IS tager ansvaret for Iran-bomber. Video viser russisk kampfly i flammer, hævder Ukraine - News 2024-01-05

Jan 4, 2024, 7:50:31 PMJan 4
IS tager ansvaret for Iran-bomber

Video viser russisk kampfly i flammer, hævder Ukraine

Rusland har brugt nordkoreanske missiler i Ukraine, siger USA

Subject: En krig med Israel vil få katastrofale konsekvenser for
Hizbollah, siger korrespondent - News 2024-01-04
Date: Thu, 4 Jan 2024 10:23:29 +0100
25947 <65967911$0$709$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/HQy3iKlwf_M/m/QV9lFrmKAQAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ

[ ... ]

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?

[ ... ]

> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i
Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme (og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård)!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsange:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

+

Open The Eyes
| HEBREW & ARABIC WORSHIP(Live) [Worship Session]@SOLUIsrael
Shilo Ben Hod
122K subscribers
68K views 1 month ago ISRAEL
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o

00:00 Spontaneous worship
00:44 Hebrew worship
02:10 Arabic Worship
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
03:23 Mixed languages
05:14 Spontaneous worship
06:16 Behold The Lamb Of God

Den arabiske lovsang lyder MEGET smukt. Try it ... :-)
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
or ...
https://www.youtube.com/watch?v=_R0gkTvCRSw&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_&index=2

Interrupt from ...

Subject: [Den sidste nadver]
Israel raser mod Belgien og Spanien:
I spreder falske påstande og støtter terrorisme -
Re: ... News 2023-11-24
Date: Fri, 24 Nov 2023 22:12:23 +0100
25842 <656111b7$0$708$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QlhbR710vwg/m/wyu0JFLKAAAJ

> https://sites.google.com/view/kall-litteratur/0/den-sidste-nadver
>
> Den sidste nadver
> en rejse blandt de efterladte kristne i den arabiske verden
> af Klaus Wivel
> Kristeligt Dagblads Forlag, 2013
> ISBN 978 87 7467 111 4

=>

Tanke til overvejelse:

Vil du have de samme *fanatiske* holdninger (...

fx. at folk skal dræbes, hvis de skifter religion, apropos
FNs Menneskerettighedserklæring artikel 18, som lyder ...
https://menneskeret.dk/files/media/dokumenter/om_os/om_menneskerettigheder_diverse/fn_verdenserklaering_fil.pdf

Enhver har ret til tanke-, samvittigheds- og
religionsfrihed: denne ret omfatter frihed til at skifte
religion eller tro og frihed til enten alene eller i
fællesskab med andre, offentligt eller privat, at give
udtryk for sin religion eller tro gennem undervisning,
udøvelse, gudsdyrkelse og overholdelse af religiøse
forskrifter.

...), hvis du ikke var muslim?

Hmm ...

Historiske *kendsgerninger*:

Jødisk exodus fra arabiske lande til Israel
https://da.wikipedia.org/wiki/J%C3%B8disk_exodus_fra_arabiske_lande_til_Israel

Fra 1948 til begyndelsen af 1970-erne forlod mellem
800.000–1.000.000 jøder deres hjem i den arabiske verden
for at flygte, eller de blev deporterede. 260.000 af dem
nåede Israel mellem 1948 og 1951, 600.000 frem til 1972. ...

Når man *deporterer* mennesker, da er det ikke andet end
rimeligt, at man så modtager tilsvarende antal flygtninge
(herunder deres børn, som de i mellemtiden har fået)!

DR S175 tor 04 jan 17:57:52
4.januar dr.dk/nyheder 17:19

IS TAGER ANSVARET FOR IRAN-BOMBER

I dag kl. 17:19
Islamisk Stat tager ansvaret for bomber, der dræbte 100 mennesker
i Iran
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/islamisk-stat-tager-ansvaret-bomber-der-draebte-100-mennesker-i-iran

-

Islamisk Stat tager skylden for dødeligt angreb i Iran
I dag kl. 17.45
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-01-04-islamisk-stat-tager-skylden-for-doedeligt-angreb-i-iran

-

2024-01-04 kl 19.33
Republikanere vil gøre op med det danske kongehus: ‘Det er meget
udemokratisk’
19 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/indland/republikanere-vil-goere-op-med-det-danske-kongehus-det-er-meget-udemokratisk

Gretelise Holm savner friheden i, at vi alle er født frie og lige
– for det er vi ikke, så længe der er arveligt monarki, mener hun.

