Uofficielt: Amerikanske langdistance-missiler på vej til Ukraine - News 2023-09-23

Uofficielt: Amerikanske langdistance-missiler på vej til Ukraine

-

Kall, Mogens skrev:

Subject: Biden taler til Zelenskyj: Rusland står i vejen for
fred. Polsk premierminister misforstået - News 2023-09-22
Date: Fri, 22 Sep 2023 08:59:36 +0200
25597 <ueje0p$2lvq$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/TKce2O45sOU/m/GjvJWZFAAAAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> Russia (Psychopath-istan + Kleptokratistan)
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ

[ ... ]

> 206 days after The International Court of Justice ...
>
> UN court:
> Russia must stop war immediately.
> No evidence of genocide of Russian-speaking people in Ukraine before
> invasion
>
> Суд ООН:
> Россия должна немедленно прекратить войну.
> Доказательств геноцида русскоязычных на Украине до вторжения нет
>
> https://www.icj-cij.org/

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-FR.pdf

[ ... ]

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?

[ ... ]

> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i
Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme (og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård)!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

Shechem
https://en.wikipedia.org/wiki/Shechem

32.213618, 35.281993

I dag kl. 10:12
Aserbajdsjan åbner for amnesti til soldater, der lægger våbnene
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/aserbajdsjan-aabner-amnesti-til-soldater-der-laegger-vaabnene

-

DR S169 fre 22 sep 18:24:35
22.september dr.dk/nyheder 11:45

FLERE KORNSKIBE PÅ VEJ TIL UKRAINE

I dag kl. 11:45
Lastet med tonsvis af hvede: Flere fragtskibe på vej til og fra
Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/laesset-med-tonsvis-af-hvede-flere-fragtskibe-paa-vej-til-og-fra-ukraine

-

DR S172 fre 22 sep 18:24:35
22.september dr.dk/nyheder 12:09

SYRIEN OG KINA INDGÅR PARTNERSKAB

Kommentar:

Både Syrien OG Cannibalistan SKAL boykottes, da begge lande
desværre IKK er demokratiske og derfor til SKADE for
Menneskeheden!

-

I dag kl. 12:09
Xi: Syrien og Kina indgår et strategisk partnerskab
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/xi-syrien-og-kina-indgaar-et-strategisk-partnerskab

Kommentar:

Og ryger begge i afgrunden, og folket overtager magten og
indfører demokrati i både Syrien og Kina!

-

DR S115 fre 22 sep 22:36:18
22.september dr.dk/nyheder 15:01

IFM OM KORANLOV

I dag kl. 15:01
Institut for Menneskerettigheder: Lovforslag mod
koranafbrændinger vil indskrænke ytringsfriheden
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/institut-menneskerettigheder-lovforslag-mod-koranafbraendinger-vil-indskraenke

Kommentar:

Ja, og hva' så?

Der findes jo OGSÅ andre love, der indskrænker ytringsfriheden
fx. mht. bagtalelse og bagvaskelse!

Så ...

Klap lige hesten!

-

OVERBLIK: Kommende koranlov 'indskrænker ytringsfriheden', er
'upræcis' og 'tvetydig'
I går kl. 16:03
https://www.dr.dk/nyheder/politik/overblik-kommende-koranlov-indskraenker-ytringsfriheden-er-upraecis-og-tvetydig

Høringsfristen for lovforslaget om at stoppe koranafbrændinger
udløber i dag. Her kan du få et overblik over, hvad flere
aktører mener om regeringens planer.

-

Forsvarskorrespondent: 'Ukraine har fundet et svagt punkt'
I går kl. 16:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/forsvarskorrespondent-ukraine-har-fundet-et-svagt-punkt

Russiske installationer på Krim-halvøen er ofte udsat for
angreb, påpeger DR's forsvarskorrespondent Mads Korsager.

[ ... ]

Et svagt punkt i luftforsvaret

Angrebene sætter russerne i en prekær situation, hvor man kan
blive tvunget forstærke forsvaret på Krim og dermed svække sig
andre steder, forklarer Mads Korsager.

-

Vandmænd er klogere end først antaget, viser nyt studie - og det
rokker ved vores forståelse af hjernen
I går kl. 17:00
https://www.dr.dk/nyheder/viden/natur/vandmaend-er-klogere-end-foerst-antaget-viser-nyt-studie-og-det-rokker-ved-vores

Den er på størrelse med en fingernegl og bruger 24 øjne til at
navigere med en langt mere kompleks bevidsthed, end forskerne
troede var muligt.

