Grupos de Google ya no admite nuevas publicaciones ni suscripciones de Usenet. El contenido anterior sigue siendo visible.

Bliv lidt klogere på konflikten mellem Israel og Palæstina - News 2023-10-08

Visto 8 veces
Saltar al primer mensaje no leído

Kall, Mogens

no leída,
7 oct 2023, 23:16:367/10/23
Bliv lidt klogere på konflikten mellem Israel og Palæstina

File. 25.645 ...
Lawlessness (Lovløshed)
https://sites.google.com/view/lawlessness/files/25-xxx/25-6xx/25-645
Mideast Peace Process, Oslo Accords, (OSLO-Fredsprocessen)
https://sites.google.com/view/mideast-peace-p/files/25-xxx/25-6xx/25-645
Israel
https://sites.google.com/view/kall-israel/files/25-xxx/25-6xx/25-645

Subject: To Hamas: I er en flok religiøse *hyklere* (der
*misbruger* Koranen på det groveste)! - News 2023-10-07
Date: Sat, 7 Oct 2023 10:17:48 +0200
25642 <ufr47d$293jd$1...@news.eternal-september.org>
The Holy Land (Det Hellige Land)
https://sites.google.com/view/kall-the-holy-land/files/25-xxx/25-6xx/25-642
Israel
https://sites.google.com/view/kall-israel/files/25-xxx/25-6xx/25-642
Terror (abuse of power), Hamas
https://sites.google.com/view/terror-abuse-of-power/topic/hamas
https://sites.google.com/view/terror-abuse-of-power/files/25-xxx/25-6xx/25-642
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/MJJ9zc-fe48/m/rMnjgiaiCQAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ

[ ... ]

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?

[ ... ]

> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i
Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme (og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård)!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

Meteor observation over Danmark

http://www.stjerneskud.info/fireball/trig_jumi.html
http://www.stjerneskud.info/fireball/event2023-10-08-00-05-20/

Dato: 2023-10-08
Klokken: 00:05:20 Dansk sommertid, UTC+2

Omtrentlige data for meteorens synlige bane

Emne Værdi Kommentar
Kurs 154 grader Nord:0, positiv retning med uret
Faldvinkel 75 grader Lodret: 90, horisontalt: 0

Israel under angreb: Det ved vi, det mangler vi svar på
I går kl. 09.17
Opd. I går kl. 18.08
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-07-israel-under-angreb-det-ved-vi-det-mangler-vi-svar-paa

-

DR S145 lør 07 okt 22:27:30
7.oktober dr.dk/nyheder 19:19

BIDEN ADVARER ISRAELS FJENDER

I går kl. 19:19
Biden advarer Israels fjender mod at udnytte Hamas-angreb
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/biden-advarer-israels-fjender-mod-udnytte-hamas-angreb

-

DR S148 lør 07 okt 22:27:30
7.oktober dr.dk/nyheder 20:40

NETANYAHU KLAR TIL SAMLINGSREGERING

I går kl. 20:40
Netanyahu vil danne national samlingsregering
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/netanyahu-vil-danne-national-samlingsregering

-

Gidseltagning er Hamas' stærkeste kort – og Israels værste
mareridt
I går kl. 21.04
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-07-gidseltagning-er-hamas-staerkeste-kort-og-israels-vaerste-mareridt

-

Danmark fraråder ikke-nødvendige rejser til Israel
I går kl. 22.00
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-07-danmark-fraraader-ikke-noedvendige-rejser-til-israel

-

Angreb mod Israel møder international fordømmelse
I går kl. 22:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/angreb-mod-israel-moeder-international-fordoemmelse

USA vil sørge for, at Israel "fortsat kan forsvare sig selv",
lød det fra den amerikanske præsident lørdag aften.

-

DR S153 lør 07 okt 22:27:30
7.oktober dr.dk/nyheder 22:25

MINDST 200 DRÆBT I HAMAS-ANGREB

I går kl. 22:25
Officielt bekræftet: Mindst 200 israelere dræbt i Hamas-angreb
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/officielt-bekraeftet-mindst-200-israelere-draebt-i-hamas-angreb

-

I går kl. 23:30
Ekspert: Hamas-angreb er en kolossal fiasko for Israel
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ekspert-hamas-angreb-er-en-kolossal-fiasko-israel

-

Israelsk militær: Der er fortsat kampe fra hus til hus i Israel
I dag kl. 01:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/israelsk-militaer-der-er-fortsat-kampe-fra-hus-til-hus-i-israel

Et endnu ukendt antal civile og soldater holdes som gidsler i
Gaza.

-

I dag kl. 01:46
Københavns politi holder ekstra øje med jødiske adresser
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/koebenhavns-politi-holder-ekstra-oeje-med-joediske-adresser

-

I dag kl. 02:25
Far til to i Gaza: Jeg arbejder på at skaffe reservebatterier
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/far-til-i-gaza-jeg-arbejder-paa-skaffe-reservebatterier

-

2023-10-08 kl 03.50
58 min. siden
Israelske medier kalder landets forsvar for en fiasko
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/israelske-medier-kalder-landets-forsvar-en-fiasko

-

2023-10-08 kl 03.50
47 min. siden
Gili Yoskovich flygtede fra Hamas-angreb: Mange døde på vejen
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/gili-yoskovich-flygtede-fra-hamas-angreb-mange-doede-paa-vejen

-

2023-10-08 kl 05.13
23 min. siden
Israelske luftangreb over Gaza i nat
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/israelske-luftangreb-over-gaza-i-nat

LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i går kl. 07:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6542216
Maja Lærke Maach
Israel ramt af større missilangreb

i går kl. 07:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6542219
Maja Lærke Maach
Sirener lyder over det sydlige og centrale Israel

i går kl. 07:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6542221
Maja Lærke Maach
Israels militær: ' Terrorister fra Gaza-striben har infiltreret
israelsk territorium'

i går kl. 07:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6542223
Maja Lærke Maach
Hamas hævder at have sendt 5.000 missiler

i går kl. 07:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6542228
Maja Lærke Maach
Israels militær: Sirenerne lyder i hele Jerusalem

i går kl. 08:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6542234
Maja Lærke Maach
Korrespondent i Israel: 'Det lader til, at Israel er taget på
sengen'

i går kl. 08:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6542251
Maja Lærke Maach
Norsk journalist i Tel Aviv: Raket ramte et par hundrede meter
fra vores hotel

i går kl. 08:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6542253
Maja Lærke Maach
TIP OS Er du i Israel tæt på begivenhederne?

