To Hamas: I er en flok religiøse *hyklere* (der *misbruger* Koranen på det groveste)! - News 2023-10-07

To Hamas:
I er en flok religiøse *hyklere*
(der *misbruger* Koranen på det groveste)!

File 25.642 ...
The Holy Land (Det Hellige Land)
https://sites.google.com/view/kall-the-holy-land/files/25-xxx/25-6xx/25-642
Israel
https://sites.google.com/view/kall-israel/files/25-xxx/25-6xx/25-642
Terror (abuse of power), Hamas
https://sites.google.com/view/terror-abuse-of-power/topic/hamas
https://sites.google.com/view/terror-abuse-of-power/files/25-xxx/25-6xx/25-642

"Other" news:

Rusland viser to tegn på bekymring for ukrainsk gennembrud,
siger efterretninger

Læk fra atomkraftværk i Slovenien

Subject: ET-Break (Boykot alle lande, der samarbejder med Psykopatistan)
| EU-chef: Angreb i Hroza er en krigsforbrydelse
| Militærforsker: Angreb mod ukrainsk landsby er efter
alt at dømme en krigsforbrydelse - News 2023-10-06
Date: Fri, 6 Oct 2023 09:18:25 +0200
25639 <ufocc2$1ec9r$1...@news.eternal-september.org>
Russia (Psychopath-istan + Kleptokratistan)
https://sites.google.com/view/kall-russia/files/25-xxx/25-6xx/25-639
Boycot (Boykot)
https://sites.google.com/view/boycot/files/25-xxx/25-6xx/25-639
Danger to life (Livsfare)
https://sites.google.com/view/danger-to-life/25-xxx/25-6xx/25-639
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/jHUit_xQcvQ/m/CS3iJVRQCQAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ

[ ... ]

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?

[ ... ]

> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i
Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme (og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård)!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

DR S129 lør 07 okt 09:08:44
6.oktober dr.dk/nyheder 20:56

LÆK FRA ATOMKRAFTVÆRK I SLOVENIEN

I går kl. 20:56
Atomkraftværk i Slovenien lukket ned efter læk
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/atomkraftvaerk-i-slovenien-lukket-ned-efter-laek

-

DR S130 lør 07 okt 09:08:44
6.oktober dr.dk/nyheder 21:39

BIDEN VIL HAVE LØSLADT NOBEL-VINDER

I går kl. 21:39
Biden opfordrer Iran til at løslade fredsprismodtager
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/biden-opfordrer-iran-til-loeslade-fredsprismodtager

-

DR S132 lør 07 okt 09:08:44
6.oktober dr.dk/nyheder 23:14

USA: MØDE MED KINA EN MULIGHED

... De to landes
uenigheder er også blevet forværret af
Ruslands krig i Ukraine og Kinas øgede
tilstedeværelse i Taiwanstrædet.

I går kl. 23:14
Biden: Møde med Kinas præsident i november er en mulighed
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/biden-moede-med-kinas-praesident-i-november-er-en-mulighed

-

DR S134 lør 07 okt 09:08:44
7.oktober dr.dk/nyheder 00:58

VINDENDE MOR HYLDES AF DATTER

I dag kl. 00:58
Datter til fængslet fredspris-vinder: Nobelprisen er til iranske
kvinder
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/datter-til-faengslet-fredpris-vinder-nobelprisen-er-til-iranske-kvinder

-

I dag kl. 07:17
De var mistænkt for attentat på præsidentkandidat i Ecuador - nu
er de blevet dræbt
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/de-var-mistaenkt-attentat-paa-praesidentkandidat-i-ecuador-nu-er-de-blevet-draebt

-

Israel ramt af missilangreb affyret fra Gaza: Meldinger om
infiltrationer
I dag kl. 07:42
opdateret I dag kl. 08:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/israel-ramt-af-stoerre-missilangreb-affyret-fra-gaza

Et overraskelsesangreb i de tidlige morgentimer lader til at
have kommet bag på Israel.