-

Kostråd siger, vi skal spise flere bælgfrugter, men vi køber
dem ikke: Her er fem opskrifter
I går kl. 18:10
https://www.dr.dk/nyheder/indland/vil-du-ogsaa-spise-flere-linser-og-boenner-her-er-de-ultimative-baelgfrugts

Danskerne køber i dag, hvad der svarer til 8 gram bælgfrugt om
dagen. Kostråd anbefaler 100 gram.

-

DR S130 lør 23 sep 09:29:16
22.september dr.dk/nyheder 19:25

RUSLAND: SOLDATER AFLEVERER VÅBEN

I går kl. 19:25
Rusland: Soldater i Nagorno-Karabakh er begyndt at aflevere våben
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-soldater-i-nagorno-karabakh-er-begyndt-aflevere-vaaben

-

DR S131 lør 23 sep 09:28:47
22.september dr.dk/nyheder 19:39

ORGANISATION SIGER UNDSKYLDNING

I går kl. 19:39
Kristen organisation giver undskyldning til børn udsat for
overgreb
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/kristen-organisation-giver-undskyldning-til-boern-udsat-overgreb

Ledelsen i den kristne organisation Luthersk Mission giver nu
officielt en undskyldning til børn, der har været udsat for
seksuelle ovegreb i deres tid på børnehjemmet Solgården i Tarm
i årene 1949-1976.

-

FN med opsang til Danmark:
Grønlændere har ikke de rettigheder, de har krav på
I går kl. 20:20
https://www.dr.dk/nyheder/indland/fn-med-opsang-til-danmark-groenlaendere-har-ikke-de-rettigheder-de-har-krav-paa

Manglen på viden om Grønland præger det danske system, fastslår
ny rapport, der kommer med anbefalinger til at bekæmpe fordomme
mod grønlændere i Danmark.

-

25 kilometer fra russernes livgivende forsyningslinje kæmper
ukrainerne en kamp meter for meter
I går kl. 20:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/25-kilometer-fra-russernes-livgivende-forsyningslinje-kaemper-ukrainerne-en-kamp

Efter måneders stilstand har der den seneste tid været meldinger
om små, men vigtige fremskridt for Ukraine i krigen mod Rusland.

-

I dag kl. 06:37
Dansk miljøchef i FN: Vi kan ikke genanvende os ud af klimakrisen
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/dansk-miljoechef-i-fn-vi-kan-ikke-genanvende-os-ud-af-klimakrisen

-

Sæsonen for 'energiterror' er i gang:
Ukraine gør klar til endnu en vinter med strømafbrydelser
27 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/saesonen-energiterror-er-i-gang-ukraine-goer-klar-til-endnu-en-vinter-med

Ifølge den ukrainske premierminister er Ukraine stærkere og
bedre forberedt denne vinter.

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

19 min. siden (Time now CET 08.56)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6470684
Rasmus Christiansen
Skib læsset med kornsorter forlader Sortehavet

________________________________

(Time now CET 08.56)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.26
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-09-22-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

22 min siden (Time now CET 08.58)
Nordkorea styrker båndet til Rusland

____________________________

(Time now CET 08.58)

Deadline:

DR text-TV:
146

DR:
2023-09-23 kl 09.58
Sæsonen for 'energiterror' er i gang: Ukraine gør klar til endnu en
vinter med strømafbrydelser
27 min. siden

TV2:
2023-09-22 kl 08.32
Pape vil styrke reserven med 50.000 personer
I dag kl. 07.26

- -
Last OUTPUT: 23303 <61ecf341$0$697$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.test/c/MRWueyeFrn8/m/8un3DEP4FAAJ
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25598

USA vil give Ukraine langtrækkende missiler – særligt ét mål er
oplagt, siger militæranalytiker

Hvis amerikanske missiler mangler i Ukraines værktøjskasse, vil
det forlænge krigen

Russisk flådehovedkvarter meldes ramt af missil

Vinteren vil ikke sinke modoffensiven, siger ukrainsk general

Russisk topgeneral såret på flådebase, hævder Ukraine

UG: Russisk hockeystjerne kritiserer krigen

Ukrainsk general bekræfter gennembrud

-

Kall, Mogens skrev:

