T-39-41. Hold jer for gode til at håne eller fornærme jeres næste - News 2023-07-04

T-39-41

Hold jer for gode til at håne eller fornærme jeres næste

Subject: Jonah-40-syndrome (Counter on => Penalty kick
(Straffespark) ?) - The Escape-code - News 2023-07-03
Date: Mon, 3 Jul 2023 08:27:08 +0200
25358 <u7tpns$3kne4$1...@news.eternal-september.org>
Jonah-40-syndrome
https://sites.google.com/view/jonah-40-syndrome/files/25-xxx/25-3xx/25-358
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/puE7_V-Q2Ic/m/a5d6lQI5BQAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?
[ ... ]
> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Putin går i sko med snydehæl, fordi han er flov over sin højde. Den
slags mænd er farlige

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets forgård!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

Meteor observation i Danmark

http://www.stjerneskud.info/fireball/trig_jumi.html
http://www.stjerneskud.info/fireball/event2023-07-03-23-53-34/

Dato: 2023-07-03
Klokken: 23:53:34 Dansk sommertid, UTC+2

Omtrentlige data for meteorens synlige bane

Emne Værdi Kommentar
Kurs 242 grader Nord:0, positiv retning med uret
Faldvinkel 16 grader Lodret: 90, horisontalt: 0

242 * 600/360 = 403,33... (-196,66..)

16 * 600/360 = 26,66...

http://www.stjerneskud.info/fireball/event2023-07-03-02-17-18/
http://www.stjerneskud.info/fireball/event2023-07-03-23-53-34/
Delta:_____________________________________________0-21-36-16

(21 + 36/60 + 16/3600) = 21,6044...
(21 + 36/60 + 16/3600) * 600/24 = 540,11... (-59,88...)

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/index.php?

=== citat start ===

Ordet for 2023-07-04

Når du bliver angrebet 4))

"Viser du dig modløs på nødens dag, svækkes din styrke."
Ord 24,10

De sidste par dage har vi talt om, hvordan man håndterer Satans
angreb. Så hvis du er under angreb i dag, skal du:

[1]

Være stærk.

Livet er en række af slag, hvilket betyder, at det også kan føre
til en række sejre.

"... og I har overvundet dem, for han, som er i jer, er større
end han, som er i verden." (1 Joh 4,4)

Ræk ud efter Guds styrke indeni dig selv.

Gå fremad, Han længes efter at vise dig, hvad Han kan gøre for
dig.

"For Gud har selv sagt: 'Jeg lader dig ikke i stikken og svigter
dig ikke.'

Derfor kan vi frimodigt sige: Herren er min hjælper, jeg skal
ikke frygte, hvad kan et menneske gøre mig?" (Heb 13,5-6)

Fik du den? "Gud har selv sagt... derfor kan vi frimodigt sige!"

Der er kraft i Guds Ord, når du udtaler det, tror det og handler
på det.

[2]

Stol på Guds visdom.

Jesus sagde, "Læg jer så på sinde, at I ikke skal forberede jer
på, hvordan I skal forsvare jer, for jeg vil give jer... en
visdom, som ingen af jeres modstandere vil kunne modstå eller
modsige." (Luk 21,14-15)

Gud har givet dig to ting, der altid virker: Din mund og Hans
visdom.

Når der opstår uventede ting, vil Helligånden komme på banen og
tale igennem dig, så begynd at stole på Ham.

[3]

Hav tillid til, at Gud vil stoppe angrebet.

Biblen siger, "Han gør ende på krige over hele jorden..."
(Sl 46,10)

Gud har styr på det, Han er større, end alt det, du kæmper med,
og du er i Hans tanker lige her og nu.

Dine tårer, din frygt og din smerte ér blevet set af Ham - og
Han vil handle på dine vegne.

=== citat slut ===

Nyhedsbrev fra ...

Berlingske Morgen <...
Date: tirs. 4. jul. 2023 kl. CET 07.54, GMT 05:54
Subject: Hypet sundhedstip kan modvirke en række alvorlige sygdomme

=>

[
https://www.berlingske.dk/samfund/dansk-forskningsprojekt-hypet-sundhedstip-kan-modvirke-en-raekke-alvorlige
]

Dansk forskningsprojekt:
Hypet sundhedstip kan modvirke en række alvorlige sygdomme

[ ... ]

I forsøget er 16 personer med et BMI på mellem 28 og 40 blevet
sat på en striks fastediæt i tre uger:

Forsøgspersonerne må ikke spise og kun drikke postevand i
36 timer.

Herefter må de indtage alt det, de vil, i 12 timer.

