Franske efterretninger støtter Israel i hospital-eksplosion | Analytiker ændrer vurdering – nu er storkrig i Mellemøsten "sandsynlig" - News 2023-10-21

Franske efterretninger støtter Israel i hospital-eksplosion

Analytiker ændrer vurdering – nu er storkrig i Mellemøsten
"sandsynlig"

FN-kommission finder flere beviser for russiske
krigsforbrydelser

Tysk indenrigsminister vil deportere Hamas-støtter

Subject: USA hævder at have skudt missiler ned fra Yemen: Kan
have haft kurs mod Israel - News 2023-10-20
Date: Fri, 20 Oct 2023 08:38:10 +0200
25701 <65322052$0$718$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/Sc3fX05obOg/m/rSY8wFa5DwAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ

[ ... ]

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?

[ ... ]

> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i
Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme (og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård)!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsange:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

+

Open The Eyes
| HEBREW & ARABIC WORSHIP(Live) [Worship Session]@SOLUIsrael
Shilo Ben Hod
122K subscribers
68K views 1 month ago ISRAEL
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o

00:00 Spontaneous worship
00:44 Hebrew worship
02:10 Arabic Worship
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
03:23 Mixed languages
05:14 Spontaneous worship
06:16 Behold The Lamb Of God

Den arabiske lovsang lyder MEGET smukt. Try it ... :-)
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s

I dag kl. 10:00
Enhedslisten dropper samarbejde med palæstinensisk
organisation på grund af terrormistanke
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/enhedslisten-dropper-samarbejde-med-palaestinensisk-organisation-paa-grund-af

-
I dag kl. 10:36
Kina: Amerikansk rapport om kinesiske atomvåben 'ignorerer
fakta'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/kina-amerikansk-rapport-om-kinesiske-atomvaaben-ignorerer-fakta

-

DR S119 fre 20 okt 19:54:53
20.oktober dr.dk/nyheder 13:59

BIDEN KALDTE PUTIN FOR EN TYRAN
Fredag fordømte Rusland en tale, hvor
den amerikanske præsident, Joe Biden,
blandt andet kaldte Vladimir Putin for
en tyran.
Det skriver Ritzau med henvisning til
nyhedsbureauet AFP.
- Det er ikke acceptabelt for os ... Vi
anerkender ikke en sådan tone i forhold
til Den Russiske Føderation og i
forhold til vores præsident, siger
Kremls talsmand, Dmitrij Peskov.
I en tale til nationen sagde Biden
torsdag, at USA støtter både Israel og
Ukraine i deres kamp mod henholdsvis
terrorgruppen Hamas og Rusland.
- Vi kan ikke, og vi vil ikke lade
terrorister som Hamas og tyranner som
Putin vinde. Jeg nægter at lade det
ske, lød det fra præsidenten.

I dag kl. 13:59
Joe Biden kaldte Putin for en tyran: Uacceptabelt, siger
Kreml
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/joe-biden-kaldte-putin-en-tyran-uacceptabelt-siger-kreml

Kommentar:

Putin ér en tyran!

En *psykiatrisk* patient, som er stukket af fra den Lukkede
afdeling!

Psykopati hedder *sindssygdommen* det på dansk!

Længere er historien ikke!

-

DR S124 lør 21 okt 00:54:40
20.oktober dr.dk/nyheder 15:35

DANSKER BLANDT HAMAS' GIDSLER

En dansk statsborger er på Israels liste over gidsler i Gaza
I går kl. 15:35
opdateret I går kl. 20:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/en-dansk-statsborger-er-paa-israels-liste-over-gidsler-i-gaza

Ifølge det israelske militær er der omkring 200 gidsler i
Gaza.

