ET-Break (Question to the British Defense Secretary Ben Wallace in regard to status of Hong Kong version 2) - News 2023-07-14

ET-Break (Question to the British Defense Secretary Ben Wallace
in regard to status of Hong Kong version 2)

File 25.397 ...
NATO
https://sites.google.com/view/kall-nato/files/25-xxx/25-3xx/25-397
Ukraine
https://sites.google.com/view/kall-ukraine/files/25-xxx/25-3xx/25-397

Subject: Proposal for Ukraine and NATO .
Russisk general: Jeg blev fyret efter kritik af »vores
brødres massedød« og hærens uformåen - News 2023-07-13
Date: Thu, 13 Jul 2023 09:05:28 +0200
25394 <u8o7no$3jd2s$1...@news.eternal-september.org>
NATO
https://sites.google.com/view/kall-nato/files/25-xxx/25-3xx/25-394
Ukraine
https://sites.google.com/view/kall-ukraine/files/25-xxx/25-3xx/25-394
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/mDgXb73OJjA/m/na9Dck2fAQAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?
[ ... ]
> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Putin går i sko med snydehæl, fordi han er flov over sin højde. Den
slags mænd er farlige

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

LIVE: Mette Frederiksen og andre nordiske ledere mødes med
præsident Biden i Helsinki
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-mette-frederiksen-og-andre-nordiske-ledere-moedes-med-praesident-biden-i

i går kl. 16:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-mette-frederiksen-og-andre-nordiske-ledere-moedes-med-praesident-biden-i?focusId=6169143
Sean Coogan
Pressemødet er i gang

i går kl. 16:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-mette-frederiksen-og-andre-nordiske-ledere-moedes-med-praesident-biden-i?focusId=6169180
Sean Coogan
Hvad vil Biden gøre for at holde USA i Nato?

i går kl. 16:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-mette-frederiksen-og-andre-nordiske-ledere-moedes-med-praesident-biden-i?focusId=6169195
Sean Coogan
Biden: Putin har allerede tabt krigen

i går kl. 17:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-mette-frederiksen-og-andre-nordiske-ledere-moedes-med-praesident-biden-i?focusId=6169225
Sean Coogan
Omtale af fyret russisk general

i går kl. 17:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-mette-frederiksen-og-andre-nordiske-ledere-moedes-med-praesident-biden-i?focusId=6169282
Sean Coogan
Biden: Hvis jeg var Prigozjin, ville jeg holde øje med, hvad jeg
fik at spise

i går kl. 17:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-mette-frederiksen-og-andre-nordiske-ledere-moedes-med-praesident-biden-i?focusId=6169348
Sean Coogan
DR i Washington: Symbolsk stort for Biden at stå i Helsinki

I går kl. 17:25
Biden om Wagner-leder: 'Hvis jeg var Prigozjin, ville jeg holde
øje med, hvad jeg fik at spise'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/biden-om-wagner-leder-hvis-jeg-var-prigozjin-ville-jeg-passe-paa-med-hvad-jeg-spiste

-

I går kl. 17:39
Slagsmål i Kosovos parlament: Politiker smed vand i hovedet på
premierministeren
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/slagsmaal-i-kosovos-parlament-politiker-smed-vand-i-hovedet-paa-praesidenten

+

Kastede vand på premierminister – så brød slagsmål ud i parlamentet
I går kl. 19.29
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-13-kastede-vand-paa-premierminister-saa-broed-slagsmaal-ud-i-parlamentet

-

Mette Frederiksen efter Nordisk topmøde: Der må ikke komme et
A4-ark mellem Europa og USA
I går kl. 17:57
https://www.dr.dk/nyheder/politik/mette-frederiksen-efter-nordisk-topmoede-der-maa-ikke-komme-et-a4-ark-mellem-europa

Statsministeren fik også udtrykt sin begejstring for den
amerikanske præsident, Joe Biden.

-

DR S144 fre 14 jul 07:28:19
13.juli dr.dk/nyheder 19:37

PUTIN: KAMPVOGNE 'PRIORITEREDE MÅL'

I går kl. 19:37
Putin: Udenlandske kampvogne er ’prioriterede mål’
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/putin-udenlandske-kampvogne-er-prioriterede-maal

-

Forsvarsminister kritiserer Ukraine: - Vi er ikke Amazon
I går kl. 19.47
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-13-forsvarsminister-kritiserer-ukraine-vi-er-ikke-amazon

- Folk vil gerne se en smule taknemmelighed.

