Evaluering nr 1 (10 tegn p� et sundt team) - Re: Jesus siger: Kom til Mig ... Hvad melodi spiller klaveret ?

Menighedsdannelse/vedtægter:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/church-formation/17-883

Sundt team, evaluering:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/sundt-team/17-883
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/sundt-team/17-883

-

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, October 27, 2014, CET 20:12, GMT 19:12
Subject: Re: Jesus siger: Kom til Mig -
Re: Hvad melodi spiller klaveret ?
17879 news:544e992a$0$304$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/qMKZED2mpIc/GQQ2MU0or8QJ

[ ... ]

> [...]
>

> Jo, det er rigtigt, at man skal være loyal overfor ledelsen, men IKKE ubegrænset
> på grænsen til det selvudslettende!
>
> Faktisk ***advarer*** Jesus os mod at lade mennesker få for meget magt
> over os (Matt. 23,8-11)! Det være sig både Paven, præst und so weiter!
>
> Det er en ærlig sag, at der kan opstå samarbejdsvanskeligheder, der ikke
> lader sig løse, og så er det klogest at gå hver til sit (fremfor at opslide hinanden).
> Det gjorde Paulus og Barnabas!
>

> I må ha' mig meget undskyldt, men ...
>
> I am a poor lonesome cowboy and a long long way from home ... :-)

Undervejs blev der sagt nogle ting, som også kan være nyttig for andre:

Fra: Mogens Kall
Dato: 25. okt. 2014 kl. 15.10
Emne: Re: Et lille opmuntrende ord

=== citat start ===

Jeg chokerer dig muligvis for, hvad jeg nu siger, men
måske er det klogest, at fortælle sandheden, som den
er:

Da du i sommers kontaktede mig mhp. hjælp i forbindelse
med ... (et møde, navn classifyed) ..., da var jeg allerede blevet ***profetisk
advaret*** i form af, at morgenens andagtstekst fra
www.ucb.dk lød således:

http://www.ccw.dk/dagensord/index.php?dato=06_02
(NB! Andagtsordene indtastet ***FØR*** den 25. maj 2014)

=== citat stat ===

Ord for 2014-06-02

Spild ikke dit liv på at gøre noget, som Gud hverken
har kaldet dig til eller udrustet dig til. Måske mener
dine forældre, at du kan blive en fremragende læge
eller jurist, men hvad mener Gud? Hvad har han sagt om
dig?

Gud sagde til Jeremias: "... jeg våger over, at mit ord
bliver udført." Hvis han ikke gjorde det - var du
overladt til at klare dig på egen hånd! Alt for mange
mennesker spilder deres liv på at forsøge at gøre
noget, som Gud aldrig har kaldet dem til at gøre, og
som de derfor heller ikke er udrustet til at gøre.
Find kilden til dine drømme! Se dybt ind i dig selv:
Hvem prøver du at gøre indtryk på? Prøver du at bevise
overfor din eks-mand/-hustru om, at du kan klare dig
fint uden dem? Eller vil du vise dine forældre, at du
er lige så velbegavet og talentfuld som din bror eller
søster? Eller skal du vise omverdenen, hvordan du har
vundet over fortiden og halet dig selv op med et
ordentligt tag i nakken?

Din vision kan ikke bygges på uløste problemer; det
ville bare skabe et behov for kontrol og anerkendelse
og på forhånd dømme dig til nederlag. Hvad mere er:
Hvis din vision er fra Gud, har du ikke råd til at
være utålmodig som Abraham og forsøge at indfri
drømmen i egen styrke og opfindsomhed. Guds løfter
kan aldrig indfries gennem kødelige anstrengelser.
Hvis Abraham bare have ventet, kunne mange
hjertekvaler med Hagar og Ismael have været undgået.
Bibelen siger: "Det er Herrens velsignelse, der gør
rig, slid føjer intet til." Ordsp 10,22

Søg Guds vilje, uanset hvor lang tid det tager dig,
vent på Ham, forbered dig grundigt og sæt kun i gang,
når Gud siger til!

=== citat slut ===

Dette betyder IKKE nødvendigvis, at der var tale om en
såkaldt 'død gerning' for ***dit*** vedkommende.

Blot dette ene (for mit vedkommende) betød det, at jeg
***IKKE*** skulle opslide mig selv med dit og dat i
forbindelse med ... (classifyed) ... (uanset hvad du havde af
indvendinger), fordi Gud vidste allerede da, at mine
kræfter var opbrugt!

=== citat slut ===

Han svarede aldrig på dette, og det kunne der være så mange grunde
til. Manden var meget overbebyrdet, og formålet var, at jeg skulle
aflaste ham og ikke overbombardere ham med ting, som han skulle
ta' stilling til.

Problemet var bare, at han ikke havde givet mig frie hænder, så alting
måtte nødvendigvis igennem hans godkendelse!

Det er bagsiden af medaljen, når/hvis man vil kontrollere og bestemme
alt (og sidde øverst i hierkiet)! ... :-(

Senere i processen indså jeg et adfærdsmønster, at vedkommende
måske ikke brød sig om kritik (og måske ligefrem opfattede det som
værende et dæmonisk angreb) endskønt den måske "sommetider" er
berettiget!

Det kom mere tydeligt frem, da jeg mht. noget video-upload til YouTube
foreslog et indledende logo. Det brød han sig ikke om, og jeg kom til at
svare i træthed:

Dato: 23. okt. 2014 kl. 10.54
Emne: Re: Jeg har lavet en lille Logo-demo til videoerne på YouTube -
Re: ... (classifyed) ...

=== citat start ===

Hej igen

Jeg kommenterer undervejs med rødt

Kh
Monner

Den 23. okt. 2014 kl. 09.14 skrev ... (classifyed) ... <... (classifyed) ... >:

> Jeg tror det er bedre, at der ikke er nogen indledning overhovedet. ...

Æv ... :-(

Men Okay. Du bestemmer!

Æh ...

Jeg har også lavet en slut, Kanske du synes bedre om den:

=== citat slut ===

Heller ej denne mail blev besvaret!

Det var her alarmklokken for alvor gik i gang!

Jeg havde tidliger tilkendegivet bl.a. følgende:

Dato: 21. okt. 2014 kl. 16.51
Emne: Re: Video 2014-10-12, udkast 2 - Re: Her er første video-forslag

=== citat start ===

Min opgave er at hjælpe dig. Jeg har således INGEN behov for at
profilere mig. Min vilje og mine personlige ønsker er irrelevante
eller må i hvert fald komme i anden række.

Forstå mig ret: Jeg har i forvejen (inden jeg kom til Jeres menighed)
en pragtfuld tjeneste for Guds åsyn, så kun ***undtagelsesvis*** presser
jeg citronen (når jeg skønner, at der vitterlig er fare på færde)!

Jeg skriver dette, så du ved, hvor du har mig. Du kan således rolig
komme med kritik og som chef fremsætte dine ønsker, behov og
forventninger. Jeg vil selvfølgelig nogengange komme med nogle forslag,
men du bestemmer. Mit job er primært at aflaste dig (ikke at
spænde ben) ... :-)

=== citat slut ===

Jeg havde tidligere "presset citronen" lidt, da der var reel fare for - eller
rettere: - jeg skønnede, at der var reel fare for at alvorlig afgudsdyrkelse
sneg sig indenfor kirkens mure. Se evt. ...

Sent: Sunday, June 29, 2014, CET 23:31, GMT 21:31
Subject: Annullering -
Re: Afskedsbrev til menighed
17543 news:53b085d1$0$303$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/idolatry/17-539/17-543
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/6XQSaakyM74/D9M4G5jPKXsJ

Og derefter blev der også bl.a. sagt følgende:

Fra: Mogens Kall ...
Dato: 25. okt. 2014 kl. 11.32
Emne: Re: Video, test, En fade from black + logo

=== citat start ===

Jeg vil hellere end gerne undgå at plage dig med dit
og dat, men så bli'r du også nødt til at gi' mig frie
hænder, ...

=== cita slut ===

Og jeg begyndte at komme med løsningsforslag (for at arbejde
mig ud af den opståede krise):

Fra: Mogens Kall ...
Dato: 25. okt. 2014 kl. 11.32

=== citat start ===

En løsningsmodel kunne fx. være, at vi opretter en
Support-YouTube konto, hvor det ikke hele skal være
så perfekt, førend output-videoerne kommer gennem
nåleøjet!

[ ... ]

=== cita slut ===

Og jeg begyndte at komme med forklarende argumenter:

Fra: Mogens Kall ...
Dato: 25. okt. 2014 kl. 11.32

=== citat start ===

Under presset i de sidste par uger - måske var det
perfektionismens afgudsånd, der ... [ ... ]

Under presset i de sidste par uger fik jeg et utroligt
***behov*** for frikvarter. Jeg havde - med andre ord -
behov for at rekréere, og i dette frikvarter ***nød***
jeg at skabe den lille logo-demo. Det var så ... åh ...
***fredsfyldt***. Som om Jesus ***åbenbarede*** sig
gennem dette.

Og det var jo lige dét, jeg havde brug for som modvægt
til stresset!

