T-38-42. Du har løsningen på et andet menneskes problem - News 2023-07-05

T-38-42

Du har løsningen på et andet menneskes problem

Subject: T-39-41. Hold jer for gode til at håne eller fornærme
jeres næste - News 2023-07-04
Date: Tue, 4 Jul 2023 09:22:44 +0200
25362 <u80hc5$1cu2$1...@news.eternal-september.org>
Blasphemy (Blasfemi)
https://sites.google.com/view/blasphemy/files/25-xxx/25-3xx/25-362
Freedom of expression (Ytringsfrihed)
https://sites.google.com/view/kall-freedom-of-expression/files/25-xxx/25-3xx/25-362
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/NygByWWf8Ag/m/s1lB-5-KBQAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?
[ ... ]
> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Putin går i sko med snydehæl, fordi han er flov over sin højde. Den
slags mænd er farlige

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets forgård!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

Interrupt RETURN from ...

[
Columbo
https://da.wikipedia.org/wiki/Columbo
https://da.wikipedia.org/wiki/Columbo#Afsnit

Nr_Premiere_Sæson_Afsnit_Original titel______Dansk titel
56_1990-12-09_10___1_Columbo Goes to College_Columbo på universitetet

... (Min kones bil) ...
]

Subject: T-39-41. "Væsentlig indrømmelse" har gjort det lettere
at retsforfølge Putin, mener eksperter -
Re: ... News 2023-07-04
Date: Tue, 4 Jul 2023 18:50:13 +0200
25364 <u81ik6$59mc$1...@news.eternal-september.org>
Russia (Psychopath-istan + Kleptokratistan)
https://sites.google.com/view/kall-russia/files/25-xxx/25-3xx/25-364
Politics (Courts)
https://sites.google.com/view/kall-p/files/25-xxx/25-3xx/25-364
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/NygByWWf8Ag/m/QGxFwpepBQAJ

https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-03-vaesentlig-indroemmelse-har-gjort-det-lettere-at-retsforfoelge-putin-mener-eksperter

> [...]
>
> Kom Vladimir Putin til at tale over sig i sidste uge?
>
> [ ... ]
>
> Ordlyden kan få meget store konsekvenser for Rusland og i sidste
> ende for Putin, da det kan gøre det lettere for en international
> domstol at retsforfølge ham for Wagner-gruppens krigsforbrydelser.
>
> [ ... ]
>
> Lejesoldaterne har været udsendt til flere dele af verden, hvor
> Jevgenij Prigozjins tropper er blevet anklaget for
> krigsforbrydelser.
>
> Det gælder både i Ukraine, Syrien og en række afrikanske lande
> som Mali og Den Centralafrikanske Republik.

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/index.php?

(NB! Andagtsteksten nedskrevet og trykt i hæfte *FØR* 1. juni
2023, apropos det eventuelle *profetiske* budskab.)

=== citat start ===

Ordet for 2023-07-05

Når du bliver angrebet 5))

"... men med os er Herren vor Gud; han vil hjælpe os og
føre vores krige!"
2 Krøn 32,8

Den nye fødsel skaber en kamp mellem din gamle natur og din nye
natur, og du skal lære, hvordan du kæmper den kamp.

De sidste par dage har vi set på nogle af Skriftens
vinderstrategier.

Her kommer lidt flere:

[1]

Fyld dit sind med Skriftsteder.

David sagde, "Havde din lov ikke været min opmuntring, var jeg
gået til grunde i min elendighed." (Sl 119,92)

Dit sind er som jord; det vil give vækst til hvilket som [helst]
frø, du planter, godt eller dårligt.

Når du planter Ord, der er talt af Gud, sår du energi, liv og
håb i din ånd.

Guds Ord er som en vaccine; den fratager Satan hans kraft til at
inficere dig med frygt og vantro.

Salmisten sagde, "Han har sin Guds lov i hjertet, hans skridt
vakler ikke." (Sl 37,31)

[2]

Ræk ud til andre. "Da Job gik i forbøn for sine venner, vendte
Herren hans skæbne og gav ham dobbelt så meget, som han før
havde haft." (Job 42,10)

Lyder det mærkeligt?

Det er måske mærkeligt i menneskers øjne, men ikke i Guds rige.

Du har løsningen på et andet menneskes problem, og når du rækker
ud til andre, vil Gud række ud til dig. (Se Ef 6,8)

Prøv det!

