Biden kalder stormløb i Brasilien et angreb på demokratiet - News 2023-01-09

Biden kalder stormløb i Brasilien et angreb på demokratiet

Subject: Tysk politi anholder iransk mand med planer om kemisk
angreb - News 2023-01-08
Date: Sun, 8 Jan 2023 11:38:33 +0100
24884 <tpe6f9$3qqbh$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/cTEt3e8hoj4/m/ZQZr6sbdBwAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ
[ ... ]
> 206 days after The International Court of Justice ...
>
> UN court:
> Russia must stop war immediately.
> No evidence of genocide of Russian-speaking people in Ukraine before
> invasion
>
> Суд ООН:
> Россия должна немедленно прекратить войну.
> Доказательств геноцида русскоязычных на Украине до вторжения нет

> [...]
https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2022-09-29, day no 272, Russisk kampfly skød missil nær britisk fly

2022-10-08, day no 281, Last warning to Russia

2022-10-11, day no 284, Russians arrested in Norway for espionage

2022-10-15, day no 288, Undersøisk kabel GB-ø Færøerne saboteret

2022-10-17, day no 290, Russian military plane crashed Jejsk55

2022-10-20, day no 293, Undersøisk kabel mellem GB og ø saboteret

2022-10-22, day no 295, 2 russians arrested in Norway for espionage

2022-10-23, day no 296, Russian military plane crashed Irkutsk

2022-11-01, day no 305, Asteroid 2022 RM4

2022-11-09, day no 313, ET *Copyright* 78 Crater/Sphinx/MW1-BB

2022-11-24, day no 329, ET *Copyright* BB-DATA: Sphinx-P1

2022-12-13, day no 347, ET *Copyright* target-DATA: Crater/Sphinx/Jerusalem

2022-12-20, day no 354, Russian gas pipeline hit by explosion

2022-12-22, day no 356, Admiral Kuznetsov aircraft carrier caught fire

Et Ord til dagen:

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43

Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

To varmekraftværker i Donetsk er ramt af raketter, siger Rusland
I dag kl. 11.37
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-08-to-varmekraftvaerker-i-donetsk-er-ramt-af-raketter-siger-rusland

-

I dag kl. 12:09
Ukraine får doneret pansrede kampkøretøjer: ’Vi kan give Ukraine de
konventionelle systemer, som vi har lyst til’
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ukraine-faar-doneret-pansrede-kampkoeretoejer-vi-kan-give-ukraine-de-konventionelle

-

Stor russisk mobilisering vil være et tydeligt tegn, siger ekspert
I dag kl. 12.31
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-08-stor-russisk-mobilisering-vil-vaere-et-tydeligt-tegn-siger-ekspert

Det vil være et "enormt tydeligt tegn på, at det går rigtig dårligt"
for Rusland på slagmarken, hvis præsident Vladimir Putin annoncerer
en ny omfattende mobilisering.

-

DR S162 søn 08 jan 17:12:42
8.januar dr.dk/nyheder 12:49

DRONE SKUDT NED I IRAK

I dag kl. 12:49
Irakisk militær: Har skudt en drone ned nær militærbase med amerikanere
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/irakisk-militaer-har-skudt-en-drone-ned-naer-militaerbase-med-amerikanere

-

Borgmester klager over russisk formand for H.C. Andersen-pris
I dag kl. 13.19
https://nyheder.tv2.dk/lokalt/2023-01-08-borgmester-klager-over-russisk-formand-for-hc-andersen-pris

-

DR S164 søn 08 jan 17:12:42
8.januar dr.dk/nyheder 13:46

SVERIGE KAN IKKE MØDE TYRKISKE KRAV

I dag kl. 13:46
Sverige kan ikke imødekomme alle Tyrkiets krav til Nato-medlemsskab,
siger statsminister
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/sverige-kan-ikke-imoedegaa-alle-tyrkiets-krav-til-nato-medlemsskab-siger

-

DR S166 søn 08 jan 17:12:42
8.januar dr.dk/nyheder 14:22

RUSLAND: 600 DRÆBT I RAKETANGREB

... dræbt flere end 600
ukrainske soldater i et raketangreb på
bygninger i det østlige Ukraine, ...

