ET-Break - Was: Medier: Lukasjenko blev lørdag indlagt på hospitalet. Was: Russisk brigade flygter i panik - Re: ... News 2023-05-14

ET-Break
Was: Medier: Lukasjenko blev lørdag indlagt på hospitalet

File 25.204 ...
Belarus (Hviderusland)
https://sites.google.com/view/kall-belarus/files/25-xxx/25-2xx/25-204

"Other" News:

Russisk brigade flygter i panik

Russisk brigade har trukket sig 'panikagtigt' i Bakhmut, vurderer det
britiske forsvarsministerium

Russisk helikopter styrtet ned på Krim

Putin er muligvis svagere, end vi forestiller os

Et russisk SU-34-krigsfly er styrtet ned på grænsen til Ukraine

To personer meldes dræbt i helikopterstyrt i Rusland

-

Kall, Mogens skrev:

Subject: Russiske piloter dræbt i helikopterstyrt på Krim - -
News 2023-05-13
Date: Sat, 13 May 2023 09:31:14 +0200
25203 <u3nec3$21oqd$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/oEhLvhSfKGM/m/7uKPzblJAgAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?
[ ... ]
> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

[ ... ]

2
„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

[ ... ]

18
... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43

Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

2023-05-12

Russisk helikopter styrtet ned på Krim
12. maj kl. 16.52
Opd. 12. maj kl. 17.05
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-12-russisk-helikopter-styrtet-ned-paa-krim

-

Putin er muligvis svagere, end vi forestiller os
Jacob Kaarsbo
Senioranalytiker i Tænketanken Europa og tidligere chefanalytiker i FE
12. maj kl. 20.20
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-12-putin-er-muligvis-svagere-end-vi-forestiller-os

-

Wagner-chef langer ud efter Ruslands militære ledelse
12. maj kl. 20.29
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-12-wagner-chef-langer-ud-efter-ruslands-militaere-ledelse

-

"Tre sølvkugler" kan give Ukraine sejren, vurderer topgeneral
12. maj kl. 21.33
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-12-ukrainsk-topgeneral-udpeger-tre-soelvkugler-der-skal-paa-plads-for-at-vinde-offensiven

-

Erdogans rival anklager Rusland for indblanding i Tyrkisk valgkamp
12. maj kl. 23.08
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-12-erdogans-rival-anklager-rusland-for-indblanding-i-tyrkisk-valgkamp

2023-05-13

Ukraine slår russerne tilbage: - Nogle overgiver sig, andre
flygter og lægger våbnene, siger analytiker
I går kl. 09.48
Opd. I går kl. 10.10
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-13-ukraine-slaar-russerne-tilbage-nogle-overgiver-sig-andre-flygter-og-laegger-vaabnene-siger-analytiker

-

Ukraines nye missil skaber frygt i Rusland: - Klargør
beskyttelsesrummene
I går kl. 14.09
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-12-ukraines-nye-missil-skaber-frygt-i-rusland-klargoer-beskyttelsesrummene

Storbritannien giver ukrainerne krydsermissiler, der kan ramme
mål langt inde i Rusland. Broen til Krim udpeges som et oplagt
mål.

-

I dag kl. 09:44
Russisk brigade har trukket sig 'panikagtigt' i Bakhmut,
vurderer det britiske forsvarsministerium
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/russisk-brigade-har-trukket-sig-panikagtigt-i-bakhmut-vurderer-det-britiske

-

I dag kl. 10:38
DR til oppositionens sidste vælgermøde i Ankara: De unge tyrkere
sagde farvel til Erdogan
https://www.dr.dk/nyheder/udland/dr-til-oppositionens-sidste-vaelgermoede-i-ankara-de-unge-tyrkere-sagde-farvel-til

-

I dag kl. 10:42
Tyskland giver 20 milliarder kroner i militærstøtte til Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/tyskland-giver-20-milliarder-kroner-i-militaerstoette-til-ukraine

