2020 uge 03 (news samlet)

De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4
Backup-system (aktiv om 0 dage): Input website + (0000 + x, x=47) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40047

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

Subject: 2020 uge 02 (news samlet)
Date: Mon, 6 Jan 2020 09:51:26 +0100, GMT 08:51
22025 news:5e12f524$0$701$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ReRadrbiJXg/6GOr6o_hBQAJ

-

I dag Mandag den 13. januar 2019 (dag 13 i året) er der 5935
dage til (16 år + 91 dage), at asteroiden Apophis *måske*
rammer ind i Jorden (2036-04-13, 127 år efter Tunguska) ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska

Dog har nye DATA ændret på dette. Se evt. file 21.428 ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska/21-428

Men vi beholder tælleren, fordi der er en sammenhæng mellem
Templets opførsel (276) og Tunguska 1908 (150) og så dette
*dating*-tidspunkt (?), idet tælleren peger på 7-stjernen
(150+177=277,78) i år 2036 netop "tilfældigvis" samtidig med,
at asteroiden Apophis kommer relativt tæt forbi.

Og muligvis kommer der en atomkrig (startende i Mellemøsten
ved fx. at Iran angriber Israel med A-våben) om ca. ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-221

2210
dage til
Nuclearwar (see file 21.221)
(om ca. 6 år, around 2026-01-31)

Og muligvis kommer der som sagt en atomkrig - ved mindre man - I
TIDE - træffer sine modforanstaltninger
(og fx. opretter *brændbælter*, så ilden fra helvede IKKE
spredes)!

Og i dag er det også 2523 dage siden, at en stor asteroide
samt en meteor nær havde ramt og udslettet
Psykopatistan/Kleptokratistan (Rusland)! Se evt. ...

Date: Wed, 6 Mar 2019 14:28:09 +0100, GMT 13:28
21286 news:5c7fcaec$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/21-xxx/21-286
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/goodwill/21-286
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/6Oc2rdQ-vG4/6VNBJw20BwAJ

> ET! Hvor meget står der på min goodwill-konto?...
>
> Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
> the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
> i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
> der sagde:
> (2019-03-06, Wednesday, day no 65, CET 14:15, GMT 13:15)
> - "Masser!§"

-

Tidens aktuelle litterære sætning:

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/maa-jeg-godt-vaere-vred

Må jeg godt være vred?
af Ross Campbell

Kapitel 2:
Samfundet og vreden, side 18-25

side 20

Oprør mod autoriteterne

Mennesker, der aldrig har fået tilfredsstillet deres behov
for kærlighed, bliver vrede og lader ofte deres vrede
komme til udtryk i oprør. Og her har vi den egentlige
grund til respektløshed og anti-autoritære holdninger.

Kommentar:

Kan dette være årsagen til al den megen had (med vold, mord,
død og ødelæggelse), vi observerer i Mellemøsten ?

-

I denne uge vil de politiske hændelser blive indrapporteret her
under lovmusikken ...

Blessed Be The Name Of The Lord - Vineyard Music
Uploadet af bondservant007 den 16/04/2007
http://www.youtube.com/watch?v=RRbxEPn6khw

Og prøv også hebraisk lovsang ...
https://www.youtube.com/watch?v=chG6xRsX7ns&list=PLszhKo2cWmhOpG6GvcWZxg3yJP4-2pFXk

Og som noget særlig for alle Jer muslimer *anbefales* denne
video ...

Muslim woman who hated the Jews
and ended up falling in love with their King - JESUS!
Offentliggjort den 1. feb. 2018
https://www.youtube.com/watch?v=wzfVAb4q8ZU
Se tillige ...
https://www.oneforisrael.org/

-

Coming up world news:

UFO landed in Central Park ...

Eller måske rettere:

Above the hill of Zion!

Apropos ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2009-03-02/08-520

-

UFO-Evaluering:
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-119
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-152b

2013-02-15-hændelsen above Russia:

Genstanden er for STOR til, at vi jordboere (herunder NASA) kan
*fuske* med den!

Ergo må den være *ægte*!

-

Prøv også :

Test dit kærlighedssprog ...
http://kærlighedssprog.dk/kaerlighedssprog/test-dit-kaerlighedssprog/

Gennemgå profilen, når du er afslappet og har tid nok.

(Vælg en af følgende 2 muligheder:)

Nr. 1
Jeg er glad for at blive rost
Jeg kan lide at få et knus

Nr. 2
Jeg kan godt lide at ...

Last OUTPUT: 22017 news:5e0f7d03$0$704$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/rCpkCW-5CQAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22059

Retired Pope Benedict warns Francis against relaxing priestly celibacy rules

File 22.060 ...
Cancel the celibacy requirement (Ophæv cølibat kravet)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/cancel-celibacy/22.xxx/22-060
Pedophilia (Pædofili)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/pedophilia/22.xxx/22-060
Vatican
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/vatican/22.xxx/22-060
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/vatican/22.xxx/22-060

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/cancel-celibacy/22.xxx/22-060

2210 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Jesus må have skuffet farisæerne. De forventede, at Han
ville arbejde på deres præmisser.

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Co+10&version=BPH

2 Korinterne 10, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Paulus forsvarer sin autoritet som apostel

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mar+2.23-28&version=BPH

Markus 2:23-28, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus er herre over sabbatten

Herre over alt

... Jesus må have skuffet farisæerne. De forventede, at han
ville arbejde på deres præmisser. ...

-

Dagens Ord fra ...

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte
4 gange om året: dec, mar, jun og sep, og det er jo meget
smart, hvis man er væk på retræte eller noget andet.)

=== citat start ===

Ordet for 2020-01-13

Om at tage imod Guds tilgivelse

"... du tilgav min syndeskyld."
Sl 32,5

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2020-01-13
Daily Reading for Monday January 13, 2020

Reading 1, First Samuel 1:1-8
Responsorial Psalm, Psalms 116:12-13, 14-17, 18-19
Gospel, Mark 1:14-20
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=1oAPaSWtlVQ

=>

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Sam+1.1-8&version=BPH

1 Samuel 1:1-8, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Hannas barnløshed

2
Elkana havde to koner, Hanna og Peninna. ...

Hvert år gik det på samme måde. Når de rejste op til
Herrens hus i Shilo, gjorde Peninna så meget nar af
Hanna, at hun græd og ikke ville spise.

Det er en af grundene til, at bigami (hor) er noget lort,
fordi det jo fremkalder det værste i mennesket (fx.
misundelse => hån) fremfor det bedste!

I skal derfor hver i især omvende Jer og tage Jer én
ægtefælle (fremfor op til fx. 4)!

Herved *ærer* du din ægtefælle, så denne føler sig elsket
(og *unik*, i ægteskabet)!

Amen?

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

(2020-01-12, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

When Jesus heard this, he said, "Healthy people don't need a
doctor — sick people do."
Matthew 9:12

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2020 uge 03 (news samlet)
Date: Mon, 13 Jan 2020 09:04:32 +0100, GMT 08:04
22060 news:5e1c24a7$0$697$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/-8SPWF7Ywfs/OI453iRTBwAJ

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22060

Retired Pope Benedict warns Francis against relaxing priestly celibacy rules

Interrupt from ...

Date: Mon, 13 Jan 2020 02:51:03 +0100, GMT 02:51
22058b news:qvgie8$1qc$1...@news.eternal-september.org
Markpointer 144, Chandrasekhar limit (Chandrasekhars grænsemasse)
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/14/22-xxx/22-058
Target: Homestar of ET (ETs hjemstjerne), Search
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/search/22-058
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ReRadrbiJXg/6rPQS8M-BwAJ

> (
> File 22.058 (nu new name 22.058a) afsendt CET 02:34,
> men endnu ikke online nu her CET 02:49
> Hvorfor vides ikke!
> Er UFO'erne så farlige? ... :-)
> )
>

> 22.058b

Hacker-attack came ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/hacker-attack
(2020-01-13, Monday, day no 13, CET 02:58, GMT 01:58)

*Sygelig* trang til selvhævdelse!

To kvinder løb ind i rygende bygning og reddede beboer ud
12. jan. 2020, 21:11
Anbragte børn skal kunne nægte at have samvær med deres forældre, lyder
det fra regeringen
12. jan. 2020, 22:42 ...

-

NRK:
12. januar 2020 kl. 12:14

-

Retired Pope Benedict warns Francis against relaxing priestly celibacy rules

24 minutes ago, (time now around CET 02:41)

https://www.bbc.com/news/world-europe-51086626

Retired Pope Benedict XVI has issued a defence of priestly
celibacy in the Catholic Church as his successor considers
easing a ban on married men serving as priests.

> Dagens Ord fra ...
>
> BibelLæserRingens andagtstekst
> (fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
> okt), http://blr.dk/

[
NB! Teksten MÅSKE *profetisk*, idet den er nedskrevet FØR 3.
december 2019 og trykt i andagtshæftet.
]
> [...]
>
> Jesus er herre over sabbatten
>
> Herre over alt
>
> ... Jesus må have skuffet farisæerne. De forventede, at han

Subject: Løber Paven fra ansvar ved at give sorteper videre ? -
Was: Romerst-Katolske præster må måske snart gifte sig
Date: Thu, 17 Apr 2008 11:28:52 +0200, GMT 09:28
07.440 news:rLENj.5$2Z...@news.get2net.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/E2CCC9mcDpc/HEiKuQxt-8AJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/c8YCp1ULmpQ/HEiKuQxt-8AJ

> [...]
> en tid, ... Derefter skal I atter værre sammen,
> for at satan ikke skal friste jer, ... )
>
> ... fordi I ikke kan være afholdende.
>
> 1. Kor 7,5
>
> Det er jo langt vanskeligere at friste en mæt person over
> evne til at begå madtyveri fremfor en sulten, ikke sandt ?
>
> Det er her "skoen klemmer", min herre!
>
> Det er - rent ud sagt - umenneskeligt at pålægge dem et
> cølibat-krav.
>
> Det kan jo ikke andet end at gå galt - før eller sidenhen!!!
>

> Og det er IKKE det amerikanske samfunds skyld, for
> krænkelserne fandt jo sted *før* samfundet gik i opløsning
[ ... ]
> [...]
> som nok mere har noget med falsk ydmyghed at gøre:
>
> Tag ikke, smag ikke, (nyd ikke) ...
>
> Kol. 2,21-23
>
> Alle bliver vi fristet af et-eller-andet. Hvis det ikke er
> sex, narko eller magtbegær - (hør efter al-Qaeda) - så er
> det noget andet.
>
> Kunsten består altså IKKE i at fornægte fristelsens faktum,
> eller at give skylden videre til en anden, således som
> mange har for vane, men at ta' den i opløbet (inden den når
> at sprede sine giftige frø og forpeste alt og alle).
>
> Hak den ukrudtsplante over ved roden (i stedet for at give

+

15.193, Pave Benedikt XVI trækker sig

Sent: Monday, February 11, 2013, CET 12:39, GMT 11:39
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/vatican/15-193

> DR S115 man 11 feb 12:19:14
> 11.februar dr.dk/nyheder 11:52
>
> NYHEDSBUREAU: PAVEN TRÆKKER SIG
[ ... ]
> [...]
>
> === citat start ===
>
> 130 TV2 TEXT Tir 20. sep (2005, CET) 19:54:41
>
> Skjermer paven fra sexrettssak
>
> Pave Benedikt XVI er immun, og kan
> ikke straffeforfølges i USA for
> påstandene om at han sam kardinal
> konspirerte for å dekke over at en
> prestestudent hadde sexmisbrukt tre
> gutter. USAs visejustisminister har
> presisert overfor en domstol i Texas
> at en rettssak mot paven er
> "uforenelig med USAs utenrikspolitiske
> interesser."
>
> === citat slut ====
>

> Træd tilbage, Pave Benedikt XVI, hvis du har gjort

Hmm ... (memopry on from) ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Kor+9.5&version=DN1933

1 Korinterne 9:5, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

Have vi ikke Ret til at føre en Søster med om som Hustru,
som også de andre Apostle og Herrens Brødre og Kefas?

Kommentar:

I den autoriserede oversættelse fra 1933 (den ovenfor er
ældre, selvom der står noget andet) står der følgende:

5
Har vi ikke ret til at tage en søster som hustru ...

Hvad lærer teksten os?

At selv Paulus gerne må ta' en kvinde til ægte?

'Ja'

eller ...

'Nej'!

Og HVIS teksten lærer os, at det er okay at gifte sig (OGSÅ
selvom man er præsten eller ligefrem apostel), ... !!!

Hvorfor SKAL folk så *tvinges* (af *menneskeskabte* love, *1)

*1:

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige:
(2010-01-13, Monday, day no 13, CET 10:36, GMT 09:36)
- "Husk det!"

Og HVIS teksten lærer os, at det er okay at gifte sig (OGSÅ
selvom man er præsten eller ligefrem apostel), hvorfor SKAL
folk så *tvinges* (af *menneskeskabte* love) i Guds Hus
(love, som i SÆRDELESHED kan ha' medført tendenser til synd i
form af pædofili)?

Gak-gak!

Pompeo fordømmer nye angreb i Irak
USA's udenrigsminister rasende efter nyt angreb på base i Irak

USA's forsvarsminister har ikke set beviser for, at Iran ville angribe
ambassader

Pensioneret pave advarer Frans

File 22.061 ...

Cancel the celibacy requirement (Ophæv cølibat kravet)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/cancel-celibacy/22.xxx/22-061
Pedophilia (Pædofili)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/pedophilia/22.xxx/22-061
Vatican
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/vatican/22.xxx/22-061
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/vatican/22.xxx/22-061

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/cancel-celibacy/22.xxx/22-061

Other news:
Date: Mon, 13 Jan 2020 09:04:32 +0100, GMT 08:04

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Pompeo fordømmer angreb i Irak
[...]

DR S130 man 13 jan 10:52:10
13.januar dr.dk/nyheder 06:07

POMPEO FORDØMMER ANGREB I IRAK
USA's udenrigsminister, Mike Pompeo,
fordømmer et raketangreb mod en
amerikansk base i Irak.

- Rasende over meldinger om et nyt
raketangreb mod en irakisk luftbase.
Disse overtrædelser af Iraks
suverænitet, udført af grupper som ikke
er loyale over for Iraks regering, må
ophøre, skriver Pompeo i et tweet.

Ingen har taget skylden for angrebet,
som fandt sted søndag. USA har
tidligere beskyldt militante iranske
grupper i Irak for at udføre den slags
angreb, skriver nyhedsbureauet Reuters.

