SŁUŻBA ZDROWIA w POLSCE vs. AMERYKA z perspektywy amerykanki

Zexon

Russet Bulba

On Friday, January 20, 2023 at 4:41:45 PM UTC-4, Zexon wrote:
> https://youtu.be/wl_tcYhyA6c
>

> ..

Urocza idiotka, bez watpliwosci :-)

Zexon

Nie wygląda to z twojej strony na merytoryczną dyskusje.
Może jakieś argumenty poparte faktami?

..

Russet Bulba

Po pierwsze ona sama nie wydaje sie miec zielonego pojecia, jak system amerykanski dziala. Mloda, czy mlodzi, wiec nie chodzili do lekarza, ani nawet nie ma pojecia, jakie plany miala o ile miala z pracy i jak one dzialaja. A sa rozne i oparte o rozne zasady. Zaleznie od wielkosci firmy, to pracodawca na ogol jest zobowiazany dostarczac plan i onplaci lwia czesc kosztow tego planu. Z reguly oferuje pracownikowi co najmniej dwie opcje ale moze byc bardzo roznie. Ja mialem dwie opcje: ta z mniejszym wyborem lekarzy ale i bez tzw deductable oraz ten z wiekszym wyborem ale z deductable. Mialem ten drugi. Zwykle jedna wizyta plus badania na rok byly zupelnie bezplatne, a za kolejne wizyty w danym roku placilo sie 20% kosztu do pewnej rocznej wysokosci, po ktorej dalsze wizyty byly znow bezplatne. Mialem zupelna swobode wyboru lekarza domowego i specjalisty. Moglem isc bezposrednio z pominieciem lekarza ogolnego do kazdego specjalisty, ktory honorowal dane ubezpieczenia a firma ubezpieczeniowa byla wielka wiec praktycznie kazdy ja honorowal. Stawki byly ustalane miedzy ubezpieczalnia a lekarzami czy szpitslsmi i wszystkie rachunki szly przez ubezpieczalnie z powiadamianiem mnie o wszelkich kosztach. To co ta dama ma w Polsce, to jest prywatne ubezpieczenie. Patrzac na tzw premie, czyli koszty w stosunku do uslug jest to po prostu niemal za darmo i pytanie, jakie sa rzeczywiste koszty i kto to pokrywa. A latwo skonfrontowac poprzez pojscie do lekarza i poprosic o cennik uslug wolnorynkowych. Jezeli jest duza roznica, to ta oplata jest tylko oplata extra i wiekszosc kosztow jest pokrywana z funduszow glownie rzadowych, tj budzetu panstwa bo i w jaki to jeszcze mogloby byc sposob? Czyli za te pare dolarow na miesiac wiecej dostaje pierwszenstwo i to do lepszych uslug przed zwyklym plscscym na to podatki obywatelem.

Russet Bulba

No i koszta o ktorych mowila w Polsce sa tylko za wizyty lekarskie i diagnostyke i jej ubezpieczenie nie obejmuje ani dentystyki, ani szpitali, co mozna wykupic za dodatkowa oplata. I tak w sumie tanie, chociaz chyba nie w stosunku do przecietnych uposazen. Gdyby ktos chcial tak ubezpieczyc swoja rodzine, to wieksza czesc miesiecznego uposazenia by na to poszla. Ale alernatywa jest byc moze dlugie czekanie na zabieg czy wizyte pokrywana z funduszu. Amerykanskie ubezpieczenia z pracy sa grupowe i pokrywaja wszystkie niezbedne uslugi. Dentystyczne na ogol do pewnego pulapu, jak np 2,500 czy tez 3,000 dolarow na rok itp i trzeba planowc jak zeby leczyc o ile nie chce sie placic z kieszeni. Najgrozniejsze sa przypadki wieloletnie terminalne, bo wiadomo iz koszty tego nie jest w stanie pokryc zadna skladka ubezpieczeniowa i ubezpieczalnie jest wowczas na haku jak i pacjent skazani na siebie.

Zexon

On 20-Jan-23 17:07, Russet Bulba wrote:

> Po pierwsze ona sama nie wydaje sie miec zielonego pojecia,

A skąd ty wiesz, jakie ona ma pojęcie?
Faktem jest, że długość życia w Polsce jest dłuższa niż w USA mimo zaniedbań w służbie zdrowia przez
60 lat komuny.
https://www.worldometers.info/demographics/life-expectancy/

..

