Guds "frækhed": Bed om lyst til at *tilgive*

Guds "frækhed":
Bed om lyst til at *tilgive*

File 25.522 ...
Forgiveness / Reconciliation (Tilgivelse / Forsoning)
https://sites.google.com/view/kall-forgiveness/files/25-xxx/25-5xx/25-522
Time-Break
https://sites.google.com/view/time-break/files/25-xxx/25-5xx/25-522
The audacity of God (Guds frækhed / "luskebuks"-adfærd)
https://sites.google.com/view/audacity-of-god/files/25-xxx/25-5xx/25-522

Background/Baggrundsviden:

Kall, Mogens skrev:

14.117 ... A ...
14.135 ... A ...
14.139 ... A ...
14.140 ... A ...

samt ...

Subject: Mandschauvinisme indenfor Kirkens mure? -
Date: Mon, 4 Feb 2019 09:48:44 +0100, GMT 08:48
21229 news:5c57fc77$0$674$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/partiality-partiskhed-personanseelse-kvindeundertrykkelse/21-229-mandschauvinisme-indenfor-kirkens-mure
Was (Before the Google-vandalismus 2021-09-01)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/partiality/21-229
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/yx0QKAxkC6c/UaCIl46gGQAJ

> Hele idéen med Kristendommen handler jo netop om *kærlighed*,
> hvilket IKKE inkluderer (kvinde)-undertrykkelse und so weiter!
>
> Ihukom Ordene:
>
> https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jak+2.1&version=DN1933
>
> Jakob 2:1, Dette er Biblen på dansk (DN1933)
>
> Mine Brødre! Eders Tro på vor Herre Jesus Kristus, den
> herliggjorte, være ikke forbunden med Persons Anseelse!
>

> Og det gælder altså også mht. mænd og kvinden, skønner jeg. Du
> må IKKE forskelsbehandle folk!
>
> Amen?

and ...

Subject: Re: 22.618 -
Re: Beskyt dit åndelige liv (når en menighed styres fór
*autoritært* ?)
Date: Tue, 24 Nov 2020 13:11:25 +0100
22618 news:5fbcf86d$0$736$1472...@news.sunsite.dk
Idolatry (Afgudsdyrkelse)
https://sites.google.com/view/idolatry/files/22-xxx/22-6xx/22-614/22-618
Is this a sect ? (Er dette en sekt ?)
https://sites.google.com/view/kall-sects/topic/is-this-a-sect/22-614/22-618
Was (before the Google-vandalismus):
Idolatry (Afgudsdyrkelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/idolatry/22-xxx/22-614/22-618
Is this a sect ? (Er dette en sekt ?)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/sects/is-this-a-sect/22-614/22-618
https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/_4EvEPnBSUc/m/GCZfTyMnBgAJ

https://kirkenet.kbhkirken.dk/messages/thread/8dc2038a-09f8-424e-b1ad-5af7e51405a0

> [...]
>
> (Først lige en oversigt:)
>
> 2
> Kristendommens første kasse:
> Vore trossætninger / dogmatik ............................... 22
>
> 3
> Det objektive fundament og den frelsende tro ................ 30
>
> 4
> Kristendommens anden kasse:
> Vore moralske værdier / etik ................................ 40
>
> 5
> Kristendommens interessante tredje klasse:
> Vore attituder / Vores karakter ............................. 52

[ ... ]

> [...]
> men som nu er *forældet*!
> )
>

> Så ...
>
> Min bøn til dig er:
>
> (
> Hold fokus på (Keep in mind):
> ... Vi kan være
> enige i de u-undværlige ting, og bære over med hinanden i
> de mindre vigtige, selv om vi er uenige. ...
> )
>

> Tænk over det:
>
> KUNNE det tænkes, at *forskelsbehandlingen* hører DATIDENS kultur
> til ?
>

> Kærlig hilsen Jeres broder i Kristus Jesus

___ END of baggrundsviden ____________________________________
)

I dag læste jeg så i min andagtstekst bl.a. følgende:

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/index.php?

(NB! Andagtsteksten nedskrevet og trykt i hæfte *FØR* 1. juni
2023, apropos det eventuelle *profetiske* budskab.)

=== citat start ===

Ordet for 2023-08-28

Bed om lyst til at tilgive

"Lad mig vende om, så jeg vender om..."
Jer 31,18

Når vi er blevet såret, er vores første instinkt at gøre
gengæld.