i går kl. 08:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6542261
Maja Lærke Maach
Israels sikkerhedsråd samles

i går kl. 08:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6542268
Karen Klærke
Billederne tikker ind fra missilangreb

i går kl. 08:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6542274
Maja Lærke Maach
Protestbevægelse aflyser demonstration og opfordrer folk til at
melde sig til militærtjeneste

i går kl. 08:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6542280
Maja Lærke Maach
Forsvarsminister erklærer nødretssituation omkring Gaza

i går kl. 08:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6542307
Maja Lærke Maach
Korrespondent: Israelere frygter, at der kommer flere angreb

i går kl. 08:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6542317
Maja Lærke Maach
Hamasleder: Hvis du har en pistol, så find den frem

i går kl. 09:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6542337
Maja Lærke Maach
Mindst en er dræbt, og 15 er såret

i går kl. 09:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6542355
Karen Klærke
Udenrigsministeriet advarer danskere i Israel: Søg beskyttelse,
når sirenen lyder

i går kl. 09:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6542368
Maja Lærke Maach
Korrespondent: Meldinger om gidseltagninger, afbrændinger af
huse og gadekampe

i går kl. 09:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6542373
Maja Lærke Maach
Israels præsident: 'Israel står over for et meget vanskeligt
øjeblik'

i går kl. 09:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6542383
Maja Lærke Maach
Flere veje til Gaza lukkes af de israelske styrker

i går kl. 09:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6542406
Maja Lærke Maach
Israels forsvarsminister: Hamas har begået en alvorlig fejl

i går kl. 09:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6542420
Maja Lærke Maach
Hvad ved vi om angrebet på Israel?

i går kl. 09:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6542444
Maja Lærke Maach
Hamas har taget ansvaret for dagens angreb på Israel. Men hvem
er Hamas?

i går kl. 10:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6542461
Maja Lærke Maach
TIP OS Er du dig i Israel?

i går kl. 10:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6542471
Maja Lærke Maach
Israel angriber Hamas-mål i Gaza

i går kl. 10:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6542483
Maja Lærke Maach
Palæstinensere fejrer angreb på Israel

i går kl. 10:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6542508
Maja Lærke Maach
Løkke: Mine tanker er hos ofrene, deres familier og hele Israel

i går kl. 10:26
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6542509
Maja Lærke Maach
Videoer viser ødelæggelser og lyden af skudsalver i israelske
byer

i går kl. 10:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6542531
Maja Lærke Maach
Flere hundrede brandfolk skal hjælpe efter angreb i det sydlige
Israel

i går kl. 10:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6542537
Karen Klærke
Brændende militærkøretøj, kø ved bageren og folk i gaderne i
Gaza

i går kl. 10:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6542564
Maja Lærke Maach
DR-journalist på ferie i Tel Aviv: Pludselig lyder der et stort
brag

i går kl. 10:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6542569
Maja Lærke Maach
Netanyahu: Vi er i krig

i går kl. 11:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6542646
Maja Lærke Maach
Israels forsvar melder om kampe syv forskellige steder i landet

i går kl. 11:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6542691
Maja Lærke Maach
Video viser militærbil køre rundt i i Gaza by

i går kl. 11:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6542714
Maja Lærke Maach
Ambulancetjeneste: Mindst 22 israelere er dræbt under angrebet

i går kl. 11:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6542719
Maja Lærke Maach
Palæstinas leder: ' Det palæstinensiske folk har ret til at
forsvare sig'

i går kl. 11:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6542729
Maja Lærke Maach
Skolebørn i dele af Israel skal blive hjemme i morgen

i går kl. 11:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6542746
Maja Lærke Maach
Mindst 545 er sårede i Israel

i går kl. 12:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6542837
Maja Lærke Maach
Israels militær: Det er nogle vanskelige timer, der venter os

i går kl. 12:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6542861
Karen Klærke
Statsminister Mette Frederiksen fordømmer angreb i Israel

i går kl. 12:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6542884
Maja Lærke Maach
Europæiske ledere støtter Israel: 'Fuld solidaritet med Israel og ofrene'

i går kl. 12:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6542917
Maja Lærke Maach
Iransk toprådgiver lykønsker 'de palæstinensiske krigere'

i går kl. 12:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6542943
Maja Lærke Maach
Bliv lidt klogere på konflikten mellem Israel og Palæstina

Kommentar:

Kort fortalt.

Datidens Romerrige var ligesom andre *psykopatisk*. Man mente,
at man havde ret til at herske over andr,e bare fordi man havde
militær overmagt.

Det jødiske folk i Mellemøsten gjorde oprør i årene op til år
70 e.Kr., og det ender med en krig som Romerriget desværre
vinder. Jøderne bliver smidt ud af deres eget land, og andre
rykker ind og overtager området.

Først efter 2. Verdenskrig kommer ejermanden for alvor tilbage
til landet, og staten Israel oprettes i 1948.

Efterkommere af de fremmede i landet erklærer STRAKS det nye
Israel krig, og sådan har det været lige siden da indtil i dag!

Og ...

OM det bliver bedre?

Næppe!

Folk vil blive ved med at hade hinanden og myrde hinanden, fordi
man jo føler sig eksistenstruet!

Hmm ...

Rent praktisk:

HVAD bliver *konsekvensen* af denne Hamas krig mod Israel?

At israelerne forærer dem mere af deres land (så de i
morgendagens verden kan foretage endnu flere angreb på Israel) ?

Næppe!
(fordi det ville jo være *selvmord* for israelerne!)

Så ...

Vær *realister*:

I atomalderen vil nogle før eller sidenhen bruge disse
masseødelæggelsesvåben, og dette bliver Menneskehedens undergang!

OM atomkrig starter i Ukraine eller i Israel er sådan set
ligegyldigt, da konsekvensen jo uvægerligt bliver den samme!

OM dette tragiske endeligt for Menneskeheden KUNNE være undgået?

Ja, SELVFØLGELIG! Men det KRÆVER en holdningsændring i
menneskets psyke!

Og det har man forsøgt på i tusindvis af år, men desværre indtil
nu uden held!

Eksempelvis har Jesus sagt:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+6.31&version=BPH

Lukas 6:31, Bibelen på hverdagsdansk

Gør mod andre, som I ønsker, at de skal gøre mod jer.

Som kristen har jeg (og andre) *erfaret*, at det onde, som bor
i vores indre, IKKE vil gøre det gode. Det er al for *egoistisk*!
Først når man giver Gud *tilladelse* til at tage bolig med sin
Ånd i ens psyke; først da sker *mirakler*, at man begynder at
have så meget empati, at man også kan elske selv ens fjender!

En kristen vil derfor i langt større grad udvise mådehold, netop
fordi han/hun ved, at Gud også elsker de andre, og derfor ikke
vil, at de skal lide ondt!

