UG: USA vil sende efterspurgte langdistance missiler til Ukraine | Happy Yom Kippur, friends ... :-) - News 2023-09-24

UG:
USA vil sende efterspurgte langdistance missiler til Ukraine

Titusindvis samlet til bøn inden stor jødisk helligdag
=>
Happy Yom Kippur, friends ... :-)

UG:
Ukraine vil straffe fjender overalt i verden, siger
efterretningschef
(Crime does NOT pay!)

Norge fordømte Rusland ved FN's generalforsamling

Tusinder er uden mad eller husly efter kampene i
Nagorno-Karabakh

Tidligere ukrainsk betjent beskylder russerne for tortur:
- Jeg svævede mellem liv og død

Mangel på benzin og diesel i Rusland

Ukraine: Russiske generaler ramt i luftangreb på flådehovedkvarter

Hundredetusindvis af russiske mænd flygter fra krigen, hævder
tysk medie

Seks dræbt i russisk landsby efter tidligere soldats druktur

Subject: Uofficielt: Amerikanske langdistance-missiler på vej
til Ukraine - News 2023-09-23
Date: Sat, 23 Sep 2023 10:16:53 +0200
25598 <uem6tm$nfh3$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/4mgxLlcpApE/m/ZhR7GV6TAAAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ

[ ... ]

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?

[ ... ]

> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i
Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme (og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård)!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

Topmoderne jagerfly forsvandt sporløst – pludselig fik alarmcentralen
piloten i røret
I går kl. 17.14
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-09-23-topmoderne-jagerfly-forsvandt-sporloest-pludselig-fik-alarmcentralen-piloten-i-roeret

Mysteriet om et nedstyrtet amerikansk jagerflys skæbnetur vil
ingen ende tage.

-

DR S154 søn 24 sep 09:02:56
23.september dr.dk/nyheder 20:55

RUSSISK MINISTER TALER TIL FN

Ukraines fredsplan er urealistisk, og
krigen vil blive afgjort på slagmarken,
hvis Ukraine og Vesten ikke bløder op i
deres krav. ...

I går kl. 20:55
Russisk udenrigsminister kalder Vesten et 'imperium af løgne'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/russisk-udenrigsminister-vesten-er-et-imperium-af-loegne

Kommentar:

Og sandheden er lige omvendt, at det er psykopaterne fra
Rusland, der *lyver*!

Og ...

ALT, der ikke passer psykopaterne fra Rusland, kan ikke lade
sig gøre, fordi *pattebarnet* bare VIL HAVE alt det, han peger
på; *egocentrisk* møgunge, som han er!

-

Lavrov: Vesten kæmper direkte mod Rusland
I går kl. 21.23
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-09-23-lavrov-vesten-kaemper-direkte-mod-rusland

Kommentar:

Ævl!

Det er Jer psykopater, der har angrebet Jeres fredelige
naboland, fordi I er *tyve*!

I har forvandlet det hele til en *lovløs* planet (ikke blot
Rusland), hvor uret hersker!

Og for dette skal I *straffes*!

Længere er historien ikke!

Down to hell with You and Your men, og må et *demokratisk*
Rusland længe leve, når Jeres onde *kleptokrati* er brast
sammen!

-

Tidligere ukrainsk betjent beskylder russerne for tortur:
- Jeg svævede mellem liv og død
I går kl. 22.14
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-09-23-tidligere-ukrainsk-betjent-beskylder-russerne-for-tortur-jeg-svaevede-mellem-liv-og-doed

-

I går kl. 23:44
Saudi-Arabien til FN's generalforsamling:
'Kongeriget er opsat på at bevare stabilitet på oliemarkedet'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/saudi-arabien-til-fns-generalforsamling-kongeriget-er-opsat-paa-bevare-stabilitet

-

I dag kl. 00:26
Titusindvis samlet til bøn inden stor jødisk helligdag
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/titusindvis-samlet-til-boen-inden-stor-joedisk-helligdag

Der var lørdag tæt pakket ved Grædemuren i Jerusalems gamle
bydel.

... Yom Kippur, ...