Subject: Uofficielt: Amerikanske langdistance-missiler på vej
til Ukraine - News 2023-09-23
Date: Sat, 23 Sep 2023 10:16:53 +0200
25598 <uem6tm$nfh3$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/4mgxLlcpApE/m/ZhR7GV6TAAAJ
Joseph's Tomb (Josefs grav)
32.21316512577944, 35.28501791295273
https://maps.app.goo.gl/iv6z7ZCvLJaCnmcDA
109,23 km (67,87 mi) to Sodom (Bab edh-Dhra)
78,31 km (48,66 mi) to Hebron, Cave of the Patriarchs
78,13 km (48,55 mi) to Hebron-test-3
74,96 km (46,58 mi) to Hebron, Mamre
48,61 km (30,21 mi) to Temple, Jerusalem
40,88 km (25,40 mi) to Tel Jericho
17,5044 km (10,88 mi) to Shiloh (near as directly south from Tomb)
17,5 * 4 = 70
17,5 * 10 = 175
=>
11.650,79 km (7.239,47 mi) to Crater-3447
11.650,79 * 600/ 40.030,2362 = 174,6298 Global-600-units

175 - 174,6298 = 0,3702
(175 - 174,6298) * 40.030,2361 / 600 = 24,6987 km

(
Hmm ... 24,7 ... 247

Compare with ...

Gen 47:28
Jakob levede i Ægypten i sytten År, så at Jakobs Levetid blev
147 År.
)

Distance Joseph's Tomb (Josefs grav) to Sodom via Tel Jericho
110,04 km (68,37 mi)

(
Distance Joseph's Tomb (Josefs grav) to Sodom-50-115-193 via Sodom
110,13 km (68,43 mi)

Distance Joseph's Tomb (Josefs grav) to Sodom via Sodom-50-115-193
110,53 km (68,68 mi)
)

Compare with ...

Gen 50:22
Josef blev nu i Ægypten, både han og hans Faders Hus, og Josef
blev 110 År gammel.

-

Distance Crater-3447 Temple:
11.676,6667

11.676,6667 * 600 / 40.030,2361 = 175,017704
Compare with 17,5044 _____________175,044

Danske kampvogne doneret til Ukraine er fyldt med fejl
I går kl. 09.44
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-09-21-danske-kampvogne-doneret-til-ukraine-er-fyldt-med-fejl

-

Russiske fredsstyrker dræbt i gennemhullet bil – men denne gang er
reaktionen fra Kreml behersket
I går kl. 22.36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-09-22-russiske-fredsstyrker-draebt-i-gennemhullet-bil-men-denne-gang-er-reaktionen-fra-kreml-behersket

Rusland fastslår, at Aserbajdsjan har undskyldt drabene, og
fortsætter samarbejdet. For 15 år siden fik drab på
fredsstyrker Putin til at love hævn.

-

Hovedkvarter for Ruslands sortehavsflåde meldes ramt af
missilangreb
I går kl. 15.12
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-09-22-hovedkvarter-for-ruslands-sortehavsflaade-meldes-ramt-af-missilangreb

-

Luthersk Mission undskylder for overgreb på børnehjem
I går kl. 19.40
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-09-22-luthersk-mission-undskylder-for-overgreb-paa-boernehjem

-

Der kan være "børnesygdomme" i gamle kampvogne, erkender
Troels Lund Poulsen
I går kl. 22.04
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-09-22-der-kan-vaere-boernesygdomme-i-gamle-kampvogne-erkender-troels-lund-poulsen

-

USA vil give Ukraine langtrækkende missiler – særligt ét mål er
oplagt, siger militæranalytiker
I dag kl. 08.17

Men med den forventede våbenleverance fra USA vil Ukraine få
adgang til langt mere tung ammunition.

[ ... ]

Flere angreb mod Krim

Særligt ét sted vil ifølge militæranalytikeren være et oplagt
mål for Ukraine – den besatte Krim-halvø.

Anders Puck Nielsen mener ikke, at ATACMS-missilerne vil kunne
ramme den vigtige Kertj-bro, der forbinder Krim-halvøen med det
russiske fastland.