I dag kl. 14:22
Rusland hævder at have dræbt 600 ukrainske soldater i raketangreb
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-haevder-have-draebt-600-ukrainske-soldater-i-raketangreb

-

Udenrigsministeriet kalder Irans ambassadør til samtale efter henrettelser
I dag kl. 15.08
Opd. I dag kl. 16.20
https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-01-08-udenrigsministeriet-kalder-irans-ambassador-til-samtale-efter-henrettelser

+

DR S168 søn 08 jan 17:12:42
8.januar dr.dk/nyheder 15:24

UDENRIGSMINISTERIET HOLDER SAMTALE
I morgen skal Irans ambassadør i
Danmark til samtale ...

I dag kl. 15:24
Udenrigsministeriet indkalder Irans ambassadør til samtale efter
henrettelser
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/udenrigsministeriet-indkalder-irans-ambassadoer-til-samtale-efter-henrettelser

-

DR S169 søn 08 jan 17:12:42
8.januar dr.dk/nyheder 16:45

STOLTENBERG BEROLIGER NATO-LANDE

2023-01-08 kl 17.28
43 min. siden
Stoltenberg: Ingen fare for russiske angreb mod Nato-lande
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/stoltenberg-ingen-fare-russiske-angreb-mod-nato-lande

-

Rusland hævder kæmpe ukrainsk tabstal - men journalister fandt ingen
spor af lig
I dag kl. 18.32
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-08-rusland-haevder-kaempe-ukrainsk-tabstal-men-journalister-fandt-ingen-spor-af-lig

-

DR S171 søn 08 jan 22:08:33
8.januar dr.dk/nyheder 18:37

FN: 8 MIO. ER FLYGTET FRA UKRAINE

I dag kl. 18:37
FN: Næsten otte millioner mennesker er flygtet fra Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/fn-naesten-otte-millioner-mennesker-er-flygtet-fra-ukraine

-

2023-01-08 kl 23.16
Nu fortæller Prigosjin, hvorfor han vil erobre “kødhakkeren”
50 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-08-nu-fortaeller-prigosjin-hvorfor-han-vil-erobre-koedhakkeren

-

Verdensledere fordømmer invasion
I går kl. 23.38
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-08-verdensledere-fordoemmer-invasion

+

DR S177 man 09 jan 09:24:20
9.januar dr.dk/nyheder 05:44

BIDEN: ET ANGREB PÅ DEMOKRATIET

[ ... ]

- Jeg fordømmer angrebet på demokratiet
og på den fredelige magtoverdragelse i
Brasilien, skriver Biden på Twitter.
- Brasiliens demokratiske institutioner
har vores fulde støtte, og det
brasilianske folks vilje må ikke
undermineres.

I dag kl. 05:44
Biden kalder stormløb i Brasilien et angreb på demokratiet
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/biden-kalder-stormloeb-i-brasilien-et-angreb-paa-demokratiet

-

I dag kl. 07:19
Tysk efterretningsofficer mistænkt for at lække statshemmeligheder til
Rusland
https://www.dr.dk/nyheder/udland/tysk-efterretningsofficer-mistaenkt-laekke-statshemmeligheder-til-rusland

Liveblog: Få seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

29. dec. 2022 kl. 19:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=5135546
Tim Tørnqvist
Aftenoverblik: Det ved vi om dagens missilangreb i Ukraine

_____________________________

(Time now CET xx.xx)

Seneste nyt i krigen i Ukraine
I dag kl. 05.17
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-01-08-seneste-nyt-i-krigen-i-ukraine

Kl. 12.57
Mindst én person har mistet livet i angreb på kraftværk

Kl. 14.02
Rusland hævder at have dræbt 600 i angreb

23 min siden (Time now CET 17.42)
Hviderusland: Datoen er sat for snarlige fællesøvelser

Kl. 18.18
Ukraine afviser, at Rusland skulle have dræbt 600 soldater

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 07.39
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-01-09-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 07.19
Ukraine afviser, at Rusland har dræbt over 600 soldater ved angreb på
kaserne

Kl. 07.30
Zelenskyj: Rusland lyver om missilangreb

49 min siden (Time now CET 09.42)
By midt i Europa er paradis for russiske spioner

(Time now CET 09.42)

2023-01-09 kl 09.32
10 min. siden
Fragtskib med ukrainsk korn er stødt på grund i Suez-kanalen

TV2:
2023-01-09 kl 09.37
Ældre mænd blev brutalt dræbt - nu starter retssag
9 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24885

Paven kalder krigen i Ukraine "en forbrydelse mod Gud og menneskeheden"