Kommentar:

Happy Yom Kippur, friends ... :-)

-

I dag kl. 04:24
Nasa-kapsel vender hjem med tasken fuld af asteroideprøver
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/nasa-kapsel-vender-hjem-med-tasken-fuld-af-asteroideproever

-

I dag kl. 05:54
Tysk medie: Ukrainske kvinder bliver i stigende grad tvunget ud
i prostitution
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/tysk-medie-ukrainske-kvinder-bliver-i-stigende-grad-tvunget-ud-i-prostitution

-

DR S163 søn 24 sep 09:37:13
24.september dr.dk/nyheder 07:33

NORGE FORDØMTE RUSLAND

Norges udviklingsminister, Anne Beathe
Tvinnereim, benyttede sin taletid ved
FN's generalforsamling i går på at
fordømme Ruslands krigsførelse, som
vækker stor bekymring, sagde hun.

- Rusland er vores nabo. Landet er
ansvarlig for et åbenlyst brud på FN-
erklæringen. De har brudt grundlæggende
principper i international ret. Det har
skabt en alvorlig, international krise,
sagde Tvinnerheim ifølge NRK.

- Et permanent medlem af FN's
Sikkerhedsråd forsøger at nægte et
andet FN-medlemslands ret til at
eksistere, tilføjede
udviklingsministeren.

I dag kl. 07:33
Norge fordømte Rusland ved FN's generalforsamling
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/norge-fordoemte-rusland-ved-fns-generalforsamling

Kommentar:

UG

-

DR S166 søn 24 sep 09:37:13
24.september dr.dk/nyheder 09:34

MANGLER MAD I NAGORNO-KARABAKH

2023-09-24 kl 09.43
9 min. siden
Tusinder er uden mad eller husly efter kampene i
Nagorno-Karabakh
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/tusinder-er-uden-mad-eller-husly-efter-kampene-i-nagorno-karabakh

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i går kl. 16:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6476996
Morten Top
Ukraine: Russiske generaler ramt i luftangreb på flådehovedkvarter

i går kl. 20:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6479993
Nanna Nørby Hansen
Vesten er et 'imperium af løgne', mener russisk udenrigsminister

Kommentar: Se ovenfor

i dag kl. 03:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6480616
Nanna Nørby Hansen
USA vil sende efterspurgte langdistance missiler til Ukraine

Ukraine vil dog forpligte sig til ikke at gøre russisk
territorie for mål med missilerne, skriver The Guardian.

Kommentar:

UG

i dag kl. 07:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6480924
Maja Lærke Maach
Norge fordømte Rusland ved FN's generalforsamling

i dag kl. 07:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6480954
Maja Lærke Maach
17.600 ton ukrainsk hvede når frem til Tyrkiet

21 min. siden (Time now CET 10.12)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6481281
Ida Meesenburg
Ukrainsk guvernør: Wagner-styrker er formodentlig set ved
fronten igen

(Time now CET 10.12)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 06.36
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-09-23-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 14.52
Ukraine bag nyt missilangreb mod Sevastopol, hævder Rusland

Kl. 15.32
Zelenskyj i improviseret lufthavnsmøde

Kl. 17.43
Ukrainsk gennembrud er vigtigt, men ikke afgørende, siger lektor
ved Forsvarsakademiet

Kommentar:

Først den dag Hitler - øh, jeg mener Psykopatus-Putin - er død
og dermed borte fra magten i Rusland, har vi, Menneskeheden, er
reel *overlevelseschance*. Ind-til-da er vi alle på planeten i
*livsfare*, fordi vbi jo lever i atomalderen (og den kan
desværre ikke annulleres og dermed gøres om)!

Ved *Lov* skal land bygges, står der her i Danmark på en
Retsbygning. Og på tilsvarende vis vil Menneskeheden kunne øge
dets overlevelseschancer, dersom International Lov får lov at
herske over psykopater und so weiter! Chancen øges i hvert fald,
skønner jeg (og måske også vores venner derude i Rummet), apropos
Crime does NOT pay!

Længere er historien nok ikke!