-

I dag kl. 10:48
Zelenskyj er ankommet til Rom - skal mødes med paven
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/zelenskyj-er-ankommet-til-rom-skal-moedes-med-paven

-

I dag kl. 11:19
Erdogan lover at respektere resultatet, hvis han taber præsidentvalget
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/erdogan-lover-respektere-resultatet-hvis-han-taber-praesidentvalget

-

I dag kl. 11:21
Anders Fogh: Der bør være åbne døre i Claus Hjort-sag
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/anders-fogh-der-boer-vaere-aabne-doere-i-claus-hjort-sag

-

I dag kl. 11:54
Storbritanniens premierminister er 'skuffet' over, at Zelenskyj ikke
taler ved Eurovision
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/storbritanniens-premierminister-er-skuffet-over-zelenskyj-ikke-taler-ved-eurovision

-

I dag kl. 13:18
Tyrkisk oppositionsleder anklager Rusland for at blande sig i valget
https://www.dr.dk/nyheder/udland/tyrkisk-oppositionsleder-anklager-rusland-blande-sig-i-valget

-

I dag kl. 15:03
Russerne er skubbet tilbage i Bakhmut: 'Det ligner mere en flugt end en
omgruppering'
https://www.dr.dk/nyheder/udland/russerne-er-skubbet-tilbage-i-bakhmut-det-ligner-mere-en-flugt-end-en-omgruppering

-

I dag kl. 15:53
Israel rammer Islamisk Jihad-mål i Gaza, mens raketaffyringer fortsætter
mod Israel
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/israel-rammer-islamisk-jihad-maal-i-gaza-mens-raketaffyringer-fortsaetter-mod-israel

-

I dag kl. 18:27
Zelenskyj mødte pave Frans i Vatikanet:
Paven lover at blive ved med at bede
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/zelenskyj-moedte-pave-frans-i-vatikanet-paven-forsikrede-sin-konstante-boenner

-

I dag kl. 19:30
Anders Fogh efterlyser klar plan for Ukraines Nato-medlemskab: 'De har
siddet i venteværelse i 15 år'
https://www.dr.dk/nyheder/udland/anders-fogh-efterlyser-klar-plan-ukraines-nato-medlemskab-de-har-siddet-i

-

Fly og helikopter styrtet ned over Rusland
I går kl. 22.21
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-13-fly-og-helikopter-styrtet-ned-over-rusland

2023-05-14

Ukraine: Eurovision-duos hjemby angrebet før optræden
I dag kl. 01.23
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-13-ukraine-eurovision-duos-hjemby-angrebet-foer-optraeden

-

Zelenskyj varsler snarlige skridt mod forårsoffensiv
I dag kl. 02.55
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-14-zelenskyj-varsler-snarlige-skridt-mod-foraarsoffensiv

-

Medier: Lukasjenko blev lørdag indlagt på hospitalet
I dag kl. 05.17

Kommentar:

[
Hmm ... (memory on from) ...

Subject: BREAKING News: Found Big Bang DATA at MW1-lat-0 50/600
from Sphinx in distance to M.Ararat -
Re: Abraham-koden, Part 2
News:dk.videnskab
Date: Fri, 12 May 2023 14:28:09 +0200
25199 <u3lbcp$1i0sc$1...@news.eternal-september.org>
Abraham-koden
https://sites.google.com/view/a-code-f-001/files/25-xxx/25-1xx/25-19x/25-199
Goodwill, Доброжелательность
https://sites.google.com/view/kall-goodwill/files/25-xxx/25-1xx/25-199
https://groups.google.com/g/dk.videnskab/c/EXlPXRe1AHU/m/fLtJYJ-gAwAJ
https://groups.google.com/g/no.kultur.folklore.ufo/c/QmoAQfW18Rs/m/th14rqPnAAAJ

File 25.199 was sent to Slyngel-banden (heriblandt Belarus),
Muslim World and World Press:
Friday 12. maj 2023, CET 14:34, GMT 12:34

Jeg ville også være bange, hvis jeg var dig, Hr. *diktator*!
]

Du er IKKE folkevalgt og skal for Retten°!...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra himlen sige (perhaps
the voice of ET):
(2023-05-14, Sunday, day no 134 (231 left), CETY 07:40, GMT 05:40)
- "Crime..."