Åh ...

Gid I dog alle kunne fatte dette, da vil verden - eller rettere
sagt: den jordklode, vi bor på - blive et langt bedre sted at
leve!

Indtil da vil den onde hærge vores planet med vold, mord, død og
ødelæggelse!

Og ...

Jeg være ærlig overfor Jer:

Desværre fortryder mange mennesker først det onde, når det er
for sent, og man er havnet i afgrunden (hvorfra INGEN vender
levende tilbage)!

I'm sorry!

i går kl. 13:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6542997
Maja Lærke Maach
EU's udenrigspolitiske chef: Forfærdelige nyheder om
gidseltagninger

i går kl. 13:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6543048
Karen Klærke
Nogle donerer blod, mens andre flygter eller slukker brande

i går kl. 14:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6543424
Karen Klærke
Gruppe hævder tilfangetagelse af israelske soldater

i går kl. 14:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6543443
Laura Kirkebæk-Johansson
Zelenskyj: 'Frygtelige nyheder fra Israel'

i går kl. 14:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6543460
Karen Klærke
Udenrigsministeriet vil sikre nok folk på arbejde - aktiverer
krisestab

i går kl. 14:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6543636
Laura Kirkebæk-Johansson
USA fordømmer Hamas' angreb

i går kl. 15:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6543839
Laura Kirkebæk-Johansson
Ambulancetjeneste bekræfter: Omkring 40 israelere er dræbt

i går kl. 15:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6544151
Laura Kirkebæk-Johansson
Hamas: Vi har taget et stort antal israelere til fange

i går kl. 15:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6544252
Laura Kirkebæk-Johansson
198 palæstinensere meldes dræbt i israelske luftangreb i Gaza

i går kl. 16:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6544554
Laura Kirkebæk-Johansson
Hamas: Vi har nok israelske fanger til at befri alle
palæstinensiske fanger

i går kl. 16:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6545036
Laura Kirkebæk-Johansson
Brasilien indkalder til hastemøde i FN's sikerhedsråd

i går kl. 16:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6545161
Laura Kirkebæk-Johansson
FN har styrket tilstedeværelsen i det sydlige Libanon

i går kl. 17:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6545475
Laura Kirkebæk-Johansson
Biden har talt med Netanyahu: 'Jeg tilbød vores støtte'

i går kl. 17:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6545729
Laura Kirkebæk-Johansson
Korrespondent: Angrebet er i en skala, vi ikke har set i nyere
tid

i går kl. 18:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6546270
Laura Kirkebæk-Johansson
Overblik: Hvad ved vi lige nu?

i går kl. 18:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6546383
Laura Kirkebæk-Johansson
Lars Løkke Rasmussen fordømmer Hamas' angreb

i går kl. 18:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6546541
Laura Kirkebæk-Johansson
Dødstallet i Israel stiger til 100

i går kl. 18:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6546710
Laura Kirkebæk-Johansson
Biden advarer Israels fjender mod at udnytte Hamas-angreb

i går kl. 19:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6547127
Laura Kirkebæk-Johansson
Israelske fanger befinder sig på 'sikrede steder og i tunneller',
siger Hamas

i går kl. 19:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6547178
Laura Kirkebæk-Johansson
Stille aften i Tel Aviv

i går kl. 19:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6547558
Laura Kirkebæk-Johansson
Journalist i Israel troede først, meldingerne på hans telefon
var en fejl: Der var intet, der gik forud

i går kl. 19:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6547635
Laura Kirkebæk-Johansson
Israel slukker for strømmen til Gaza

i går kl. 20:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6548009
Laura Kirkebæk-Johansson
Hamas-leder: 'Vi står på kanten af en stor sejr'

i går kl. 20:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6548192
Laura Kirkebæk-Johansson
Netanyahu inviterer oppositionen til samlingsregering

i går kl. 20:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6548357
Laura Kirkebæk-Johansson
200 israelere og 232 palæstinensere meldes dræbt

i går kl. 20:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6548480
Laura Kirkebæk-Johansson
Hospitaler i Gaza mangler strøm, medicin og udstyr

i går kl. 21:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6548550
Laura Kirkebæk-Johansson
Biden: USA står sammen med Israel

i går kl. 21:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6548606
Laura Kirkebæk-Johansson
Den palæstinensiske præsident Abbas har talt i telefon med
Macron og Blinken

i går kl. 21:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6548681
Laura Kirkebæk-Johansson
Danmark fraråder alle ikke-nødvendige rejser til Israel

i går kl. 21:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6548739
Laura Kirkebæk-Johansson
800 er skrevet på 'danskerlisten' for Israel

i går kl. 22:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6548792
Laura Kirkebæk-Johansson
Netanyahu: Israel vil tage massiv hævn for denne sorte dag

i går kl. 22:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6548824
Laura Kirkebæk-Johansson
Israelsk sikkerhedsminister aktiverer kriseberedskab

i går kl. 22:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6548869
Laura Kirkebæk-Johansson
Israelsk militær bekræfter: Mindst 200 israelere er dræbt, og
flere er taget som gidsler i Gaza

i går kl. 23:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6549002
Mette Koue
Israelsk brigadechef dræbt i ildkamp

i går kl. 23:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6549033
Mette Koue
Ekspert: Hamas-angreb er en kolossal fiasko for Israel

i går kl. 23:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6549077
Mette Koue
Flyselskaber aflyser fly til Tel Aviv

i dag kl. 00:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6549132
Mette Koue
Gili Yoskovich flygtede fra Hamas-angreb: Mange døde på vejen

i dag kl. 00:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6549143
Mette Koue
Far til to i Gaza: Jeg arbejder på at skaffe reservebatterier

i dag kl. 01:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6549156
Mette Koue
Israelsk militær: Der er fortsat kampe fra hus til hus i Israel

i dag kl. 01:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6549161
Mette Koue
Københavns politi holder ekstra øje med jødiske adresser

i dag kl. 02:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6549193
Mette Koue
Israelske medier kalder landets forsvar for en fiasko

2 min. siden (Time now CET 04.05)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6549223
Mette Koue
Amnesty og FN: Pas på de civile

31 min. siden (Time now CET 05.02)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6549244
Mette Koue
Natten præget af angreb i Gaza

(Time now CET 05.02)

Hamas angriber Israel
I dag kl. 07.07
Opd. 12 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-10-07-hamas-angriber-israel

