Lyt til mig, alle I muslimske fanatiske hjernevaskede galninge!

Faith (Tro)/dialogue
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/dialogue-1/19-190
Politics/brainwashing (hjernevask)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/brainwashing/19-190

-

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Saturday, July 16, 2016, CET 12:45, GMT 10:45
Subject: Ryssland placerar robotar på Krim -
Re: 2016 uge 28 (news samlet)
19180 news:nmd37s$mte$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/lgpXGIgzhHo/f9kwbJ-0AgAJ

> [...]
> Sent: Saturday, July 16, 2016, CET 09:35, GMT 07:35
> Subject: Homework -
> Re: Tyrkisk militær hævder at have taget magten i Tyrkiet -
> Re: 2016 uge 28 (news samlet)
> 19178B news:nmco3i$nbc$1...@news.eternal-september.org
> https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/turkey/19-178
> https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/lgpXGIgzhHo/JK1U8kCqAgAJ
>
> [ ... cut 01 ... ]
>

> https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/islam-og-kristendom
>
> Islam og kristendom, Ligheder & forskelle
>
> af Massoud Fouroozandeh og Marianne Søndergaard

and ...

Sent: Saturday, July 23, 2016, CET 07:56, GMT 05:56
Subject: Islamisk leder: Muslimer skal tage aktivt del i kampen mod radikalisering -
Re: 2016 uge 29 (news samlet)
19189 news:nmv0um$499$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/h-d8LOO4IXE/-2uoSO_KBAAJ

> [...]
> http://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/islamisk-leder-muslimer-skal-tage-aktivt-del-i-kampen-mod-radikalisering
>
> Lokale religiøse ledere i Nice tilråder religionsdialog,
> ikke mindst for at undgå fysiske sammenstød mellem
> muslimer og andre grupper
>
> Kommentar:
>
> Dialog er altid at foretrække. Heri vænnes man også til
> at fatte, forstå og respektere, at andre mennesker godt
> kan ha' en anden opfattelse af tingene, og at den ikke
> nødvendigvis behøver at være forkert.
>
> Det lægger - med andre ord - en dæmper på fanatismen,

Gosch, hvor er du nem at narre/føre-bag-lyset/hjernevaske!

Muhammed har - ligesom Jødedommen - (for mig at se) ***misforstået***
kristendommens ordbetegnelse/begreb 'Guds søn'!

Og det er navnlig den anstødssten, der får mange af Jer til at se rødt
og tænke det værst tænkelige om os kristne, skønner jeg!

Der er IKKE tale om såkaldt flerguderi; altså at der skulle være tale om
flere guder (modsat monoteisme, hvor der KUN er én Gud, den levende
mens alle andre såkaldte "guder" blot er afguder UDEN den skaberkraft
den levende Gud besidder).

Og tillad mig at forklare det gennem et billedeksempel:

Forestiller vi os, at Gud er ligesom en regent, fx. en statsminister eller
præsident, da betyder Jesus, at denne regent giver ***afkald*** på
sin magt (og bliver en simpel undersåt)

Men spørgsmålet melder sig så:

Jamen hvis regenten giver afkald, HVEM sidder så i mellemtiden
og regerer (i manglen på dennes nærvær)?

Det gør Gud fortsat, vil både du og jeg og mange andre sikkert
svare.

For ellers ville verden jo ikke bestå, dersom ingen styrede den
(kunne den logiske tænkning hertil være).

Og det er denne Guddom, som vi kristne kalder Faderen, mens
jøderne kalder Ham for Jahve (JHVH).

Begrebet Guds søn skal nok derfor MERE forstås udfra en almindelig
jordisk billedlig betragtning, nemlig den, at en søn (eller datter) ENDNU
IKKE har fået overdraget magten (eller arven) fra sine forældre, så længe
denne/disse endnu lever!
Først når regenten dør, overdrages magten til arvingen!

Jesus er - med andre ord - UDEN selvstændig magt (der ellers netop
kendetegner regenten).