-

Kampen om sandheden fortsætter efter eksplosion ved
Gaza-hospital: Det siger eksperter om fotos og optagelser
fra stedet
I går kl. 15:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kampen-om-sandheden-fortsaetter-efter-eksplosion-ved-gaza-hospital-det-siger

-

DR S125 lør 21 okt 00:54:40
20.oktober dr.dk/nyheder 16:22

41 DIPLOMATER REJSER UD

I går kl. 16:22
Efter beskyldninger om indblanding i drab har 41 canadiske
diplomater forladt Indien
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/efter-beskyldninger-om-indblanding-i-drab-har-41-canadiske-diplomater-forladt-indien

-

I går kl. 16:28
Dansk statsborger, der er på israelsk liste over gidsler,
ringede til familien under Hamas' angreb
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/dansk-statsborger-der-er-paa-israelsk-liste-over-gidsler-ringede-til-familien-under

-

Analytiker ændrer vurdering – nu er storkrig i Mellemøsten
"sandsynlig"
I går kl. 16.49
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-20-analytiker-aendrer-vurdering-nu-er-storkrig-i-mellemoesten-sandsynlig

-

I går kl. 17:28
USA's præsident vil sende milliarder til Ukraine og Israel
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/usas-praesident-vil-sende-milliarder-til-ukraine-og-israel

-

Russisk komikerduo snød Løkke i videoopkald
I går kl. 17.52
https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-10-20-russisk-komikerduo-snoed-loekke-i-videoopkald

-

DR S130 lør 21 okt 00:54:41
20.oktober dr.dk/nyheder 18:15

TROEDE, HAN TALTE MED DIPLOMAT

I går kl. 18:15
Løkke troede, han talte med diplomat, men i den anden ende
sad russiske komikere
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/loekke-troede-han-talte-med-diplomat-men-i-den-anden-ende-sad-russiske-komikere

-

DR S133 lør 21 okt 00:54:41
20.oktober dr.dk/nyheder 18:55

EFTER LÆKAGE: KINA-SKIB I FOKUS

I går kl. 18:55
Finsk politi efter skader på gasrørledning: Et kinesisk skib
er nu i fokus
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/finsk-politi-efter-skader-paa-gasroerledning-et-kinesisk-skib-er-nu-i-fokus

-

DR S134 lør 21 okt 00:54:41
20.oktober dr.dk/nyheder 19:16

HAMAS: TO GIDSLER ER FRIGIVET

I går kl. 19:16
Hamas hævder at have frigivet to amerikanske gidsler
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/hamas-haevder-have-frigivet-amerikanske-gidsler

-

Savnet dansk-israelsk statsborger er formentlig gidsel i Gaza
I går kl. 20.47
https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-10-20-savnet-dansk-israelsk-statsborger-er-formentlig-gidsel-i-gaza

-

Hamas: Vi har løsladt to amerikanske gidsler - en mor og
datter
I går kl. 21.01
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-20-hamas-vi-har-loesladt-to-amerikanske-gidsler-en-mor-og-datter

-

DR S137 lør 21 okt 00:54:41
20.oktober dr.dk/nyheder 21:13

ISRAEL HAR TAGET IMOD GIDSLER

I går kl. 21:13
Israel: Vi har taget imod to løsladte amerikanske gidsler
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/israel-vi-har-taget-imod-loesladte-amerikanske-gidsler

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i går kl. 09:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6631699
Selin Türker
Israel har ramt mere end 100 mål over natten

i går kl. 09:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6631877
Selin Türker
Israels militær har angrebet Hizbollah i løbet af natten

i går kl. 10:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6632029
Selin Türker
Her bor mange palæstinensere, der er flygtet internt i Gaza

i går kl. 10:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6632121
Selin Türker
Israel: Vi har anholdt Hamas' talsmand

i går kl. 10:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6632273
Selin Türker
Israel offentliggør ny video: Viser eksplosioner i Gaza

i går kl. 11:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6632382
Selin Türker
WHO håber på nødhjælp til Gaza fredag

i går kl. 12:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6632632
Selin Türker
Opdaterede dødstal i Gaza