Kl. 18.19
Hundredetusindvis af russiske mænd flygter fra krigen, hævder
tysk medie

Kl. 19.04
Varm mad fra Ikast skal lune i Ukraine

Kl. 19.41
USA og NATO splitter mennesker i fjendtlige blokke, siger
Ruslands udenrigsminister

Kommentar:

Ævl!

NATO er en *forsvars*-alliance, netop fordi små lande (som nu
fx os her i Danmark) jo ikke har en jordisk chance for at
overleve, dersom en ondsindet magt (fx Jer i Rusland) angreb os!

NATO har således INGEN intentioner om at angribe andre lande og
stjæle deres landområder!

Så ... Skråt op med alle din *løgne*! Du hører til i helvede!

Længere er historien ikke!

Åh ...

ET!

HVORFOR er denne *møgunge* IKKE allerede blevet *afstraffet*
(fx med en asteroide-fuldtræffer)?

I hvor lang tid skal vi, Menneskeheder, plages med djævelens
slangeyngel?

Det ender jo med, at vi alle her på jorden omkommer, hvis der
ikke sættes en stopper for disse psykopaters voldelige hærgen!

Please *understand*!

Vil du have behandler din kone på samme måde?

Næppe (skønner jeg)!

Det må da selv kunstig intelligens (AI) kunne indse!

Kl. 23.01
Tre skibe passerer gennem Sortehavets korridor

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 06.20
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-09-24-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 06.20
Ukraine vil straffe fjender overalt i verden, siger
efterretningschef

Kommentar:

UG

Because:
Crime does NOT pay!

Kl. 07.11
Seks dræbt i russisk landsby efter tidligere soldats druktur

Kl. 07.31
Ny skibsladning på 17.600 ton hvede når Tyrkiet

Kl. 08.06
Ukrainsk by angrebet med artilleri og droner

Kl. 08.23
Mangel på benzin og diesel i Rusland

25 min siden (Time now CET 10.29)
Rusland intensiverer angreb i Kherson

(Time now CET 10.29)

2023-09-24 kl 09.43
9 min. siden
Tusinder er uden mad eller husly efter kampene i Nagorno-Karabakh

TV2:
2023-09-24 kl 09.55
Kommune bruges i svindelnummer – nu advarer politiet
27 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25602

Joakim von And

On Sunday, September 24, 2023 at 11:32:38 AM UTC+3, Kall, Mogens wrote:
> [...]
> USA vil sende efterspurgte langdistance missiler til Ukraine
>
> Titusindvis samlet til bøn inden stor jødisk helligdag

Tak. Djakuyo.

USA-exgeneral har en opsang til dem, der kalder sig Ukraines
venner: »Tag et kort! Åbn en historiebog!«

Advokater forbereder sag om krigsforbrydelser: Rusland bruger
sult som krigsvåben

Subject: UG: USA vil sende efterspurgte langdistance missiler
Date: Sun, 24 Sep 2023 10:32:33 +0200
25602 <ueos72$19cvm$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/aCh9oeMMPss/m/BbXKIc3iAAAJ
Generalen har en opsang til dem, der kalder sig Ukraines venner:
»Tag et kort! Åbn en historiebog!«
Søndag d. 24. september 2023, kl. 08.35
https://www.berlingske.dk/internationalt/generalen-har-en-opsang-til-dem-der-kalder-sig-ukraines-venner-tag

Vi bryster os af vores støtte til Ukraine, men vores hjælp er
stadig halvhjertet og tynget af uforståelig angst. Sådan lyder
opsangen fra en pensioneret amerikansk topgeneral. Vi bøjer os
for Ruslands atomtrusler, og det er måske det største problem,
mener han.

Ordene bliver brugt tit, og de gør generalen lige pikeret hver
gang.

På overfladen kan det nemlig lyde opmuntrende, når Joe Biden
endnu en gang lover USAs opbakning til Ukraine med ord som »vi
er med jer, og vi forbliver med jer«.

Men en garvet militærmand som Ben Hodges bider mest af alt
mærke i, hvad den amerikanske præsident ikke siger.

