Heaven-Break (message to the people of Israel and perhaps also the Church°) - News 2023-10-28

Heaven-Break (message to the people of Israel
and perhaps also the Church°)

File 25.727 ...
Community (Fællesskab, Samvær)
https://sites.google.com/view/kall-community/files/25-xxx/25-7xx/25-727
Idolatry (Afgudsdyrkelse, Shirk)
https://sites.google.com/view/idolatry/files/25-xxx/25-7xx/25-727
Israel
https://sites.google.com/view/kall-israel/files/25-xxx/25-7xx/25-727
Jerusalem
https://sites.google.com/view/kall-jerusalem/files/25-xxx/25-7xx/25-727

Subject: Heaven-Break: "The time has run out ... now!" - Was:
Den sidste store profeti angående Kristi genkomst blev
opfyldt i 1948, da nationen Israel blev genfødt -
News 2023-10-27
Date: Fri, 27 Oct 2023 09:02:23 +0200
25723 <653b607f$0$707$1472...@news.sunsite.dk>
Jesu Kristi genkomst (The second coming of Jesus Christ)
https://sites.google.com/view/2-coming/files/25-xxx/25-7xx/25-723
https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/jzQIL0hg_m8/m/u5Bx1wsaAwAJ
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/3Wd62sug8iw/m/BZon-UZkBQAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ

[ ... ]

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?

[ ... ]

> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i
Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme (og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård)!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsange:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

+

Open The Eyes
| HEBREW & ARABIC WORSHIP(Live) [Worship Session]@SOLUIsrael
Shilo Ben Hod
122K subscribers
68K views 1 month ago ISRAEL
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o

00:00 Spontaneous worship
00:44 Hebrew worship
02:10 Arabic Worship
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
03:23 Mixed languages
05:14 Spontaneous worship
06:16 Behold The Lamb Of God

Den arabiske lovsang lyder MEGET smukt. Try it ... :-)
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s

Input from ...

BibelLæserRingen ...
https://blr.dk/netbutik/ ... (Bibelnøglen) ...
Was:
https://blr.dk/produkt/bibelnoeglen-2-2/

(NB! Andagtsteksten er nedskrevet og trykt i hæfte *FØR* 6.
september 2023, apropos det eventuelle *profetiske* budskab.)

=== citat start ===

Lørdag 28. Oktober [2023]

Es 29,1-14

[
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+29.1-14&version=BPH

Esajas 29:1-14, Bibelen på hverdagsdansk

Jerusalems skæbne

Men dine fjender skal knuses til støv, tyrannerne spredes
som avner for vinden.

6
Pludselig kommer Herren, den Almægtige, over dem med
torden, jordskælv, storm og ild.

7
Da skal alle de folk, som fører krig mod Jerusalem og
kæmper imod Ariel [a], selv opleve et mareridt.

8
Som den sultne drømmer om mad, men stadig er sulten, når
han vågner, og som den tørstige drømmer om vand, men vågner
lige tørstig, sådan skal det gå alle dine fjender.

[
CET 07:43
Kommentar (til vers 8):

I den noget ældre BPH-oversættelse fra 1992 står der:

Sådan skal dine fjender drømme om den sejr, de aldrig opnår.
]

[ ... ]

Footnotes

29,1 [og 7] Ordet „ariel” bruges her om Jerusalem, men
henviser også til en form for alter, jf. Ez. 43,15-16.
]

To veråb

[ ... ]

Som et lyn fra en klar himmel kommer straffen fra Gud. Over
Israel, ja. Men også over de folk (*1), som Gud bruger til at
straffe Israel. Det handler om Assyrien, som indtog Nordriget
og belejrede Jerusalem. Gud slog på forunderlig vis stormagten
i 701 f. Kr. Dengang slap Jerusalem. Senere kom Babylon og
smadrede byen. Og de blev selv straffet.

[ ... ]

Esajas forkynder ind i en konkret historisk situation men
peger desuden frem mod Messiastiden. Assyrien, er et billede på
alle dem, der forsøger at føre krig mod Zionsbjerg, som er Guds
kirke.

Refleksion:
Dødsrigets porte skal ikke få magt over Guds kirke.

=== citat slut ===

Nøgleord:
[
... (CET 07:39 - Himlen begyndte at tale igen, men jeg kunne
desværre ikke høre, hvad der blev sagt!) ...
... (CET 07:40 - IGEN talte en røst fra Himlen, men jeg kunne
desværre FORTSAT ikke høre, hvad der blev sagt!) ...
]
Sådan skal dine fjender drømme om den sejr, de aldrig opnår (*2)

*1
Og mens jeg nedskriv disse ord fra andagtshæftet, da hørte jeg
en røst fra Himlen sige:
(2023-10-28, Saturday, day no 301 (64 left), CET 06:59, GMT 04:59)
(2023-10-28, Saturday, day no 301 (64 left), Jerusalem-time 07:59)
- " ... (nidkærhed) ... "

[
Nedskrevet CET 07:06

https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=nidk%C3%A6rhed

nidkærhed

Betydninger
1. det at holde meget strengt øje med at noget overholdes,
udføres på en bestemt måde, følger bestemte regler eller
principper, el.lign.; det at være meget eller overdrevent
omhyggelig

2.
det at være meget ivrig

3.
det at være utilbøjelig til at lade andre få del i en
ejendom, besiddelse el.lign.
]

CET 07:00
- "Jeg længes"

00
- "efter jer, Mit folk!"

05
- "Samvær"

05
- "med jer"

05
- "ønsker jeg."

Means (something like):
[
Jeg længes efter jer, Mit folk! Samvær med jer ønsker jeg.
]
=>
I long for you, My people! Community with you I want.
אני משתוקק אליך, עמי! קהילה איתך אני רוצה.
]

*2:
CET 07:45
- "Jeg er Gud HERREN. Dette er mit navn!"

Med ordvalget 'Gud HERREN' menes der (ud fra den autoriserede
oversættelse af GT fra 1931) Guds *oprindelige* navn: Jahveh (JHVH)

CET 07:47
- "Dette er mit navn!"

47
- "[Jeg deler IKKE min ære med fremmede] afguderne!"

47
- "Væmmelige!"

48
- "Modbydelige!"

48
- "Stank [op i næsen]!"

48
- "Jeg HADER dem."

48
- "Falske ... guder,"

49
- "der siger ... og lover,"

Guld og grønne skove?

49
- "men INTET holder!"

49
- "Jeg siger jer:"

49
- "Hold jer fra dem!"

50
- "De vil jer det IKKE godt,"

50
- "disse afguder."

50
- "Jeg er HERREN, din Gud, der *skabte* dig!"

51
- "Jeg ved, hvordan du er indrettet,"

53
- "og hvad du har brug for."

53
- "Dit hjerte er tomt"

53
- "UDEN mig,"

53
- "fordi sådan skabte jeg dig [til at have fællesskab med mig]."

54
- "Lad mit Ånd"

54
- "tage bolig i dig"

54
- "og fylde dig [med fred]."

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

31 min. siden (Time now CET 10.24)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6668909
Rasmus Christiansen
Israel opjusterer igen antallet af gidsler i Gaza: 229 holdes
fanget

_____________________________

... (BREAKING Heaven-news on) ...

(Time now CET 10.24)

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
I dag kl. 05.34
Opd. 10 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-10-27-seneste-nyt-om-krigen-mellem-israel-og-hamas

22 min siden
Nødhjælp til Gaza er "intet andet end krummer", siger
FN-generalkommissær

_____________________________

... (BREAKING Heaven-news on) ...

(Time now CET 10.35)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 08:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6668559
Palle Herløv
Ukraine melder sig klar til EU - men vagthund advarer mod
landets 'retsmafia'

____________________________

... (BREAKING Heaven-news on) ...

(Time now CET 10.44)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.22
Opd. 51 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-10-27-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

52 min siden (Time now CET 10.20)
Otte meldes såret i angreb på brandstation

_________________________

... (BREAKING Heaven-news on) ...