i går kl. 13:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6632932
Rasmus Christiansen
FN's generalsekretær: Nødhjælpen skal frem til Gaza 'så
hurtigt som muligt'

i går kl. 13:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6632972
Rasmus Christiansen
Stats- og regeringschefer verden over mødes til fredsmøde i
Egypten lørdag

i går kl. 13:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6633090
Rasmus Christiansen
FN: To nødhjælpsarbejdere dræbt i Gaza

i går kl. 14:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6633199
Rasmus Christiansen
Pro-palæstinensiske demonstrationer verden over

i går kl. 14:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6633255
Rasmus Christiansen
Læger uden Grænser: Mangel på basale ting i Gaza vil koste
'mange, mange liv'

i går kl. 15:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6633552
Rasmus Christiansen
En dansk statsborger er på Israels liste over gidsler i Gaza

i går kl. 15:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6633569
Karen Klærke
Rafah-grænseovergangen er åben, melder talsperson fra Egypten

i går kl. 15:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6633637
Karen Klærke
Ligene af 758 civile er blevet identificeret

i går kl. 16:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6633773
Rasmus Christiansen
'Det er slut': Dansk statsborger, der er på israelsk liste
over gidsler, ringede til familien under Hamas angreb

i går kl. 16:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6633893
Rasmus Christiansen
Joe Biden gentager støtte til Israel: Vi må ikke vende ryggen
til

i går kl. 17:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6634032
Rasmus Christiansen
Biden vil sende milliarder af kroner til Israel

i går kl. 18:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6634248
Rasmus Christiansen
Storbritannien og det palæstinensiske selvstyre 'fordømmer
Hamas' terrorisme'

i går kl. 18:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6634376
Rasmus Christiansen
Tysk indenrigsminister vil deportere Hamas-støtter

i går kl. 18:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6634443
Rasmus Christiansen
Flere såret efter sammenstød ved Vestbredden

i går kl. 19:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6634763
Rasmus Christiansen
Hamas hævder at have frigivet to amerikanske gidsler

i går kl. 20:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6635660
Rasmus Christiansen
Udenrigsministeriet bekræfter: Dansk-israelsk statsborger er
på israelsk liste over gidsler

i går kl. 20:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6635843
Rasmus Christiansen
Biden: Lastbiler med nødhjælp kommer til Gaza inden for de
næste to døgn

i går kl. 21:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6636276
Rasmus Christiansen
Israel: Vi har taget imod to løsladte amerikanske gidsler

i går kl. 21:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6636353
Rasmus Christiansen
Israels hær 'gør klar til næste fase i krigen'

i går kl. 21:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6636470
Mads Vestergaard
Biden takker Qatar og Israel efter gidsel-løsladelse

i går kl. 21:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6636553
Mads Vestergaard
Qatar vil fortsat hjælpe med at få gidsler befriet

i går kl. 22:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6636654
Mads Vestergaard
USA: Status for ti amerikanere er ukendt

i går kl. 22:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6636780
Mads Vestergaard
Storbritanniens premierminister samarbejder med Italien

i går kl. 23:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6636900
Kasper Mosholm Thulstrup
Macron klar til at sende nødhjælp til palæstinenserne

i dag kl. 01:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6637094
Kasper Mosholm Thulstrup
Røde Halvmåne: Israel vil have os til at evakuere hospital i
Gaza

i dag kl. 01:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6637089
Kasper Mosholm Thulstrup
Biden har talt med løsladte gidsler

(Time now CET 02.39)

Krigen mellem Israel og Hamas
I dag kl. 05.26
Opd. 56 sek siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-10-20-krigen-mellem-israel-og-hamas