Afsenderen er den britiske forsvarsminister, Ben Wallace, ...

Kommentar:

Du og jeg sidder *trygge*. Vores familie myrdes jo ikke hver dag
af denne ondskabsfulde rovdyr, som er *forført* af djævelen!

Men for Ukrainere er det en helt anden sag. De er klar over, at
ENESTE redningsplanke muligvis KUN er et NATO-medlemskab!

For der kommer jo ikke nogen hjælp fra Himlen!

Så når Præsidenten kritiserer os NATO-lande, så har han på en
måde ret!

Vi NATO-lande KUNNE nemlig godt gøre mere, skønner jeg!

Hvis du gerne vil være næste NATO-generalsekretær, så vær
opmærksom på dette: Diplomati er og bliver en vanskelig kunst.

Hmm ...

Mht. "HongKong"'s status (verison-2):

Date: Thu, 13 Jul 2023 09:05:28 +0200
25394 <u8o7no$3jd2s$1...@news.eternal-september.org>
> [...]
[ ... ]

https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-nato-topmoede-i-vilnius?focusId=6166178
> Sean Coogan
> DR på gaden i Odesa: 'Vi skal ikke plage om medlemskab af Nato'
>
> Kommentar:
>
> Jeg har et forslag:
>
> KUNNE Ukraine "udleje" dele af Jeres territorium til et
> NATO-land, fx. Danmark?
>
> Fordi ...
>
> Så har dette område (i Ukraine) helle, forstået på den måde, at
> hvis Rusland så angriber dette område, da har Rusland erklæret
> NATO-landet Krig. Og så træder artikel 5 i kraft!
>
> Bid for bid kan vi så komme Jer til undsætning med NATOs
> beskyttende forsvarsparaply.

*Juridisk* set tilhørte HongKong jo Jer Britere indtil aftalen
udløb i 1997 (uanset hvor unfair aftalen dengang var lavet),
ikke sandt?

På tilsvarende vis vil en aftale med Ukraine om "leje" af
ukrainske områder være *juridisk* bindende (ved den
International Domstol i Haag), skønner jeg.

Modsat alle de iområder i Ukraine, som Putin nu holder *besat*.

Det er heri, at *forskellen* består: Putin kan - om jeg så må
sige - IKKE *voldtage* Den Internationale Domstol og dets
afgørelser!

Så ...

Når Putin derefter angriber et af de områder, som Ukraine har
udlejet, da er det et NATO-lands territorium, han så angriber.

Og det kan "måske" få nogen i Ruslands militær på bedre tanker!

Fordi ...

HVORFOR følge en krigsliderlig *galning* ned i graven (når man
nu har det udemærket i forvejen i dette jordiske liv) ? - Da
vil KUN en tosse!

Så ...

"MÅSKE" har vi fundet et smuthul, hvior vi kan hjælpe ukrainere
ud af Auschwitz-2's gasovne!

(
Hypotetisk set kunne vi fx. leje kyststrækningen i området fra
Odessa og ned til den Rumænske grænse.

Map ...
https://goo.gl/maps/Sw1uEmEMHyr7hdRm9

Så kunne vi fragte korn fra Ukraine ud til resten af verden på
fx. *britiske* handelsskibe.

Og hvis russerne så angriber dem, så bliver der for alvor
ballade!
)

Compra ?

Hmm ...

Er der et *nervevrag til til stede (indenfor NATOs rækker, og
her taler jeg IKKE om Dem, Hr. Wallace) ? - jeg fornemmer (i min
ånd), at "en-eller-anden" *frygter* konfrontation med Putin!

Og til dig har jeg følgende at sige:

Det er netop lige hvad Putin håber på (at han kan passivisere os
ved hjælp af at *skræmme* os med *frygt* og *angst*).

Ligeså snart du har indset denne *faldgruppe*, da kan du også
sætte dig ud over den, fordi ...

