Obama tilbyder Rusland en handel ang. missil-skjoldet

"Jesus-loves-you" skrev ...

Sent: Sunday, March 01, 2009, CET 17:38, GMT 16:38
Subject: Iran klar til atombombe, siger USA
8513 <news:49aaba1a$0$90272$1472...@news.sunsite.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.politik/msg/1c10bd0f6a156519>

[ ... ]
> ... > Du har nu følgende valgmulighed:
> ... >
> ... > 1.
> ... > At få én iransk atombombe i knolden.
> ... >
> ... > 2.
> ... > At få hundredevis af iranske atombomber i knolden.

News:

=== citat start ===

TV3 DK tir 03 mar (2009, CET) 13:11:22

Hemmeligt brev til Medvedev

Barack Obama har i al hemmelighed bedt
den russiske præsident Dmitri Medvedev
om hjælp til at stoppe Irans udvikling
af langtrækkende missiler. Til gengæld
ville USA så gå med til at droppe
oprettelsen af det missilforsvar i
Østeuropa, som Rusland er stærk
modstander af. Ifølge The New Yord
Times blev brevet afleveret i Moskva af
USA's viceudenrigsminister William J.
Burns, der sagde. 'Hvis vi igennem
stærkt diplomati med Rusland og andre
partnere kan eliminere den trussel, så
vil det helt klart have betydning for,
hvordan vi ser på missilforsvaret.

newspaq - 12:40

=== citat slut ====

and ...

=== citat start ===

TV2 TEXT (Norway, p123) Tir 03.mar (2009, CET) 13:19:11

Obama vil droppe rakettskjoldet

[ ... ]

Rusland har ikke svart på brevet, men
det er ventet at temaet blir tatt opp
når utenriksministrene fra de to land
møtes fredag.

=== citat slut ====

DR1 s143 tir 03 mar (2009, CET) 14:52:22

14:41

Obama tilbyder Rusland en handel

Præsident Barack Obama har i et brev
til den russiske præsident, Dmitri
Medvedev, åbnet for muligheden at USA
stopper udviklingen af et missilskjold
i Europa, hvis Rusland medvirker til at
stoppe Irans atom-program.

Højtstående kilder i den amerikanske
regering siger til dagbladet The
Washington Post, at Obamas brev blev
afleveret til Medvedev i midten af
februar.

Ifølge kilderne tilbyder USA en handel:
Det amerikanske missilskjold, der
omfatter anlæg i Polen og Tjekkiet, vil
være unødvendigt, hvis truslen fra
Irans langtrækkende missiler og atom-
program fjernes.

=== citatslut ====

Hmm ... (input memory from) ...

Sent: Saturday, August 09, 2008, CET 20:56, GMT 18:56
7764 <news:g7kp9a$249$1...@newsbin.cybercity.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.politik/msg/cfee571bb3b85574>

> [ ... ]
> [ ... ]
> [ ... ]

[ ... ]
> Raketskjoldet er et *defensivt* system (Det udgør i sig selv INGEN
> angrebstrussel)...
[ ... ]

+

Sent: Wednesday, September 10, 2008, CET 12:02, GMT 10:02
Subject: Rusland vil rette atom-våben mod skjold
7978 <news:ga85vo$sm7$1...@newsbin.cybercity.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.politik/msg/c8432e6d05781549>

> For øvrigt - Desto *mere* russerne flipper ud over dette skjold, desto
> større er sandsynligheden for, at russerne - reelt set - IKKE er i stand
> til at konstruere et tilsvarende eget skjold ligeså effektivt. For hvorfor
> ellers skabe sig så meget (over ingenting) ?
>
> Mig forlanger, at I skal stå forsvarsløse overfor de hjernevaskedes
> atommissil-angreb fra Iran und so weiter.
>
> Kan du ikke selv høre, hvor åndssvagt, det lyder ?

Åh nej! Bare ikke vores præsident just bist einem day-dreamer (Det er jo
russerne selv, der har skabt dette NPT-problem) ... :-(

Ved I hva' ? ...

I er *begge* (ligesom os) SÅRBARE overfor denne A, B, C-missil-trussel !!!

Det vil derfor være hul-i-hovedet IKKE at være forberedt til at kunne takle
sådanne problemer.