Kl. 18.57
Israel slukker for strømmen til Gaza

Kl. 19.38
Hamas med nye raketangreb

Kl. 19.59
Israelsk medie: Mere end 200 dræbt

Kl. 20.05
Så mange er såret og dræbt indtil videre

Kl. 20.23
Netanyahu inviterer til samling

Kl. 21.08
Biden: USA står med Israel

Kl. 21.24
Steffen Jensen: Palæstinenserne lider de største tabstal

Kl. 21.27
Udenrigsministeriet skærper rejsevejledningen for Israel

Kl. 21.50
Netanyahu i tale til befolkningen: - Vi er stadig i gang med at
rydde militante fra israelske byer

Kl. 22.18
Dødstal stiger fortsat i Israel​

Kl. 22.28
Palæstinensisk leder: Uretfærdighed har ført til "eksplosion" i
forholdet til Israel

Kl. 22.58
Israelsk politi river besat politistation ned

Kl. 23.46
- Hele systemet fejlede, siger tidligere militær talsmand

Kl. 00.37
Mange israelske gidsler hævder Hamas

Kl. 01.06
Situationen er ikke under fuld kontrol, siger israelsk talsmand

Kl. 01.14
Mindst 300 israelere dræbt lørdag

Kl. 01.30
Borgere i Gaza skal søge i sikkerhed, lyder det fra Israels
militær

Kl. 02.00
Israel godkender militært angreb mod Hamas' ledelse

(Time now CET 05.02)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i går kl. 07:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6542162
Mathias Oldager
Putin fejrer jubilæum og fødselsdag med åbning af rørledning

_______________________________

(Time now CET 05.11)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.36
Opd. 41 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-10-07-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 19.06
Rusland hævder at have nedskudt ukrainsk angrebsmissil på
Krim-halvøen

Kl. 19.32
Rekordhøjt antal angreb på et døgn mod ukrainske stillinger

Kl. 21.47
Ukraine og Japan forhandler om sikkerhedsgarantier

(Time now CET 05.12)

2023-10-08 kl 05.13
23 min. siden
Israelske luftangreb over Gaza i nat

TV2:
2023-10-08 kl 05.07
Næsten 1000 fugle døde på et døgn i kollision med én bygning i USA
I går kl. 22.33

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25645

Kall, Mogens

no leída,
8 oct 2023, 3:11:028/10/23
Tænketank: Rusland udnytter angreb på Israel til at aflede
støtte fra Ukraine

Flere gidsler meldes befriet af israelske styrker

Israel har godkendt militært angreb mod Hamas' ledelse

Israel: Mortergranater rammer os fra Libanon
Hizbollah tager ansvaret for nattens angreb mod Israel

Subject: Bliv lidt klogere på konflikten mellem Israel og
Palæstina - News 2023-10-08
Date: Sun, 8 Oct 2023 05:16:29 +0200
25645 <uft6uf$2sh5g$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/3gBSFCGtZZw/m/7t3fKErgCQAJ
Hvor var det israelske militær og Mossad? - Hele systemet
fejlede, siger ekspert
I dag kl. 05.29
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-08-hvor-var-det-israelske-militaer-og-mossad-hele-systemet-fejlede-siger-ekspert

-

Gidseltagning er Hamas' stærkeste kort – og Israels værste
mareridt
I går kl. 21.04
Opd. I dag kl. 05.41
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-07-gidseltagning-er-hamas-staerkeste-kort-og-israels-vaerste-mareridt

-

Israel i krig: Det ved vi om angrebet
I går kl. 09.17
Opd. I dag kl. 06.16
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-07-israel-i-krig-det-ved-vi-om-angrebet

-

Israel har godkendt militært angreb mod Hamas' ledelse
I dag kl. 06.22
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-08-israel-har-godkendt-militaert-angreb-mod-hamas-ledelse

-

Familie i ny dokumentar: Føler sig forfulgt og chikaneret af
dansk politi
I dag kl. 06:30
https://www.dr.dk/nyheder/indland/familie-i-ny-dokumentar-foeler-sig-forfulgt-og-chikaneret-af-dansk-politi

En familie fra Vejle klagede over politivold i forbindelse med
en afhøring. Nu føler de sig chikaneret af flere betjente fra
Sydøstjyllands Politi.

-

DR S155 søn 08 okt 08:19:12
8.oktober dr.dk/nyheder 06:50

NETANYAHU: LANG KRIG VENTER OS

I dag kl. 06:50
Netanyahu: Lang og vanskelig krig venter os
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/netanyahu-lang-og-vanskelig-krig-venter-os

-

2023-10-08 kl 08.54
Israel angrebet med mortergranater fra Libanon – Hizbollah tager
ansvaret
I dag kl. 07.36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-08-israel-angrebet-med-mortergranater-fra-libanon-hizbollah-tager-ansvaret

-

DR S157 søn 08 okt 08:19:12
8.oktober dr.dk/nyheder 08:17

VÅGNET TIL EN FRYGTELIG MORGEN

De israelske forsvarsstyrker (IDF) har
her til morgen offentliggjort navnene
på 26 soldater, der blev dræbt i
angrebet på Israel i går.

2023-10-08 kl 08.50
33 min. siden
Israelsk militær melder om fortsatte kampe: 'Vi er vågnet til en
frygtelig morgen'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/israelsk-militaer-melder-om-fortsatte-kampe-vi-er-vaagnet-til-en-frygtelig-morgen

-

2023-10-08 kl 08.50
3 min. siden
På et døgn har over 500 israelere og palæstinensere mistet
livet, mens over 3.600 er såret
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/paa-et-doegn-har-over-500-israelere-og-palaestinensere-mistet-livet-mens-over-3600

LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 05:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6549294
Mette Koue
Dansk Palæstinensisk Venskabsforening: Det er så tragisk

i dag kl. 05:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6549312
Maja Lærke Maach
Netanyahu: Lang og vanskelig krig venter os

i dag kl. 05:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6549315
Maja Lærke Maach
Amerikanske luftfartsmyndigheder advarer mod overflyvninger af
Israel

i dag kl. 05:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6549320
Maja Lærke Maach
Israels sikkerhedsstyrker: ‘Vi kæmper stadig’

i dag kl. 06:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6549345
Maja Lærke Maach
Israels hær beder civile flere steder i Gaza om at flygte

i dag kl. 06:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6549364
Maja Lærke Maach
Israel: Mortergranater rammer os fra Libanon

i dag kl. 06:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6549368
Maja Lærke Maach
Over 1800 israelere er såret efter gårsdagens angreb

i dag kl. 06:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6549373
Maja Lærke Maach
Israel angriber flere af Hamas' militære tilholdssteder

i dag kl. 07:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6549407
Maja Lærke Maach
Video viser højhus kollapse i Gaza efter angreb i nat

i dag kl. 07:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6549416
Maja Lærke Maach
Hizbollah tager ansvaret for nattens angreb mod Israel

i dag kl. 07:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6549460
Maja Lærke Maach
Israel offentliggør navnene på 26 dræbte soldater: 'Vi er vågnet
til en frygtelig morgen'

i dag kl. 08:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6549472
Maja Lærke Maach
Israels forsvarsstyrker om kritik af manglende efterretninger:
'Det vil blive en stor diskussion'

