USA's viceudenrigsminister: Vi er imponerede over ukrainsk modoffensiv - News 2023-09-10

USA's viceudenrigsminister: Vi er imponerede over ukrainsk
modoffensiv

Der er ukrainske fremskidt på fronten mod syd, melder Zelenskyj

Indkaldelser til hæren går hårdt ud over Ruslands industri

Nu skal man “virkelig holde øje” med Putin, siger Rusland-kender
efter russisk valgresultat

I dag for 22 år siden begik terrorister en modbydelig og fej
forbrydelse ved bl.a. at flyve ind i World Trade Centers 2
skyskrabere og ihjelslå 3000 civile uskyldige mennesker i en
*hævngerrig* guddoms navn.

HVIS denne guddom findes, kan han næppe være god (siden
*uskyldige* skal ofres på hans *mord*-alter), apropos ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Mat+19.17&version=BPH

Matthæus 19:17, Bibelen på hverdagsdansk

(Jesus siger:)

... „Der er jo kun én, der er god, nemlig Gud selv.
Men hvis du ønsker at gå ind til livet, så hold Guds bud.”

Subject: Varmeste sommer nogensinde målt skyldes med al
sandsynlighed menneskeskabt global opvarmning -
News 2023-09-10
Date: Sun, 10 Sep 2023 08:34:52 +0200
25569 <udjo2c$fs00$1...@news.eternal-september.org>
Sexuality (Seksualitet)
https://sites.google.com/view/kall-sexuality/files/25-xxx/25-5xx/25-569
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/ToW4Wh7aZEk/m/knUtLReYCgAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?

[ ... ]

> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Putin går i sko med snydehæl, fordi han er flov over sin højde. Den
slags mænd er farlige

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

Forecast (Vejrudsigt):

Jerusalem

2023-09-11, 32° / 22°
2023-09-12, 33° / 21°
2023-09-13, 28° / 18°
2023-09-14, 29° / 17°
2023-09-15, 30° / 17°
2023-09-16, 31° / 18°
2023-09-17, 30° / 17°
2023-09-18, 29° / 17°

Zelenskyj melder om ukrainske fremskridt på sydlig slagmark
I går kl. 22.05
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-09-10-zelenskyj-melder-om-ukrainske-fremskridt-paa-sydlig-slagmark

-

DR S160 man 11 sep 08:20:22
10.september dr.dk/nyheder 22:46

ZELENSKYJ MELDER OM FREMSKRIDT

I går kl. 22:46
Der er ukrainske fremskidt på fronten mod syd, melder Zelenskyj
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/der-er-ukrainske-fremskidt-paa-fronten-mod-syd-melder-zelenskyj

-

Ukraine har omkring en måned at løbe på, siger amerikansk
topgeneral - noget sludder, mener dansk ekspert
I går kl. 23.08
https://nyheder.tv2.dk/2023-09-10-ukraine-har-omkring-en-maaned-at-loebe-paa-siger-amerikansk-topgeneral-noget-sludder-mener-dansk-ekspert

-

I dag kl. 00:52
Putins parti vinder valg i besatte ukrainske regioner
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/putins-parti-vinder-valg-i-besatte-ukrainske-regioner

Europarådet har fordømt valgene i de besatte regioner, og det
ukrainske medie Kyiv Independent kalder afstemningerne for
ulovlige og ikke gyldige. Det samme gør den ukrainske
udenrigsminister, Dmytro Kuleba.

- Ruslands falske valg i de midlertidigt besatte områder er
ugyldige, siger han og understreger at alle, der er involveret
i afstemningerne, vil blive holdt ansvarlige.