+

LIVE: Israel ramt af større missilangreb
I dag kl. 08:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

Subject: Re: Guds "frækhed": Bed om lyst til at *tilgive*
Date: Sat, 7 Oct 2023 09:20:41 +0200
25641 <ufr0sa$285mo$1...@news.eternal-september.org>
https://sites.google.com/view/terror-abuse-of-power/files/25-xxx/25-6xx/25-641
https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/NHriozNY5BY/m/YVA6qxHtBAAJ

> [...]
> og prøve at skabe et miljø, hvor I begge føler jer frie til at
> udtrykke jeres følelser og til at være dem, I hver især er,
> uden frygt for at blive dømt.
>
> ___ quote END ___
>

> Nøgleord:
> Dem, der har brug for, at andre tænker og handler præcis, som
> de selv gør, dækker ofte over stor usikkerhed. De har et dybt
> behov for at få deres synspunkter og handlinger bekræftet gennem
> andres adfærd og tanker. Men det er ikke sådan, livet fungerer.
>
> Det gælder BÅDE Hamas og mange, MANGE andre (heriblandt OGSÅ

Nogle mennesker lærer bare aldrig at *genkende* Skaberen° men
*fejlagtigt* tror, at deres voldelige adfærd er et udtryk for
guddommens vilje, og slet IKKE indser desværre, at de er blevet
*forført* af den onde, så de gør, hvad han lyster (apropos SHIRK;
altså *afgudsdyrkelse*)!

Det ér IKKE Jeres land, og det har ALDRIG været Jeres land, og
det bliver ALDRIG Jeres land - no matter what!

Det er ren og skær *tyveri* (af anden mands ejendom, ligesom
tilfældet er i Ukraine, hvor *galningen* i Kreml fejlagtigt
tror, at han kan få alt, hvad han peger på)!

Det *Hellige Land° tilhører *Guddommen*, og hvem Han giver
landet til, er *Hans beslutning; IKKE din*!

*Guddommen* har - undskyld udtrykket, men du forstår det måske
bedre, når jeg udtrykker det sådan: - *Guddommen* har pisset
territoriet af med markør 440,037 og 78-50-115-193 samt flere,
som vi endnu ikke har fundet!

Bemærkelsesværdigt er det derfor, at disse markør-tal har vi
fundet i Bibelen men IKKE i Koranen, hvilket peger i retning af,
at I muslimer IKKE har *Ophavsretten* til Guddommen.

Sorry, but that is the Truth°!

Og hvad ér det nu også lige, hvad det står i Koranen?

Biden advarer Israels fjender

EU i fælles fordømmelse af Hamas

Mette Frederiksen fordømmer angreb

Løkke fordømmer angreb

Mellemøstlige lande maner til besindelse

Briterne optrapper pres på Færøerne:
Vi vil ikke se russiske skibe i vores fælles farvand

Subject: To Hamas: I er en flok religiøse *hyklere* (der
*misbruger* Koranen på det groveste)! - News 2023-10-07
Date: Sat, 7 Oct 2023 10:17:48 +0200
25642 <ufr47d$293jd$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/MJJ9zc-fe48/m/rMnjgiaiCQAJ
Snakken om "krigstræthed" er gået i selvsving – støtten til
Ukraine er fortsat stærk
Jacob Kaarsbo
Senioranalytiker i Tænketanken Europa og tidligere
chefanalytiker i FE
I går kl. 20.43
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-06-snakken-om-krigstraethed-er-gaaet-i-selvsving-stoetten-til-ukraine-er-fortsat-staerk

-

Mens en 16-årig pige meldes i koma, kan håb og vrede antænde nye
iranske protester
I går kl. 22.29
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-06-mens-en-16-aarig-pige-meldes-i-koma-kan-haab-og-vrede-antaende-nye-iranske-protester

-

Ukraine frygter kommende vinter - udsigt til benhårde
prioriteringer, siger Tantholdt
I dag kl. 05.58
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-06-ukraine-frygter-kommende-vinter-udsigt-til-benhaarde-prioriteringer-siger-tantholdt

-

Hamas hævder at have affyret 5000 raketter i "Operation
Al-Aqsa-storm"
I dag kl. 08.02
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-07-hamas-haevder-at-have-affyret-5000-raketter-i-operation-al-aqsa-storm

-

- Det her er meget, meget alvorligt, siger journalist i Israel
I dag kl. 08.28
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-07-det-her-er-meget-meget-alvorligt-siger-journalist-i-israel

-

Briterne optrapper pres på Færøerne:
Vi vil ikke se russiske skibe i vores fælles farvand
I dag kl. 08:30
https://www.dr.dk/nyheder/indland/briterne-optrapper-pres-paa-faeroeerne-vi-vil-ikke-se-russiske-skibe-i-vores-faelles

Også Ukraines ambassadør har opfordret Færøerne til at droppe en
omdiskuteret fiskeriaftale mellem Færøerne og Rusland.

