Det franske parlament opfordrer EU til at få Wagner-gruppen på terrorliste - News 2023-05-10

Ukraine har nedskudt russisk missil med nye våben fra USA

Det franske parlament opfordrer EU til at få Wagner-gruppen på terrorliste

Russisk malware har i næsten 20 år stjålet oplysninger fra 50 lande

-

Kall, Mogens skrev:

Subject: Putin kaldte sit nye missil "uovervindeligt", men så
ramte virkeligheden - News 2023-05-09
Date: Tue, 9 May 2023 10:56:58 +0200
25189 <u3d1sq$7duv$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/Ri7Ocrm0mpA/m/VlCf-RQUAQAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?
[ ... ]
> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

[ ... ]

2
„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

[ ... ]

18
... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43

Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

I går kl. 20:04
Ruslands ambassadør udtaler sig for første gang om flådeskibes mørklagte
operationer
https://www.dr.dk/nyheder/indland/moerklagt/ruslands-ambassadoer-udtaler-sig-foerste-gang-til-dr-om-flaadeskibes

-

DR S118 ons 10 maj 06:50:24
9.maj dr.dk/nyheder 20:52

JOURNALIST DRÆBT I RAKETANGREB

I går kl. 20:52
Journalist dræbt i raketangreb nær Bakhmut
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/journalist-draebt-i-raketangreb-naer-bakhmut

-

I går kl. 21:00
Trump skal betale erstatning for seksuelt overgreb i 90'erne
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/trump-skal-betale-erstatning-seksuelt-overgreb-i-90erne

-

DR S119 ons 10 maj 06:50:24
9.maj dr.dk/nyheder 21:22

FN: FORDOBLING AF MENNESKER FLYGTER

I går kl. 21:22
FN: Fordobling af mennesker på flugt fra konflikten i Sudan
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/fn-fordobling-af-mennesker-paa-flugt-fra-konflikten-i-sudan

-

I går kl. 21:29
Efter endnu et verbalt angreb fra Wagner-leder:
'Han gør mange ting, der er risikable for hans liv'
https://www.dr.dk/nyheder/udland/efter-endnu-et-verbalt-angreb-fra-wagner-leder-han-goer-mange-ting-der-er-risikable

-

DR S123 ons 10 maj 06:50:24
9.maj dr.dk/nyheder 23:49

PARLAMENT VIL HAVE GRUPPE PÅ LISTE

I går kl. 23:49
Det franske parlament opfordrer EU til at få Wagner-gruppen på terrorliste
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/det-franske-parlament-opfordrer-eu-til-faa-wagner-gruppen-paa-terrorliste

-

Franske lovgivere vil skrive Wagner-gruppen på EU's terrorliste
I dag kl. 05.20
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-10-franske-lovgivere-vil-skrive-wagner-gruppen-pa-eus-terrorliste

-

DR S126 ons 10 maj 06:50:24
10.maj dr.dk/nyheder 05:33

FIRE DRÆBT VED TUNESISK SYNAGOGE

I dag kl. 05:33
Fire dræbt ved tunesisk mål for jødiske pilgrimsrejsende
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/fire-draebt-ved-tunesisk-maal-joediske-pilgrimsrejsende

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

21. mar. 2023 kl. 17:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=5664759
Morten Top
Putin: Kinesisk plan kan være basis for fred

____________________________

(Time now CET xx.xx)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.18
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-09-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 19.23
Ingen russisk atomvåbenaktivitet trods trusler

Kl. 19.36
Russisk malware har i næsten 20 år stjålet oplysninger fra 50 lande

Kl. 19.52
Journalist dræbt i Ukraine

Kl. 20.29
Ukraine har allerede ressourcer til at genvinde territorium, siger Blinken

Kl. 20.37
Nationalforsamling vil registrere Wagner-gruppen som terrororganisation

Kl. 21.31
Rusland vil fremsætte "stærk protest" over polske demonstrationer

Kl. 21.40
Russiske raketter sårer tre

Kl. 22.40
Ukraine har nedskudt russisk missil med nye våben fra USA

Kl. 23.08
Ukrainske familier tvangsevakueres i Zaporizjzja, siger Ukraine

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.32
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-10-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.31
Ukraines modoffensiv vil ikke blive et afgørende gennembrud,
siger britisk udenrigsminister

Kl. 05.50
Macron sørger over journalists død i Ukraine

(Time now CET 07.21)

Coming up:

UFO-investigation Report in regard to USA-UFO 2004-11-14 and
97,00341906 ?

