HERRENS Ånd vækkede mig tidligt i morges ... - Re: 2020 uge 01 (news samlet)

HERRENS Ånd vækkede mig tidligt i morges (Isa ...

File 22.020 ...
Confidentiality, Intimacy (Fortrolighed, Intimitet)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/confidentiality/22-020

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/confidentiality/22-020

HERRENS Ånd vækkede mig tidligt i morges ...

2218 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Hver morgen vækker Gud mig og giver mig indsigt i sin
vilje.

(Esajas 50,4)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Co+2&version=BPH

2 Korinterne 2, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Grunden til det aflyste besøg, fortsat)

[ ... ]

Tilgiv ham, der svigtede

[ ... ]

I triumftog for Kristus

Kommentar:

HERRENS Ånd vækkede mig tidligt i morges (ca. CET 05:30),
apropos ...

Subject: Libanon får en ny Hizbollah-støttet premierminister -
Re: 2019 uge 51 (news samlet)
Date: Fri, 20 Dec 2019 12:13:08 +0100, GMT 11:13
21993 news:5dfcacd9$0$702$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/8OTKP7xEJ74/6heT92MbAwAJ

> https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+50&version=BPH
>
> Esajas 50. Bibelen på hverdagsdansk (BPH)
[ ... ]
> 4
> ... Hver morgen vækker han mig og giver mig
> indsigt i sin vilje.

Og mens jeg bad under min private andagt, mindede Gud mig om
ting, der skulle sige (i forbindelse med dagens Ord); ting,
der lå Ham på sinde!

Jeg noterede følgende ned (så tingene) ikke gik i
glemmebogen:

___ Notat begin ________________________________________

2.Kor. 2

Smittefare
1.Kor. 5,6

John 8,11 - Jesus siger: "Gå bort og synd ikke mere."

Niels Jørn Fog:
Ikke alle præster har bøjet knæ for hor-afguden
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/skilt-men-ikke-fra-gud/14-263

Per Hansen eksempel
Lovsang vedr. overgivelse (evt. muslimsk parallel)
Lækker bil 3 -> Alle sang: Mig osse ha' sådan en.

=>

Vær IKKE en levebrødsprædikant!

Gi' IKKE efter for det åndelige press!

(Tjen Herren ved at holde *Hans* anvisninger, fremfor egne)

-

Understregning udfor ...

BibelLæserRingen:
'Dit lys er kommet':

Han [Jesus] har sin *fuldmagt* fra Gud og er *fortrolig* med
Ham, sådan som et barn er det med sin far.

=>

Bøn:

Subject: Spiritual war (Åndelig krig) -
Re: USA dræber iransk general -
Re: 2020 uge 01 (news samlet)
Date: Sat, 4 Jan 2020 09:28:28 +0100, GMT 08:28
22018 news:5e104cc0$0$703$1472...@news.sunsite.dk
Spirit of fear (Fej ånd)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/spirit-of-fear/22-018
Spiritual war (Åndelig krig)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/spiritual-war/22-018
Excorsismus (Eksorcisme, dæmon- og djævleuddrivelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/excorsismus/22-018
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/bxbxAHizFDk/Bt5f3H9VBQAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/7S165YGiYEk/m91iTJhWCAAJ

[ ... ]
[ ... ]

[ ... ]
[ ... ]

Rens os, o Gud!

Gør vor hjerter lydhøre for Din røst.

Form og dan os efter Din vilje, ...
... så vi må blive de skabninger, som Du oprindelig tænkte
på, da Du skabte mennesket i Edens Have.

Tak at Du har taget bolig i os, Gud Helligånd og født en
*Guddommelig* agape-kærlighed i os (så vi kan elske endog det
fortabte; al det, der IKKE er værd at elske)!

Amen!

___ END of Notat ________________________________________

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mar+1.14-20&version=BPH

Markus 1:14-20, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus begynder at fortælle om Guds rige

[ ... ]

Jesus udvælger sine første disciple

-

Dagens Ord fra ...

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte
4 gange om året: dec, mar, jun og sep, og det er jo meget
smart, hvis man er væk på retræte eller noget andet.)