-

Militante er trængt ind i Israel og skyder civile i gaderne,
skriver medier
I dag kl. 10.02
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-07-militante-er-traengt-ind-i-israel-og-skyder-civile-i-gaderne-skriver-medier

-

OVERBLIK Det ved vi om angrebet på Israel
I dag kl. 11:25
opdateret I dag kl. 15:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/overblik-det-ved-vi-om-angrebet-paa-israel

Hamas-bevægelsen har taget ansvaret for missilangreb her til
morgen.

-

Israel-Palæstina-konflikten – forstå, hvorfor de slås
I dag kl. 11.58
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-07-israel-palaestina-konflikten-forstaa-hvorfor-de-slaas

-

Hylende sirener i Israel efter chokangreb: Kampfly bomber Gaza
I dag kl. 11.03
Opd. I dag kl. 11.58
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-07-hylende-sirener-i-israel-efter-chokangreb-kampfly-bomber-gaza

-

DR S141 lør 07 okt 16:31:03
7.oktober dr.dk/nyheder 12:18

MINDST 545 ER SÅREDE I ISRAEL

I dag kl. 12:18
Mindst 22 meldes dræbt i Israel - og mindst 545 er sårede
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/mindst-22-meldes-draebt-i-israel-og-mindst-545-er-saarede

-

Journalist i krigsramt Israel: En helt usædvanlig situation
I dag kl. 13:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/journalist-i-krigsramt-israel-en-helt-usaedvanlig-situation

Mange meldes såret og flere dræbt i det, som både Israel og
Hamas kalder en krig.

-

Israel under angreb: Det ved vi, det mangler vi svar på
I dag kl. 09.17
Opd. I dag kl. 14.13
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-07-israel-under-angreb-det-ved-vi-det-mangler-vi-svar-paa

-

Brændende kampvognene, håndtegn og missiler: Se krigens første
timer i billeder
I dag kl. 15:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/braendende-kampvognene-haandtegn-og-missiler-se-krigens-foerste-timer-i-billeder

-

Efterskole fanget i Jerusalem: Luftalarmen lyder konstant
I dag kl. 15.28
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-10-07-efterskole-fanget-i-jerusalem-luftalarmen-lyder-konstant

-

DR S142 lør 07 okt 16:31:03
7.oktober dr.dk/nyheder 15:49

198 PALÆSTINENSERE MELDES DRÆBT

Mindst 40 israelere er dræbt i de
blodigste angreb i mange år.

I dag kl. 15:49
198 palæstinensere meldes dræbt i israelske luftangreb i Gaza
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/198-palaestinensere-meldes-draebt-i-israelske-luftangreb-i-gaza

-

DR S143 lør 07 okt 16:31:03
7.oktober dr.dk/nyheder 16:28

HAMAS KLAR TIL STOR FANGEUDVEKSLING

... Hamas er er stemplet som
en terrororganisation af USA og EU.

I dag kl. 16:28
Hamas-leder klar til stor fangeudveksling med Israel
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/hamas-leder-klar-til-stor-fangeudveksling-med-israel

Hamas angriber Israel
I dag kl. 07.07
Opd. 12 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-10-07-hamas-angriber-israel

Kl. 07.07
Israel angrebet fra Gazastriben

Kl. 07.09
Hamas tager ansvar for angreb på Israel

Kl. 07.12
Kvinde dræbt og mindst 15 såret

Kl. 07.16
Militante aktivister har infiltreret Israel

Kl. 07.20
Eksplosioner i Jerusalem

Kl. 07.24
Israel i krigsberedskab

Kl. 07.29
Hvad sker der?