-

Hvis amerikanske missiler mangler i Ukraines værktøjskasse, vil
det forlænge krigen
Jacob Kaarsbo
Senioranalytiker i Tænketanken Europa og tidligere chefanalytiker i FE
I dag kl. 10.02
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-09-23-hvis-amerikanske-missiler-mangler-i-ukraines-vaerktoejskasse-vil-det-forlaenge-krigen

-

DR S148 lør 23 sep 13:06:49
23.september dr.dk/nyheder 11:21

KINA I SAMARBEJDE MED ØSTTIMOR

I dag kl. 11:21
Kina indgår tættere samarbejde med Østtimor - blandt andet militært
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/kina-indgaar-taettere-samarbejde-med-oesttimor-blandt-andet-militaert

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i går kl. 09:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6470800
Rasmus Christiansen
Amerikansk avis: Ukraine er lykkedes med at bryde igennem
russisk forsvarslinje med pansret køretøj

i går kl. 09:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6470845
Rasmus Christiansen
Mindst én person omkommet efter russiske angreb

i går kl. 09:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6470943
Rasmus Christiansen
16 personer såret i Donetsk

i går kl. 10:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6471071
Rasmus Christiansen
Flere kornskibe på vej til Ukraine

i går kl. 10:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6471186
Rasmus Christiansen
Rusland: Vi har nedskudt missiler og droner omkring Krimhalvøen

i går kl. 10:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6471207
Rasmus Christiansen
Rusland og Belarus starter fælles militærøvelse

i går kl. 12:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6471553
Rasmus Christiansen
Overblik

i går kl. 13:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6471844
Morten Top
Russisk flådehovedkvarter meldes ramt af missil

i går kl. 13:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6471878
Morten Top
Russisk forsvarsministerium: Én savnes efter Sevastopol-angreb

i går kl. 14:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6471965
Morten Top
Ukrainsk general antyder, at flyvevåbnet står bag Sevastopol-angreb

i går kl. 14:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6472005
Morten Top
Krim tilsyneladende også ramt af cyberangreb

i går kl. 16:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6472265
Morten Top
Forsvarskorrespondent: Ukraine har fundet et svagt punkt

i går kl. 16:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6472415
Morten Top
Ukraine tager ansvar for missilangreb i Sevastopol

i går kl. 18:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6472841
Morten Top
En dræbt og 15 såret i ukrainsk by

i går kl. 20:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6473571
Morten Top
Canada lover træning af ukrainske F-16-piloter

i dag kl. 08:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6475105
Anna Danielsen Gille
Ungarsk minister: Nye sanktioner mod Rusland vil skade Europa mere

Kommentar:

Ja, men det er der ikke noget at gøre ved. Nu gælder det om at
hjælpe Ukraine, så Putin IKKE vinder krigen!

i dag kl. 09:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6475323
Anna Danielsen Gille
Ukraine er forberedt på vinter med strømafbrydelser

i dag kl. 11:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6475605
Anna Danielsen Gille
Iraks premierminister besøger Rusland 'i løbet af de kommende uger'

i dag kl. 13:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6475997
Anna Danielsen Gille
Wagner-afhopper i Norge anholdt ved grænsen til Rusland

(Time now CET 14.23)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.26
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-09-22-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 13.26
Rusland: Missil rammer den russiske flåde i Sortehavet

Kl. 14.33
Rusland planlægger at skrue op for forsvarsudgifterne

Kl. 15.11
To fragtskibe på vej til Afrika og Asien med korn fra Ukraine

Kl. 15.53
Ukraine tager skylden for angreb på russisk flåde

Kl. 16.51
Letland vil forbyde russiske biler

Kl. 17.16
Rusland: Stort cyberangreb på Krim

Kl. 17.57
Biden vil sende langtrækkende missiler til Ukraine

Kl. 18.39
Civile dræbt ved russisk angreb i Kremenchuk

Kl. 19.24
Rusland: Armenske soldater i omstridt region afleverer våben

Kl. 19.44
Guvernør: Mindst én dræbt og 15 såret ved russisk angreb

Kl. 20.01
Polsk premierminister anklager Zelenskyj for at fornærme Polen

Kl. 20.26
Trudeau lover Ukraine yderligere 3,3 milliarder kroner i militær
støtte

Kl. 21.23
Rumænsk premierminister besøger Kyiv

Kl. 21.43
Her bliver russisk flåde angrebet

Kl. 22.38
Én død og 31 såret ved russisk angreb i Kremenchuk

Kl. 23.01
Ung mand anholdt for forsøg på at krydse grænse mellem Norge og Rusland

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 06.36
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-09-23-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 06.36
Meldinger om eksplosioner

Kl. 06.41
Vinteren vil ikke sinke modoffensiven, siger ukrainsk general

Kl. 07.21
Russisk topgeneral såret på flådebase, hævder Ukraine

Kl. 08.01
Luftalarm i Sevastopol

Kl. 08.41
Briter: Russisk eliteenhed er billedet på militærets "ekstreme
frafald"

Kl. 10.13
Russisk hockeystjerne kritiserer krigen

Kommentar:

UG

Kl. 11.38
General bekræfter gennembrud

... ved landsbyen Verbove.

