Rusland vil udløse krig i Mellemøsten, siger Zelenskyj - News 2023-10-10

Rusland vil udløse krig i Mellemøsten, siger Zelenskyj

Et spørgsmål rejser sig efter angreb – eksperter er ikke i tvivl
om, at Iran er involveret

-

Kall, Mogens skrev:

Subject: ET-Break (suggest).
Was: Iran afviser involvering i Hamas' angreb.
Svar: Jo, fordi *du* leverede missilerne og er dermed
*medskyldig*! - News 2023-10-09
Date: Mon, 9 Oct 2023 10:13:29 +0200
25649b <ug0cnb$3p1d5$1...@news.eternal-september.org>
Lawlessness (Lovløshed)
https://sites.google.com/view/lawlessness/files/25-xxx/25-6xx/25-649
Terror (abuse of power), Hamas
https://sites.google.com/view/terror-abuse-of-power/topic/hamas
https://sites.google.com/view/terror-abuse-of-power/files/25-xxx/25-6xx/25-649
Mideast Peace Process, Oslo Accords, (OSLO-Fredsprocessen)
https://sites.google.com/view/mideast-peace-p/files/25-xxx/25-6xx/25-649
The Holy Land (Det Hellige Land)
https://sites.google.com/view/kall-the-holy-land/files/25-xxx/25-6xx/25-649
Israel
https://sites.google.com/view/kall-israel/files/25-xxx/25-6xx/25-649
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/rc1BUOks7P8/m/_3s_kxM_CgAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> Russia (Psychopath-istan + Kleptokratistan)
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ

[ ... ]

> 206 days after The International Court of Justice ...
>
> UN court:
> Russia must stop war immediately.
> No evidence of genocide of Russian-speaking people in Ukraine before
> invasion
>
> Суд ООН:
> Россия должна немедленно прекратить войну.
> Доказательств геноцида русскоязычных на Украине до вторжения нет
>
> https://www.icj-cij.org/

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-FR.pdf

[ ... ]

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?

[ ... ]

> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i
Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme (og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård)!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

Krigen mellem Israel og Hamas har ramt oliepriserne: - Jeg er
nervøs, siger ekspert
I går kl. 19.02
https://nyheder.tv2.dk/business/2023-10-09-krigen-mellem-israel-og-hamas-har-ramt-oliepriserne-jeg-er-nervoes-siger-ekspert

-

Et spørgsmål rejser sig efter angreb – eksperter er ikke i tvivl
om, at stormagt er involveret
I går kl. 19.14
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-09-et-spoergsmaal-rejser-sig-efter-angreb-eksperter-er-ikke-i-tvivl-om-at-stormagt-er-involveret

Der er flere grunde til at tro, at Iran er involveret i angrebet
mod Israel, siger eksperter. For nylig fik landet yderligere et
motiv.

-

Skrækslagen mor distraherede gidseltagere med småkager, kaffe og
Cola Zero i 20 timer
I går kl. 19.14
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-09-skraekslagen-mor-distraherede-gidseltagere-med-smaakager-kaffe-og-cola-zero-i-20-timer

-

Hamas truer med at dræbe gidsler hvis Israel fortsætter angreb
I går kl. 20.24
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-09-hamas-truer-med-at-draebe-gidsler-hvis-israel-fortsaetter-angreb

-

Få svar på dine spørgsmål om krigen i Mellemøsten
I går kl. 18.21
Opd. I går kl. 20.26
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-10-09-faa-svar-paa-dine-spoergsmaal-om-krigen-i-mellemoesten

-

Hvorfor er der konflikt mellem Israel og Hamas? Her er 10 ting,
du skal vide
I går kl. 20:30
https://www.dr.dk/stories/1288510966/10-ting-du-skal-vide-om-konflikten-mellem-israel-og-hammas/

-

Evakueringsplan på plads for højskoleelever i Israel
I går kl. 20.30
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-10-09-evakueringsplan-paa-plads-for-hoejskoleelever-i-israel

-

Hvad vi ved – og hvad vi mangler svar på – om krigen mellem
Israel og Hamas
7. okt kl. 09.17
Opd. I går kl. 20.49
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-07-hvad-vi-ved-og-hvad-vi-mangler-svar-paa-om-krigen-mellem-israel-og-hamas

-

Videoer viser detaljer om, hvordan Hamas formåede at tage Israel
på sengen
I går kl. 21.14
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-09-videoer-viser-detaljer-om-hvordan-hamas-formaaede-at-tage-israel-paa-sengen

-

DR S133 man 09 okt 21:33:16
9.oktober dr.dk/nyheder 21:16

EVAKUERINGSPLAN FOR ELEVER I ISRAEL

I går kl. 21:16
Plan for at få højskolelever hjem fra Israel
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/plan-faa-hoejskolelever-hjem-fra-israel

-

Ekspert: At afskære Gaza fra vand, mad og strøm kan give bagslag
for Israel
I går kl. 22:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ekspert-afskaere-gaza-fra-vand-mad-og-stroem-kan-give-bagslag-israel

Israel har tidligere fået kritik fra FN for kollektiv
afstraffelse af palæstinensere.

-

Korrespondent i Israel ser resterne efter Hamas' massakre med
egne øjne
I går kl. 22:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/korrespondent-i-israel-ser-resterne-efter-hamas-massakre-med-egne-oejne

Puk Damsgård besøgte i dag med fotograf Torben Madsen de ramte
områder.

-

Palæstinensiske støtter hujede i Danmark – men det skal ikke
misforstås, mener formand for venskabsforening
I går kl. 23.09
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-09-palaestinensiske-stoetter-hujede-i-danmark-men-det-skal-ikke-misforstaas-mener-formand-for-venskabsforening

-

I dag kl. 00:53
Fem vestlige lande i erklæring: Vi vil sikre, at Israel er i
stand til at forsvare sig selv
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/fem-vestlige-lande-i-erklaering-vi-vil-sikre-israel-er-i-stand-til-forsvare-sig-selv

Storbritannien, USA, Frankrig, Italien og Tyskland kommer i en
fælles erklæring med utvetydig støtte til Israel.

-

Efter kæmpe forvirring om EU-støtte til palæstinenserne:
EU-boss vil fortsat hjælpe
I dag kl. 01:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/eu/efter-kaempe-forvirring-om-eu-stoette-til-palaestinenserne-eu-boss-vil-fortsat

Tirsdag skal EU-landenes udenrigsministre mødes og diskutere
krigen mellem Israel og Hamas.

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i går kl. 19:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6557721
Selin Türker
Irland betvivler EU's beslutning om at suspendere bistand til palæstinensere

i går kl. 20:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6557884
Selin Türker
Tre Hizbollah-medlemmer dræbt

i går kl. 20:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6557960
Selin Türker
Opdaterede dødstal fra begge sider

i går kl. 21:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6558058
Selin Türker
Her er hvad der er sket, og hvad vi ved mandag aften

i går kl. 21:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6558123
Karen Nielsen
EU vil give palæstinensisk støtte gennemsyn

i går kl. 22:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6558214
Mette Koue
Biden: Mindst 11 amerikanere dræbt i Israel

i går kl. 23:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6558288
Mette Koue
Netanyahu: Der er svære dage forude

i dag kl. 00:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6558323
Mette Koue
Wafa: Sårede palæstinensere på Vestbredden

i dag kl. 00:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6558338
Mette Koue
Fem af Abbey Onns familiemedlemmer er taget som gidsler

i dag kl. 00:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6558356
Mette Koue
Fem vestlige lande i fælles erklæring: Vi støtter Israel

i dag kl. 01:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6558383
Mette Koue
Palæstinensisk leder beder FN om at gribe ind overfor Israel

56 min. siden (Time now CET 03.07)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6558390
Mette Koue
Israelsk oberstløjnant dræbt ved grænsen til Libanon

(Time now CET 03.07)

Krig mellem Israel og Hamas
I dag kl. 05.11
Opd. 14 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-10-09-krig-mellem-israel-og-hamas

Kl. 19.37
Israels udenrigsminister: Mere end 100 mennesker taget til
fange af Hamas

Kl. 19.49
Flere hundrede mennesker samlet til demonstration i Gellerup:
- Vi er både glade og kede af det