42 min. siden (Time now CET 09.03)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6549513
Karen Klærke
Så mange er dræbte og såret indtil videre

37 min. siden (Time now CET 09.03)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6549526
Maja Lærke Maach
Massive ødelæggelser i Gaza efter nattens israelske angreb

13 min. siden (Time now CET 09.03)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6549561
Karen Klærke
Hamas: Soldater fortsat til stede i Israel

5 min. siden (Time now CET 09.03)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6549577
Maja Lærke Maach
FN's fredsbevarende styrke er dybt bekymret for kampe mellem
Israel og Hizbollah

33 min. siden (Time now CET 09.03)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6549532
Maja Lærke Maach
Palæstinensiske myndigheder: Mindst 256 er dræbt de sidste 24
timer

(Time now CET 09.03)

Hamas angriber Israel
I dag kl. 07.07
Opd. 12 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-10-07-hamas-angriber-israel

Kl. 05.27
Amerikanske luftfartsmyndigheder opfordrer til "ekstrem
forsigtighed"

Kl. 05.37
Gaza ramt af luftangreb natten til søndag

Kl. 05.54
Hamas talsmand: Iran støttede overraskelsesangrebet mod Israel

Kl. 06.04
Hamas i nyt luftangreb mod det sydlige Israel

Kl. 06.08
Israelske sikkerhedsstyrker melder om fuld kontrol med Sderot
politistation

Kl. 06.27
Mortergranater affyres fra Libanon, meddeler Israels forsvar

Kl. 06.42
Flere gidsler meldes befriet af israelske styrker

Kl. 07.29
Overblik: Her er de centrale nyheder søndag morgen

Kl. 07.33
Hizbollah tager ansvar for angreb mod Israel

Kl. 07.46
Der er stadig kampe otte steder i Israel, fortæller journalist

35 min siden (Time now CET 08.59)
Israelske gidsler er førsteprioriteten for Israels militær,
fortæller dansk journalist

29 min siden (Time now CET 08.59)
Voldsomme kampe fortsætter i Israel, siger Hamas

22 min siden (Time now CET 08.59)
Nødhjælpsorganisation er "meget bekymret" for landinvasion af
Gaza

8 min siden (Time now CET 08.59)
Flere fortsat savnet efter Hamas-angreb på festival

(Time now CET 08.59)

[...]

I dag kl. 05.33
Opd. 33 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-10-08-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.30
Tænketank: Rusland udnytter angreb på Israel til at aflede
støtte fra Ukraine

Kl. 06.41
Ukraine: Rusland indsætter "alle tilgængelige" reserver ved
Bakhmut

46 min siden (Time now CET 09.10)
Kherson angrebet gentagne gange i nat, siger Ukraine

(Time now CET 09.10)

[...]

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25646

Kall, Mogens

no leída,
8 oct 2023, 8:59:268/10/23
Talsperson for IDF: At tage kvinder og børn til fange er et brud på
international lov og er imod Islam

UG: Tyske politikere vil droppe støtte til Palæstina efter angreb

Palæstina - News 2023-10-08
Date: Sun, 8 Oct 2023 05:16:29 +0200
25645 <uft6uf$2sh5g$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/3gBSFCGtZZw/m/7t3fKErgCQAJ
DR S156 søn 08 okt 12:52:17
8.oktober dr.dk/nyheder 08:47

SÅ MANGE ER DØDE I ISRAEL

I dag kl. 08:47
På et døgn har over 500 israelere og palæstinensere mistet
livet, mens over 3.800 er såret
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/paa-et-doegn-har-over-500-israelere-og-palaestinensere-mistet-livet-mens-over-3600

-

I dag kl. 09:32
Gasledning mellem Finland og Estland lukket efter trykfald
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/gasledning-mellem-finland-og-estland-lukket-efter-trykfald

-

Beboer i kibbutz: - Hamas-soldater affyrer skud, og har taget
gidsler
I dag kl. 10.12
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-08-beboer-i-kibbutz-hamas-soldater-affyrer-skud-og-har-taget-gidsler

-

OVERBLIK Det ved vi et døgn efter angrebet mod Israel
I dag kl. 10:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/overblik-det-ved-vi-et-doegn-efter-angrebet-mod-israel

Flere spørgsmål rejser sig i forbindelse med den igangværende
konflikt mellem Israel og militante palæstinensere. Vi forsøger
her at besvare de mest væsentlige.

-

Festivalgæster flygtede under angreb: 'Det er ikke min tid til
at dø, ikke endnu'
I dag kl. 11:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/festivalgaester-flygtede-under-angreb-det-er-ikke-min-tid-til-doe-ikke-endnu

Raketter, eksplosioner og bevæbnede personer fra Hamas, der
skød ind i mængden, hærgede på musikfestivalen Nova Festival i
Israel.

-

I dag kl. 11:25
Efterskoleelever skal hjem fra Israel hurtigst muligt - men
flyene er aflyst
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/efterskoleelever-skal-hjem-fra-israel-hurtigst-muligt-men-flyene-er-aflyst

-

Efterskole fanget på hotel: Ingen fly ud af Israel
I dag kl. 11.36
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-10-08-efterskole-fanget-paa-hotel-ingen-fly-ud-af-israel

-

Egyptisk betjent dræber mand og to israelske turister
I dag kl. 12.16
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-08-egyptisk-betjent-draeber-mand-og-to-israelske-turister

Kilder siger, at drab på egypter og to israelere skete i bydel
i den egyptiske havneby Alexandria.

-

Israel i krig: Det ved vi om angrebet
I går kl. 09.17
Opd. I dag kl. 12.43
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-07-israel-i-krig-det-ved-vi-om-angrebet

-

Israeler til DR i Tel Aviv: 'Hamas skal fuldstændig væk'
I dag kl. 12:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/israeler-til-dr-i-tel-aviv-hamas-skal-fuldstaendig-vaek

Folk er i chok, sorg og er vrede fortæller DR's
Mellemøsten-korrespondent

-

DR S159 søn 08 okt 12:52:17
8.oktober dr.dk/nyheder 12:50

VIL FINDE GIDSLER

I dag kl. 12:50
Israels militær opretter særligt hold til at finde tilfangetagne
civile og soldater
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/israels-militaer-opretter-saerligt-hold-til-finde-tilfangetagne-civile-og-soldater

-

Løkke: Grønne hensyn bremser den grønne omstilling
I dag kl. 13.23
https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-10-08-loekke-groenne-hensyn-bremser-den-groenne-omstilling

-

2023-10-08 kl 14.36
Paragliders, pickup trucks og grundig forberedelse: Sådan kunne
Hamas-angrebet på Israel lade sig gøre
24 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/paragliders-pickup-trucks-og-grundig-forberedelse-saadan-kunne-hamas-angrebet-paa

Israel kender Hamas ud og ind. Derfor er angrebet en stor
ydmygelse for landet, vurderer eksperter.