Kommentar:

Map:

47.42783772920905, 35.989428792904110
https://maps.app.goo.gl/edKMq8DXEzs3hXWr9

49 min siden (Time now CET 14.40)
Wagner-afhopper anholdt i Norge

(Time now CET 14.40)

Deadline:

DR text-TV:
149

DR:
2023-09-23 kl 14.04
59 min. siden
42-årig mand død i forbindelse med anholdelse på Køge-egnen

TV2:
2023-09-23 kl 14.07
42-årig mand død under anholdelse
58 min siden

- -
Last OUTPUT: 23303 <61ecf341$0$697$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.test/c/MRWueyeFrn8/m/8un3DEP4FAAJ
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25599

Artilleri af plastik og træ narrer russiske missiler ved fronten

Pave Frans: Europa må ændre syn på flygtninge

-

Kall, Mogens skrev:

til Ukraine - News 2023-09-23
Date: Sat, 23 Sep 2023 10:16:53 +0200
25598 <uem6tm$nfh3$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/4mgxLlcpApE/m/ZhR7GV6TAAAJ
DR S151 lør 23 sep 17:34:29
23.september dr.dk/nyheder 13:57

WAGNER-AFHOPPER ANHOLDT I NORGE

I dag kl. 13:57
Wagner-afhopper i Norge anholdt ved grænsen til Rusland
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/wagner-afhopper-i-norge-anholdt-ved-graensen-til-rusland

-

DR S152 lør 23 sep 17:34:29
23.september dr.dk/nyheder 15:39

PAVE FRANS: EUROPA MÅ ÆNDRE SYN

I dag kl. 15:39
Pave Frans: Europa må ændre syn på flygtninge
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/pave-frans-europa-maa-aendre-syn-paa-flygtninge

Kommentar:

Helt så simpelt kan tingene IKKE stilles op, synes jeg, fordi ...

ALTING har en konsekvens!

Når man vælger at sætte al, AL for mange børn i verden, da vil
der jo på et tidspunkt opstå problemer vedr. *overbefolkning*.

Og det er dét, der er tilfældet her, skønner jeg.

Ved at tilbyde folk bolig i Europa, *forhales* blot den bidende
nødvendige *erkendelse* i moderlandene, at de har et problem, og
at dette IKKE bare kan løses ved at *eksportere* problemerne
herop til Europa.

Bevares!

SELVFØLGELIG skal vi da hjælpe folk, men ...

Vær *realister*:

Vores globale klima er ved at bryde sammen, fordi man ikke vil
tage de nødvendige beslutninger: *familieplanlægning*, apropos ...

Family planning (Familieplanlægning) ... Sorry. Link not ready,
yet. See until then Climate
https://sites.google.com/view/kall-climate/files/25-xxx/25-4xx/25-423

I den Katolske Kirke lærer man, at man IKKE må forhindre livet
i at blive undfanget. Prævention er derfor mere eller mindre
forbudt.

Undskyld, men jeg bliver nødt til at sige det lige ud:

*Idioti* hedder det på dansk, og er nært beslægtet med religiøs
*galskab*!

(fordi det er så bund hamprende *uansvarligt*)

Og mere bør jeg nok ikke sige i dag angående dette.

(Men kom nu til *fornuft*, alle I præster i den Katolske Kirke:
Vi må og skal redde denne planet, FØREND det er for sent!)

-

Artilleri af plastik og træ narrer russiske missiler ved fronten
I dag kl. 15:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/artilleri-af-plastik-og-trae-narrer-russiske-missiler-ved-fronten

Ifølge virksomhed bag kopi-artilleri spilder russerne missiler
for millioner af kroner på at ramme falske våbensystemer.

[...]

_____________________________

(Time now CET 14.23)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 06.36