(Time now CET 10.20)

2023-10-27 kl 18.01
'Faren er, at krigen mellem Israel og Hamas bliver til en egentlig
regional krig, der også involverer USA'
30 min. siden

TV2:
2023-10-27 kl 18.09
Flyvende sjællænder overså rundkørsel og fløj 35 meter
1 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25727

Israel udvider landoperationer i Gaza i aften: 'Søg mod syd'

Subject: Heaven-Break (message to the people of Israel and
perhaps also the Church°) - News 2023-10-28
Date: Sat, 28 Oct 2023 07:57:38 +0200
25727 <653ca2d3$0$711$1472...@news.sunsite.dk>
Church (Kirken)
https://sites.google.com/view/kall-church/files/25-xxx/25-7xx/25-727
https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/3WigN7__rKs/m/Zob0_hdlAwAJ
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/pf9cZPOovS8/m/W2yatLtrAAAJ
DR S153 lør 28 okt 08:58:01
27.oktober dr.dk/nyheder 19:43

INTERNET I GAZA BRUDT SAMMEN

I går kl. 19:43
Internet- og telefonforbindelsen i Gaza er brudt sammen
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/internet-og-telefonforbindelsen-i-gaza-er-brudt-sammen

Kommentar:

Man kan undre sig over, at det ikke allerede skete på dag nr 1.

Vil ville jo bl.a. *hindre* (eller i hvert fald hæmme)
Hamas-i-Gaza i at kommunikere med Hamas-enheder-i-omverdenen
med flere (herunder *diktaturet* i Iran)!

-

DR S155 lør 28 okt 08:58:01
27.oktober dr.dk/nyheder 19:56

ISRAEL UDVIDER LANDOPERATIONER

I går kl. 19:56
Israel udvider landoperationer i Gaza i aften: 'Søg mod syd'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/israel-udvider-landoperationer-i-gaza-i-aften-soeg-mod-syd

-

Gaza ramt af internetnedbrud: Israel intensiverer angreb og går
særligt efter undergrundsmål
I går kl. 20:35
opdateret I går kl. 20:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/gaza-ramt-af-internetnedbrud-israel-intensiverer-angreb-og-gaar-saerligt-efter

Der er ganske tydelige tegn på, at vi er på vej ind i en ny
fase af krigen, siger DR-korrespondent Søren Bendixen.

-

OVERBLIK Ændringer af koranloven bydes velkommen, men de rejser
også helt nye spørgsmål
I går kl. 21:29
https://www.dr.dk/nyheder/indland/overblik-aendringer-af-koranloven-bydes-velkommen-men-de-rejser-ogsaa-helt-nye

Regeringen har fredag præsenteret en ændring af lovforslaget om
at stoppe koranafbrændinger. Her kan du få et overblik over,
hvad flere aktører mener om ændringerne.

-

DR S158 lør 28 okt 09:13:32
27.oktober dr.dk/nyheder 21:37

USA STØTTER HUMANITÆR PAUSE

I går kl. 21:37
USA støtter humanitær pause, så bistand kan komme ind i Gaza
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/usa-stoetter-humanitaer-pause-saa-bistand-kan-komme-ind-i-gaza

-

I går kl. 22:14
FN's generalsekretær: 'Historien vil dømme os alle'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/fns-generalsekretaer-historien-vil-doemme-os-alle

Kommentar:

Ja. 55 millioner Ukrainere (eller også er det flere)
Psykopatus-Putinhar angrebet - helt UDEN grund!

-

DR S156 lør 28 okt 09:13:32
27.oktober dr.dk/nyheder 22:23

FN STEMMER ØJEBLIKKELIG VÅBENHVILE

I går kl. 22:23
Flertal i FN beder om øjeblikkelig våbenhvile mellem Israel og
Hamas
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/flertal-i-fn-beder-om-oejeblikkelig-vaabenhvile-mellem-israel-og-hamas

Jordan står bag resolutionsudkastet, som altså nu er blevet
vedtaget. 120 lande stemte for det, mens 14 lande stemte imod
og 45 lande afstod fra at stemme.

Blandt dem, der stemte nej, er ifølge Reuters både Israel og
USA. Danmark undlod at stemme.

Kommentar:

Våbenhvile er *udelukket*, fordi det vil gavne Hamas!

Men (hvad angår civilbefolkningen) ...

Som tidligere foreslået:

Man KUNNE også *evakuere* civilbefolkningen via Egypten fx. til
Judæa-Samaria, hvor andre arabere jo allerede bor. Eller give
dem (midlertidig) asyl udenfor Mellemøsten!

Problemet er, at Egypten ikke vil tillade, at civilbefolkningen
krydser grænsen mellem Gaza og Egypten, fordi man jo så er
bange for, at de forbliver i Egypten som flygtninge i al evighed!

Der SKAL derfor allerede foreligge en aftale, om HVOR
flygtningene skal sendes hen (ligesom man gjorde med Aleppo):
Dén bus kører derover, og dén bus kører derhen (fx til et
afventende fly til arabiske/muslimske lande, Rusland, Kina,
Europa und so weiter)!

Danmark BØR - hvis aftalen kommer i stand - modtage 1613
flygtninge!

-

I går kl. 23:41
Højtstående Hamas-medlem om situationen i Gaza: Voldsomme
sammenstød finder sted
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/hoejtstaaende-hamas-medlem-om-situationen-i-gaza-voldsomme-sammenstoed-finder-sted

-

I dag kl. 00:32
Mens de civile famler i mørke og uden forbindelse: Meldinger
om bombardementer nær hospital
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/mens-de-civile-famler-i-moerke-og-uden-forbindelse-meldinger-om-bombardementer-naer

-

I dag kl. 02:37
Våbenhvile nu: Tusindvis samlet i protest på Central Station i
New York
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/vaabenhvile-nu-tusindvis-samlet-i-protest-paa-central-station-i-new-york

-

DR S162 lør 28 okt 09:13:32
28.oktober dr.dk/nyheder 07:37

ISRAEL: VI HAR DRÆBT HAMAS-LEDER

I dag kl. 07:37
Israel: Vi har dræbt lederen af Hamas' luftvåben
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/israel-vi-har-draebt-lederen-af-hamas-luftvaaben

-

DR S163 lør 28 okt 09:13:32
28.oktober dr.dk/nyheder 08:40

DØD EFTER KONFRONTATION MED POLITI

Den 16-årige pige Armita Garawand, der
har været i koma efter en voldelig
episode med det iranske moralpoliti, er
erklæret død. Det oplyser det iranske
nyhedsbureau Irna ifølge Reuters.
Menneskerettighedsorganisationen Hengaw
har beskrevet, at Armita Garawand blev
stoppet på en metrostation af politiet,
da hun angiveligt ikke bar hijab.
Efterfølgende blev hun ifølge ngo'en
"fysisk overfaldet af politiet"og
pådrog sig alvorlige hovedskader. Den
22. oktober blev hun lagt i koma.
De iranske myndigheder har afvist en
konfrontation. De siger, at den 16-
årige pige besvimede på grund af lavt
blodtryk og ramte siden af en togvogn i
faldet.

2023-10-28 kl 09.20
40 min. siden
16-årig iransk pige erklæret død efter konfrontation med
moralpoliti
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/16-aarig-iransk-pige-erklaeret-doed-efter-konfrontation-med-moralpoliti

-

2023-10-28 kl 09.20
Spændingerne stiger på Vestbredden, hvor 110 palæstinensere
meldes dræbt på tre uger
53 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/spaendingerne-stiger-paa-vestbredden-hvor-110-palaestinensere-meldes-draebt-paa-tre

Krigen mellem Israel og Hamas har kostet tusindvis af
menneskeliv i Gaza og det sydlige Israel. Men volden eskalerer
også på den besatte Vestbred.

-

DR S164 lør 28 okt 09:13:32
28.oktober dr.dk/nyheder 09:12

DELTAGER IKKE I FREDSKONFERENCE

I dag er Malta vært for en konference,
hvor mere end 50 lande skal drøfte
mulig fred i Ukraine. En lignende
konference fandt sted i Saudi-Arabien i
august, og siden da er deltagerlisten
vokset. Det ser Ukraine som et tegn på,
at opbakningen til landets frihedskamp
er stødt stigende, lyder det fra
Ukraines præsidentkontor.

En nation, der ikke deltager, er
Rusland. Landet har tværtimod stemplet
konferencen som en "antirussisk
begivenhed".
- Sådanne sammenkomster har tydeligvis
intet perspektiv - de er ganske enkelt
kontraproduktive, sagde talskvinde for
det russiske udenrigsministerium Marija
Zakharova tidligere på ugen.

2023-10-28 kl 09.20
8 min. siden
Rusland deltager ikke i konference om fred i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-deltager-ikke-i-konference-om-fred-i-ukraine

Kommentar;

En asteroide-fuldtræffer og problemet er løst, ET (skønner jeg)!