Forsøget, der ikke er afsluttet, viser, at der efter faste i
16-18 timer begynder at dukke ketoner, en særlig form for
energirige næringsstoffer, op i blodet. Og netop ketoner kan
have gavnlige effekter for patienterne, ...

[ ... ]

... fysisk aktivitet kan have samme gavnlige virkninger. ...

[ ... ]

Jyllands-Postens artikel er endnu ikke kommet online, men du kan
læse den på side 6 i dagens papirudgave.

Forbrugergigant føjet til Ukraines liste over krigssponsorer
I går kl. 19.24
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-03-forbrugergigant-foejet-til-ukraines-liste-over-krigssponsorer

+

DR S136 tir 04 jul 00:14:19
3.juli dr.dk/nyheder 19:32

UNILEVER ER FØJET TIL SORT LISTE

I går kl. 19:32
Producent bag Dove, Zendium og Frisko føjet til Ukraines sorte
liste over krigssponsorer
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/producent-bag-dove-zendium-og-frisko-foejet-til-ukraines-sorte-liste-over

-

DR S137 tir 04 jul 00:14:19
3.juli dr.dk/nyheder 21:25

ABBAS PAUSER SAMARBEJDE MED ISRAEL

Palæstinensisk præsident afbryder samarbejde med Israel efter
storm på flygtningelejr
I går kl. 21:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/palaestinensisk-praesident-afbryder-samarbejde-med-israel-efter-storm-paa

-

Israelske styrker indleder den største militæroperation på
Vestbredden i 20 år
I går kl. 22.22
Opd. I går kl. 23.10
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-03-israelske-styrker-indleder-den-stoerste-militaeroperation-paa-vestbredden-i-20-aar

-

DR S139 tir 04 jul 00:14:20
3.juli dr.dk/nyheder 22:38

ZELENSKYJ: KRIM SKAL VÆRE UKRAINES

I går kl. 22:38
Zelenskyj: Krigen er ikke ovre, før Krim-halvøen igen er på
ukrainske hænder
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/zelenskyj-krigen-er-ikke-ovre-foer-krim-halvoeen-igen-er-paa-ukrainske-haender

-

DR S140 tir 04 jul 00:14:20
3.juli dr.dk/nyheder 22:40

DRONEANGREB DRÆBER TO OG SÅRER 19

I går kl. 22:40
Droneangreb dræber to og sårer 19 i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/droneangreb-draeber-og-saarer-19-i-ukraine

-

Paven fordømmer Sverige og lægger “endnu et stykke brænde på bålet”
I går kl. 18.54
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-03-paven-fordoemmer-sverige-og-laegger-endnu-et-stykke-braende-paa-baalet

+

DR S141 tir 04 jul 00:14:20
3.juli dr.dk/nyheder 23:24

PAVEN FORDØMMER KORANAFBRÆNDINGER

... Ifølge Pave
Frans kan afbrændingerne ikke forsvares
som en form for ytringsfrihed.

I går kl. 23:24
Pave Frans om koranafbrændinger: 'Jeg føler vrede og afsky'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/pave-frans-om-koranafbraendinger-jeg-foeler-vrede-og-afsky

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Act+19.19&version=BPH

Apostelenes gerninger 19:19, Bibelen på hverdagsdansk

og en hel del kom med deres okkulte bøger, som så blev brændt
på et stort bål. Man optegnede bøgernes værdi og fandt ud af,
at det svarede til 50.000 sølvstykker.

samt ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Eph+4.31&version=BPH

Efeserne 4:31, Bibelen på hverdagsdansk

Afhold jer fra enhver form for bitterhed, hidsighed,
vredesudbrud, skænderier og hånlige ord, ja alt, hvad der er
ondt.

Kommentar:

I den noget ældre udgave af BPH fra 1992 står der:

... Hold jer for gode til at håne eller fornærme jeres næste ...

Problemet er blot, at hvis man først sælger ud af
ytringsfriheden, da vil nogen så også kræve forbud mod tegninger
(de ikke synes er okay) og forbud mod kritik (som de heller ikke
synes er okay) osv.!

Det kan - med andre ord - blive en skrue UDEN ende!

Omvendt BØR vi "måske" nok i langt højere grad få folk til at
indse, at blot fordi der er ytringsfrihed, er det IKKE
ensbetydende med, at man absolut SKAL ytre sig i tide og utide.
Nogengange er det klogere at tie ...
https://ordnet.dk/ddo/ordbog?subentry_id=59010781&query=tale+er+s%C3%B8lv,+men+tavshed+er+guld

I USA (der jo er en blandingssamfund af alle mulige kulturer)
har man således (i større grad end hos os) opnået forståelse for
at *respektere* anderledes tænkende (UDEN at gøre brug af forbud
mig her og der og alle vegne), apropos "... Hold jer for gode
til at håne eller fornærme jeres næste ..." (Ef 4,31)!