=== citat start ===

Ordet for 2020-01-04

Bed større bønner

"I begærer brændende, men opnår intet ... fordi I ikke
beder;"
Jak 4,2

=== citat slut ===

Kommentar:

Meget fint, men ...

HUSK nu lige OGSÅ at ta' baggrundsviden med (om fremgangs- og
herlighedsteologiens *vranglære*), apropos ...

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/aandelig-manipulation-og-hjernevask

Åndelig manipulation og hjernevask.
Trosbevægelsen som jeg oplevede den
af Torbjörn Swartling
ISBN 9788774254218
Dansk Luthersk Forlag

https://www.saxo.com/dk/aandelig-manipulation-og-hjernevask_torbjoern-swartling_haeftet_9788774254218

Originaltitel:
Tankekontroll

Kommentar:

Forfatteren beretter om manipulation og hjernevask i
sekten Livets Ord.

Bøn har OGSÅ være (og ér måske mere, se fx. Matt 6,5-15)
noget så *simpelt* som blot et suk, apropos ...

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/fra-boennens-verden

Fra bønnens verden
af Ole Hallesby
ISBN 8756455348
Lohses Forlag, 1999, (3. udgave)

http://artos.dk/zencart/index.php?main_page=product_info&products_id=9430

https://www.saxo.com/dk/fra-boennens-verden_o-hallesby_haeftet_9788756455343
https://nota.dk/bibliotek/bog/fra-b%C3%B8nnens-verden#ebook

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2020-01-04
Daily Reading for Saturday January 4, 2020

Reading 1, First John 3:7-10
Responsorial Psalm, Psalms 98:1, 7-8, 9
Gospel, John 1:35-42
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=7m2QhOh0_m4

=>

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Joh+3.7-10&version=BPH

1 Johannes 3:7-10, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

7
Lad ingen føre jer på vildspor, kære børn! De, der følger
Guds vilje, ligesom Jesus gjorde, er dem, der hører ham
til.

8
De, der lever i synd, følger Djævelens vilje, for
Djævelen har levet i oprør mod Gud fra begyndelsen af.
Husk, at Guds Søn kom til jorden for at gøre ende på
Djævelens gerninger.

9
De, der er født af Gud, lever ikke i synd, for de har
noget af Guds natur i sig. ...

Kommentar:

Ja! De har *kærlighed*, for Gud er jo *kærlighed*, ikke
sandt (1.John 4,8)!

(vers 9, fortsat)
... De kan ikke få sig selv til at synde, for de er født
af Gud.

10
Men de, der ikke lever efter Guds vilje og ikke elsker
andre kristne, er ikke født af Gud. På den måde kan man
skelne mellem, hvem der er Guds børn, og hvem der er
Djævelens børn.

-

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

(2020-01-04, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

The LORD had said to Abram, "Leave your native country, your
relatives, and your father's family, and go to the land that
I will show you."
Genesis 12:1

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2020 uge 01 (news samlet)
Date: Mon, 30 Dec 2019 09:51:58 +0100, GMT 08:51
22004 news:5e09bac4$0$706$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/7S165YGiYEk/-J9sB_rOBgAJ

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-221

https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/I0YKzGo4NjU/-MKW2MicslIJ

https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/kanzi-fortjent-beloenning/19-084

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/21-xxx/21-286

https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/1-pfgcv8r74/lFNV1Br7AgAJ

https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/koRifFcgF9g/ggBb8KzVBwAJ

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/maa-jeg-godt-vaere-vred

> [...]
>
> Test dit kærlighedssprog ...
> http://kærlighedssprog.dk/kaerlighedssprog/test-dit-kaerlighedssprog/
>
> Gennemgå profilen, når du er afslappet og har tid nok.
>
> (Vælg en af følgende 2 muligheder:)
>
> Nr. 1
> Jeg er glad for at blive rost
> Jeg kan lide at få et knus
>
> Nr. 2
> Jeg kan godt lide at ...
>

> Med venlig hilsen,
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

New update:

News:dk.test
News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: 21.900 - 21.999 -
Re: ... Informationfile de la Mogens Kall
(including UFO-indicators), file 08867
Date: Fri, 3 Jan 2020 18:42:05 +0100, GMT 17:42
22017 news:5e0f7d03$0$704$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/rCpkCW-5CQAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/MRWueyeFrn8/T68HIwpKBwAJ

> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22004

-

Forsvarsministeren om træningspause i Irak: Vi tager ingen chancer
kl. 13:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/forsvarsministeren-om-traeningspause-i-irak-vi-tager-ingen-chancer

-

DR S119 lør 04 jan 14:11:51
4.januar dr.dk/nyheder 14:10

VREDE OG BEKYMRING EFTER DRAB
Natten til fredag dræbte USA en
magtfuld og vigtig iransk general,
Qassem Soleimani, i et droneangreb.