Og det har fået mig til at erkende en ting:

Jeg kan IKKE stille al for store krav til ... (name classifyed) ... (hvis
han har lyst) og andre i dette video-projekt, fordi
man mister glæden og dermed lysten, hvis
***belønningen*** trækkes ud i langdrag!

Logo-demoen kunne realiseres på under en ½ time!

Som ex-ryger har min hjerne vænnet sig til henved 20
belønninger om dagen, så der er - med andre ord -
opstået et "midlertidig kronisk" ***underskud*** på
belønninger. Sådan har det været i 5-6 år.

Jeg kan leve med det, men det er langtfra sikkert, at
andre ex-rygere, stofmisbrugere og alkoholikere kan
udsætte deres behov for belønning.

Realistisk set må belønningen måske allerede uddeles
indenfor en ½ time.

Sidenhen kan man så måske udsætte sine behov og blive
opøvet i udholdenhed.

Så planen er - hvis jeg må få lov at fortsætte - at

=== cita slut ===

Jeg havde indset, hvor det bar hen af: Vi var på kollisionskurs!

Fra: Mogens Kall ...
Dato: 25. okt. 2014 kl. 11.32

=== citat start ===

Så planen er - hvis jeg må få lov at fortsætte - at
vi gennem Support-YouTube-konto'en laver et forum,
hvor alle i menigheden kan komme til orde. Børnene
med tegninger, hvortil de voksne kan hjælpe og støtte
dem med Jesus-citater osv.

Mennesket trives bedst i et forum af frihed, så Ordet
må være frit, også når der fx. bliver omtalt nogle
såkaldte negative oplevelser i forbindelse med
tungetale.

=== citat slut ===

Dette ville den ledende præst ha' bortklippet fra videoerne, inden
de blev lagt ud på YouTube. Og jeg var uenig.

Så jeg fortsatte med ordene (og forsøgte at overtale ham):

Fra: Mogens Kall ...
Dato: 25. okt. 2014 kl. 11.32

=== citat start ===

Andre mennesker finder det langt mere ***troværdigt***,
når vi IKKE fejer ting ind under gulvtæppet men tør
tale om de faktuelle ting; altså kendsgerningerne,
objektiv set!

I bibelen står der ligefrem:

... FRIHEDENS fuldkomne lov ...
(Jak. 1,22)

Så betingelsen må være, at du giver mig frie hænder!

Jeg egner mig i længden IKKE til at være en
underdanig tjener, der tilsidesætter alle ens egne
behov.

Jo, jeg ved godt, at det lyder utrolig smukt, men
der er en ALVORLIGLIG bagside ved denne medalje.

Jeg kom engang i en menighed, hvor ledelsen var al,
al for autoritær. Hvis man trådte al for meget ved
siden af, blev det opfattet som om ikke ligefrem
oprør mod ledelsen (og dermed Gud Helligånd), så da
i hvert fald alligevel som værende noget, der snerper
der-hen-ad!

Så mit motto i livet er:

Det er sundt at overgi' sig 100% til Kristus, men når
det gælder dine medtjenere er det måske nok klogest
at indse, at vi alle er i samme båd og har brug for
hinandens hjælp og støtte, kærlighed og omsorg

=== citat slut ===

Og jeg kom med andre forslag, fordi jeg havde indset, at
der var nogle mangler i menigheden:

Fra: Mogens Kall ...
Dato: 25. okt. 2014 kl. 11.32

=== citat start ===

Det minder mig - for resten om - at vi har brug for et
støtte-team i kirken, som har tid og overskud og
kræfter til at lytte til folks problemer.

Vi er en famlie, og vi ta'r os derfor af hinanden, så
fx. ... (name classifyed) ... ikke skal føle sig lost forever og derfor
***flygter*** fra sine problemer ved at drikke osv.

Jeg ved godt, at I allerede har hjulpet ... (name classifyed) ..., men måske
er det nu tid til at uddelegere ansvaret til 70, så
Moses KUN fremover ta'r sig af de alvorlige
problemstillinger.

=== citat slut ===

Jeg havde tidligere givet den ledende præst i kirken dette råd!
(Uddeleger ansvaret)

Herefter fortsatte jeg:

Fra: Mogens Kall ...
Dato: 25. okt. 2014 kl. 11.32

=== citat start ===

Nogengange kan det faktisk være en ***lettelse*** for
"klienten" (eller hvad vi nu skal kalde de mennesker,
som opsøger os for at få hjælp) ...

Nogengange kan det faktisk ligefrem være en ***lettelse***
for mennesker i krise, at modparten (lytteren) er i
samme båd; altså et menneske, der selv langtfra er
nået i mål.

Sådan ser virkeligheden ud fra min synsvinkel!

Er det noget vi kan bygge videre på ?

Kh
Monner

=== citat slut ===

Om jeg nu havde overbombarderet ham ?

Ja!

Men jeg havde ikke noget valgmulighed!

Hvis jeg ikke fik ham overtalt til at indgå et kompromis, da ville vor
skude før eller sidenhen kollidere!

Herefter kom der et svar fra ham (men svaret var undvigende, så
jeg blev tvunget til at svare med ordene:

Fra: Mogens Kall
Dato: 25. okt. 2014 kl. 11.56

=== citat start===

Tillad mig at skære igennem:

Kan du ***tilslutte*** og bakke op om de 10 "bud" på et sundt
team ?

(Dette er for mig at se ***forudsætningen*** for at vi kan komme
videre. Står det til mig, skal vi erobre hele verden, men vi bliver
nødt til nøjagtig at følge Guds plan, apropos 2.Mos. 25,40)

Kh
Monner

=== citat slut ===

Manden svarede sidenhen, men svaret var IGEN undvigende, og det
irriterede mig grusomt, fordi ...

Hvorfor kunne han ikke bare svare ærligt og melde klart ud ?

I frustration skrev jeg følgende kladde, der dog aldrig blev afsendt:

(Kladden har som overskrift meget betegnende ordvalget 'nødventil')

27. oktober 2014 11:41

=== citat start ===

Jeg havde aldrig i mit liv drømt om, at du vil opføre
dig så arrogant, at du ikke vil svare på mit - for mig
at se - ***berettiget*** spørgsmål.

Det er MEGET uforskammet, synes jeg!

=== citat slut ===

Det var, hvad jeg følte!

Og jeg har desværre hørt fra andre menighedsmedlemmer, at de OGSÅ
er blevet frustreret over ham! Ja ligefrem vred! Og den type ildebrand
skal hurtigst mulig slukkes, for den kan sætte hele verden i brand; OGSÅ
selvom den starter ***indenfor*** menighedens vægge!

I ventetiden benyttede jeg mig af min ret til at ytre mig.

Det er ALTID klogest at sige sin mening (også selvom den er ilde hørt),
fremfor at falde ned i håbløs apati!

For det er jo også en måde at få modparten til at makke ret at gi'
ham mundkurv på!

Og hvis der vitterlig er fare for, at krisen løber løbsk, da er det bedre
at få talt ud om tingene fremfor blot stå som tilskuer, og lade livet gå
sin skæve gang!

Fornuftige mennesker kan nemlig altid indgå et kompromis ... :-)

Fra: Mogens Kall
Dato: 25. okt. 2014 kl. 12.54

=== citat start ===

Situations-rapport nr 1

... (name classifyed) ... !

Du hader muligvis at blive gennemskuet, men som jeg
ser det, er dit problem givetvis, at du er fristet til
at opgive det hele mht. at være menighedens ledende
præst!

... (name classifyed) ... (og andre) er ikke blot fristet til at opgive det
hele! De opgiver!...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige:
(2014-10-25, Lørdag, kl 12:42)
- "Amen."

Billedlig talt er vi som jødefolket undervejs i ørkenen
fra fangenskabet i Egypten under Faraos tyranni til Det
Forjættede Land. Du (og andre) er fortroppen; jeg (og
andre) er bagtroppen.

Kh
Monner

=== citat slut ===

Den ledende præst havde for åben mikrofon nogle uger tidligere
"tilstået", at han havde haft en krise; så dyb at han end ikke havde
lyst til at møde op næste dag om søndagen for at holde gudstjeneste!

Overfor mig havde han tilkendegivet, at krisen var overstået, men i
mit stille sind, tænkte jeg mit!

Og da han endnu ikke ville svare, fortsatte jeg med ordene:

Fra: Mogens Kall
Dato: 26. okt. 2014 kl. 08.26

=== citat start ===

Hej ... (name classifyed) ...,

Fejlen er min!

Jeg har gået i al al for lang tid i flinkeskolen (i
min liv), hvor man skal opføre sig engle-dingse-artig,
hvis man skal gøre sig nogen som helst håb om accept.

Og det er jo usundt, fordi vor personlighed rummer jo
også andre følelser fx. nogengange vrede (berettiget
som uberettiget)

Her er det forældrenes opgave OGSÅ at ku' rumme disse
følelser, når et barn bliver vred, og fortsat elske
det.

Magter forældrene ikke dette, da mangler barnet en del
af den nødvendige ballast, hvis funktion ellers er
ret vigtig, nemlig den at holde skuden på ret køl i
barnets voksenliv.

Som jeg skrev til dig for nogle uger tilbage, er jeg
i krise og derfor holder mig væk, og det med god grund,
fordi ...