Fire irakiske soldater blev ifølge
Iraks militær såret. /ritzau/

USA's udenrigsminister rasende efter nyt angreb på base i Irak
kl. 06:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usas-udenrigsminister-rasende-efter-nyt-angreb-pa-base-i-irak

-

USA's forsvarsminister har ikke set beviser for, at Iran ville angribe
ambassader
kl. 08:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usas-forsvarsminister-har-ikke-set-beviser-iran-ville-angribe-ambassader

-

DR S136 man 13 jan 10:52:10
13.januar dr.dk/nyheder 10:45

PENSIONERET PAVE ADVARER FRANS
I en ny bog, der udkommer i dag, har
den pensionerede pave, Benedict XVI,
udsendt et forsvar for katolske
præsters cølibat, som han mener har
"stor betydning" for den katolske
kirke.

Pave Benedict går dermed i rette med
hans efterfølger og nuværende pave
Frans, der i efteråret åbnede for, at
lade gifte mænd blive katolske præster.

Men sker det, vil det gå ud over selve
præstegerningen og dermed kirken, lyder
det i den nye bog, som pensionist-paven
har udgivet sammen med en kardinal.
Det er nemlig ikke muligt for præsterne
at koncentrere sig om "kaldet" som
præst, hvis de også er gift, mener de.

Pensioneret pave advarer sin efterfølger: Cølibat må ikke brydes
kl. 10:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/pensioneret-pave-advarer-sin-efterfoelger-coelibat-maa-ikke-brydes

Kommentar:

Ja, det lyder åh så fromt og helligt, men ...

Det kan de jo alligevel ikke (koncentrere sig om "kaldet"),
når/hvis de tørster efter sex!

Og INGEN er jo *Superman* (mht. *fornægtelse* af behov)!

Åh ...

Hvor længe skal jeg være i denne her *galeanstalt*, Herre?

Den ene er jo mere knald-i-låget end den anden!

Hvis de ikke laver pædofili, så laver de rovmord, eller også
lyver de (for at beskytte sig selv, hvad enten det nu er
Kirken° eller *diktaturet* i Iran or You-name-it)!

Det er jo en *galeanstalt*, det her!

Et udsagn:
(vedr. *døde* gerninger)

Mig osse hjælpe Gud!

Mig lave en søn (Ismael) med min trælkvinde.

Mig tvinge folk til KUN at koncentrere sig om "kaldet".

Mig binde mulen til på deres snuder (så de IKKE kan få
en andel if byttet),

Mig forlange, at de skal være perfekte!

Mig über alles!

Tillad mig at "foreslå" - lad os bare kalde det for
*homework*:

(
Formål:

At lære eleven at kunne *skelne* mellem ...

1
Vor *sande* identitet
(præstationsløs identitet)

og ...

2
*Falsk* identitet
(præstationsorienteret identitet, hvor du først er noget,
når/hvis ...)
)

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/naade-eller-praestation

Nåde eller præstation?
David A. Seamans
Pionerforlaget, 1989
ISBN: 87 87093 86 3
https://bibliotek.dk/da/work/870970-basis:07089554

Original titel:
Healing Grace
https://www.ebay.co.uk/itm/292694359533

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/prestasjonsloes-tro

Prestasjonsløs tro
Sven Reichmann
Rex Forlag A/S, 1991
ISBN 82-7388-222-5

Originalens tittel: Prestationslös tro
1986 InterSkrift, Stockholm

Følgende bog kan også være nyttig:

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/aandelig-manipulation-og-hjernevask

Åndelig manipulation og hjernevask.
Trosbevægelsen som jeg oplevede den
af Torbjörn Swartling
ISBN 9788774254218
Dansk Luthersk Forlag

https://www.saxo.com/dk/aandelig-manipulation-og-hjernevask_torbjoern-swartling_haeftet_9788774254218

Originaltitel:
Tankekontroll

Kommentar:

Forfatteren beretter om manipulation og hjernevask i
sekten Livets Ord.

Amen?

Hmm ...

Jeg prøvede også engang at være *superman*!

Jeg vendte den anden kind til, når folk angreb mig.

En kristen må være rede til at finde sig i ondt, ikke sandt?

Jeg troede, at jeg derved ærede Jesus.

Men jeg måtte indse, at jeg IKKE er kaldet til at "lege"
Guds offerlam

Hele ideen med offerlammet er jo netop, at ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Isa+53&version=BPH

Esajas 53, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

5
Han blev gennemboret for vores synder og lemlæstet for
vores overtrædelser. Straffen ramte ham, for at vi kunne
gå fri. Ved hans sår blev vi helbredt.

Vi er netop *fritaget* for at bære denne byrde (HVIS det kan
undgås)!

Amen?

Så du må godt sige:

STOP!

Du *krænker* mig!

Hold så op med det!

Det er sundt og naturligt at sætte grænser!

Amen?

Så det er - med andre ord - en *falsk* identitet, når/hvis
vi forsøger at være mere, end vi er!

Glæd dig derfor hellere over, at Gud sagtens OGSÅ kan bruge
dig (som præst i Hans Hus, Kirken°), samtidig med at du er
gift og evt. også har børn! ... :-)

Sig Gud *tak*
(fremfor at pådutte andre dit *forvrængede* billede af Jesus!)
Han vil nemlig ALDRIG arbejde på *dine* præmisser, fordi
Frihedens *fuldkomne* Lov° udebliver, apropos "Der må IKKE
være TVANG i religionen")!

[...]

104 SVT Text Måndag 13 jan 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Australisk brand under kontroll....130
* Scott Morrison svarar på kritiken..131

* Ännu en död efter vulkanutbrott....132

* Avtal om eldupphör i Libyen väntas 133

Beskjutning mot flygbas i Irak.....134

Löfven i samtal med Rouhani........135
Dag två i protesterna i Iran.......136

Abchaziens ledare avgår............137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Måndag 13 jan 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Flera döda efter oväder i USA......138

Världen runt
Smart slemsvamp saknar hjärna......149

-

136 SVT Text Måndag 13 jan 2020
UTRIKES PUBLICERAD 12 JANUARI

Dag två i protesterna i Iran

Protester har brutit ut i Irans
huvudstad Teheran för andra dagen i
rad, rapporterar nyhetsbyrån Reuters.

"De ljuger om att USA är vår fiende
- vår fiende är här", ropar tiotals
demonstranter utanför universitet i
Teheran, i videoklipp på Twitter.
Iranska myndigheter har kommenderat ut
säkerhetsstyrkor i staden.

Erika Holmquist vid FOI säger att det
är svårt att bedöma utvecklingen i
Iran just nu. -I november slog man ned
protesterna på ett brutalt sätt. Det
är inte alls säkert att regimen
störtas.

-

137 SVT Text Måndag 13 jan 2020
UTRIKES PUBLICERAD 12 JANUARI

Abchaziens ledare avgår

Raul Chadzjimba, utbrytarregionens
Abchaziens ledare, avgår. Han lämnar
efter flera dagars protester mot hans
seger i valet förra året. Oppositionen
har överklagat valresultatet till
regionens högsta domstol.

Valmyndigheterna har redan beslutat
att ett nytt val ska hållas den
22 mars. Det är inte känt om
Chadzjimba ska delta.

Abchazien har förklarat sig
självständigt från Georgien. Hittills
är det bara ett fåtal länder,
däribland Ryssland, som erkänner
Abchazien som en självständig stat.

-

NRK:
12. januar 2020 kl. 12:14

Iransk kvinde såret af skud - demonstranter går på gaden 'med livet som
indsats'

Otte raketter rammer militærbase i Irak – flere soldater såret
(2020-01-13, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

Jesus turned around, and when he saw her he said, "Daughter,
be encouraged! Your faith has made you well." And the woman
was healed at that moment.
Matthew 9:22

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 13 Jan 2020 09:04:32 +0100, GMT 08:04
22059 news:5e1c24a7$0$697$1472...@news.sunsite.dk
> [...]

Otte raketter rammer militærbase i Irak – flere soldater såret

Otte raketter rammer militærbase i Irak – flere soldater såret
13. jan. 2020, 07:40
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-13-otte-raketter-rammer-militaerbase-i-irak-flere-soldater-saaret

..., skriver Pompeo i et tweet.

[tweet:]

Secretary Pompeo
[ ...]
... (22.06 - 12. jan. 2020) ...
... (Udgivet: 12 januar 2020 21:06:28 (UTC)

Kommentar:

Tweet udgivet
2020-01-12, CET 22:06:28, GMT 21:06:28

Subject: Retired Pope Benedict warns Francis against relaxing
priestly celibacy rules -
Re: 2020 uge 03 (news samlet)
Date: Mon, 13 Jan 2020 10:38:42 +0100, GMT 09:38
22060 news:5e1c3ab9$0$706$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/-8SPWF7Ywfs/eHzhV0hYBwAJ

> -
>
> Interrupt from ...

HVORNÅR *præcis* kom angrebet i Irak?

2020-01-12, CET ?
2020-01-12, CET 22:06:28, GMT 21:06:28, US-tweet
2020-01-13, CET 02:34:12, GMT 01:34:12, File 22.058a sent
2020-01-13, CET 02:58:xx, GMT 01:58:xx, Hacker-attak
2020-01-13, CET 03:05:46, GMT 02:05:46, File 22.058a online

=>

2020-01-12, CET 22:06:28, GMT 21:06:28, US-tweet
2020-01-13, CET 03:05:46, GMT 02:05:46, File 22.058a online
_________________5

5 ?

Compare with ...
22058b news:qvgie8$1qc$1...@news.eternal-september.org
> [...]
[ ... ]

https://www.google.dk/maps/place/29%C2%B030'58.3%22S+137%C2%B028'33.5%22E/@-29.5162718,137.4755779,145m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d-29.5162!4d137.475978

HVORNÅR *præcis* kom angrebet i Irak?

-

Kvinde såret af skud - demonstranter går på gaden 'med livet som indsats'
13. jan. 2020, 10:37
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-13-kvinde-saaret-af-skud-demonstranter-gaar-paa-gaden-med-livet-som-indsats

-

Australien kaster gulerødder fra helikoptere for at redde dyr
13. jan. 2020, 11:01 ...
Danske Bank tilbyder tusindvis af ansatte frivillig fratræden
13. jan. 2020, 10:34 Opd. 13. jan. 2020, 11:34 ...

-

NRK:
12. januar 2020 kl. 12:14 - 13. januar 2020 kl. 08:23, error

13. januar 2020 kl. 11:24

-

Efter nedskydning af fly: Irans præstestyre under historisk pres
12. januar 2020, kl. 21:00
Af Birthe Pedersen, Korrespondent, Frankrig
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/irans-praestestyre-under-historisk-pres

-

USA's forsvarsminister så ikke beviser for iranske angrebsplaner
12. januar 2020, kl. 23:10
Fra Ritzau
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/usas-forsvarsminister-sa-ikke-beviser-iranske-angrebsplaner

-

Iranian Guards chief says missile strike did not aim to kill US troops

Remarks to Iranian parliament come after CNN reports US
troops at Iraqi base knew of impending attack 2.5 hours
ahead of time

By TOI staff 12 January 2020, 1:51 pm
https://www.timesofisrael.com/liveblog-january-12-2020/

-

US troops in Iraq knew of Iranian attack 2.5 hours ahead of time – report

CNN visits al-Asad airbase, says Iraqis gave advance warning
of attack; some forces evacuated, while others took shelter
in bunkers well before first missiles slammed into site

By TOI staff 12 January 2020, 7:42 pm
https://www.timesofisrael.com/us-troops-in-iraq-knew-of-iranian-attack-2-5-hours-ahead-of-time-report/

-

Rockets hit Iraq base hosting US troops, local military says

Four Iraqi service personnel reportedly wounded in targeting
of Al-Balad airbase; sources say no injuries to small US
contingent still at site

By AFP 12 January 2020, 7:39 pm
https://www.timesofisrael.com/rockets-hit-iraq-base-hosting-us-troops-local-military-says/

Kommentar:

2010-01-12, Jerusalem time 19:39, CET 18:39, GMT 17:39

Oldest material on Earth discovered (7.5 billion years)

2209 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Vi bruger ikke menneskelige metoder i den åndelige kamp,
men Guds mægtige kraft, som kan nedbryde tankemæssige
fæstningsværker og besejre imponerende argumenter

og overmodige tanker, der går imod en sand forståelse af
Gud. Vi tager den slags tanker til fange og fører dem ind
i lydighed mod Kristus.

(2. Kor. 10,4-5)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Co+11&version=BPH

2 Korinterne 11, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Paulus og de falske apostle

[ ... ]

Paulus’ lidelser som apostel

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mar+3.1-6&version=BPH

Markus 3:1-6, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus helbreder en mand på sabbatten

-

[...]

Ordet for 2020-01-14

Brug lovprisningens kraft

"... min mund skal altid lovsynge ham."
Sl 34,1

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2020-01-14
Daily Reading for Tuesday January 14, 2020

Reading 1, First Samuel 1:9-20
Responsorial Psalm, First Samuel 2:1, 4-5, 6-7, 8
Gospel, Mark 1:21-28
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=mlDZSsDe1ls

-

Date: Mon, 13 Jan 2020 09:04:32 +0100, GMT 08:04

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22059

Oldest material on Earth discovered (7.5 billion years)

USA udviser 21 saudiarabere efter terrorhandling på militærbase
13. Jan. 2020 kl. 21:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-udviser-21-saudiarabere-efter-terrorhandling-pa-militaerbase

-

Naturbrande i Australien har udledt næsten lige så meget CO2, som hele
landet gør på et år
kl. 06:45
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/naturbrande-i-australien-har-udledt-naesten-lige-saa-meget-co2-som-hele-landet

-

Falsk officer løj sig til topposter i det svenske forsvar
kl. 07:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/falsk-officer-loej-sig-til-topposter-i-det-svenske-forsvar

Pakistansk ekspræsident får annulleret sin dødsdom
13. jan. 2020, 12:52 Opd. 13. jan. 2020, 12:58
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-13-pakistansk-ekspraesident-far-annulleret-sin-dodsdom

-

Mindehøjtidelighed for Canadas dræbte - Vi kræver svar, siger Justin Trudeau
13. jan. 2020, 13:05
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-13-mindehoejtidelighed-for-canadas-draebte-vi-kraever-svar-siger-justin-trudeau

-

Oprørsleder i Libyen tøver med at indgå våbenhvile
13. jan. 2020, 19:35
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-13-oproersleder-i-libyen-toever-med-at-indgaa-vaabenhvile

-

Morales vil vende hjem til Bolivia og danne folkemilits
13. jan. 2020, 20:41
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-13-morales-vil-vende-hjem-til-bolivia-og-danne-folkemilits

-

Model kan blive udpeget til at fælde dom over Weinstein
14. jan. 2020, 05:35 ...
Rumlende vulkan kan gå i farligt udbrud når som helst - kan udløse tsunami
14. jan. 2020, 06:17 ...