-

I dag kl. 02:59
Guvernør: To droner skudt ned i russiske Belgorod
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/guvernoer-droner-skudt-ned-i-russiske-belgorod

-

I dag kl. 04:25
Lokalvalg i Moskva afgjort: Magtfuld og tro Putin-støtte
fortsætter på borgmesterposten
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/lokalvalg-i-moskva-afgjort-magtfuld-og-tro-putin-stoette-fortsaetter-paa

-

DR S164 man 11 sep 08:35:48
11.september dr.dk/nyheder 06:07

MODOFFENSIV KAN STOPPES AF VEJRET

... Sådan lyder det fra
den amerikanske general Mark Milley,
der er USA's højst rangerende officer i
hæren.

I dag kl. 06:07
Amerikansk general: Efterårsvejret kan sætte stopper for
Ukrainsk modoffensiv om 30-45 dage
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/amerikansk-general-efteraarsvejret-kan-saette-stopper-ukrainsk-modoffensiv-om-30-45

Kommentar:

=> 600 F-16 kampfly

-

Nu skal man “virkelig holde øje” med Putin, siger Rusland-kender
efter russisk valgresultat
I dag kl. 05.34
Opd. 1 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-09-10-nu-skal-man-virkelig-holde-oeje-med-putin-siger-rusland-kender-efter-russisk-valgresultat

-

DR S165 man 11 sep 08:35:48
11.september dr.dk/nyheder 06:05

FORSØG MED VEJAFGIFT
Der er trængsel på vejene i landets
største byer, og derfor skal
bilisternes kørevaner nu sættes under
lup.

Kan en vejafgift få flere til at droppe bilen? Det skal nyt
forsøg nu undersøge
I dag kl. 06:05
https://www.dr.dk/nyheder/indland/forsoeg-med-vejafgift-skal-mindske-trafikken-i-store-byer-men-det-er-ikke-nogen

2.200 bilister fra hele landet deltager i forsøget.

Kommentar:

Som tidligere sagt BØR bilkørsel *forbydes* fx om lørdagen og
søndagen pga. klimaforandringerne!

-

DR S166 man 11 sep 08:43:16
11.september dr.dk/nyheder 06:43

IMPONEREDE OVER MODOFFENSIV
Selvom det er gået langsomt, så har den
ukrainske modoffensiv stadig "imponeret
USA". Navnlig, fordi de russiske
forsvarslinjer er i en skala, "man ikke
har set i 100 år".

[ ... ]

- Hvis Putin får succes med invasionen,
vil den type ondskab blive mere
almindeligt i verden. Ukraine står på
den rigtige side af demokratiet, og de
har brug for vores støtte, siger hun.

I dag kl. 06:43
USA's viceudenrigsminister: Vi er imponerede over ukrainsk
modoffensiv
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/usas-viceudenrigsminister-vi-er-imponerede-over-ukrainsk-modoffensiv

-

Kina tordner mod britiske anklager om spionage
I dag kl. 06.53
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-09-11-kina-tordner-mod-britiske-anklager-om-spionage

Kommentar:

Skab dig noget mere, Cannibalistan, men du opnår INTET!

Der SKAL indføres *demokraiti* i Kina! Basta! Færdig arbejde!

-

I dag kl. 07:03
Militærjuntaen i Gabon vil afholde valg om to år
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/militaerjuntaen-i-gabon-vil-afholde-valg-om-aar

-

Ukrainsk krigslykke kan sende danske benzinpriser i vejret,
frygter analytiker
I dag kl. 07.22
Opd. 21 min siden
https://nyheder.tv2.dk/business/2023-09-08-ukrainsk-krigslykke-kan-sende-danske-benzinpriser-i-vejret-frygter-analytiker

Kommentar:

Der er INTET at frygte, forstået på den måde at vi SKAL have
løse klimakrisen, og det kan man KUN gøre ved at nedsætte
udledningen af CO2. Dyre benzinprisen medfører MINDRE forbrug!