Kl. 19.55
FN-chef er foruroliget over blokade mod sårbare civile i Gaza

Kl. 20.15
OVERBLIK: Flere udlændinge blev dræbt i Hamas-angreb

Kl. 20.35
Mindst 85 soldater blandt de dræbte under Hamas-angreb på Israel

Kl. 20.45
Det palæstinensiske dødstal stiger til mere end 680

Kl. 21.08
Hamas' trussel bringer Israel i et gigantisk dilemma, siger
Tantholdt

Kl. 21.33
Hamas' grusomheder afspejler ISIS, siger Netanyahu

Kl. 21.44
Hamas tager flere gidsler, siger talsmand

Kl. 21.59
EU vil give palæstinensisk støtte gennemsyn

Kl. 22.18
17 dræbt ved Vestbredden

Kl. 22.24
Mindst 11 amerikanere dræbt i Israel, siger Biden

Kl. 22.52
Israel angriber mål i Gaza fra vandet

Kl. 22.56
Tre Hizbollah-krigere dræbt

Kl. 00.20
Fem vestlige lande fordømmer i fælles udtalelse angreb på Israel

23 min siden (Time now CET 03.10)
Alle ikke-nødvendige rejser til den sydlige del af Libanon
frarådes

(Time now CET 03.10)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i går kl. 10:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6555634
Ida Meesenburg
Mette Frederiksen opfordrer Nato-lande til at donere F-16 kampfly

____________________________

(Time now CET 03.15)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
34 min siden
Opd. 11 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-10-09-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 22.15
Rusland vil udløse krig i Mellemøsten, siger Zelenskyj

Kommentar:

Ja, fordi det kunne tage lidt af opmærksomheden bort fra Putins
*forbrydelser*

Og ubegavede som de er, de religiøse *galninge*, gør de hvad
*galningen* i Kreml ønsker!

Kl. 22.39
Zelenskyj besøger Rumænien

Kl. 23.09
Kampdroner på vej mod det sydlige Ukraine

(Time now CET 03.15)

Deadline:

DR text-TV:
134

DR:
2023-10-10 kl 02.47
Efter kæmpe forvirring om EU-støtte til palæstinenserne: EU-boss vil
fortsat hjælpe
I dag kl. 01:07

TV2:
2023-10-10 kl 02.55
Palæstinensiske støtter hujede i Danmark – men det skal ikke misforstås,
mener formand for venskabsforening
I går kl. 23.09

- -
Last OUTPUT: 23303 <61ecf341$0$697$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.test/c/MRWueyeFrn8/m/8un3DEP4FAAJ
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25652

ET-Break (to Mankind)

Found ET-Homestar-DATA 46 (distance between Hebron and Bethel)

Re: Rusland vil udløse krig i Mellemøsten, siger Zelenskyj -
News 2023-10-10

File 25.653 ...
1. Message:
Abraham-koden
https://sites.google.com/view/a-code-f-001/files/25-xxx/25-6xx/25-65x/25-653
ET-Bible, ET-Homestar-DATA, galactic longitude
https://sites.google.com/view/homestar-of-et/g-lon/25-xxx/25-6xx/25-653
2. Message:
The Escape from hell
https://sites.google.com/view/the-escape-from-hell/files/25-xxx/25-6xx/25-653

Other news:

EU-politikere vil straffe Irans Revolutionsgarde for krigen
mellem Israel og Hamas

Storbritannien: 'Sandheden er, at dette var et terrorangreb
udført af Hamas'

Løkke om Hamas-angreb: Det får konsekvenser

-

Kall, Mogens skrev:

Subject: Rusland vil udløse krig i Mellemøsten, siger Zelenskyj
- News 2023-10-10
Date: Tue, 10 Oct 2023 03:19:54 +0200
25652 <ug28rt$7e27$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/SLXJI_RcQkg/m/VW43zRZ3CgAJ
On 78-115-193-line
Find distance from Shiloh: 50,0000 km
https://sites.google.com/view/abraham-c/objects/shiloh/50-78-115-193
31.75691095, 35.22496823
35,22496823 31,75691095
https://maps.app.goo.gl/fugme6jqdxcm44nz9
2,542 km to Temple, Jerusalem
24,992 km to Hebron, Mamre
28,00 km to Hebron, Cave of the Patriarchs, Jakobs grav

Muligvis er afstanden til Hebron, Mamre på 25 km en fin lille
hentydning til ½-life (på 50 år), men vi ved desværre ikke
præcis, hvor Ahraham boede ved Mamre, så vi kommer ikke
halveringstiden (på de 50 år) nærmere!

Egen Andagtstekst to Mandag 9. oktober 2023: 1. Mosebog 28

Find position (and its connections):

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Gen+28.19&version=BPH

1 Mosebog 28:19, Bibelen på hverdagsdansk

og han kaldte stedet Betel.[a] Det var i nærheden af den
landsby, som i gamle dage hed Luz.

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Gen+28.19&version=KJ21

Genesis 28:19, 21st Century King James Version

And he called the name of that place Bethel [that is, The
house of God]; but the name of that city was called Luz at
the first.

Betel
https://da.wikipedia.org/wiki/Betel

31.9228°, 35.2414°

Bethel
https://en.wikipedia.org/wiki/Bethel

31.9226, 35.245

-

Found:

Khirbet Tel Ai
31.91662345, 35.26135349
https://maps.app.goo.gl/AzAiBSDx14LQtBSVA

Google:

At Khirbet el-Maqatir, a Canaanite border fortress was
discovered that shows evidence of being destroyed by military
action in around 1406 BC. This matches the exact time of the
destruction of Ai in the Bible. The rough outline of the walls
of the fortress has been marked out and small sections have been
excavated.

Google-auto-translation:

Ved Khirbet el-Maqatir blev en kanaanitisk grænsefæstning
opdaget, der viser tegn på at være blevet ødelagt af
militæraktion omkring 1406 f.Kr. Dette svarer til det nøjagtige
tidspunkt for ødelæggelsen af Ai i Bibelen. Det grove omrids af
fæstningens mure er afmærket og små sektioner er blevet udgravet.

Min datering:

1447 - 40 = 1.407 before Christ

Et-Tell
https://en.wikipedia.org/wiki/Et-Tell

Et-Tell
https://es.wikipedia.org/wiki/Et-Tell

31.916667°, 35.288333
https://maps.app.goo.gl/gMKFPp4hoQE2Tdd88
2,547 km to Khirbet Tel Ai

Bethel (Betel)
35,2414 31,9228
31.9228°, 35.2414°
https://maps.app.goo.gl/83MVtV47Th9zWbNs8
0,34042 m to (31.9226, 35.245)
2,005 km to Khirbet Tel Ai ........................... focus
4,482 km to Et-Tell
15,477 km to Shiloh
16,111 km to Temple, Jerusalem
19,961 km to Old-Jericho-position
19,997 km to New Tel Jericho (25.543) ................. focus
32,563 km to Shechem (Sikem)
42,711 km to Hebron, Mamre
45,805 km to Hebron-test-3
45,962 km to Hebron, Cave of the Patriarchs ........... focus
79,145 km to Sodom-test-3
79,377 km to Sodom (Bab edh-Dhra)
79,664 km to Sodom-50-115-193
85,013 km to Gerar (Tel Haror) ........................ focus
92,202 km to Atlit Yam, Israel
447,215 km to Sphinx

(
Distance Gerar-Jerusalem = 74,0677 km

85 + 74 = 159 (or -441)

Compare with ...

https://sites.google.com/view/kall-objects/b-b
Big Bang, Cosmic background radiation

Galactic
600-number-system:

longitude 440,035
latitude +80,42166667

=>

80,42166667 * 440,035 / 441 = 80,2457...
Was: 79,664 km to Sodom-50-115-193
)

Nå, da da!

Nu har vi to VIGTIGE tal ud for Hebron:

195 ... (Sodoma-nedtællingen) ...
46

Hmm ... (input memory from) ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Gen+28&version=BPH

1 Mosebog 28, Bibelen på hverdagsdansk

Jakobs drøm i Betel

12
Han drømte, at han så en trappe, der nåede fra jorden op til
Himlen, og Guds engle gik op og ned ad trappen.

Og den mindesten, som jeg har rejst her, skal være et sted,
hvor man tilbeder Gud. Jeg vil også give Gud en tiendedel
af alt, hvad han giver mig.”

Hvis Jakov betaler tiende og afstanden til Jeriko er på 20 km,
da KAN koden måske godt være:

20 * 10 = 200 km

Compare with ...

Target, Homestar of ET (ETs hjemstjerne)
https://sites.google.com/view/homestar-of-et/

Moderstjernens position menes således at befinde sige på ca. ...