Russet Bulba

Sadze po jej wypowiedzi i slysze wyraznie o czym mowi. A mowi od rzeczy. A w innych sytuacjach i odcinkach zapewnia, ze sa to tylko jej osobiste doswiadczenia. Tak bylo, gdy pracowalem. Poprzez lata pracy i kredyty z tym zwiazane oraz skladki nabylem od 65 roku zycia prawo do Medicare. Ale to juz jest inny system zblizony do ubezpieczen spolecznych finansowanych przez rzad ze skladek. Przy niewiekiej ilosci dlubania mozna zreszta i tak znalezc wszystko w Internecie. Nie trzeba odkrywac Ameryki ani Polski.

Russet Bulba

.
Zadnym faktem to nie jest. Jest to tylko prognozowanie, ile lat przezyje osoba urodzona w danym momencie, czyli teraz czy tez w 2020 roku czy tez innym i nikt nie wie co bedzie za lat kilkadziesiat. A zreszta wystarczy zmienic zrodlo informacji i wszystko sie zmienia:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_life_expectancy

Piotr

On Friday, January 20, 2023 at 7:54:17 PM UTC-3:30, cyrylme...@gmail.com wrote:
> Urocza idiotka, bez watpliwosci :-)

idiotka bez watpliwosci, bo nie wie jak wspaniale jest USA - ktore wydaje najwiecej pieniedzy na medycyne
na swiecie nie tylko globalnie, ale i na glowe mieszkanca. Przy tym jest srednio jednym z najkrocej zyjacych
spoleczenstw w krajach rozwinietych i o jednej z najwyzszych umieralnosci wsrod niemowlat.

==
Piotr

Russet Bulba

No ale mamy najdluzej na swiecie zyjacych Azjatow (powiedzmy, ze zamozni) i Latynosow ( powiedzmy, ze biedni) przy wysokiej smiertelnosci wsrod Czarnych. Nawet bogate Czarne matki maja klopoty z donoszeniem swoich dzieci jak np Serena Williams. Jak to sie dzieje wszystkowiedzacy panie Piotrze?

Russet Bulba

A u pana Piotra w Nowej Fundlandii 24% populacji nie ma dostepu do lekarza rodzinnego mimo iz placa na to wysokie podatki. Tak jak i masowo umieraja w Emergency Room po wielu godzinach czekania na usluge, chyba najbardziej w calej Kanadzie. A zyja dlugo. Jak to sie dzieje, panie Piotrze? Odpowie pan w koncu na chociaz jedno pytanie?

Zexon

Bardziej pokrętnej i głupiej argumentacji nie widziałem!!
Hong Kong 85.29
Japan 85.03
USA 79.11
https://www.worldometers.info/demographics/life-expectancy/

Zexon

I żyją znacznie dłużej niż w USA
Canada 82.96

https://www.worldometers.info/demographics/life-expectancy/

Russet Bulba

W czym rzecz, mozna spytac?

In 2019, life expectancy for Black men in Rhode Island was 81 years -- higher than the average for all U.S. men, at 76 years. But then there was Washington, D.C., where a Black man's life expectancy was only 67 years -- the norm for U.S. men 50 years ago.

Of 23 states studied, Missouri had the biggest racial gap in life expectancy by 2019: Hispanic females could expect to live about 16 years longer than Black females, while the gap between Hispanic and Black men was nearly 20 years.

Russet Bulba

20 Data from the Center for Disease Control and Prevention divides the U.S. population into five racial groups, providing the average life expectancy for each group. Asian-Americans top the list at 86.5 years, with Latinos following closely behind at 82.8 years. Third of the five groups are Caucasians, with an average life expectancy of about 78.9 years, followed by Native Americans at 76.9 years. The final group, African Americans, has a life expectancy of 74.6 years. In our model, the same relationship generally holds, although we see similar life expectancies between Asian-Americans and Hispanics and not quite as large a discrepancy between different races. That said, there’s no question about the gap in longevity amongst the races. The real question is why the gap exists.

Zexon

Widzę, że gubisz myśli, a i w swoich wypowiedziach zaczynasz się plątać
Długość życia w Kanadzie czy Polsce nie jest dzielona na azjatów, hindusów, Indian Żydów czy
murzynów, lecz podawana jest przeciętna wszystkich a ta przeciętna jest znacznie wyższa od USA.

.

