Putin kaldte sit nye missil "uovervindeligt", men så ramte virkeligheden - News 2023-05-09

Putin kaldte sit nye missil "uovervindeligt" – men så ramte virkeligheden

Ukraines militær: Rusland har mistet 195.520 soldater i Ukraine

Subject: Den moderne russiske hær er "nærmest forsvundet",
hævder USA - News 2023-05-08
Date: Mon, 8 May 2023 08:25:06 +0200
25185 <u3a4k3$3q5br$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/i_-QBgS1TYA/m/alU7RTe9AAAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?
[ ... ]
> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43

Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

DR S134 tir 09 maj 09:32:01
8.maj dr.dk/nyheder 19:52

TO HENRETTET FOR BLASFEMI I IRAN

I går kl. 19:52
To mænd henrettet for blasfemi i Iran
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/maend-henrettet-blasfemi-i-iran

-

Putin kaldte sit nye missil "uovervindeligt" – men så ramte
virkeligheden
I går kl. 19.59
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-08-putin-kaldte-sit-nye-missil-uovervindeligt-men-saa-ramte-virkeligheden

-

I går kl. 20:01
Fra et højhus i Moskva skriver efterretningsfolk nyheder på dansk:
Dokumenter afslører russisk påvirkningsoperation mod Norden
https://www.dr.dk/nyheder/indland/moerklagt/fra-et-hoejhus-i-moskva-skriver-efterretningsfolk-nyheder-paa-dansk

-

DR S136 tir 09 maj 09:32:01
8.maj dr.dk/nyheder 21:10

ITALIENERE BØR FORLADE UKRAINE

I går kl. 21:10
Italien opfordrer landsmænd til at forlade Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/italien-opfordrer-landsmaend-til-forlade-ukraine

-

I går kl. 21:17
Mens der i Rusland gøres klar til stor fejring, fløj droner og missiler
endnu engang indover Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/mens-der-i-rusland-goeres-klar-til-stor-fejring-floej-droner-og-missiler-endnu-engang

-

DR S137 tir 09 maj 09:32:01
8.maj dr.dk/nyheder 22:24

CANADA UDVISER KINESISK DIPLOMAT

I går kl. 22:24
Canada udviser kinesisk diplomat
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/canada-udviser-kinesisk-diplomat

... anklager ham for at chikanere det canadiske parlamentsmedlem
Michael Chong, der har været kritisk overfor Kinas behandling af
det uighur-muslimske mindretal.

-

Politi beklager Moskva-agtig anholdelse af Charles-demonstranter
I dag kl. 05.12
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-09-politi-beklager-moskva-agtig-anholdelse-af-charles-demonstranter

Kommentar:

Den samme dumme undskyldning kom her i Danmark, da politiet havde
anholdt Tibet-demonstranter *lovlige* protest mod kommunisterne i
Kina!

Meget belejligt EFTER "festen" var slut!

Det hedder *magtmisbrug* på dansk!

-

Wagner-chef: Vi har endnu ikke fået lovet ammunition
I dag kl. 05.18
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-09-wagner-chef-vi-har-endnu-ikke-faet-lovet-ammunition

-

Drone-hændelser får Putin til at aflyse flyparade på sejrsdag
I dag kl. 05.29
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-09-drone-haendelser-far-putin-til-at-aflyse-flyparade-pa-sejrsdag

-

DR S141 tir 09 maj 09:32:01
9.maj dr.dk/nyheder 05:35

KYIVS LUFTFORSVAR AFVÆRGER ANGREB

I dag kl. 05:35
Kyivs luftforsvar afværger russiske angreb
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/kyivs-luftforsvar-afvaerger-russiske-angreb

-

I dag kl. 05:38
I dag er der kampvogne og fyrværkeri i Moskvas gader: Hvorfor er 9. maj
så vigtig for russerne?
https://www.dr.dk/nyheder/udland/i-dag-er-der-kampvogne-og-fyrvaerkeri-i-moskvas-gader-hvorfor-er-9-maj-saa-vigtig