-

Svigt, overgreb og sterilisation:
I dag siger Danmark undskyld til tidligere anbragte
I dag kl. 07:35
https://www.dr.dk/stories/1288510966/svigt-og-overgreb-mod-uoenskede-borgere-foregik-i-aartier/

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 04:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6415306
Kasper Mosholm Thulstrup
Putins parti vinder valg i besatte ukrainske regioner

i dag kl. 04:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6415315
Sofie Dyjak
Magtfuld og tro Putin-støtte fortsætter på borgmesterposten i Moskva

i dag kl. 04:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6415325
Sofie Dyjak
Luftalarmer flere steder i Ukraine

i dag kl. 05:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6415329
Rasmus Christiansen
Velkommen til livebloggen

i dag kl. 05:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6415379
Rasmus Christiansen
Amerikansk general: Ukraines modoffensiv har omkring 30 dage,
inden der kommer udfordringer

i dag kl. 05:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6415420
Rasmus Christiansen
USA's viceudenrigsminister: Vi er imponerede over ukrainsk
modoffensiv

i dag kl. 07:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6415565
Rasmus Christiansen
Zelenskyj: Mindst én nødhjælpsarbejder dræbt af russisk missil

20 min. siden (Time now CET 09.06)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6415758
Rasmus Christiansen
Ukraine: Vi vinder mere land i øst og syd

8 min. siden (Time now CET 09.06)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6415778
Rasmus Christiansen
Storbritannien:
Indkaldelser til hæren går hårdt ud over Ruslands industri

(Time now CET 09.06)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.35
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-09-10-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 19.32
USA er imponeret over den ukrainske offensiv, siger viceudenrigsminister

Kl. 19.47
Putins parti står til at vinde valg i besatte regioner

Kl. 20.51
Rusland hylder landets kampvognsenheder i ny video

Kl. 21.37
Ukraine vinder frem i syd og bevæger sig i øst, siger Zelenskyj

Kl. 21.59
Lyn-analyse

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.29
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-09-11-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.23
Putins parti vinder valg i fire ukrainske regioner

Kl. 05.46
Rusland hævder at spolere endnu et droneangreb

Kl. 06.10
Ukrainsk medie: 31.665 russiske soldater har mistet livet på
slagmarken

Kl. 07.31
Regn og mudder kan spolere Ukraines modoffensiv inden for 30 dage

30 min siden (Time now CET 09.10)
Rusland vil rekruttere 420.000 til militæret, vurderer britisk
forsvarsministerium

(Time now CET 09.10)

2023-09-11 kl 08.45
6 min. siden
Ø-nationer lægger 'klimaretfærdighedssag' an mod store CO2-udledere

TV2:
2023-09-11 kl 08.55
Inflationen når sit laveste niveau i knap to år
51 min siden
Opd. 6 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25571

USA opfordrer Nordkorea til ikke at sælge våben til Rusland

UG: USA tæt på at godkende forsendelse af langtrækkende
våbensystemer til Ukraine

Tysk udenrigsminister åbner op for ukrainsk EU-medlemskab på
overraskelsesbesøg

Sunak: Rusland skød mod civilt fragtskib

Ukraine er kommet ”et skridt tættere på generobring af Krim”,
hævder efterretningstjeneste

Ukrainsk efterretningstjeneste:
Vi har generobret boreplatforme ved Krim

Ukraine beder Tyskland sende missiler:
'I vil jo gøre det alligevel, det er bare et spørgsmål om tid'

[...]

Subject: USA's viceudenrigsminister: Vi er imponerede over
ukrainsk modoffensiv - News [2023-09-11]
Date: Mon, 11 Sep 2023 09:11:27 +0200
25571 <udmeiv$v9qu$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/jx1Iz45-ib8/m/haYdpqroCgAJ
I dag kl. 09:19
New York mindes terrorangrebet for 22 år siden
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/new-york-mindes-terrorangrebet-22-aar-siden

-

I dag kl. 09:54
Voldelige sammenstød i Chile på 50-årsdagen for Pinochets kup
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/voldelige-sammenstoed-i-chile-paa-50-aarsdagen-pinochets-kup