Subject: Biden kalder stormløb i Brasilien et angreb på demokratiet
- News 2023-01-09
Date: Mon, 9 Jan 2023 09:43:30 +0100
24885 <tpgk3h$4q5j$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/aTGWSaL_p4w/m/6tLhwBMmCAAJ
DR S119 man 09 jan 12:25:07
9.januar dr.dk/nyheder 10:21

SVERIGE VIL GENINDFØRE CIVILPLIGT

I dag kl. 10:21
Svensk regering vil genindføre civil værnepligt efter 15 års pause
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/svensk-regering-vil-genindfoere-civil-vaernepligt-efter-15-aars-pause

-

I dag kl. 11:31
Populær tysk influencer dækker krigen i Ukraine: ’Det er ikke russerne,
der er de onde’
https://www.dr.dk/nyheder/udland/populaer-tysk-influencer-daekker-krigen-i-ukraine-det-er-ikke-russerne-der-er-de-onde

Kommentar:

Men ikke desto mindre er det dem, der har angribet et andet land og
myrdet i flæng!

Hmm ... (memory on from) ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+The+2.11&version=BPH

2 Tessalonikerne 2:11, Bibelen på hverdagsdansk

Derfor overgiver Gud dem til at blive forført, så de tror på
løgnen.

Det her; det "snerper" hen af noget, der er blevet overmodent (læs:
*råddent*), og dét er et *Endetidsvarsel* om, at *Dommedag* er nært
forstående!

Hmm ... (memory on from) ...

Subject: Jesus-break - Was: USA sender nyt kampkøretøj til krigen –
»den vil ødelægge al russisk panser i Ukraine« -
News 2023-01-0 [2023-01-07]
Date: Sat, 7 Jan 2023 13:26:00 +0100
24882 <tpbocn$3gdlh$1...@news.eternal-september.org>
Jesu Kristi genkomst (The second coming of Jesus Christ)
https://sites.google.com/view/2-coming/files/24-xxx/24-8xx/24-882
https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/LVHeqvNAC50/m/5hs0VIDZCgAJ
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/c05pCvYJw1c/m/VoG6-g6VBwAJ

> Herre!
>
> Der står skrevet i Bibelen at Din Genkomst kan *fremskønnes*:
>
> (
> Se evt. ...
>
> Subject: Messias - News 2022-12-14
> Date: Wed, 14 Dec 2022 08:54:05 +0100
> 24813 <tnbvet$2ol6o$1...@news.eternal-september.org>
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/OcMKU4UG8A8/m/SI1n8naHAwAJ

> )
>
> Mit spørgsmål er derfor:
>
> KAN vi (Menneskeheden) *fremskønne* Din Genkomst så meget, at den
> globale atomkrig helt kan undgås?

OM dette så også inkluderer global atomkrig vides endnu ikke!

Men noget kunne desværre godt tyde på det:

Amos 5.18
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Amo+5.18&version=BPH

Amos 5:18-20, Bibelen på hverdagsdansk

18-20
„Gid Herren dog ville gribe ind!” siger I. Men I aner ikke,
hvad der vil ske, når jeg griber ind! Det bliver en sorgens
dag, ikke en glædens dag. Til den tid ...

Zep 1.14-
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zep+1.14-&version=BPH

Zefanias 1:14-18, Bibelen på hverdagsdansk

14
Min dom vil snart ramme jer.
    Dagen er nær og kommer med hast.
Det bliver en frygtelig dag,
    hvor selv de tapreste mænd vil græde,

Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
    så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

Isa 13.11-12
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+13.11-12&version=BPH

Esajas 13:11-12, Bibelen på hverdagsdansk

11
Jeg, Herren, straffer verden for dens ondskab og de ugudelige
for deres synd. Jeg knuser de stoltes overlegenhed og
tyrannernes hovmod.

12
Når dommen er fuldbyrdet, er der ikke mange tilbage. Til den
tid er mennesker sjældnere end det fineste guld.

Og set i lyset af det, kan man med en vis berettigelse spørge
det russiske folk, OM det var værd at følge *uslingen* i
Kreml ned i Afgrunden° ?

ENHVER med forstanden i behold vil svare *nej*!

[...]