Galaktisk længdegrad 45-46 (i et 600-talsystem samt i
stjernekort-2 ud af 4, hver på 150 enheder)

Galactic
600-tal-system:
longitude 195,6518082

Ligesom tallet 46 er tallet 45,6518 *afrundet* (til et heltal),
KAN tallet 200 ligeledes være en *afrunding* af tallet 19,56518
(som er en 1/10 af target-DATA: galaktisk længdegrad).

KANSKE vi også skal være opmærksomme på potensregning; altså at
tallet (og andre tal) kan formuleres fx. som 20 * 10^1.

I dag kl. 03:08
Udenrigsministeriet: Danskere frarådes rejser til det sydlige
Libanon
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/udenrigsministeriet-danskere-fraraades-rejser-til-det-sydlige-libanon

-

I dag kl. 04:10
Bilist dræbt efter at være kørt ind i kinesisk generalkonsulat i
USA
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/bilist-draebt-efter-vaere-koert-ind-i-kinesisk-generalkonsulat-i-usa

Politiet i San Francisco oplyser, at politiet har skudt og dræbt
føreren af bilen.

-

Dansk-israeler mærker raketterne i stuen, mens sønnen er sendt i
krig: 'Det er en del af vores liv. Sådan er det'
I dag kl. 06:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/dansk-israeler-maerker-raketterne-i-stuen-mens-soennen-er-sendt-i-krig-det-er-en-del

Rami Cohn har boet i Israel i over 40 år og sad i husets
bomberum, mens raketterne regnede over Jerusalem mandag.

-

DR S139 tir 10 okt 10:44:09
10.oktober dr.dk/nyheder 07:06

HAMAS-LEDER AFVISER

I dag kl. 07:06
Hamas-leder afviser, at man fik hjælp til angreb på Israel
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/hamas-leder-afviser-man-fik-hjaelp-til-angreb-paa-israel

Ali Barakeh siger, at Iran og Libanons militante gruppe
Hizbollah tidligere har hjulpet Hamas, men at Hamas siden
Gaza-krigen i 2014 har produceret sine egne raketter og trænet
sine egne krigere.

Kommentar:

I så fald må de raketfabrikker *destrueres*, så din terror ikke
kan fortsætte!

-

DR S141 tir 10 okt 10:44:09
10.oktober dr.dk/nyheder 07:24

HÆVDER AT HAVE KONTROL MED GRÆNSE

Israel har genvundet kontrollen med
grænsehegnet til Gaza, ...

... Det israelske militær
placerer desuden miner på de dele af
grænsen, hvor afspærringen er blevet
brudt, lyder det.

I dag kl. 07:24
Israel hævder at have kontrol med grænse til Gaza
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/israel-haevder-have-kontrol-med-graense-til-gaza

-

DR S142 tir 10 okt 10:44:09
10.oktober dr.dk/nyheder 07:42

100-150 GIDSLER I GAZA

I dag kl. 07:42
Israel beder organisationer om at holde øje med gidsler
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/israel-beder-organisationer-om-holde-oeje-med-gidsler

-

DR S148 tir 10 okt 10:44:10
10.oktober dr.dk/nyheder 09:16

MINDST 29 DRÆBT I MYANMAR

I dag kl. 09:16
Mindst 29 dræbt i angreb på lejr i Myanmar
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/mindst-29-draebt-i-angreb-paa-lejr-i-myanmar

-

Carolines sønner sendes i krig - den ældste tager direkte fra
bryllupsrejse til militærtjeneste i Israel
I dag kl. 09:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/carolines-soenner-sendes-i-krig-den-aeldste-tager-direkte-fra-bryllupsrejse-til

Danske Caroline Arends har boet i Israel i 20 år. Hendes to
dansk-israelske sønner er blevet indkaldt til tjeneste for
militæret.

-

I dag kl. 10:00
Flere hundrede var mødt op til pro-palæstinensisk demonstration
i Gellerup
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/flere-hundrede-var-moedt-op-til-pro-palaestinensisk-demonstration-i-gellerup

-

Militærekspert: Nu overvejer Israel, om de skal have styrker på
jorden i Gaza
I dag kl. 10:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/militaerekspert-nu-overvejer-israel-om-de-skal-have-styrker-paa-jorden-i-gaza

Sidste gang, det skete, var i 2014. Men det er en meget
risikofyldt mission, siger ekspert.

-

I dag kl. 10:24
Irans leder afviser at have haft noget at gøre med angreb på Israel
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/irans-leder-afviser-have-haft-noget-goere-med-angreb-paa-israel

Kommentar:

Problemet er, at du (ligesom Psykopatus-Putin) har *løjet* med
andre ting, så man kan IKKE stole på din!

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 04:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6558439
Mette Koue
Hamas: Vi har produceret vores egne raketter siden 2014

i dag kl. 04:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6558458
Mette Koue
Bombardementer over Gaza og luftalarmer i Israel

i dag kl. 05:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6558521
Mette Koue
Hvad er status lige nu?

i dag kl. 07:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6558738
Cecilie Kallestrup
Israel hævder at have kontrol med grænse til Gaza

i dag kl. 07:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6558771
Cecilie Kallestrup
Israel har ramt "over 200 mål" over natten

i dag kl. 07:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6558783
Maja Lærke Maach
Israel: Selvfølgelig vil vi have gidsler hjem - men vi stopper
ikke med at udslette Hamas

Subject: Bliv lidt klogere på konflikten mellem Israel og
Palæstina - News 2023-10-08
Date: Sun, 8 Oct 2023 05:16:29 +0200
25645 <uft6uf$2sh5g$1...@news.eternal-september.org>
Lawlessness (Lovløshed)
https://sites.google.com/view/lawlessness/files/25-xxx/25-6xx/25-645
Mideast Peace Process, Oslo Accords, (OSLO-Fredsprocessen)
https://sites.google.com/view/mideast-peace-p/files/25-xxx/25-6xx/25-645
Israel
https://sites.google.com/view/kall-israel/files/25-xxx/25-6xx/25-645
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/3gBSFCGtZZw/m/7t3fKErgCQAJ

https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6542943
> [...]
> vil, at de skal lide ondt!
>
> Åh ...
>
> Gid I dog alle kunne fatte dette, da vil verden - eller rettere
> sagt: den jordklode, vi bor på - blive et langt bedre sted at
> leve!
>
> Indtil da vil den onde hærge vores planet med vold, mord, død og
> ødelæggelse!
>
> Og ...
>
> Jeg [skal] være ærlig overfor Jer:
>
> Desværre fortryder mange mennesker først det onde, når det er
> for sent, og man er havnet i afgrunden (hvorfra INGEN vender

Vær *realister*:

Sandsynligheden for at overleve (som gidsel) er ganske lille,
fordi Hamas (og andre) er *besat* af tanken om at erobre andres
ejendom (ligesom *galingen* Psykopatus-Putin i Kreml)!

Det hedder *magtsyge* på dansk!

Og ér en *afgud*; altså SHIRK.

i dag kl. 07:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6558799
Maja Lærke Maach
18 thailændere har mistet livet i angrebet

i dag kl. 07:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6558819
Cecilie Kallestrup
Store ødelæggelser i Gaza efter intense bombardementer

i dag kl. 07:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6558835
Maja Lærke Maach
Israel opruster ved grænsen til Libanon: Sender titusindvis af
soldater

i dag kl. 07:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6558847
Maja Lærke Maach
Østrigere kan være blandt tilfangetagne

i dag kl. 08:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6558894
Maja Lærke Maach
Israel hævder, at 1.500 Hamas-militante er dræbt

i dag kl. 08:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6558997
Maja Lærke Maach
Storbritannien: 'Sandheden er, at dette var et terrorangreb
udført af Hamas'

i dag kl. 08:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6559015
Cecilie Kallestrup
Forvirring om EU-støtte til palæstinensere skal afklares i dag

i dag kl. 08:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6559051
Cecilie Kallestrup
Svært for palæstinensere at komme væk

Kommentar:

Søg ly i Egypten.

Og ...

HVIS balladen bredder sig til Judæa og Samaria, da søg ly i
Jordan!

Og så finder vi en bærbar løsning på længere sigt, hvor vi
ligesom delingen mellem Indien og Pakistan efter 2. Verdenskrig
må skille Jer ad, så I ikke kan myrde hverandre fremover!

Fordi ...

Jeres problem er ved at blive hele Planetens problem, og vi har
IKKE tænkt os at omkomme, hvis det kan undgås, hvor "mærkeligt"
det end må lyde i (religiøse) *galninges* øre!