Som du netop nu har erfaret med min adfærd, har jeg
pga. krisens dertil hørende stress svært ved at
beherske mig selv. Min selv-kontrol er nedsat.

Kørte jeg bil, ville der være fare for, at jeg kom til
at overse fx. et lille barn, der pludselig løber ud på
vejbanen efter en bold!

Så jeg tager 'a day-off' og holder mig væk indtil
kræfterne vender tilbage.

Det er almindelig sund selvopholdelsesdrift.

Sådan får man skuden på ret køl igen.

Jamen var der ikke et arbejde i kirken, der skulle
gøres ?

Jo, men det kan vente!

Så vigtigt er det nemlig heller ikke.

Visse ting må man IKKE spille hazard om, heriblandt
Kirkens ve og vel; altså kærlighedsforholdet os
kirkegængere imellem!

Hvis dette kærlighedsbånd krænkes, da er der noget
riv, rask, ruskende galt!

Har jeg såret dig i dette, vil jeg gerne hermed give
dig en uforbeholden undskyldning.

-

Når man ser tilbage på, hvad der gik galt - for det
gør vores hjerne ubevidst - for at ta' ved lære og
forbedre, hvis noget kan forbedres ...

Da kan jeg nu se, at jeg møder op i kirken for 3 uger
siden, fordi jeg har genvundet lidt overskud.

Du melder ud fra talerstolen, at du lige har haft en
krise, og at du har besluttet, at der ikke længere er
tid for dit vedkommende til at redigere video.

Jeg griber bolden, og ...

Burde jeg ha' indset, at fordi jeg er i krise, så skal
jeg IKKE gribe nogen-som-helst bolde ?

Tja ...

Det er svært at vurdere, fordi ...

Nogengange fungerer disse bolde som en terapi for
personer, så de laver noget fornuftigt fremfor at
løbe bort fra deres problemer ved x. at drikke eller
ta' stoffer!

Og vi har skrækkelig mange opgaver, der skal løses i
kirken, og vi er al al for få mennesker til at løse
disse opgaver!

Da jeg fx. hørte om ... (et møde i sommers, nævnt ovenfor
under betegnelsen døde-gerninger ?) ..., da var min første tanke:

Det er al al for stor en opgave for så lille en
menighed!

Og derfor har jeg måske også ligefrem ***pligt*** ti
at advare dig, apropos "paragraf" 3...

[...]

Det er en pragtfuld at få visioner fra Gud. Så hold
fast ved det syn, du har fået, om at så evangeliet
ikke blot ét sted, men nu også ligefrem 2 steder. Og
forhåbentlig med tiden mere!

Men vær ***realist***:

Når Gud giver et syn (eller en anden type profeti),
da behøver det ikke absolut nødvendigvis være noget,
som skal opfyldes allerede næste dag!
Nogele syner og visioner kan ligge år inde ude
fremtiden.

Det bedste undervisnngseksempel herpå jeg umiddelbart
kan komme i tanke om, er Guds løfte til Abraham om,
at Gud vil skænke ham en søn, Isak.

Der gik mange år førend løftet blev indfriet og i
mellemtiden havde Abraham kvajet sig noget så gevaldigt
i form af døde gerninger (altså det at hjælpe Gud
"lidt" på vej og ligefrem gå FORUD). Ismael er det
konktete billed herpå.

Med til undervisningen hører også, at Abraham senere
direkte får besked af Gud om at ofre Isak; altså netop
lige selve visionen, eller hvad det nu er, som Gud har
lovet!

Jeg behøver ikke komme nærmere ind på det.

Hvad er det så for en alarmklokke, der er gået igang
i mit hoved ?

Input menory from ...

Det er al al for stor en opgave for så lille en
menighed!

Jeg har IKKE forstand på kirkevækst, og jeg har derfor
heller ej ret til at drage folks visioner i tvivl.

Jeg tænker blot ***praktisk*** som en bondemand.

Man plejer først at så stiklinger, når moderplanten
har overskud!

Hvis vi, i vor kirke, er som en moderplante, da
forekommer det mig en "anelse" out-of-kontrol, at
begynde at plante stiklinger, når ***kendsgerningerne***
er, at vi end ikke har tilstrækkelige resourser til
at klare de mest simple opgaver i moderkirken.

Det er fx. et vedvarende problem, at der ikke er nok
penge i kassen til at betale regningerne.

Og begynder vi at presse menighedens medlemmer for
meget da opnår vi blot, at folk fordufter!

Og så er vor problem blevet endnu større!

Jeg skriver dette i kærlighed til dig, fordi jeg gerne
vil ha', at du som kirkeleder får en dundrende succes ... :-)

Betragt det som en fodbold-kamp, hvor vi spiller på
samme hold. Jeg kvajede mig og kom til at lave et
selvmål.
Vores problemer løses IKKE ved at lave flere
selvmål, og det kommer man til, når man er i krise.
Man kan fx. komme til at skændes osv.

Vor opgave består derfor i at spille bolden over til
Jesus, for det er kun Ham, der kan score mål.

Hvordan vi gør det: det aner jeg ikke.

Blot dette ene ved jeg, at hvis vi ikke har kærlighed
til hinanden, da er "fodboldkampen" på forhånd tabt!

-

Mens jeg var i gang med opgaven, som du havde sat mig
til, øjnede jeg mulighed for evangelisering via
YouTube!

Og jeg blev "fristet" over evne til at skabe den lille
logo-demo og blev ***glad*** derved ... :-)

Dato: 29. jun. 2014 kl. 16.33
Emne: Afskedsbrev -
Re: Har fået ny e-mail-adresse -
Re: ... (classifyed) ...
=== citat start ===

De ting, Gud lægger til rette netop for at vi kan vandre i dem (apropos Ef. 2,10),
https://www.biblegateway.com/passage/?search=ef+2%3A10&version=DN1933
de ting bliver lette for os mennesker at gøre, apropos ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=psa+127%3A2&version=DN1933

... alt sligt vil han give sin Ven i Søvne.

(Salme 127,2b)

Men alle de ting, som vi selv finder på - og som i bibelen kaldes 'døde
gerninger' - de bliver anstrengende (og UDEN varig, sund frugt)!

=== citat slut ===

Kanse du i første omgang bør satse på en
missionsstrategi, der IKKE dræner modermenigheden for
ressourcer!

Det er mit forslag.

Veto-ret "paragraf" 3 over-and-out (Ef. 6,10-18).

Kh
Monner

=== citat slut ===

Hertil svarede den ledende præst i kirken

Fra: ... (classifyed) ...
Dato: 26. okt. 2014 kl. 18.49

=== citat start ===

Tak, Mogens, for din ærlige og åbenhjertige tilbagemelding! ...

=== citat slut ===

Men manden svarede derefter fortsat undvigende, så jeg måtte IGEN
"presse citronen" med ordene:

Fra: Mogens Kall
Dato: 26. okt. 2014 kl. 19.52

=== citat start ===

Hej ... (name classifyed) ...,

Tak for din mail, sødt af dig ... :-)

Jeg bliver nødt til at "tilstå", at jeg har brug for meget mere tilbagemelding
fra din side af.

Dato: 25. okt. 2014 kl. 11.56

[...]

Men nej, der kom fortsat ikke noget svar, så jeg begyndte at sende
"rykker-breve" ...

Fra: Mogens Kall
Dato: 27. okt. 2014 kl. 11.03
Emne: Flaskehals-problem ?

=== citat start ===

Hej ... (name classifyed) ...,

Som jeg skrev til dig i går ...

Dato: 25. okt. 2014 kl. 11.56

[...]

Jeg kan IKKE komme videre, førend du har besluttet dig
for at samarbejde med mig!

Jeg mister fuldstændig min ***frimodighed***, hvis der lægges
bånd på mig!

Jeg er derfor nødt til at insistere på et såkaldt ***sundt team***!

Håber du forstår mig i dette.

Jeg vil dig INTET ondt, og jeg anerkender fuldt ud din autoritet
som menighedens ledende præst, men ...

Please understand (Matt. 23,8-11)

Jeg har også en ***Herre***, jeg må adlyde!

-

Jeg kan godt efterligne et Logo og påklistre det på videoerne her
hjemmefra, men designets endelige udformning kræver din aktive
medvirken, idet der skal ***kopieres*** en lille video-stump fra
MAC-computerens video-redigeringsprogram.

Problemet er, at ... bl, bla, bla ...

[ ... ]

Så kan resten køre automatisk.

Og det vil - med andre ord -sige, at video-redigeringsarbejdet går i
stå pga. dette flaskehals-problem!

Og det synes jeg er synd, fordi Ordet skal ud til "kunderne"

Amen ?

Kommentar:

Og ***om*** jeg så også heri hentydede til et andet flaskehals-problem
i menigheden ?

Tja ...

-

Jeg har dernæst oprettet en demo-YouTube-konto for hurtigt at ku' vise
dig, hvordan en support-konto kan se ud.

Kommentar:

Se evt. ...
https://www.youtube.com/user/JesusSiger

Ja, det er korrekt, at det åbnet op for en ytringsfrihed indenfor Kirkens mure, men
da den jo alligevel foregår, ser jeg INTET problem i, at vi gør den officiel, fordi ...