Vi ved, at det er forkert, for Biblen siger, at vi skal tilgive
for selv at blive tilgivet. (Se Mark 11,25)

Vi ved også, at bitterhed kan være skadelig for os, både fysisk
og følelsesmæssigt.

Men nogle gange kan vi ikke få os selv til at tilgive, så vi
bliver ved med at kæmpe med det i vores tanker.

Prøv at tænke over, hvad der foregår i en brydekamp.

Du fokuserer på din modstander, klamrer dig til ham og prøver
at få kontrol over ham.

Dit mål er, at lægge ham fladt ned på madrassen, i fuldstændig
underordnelse, og dette kræver alt din energi.

Oveni det risikerer du at blive såret i processen.

Den eneste virkelige magt, du har over et menneske, der har såret dig,
er tilgivelsens magt. Så tilgiv for din egen skyld, og kom videre!
Selvom du ikke har lyst til at tilgive, skal du bede: "Lad mig vende om,
så jeg vender om, for du er Herren min Gud."

Den gamle talemåde, "Det er menneskeligt at fejle, men
guddommeligt at tilgive," er sand.

Små krænkelser kan hurtigt tilgives, men store kræver
guddommelig assistance.

Og den kan du få: "For det er Gud, der virker i jer både at
ville og at virke for hans gode vilje." (Fil 2,13)

Ja, det kan godt være, du ønsker, at den, der har såret dig,
skal lide, men hvis dit allerstørste ønske er at behage Herren,
så vil Han give dig nåde til at tilgive.

Når du bliver bevidst om de velsignelser, Gud har til dig i
fremtiden, vil du nægte at bruge ét sekund længere på at sidde
fast i fortiden.

=== citat slut ===

Keywords (Nøgleord):
Bed om lyst til at tilgive

Og så tænkte jeg: Nå, da da! Hvad mon Gud har af planer?

Og så bad jeg Gud om at give mig *lyst* til at tilgive
(og dermed IKKE bære på nag)!

=>

Og så sker der ikke mindre end det , at jeg møder en gammel
kristen veninde, som desværre under corona-epidemien blev
uvenner med mig på grund af et-eller-andet!

Vi får talt ud om det og *tilgivet* hinanden ... :-)

=>

Gosch Gud, hvor ér Du altså bare en FORUNDERLIG Gud i Din
*Majestætiske* "luskebuks-adfærd" ... :-)

Du ér simpelt hen bare så *udspekuleret*, apropos ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Cor+1.25&version=BPH

1 Korinterne 1:25, Bibelen på hverdagsdansk

Selv Guds „tåbelighed” er visere end menneskelig visdom,
og Guds „svaghed” er stærkere end menneskelig styrke.

Og jeg ELSKER Dig for denne Din "frækhed", o Gud, underfundig
Rådgiver° ... :-)

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25522

¼

File 25.566
Divine guidance (Guddommelig ledelse)
https://sites.google.com/view/divine-signs/files/25-xxx/25-5xx/25-566

-

Den 28-08-2023 kl. 17:48 skrev Kall, Mogens:

Subject: Guds "frækhed": Bed om lyst til at *tilgive*
Date: Mon, 28 Aug 2023 17:48:45 +0200
25522 <ucifku$1oq5i$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/NHriozNY5BY/m/n6_UFh59AQAJ

> [...]
>
> (NB! Andagtsteksten nedskrevet og trykt i hæfte *FØR* 1. juni
> 2023, apropos det eventuelle *profetiske* budskab.)

[ ... ]

> [...]
> og Guds „svaghed” er stærkere end menneskelig styrke.
>

> Og jeg ELSKER Dig for denne Din "frækhed", o Gud, underfundig

I dag lyder Ordet således:

[...]

Ordet for 2023-09-09

Hvad siger de om dig?

"Blandt folkene hører man... at du..."
Neh 6,6

I et forsøg på at forhindre Nehemias i at genopbygge Jerusalems
mure, spredte hans fjender rygter om ham.

"Blandt folkene hører man, og Gashmu bekræfter det, at du og
judæerne tænker på at gøre oprør; det er derfor, du bygger
muren.
Og du vil være deres konge, efter hvad man siger." (v 6)

Du kan som bekendt ikke styre, hvad folk tænker og tror, eller
forhindre dem i at sige forskellige ting, men du kan selv
bestemme, hvordan du reagerer.