-

I dag kl. 12:05
Ukrainsk efterretningstjeneste:
Vi har generobret boreplatforme ved Krim
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ukrainsk-efterretningstjeneste-vi-har-generobret-boreplatforme-ved-krim

-

DR S118 man 11 sep 15:13:17
11.september dr.dk/nyheder 13:36

KIM JONG-UN MØDES MED PUTIN

I dag kl. 13:36
Kim Jong-un og Vladimir Putin skal mødes
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/kim-jong-un-og-vladimir-putin-skal-moedes

-

2023-09-11 kl 15.40
Tidligere anbragte fik i dag en undskyldning for et af 'de
mørkeste kapitler i danmarkshistorien'
39 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/indland/tidligere-anbragte-fik-i-dag-en-undskyldning-et-af-de-moerkeste-kapitler-i

Tusinder af tidligere anbragte i særforsorgen fik i dag en
officiel undskyldning for svigt og overgreb.

-

DR S122 man 11 sep 21:00:53
11.september dr.dk/nyheder 15:38

SVERIGE ØGER FORSVARSBUDGETTET

[ ... ]

Med et øget forsvarsbudget kommer vores
naboland til at leve op til Natos mål
om, at to procent af et medlemslands
BNP skal gå til forsvar, skriver SVT.

I dag kl. 15:38
Sverige øger forsvarsbudgettet med et tocifret milliardbeløb
næste år
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/sverige-oeger-forsvarsbudgettet-med-et-tocifret-milliardbeloeb-naeste-aar

-

Tidligere anbragte i særforsorgen får undskyldning for overgreb
I dag kl. 16.15
https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-09-11-tidligere-anbragte-i-saerforsorgen-faar-undskyldning-for-overgreb

-

Ukraine er kommet ”et skridt tættere på generobring af Krim”,
hævder efterretningstjeneste
I dag kl. 16.17
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-09-11-ukraine-er-kommet-et-skridt-taettere-paa-generobring-af-krim-haevder-efterretningstjeneste

-

I dag kl. 16:40
Poul Nyrups far var selv anbragt i særforsorgen:
Undskyldningen var en frigørelse
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/poul-nyrups-far-var-selv-anbragt-i-saerforsorgen-undskyldningen-var-en-frigoerelse

-

Elprisen har ikke været højere i år – men vi er "godt rustet"
til vinteren, forsikrer økonom
I dag kl. 17.23
https://nyheder.tv2.dk/business/2023-09-11-elprisen-har-ikke-vaeret-hoejere-i-aar-men-vi-er-godt-rustet-til-vinteren-forsikrer-oekonom

Kommentar:

På Andelenergi's hjemmeside står der:

https://andelenergi.dk/kundeservice/aftaler-og-priser/timepris/

Tid kroner pr. KWh
13 2,17
14 2,17
15 2,20
16 2,27
17 3,04
18 4,29
19 6,69 ... (focus) ...
20 5,98 ... (focus) ...
21 3,42
22 2,72
23 2,46
00 2,24

(
Jeg valgte helt at slukke for strømmen i tidsrummet (16)17-21,
inklusiv køleskab/fryser, TV, Radio og Computer, Routere m.m.!

Maden havde jeg tilberedt tidligere og sat i "høkasse", så den
kunne holde sig varm og nydes til aftensolen.
)

Med SÅ store udsving kan det godt betale sig at opsætte
batterier, der oplades, når strømmen er billigt fx. om
natten, og så forbruge den (når strømmen er dyrest) via
konverter.

Konverter, se fx ...
https://www.google.dk/search?sca_esv=564443435&sxsrf=AB5stBiLRd-cLhDmNzdInB-2iwwmuAHOGA:1694461921230&q=konverter+dc+ac&nirf=inverter+dc+ac&sa=X&ved=2ahUKEwiszJnHqqOBAxXLxAIHHVDmBPUQ8BYoAXoECAkQAg

Fidusen består så i, dersom man OGSÅ har solceller og evt
hjemme-vindmølle, der kan oplade batteriet, apropos
Save the planet Earth

Min *opfordring* er til alle Jer, der demonstrerer her og der
og alle vegne vedr. Klimaet:

Gør noget ved sagen: *Fej for egen dør* (fremfor hele tiden at
søge konfrontation med myndighederne)! Drop bilen, drop
flyrejserne (for fx at komme hen og demonstrere næste sted på
planeten)!