KUN (religiøse) *galninge* higer efter at ødelægge det hele;
KANSKE fordi de IKKE er *ejermanden* (og derfor heller ej
*elsker* Guds skaberværk; apropos Gud sagde (da Han havde skabt
det hele), at det var såre godt!

Djævelen derimod HADER som pest Guds skaberværk; kanske fordi
han er misundelig på Skaberen°.

Og du går djævelens ærinde, hver gang du giver efter for vold,
mord, død og ødelæggelse.

i dag kl. 09:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6559083
Cecilie Kallestrup
Sportsbegivenheder sat på pause

i dag kl. 09:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6559089
Maja Lærke Maach
Boligblokke, veje og telenet er sønderbombet: 687 er dræbt i
Gaza

i dag kl. 09:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6559132
Cecilie Kallestrup
Hundredvis af israelske soldater hentes hjem fra andre lande

i dag kl. 09:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6559244
Cecilie Kallestrup
Frankrig og Spanien: EU skal blive ved med at sende penge til
palæstinensere

i dag kl. 09:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6559295
Maja Lærke Maach
FN: Flere end 187.518 palæstinensere er fordrevet fra deres
hjem siden i lørdags

i dag kl. 10:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6559335
Maja Lærke Maach
Flere hundrede var mødt op til pro-palæstinensisk demonstration
i Gellerup

i dag kl. 10:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6559387
Maja Lærke Maach
Danske Caroline Arends to sønner skal i krig for Israel

i dag kl. 10:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6559424
Cecilie Kallestrup
Israels militær: Hamas-agenter har ingen steder at gemme sig

i dag kl. 10:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6559425
Maja Lærke Maach
Irans leder: 'Vi kysser hænderne på dem, der planlagde angrebet'

Kommentar:

Følg denne religiøse *galning* og omkom i (Atom)afgrunden!

i dag kl. 10:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6559479
Cecilie Kallestrup
Israel uddeler våben til frivillige vagter i splittede
jødisk-arabiske byer

i dag kl. 10:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6559521
Per Bang Thomsen - Bruxelles
EU-politikere vil straffe Irans Revolutionsgarde for krigen
mellem Israel og Hamas

i dag kl. 10:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6559523
Cecilie Kallestrup
FN: Boliger og skoler er ramt i Israels hævnangreb mod Hamas i
Gaza

i dag kl. 10:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6559527
Maja Lærke Maach
Østrig vil evakuere 200 statsborgere med militærfly

(Time now CET 11.59-12.00)

53 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6559682
Cecilie Kallestrup
FN: Børn betaler prisen for blodig krig mellem israelere og
palæstinensere

52 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6559685
Maja Lærke Maach
Massakre på israelsk festival: Udbrændte biler og patroner
ligger på jorden

34 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6559756
Maja Lærke Maach
Israelere strømmer til supermarkederne for at hamstre mad

27 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6559779
Cecilie Kallestrup
Gasprisen stiger med 25 procent på få dage

24 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6559787
Maja Lærke Maach
Danmark sætter støtte til palæstinenserne på pause

2 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6559868
Maja Lærke Maach
Sammenstød på Vesbredden koster 17 livet

(Time now CET 11.59-12.00)

Krig mellem Israel og Hamas
I dag kl. 05.10
Opd. 10 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-10-10-krig-mellem-israel-og-hamas

... (BREAKING ET-News on) ...

Kl. 08.09
Israel i kovending: Ikke muligt at flygte til Egypten

Date: Mon, 9 Oct 2023 10:13:29 +0200
[...]

+

Aleppo
https://da.wikipedia.org/wiki/Aleppo

Russerne og Assads mænd *myrdede* så godt som alle i Aleppo oh
lagde byen i ruiner, apropos Dresden.
)

Jeg *anmoder* om, at civilbefolkningen skånes, fordi vi jo IKKE
er hensynsløse rovmordere, der ønsker alle andre døde!

Og det kan gøre ved, at de *evakueres* til Egypten, og "kanske"
må blive boede der, indtil vi har forhandler en løsning på plads
med Egypen og Jordan om hvem, der skal have hvad i det Hellige
Land.

For mig at se KUNNE man sammenligne det med at vælge fodboldhold.

Førstevælger KUNNE være araberne, og de vælger Mekka (da det jo
betyder MEGET mere for dem end Jerusalem)

I Israelere vælger som Jerusalem, da det jo betyder ALT i Jeres
selvforståelse m.m.

Dernæst vælger araberne Medina (da det jo OGSÅ betyder MEGET for
dem, og nok ikke en disse for Jer)

I Israelere vælger dernæst nok Hebron und so weiter

Sådan opdeler vi landet, og går hver til sit L(ligesom ved en
skilsmisse)!

Og der findes INGEN lykkelige skilsmisser...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige (perhaps
the voice of ET)
(2023-10-10, Tuesday, day no 283 (82 left), CET 12:46, GMT 10:46)
- "Skulle jeg hilse og sige!"

Nå da da!

Men som civilisation i Verdensrummet får vi en fair chance for
at overleve vor egen "vuggedød" i atomalderen!

Kl. 08.21
Gazas parlamentsmedlemmer er legitime mål, siger Israel

Kl. 08.37
Steffen Jensen: Israel er ”en lus mellem to negle” i
gidselsituation

Kl. 08.48
UNICEF ønsker humanitær korridor til Gaza

Kl. 09.10
Løkke om Hamas-angreb: Det får konsekvenser

Kl. 09.19
Israel flyver reservesoldater hjem fra Europa

Kl. 09.40
TV 2-korrespondent: - Det er skræmmescenariet for Israel

Kl. 09.51
Israel: Hamas kan ikke gemme sig i Gaza

Kl. 09.54
Flere end 187.000 palæstinensere fordrevet fra deres hjem

Kl. 10.07
Iran afviser at være involveret i angreb på Israel

Kl. 10.10
Kommunalpolitikere vil flage med Israels flag

Kl. 10.18
Krigen i Israel har sendt rystelser hele vejen til Silkeborg

Kl. 10.29
Israel har undersøgt mulig indtrængen i luftrum

Kl. 10.36
Talsperson om kidnapningerne: - Vi vil angribe, forfølge og
knuse enhver, der tog del i det

Kl. 10.49
FN opfordrer Israel til at beskytte civile i luftangreb

Kl. 11.11
Herboende palæstinenser: - Historien gentager sig

Kl. 11.15
Før og efter-billeder viser store ødelæggelser ved grænseovergang

59 min siden (Time now CET 12.33)
Over 700 palæstinensere dræbt i israelske angreb

57 min siden (Time now CET 12.33)
Regeringen sætter støtte til palæstinensere på pause

11 min siden (Time now CET 12.33)
Dan Jørgensen: - De seneste par dage har ændret verdensbilledet.

(Time now CET 12.33)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 10:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6559586
Laura Kirkebæk-Johansson
Ukraine: Vi har skudt 27 russiske droner ned i nat

i dag kl. 11:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6559677
Laura Kirkebæk-Johansson
Ukraine efterforsker 260 sager om misbrug på militære
rekrutteringskontorer

i dag kl. 11:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6559764
Laura Kirkebæk-Johansson
Kilometerlang kø ved grænsen til Rumænien

53 min. siden (Time now CET 12.29)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6559792
Laura Kirkebæk-Johansson
Ruslands afviser Zelenskyjs påstand om at ville opildne til
krig i Mellemøsten

(Time now CET 12.29)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I går kl. 08.48
Opd. I går kl. 23.09
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-10-09-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 23.09
Kampdroner på vej mod det sydlige Ukraine

___________________________________

... (BREAKING ET-News on) ...

(Time now CET 12.29)

Deadline:

DR text-TV:
154

DR:
2023-10-10 kl 11.46
1 min. siden
Vidne vil alligevel ikke tale i Louise Borglit-sag af frygt for
repressalier

TV2:
2023-10-10 kl 12.56

... (BREAKING ET-News on) ...

2023-10-10 kl 02.55
[...]