[3]

Husk at årstiderne skifter. David sagde, "... om aftenen slår gråden sig
ned, om morgenen er der jubel." (Sl 30,5) Dette angreb vil ikke varer
evigt - morgengryet er på vej!

Mennesker forandrer sig, og omstændigheder forandrer sig.

Så begynd at tro på, at Gud vil ændre nogle ting for dig.

Han har lovet, at Han vil gøre det - og Han gør det.

=== citat slut ===

Nøgleord (Keywords):

Du har løsningen på et andet menneskes problem (21.01)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

29. juni 2023 kl. 16:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6112618
Sofie Dyjak
Stoltenberg: "Vi er blevet enige om en ny rotationsmodel for luft- og
missilforsvar"

____________________________

(Time now CET xx.xx)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.56
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-07-04-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 17.23
Mange tusinde er rekrutteret til Ruslands hær på en uge

__________________________________

(Time now CET 18.48)

2023-07-04 kl 18.23
Jasper Philipsen var igen hurtigst i massespurten på en langsom Tour-dag
15 min. siden

TV2:
2023-07-04 kl 18.34
Teknologien er klar til flyvende biler – begrænsningen ligger et helt
andet sted
37 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25365

T-38-42

Varmeste dag nogensinde målt mandag på Planeten

Subject: T-38-42. Du har løsningen på et andet menneskes problem -
News 2023-07-05
Date: Wed, 5 Jul 2023 06:06:36 +0200
25365 <u82q8e$dc3m$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/RlnaRP3jdUI/m/xrrpz4DOBQAJ
Holland undskylder til slaver, men Danmark har ikke gjort det:
'Skal vi så også undskylde for vikingetiden?'
I går kl. 18:46
https://www.dr.dk/nyheder/indland/holland-undskylder-til-slaver-men-danmark-har-ikke-gjort-det-skal-vi-saa-ogsaa

Politikere er dybt uenige om, hvorvidt Danmark skal undskylde
for slaveriet, der ophørte for 175 år siden.

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Eze+18&version=BPH

Ezekiel 18, Bibelen på hverdagsdansk

Enhver må bære straffen for sin egen synd

Enhver skal dø for sine egne synders skyld.

Børnene skal ikke straffes for forældrenes synd,
og forældrene skal ikke straffes for børnenes synd.

Kommentar:

Synd er noget *personligt*!

(
I 1985 var jeg som ung på Interrail i Europa og faldt i snak med
nogle unge fra Vesttyskland. Og de følte på ingen måde sig
skyldige i nazisternes ondskab (under 2. Verdenskrig)!
)

HVIS man har gjort sig rig på andre menneskers bekostning, da er
erstatningskrav berettiget.

Og ...

HVIS et land har gjort sig rig på andre landes bekostning
(apropos den højaktuelle krig i Ukraine, hvor Rusland
*udplyndrer* nabolandet), da er erstatningskrav berettiget.

Men ...

Kan Israel fx. forlange erstatning af italienerne for Romerrigets
psykopatiske ondskab omkring år 0 (hvor jøderne blev smidt ud af
deres eget land (altså fik *frastjålet* deres land), og som nu
giver anledning al den megen strid i Mellemøsten) ?

Skal Italien så betale for *genhusning* af folk et andet sted
(fx. hvor de - *genetisk* set - kommer fra fx. de arabiske
lande) ?

Tja ...

Det er nogengange svært at sige, hvor grænsen går!

-

Wagner-soldater vil "nyde nye sejre", siger Prigozjin
I går kl. 19.31
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-04-wagner-soldater-vil-nyde-nye-sejre-siger-prigozjin

-

DR S172 ons 05 jul 06:05:34
4.juli dr.dk/nyheder 19:52

DROPPER MODTAGERKLASSER

I går kl. 19:52
Røde Kors dropper modtagerklasser på Langeland
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/roede-kors-dropper-modtagerklasser-paa-langeland

-

DR S173 ons 05 jul 06:05:34
4.juli dr.dk/nyheder 20:49

VARMESTE DAG MÅLT MANDAG
Selvom temperaturerne herhjemme ikke
slog nogen rekorder i går, så blev den
3. juli målt som den varmeste
nogensinde globalt. Det viser data fra
USA's nationale center for
miljøprognoser, skriver nyhedsbureauet
Reuters. Den gennemsnitlige globale
temperatur nåede mandag 17,01 grader
celsius. Det er en anelse mere end den
hidtidige rekord fra august 2016, som
lød på 16,92 grader celcius.