Piotr

Ten wszystkowiedzacy to pan Andrzej. Andrzej Strak. Rozumiem, ze nie rozpozna Pan swoich wlasnych pogladow RAZ,
ale przeciez to juz przerabilismy niedawno - gdy w 2019 na Panskie zachwyty Ameryka odpwoiedzialem Panskimi
wlasnymi slowami z tego samego watku.

I tak jak teraz - w 2019 odpowiedzial Pan, ze to wina Czarnych. A wiec argument ktory on sam ODRZUCIL w czasach
gdy podawal amerykanski system zdrowia jako przyklad kretynizmu amerykanskiego systemu i jego piewcow:

Andrzej Strak: "USA jest na 1 miejscu w wydatkach na system opieki zdrowotnej per capita, lecz na 44 miejscu w infant mortality i 31 w dlugosci zycia."

I wtedy jakos pan Strak nie zrzucal krotszego zycia i wyzszego infant mortality na Murzynow - a wprost przeciwnie - podspiewywal w tytule watku ... "Chcialoby sie zaspiewac A m e r y k a, Ameryka". ;-)

A teraz mozemy skrocic dalsza dyskusje wg wzoru znanego z reakcji na Panskiej INNE slowa ("He, he, przeczytane chyba w Toronto Star") - patrz https://groups.google.com/g/soc.culture.polish/c/Bx3C7bii0oU/m/11_VHzbPBQAJ

====== Co robi Andrzej Strak gdy dowie sie, ze szydzil z ...WLASNYCH slow =====================

1. A. Strak: "Jak to sie dzieje wszystkowiedzacy panie Piotrze?"
2. ja odpowiem: "Ten "wszystkowiedzacy to pan Andrzej. Andrzej Strak"
3. A. Strak odpowie
- "Niech mi pan juz takich zaslug nie przypisuje",
- "czyli pan Piotr znow sie 'pomylil' a teraz troluje"
- "Wynika, ze mi pan podpisy podrabia, panie Piotrze. Wiem, ze to nie czek ale tym bardziej spodziewam
sie elementarnej rzetelnosci."
4. ja: podam mu link do postu wyslanego przez "Andrew Strak" i podpisanego "Andrzej Strak":
kiedys: https://groups.google.com/g/soc.culture.polish/c/g7U3ADeorz0/m/nnJiuQiTHXEJ
teraz: https://groups.google.com/g/soc.culture.polish/c/z4_3NL4bWdw/m/n2AkPVdp_dsJ

5. A. Strak: niechetnie i warunkowo ("jezeli podpisalem") przeprosi, OCZYWISCIE poswiecajac wiekszosc
swoich"przeprosin" na ...winienie przepraszanego:
"Zongluje pan bez przerwy moim imieniem a na ipadzie nie zawsze dobrze widac.
Jezeli podpisalem, to stoi i przepraszam. "

6. Po czym .... ZAPOMNI, ze przepraszal i wroci do oskrazania mnie znow o to samo falszerstwo
jego podpisu:
- "Podpisal sie pan moim imieniem i nazwiskiem, kiedy w oryginalnej mojej wypowiedzi ich NIE BYLO.
A wiec w jakim to celu, poniewaz byla to dzalalnosc najzupelniej swiadoma. W takim kontekscie SFALSZOWAL
pan moja wypowiedz udajac przy tym iz ja wiernie cytuje."
===================

Widzi Pan, panie Strak? Oszczedzilismy sobie duzo czasu - ten i inne przyklady uczciwosci Panskich dyskusji np. w:
https://groups.google.com/g/soc.culture.polish/c/Bx3C7bii0oU/m/11_VHzbPBQAJ

P.S. Moze Panski Matolek przetlumaczy na angielski, zeby Panska wnusia mogla sie kiedys dowiedziec
jakim czlowiekiem byl dziadzio Andy?

===
Piotr

Podskubujący

Zexon napisał(a):

> Hong Kong 85.29
> Japan 85.03
> USA 79.11
> https://www.worldometers.info/demographics/life-expectancy/

W usa 40 lat zajęło wyciagnięcie badań o szkodliwości palenia
tytoniu. Pierwsze badania w l. 40. Palenie uznano za szkodliwe w l. 80.
Przez 40 lat systemik prywata-rząd palił głupa i jakoś się ślizgał.

Russet Bulba

No ale wszak byly inne kraje na swiecie i dlaczego nikt nic nie czynil w tej kwestii? Oto jest pytanie. Ze jeden zawiodl ale ze wszyscy?