-

2023-10-08 kl 14.29
1 min. siden
Dødstal i Israel efter Hamas-angreb overstiger 500
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/doedstal-i-israel-efter-hamas-angreb-overstiger-500

LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 09:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6549656
Maja Lærke Maach
Israelsk hospital ødelagt i Hamas-angreb

i dag kl. 09:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6549663
Maja Lærke Maach
To thailændere er blandt de dræbte

i dag kl. 09:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6549692
Karen Klærke
313 palæstinensere er dræbt og næsten 2.000 såret

i dag kl. 09:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6549714
Maja Lærke Maach
Israel hævder at have dræbt over 400 Hamas-krigere

i dag kl. 10:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6549734
Maja Lærke Maach
Kampe mellem israelske soldater og Hamas i kibbutz: Har taget
gidsler

i dag kl. 10:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6549778
Maja Lærke Maach
Øjenvidne: 'Jeg trak vejret og sagde: 'OK, jeg skal dø. Det er
okay, bare træk vejret, luk bare øjnene'

i dag kl. 11:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6549839
Karen Klærke
Korrespondent: Vi kan nok godt forvente, at situationen
eskalerer yderligere

i dag kl. 11:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6549841
Maja Lærke Maach
By i det sydlige Israel ramt af nye angreb: Folk bliver bedt om
at søge i sikkerhed

i dag kl. 11:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6549854
Maja Lærke Maach
Danskere afbestiller ferien til Israel

i dag kl. 11:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6549859
Maja Lærke Maach
Efterskoleelever skal hjem fra Israel - men der er ingen billetter

i dag kl. 11:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6549911
Maja Lærke Maach
Hamas afviser at have angrebet civile

i dag kl. 11:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6549918
Maja Lærke Maach
Palæstinensere vil have møde med arabiske lande

i dag kl. 11:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6549940
Karen Klærke
Palæstinensere slukker brand og inspicerer ruiner efter angreb

i dag kl. 11:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6549982
Maja Lærke Maach
Netanayhu og forsvarschefer holder sikkerhedsmøde

i dag kl. 12:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6550001
Maja Lærke Maach
Israelske turister skudt i Egypten

i dag kl. 12:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6550029
Maja Lærke Maach
Hamas har sendt 100 nye raketter mod israelsk by

i dag kl. 12:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6550109
Maja Lærke Maach
Israels militær opretter særlig gruppe til at finde gidsler

i dag kl. 13:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6550215
Maja Lærke Maach
Talsperson for IDF: At tage kvinder og børn til fange er et
brud på international lov

i dag kl. 13:06
DR i Israel: 'Det er som om, at livet er sat på pause'

i dag kl. 13:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6550288
Maja Lærke Maach
Israel er ved at evakuere borgere fra byer tæt på Gaza

i dag kl. 13:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6550302
Birgitte Skovlund Asmussen
Pave Frans: Terrorisme og krig er ikke løsningen

i dag kl. 13:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6550393
Birgitte Skovlund Asmussen
Det ved vi et døgn efter angrebet mod Israel

i dag kl. 13:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6550414
Maja Lærke Maach
OVERBLIK Det er situationen lige nu

i dag kl. 13:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6550513
Birgitte Skovlund Asmussen
Frankrig øger sikkerheden omkring synagoger og jødiske skoler

26 min. siden (Time now CET 14.49)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6550793
Birgitte Skovlund Asmussen
Dødstal i Israel stiger til over 500

6 min. siden (Time now CET 14.49)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6550953
Birgitte Skovlund Asmussen
Korrespondent: 'Folk vil se hårdt mod hårdt'

(Time now CET 14.49)

Hamas angriber Israel
I dag kl. 07.07
Opd. 12 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-10-07-hamas-angriber-israel

Kl. 09.12
22-årig tysk kvinde taget under angreb – fremvist i Gaza

Kl. 09.15
Hamas bruger "helt overraskende" taktik, vurderer mangeårig
korrespondent

Kl. 09.33
Kibbutz barrikaderer sig – Hamas' soldater bevæger sig rundt i
området

Kl. 09.48
Amerikansk politiker vil bede for Gaza, siger hun

Kl. 10.14
Videoer har gjort folk i Jerusalem "ekstremt bange", fortæller
dansk præst

Kl. 10.19
Rejseselskaber gør status over danskere i Israel

Kl. 10.23
Mindst 350 israelere dræbt

Kl. 10.38
Mindst 313 palæstinensere dræbt

Kl. 10.39
Angreb fra Hizbollah kan udvikle sig til krig på flere fronter,
fortæller journalist

Kl. 11.03
Hastemøde i Israels militær

Kl. 11.06
Palæstina indkalder arabiske lande til hastemøde

Kl. 11.26
Ambassade gør status på israelske gidsler

Kl. 11.29
- Det er ikke ovre endnu, siger dansker bosat i Tel Aviv

Kl. 11.43
Israelere skudt og dræbt i Egypten

Kl. 11.48
Hamas infiltrerer endnu en kibbutz

Kl. 12.06
Hamas har sendt forstærkninger ind i Israel, siger talsmand

Kl. 12.13
Forstander vil have alle elever hjem – men der er ingen fly ud
af Israel

Kl. 12.20
Terrorisme og krig bringer ingen løsninger, siger Paven og
kalder på fred

Kl. 12.30
Chefen for Den Arabiske Liga er rejst til Moskva

Kl. 12.35
Flyselskab aflyser alle afgange fra Tel Aviv

Kl. 12.49
Israel laver særlig indsats for at få overblik over gidsler

Kl. 13.01
Hizbollah leder til Hamas: - Vores våben og raketter er med jer

Kl. 13.05
Udenrigsministeriet til danskere i Israel: Følg de lokale
myndigheders anvisning

Kl. 13.09
Mindst 11 thailændere holdes som gidsel af Hamas

Kl. 13.10
- Det er en reel mulighed, at det her kan eskalere fuldstændig
vildt, siger analytiker

Kl. 13.16
Israelsk oberst af specialstyrker dræbt

Kl. 13.21
Mindst 400 israelere dræbt, tusindvis sårede

Kl. 13.27
Militærtalsmand anklager Hamas for krigsforbrydelser

Kl. 13.35
Tyske politikere vil droppe støtte til Palæstina efter angreb

Kommentar:

UG

Kl. 13.38
Tidligere professionel fodboldspiller dræbt af Hamas

Kl. 13.43
Israelsk medie melder om op mod 600 dræbte under angreb

(Time now CET 14.50)

41 min siden
Mange unge kidnappet fra festival – desperate forældre beder
staten om hjælp

38 min siden
Rigtig mange palæstinensere støtter op om Hamas' aktion,
fortæller forsker

22 min siden
Beboere evakueres hele vejen langs grænsen til Gaza, fortæller
journalist

21 min siden
Flere bombeangreb i Gaza

15 min siden
Israel under angreb fra grænsen til Libanon

(Time now CET 14.50)

[...]