På flere kontinenter er temperaturerne
i øjeblikket ekstremt høje, skriver
Reuters. I Kina har en hedebølge ramt
landet med temperaturer over 35 grader,
mens flere lande i Nordafrika har
oplevet temperaturer tæt på 50 grader.

I går kl. 20:49
Mandag var den varmeste dag nogensinde målt på jorden
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/mandag-var-den-varmeste-dag-nogensinde-maalt-paa-jorden

Kommentar:

Vær opmærksom på *udsving* såsom, at Jordens bane om Solen IKKE
er cirkulær men elliptisk, og det har indvirkning på, hvor
meget Solen opvarmer planeten vores pr. dag. afhængigt af
afstanden mellem Solen og os.

Formlen er en Kugles overflade [Solens] i forhold til afstanden
(radius) samt en cirkels overflade-areal [Jordens].

[
Jorden ...
https://da.wikipedia.org/wiki/Jorden

Kredsløb om Solen
Afstand til Solen (massecenter)

Min. 147.098.073 km
Maks. 152.097.701 km

Picture:
https://en.wikipedia.org/wiki/Earth
https://en.wikipedia.org/wiki/Earth#Orbit

Exaggerated illustration of Earth's elliptical orbit around
the Sun, marking that the orbital extreme points (apoapsis
and periapsis) are not the same as the four seasonal extreme
points (equinox and solstice)

=>

Google-auto-translation:

Overdrevet illustration af Jordens elliptiske kredsløb
omkring Solen, der markerer, at kredsløbets ekstreme punkter
(apoapsis og periapsis) ikke er de samme som de fire
sæsonbestemte yderpunkter (jævndøgn og solhverv)
]

Energi intensiteten:

[
Kuglens overflade-areal:
A = 4 * Pi * r^2
]

=>

Når Jorden er tættest på Solen:
147.098.073^2 / 147.098.073^2 *100 = 100%

Når Jorden er længst væk fra Solen:
147.098.073^2 / 152.097.701^2 *100 = 93,5... %

Og dét giver jo et MEGET stort udsving (hvad angår
energi-tilførsel til planeten)!

Dernæst kommer så alle de andre faktorer, som spiller ind,
herunder fx. skydannelsen (og den dertil måske knyttede kosmiske
stråling) og støv i atmosfæren og mængden af is ved Polerne osv.

Men ...

HVIS vi skal redde planeten vores fra fór voldsomme klimaudsving,
da BØR vi nok overveje, om det ikke vil være en god ide at
*skygge* for Solens varmestråler ved hjælp af Solsejl ude i
Rummet.

-

DR S174 ons 05 jul 07:09:28
4.juli dr.dk/nyheder 21:08

ISRAEL: VARSLER FLERE OPERATIONER

I går kl. 21:08
Benjamin Netanyahu: 'Aktivitet i Jenin er ikke en engangsoperation'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/benjamin-netanyahu-aktivitet-i-jenin-er-ikke-en-engangsoperation

-

Putin i forsøg på at berolige sine allierede: - Det russiske
folk er forenet som aldrig før
I går kl. 21.42
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-04-putin-i-forsoeg-paa-at-berolige-sine-allierede-det-russiske-folk-er-forenet-som-aldrig-foer

-

I går kl. 23:11
Rusland og Ukraine beskylder hinanden for at planlægge angreb på
atomkraftværk
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-og-ukraine-beskylder-hinanden-planlaegge-angreb-paa-atomkraftvaerk

-

DR S115 ons 05 jul 07:09:25
5.juli dr.dk/nyheder 05:28

ISRAEL BESVARER RAKETTER

I dag kl. 05:28
Israel besvarer raketter fra Gaza med luftangreb
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/israel-besvarer-raketter-fra-gaza-med-luftangreb

-

Rusland forbereder angreb på Europas største atomkraftværk, hævder Zelenskyj
I dag kl. 05.36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-05-rusland-forbereder-angreb-paa-europas-stoerste-atomkraftvaerk-haevder-zelenskyj

-

DR S117 ons 05 jul 07:09:25
5.juli dr.dk/nyheder 05:41

ISRAEL TRÆKKER SIG UD AF JENIN

Israelske styrker er begyndt at trække sig ud af Jenin
I dag kl. 05:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/israelske-styrker-er-begyndt-traekke-sig-ud-af-jenin

-

Sydkorea finder Nordkoreas nedstyrtede overvågningssatellit
I dag kl. 05.45
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-05-sydkorea-finder-nordkoreas-nedstyrtede-overvaagningssatellit

-

DR S118 ons 05 jul 07:09:25
5.juli dr.dk/nyheder 06:03

SYDKOREA HAR FUNDET SPIONSATELLIT

I dag kl. 06:03
Sydkorea har fundet Nordkoreas nedstyrtede spionsatellit
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/sydkorea-har-fundet-nordkoreas-nedstyrtet-spionsatellit

[...]