Russet Bulba

No to spojrzmy na oryginalne zrodlo informacji, ktore dla Polski jest GUS a dla USA jest CDC. Dane za 2021 wg oficjalnych zrodel:

Polska USA

Mezczyzni. 71.8 73.2
Kobiety 79.7. 79.1

A wiec praktycznie takie same. Lecz srednia zycia dla Puerto Rico, ktore ma taki sam system jak USA lecz duzo nizszy sredni dochod na glowe jest ponad 80 lat. sa tez w Polsce roznice miedzy regionami i wojewodztwami i pytanie jest dlaczego, skoro system jest taki sam.

A wiec o sredniej zycie nie decyduje bynajmniej wylacznie system medyczny ale sa i inne czynniki. Sa biologiczne, jak genetyka, co ma znaczenie w spoleczenstwach wielorasowych, jak i kulturowe. No ale jedno jest stale i niezmienne. Ci z wyzszym IQ maja zarowno wyzsze dochody, dluzsze srednio zycie, mniejsza smiertelnosc noworodkow i oczywiscie lepsze wyksztalcenie w tych samych krajowych warunkach. I ciagle sa to zolci Azjaci, Biali, Latynosi i Czarni oraz Indianie w takiej a nie innej kolejnosci. Jeden wyjatek, to srednia dlugosc zycia Latynosow w USA, ktora przewyzsza Bialych mimo iz srednio sa sporo ubozsi, a wiec powinni i zapewne maja mniejszy czy gorszy dostep do uslug medycznych a tym niemniej dlugo zyja.

No a w Kanadzie, skoro o niej mowa, zaleznie od prowincji, od 20 do 24% ludzi nie ma rodzinnego lekarza, co w Polsce jest chyba lekarzem pierwszego kontaktu. I to nie ma calymi latami, mimo iz placa na to ciezkie podatki. W pogotowiu czeka sie w kolejce godzinami i ludzie umieraja czekajac. U pana Piotra w Nowej Fundlandi na pogotowiu umiera kilkaset ludzi w roku a prowicja zaledwie pol miliona ludzi. W jednomilionowej Nowej Szkocji umarlo w pogotowiu w 2021 roku cos okolo 550 osob. Ile to byloby w prawie 40 milionowej Kanadzie? Ale ilu, to chyba nie wiadomo, poniewaz pewne prowincje odmawiaja ujawniania tych danych. I mimo gego wszystkiego Kanadyjczycy srednio zyja dlugo i gdziez tegoz tajemnica? Chyba lepiej sie prowadza tj racjonalnie i sami dbaja lepiej o siebie.

Russet Bulba

Pan Piotr znow spekuluje jak zwykle zamiast wyjasniac. Cale zycie spedzil w murach akademii, takiej czy innej ale zawsze rzadowo dyspozycyjnej a wiec ma chyba taka maniere akademicka utwierdzona przez nienajkrotsze juz zycie. I nie ma juz szansy zmian. Tak wiec panie Piotrze, jak pan widzi, pewne rzeczy sa upierdliwie podobne calymi dziesiecioleciami, a jest to kompozycja rasowa amerykanskiego spoleczenstwa. Pojechalem tam, spedzilem tam kilkadziesiat lat, narabalem dolarow i stwierdzilem, ze nie taki diabel amerykanski straszny, jak go w Kanadzie maluja. w miedzyczasie kanadyjski system medyczny ulegl poglebiajacemu sie rozkladowi, ktory nie byl az tak dostrzega,nym 30 lat temu a wiec juz nie mam owczesnych argumentow. Dzisia znalezienie lekarza rodzinnego, ktory wzialby pana pod swoje skrzydla graniczy z cudem. Tak samo ciezko jest dostac sie do specjalisty, ktorych brakuje. Distac sie, a co dopiero miec jeszcze prawo wyboru. Ten system naprawiaja juz od kilkudziesieciu lat ale jakby bylo tylko gorzej i widac coraz wieksze wysilki jego prywatyzacji. A wiec nastepna socjalistyczna utopia, tym razem w wolnorynkowym kraju pada na twarz. I nie jest to tajemnica dla anglojezycznych, poniewaz mozna sobie spokojnie poczytac na Internecie. Gorzej, jak sie jest ograniczonym znajomoscia tylko polskiego. No ale pan nie odpowiada na zadne pytania, jakby kompletnie nie znal odpowiedzi, tak jak i zapomnial rodzaju swego paszportu na ktorym wszak rozpoczal nowe zycie :-)).