I dag er flere iranere både triste og
vrede over drabet

- Jeg var i chok. Jeg troede, det bare
var et rygte. Men da det viste sig at
være sandt, blev jeg knust, siger 28-
årige Shima Faraji til nyhedsbureauet
AP Iran.

FN's generalsekretær Antonio Guterres
har udtryk stor bekymring om
situationen.

- Verden har ikke råd til endnu en
Golfkrig, skriver han på Twitter.

Bekymring blandt europæiske ledere: - Verden har ikke råd til endnu en
Golfkrig
kl. 14:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/bekymring-blandt-europaeiske-ledere-verden-har-ikke-raad-til-endnu-en-golfkrig

-

Udenrigsministeriet fraråder rejser til Iran
kl. 14:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/udenrigsministeriet-fraraader-rejser-til-iran

Iran: Vi har 35 mål inden for vores rækkevidde
4. jan. 2020, 13:17
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-01-04-iran-vi-har-35-maal-inden-for-vores-raekkevidde

-

Ny lov åbner for retssag om misbrugsanklager mod Michael Jackson
4. jan. 2020, 14:44 ...
Australske brandfolk går travl nat i møde - mere end 200 brande stadig
ude af kontrol
4. jan. 2020, 15:05 ...

-

NRK:
4. januar 2020 kl. 11:20

-

22020a

Jesus-Break - Was: HERRENS Ånd vækkede mig tidligt i morges (Isa 50,4) ...

File 22.021 ...
Jesus says (Jesus siger)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/jesus-says/22-021
Confidentiality, Intimacy (Fortrolighed, Intimitet)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/confidentiality/22-021

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/confidentiality/22-021

-

Subject: HERRENS Ånd vækkede mig tidligt i morges ... -
Re: 2020 uge 01 (news samlet)
Date: Sun, 5 Jan 2020 07:55:51 +0100, GMT 06:55
22020a news:5e11888e$0$701$1472...@news.sunsite.dk
Confidentiality, Intimacy (Fortrolighed, Intimitet)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/confidentiality/22-020
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/Y__UqI9XNKc/VylnRwefBQAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/7S165YGiYEk/RrAME62MBQAJ
5
Det er ikke mig, den pågældende mand har bragt sorg over,
men det er stort set jer alle sammen. Det er vist ikke
for meget sagt, er det?

6
Men nu har han fået straf nok.

Kommentar:

I den noget ældre BPH-oversættelse fra 1992 står der:

... han er blevet tilstrækkelig straffet ved, at I har
tageet afstand fra ham.

[ ... ]

I triumftog for Kristus

Vi er ikke som dem, der udnytter Guds ord til egen
fordel. Nej, vi er sendt af Gud, og vi forkynder hans ord
redeligt og sandt. Vi står jo til ansvar over for ham og
taler de ord, vi har fra Kristus.

Kommentar:

I den noget ældre BPH-oversættelse fra 1992 står der:

17
... levebrødsprædikanter, der driver handel med Guds Ord.

Kommentar:

En menneske - lad os bare kalde vedkommende for M2 - spurgte
mig forleden dag, om HVORFOR vi udøver kirketugt ...

(
... (i vores (og Jeres) menighed (uanset hvorhenne I bor; om
I bor bag Jerntæppet eller i Iran eller You-name-it))!
)

Vedkommende (M2) mente, at et andet menneske (A), der blev
gift som forholdsvis nyfrelst for mange år siden med et andet
menneske (H) ligeledes forholdsvis nyfrelst ...

Vedkommende (M2) mente, at et andet menneske (A), som nu
havde vraget sin ægtefælle (H) og nupset en ny (hvilket er
hor, ifølge Jesu Ord i fx. Matt. 19,9) ...