-

104 SVT Text Tisdag 14 jan 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Efterlängtat regn i Australien.....130

* Turister gripna vid Machu Picchu...131

* Trudeau: USA delvis bakom kraschen 132

USA: Kina valutafuskar inte........133

Booker avslutar presidentkampanj...134

Drottningen tillåter prinsflytt....135

Misstänkt dubbelmord i Norge.......136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Tisdag 14 jan 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Tysk-fransk kamp för tuppliv.......137

Möte om vapenvila i Libyen.........138

Dansk sjöjungfru vandaliserad......139

Expresidents dödsdom upphävs.......140

UD kallar till sig Iran-ambassadör 141

Skottdåd på USA-bas var terrordåd..142

-

130 SVT Text Tisdag 14 jan 2020
UTRIKES PUBLICERAD 14 JANUARI

Efterlängtat regn väntar i Australien

Från och med på onsdag och under
resten av veckan förutspår australiska
meteorologer kraftigt regn i landets
östra delar, rapporterar ABC News.

-I bästa fall kan skyfallen och
stormarna, som kommer från och med
onsdag, verkligen påverka och hjälpa
till att släcka några av bränderna,
säger meteorologen Sarah Scully till
australiska ABC.

Förutom att regnet eventuellt rår på
bränderna hjälper det till att hindra
att nya bränder uppstår, eftersom
marken blir fuktigare och då får
svårare att antändas.

Kommentar:

Tak Jesus ... :-)

-

NRK:
13. januar 2020 kl. 11:24 - 14. januar 2020 kl. 01:21, error

14. januar 2020 kl. 05:04 –
Hacket ukrainsk gasselskap
https://www.nrk.no/nyheter/1.14859024

Et amerikansk cybersikkerhetsselskap hevder russiske militære
agenter har hacket det ukrainske gasselskapet Burisma.
Selskapet står sentralt i president Donald Trumps
svertekampanje mot kandidat til å bli Demokratenes
presidentkandidat Joe Biden.

-

14. januar 2020 kl. 06:31

-

Oldest material on Earth discovered
By Paul Rincon Science editor, BBC News website

9 hours ago, (time now CET 07:29)
https://www.bbc.com/news/science-environment-51099609

Scientists analysing a meteorite have discovered the oldest
material known to exist on Earth.

They found dust grains within the space rock - which fell to
Earth in the 1960s - that are as much as 7.5 billion years
old.

The oldest of the dust grains were formed in stars that
roared to life long before our Solar System was born.

-

NASA to send a probe to Europa to find alien life by 2040

Made famous by '2010: Space Odyssey Two,' Europa has long
been considered among the most likely homes to alien life.

By AARON REICH JANUARY 13, 2020 17:03
https://www.jpost.com/OMG/NASA-to-send-a-probe-to-Europa-to-find-alien-life-by-2040-614028

Found 195 (78 ½-life: 39*5, at 2.Cor 11,24)

File 22.066 ...
Target: Homestar of ET (ETs hjemstjerne)
Galactic Longitude 195-196 (Galaktisk Længdegrad 195-196)
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/g-lon/22-066
78-Pt-193, Platinum
https://sites.google.com/site/etbible/home/isotope-evidence/78-pt-193/78/22-066

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/g-lon/22-066

Other news:

Iran will have enough material for a nuclear bomb within the year

Flere (syndebukke) anholdt efter flystyrt i Iran

EU-lande truer Iran med sanktioner

Danske soldater bliver i Kuwait

Tåregas og sten flyver gennem luften under protester i hovedgade i Beirut

Ny video viser to iranske missiler ramme passagerfly

2208 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Derfor vil jeg hellere fremhæve min magtesløshed, for at
kraften fra Kristus kan virke gennem mig.

(2. Kor. 12,9)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Co+12&version=BPH

2 Korinterne 12, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Guds kraft udfolder sig bedst i magtesløshed

For at jeg ikke skulle blive hovmodig, fik jeg derfor en
„torn i kødet”, et Satans sendebud, til at slå mig i
ansigtet.

8
Tre gange har jeg bedt Herren om, at den måtte blive
fjernet.

9
Men han sagde til mig: „Min nåde er dig nok, for min
kraft når sit mål gennem magtesløshed.” Derfor vil jeg
hellere fremhæve min magtesløshed, for at kraften fra
Kristus kan virke gennem mig.

10
Derfor kan jeg se det gode ved at være magtesløs, ved at
blive mishandlet og lide nød, ved at blive forfulgt og
være i vanskeligheder for Kristi skyld. For når jeg er
magtesløs, da er jeg stærk.

[ ... ]

Paulus’ omsorg for korinterne

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mar+3.7-19&version=BPH

Markus 3:7-19, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Masser af mennesker flokkes om Jesus

[ ... ]

Jesus udvælger de 12 apostle

-

[...]

Ordet for 2020-01-15

Er du klar til børn?

"Sønner er en gave fra Herren ..."
Sl 127,3

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2020-01-15
Daily Reading for Wednesday January 15, 2020

Reading 1, First Samuel 3:1-10, 19-20
Responsorial Psalm, Psalms 40:2-5, 7-8, 8-9, 10
Gospel, Mark 1:29-39
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=nqSIf2VetsA
(2020-01-14, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

"Please take this gift I have brought you, for God has been
very gracious to me. I have more than enough." And because
Jacob insisted, Esau finally accepted the gift.
Genesis 33:11

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 13 Jan 2020 09:04:32 +0100, GMT 08:04

> [...]

Tåregas og sten flyver gennem luften under protester i hovedgade i Beirut

Ny video viser to iranske missiler ramme passagerfly

DR S156 tir 14 jan 17:10:14
14.januar dr.dk/nyheder 09:18

FLERE ANHOLDT EFTER FLYSTYRT I IRAN
Iran har anholdt flere personer for
deres rolle i flystyrtet nær Teheran i
sidste uge. Det oplyser en talsmand for
Irans retsvæsen ifølge nyhedsbureauet
Reuters.

Irans præsident, Hassan Rohani, siger,
at flere må være ansvarlige for at
flyet blev skudt ned af et iransk
missil.

Han tilføjer, at de ansvarlige skal
straffes.

Rouhani oplyste også, at en særlig
domstol med eksperter skal undersøge
omstændighederne bag nedskydningen af
passagerflyet, der styrtede ned onsdag
morgen i sidste uge.

Flere personer anholdt efter flystyrt i Iran
kl. 09:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/flere-personer-anholdt-efter-flystyrt-i-iran

-

Militærbase med danskere blev sønderbombet: Nye billeder viser
ødelæggelserne
kl. 11:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/militaerbase-med-danskere-blev-soenderbombet-nye-billeder-viser-oedelaeggelserne

-

Trump skifter forklaring: Soleimanis grumme fortid var grund nok til at
slå ham ihjel
kl. 12:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-skifter-forklaring-soleimanis-grumme-fortid-var-grund-nok-til-slaa-ham-ihjel

-

Ukrainsk selskab fra Trumps rigsretssag udsat for hackerangreb
kl. 13:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ukrainsk-selskab-fra-trumps-rigsretssag-udsat-hackerangreb

-

DR S164 tir 14 jan 17:10:14
14.januar dr.dk/nyheder 13:29

DANSKE SOLDATER BLIVER I KUWAIT
De cirka 100 danske soldater, der i
sidste uge blev fløjet til Kuwait fra
Al-Asad-basen i Irak, bliver der for
nuværende af sikkerhedshensyn.

Men planen er fortsat, at de, så snart
det er muligt, skal tilbage til Irak og
løse deres opgaver. Det oplyser
Forsvaret.

De cirka 100 soldater blev flyttet til
Kuwait på grund af den tilspidsede
situation i Irak, hvor et missilangreb
for nylig blandt andet ramte Al-Asad-
basen, hvor danskerne opholdt sig.

Danske soldater bliver i Kuwait for nuværende
kl. 13:29
https://www.dr.dk/nyheder/politik/danske-soldater-bliver-i-kuwait-nuvaerende

-

DR S168 ons 15 jan 09:44:58
14.januar dr.dk/nyheder 22:12

EU-LANDE TRUER IRAN MED SANKTIONER
Storbritannien, Tyskland og Frankrig
har i dag officielt udtrykt bekymring
over for Iran.
I den forbindelse har de tre lande
udløst en særlig mekanisme i
atomaftalen med landet, som i værste
fald kan føre til FN-sanktioner mod
Iran.

- Vi accepterer ikke argumentet om, at
Iran har ret til at begrænse dets
overholdelse af aftalen, lyder det i en
fælles udtalelse fra landene.
Iran har nu to måneder at skifte kurs
og igen leve op til atomaftalen.
Beslutningen kommer i kølvandet på, at
Iran i den seneste tid har brudt
atomaftalen, der blev indgået i 2015,
men som USA trak sig ud af i 2018.

Ekspert om europæisk opsang til Iran: Iranerne føler ikke, de har meget
at miste
14. Jan. 2020 kl. 22:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ekspert-om-europaeisk-opsang-til-iran-iranerne-foeler-ikke-de-har-meget-miste

-

Tåregas og sten flyver gennem luften under protester i hovedgade i Beirut
14. Jan. 2020 kl. 23:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/taaregas-og-sten-flyver-gennem-luften-under-protester-i-hovedgade-i-beirut

-

I Iran er manden, der filmede nedskydning af passagerflyet, blevet
anholdt. Eller er han?
kl. 07:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/i-iran-er-manden-der-filmede-nedskydning-af-passagerflyet-blevet-anholdt-eller-er-han

-

Vestager vil fortsætte hård kurs over for techgiganter: 'De er uden for
vores demokratiske tænkemåde'
kl. 09:00
https://www.dr.dk/nyheder/penge/vestager-vil-fortsaette-haard-kurs-over-techgiganter-de-er-uden-vores-demokratiske

Iran påtager sig ansvar efter flystyrt: Det er utilgiveligt
14. jan. 2020, 08:41
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-14-iran-patager-sig-ansvar-efter-flystyrt-det-er-utilgiveligt

-

Flere personer anholdt for nedskydning af fly
14. jan. 2020, 09:08 Opd. 14. jan. 2020, 10:51
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-14-flere-personer-anholdt-for-nedskydning-af-fly

-

Trump-regeringen modsiger sig selv - hvorfor blev Soleimani dræbt?
14. jan. 2020, 13:06
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-14-trump-regeringen-modsiger-sig-selv-hvorfor-blev-soleimani-draebt

-

Store EU-magter udløser særlig mekanisme i atomaftale med Iran
14. jan. 2020, 12:49 Opd. 14. jan. 2020, 13:41
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-14-store-eu-magter-udloser-saerlig-mekanisme-i-atomaftale-med-iran

-

USA bærer en del af skylden for flystyrtet i Iran, siger Trudeau
14. jan. 2020, 16:30
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-14-usa-baerer-en-del-af-skylden-for-flystyrtet-i-iran-siger-trudeau

-

Filmede flystyrtet i Iran - nu er han blevet anholdt
14. jan. 2020, 19:23
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-14-filmede-flystyrtet-i-iran-nu-er-han-blevet-anholdt

-

Ny video viser to iranske missiler ramme passagerfly
14. jan. 2020, 22:01
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-14-ny-video-viser-to-iranske-missiler-ramme-passagerfly

-

Bred aftale: Sådan vil Folketinget forhindre underbetalte chauffører på
de danske landeveje
15. jan. 2020, 09:43 ...
Biden er fortsat bedste bud, men hold øje med Sanders
15. jan. 2020, 09:56 ...

-

104 SVT Text Onsdag 15 jan 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Minst en död i explosion i Spanien 130
* Flyg släppte bränsle på USA-skola..131

* Kvinnlig president i debattfokus...132
* Trots avtal - fortsatta USA-tullar 133

* Greps för filmande av nedskjutning 134
Iran sköt två robotar mot planet...135

Ny attack mot svenskbas i Irak.....136
Fler avrättas i Saudiarabien.......137

* Ny massgrav upptäckt i Mexiko......138
Sudan: Revolt inom säkerhetstjänst 139

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Onsdag 15 jan 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Nya USA-sanktioner mot Nordkorea...140
Irland går till val i februari.....141

Smog leder till dieselstopp i Rom..142
Tågsatsning på 900 miljarder kr....143

Vulkanutbrott på ekokänslig ö......144
* Notiser: President svors in........148

-

136 SVT Text Onsdag 15 jan 2020
UTRIKES PUBLICERAD 14 JANUARI

Ny attack mot svenskbas i Irak

Militärbasen Taji knappt tre mil norr
om Iraks huvudstad Bagdad har beskju-
tits med raketer, enligt Reuters.

På basen arbetar 70 svenska soldater
vars uppgift är att utbilda och ge
rådgivning till det irakiska försvaret
i kampen mot terrorrörelsen IS.

-De på förbandet har det bra, säger
Joakim Gustafsson på Försvarsmaktens
kommunikationsavdelning.

Det är den andra attacken mot basen på
kort tid. Taji var en av de militär-
baser som attackerades i samband med
Irans hämndattack mot USA.

-

137 SVT Text Onsdag 15 jan 2020
UTRIKES PUBLICERAD 14 JANUARI

Fler avrättas i Saudiarabien

2019 avrättades 184 personer i Saudi-
arabien. Det är det högsta antalet
sedan 2013, enligt människorättsorga-
nisationen Reprieve då man började
räkna hur många som dödas i landet.

88 saudiska medborgare, 90 personer
som inte är medborgare i landet och
ytterligare sex med oklar nationalitet
avrättades. Av dessa var tre barn.

Flera av de avrättade hade dömts för
terrorism, vilket enligt Reprieve kan
handla om att man deltagit i plane-
ringen av en fredlig demonstration.
Avrättningarna sker oftast genom
halshuggning med svärd.

-

139 SVT Text Onsdag 15 jan 2020
UTRIKES PUBLICERAD 14 JANUARI

Sudan: Revolt inom säkerhetstjänst

Skottlossning bröt ut i Sudans
huvudstad Khartum sedan tidigare
medlemmar i säkerhetstjänsten, med
kopplingar till den avsatte tidigare
diktatorn Omar al-Bashir, revolterat.

Enligt uppgift ska de före detta
anställda inom säkerhetsapparaten ha
varit missnöjda med storleken på
avgångsvederlagen.