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25653

Gaslækage i Finland: Mistænker 'udefrakommende aktivitet'

Massakre i kibbutz nær Gaza – 108 israelere fundet dræbt

Løkke med appel til det palæstinensiske selvstyre: 'Tag afstand'

- Vi forhandler ikke med gidsler, siger Løkke

Mette Frederiksen: 'Forkert og historieløst, at man forsvarer en
terrororganisation'

FN-kommissionen: Klare beviser for krigsforbrydelser i Gaza og
Israel

1000 israelere dræbt siden lørdag, siger ambassade

Ukraine efterforsker knap 100.000 krigsforbrydelser

-

Kall, Mogens skrev:

- News 2023-10-10
Date: Tue, 10 Oct 2023 03:19:54 +0200
25652 <ug28rt$7e27$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/SLXJI_RcQkg/m/VW43zRZ3CgAJ
Situationen er helt uoverskuelig for Israel lige nu, siger dansk
gidselforhandler
I dag kl. 06.02
https://nyheder.tv2.dk/2023-10-09-situationen-er-helt-uoverskuelig-for-israel-lige-nu-siger-dansk-gidselforhandler

-

Danmark fraråder ikke-nødvendige rejser til dele af Libanon
I dag kl. 06.56
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-10-danmark-fraraader-ikke-noedvendige-rejser-til-dele-af-libanon

-

Ægtepar frygter, at deres familie bliver slagtet af terrorister
I dag kl. 09.25
https://nyheder.tv2.dk/2023-10-10-aegtepar-frygter-at-deres-familie-bliver-slagtet-af-terrorister

-

TV 2 møder mor til kidnappede døtre: - Vær stærke, og gør, hvad
I bliver bedt om
I dag kl. 10.52
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-09-tv-2-moeder-mor-til-kidnappede-doetre-vaer-staerke-og-goer-hvad-i-bliver-bedt-om

-

Politiker vil hejse Israels flag på rådhuset i Odense
I dag kl. 11.26
https://nyheder.tv2.dk/2023-10-10-politiker-vil-hejse-israels-flag-paa-raadhuset-i-odense

-

Regeringen sætter støtte til palæstinensere på pause
I dag kl. 11.46
Opd. I dag kl. 13.10
https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-10-10-regeringen-saetter-stoette-til-palaestinensere-paa-pause

-

DR S158 tir 10 okt 18:25:56
10.oktober dr.dk/nyheder 11:52

GASPRISEN STIGER MED 25 PROCENT

I dag kl. 11:52
Gasprisen stiger med 25 procent på få dage
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/gasprisen-stiger-med-25-procent-paa-faa-dage

-

DR S159 tir 10 okt 18:25:56
10.oktober dr.dk/nyheder 12:17

DROPPER STØTTE TIL PALÆSTINA

Regeringen sætter al udviklingsstøtte til Palæstina på pause
I dag kl. 12:17
https://www.dr.dk/nyheder/politik/regeringen-saetter-al-udviklingsstoette-til-palaestina-paa-pause

Det sker som konsekvens af Hamas' angreb på Israel i weekenden.

-

DR S160 tir 10 okt 18:25:57
10.oktober dr.dk/nyheder 12:45

VIL HÆNGE ISRAELS FLAG OP

I dag kl. 12:45
Venstre i Odense vil hænge Israels flag op ved siden af Ukraines
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/venstre-i-odense-vil-haenge-israels-flag-op-ved-siden-af-ukraines

-

DR S161 tir 10 okt 18:25:57
10.oktober dr.dk/nyheder 12:44

JOURNALIST FÅR AFVIST APPEL

I dag kl. 12:44
Amerikansk journalist får afvist appel af sin fængsling i
Rusland
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/amerikansk-journalist-faar-afvist-appel-af-sin-faengsling-i-rusland

-

Uefa trækker i land: Comeback til russiske U17-landshold afblæst
I dag kl. 12:53
opdateret I dag kl. 13:35
https://www.dr.dk/sporten/fodbold/uefa-traekker-i-land-comeback-til-russiske-u17-landshold-afblaest

På et møde i Uefas eksekutivkomité tirsdag blev det besluttet,
at russiske U17-landshold alligevel ikke får lov at deltage i de
europæiske turneringer igen.

-

I dag kl. 13:07
Regeringstoppen: Danske skattekroner skal ikke gå til at støtte
udvikling i Palæstina
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/regeringstoppen-danske-skattekroner-skal-ikke-gaa-til-stoette-udvikling-i-palaestina

-

DR S163 tir 10 okt 18:25:57
10.oktober dr.dk/nyheder 13:50

SAMLINGSREGERING FÅR OPBAKNING

I dag kl. 13:50
Netanyahus samlingsregering får opbakning fra alle
regeringspartnere
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/netanyahus-samlingsregering-faar-opbakning-fra-alle-regeringspartnere

-

DR S164 tir 10 okt 18:25:57
10.oktober dr.dk/nyheder 14:12

DANSK STATSBORGER MELDT SAVNET

Dansk statsborger meldt savnet i Israel
I dag kl. 14:12
opdateret I dag kl. 14:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/dansk-statsborger-meldt-savnet-i-israel

Det er fortsat uklart, hvad der er sket op til personens
forsvinden.

-

DR S165 tir 10 okt 18:25:57
10.oktober dr.dk/nyheder 15:22

K: STRAF HAMAS-HYLDEST

I dag kl. 15:22
De Konservative vil have personer, der hylder Hamas, straffet
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/de-konservative-vil-have-personer-der-hylder-hamas-straffet

Kommentar:

Det er et *misbrug* af vores gæstfrihed!

Og ...

'Du er ikke længere velkommen her og skal derfor 'udvises*' kan
komme på tale, NAVNLIG hvis det fortsætter, fordi spørgsmålet
melder sig jo, OM næste terrormål er her (i Danmark)?

-

Gaslækage i Finland: Mistænker 'udefrakommende aktivitet'
I dag kl. 15:30
opdateret I dag kl. 18:02
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/gaslaekage-i-finland-mistaenker-udefrakommende-aktivitet

Der er konstateret en lækage på en gasrørledning og "fejl" på
et kommunikationskabel mellem Finland og Estland.

-

DR S167 tir 10 okt 18:25:57
10.oktober dr.dk/nyheder 16:16

UM FØLGER ISRAEL-KONFLIKT TÆT

I dag kl. 16:16
Udenrigsministeriet følger udviklingen i Israel tæt
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/udenrigsministeriet-foelger-udviklingen-i-israel-taet

-

Ingen forhandlinger kan løse krigen, fastslår Ukraines
ekspræsident
I dag kl. 16.20
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-09-ingen-forhandlinger-kan-loese-krigen-fastslaar-ukraines-ekspraesident

-

Ny gaslækage i Østersøen – skyldes sandsynligvis "ekstern
aktivitet"
I dag kl. 16.22
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-10-ny-gaslaekage-i-oestersoeen-skyldes-sandsynligvis-ekstern-aktivitet

-

De beder til, at Hamas lader deres familier gå - men chancerne
er små, vurderer ekspert
I dag kl. 16:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/de-beder-til-hamas-lader-deres-familier-gaa-men-chancerne-er-smaa-vurderer-ekspert

Den terrorstemplede bevægelse Hamas forsøger at bruge gidslerne
til at lægge pres på Israel ifølge korrespondent.

-

DBU-chef lettet efter Uefas russiske u-vending, men begrundelsen
mangler
I dag kl. 16:32
https://www.dr.dk/sporten/fodbold/dbu-chef-lettet-efter-uefas-russiske-u-vending-men-begrundelsen-mangler

Jesper Møller, DBU's formand, er tilfreds med, at russiske
U17-landshold ikke får lov til at deltage i europæisk fodbold.

-

Dansk statsborger savnet efter terror i Israel
I dag kl. 14.31
Opd. I dag kl. 16.47
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-10-dansk-statsborger-savnet-efter-terror-i-israel

-

Det ved vi – og det mangler vi svar på – om den beskadigede
gasledning i Østersøen
I dag kl. 16.57
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-10-10-det-ved-vi-og-det-mangler-vi-svar-paa-om-den-beskadigede-gasledning-i-oestersoeen

-

Det ved vi – og det mangler vi svar på – om krigen mellem
Israel og Hamas
7. okt kl. 09.17
Opd. I dag kl. 17.07
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-07-det-ved-vi-og-det-mangler-vi-svar-paa-om-krigen-mellem-israel-og-hamas

-

I dag kl. 17:32
Norwegian forlænger flystop til Israel
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/norwegian-forlaenger-flystop-til-israel

-

Belarusisk oppositionsleder: Hvis Belarus ikke er frit, vil der
være en konstant trussel mod Europa
I dag kl. 17:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/belarusisk-oppositionsleder-hvis-belarus-ikke-er-frit-vil-der-vaere-en-konstant

Den belarusiske oppositionsleder, Sviatlana Tsikhanouskaja,
modtager fredspris i Danmark, mens hendes hjemland strammer
grebet om deres egen befolkning.