Kl. 09.49
Lavvande i Dnipro-floden gør det nemmere for Ukraine at krydse
frontlinjen, siger prorusser

Kl. 10.31
Det er "et af de blodigste steder på hele frontlinjen", siger Zelenskyj

Kl. 10.40
Paven kalder krigen i Ukraine "en forbrydelse mod Gud"

... "en forbrydelse mod Gud og menneskeheden"

22 min siden (Time now CET 13.49)
To kvinder dræbt af russisk missilangreb på marked

(Time now CET 13.49)

2023-01-09 kl 13.42
10 min. siden
75-årig kvinde er død efter ulykke, hvor hun tilså en hund på vejen

TV2:
2023-01-09 kl 13.44
Overlæges undren fik politiet på sporet af sosu-hjælper: - Det tror jeg
ikke, vi har set før
30 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24886

Putins plan om at presse Europa på energien er endegyldigt slået
fejl, siger råvarestrategichef

Storbritannien måske klar med kampvogne til Ukraine

- News 2023-01-09
Date: Mon, 9 Jan 2023 09:43:30 +0100
24885 <tpgk3h$4q5j$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/aTGWSaL_p4w/m/6tLhwBMmCAAJ
DR S128 man 09 jan 18:32:54
9.januar dr.dk/nyheder 15:52

LØKKE: FLERE SANKTIONER MOD IRAN

I dag kl. 15:52
Løkke vil opfordre EU til at indføre yderligere sanktioner mod Iran
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/loekke-vil-opfordre-eu-til-indfoere-yderligere-sanktioner-mod-iran

-

Vestlige våbenpakker peger mod ukrainsk forårsoffensiv
Jacob Kaarsbo
Senioranalytiker i Tænketanken Europa og tidligere chefanalytiker i FE
I dag kl. 17.25
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-09-vestlige-vaabenpakker-peger-mod-ukrainsk-foraarsoffensiv

-

DR S131 man 09 jan 18:32:54
9.januar dr.dk/nyheder 17:41

FN: OZONLAGET VIL VÆRE HELET I 2066

I dag kl. 17:41
Jordens ozonlag vil være stort set genoprettet i 2040, vurderer FN
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/jordens-ozonlag-vil-vaere-stort-set-genoprettet-i-2040-vurderer-fn

-

2023-01-09 kl 18.53
Putins plan om at presse Europa på energien er endegyldigt slået
fejl, siger råvarestrategichef
21 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-08-putins-plan-om-at-presse-europa-paa-energien-er-endegyldigt-slaaet-fejl-siger

-

Ozonlaget ventes at være normaliseret om 40 år
I dag kl. 19.38
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-09-ozonlaget-ventes-at-vaere-normaliseret-om-40-ar

-

I dag kl. 20:00
Civilpligten er tilbage i Sverige: 'Verden er blevet et mere usikkert sted'
https://www.dr.dk/nyheder/udland/civilpligten-er-tilbage-i-sverige-verden-er-blevet-et-mere-usikkert-sted

-

I dag kl. 21:00
Britiske, spanske, italienske og tyske influencere deler pro-russiske
historier om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/britiske-spanske-italienske-og-tyske-influencere-deler-pro-russiske-historier-om

-

DR S140 man 09 jan 23:00:22
9.januar dr.dk/nyheder 22:07

KRAFTIGE RUS ANGREB MOD SOLEDAR
Ukrainske myndigheder melder om
kraftige russiske angreb mod den
strategisk vigtige by Soledar i
Donetsk-regionen.

I dag kl. 22:07
Meldinger om kraftige russiske angreb mod nøgleby i Donetsk
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/meldinger-om-kraftige-russiske-angreb-mod-noegleby-i-donetsk

-

2023-01-09 kl 23.13
Påstand om missilangreb kan være falsk - men alligevel give god mening
51 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-09-paastand-om-missilangreb-kan-vaere-falsk-men-alligevel-give-god-mening

Russisk påstand om 600 døde ukrainske soldater bliver pure afvist.
Men i Rusland vil mange helt sikkert tro på det, siger dansk
ekspert.

[...]

Kl. 16.31
Storbritannien måske klar med kampvogne

Kl. 17.37
Vesten har våbenpakker på vej til Ukraine, skriver analytiker

Kl. 17.56
Russisk udenrigsminister i kinesisk dialog

Kl. 19.54
Russisk anslag mod lille by nær Bakhmut

Kl. 21.13
Lokale i Bakhmut beder om fredsaftale

9 min siden (Time now CET 23.18)
Næsten intet liv tilbage i landsby, siger Zelenskyj

(Time now CET 23.18)

2023-01-09 kl 23.07
8 min. siden
Biden skal drøfte narkosmugling og illegale indvandrere med Mexico og
Canadas ledere

TV2:
2023-01-09 kl 23.13
Udsæt skattelettelser, og behold store bededag, siger fagbevægelsens formand
18 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24887