Delar av Khartum spärrades av innan
regeringssoldater lyckades inta
säkerhetstjänstens högkvarter och slå
ned revolten på tisdagskvällen, uppger
en säkerhetskälla. Det finns inga
uppgifter om skadade eller döda.

-

140 SVT Text Onsdag 15 jan 2020
UTRIKES PUBLICERAD 14 JANUARI

Nya USA-sanktioner mot Nordkorea

USA:s finansdepartement inför sanktio-
ner mot två nordkoreanska organisa-
tioner som förmedlat arbetskraft i
strid med FN:s sanktioner mot landet.

Ett av företagen är baserat i Nord-
korea och det andra är baserat i Pek-
ing. Det förstnämnda tillhandahåller
arbetskraft medan det sistnämnda
bedriver uthyrningsverksamhet för
nordkoreaner som arbetar utomlands.

Sanktionerna, som införs i ett läge då
spänningarna mellan USA och Nordkorea
ökat, innebär att företagens tillgång-
ar i USA blir frysta och att ameri-
kaner förbjuds göra affärer med dem.

-

NRK:
14. januar 2020 kl. 06:31 - 15. januar 2020 kl. 07:44, error

15. januar 2020 kl. 10:07

-

Iran will have enough material for a nuclear bomb within the year

Israeli intelligence estimates that Iran will have
capabilities to build a missile capable of carrying nuclear
weapon within two years.

By ANNA AHRONHEIM JANUARY 14, 2020 22:46
https://www.jpost.com/Middle-East/Soleimani-killing-Window-of-opportunity-open-for-Israel-against-Iran-614151

-

Forleden dag blev følgende *overset*:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Kor+11.24&version=BPH

2 Korinterne 11:24, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Fem gange har jøderne givet mig de frygtelige 39
piskeslag.

5 gange
39 piskeslag

Se evt. 5.Mos. 25,3
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Deu+25.1-3&version=BPH

Tallet 39 er i familie med 78, idet ...

39 * 2
=
78

Apropos vores Målestok, isotopet 78-Platin-193 (½-life = 50
år)

Her i denne sammenhæng bliver regnestykket:

39 * 5
=
195

Apropos Targets (galaktiske længdegrad på 195)

Syntaxet KUNNE være ...

½ = 78 * ½ = 39 (180) ... fokus
1 = 78 * 1 = 78 (360)
1½ = 78 * 1½ = 117 (540)
2 = 78 * 2 = 156 (720)
2½ = 78 * 2½ = 195 (900) ... fokus
3 = 78 * 3 = 234 (1080)
____________________1140
____________________1150
3½ = 78 * 3½ = 273 (1260)
____________________1290
____________________1335
4 = 78 * 4 = 312 (1440)

=>

1140 _______= 247
1150 _______= 249,1667...
1260 _______= 273
1273,846... = 276
1278,461... = 277
1290 _______= 279,5
1335 _______= 289,25
1335,65 ____= 289,391...
1440 _______= 312

Hmm ... Un moment, s'il vous plaît ...

Japan: Mystisk virus fra Kina

45 sårede i Libanon pga. protester

Putin styrker sin magt ved at opløse regeringen

2207 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Få gjort op med de syndige mennesker

(2.Kor 13)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Co+13&version=BPH

2 Korinterne 13, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Få gjort op med de syndige mennesker

[ ... ]

Afsluttende ord

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mar+3.20-&version=BPH

Markus 3:20-35, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus under falsk anklage

[ ... ]

De, der gør Guds vilje, hører Jesus til

-

[...]

Ordet for 2020-01-16

Om at søge en livsledsager

"Træk ikke på samme hammel som de vantro! For hvad har
... lys til fælles med mørke?"
2.Kor 6,14

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2020-01-16
Daily Reading for Thursday January 16, 2020

Reading 1, First Samuel 4:1-11
Responsorial Psalm, Psalms 44:10-11, 14-15, 25-26
Gospel, Mark 1:40-45
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=sky18twryOY
(2020-01-15, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

"Everyone who acknowledges me publicly here on earth, I will
also acknowledge before my Father in heaven."
Matthew 10:32

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 13 Jan 2020 09:04:32 +0100, GMT 08:04

> [...]

Japan: Mystisk virus fra Kina

45 sårede i Libanon pga. protester

Putin styrker sin magt ved at opløse regeringen

Iran sender advarsel til europæiske soldater i Mellemøsten
kl. 11:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/iran-sender-advarsel-til-europaeiske-soldater-i-mellemoesten

Iran ønsker undskyldning fra EU

Det er første gang, at Irans præsident har truet Europa,
siden USA valgte at forlade atomaftalen i maj 2018, skriver
det amerikanske nyhedsbureau AP.

-

Den russiske regering trækker sig
kl. 14:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/den-russiske-regering-traekker-sig

Ændringer i forfatningen

Udmeldingen kommer, kort efter at Vladimir Putin har holdt
sin årlige tale i parlamentet.

Her varslede han blandt andet ændringer i den russiske
forfatning.

Dmitrij Medvedev forklarer på stats-tv side om side med
Vladimir Putin, at regeringen trækker sig for at give plads
til Vladimir Putins varslede planer.

Kommentar:

Putin vil være præsident på livstid!

-

Korrespondent: Overraskende farvel til den russiske regering
15. Jan. 2020 kl. 18:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/korrespondent-overraskende-farvel-til-den-russiske-regering

-

2019 slår ny rekord: Havet har aldrig været varmere
15. Jan. 2020 kl. 18:52
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/2019-slaar-ny-rekord-havet-har-aldrig-vaeret-varmere

Sidste år bød på en række rekorder, når det kommer til
klimaet. Juli blev globalt set den varmeste måned, der
nogensinde er målt, og aldrig før har der været så varmt på
Arktis.

-

Da Iran angreb Danmarks soldater: 'Jeg hørte et våben, jeg ikke har hørt
før'
15. Jan. 2020 kl. 19:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/da-iran-angreb-danmarks-soldater-jeg-hoerte-et-vaaben-jeg-ikke-har-hoert-foer

-

DR S114 tor 16 jan 09:00:59
16.januar dr.dk/nyheder 05:45

JAPAN: MYSTISK VIRUS FRA KINA
I Japan har myndighederne opdaget det
første tilfælde af et nyt virus fra et
udbrud i Kina.

Det oplyser den japanske regering
torsdag.

En kinesisk statsborger, der bor i
Kangawa-præfekturet nær Tokyo, er
således blevet testet positiv for det
mystiske corona-virus, efter at han
havde rejst til den centrale by Wuhan i
Kina tidligere i januar.

Det oplyser Japans sundhedsministerium
ifølge nyhedsbureauet dpa.

Japan bekræfter første tilfælde af mystisk virus fra Kina
kl. 05:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/japan-bekraefter-forste-tilfaelde-af-mystisk-virus-fra-kina

-

DR S115 tor 16 jan 09:00:59
16.januar dr.dk/nyheder 05:53

45 SÅREDE I LIBANON
Protester i Libanon udviklede sig
voldeligt for anden aften i træk
onsdag.

Næsten 50 mennesker kom til skade, da
sikkerhedsstyrker brugte politistave og
tåregas til at sprede demonstranterne.

Libanon er ramt af en bølge af
hovedsageligt fredelige protester
rettet mod landets elite.

Tirsdag aften udbrød der uroligheder i
området Hamra i hovedstaden Beirut.
Bankfacader blev smadret, og der blev
kastet sten mod sikkerhedsstyrkerne,
som svarede igen med tåregas.

45 personer meldes sårede i voldsomme uroligheder i Libanon
kl. 05:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/45-personer-meldes-sarede-i-voldsomme-uroligheder-i-libanon

Astronaut deler imponerende billeder fra rummet
15. jan. 2020, 10:57
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-15-astronaut-deler-imponerende-billeder-fra-rummet

Astonauten Christina Hammock Koch har både fanget nordlys
(i toppen) og stjerneskud (nederst) på billedet taget fra
NASAs internationale rumstation ISS.

-

Putin vil have russerne til at få flere børn
15. jan. 2020, 12:26
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-15-putin-vil-have-russerne-til-at-fa-flere-born

-

Irans præsident: Europæiske soldaters liv kan være i fare
15. jan. 2020, 12:45
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-15-irans-praesident-europaeiske-soldaters-liv-kan-vaere-i-fare

Kommentar:

2207 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Ruslands regering træder tilbage - det er 'Putin forever', mener
korrespondent
15. jan. 2020, 14:44 Opd. 15. jan. 2020, 17:22
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-15-ruslands-regering-traeder-tilbage-det-er-putin-forever-mener-korrespondent

-

Putin vil have ishockeykammerat som Ruslands nye premierminister
15. jan. 2020, 20:11
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-15-putin-vil-have-ishockeykammerat-som-ruslands-nye-premierminister

-

Hvad har Putin gang i? Her er fem spørgsmål og svar
15. jan. 2020, 22:20
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-15-hvad-har-putin-gang-i-her-er-fem-spoergsmaal-og-svar

-

Regeringen vil have opholdsforbud for terrordømte
15. jan. 2020, 23:33
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-01-15-mand-i-kunstig-koma-efter-alvorlig-arbejdsulykke-paa-landbrug

-

Luftangreb dræber 18 civile i Syrien
16. jan. 2020, 05:24
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-16-luftangreb-draeber-18-civile-i-syrien

-

Snigskytter og falske dinarer: Sådan hjælper Putins lejesoldater den
libyske krigsherre
16. jan. 2020, 09:19
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-15-snigskytter-og-falske-dinarer-saadan-hjaelper-putins-lejesoldater-den-libyske

-

Politiet anholder tre danskere i nordisk aktion mod narko
16. jan. 2020, 09:27 ...

-

104 SVT Text Torsdag 16 jan 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Hongkong: Ledamöter kastades ut....130
* Våldsamma kravaller i Libanon......131
* Turkiet släpper Wikipedia fritt....132

USA: Riksrätt på väg till senaten..133
Riksrätts-"åklagare" presenteras...134

Ny rysk premiärminister nominerad..135
Medvedev: Ändringar i grundlagen...136

Nytt handelsavtal för USA och Kina 137
Norsk minister hotar lämna.........138
Kvinnlig toppdiplomat i Vatikanen..139

-

132 SVT Text Torsdag 16 jan 2020
UTRIKES PUBLICERAD 16 JANUARI

Turkiet släpper Wikipedia fritt

Efter nära tre år är Wikipedia inte
längre förbjudet i Turkiet, enligt ett
domstolsutslag.

I förra månaden fastslog den turkiska
konstitutionsdomstolen att myndig-
heternas avstängning 2017 bröt mot
yttrandefriheten.

Sent på onsdagen blev Wikipedia åter
tillgängligt.

Nedstängningen 2017 motiverades med
att det nätbaserade uppslagsverket
inte tagit bort uppgifter om att
regeringen bistår terrorgrupper.

-

139 SVT Text Torsdag 16 jan 2020
UTRIKES PUBLICERAD 15 JANUARI

Kvinna blir toppdiplomat i Vatikanen

Påve Franciskus har utsett den första
kvinnan som blir toppdiplomat i
Vatikanstaten. Francesca Di Giovanni,
en 66-årig italienska, får en ny-
instiftad post som motsvarar en av två
biträdande utrikesministerposter.

Den romersk-katolska kyrkan tillåter
inte kvinnliga präster och påven har
kritiserats av kvinnorättsgrupper
under en längre tid för att få kvinnor
släpps fram inom Vatikanstatens
mansdominerade statsapparat.

Francesca Di Giovanni har jobbat inom
den heliga stolens statssekretariat
sedan 1993.

-

NRK:
15. januar 2020 kl. 10:07 - 16. januar 2020 kl. 07:39, error

16. januar 2020 kl. 09:24

-

Muslimske kvinder fastholdes i religiøse ægteskaber
16. januar 2020, kl. 0:00, opdateret kl. 8:24
Af Anders Redder
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/muslimske-kvinder-fast-holdes-i-religioese-aegteskaber

Ifølge ny rapport blokerer mænd i muslimske ægteskaber
jævnligt for skilsmisse, selvom kvinderne vil skilles.
Integrationsministeren er rystet, og fra det islamiske miljø
lyder det, at imamerne må påtage sit et større ansvar

-

Putin styrker sin magt ved at opløse regeringen
15. januar 2020, kl. 21:00, opdateret 16. januar, kl. 8:25
Af Tobias Stern Johansen, korrespondent, tyskland
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/putin-styrker-sin-magt-ved-oploese-regeringen

”Reformerne lugter af demokrati med en spredning af magten
væk fra præsidenten, så han giver lidt til den bølge, der
kræver mere demokrati. Han signalerer, ’I kan alle vinde
noget, hvad vil I så gøre for mig?´," vurderer Jens Worning,
tidligere dansk generalkonsul i Sankt Petersborg, direktør i
kommunikationsbureauet Policy Group og ekspert i russisk
politik.

Kommentar:

Putin er en *massemorder* og fortjener samme skæbne som den
iranske *massemorder*, ikke sandt, ET ?

Er dette et *forbud* mod monarki (1.Sam. 8,10-22)?

2206 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

... den mand, som før i tiden forfulgte dem, nu udbredte
den selv samme tro, som han før prøvede at udrydde.

(Gal 1,23)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Gal+1&version=BPH

Galaterne 1, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Indledende hilsen

[ ... ]

Galaterne er ved at svigte det sande budskab om Guds nåde

6-7
Jeg er chokeret over, at I så hurtigt har vendt jer fra
Gud, som kaldte jer til at leve i Kristi nåde. Vi bragte
jer det glædelige budskab om Jesus, men I har nu taget
imod et andet budskab, som bestemt ikke er glædeligt. Der
er nogen, der skaber forvirring iblandt jer ved at
fordreje glædesbudskabet fra Kristus.

Kommentar:

I den noget ældre BPH-oversættelse fra 1992 står der:

Der er kun ét evangelium

6
Jeg er virkelig overrasket over, at I så hurtigt har
vendt jer fra Gud. Det var ellers i sin kærlighed og
nåde, han kaldte jer til at leve et helt nyt liv i troen
på Kristus. I er jo allerede ved at slå ind på "en anden
vej til Himlen" -

7
som i virkeligheden fører i en helt anden retning. Der
findes nemlig ingen anden vej end den, vi viste jer. De,
der fortæller jer noget andet, vil kun forvirre jer og
prøve at fordreje sandheden om Kristus.

Hvis nogen bringer jer et budskab, der går imod det, vi
forkyndte for jer, bliver han ramt af Guds dom. Det
gælder også, hvis vi selv eller en engel gør det.