Kommentar:

Gad vide om generalen tænker på fx dette kort:

Territorial evolution of Russia
https://en.wikipedia.org/wiki/Territorial_evolution_of_Russia
=>
Territorial Expansion of Russia, 1300–1945
https://en.wikipedia.org/wiki/File:Territorial_Expansion_of_Russia.svg
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4a/Territorial_Expansion_of_Russia.svg
2,560 × 1,990 pixels:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4a/Territorial_Expansion_of_Russia.svg/2560px-Territorial_Expansion_of_Russia.svg.png

Se tillige fx ...

Ben Hodges
https://en.wikipedia.org/wiki/Ben_Hodges

I dag kl. 11:20
Advokater forbereder sag om krigsforbrydelser: Rusland bruger
sult som krigsvåben
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/advokater-forbereder-sag-om-krigsforbrydelser-rusland-bruger-sult-som-krigsvaaben

-

Narkobaroner spreder frygt i toppen af shippingbranchen: - Man
kan ikke begribe, hvor voldelige de er
I dag kl. 12.52
https://nyheder.tv2.dk/business/2023-09-22-narkobaroner-spreder-frygt-i-toppen-af-shippingbranchen-man-kan-ikke-begribe-hvor-voldelige-de-er

-

På en rejse tilbage i tiden: Rumkapsel kan give svar om liv på
Jorden og i rummet
I dag kl. 12:55
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/paa-en-rejse-tilbage-i-tiden-rumkapsel-kan-give-svar-om-liv-paa-jorden-og-i

Efter syv år i rummet flyver rumsonden Osiris-Rex i eftermiddag
forbi Jorden for at aflevere sine prøver fra asteroiden Bennu.

-

I dag kl. 14:02
30 personer er omringet i Kosovo: Premierminister fordømmer
politidrab som en terrorhandling
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/30-personer-er-omringet-i-kosovo-premierminister-fordoemmer-politidrab-som-en

... og hævder, at de serbiske myndigheder har spillet en rolle
i angrebet.

Kommentar:

Det kommer "lidt" for belejligt for Putin (og det ender med
global atomkrig, hvis ikke den mand bliver stoppet i sin
kyniske *psykopatiske* voldelige adfærd)!

Time now to global suicide:
T-2 years and 4 mounth and around 6 days!

-

"Historisk" NASA-kapsel vender søndag hjem med asteroideprøver
I dag kl. 15.10
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-09-24-historisk-nasa-kapsel-vender-soendag-hjem-med-asteroideproever

-

2023-09-24 kl 17.26
41 min. siden
Over 500 kunstnere har nu skrevet under på kritik af lov mod
koranafbrændinger
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/over-500-kunstnere-har-nu-skrevet-under-paa-kritik-af-lov-mod-koranafbraendinger

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 11:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6481465
Maja Lærke Maach
Forbereder sag til straffedomstol: Rusland bruger sult som
våben

i dag kl. 14:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6482062
Morten Top
Administrationsbygning i russisk by ramt af droneangreb

i dag kl. 15:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6482352
Morten Top
To dræbt og syv såret efter angreb på Kherson

i dag kl. 12:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6481749
Morten Top
Besættelsesmagten i Donetsk indfører udgangsforbud og
telefonovervågning

(Time now CET 17.39)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 06.20
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-09-24-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 10.39
Zelenskyj mødtes med amerikanske rigmænd

Kl. 11.07
Offentlig bygning i russisk by ramt af drone

Kl. 12.29
Russiskbesat region indfører censur og udgangsforbud

Kl. 15.06
Ukrainsk toglinje kører til frontlinjen hver dag

Kl. 15.39
Russisk by aflyser fyrværkerishow efter droneangreb

Kl. 16.39
Zelenskyj rejste via Polen uden at veksle ord med toppolitikere

25 min siden (Time now CET 17.41)
Ukrainsk luftvåben advarer om luftangreb i flere regioner

(Time now CET 17.41)

2023-09-24 kl 17.26
21 min. siden
00'er-stjernen Usher booket til Super Bowls ikoniske pauseshow

TV2:
2023-09-24 kl 17.34
Værksteder nægter at fjerne kalendere
6 min siden