Piotr

To avoid " translation" by your Matolek - I will respond already in English:

What is there to "explain",Mr Strak? You FAILED to recognize YOUR OWN words from your posts on the idiocy of the American system
and of Americans, think that they were mine - and respond with derision toward me:
"How is this happening, O the all-knowing Mr. Piotr?"
Andrew Strak

And you responded this way, because as I have pointed out many time before, you are UNABLE to admit to that these were YOUR opinions,
because this would have entailed the admission that you changed your view so DRAMATICALLY that you do not recognize your own old views
as those you could have EVER, because this would have meant that in the past you were what you attack and ridicule in others today.

And _that_ your fragile ego, eroded every day by examples of his progressing dementia, simply could not stand, because, based on the content
of your posts in this group in the last years - you are still early on the 5-step scale of dealing with the unpleasant truths - steps 1 and 2?
"1.denial, 2.anger, 3.bargaining, 4.depression, 5.acceptance"

How is that for "the "explanation" that you demanded of me?
===
Piotr

Russet Bulba

Watek: Do Ambasadora... z roku 1996. To byly czasy, kiedy wciaz jeszcze podyskutowac bylo mozna w obydwie strony. Cala pletora dyskutantow odpowiadajacych na pytania i posty. Z jakis wzgledow pan Piotr wowczas sie zbyt energicznie nie udzielal. A dzisiaj sie udziela nozycami epitetujac. Pani Joan Mazur byla szczegolnie zadziorna.

: Z czego sie smiejesz Andrzeju Strak?

Slawek, smieje sie z pomieszania umyslow i jak kazde rozumowanie mozna
doprowadzic do absurdu. Nie mam w tej chwili czasu aby odpowiedziec, ale
sadze - o ile dyskutujemy na serio na tej threat - ze powinnismy troche
mniej uzywac argumentow a wiecej faktow i to tych materialnych. Argument nie
jest materialnym dowodem, jest wynikiem rozumowania, ktore w zakresie
formalnego procesu moze byc poprawne ale jego wynik i tak jest zalezny od
aksjomatow na ktorych operuje. Pani Mazur aksjomatem jest ze USA jest
najlepszym krajem na swiecie a gospodarka wolno-rynkowa lekarstwem na
wszystko, po czym selekcjonuje fakty, ktore odpowiadaja jej tezie.
Oczywiscie, ze istnieja fakty za i przeciw, tak wiec cala sprawa nie jest
az tak jednoznaczna i jest to w koncu normalne. W przypadku USA, bardziej
niz jakiegokolwiek innego kraju zachodniego, mamy do czynienia ze
znacznym rozwarstwieniem socjalnym i jak sadze, tego nie kwestionujesz i
w Twojej ocenie jest to normalne i moralne. Ja, jak i inni, mozemy miec
troche inne zdanie na ten temat i sa to w koncu li tylko opinie. Zgodnie
z jakimis tam badaniami Kanada ma znacznie wiekszy procent obywateli
zadowolonych ze swojego kraju niz USA. Jaki wniosek Ty z tego
wyciagniesz? Wiadomo z podobnych badan, ze Niemcy raczej lubia placic
podatki; placa wiecej niz Amerykanie i tak nie oponuje, bo widza, ze
dostaja cos w zamian i wystarczy tam pojechac, aby to zobaczyc. Widzialem
sporo takich samych firm z tej samej branzy w USA i Niemczech i niestety
porownania byly bardzo marne na niekorzysc firm amerykanskich. Ale mowie
tylko o tej branzy i pewnych firmach, ktorych nie selekcjonowalem, aby
udowodnic cokolwiek. Bylem ciekawy, jak pewne sprawy wygladaja w dwoch
roznych krajach i dobor byl raczej dowolny.

Andrzej Strak

Piotr

Different priorities, I guess. Weren't you typing posts on scp even when your wife was in a hospital?

> A dzisiaj sie udziela nozycami epitetujac.
> Pani Joan Mazur byla szczegolnie zadziorna.