*Massemorderen* i Kreml ér jo *strafskyldig* for Domstolen°!

HVORFOR skal det altid være de gode, der skal dø (fremfor de
*skyldige*)?

BURDE det ikke være omvendt?

Det må da selv *Kunstig Intelligens* (om det skulle være
tilfældet) kunne indse fornuften i, oder was?

[...]

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25728

ET-Break
(Was: Putin kommer til at dø)

Macron langer ud efter Orbáns møde med Putin

Putin kommer til at dø, men det vil ikke ændre noget, siger
ukrainsk sikkerhedschef

File 25.729 ...
Russia (Psychopath-istan + Kleptokratistan)
https://sites.google.com/view/kall-russia/files/25-xxx/25-7xx/25-729

perhaps also the Church°) - News 2023-10-28
Date: Sat, 28 Oct 2023 07:57:38 +0200
25727 <653ca2d3$0$711$1472...@news.sunsite.dk>
Israel varsler udvidet operation på landjorden i Gaza
I går kl. 20.11
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-27-israel-varsler-udvidet-operation-paa-landjorden-i-gaza

-

Tunnelsystem under Gaza kan blive skrækscenarie for Israel,
siger major
I går kl. 20.32
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-27-hamas-omfattende-tunnelsystem

-

... (BREAKING ET-News on) ...

-

2023-10-28 kl 09.48
Iransk nyhedsbureau melder pige død efter påstået politioverfald
39 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-28-iransk-nyhedsbureau-melder-pige-doed-efter-paastaaet-politioverfald

[...]

22 min siden (Time now CET 10.35)
Nødhjælp til Gaza er "intet andet end krummer", siger
FN-generalkommissær

_____________________________

... (BREAKING ET-News on) ...

New Link ...

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
I dag kl. 05.20
Opd. 1 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-10-28-seneste-nyt-om-krigen-mellem-israel-og-hamas

... (BREAKING ET-News on) ...

[...]

Kl. 16.49
Putin kommer til at dø, men det vil ikke ændre noget, siger
ukrainsk sikkerhedschef

Kommentar:

Men vær opmærksom på, at manden er *fej*! Så han kan finde på
at trække resten af verden ned i graven hans!

Så ...

Det klogeste er, hvis man er russer og ØNSKER at *overleve* at
*likvidere* massemorderen i Kreml (FØR vi alle er havnet i
Afgrunden, hvorfra INGEN vender til bage i live)!

Man kan fx. gentage tyske militærfolks forsøg på at myrde
*galningen* i Berlin (under 2. Verdenskrig), apropos ...

Operation Valkyrie
https://sites.google.com/view/operation-valkyrie

Jeg gentog herefter ordene højt: "Putin kommer til at dø"...

Og netop i det samme hørte jeg igen en røst fra Himlen sige
(perhaps the voice of ET):
(2023-10-28, Saturday, day no 301 (64 left), CET 09:59, GMT 07:59)
- "Vær forvisset om det!"

(
Google-auto-translation:

At 16.49
Putin is going to die, but it won't change anything, says
Ukrainian security chief

Comment:

But be aware that the man is a *coward*! So he can find
himself dragging the rest of the world into his grave!

So...

The wisest thing is if you are Russian and WANT to *survive*
to *eliminate* the mass murderer in the Kremlin (BEFORE we all
end up in the Abyss from which NOBODY returns alive)!

You can, for example, repeating the attempt by German military
people to assassinate the *madman* in Berlin (during WWII),
speaking of ...

Operation Valkyrie
https://sites.google.com/view/operation-valkyrie

I then repeated the words out loud: "Putin is going to die"...

And just then I heard again a voice from Heaven say
(perhaps the voice of ET):
(2023-10-28, Saturday, day no 301 (64 left), CET 09:59, GMT 07:59)
- "Be sure of it!"

_____

Путин умрет, но это ничего не изменит, заявил глава украинской
службы безопасности

Комментарий:

Но имейте в виду, что этот человек *трус*! Так что он может
обнаружить, что тащит весь остальной мир в свою могилу!

Так...

Самое мудрое, если вы русский и ХОТИТЕ *выжить* и *уничтожить*
массового убийцу в Кремле (ПРЕЖДЕ ЧЕМ мы все окажемся в Бездне,
из которой НИКТО не вернется живым)!

Вы можете, например, повторение попытки немецких военных убить
*сумасшедшего* в Берлине (во время ВМВ), говоря о...

Операция Валькирия
https://sites.google.com/view/operation-valkyrie

Я тогда повторил вслух слова: «Путин умрет»…

И именно тогда я снова услышал голос с Небес, говорящий
(возможно, голос инопланетянина):
(28.10.2023, суббота, день № 301 (осталось 64), 09:59 по
центральноевропейскому времени, 07:59 по Гринвичу)
— «Будьте уверены!»

Sorry for the bad translation, but it is still better than
nothing, I guess!
)

Kl. 17.08
Tyskland leverer luftforsvarssystem til Ukraine

Kl. 17.25
Rusland udnævner ny chef for sit luftvåben

Kl. 19.07
Macron langer ud efter Orbáns møde med Putin

Kl. 22.59
Ukrainsk kommandør: Vi rykker os ti meter om dagen

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.43
Opd. 46 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-10-28-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

... (BREAKING ET-News on) ...

[...]

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25729

דור דורשיו - שילה בן הוד

Was:
Shabat Shalom from Jerusalem - Thaís Schucman

Vi vil støtte Ukraine, så længe det behøves, siger EU-præsident

Rusland har mistet 300.000 soldater i krigen ifølge Ukraine

perhaps also the Church°) - News 2023-10-28
Date: Sat, 28 Oct 2023 07:57:38 +0200
25727 <653ca2d3$0$711$1472...@news.sunsite.dk>
Shabat Shalom from Jerusalem - Thaís Schucman
Thais Schucman
8.77K subscribers
24K views 1 year ago
https://www.youtube.com/watch?v=cL1WgF0bKBM

Forever Faithful | Ne'eman La'ad(Live @home)[Worship Session]@SOLUIsrael
Shilo Ben Hod
125K subscribers
132K views 10 months ago
https://www.youtube.com/watch?v=FZE8LeBjT7s

New Headline on:
Shabat Shalom from Jerusalem - Thaís Schucman

New headline:
דור דורשיו - שילה בן הוד

דור דורשיו - שילה בן הוד | His Generation - Shilo Ben Hod
Shilo Ben Hod
125K subscribers
209K views 4 years ago
https://www.youtube.com/watch?v=rTRzvM-BUXg

Ngo’er advarer: Internetstop kan skjule grusomheder i Gaza
I dag kl. 06.58
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-28-ngoer-advarer-internetstop-kan-skjule-grusomheder-i-gaza

-

FN opfordrer til øjeblikkelig humanitær våbenhvile i Gaza
I dag kl. 07.01
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-28-fn-opfordrer-til-oejeblikkelig-humanitaer-vaabenhvile-i-gaza

-

Demonstranter for våbenhvile i Gaza lukker ikonisk togstation
I dag kl. 07.56
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-28-demonstranter-for-vaabenhvile-i-gaza-lukker-ikonisk-togstation

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i går kl. 10:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6669078
Rasmus Christiansen
Otte lastbiler med nødhjælp forventes at komme ind i Gaza i dag

i går kl. 11:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6669340
Rasmus Christiansen
Mindst 57 FN-medarbejdere dræbt i Gaza

i går kl. 11:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6669374
Rasmus Christiansen
FN om dødstal fra Gaza: De tal, vi tidligere har fået derfra,
har været troværdige

i går kl. 12:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6669583
Rasmus Christiansen
Et middagsoverblik

i går kl. 13:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6669720
Selin Türker
Nødhjælpsorganisation afviser at Hamas har stjålet brændstof
fra FN

i går kl. 13:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6669849
Selin Türker
Billeder fra fredagsbøn i Jerusalem

Kommentar:

Man kan undre sig over, at israelerne ikke har forbudt det (for
derved at undgå mere ballade end højst nødvendig)!