Kl. 08.49
Enhedslisten stopper samarbejde med palæstinensisk organisation

Kl. 09.03
Israel og 22 lande i opråb til Hamas: Befri gidslerne

Kl. 09.10
Luftalarmer lyder i israelske byer nær Gaza

Kl. 09.39
Israel har ramt Hizbollah-mål i Libanon

Kl. 10.26
Lastbiler holder i kø for at komme ind i Gaza

Kl. 10.37
Israels militær offentliggør video af nattens angreb i
Gazastriben

Kl. 10.44
Holland fraråder alle rejser til Libanon

Kl. 10.55
Israel har anholdt Hamas-talsperson

Kl. 11.01
Israelsk militær: - Når Hizbollah skyder, skyder vi tilbage

Kl. 11.17
FN: Fremskridt i forhandlinger om nødhjælp til Gaza

Kl. 11.27
Kirke i Gaza med hundredvis af flygtninge ramt af luftangreb

Kl. 11.55
Israel: 12 dræbt på Vestbredden

Kl. 12.31
Sundhedsministerium melder om 4137 dødsfald i Gazastriben

Kl. 12.52
Verdensledere mødes i Egypten til fredsmøde

Kl. 13.02
Israel: De fleste gidsler i Gaza er i live

Kl. 13.28
Tre Hizbollah-militante ramt i israelsk luftangreb

Kl. 14.05
Israel vil være fri for ansvar for Gaza, siger
forsvarsminister

Kl. 14.28
Anti-Israel demonstration opløst efter ti minutter

Kl. 14.45
Rusland forhandler med Hamas om gidsler, siger ambassadør

Kl. 15.32
Egypten: Grænselukning er ikke vores ansvar

Kl. 16.01
Russiske flag og Kim Jong-un-plakat til demo på Vestbredden

Kl. 16.27
Hizbollah sender panserværnsmissiler mod Israel

Kl. 16.46
Familier dækker op med 203 tomme stole

Kl. 17.00
4137 meldes dræbt i Gaza

Kl. 17.09
Analytiker: Storkrig er sandsynlig

Kl. 17.20
Biden beder om 14 milliarder dollars til Israel

Kl. 17.58
Israel bomber igen i Gaza

Kl. 18.41
Sunak: Grænsen åbner snarligt

Kl. 18.57
Som da USA ville fjerne Saddam Hussein

Kl. 19.01
Hamas hævder at have løsladt amerikanske gidsler

Kl. 19.22
Hamas-ingeniør meldes dræbt

Kl. 19.56
Nødhjælpsorganisation: Israel har beordret hospital evakueret
"øjeblikkeligt"

Kl. 20.23
Udenrigsministeriet bekræfter, at dansker højst sandsynligt
er taget som gidsel

Kl. 20.40
Kilder bekræfter, at gidsler er løsladt

Kl. 20.58
Officielt: To gidsler løsladt

Kl. 21.36
Biden henrykt over løsladelse af gidsler

Kl. 22.02
Qatar vil fortsætte gidselforhandlinger

Kl. 22.15
Stadig amerikanske gidsler hos Hamas

Kl. 23.13
Første billede af løsladte gidsler

Kl. 23.35
Franske efterretninger støtter Israel i hospital-eksplosion

(Time now CET 02.39)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i går kl. 11:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6632423
Nanna Nørby Hansen
USA: Foruroligende at ungarsk leder mødes med Putin

i går kl. 14:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6633181
Mads Vestergaard
Joe Biden kaldte Putin for en tyran: Uacceptabelt, siger Kreml

i går kl. 19:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6634923
Mads Vestergaard
USA's præsident vil sende milliarder til Ukraine

(Time now CET 02.39)

Senest nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.52
Opd. 1 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-10-20-senest-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 09.31
Efterretning: Rusland er tvunget til at flytte sig igen

Kl. 09.58
En dræbt efter russisk angreb i Beryslav, oplyser
indenrigsminister

Kl. 10.33
Mand såret efter kontakt med farlig genstand

Kl. 13.00
Meldinger tyder på fremskridt i en ukrainsk modoffensiv

Kl. 13.22
Kreml fordømmer tale fra Joe Biden

Kl. 13.28
Det er der sket i dag

Kl. 13.52
Efterretning: Kort viser Ruslands tilstedeværelse i Ukraine

Kl. 14.06
Video: Ukraine rammer kampvogne på vej til omstridt by

Kl. 15.00
Ukrainsk aktivist i russisk fangenskab får hollandsk pris

Kl. 15.30
FN-kommission finder flere beviser for russiske
krigsforbrydelser

Kl. 15.32
Ukrainske modstandsfolk angriber bil med russiske soldater i
Melitopol

Kl. 16.00
Topleder i svensk militær og hans kone kræves fængslet

... forbindelse til Rusland, ...