"Crime does NOT pay", kom jeg desværre til at sige og *afbrød*
dermed ET. Sorry, ET!

Hmm ...

https://sites.google.com/view/et-footsteps/2013-02-15-m
2013-02-15...

CET 08:11
- "Attack"

08:12
- "Program"

08:13
- "ON!"

Merci. Très bien, ET :-)

Og så var det som om, jeg igen lunne høre dem sige:
- Crime does NOT pay!

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

21. mar. 2023 kl. 17:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=5664759
Morten Top
Putin: Kinesisk plan kan være basis for fred

____________________________

(Time now CET xx.xx)

Seneste nyt fra krigen i Ukraine
I dag kl. 05.50, 2023-05-12
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-12-seneste-nyt-fra-krigen-i-ukraine

Kl. 14.04
Ny efterretning: Rusland sætter sin lid til Kalibr-missiler

Kl. 14.28
Atomselskab træner personale i at overtage Zaporizjzja-værket hurtigt

Kl. 15.12
Rusland indrømmer at have trukket sig nær Bakhmut – men af "taktiske
årsager"

Kl. 16.06
Prigozjin i nyt frontalangreb på Ruslands forsvar:
- I flygter, og fronten smuldrer

Kl. 16.45
Russisk helikopter styrter over Krim – to piloter dræbt

Kl. 17.40
Video viser ny antidroneenhed i russisk storby

Kl. 19.00
Meldinger om eksplosioner i Luhansk

Kl. 19.23
Rusland om Storbritanniens donation af langtrækkende missiler:
- En alvorlig eskalering

Kl. 19.46
FN håber at have en aftale klar i denne måned om beskyttelsen af
atomkraftværk i Ukraine

Kl. 20.06
Norsk politi efterforsker 20 selskaber for sanktionsbrud

Kl. 20.59
Korrespondent ser tegn på sprækker i det russiske forsvar

Kl. 21.45
Fransk spiritusgigant stopper alle aktiviteter i Rusland

Kl. 22.04
Mindst 480 børn er blevet dræbt af Rusland, siger Ukraine

Kl. 22.50
Seks børn såret i missilangreb i Luhansk

Seneste nyt fra krigen i Ukraine 13. maj 2023
I går kl. 05.25
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-13-seneste-nyt-fra-krigen-i-ukraine

Kl. 05.27
Rusland hævder: Børn dræbt af ukrainske missiler

Kl. 05.29
Fortsætter modoffensiver ved Bakhmut, siger tænketank

Kl. 05.46
Eksplosioner og luftalarm i Khmelnytskyj

Kl. 06.02
Såret parlamentariker identificeret

Kl. 08.24
Russisk brigade flygter i panik

Kl. 09.49
Zelenskyj besøger Italien i dag: - Rom er nærmest lukket af

Kl. 10.25
Rusland: Ukrainerne brugte nye missiler

Kl. 10.59
Zelenskyj skal mødes med paven, præsidenten og premierministeren

Kl. 11.26
Flyvende objekt observeret i Polen

... fløjet ind fra Belarus.

Kl. 12.54
Vinder terræn ved Bakhmut

Kl. 13.50
Et fly styrtet ned i Bryansk

Et russisk SU-34-krigsfly er styrtet ned i den russiske
Bryansk-region på grænsen til Ukraine.