-

DR S143 tir 09 maj 09:32:01
9.maj dr.dk/nyheder 05:56

PRIGOZJIN: HAR IKKE FÅET AMMUNITION

I dag kl. 05:56
Wagner-chef: Vi har endnu ikke modtaget lovet ammunition
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/wagner-chef-vi-har-endnu-ikke-modtaget-lovet-ammunition

-

I dag kl. 06:22
Adskillige dræbt i israelsk angreb i Gaza
https://www.dr.dk/nyheder/udland/adskillige-draebt-i-israelsk-angreb-i-gaza

-

I dag kl. 08:08
Rusland fejrer afslutningen på Anden Verdenskrig
https://www.dr.dk/nyheder/udland/rusland-fejrer-afslutningen-paa-anden-verdenskrig

-

I dag kl. 08:32
Russisk krigsmindesmærke på Bornholm smurt ind i ketchup
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/russisk-krigsmindesmaerke-paa-bornholm-smurt-ind-i-ketchup

-

DR S154 tir 09 maj 10:10:17
9.maj dr.dk/nyheder 10:02

EU-CHEF FEJRER EUROPADAG I KYIV

2023-05-09 kl 10:22
20 min. siden
EU-chef fejrer Europadag i Kyiv med præsident Zelenskyj
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/eu-chef-fejrer-europadag-i-kyiv-med-praesident-zelenskyj

-

DR S157 tir 09 maj 10:10:17
9.maj dr.dk/nyheder 10:08

PUTIN LANGER UD EFTER VESTEN

2023-05-09 kl 10:22
14 min. siden
Putin langer ud efter Vesten i sin årlige tale ved Sejrsdagen
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/putin-langer-ud-efter-vesten-i-sin-aarlige-tale-ved-sejrsdagen

Kommentar:

Det er da også synd for dig, *møgunge*, at du ikke kan få alt
det, du peger på (herunder det *demokratiske* Ukraine)!

-

2023-05-09 kl 10:25
Putin i stor tale: Det russiske moderland er under angreb
6 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-09-putin-i-stor-tale-det-russiske-moderland-er-under-angreb

Kommentar:

Ja, af *dig*, din enfame skiderik! Du *stjal* det russiske
demokrati og har nui gjort det til et helvede på jord!

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

21. mar. 2023 kl. 17:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=5664759
Morten Top
Putin: Kinesisk plan kan være basis for fred

____________________________

(Time now CET xx.xx)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.21
https://nyheder.tv2.dk/2023-05-08-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 20.11
Wagner-gruppen melder om fremskridt i Bakhmut trods hårde kampe

Kl. 21.30
Prigozjin viser ny Wagner-kirkegård frem

Kommentar:

*INDSE* dog, at du udgør en *magttrussel* mod Putin (en rival
til magten) og derfor SKAL *elimineres* (ligesom alle de andre
trusler blev, herunder journalister osv.)!

Однако *ПОНИМАЙТЕ*, что вы являетесь *силовой угрозой* Путину
(соперником власти) и поэтому ДОЛЖНЫ быть *устранены* (как и все
остальные угрозы, включая журналистов и т.д.)!

Kl. 23.30
Italien opfordrer borgere til at forlade Ukraine

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.18
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-09-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.20
Pris for dækning af sønderbombet Mariupol

Kl. 05.24
Prigozijin: Vi har stadig ikke fået ammunition

[...]