-

I dag kl. 17:55
Mette Frederiksen lægger blomster ved den israelske ambassade
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/mette-frederiksen-laegger-blomster-ved-den-israelske-ambassade

-

2023-10-10 kl 19.05
I konfliktområdet lever de som “lus mellem to negle”: - De ved
lige præcis, hvad der kommer til at ske
55 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-10-i-konfliktomraadet-lever-de-som-lus-mellem-to-negle-de-ved-lige-praecis-hvad-der-kommer-til-at-ske

-

Radarer, kontrolcentre og missiler: Israels ’Iron Dome’ redder
liv, når landet angribes
I dag kl. 18:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/radarer-kontrolcentre-og-missiler-israels-iron-dome-redder-liv-naar-landet-angribes

Med store summer har USA hjulpet israelerne med at forsvare
sig selv mod fjendens raketter.

-

DR S172 tir 10 okt 20:09:38
10.oktober dr.dk/nyheder 19:08

DANSKE ELEVER ER I JORDAN

I dag kl. 19:08
Danske elever har krydset grænsen til Jordan
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/danske-elever-har-krydset-graensen-til-jordan

-

DR S173 tir 10 okt 20:09:38
10.oktober dr.dk/nyheder 19:35

RUSLAND TABER VALG TIL FN-RÅD

I dag kl. 19:35
Rusland taber valg til FN's Menneskerettighedsråd
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-taber-valg-til-fns-menneskerettighedsraad

-

Det amerikanske mareridt
Lotte Mejlhede
USA-korrespondent, TV 2
I dag kl. 19.40
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-10-det-amerikanske-mareridt

Situationen på landjorden i Israel og Gaza er et mareridt i sig
selv, men for amerikanerne er dette også et politisk mareridt.

-

Advarsel: Voldsomme billeder – døden ramte som en stormflod
I dag kl. 19.45
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-09-advarsel-voldsomme-billeder-doeden-ramte-som-en-stormflod

7. oktober blev en sort dag i Israels historie, da Hamas indledt
et komplet overraskelsesangreb. Billederne taler for sig selv.

-

Udenrigsministeren: Hamas holder europæiske statsborgere som
gidsler
I dag kl. 19:48
https://www.dr.dk/nyheder/politik/udenrigsministeren-hamas-holder-europaeiske-statsborgere-som-gidsler

Lars Løkke appellerer desuden til, at det palæstinensiske
selvstyre tager afstand til Hamas' handlinger.

-

Antisemitisk graffiti på central plads i København – nu griber
kommunen ind
I dag kl. 19.48
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-10-10-antisemitisk-graffiti-paa-central-plads-i-koebenhavn-nu-griber-kommunen-ind

-

DR S174 tir 10 okt 20:09:38
10.oktober dr.dk/nyheder 20:07

LØKKE OM GASLÆKGAGE: BEKYMRENDE

... udefrakommende aktivitet".
- Det er i hvert fald ikke nogen i
Europa. Og det er heller ikke nogen af
dem, som Europa hjælper i øjeblikket,
siger han.

2023-10-10 kl 21.04
57 min. siden
Løkke om læk på gasledning: 'Det er dybt bekymrende'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/loekke-om-laek-paa-gasledning-det-er-dybt-bekymrende

Kommentar:

Og så er der jo kun Rusland tilbage som gerningsmand!

-

Hai flygtede fra Hamas' angreb på festival: 'Jeg kørte så
sindssygt, som kun en mand, der vil redde livet, gør det'
I dag kl. 20:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/han-overlevede-hamas-angreb-paa-musikfestival-jeg-loeftede-bare-mine-haender-og-sagde

Hai Cohen overlevede angrebet på musikfestivalen lørdag morgen,
hvor 250 blev dræbt. Flere af hans venner slap ikke væk og blev
myrdet.

-

2023-10-10 kl 21.40
Dagens overblik: Der bliver ingen forhandling med Rusland, lyder
det fra den tidligere præsident i Ukraine
49 min siden
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-10-10-dagens-overblik-der-bliver-ingen-forhandling-med-rusland-lyder-det-fra-den-tidligere-praesident-i-ukraine

-

2023-10-10 kl 21.04
18 min. siden
Frankrig trækker de første tropper ud af Niger
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/frankrig-traekker-de-foerste-tropper-ud-af-niger

-

2023-10-10 kl 21.42
Det ved vi – og det mangler vi svar på – om krigen mellem Israel
og Hamas
7. okt kl. 09.17
Opd. 18 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-07-det-ved-vi-og-det-mangler-vi-svar-paa-om-krigen-mellem-israel-og-hamas

-

2023-10-10 kl 21.42
Israel holder vejret – frygter krig på flere fronter, siger
Tantholdt
18 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-10-israel-holder-vejret-frygter-krig-paa-flere-fronter-siger-tantholdt

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 12:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6559901
Cecilie Kallestrup
Overblik: Det skal du vide om krigen lige nu

i dag kl. 12:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6559955
Maja Lærke Maach
Fire franskmænd er blandt ofrene i Israel - 13 frygtes kidnappet

i dag kl. 12:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6559961
Cecilie Kallestrup
WHO: Opret en humanitær korridor ind til ofre i Gaza

i dag kl. 12:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6559981
Cecilie Kallestrup
Flere flyafgange skal bringe soldater tilbage til Israel for at
kæmpe mod Hamas

i dag kl. 12:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6559996
Maja Lærke Maach
FN er dybt chokeret over påstande om henrettelser af civile og
massedrab

i dag kl. 12:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6560011
Maja Lærke Maach
EU's udenrigschef vil holde møde med israelerne og palæstinenserne

i dag kl. 12:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6560019
Per Bang Thomsen - Bruxelles
Omstridt kommissær-udtalelse om EU-støtte til palæstinenserne
var ikke koordineret med andre

i dag kl. 13:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6560120
Maja Lærke Maach
Mange forlader nu Israel - Italien henter 200 hjem med
militærfly

i dag kl. 13:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6560200
Maja Lærke Maach
Hamas nægter forhandlinger om gidsler, så længe Israel angriber

i dag kl. 13:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6560234
Maja Lærke Maach
Over 2.800 er sårede efter angreb i Israel

i dag kl. 13:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6560268
Selin Türker
Netanyahus national samlingsregering får opbakning fra alle
regeringspartnere

i dag kl. 13:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6560344
Maja Lærke Maach
Dansk statsborger meldt savnet i Israel

i dag kl. 14:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6560379
Selin Türker
Hamas opfordrer til en "generel mobilisering" fredag

i dag kl. 14:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6560466
Maja Lærke Maach
DR i Israel: Hamas' trusler om at dræbe gidsler gør situationen
endnu mere angstfyldt

i dag kl. 14:26
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6560480
Selin Türker
Hamas advarer beboere: Evakuer inden kl. 17:00

i dag kl. 14:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6560528
Maja Lærke Maach
Dan Jørgensen om stop for støtte: Danske penge skal ikke
indirekte gå til Hamas

i dag kl. 14:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6560632
Selin Türker
Syv palæstinensiske journalister har mistet livet i Gaza

i dag kl. 15:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6560727
Selin Türker
Israelske myndigheder opdaterer dødstal

Mere end 1.000 israelere er blevet dræbt siden Hamas' angreb
lørdag, ...