Kommentar:

Engang kostede det 350 millioner kroner om året at have
kongehuset.

Dette svarer til ca. forsørgelsen af 1800 subsistensløse.

Så det er lige lovlig mange penge at give dem (kongehuset) i
*bistandshjælp*!

Fair ville det være, dersom det blev en *frivillig* sag at støtte
kongehuset, ligesom det er en frivillig sag at støtte Folkekirken!

-

DR S115 fre 05 jan 00:20:00
4.januar dr.dk/nyheder 19:47

BLINKEN VARSLER MELLEMØST-RUNDREJSE

I går kl. 19:47
USA's udenrigsminister på omfattende Mellemøst-rundrejse
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/usas-udenrigsminister-paa-omfattende-mellemoest-rundrejse

-

Professor i international politik: Vesten må kæmpe for
omverdenens tillid
I går kl. 19:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/professor-i-international-politik-vesten-maa-kaempe-omverdens-tillid

-

Flere og flere unge amerikanske jøder ser anderledes på Israel:
‘Spørgsmålet er, hvornår skilsmissen kommer’
I går kl. 20:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/flere-og-flere-unge-amerikanske-joeder-ser-anderledes-paa-israel-spoergsmaalet-er

I lang tid har USA stået ved Israels side, men nu er flere og
flere unge amerikanske jøder begyndt at tage afstand til støtten,
fortæller Martin Krasnik.

-

I går kl. 20:08
USA: Nordkorea har forsynet Rusland med missiler til krigen i
Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/usa-nordkorea-har-forsynet-rusland-med-missiler-til-krigen-i-ukraine

-

DR S117 fre 05 jan 00:20:00
4.januar dr.dk/nyheder 21:28

GPS-SIGNALER FORSTYRRET I JULEN

I går kl. 21:28
Sveriges transportstyrelse bekræfter forstyrrelser af
GPS-signalerne over Østersøområdet i juledagene
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/sveriges-transportstyrelse-bekraefter-forstyrrelser-af-gps-signalerne-over

-

Regnen og sneen vælter ned, når den globale temperatur går op,
siger klimaprofessor
I går kl. 22.44
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-01-04-regnen-og-sneen-vaelter-ned-naar-den-globale-temperatur-gaar-op-siger-klimaprofessor

-

I går kl. 23:23
Nordkoreas Kim Jong-un vil øge produktionen af køretøjer med
missiler
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/nordkoreas-kim-jong-un-vil-oege-produktionen-af-missilfartoej

-

DR S118 fre 05 jan 00:20:00
4.januar dr.dk/nyheder 23:53

187 LASTBILER MED NØDHJÆLP TIL GAZA

I går kl. 23:53
Israel godkender 187 lastbiler med nødhjælp til Gaza
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/187-lastbiler-med-noedhjaelp-godkendt-og-klar-til-komme-ind-i-gaza

-

DR S119 fre 05 jan 00:20:00
5.januar dr.dk/nyheder 00:17

MELDINGER OM DRONER OVER KRIM

I dag kl. 00:29
Meldinger om angrebsdroner over Krim: 36 af dem skudt ned
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/meldinger-om-angrebsdroner-over-krim-36-af-dem-skudt-ned

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 17:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7013120
Jonathan Strid Lundsgaard
Israels forsvarsminister: 'Vi vil ikke tolerere truslerne fra
Hizbollah'

41 min. siden (Time now CET 19.45)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7013515
Mads Vestergaard
Puk Damsgård: Hizbollah har 'ingen appetit' på åben krig med
Israel