Vedkommende (M2) mente, at et andet menneske (A), som pga.
hor og derfor var blevet bortvist fra vores menighed under
henvisning til:

Church discipline (Kirketugt)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/church-discipline/21-997

> Forstår I ikke, at hvis I tillader et eneste menneske at
> leve i synd, så vil det snart brede sig til alle?
>
> (1. Kor. 5,6)

Vedkommende (M2) mente, at dette menneske (A) nu her henved
10 år senere havde fået straf nok (og BURDE genoptages i
menigheden.

Vedkommende (M2) sammenlignede det med et andet - muligvis
*hypotetisk* - eksempel, hvor et menneske (D) skulle (ifølge
*røgterne*) ha' været sin ægtefælle (E) utro for mange år
siden!

Og hvad skulle jeg hertil svare?

Var vi vitterlig (som vedkommende *anklagede* os for) unfair?

Dømte vi uretfærdigt?

Var vi ligesom *sekten* Jehovas Vidner nogle skrækkelig
fordømmende bæster?

Jeg forsøgte efter bedste evne at forklare (M2), at ...

HVIS vi nu sammenligner det med Jesu Ord (til en horkvinde),
som lød:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+8.11&version=DN1933

Johannes 8:11, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

(Jesus siger:)

... gå bort, og synd ikke mere!"

Og synd IKKE mere, sagde Jesus!

Men ...

Når en kristen lever sammen med en ny bolle-dims (apropos
hor), da synder de jo FORTSAT, ikke sandt?

Og det ku' vedkommende (M2) desværre ikke forstå, muligvis
fordi vedkommende (M2) slet ikke forstå ordbegrebet (hor)!

Vedkommende (M2) troede/tror muligvis blot, at når man
skilles; ja så er der måske tarveligt overfor ægtefælles, og
man kan eventuelt straffes for det. Men så er det også det,
og ikke mere.

Vedkommende (M2) fattede altså IKKE, at horeriet begås HVER
DAG med den nye bolle-dims, og at man derfor FORTSAT lever i
synd og udgør en FORTSAT *smittefare*, fordi ... (som der
blev sagt:) ...

> Forstår I ikke, at hvis I tillader et eneste menneske at
> leve i synd, så vil det snart brede sig til alle?

Gør som Niels Jørn Fog (Præst i Folkekirken):

> [...]
>
> ..., og sognepræst Niels Jørgen Fogh, der ikke
> selv vil vie fraskilte, har skrevet kapitlet "Bi...

Æh ...

Jeg oplevede for mange år siden at komme i en menighed, hvor
et menneske, Per Hansen, stod for lovsangen.

Lovsangen handlede om at overgi' sig til Gud.

Vi sang (vist nok noget lignende denne melodi):

https://www.youtube.com/watch?v=0srF5ZMELLw
https://www.youtube.com/watch?v=ySyESjJKjXc

Jesus, jeg vil gi Dig mit hjerte
Jeg vil gi' Dig det bedste, som jeg har!

(
I (forhenværende) Muslimer kender også lidt til dette, idet
I jo søger *tilflugt* hos Gud, ikke sandt?
)

Problemet var imidlertid, at ...

Det hele virkede så *falskt*, fordi ...

Jeg vidste jo, at denne lovsangsleder var stukket af fra sin
kone i 1990 og sidenda havde levet med mange kvinder

Og hende, han havde nu, var som en lækker bil; en laber larve;
altså en *tiltrækkende* kvinde!

Og alle kunne *fristes* til at tænke:

Mig osse ha' sådan en.

Men ...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige:
(2010-01-05, Sunday, day no 5, CET 09:15, GMT 08:15)
- "Jeg siger jer:"

15
- "at den,"

16
- "der i sit hjerte"

16
- "begærer"

16
- "fremmed"

18
- "mands"

18
- "kvinde"

18
- "eller omvendt"

19
- "fremmed kvindes mand"

19
- "bedriver hor!"

19
- "Hold Jer væk!"

20
- "Dette er Mit bud!"
GårDagens Ord fra ...

[...]

(2. Kor. 2,17)

Pas på mht. at give tiende til ENHVER, fordi ...
GårDagens Ord fra ...
22.021a