Vor *overlevelse* afhænger, at vi bruger vores sunde fornuft,
og IKKE lader os kaste hid og did af følelser, såsom frygt og
angst!... (*1) ... Gud Herren give dig styrke hertil!

Amen?

Og netop i det samme hørte jge en røst fra Himlen sige (perhaps
the voice of ET):
(2023-07-14, Friday, day no 195 (170 left), CET 08:33, GMT 06:33)
- "Compra ?"

-

Biden åbner for at få journalist hjem i fangeudveksling
I går kl. 22.03
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-13-biden-aabner-for-at-faa-journalist-hjem-i-fangeudveksling

-

Wagner-hæren har overleveret våben til det russiske militær –
gruppen er ved at blive afmonteret, vurderer ekspert
I dag kl. 05.55
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-13-wagner-haeren-har-overleveret-vaaben-til-det-russiske-militaer-gruppen-er-ved-at-blive-afmonteret-vurderer-ekspert

-

2023-07-14 kl 07.33
41 min. siden
WHO: Bredt benyttet sødestof kan måske øge risiko for kræft
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/who-bredt-benyttet-soedestof-kan-maaske-oege-risiko-kraeft

-

DR S160 fre 14 jul 07:27:50
14.juli dr.dk/nyheder 07:25

FÅ WAGNER-SOLDATER I UKRAINE

2023-07-14 kl 07.33
8 min. siden
Pentagon: Ikke mange Wagner-styrker tilbage i krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/pentagon-ikke-mange-wagner-styrker-tilbage-i-krigen-i-ukraine

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

29. juni 2023 kl. 16:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6112618
Sofie Dyjak
Stoltenberg: "Vi er blevet enige om en ny rotationsmodel for luft- og
missilforsvar"

____________________________

(Time now CET xx.xx)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.21
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-07-13-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 17.41
Biden: Putin har allerede tabt krigen

Kl. 19.46
Putin: Rusland vil ikke garantere at forlænge Sortehavsaftale

Kl. 21.08
Vestens våben vil ikke gøre en forskel, siger Putin

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.10
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-07-14-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.17
- Wagner eksisterer ikke, siger Putin

Kl. 07.03
Wagner-gruppen deltager ikke i krigen på nogen væsentlig måde,
siger Pentagon

55 min siden (Time now CET 08.24)
500 soldater er tilbage på Zaporizjzja-værket

21 min siden (Time now CET 08.24)
Tænketank: Det russiske forsvar er "sårbart"

(Time now CET 08.24)

2023-07-14 kl 07.33
8 min. siden
Pentagon: Ikke mange Wagner-styrker tilbage i krigen i Ukraine

TV2:
2023-07-14 kl 07.46
Pude til babyer tilbagekaldes grundet risiko for kvælning
6 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25397

Amerikansk topgeneral: Forholdene på slagmarken er "ikke
ideelle" til F-16-fly

Subject: ET-Break (Question to the British Defense Secretary Ben Wallace
in regard to status of Hong Kong version 2) - News 2023-07-14
Date: Fri, 14 Jul 2023 08:39:11 +0200
25397 <u8qqif$3v34i$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/ap1n_nw-0V8/m/Oqm6FnR1CAAJ
i går kl. 17:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-mette-frederiksen-og-andre-nordiske-ledere-moedes-med-praesident-biden-i?focusId=6169423
Sean Coogan
Biden: Et ja til Ukraine i Nato nu ville betyde 3. verdenskrig

i går kl. 18:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-mette-frederiksen-og-andre-nordiske-ledere-moedes-med-praesident-biden-i?focusId=6169484
Sean Coogan
Mette Frederiksen efter Nordisk topmøde: Der må ikke komme et
A4-ark mellem Europa og USA

i går kl. 19:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-mette-frederiksen-og-andre-nordiske-ledere-moedes-med-praesident-biden-i?focusId=6169815
Sean Coogan
Ole Ryborg: Hastigt voksende bekymring for kunstig intelligens
i både USA og Europa

i går kl. 20:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-mette-frederiksen-og-andre-nordiske-ledere-moedes-med-praesident-biden-i?focusId=6169998
Sean Coogan
Opsummering og tak for nu