8 min. siden (Time now CET 19.45)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7013974
Jonathan Strid Lundsgaard
Israels turisme er næsten ikke eksisterende sammenlignet med
sidste år

i går kl. 20:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7014366
Jonathan Strid Lundsgaard
USA's udenrigsminister rejser til Mellemøsten

i går kl. 21:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7015127
Jonathan Strid Lundsgaard
Britisk parlamentsmedlem opfordrer til at fordømme Israels
ambassadør i Storbritannien

i går kl. 23:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7015528
Sofie Dyjak
Israel har godkendt 187 lastbiler med nødhjælp til Gaza

24 min. siden (Time now CET 01.44)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7015623
Sofie Dyjak
Hamas-leder begravet i Beirut: Stort fremmødte til begivenheden

(Time now CET 01.44)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i går kl. 20:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7014193
Rasmus Christiansen
USA: Nordkorea har forsynet Rusland med missiler til krigen i
Ukraine

i dag kl. 00:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7015539
Sofie Dyjak
Meldinger om angrebsdroner over Krim: 36 af dem skudt ned

(Time now CET 01.44)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 11.22
Opd. 22 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2024-01-04-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 17.12
Video viser russisk kampfly i flammer, hævder Ukraine

Kl. 18.28
Rusland lukker grænseovergang til Estland 1. februar

51 min siden (Time now CET 19.43)
Stoltenberg indkalder til NATO-møde efter bølge af angreb

12 min siden (Time now CET 19.43)
Uden støtte til Ukraine rykker krigen tættere på Europa, siger
premierminister

... Sådan lød det onsdag fra den italienske premierminister, ...

Kl. 19.48
Rusland har brugt nordkoreanske missiler i Ukraine, siger USA

Kl. 20.17
42-årig kvæstet ved russisk angreb i by i Kherson

Kl. 20.44
Polske landmænd blokerer grænse til Ukraine

Kl. 21.05
Ukraine indleder 9000 sager om unddragelse fra mobilisering

Kl. 21.30
To dræbt ved russiske angreb i Donetsk

(Time now CET 01.44)

2024-01-05 kl 01.37
14 min. siden
Politi opfordrer bilister til at pakke madpakker og ekstra trøjer

TV2:
2024-01-05 kl 01.42
70 lastbiler trukket fri af vinterføret
I går kl. 23.47

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25950
"Reserveret" *unødvendig* Google-idiot-klipperi
"Reserveret" *unødvendig* Google-idiot-klipperi

Jan 5, 2024, 3:26:33 AMJan 5
Lukasjenko frygter galgen

USA dræber Iran-støttet militsleder i Irak

Subject: IS tager ansvaret for Iran-bomber. Video viser russisk
kampfly i flammer, hævder Ukraine - News 2024-01-05
Date: Fri, 5 Jan 2024 01:50:26 +0100
25950 <65975253$0$708$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/uVKz_od6tXw/m/2_I3tfBFBQAJ
Kadyrov vil genoplive blodhævn
I dag kl. 05.18
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-01-04-kadyrov-vil-genoplive-blodhaevn

Den tjetjenske leder mener, at truslen om at kunne hævne sig på
pårørende vil have en afskrækkende effekt.

Kommentar:

Det er IKKE helt uden grund, at Rusland har fået tilnavnet
*Psykopatistan*!

Og spørgsmålet er, OM russerne gider leve i et *diktatur*?

Det gad de jo ikke mht. det sovjettiske diktatur!

Så ...

Hvad vej kommer vinden til at blæse?

(
Input memory from ...

https://sites.google.com/view/et-footsteps/2013-02-15-a
=>
https://sites.google.com/view/et-footsteps/2013-02-15-m
)

Galgebakken?

-

Rusland melder om seneste tids voldsomste angreb mod Krim
I dag kl. 05.33
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-01-05-rusland-melder-om-seneste-tids-voldsomste-angreb-mod-krim

-

DR S121 fre 05 jan 08:40:22
5.januar dr.dk/nyheder 06:03

LOV GIVER LIVSLANG IMMUNITET

Den belarusiske præsident, Alexander
Lukasjenko, har netop underskrevet en
ny lov, der giver ham livslang
immunitet mod retsforfølgelse. Det
skriver flere internationale medier,
herunder The Guardian.