i dag kl. 15:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6560771
Mana Barvar
Hospitalerne i Gaza er ’ved at kollapse’

i dag kl. 15:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6560870
Mana Barvar
FN-kommissionen: Klare beviser for krigsforbrydelser i Gaza og
Israel

i dag kl. 15:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6560902
Selin Türker
To medlemmer fra Hamas' politiske kontor meldes dræbt

i dag kl. 16:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6560976
Mana Barvar
Jordan sender hjælp til palæstinenserne i Gaza

i dag kl. 16:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6561012
Selin Türker
Biden og Netanyahu skal tale sammen

i dag kl. 16:26
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6561060
Selin Türker
Angreb på Ashkelon efter advarsel fra Hamas

i dag kl. 16:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6561110
Selin Türker
Opdaterede dødstal fra palæstinensiske myndigheder

i dag kl. 16:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6561121
Nanna Nørby Hansen
Udenrigsministeriet følger udviklingen tæt

i dag kl. 16:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6561130
Selin Türker
Raketangreb fra Libanon mod Israel

i dag kl. 17:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6561220
Selin Türker
Tysk udenrigsminister: "Fuldstændig forkert" at standse bistand
til palæstinensere

i dag kl. 17:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6561337
Olivia Høj
Statsministeren lægger blomster ved den israelske ambassade:
'Terrorisme, når det er værst'

i dag kl. 17:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6561424
Olivia Høj
Mette Frederiksen: 'Forkert og historieløst, at man forsvarer en
terrororganisation'

i dag kl. 18:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6561559
Nanna Nørby
Sverige pauser udviklingsbistanden

i dag kl. 18:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6561804
Olivia Høj
Løkkes møde trækker ud

i dag kl. 19:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6561945
Olivia Høj
Løkke: 'Flere refererede til 9/11. Og det tror jeg også, man
skal for at forstå, hvor voldsomt det er'

i dag kl. 19:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6562013
Selin Türker
Byråd beder beboere nær den libanesiske grænse at evakuere

i dag kl. 19:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6562038
Olivia Høj
Udenrigsministeren: Hamas holder europæiske statsborgere som
gidsler

i dag kl. 19:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6562084
Selin Türker
EU: 'Overvældende flertal' for at fortsætte støtte til
palæstinensiske myndigheder

i dag kl. 19:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6562106
Olivia Høj
Løkke med appel til det palæstinensiske selvstyre: 'Tag afstand'

i dag kl. 20:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6562390
Selin Türker
Biden har talt med Netanyahu

i dag kl. 20:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6562443
Selin Türker
Israel afviser anmodning om fødevarer og medicinske forsyninger
ind i Gaza

i dag kl. 20:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6562550
Selin Türker
Biden holder pressemøde

40 min. siden (Time now CET 21.44)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6562658
Selin Türker
Opdaterede dødstal: 900 dræbte i Gaza

(Time now CET 21.44)

Krig mellem Israel og Hamas
Kl. 05.13
Fem vestlige lande fordømmer i fælles udtalelse angreb på Israel

Kl. 05.15
Alle ikkenødvendige rejser til den sydlige del af Libanon
frarådes

Kl. 05.26
Overblik: Her er seneste nyt om situationen i Israel og
Palæstina

Kl. 05.32
Israel fortsætter luftangreb på Gaza

Kl. 06.02
137.000 har søgt tilflugt på skoler i Gaza

Kl. 06.04
EU-præsident advarer mod at stoppe bistand til palæstinensere

Kl. 06.12
Det Hvide Hus oplyst i Israels farver

Kl. 06.31
Blot en håndfuld kendte til angreb på Israel, siger Hamas

Kl. 06.46
Sirener advarer om raketangreb på flere israelske byer

Kl. 06.49
Korrespondent: Massiv troppebevægelse i det nordlige Israel

Kl. 06.55
Israel lægger miner langs brudt grænsehegn

Kl. 07.02
Norwegian aflyser alle fly til Israel til og med søndag

Kl. 07.17
Over 200 mål ramt i Gaza på én nat, siger Israel

Kl. 07.37
Israel opfordrer palæstinensere til at flygte

Kl. 07.40
Rasmus Tantholdt: Israel holder vejret

Kl. 07.49
790 boliger jævnet med jorden i Gaza

Kl. 07.58
1500 Hamas-krigere fundet dræbt i Israel

_______________________

See file 25.653 ...
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/SLXJI_RcQkg/m/QCLNdaaWCgAJ

____________________________

20 min siden (Time now CET 13.10)
Israelske flyselskaber sætter flere fly ind

17 min siden (Time now CET 13.10)
Rasmus Tantholdt: Den civile befolkning i Gaza får svære kår

12 min siden (Time now CET 13.10)
EU hasteindkalder israelske og palæstinensiske ministre til møde

6 min siden (Time now CET 13.10)
Oppositionen slutter sig til Netanyahu - vil lave en samlet
regering

Kl. 13.16
Hamas vil ikke forhandle om gidsler, før kampene er ovre

Kl. 13.34
Mette Frederiksen: Humanitær bistand er vigtigt

Kl. 13.45
Dødstal i Gaza stiger til 765

Kl. 13.48
Kidnapning af tyske statsborgere har sat gang i efterforskning

Kl. 13.57
Dansk statsborger savnet efter terror i Israel

Kl. 14.29
Hamas advarer beboere i israelsk by

Kl. 14.33
Luftalarmer er gået i Tel Aviv, siger israelsk forsvar

Kl. 14.44
Talsperson for lufthavn benægter raketangreb

Kl. 15.02
1000 israelere dræbt siden lørdag, siger ambassade

Kl. 15.05
Rasmus Tantholdt afbrudt af luftalarm

Kl. 15.10
Israelske styrker dræber Hamas' økonomiminister

Kl. 15.31
De konservative vil undersøge straf til personer, der hylder
Hamas angreb

Kl. 15.50
Svensk barn dræbt i israelsk angreb på Gaza

Kl. 16.05
Israelsk forsvar rammer 100 "mål" i Gaza

Kl. 16.07
Biden skal diskutere amerikansk støtte med Netanyahu

Kl. 16.18
Byge af raketter over byen Ashkelon efter advarsel fra Hamas

Kl. 16.38
Palæstinensisk dødstal opjusteret til 830

Kl. 16.39
Norwegian aflyser alle fly til og fra Tel Aviv

Kl. 16.54
Raketter affyret fra det sydlige Libanon mod Israel

Kl. 17.01
Israel reagerer på raketter fra Libanon

Kl. 17.14
Tantholdt til stede i Tel Aviv: - Situationen udvikler sig
time for time

Kl. 17.24
Mette Frederiksen lægger blomster foran ambassade

Kl. 17.28
10 italienere kidnappet af Hamas

Kl. 17.32
Mette Frederiksen: - Det her er terrorisme, når det er værst

Kl. 17.34
15 rakataffyringer fra Libanon mod Israel

Kl. 17.42
Mette Frederiksen: - Man kan ikke forsvare det

Kl. 17.47
Mette Frederiksen fordømmer mænd, der fjernede blomster

Kl. 18.02
Israelske kampvogne angriber observationsposter fra
terrororganisationen Hizbollah

Kl. 18.07
Islamistisk bevægelse afholder støttedemonstration for
palæstinensere

Kl. 18.39
Israelsk helikopter rammer Hizbollah-observationspost

Kl. 18.42
Sverige sætter udviklingsstøtte til palæstinensere på pause

Kl. 18.56
Hamas holder begravelse for dræbt leder

Kl. 19.04
Familie har ikke set kidnappet søn siden fredag – kunne følge
med live

Kl. 19.07
Beboere nær libanesisk grænse skal søge ly nu, siger byråd

Kl. 19.20
Israelsk forsvarsminister fjerner "alle begrænsninger" i kampen
mod Hamas

Kl. 19.33
Deltager til demonstration: - Hamas’ angreb er en naturlig
reaktion

Kl. 19.54
Et "overvældende flertal" i EU for at fortsætte støtte til
palæstinensiske myndigheder

Kl. 19.56
Danske elever på vej mod Danmark fra Israel

Kl. 20.00
- Vi forhandler ikke med gidsler, siger Løkke

Kl. 20.21
Holland vil onsdag hente statsborgere hjem

Kl. 20.21
Om lidt taler Biden

Kl. 20.29
Biden kalder Hamas' handlinger "ren ondskab"

Kl. 20.31
Israel har en "pligt til at reagere", siger Biden

Kl. 20.32
Mindst 14 dræbte amerikanere

Kl. 20.34
- Dette er, hvad de mener med menneskelig tragedie, siger Biden

Kl. 20.35
Biden: Holocaust-overlevende blandt gidsler

Kl. 20.37
USA vil sende yderligere militær bistand til Israel, siger Biden

52 min siden (Time now CET 21.55-57)
EU advarer Musk om desinformation på X

48 min siden (Time now CET 21.55-57)
USA's udenrigsminister rejser til Israel

35 min siden (Time now CET 21.55-57)
Dødstallet stiger i Gaza

32 min siden (Time now CET 21.55-57)
Hamas påtager sig ansvaret for raketaffyring fra Libanon

22 min siden (Time now CET 21.55-57)
Israel afviser anmodning om fødevarer og medicinske forsyninger
ind i Gaza

19 min siden (Time now CET 21.55-57)
Lyn-analyse

14 min siden (Time now CET 21.55-57)
Massakre i kibbutz nær Gaza – 108 israelere fundet dræbt