i går kl. 13:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6669895
Selin Türker
Røde Kors har fået et lille hold og seks lastbiler ind i Gaza

i går kl. 13:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6669939
Selin Türker
Dødstallet i Gaza er steget til 7.326

i går kl. 14:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6670057
Selin Türker
WFP: 'For hver person, der modtager fødevarebistand, er der
mindst seks flere, der har behov for det'

i går kl. 14:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6670165
Selin Türker
Kun livsvigtige maskiner kører stadig i Gaza

i går kl. 15:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6670300
Selin Türker
Macron: Arbejder på at evakuere franske statsborgere

i går kl. 16:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6670608
Selin Türker
EU vil holde fredskonference om seks måneder

i går kl. 17:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6670681
Selin Türker
Lars Løkke i Tyrkiet: 'Helt og aldeles uenig med Erdogan'

i går kl. 17:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6670797
Selin Türker
Israel beskylder Hamas for at bruge hospitaler som
'kommandocentral'. Hamas afviser

i går kl. 18:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6670910
Selin Türker
Lejlighedskompleks i Israel ramt af Hamas-raket

i går kl. 18:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6670992
Selin Türker
WHO har akut brug for 80 millioner dollars

i går kl. 18:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6671070
Selin Türker
Mette Frederiksen har talt med præsidenten for det
palæstinensiske selvstyre

i går kl. 19:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6671167
Selin Türker
Internet- og telefonforbindelsen i Gaza er brudt sammen

i går kl. 19:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6671362
Selin Türker
Israels militær: Landoperationer udvides i aften

i går kl. 19:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6671564
Selin Türker
Bombardementer intensiveres og organisationer kan ikke komme i
kontakt med medarbejdere

i går kl. 20:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6671847
Selin Türker
Palæstinensere på Vestbredden demonstrerer efter blackout i
Gaza

i går kl. 20:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6671897
Selin Türker
Hamas: Israel vil begå "folkedrab" efter afbrudt kommunikation

Kommentar:

Ævl!

Det er KUN *dig*, de er efter (pga. dine *terrormord* oven i
købet på *uskyldige* israelere og udlændinge)! Så det er helt
og holdent *selvforskyldt*. Men du er for fej til at indrømme
det!

i går kl. 20:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6672172
Selin Türker
Militæranalytiker: Israel vil formentlig lægge en jernring
omkring Gaza By

i går kl. 20:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6672305
Silas Bay Nielsen
DR-korrespondent: Kan mærke rystelserne 15 kilometer nord for
Gaza

i går kl. 21:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6672526
Selin Türker
Jordan: Landoffensiv i Gaza vil være en humanitær katastrofe

Kommentar:

AL krig ér en *katastrofe*. Jøderne vil bare ikke længere gå
frivilligt ind i gaskamret IGEN !!! -

Og dét SKAL *respekteres*!

Ifølge evakueringsplanen skal Jordan således modtage ...

Jordan
https://da.wikipedia.org/wiki/Jordan

Befolkning
• Anslået 10.428.241 (2019)
• Folketælling 2003 5.460.000

=>

2.300.000 * 10.428.241 / 7.500.000.000 = 3198 flygtninge

i går kl. 21:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6672673
Selin Türker
Billeder: Gaza står i brand

i går kl. 21:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6672730
Selin Türker
USA støtter pause i kampene, så humanitær bistand kan komme ind

i går kl. 21:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6672919
Selin Türker
Brugere appellerer til Elon Musk: Skaf internet til Gaza

i går kl. 21:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6673068
Selin Türker
FN's generalsekretær: 'Historien vil dømme os alle'

i går kl. 22:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6673131
Selin Türker
WHO har mistet kontakt til deres folk i Gaza

i går kl. 22:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6673167
Selin Türker
FN stemmer for øjeblikkelig humanitær våbenhvile

i går kl. 22:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6673284
Selin Türker
Her er hvad der er sket fredag aften

i går kl. 22:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6673310
Silas Bay Nielsen
DR-korrespondent om Israels bombardementer: Det er et helt
andet billede, end vi har set de tidligere dage

i går kl. 22:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6673398
Sofie Dyjak
FN's generalsekretær: 'Det humanitære system i Gaza står over
for et totalt sammenbrud'

i går kl. 23:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6673514
Sofie Dyjak
Højtstående Hamas-medlem om situationen i Gaza: Voldsomme
sammenstød finder sted

i dag kl. 00:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6673606
Sofie Dyjak
Mens de civile famler i mørke og uden forbindelse: Meldinger om
bombardementer nær hospital

i dag kl. 01:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6673675
Sofie Dyjak
Bombardementerne fortsætter: Her er de nyeste billeder fra Gaza

i dag kl. 02:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6673692
Sofie Dyjak
Civile i panik: Gaza fortsætter med at være mørklagt og uden
dækning

i dag kl. 02:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6673698
Sofie Dyjak
Våbenhvile nu: Kæmpeprotest på Central Station i New York City

i dag kl. 03:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6673723
Sofie Dyjak
Manglende forbindelse i Gaza: Verden kan miste et vindue til
virkeligheden

i dag kl. 04:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6673737
Sofie Dyjak
DR-korrespondent: "Det er voldsomt, det der foregår inde i Gaza
i nat"

i dag kl. 04:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6673766
Sofie Dyjak
Jødisk konference i USA: Tomme pladser rundt om bordet og i
hjertet

Bordet er reserveret til de personer, der lige nu er taget som
gidsler af Hamas.

i dag kl. 05:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6673806
Sofie Dyjak
Overblik: Det skal du vide om krigen mellem Israel og Hamas
netop nu

i dag kl. 06:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6673865
Ida Meesenburg
Flere internationale organisationer har mistet kontakten med
nødhjælpsarbejdere i Gaza

i dag kl. 06:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6673882
Ida Meesenburg
Billeder fra i nat

i dag kl. 07:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6673891
Ida Meesenburg
Læger Uden Grænser siger, at de ikke har kontakt med personale
i Gaza

i dag kl. 07:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6673911
Ida Meesenburg
Israel: Den ansvarlige for Hamas' luftoffensiv er dræbt

i dag kl. 07:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6673920
Ida Meesenburg
FN-bagerier ramt af bombardementer

i dag kl. 07:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6673937
Ida Meesenburg
DR-korrespondent: Vi hører 'brag af en helt anden kaliber'

i dag kl. 07:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6673958
Ida Meesenburg
Folkekirkens Nødhjælp har ikke forbindelse til personale i Gaza

i dag kl. 08:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6674007
Ida Meesenburg
Underjordisk tunnelsystem har 'afgørende betydning' for Hamas

Kommentar:

Hvor mange liter vand er der i Middelhavet?

i dag kl. 08:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6674012
Ida Meesenburg
Over 200 anholdt efter demonstration i New York

i dag kl. 08:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6674054
Ida Meesenburg
Den israelske hær hævder at have ramt '150 underjordiske mål'

i dag kl. 08:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6674083
Ida Meesenburg
Journalist: Israel er i gang med at 'forberede landjorden'

i dag kl. 09:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6674164
Ida Meesenburg
Danmark undlod at stemme for en øjeblikkelig humanitær
våbenhvile: 'Det er virkelig politisk skamfuldt'

Kommentar:

Sikke noget ævl! Det vil jo støtte Hamas (og dermed endnu mere
*terror*)! De bliver jo ved med at skyde raketter ind over
grænsen, så disse raketter SKAL fjernes. Ellers har vi jo at
gøre med et nyt Holocaust! Og Israelerne NÆGTER - af
"uforklarlige" grunde - at gå ind i gaskamret IGEN !!!

Men vi skal have lavet en *evakuering* af civilbefolkningen
hurtigst mulig (af humanitære grunde)!

i dag kl. 09:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6674173
Rasmus Christiansen
BBC i Gaza: 'Der er panik overalt - det er totalt kaos'

i dag kl. 09:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6674204
Rasmus Christiansen
Erdogan opfordrer Israel til at 'stoppe vanviddet og angrebene
på Gazastriben'

29 min. siden (Time now CET 10.40)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6674294
Rasmus Christiansen
Israelsk landoffensiv er 'blevet mere sandsynlig', vurderer
DR's Forsvarskorrespondent

18 min. siden (Time now CET 10.40)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6674319
Rasmus Christiansen
Israelske soldater 'er stadig i felten i Gaza'

13 min. siden (Time now CET 10.39)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6674333
Rasmus Christiansen
Israels hær hævder, at der vil komme mere nødhjælp ind i det
sydlige Gaza

Kommentar:

Merci

The music ...
https://www.youtube.com/watch?v=FZE8LeBjT7s
... was On-Air at that time

9 min. siden (Time now CET 10.40)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6674343
Rasmus Christiansen
Israels hær bekræfter: 229 gidsler i Gaza

(Time now CET 10.40)

[...]

i går kl. 12:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6669681
Palle Herløv
Slovakiets våben-stop skaber usikkerhed om dansk donation til
Ukraine

i går kl. 15:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6670337
Anna Danielsen Gille
EU fortsætter militær støtte til Ukraine

(Time now CET 10.31)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.22
Opd. 51 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-10-27-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 10.21
- Vi vil støtte Ukraine, så længe det behøves, siger
EU-præsident

Kl. 11.09
Russiske medier: Pro-russisk ukrainsk politiker skudt

Kl. 13.17
Rusland hævder at have afværget droneangreb ved atomkraftværk

... i nærheden af byen Kursk.