Det ved vi

Kl. 07.43
Meldinger om dræbte i de infiltrerede områder

Kl. 07.47
Dansk journalist i Israel: - Det her er meget, meget alvorligt

Kl. 07.59
Medier: Hamas tager gidsler

Kl. 08.05
Forsvarsminister erklærer nødsituation

Kl. 08.11
Billeder viser israelere reagere på angrebet

Kl. 08.15
Sirener og eksplosioner i Jerusalem igen

Kl. 08.18
Video viser ødelæggelser i Israel

Kl. 08.30
Udenrigsministerium: Vi er infiltreret af terrorister

Kl. 08.35
Hamas' militærchef: - Hvis du har et skydevåben, tag det frem

Kl. 08.41
2393 luftalarmer denne morgen – flere aktiveres for hvert minut,
viser data

Kl. 08.44
Palæstinensere fejrer i gaderne

Kl. 08.56
Udenrigsministeriet advarer danskere i Israel

Kl. 09.00
Israelsk regering indkaldt til krisemøde

Kl. 09.02
Islamisk Jihad tilslutter sig angreb

Kl. 09.12
Borgmester i Kuseife: Mindst fire dræbt af raketter

Kl. 09.16
Israel vil vinde krigen, siger forsvarsminister

Kl. 09.19
Video viser israelsk militærkøretøj i Gazas gader

Kl. 09.36
Mindst 100 sårede

Kl. 09.42
Israels forsvar: På mindst syv lokationer er der kampe mellem
det israelske forsvar og Hamas-grupperinger

Kl. 09.44
Israels præsident: Vi står over for en meget vanskelig tid

Kl. 09.48
Israelske kampfly angriber Gaza

Kl. 09.55
Er du i de berørte områder? Kontakt os

Kl. 09.59
Israelsk leder dræbt af Hamas

Kl. 10.04
Video viser militær i gaderne

Kl. 10.16
Borger i infiltreret kibbutz: - Hjælp os

Kl. 10.19
Løkke fordømmer angreb

Kl. 10.30
Hizbollah "følger situationen tæt"

Kl. 10.38
Israels premierminister: - Vi er i krig

Kl. 10.40
Palæstinensere flygter fra deres hjem

Kl. 10.49
Nødberedskab udsendt særligt i syd

Kl. 10.54
Israels beredskab efterspørger bloddonationer

Kl. 10.58
Her finder kampene sted

Kl. 11.03
280 sårede og mindst 22 dræbte

Kl. 11.27
Israelske styrker taber kontrol

Kl. 11.31
Palæstinas præsident: - Det palæstinensiske folk har ret til at
forsvare sig

Kl. 11.45
Israels politichef: Vi bevæger os fra en krigszone til en anden

Kl. 11.48
Over 545 sårede behandlet på hospitalet

Kl. 11.57
Israelsk forsvar deler video af angreb på Hamas

Kl. 11.57
Det er sket indtil videre

Kl. 12.19
Iran støtter angreb på Israel

Kl. 12.22
Paramediciner dræbt i ambulance – Hamas har kontrol over to
ambulancer

Kl. 12.24
Mette Frederiksen fordømmer angreb

Kl. 12.44
Video viser bevæbnede palæstinensere hive en israelsk soldat ud
af en kampvogn

Kl. 12.50
Hamas-videoer viser massakre på israelsk militærbase

Kl. 12.52
Hamas truer udlandet

Kl. 13.03
Islamisk Jihad siger, de har israelske soldater i deres varetægt

Kl. 13.04
Luftvåben rammer militære mål tilhørende Hamas

Kl. 13.24
Politiet er opmærksom på flere københavnske adresser som følge
af angreb

Kl. 13.25
Otte timers angreb fortsætter

Kl. 14.05
Dødstal stiger til 40

Kl. 14.10
Israels premierminister opremser første tre mål med krigen

Kl. 14.11
Mellemøstlige lande maner til besindelse

Kl. 14.37
Mindst 40 døde og 779 sårede

Kl. 14.49
USA vil sikre, at Israel har, hvad det har brug for

Kl. 14.52
Udenrigsministeriet aktiverer krisestab

Kl. 15.00
Alle uddannelsesfaciliteter lukket i Israel søndag

Kl. 15.08
Hamas holder 50 gidsler

Kl. 15.11
Mindst 198 palæstinensere dræbt i angreb

Kl. 15.24
Stort antal israelere taget som gidsler – også højtstående
officerer, siger Hamas

Kl. 15.29
Danske efterskoleelever fanget i Jerusalem

Kl. 15.39
En "kæmpe ydmygelse" af Israel, siger analytiker

Kl. 15.51
Kuwait giver Israel skylden for "åbenlyse angreb" på palæstinensere

Kl. 15.51
Medie: Mindst 100 israelere dræbt

Kl. 16.10
Netanyahu har talt med Biden

Kl. 16.14
Øjenvidne til TV 2: - Man føler sig slet ikke sikker

Kl. 16.23
Det er sket indtil videre

Kl. 16.34
Hamas deler video af første raketter sendt ind over Israel

Kl. 16.38
Analytiker forventer "meget blodigt" israelsk modsvar

Kl. 16.48
Israelsk forsvar bekræfter gidseltagning af israelere

Kl. 16.53
Vil indkalde til hastemøde i FN's Sikkerhedsråd

Kl. 17.24
Biden advarer Israels fjender

47 min siden
Redningstjeneste: 70 dræbte israelere

32 min siden
Israel har angrebet etageejendomme i Gaza

4 min siden
EU i fælles fordømmelse af Hamas

(Time now CET 18.28)

[...]