Fordelene er ***fantastiske***:

Folk bliver arrangeret (og derigennem også forhåbentlig endnu mere begejstrede
for Jesus) ... :-)

Gud har skabt os som ***skabende*** individet; ikke som bænkevarmere (eller
hva' nu problemet kan være i en menighed).

Det vil forhåbentlig komme til at smitte af på andre Kirke-samfund, og sekterne
(fx. Jehovas Vidner) vil stå ude i kulissen gule og grønne af misundelse, fordi ...

Mennesket trives bedst i et forum af frihed.

Folk vil - med andre ord - stikke af (fra sekterne) over til os ... :-)

Dernæst - hvis vi opretter flere support-grupper ...

Fx.
1. En dansk udgave
2. En engelsk udgave
3. En bosnisk udgave
4. En rumænsk udgave
5. Nogle afrikanske sprog
osv.

... Kan du se, hvor jeg vil hen ?

1.
Dem af anden etnisk herkomst i menigheden vil ikke længere føle sig måske
som en art anden rangs medlemmer (hvis de altså uheldigvis skulle gå rundt
med sådanne tanker, apropos vi er kun mennesker ApG. 6,1).
Nu er der pludselig ***brug for dem*** (endog på deres eget modersmål)!

2.
Evangelisering
(altså selve formålet med Kirken på jorden; ellers ku' vi jo ligeså godt sidde i
Himlen og synge, ikke sandt ?)

-

Sorry, men jeg er altså nødt til at smede, mens jernet er varmt!

En dag er jeg død og borte, og da er det for sent!

Jeg ønsker således IKKE at presse citronen, men jeg bliver en dag krævet til
regnskab, og hvad skal jeg så svare min Himmelske Far, når/hvis Han spørger:

Mogens! Dit lille fjols! Du ku' indse, at der var opstået et flaskehals-problem,
men hvorfor gjorde du så ikke noget ved det...

Og i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige:

(2014-10-27, mandag, kl 10:45)
- "Spørger Jeg"

Ups!

Er det blevet så alvorligt, Herre (at Du ligefrem nu aktivt blander Dig) ?

Okay!

Jeg ***adlyder*** Dig Herre, no matter what!...

CET 10:48
- "Det er en ordre!"

(Ordene blev udtalt i bydeform)

Yes, Sir!

(Jeg tør IKKE begrave det betroede talent ned i jorden!)

Kh
Monner

=== citat slut ===

Og det var jo i grunden ret fedt, for nu havde jeg - subjektiv set - fået
***mandat*** fra Øverst-kommanderende til at fortsætte; endskønt
andre måske hellere ville ha', at jeg holdt min mund!

Han svarede men fortsat undvigende. Så jeg måtte prøve igen med
ordene:

Fra: Mogens Kall
Dato: 27. okt. 2014 kl. 17.11
Emne: Re: Flaskehals-problem ?

=== citat start ===

Hej ... (name classifyed) ...,

Tak for din tilbage-melding. Sødt af dig ... :-)

Jeg prøver kortfattet at svare undervejs med rødt

Kh
Monner

[ ... ]

Helt ærlig tror jeg, at djævelen meget gerne vil sabotere dette arbejde,
fordi det ***truer*** hans magtimperium.

Ikke dermed sagt, at vi nu skal til at lave en krigsdans; einem exorcismus,
fordi blot Kristi tilstedeværelse er nok til at fordrive mørket.

Det er en dyrkøbt erfaring, som jeg allerede gjorde mig som 17-årig,
dengang jeg for første gang mødte Jesus personlig.

Planen er - hvis det står til mig - at menighedens medlemmer, hvis de har
lyst, kan komme deres vidnesbyrd fx. desangående på support-gruppen.

Se evt. demo-illustration ...
https://www.youtube.com/playlist?list=PL7OOVGEJZ9wcdkshWKw9IHhRPjuRqqSDl

[ ... ]

ja, og samtidig nej.

Det er ikke arbejdet, der trætner mig, men den opståede konflikt dig
og mig imellem.

Og den kan ikke forsvinde af sig selv.

Derfor må du og jeg ***samarbejde***.

Gud er - i mine øjne - en meget ***praktisk*** mand. Fornuftens stemme ... :-)

[ ... ]

Pga. at der er rippet op i mit traume, ér skaden sker (for mit vedkommende):

Har jeg således fortsat brug for, at du melder klart ud. Jeg føler det
som et fangenskab; ikke dermed sagt at det er et fangenskab,
men jeg føler mig fanget. Og det vil derfor hjælpe mig utrolig meget, om
du melder klart ud på de 2 punkter, som jeg har efterspurgt:

1.
Kan du ***tilslutte*** og bakke op om de 10 "bud" på et sundt team ?

(Hvis ikke bør vi få det drøftet alvorligt igennem, selvom det ta'r tid! For
hvis ikke det bliver gjort, da er der muligvis ikke plads til mig i menigheden
længere.)

Kommentar:

Hermed påpeger jeg situationens alvor!

2.
Kan du ***tilslutte*** support-YouTube-grupperne ?

(Jeg og muligvis andre i menigheden har brug for dette forum. Og bare
rolig, der skal IKKE hænges vasketøj op til offentlig beskuelse.)

Du har hidentil navigeret flot i "minefeltet", men det skaber ***frustration***
hos mig, hvis der hele tiden snakkes udenom, og så er det desværre, at jeg
bruger et forsvarssystem, hvor jeg snakker mig ud af problemerne.

Det er derfor klogest at skære igennem med korte og præcise udmeldinger
i form af 'ja' eller 'nej'.

Jeg er en meget praktisk mand, som indgår aftaler, som så også skal overholdes.

Det er også den måde, man får følelser under kontrol. Gradvis vænner hjernen
sig til at "omprogrammeringen" er til ens egen fordel, at der findes fornuftige løsninger,
som baner vejen ud af en krise.

Håber du også kan følge mig i dette.

Æv ... :-(

Nu blev det alligevel pokkers langt det her indlæg !

Men jeg har desværre ikke længere nogen valgmulighed.

Håber du forstår.

Kh
Monner

Ps.
Jeg har undersøgt mulighederne mht. link-henvisninger til andre menigheder, og
det ser meget lovende ud. Men også her er vi jo uenige, apropos "paragraf" 3

=== citat slut ===

Og endelig lykkedes det så for mig at få ham ud af busken

Fra: ... (name classifyed) ...
Dato: 27. okt. 2014 kl. 18.31

... Derfor svarer jeg heller ikke i denne mail på dit spørgsmål ang.
"sundt team", ...

Mht. youtube-support-grupperne, så er det ikke noget jeg vil
blande menigheden ind i. Det er ikke et område vi skal satse på,

=== citat slut ===

På den måde fik han lukket munden på menighedens medlemmer,
hvis de skulle få lyst til at ytre sig.

Og ligeledes fik han undgået at love noget vedr. et 'sundt team'.

Og det anede mig jo selvfølgelig!

Når folk undviger at svare, da er der altid en grund til det!

Herefter kom så "fyresedlen", og den økonomiske støtte til menigheden
i form af en månedlig pengeoverførsel fra min bank blev spærret i dag
kl 14:35

-

Mht. support-grupperne:

Jeg øjnede mulighed for mission på Balkan mhp. lægedom
til sønderknuste hjerter pga. Balkan-krigen i 1990'erne!

Gud ønsker genoprettelse, for sådan er kærlighedens natur ... :-)

Men satan ville det desværre ikke sådan og lagde hindringer
i vejen! ... :-(

Dog er bolden nu kastet op, og din opgave består nu i at gribe
den mhp. noget konstruktivt.

Her er det op til dig at hente inspiration fra Livets Kilde, så
du kan ***skabe*** noget livsberæftende til Guds ære ... :-)

Amen ?

Når/hvis du starter op en menighed, da sørg for at disse vedtægter
(herunder fx. ytringsfriheden for menighedens medlemmer) allerede
er aftalt INDEN opstart.

Ellers kan du risikere, at en magtsyg leder overta'r kontrollen med
menigheden og gør den til en sekt (apropos fx. Faderhuset)!

Last OUTPUT: 17876 news:544e2db2$0$291$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 17883

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Hvornår begyndte alarmen at ringe i dit sind, kunne en psykolog så spørge

[ ... ]

> [...]
>

> Dette ville den ledende præst ha' bortklippet fra videoerne, inden
> de blev lagt ud på YouTube. Og jeg var uenig.

Det var her, den første alarm gik i gang !

Tidspunktet var ...

Fra: ... (name classifyed) ...
Dato: 15. okt. 2014 kl. 17.14
Emne: Re: Her er første video-forslag

Det var altså allerede i starten af vores samarbejde!

Jeg havde lavet et udskrift af prædikenen sætning for sætning netop f
for at belyse (og dermed gøre folk interesserede), at tungetale kan for
nogle af tilhørerne være forbundet med ubehag.

Jeg søgte altså at igangsætte en god sund saglig debat.

Jeg havde brugt tid på det og var ***tilfreds*** med min arbejdsindsats.

Jeg fik lyst til at sætte hele verden i brand, apropos Jesu Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Lukas+12:49&version=BPH

Jeg er kommet for at sætte verden i brand, og hvor
ville jeg ønske, at ilden allerede havde fænget!