DR S161 fre 14 jul 08:54:47
14.juli dr.dk/nyheder 08:53

BIDEN OVERVEJER FANGEUDVEKSLING

2023-07-14 kl 08.57
4 min. siden
Biden overvejer at få amerikansk journalist hjem fra Rusland ved
fangeudveksling
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/biden-overvejer-faa-amerikansk-journalist-hjem-fra-rusland-ved-fangeudveksling

-

DR S163 fre 14 jul 11:55:16
14.juli dr.dk/nyheder 09:25

KINA HENRETTER BØRNEHAVELÆRER

I dag kl. 09:25
Kina henretter børnehavelærer for at servere forgiftet grød
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/kina-henretter-boernehavelaerer-servere-forgiftet-groed

-

DR S165 fre 14 jul 11:55:16
14.juli dr.dk/nyheder 10:35

RUSLAND VIL FORBYDE KØNSSKIFTE

I dag kl. 10:35
Lov, der forbyder kønsskifte, er stemt halvvejs igennem Ruslands
parlament
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/lov-der-forbyder-koensskifte-er-stemt-halvvejs-igennem-ruslands-parlament

-

Svensk politi giver tilladelse til Tora-afbrænding
I dag kl. 10.43
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-14-svensk-politi-giver-tilladelse-til-tora-afbraending

-

DR S166 fre 14 jul 11:55:16
14.juli dr.dk/nyheder 10:38

TORA-AFBRÆNDING I STOCKHOLM

I dag kl. 10:38
Tora-afbrænding ventet i Stockholm lørdag
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/tora-afbraending-ventet-i-stockholm-loerdag

-

I dag kl. 14:52
Kim Jong-uns magtfulde søster: 'Prisen, USA skal betale for at
provokere os, vil ikke være let'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/kim-jong-uns-magtfulde-soester-prisen-usa-skal-betale-provokere-os-vil-ikke-vaere

Kommentar:

Bare rolig: Du skal nok komme op og dingle i galgen!

-

DR S173 fre 14 jul 17:39:56
14.juli dr.dk/nyheder 15:01

WAGNER-STYRKER TRÆNER SOLDATER

I dag kl. 15:01
Belarusisk forsvarsministerium: Wagner-styrker træner belarusiske
soldater
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/belarusisk-forsvarsministerium-wagner-styrker-traener-belarusiske-soldater

-

DR S176 fre 14 jul 17:39:57
14.juli dr.dk/nyheder 15:48

ERDOGAN ENIG MED PUTIN OM AFTALE

I dag kl. 15:48
Tyrkiets præsident: Enig med Putin i, at kornaftale bør forlænges
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/tyrkiets-praesident-putin-er-gaaet-med-til-forlaenge-kornaftale

[...]

28 min siden (Time now CET 08.59)
Ukraine har nedskudt en række kamikazedroner i nat

Kl. 09.11
Også droneangreb på den russiske side af grænsen

Kl. 09.45
Amerikansk topgeneral: Forholdene på slagmarken er "ikke
ideelle" til F-16-fly

Kl. 10.35
Rusland lukker polsk konsulat – Polen vil nu svare igen

Kl. 11.17
Fire personer har mistet livet i angreb på ukrainske regioner

48 min siden (Time now CET 12.30)
Georgien vil være transitland for russere, der skal til Europa

23 min siden (Time now CET 12.30)
Russiske oligarkers formuer er på niveau med før krigen

Kl. 12.49
62 døde ukrainske soldater overdraget fra Rusland

Kl. 13.13
Statsdumaen vil forlænge russeres år i reserven

Kl. 13.54
Rusland anklager Vesten for at støtte "nuklear terrorisme" efter
dronefund

Kl. 14.01
Wagner-gruppen træner forsvarsstyrker i Belarus

Kl. 15.53
Ingen trussel om invasion fra Belarus, siger Zelenskyj

Kl. 16.37 (Time now CET 18.21)
Medier meldte om en ny kornaftale i hus - men nu afviser Rusland

19 min siden
Ukraine deler video af danske militærdroner i brug

(Time now CET 18.21)

2023-07-14 kl 18.13
25 min. siden
Fodboldspilleren Benjamin Mendy frikendt i voldtægtssager

TV2:
2023-07-14 kl 18.19
Abeunge sluppet fri – zoo lokker med rosiner og vindruer
34 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25398