, som bedrev gerilla-
verksamhet från lägren.

Palestinierna kräver att flyktingar
och deras ättlingar ska få återvända
till dagens Israel. Israel vägrar och
anser att flyktingarna ska placeras
i en palestinsk stat.

Vid förhandlingar har man diskuterat
kompromisser: att Israel betalar
ersättning till flyktingar och låter
ett litet antal återvända.

(TT)

-

139 SVT Text Söndag 04 nov 2012
UTRIKES PUBLICERAD 4 NOVEMBER

Strider och plundring i Tripoli

I Libyens huvudstad Tripoli utbröt
på söndagen våldsam skottlossning
mellan två rivaliserande milisgrupper.

Ett av säkerhetstjänstens högkvarter
har stuckits i brand och Tripolibor
vittnar om plundring.

Båda de stridande miliserna lyder på
pappret under SSC, ett paraplyorgan
som bildats för att samla miliser som
vägrat ansluta sig till armén. Milis-
erna har också motsatt sig avväpning.

Minst fem människor skadades, enligt
en läkare vid ett närbeläget sjukhus.

-

Politimand dræbt af granat i kirke i Kenya

4. november 2012
http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/485210:Udland--Politimand-draebt-af-granat-i-kirke-i-Kenya

En politimand er dræbt og 14 andre såret ved et
granatangreb på en kirke søndag i den østligt beliggende
kenyanske by, Garissa, tæt på grænsen til Somalia.

Her blev 18 mennesker dræbt ved et lignende angreb i juli,
oplyser politiet.

... al Shabaab-oprørere med forbindelse til al-Qaeda.

Kommentar:

Så er man altså virkelig langt ude, når man terrorbomber
folk, bare fordi de ikke vil tilbe' ens hjemmelavede
*afgud* (der tilbedes med menneskeofringer og andre
modbydeligheder)!