Kommentar:

Jesus taler selvfølgelig IKKE om pyromani, men om Helligåndens
udgydelse; altså om ***vækkelse***

Jeg havde oven i købet gjort det sådan, at evt. YouTube-lyttere kunne
guide direkte hen til den aktuelle sætning i prædiken blot ved at trykke
på et link.

Det åbnede op for uanede muligheder!

Ja! Jeg var ved at komme i brand!

Men af en eller anden grund ville lederen ikke ha' det sådan.

Og jeg begyndte at spekulere på ***hvorfor***!

(Selvfølgelig var jeg også blevet skuffet over denne "bremseklods".)

Var det pineligt at komme ind på dette emne ?

Ødelagde det facaden ?

Eller var denne måske al al for fin ?

Sammenlig evt. med en sekts karakteristika. Her et eksempel:

https://sites.google.com/site/kallsat0001/home/tv-station/smni

Web-TV (Live Streaming):
http://smni.com/watch-live-tv-broadcast/.off

Læg mærke til at de alle er klædt i hvidt,
hvor der ikke er plads til snavs und so weiter!

Hvorfor måtte de reelle problemer i forbindelse med tungetale ikke
omtales ?

Var det da ikke klogere netop at omtale disse ting, så fordomme og
misforståelser blev ryddet af vejen ?

Ved at tale om tingene kunne vi jo også oplyse andre kristne folk fx.
fra IM og LM; folk, der ellers er meget skeptiske overfor dette med
tungetale, fordi det til forveksling minder om kaos; altså at tingene
kommer ud af kontrol.

Kontrol kan være meget godt, men ikke altid. Vi kan nogengange
hæmme Gud Helligånd ved - billedlig talt - at binde Ham på hænder
og fødder!

Vous comprenez?

- "Ja, det tror jeg nok, at jeg kan fatte", kunne en psykolog så måske
svare.

Det var den første alarm!

Og herefter gik et anti-hjernevask program i gang i mit sind
***uafhængigt*** af venstre hjernehalvdels kontrol-system!

Alarm-mode eller slef-defence-mode kunne man måske kalde
"subrutinen" i underbevidstheden (eller hvor det nu er i hjernen,
at disse ting foregår).

Adfærdsmæssig set begyndte jeg at gøre mig besværlig overfor denne
leder.

Jeg begyndte at snakke ham i sænk!

Det var ikke noget jeg tænkte over bevidst.

Jeg gjorde det bare.

Hvorfor ?

Jeg-et's ubevidste forsvarsmekanisme var begyndt at træde i funktion.

Jeg ville væk, bort fra den ubehagelig situation, som jeg var havnet
i.

Jeg benyttede mig af et rationelt forsvarssystem, hvor tingene bliver
vendt og drejet mhp. analyse og meget gerne nyorientering.

Hvis vi observerer fænomenet udfra en krise-model med de 4 punktet:

1. Chok-fasen
2. Reaktions-fasen
3. Bearbejdnings-fasen
4. Ny-orienterings-fasen

Hvis vi ser det udfra dette, da vil jeg nok vove at påstå, at der blev
***multi-tasket***; altså at der blev hoppet rundt i de 4 faser ...
ikke efter tilfældighedens regler, men snarrere efter modellen:

1 Aktion -> 1 chokfase ->1 reaktionsfase -> 1 bearbejdningsfasen-> 1 Nyorienteringsfase

Hver fase kunne udløse et nyt chok, som så skulle gennemleves.

fx.
1 Aktion -> 1 chokfasen ->2 chokfase ... osv.

Og dette giver - matematisk set - uendelig mange muligheder!

Mit "postkontor" i hjernen var - med andre ord -kommet på overarbejde
pga. de mange opståede DATA-muligheder.

Og selvfølgelig opstår der så flaskehals-problemer!

Og det gi'r selvfølgelig stress! ... :-(

(I forvejen gennemlever jeg en personlig krise, så mit overskud
var allerede tappet grundig meget. Jeg havde betroet mig til
lederen om dette, og havde regnet med, at denne så ville ta'
hensyn.)

Og det ville denne leder gerne styre for at hjælpe mig; altså i god
mening, men UDEN at skønne, at dette blot ville **'forværre***
hele konfliken!

For er den noget jeg ikke kan styre, så er det, når andre mennesker
vil styre mig (selvom det var tiltænkt i god mening.)

Manden er forholdsvis ny i faget og havde derfor ikke gennemskuet
dette!

-

Når jeg nævner al dette, så er det fordi jeg gerne vil komme ind på
barnets udviklingstrin.

Fordi ...

Undervejs i 2-3 års alderen opfører barnet sig som om, alle vi andre
er barnets forsøgs-laboratorium.

Barnet finder ud af, hvordan verden hænger sammen gennem prøve- og
fejle-indlæring.

Jeg tror nok, at jeg benyttede mig "lidt" af dette forsvarssystem, idet jeg
begyndte at provokere ved at vifte med den røde klud!

(Huske på må vi jo, at der er tale om et ***anti-hjernevask-program***.)

Det kommer jeg ind på lidt senere, når vi skal til at gennemgå og analysere
support-grupperne.

Last OUTPUT: 17876 news:544e2db2$0$291$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 17887

> [...]

> Her er det op til dig at hente inspiration fra Livets Kilde, så
> du kan ***skabe*** noget livsberæftende til Guds ære ... :-)

I løbet af mandagen d. 29. altså for 2 dage siden fik jeg oprettet
en del playlists (mens jeg ventede på lederens svar):

Først 2 Jesus film:

1.
Jesus Christ - The Greatest Story Ever Told
https://www.youtube.com/playlist?list=PL7OOVGEJZ9weBiVmYaapsqNS4niux6eu-
(20 videoer)

2.
The Jesus Movie 1979 Full
https://www.youtube.com/watch?v=EWYuIe8ftHA&list=PL7OOVGEJZ9we0sV2x79SHkWEY4F0H5A38
(1 video)

Og herefter kom så emner, der dukkede i mit sind,
efterhånden som de blev aktuelle:

Hvad synes du ?
Bruden
kirken på gaden
Vidnesbyrd
Jesus siger, citater
Tungetale
Voksendåb kontra 'en dåb
Lovsang
Guddommelig ledelse
Ukrudtsbekæmpelse, sådan fjerner du synd
Golgatas kors
Exorcisme
Gud elsker dig
Født af Gud i og til frihed
Hvordan takles livskriser ?
Genoprettelse
Individualisme kontra team
Kontrol kontra overgivelse
Kan Gud Helligånd kontrolleres ?
Paradiset, frihed eller tvang ?

Og indrømme må jeg, at jeg - som tidligere sagt - ...

Fra: Mogens Kall
Dato: 27. okt. 2014 kl. 17.11

=== citat start ===

Nej!

Det, jeg mente med det, var, at jeg ***fysisk*** ville holde mig
på afstand for at undgå et ukontrollabet skænderi.

=== citat slut ===

Men han blev ved med at nærmest incistere på dette, for sådan var
han vant til formentlig at løse problemer.

Og det er da også okay, HVIS - vel og mærket - man er jævnbyrdige.

Men det var jeg ikke!

Jeg havde ved tidligere lejlighed åbnet op for min sårbarhed, og denne
kunne nu bruges mod mig!

Ikke at jeg dermed tror, at lederen havde noget sådan til hensigt,
men vi mennesker styres nu sommetider af ***ubevidste***
holdninger m.m.!

Og i lasten havde jeg jo en skrækkelig dyrtkøbt erfaring fra tidligere,
hvor jeg blev tvunget til at udvandre fra en menighed (en søster-menighed
til den aktuelle) for at ***beskytte*** mig selv overfor psykisk press:

Bruddet skete 3. oktober 2010 (definitivt 13. okt. 10)

I mine notater har ejg bl.a. skrevet følgende:

Sent: Wednesday, October 06, 2010, CET 16:49, GMT 14:49
Subject: Guds Almagt contra "dæmonuddrivelse" på kristne -
Was: Opgør med fremgangsteologiens vranglære ...
Guds nærhed i stilheden
11672 news:4cac8c6b$0$23765$1472...@news.sunsite.dk
http://groups.google.dk/group/dk.livssyn.kristendom/msg/29bad46bb8f19469

> [...]
> sammenbrud.
>
> Og er det særlig kærlig gjort overfor et kristent medmenneske (apropos
> kærlighedsloven, Rom. 13,10) ?
>
> Og i det samme (medens jeg skrev dette ned undervejs på min vandring) blev
> jeg afbrudt af en røst fra Himlen, som sagde:
> (2010-10-06, Wednesday, Day no 279 in the year, CET 15:25:53, GMT 13:25:53)
> - "Døm selv."
>
> Mennesket er jo nærmest dømt skyldig på forhånd uden reel mulighed for at
> forsvare sig selv, apropos hekseafbrændingerne i den sorte Middelalder.
>
> *Fanatisk* religiøsitet hedder det "vist nok" på danske !

Kommentar:

Og det var selvfølgelig dette, jeg frygtede skulle ***gentage*** sig!

Det forekom mig, at den ledende præst IKKE var sig bevidst om, at
han måske trådte ind i dette "minefelt" (psykisk press under foregivelse
af såkaldt exorcisme).