Kl. 15.44
Rusland har mistet mindst en brigade i kamp om omstridt by,
siger Zelenskyj

En brigade er en kampenhed på op til 4.000 soldater.

Kl. 15.50
Våben fra Ukraine ender ikke i soldaternes hænder, siger Putin

Kl. 16.25
Rusland har på en måned nedskudt 31 fly

... (See file 25.729) ...

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
Kl. 05.55
Rusland afviser, at de henretter egne soldater

Kl. 06.40
Kherson ramt af angreb og eksplosioner

Kl. 09.02
Rusland har mistet 300.000 soldater i krigen ifølge Ukraine

(Time now CET 10.29)

[...]

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25730

ET-Break (Sodom) |

Hamas tager skyld for nye angreb i Tel Aviv, skriver medier
=>
Og derfor skal Hamas afvæbnes! No more Auschwitz!

Ny video illustrerer ifølge Israel Hamas-central under hospital

Israel: Hamas udnytter hospital som kommandocentral

File 25.731 ...
Sodom (Sodoma)
https://sites.google.com/view/kall-sodom/files/25-xxx/25-7xx/25-731

perhaps also the Church°) - News 2023-10-28
Date: Sat, 28 Oct 2023 07:57:38 +0200
[...]

Kl. 10.52
Videomateriale viser billeder fra den seneste landoperation i
Gaza, hævder israelsk militær

Kl. 11.14
Militærchef dræbt i angreb, påstår Israel

Kl. 12.15
Det er sket i dag

Kl. 12.23
1000 lig stadig begravet under murbrokkerne i Gaza, siger WHO

Kl. 12.27
Fire dræbt på Vestbredden ifølge nyhedsbureau

Kl. 12.34
Kirurger fra Danmark ankommet til Gaza, skriver avis

Kl. 12.48
FN-agentur kalder Hamas' opgørelse over dødstal "troværdige"

Kl. 13.02
Stor uenighed mellem EU-lande om nødhjælp til Gaza, siger
korrespondent

Kl. 13.11
Flere eksplosioner brager i Tel Aviv, siger korrespondent

Kl. 13.37
Nødhjælp ankommet til Gaza ifølge Røde Kors

Kl. 13.54
Iraks shialeder opfordrer til lukning af amerikansk ambassade

Kommentar:

Jeg (og andre) har desværre fuldstændig naive:

Jeg gik ind for allerede i 1990'erne, at *diktatorerne* Saddam
Hussein og Gadaffi skulle fjernes, så Libyen og Irak kunne
blive et *demokrati*.

Men ...

HVAD kom der i stedet for?

Religiøse *galninge* (der bruger vold som magtmiddel)! Den ene
værre end den anden!

Så ...

Læresætningen bliver desværre:

Mellemøsten er IKKE klar til demokrati!

Kl. 14.05
Hamas tager skyld for nye angreb i Tel Aviv, skriver medier

Kommentar:

Og derfor skal Hamas afvæbnes!

No more Auschwitz!

Kl. 14.45
Unge palæstinensere forhindret i at bede ved moské i Jerusalem,
skriver nyhedsbureau

Israelske sikkerhedsstyrker stoppede i dag unge palæstinensere
i at komme ind i Al-Aqsa-moskeen og sendte dem i stedet uden
for Den Gamle By i Jerusalem for at bede.

Det skriver nyhedsbureauet Reuters, som oplyser, at flere
tusinde ældre borgere fik lov til at komme ind.

Kommentar:

Nå sådan. Meget fornuftigt.

Kl. 14.47
EU skal afholde fredskonference ifølge Spaniens premierminister

Kl. 15.52
Dækket op med 222 tomme stole i København

Det Jødiske Samfund i Danmark har fredag dækket op til
shabbatmiddag for 222 personer på Kongens Nytorv i København.
Men samtlige stole står tomme, for pladserne er tiltænkt de
personer, der er taget som gidsler af Hamas.

Kl. 16.15
Gazas sundhedssystem meldes på randen af ”fuldstændigt
sammenbrud”

Kl. 16.38
Israel: Hamas udnytter hospital som kommandocentral

Kl. 16.54
Israel: Gazas hospitaler har brændstof – men Hamas bruger det

Kl. 17.14
Unicef: Over 200 skoler beskadiget i Gaza

Kl. 17.27
Hamas afviser at have kommandocentraler under hospitaler

Kl. 17.36
Mette Frederiksen har talt med Abbas

Kl. 18.38
Ny video illustrerer ifølge Israel Hamas-central under hospital

Kl. 19.10
Ingen internet i Gazastriben

Kl. 19.25
Meldinger om intensiverede luftangreb i Gaza

Kl. 19.26
Israel udvider landoperation i Gaza, siger militær

Kl. 19.52
Nødhjælpsorganisation har mistet al kontakt

Kl. 19.58
Korrespondent: Meget tyder på ny fase af krigen

Kl. 20.30
Det Hvide Hus har ingen kommentar

Kl. 20.56
Israel "har skruet gevaldigt op", siger korrespondent

Kl. 21.15
Israel har startet "en landkrig", mener Jordans udenrigsminister

Kl. 21.21
Hamas opfordrer verden til at skride ind

Kl. 22.12
FN opfordrer til våbenstilstand

Kl. 22.44
Hamas melder om "voldelige sammenstød"

Kl. 22.55
Bombardementer er blevet mindre voldsomme

Kl. 23.24
Israelsk militær: Kan ikke garantere journalisters sikkerhed

Kl. 23.46
Landinvasionen er ikke påbegyndt, siger talsperson for israelsk
militær

Kl. 23.58
Flere nødhjælpsorganisationer mister kontakten til medarbejdere

New Link ...

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
... (BREAKING ET-News on) ...

58 min siden (Time now CET 11.28)
IDF talsperson bekræfter Israels tilstedeværelse i Gaza

38 min siden (Time now CET 11.28)
Familier til gidsler kræver forklaring efter angreb i Gaza

Kommentar:

I bliver nødt til at være *realister*: Sandsynligheden for at
redde gidslerne er så godt som 0%, bl.a. fordi de bruges som
bombeskjold af Hamas. I'm sorry.

Hvis ikke det israelske militær får afvæbnet Hamas vil endnu
flere i israel dø!

Så I (landet Israel) er *TVUNGET* til at vælge mellem to onder.
I'm sorry!

Åh ...

Gid jeg var Gud. Så havde jeg smadret de onde (fx. ved at smide
en asteroide i knolden på dem)! Måske mange af deres medløbere
da vil fortryde deres onde gerninger!

Og ja!

Gid jeg var en UFOnaut (på besøg i vort solsystem). Så havde
[...]

(2023-10-28, Saturday, day no 301 (64 left), CET 11:34, GMT 09:34)
- "Compra ?"

Nå da da!

Det må vi hellere lige indrapportere, dette ET-Break.

18 min siden (Time now CET 11.28)
Israel siger, at missilbeskydning fra Libanon er blevet forpurret

9 min siden (Time now CET 11.28)
Israel fortsat i Gaza – overblik over pressemøde med Israels
hær

(Time now CET 11.28)

[...]

__________________________

(Time now CET 10.31)

[...]

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25731

USA understreger "vigtigheden af at beskytte civile"

perhaps also the Church°) - News 2023-10-28
Date: Sat, 28 Oct 2023 07:57:38 +0200
[...]

Aaron Shust - My Savior My God (Live)
Aaron Shust
131K subscribers
3.8M views 6 years ago
https://www.youtube.com/watch?v=7UnyaQt9Dt4

Nødhjælpsorganisationer har mistet kontakten til deres
medarbejdere i Gaza: 'Vi kan kun gætte på, hvad der sker'
I dag kl. 10:19
opdateret I dag kl. 10:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/noedhjaelpsorganisationer-har-mistet-kontakten-til-deres-medarbejdere-i-gaza-vi-kan

Mobil- og internetforbindelsen har været afbrudt i Gazastriben
siden i går. Forfærdelige humanitære konsekvenser lurer, siger
NGO.