Loven gælder for alle tidligere
præsidenter og vedkommende
familiemedlemmer. Men i praksis er
loven kun relevant for 69-årige
Lukasjenko, der har siddet tungt på
magten i Belarus i knap 30 år.

Den nye lov gør det desuden kun muligt
for statsborgere, der har boet mindst
20 år i Belarus, og som ikke tidligere
har haft opholdstilladelse i udlandet,
at stille op til præsidentvalget.

I dag kl. 06:03
Belarusisk præsident underskriver lov, der giver ham livslang
immunitet
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/belarusisk-praesident-underskriver-lov-der-giver-ham-livslang-immunitet

Kommentar:

Drop det! Du kommer op og dingle i galgen, *forbryder* og navnlig
*massemorder*, som du jo er!

Og så har du giver Psykopatistan lov til at benytte Belarus til
den ulovlige angrebskrig på Ukraine, hvilket i sig selv giver
mange, MANGE års fængsel (evt. dødsstraf)!

-

Sydkoreansk ø evakueres efter granataffyringer fra Nordkorea
I dag kl. 06.28
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-01-05-sydkoreansk-oe-evakueres-efter-granataffyringer-fra-nordkorea

-

DR S124 fre 05 jan 08:40:22
5.januar dr.dk/nyheder 06:58

SYDKOREANSK Ø EVAKUERES

Den sydkoreanske ø Yeonpyeong, som
ligger tæt på Nordkoreas kyst, er
blevet beordret evakueret på grund af
meldinger om en nordkoreansk
"provokation" i nærheden af øen.

I dag kl. 06:58
Sydkoreansk ø evakueres efter 200 granataffyringer fra Nordkorea
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/sydkoreansk-oe-evakueres-efter-200-granataffyringer-fra-nordkorea

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 06:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7016041
Laura Kirkebæk-Johansson
Israels forsvarsminister skitserer sin plan for Gaza efter krigen

i dag kl. 06:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7016073
Laura Kirkebæk-Johansson
Blinken besøger Mellemøsten i dag

i dag kl. 07:26
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7016371
Laura Kirkebæk-Johansson
USA dræber Iran-støttet militsleder i Irak

i dag kl. 07:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7016457
Laura Kirkebæk-Johansson
Tættere på en regional krig i Mellemøsten?

i dag kl. 08:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7016514
Laura Kirkebæk-Johansson
EU's udenrigschef rejser til Libanon

i dag kl. 08:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7016552
Laura Kirkebæk-Johansson
Røde Halvmånes hovedkvarter i Khan Younis udsat for angreb

55 min. siden (Time now CET 09.24)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7016592
Laura Kirkebæk-Johansson
Her er Blinkens rute på tur til Mellemøsten

44 min. siden (Time now CET 09.24)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7016623
Laura Kirkebæk-Johansson
Blinken har mange punkter på dagsordenen - men det bliver ikke
nemt

3 min. siden (Time now CET 09.24)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7016754
Laura Kirkebæk-Johansson
Røde Kors: Det er blevet sværere at få nødhjælp ind i Gaza

(Time now CET 09.24)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 03:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7015837
Sofie Dyjak
FN-ambassadør: Spørgsmål om nordkoreanske missiler til Rusland
skal diskuteres i FN's Sikkerhedsråd

(Time now CET 01.44)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.23
Opd. I dag kl. 06.32
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2024-01-05-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.23
Rusland melder om "det mest massive" angreb mod Krim i den
seneste tid

Kl. 06.12
Nordkorea vil øge produktionen af køretøjer til missilaffyring

Kl. 06.32
Rusland har angrebet flere byer natten til fredag ifølge Ukraine

(Time now CET 01.44)

2024-01-05 kl 09.07
29 min. siden
Højeste niveau i 13 år: Over 3.000 virksomheder måtte dreje nøglen om
sidste år

TV2:
2024-01-05 kl 09.14
Husejer stod op til underetage fyldt med kloakvand
52 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25953