Jeg forsøgte indirekte at gøre ham opmærksom på det, men han
misforstod mig.

Han havde muligvis endnu ikke gjort sig den erfaring i hans tjeneste, at
man har et ***medansvar***, når/hvis man psykisk presser andre !

Og det var desværre et faresignal i sig selv!

Lederen havde tilligere fortalt, at skønt hans kone var kristen, var der
mange dæmoniske ting, der skulle brydes med exorcisme.

Så ...

Hvad vej mon vinden ville blæse ?

Tja ...

Det er "godt nok" svært at regne ud!

Min søster brød sammen engang psykisk, netop pga. at nogle kristne
overskred hendes grænser under en meget, meget alvorlig krise.

De gjorde det i såkaldt god mening, men resultatet var altså det stik
modsatte! ... :-(

Og om jeg havde lyst til at stikke hovedet ind i løvens gab ?
(med dertil hørende risiko for, at den bed mig)

Tja ...

(Did I heard a bell ring ?)

Jeg faktisk, at psykisk syge oftest kommer galt af sted, fordi de
ikke har lært at indse faresignalerne i tide. De vader videre og
kommer ud på så dybt vand, at de ikke kan bunde!

Sunde, raske normale mennesker indser faren i tide og
***beskytter*** sig selv.

Jeg går derfor absolut ind for den psykoterapeutiske model,
hvor patienterne gennem indsigt oplæres i at beskytte sig selv.

Men husk at træde varsomt:

Først når patienten er klar og har givet dig som terapeut grønt
lys må du "åbenbare" næste kendsgering i patientens
bearbejdningsfase.

Går du for hurtig frem, er det som at køre over for rødt lys, og
så opnår du blot en psykisk blokering, og så lærer patienten
ikke mere den dag! Kanske får de ligefrem et tilbagefald!

Last OUTPUT: 17876 news:544e2db2$0$291$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 17894

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Fra: ... (name classifyed) ...
Dato: 12. okt. 2014 kl. 19.49
Emne: Re: Password til YouTube

=== citat start ===

Ps. Tak for at du er så opmærksom på ikke at "presse
citronen" hos mig! Det er ikke mange der viser det
hensyn. Det sætter jeg stor pris på:-)!

=== citat slut ===

Jeg vidste, at han var - eller i hvert fald havde været
i krise - så for en sikkerhedsskyld skrev jeg tilbage
bl.a. følgende:

Fra: Mogens Kall
Dato: 12. okt. 2014 kl. 21.48

=== citat start ===

Undskyld også at jeg tidligere på året "pressede
citronen" mht. pasmelding overfor at bøje knæ overfor
en hor-dæmon. Jeg var selv allerede på daværende
tidspunkt i krise og traumatiseret og derfor manglede
overskud og derfor også [var] for hurtig på aftrækkeren og
ikke havde empati nok til at sætte mig ind i din
personlige baggrund og indfaldsvinkel.

Kh
Monner

=== citat slut ===

Så havde jeg ligesom gjort mit til at reparere den
skade.

Han svarede aldrig på denne henvendelse, og jeg
tillagde det ikke i første omgang nogen betydning.

Manden havde jo rigeligt allerede at se til!

Han skulle netop ***aflastes***; også mht. at skulle
ta' stilling til alle mulige mails osv.

Så jeg fortsatte bare mit arbejde med video-redigeringen.

Dog blev jeg nødt til at kontakte ham igen, fordi der
var flere ting, der skulle tages stilling til.

Og det var ærgeligt, fordi det var nok ***det***, der
gjorde, at han blev trukket ind i en hel masse, som
han jo netop havde behov for at være fritaget for!

Her BURDE han så måske ha' kastet håndklædet i ringen
og ha' givet mig frie hænder, så jeg ikke hele tiden
FØRST skulle ha' hans godkendelse, FØREND jeg ku' gå
videre med mit video-redigeringsarbejde.

Dog undrede jeg mig lidt over, ***hvorfor*** han ikke
greb den bold, som jeg havde kastet op.

Så jeg tillod mig - ved næste henvendelse - at linke
min mail til den forrige, hvorved undskyldningen blev
kopieret med og dermed ***gentaget***!

Hvis jeg havde været ham, da ville jeg måske ha'
svaret med ordene "Du skal ikke undskylde. Du gjorde
blot din pligt" eller "Tak for din undskyldning. Den
er jeg glad for".

Men manden var jo som sagt givetvis fortsat i krise,
så jeg måtte bare vente desangående og fortsætte
arbejdet.

Man siger nogengange, at djævelen ligger i detaljen.

Det kom lidt til at passe på ham og jeg imellem.

Der var for mange ting, som han skulle ta' stilling
til, og pga. hans føromtale udsagn kunne jeg ikke
bare tillade mig bare at fortsætte UDEN hans tilladelse!

Så jeg var ligesom fanget i en ond cirkel! ... :-(

Og det var han også! ... :-(

For hver henvendelse blev det værre og værre, men hvad
skulle jeg gøre ?

Mit problem bestod i, at jeg vidste, at jeg IKKE ville
få tid til disse ***forberedende*** ting senere ...

(fordi jeg jo også har andre ting at se til, fx. børn,
der skal passes osv.), ...

... så hvis jeg skulle overta' ansvaret fremover for
video-redigerning m.m., da måtte jeg nu - mens jeg
havde tid - få disse ting afklaret.
Det gjalt både mht. pixel-format, framerate, belysning,
lydniveau, billedmix, indledning, afslutning, logo osv.

Der var mange ting, der skulle ordnes på en gang.

Og jeg syntes selv, at det gik ganske udemærket; altså
lige bortset fra, at jeg måtte rette henvendelse til ham i
tide og utide! ... :-(

Så det er læresætning nr. 1:

Når du uddelegerer et ansvar, så må du også lære som
leder at give slip; altså at ***betro*** medarbejderen opgaven.

Og skulle denne så kvaje sig; ja så må du også være
villig som høns chef at ta' ansvaret. Ellers vil
medarbejderen*** føle det som ansvarsforflygtigelse!

Men til hans forsvar skal jeg her nok nævne, at han
primært fokuserede på, at det var hans ansvar at
***oplære*** de nye medarbejdere, der skulle aflaste
ham.

Fra: ... (name classifyed) ...
Dato: 7. okt. 2014 kl. 12.58
Emne: Re: ang. Film-redigering. Tirsdag eftermiddag/aften ?

=== citat start ===

Hej Mogens

Tak for dine svar og råd:-)

Du har helt ret i at opgaverne skal uddelegeres. En
stor del af min tid går med at lede efter folk, der
kan uddelegeres til og optræne dem til opgaven. Hvis
ikke folkene er der pt går min opgave på, at vurdere
om opgaven/arbejdet kan gøres anderledes, eller om det
simpelthen skal stoppe eller holde pause. Præcis, som
vi besluttede med videooptagelsen, men som nu ser ud
til at kunne komme i gang igen:-).

Tak igen for din omsorg og forbøn!

Kh ... (name classifyed) ...

=== citat slut ===

Og som chef roste han mig også i starten. Også denne
gode kvalifikation skal man ta' med, når/hvis man
bedømmer ham.

Han skrev fx. til mit første video-udkast (som endnu
ikke var færdigklippet):

Fra: ... (name classifyed) ...
Dato: 15. okt. 2014 kl. 17.14

=== citat start ===

Hej Mogens

Mange tak for mailen og linket. Jeg synes faktisk at
kvaliteten er ganske god:-). Selvfølgelig kan lyset
blive bedre i salen, men det er bestemt til at holde
ud!

Jeg har kommenteret i rødt herunder:

Kh ... (name classifyed) ...

[ ... ]

> Kh
> Monner

Godt arbejde!

=== citat slut ===

Herefter må noget mismod ha' overmandet mig, fordi jeg
lavede et nyt udkast men måtte ***frasortere*** alle
mine egne forslag!

Mismodet kom til udtryk i form at en ***afslørende***
sætning:

Fra: Mogens Kall
Dato: 20. okt. 2014 kl. 10.34
Emne: Re: Video 2014-10-12, udkast 2 -
Re: Her er første video-forslag

=== citat start ===

Jeg er desværre ikke så skrap til at udtrykke mig
skriftligt, så du må meget gerne skrive teksten til
YouTube-videoerne. Jeg lægger blot et udkast frem.
Eller er det for tidskrævende for dig ?

=== citat slut ===

Jeg kan huske engang som ganske ung, mens jeg arbejdede
hos en anlægsgartner, at en god ven, Anders hed han,
som også var ansat hos denne anlægsgartner, at Anders
en dag fortalte mig, at chefen havde forlagt for meget,
og så havde Anders smidt redskaberne på jorden og sagt
lige ud til chefen: "Så kan du sg_ selv lave dit arbejde!",
hvorpå han skred!

Om det var lidt det samme jeg gav udtryk for, dog
pakket MEGET ind i vat (så modtageren ku' tåle at
høre budskabet) ?

Tja ...

Det tror jeg faktisk!

Inderst inde ønskede jeg, at han sku' gribe denne
bold og gøre det, man som chef bør gøre i sådanne
situationer!