Kl. 14.55
Zelenskyj besøger Berlin søndag

Kl. 15.45
Tysklands regering godkender våbenhjælp for milliarder til Ukraine

Kl. 17.58
Ruslands forsvarsministerium: Britiske missiler sårer seks børn

Kl. 19.32
To personer meldes dræbt i helikopterstyrt i Rusland

Kl. 21.31
Zelenskyj har mødt pave Frans

Kl. 22.54
Zelenskyj opfordrer Sydafrikas præsident til at hjælpe med fredsaftale

2023-05-14

Seneste nyt fra krigen i Ukraine
I dag kl. 05.27
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-14-seneste-nyt-fra-krigen-i-ukraine

(Time now CET xx.xxx)

UFO-investigation Homework:

Find (on Sphinx-Jerusalem-line) 44,035 Global-360-units in
distance to M.Ararat

=>

Find then distance to Sphinx in Global-600-units and compare
the number (around 50 units) with ½-life of 78-Pt-193 (50 years).

And compare the number with ...

https://sites.google.com/view/abraham-c/objects/sphinx
https://sites.google.com/view/abraham-c/objects/other/egypt/giza
https://sites.google.com/view/abraham-c/objects/jerusalem/p1

29,983403141 * 600/360 = 49,9723385683 1-km-from-P1-to-J
29,97916625365657 * 600/360 = 49,965277089427617 P1, Great Pyramid
29,975970431355133 * 600/360 = 49,9599507189252217 P2
29,9752719383631 * 600/360 = 49,9587865639385 Sphinx
29,97250763662772 * 600/360 = 49,95417939437953 P3 (South)
29,97162817235855 * 600/360 = 49,9527136205975833 PQ2 (middle)
29,971608693516554 * 600/360 = 49,9526811558609233 PQ1 (West)
29,971603511413775 * 600/360 = 49,9526725190229583 PQ3 (East)
29,...

Deadline:

DR text-TV:
124

DR:
2023-05-13 kl 20.40
42 min. siden
Ren dansk finale: Nykøbing møder Ikast om europæisk trofæ

TV2:
2023-05-14 kl 05.17
Medier: Lukasjenko blev lørdag indlagt på hospitalet
I dag kl. 05.17

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
- -
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25204

Доброжелательность

Tyskland sender med stor Ukraine-donation et vigtigt signal, siger
senioranalytiker

-

Subject: ET-Break - Was: Medier: Lukasjenko blev lørdag indlagt
Date: Sun, 14 May 2023 08:17:14 +0200
25204 <u3puda$2i7a5$1...@news.eternal-september.org>
Belarus (Hviderusland)
https://sites.google.com/view/kall-belarus/files/25-xxx/25-2xx/25-204
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/Hs7U3JdeNec/m/Qzr3g0SUAgAJ
DR S126 søn 14 maj 08:05:50
13.maj dr.dk/nyheder 22:54

MELDINGER OM VÅBENHVILE
Egypten har mæglet en våbenhvile frem
mellem Israel og palæstinensere, der
træder i kraft klokken 22 lokal tid i
aften. Det rapporterer egyptisk tv
ifølge Reuters.

Våbenhvilen bliver bekræftet af to
palæstinensiske talmænd over for
nyhedsbureauet.

Der har endnu ikke været nogen melding
fra Israel - hverken præsident Benjamin
Netanyahu eller andre myndigheder har
kommenteret våbenhvilen, skriver
Reuters.

Det egyptiske forslag til våbenhvile
har cirkuleret siden fredag.

I går kl. 22:54
Egypten sikrer våbenhvile mellem Israel og palæstinensere
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/egypten-sikrer-vaabenhvile-mellem-israel-og-palaestinensere

-

Tyskland sender med stor Ukraine-donation et vigtigt signal, siger
senioranalytiker
I dag kl. 06.47
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-13-tyskland-sender-med-stor-ukraine-donation-et-vigtigt-signal-siger-senioranalytiker

De tyske Leopard 1-kampvogne er det russiske materiel overlegent
og skal give den ukrainske modoffensiv en bund, vurderer
senioranalytiker.