-

Våbensalg og vidensdeling er i centrum, når Putin og Kim
Jong-un mødes
I dag kl. 18:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/vaabensalg-og-vidensdeling-er-i-centrum-naar-putin-og-kim-jong-un-moedes

Rusland kan få våben og ammunition fra Nordkorea, mens
nordkoreanerne kan få adgang til militær viden og teknologi,
siger ekspert.

Kommentar:

Det viser IGEN, det forkerte i at se igennem fingre med
diktaturstater!

Lige pludselig *bekriger* de os (de *demokratiske* nationer)
indirekte!

Løsningen bliver derfor på længere sigt at *modarbejde* disse
nationer 100%, herunder økonomisk boykot!

-

Politiet lukker tre rocker- og bandetilholdssteder
I dag kl. 18.57
https://nyheder.tv2.dk/krimi/2023-09-11-politiet-lukker-tre-rocker-og-bandetilholdssteder

-

Politiet lukker tre rocker- og bandeklubhuse i hovedstaden
I dag kl. 19:02
opdateret I dag kl. 20:04
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/politiet-lukker-tilholdssteder-bander-og-forlaenger-koebenhavnske-visitationszoner

De næste to uger bliver det ulovligt at opholde sig på tre
adresser, oplyser Københavns Politi. Desuden forlænges
visitationszonerne.

-

Politiet lukker tre rocker- og bandetilholdssteder
I dag kl. 19.13
https://nyheder.tv2.dk/live/krimi/2023-09-11-politiet-lukker-tre-rocker-og-bandetilholdssteder

Politi har sat "adgang forbudt"-skilt på HA-klubhus
I dag kl. 19.13

Kommentar:

UG

-

DR S131 man 11 sep 21:22:17
11.september dr.dk/nyheder 21:20

VARMEPUMPER ER MERE EFFEKTIVE

[ ... ]

Det viser, at når temperaturerne falder
til under nul grader, så er varmepumper
mellem dobbelt- og tre gange så
energieffektive som varmesystemer på
gas og olie.

2023-09-11 kl 21.25
4 min. siden
Ny forskning: Varmepumper er langt mere effektive end opvarmning med
olie og gas i koldt vejr
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ny-forskning-varmepumper-er-langt-mere-effektive-end-opvarmning-med-olie-og-gas-i

Selv når temperaturen falder til -30 celsiusgrader, er
varmepumperne mere effektive

Subject: ”Putins kok” har fået sin sidste nadver, men det kan
risikere at give bagslag - News 2023-08-25
Date: Fri, 25 Aug 2023 09:06:55 +0200
25512 <uc9juf$3tqnq$1...@news.eternal-september.org>
Save the planet Earth, Knowhow *Freeware*
Solar collector (Solfanger)
https://sites.google.com/view/solar-collector-1/files/25-xxx/25-5xx/25-512
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/gnBTnsr_K1E/m/dVOyZOCVFAAJ

https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-25-gaslagrene-bugner-men-uden-spareiver-kan-vi-faa-problemer

> [...]
> men min vurdering er, at man sagtens kan spare 10-20% af
> energiforbruget om året.
>
> For tiden solopvarmer jeg således boligen gratis med solvarme
> til 26-28°C, og i løbet af natten tager boligen 2-3°C. Og så
> står jeg op i en bolig med 24°C.
>
> Planen er, at *kombinere* disse drivhuse med varmepumper, og
> der skal også forskes i at udnytte fordampningsvarmen for vand,
> idet det har vist sig, at når denne vanddamp fortætter, da
> *frigives* den tilsvarende mængde energi, akkurart som i et
> køleskab!
>
> Forhåbentlig meget mere om al dette senere ... :-)

*Kombineres* solfangeren med en varmepumpe forventes resultatet
at blive bedre. Eventuelt kan varmen "deponeres" ½ døgn i form
af varmt vand.