Det gjorde Nehemias: "Jeg sendte derfor bud til dem og svarede:
"'Det er et stort arbejde, jeg er i gang med, så jeg kan ikke
tage derned. Arbejdet ville ellers gå i stå, hvis jeg forsømte
det og tog ned til jer.'
De sendte bud fire gange på samme måde, og jeg svarede dem på
samme måde." (v 3-4)

Denne historie lærer os tre vigtige principper: Nægt at give en
kritikker mere opmærksomhed, end du ville give en ven.

De mennesker, der betød noget for Nehemias, var dem, der var
for ham, ikke dem, der var imod ham.

Og i stedet for at prøve at ændre andres meninger, skiftede han
gear og bevægede sig fremad.

Indse, at med muligheder følger der også modstand.

Paulus skrev, "Her er der åbne døre og rige muligheder for mig,
og der er mange modstandere." (1 Kor 16,9)

Kritik er et tegn på respekt; hvis du ikke havde succes med det,
du lavede, ville de slet ikke lægge mærke til dig.

Husk, at det er de store kampe, der giver de store sejre.

Satan sender dig ikke et lykønskningskort, fordi du har
besluttet at gøre Guds vilje; han vil kæmpe imod dig hele vejen.

Men, "Han, som er i jer, er større end han, som er i verden."
(1 Joh 4,4)

I dag er Gud på din side, så din sejr er sikret.

=== citat slut ===

Keywords (Nøgleord):

+

I dag er Gud på din side, så din sejr er sikret.

=>

Subject: Et *profetisk* udsagn -
Re: ... News 2023-09-01
Date: Fri, 1 Sep 2023 16:22:18 +0200
25536 <ucss2s$3q3u7$1...@news.eternal-september.org>
https://sites.google.com/view/prophecies/files/25-xxx/25-5xx/25-536
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/_FKNIa9Dzfg/m/jDgby7LTFgAJ

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25566

Date: Mon, 28 Aug 2023 17:48:45 +0200
25522 <ucifku$1oq5i$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/NHriozNY5BY/m/n6_UFh59AQAJ
Interrupt from ...

'Et Ord til Dagen'
http://www.ucb.dk/dagensord/index.php?

(NB! Andagtsteksten er nedskrevet og trykt i hæfte *FØR* 21.
august 2023, apropos det eventuelle *profetiske* budskab.)

___ quote begin ___

Ordet for 2023-10-07

Lær at enes, mens I er uenige

"Ifør jer da, som Guds udvalgte, hellige og elskede,
inderlig barmhjertighed, godhed, ydmyghed, mildhed,
tålmodighed."
Kol 3,12

John Gray skrev bestselleren, Mænd er fra Mars, kvinder er fra
Venus. Hans grundlæggende tanke er denne: For at komme godt ud
af det med nogen, må du prøve at se livet fra deres perspektiv.
Og det er ikke let.

Paulus skriver: "Ifør jer da, som Guds udvalgte, hellige og
elskede, inderlig barmhjertighed, godhed, ydmyghed, mildhed,
tålmodighed. Bær over med hinanden og tilgiv hinanden, hvis den
ene har noget at bebrejde den anden. Som Herren tilgav jer, skal
I også gøre. Men over alt dette skal I iføre jer kærligheden,
som er fuldkommenhedens bånd. Kristi fred skal råde i jeres
hjerter..." (v 12-15)

Dem, der har brug for, at andre tænker og handler præcis, som
de selv gør, dækker ofte over stor usikkerhed. De har et dybt
behov for at få deres synspunkter og handlinger bekræftet gennem
andres adfærd og tanker. Men det er ikke sådan, livet fungerer.
Der opstår uenigheder i alle relationer, hvor mere end een
person er involveret. Vi er alle unikke, og vi vil ikke være
enige om alting. Men den måde, vi håndterer vores uenigheder på,
er bestemmende for, hvorvidt vores forhold kommer over
målstregen.

Det er ved at udtrykke din uenighed på en fair måde og ved at
åbne dig for andres idéer og for nye måder at gøre tingene på,
at du vokser. Og hvem ved, til sidst bliver I måske "enige om
at være uenige." Det vigtige er at respektere den andens idéer
og prøve at skabe et miljø, hvor I begge føler jer frie til at
udtrykke jeres følelser og til at være dem, I hver især er,
uden frygt for at blive dømt.

___ quote END ___

Nøgleord:
[...]

Det gælder BÅDE Hamas og mange, MANGE andre (heriblandt OGSÅ
kristne)!

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25641