Det var - med andre ord - IKKE længere sjovt for mig
at lave dette video-redigerings-arbejde.

Det var blevet redukseret til en PLIGT.

Glæden ved arbejdet var forsvundet! ...:-(

Hvorfor ?

Nok fordi jeg indså, at chefen og jeg prioriterede
helt forskellig.

Han ville ha' noget professionelt, så facaden kunne ta' sig
godt ud.

Og sikkert med god grund!

Vi kender jo alle til dette at stå og krølle tæer over
noget pineligt, fx. noget amatøragtigt!

Herefter opstår der en art tovtrækkeri.

Jeg forsøger at overtale ham om nogle af mine forslag.
Jeg bruger saglige argumenter for at "lokke" ham med
på ideerne.

Og dette bliver selvfølgelig en udmattelsesprocesse,
hvor vi kommer på kollisionskurs!

Vi bliver muligvis begge irriteret på hinanden.

Chefen kan - hypotisk set - fx. sige:
- "Åh! Kan du ikke bare gøre, hvad jeg siger!"

Og omvendt kan medarbejderen sige:
- "Mit ændringsforslag bør afprøves, førend du
forkaster det!"

For mange kokke fordærver - som bekendt - maden!

Løsningen må derfor altid være, at arbejdet
uddelegeres!

Hvis chefen hele tiden får sin vilje, ***kvæler***
han medarbejdernes initiativ og lyst til at arrangere
sig i projektet.

Og det er opskriften på en fiasko!

Det var - set i lyset af dette - eller måske rettere:

Det var med dette som baggrund, at min profetiske
nådegave kom under indirekte beskydning:

Der skete nemlig dette, at ...

Pga. hans krise vil jeg gerne opmuntre ham til at
stå fast i troen og holde ud på trods af uvejrets
rasen, eller hvordan man nu billedlig kan udtrykke det.

Jeg skriver til ham følgende:

Fra: Mogens Kall
Dato: 21. okt. 2014 kl. 18.32
Emne: Et lille opmuntrende ord

=== citat start ===

Hej igen, kære ... (name classifyed) ...

Undskyld at jeg sådan blander mig, men jeg har ikke
ku' lade være med at tænke på ...

Hvad er det helt præcist Gud vil med ... (name classifyed) ... ?

Og hvori består mit job ?
(såfremt jeg har et sådant i denne specifikke henseende)

Mest af alt har du brug for, at jeg (og andre) IKKE i
tide og utide kontakter dig med dit og dat.

Men jeg gør det alligevel, fordi jeg tror på, at du skal
have nogle opmuntringer:

Det "forekommer" mig, at du vitterlig er på en art
"militær-øvelse".

Jesus blev også testet (med fristelsen i Ørkenen),
INDEN Han trådte frem!

Skønt du har tjent Herren i mange år, er forstander-embedet
noget helt nyt!

Vær ***realist***:

Hvor ofte ser vi kristne, at 5.000 bliver mætte ?
Hvor ofte ser vi kristne, at folk mirakuløst bliver helbredt ?
Hvor ofte ser vi kristne, at folk bliver oprejst fra de døde ?

Kan du se, hvor jeg vil hen (med mine ord) ?

Gud vil muligvis bruge dig til mere end bare at være et
kopi af de andre forstandere som nu fx. ... (name
classifyed) ... og ... (name classifyed).

Og derfor - hvis dette er tilfældet - må du gennemgå
en særlig test.

Du må for det første lære, at ...

1.
Gud kan sagtens klare ærterne UDEN en krone på lommen!
Han behøver ikke penge for at oprejse de døde ...

2.
... (out of memory) ...

3.
... (out of memory) ...

Men der er en ting, som Gud gerne vil ha' (af os
mennesker):

Vor loyalitet.

Og det er muligvis det, prøven din går ud på!

Gud tester dig, så du lærer at stole mere på Ham end
alle andre inklusiv dine læremestre!

Disse ord slet ikke sagt for at tale dårligt om dine
læremestre.

Langtfra!

Men muligvis er Guds plan ANDERLEDES, end
hvad vi mennesker hidtil har troet!

Kommentar:

Med disse ord forsøgte jeg at ***forberede*** ham på, at hans
profetiske syn (som han har modtaget om kirkevækst)
måske IKKE skal opfyldes lige præcis på den konkrete
måde, som han lige nu og her tror.

Vi vil jo så gerne forvalte Hans gods, men undervejs i
denne processe fejler vi nogengange, fordi vi er
syndere af natur (også endskønt vi er kristne)!

Gud ønsker at genoprette.

Og hvis Han skal bruge dig i denne plan, da er det
absolut nødvendigt, at du er testet på alle måder mht.
loyalitet, således at du ikke kommer til at vakle, når
Han ryster menneskene på jorden med undere og tegn
og så videre, men nøjagtig ved, hvad du skal gøre
som Hans redskab!

-

Det var blot et kvalificeret gæt, og skrevet til dig som
et opmuntrende ord.

Kanske noget at det kan du bruge ... :-)

=== citat slut ===

Men så sker der lige pludselig noget ***uventet***:

Jeg kommer til at høre en røst fra Himlen, og
erfaringsmæssig ved jeg, at hvis jeg sidder dette
overhørig, da opstår der et nyt flaskehalsproblem.

Hvis vi fx. forestiller os - billedlig talt - at det
at høre Guds røst fra Himlen, er som et postkontor,
da er jeg et postbud, som nu har fået et brev i hånden
som kunden skal ha'.

Forestil dig det problem, der vil opstå, hvis alle
postbuddene undervejs ud til kunderne kommer i tvivl,
OM det nu vitterlig også er et brev, som de skal
aflevere. Og de så standser op og siger til sig selv:
Skal, skal-ikke.

Derfor for at modvirke denne tvivl har jeg indarbejdet
en procedure, hvor jeg hurtigst mulig brænder alle
broerne af (tilbage til Egyptens fangenskab); således
at dessertering IKKE længere er mulig.

Taktikken er altså:

Se hurtigst mulig at få afleveret brevet, og så kan
du altid ***BAGEFTER*** komme i tvivl og gå og fortryde.

Hvorfor denne fremgangsprocedure ?

Jo, fordi bagefter er det for ***SENT*** at fortryde ... :-)

Så hvis du har profetisk nådegave, da vil jeg opmuntre
dig til at indarbejde en tilsvarende rutine.

Gør det, din Mester har bedt dig om, og kom så tilbage og få
betroet næste talent, eller hvad det nu kan være.

Og "kanske" du vil erfare, at den, som er tro i det
små, vil Herren også betro meget mere sidenhen.

Så hvis du altså er loyal med det, Herren har betroet
dig, da kan du rolig regne med, at du sidenhen vil
få endnu mere betroet, fx. unikke ***kostbare***
perler, for nu at tale i billedsprog.

Jeg valgte derfor at nedskrive, hvad røsten sagde og
aflevere budskabet til "kunden":

=== citat start (fortsat) ===

Og i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige (til
dig, ... (name classifyed) ... ):
CET 18:25
- "Når tid er inde"

CET 18:26
- "vil Jeg"

CET 18:26
- "Gud HERREN"

CET 18:26
- "se"

CET 18:27
- "til dem"

CET 18:27
- "der ingen Far har"

CET 18:27
- "der intet håb har"

CET 18:28
- "Og så vil Jeg bruge dig"

(Ordene er her til dig, ... (name classifyed) ... )

CET 18:28
- "som Mit redskab"

CET 18:28
- "Min søn"

CET 18:29
- "og datter"

(og nu også din kone ... (name classifyed) ..., og muligvis flere)

CET 18:29
- "som Jeg har kær"

CET 18:29
- "fra begyndelsen af"

Kh
Monner

=== citat slut ===

Men med dette profetske initiativ løb jeg også en
***risiko***.

Jeg kom til at ***afsløre*** min sande identitet i
Kristus!

Og gør det noget ?

Nej! Selvfølgelig ikke i første omgang.

Men hvis vi kom på kollisionskurs; ja så kunne det
godt indebære en risiko!

Mere og dette senere.

Last OUTPUT: 17876 news:544e2db2$0$291$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 17899

> [...]

> Ellers kan du risikere, at en magtsyg leder overta'r kontrollen med
> menigheden og gør den til en sekt (apropos fx. Faderhuset)!

Bemærk fx. hvad FrikirkeNet skriver:

(FrikirkeNet er en sammenslutning af Frikirker, dog ikke omfattende
alle, herunder fx. Pinsekirken.)

http://www.domino-online.dk/?p=8462

=== citat start ===

FrikirkeNet forholder sig fortsat kritisk til Evangelist og Faderhuset

fre 31. oktober 2014

Når DR K fra tirsdag den 4. november blænder op for
serien Mit hemmelige liv med., vil der være to afsnit,
som handler om tidligere medlemmer af henholdsvis
Evangelist og Faderhuset, der fortæller deres historie.