(Time now CET 14.57)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
Kl. 09.16
Situation har stabiliseret sig ved landsby efter ukrainsk succes

Kl. 09.58
Kadyrov vil aflyse russisk præsidentvalg

Kl. 11.11
Fire personer såret i raketangreb: - Det er farligt at blive i
byen

53 min siden (Time now CET 14.57)
Togtrafikken mellem Nordkorea og Rusland stiger drastisk efter
topmøde

3 min siden (Time now CET 14.57)
Ukraine forventer 'rekordantal' droneangreb

(Time now CET 14.57)

2023-10-08 kl 14.29
1 min. siden
Dødstal i Israel efter Hamas-angreb overstiger 500

TV2:
2023-10-08 kl 14.39
Løkke: Grønne hensyn bremser den grønne omstilling
I dag kl. 13.23

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25647

Kall, Mogens

no leída,
8 oct 2023, 14:46:048/10/23
Lyt til mit råd, Hamas - Was: USA sender hangarskib mod Israel

Palæstina - News 2023-10-08
Date: Sun, 8 Oct 2023 05:16:29 +0200
25645 <uft6uf$2sh5g$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/3gBSFCGtZZw/m/7t3fKErgCQAJ
DR S160 søn 08 okt 17:36:49
8.oktober dr.dk/nyheder 14:28

DØDSTAL I ISRAEL OVERSTIGER 500

[...]

Festival forvandlet til kaos: - Hamas gik fra træ til træ og skød folk,
fortæller vidne
I dag kl. 14.53
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-08-festival-forvandlet-til-kaos-hamas-gik-fra-trae-til-trae-og-skoed-folk-fortaeller-vidne

-

Dansker i Israel: 'Vi har set mange små krige, men den her er
den værste'
I dag kl. 14:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/dansker-i-israel-vi-har-set-mange-smaa-krige-men-den-her-er-den-vaerste

Aliza Arensburg er bange for, at det israelske militær indkalder
hendes to børn.

-

Hamas-angreb presser Netanyahu: ’Sandsynligt, at regeringen
falder nu’
I dag kl. 15:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/hamas-angreb-presser-netanyahu-sandsynligt-regeringen-falder-nu

Israel-ekspert vurderer, at Benjamin Netanyahus næste træk kan
være en militær offensiv på land i Gaza.

-

Juridisk ekspert efter dokumentar: Det giver en ubehagelig
fornemmelse af, at politiet forfølger den der gruppe mennesker
I dag kl. 16:05
https://www.dr.dk/nyheder/indland/juridisk-ekspert-efter-dokumentar-det-giver-en-ubehagelig-fornemmelse-af-politiet

Familie fra Vejle retter i ny dokumentar skarp kritik af
politiet. Deres udlægning bliver bakket op af flere eksperter.

-

DR S161 søn 08 okt 17:36:49
8.oktober dr.dk/nyheder 16:10

OVER 100 ISRAELERE ER KIDNAPPET

I dag kl. 16:10
Israelske myndigheder: Over 100 israelere er blevet kidnappet
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/israelske-myndigheder-over-100-israelere-er-blevet-kidnappet

-

Korrespondent: Fra israelsk side vil man 'gøre alt for at slå
hårdt tilbage'
I dag kl. 16:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/korrespondent-fra-israelsk-side-vil-man-goere-alt-slaa-haardt-tilbage

Konflikt kan blive langvarig og blodig, fortæller DR's
internationale korrespondent.

-

Røde Kors: Ambulancer bliver angrebet i Israel
I dag kl. 16.58
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-08-roede-kors-ambulancer-bliver-angrebet-i-israel

-

Krigen mellem Israel og Hamas skaber stor debat på de sociale
medier og blandt politikere
I dag kl. 17:31
https://www.dr.dk/nyheder/politik/krigen-mellem-israel-og-hamas-skaber-stor-debat-paa-de-sociale-medier-og-blandt

Ifølge Pelle Dragsted (EL) har Vesten har et medansvar for det,
der sker i Israel.

-

DR S162 søn 08 okt 17:36:19
8.oktober dr.dk/nyheder 17:34

RØDE KORS: AMBULANCER ER ANGREBET

Humanitære organisationer har oplevet
at få deres ambulancer angrebet, efter
at Israel blev angrebet af Hamas-
bevægelsen lørdag morgen.

I dag kl. 17:34
Røde Kors: Ambulancer bliver angrebet i Israel og Gaza
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/roede-kors-ambulancer-bliver-angrebet-i-israel-og-gaza

-

Israel i krig: Det ved vi om angrebet
I går kl. 09.17
Opd. I dag kl. 18.19
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-07-israel-i-krig-det-ved-vi-om-angrebet

-

Efter voldelige angreb: Demonstration for Palæstina i København
I dag kl. 18.28
Opd. 1 min siden
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-10-08-efter-voldelige-angreb-demonstration-for-palaestina-i-koebenhavn

'Stop den israelske aggression mod Gaza' hed demonstrationen på
Nørrebro onsdag aften. "Klamt" lyder det fra politiker.

Kommentar:

Hvor *klamt* :-(

-

Da bevæbnede palæstinensere kom ned fra himlen, brød helvede løs
I dag kl. 18.49
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-08-da-bevaebnede-palaestinensere-kom-ned-fra-himlen-broed-helvede-loes

-

2023-10-08 kl 19.57
Omfanget af gidseltagninger 'kan slet ikke sammenlignes' med
tidligere opgør i Israel
33 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/omfanget-af-gidseltagninger-kan-slet-ikke-sammenlignes-med-tidligere-opgoer-i-israel

Over 100 israelere er blevet taget til fange af militante
palæstinensere, meddeler israelske myndigheder.

