Løber Paven fra ansvar ved at give sorteper videre ? - Was: Romerst-Katolske præster må måske snart gifte sig

"Jesus-loves-you" skrev
4642 news:cdt3f.70659$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

[ ... ]

> and ...
> 3976 news:Qog9e.113558$Vf.41...@news000.worldonline.dk
> >
> [ ... vedr. cølibatet ... ]

> News:
>
> (Kristeligt Dagblad, Torsdag d. 13. oktober 2005, forsiden):
>
> === citat start ===
>
> Katolske gifte præster på vej
>
> Et af den katolske kirkes store dogmer står måske for fald.
>
> ... Og kilder i Vatikanet siger til netavisen Time Online, at selv paven
> er mere åben over for spørgsmålet, end nogen havde forventet.
>
> === citat slut ====

News:

=== citat start ===

TV2 TTV s133 Tor 17 Apr (2008, CET) 09.46.08

Pave revser amerikanske værdier

Et sammenbrud af de amerikanske værdier
bærer en del af skylden for amerikanske
biskoppers overgreb på kordrenge og
andre børn - og deres håndtering af
sagen. Sådan sagde Pave Benedikt -
ifølhe BBC - under en gudstjeneste ved
en amerikansk helligdom i byen
Washington i går, hvor flere hundrede
amerikanske katolske præster var
samlet.

"Hvad nytter det at tale om beskyttelse
af børn, når pornografi og vold bliver
vist i så mange hjemme (-me, error) ved hjælp af de
mange medier, der er tilgængelige i
dag," sagde paven.

17. apr 09:15 (CET, red.)

=== citat slut ====

(Løber Paven fra ansvar ved at give sorteper videre ?)

Sikke en skrækkelig omgang gylleævl (forflygtigelse af ansvar) !!!

Det er en kendsgerning, at de fleste af os mennesker har et seksuelt behov.
Selv Apostlen Paulus - fred være med ham, ikk' ? - (Hik, lød det nede fra
forsamlingen) - selv han "indrømmer" det jo indirekte med ordene:

Unddrag jer ikke hinanden ...

(... uden måske med gensidigt samtykke for
en tid, ... Derefter skal I atter værre sammen,
for at satan ikke skal friste jer, ... )

... fordi I ikke kan være afholdende.

1. Kor 7,5

Det er jo langt vanskeligere at friste en mæt person over evne til at begå
madtyveri fremfor en sulten, ikke sandt ?

Det er her "skoen klemmer", min herre!

Det er - rent ud sagt - umenneskeligt at pålægge dem et cølibat-krav.

Det kan jo ikke andet end at gå galt - før eller sidenhen!!!

Og det er IKKE det amerikanske samfunds skyld, for krænkelserne fandt jo
sted *før* samfundet gik i opløsning med pornografi, vold osv.

Interrupt from ...

7279 news:uB3Vi.30$E46...@news.get2net.dk

> Der er i virkeligheden her tale om afdelingen-for-*håbløse*-sager i
> Danmark (og Udlandet). Vi er - om jeg så må sige - "lokums-rensere" i
> ordets overførte betydning (apropos Matt. 10,25. John 1,29)!
>
> Medens vi nu ér ved emnet 'lort', så ...

Få nu gjort den *hovedrengøring* i Jesu navn, og - sidenda (efter
renselsen) - da kan du komme tilbage og "rense" det amerikanske samfund for
bæ-stank m.m.

Men indtil da må du forstå, at ...

(Det er *dig*, der - i ofrenes øjne - i øjeblikket lugter af "lort".)

Det er jo selve *kærlighedsloven*, det mest grundlæggende i hele
Kristendommen, der er blevet forrådt i denne sag til fordel for
et-eller-andet religiøst hjemmestrikket bavl, som nok mere har noget med
falsk ydmyghed at gøre:

Tag ikke, smag ikke, (nyd ikke) ...

Kol. 2,21-23

Alle bliver vi fristet af et-eller-andet. Hvis det ikke er sex, narko eller
magtbegær - (hør efter al-Qaeda) - så er det noget andet.

Kunsten består altså IKKE i at fornægte fristelsens faktum, eller at give
skylden videre til en anden, således som mange har for vane, men at ta' den
i opløbet (inden den når at sprede sine giftige frø og forpeste alt og
alle).

Hak den ukrudtsplante over ved roden (i stedet for at give andre skylden)

-

Og hvori består så parallellen til Jer, al-Qaeda ?

Er hjernen den største *forræder* af alle ?

Last OUTPUT: 7439 news:KKENj.4$4g...@news.get2net.dk
(use http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ to ET-Info).
ET-Info: 7397 news:kTPBj.17$uM...@news.get2net.dk File-number: 7440