Det er den samme problemstilling, vi har at gøre med indenfor
coumpter-industrien mht. computer-virus. Man bliver nødt til at have en
*forebyggende* anti-virus-strategi liggende klar til brug!

Løsningen bliver derfor - som tidligere sagt - at vi samarbejder på et
fælles *GLOBALT* missilforsvar, til gavn for alle mennesker på
kloden ... :-)

Hmm ... (input memory from) ...

Sent: Wednesday, August 20, 2008, CET 12:37, GMT 10:37
Subject: USA underskriver missilskjolds-aftale med Polen
7862 <news:g8gs62$1e92$1...@newsbin.cybercity.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.politik/msg/118be18bf09c3a37>

Dog er der kommet en *revideret* udgave af forslaget pga. den russiske
angrebskrig på Georgien, om at skjoldet skal kunne fungere (af PRAKTISKE
grunde), også selvom den ene part protesterer!

Skjolder er jo - som sagt - DEFENSIVT. Det gør ingen mennesker skade (i sig
selv).

Please use Your brains.

Øh ...

For en god ordens skyld skal jeg lige gøre opmærksom på, at skjoldet
desværre fortsat IKKE virker overfor følgende hævn/terror-aktioner:

Sent: Saturday, August 09, 2008, CET 20:56, GMT 18:56
7764 <news:g7kp9a$249$1...@newsbin.cybercity.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.politik/msg/cfee571bb3b85574>

> Ihukom fx. følgende hypotetiske (?) situation:
[ ... ]

Vær *realister* (også på dette punkt og træf de nødvendige
modforholdsregler) !

> ... > At få én iransk atombombe i knolden.
> ... >
> ... > 2.
> ... > At få hundredevis af iranske atombomber i knolden.

(Is this the truth ?)...

And then I heard a voice said (perhaps it came from ET):
(2009-03-03, Tuesday, day no 62, CET 14:10, GMT 13:10)
- "Ja."

Last OUTPUT: 8516 <news:49abac8c$0$90276$1472...@news.sunsite.dk>
<http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/3e916b6e1fa8a8f8>
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8518

"Jesus-loves-you" skrev ...

8518 <news:49ad3955$0$90268$1472...@news.sunsite.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.politik/msg/1dc7532f3328c52c>

> DR1 s143 tir 03 mar (2009, CET) 14:52:22

> [...]

[ ... ]

> Skjolder er jo - som sagt - DEFENSIVT. Det gør ingen mennesker skade (i
> sig selv).
>
> Please use Your brains.

News:

=== citat start ===

BBC WORLD (Monday) 109 09 Mar (2009, CET) 02:37/48

N Korea warning to US and S Korea

North Korea has warned that any attempt
to shoot down a satellit it says it
plans to launch will result in war

The warning came as the US and South
Korea began an annual joint military
exercise expected to last 12 days.

North Korea has long described such
exercises as provocative but tensions
between the two Koreas are now high.

The South and the US believe Pyongyang
could be preparing to test-fire a long-
range missile under the guise of a
satellite launch

=== citat slut ====

DR1 s136 man 09 mar (2009, CET) 08:40:15

08:14

Nordkorea truer med krig

Nordkorea advarer om, at det vil føre
til krig, hvis omverdenen forsøger at
stoppe testen af et missil, som det
lukkede land siger er en fredelig
satellit, men som omverdenen frygter er
et angrebsvåben.

- Hvis fjenderne stopper vores
satellit, vil vores revolutionshær uden
tøven iværksætte en gengældelsesaktion
mod alle involverede, sagde en talsmand
for Nordkoreas hær på nordkoreansk tv.

Truslen kommer op til den store årlige
militærøvelse mellem USA og Sydkorea ud
for den koreanske halvø, som
nordkoreanere opfatter som en stor
provokation.

=== citat slut ====

Hmm ...

(De bli'r da også mer' og mer' skøre i bolden.)... *1

Endnu et argument for nødvendigheden af at have et missilskjold !

*1:
And then I heard a voice said (perhaps ET):
(2009-03-09, Monday, day no 68, CET 09:35, GMT 08:35)
- "Ja."

CET 09:35
- "Desværre."

Last OUTPUT: 8542 <news:49b48606$0$90271$1472...@news.sunsite.dk>