Kommentar:

I den noget ældre BPH-oversættelse fra 1992 står der:

8
Må Guds forbandelse ramme enhver - og det gælder også
mig selv - som vil forkynde nogen "anden vej til frelse"
end den, vi allerede har vist jer. Ja, om så en engel
skulle komme ned fra Himlen med et andet budskab, så lad
ham være forbandet i al evighed.

Sammenlign evt. ordvalget "anden vej til frelse" med Jesu
Ord (*Omvend* jer, Matt 4,17 => UDEN omvendelse fra synd
såsom hor og utugt INGEN frelse)!

9
Lad mig sige det en gang til, fordi det er så vigtigt:
Guds dom vil ramme enhver, der kommer med et andet
budskab end det, I allerede har taget imod!

Kommentar:

I den noget ældre BPH-oversættelse fra 1992 står der:

9
Og jeg er ikke bange for at sige det én gang til: Må Guds
forbandelse ramme enhver, der kommer med et andet budskab
end det, I allerede har taget imod!

Paulus’ autoritet som apostel

... den mand, som før i tiden forfulgte dem, nu udbredte
den selv samme tro, som han før prøvede at udrydde.

Subject: Jesus-Break -
Was: HERRENS Ånd vækkede mig tidligt i morges (Isa 50,4) ... -
Re: 2020 uge 01 (news samlet)
Date: Sun, 5 Jan 2020 09:21:59 +0100, GMT 08:21
22021 news:5e119cbe$0$705$1472...@news.sunsite.dk
Jesus says (Jesus siger)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/jesus-says/22-021
Confidentiality, Intimacy (Fortrolighed, Intimitet)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/confidentiality/22-021
Adultery (hor)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/adultery/22-021
Church discipline (Kirketugt)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/church-discipline/22-021
Indsigelse mod kirkelig vielse af ... (hor) ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/22-021
Mental pressure (Psykisk pres)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/mental-pressure/22-021
Steward (Housekeeper, Forvalter)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/housekeeper/22-021
Wrong Doctrine (Vranglære)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/22-021
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/Y__UqI9XNKc/m8oxx7qjBQAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/7S165YGiYEk/MsLuo2CRBQAJ

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/skilt-men-ikke-fra-gud/14-263

> [...]
> - "kvinde"
>
> 18
> - "eller omvendt"
>
> 19
> - "fremmed kvindes mand"
>
> 19
> - "bedriver hor!"
>
> 19
> - "Hold Jer væk!"
>
> 20
> - "Dette er Mit bud!"
>
> =>
>
> Vær IKKE en levebrødsprædikant!
>
> Gi' IKKE efter for det åndelige press!
>
> (Tjen Herren ved at holde *Hans* anvisninger, fremfor egne)

At *fordreje* Guds Ord er - med andre ord - en alvorlig sag!

Tænk at man ligefrem kan blive *forbandet* (af Gud Hamselv)!

Så ...

Mit "forslag" er:

*Vend om* (mens tid endnu er)!

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Eze+1.1-14&version=BPH

Ezekiel 1:1-14, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Guds herlighed åbenbares for profeten i et syn

-

[...]

Ordet for 2020-01-17

Det rette brændstof til tankerne?

"... tilpas jer ikke denne verden, men lad jer forvandle,
ved at sindet fornyes ..."
Rom 12,2

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2020-01-17
Daily Reading for Friday January 17, 2020

Reading 1, First Samuel 8:4-7, 10-22
Responsorial Psalm, Psalms 89:16-17, 18-19
Gospel, Mark 2:1-12
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=TGnicLZ686c

=>

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Sam+8.4-7%2C+10-22&version=BPH

1 Samuel 8:10-22, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

10
Da fortalte Samuel, hvad Herren havde sagt:

11
„Siden I vil have en konge, skal I vide, hvordan konger
behandler deres undersåtter. Kongen vil indkalde jeres
sønner til sin hær. Nogle skal bemande hans stridsvogne,
andre bliver ryttersoldater, og nogle må løbe foran hans
kongelige vogne.

12
Nogle af dem bliver anførere i hæren, mens andre bliver
udskrevet til tvangsarbejde. Nogle bliver tvunget til at
pløje og høste hans marker, andre til at lave våben og
udstyr til de kongelige vogne.

13
Kongen vil også tage jeres døtre og tvinge dem til at
lave mad, bage brød og tilberede de salver, han smører
sig ind i.

14
Han vil tage jeres bedste marker og vingårde og
olivenplantager og give dem til sine venner.

15
Han vil tage en tiendedel af jeres høst og fordele den
mellem folkene i sin inderkreds.

16
Han vil gøre krav på jeres slaver og på jeres bedste
okser og æsler til eget brug.

17
Han vil forlange at få udleveret en tiendedel af jeres
fåreflokke, og I kan ikke sætte jer op imod ham.

18
Når I så engang beder om at bliver fri for den konge, I
selv har forlangt at få, da er det for sent. Herren vil
ikke høre jeres bøn.”

Er dette et *forbud* mod monarki (1.Sam. 8,10-22)?

Det er i hvert fald en *advarsel*!
)
(2020-01-16, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

"Take my yoke upon you. Let me teach you, because I am humble
and gentle at heart, and you will find rest for your souls."
Matthew 11:29

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 13 Jan 2020 09:04:32 +0100, GMT 08:04

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

DR S125 tor 16 jan 13:08:16
16.januar dr.dk/nyheder 13:02

BØRN DØDE I SYRISK FLYGTNINGELEJR
Mindst 517 personer - herunder 371 børn
- mistede i 2019 livet i den store
syriske al-Hol-flygtningelejr.

Det oplyser den kurdiske
nødhjælpsorganisation Røde Halvmåne
torsdag.

Lejren huser folk på flugt fra krigen i
Syrien og pårørende til personer, der
har kæmpet for den militante gruppe
Islamisk Stat.

Den kurdiskdrevede lejr ligger i den
nordøstlige del af Syrien og huser
omkring 68.000 personer. De er alle
dybt afhængige af nødhjælp - særligt i
løbet af de kolde vintermåneder.

Hundredvis af børn er døde i stor syrisk flygtningelejr i 2019
kl. 13:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/hundredvis-af-born-er-dode-i-stor-syrisk-flygtningelejr-i-2019

-

DR S126 tor 16 jan 20:56:55
16.januar dr.dk/nyheder 13:54

45 MILLIONER SULTER I AFRIKA
Landene i den sydlige del af Afrika
befinder sig i en historisk mangel på
mad.

Det oplyser FN's World Food Programme
torsdag.

I alt 45 millioner personer i regionen
har akut behov for at få fødevarer ude
fra på grund af tørker, oversvømmelser
og økonomiske problemer, lød det fra
FN-programmets regionale direktør
torsdag.

- Det her er en hungersnød i en skala,
som vi ikke har set før. Og alt viser,
at det bliver værre, siger Lola Castro,
den regionale direktør for FN's
madprogram.

Historisk hungersnød: 45 millioner sulter i det sydlige Afrika
kl. 13:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/historisk-hungersnod-45-millioner-sulter-i-det-sydlige-afrika

-

DR S131 tor 16 jan 20:56:56
16.januar dr.dk/nyheder 19:04

LYTTER TELEFONEN MED I SMUG?
Knap hver tredje dansker, 30 procent,
tror deres smartphone lytter til deres
samtaler, mens 23 procent svarer "ved
ikke". 39 procent svarer nej.

Selvom tech-giganterne igen og igen
kategorisk har afvist, er det altså
over halvdelen af danskerne der enten
tror på eller svarer 'ved ikke' til
teorien om, at de lytter til vores
samtaler og serverer reklamer på
baggrund af ord, vi siger.

Hver tredje dansker tror, at Facebook og Google lytter med på vores
smartphone - men passer det?
kl. 19:04
https://www.dr.dk/nyheder/penge/hver-tredje-dansker-tror-facebook-og-google-lytter-med-paa-vores-smartphone-men-passer

-

Lande står skulder ved skulder: Kræver at Iran betaler kompensation
efter nedskydning af fly
kl. 19:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/lande-staar-skulder-ved-skulder-kraever-iran-betaler-kompensation-efter-nedskydning

-

Adgang til hjem og computere uden retskendelse: Støttepartier bekymret
over tiltag mod fremmedkrigere
kl. 20:55
https://www.dr.dk/nyheder/politik/adgang-til-hjem-og-computere-uden-retskendelse-stoettepartier-bekymret-over-tiltag

-

DR S135 fre 17 jan 06:10:46
17.januar dr.dk/nyheder 05:55

FACEBOOK ÆNDRER ALGORITMER
Facebook, der også ejer Instagram, vil
ændre på algoritmerne i 2020, så
brugerne får en mere positiv oplevelse
af at være på deres platforme.

Det fortæller to nordiske chefer fra
Facebook til Politiken.

- Vi ønsker ikke at skabe en maskine,
der fanger unge mennesker i en negativ
spiral. Vi vil gerne skabe positive
fællesskaber, siger Martin Ruby, der er
politisk chef for Facebook i Norden,
til Politiken.

Eksperter og store forskningsprojekter
har i årevis kritiseret det sociale
medie for at gøre brugerne depressive
og videreformidle problematisk indhold.

Facebook ændrer algoritmer - vil gøre brugerne mere glade
kl. 05:55
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/facebook-aendrer-algoritmer-vil-gore-brugerne-mere-glade

-

DR S139 fre 17 jan 06:10:46
17.januar dr.dk/nyheder 06:06

GOOGLE KRYDSER MILLIARD-GRÆNSE
Selskabet bag Google, Alphabet, er for
første gang 1000 milliarder dollar
værd.

Dermed tilslutter selskabet sig torsdag
de amerikanske selskaber bag Apple og
Microsoft, der også er mindst 1000
milliarder dollar værd, hvilket svarer
til 6711 milliarder kroner. Det skriver
CNN.

Apple er det amerikanske selskab, der
er mest værd med en værdi på 1400
milliarder dollar, svarende til 9395
milliarder kroner.

På verdensplan topper den saudiske
oliegigant Saudi Aramco.
/ritzau/

Selskabet bag Google krydser 1.000 milliarder dollar-grænsen
kl. 06:06
https://www.dr.dk/nyheder/penge/selskabet-bag-google-krydser-1000-milliarder-dollar-graensen

Kommentar:

Til sammenligning er Danmarks bruttonationalprodukt på ca.
1.600 milliarder kroner.

Nå, det er steget lidt siden sidst:

https://www.dst.dk/da/Statistik/emner/nationalregnskab-og-offentlige-finanser/aarligt-nationalregnskab/bnp

Bruttonationalproduktet (BNP) for 2018 er 2.245.954.000.000 kr.

-

DR S140 fre 17 jan 06:10:46
17.januar dr.dk/nyheder 06:10

VIRUS I KINA KRÆVER NYT DØDSOFFER
En ny person er død i Kina af det
mystiske corona-virus.

Ifølge de kinesiske myndigheder døde en
69-årig mand onsdag af virusset i den
kinesiske by Wuhan, der menes at være
epicentret af et udbrud af corona-
virusset.

Mindst 41 personer har fået
lungebetændelse som følge af virusset,
mens den første person døde 11. januar.
Det var en 61-årig mand, der også boede
i Wuhan.

Corona-virusset menes at være i familie
med virusset Sars, der kostede 648
mennesker livet i Kina og Hongkong
mellem 2002 og 2003.

Mystisk virus i Kina kræver endnu et dødsoffer
kl. 06:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/mystisk-virus-i-kina-kraever-endnu-et-dodsoffer

-

Overgik sprængkraften ved Dybbøl i 1864: Irans missil-angreb skrev dansk
militærhistorie
kl. 08:30
https://www.dr.dk/nyheder/indland/overgik-spraengkraften-ved-dybboel-i-1864-irans-missil-angreb-skrev-dansk

Oprørsleder er villig til at overholde våbenhvile i Libyen
17. jan. 2020, 05:32
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-17-oproersleder-er-villig-til-at-overholde-vaabenhvile-i-libyen

-

Amerikanske soldater ramt af hjernerystelse efter missilangreb
17. jan. 2020, 06:47
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-17-amerikanske-soldater-ramt-af-hjernerystelse-efter-missilangreb

-

104 SVT Text Fredag 17 jan 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Kinas svagaste tillväxt på 29 år...130
* Ännu en död av mystiskt lungvirus..131

* Regn dämpar bränderna i Australien 132
* Fem bannlysta från Machu Picchu....133

* Amerikaner skadades i Irans attack 134
* Trump vill förlänga gränsmur.......135

Historisk riksrättsprocess i gång..136
USA: Fryst Ukrainastöd lagbrott....137

Tysk bekräftelse av USA:s tullhot..138
Thunberg och Trump till Davos......139

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Fredag 17 jan 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Kvinna och sex barn dödade av sekt 140
Ledare kopplas till hustruns mord..141

Åtal för planerat Helsingforsdåd...142
Nye ryske premiärministern godkänd 143

Hundratusentals i fransk masstrejk 144
Turkiska styrkor till Libyen.......145

* Notiser: Ukrainas ledare vill avgå 148

-

132 SVT Text Fredag 17 jan 2020
UTRIKES PUBLICERAD 17 JANUARI

Regn dämpar bränderna i Australien

Regnet som dragit in över det
branddrabbade Australien innebär en
efterlängtad hjälp i det pågående
släckningsarbetet.

-Regnet är väldigt goda nyheter, och
det tas väl emot. Vi har haft regn
över de flesta av våra brandplatser
de senaste 24 timmarna, säger Angela
Burford vid räddningstjänsten RFS
i delstaten New South Wales.

Fukt, svagare vindar och det faktum
att temperaturerna sänkts, begränsar
brandaktiviteten i de drygt 80 bränder
som fortfarande rasar i delstaten.

Kommentar:

Tak Jesus ... :-)

-

140 SVT Text Fredag 17 jan 2020
UTRIKES PUBLICERAD 16 JANUARI

Kvinna och sex barn dödade av sekt

Kvarlevorna av en gravid kvinna och
sex minderåriga har hittats i samband
med en polisräd mot den religiösa
sekten "Guds nya ljus" i Panama.

Graven upptäcktes i ett avslägset
område i landets nordvästra del, dagen
efter att myndigheterna slagit till
mot en anläggning några mil söderut.

"Det lägliga ingripandet av den
nationella polisens specialstyrkor
förhindrade att ytterligare 15
människor mördades", uppger åklagare.

De 15 räddade tycks ha blivit väldigt
illa behandlade, enligt polis.