Han kan INTET gøre UDEN Faderens accept og aktive medvirken!

Jesus siger fx. (om sig selv).:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=John+5%3A19&version=BPH

Johannes 5:19, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

19 Jesus fortsatte: »Det siger jeg jer:
Sønnen kan intet gøre af sig selv. ...

Det er heri billedtalen skal forstås, skønner jeg, at begrebet 'Guds søn'
kommer ind i billedet.

Så hold op med at ***tilsvine*** os kristne ved at beskylde os for at være
afgudsdyrkere, for det passer ikke!

Vi (kristne) kan jo IKKE gøre for, at der i (den for Jer hellige bog) Koranen står
skrevet sådanne grimme ting om os, som om vi var gemene forbrydere! Det må
Muhammed selv ta' ansvaret for.

Og jeg synes, at det faktisk ikke så lidt ***afslører*** manden (apropos
erstatningsteologi)!

I må ku' tåle at høre sandheden, hvor ubehagelig den end måtte forekomme nogen
at være, i stedet for STRAKS at flippe ud (som et uansvarligt pattebarn) og
myrde enhver, der siger Jer imod!

Et udsagt - uanset hvor det kommer fra (herunder Bibelen og Koranen) - bliver
nemlig IKKE mere korrekt/sandfærdig af at give alle andre mundkurv på!

Og det er ALTID et tegn på, at der er noget galt - ja måske ligefrem at djævelen
er på spil (vil vi kristne påstå) - når/hvis man IKKE må bidrage med konstruktive
kritiske indvendinger, apropos ytringsfriheden!

Ja, jeg ved godt, at mange af Jer mener, at befalinger fra Allah IKKE skal diskutere,
men blot adlydes, fx. at det er forbudt at kritisere sharialoven (da dette opfattes som
kritik af Allah Himself).

Men INDSE dog, at netop heri ***bibeholdes*** - den for os at se - hjernevasken
din!

Gosch, hvor er du nem at narre/føre-bag-lyset/hjernevaske!

Autoriteten må - under INGEN omstændigheder - drages i tvivl!

Smart måde at komme udenom kritik.

De fleste sekter benytter sig af den! Lederen må ALDRIG kritiseres!

Indse det dog!

Vi er KUN i stand til at finde frem til den ægte sandhed, dersom den kan tåle at
blive undersøgt på alle leder og kanter!

Det er mit postulat.

Hvis den (sandheden) ikke kan tåle at blive efterkontrolleret, da er forklaringen
nok, at den slet ikke er sandheden!

Du må derfor ku' tåle, at du og din religion (inklusiv Koranen osv.) bedømmes!

Nej! Det er IKKE et angreb på Jer og Koranen.

For jeg har set det mange ***andre*** steder, desværre også INDENFOR de
kristne rækker. Se fx. ...

Problem med en al for autoritet leder i en menighed

File 19.190B ...

Dato: 2016-07-26
Klokken: 02:55:58 Dansk sommertid, UTC+2

[ ... ]

Omtrentlige data for meteorens synlige bane

Emne_____Værdi ...
Kurs 299 grader ...
Faldvinkel 43 grader ...

Compare with ...

Markør 43
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/markpointer-43

Se tillige ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/background/atomic-physics/o

-

Tallene 299 er næsten for pænt afrundet (300),
hvilket svarer til en ½ omdrejning (i stjernekortet)

-

Tiden 02:55:58 er OGSÅ næsten for pænt afrundet (180),
hvilket ligeledessvarer til ½ omdrejning (i vores 360-grader-målesystem.)

And ?

NB!
Jeg skal lige - for en god ordens skyld - gøre opmærksom på, at der
kan fuskes med disse tegn, idet meteoret jo er ret lille. Dog er det IKKE
hvem-som-helst der kan kaste med småsten ude fra Rummet. Og ligeledes
er det ret svært for os jordboere at fuske med de store "sten" (asteroider)!

-

Interrupt RETURN to ...