Dernæst *specifikt* mht. Sverige:

Et svensk NATO-medlemskab har *primær* prioritet; NAVNLIG set i
lyset af Putins grusomme ulovlige angrebskrig på Georgien i 2008
og nu også i Ukraine!

At sætte det over styr er både *tarveligt* og *egoistisk*!

Så ...

Jesus! Vi beder om, at Du vil udgyde *besindighedens Ånd*", så
folk må tænke sig om og IKKE straks fare frem med bål og brand!

-

Virksomhed får tilladelse til at teste flyvende bil
I går kl. 22.56
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-03-virksomhed-faar-tilladelse-til-at-teste-flyvende-bil

Finans skriver, at bilen på én opladning forventes at kunne køre
320 kilometer på veje og 180 kilometer i luften. Det er meningen,
at den skal passe ind i den eksisterende infrastruktur i byer.

-

DR S142 tir 04 jul 00:14:20
4.juli dr.dk/nyheder 00:12

3000 FORLADER FLYGTNINGELEJR

I dag kl. 00:12
Tusinder af mennesker forlader palæstinensisk flygtningelejr
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/tusinder-af-mennesker-forlader-palaestinensisk-flygtningelejr

-

Fængslet amerikansk journalist er ved godt helbred i Rusland
I dag kl. 05.24
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-04-faengslet-amerikansk-journalist-er-ved-godt-helbred-i-rusland

-

I dag kl. 06:13
Russisk medie: Tre droner skudt ned nær Moskva
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/russisk-medie-tre-droner-skudt-ned-naer-moskva

-

Ukraine: Rusland har indsat 180.000 soldater ved fronten
31 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ukraine-rusland-har-indsat-180000-soldater-ved-fronten

Zelenskyj erkender, at hans tropper har svært ved at opretholde
momentum nær fronten.

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

29. juni 2023 kl. 16:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6112618
Sofie Dyjak
Stoltenberg: "Vi er blevet enige om en ny rotationsmodel for luft- og
missilforsvar"

____________________________

(Time now CET xx.xx)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I går kl. 05.08
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-07-03-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 19.17
Ukraine sætter producent af Magnum og Knorr på liste over
sponsorer af krig

Kl. 19.42
Zelenskyj kalder Putin svag: - Hans magt smuldrer

Kl. 20.45
Tyskland og Ukraine opfordrer til at forlænge kornaftale

Kl. 21.15
Tilbageholdt amerikansk journalist "har det godt", siger ambassadør

Kl. 22.55
Ukraine genvinder land i intense kampe

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.56
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-07-04-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.52
Rusland sender 180.000 tropper til fronten, siger Ukraine

Kl. 06.04
To droner skudt ned over Moskva

Kl. 06.44
Wagner-mytteri i Rostov førte til skader for millioner

Kl. 07.05
Flere fly omdirigeret efter droner over Moskva

Kl. 07.35
Moskvas borgmester bekræfter droneangreb – giver Ukraine skylden

Kl. 07.52
Endnu et droneangreb over Moskva – terrorhandling, siger Rusland

Kl. 08.01
Moskvas internationale lufthavn genoptager driften

49 min siden (Time now CET 09.20)
To personer døde i angreb på ukrainsk by

20 min siden (Time now CET 09.20)
Efterretninger: Rusland har ændret taktik men kæmper stadig med
svagheder

(Time now CET 09.20)

2023-07-04 kl 09.08
11 min. siden
Politiet advarer om kraftig røg fra brand i Ølstykke

TV2:
2023-07-04 kl 09.17
Politiet advarer om kraftig røg fra brand i Ølstykke
18 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25362

T-39-41

"Væsentlig indrømmelse" har gjort det lettere at retsforfølge
Putin, mener eksperter

Subject: T-39-41. Hold jer for gode til at håne eller fornærme
jeres næste - News 2023-07-04
Date: Tue, 4 Jul 2023 09:22:44 +0200
25362 <u80hc5$1cu2$1...@news.eternal-september.org>
Blasphemy (Blasfemi)
https://sites.google.com/view/blasphemy/files/25-xxx/25-3xx/25-362
Freedom of expression (Ytringsfrihed)
https://sites.google.com/view/kall-freedom-of-expression/files/25-xxx/25-3xx/25-362
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/NygByWWf8Ag/m/s1lB-5-KBQAJ
Droner skudt ned nær Moskva
I dag kl. 06.26
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-04-droner-skudt-ned-naer-moskva