Kl. 16.55
Video med Løkke og russisk mand florerer på nettet

Kl. 17.49
Zelenskyj besøger Kherson og Mykolajiv

Kl. 17.50
Ukraine har fået 14 stjålne kulturskatte tilbage

Kl. 18.22
Tyskland leverer mere antiluftskyts til Ukraine

Kl. 20.11
Zelenskyj har talt med Tysklands kansler fredag

Kl. 22.43
Lokal guvernør: Russisk missil har dræbt en i storby

(Time now CET 02.39)

2023-10-21 kl 02.41
I dag kl. 01:31
DMI: Vandstanden er ved at toppe

TV2:
2023-10-21 kl 02.41
Belgisk minister går af efter skuddrab på svenskere
I dag kl. 01.03

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25702

Raket mod hospital kom "sandsynligvis" fra Gaza, siger
analytiker

USA og Israel drøfter mulig FN-regering i Gazastriben

Subject: Franske efterretninger støtter Israel i
Date: Sat, 21 Oct 2023 02:42:37 +0200
25702 <65331e81$0$705$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/nztLBi4384E/m/pqqU-nd1AAAJ
Kort Biden-svar om Israel vakte opsigt – nu forklarer Det
Hvide Hus misforståelse
I dag kl. 04.36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-21-kort-biden-svar-om-israel-vakte-opsigt-nu-forklarer-det-hvide-hus-misforstaaelse

-

I dag kl. 07:30
Det Hvide Hus korrigerer svar fra Joe Biden: Præsidenten
hørte spørgsmålet forkert
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/det-hvide-hus-korrigerer-svar-fra-joe-biden-praesidenten-hoerte-spoergsmaalet

-

I dag kl. 08:08
Ambassade: Grænsen mellem Gaza og Egypten åbner klokken 10
lokal tid
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ambassade-graensen-mellem-gaza-og-egypten-aabner-klokken-10-lokal-tid

-

I dag kl. 09:42
Lige nu: Nødhjælp er på vej ind i Gaza
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/lige-nu-noedhjaelp-er-paa-vej-ind-i-gaza

[...]

i dag kl. 05:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6637224
Kasper Mosholm Thulstrup
Far til løsladt gidsel er lettet

i dag kl. 07:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6637349
Selin Türker
Verdensledere mødes i dag til fredstopmøde i Egypten

i dag kl. 08:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6637398
Selin Türker
Ambassade: Grænsen mellem Gaza og Egypten åbner klokken 10
lokal tid

i dag kl. 08:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6637514
Selin Türker
Israel advarer mod rejser til mellemøstlige og arabiske lande

i dag kl. 09:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6637590
Selin Türker
TV-billeder viser nødhjælp på vej ind i Gaza

i dag kl. 10:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6637699
Selin Türker
Billeder fra grænseovergangen

i dag kl. 10:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6637710
Selin Türker
Hamas: Nødhjælp vil ikke ændre på de katastrofale forhold i
Gaza

Kommentar:

Og det er *Jer*, der er skyld i al dette, fordi I absolut
skal myrde i flæng og tage gidsler (*magtsyge*, som I jo er,
endskønt det er *afgudsdyrkelse*; altså SHIRK)!

Vi KUNNE have haft en 2-stats-løsning *allerede nu*, hvis ikke
I (i 1990'erne) havde lavet al den selvmordsterror i Israel,
navnlig i Jerusalem!