-

NRK:
16. januar 2020 kl. 09:24 - 17. januar 2020 kl. 07:14, error

17. januar 2020 kl. 09:04

-

På vej mod samme blindgyde?
Af Morten Nielsen 16. January 2020
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/paa-vej-mod-samme-blindgyde

30 partier er opstillede til valget til Knesset, der finder
sted 2. marts. 120 mandater skal fordeles mellem de partier,
der kommer over spærregrænsen på 3,25%, hvorefter det vil
vise sig, om der kan dannes et flertal bag en ny regering.

-

Iran plane crash: Khamenei to lead Friday prayers for first time since 2012

5 hours ago, (Time now CET 09:30)
https://www.bbc.com/news/world-middle-east-51140806

> Dagens Ord:
>
> https://www.biblegateway.com/passage/?search=Gal+1&version=BPH
>
> Galaterne 1, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)
> [...]

Forbandet være ENHVER *løgner*! ... :-)

-

Former Iranian Crown Prince: We are beginning to see end of the regime

The former Crown Prince of Iran said there is no point to
try and negotiate with the Islamic Republic.

By OMRI NAHMIAS JANUARY 16, 2020 07:23
https://www.jpost.com/Middle-East/Reza-Pahlavi-We-are-beginning-to-see-the-end-of-the-Iranian-regime-614330

-

Rouhani says Iran enriching more uranium than before nuclear deal

Islamic Republic president says his government working to
prevent confrontation or war; dialogue with world powers
difficult but ‘possible’

By TOI staff and Agencies 16 January 2020, 11:45 am
https://www.timesofisrael.com/rouhani-says-iran-enriching-more-uranium-than-before-nuclear-deal/

+

Rouhani says Iran wants dialogue, working daily to ‘prevent war’

Iranian president’s comments come amid increasing pressure
from Canada for answers to shooting down of passenger jet,
fresh protests against government

By AFP Today, 3:31 am
https://www.timesofisrael.com/rouhani-says-iran-wants-dialogue-working-daily-to-prevent-war/

Kommentar:

Men du opildner til had og krig! ... :-(

(
Og så er du end ikke demokratisk valgt!
)

Counter now:
2206 days to Nuclearwar (± unknown)

Nyt studie: Asteroide – ikke vulkaner – slog dinosaurerne ihjel

Irans åndelige leder undskyldte ikke flystyrt i fredagsbøn

Trump advarer Irans ayatollah: Vær varsom med dit ordvalg

Amnesty: 'Iran brugte spidshagl til småvildt mod mennesker og lod dem
bløde på gaden'

2205 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens åndsbollesætning:

I dag er det præcis et år siden, at der er gået et år!

-

Dagens *keywords*:

Mit gamle liv er korsfæstet med Kristus. Jeg lever ikke,
som jeg gjorde før, men nu lever Kristus i mig. ...

(Gal 2,20)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Gal+2&version=BPH

Galaterne 2, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Paulus’ budskab blev accepteret af apostlene i Jerusalem

[ ... ]

Paulus har tidligere konfronteret Peter i Antiokia

Også mit liv var engang styret af de jødiske love. Men
jeg blev løst fra dem for at kunne leve for Gud.

20
Mit gamle liv er korsfæstet med Kristus. Jeg lever ikke,
som jeg gjorde før, men nu lever Kristus i mig. ...

Kommentar:

Nogle mennesker tror, at Kristendom handler om at overholde
en hel masse regler og love, men sandheden er, at det kan vi
slet ikke, også selvom vi gør os ihærdige anstrengelser!

Men ved at komme til Jesus (som man er med alle ens skavanker
osv.) og *tillade* Ham° at døde al det, der er ondt (i os)
såsom hor og utugt, tyveri og mord ... apropos Ordene:

Mit gamle liv er korsfæstet med Kristus.

Ved at *tillade* Ham° at korsfæste al dette, giver du Ham°
mulighed for OGSÅ at skabe *nyt* i dit indre menneske, og os,
der har oplevet dette, har gjort os den erfaring, at det er
vort sande Jeg, som vi er kommet i kontakt med. Og dét har
gjort os glade (trods verdens bøvl og larm)!

Så ...

Er du kørt fast (fx. i dine løgne ligesom "ayatollahen" i
Iran), da giv Gud en chance for at skabe nyt i dit liv ved at
det gamle (som er i oprør mod Ham°) *korsfæstes* (så det
mister sin magt over dig)

Amen?

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Eze+1.15-&version=BPH

Ezekiel 1:15-28, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Guds herlighed åbenbares for profeten i et syn, fortsat)

16
Hjulene var alle ens og skinnede som ædelsten. Hjulene
var lavet sådan, at der sad et andet hjul på tværs inden
i dem,

17
så de kunne bevæge sig i alle fire retninger uden at
dreje.

Kommentar:

Dette minder al for meget om noget *mekanisk* (altså en art
*robot*) til at man kan ignorere det (på forhånd), apropos
UFO-efterforskningen.

Vi skylder dem, der har skrevet Bibelen, at tingene i hvert
fald bliver undersøgt!

Sidste skud på stammen er ...

https://sites.google.com/site/etbible/home
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/666/22-049

> +666
> -144 ... fokus
> =
> +522
[ ... ]

-

[...]

Ordet for 2020-01-18

Om at opdrage et barn

"Dine tjeneres børn skal bo i tryghed ..."
Sl 102,29

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2020-01-18
Daily Reading for Saturday January 18, 2020

Reading 1, First Samuel 9:1-4, 17-19; 10:1
Responsorial Psalm, Psalms 21:2-3, 4-5, 6-7
Gospel, Mark 2:13-17
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=wFRt9ORaZdg
(2020-01-17, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

"Look at my Servant, whom I have chosen. He is my Beloved,
who pleases me. I will put my Spirit upon him, and he will
proclaim justice to the nations."
Matthew 12:18

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 13 Jan 2020 09:04:32 +0100, GMT 08:04

> [...]

bløde på gaden'

-

Nyt studie: Asteroide – ikke vulkaner – slog dinosaurerne ihjel
Kristian Sjøgren
Journalist
https://videnskab.dk/naturvidenskab/asteroide-ikke-vulkaner-slog-dinosaurerne-ihjel

Til gengæld havde vulkanerne et stort ansvar for, hvordan
livet udviklede sig efter den store masseuddøen, siger
forsker.

Der er nu så mange beviser for asteroide-teorien, at det
efterhånden ikke giver mening at holde liv i andre teorier,
mener en professor ved Statens Naturhistoriske Museum.

-

Trump advarer Irans ayatollah: Vær varsom med dit ordvalg
18.01.2020 kl. 07:05
https://jyllands-posten.dk/international/mideast/ECE11884436/trump-advarer-irans-ayatollah-vaer-varsom-med-dit-ordvalg/

Efter fredagsbønnen i Teheran beder Trump ayatollah Ali
Khamenei om at være forsigtig med sine ord.

Irans øverste leder, ayatollah Ali Khamenei kaldte Donald
Trump for en "klovn" under fredagsbønnen.

-

Amnesty: 'Iran brugte spidshagl til småvildt mod mennesker og lod dem
bløde på gaden'
17. Jan. 2020 kl. 08:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/amnesty-iran-brugte-spidshagl-til-smaavildt-mod-mennesker-og-lod-dem-bloede-paa-gaden

Kommentar:

*Satanister*!

-

Amerikanske soldater fik hjernerystelse i iransk angreb
17. Jan. 2020 kl. 10:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/amerikanske-soldater-fik-hjernerystelse-i-iransk-angreb

-

DR S143 lør 18 jan 09:16:52
17.januar dr.dk/nyheder 11:36

IRANS AYATOLLAH: USA ER 'KLOVNE'
Amerikanerne er nogle "klovne", der
lader som om, de støtter det iranske
folk.

Sådan lød budskabet fra Irans øverste
åndelige leder, ayatollah Ali Khamenei,
der for første gang i otte år ledte
fredagsbønnen i Irans hovedstad,
Teheran.

I virkeligheden vil de "stikke en
giftig dolk" i ryggen på Iran, lød det
ayatollahen.

Konflikten er eskaleret, efter USA
dræbte en iransk militærleder, og Iran
efterfølgende angreb to baser med
amerikanske soldater og ved en fejl
skød et passagerfly ned.

Irans øverste leder i sjælden fredagsbøn: Amerikanske 'klovne' fik en
'syngende lussing'
17. Jan. 2020 kl. 11:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/irans-oeverste-leder-i-sjaelden-fredagsboen-amerikanske-klovne-fik-en-syngende

-

Havet har ædt 20 meter strand på to år: 'Vi har ikke set det så voldsomt
før'
17. Jan. 2020 kl. 19:27
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/nordjylland/havet-har-aedt-20-meter-strand-paa-aar-vi-har-ikke-set-det-saa

Kommentar:

Så gør noget ved problemet! Gi' folk lov til at kystsikre!

-

DR S153 lør 18 jan 09:16:52
17.januar dr.dk/nyheder 20:48

SOLDREVEN OVN GIVER REGNSKOV RO
I Kenya er halvdelen af landets
regnskov forsvundet inden for de sidste
50 år.

En af forklaringerne er, at 80 procent
af befolkningen fyrer op i deres ovne
med træ for at tilberede mad.

Et forbud mod indsamling af brænde har
slået fejl, da de fattige ikke har haft
et alternativ - før en soldrevet ovn
fra Finland gjorde sit indtog.

Solovnen kræver hverken brænde eller
strøm, da den udelukkende skaber varme
ved at reflektere solens stråler.

Der er udleveret over 1.500 solovne i
byen Kagamega i det vestlige Kenya.

Soldreven ovn giver afrikansk regnskov ro
17. Jan. 2020 kl. 20:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/soldreven-ovn-giver-afrikansk-regnskov-ro

-

DR S157 lør 18 jan 09:16:53
18.januar dr.dk/nyheder 02:59

TRUMP ADVARER IRANS AYATOLLAH
USA's præsident, Donald Trump, advarer
fredag Irans øverste leder, ayatollah
Ali Khamenei, om at være forsigtig med,
hvad han siger.

Det sker, efter at ayatollahen
tidligere på dagen stod i spidsen for
fredagsbønnen i Irans hovedstad,
Teheran, for første gang i otte år.

- Den såkaldte "suveræne leder" af
Iran, som ikke har været så suveræn på
det seneste, havde nogle grimme ting at
sige om USA og Europa, skriver Trump på
Twitter.

Trump advarer Irans ayatollah: Vær varsom med dit ordvalg
kl. 02:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-advarer-irans-ayatollah-vaer-varsom-med-dit-ordvalg

-

DR S160 lør 18 jan 09:16:53
18.januar dr.dk/nyheder 07:48

INDIEN: VOLDTÆGTSMÆND HENRETTES
En domstol i Indien har beordret fire
mænd dømt for en gruppevoldtægt i 2012
henrettet ved hængning.

Henrettelserne skulle egentlig have
fundet sted 22. januar, men er nu
fastsat til 1. februar.

Offeret for voldtægten, en 23-årig
studerende, døde, to uger efter at
mændene havde voldtaget hende i en bus
i New Delhi.

Seks personer blev dømt skyldige i
overgrebet, som udløste store folkelige
protester. En af de seks mænd begik
angiveligt selvmord i et fængsel, mens
en anden er løsladt efter at have
tilbragt tre år i et ungdomsfængsel.

Indisk domstol beordrer fire voldtægtsmænd henrettet
kl. 07:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/indisk-domstol-beordrer-fire-voldtaegtsmaend-henrettet

Khamenei: Irans fjender misbruger flystyrt
17. jan. 2020, 10:58
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-17-khamenei-irans-fjender-misbruger-flystyrt

Kommentar:

Det er altid de andre, der har skylden!

Mon ikke det iranske folk kan gennemskue dette *hykleri*!?

Det er og bliver jo et iransk *diktatur*! ... :-(

-

Makaber rapport: - Når din kat kigger på dig, overvejer den, om den vil
slå dig ihjel
17. jan. 2020, 17:34
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-17-makaber-rapport-naar-din-kat-kigger-paa-dig-overvejer-den-om-den-vil-slaa-dig

-

Irans åndelige leder undskyldte ikke flystyrt i fredagsbøn - citerede i
stedet brev fra sørgende mor
17. jan. 2020, 19:14
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-17-irans-aandelige-leder-undskyldte-ikke-flystyrt-i-fredagsboen-citerede-i-stedet

-

Skorpion-lignende dyr var måske verdens første på land
17. jan. 2020, 21:54
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-01-17-skorpion-lignende-dyr-var-maaske-verdens-foerste-paa-land

-

Tre amerikanske lufthavne vil nu kontrollere passagerer for frygtet
kinesisk virus
17. jan. 2020, 23:07
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-17-tre-amerikanske-lufthavne-vil-nu-kontrollere-passagerer-for-frygtet-kinesisk-virus

Kommentar:

For at undgå en *pandemi* bør dette indføres PERMANENT
overalt!

Daglig beder jeg faktisk bønnen:

Og Herre!
Vi takker Dig for, at der ikke er krig i vort land.
Vi takker Dig for, at der ikke er en epidemi eller pandemi i
gang.
Og ...
2020-01-18, Saturday, CET 10:12, GMT 09:12

Jeg var gået videre med nyhedslæsningen og noteret nye ting
ned, men talte fortsat "lidt" om det at være *forberedt* på
at kunne klare sig selv i flere uger (UDEN strøm og vand)
mht. madvarer, apropos ...

Subject: Er dette et *forbud* mod monarki (1.Sam. 8,10-22)? -
Re: 2020 uge 03 (news samlet)
Date: Fri, 17 Jan 2020 09:46:09 +0100, GMT 08:46
22070 news:5e217469$0$697$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/-8SPWF7Ywfs/IZoY5j4KEAAJ

> Hver tredje dansker tror, at Facebook og Google lytter med på vores
> [...]

(Mit webcamera (der sidder fastmonteret på min computer) har
jeg overdækket, så man INTET kan se!)

Åndsboller hele bundtet! Kugleskøre! Den ene mere bindegal
end den anden! I trænger ALLE til en ordentlig *lærestreg*,
så I skider i bukserne af skræk, apropos 192-2 ...