Kl. 05.25
Luftangreb mod Kyiv

Kl. 06.56
15 missiler nedskudt over Kyiv

Kl. 07.34
Rusland gør klar til at fejre Sejrsdagen

Kl. 07.55
Russerne er "fuldstændigt på dupperne" for at bevare den gode stemning,
siger militæranalytiker

Kl. 08.05
Ukraines største stålvirksomhed sender personalet hjem tirsdag

Kl. 08.09
- Godt at være tilbage i Kyiv, skriver EU-formand

Kl. 08.31
Putin har inviteret en række statsledere til fejring i Moskva

Kl. 08.50
Ukraines militær: Rusland har mistet 195.520 soldater i Ukraine

Kl. 08.57
Nu ankommer den russiske præsident til militærparade

Kl. 09.06
Heller ikke på "Sejrens dag" blev vi sparet for luftangreb, fortæller TV
2-korrespondent i Kyiv

Kl. 09.19
- Vi har kæmpet imod den internationale terrorisme, siger Putin

Kl. 09.24
Putin sammenligner "de vestlige globalister" med nazister

Kl. 09.31
Putin fortæller om "det, som driver os frem": Kampen for en multipolær
verdensorden

Kl. 09.52
Sejren over Nazityskland bevæger russerne - og det vil Putin
udnytte, siger korrespondent

Kommentar:

Ja, og russerne er åbenbart dumme nok til at tro på *løgnen*,
desværre!

Sandheden er jo, at Stalin og kommunistpartiet ikke var/er et
hak bedre!

40 min siden (Time now CET 10.56)
Rusland vil sejre i kampen mod imperialister, siger Nordkoreas leder

7 min siden (Time now CET 10.56)
Ingen udsigt til fred i Ukraine, for begge sider tror på sejr – det
siger FN's generalsekretær

(Time now CET 10.56)

2023-05-09 kl 10:22
2 min. siden
Se, om skattevæsnet har styr på skatten for din grund

TV2:
2023-05-09 kl 10:25
Putin i stor tale: Det russiske moderland er under angreb
6 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25189

Wagner-chef beskylder russisk hær for at flygte fra Bakhmut

Subject: Putin kaldte sit nye missil "uovervindeligt", men så
ramte virkeligheden - News 2023-05-09
Date: Tue, 9 May 2023 10:56:58 +0200
25189 <u3d1sq$7duv$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/Ri7Ocrm0mpA/m/VlCf-RQUAQAJ
DR S156 tir 09 maj 14:14:37
9.maj dr.dk/nyheder 11:02

VOLDSOM KRITIK FRA WAGNER-LEDER

I dag kl. 11:02
Mens Putin talte, kom ny voldsom kritik fra chefen for Wagner-gruppen
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/mens-putin-talte-kom-ny-voldsom-kritik-fra-chefen-wagner-gruppen

-

Wagner-chef beskylder russisk hær for at flygte fra Bakhmut
I dag kl. 11.29
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-09-wagner-chef-beskylder-russisk-haer-for-at-flygte-fra-bakhmut

-

DR S160 tir 09 maj 14:14:38
9.maj dr.dk/nyheder 11:31

SCHOLZ KOMMENTERER PÅ PUTINS TALE

I dag kl. 11:31
Scholz: Vi skal ikke lade os skræmme af Putins magtdemonstration i Moskva
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/scholz-vi-skal-ikke-lade-os-skraemme-af-putins-magtdemonstration-i-moskva

-

I dag kl. 12:03
Sådan undgår vi strømsvigt, når sol og vind fylder (næsten) det hele
https://www.dr.dk/nyheder/indland/saadan-undgaar-vi-stroemsvigt-naar-sol-og-vind-fylder-naesten-det-hele

-

Putin havde et vigtigt budskab i sin tale – og det sad lige bag ham
I dag kl. 12.25
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-09-putins-havde-et-vigtigt-budskab-i-sin-tale-og-det-sad-lige-bag-ham

Mens Putin talte, sørgede tv-billederne for at dokumentere
gæsternes tilstedeværelse. Her kunne man se:

Kasakhstans præsident, Kassym-Jomart Tokajev

Kirgisistans præsident, Sadyr Japarov

Usbekistans præsident, Sjavkat Mirzijajev

Tadsjikistans præsident, Emomalii Rahmon

Turkmenistans præsident, Serdar Berdimuhamedow

Belarus' præsident, Aleksandr Lukasjenko

Armeniens premierminister, Nikol Pasjinian

Kommentar:

Og ... Er de folkevalgte, apropos *demokrati* ?