Og jo mere terror, I laver, desto længere tid tager det at
løse problemet!

Så ...

KUNNE I ikke gøre os andre en tjeneste at skride bort!

I er jo end ikke folkevalgte!

28 min. siden (Time now CET 11.11)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6637797
Selin Türker
WHO: Lastbiler har krydset grænsen

(Time now CET 11.11)

Krigen mellem Israel og Hamas
I dag kl. 05.25
Opd. 7 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-10-21-krigen-mellem-israel-og-hamas

Kl. 05.28
Medie: USA og Israel drøfter mulig FN-regering i Gazastriben

Kommentar:

God ide!

Kl. 05.42
Far til teenagepige løsladt af Hamas: Hun lyder rigtig glad

Kl. 06.14
Gazastriben under kraftigt bombardement i nat

Kl. 07.55
Hamas-leder i opråb til Egyptens ledere: Vi vil have mere

Kl. 08.02
Grænse ved Gaza åbner klokken 09, siger USA's ambassade

Kl. 08.31
Åbning af grænse handler først og fremmest om nødhjælp, siger
korrespondent

Kl. 08.51
Israel udsender advarsel mod rejser til flere lande

Kl. 08.56
Egypten vært for international konference

Kl. 09.00
Kontroller af lastbiler skal "være hurtige", siger
FN-generalsekretær

Kl. 09.20
Raket mod hospital kom "sandsynligvis" fra Gaza, siger
analytiker

Det siger Henry Schlottman, en tidligere
efterretningsanalytiker fra den amerikanske hær, ifølge AP.

Kl. 09.21
De første lastbiler krydser grænsen til Gaza

Kl. 10.01
Lastbiler med nødhjælp ændrer intet, siger Hamas

56 min siden (Time now CET 11.14)
En kompliceret operation, siger korrespondent om nødhjælp til
Gaza

14 min siden (Time now CET 11.14)
Palæstinensisk frustration over nødhjælp

(Time now CET 11.14)

[...]

____________________________

(Time now CET 11.22)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 09.21
Opd. I dag kl. 10.03
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-10-21-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 09.40
Russiske tropper gjorde "små fremskridt" nær omstridt by

Kl. 10.03
Rusland sendte missiler og droner mod ukrainsk by i nat

(Time now CET 11.23)

2023-10-21 kl 10.53
23-årig fløjkomet ser frem til europæisk duel mod danske stjerner
23 min. siden

TV2:
2023-10-21 kl 11.06
Smadrede ruder og sejlende køleskab – video viser massive oversvømmelser
6 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25703

Ukrainske styrker destruerer 16 russiske kampvogne på et døgn,
melder generalstab

Date: Sat, 21 Oct 2023 02:42:37 +0200
25702 <65331e81$0$705$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/nztLBi4384E/m/pqqU-nd1AAAJ
2023-10-21 kl 12.17
Første nødhjælp har krydset grænsen til Gaza – men frustrationen lurer
34 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-21-foerste-noedhjaelp-har-krydset-graensen-til-gaza-men-frustrationen-lurer

-

2023-10-21 kl 12.15
Lastbiler med nødhjælp krydser grænsen til Gaza
14 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/lastbiler-med-noedhjaelp-krydser-graensen-til-gaza

Det er første gang, at der kommer nødhjælp ind i Gaza, siden
Hamas' terrorangreb på Israel for 14 dage siden.

-

I dag kl. 13:44
Israel mangler ved fredstopmøde i Kairo
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/israel-mangler-ved-fredstopmoede-i-kairo

-

DR S143 lør 21 okt 15:28:11
21.oktober dr.dk/nyheder 15:25

HAMAS OPJUSTERER DØDSTAL

2023-10-21 kl 16.06
41 min. siden
Hamas opjusterer dødstal på palæstinensisk side
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/hamas-opjusterer-doedstal-paa-palaestinensisk-side

-

2023-10-21 kl 16.08
Der er gået to uger siden Hamas' blodige terrortogt i det sydlige
Israel, men flere familier venter stadig på svar
14 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/der-er-gaaet-uger-siden-hamas-blodige-terrortogt-i-det-sydlige-israel-men-flere

De israelske myndigheder forsøger fortsat at danne sig et overblik
over de mange dødsofre efter Hamas' massakre i det sydlige Israel den
7. oktober.