-

Voldsom nat i Gaza – lederen af Hamas' luftvåben meldes dræbt
I dag kl. 10.48
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-28-voldsom-nat-i-gaza-lederen-af-hamas-luftvaaben-meldes-draebt

-

DR S166 lør 28 okt 11:29:05
28.oktober dr.dk/nyheder 10:55

AMBULANCER KAN IKKE KOMME FREM

I dag kl. 10:55
WHO: Ambulancer kan ikke komme frem til sårede i Gaza
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/who-ambulancer-kan-ikke-komme-frem-til-saarede-i-gaza

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

42 min. siden (Time now CET 12.05)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6674512
Rasmus Christiansen
DR's journalist i Kairo: Israels angreb skaber dyb bekymring i
den arabiske del af verden

21 min. siden (Time now CET 12.05)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6674576
Rasmus Christiansen
Lektor: Tyder på, at Israel lige nu foretrækker mindre
operationer

(Time now CET 12.05)

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
Kl. 05.18
Det er sket i går

Kl. 05.23
NGO advarer: Internetstop kan skjule grusomheder i Gaza

Kl. 05.41
Hamas er klar til at konfrontere israelske angreb med "fuld
kraft"

Kl. 05.54
USA understreger "vigtigheden af at beskytte civile"

Kommentar:

Vær *realist*:

De må *evakueres*!

Kl. 06.09
Gazastriben melder om de mest intense angreb, siden krigen brød
ud

Kl. 06.35
FN-bagerier ramt af bombardementer

Kl. 06.54
Leder af Hamas' luftvåben dræbt, påstår Israel

Kl. 07.22
Israelske operationer på landjorden i Gazastriben i nat, siger
korrespondent

Kl. 07.56
Israels militær befinder sig stadig i Gazastriben

Kl. 08.10
Hvorfor udvider Israel sine landoperationer i Gazastriben?

Kl. 08.39
Drab på militærleder har symbolsk og praktisk funktion, siger
korrespondent

Kl. 08.52
"Semantisk diskussion" om landoffensiv er i gang

Kl. 09.09
Medier: Israel vil tillade mere humanitær hjælp til Gaza fra
Egypten

Kl. 09.20
Israels militær frigiver video af dets styrker i Gaza

Kl. 09.33
WHO har stadig ingen kontakt med dets personale i Gaza

Kl. 09.48
Israel forsøger at destruere tunneller under Gaza

Kl. 09.58
Erdogan siger, at Israel er i en "vanvidstilstand"

Kommentar:

Du skulle nødig tale om tyrkiske *bombninger* af Kurdistan (på
jagt efter terrorister), for dér blev civilbefolkningen IKKE
skånet! Du er en *hykler*!

Kl. 10.12
Endnu en af Hamas' militærledere dræbt, påstår Israel

... (See file 25.731) ...

19 min siden (Time now CET 11.56)
Begrænset med billeder fra Gaza

6 min siden (Time now CET 11.56)
Droner faldt over Egypten, bekræfter præsident

2 min siden (Time now CET 12.06)
Beboere i Gaza i sorg efter nat med intense bombardementer

(Time now CET 12.06)

[...]

(Time now CET 12.03)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
48 min siden (Time now CET 12.03)
Ukraine har skudt tre russiske missiler ned, siger luftforsvaret

(Time now CET 12.03)

2023-10-28 kl 11.58
13 min. siden
Sidste weekends stormflod giver stadig problemer i Kolding

TV2:
2023-10-28 kl 12.02
Kinesisk firma er blandt danskernes foretrukne webshops
20 sek siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25732

UG:
Lars Løkke Rasmussen: Derfor undlod Danmark at stemme ved
FN-afstemning om våbenhvile. Der manglede blandt andet en
fordømmelse af Hamas’ terrorangreb. Resolutionen omtalte heller
ikke Israels ret til selvforsvar

Den israelske hær genudsender ordrer om at evakuere det
nordlige Gaza

perhaps also the Church°) - News 2023-10-28
Date: Sat, 28 Oct 2023 07:57:38 +0200
25727 <653ca2d3$0$711$1472...@news.sunsite.dk>
קונצרט תהילה לאלוהינו 5 - בילע המוות

Praise to Our God 5 Concert - Bilah Hamavet (Swallow Up Death)[Isaiah 25]
Messianic Jewish Alliance of Israel
185K subscribers
612,931 views Premiered Aug 30, 2020
https://www.youtube.com/watch?v=oaYEwAGrW4o

-

Way Maker(Live) | Porets Derech [Hebrew Worship Sessions]@SOLUIsrael
Shilo Ben Hod
125K subscribers
1,748,103 views Premiered May 19, 2021
https://www.youtube.com/watch?v=-9wfi3MlJb4

Ukrainsk oversergent kritiserer dansk træning af ukrainske
soldater
I dag kl. 12:32
https://www.dr.dk/nyheder/indland/ukrainsk-oversergent-kritiserer-dansk-traening-af-ukrainske-soldater

Hvis Ukraine skal kunne befri de områder, som Rusland har
besat, er det nødvendigt at ændre støtten, siger soldater og
forskere.

Der er langt. Også for langt. Fra fredelige kaserner og til den
rå virkelighed. Den virkelighed, som de ukrainske soldater
møder på slagmarken.

-

Gaza har mistet kontakten til omverdenen - kan skjule
omfattende grusomheder, lyder advarsel
I dag kl. 06.58
Opd. I dag kl. 12.53
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-28-gaza-har-mistet-kontakten-til-omverdenen-kan-skjule-omfattende-grusomheder-lyder-advarsel

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 12:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6674716
Rasmus Christiansen
'Tror du børnene glemmer det her?', spørger palæstinenserne
DR's korrespondent i Jerusalem

i dag kl. 12:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6674771
Rasmus Christiansen
Hundredvis af børnekister på Rådhuspladsen symboliserer dræbte
børn i Gaza

i dag kl. 12:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6674838
Rasmus Christiansen
Lars Løkke Rasmussen til DR: Derfor undlod Danmark at stemme
ved FN-afstemning om våbenhvile

[ ... ]

Det skyldes, at der manglede de nødvendige balancer i
resolutionen om våbenhvile, selvom "der var mange gode
elementer".

Det fortæller udenrigsminister Lars Løkke Rasmussen (M) i et
skriftligt svar til DR Nyheder.

- Der manglede blandt andet en fordømmelse af Hamas’
terrorangreb. Resolutionen omtalte heller ikke Israels ret til
selvforsvar inden for rammerne af folkeretten, herunder den
humanitære folkeret. Derfor afstod Danmark på linje med de
fleste andre EU-lande at stemme for resolutionen, lyder det fra
Lars Løkke Rasmussen.

Kommentar:

UG

i dag kl. 13:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6674949
Rasmus Christiansen
DR-korrespondent tæt på grænsen til Gazastriben: 'Cirka hvert
30. sekund bliver der skudt ind mod Gaza'

i dag kl. 13:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6674996
Rasmus Christiansen
Israelske angreb bekymrer familier til gidsler i Gaza: 'I går
var den værste af alle nætter'

i dag kl. 13:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6675076
Rasmus Christiansen
Egypten advarer mod eftervirkningerne ved Israels angreb

35 min. siden (Time now CET 15.02-04)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6675393
Rasmus Christiansen
Protester verden over efter Israels angreb

24 min. siden (Time now CET 15.02-04)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6675451
Rasmus Christiansen
Demonstration for palæstinenserne i gang i København

17 min. siden (Time now CET 15.02-04)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6675508
Rasmus Christiansen
Israel opfordrer endnu engang civile til at forlade det
nordlige Gaza

5 min. siden (Time now CET 15.02-04)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6675617
Rasmus Christiansen
BBC's korrespondent i Gaza: Stadig ekstremt svært at
kommunikere med verden udenfor

(Time now CET 15.02-04)

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
Kl. 12.15
Svært at betragte situationen som andet end en landinvasion,
siger korrespondent

Kl. 12.56
Røde Kors: Seks lastbiler med nødhjælp er ankommet til Gaza

Kl. 13.06
Israel har arresteret 11 mennesker på Vestbredden

Kl. 13.16
Ingen officiel melding om landinvasion endnu

Kl. 13.25
Hundredvis af bygninger ødelagt i Gaza, siger Hamas-drevet
civilforsvarstjeneste

Kl. 13.34
7703 meldes dræbt i Gaza siden 7. oktober

Kl. 13.45
Hamas prøver at finde russiske gidsler i Gaza, skriver russiske
medier

Kl. 14.01
Israels forsvarsminister lover at møde gidslers familier

Kl. 14.11
Danmark undlod at stemme ved FN-afstemning om våbenhvile

51 min siden (Time now CET 15.11)
Norge har mistet kontakt med statsborgere i Gaza

40 min siden (Time now CET 15.11)
Den israelske hær genudsender ordrer om at evakuere det
nordlige Gaza

37 min siden (Time now CET 15.11)
Demonstration foran Christiansborg

(Time now CET 15.11)

[...]