Subject: Iranian revenge + Gods *punishment* ? = Iranian plane crash -
Re: 2020 uge 02 (news samlet)
Date: Wed, 8 Jan 2020 08:26:17 +0100, GMT 07:26
22032b news:5e15842f$0$702$1472...@news.sunsite.dk
Gods punishment (Guds straf)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/gods-punishment/22-032
Iran (Fanatistan)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/22-xxx/22-032
Courts, Authorities-2, Øvrigheden-2
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/courts/authorities-2/22-xxx/22-032
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/o5mOdA7jp8o/zIdCt22MBgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ReRadrbiJXg/ZCa-ohN6BgAJ

Re: 2020 uge 02 (news samlet)
Date: Wed, 8 Jan 2020 08:51:54 +0100, GMT 07:51
22033 news:5e158a31$0$698$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ReRadrbiJXg/JOxbl3l7BgAJ

Subject: ET-Break (vedr. psykopater fx. i Iran):
[I SKAL holde god afstand til alle disse *onde*] slyngler! -
Re: 2020 uge 02 (news samlet)
Date: Wed, 8 Jan 2020 11:04:57 +0100, GMT 10:04
22034 news:5e15a961$0$693$1472...@news.sunsite.dk
Gods punishment (Guds straf)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/gods-punishment/22-034
Iran (Fanatistan)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/22-xxx/22-034
Courts, Authorities-2, Øvrigheden-2
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/courts/authorities-2/22-xxx/22-034
Star Wars (Stjernekrigen)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/star-wars/22-034
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ReRadrbiJXg/gNBRwryCBgAJ

Subject: UK condemns iranian missile strikes -
Re: 2020 uge 02 (news samlet)
Date: Wed, 8 Jan 2020 12:04:06 +0100, GMT 11:04
22035 news:5e15b73d$0$698$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ReRadrbiJXg/YcjXl_aFBgAJ

Subject: Counter = 13:04 (Iranian plane crash) -
Re: Dødsasteroide på vej mod Jorden ?
Mindst 40 personer trampet ihjel ved massemorders begravelse -
Re: 2020 uge 02 (news samlet)
Date: Wed, 8 Jan 2020 12:59:42 +0100, GMT 11:59
22036 news:5e15c445$0$701$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ReRadrbiJXg/IguSWP-IBgAJ

Subject: Iran afviser at give sorte bokse til USA efter flystyrt.
Iridium ? -
Re: 2020 uge 02 (news samlet)
Date: Wed, 8 Jan 2020 15:26:53 +0100, GMT 14:26
22037 news:5e15e6c3$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ReRadrbiJXg/K2yXJAeRBgAJ

Subject: 750/350.
192+2. Ukrainsk flystyrt:
Køb russisk militær-grej og lav et *selvmål*! -
Re: 2020 uge 02 (news samlet)
Date: Thu, 9 Jan 2020 12:02:10 +0100, GMT 11:02
22038 news:5e170848$0$696$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ReRadrbiJXg/6633J3DUBgAJ

Subject: Medier: Iran skød ukrainsk fly ned ved en fejl -
Re: 2020 uge 02 (news samlet)
Date: Thu, 9 Jan 2020 18:56:21 +0100, GMT 17:56
22039 news:5e17695c$0$696$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/eze-38-21/22-039
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/eze-38-21/22-039
Iran (Fanatistan)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/22-xxx/22-039
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ReRadrbiJXg/53kxVwrrBgAJ

Hmm ...

Sig mig engang, du dersens Knald-i-låget-hacker!

HVORFOR er asteroide-truslen IKKE MERE farlig end en pandemi?

I en pandemi kan 98% af befolkningen omkomme, men Menneskeheden
vil nok overleve.
Og skulle den alligevel ikke, da vil en ny art (ligeså kloge
som os Homo Sapiens) nok opstå, ikke sandt ?

Dedrimod findes der såkaldte *Globe-destroyers*; altså asteroider,
der er så store, at de kan fuldstændig udrydde en planet som vores.

Ergo må denne *trussel* være laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt
MERE alvorlig!

Men bevares!

Det kan jo en evnesvag Knald-i-låget-hacker vel næppe forstå!

Det er først når du er nede i afgrunden, at du bliver klogere,
og ændrer adfærd, skønner jeg !

Men så er det jo for sent, narrøv!

-

Trump og ayatollah Khamenei i direkte ordkrig på Twitter: Pas på med,
hvad du siger
18. jan. 2020, 03:20
Opd. 18. jan. 2020, 06:08
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-18-trump-og-ayatollah-khamenei-i-direkte-ordkrig-pa-twitter-pas-pa-med-hvad-du-siger

-

Forskere sætter antallet af smittede med Kina-virus til 1700
18. jan. 2020, 06:32
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-18-forskere-saetter-antallet-af-smittede-med-kina-virus-til-1700

-

Det var så udfor her, at hacker-angrebet kom:
2020-01-18, Saturday, CET 10:12, GMT 09:12

-

Verdens mindste mand er død
18. jan. 2020, 09:35 ...
Voldsmand slap med samfundstjeneste - nu vil DF sløjfe strafrabatter
18. jan. 2020, 09:44 ...

-

104 SVT Text Lördag 18 jan 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Misstänkt IS-kvinna gripen i Norge 130

* Forskare: Fler kan vara smittade...131

* Nytt fel hittat på 737 Max-plan....132

* Urfolk anklagar Bolsonaro..........133

* Talade som Goebbels - får sparken..134

-

131 SVT Text Lördag 18 jan 2020
UTRIKES PUBLICERAD 18 JANUARI

Forskare: Fler kan vara smittade

Hittills har 41 sjukdomsfall
rapporterats i det mystiska
sars-liknande virus som sprids i Kina.
Ytterligare tre fall har rapporterats
från Thailand och Japan. Minst två
personer har avlidit.

Men enligt en rapport från Centrum för
global analys av infektionssjukdomar
(MRC) vid Imperial College i London
kan antalet drabbade vara betydligt
fler, mer än 1700.

Uppskattningen bygger på
resenärsiffror och modeller för
sjukdomsutbrott. Smittan har härletts
till en fiskmarknad i staden Wuhan.

-

NRK:
17. januar 2020 kl. 09:04 - 18. januar 2020 kl. 08:32, error

18. januar 2020 kl. 10:01
Hackere angrep greske nettsider
https://www.nrk.no/nyheter/1.14865456

Tyrkiske hackere sier at de fredag tok kontroll over
nettsidene til den greske regjeringen, etterretningstjenesten,
nasjonalforsamlingen og børsen i Aten. Gruppen Anka Neferler
Tim skriver på Facebook at de kapret sidene i over halvannen
time.

-

Ny dansk koran er fremstød for konservativ islam
17. januar 2020, kl. 21:00, opdateret 18. januar, kl. 8:43
Af Jens From Lyng
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/saudi-arabien-tog-initiativ-til-dansk-koranoversaettelse

En ny dansk oversættelse af Koranen kommer fra en saudisk
institution, der vil udbrede en ortodoks version af islam,
og den slags oversættelser er brik i magtkampen mellem
muslimske stormagter, siger islamforsker

Bag ny oversættelsen står to danske muslimer, der har oversat
værket på vegne af King Fahd-institutionen i Saudi-Arabien,
som specialiserer sig i at trykke og oversætte koraner. ”Jeg
tror helt åbenlyst, at de oversætter Koranen for at udbrede
Saudi-Arabiens forståelse af den rette ortodokse islamiske
lære," vurderer forsker ved Københavns Universitet.

-

Se kortet: Hvem er egentlig venner og fjender i Mellemøsten?

18. januar 2020, kl. 0:00, opdateret kl. 9:27
Af Birthe Pedersen, korrespondent, frankrig
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/hvem-er-egentlig-venner-og-fjender-i-mellemoesten

Mellemøsten er hverken ”den arabiske verden” eller ”den
muslimske verden”, men et kludetæppe af etniske, religiøse og
politiske konflikter

Klik på kortet nedenfor og find ud af, hvordan de forskellige
lande og grupperinger i Mellemøsten har forbindelser til
hinanden.

Kommentar:

Klik på kortet nedenfor og find ud af, HVORFOR du er til! ... :-)

-

Regeringen giver både Gud og Allah vigepligt
Politisk analyse
Regeringen giver både Gud og Allah vigepligt

17. januar 2020, kl. 18:00
Af Henrik Hoffmann-Hansen, politisk redaktør
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/regeringen-giver-baade-gud-og-allah-vigepligt

I forespørgselsdebatten fredag lød det fra statsministeren:
"Man kan ikke påkalde sig, ligegyldigt hvilken religiøs
baggrund man måtte have, særlige privilegier eller særlig ret
til at undertrykke andre, fordi man har en religion. Det er
her i huset, lovgivningen vedtages, ingen andre steder."

Den danske værdidebat handler igen om forholdet mellem
religion og politik, præcis som den gjorde efter
Muhammed-krisen i 2005. Den største forandring er, at
forsvaret for religion i det offentlige rum står endnu
svagere, end da Anders Fogh Rasmussen (V) mente, at den
skulle fylde mindre

Kommentar:

Fint nok, fordi ...

Nobody is above the law!

Men ...

Derfor skal du sg_ da IKKE åndelig *voldtage* Guds Hus,
Kirken°, med dine *perverse* afguder (i form af hor og
utugt)!

Det kan du sg_ da gøre på rådhuset, narrøv!

-

Sorry! Time out! ... :-(

NEXT BBC

Over 220 er såret i uroligheder i Beirut

2204 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Indtil Kristus kom, blev vi bevogtet af loven i en slags
beskyttende fængsel. Der var ingen frihed, ...

(Gal. 3,23)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Gal+3&version=BPH

Galaterne 3, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Guds accept opnås ved tro, ikke ved at overholde de jødiske love

[ ... ]

Løfterne til Abraham sammenlignet med lovens pagt

[ ... ]

Abrahams velsignelse fås ved tro på Kristus, ikke gennem loven

Indtil det at tro på Kristus blev en mulighed, levede vi
jøder som i et fangenskab og blev bevogtet af loven.

Kommentar:

I den noget ældre BPH-oversættelse fra 1992 står der:

23

Indtil Kristus kom, blev vi bevogtet af loven i en slags
beskyttende fængsel. Der var ingen frihed, ...

[ ... ]

I er ikke umyndige slaver, men Guds børn

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+4.5-26&version=BPH

Johannes 4:5-26, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Jesus og den samaritanske kvinde, fortsat)

-

[...]

Ordet for 2020-01-19

Det er sådan, det fungerer!

"... Herren tog imod Abels offergave, men Kains offergave
tog han ikke imod ..."
1.Mos 4,4-5

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2020-01-19
Daily Reading for Sunday January 19, 2020

Reading 1, Isaiah 49:3, 5-6
Responsorial Psalm, Psalms 40:2, 4, 7-8, 8-9, 10
Gospel, John 1:29-34
Reading 2, First Corinthians 1:1-3
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=gNdWpGtqcoQ
(2020-01-18, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

"A good person produces good things from the treasury of a
good heart, and an evil person produces evil things from the
treasury of an evil heart."
Matthew 12:35

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 13 Jan 2020 09:04:32 +0100, GMT 08:04

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22059

Over 220 er såret i uroligheder i Beirut

Iran sender sorte bokse fra nedskudt fly til Ukraine
kl. 16:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/iran-sender-sorte-bokse-fra-nedskudt-fly-til-ukraine

-

DR S166 søn 19 jan 08:05:24
18.januar dr.dk/nyheder 21:09

LIBANONS PRÆSIDENT SÆTTER HÆREN IND
Libanons præsident, Michael Aoun, har
bedt militæret om at sætte ind mod de
mange demonstranter i landets
hovedstad, Beirut, for at genoprette ro
og orden.

Det sker, mens tåregas hænger så tykt i
luften i det centrale Beirut, at
demonstranter har søgt tilflugt i
moskéen på Martyrpladsen.

Tidligere på aftenen blev der sat
vandkanoner ind mod de mange
demonstranter, der har samlet sig for
at protestere ved landets parlament.

Voldsomme kampe i Beirut: Præsidenten beder hæren om hjælp mod demonstranter
18. Jan. 2020 kl. 21:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/voldsomme-kampe-i-beirut-praesidenten-beder-haeren-om-hjaelp-mod-demonstranter

-

DR S167 søn 19 jan 08:05:24
18.januar dr.dk/nyheder 21:31

KINA PRESSER SVENSKE MEDIER
Kinas ambassade i Stockholm har
adskillige gange de seneste to år
kontaktet svenske medier for at
kritisere deres dækning af det store
land i øst.

Det viser en kortlægning foretaget af
SVT Nyheter.

Den kinesiske ambassadør, Gui Congyou,
har fået besked om at møde op i
udenrigsministeriet i Stockholm tirsdag
for at modtage en henstilling fra
udenrigsminister Ann Linde.

- Vi som suveræn stat kan ikke
acceptere nogen form for trusler, siger
Linde.

Svenske medier: Kina har forsøgt at lægge pres på os
18. Jan. 2020 kl. 21:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/svenske-medier-kina-har-forsogt-laegge-pres-pa-os

-

DR S169 søn 19 jan 08:05:24
19.januar dr.dk/nyheder 06:41

KINA: 17 NYE TILFÆLDE AF VIRUS
Myndigheder i Kina har opdaget 17 nye
tilfælde af et mystisk virus, som
forårsager lungebetændelse. Tre af de
smittede personer er alvorligt syge,
oplyser sundhedsmyndigheden i byen
Wuhan ifølge Reuters.

I alt er 62 personer dermed smittet af
virusset i Kina. Alle i Wuhan, der har
omkring 11 millioner indbyggere.

Indtil videre er to personer omkommet.
Det er uvist, hvorfra virusset stammer,
men det menes at komme fra et
dyremarked i byen.

De nye tilfælde blev opdaget, da læger
i Wuhan undersøgte patienter med
lungesygdomme på hospitaler.

Kina opdager 17 nye tilfælde af mystisk virus
kl. 06:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kina-opdager-17-nye-tilfaelde-af-mystisk-virus

Farlig variant af fugleinfluenza har ramt Tjekkiet
18. jan. 2020, 14:24
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-18-farlig-variant-af-fugleinfluenza-har-ramt-tjekkiet

-

Over 220 er såret i uroligheder i Beirut
18. jan. 2020, 20:19
Opd. 18. jan. 2020, 22:15
https://nyheder.tv2.dk/2020-01-18-over-220-er-saret-i-uroligheder-i-beirut

-

Dronningen rammer Harry og Meghan med jernnæven, siger kommentator
19. jan. 2020, 02:02 Opd. 19. jan. 2020, 06:36 ...
USA lancerer ny uniform til rumstyrke – internettet er nådesløst i kritikken
19. jan. 2020, 08:23 ...