5 min siden (Time now CET 21.55-57)
Israel er i chok og i sorg, siger Tantholdt

6 min siden (Time now CET 22.07)
Skoleelever forsinket på vej hjem fra Israel

3 min siden (Time now CET 22.07)
Granater affyret mod Israel fra Syrien, siger israelsk militær

(Time now CET 22.07)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 12:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6560060
Maja Lærke Maach
Amerikansk journalist får afvist appel af sin fængsling i Rusland

i dag kl. 19:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6562086
Karen Nielsen
Rusland taber valg til FN's Menneskerettighedsråd

(Time now CET 22.07)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 06.00
Opd. 28 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-10-10-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 06.00
Minister: Kongressen skal godkende mere støtte til både Israel
og Ukraine

Kl. 06.36
Massebegravelse i ukrainsk landsby efter russisk angreb

Kl. 07.17
Lyn-analyse

Kl. 07.47
Ukraine har skudt 27 ud af 36 russiske droner ned i nat

Kl. 09.29
Tænketank: Kraftig regn spænder ben for russiske operationer

Kl. 09.29
Efterretningstjeneste: Putin vil undgå upopulære beslutninger
frem mod genvalg

Kl. 09.46
Zelenskyj besøger Rumænien

Kl. 10.36
Lyn-analyse

Kl. 10.58
Rusland vil søge genoptagelse i FN's Menneskerettighedsråd

Kl. 11.20
Rusland vil søge fred mellem israelerne og palæstinenserne

Kl. 12.30
Ukraine efterforsker knap 100.000 krigsforbrydelser

Kl. 12.33
Rusland fastholder amerikansk journalists fængsling

Kl. 13.11
Zelenskyj drøfter samarbejde ved Sortehavet med Rumænien

Kl. 13.30
Medie: Finsk militær involveret i undersøgelse af gasudslip i
Østersøen

Kl. 14.14
Finsk gasselskab bekræfter gaslækage i Østersøen – finsk militær er tilstede

Kl. 15.03
Finsk premierminister indkalder til pressemøde

Kl. 15.12
Zelenskyj har ”gode nyheder” om artilleri og
luftforsvarsforsyninger

Kl. 15.41
Finsk præsident: Lækage skyldes sandsynligvis ekstern aktivitet

Kl. 15.58
NATO-sekretær: - Vi er klar til at støtte de berørte allierede

Kl. 16.45
Statsminister: - Finlands energisikkerhed er ikke i fare

Kl. 16.59
Kommunikationen i Finland fungerer som normalt

Kl. 17.07
Her er den ramte rørledning

Kl. 17.11
Finlands nationale sikkerhedskomite: Skaderne er så store, at
det ligner en overlagt handling

Kl. 17.20
Kystvagt: De to ledninger var ikke ved siden af hinanden

Kl. 18.36
Fakta om Balticconnector

Kl. 19.22
Rusland mislykkes i forsøg på genoptagelse i FN's
Menneskerettighedsråd

Kl. 19.48
Mulig eksplosion opfanget nær Finland, melder insitut

- Norsar har opdaget en sandsynlig eksplosion langs den finske
kyst af Østersøen klokken 01.20 (lokal tid i Finland) 8. oktober
2023, skriver instituttet.

Kommentar:

Østeuropæisk sommertid
Tidszone i Helsingfors, Finland (GMT+3)
tirsdag, 10. oktober 2023, 23.14

Time now CET 22:14

Kl. 20.23
Tyskland annoncerer ny forsvarspakke til Ukraine til én milliard
euro

13 min siden (Time now CET 22.10)
Situationen i Den Finske Bugt skal drøftes på NATO-møde i morgen

(Time now CET 22.10)

Deadline:

DR text-TV:
174

DR:
2023-10-10 kl 21.04
18 min. siden
Frankrig trækker de første tropper ud af Niger

TV2:
2023-10-10 kl 21.36
Eksperter undersøger runesten - sætter den navn på Gorm den gamles
forgænger?
12 min siden

- -
Last OUTPUT: 23303 <61ecf341$0$697$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.test/c/MRWueyeFrn8/m/8un3DEP4FAAJ
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25654

Den 10-10-2023 kl. 12:58 skrev Kall, Mogens:

Subject: ET-Break (to Mankind) |
Found ET-Homestar-DATA 46 (distance between Hebron and Bethel) -
Re: ... News 2023-10-10
Date: Tue, 10 Oct 2023 12:58:15 +0200
25653 <ug3ao8$13i48$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/SLXJI_RcQkg/m/QCLNdaaWCgAJ
Et *alternativ* er at overføre dem til Det Palæstinensiske
Selvstyre (i Judæa og Samaria; altså det område i Israel, der
ligger vest for Jordanfloden).

Så kan man i "ro og mag" *destruere* ALT, hvad Hamas har opført
af militære instalationer i Gaza (og gøre end ende på deres
ikke-folkevalgte *terrorregime*)!

- -
Last OUTPUT: 23303 <61ecf341$0$697$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.test/c/MRWueyeFrn8/m/8un3DEP4FAAJ
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25656

Message to the Russian military:

Til det russiske militær:
Skynd Jer at fjerne Putin, INDEN helvede bryder løs, og 3.
Verdenskrig IKKE kan standses!

Российским военным:
Поторопитесь убрать Путина, ПРЕЖДЕ ЧЕМ разразится ад и Третью
мировую войну невозможно будет остановить!

To the Russian military:
Hurry to remove Putin BEFORE all hell breaks loose and World
War 3 cannot be stopped!

File 25.655 ...
Russia (Psychopath-istan + Kleptokratistan)
https://sites.google.com/view/kall-russia/files/25-xxx/25-6xx/25-655
Crime does NOT pay
https://sites.google.com/view/kall-crime-does-not-pay/files/25-xxx/25-6xx/25-655

-

Den 10-10-2023 kl. 22:24 skrev Kall, Mogens:

Subject: Gaslækage i Finland: Mistænker 'udefrakommende aktivitet' -
Re: ... News 2023-10-10
Date: Tue, 10 Oct 2023 22:24:46 +0200
25654c <6525b30f$0$719$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/SLXJI_RcQkg/m/0mNr3Y-1CgAJ
Online 10. okt. 2023 22.24.51

> [...]
>
> GASPRISEN STIGER MED 25 PROCENT
>
> I dag kl. 11:52
> Gasprisen stiger med 25 procent på få dage

[ ... cut 01 ... ]

> [...]
>
> Der er konstateret en lækage på en gasrørledning og "fejl" på
> et kommunikationskabel mellem Finland og Estland.

[ ... cut 01 ... ]

> -
>
> Ny gaslækage i Østersøen – skyldes sandsynligvis "ekstern
> [...]

[ ... cut 01 ... ]

> -
>
> Det ved vi – og det mangler vi svar på – om den beskadigede
> [...]

[ ... cut 01 ... ]

> [...]
>
> Kommentar:
>
> Og så er der jo kun Rusland tilbage som gerningsmand!

[ ... cut 01 ... ]

> [...]

> - Norsar har opdaget en sandsynlig eksplosion langs den finske
> kyst af Østersøen klokken 01.20 (lokal tid i Finland) 8. oktober

[ ... cut 01 ... ]

> 13 min siden (Time now CET 22.10)
> Situationen i Den Finske Bugt skal drøftes på NATO-møde i morgen

Bemærk at eksplosionen indtræffer *kun* UNDER et døgn efter
Hamas (på djævelens vegne) har angrebet civile i Israel og
myrdet dem i flæng (og dermed skyldig i *krigsforbrydelser* og
SKAL dømmes og straffes herfor ved en (International) Domstol)!

Ergo må sprængladningerne ALLEREDE være anbragt på gas- og
kommunikationsledningerne forinden.

Bagmand har så blot siddet oog ventet på en anledning, hvor vi
var/er optaget af så meget andet (eksempelvis ballade i
Mellemøsten)!

Formålet hermed er SELVFØLGELIG at skabe større efterspørgsel
på gas, hvorved priserne *stiger* og leverandøren bliver i
større grad Rusland!

(
Det må derfor antages, at der ligeledes ALLEREDE ér anbragt
bomber på andre undersøiske NATO-installationer!
)

Dette kan medføre 3. Verdenskrig, HVIS det bliver opdaget, at
*galningen* i Kreml, Psypopatus-Putin (og dermed Rusland) er
bagmanden, da der jo er tale om et *angreb* på NATO-lande!

(
Manden Putin er *sindssyg*. Han *gambler* jo alt for højt,
ligesom Hitler gjorde.

=>

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25655