-

DR S130 søn 14 maj 08:05:50
14.maj dr.dk/nyheder 07:47

RUSLAND ANGRIBER UKRAINSK BY

2023-05-14 kl 08.40
53 min. siden
Rusland angreb hjemby til ukrainsk Eurovision-duo, lige før de skulle
optræde
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-angreb-hjemby-til-ukrainsk-eurovision-duo-lige-foer-de-skulle-optraede

[...]

Kl. 05.26
Hjembyen for ukrainske deltagere var under beskydning under
Eurovision-finalen

Kl. 05.56
Ukraine har befriet næsten 17 kvadratkilometer ved Bakhmut, vurderer
tænketank

Kl. 06.17
Medier: Lukasjenko blev lørdag indlagt på hospitalet

Kl. 06.34
Zelenskyj på besøg i Tyskland

Kl. 06.54
Zelenskyj varsler snarlige skridt mod forårsoffensiv

Kl. 07.17
Ukraine har nedskudt 14 droner i løbet af det seneste døgn, siger
generalstaben

56 min siden (Time now CET 08.50)
Seks personer såret i russiske angreb på Kherson

7 min siden (Time now CET 08.50)
Ukraine: Rusland har mistet 198.880 soldater

[ ... ]

404 Special Equipment

Kommentar:

+(200.000 - 198.880) = 1.120
-(200.000 - 198.880) + (2*600) = 80
Compare with_____________________80,4217 /600

600 - 404 = 196

Goodwill, Доброжелательность
https://sites.google.com/view/kall-goodwill/files/25-xxx/25-1xx/25-199

=>

Big-Bang-DATA:
600 - 440 = 160

Compare with ...

Abraham-160
Isac_____60, delay 20 years (reason ?)
Jacob_____0
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Gen+25.26&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Gen+25.19-26&version=BPH

Isac-40 ... 2 sønner = 80
Compare with___________80,4217 /600

(Time now CET 08.50)

Deadline:

DR text-TV:
131

DR:
2023-05-14 kl 08.40
1 min. siden
Rockergruppen Satudarah klager over forsamlingsforbud i Esbjerg

TV2:
2023-05-14 kl 08.45
Trafikken udfordret i flere dele af Danmark i dag
45 min siden

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
- -
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25205

Spekulationerne kører om hans helbred - nu udebliver Lukasjenko fra
national fejring

Hel gruppe af kampfly og helikoptere skudt ned – meget tyder på, at
Ukraine står bag

Russiske helikoptere og fly blev skudt ned af Ruslands eget forsvar,
siger Ukraine

Zelenskyj: Ukraine vil ikke angribe russisk territorium i modoffensiv

-

Date: Sun, 14 May 2023 08:17:14 +0200
DR S138 søn 14 maj 19:29:40
14.maj dr.dk/nyheder 10:37

ZELENSKYJ ER ANKOMMET TIL TYSKLAND

I dag kl. 10:37
Zelenskyj er ankommet til Tyskland og takker for støtten
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/zelenskyj-er-ankommet-til-tyskland-og-takker-stoetten

-

Prinsesse Catherine overraskede til Eurovision – optrådte med ukrainsk
vindersang
I dag kl. 10.43
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-14-prinsesse-catherine-overraskede-til-eurovision-optraadte-med-ukrainsk-vindersang

-

DR S145 søn 14 maj 19:29:41
14.maj dr.dk/nyheder 15:35

LØKKE ÅBNER DANSK AMBASSADE
I dag er udenrigsminister Lars løkke
Rasmussen (M) på officielt besøg i
Georgien. Her skal han blandt andet
besøge de russisk kontrollede områder i
det østeuropæiske land, der grænser til
Rusland.

I morgen åbner Løkke officielt den
danske ambassade i landet. Det skriver
udenrigsministeriet i en
pressemeddelelse.

- Med åbningen af ambassaden sender
Danmark et signal til Georgien om, at
vi fuldt ud støtter deres uafhængighed,
udtaler Lars Løkke Rasmussen i
meddelelsen.