-

DR S147 tir 04 jul 09:15:50
4.juli dr.dk/nyheder 09:11

DRONER LUKKER STOR MOSKVA-LUFTHAVN

I dag kl. 09:11
Nedskudte droner lukker stor Moskva-lufthavn
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/droner-lukker-stor-moskva-lufthavn

-

2023-07-04 kl 10.27
Kan sikkerheden følge med Zelenskyjs rejselyst?
49 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-06-29-kan-sikkerheden-foelge-med-zelenskyjs-rejselyst

-

2023-07-04 kl 10.28
Medie: NATO-lande vil forlænge Stoltenbergs periode med et år
43 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-04-medie-nato-lande-vil-forlaenge-stoltenbergs-periode-med-et-aar

-

2023-07-04 kl 10.19
11 min. siden
Den største fejring udenfor USA:
I dag fejres USA's uafhængighedsdag i Rebild
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/den-stoerste-fejring-udenfor-usa-i-dag-fejres-usas-uafhaengighedsdag-i-rebild

-

DR S148 tir 04 jul 11:38:23
4.juli dr.dk/nyheder 10:59

VI BRUGER FORTSAT MINDRE EL OG GAS

I dag kl. 10:59
Danskerne bruger fortsat mindre el og gas
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/danskerne-bruger-fortsat-mindre-el-og-gas

-

Jens Stoltenberg bliver forlænget på posten som Natos generalsekretær
I dag kl. 11:19
opdateret 39 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/jens-stoltenberg-bliver-forlaenget-paa-posten-som-natos-generalsekretaer

-

Israels militæroperation fortsætter på Vestbredden: 'Ti mål
tilbage'
I dag kl. 12:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/israels-militaeroperation-fortsaetter-paa-vestbredden-ti-maal-tilbage

-

DR S153 tir 04 jul 14:58:06
4.juli dr.dk/nyheder 12:46

MENNESKERETTIGHEDSRÅD HOLDER MØDE

Pakistan har bedt FN's
menneskerettighedsråd om et hastemøde
med koranafbrændinger i Sverige på
dagsordenen.

I dag kl. 12:46
FN's menneskerettighedsråd holder hastemøde om koranafbrændinger
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/fns-menneskerettighedsraad-holder-hastemoede-om-koranafbraendinger

-

Syv såret under angreb med kniv og bil i Tel Aviv
I dag kl. 13:06
opdateret I dag kl. 14:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/seks-saaret-under-angreb-med-kniv-og-bil-i-tel-aviv

Israel siger, at en 'terrorist' er blevet 'neutraliseret'.

-

Stoltenberg får et år mere: 'Det har hele tiden været i
amerikanernes interesse'
I dag kl. 14:00
https://www.dr.dk/nyheder/politik/ingen-nato-post-til-mette-frederiksen-nu-skal-hun-stemple-ind-i-dansk-politik-igen

-

Russisk journalist fik brækket fingre, tæsk med køller og
barberet sit hår af: - Du var advaret
I dag kl. 14.16
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-04-russisk-journalist-fik-braekket-fingre-taesk-med-koeller-og-barberet-sit-haar-af-du-var-advaret

Journalisten var på vej til at dække en kritiseret retssag i
Tjetjenien, da hun blev overfaldet og truet.

[ ... ]

Skulle dække kritiseret dom

Jelena Milasjina har i en årrække skrevet om påståede
menneskerettighedskrænkelser i Tjetjenien. ...

-

DR S159 tir 04 jul 14:58:06
4.juli dr.dk/nyheder 14:55

ITALIEN HAR INDEFROSSET MILLIARDER

2023-07-04 kl 15.16
21 min. siden
Italien har indefrosset russiske oligarkers værdier for knap 15
milliarder kroner
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/italien-har-indefrosset-russiske-oligarkers-vaerdier-knap-15-milliarder-kroner

-

Penge indsamlet til krigsofre i Ukraine er strandet hos
kriseramt auktionshus
I dag kl. 15.33
https://nyheder.tv2.dk/business/2023-07-04-penge-indsamlet-til-krigsofre-i-ukraine-er-strandet-hos-kriseramt-auktionshus

-

DR S161 tir 04 jul 17:58:13
4.juli dr.dk/nyheder 15:51

TALIBAN FORBYDER SKØNHEDSSALONER

... Taliban har
flere gange slået ned på kvinders
rettigheder i Afghanistan, siden de kom
til magten igen i 2021. Tidligere har
Taliban-styret blandt andet forbudt
kvinder at læse på universiteter og at
arbejde for FN.