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 09:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6415984
Rasmus Christiansen
Tysk udenrigsminister på besøg i Kyiv: I kan regne med os

i dag kl. 10:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6416186
Rasmus Christiansen
45 lande diskuterer støtte til Ukraine

i dag kl. 11:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6416332
Rasmus Christiansen
FN bebrejder Rusland for stigende fødevarepriser

i dag kl. 11:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6416359
Rasmus Christiansen
Ukrainsk efterretningstjeneste: Vi har generobret
boreplatforme ved Krim

i dag kl. 11:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6416544
Rasmus Christiansen
Ukrainsk efterretningstjeneste: Kamp mod russisk kampfly under
generobring af boreplatforme

i dag kl. 12:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6416705
Rasmus Christiansen
Overblik over dagens begivenheder

i dag kl. 13:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6416917
Morten Top
Kreml bekræfter møde mellem Putin og Kim Jong-un

55 min. siden (Time now CET 15.44)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6417253
Anna Danielsen Gille
Ukraine beder Tyskland sende missiler:
'I vil jo gøre det alligevel, det er bare et spørgsmål om tid'

i dag kl. 19:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6418180
Morten Top
USA opfordrer Nordkorea til ikke at sælge våben til Rusland

(Time now CET 22.08)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.29
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-09-11-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 09.31
Tysk udenrigsminister åbner op for ukrainsk EU-medlemskab på
overraskelsesbesøg

Kl. 09.47
Ukraine melder om fremskridt

Kl. 10.35
45 lande skal diskutere støtte til Ukraine

Kl. 11.35
Ukraine hævder at have generobret boreplatforme

Kl. 13.20
Rusland bekræfter: Kim Jong-un kommer til Rusland

Kl. 13.31
FN beskylder Rusland for stigende fødevarepriser

Kl. 14.01
EU anerkender ikke russisk valgresultat

Kl. 14.16
TV 2 har besøgt hemmelig lejr, hvor krigsmateriel bliver
repareret

56 min siden (Time now CET 15.47)
Tyskland giver 149 millioner yderligere i humanitær støtte til
Ukraine

31 min siden (Time now CET 15.47)
Rusland hævder at have skudt droner ned i Kursk og Belgorod

14 min siden (Time now CET 15.47)
Ukrainsk militær forventer massiv russisk mobilisering

Kl. 16.10
57 ofre i massegrav endnu ikke identificeret

Kl. 16.26
Korrespondent: Generobring af boreplatforme ved Krim en triumf
for Ukraine

Kl. 16.52
Ukraine øger presset for at få langtrækkende missiler fra USA

Kl. 17.21
Tre sårede ved russiske angreb i Nikopol

Kl. 17.42
USA opfordrer Nordkorea til ikke at sælge våben til Rusland

Kl. 18.22
Rusland planlægger stormobilisering af 420.000 soldater, lyder
efterretninger

Kl. 19.16
Sunak: Rusland skød mod civilt fragtskib

Kl. 19.45
Nordkoreansk visit i Rusland bliver "i fuld skala", siger Kreml

Kl. 21.05
Langt de fleste ukrainere finder Zelenskyj ansvarlig for korruption

14 min siden (Time now CET 22.14)
USA tæt på at godkende forsendelse af langtrækkende våbensystemer til
Ukraine

Kommentar:

UG*100

(Time now CET 22.14)

2023-09-11 kl 21.25
4 min. siden
Ny forskning: Varmepumper er langt mere effektive end opvarmning med
olie og gas i koldt vejr

TV2:
2023-09-11 kl 21.41
Lolland vokser med tre kvadratkilometer – sådan foregår det
13 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25572