FrikirkeNet har på vegne af frikirker i hele landet på
et tidligt tidspunkt taget afstand fra den usunde
kultur og ledelsesstil, som på forskellig vis har
kendetegnet de to fællesskaber. I en pressemeddelelse
den 22. april 2008 udtalte FrikirkeNets daværende
formand, Tonny Jacobsen, blandt andet:

- Derfor er det med stigende bekymring, vi har været
vidne til udviklingen i Faderhuset, som har udviklet
sig til et lukket miljø med egne normer og sociale
spilleregler, hvor lederen som Guds udvalgte altid har
det sidste og afgørende ord.

Og da Evangelist søgte om optagelse i FrikirkeNet i
2007, blev foreningen afvist. Begrundelsen var blandt
andet, at netværket ikke kunne stå inde for
Evangelists arbejdsmetoder og ledelsesstil.

FrikirkeNet har ikke ændret holdning til de to
bevægelser siden da. Mange af FrikirkeNets
medlemskirker har i dag medlemmer, som tidligere har
forladt Evangelist og Faderhuset, og deres erfaringer
bekræfter kun, hvad FrikirkeNet tidligere har erfaret.

- De menneskelige konsekvenser for mange af de
involverede har været alvorlige og burde ikke
forekomme i en kirkelig sammenhæng. Det tog vi
afstand fra tidligere og det gør vi stadig, uanset
hvor det mønster måtte forekomme, siger FrikirkeNets
formand, Lars Bo Olesen, som for nylig er vendt hjem
fra en orlovsrejse, hvor han blandt andet besøgte
lederne for Evangelist, Karen og Christian Hedegaard,
som nu bor i USA.

- At jeg besøgte Evangelists arbejde i USA skal
hverken ses som et kontrolbesøg, eller en blåstempling
af alt foreningen har stået for i Danmark, men som et
ønske om ved selvsyn at se deres fortsatte virke og
få anledning til at indgå i en direkte dialog, der
forhåbentlig kan medvirke til at forhindre en
gentagelse, understreger han.

=== citat slut ===

Nøgleord:
... normer og sociale
spilleregler, hvor lederen som Guds udvalgte altid har
det sidste og afgørende ord.

Det er altid ***farligt***, når en leder får for meget magt!

Last OUTPUT: 17876 news:544e2db2$0$291$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 17903

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Sunday, November 02, 2014, CET 09:21, GMT 08:21
Subject: Kirke for alle ? -
Re: Jesus siger: Kom til Mig -
Re: Hvad melodi spiller klaveret ?
17906A news:5455e988$0$298$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/sundt-team/17-866/17-806
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/qMKZED2mpIc/nRyPZ9RblQ8J

> [...]
> https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/sundt-team/17-883/17-892/17-893
> https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/sundt-team/17-883/17-894
> https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/sundt-team/17-883/17-899
> https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/sundt-team/17-883/17-903
>
> Learn it now!
>

> Og indtil da:
>
> Nej! Så må vores veje skilles. Jeg har ikke råd til
> denne ***omvej*** (på 40 år, eller hva' det nu er, du
> er i gang med).
>
> Betragt det som en (midlertidig ?) fyreseddel!

Det er sjældent at man får lov at "pjække" i Guds Rige ret længe.

Allerede her i dag lå næste arbejdsopgave klar; idet jeg mødte en
gammel ven/bekendt på gaden, som ellers ikke har set i mange
måneder.

Historien er, se ...

> [...]

> === citat slut ===
>

> Heller ej denne mail blev besvaret!
>
> Det var her alarmklokken for alvor gik i gang!

Og jeg må "tilstå", at jeg var begyndt at få SPAT, eller i hvert fald

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Jeg har forsøgt at skrive en kladde i tilfælde af,
at du kontaktede mig igen ...

https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/sundt-team/17-883/17-909

[...]

.. men den er mere elendig end den forrige ... :-(

Hmm ...

Lad os være ***realister***:

Der er i hvert fald 4. punkter for mit vedkommende,
der skal bearbejdes (førend et såkaldt normalt forhold
kan genoprettes):

1.
Min nådegave-tjeneste er kommet under angreb ... :-(

2.
Du har presset mig op i en krog, men jeg tror ikke på,
at det er sundt for en menighed, når/dersom ledelsen
presser medlemmerne psykisk; snarrere tværtimod! Det
skaber utryghed! ... :-(

3.
Vil jeg - foruden psykisk - også kunne blive udsat for
et "åndeligt" press (med ***falsk*** exorcisme und so
weiter) ?

4.
Du har ydmyget mig; ja faktisk ***vanæret*** mig ren
fagligt ... :-(

Såfremt disse 4 punkter ikke kommer ud af verden gennem
***forsoning***, hvilket IKKE er det samme som at feje
det ind under gulvtæppet, da vil jeg altid frygte for,
***hvornår*** næste dolk kommer i ryggen!

Og uden forsoning melder et andet spørgsmål sig:

Vil det være sundt for din personlige karriere indenfor
Guds Rige, hvis/dersom der sidder en som jeg i salen
og er kritisk (endskønt der jo også er noget som hedder
***konstruktiv*** kritik) ?

Næppe!

Og set i lyset af det, er det måske nok klogest at gå
hver til sit.

Jeg har sat en ære i IKKE at sladre til andre
menighedsmedlemmer (i dette og andre tilsvarende sager),
fordi det jo vil undergrave din (og andre lederes
autoritet.

Vi lavede et selvmål, og endnu et selvmål gavner
intet, vel ?

Så lad os hellere standse, mens legen er god.

Lev vel ... :-)
Og minsandten om ikke også jeg "tilfældigvis" møder vedkommende
måde dagen efter om mandagen og ligeledes igen om tirsdagen.

Altså tilsammen 3 dage lige efter hinanden.

Godt nok pudsigt!

Normalt når Jesus ville understrege noget for Hans disciple, så
blev det gentaget 3 gange, se fx. John 21,15-17 ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=john+21%3A15-17&version=BPH

[...]

Kom jeg til at true dit magtmonopol, da jeg foreslog
[...]

I militær-sprog hedder det 'friendly fire'. Det er
IKKE fjenden, der beskyder en, men ens egne tropper.

Man kan dø af 'friendly fire', og derfor er det ikke
noget, man bare skal feje ind under gulvtæppet.

Så ...

Såfremt disse 4 punkter ikke kommer ud af verden gennem
***forsoning***, da vil jeg altid frygte for,
[...]

Hertil vil en psykolog nok sige:

Mogens!

Indse at du har svært ved at gi' slip!

Givetvis har du et traume fra barndommen af, hvor du stadig lider
under en-eller-anden moder-binding!

Andre mennesker, såkaldte "normale" ville nemlig smække med
døren og så komme videre.

Men du bliver hængende. Du trækker afskeden ud i langdrag
som om du håber på en ***genforening***

Ja, må jeg så hertil svare. Men nu handler jo ikke alt om psykologi!

Som kristne er vi ***forpligtedee*** til at række hånden ud, for -
om muligt - at skabe forsoning.

Det hører med til det kristne budskab!

Selvom en situation ser håbløs ud - menneskelig set - behøver den
nemlig langtfra at være håbløs - set med Guds øjne - fordi ...

Gud er ***miraklernes*** Gud!

***Ingenting*** er umulig for Ham; ...

Det tror vi i hvert fald på som kristne.

Og derfor bør vi ALTID gi' muligheden en chance!

Vous comprenez?

Af en-eller-anden grund holder jeg faktisk MEFET af denne mand.

Jeg kan IKKE sige ***hvorfor***.

Jeg kan IKKE finde nogen psykologisk forklaring!

Jeg tror faktisk, at det er Jesu Kristi kærlighed, der skaber båndet.

Og derfor ser jeg også gerne en lykkelig udgang på hele denne sag,
hvor vi forliges som ligeværdige brødre!

Kald det bare kærlighed!

Det skammer jeg mig ikke over ... :-)

Jeg er håbløs ***naiv***, når det kommer til stykket mht. tro.

Jeg er som et lille enfoldigt barn, der blindt tror på sin Far.

Hvis Gud si'er, at alt er muligt; ja så ér alt muligt; også forsoning ... :-)

Gud forlanger ikke det umulige af os mennesker. Han ved jo godt,
at vi ikke er Guder. Vi kan IKKE skabe mirakler!

Men vi kan række hånden ud til hinanden og derigennem skabe
forsoning!

Det tror jeg på.

Og selvom oddsene måske er ringe, så er mit motto:

Og hva' så!

Jeg (og andre); vi vil blæse på dette.

***Guds*** kærlighed, som har taget bolig i os, er nemlig
stærkere!

Og dette fuldstændig volapyk-snak for dig ?

Er det ikke netop denne kærlighed, som BURDE karaktisere
kristendommen ?

Enn kærlighed, der tø'r elske.

Am I a dreamer ?

Ja, måske nok! Men det er en dejlig drøm ... :-)

> [...]
>
> Allerede her i dag lå næste arbejdsopgave klar; idet jeg mødte en
> gammel ven/bekendt på gaden, som ellers ikke har set i mange

Et dødsfald!

File 19.226 ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/naar-gud-straffer/19-226

-

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Og der blev skrevet flere ting i tilknytning til dette. Heriblandt:

Re: Evaluering nr 1 (10 tegn på et sundt team) -
Re: Jesus siger: Kom til Mig ...
Hvad melodi spiller klaveret ?
17916 news:545a4176$0$300$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/sundt-team/17-883/17-892/17-893/17-916