I dag kl. 15:51
Taliban forbyder frisører og skønhedssaloner i Afghanistan
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/taliban-forbyder-frisoerer-og-skoenhedssaloner-i-afghanistan

-

"Væsentlig indrømmelse" har gjort det lettere at retsforfølge
Putin, mener eksperter
I dag kl. 16.13
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-03-vaesentlig-indroemmelse-har-gjort-det-lettere-at-retsforfoelge-putin-mener-eksperter

Prigozjins lejesoldater i Wagner-gruppen har i årets fem første
måneder modtaget mere end syv milliarder kroner fra Rusland.

Kom Vladimir Putin til at tale over sig i sidste uge?

[ ... ]

Ordlyden kan få meget store konsekvenser for Rusland og i sidste
ende for Putin, da det kan gøre det lettere for en international
domstol at retsforfølge ham for Wagner-gruppens krigsforbrydelser.

[ ... ]

Lejesoldaterne har været udsendt til flere dele af verden, hvor
Jevgenij Prigozjins tropper er blevet anklaget for
krigsforbrydelser.

Det gælder både i Ukraine, Syrien og en række afrikanske lande
som Mali og Den Centralafrikanske Republik.

-

I dag kl. 16:15
Rusland fratages værtskab for kvindernes håndbold-EM
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-fratages-vaertskab-kvindernes-haandbold-em

-

DR S166 tir 04 jul 17:58:13
4.juli dr.dk/nyheder 16:23

RUSLAND AFVISER FORLÆNGET AFTALE

I dag kl. 16:23
Kornaftale er død efter russisk afvisning af bankforbindelse
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/kornaftale-er-doed-efter-russisk-afvisning-af-bankforbindelse

Et af Ruslands krav for at forlænge kornaftalen var, at man
ønskede at blive genoptaget i det internationale
Swift-betalingssystem.

Som et alternativ har FN foreslået, at man kunne lave en særlig
kommunikationskanal mellem banken JP Morgan og den statslige
russiske landbrugsbank. Det har Rusland dog afvist.

-

DR S167 tir 04 jul 17:58:14
4.juli dr.dk/nyheder 16:46

BIDEN GLAD FOR FORLÆNGELSE

I dag kl. 16:46
Joe Biden roser Stoltenberg efter forlængelse som Nato-chef
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/joe-biden-roser-stoltenberg-efter-forlaengelse-som-nato-chef

-

Taliban lukker skønhedssaloner i hele Afghanistan
I dag kl. 17.42
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-04-taliban-lukker-skoenhedssaloner-i-hele-afghanistan

-

2023-07-04 kl 18.23
45 min. siden
Brutalt overfald mod fremtrædende russisk journalist
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/brutalt-overfald-mod-fremtraedende-russisk-journalist

-

2023-07-04 kl 18.34
Teknologien er klar til flyvende biler – begrænsningen ligger
et helt andet sted
37 min siden
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-07-04-teknologien-er-klar-til-flyvende-biler-begraensningen-ligger-et-helt-andet-sted

Dansk ekspert spår, at den flyvende bil bliver tilgængelig "på
den anden side af ti år".

[...]

Kl. 09.27
Dødstallet stiger efter droneangreb i Ukraine

19 min siden (Time now CET 10.29)
Ukraine vinder frem ved Bakhmut – melding om store russiske tab

Kl. 10.39
Putin: Konfliktniveauet på verdensplan er stigende

58 min siden (Time now CET 12.23)
Ukraine får ikke kampfly, før modoffensiven er overstået, siger
NATO-chef

Det siger admiral Rob Bauer, der er chef for NATO' Militær
Komite, ...

56 min siden (Time now CET 12.23)
Stoltenberg fortsætter som NATO-chef

Kl. 12.27
Fremtrædende russisk journalist banket af maskerede mænd

Kl. 14.03
Wagner-leder giver lyd fra sit eksil

Kl. 14.19
Angreb i Kharkiv-region sårer 12 – heraf fem børn

Kl. 15.29
Rusland mister værtsskab for håndbold-EM

Kl. 15.43
Antal sårede stiger efter angreb i Kharkiv-regionen

Kl. 16.41
Rusland afviser FN – vigtig kornaftale hænger i tynd tråd

Kl. 17.23
Mange tusinde er rekrutteret til Ruslands hær på en uge

(Time now CET 18.48)

2023-07-04 kl 18.23
Jasper Philipsen var igen hurtigst i massespurten på en langsom Tour-dag
15 min. siden

TV2:

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25364