I dag kl. 15:35
Løkke åbner dansk ambassade hos Ruslands nabo i Georgien
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/loekke-aabner-dansk-ambassade-hos-ruslands-nabo-i-georgien

-

DR S147 søn 14 maj 19:29:41
14.maj dr.dk/nyheder 16:21

ZELENSKYJ ER I BERLIN

I dag kl. 16:21
Zelenskyj i Berlin: Vi kan gøre Ruslands nederlag endeligt
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/zelenskyj-i-berlin-vi-kan-goere-ruslands-nederlag-endeligt

-

DR S148 søn 14 maj 19:29:41
14.maj dr.dk/nyheder 17:04

KHAN ANKLAGER MILITÆR I ANHOLDELSE

I dag kl. 17:04
Imran Khan beskylder Pakistans militær for at beordre anholdelse
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/imran-khan-beskylder-pakistans-militaer-beordre-anholdelse

-

I dag kl. 18:15
De er lige nu Israels hovedfjende i Gaza: Hvem er Islamisk Jihad?
https://www.dr.dk/nyheder/udland/de-er-lige-nu-israels-hovedfjende-i-gaza-hvem-er-islamisk-jihad

-

Hel gruppe af kampfly og helikoptere skudt ned – meget tyder på, at
Ukraine står bag
I dag kl. 18.58
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-14-hel-gruppe-af-kampfly-og-helikoptere-skudt-ned-meget-tyder-paa-at-ukraine-staar-bag

Nu er det kommet frem, at det var to kampfly og to helikoptere,
der lørdag blev skudt ned i Rusland, tæt på grænsen til Ukraine.

-

DR S151 søn 14 maj 19:29:41
14.maj dr.dk/nyheder 19:27

"FEJLRAKET" TESTER VÅBENHVILE

2023-05-14 kl 19.52
25 min. siden
"Fejlraket" tester våbenhvilen mellem Israel og palæstinensere
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/en-fejlraket-tester-vaabenhvilen-mellem-israel-og-palaestinensere

[...]

Kl. 09.00
G7 og EU vil forbyde russisk gasimport på specifikke ruter

Kl. 09.23
Britisk forsvarsministerium: De russiske styrker er ikke i stand til at
reagere på nye operationelle udfordringer

Kl. 09.55
Zelenskyj i Tyskland: - Sammen vil vi vinde

Kl. 10.47
Eurovision-deltageres hjemby angrebet igen

Kl. 10.57
Spekulationerne kører om hans helbred - nu udebliver Lukasjenko fra
national fejring

Kl. 11.21
Zelenskyj modtaget af militær æresgarde i Berlin

Kl. 12.22
Fem mennesker dræbt i Kherson af efterladte russiske sprængstoffer

Kl. 12.35
Russiske helikoptere og fly blev skudt ned af Ruslands eget forsvar,
siger Ukraine

Kl. 12.46
Zelenskyj: Ukraine vil ikke angribe russisk territorium i modoffensiv

Kl. 13.02
Ukraine forsøger at bryde igennem i Bakhmut, hævder Rusland

Kl. 13.16
Ukraine er klar til at diskutere forslag til fred, siger Zelenskyj

Kl. 13.33
To russiske oberster dræbt i Bakhmut, siger Rusland

Kl. 14.59
Løkke besøger Georgien og grænse til russiskkontrollede områder

Kl. 15.53
Zelenskyj: Det er tid til at gøre Ruslands nederlag endeligt

Kl. 16.22
Zelenskyj ventes at rejse til Paris senere

Kl. 19.05
Ukraine: Vi har generobret ti russiske stillinger i Bakhmut

(Time now CET 20.18)

Deadline:

DR text-TV:
131

DR:
2023-05-14 kl 19.52
20 min. siden
Midtjysk jubel efter dansk guldduel: Ikast Håndbold vinder European League

TV2:
2023-05-14 kl 19.52

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25208