__________________________

(Time now CET 17.38)

[...]

____________________________________

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.36
Opd. 41 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-10-07-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

(Time now CET 17.38)

2023-10-07 kl 17.38
I dag kl. 16:28
Hamas-leder klar til stor fangeudveksling med Israel

TV2:
2023-10-07 kl 17.59
Videnskabsfolk dumper landbrugets forklaringer om iltsvind
15 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25643

Wagner-gruppen planlagde et kup i Moldova, siger landets præsident

Ukraine udtrykker støtte til Israel

*misbruger* Koranen på det groveste)! - News 2023-10-07
Date: Sat, 7 Oct 2023 10:17:48 +0200
25642 <ufr47d$293jd$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/MJJ9zc-fe48/m/rMnjgiaiCQAJ
Israel under angreb: Det ved vi, det mangler vi svar på
I dag kl. 09.17
Opd. 43 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-07-israel-under-angreb-det-ved-vi-det-mangler-vi-svar-paa

-

2023-10-07 kl 18.49
'Det ser ud til at være det største angreb fra palæstinensisk
side nogensinde'
17 min. siden

Hvorfor sætter den militante gruppe Hamas et omfattende angreb
ind mod Israel nu? Og hvor usædvanligt et angreb er det? To
eksperter svarer på tre centrale spørgsmål om situationen i
Israel.

Hamas angriber Israel
I dag kl. 07.07
Opd. 12 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-10-07-hamas-angriber-israel

7 min siden (Time now CET 18.53)
Hamas hævder at have gidsler i "dusinvis"

6 min siden (Time now CET 18.53)
100 israelere bekræftet døde

(Time now CET 18.53)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 07:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6542162
Mathias Oldager
Putin fejrer jubilæum og fødselsdag med åbning af rørledning

(Time now CET 18.40)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.32
Opd. 3 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-10-06-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 21.36
Zelenskyj: Denne vinter er afgørende

Kl. 21.40
Wagner-gruppen planlagde et kup i Moldova, siger landets præsident

Kl. 22.35
Det er sket i dag

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
Kl. 05.35
Putin fejrer fødselsdag med ny gasrørledning

Kl. 05.42
14-årig død i eksplosion

Kl. 05.56
Ukraine gør fremskridt

Kl. 06.40
USA presser Rusland til at bruge atomåben, påstår Lukasjenko

Kommentar:

Sikke noget ævl. *Galningen* i Kreml bærer det fulde ansvar, og
hvis ikke han bliver standset, så omkommer vi alle (i et globalt
atomragnarok)!

Kl. 08.50
Satan 2 vil snart blive indsat i kamp, siger Rusland

Kl. 10.42
Angreb på elitens ferieby viser, at krigen påvirker russere
langt fra grænsen

Kl. 11.12
Guvernør: Drone skudt ned på vej mod Moskva

Kl. 11.37
Ukraine udtrykker støtte til Israel

Kl. 12.19
Premierminister: Over 200 virksomheder producerer droner

Kl. 13.16
Rusland beskyldes for at angribe fredelig landsby med klyngebomber

Kl. 13.29
Rusland reagerer på angreb i Israel

Kl. 14.05
Zelenskyj reagerer på "forfærdelige nyheder" fra Israel

... og skriver, at Israels ret til at forsvare sig selv er
"ubestridelig".

Kl. 15.00
Staten betaler 20 millioner kroner for ammunitionsfabrik

Kl. 15.54
Russisk ekspremierminister opfordrer til "borgerkrig i USA"

Kl. 17.25
Rusland klar med Satan 2-missiler

(Time now CET 18.49)

2023-10-07 kl 18.49
'Det ser ud til at være det største angreb fra palæstinensisk side
nogensinde'
17 min. siden

TV2:
2023-10-07 kl 18.51