Deadline:

DR text-TV:
129

DR:
2023-05-10 kl 07.21
2 min. siden
Nyt møde mellem Demokrater og Republikanere - men stadig ingen enighed
om USA's gældsloft

TV2:
2023-05-10 kl 07.24
Lufthavnskonflikten kan true din sommerferie - ekspert har særligt ét
råd før du booker fly
20 min siden

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
- -
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25191

Storbritannien vil klassificere Wagner som terroristorganisation

-

Subject: Det franske parlament opfordrer EU til at få
Date: Wed, 10 May 2023 07:25:19 +0200
25191 <u3f9s0$j631$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/SUU-WpAvWcE/m/zFlGZjFXAQAJ
DR S140 ons 10 maj 12:23:53
10.maj dr.dk/nyheder 11:28

KNAP 1.000 KHAN-TILHÆNGERE ANHOLDT

I dag kl. 11:28
Næsten 1.000 Khan-tilhængere er anholdt i pakistansk provins
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/naesten-1000-khan-tilhaengere-er-anholdt-i-pakistansk-provins

-

Prigozjin i direkte angreb på Putin:
- 'Den glade bedstefar' tror, at alt er godt
I dag kl. 12.31
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-10-prigozjin-i-direkte-angreb-paa-putin-den-glade-bedstefar-tror-alt-er-godt

-

2023-05-10 kl 13.29
Rusland beslaglægger fire slæbebåde fra Mærsk-selskab
9 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-10-rusland-beslaglaegger-fire-slaebebade-fra-maersk-selskab

Svitzer, der er verdens største slæbebådsoperatør, har forsøgt
at få bådene ud fra russisk farvand. I stedet er de altså blevet
beslaglagt.

Kommentar:

*Tyveknægte*!

-

DR S147 ons 10 maj 16:06:26
10.maj dr.dk/nyheder 14:13

LUFTALARMER I TEL AVIV

I dag kl. 14:13
Luftalarmer lyder lige nu i Tel Aviv
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/luftalarmer-lyder-lige-nu-i-tel-aviv

-

Russiske medier: Putins enlige veterankampvogn var et tegn på beskedenhed
54 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-10-russiske-medier-putins-enlige-veterankampvogn-var-et-tegn-paa-beskedenhed

[...]

Kl. 07.30
Rusland hævder at have skudt "fjendtlig" drone ned ved grænseregion

Kl. 08.06
Storbritannien vil klassificere Wagner som terroristorganisation

Kl. 08.49
Britisk forsvarsministerium: Ruslands ensomme kampvogn var for at undgå
kritik

Kl. 09.52
Stoltenberg: Indsatsen skal fordobles

Kl. 10.31
Ukrainske droner forsøgte at angribe militærbase i Rusland, hævder
russisk medie

Kl. 10.47
Ukrainske styrker bekræfter Wagner-påstand: Russere flygter

Kl. 12.19
Russisk domstol beordrer fire slæbebåde fra Mærsk-selskab beslaglagt

27 min siden (Time now CET 13.39)
Wagner-leder "lever livet farligt" efter røvhulkommentar, siger
korrespondent

Kl. 14.39
I begyndelsen talte ingen russere om nederlag: Det har i
"stigende grad" ændret siger, siger russisk politolog

54 min siden (Time now CET 16.35)
Frankrig beder Kina om at gøre det klart for Rusland, at krigen
er i "dødvande"

41 min siden (Time now CET 16.35)
Rockwool bliver i Rusland – men salget falder

30 min siden (Time now CET 16.35)
Tre judofans med russisk krigssymbol smides ud ved VM

17 min siden (Time now CET 16.35)
Polen omdøber russisk by – en "fjendtlig handling", siger Kreml

(Time now CET 16.35)

Flow batterier:

Nye flow-batterier skal lagre vedvarende energi
Revideret 06.09.2022
- Ingeniørhøjskolen
https://ece.au.dk/forskning/forsknings-og-udviklingsomraader/electrical-energy-technology/research-groups/energy-system-integration/nye-flow-batterier-skal-lagre-vedvarende-energi

Aarhus Universitet står i spidsen for et nyt forskningsprojekt,
der har til formål at udvikle en ny type flowbatterier.
Batterierne, der er baseret på kobber, er en bæredygtig, sikker
og billig teknologimetode, som kan lagre solenergi til private
forbrugere.

Deadline:

DR text-TV:
153

DR:
2023-05-10 kl 16.30
27 min. siden
Omstridt republikaner anholdt efter sigtelser om svindel

TV2:
2023-05-10 kl 16.33
Inflationen i USA falder for tiende måned i træk
37 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25194