(Time now CET 14.54)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
Kl. 13.04
Rusland har formentlig lidt nogle af de største tab i år,
skriver ministerie

Kl. 13.33
50 ukrainske soldater har overgivet sig til russiske tropper
den seneste uge, siger Rusland

38 min siden (Time now CET 14.51)
- Rusland må overgive sig til det internationale samfund, siger
ukrainsk stabschef

(Time now CET 14.51)

2023-10-28 kl 14.45
30 min. siden
150.000 mennesker tog del i Østasiens største Pride-parade

TV2:
2023-10-28 kl 14.49
De rejser til Afrika med 4000 helt nye briller i bagagen
18 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25733

Shilo Ben Hod interrupt from Israel (1 day ago):
Arabic and Hebrew worship

perhaps also the Church°) - News 2023-10-28
Date: Sat, 28 Oct 2023 07:57:38 +0200
25727 <653ca2d3$0$711$1472...@news.sunsite.dk>
It Begins | Zeh Matkhil (Live) [Worship Session]@SOLUIsrael
Shilo Ben Hod
125K subscribers
43,952 views Premiered Oct 27, 2023
https://www.youtube.com/watch?v=_R0gkTvCRSw

As the war in Israel is raging, we wanted to release one voice, Jews and
Arabs together - sisters and brothers in Messiah Yeshua, crying out to
the Lord of Hosts to move in our Land!
We believe Abba is calling His people to set our eyes on Him,
to behold the Lamb that was slain for the sin of the world, and
to not give up until we see Him, our Salvation, and His Kingdom
come.

Filmed at @SuccatHallelHouseOfPrayer , where we started writing
this song, we invite you to join in prayer and to intercede, to
take your place on the walls of Jerusalem, and to pray for the
peace of Jerusalem, and to believe for Revival in Israel and
the whole middle east! THE BEST IS YET TO COME-

Huge thanks to all of the 70 worshippers who gave their heart,
love, and time in order to record this live worship video.
Our heart is full of gratitude for Anna & KJ W who covered the
expense of this video❤️

Chords:
עברית - https://t.ly/_glTR
English - https://t.ly/oadnv

Worship Team: Yazid Sakhnini, Nizar Francis, Yedidyah, Sarah &
Shilo Ben Hod, Jeremiah, Levi & Rebekah Davis, Nethanel Buehler.

Filmed by Aspiring Productions!
Mix by Eli Ben Moshe of @AshiraProject

Special Thanks to all the translators who gave their time and
skill freely to make the subtitles!

Stay Connected:
Instagram | / soluisrael
Facebook | / solu-israel-. .
Website | https://soluisrael.org/

Song Lyrics in English:
Verse
We’ve heard of your fame, we’ve seen your work
Our hearts are in awe before such a wonderful God
We’ve sang all the songs, we’ve prayed all of the prayers
And still we are left with hunger for more

Pre-Chorus
To see You conquering/taking over the stage
To see You work in the congregation
It’s been years that we’ve been waiting for You
You’ve promised that You will pour Your Spirit out

Chorus
It begins here, it begins right now
It begins here, as we are on our knees together
We make place for You, we’re clearing out the time
It is what You desire
As we are on our knees together

Pre-Chorus2
That it won't be possible to ignore
and it won’t be possible to avoid
We will get out of indifference and wake up
You’ve promised that You will pour out Your Spirit

Bridge
Even if we sang all the songs
Or even if we prayed all the prayers
We won’t stop singing now
We won’t stop worshipping You
Until we’ll see You, until we’ll know You
Until we’ll be with You, We won’t stop singing
We won’t stop worshipping You

#hebrewworship one new man

00:00 Worship in Hebrew
00:38 Instrumental Worship
00:54 Hebrew
02:27 Instrumental
02:42 Worship in Arabic
04:46 Hebrew Choir
05:17 Mixed Languages
05:49 Spontaneous Worship
06:04 Even if we sang all the songs

Kommentar:

God *bless* You all ... :-)

... (Shilo Ben Hod interrupt, 1 day ago) ...

[...]

_______________________________

(Time now CET 15.02-04)

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
37 min siden (Time now CET 15.11)
Demonstration foran Christiansborg

___________________________

(Time now CET 15.11)

__________________________________

[...]

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25734

The sun is shining now local here in Denmark
(eller har der været gråvejr i lang tid)

CET 15:37, GMT 13:37
- "I will bless you all, My children."

37
- "With love ... from ... Your Father° [in Heaven]"

Heaven-break: "I will pour out My Spirit°!"

Was:
ma shmagia lecha

File 25.736 ...
Outpouring of Spirit (Åndsudgydelse)
https://sites.google.com/view/outpouring-of-spirit/files/25-xxx/25-7xx/25-736

-

Den 28-10-2023 kl. 15:39 skrev Kall, Mogens:

Subject: Re: Shilo Ben Hod interrupt from Israel (1 day ago):
Arabic and Hebrew worship -
Re: ... News 2023-10-28
Date: Sat, 28 Oct 2023 15:39:08 +0200
25735 <653d0efd$0$718$1472...@news.sunsite.dk>
Church (Kirken)
https://sites.google.com/view/kall-church/files/25-xxx/25-7xx/25-735
Praise Worship (Lovsangstilbedelse)
https://sites.google.com/view/kall-praise-worship/files/25-xxx/25-7xx/25-735
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/pf9cZPOovS8/m/1gHPhemEAAAJ
[ ... ]

> CET 15:36
>
> The sun is shining now local here in Denmark
> (eller har der været gråvejr i lang tid)

The missing text should have been this:

And then I heard a voice from Heaven said:
(2023-10-28, Saturday, day no 301 (64 left), CET 15:37, GMT 13:37)

> CET 15:37, GMT 13:37
> - "I will bless you all, My children."
>
> 37
> - "With love ... from ... Your Father° [in Heaven]"
>

> 25735

The Best | Hakhi Tov (Official Video 2023)[Hebrew Worship] @SOLUIsrael
Shilo Ben Hod
125K subscribers
342,162 views Premiered Jan 18, 2023
https://www.youtube.com/watch?v=Rz41sFShwyc

Open gates - for the King°-of-kings!

Open gates - for the King°-of-kings!

Open gates - for the King°-of-kings!...

And then I heard AGAIN a voice from Heaven said:
(2023-10-28, Saturday, day no 301 (64 left), CET 16:07, just before 16:08)
- "I will ..."

08
- "pour out"

08
- "My Spirit°"

08
- "upon"

08
- "people"

08
- "on Earth,"

08
- "so that"

09
- "they"

09
- "can *LOVE*"

09
- "neighbour[s]"

09
- "just"

10
- "as"

10
- "...

Sorry. Translation-problems! Better in danish:

"I will pour out My Spirit° upon people on Earth, so that they can
*LOVE* neighbours just as"

16:13
- "What will you suggest?"

14
- "friends?"

14
- "God?"

14
- "Me?"

14
- "Yourself?"

16:15
- "I will pour out My Spirit°!"

Thanks, Dad° ... :-)

Open gates - for the King°-of-kings!

Open gates - for the King°-of-kings!

Open gates - for the King°-of-kings!

Israel hjemkalder ambassadør fra Tyrkiet

Israels militær sender flyveblade med advarsel til beboere i
det nordlige Gaza

perhaps also the Church°) - News 2023-10-28
Date: Sat, 28 Oct 2023 07:57:38 +0200
25727 <653ca2d3$0$711$1472...@news.sunsite.dk>
or ...
https://www.youtube.com/watch?v=_R0gkTvCRSw&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_

DR S174 lør 28 okt 16:57:14
28.oktober dr.dk/nyheder 14:58

ISRAEL TIL CIVILE: BEVÆG JER SYDPÅ

I dag kl. 14:58
Israel til civile: Bevæg jer sydpå for jeres egen sikkerheds
skyld
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/israel-til-civile-bevaeg-jer-sydpaa-jeres-egen-sikkerheds-skyld

-

200.000 spanske børn kan have været udsat for seksuelt misbrug
I dag kl. 15.09
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-27-200000-spanske-boern-kan-have-vaeret-udsat-for-seksuelt-misbrug

... af den katolske kirke.