Really?
"Canada is a great country but the health system is terrible. Waiting in queues for routine, at least in the US, treatments or rationing of services - it's not my style, just like it doesn't fit my needs most Americans.
Respectfully
Joan Mazur"

Very combative indeed. And the things she had to say about Canada's health care - ridiculous!
You would never hold such absurd opinions, wouldn't you? ;-)

No wonder that in your next post after that text of "szczegolnie zadziorna" Ms. Mazur, you wrote ... not about
Ms. Mazur, but went after ... "typical Americans", "many Americans" and "American public":

- "I get the impression that Canada is a constant irritant to MANY Americans. Just like Cuba, and probably
for similar reasons: it does not consider the American system to be the best in the world, nor does it want to be
like the US. I understand that it's hard to forget the burning of the White House and the Capitol by
such misfits from the North :-). "
- "Canadians, my God, they often look like TITANS OF INTELLECT when compared to a TYPICAL American."
- "When the American public walks, its knuckles graze the ground" and it wasn't me who came up with that. It is
originally from the South."
Andrzej Strak

Joan Mazur zawinila, A. Strak powiesil ... "the American public".

Russet Bulba

Bronilem Kanady jak moglem, w tym sluzby zdrowia. Lecz niestety, slowa pani Mazur, nieadekwatne wowczas, dziasiaj staly sie cialem. Nie ma niczego, czego by socjalizm nie spieprzyl. No ale pan Piotr w tamtym czasie w ta dyskusje sie nie angazowal lecz obserwowal z ukrycia, co widac po jego sladowej obecnosci. Bardziej go ekscytowalo stronnictwo wojenne do napasci na Irak.

Piotr

Sooo,,, from your perspective - she was right, you were wrong (since today you share wholeheartedly her views)
and yet to get back at HER for her views you share today, you derided .... "typical Americans" as idiots:
"Canadians, my God, they often look like TITANS OF INTELLECT when compared to a TYPICAL American."
and laughed in their face: "When the American public walks, its knuckles graze the ground" ?

And this makes ...sense to you?

Piotr
===
"A. Strak: Pani Joan Mazur byla szczegolnie zadziorna.

me: Really?
[...]

=========

Russet Bulba

Ano, Kanada malo wyksztalconych nie bierze, poza niektormi uchodzcami, sa kryteria i stad phD taksowkami w Toronto jezdza. A w USA odwrotnie, na zasadzie laczenia rodzin. Lub milionami nielegalnych z poludnia a tam inzynierow i lekarzy tez niewielu. Dodaje to do problemu rozwarstwienia spolecznego z konsekwencjami.

Piotr

Aga- baga? What this has to do with the discussion at hand - that fact that you used Ms Mazur view which you now ...share:
[...]
to dismiss her as ... "szczegolnie zadziorna" ("particularly aggressive(?) ) and used her "aggressive words" to justify ...your
vicious attacks, NOT Ms. Mazur, but on American system, American society and average American:

[...]

And when some of your OWN words are quoted back to you - you can't recognize yourself in them and mock it thinking they are
.... a leftist propaganda:
- "He, he, you probably read it in "Toronto Star"
- "How all these could have possibly happen, O the All-Knowing Mr. Piotr"

And after I pointed out that former were his own words - Mr Strak accuse of fabricating his signature, and insisted that I
falsified how words EVEN AFTER I gave the link to his original.

Russet Bulba

Mr. Trela, put that bottle away, please. We are all caring prople here and your fate is nit not indifferent to us.

Piotr

Yeah, that surely will distract readers from your words in this thread:

Joan Mazur: "Canada is a great country but the health system is terrible. Waiting in queues for routine, at least in the US, treatments or rationing of services - it's not my style, just like it doesn't fit my needs most Americans. Respectfully Joan Mazur"

Andrew Strak - portrays Ms. Mazur as "particularly aggressive", and in response to her "particularly aggressive" arguments
about long waiting times for medical treatments in Canada, goes after ... the cretinism of America and Americans:

[...]

And many years later, upon seeing a much better paycheck offered by an American employer, he saw the light, become a fervent
American patriot and critic of his former country, and he convinced himself that he didn't sell himself for money, so when he sees
his old words he derides them as a leftist anti_American propaganda:

- "He, he, you probably read it in "Toronto Star"
- "How all these could have possibly happen, O the All-Knowing Mr. Piotr"
Andrew Strak about his own words

And when told that he was the author, Mr. Strak's disbelief is so strong that he accused me of a "lack of elementary integrity",
"falsifying [Mr. Strak] statements" and "forging his signature". And he repeated his accusations even AFTER I gave him the
link to the original:
https://groups.google.com/g/soc.culture.polish/c/mAF8apamiLc/m/-Oosu2_rCwAJ

All you ever needed to know about Andrew Strak.