-

Forbud mod eksport til tredjelande er sidste udvej, siger Von der Leyen
I dag kl. 14.03
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-09-forbud-mod-eksport-til-tredjelande-er-sidste-udvej-siger-von-der-leyen

Sanktionerede varer finder i stigende grad vej til Rusland mod
hensigten, siger EU-Kommissionens formand.

-

Ukraine: Russerne bruger evakuerede civile som levende skjold
I dag kl. 15.00
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-09-russerne-anklages-for-at-bruge-evakuerede-civile-som-levende-skjold-forud-for-ventet-offensiv

-

I dag kl. 16:24
Zelenskyj sendte hånlig bemærkning til Putin fra Kyiv: I fik ikke
indtaget Bakhmut før jeres deadline
https://www.dr.dk/nyheder/udland/zelenskyj-sendte-haanlig-bemaerkning-til-putin-fra-kyiv-i-fik-ikke-indtaget-bakhmut

-

DR S172 tir 09 maj 18:30:13
9.maj dr.dk/nyheder 17:09

MYNDIGHEDER EFTERFORSKER DØDSKULT

I dag kl. 17:09
Kenyanske myndigheder efterforsker dødskult for organiseret
kriminalitet: Lig mangler organer
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/kenyanske-myndigheder-efterforsker-doedskult-organiseret-kriminalitet-lig-mangler

-

2023-05-09 kl 19.06
Paraden for Ruslands militære magt indeholdt kun én kampvogn
43 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-09-paraden-for-ruslands-militaere-magt-indeholdt-kun-en-kampvogn

[...]

Kl. 11.13
Alt var ved det gamle, og så alligevel – Putins opvisning i Moskva var
tam, vurderer TV 2-korrespondent

Kl. 11.27
Wagner-chef beskylder russisk hær for at flygte fra Bakhmut

Kl. 12.23
EU må ikke lade sig skræmme af Putins militæropvisning, siger tysk kansler

Kl. 12.23
Putin siger til russerne, at der ikke er noget alternativ til krig,
vurderer ekspert

Kl. 12.49
Zelenskyj holder fælles pressemøde med EU-formand – og fremlægger en
stribe ønsker

Kl. 13.08
Analyse: Putin gør Vesten til en "absurd almægtig aktør"

Kl. 13.45
Forsvarsminister vil øge produktionen af ammunition i Danmark

Kl. 14.12
EU-formand ser forbud mod eksport til tredjelande som sidste udvej

Kl. 14.46
Rusland-kender: Putin var uoplagt, men giver ikke op

Kl. 15.01
Wagner-chef: Vi stemples som forrædere, hvis vi forlader Bakhmut

Kl. 15.35
Putin er "en stor løgner", siger Ukraines ambassadør i Danmark

Kl. 16.02
USA sender hjælpepakke på 1,2 milliarder dollars til Ukraine

Kl. 16.44
Russisk ambassadør i Polen mødt af vrede demonstranter for andet år i træk

Kl. 17.17
Zelenskyj takker Biden for "symbolsk" donation

54 min siden (Time now CET 19.11)
Zelenskyj vil åbne forhandlinger om Ukraines indtræden i EU

16 min siden (Time now CET 19.12)
Ukrainsk kvinde får 12 år i fængsel for at videregive oplysninger til
Rusland

(Time now CET 19.12)

2023-05-09 kl 18.57
2 min. siden
Protester brudt ud flere steder i Pakistan, efter tidligere
premierminister blev anholdt af kampklædte styrker

TV2:
2023-05-09 kl 18.58
Politi advarer borgere i Korsør om røg fra brand
2 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25190