-

Shadi kan ikke komme i kontakt med sin familie i Gaza: Vi føler
os totalt lammede
I dag kl. 15:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/shadi-kan-ikke-komme-i-kontakt-med-sin-familie-i-gaza-vi-foeler-os-totalt-lammede

Shadi Lubbad bor i Aarhus, men tankerne er med familien i
Gazastriben.

-

Voldsomt døgn i Gaza – lederen af Hamas' luftvåben meldes dræbt
I dag kl. 10.48
Opd. I dag kl. 15.46
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-28-voldsomt-doegn-i-gaza-lederen-af-hamas-luftvaaben-meldes-draebt

-

I skyggen af Gaza-krigen bliver flere nu dræbt på Vestbredden,
advarer organisation
I dag kl. 16.44
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-28-i-skyggen-af-gaza-krigen-bliver-flere-nu-draebt-paa-vestbredden-advarer-organisation

-

2023-10-28 kl 17.42
Danmark undlod at stemme for en øjeblikkelig humanitær
våbenhvile mellem Israel og Hamas
43 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/danmark-undlod-stemme-en-oejeblikkelig-humanitaer-vaabenhvile-mellem-israel-og-hamas

Ifølge udenrigsminister Lars Løkke Rasmussen manglede
resolutionen blandt andet en fordømmelse af Hamas.

-

Pro-palæstinensiske demonstrationer over hele verden
I dag kl. 17:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/pro-palaestinensiske-demonstrationer-over-hele-verden

Der har også været markeringer til støtte for Israel og jødiske
gidsler de seneste dage.

-

2023-10-28 kl 18.47
Nato afviser kritik af støvet træning af ukrainske soldater
32 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/indland/nato-afviser-kritik-af-stoevet-traening-af-ukrainske-soldater

Forsvarsalliancen gør meget for at justere øvelser og manualer
efter virkeligheden på de ukrainske slagmarker, siger Nato
efter kritik.

-

Landoffensiv er ikke gået i gang på den måde, vi havde
forventet, siger militærekspert
I dag kl. 19.02
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-28-landoffensiv-er-ikke-gaaet-i-gang-paa-den-maade-vi-havde-forventet-siger-militaerekspert

-

Antallet af barnebrude stiger – og klimakrisen spiller en
afgørende rolle
I dag kl. 19:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/antallet-af-barnebrude-stiger-og-klimakrisen-spiller-en-afgoerende-rolle

Krig, klima og katastrofer svækker kvinders rettigheder og
tvinger flere familier til at gifte deres unge piger væk.

640 millioner nulevende piger og kvinder blev gift, før de var
18 år gamle. Og hele fem procent af alle kvinder mellem 20 til
24 år er blevet gift før de fyldte 15 år.

-

DR S115 lør 28 okt 21:04:50
28.oktober dr.dk/nyheder 20:38

NETANYAHU: KRIGEN ER I ANDEN FASE

Han siger desuden, at de, der beskylder
Israel for krigsforbrydelser, er
hyklere.

2023-10-28 kl 21.16
39 min. siden
Netanyahu: Krigen i Gaza er i anden fase
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/netanyahu-krigen-i-gaza-er-i-anden-fase

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 15:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6675815
Rasmus Christiansen
Dagslyset viser ødelæggelserne i Gazastriben

i dag kl. 15:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6676224
Rasmus Christiansen
Israel 'vil fortsætte operationen, indtil der er nye ordrer'

i dag kl. 16:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6676304
Rasmus Christiansen
FN: Invasion af Gaza vil kunne få 'katastrofale konsekvenser'

i dag kl. 16:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6676470
Rasmus Christiansen
Erdogan fastholder: Hamas er ikke en terrororganisation

Kommentar:

Hvis mordet på 1500 og gidseltagning af flere hundreder
israelere ikke er terror, så var Holocaust vel heller ikke
forkert og Folkemordet på 1½ million armenere i 1915 (ifølge
den *narcissistisk* forstyrrede mand i Tyrkiet)?

i dag kl. 16:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6676787
Mathilde Bugge
Sundhedsmyndigheder i Gaza: Dødstallet stiger til 7.650

i dag kl. 16:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6676876
Rasmus Christiansen
Israelske soldater til DR: Vi vil slutte kampen én gang for
alle

54 min. siden (Time now CET 17.49)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6676985
Mathilde Bugge
Elon Musk vil give FN og nødhjælpsorganisationer adgang til
internettet

26 min. siden (Time now CET 17.49)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6677357
Mathilde Bugge
FN's generalsekretær opfordrer endnu engang til våbenhvile

4 min. siden (Time now CET 17.49)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6677578
Mathilde Bugge
Tyrkiets præsident Erdogan: Israel opfører sig som en
krigsforbryder

56 min. siden (Time now CET 18.51)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6677656
Mathilde Bugge
Israel hjemkalder ambassadør fra Tyrkiet

Kommentar:

Danmark BURDE gøre det samme!

40 min. siden (Time now CET 18.51)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6677861
Mathilde Bugge
Israelsk løjtnant: Vores militære mål kræver en landoperation

19 min. siden (Time now CET 18.51)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6678171
Mathilde Bugge
EU-chef med appel til Israel: En desperat situation for
befolkningen i Gaza

i dag kl. 19:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6678679
Mathilde Bugge
Israels militær sender flyveblade med advarsel til beboere i
det nordlige Gaza

i dag kl. 19:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6678836
Mathilde Bugge
Raketter affyret fra Gaza mod Israel

i dag kl. 19:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6678980
Mathilde Bugge
Netanyahu til gidslernes familie:
Vi vil udtømme enhver mulighed for at bringe dem hjem

i dag kl. 19:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6679054
Mathilde Bugge
Netanyahu: Krigen i Gaza er i anden fase

48 min. siden (Time now CET 21.23)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6679311
Mathilde Bugge
Raketter affyret fra Gaza til Israel

(Time now CET 21.23)

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
Kl. 15.46
Det er farligt at fortsætte angrebene, advarer stormagt Israel

... Saudi-Arabien ...

Kl. 16.08
Israel er en krigsforbryder, siger Erdogan i tale

Kl. 16.42
Krigen er gået ind i en ny fase, siger israelsk minister

Kl. 17.49
FN slår alarm om "mulige katastrofale konsekvenser"

48 min siden (Time now CET 18.54)
TV 2s hold fanger Hamas-raketter på video

46 min siden (Time now CET 18.54)
Israel angriber Gaza fra tre fronter, siger talsmand

30 min siden (Time now CET 18.54)
Sirener nær grænsen til Libanon

Kl. 18.59
Konstant buldren fra kampfly over os, siger TV 2s korrespondent
i Israel

Kl. 19.18
Netanyahu holder første pressemøde siden 7. oktober

Kl. 19.58
Krigen er i anden fase, siger Netanyahu på første pressemøde
siden overraskelsesangrebet

Kl. 20.15
Krigen bliver "lang og vanskelig", siger Netanyahu

56 min siden (Time now CET 21.24)
Anklager om krigsforbrydelser er hykleri, siger Israels
premierminister

19 min siden (Time now CET 21.24)
Israel vil gennemføre og udnytte "enhver mulighed" for at få
gidsler hjem

(Time now CET 21.24)

[...]

(Time now CET 21.22)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
Kl. 15.09
Rusland beskylder Ukraine for mulig atomkatastrofe

Kl. 16.00
Flere sårede efter angreb mod Kherson, oplyser Ukraine

22 min siden (Time now CET 17.49)
Tre døde efter storm – samtidig truer energikrise

19 sek siden (Time now CET 18.57)
Maltas udenrigsminister: – Vi kan ikke forblive tavse

Kl. 19.40
48 russiske angreb det seneste døgn, oplyser Ukraine

(Time now CET 21.26)

2023-10-28 kl 21.16
1 min. siden
15-årig dreng stukket ned på Strøget i København

TV2:
2023-10-28 kl 21.20
Mike Pence trækker sig fra præsidentvalgkampen i USA
27 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25737