Kl. 19.22
Antal sårede i angreb på lille ukrainsk by stiger igen

Kl. 21.14
Ukraine "har fortsat meget præcist og velorganiseret", siger
tysk kansler

Kl. 21.47
Ukraine melder om fremskridt ved Bakhmut

Kl. 23.08
Ny video af Putin vækker opsigt

Kl. 23.29
Ukraine beskylder igen Rusland for at forberede eksplosioner ved
Zaporizjzja-atomkraftværket

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.47
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-07-05-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.39
Ukraine frygter forestående russisk angreb på atomkraftværk

Kl. 06.52
Putin er sikker på sejr i Ukraine

[

Date: Tue, 4 Jul 2023 18:50:13 +0200
[...]

Det var Hitler også!

(Time now CET 08.10)

2023-07-05 kl 08.01
I dag får manden bag Field's-skyderiet sin dom: Men hvor skal han anbringes?
28 min. siden

TV2:
2023-07-05 kl 08.02
Menneskelignende fund meldt til politiet – men der var en god forklaring
24 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25366

T-38-42.

Fire lande vil have Iran straffet ved FN-domstol for nedskydning
af passagerfly

News 2023-07-05
Date: Wed, 5 Jul 2023 06:06:36 +0200
25365 <u82q8e$dc3m$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/RlnaRP3jdUI/m/xrrpz4DOBQAJ
Putin vækker opsigt i ny video – "ulækkert" pr-stunt, siger toprådgiver
I dag kl. 09.14
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-05-putin-vaekker-opsigt-i-ny-video-ulaekkert-pr-stunt-siger-topraadgiver

+

Putin laver telefonfis med sine ministre sammen med 8-årig pige
i Kreml
I dag kl. 09:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/putin-laver-telefonfis-med-sine-ministre-sammen-med-8-aarig-pige-i-kreml

Præsidenten har skruet kraftigt op for sine offentlige
optrædener siden Wagner-oprør.

-

Mandag var den varmeste dag nogensinde målt på kloden:
'Ikke en milepæl, vi bør fejre'
I dag kl. 12:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/mandag-var-den-varmeste-dag-nogensinde-maalt-paa-kloden-ikke-en-milepael-vi-boer

Global opvarming og vejrfænomenet El Niño fører til globale
varmerekorder.

-

DR S130 ons 05 jul 16:05:04
5.juli dr.dk/nyheder 14:54

VIL HAVE IRAN UNDERSØGT
Canada, Sverige, Ukraine og
Storbritannien beder Den Internationale
Domstol, ICJ, i Haag om at indlede en
sag mod Iran omkring nedskydningen af
et ukrainsk passagerfly i januar 2020.

Sagen handler blandt andet om
erstatninger til ofrenes pårørende til
de 176 mennesker om bord på flyet, der
blev dræbt, da flyet ved en fejl blev
skudt ned af to missiler.

De fire lande, mener, at Iran ikke traf
de praktiske foranstaltninger, som
kunne have forhindret ødelæggelsen af
Flight PS752, ligesom Iran heller ikke
efterforskede flykatastrofen.

I dag kl. 14:54
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/fire-lande-vil-have-iran-straffet-ved-fn-domstol-nedskydning-af-passagerfly

[...]

Kl. 08.17
Russiske grænsebyer under beskydning, siger guvernører

Kl. 09.50
Tænketank: Ukraines modoffensiv skal først og fremmest dræne den
russiske hær

Kl. 11.08
Mishandlet russisk journalist overflyttet til hospital

Kl. 11.24
Russisk jernbanesystem lammet af massivt cyberangreb

Kl. 12.34
Angreb på russisk besat by dræber 1 og sårer 41 personer

Kl. 13.33
FN vil "gøre alt" for at redde kornaftale

10 min siden (Time now CET 16.27)
Prigozjins troldehær har vendt sig imod ham selv, fortæller ekspert

(Time now CET 16.27)

2023-07-05 kl 16.17
14 min. siden
Politiet spærrede flere veje af ved Varde

TV2:
2023-07-05 kl 16.23
Efter oprykning til Superligaen: Forhastet stadionbyggeri overskrider
budget med millioner
21 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25367