LIVE: Israel under angreb
i dag kl. 14:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6551066
Birgitte Skovlund Asmussen
Britisk statsborger meldes dræbt

i dag kl. 15:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6551281
Birgitte Skovlund Asmussen
Israel erklærer krigstilstand

i dag kl. 15:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6551327
Laura Kirkebæk-Johansson
Israel fortsætter luftangreb mod Gaza

i dag kl. 15:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6551416
Laura Kirkebæk-Johansson
Israel bekræfter, at flere end 100 israelere er taget som
gidsler, og at mindst 600 er dræbt

i dag kl. 15:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6551476
Laura Kirkebæk-Johansson
Mindst 370 palæstinensere er dræbt i Gaza

i dag kl. 15:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6551574
Laura Kirkebæk-Johansson
Blinken varsler yderligere amerikansk militærhjælp til Israel

i dag kl. 16:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6551735
Laura Kirkebæk-Johansson
Netanyahu har talt med en række europæiske ledere

i dag kl. 16:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6551810
Laura Kirkebæk-Johansson
Hvordan kunne det ske?

i dag kl. 16:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6551952
Laura Kirkebæk-Johansson
Læge i Gaza: Der er død over alt

i dag kl. 16:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6552168
Laura Kirkebæk-Johansson
Hospital i Tel Aviv opretter sengepladser i parkeringskælderen
for at beskytte sig mod raketangreb

i dag kl. 17:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6552423
Laura Kirkebæk-Johansson
Røde Kors: Ambulancer bliver angrebet i Israel og Gaza

i dag kl. 17:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6552651
Laura Kirkebæk-Johansson
Lars Løkke har fortalt den israelske udenrigsminister, at
'Danmark er med Israel'

i dag kl. 18:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6552778
Laura Kirkebæk-Johansson
Polen vil sende militærfly til Israel for at evakuere statsborgere

i dag kl. 18:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6552866
Laura Kirkebæk-Johansson
Amerikanere er blandt de kidnappede i Gaza

i dag kl. 18:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6552916
Mathias Oldager
Israelsk militær: Vi har ramt 800 steder i Gaza

i dag kl. 18:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6553093
Laura Kirkebæk-Johansson
Israelsk forsvarsminister: 'Krigens regler har ændret sig'

Kommentar:

I skal være *realister*:

Lige så snart Iran råder over atomvåben, så vi de bruge dem!

Og så bliver krigens regler endnu værre!

i dag kl. 19:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6553313
Laura Kirkebæk-Johansson
Læger uden Grænser melder om overfyldte hospitaler i Gaza

25 min. siden (Time now CET 20.30)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6553854
Mathias Oldager
USA sender militærhjælp til Israel

22 min. siden (Time now CET 20.30)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6553879
Laura Kirkebæk-Johansson
Dødstallet i Gaza stiger til 413 - 78 af dem er børn

1 min. siden (Time now CET 20.30)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6553999
Marie Lagoni Pedersen
Mette Frederiksen: Vi støtter Israel og landets ret til at
forsvare sig selv

(Time now CET 20.30)

Hamas angriber Israel
I dag kl. 07.07
Opd. 12 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-10-07-hamas-angriber-israel

Kl. 15.24
Officielt: Israel er i krig

Kl. 15.32
Gaza gør status på dødstal

Kl. 15.34
Israels nabo maner til ro

Kl. 15.42
USA: Holocaust-overlever i en kørestol slæbt over grænsen til
Gaza

... adskillige amerikanere blandt de dræbte. ...

Kl. 16.04
Festivalarrangør leder efter savnede

Kl. 16.09
Frygt og kaos i Gaza, melder BBC

Kl. 16.11
Ambulancer under angreb

Kl. 16.34
2156 sårede i Israel

Kl. 16.48
Udpeger brigadegeneral til at befri kidnappede israelere

Kl. 16.58
Flere end 100 israelere kidnappet

Kl. 17.39
Israelske kampfly angriber mål på stribe

Kl. 17.45
Demonstration for Palæstina i København

Kl. 17.56
Lars Løkke har talt med israelsk kollega

Kl. 18.04
Netanyahu har talt med Biden igen

Kl. 19.03
Israels modsvar vil blive husket om 50 år, siger forsvarsminister

Kl. 19.11
2243 sårede israelere

Kl. 19.22
Præsident i tale til befolkningen: - Vi er i krig for vores land

Kl. 19.27
Biden lover hjælp til Israel

34 min siden (Time now CET 20.16)
USA sender hangarskib mod Israel

USS Gerald R. Ford, der er USA’s nyeste og mest moderne
hangarskib, er allerede i Middelhavet, hvor det i forrige uge
deltog i en øvelse ud for Italiens kyst.

Kommentar:

Lyt til mit råd, Hamas:

Du gør klogt i nu at løslade *samtlige gidsler*, for den
ildkraft , som amerikanerne råder over, kan jævne Dresen med
jorden! Og de finder sig IKKE i det her! Ellers vil det jo
gentage sig igen og igen og igen!Det var MEGET *uklogt* af dig
at myrde amerikanere!

Og ...

Militært set er det klogere nu at tage et opgør med Irans
atomvåbenprogram (end i morgendagens verden, hvor Iran vil råde
over endnu flere atomvåben)!
https://da.wikipedia.org/wiki/Luftbombardementet_af_Dresden
https://ar.wikipedia.org/wiki/%D9%82%D8%B5%D9%81_%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D9%86_(%D8%A7%D9%84%D8%AD%D8%B1%D8%A8_%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%8A%D8%A9_%D8%A7%D9%84%D8%AB%D8%A7%D9%86%D9%8A%D8%A9)
https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A8%D9%85%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86_%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D9%86_%D8%AF%D8%B1_%D8%AC%D9%86%DA%AF_%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C_%D8%AF%D9%88%D9%85

31 min siden (Time now CET 20.36)
Frederiksen: Et fuldstændigt utilgiveligt overgreb

20 min siden (Time now CET 20.36)
413 dræbt i Gazastriben

50 sek siden (Time now CET 20.36)
Indbyggere opfordres til at forblive indendørs

(Time now CET 20.36)

[...]

(Time now CET 20.43)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
Kl. 15.19
Medie: Schweiz er base for russiske spioner

Kl. 16.10
Ukraine har befriet 125 kvadratkilometer, skriver britisk
forsvarsministerium

Kl. 18.11
Zelenskyj har diskuteret sikkerhed med Netanyahu

36 min siden (Time now CET 20.43)
Ukraines generalstab rapporterer om 33 træfninger

(Time now CET 20.43)

[...]

2023-10-08 kl 20.08
Da bevæbnede palæstinensere kom ned fra himlen, brød helvede løs
I dag kl. 18.49

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25648

Kall, Mogens

no leída,