-

104 SVT Text Söndag 19 jan 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Fler sjuka av virus i Kina.........130

* 1500 migranter stoppades...........131

* Japanska pass är resevänligast.....132

Harry och Meghan ger upp titlar....133

Våldsamt vid parlamentet i Beirut..134

Kvarlevor funna i bil i Mexiko.....135

"Nordkoreas utrikesminister petad" 136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Söndag 19 jan 2020

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Saudi-tv: 60 döda i attack i Jemen 137

Iran: Färdskrivare till Ukraina....138

Erdogan ber EU välja sida i Libyen 139

* Flera saknas efter Himalaya-lavin..140

Stränga lagar mot turistfylla......141

-

137 SVT Text Söndag 19 jan 2020
UTRIKES PUBLICERAD 18 JANUARI

"Nordkoreas utrikesminister petad"

Nordkoreas utrikesminister Ri Yong-Ho
har petats och kommer att bli ersatt.
Det uppger den Sydkoreabaserade
nyhetssajten NK News med hänvisning
till ett flertal källor i Pyongyang.

Ri Yong-Ho är en erfaren diplomat och
har spelat en stor roll i landets
olika förhandlingar med USA. I närtid
har han dock uteblivit från en årlig
FN-samling i New York och sedan var
han inte med på ett gruppfoto som togs
på kommunistpartiets toppnamn.

Ri Yong-Ho var också i Sverige i mars
2018 och träffade sin dåvarande
motsvarighet Margot Wallström.

-

136 SVT Text Söndag 19 jan 2020
UTRIKES PUBLICERAD 18 JANUARI
1/2
Saudi-tv: 60 döda i attack i Jemen

Ett 60-tal militärer dödades och ett
tiotal skadades i dag när Huthirebell-
erna attackerade en övningsanläggning
i staden Marib i östra Jemen. Det
rapporterar den statliga saudiska
tv-kanalen Ekhbariya.

Attacken genomfördes, enligt källor,
med hjälp av ballistiska robotar och
drönare.

Konflikten mellan rebellerna, som har
stöd av det shiamuslimska Iran, och
Jemens internationellt erkända rege-
ring har pågått sedan 2015. Tiotusen-
tals människor har dödats i konflikten
och hundratusentals har tvingats fly.

-

NRK:
18. januar 2020 kl. 10:01 - 19. januar 2020 kl. 05:17, error

19. januar 2020 kl. 08:01

-

Iran’s regime arrests famous Christian convert in Tehran

"The 21-year-old, who after her conversion now prefers to be
known as Mary, was reportedly arrested on Sunday near Azadi
Square."

By BENJAMIN WEINTHAL JANUARY 18, 2020 21:07
https://www.jpost.com/Middle-East/Irans-regime-arrests-famous-Christian-convert-in-Tehran-614550

Kommentar:

En religion, der er nødt til at bekæmpe andre religioner, er
næppe den ægte, fordi sandheden må ku' tåle at blive modsagt!

Denne tankegang er "lidt" i familie med ordene (hentet fra
Koranen:) "Der må IKKE være TVANG i religionen"!

Og disse ord er "lidt" i familie med Jesu Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+6.31&version=BPH

Lukas 6:31, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Gør mod andre, som I ønsker, at de skal gøre mod jer.

Og kun de færreste ønsker at blive forfulgt!

Så ...

Der er noget ALVORLIGT galt med Jeres religion!

Men bevares!

Det kan en *hjernevasket* person næppe fatte! ... :-(

Jesus-Break (Was: Maria omtalte sig aldrig som medforløserske)

File 22.073 ...
Jesus says (Jesus siger)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/jesus-says/22-073
Resurrection (Opstandelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/resurrection/22-073
Catholic Church (Den Katolske Kirke)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/catholic-church/22-073
Virgin Mary worship (Jomfru Maria dyrkelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/virgin-mary/22-073

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/virgin-mary/22-073

Other news:
(2020-01-19, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

"To those who listen to my teaching, more understanding will
be given, and they will have an abundance of knowledge. But
for those who are not listening, even what little
understanding they have will be taken away from them."
Matthew 13:12

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 13 Jan 2020 09:04:32 +0100, GMT 08:04

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22059

Jesus-Break (Was: Maria omtalte sig aldrig som medforløserske)

Min gode ven Abel, der er katolik, fortalte mig i dag søndag,
at Paven havde sagt noget interessant vedr. jomfru Maria.

Katolsk Orientering skriver således i deres seneste nummer:

nr. 1, 17. januar 2020

=== citat start ===

Paven:

Maria omtalte sig aldrig som medforløserske

[ ... ]

Tituleringen af Maria som medforløserske går tilbage til
middelalderen, og idéen om at erklære det som et kirkeligt
dogme blev drøftet, men ikke vedtaget, på 2. Vatikankoncil. ...

[ ... ]

Kirkens lære om Maria er indeholdt i de fire dogmer: Maria
som Guds moder, den ubesmittede undfangelse, Maria født uden
arvesynd, og Marias optagelse i himlen.

=== citat slut ===

Se ...
https://www.katolskorientering.dk/forside/
https://www.katolskorientering.dk/blad-arkiv/
Download-siden kommer muligvis til at have følgende link:
https://www.katolskorientering.dk/fileadmin/Katolsk_Orientering/User_oploads/filer/2020/KO_01_2020_lowres.pdf

Subject: Re: Jomfru Maria dyrkelsen -
Re: Brev 2 -
Re: Brev 1 til Den Katolske Kirke: Spørgsmål vedr. Helligånden
Date: Wed, 27 Nov 2019 10:28:47 +0100, GMT 09:28
21943b news:5dde41e2$0$693$1472...@news.sunsite.dk
Catholic Church (Den Katolske Kirke)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/catholic-church/21-943
Virgin Mary worship (Jomfru Maria dyrkelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/virgin-mary/21-943
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/rRwseb-fZ6I/c6WT3J1ABwAJ

[ ... ]

[ ... ]

> [...]
> den himmelske helligdom og stænkede blod på
> forsoningsstedet. Men det var ikke blod fra gedebukke
> eller tyrekalve.[c] Det var hans eget blod, og dermed har
> han skabt forsoning for vores synder og sat os fri fra
> skyld for evigt.
>

> Det er *fuldbragt*!
>
> Amen?
>

> Derimod står der INTET i Bibelen om Maria-dyrkelsen (som en
> betingelse for vores frelse)!
>
> Ergo må det skrevne Ord (i Bibelen) *veje tungere* end alle
> andre argumenter (herunder traditioner), skønner jeg!

Det er gode nyheder, DERSOM Paven (og de forrige) IKKE
inddrager Maria i frelsesbegrebet, synes jeg.

Men ...

Mht. Kirkens lære om Maria ...

1.
som Guds moder,

2.
den ubesmittede undfangelse,

3.
Maria født uden arvesynd, og

4.
Marias optagelse i himlen.

... er vi protestanter FORTSAT uenige:

Ja, vi tror på at Jesus er født af jomfru Maria, og at hun
derfor er Hans moder. Og da vi også lærer, at Jesus er Gud
Hamselv - herpå hviler hele *kristendommen* - ja så må Maria
også være Guds moder!

Ja, vi tror på, at Jesus var helt UDEN synd, men det er nok
IKKE det, der lægges i ordene under punkt 2 (den ubesmittede
undfangelse).

Vi protestanter tror således på, at selv jomfru Maria var -
ligesom alle os andre - undfanget på normal vis og dermed
besmittet med *arvesynden*!

Sorry! Men sådan ligger altså landet!

Vi protestanter tror derfor heller ej på, at Maria forblev
jomfru, men at Jesu søskende var Marias børn, som hun fik med
hendes jordiske mand Josef!

Vi protestanter tror derfor heller ej på, at Maria skulle
være blevet optaget i himlen på en anden måde end alle os
andre (gennem Jesu frelse)!

Amen?

:-)

ER vi kristne så optaget i himlen?

Jesus siger:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+23.43&version=BPH

Lukas 23:43, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus svarede: „Det siger jeg dig: I dag skal du komme
med mig til Paradiset.”[a]

Footnotes:

23,43 Kan måske også oversættes: „Det siger jeg dig i
dag: Du skal komme med mig i Paradiset.” De oprindelige
græske håndskrifter havde ikke tegnsætning.

*Sekten* Jehovas Vidner har MISFORSTÅET dette skriftsted,
fordi ...

For dem er det vigtigt at påpege, at Jesus IKKE kom i Himlen,
da Han døde men nedfor til dødsriget.

De vil derfor gerne ha', at der skal stå:

Jesus svarede: „Det siger jeg dig i dag: ...

Men hvor ofte har I hørt om, at nogen finder på at udtrykke
sig så *klodse'?:

Sandelig siger jeg dig i går!
Sandelig siger jeg dig i morgen!
Sandelig siger jeg dig i dag!

Det er HELT *overflødigt* at udtrykke sig på denne måde, at
dét, Jesus har sagt, da Han sonede vor straf, er, at i dag
skal vi være med Ham i Paradis!

Fordi ...

Jesus har jo et andet sted sagt: Jeg er sandheden, vejen og
*livet*!

Så når Jesus død på korset og kommer ned i dødsriget, da er
det Livet Himself (og ALT, hvad dette står for), der er på
besøg i dødsriget!

Ergo er det Paradiset, som er på besøg i Dødsriget, ikke
sandt?

Og hvor Gud er, der er Himlen vel også?

Så ...

HVIS du tror på Jesus og har *overgivet* dig til Ham (så din
synd er *korsfæstet* med Ham°, og dermed henrettet, død!), da
skal du leve evigt, om end du dør!

Amen?

Og det er dét, der er det vigtige mht. begrebet Himlen,
skønner jeg: At være præcis dér, hvor Jesus ér, for dér ér
Livet!

Amen?...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige:
(2020-01-19, Sunday, day no 19, CET 16:24, GMT 15:24)
- "Jeg er opstandelsen."

24
- "Den, der tror på Mig"

24
- "skal leve,"

24
- "om han end dør!"

[...]

Interrupt from the *Sky* (160-> Africa-160 -> Found 104)

File 22.074 ...
Marree Man, Australia
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/marree-man/22-074
https://sites.google.com/site/abraham175code/files/22-xxx/22-074
Markpointer 104 (43 + 61 = 104)
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer/104/22-074
Markpointer 160
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer/160/22-074

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/abraham175code/files/22-xxx/22-074
Date: Mon, 13 Jan 2020 09:04:32 +0100, GMT 08:04

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22059

Interrupt from the *Sky* (160-> Africa-160 -> Found 104)

DR S174 søn 19 jan 13:45:25
19.januar dr.dk/nyheder 10:19

DANSK PRIS TIL HØJREFLØJSAKTIVIST
Britiske Tommy Robinson er en
kontroversiel aktivist. Han modtog i
går Trykkefrihedsselskabets pris for
ytringsfrihed.

Han var med til at grundlægge English
Defence League, som er en islamkritisk
bevægelse.
-Man forsøger at lukke munden på ham
hele tiden, og alligevel står han
stadig, siger formand for
Trykkefrihedsselskabet, Aia Fog.

Han modtog prisen i Landsstingssalen
til et åbent arrangement på
Christiansborg. Udenfor var en skare af
vrede demonstranter mødt op med
bannere, hvor der blandt andet stod
'mod racisme'.

Dansk pris til britisk højrefløjsaktivist: 'Han er en ledende
ytringsfrihedsforkæmper'
kl. 10:19
https://www.dr.dk/nyheder/indland/dansk-pris-til-britisk-hoejrefloejsaktivist-han-er-en-ledende

Kommentar:

*Sandheds*-undersøgelses-"kommissionen":

https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/666/22-048

+666
-144
+ 78
=
+600

:-)

Altså:

(
"Melodi":
Oprøret fra *Midten*
?:
)

Der var engang 3 *hjernevaskede* tosser, der sad på en bro.

Den ene hed Ali Khamenei, den anden hed 'den spanske
borgerkrig' og det hed den tredje OGSÅ!

"HVEM kommer først ned i afgrunden", råbte de i munden på
hinanden!

(
Den anden hed - for øvrigt - Adolf!

Og ...

Mon ikke den tredje hed Josef?
)

Pludselig lød der en røst nede fra afgrunden:

Mig osse ... har spist en tosse!
https://www.youtube.com/watch?v=cJbA0M24BN8

-

Iran afviser aftale om at sende sorte bokse til Ukraine og undersøger
dem selv
kl. 14:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/iran-afviser-aftale-om-sende-sorte-bokse-til-ukraine-og-undersoger-dem-selv

Kommentar:

192 + 2 (GMT 02:42+2) = (78-Platin-193)-194-(target,195)

Altså:

Der sad 3 tosser på en bro!

-

Interrupt from ...
http://www.stjerneskud.info/fireball/event2020-01-19-06-24-35/

Dato: 2020-01-19
Klokken: 06:24:35 Dansk normaltid, UTC+1

[ ... ]

Kurs 358 grader
Faldvinkel 34 grader

https://www.youtube.com/watch?v=OUVpU7QPp2o
I'm NOT a machine, Sir!
)

( 06 + ( ( 24 + (35/60) ) / 60 ) ) * 600/24
=
160,24305...

Compare with ...

https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer/160
https://sites.google.com/site/etbible/home/abraham-code/21-560

> Da kan en ny hypotese opstilles:
>
> Hele konstruktionen (inklusiv Abraham-koden) har til formål at
> *hjælpe* os til at opmåle ting oppe i himlen, fordi ...
>
> Abraham-75 = distance from South-America to Africa
> Abraham-99 = distance from Crater-Mexico to South-America
> Abraham-160 = distance from Crater-Mexico to Africa
> Abraham-172 = distance from Crater-Mexico to Giza-Egypt
> Abraham-175 = distance from Crater-Mexico to Temple-Jerusalem
> =>
> Cygnus-A mistanke:
> Abraham 127 = distance from Temple-Jerusalem to South-America

=>

Download help-file (regneark) ...
https://sites.google.com/site/kalldistance/1/Marree%20Man-009.sxc

Distance
(NB! 600-number-system)
from ...
Marre Man, C2, Australia
to ...
Afrika, Malabo, Ækvatorial Guinea ___ 208,59663772

and ...

Distance
(NB! 600-number-system)
from ...
New, Marree Man, Callanna 2
to ...
Afrika, Malabo, Ækvatorial Guinea ___ 208,24715208

=>

208 / 2 (½-life)
=
104

Compare with ...

104:
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/104

See also ...

Det Periodiske Systems "fingeraftryk" = 43,61 ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/background/atomic-physics

43 and 61 ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/43

Man kan *kryptere* sit kendskab (til tallene 61 og 43) ved
at lægge dem sammen:

+43
+61
=