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

58 min. siden (Time now CET 12.20)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6637920
Selin Türker
Verdensledere er begyndt at samles til fredstopmøde i Kairo

43 min. siden (Time now CET 12.20)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6637954
Selin Türker
Israels militær opdaterer antal af gidsler

37 min. siden (Time now CET 12.20)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6637975
Selin Türker
Ekspert forventer ikke det store af fredstopmøde

23 min. siden (Time now CET 12.20)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6638015
Selin Türker
Abbas: "Vi bliver på vores land"

11 min. siden (Time now CET 12.20)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6638048
Selin Türker
Brændstof er ikke en del af nødhjælpen i Gaza

3 min. siden (Time now CET 12.20)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6638079
Selin Türker
Guterres: "Jeg var ved Rafah-grænsen i går, og jeg så et
paradoks"

i dag kl. 13:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6638296
Selin Türker
Opdaterede dødstal i Gaza

i dag kl. 14:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6638649
Selin Türker
Storbritanniens udenrigsminister opfordrer Israel til
"disciplin og professionalisme"

i dag kl. 14:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6638896
Selin Türker
Tusindvis af demonstranter er mødt op i London

(Time now CET 16.15)

Krigen mellem Israel og Hamas
52 min siden (Time now CET 12.19)
Hjemmelavet bombe mod israelsk ambassade i Cypern

38 min siden (Time now CET 12.19)
Kun 20 lastbiler slap ind i Gaza

31 min siden (Time now CET 12.19)
Ingen brændstof til Gaza

10 min siden (Time now CET 12.19)
Gaza gemmer på 210 gidsler, siger israelsk militær

Kl. 12.33
Frankrig opfordrer til humanitær våbenhvile mellem Hamas og
Israel

Kl. 12.48
Uvist, hvornår de næste nødhjælpskonvojer kan komme ind i Gaza

Kl. 13.02
Droneoptagelser viser omfattende ødelæggelser

Kl. 14.07
Krisen truer med at blive en krise for hele verden, siger
norsk udenrigsminister

Kl. 14.26
Behov for langt mere hjælp i Gaza, siger WHO

Kl. 14.29
Ministerie: Ingen brændstof bringer syges liv i fare

Kl. 14.57
Pro-palæstinensiske demonstrationer i London

Kl. 15.08
Det er der sket i dag

53 min siden (Time now CET 16.18)
Israelske fodboldspillere nægter kamp, som mindes ofre

21 min siden (Time now CET 16.18)
Lastbiler er vendt tilbage til Egypten

(Time now CET 16.18)

[...]

(Time now CET 16.20)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
Kl. 12.38
Rusland underminerer tillid til valg med medier og
spionnetværk, siger rapport

... underminere befolkningers tillid til valg.

Kl. 13.05
Ukrainske styrker destruerer 16 russiske kampvogne på et døgn,
melder generalstab

Kl. 15.06
Tre ukrainske børn reddet hjem fra Rusland

58 min siden (Time now CET 16.21)
Rusland indkalder tjekkisk diplomat til samtale

40 min siden (Time now CET 16.21)
Ukraine: Tre dræbt i russiske angreb

9 min siden (Time now CET 16.21)
Zelenskyj og Erdogan har diskuteret fødevaresikkerhed og
Mellemøsten

(Time now CET 16.21)

[...]

2023-10-21 kl 16.13
29-årig mand anholdt for voldtægt og forsøg på voldtægt: - Det er meget,
meget grimt for ofrene
18 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25704

--
Denne mail er blevet tjekket for vira af AVG-antivirussoftware.
www.avg.com